Het grote Nederlands elftal Topic 2020/2021 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 48 ... 101 Laatste
Acties:
  • 140.993 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:56
pro_6or schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 22:47:
[...]

Maar dan zonder Krul, karsdorp ake van aanholt Gravenberch malen en promes.
Ja anders laat je je grootste talenten uit de basis Malen, Gravenberch en Ake. Volgens mij wil jij geen voetbal zien? 8)7

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:46

pro_6or

amateur_60r

Dr. Strangelove schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 22:47:
[...]

Mja, sla de WK kwalificaties van 1986 en 2018 er nog maar even op na. Geen situatie waar je jezelf in wil bevinden.
Wijnaldum net met zijn domme gelul, nu heb je het Idd wel weer in eigen hand, dankzij de letten. Zelf hebben ze het al af laten weten.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
pro_6or schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 22:48:
[...]

Wijnaldum net met zijn domme gelul, nu heb je het Idd wel weer in eigen hand, dankzij de letten. Zelf hebben ze het al af laten weten.
Noorwegen uit en Montenegro uit daar ga je het lastig krijgen. Niet zozeer tegen de Turken thuis.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:15
CryptoNL schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 22:47:
[...]

Montenegro uit gaat nog lastig worden met Joveticgod _/-\o_
Oh zeker, ik zie dit Oranje niet alle overige wedstrijden winnen en dan heb ik het niet alleen over Turkije thuis. Die 3-3 van Letland is superbelangrijk.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 22:50:
[...]

Oh zeker, ik zie dit Oranje niet alle overige wedstrijden winnen en dan heb ik het niet alleen over Turkije thuis. Die 3-3 van Letland is superbelangrijk.
Ik zou het overigens niet raar vinden om Luuk de Jong om te wisselen met Weghorst en aanvullend Brobbey (die ik als toekomstig spits van NL zie). Gakpo erbij nemen, Stengs af laten vallen.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

CryptoNL schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 22:48:
[...]

Ja anders laat je je grootste talenten uit de basis Malen, Gravenberch en Ake. Volgens mij wil jij geen voetbal zien? 8)7
Malen is blind (nee niet die), Gravenberch is alleen goed in balverlies en tikkie achteruit of breed, vind ik echt een enorm overschatte speler en ake, wie weet in de toekomst.

Ik vind het ook moeilijk om een echt goed team te formeren. Wel blij dat de Roon er eindelijk uit is.

een treffende spreuk

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:03

Nibbz

Postmaster General

CryptoNL schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 22:46:
Hopelijk snel het basiselftal:

Krul

Karsdorp - De Ligt - Ake - Van Aanholt

Wijnaldum - Gravenberch - De Jong

Malen - Depay - Promes(mits in vorm etc)
Ik mis Babel, Strootman en Veltman in die opstelling

13:37

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CryptoNL
pro_6or schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 22:52:
[...]

Malen is blind (nee niet die), Gravenberch is alleen goed in balverlies en tikkie achteruit of breed, vind ik echt een enorm overschatte speler en ake, wie weet in de toekomst.

Ik vind het ook moeilijk om een echt goed team te formeren. Wel blij dat de Roon er eindelijk uit is.
Je hebt er niet zoveel verstand van merk ik. Kijk anders even de analyses van bijvoorbeeld VI (Pieter Zwart). Gravenberch is de sleutel naar voetbal op het middenveld.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

CryptoNL schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 22:53:
[...]

Je hebt er niet zoveel verstand van merk ik. Kijk anders even de analyses van bijvoorbeeld VI (Pieter Zwart). Gravenberch is de sleutel naar voetbal op het middenveld.
Zegt de man met de clownsopstelling :+

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

CryptoNL schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 22:53:
[...]

Gravenberch is een en al tijdverspilling. Ook bij Ajax. Het gaat de laatste tijd weer íets beter met hem, zwerft iets meer over het veld wat ik wel zijn kracht vind maar qua passing en inzicht komt hij zwaar te kort. Kijk zelf maar eens een willekeurige wedstrijd van Ajax terug en let puur op hem. Hij is nog jong, dat wel.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
pro_6or schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 22:54:
[...]

Zegt de man met de clownsopstelling :+
Als je wilt voetballen - alhoewel dat lastig gaat met deze coach - moet je wel spelers opstellen die de aanvullende drive hebben waaronder een V Aanholt en een snelle verdediger zoals Ake. Wil je breien breien breien dan moet je lekker Berghuis, De Roon, Dumfries etc opstellen.

KNVB had overigens altijd een buitenlandse coach aan moeten stellen, aangezien er geen goede coach beschikbaar is.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
pro_6or schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 22:56:
[...]

Gravenberch is een en al tijdverspilling. Ook bij Ajax. Het gaat de laatste tijd weer íets beter met hem, zwerft iets meer over het veld wat ik wel zijn kracht vind maar qua passing en inzicht komt hij zwaar te kort. Kijk zelf maar eens een willekeurige wedstrijd van Ajax terug en let puur op hem. Hij is nog jong, dat wel.
Leuk verhaal. De analisten zijn het allemaal met je oneens :D

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

CryptoNL schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 22:57:
[...]

Leuk verhaal. De analisten zijn het allemaal met je oneens :D
De meeste wel ja. Ik hoor ook heel vaak een oorverdovende stilte na weer een pot waarin hij niet goed passt. Niemand wil het dan zeggen. Wat chique is, maar zo op een forumpie mag dat best.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:03

Nibbz

Postmaster General

Volgens de Boer ligt Blind nog op de massage tafel bij het stadion. Hopelijk valt het mee (anders was hij toch wel al richting het ziekenhuis?)

13:37

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• VDS91
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 14-02-2022
Blind blessure aan enkel... Dat scheelt als je het vergelijkt met een afgescheurde kruisband.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
pro_6or schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 23:00:
[...]

De meeste wel ja. Ik hoor ook heel vaak een oorverdovende stilte na weer een pot waarin hij niet goed passt. Niemand wil het dan zeggen. Wat chique is, maar zo op een forumpie mag dat best.
Oh zeker speelt hij niet elke wedstrijd heel goed, maar dat doet geen enkele voetballer ;)

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
VDS91 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 23:01:
Blind blessure aan enkel... Dat scheelt als je het vergelijkt met een afgescheurde kruisband.
Tegen landen als Portugal (die ik als de favoriet zie voor het EK) en Frankrijk moet je Blind sowieso niet op willen stellen, ondanks zijn inzicht. Je hebt echt brekers en snelle verdedigers nodig tegen dat soort landen, dus elk nadeel heb zijn voordeel ;)

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strafschop
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
CryptoNL schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 23:02:
[...]

Tegen landen als Portugal (die ik als de favoriet zie voor het EK) en Frankrijk moet je Blind sowieso niet op willen stellen, ondanks zijn inzicht. Je hebt echt brekers en snelle verdedigers nodig tegen dat soort landen, dus elk nadeel heb zijn voordeel ;)
Portugal zit in een EK groep met Hongarije, Frankrijk en Duitsland. Alles wordt gespeeld in Duitsland en Hongarije. Verder gaan niet alle nummers drie door. Dat kan dus alle kanten op.

Blind speelde bij Koeman alles op linksback. Ook de grote wedstrijden. Dat ging prima.

Hij speelde nu centraal omdat er nog al wat afwezigen waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1plus1istwee
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 01-04-2021
Het toejuichen van blessures is not done. Evenals Babel totaal ongeschikt als international

[ Voor 33% gewijzigd door Outerspace op 06-04-2021 11:41 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:23

Vos

AFCA

1plus1istwee schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 23:49:
knip. Evenals Babel totaal ongeschikt als international
Waarom is een blessure een pluspunt?

[ Voor 12% gewijzigd door Outerspace op 06-04-2021 11:42 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Nibbz schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 23:01:
Volgens de Boer ligt Blind nog op de massage tafel bij het stadion. Hopelijk valt het mee (anders was hij toch wel al richting het ziekenhuis?)
Volgens De Boer enkelblessure... Ik wacht liever op de uitslag van de medici :p

[ Voor 4% gewijzigd door Vos op 31-03-2021 07:52 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• wErudite
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 30-09 13:59
1plus1istwee schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 23:49:
knip. Evenals Babel totaal ongeschikt als international
Vind het ‘toejuichen’ van een blessure een beetje raar eerlijk gezegd

[ Voor 11% gewijzigd door Outerspace op 06-04-2021 11:42 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:33
Doe niet zo triest man, je wenst niemand een blessure toe. Die gozer heeft ook aardig wat issues met zijn rikketik gehad dus dit gun je niemand.

Blind is super belangrijk geweest voor Oranje en zit nu wel in de herfst van zijn carrière, niet de snelste maar zijn passing was prima.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.bleacherreport.net/temp_images/2014/06/17/548ead92d760ed95fe13295a9e6dd9d0.gif?1403003023

[ Voor 5% gewijzigd door Outerspace op 06-04-2021 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VDS91
Na deze interlandperiode voor mij toch het e.a.a. weer duidelijk geworden over de tekortkomingen van het Nederlands elftal:

- Nederland heeft geen goede rechtsback. Dumfries en Tete vielen door de mand, voegen niets toe in balbezit en lopen voornamelijk in de weg. Misschien toch Karsdorp/Timber uitproberen. Blijft jammer dat Dest en Mazraoui voor andere landen hebben gekozen.
- Keeper blijft een probleem. Krul volstaat overduidelijk niet. Hopelijk weet Cillessen zich te herpakken bij Valencia. Anders neig ik toch naar Stekelenburg.
- Blind kan uitblinken bij een goed draaiend en verdedigend sterk Ajax met de latino's om hem heen, maar bij het kwetsbare Nederlands elftal is hij een veel te groot risico.
- Wijndal is ijzersterk en de vaste linksback.
- Wijnaldum is geen 10 maar een dienende speler.
- Nederland heeft eigenlijk geen goede nummer 10, maar mijn voorkeur gaat uit naar Van de Beek. Die lijkt mij het meest complementair aan De Jong en Wijnaldum.
- Gakpo moet aansluiten bij het EK.

Verder moet de Boer 5-3-2 spelen tegen sterke landen (Malen-Depay) en 4-3-3 tegen de zwakkere tegenstanders (Berghuis/Gakpo-Weghorst-Depay).

[ Voor 7% gewijzigd door VDS91 op 31-03-2021 08:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:33
Blind is mi nog steeds een hele goede speler. Passing zoals er weinig hebben en spelinzicht.

Hij is alleen niet snel, daarom moet hij tegen de betere teams ook niet als cv.

Je gunt niemand een blessure als deze en zeker niet Blind die al genoeg leed met zijn hart heeft gekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1plus1istwee
Vlassie1980 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 08:42:
[...]

Doe niet zo triest man, je wenst niemand een blessure toe. Die gozer heeft ook aardig wat issues met zijn rikketik gehad dus dit gun je niemand.

Blind is super belangrijk geweest voor Oranje en zit nu wel in de herfst van zijn carrière, niet de snelste maar zijn passing was prima.

[Afbeelding]
Pluspunt voor het voetbal van Oranje, niets persoonlijk.

nadat meneer blind er uit was en wij verder gingen met 3 verdedigers ging het stukken beter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harribo
1plus1istwee schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 09:20:
[...]

nadat meneer blind er uit was en wij verder gingen met 3 verdedigers ging het stukken beter
Misschien omdat er teveel rond getikt werd.
Blind is natuurlijk iemand die passen tot kunst heeft verheven maar blijkbaar was dat niet wat Nederland gisteren nodig had.

En zoals de Jong en Wijnaldum ook, heel leuk maar dat rondgetik zet weinig zoden aan de dijk. En dan doet de rest daar ook nog in mee de eerste helft.
Berghuis, Wijndal, Dumfries... Steeds terugtikken en breed tikken.

Komt ook omdat dat te langzaam dan gaat. Op het moment dat een van die drie de bal krijgt, staan ze al bijna vast.
Snap ook nooit dat zo'n speler dan helemaal tegen de zijlijn staat te wachten, dan heb je überhaupt geen ruimte meer voor een actie.

Ik ben overigens geen fan van de Boer maar hij weet wel goed in te grijpen met de juiste wissels.

Maar wat een krant zei: tot nu toe weten we niet waar Nederland staat.
Het gaat om de potten tegen Noorwegen, Turkije, misschien Montenegro.
Daar moet je winnen.
Tot nu toe heeft Nederland daar een onvoldoende op gehaald.

1 september uit tegen Noorwegen, dat is een pot die je eigenlijk móet winnen maar ik heb daar op dit moment nog niet volledig vertrouwen in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1plus1istwee
Zolang spelers als Karsdorp en Weghorst niet worden geselecteerd en Strootman en Babel wel kan Frank de Boer fijn de boom in

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:49
Harribo schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 09:30:
[...]

1 september uit tegen Noorwegen, dat is een pot die je eigenlijk móet winnen maar ik heb daar op dit moment nog niet volledig vertrouwen in.
Aan de andere kant is 1 september nog zo ver weg, daar is nu nog niks zinnigs over te zeggen. Ik denk dat we tegen die tijd moeten kijken welke spelers meneer De Boer mee wilt nemen. Dan pas weet je of je er vertrouwen in kan hebben of niet.

WoT stats

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Harribo schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 09:30:
[...]

Misschien omdat er teveel rond getikt werd.
Blind is natuurlijk iemand die passen tot kunst heeft verheven maar blijkbaar was dat niet wat Nederland gisteren nodig had.
Beetje kort door de bocht misschien maar gisteren zag je wel dat tegen een zwakke tegenstander je het verschil maakt 1 op 1, de individuele acties leiden tot goals. Veldoverwicht, dieptepassing en lange ballen heb je niks aan tegen een ploeg die de bus geparkeerd heeft. Ook in de eerste helft zag je dat ballen voor de pot gooien al veel mogelijkheden opleverde, helaas stond het vizier toen niet op scherp en had die keeper een serie goede reddingen.

[ Voor 13% gewijzigd door Dr. Strangelove op 31-03-2021 12:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
Dr. Strangelove schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 12:46:
[...]

Beetje kort door de bocht misschien maar gisteren zag je wel dat tegen een zwakke tegenstander je het verschil maakt 1 op 1, de individuele acties leiden tot goals. Veldoverwicht, dieptepassing en lange ballen heb je niks aan tegen een ploeg die de bus geparkeerd heeft. Ook in de eerste helft zag je dat ballen voor de pot gooien al veel mogelijkheden opleverde, helaas stond het vizier toen niet op scherp en had die keeper een serie goede reddingen.
Inderdaad.
Daarom moet je ook af en toe iemand uit spelen.
Een Berghuis (als ie varieert en niet alleen naar zijn linker wil), een Depay, Bergwijn etc moeten dat toch kunnen. Op elk niveau.

Maar dat vertrouwen lijkt er niet te zijn en dat komt ook niet zolang je ballen maar blijft wegpassen. Gewoon ook blijven proberen. Maar nee... Meteen weer verder passen want zo kom je door een verdediging.
Nou oranje is geen Barcelona, gaat te traag. Dus gewoon risico nemen.

Gisteren een mooi voorbeeld.
Luuk de Jong staat helemaal vrij vlak voor het doel. Krijgt de bal. Wat hij meteen doet is door passen en bal kwijt.
Had hij nu ff gekeken waar zijn tegenstanders stonden, was het gewoon omdraaien en raak schieten.

En ja, risico als je een bal verliest maar voorin is dat nog niet zo erg. En zo leer je ook knokken als team om een bal terug te veroveren.
Tegenstander neemt dat risico wel om direct te spelen.

Enfin Strootman en Babel kan natuurlijk niet meer. De Boer moet met zijn onderbuikgevoelens ophouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:30
1plus1istwee schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 09:35:
Zolang spelers als Karsdorp en Weghorst niet worden geselecteerd en Strootman en Babel wel kan Frank de Boer fijn de boom in
Karsdorp is wel lang weg geweest, ik snap wel dat hij nog iets langer moet presteren. Ik denk wel op papier de ideale rechtsback, en de samenwerking met Berghuis ging ook uitstekend.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-09 13:49

Dhrax

Prog Lord

1plus1istwee schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 09:35:
Vergeet ook niet het beginnen met 4 verdedigers tegen een amateur elftal ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VDS91
ph4ge schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 13:40:
[...]

Karsdorp is wel lang weg geweest, ik snap wel dat hij nog iets langer moet presteren. Ik denk wel op papier de ideale rechtsback, en de samenwerking met Berghuis ging ook uitstekend.
Karsdorp speelt nu in een 5-3-2 systeem bij Roma. Dat is een wereld van verschil met een rechtsback in een 4-3-3 systeem. Karsdorp is wat mij betreft op papier geen geschikte speler wanneer Nederland met vier verdedigers aantreedt. Zie Hateboer, bij Atalanta in 5-3-2 geweldig, in Oranje drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
VDS91 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 14:43:
[...]

Karsdorp speelt nu in een 5-3-2 systeem bij Roma. Dat is een wereld van verschil met een rechtsback in een 4-3-3 systeem. Karsdorp is wat mij betreft op papier geen geschikte speler wanneer Nederland met vier verdedigers aantreedt. Zie Hateboer, bij Atalanta in 5-3-2 geweldig, in Oranje drama.
Mwa, Karsdorp heeft bij Feyenoord vaak genoeg in een 4 mans verdediging gerendeerd. Zeker tegen verdedigende tegenstanders moet dat kunnen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Tegen een matige tegenstander is een aanvallende back als Karsdorp prima. Als hij goed speelt gewoon oproepen :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:33
Ik snap het wel

Afbeeldingslocatie: https://static.voetbalzone.nl/images/photos/originelen/2021/3/dfldkf89300000.png

Voetbalzone had een mooie vergelijking gemaakt.

https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=386250

Hij presteert dus aanvallend minder dan Dumfries en verdedigend minder dan Tete en Veltman.
Aangezien de Boer voor 1 verdedigende en 1 aanvallende gaat(met Veltman ook als CB) is er dus terecht geen plek voor Karsdorp

En als de aanvallers van Roma de kansen niet zouden afmaken dan zijn de statistieken van Tete en Veltman aanvallend ook nog eens beter.

[ Voor 13% gewijzigd door Terranova op 31-03-2021 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:50

gws24

Thinking is hard!

Bevestigt wel wat we al wisten en dat is dat Dumfries geen voorzetten kan geven want maar 0,2 per 90 minuten komt aan :X

[ Voor 7% gewijzigd door gws24 op 31-03-2021 20:03 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
Ja of dat de aanvallers van PSV nooit goed staan he ;)

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ElPaco schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 20:15:
Ja of dat de aanvallers van PSV nooit goed staan he ;)
Ze kunnen moeilijk achter de goal gaan staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
1plus1istwee schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 09:20:
[...]

Er viel niet veel te verdedigen. Het ging wel beter omdat Gravenberch erin kwam.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Deadsy schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 15:54:
[...]

Je weet in wat voor groep ze zich hebben moeten kwalificeren?
Jong Oranje en Jong Portugal 27 punten uit 10 wedstrijden, en dan 3e Jong Noorwegen met 10 punten en dan nog Gibraltar, Wit Rusland en Noorwegen.

vd Looi heeft top materiaal maar kan er gewoon niet omgaan.
Zelfs zonder trainer was deze groep nog minstens 2e geworden in die groep.

@apis29
De periode onder Foppe gemist?
Bijna wel ondertussen ja, inmiddels pre-historische geschiedenis ;) . Ik kijk (voor zover het te zien is) vrijwel alle jeugd EK en WK's en NL is er zelden bij geweest

Voor de leuk:
kwalificatie 2006 Nog zwakkere poule dan nu
groepsfase 2006 Ook pas door in de laatste wedstrijd
(was toen in Zuid-oost Azië overigens; WK Finale ook midden in de nacht gekeken 8) )

kwalificatie 2007 Organiserend land
groepsfase 2007 Solide

OS 2008

2004 (ervoor en pre-Foppe): Wikipedia: 2004 UEFA European Under-21 Championship qualification

2009 Wikipedia: 2009 UEFA European Under-21 Championship qualification

Normaal ook om de twee jaar en in de NL periode ineens in twee opvolgende jaren door zo te zien een overgang van oneven naar even jaren.

Best presterende landen:
EK Onder "21"
EK Onder 19 (geen verrassing dat ze dan ook zo goed als nooit op een WK Onder 20 te zien zijn. Zelfs Oostenrijk heeft nog vaker deelgenomen :D )
Onder 17 (dus het aloude excuuse van vroegrijpere Zuid/Oost-europese landen zou niet op moeten gaan voor de O19 resultaten? Of hier zijn het bij alle landen nog kinderen en het verschil komt precies hierna ...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Duitsland verslikt zich in Noord-Macedonië. Daar mag Oranje tegen op het EK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Oranje moet er elke wedstrijd gewoon staan.
Zodra het onderschat wordt, kun je eraf gaan.

Ze moeten niet denken dat ze allemaal vedetten zijn die met twee vingers in de neus wel even alle wedstrijden winnen.
Oranje heeft individueel kwaliteit maar niet zoveel dat je het kunt nalaten te knokken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vlassie1980
Helaas geen Virgil van Dijk op het komende EK:
https://www.vi.nl/nieuws/...en-ek-voor-oranje-captain

Nu heb je natuurlijk wel de Ligt en de Vrij centraal achterin maar het is toch een flink gemis.
Misschien maar eens Sven Botman van Lille oproepen. Staat bovenaan in de Ligue 1 en heeft nagenoeg alles gespeeld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:32
Vlassie1980 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 12:17:

Nu heb je natuurlijk wel de Ligt en de Vrij centraal achterin maar het is toch een flink gemis.
Misschien maar eens Sven Botman van Lille oproepen. Staat bovenaan in de Ligue 1 en heeft nagenoeg alles gespeeld.
Thanks for the reminder dat we blijkbaar een EK hebben dit jaar.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlassie1980
Bossie schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 12:23:
[...]

Thanks for the reminder dat we blijkbaar een EK hebben dit jaar.
Ja, ik zit te twijfelen om met collega's een poule op te zetten. Volgens mij komt het dan als donderslag bij heldere hemel 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:32
Vlassie1980 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 12:30:
[...]

Ja, ik zit te twijfelen om met collega's een poule op te zetten. Volgens mij komt het dan als donderslag bij heldere hemel 😂
idd, hoewel ik het prima vind dat er ook na het aflopen van het seizoen nog een paar weken extra voetbal op tv is vraag ik me af of dit EK wel top gaat worden.

Bij veel wedstrijden die ik kijk lijken vooral de topploegen de batterij al een tijdje redelijk leeg te hebben.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-09 21:38

MeNTaL_TO

The future is not set

Maar of Botman nu echt een aanvulling is (gezien de 2 wedstrijden tegen Ajax heeft ie niet veel indruk op mij gemaakt) NL elftal worden ook andere dingen dan alleen voor de goal hangen verwacht.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge

De Vrij en De Ligt moet je 100% vertrouwen geven, maar Botman is volgens mij de logische nummer 3 na die heren. Bij Blind moet ook maar blijken of hij erbij kan zijn, en die was voor zn blessure al niet in topvorm.
MeNTaL_TO schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 14:27:
[...]

Maar of Botman nu echt een aanvulling is (gezien de 2 wedstrijden tegen Ajax heeft ie niet veel indruk op mij gemaakt) NL elftal worden ook andere dingen dan alleen voor de goal hangen verwacht.
Hij zou minuten maken als er iets gebeurt met De Vrij of de Ligt, of als er nog even een paar minuten voor de goal gehangen moet worden. ;)

[ Voor 24% gewijzigd door ph4ge op 12-05-2021 14:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Diagonaal
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19-09 14:28
Je hebt Aké ook nog, lijkt me een betere oplossing dan Botman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Diagonaal schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 14:43:
Je hebt Aké ook nog, lijkt me een betere oplossing dan Botman
Ake is toch meer een LB in plaats van CV?

We mogen inmiddels 3 extra spelers meenemen. Sowieso Woutje Weghorst meenemen voor in de spits :+
Dan nog Botman mee en Wijndal. Blind is te traag als back vind ik. Beter als verdedigende middenvelder opstellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mosin
Vlassie1980 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 16:27:
[...]

Ake is toch meer een LB in plaats van CV?

We mogen inmiddels 3 extra spelers meenemen. Sowieso Woutje Weghorst meenemen voor in de spits :+
Dan nog Botman mee en Wijndal. Blind is te traag als back vind ik. Beter als verdedigende middenvelder opstellen.
Wout zal nu wel nat gaan op zijn karakter of zo. Geen idee of de Boer zo’n bijtertje erbij wilt hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
Mosin schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 16:30:
[...]

Wout zal nu wel nat gaan op zijn karakter of zo. Geen idee of de Boer zo’n bijtertje erbij wilt hebben.
Nee joh ben je gek, zo'n bijtertje wil niet sloom breien en breed tikken maar efficiënt voetballen, daar houdt de Boer niet van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Harribo schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 17:57:
[...]

Nee joh ben je gek, zo'n bijtertje wil niet sloom breien en breed tikken maar efficiënt voetballen, daar houdt de Boer niet van!
Ook dat nog eens. Je zou maar een winnaar in je team hebben he, dat kan natuurlijk niet :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:58
Geen babel, wel weghorst. :)

Keepers: Marco Bizot* (AZ), Jasper Cillessen (Valencia), Tim Krul* (Norwich City), Maarten Stekelenburg* (Ajax)
Verdedigers: Patrick van Aanholt (Crystal Palace), Nathan Aké (Manchester City), Daley Blind** (Ajax), Denzel Dumfries* (PSV), Hans Hateboer (Atalanta), Rick Karsdorp (AS Roma), Matthijs de Ligt (Juventus), Jeremiah St. Juste (FSV Mainz 05), Kenny Tete (Fulham), Jurriën Timber* (Ajax), Joël Veltman (Brighton & Hove Albion), Stefan de Vrij (Internazionale), Owen Wijndal* (AZ)
Middenvelders: Donny van de Beek (Manchester United), Ryan Gravenberch* (Ajax), Frenkie de Jong (FC Barcelona), Davy Klaassen* (Ajax), Teun Koopmeiners* (AZ), Marten de Roon (Atalanta), Tonny Vilhena* (Krasnodar), Georginio Wijnaldum (Liverpool)
Aanvallers: Steven Berghuis* (Feyenoord), Steven Bergwijn (Tottenham Hotspur), Anwar El Ghazi (Aston Villa), Cody Gakpo* (PSV), Luuk de Jong (Sevilla), Donyell Malen* (PSV), Memphis Depay (Olympique Lyon), Quincy Promes* (Spartak Moskou), Wout Weghorst (Vfl Wolfsburg)

* Deze spelers melden zich maandag 24 mei in Zeist.

** Er vindt overleg plaats over instroommoment

[ Voor 145% gewijzigd door DoeEensGek op 14-05-2021 13:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
DoeEensGek schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 12:54:
Geen babel, wel weghorst. :)

[Embed]

[...]
Die conclusie kan je nog niet trekken, de uiteindelijke selectie hoeft niet op de voorselectie te lijken. Als de Boer alsnog Babel wil meenemen kan dat gewoon (en ja, van mij mogen ze het concept voorselectie direct verbieden. Mediacircus dat het is.)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:36
Wat ben ik blij dat Stengs er niet bij zit, hopelijk geeft dit dan eindelijk een goede trap op z'n reet. Zit zo weinig felheid in, de wil om te winnen. Stoor mij er al minstens dit hele seizoen aan.

En wat goed en hopelijk ook definitief dat Weghorst er bij zit, als je praat over mentaliteit... Wat een kwaliteit is dat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:54
Napo schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 13:07:
[...]

Die conclusie kan je nog niet trekken, de uiteindelijke selectie hoeft niet op de voorselectie te lijken. Als de Boer alsnog Babel wil meenemen kan dat gewoon (en ja, van mij mogen ze het concept voorselectie direct verbieden. Mediacircus dat het is.)
Het lijkt me dat hij nu toch echt afvalt want in mijn herinnering gaan ze met de voorselectie wel degelijk een trainingskamp beleggen?

Ik hoop wel dat De Boer de hoofdstedelijke lobby voor Timber negeert want het voorbeeld van de te snel gebrachte speler met hooguit een half jaar eredivisie ervaring (Riedewald, Bazoer, van Rhijn) kennen we nu wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
Gakpo er bij in de voorselectie, hartstikke verdiend! Hopelijk zit hij in de uiteindelijke selectie.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
Voorselectie Jong Oranje is ook bekend:
https://twitter.com/OnsOranje/status/1393163053257068544
Doel: Maarten Paes (FC Utrecht), Justin Bijlow (Feyenoord), Jan Hoekstra (Roda JC), Thijmen Nijhuis (FC Utrecht), Kjell Scherpen (Ajax)

Verdediging: Devyne Rensch (Ajax), Perr Schuurs (Ajax), Lutsharel Geertruida (Feyenoord), Tyrell Malacia (Feyenoord), Mats Knoester (Heracles Almelo), Deyovaisio Zeefuik (Hertha BSC), Sven Botman (Lille), Mitchel Bakker (Paris Saint-Germain), Jordan Teze (PSV), Sherel Floranus (SC Heerenveen), Danilho Doekhi (Vitesse)

Middenveld: Jurgen Ekkelenkamp (Ajax), Dani de Wit (AZ), Noa Lang (Club Brugge), Azor Matusiwa (FC Groningen), Ferdi Kadioglu (Fenerbahçe), Mohamed Ihattaren (PSV), Abdou Harroui (Sparta Rotterdam), Ludovit Reis (VfL Osnabrück)

Aanval: Brian Brobbey (Ajax), Calvin Stengs (AZ), Myron Boadu (AZ), Tahith Chong (Club Brugge), Javairo Dilrosun (Hertha BSC), Justin Kluivert (RB Leipzig), Kaj Sierhuis (Stade de Reims).

WoT stats

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
D-e-n schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 13:24:
[...]

Het lijkt me dat hij nu toch echt afvalt want in mijn herinnering gaan ze met de voorselectie wel degelijk een trainingskamp beleggen?

Ik hoop wel dat De Boer de hoofdstedelijke lobby voor Timber negeert want het voorbeeld van de te snel gebrachte speler met hooguit een half jaar eredivisie ervaring (Riedewald, Bazoer, van Rhijn) kennen we nu wel.
Met dat uitgangspunt is de voorselectie van Gakpo een schande.

Ik ben zelf helemaal voor een selectie van Gakpo

[ Voor 5% gewijzigd door Exocet op 14-05-2021 13:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mark31
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-01-2022
Wat ik in mijn kringen veel hoor dat ze het onbegrijpelijk vinden dat Timber is geselecteerd.
Voor mij niet kan zowel Rechtsback als RCV , als rechtsback ook veel beter dan Dumfries.

https://mobile.twitter.co...tatus/1391716217514307587

Highligts vs Feyenoord.
Geweldig aan de bal.

[ Voor 8% gewijzigd door Mark31 op 14-05-2021 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
Het is nog de voorselectie he, iedereen kan nog afvallen voor de definitieve :P

Ben benieuwd naar de strijd tussen Teze en Timber komende jaren, altijd fijn als er voor de toekomst meerdere keuzes voor 1 positie zijn.

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
ElPaco schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 13:25:
Gakpo er bij in de voorselectie, hartstikke verdiend! Hopelijk zit hij in de uiteindelijke selectie.
Ben er sowieso van overtuigd dat jonge spelers als Timber, Gakpo etc. zich eerst maar een paar jaar mogen bewijzen alvorens zij geselecteerd worden voor Oranje. Dat er zoveel jonge spelers worden geselecteerd geeft enkel aan dat het niveau van de selectie ondermaats is vergeleken met wat we uit het verleden gewend zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
Exocet schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 13:43:
[...]

Met dat uitgangspunt is de voorselectie van Gakpo een schande.
Gakpo is al het hele seizoen bepalend voor PSV, daar hadden we het in oktober al over. Timber heeft pas recent een basisplaats en is ook jonger.

En wat iedereen telkens weer vergeet is dat meedraaien in de defensie bij Ajax (of welke club dan ook) heel anders is dan straks in Oranje één op één tegen Mbappe komen te staan. Nederlanders hebben wat dat betreft een slecht geheugen want dit soort debuten lopen zelden goed af, zelfs supertalent De Ligt ging af als een gieter.

Een verdediging moet vooral betrouwbaar zijn. En waarom zou Timber dan eerder een plek verdienen dan Veltman of zelfs St Juste? Dat zijn volgens mij zijn concurrenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark31
ElPaco schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 13:48:
Het is nog de voorselectie he, iedereen kan nog afvallen voor de definitieve :P

Ben benieuwd naar de strijd tussen Teze en Timber komende jaren, altijd fijn als er voor de toekomst meerdere keuzes voor 1 positie zijn.
Timber is beter dan Teze, veel comfertabeler aan de bal.
In de winterstop wilde Ajax nog een RCV kopen, daar hoor je niemand meer over.
Terwijl PSV nog wel een RCV wil kopen.
Zegt naar mijn mening heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark31
D-e-n schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 13:57:
[...]

Gakpo is al het hele seizoen bepalend voor PSV, daar hadden we het in oktober al over. Timber heeft pas recent een basisplaats en is ook jonger.

En wat iedereen telkens weer vergeet is dat meedraaien in de defensie bij Ajax (of welke club dan ook) heel anders is dan straks in Oranje één op één tegen Mbappe komen te staan. Nederlanders hebben wat dat betreft een slecht geheugen want dit soort debuten lopen zelden goed af, zelfs supertalent De Ligt ging af als een gieter.

Een verdediging moet vooral betrouwbaar zijn. En waarom zou Timber dan eerder een plek verdienen dan Veltman of zelfs St Juste? Dat zijn volgens mij zijn concurrenten.
Hij kan ook als rechtsback en heeft het in de EL ook laten zien tegen Roma en Lille.
Ik zou Timber zelfs in de basis zetten als rechtsback boven Dumfries.

Cillissen Timber De Ligt Blind Wijndal : Gravenberch Frenkie Wijnaldum : Berghuis Malen Depay

Timber vs Lille

https://mobile.twitter.co...tatus/1389231317863239686

[ Voor 4% gewijzigd door Mark31 op 14-05-2021 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Dave
Samen met mij willen velen van ons jullie mening horen over de selectie maar is het mogelijk de clubsentimenten erbuiten te laten? Ik lees vooral meningen van clubsupporters die hun eigen (ex-)spelers promoten, dat gedrag who has the biggest dick gaat helemaal nergens over jullie kunnen beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
Laat Timber maar lekker thuis. Knap dat ie bij de voorselectie zit, de bondscoach kan 'm zo van dichtbij aan 't werk zien, maar ik denk dat dit nog veel te vroeg is voor 'm. Na het EK eens definitief oproepen tijdens een oefeninterland week. Zelfde voor Rensch of een Teze die ik hier genoemd zie worden. Dat ie tegen een zwak Feyenoord goed voor de dag kwam is ook geen wereldprestatie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-e-n
Mark31 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 13:57:
[...]

veel comfertabeler aan de bal.
Dat is precies de denkfout die we in Nederland blijven maken. Onder Koeman werd er wat realistischer gedacht maar onder De Boer lijkt het "Hollandse school" virus weer terug. Het moet allemaal weer voetballend opgelost worden.

In de kwartfinale van een EK draait het daar echter helemaal niet om. Dan gaat het om weerstand. Dan wil je verdedigers met het mes tussen de tanden die zorgen dat we die tegengoal niet krijgen zodat De Jong of Weghorst in de laatste minuten dat gelukje kan binnen koppen.

Ik zie dat mensen zich bij Oranje altijd spiegelen aan het succes van Ajax maar dat is totaal niet realistisch. Ten eerste speelt Ajax met bepalende buitenlanders en ten tweede trainen die een jaar lang elke dag op één speelstijl. Zelfs tijdens de periode van Gaal kon dat niet vertaald worden naar eenzelfde succesvolle stijl in Oranje. Het was pas Hiddink die met een combi van PSV-ers en in het buitenland gelouterde ex-Ajacieden succes wist te hebben, soms in een oerdegelijk 442.

@Mark31
Probleem is dat jij denkt dat Timber beter is. Maar dan projecteer je het succes van het team Ajax teveel op een jonge speler die daarin meedraait.

[ Voor 6% gewijzigd door D-e-n op 14-05-2021 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark31
JanW schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 14:06:
Laat Timber maar lekker thuis. Knap dat ie bij de voorselectie zit, de bondscoach kan 'm zo van dichtbij aan 't werk zien, maar ik denk dat dit nog veel te vroeg is voor 'm. Na het EK eens definitief oproepen tijdens een oefeninterland week. Zelfde voor Rensch of een Teze die ik hier genoemd zie worden. Dat ie tegen een zwak Feyenoord goed voor de dag kwam is ook geen wereldprestatie.
Beter dan Dumfries , Hateboer en Tete, maar laat Timber maar thuis...
Wat een redenatie, de beste moet spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark31
D-e-n schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 14:07:
[...]

Dat is precies de denkfout die we in Nederland blijven maken. Onder Koeman werd er wat realistischer gedacht maar onder De Boer lijkt het "Hollandse school" virus weer terug. Het moet allemaal weer voetballend opgelost worden.

In de kwartfinale van een EK draait het daar echter helemaal niet om. Dan gaat het om weerstand. Dan wil je verdedigers met het mes tussen de tanden die zorgen dat we die tegengoal niet krijgen zodat De Jong of Weghorst in de laatste minuten dat gelukje kan binnen koppen.

Ik zie dat mensen zich bij Oranje altijd spiegelen aan het succes van Ajax maar dat is totaal niet realistisch. Ten eerste speelt Ajax met bepalende buitenlanders en ten tweede trainen die een jaar lang elke dag op één speelstijl. Zelfs tijdens de periode van Gaal kon dat niet vertaald worden naar eenzelfde succesvolle stijl in Oranje. Het was pas Hiddink die met een combi van PSV-ers en in het buitenland gelouterde ex-Ajacieden succes wist te hebben, soms in een oerdegelijk 442.
Als ze zwak aan de bal zijn en veel balverlies lijden kan je constant achter de bal aanhobbelen en ben je afhankelijk van de fouten van de tegenstander.
Vroeg of laat leg je het dan af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Mark31 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 13:57:
[...]

Timber is beter dan Teze, veel comfertabeler aan de bal.
In de winterstop wilde Ajax nog een RCV kopen, daar hoor je niemand meer over.
Terwijl PSV nog wel een RCV wil kopen.
Zegt naar mijn mening heel veel.
Het zegt meer over de selectie van PSV en de voorkeur van Teze dan zijn kwaliteiten. Teze heeft een voorkeur voor rechtsback en dat in combinatie met een potentieel vertrek van Dumfries is dat niet bijzonder raar toch?

Daarnaast is de bezetting voor rCV dunbezet met enkel Teze en Baumgartl, al met al zegt het minder over de kwaliteiten van Teze maar meer over de beperkingen in de selectie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:35
Timber en Gakpo erbij (y)

Wat mij betreft wordt het uiteindelijk als volgt:

Keepers: Jasper Cillessen (Valencia), Tim Krul* (Norwich City), Maarten Stekelenburg* (Ajax)

Verdedigers: Patrick van Aanholt (Crystal Palace), Nathan Aké (Manchester City), Daley Blind** (Ajax), Denzel Dumfries* (PSV), Hans Hateboer (Atalanta), Matthijs de Ligt (Juventus), Jurriën Timber* (Ajax), Stefan de Vrij (Internazionale), Owen Wijndal* (AZ)

Middenvelders: Donny van de Beek (Manchester United), Ryan Gravenberch* (Ajax), Frenkie de Jong (FC Barcelona), Davy Klaassen* (Ajax), Marten de Roon (Atalanta), Georginio Wijnaldum (Liverpool), Teun Koopmeiners* (AZ)

Aanvallers: Steven Berghuis* (Feyenoord), Anwar El Ghazi (Aston Villa), Cody Gakpo* (PSV), Luuk de Jong (Sevilla), Donyell Malen* (PSV), Memphis Depay (Olympique Lyon), Wout Weghorst (Vfl Wolfsburg)

Afvallers:
- Bizot
- Karsdorp (zitten al behoorlijk wat soorgelijke spelers in de selectie Hateboer/Dumfries, je zou ook een van die kunnen af laten vallen dat is om het even)
- St. Juste (ik kijk misschien te weinig Duits voetbal)
- Tete (nooit een bijzondere speler gevonden)
- Veltman (aardige speler, klaagt niet veel maar er zitten al zoveel verdedigers bij)
- Vilhena
- Promes
- Bergwijn

Overigens ben ik ook niet zo kapot van de selectie van vd Beek, erg weinig gespeeld. Hebben we echt zo weinig goede middenvelders in Nederland?

[ Voor 5% gewijzigd door Gynnad op 14-05-2021 14:13 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincent Dave
D-e-n schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 14:07:
[...]

Wat een aannames allemaal, inderdaad kent De Boer maar 1 systeem ben het zelf helemaal niet eens met zijn aanstelling. Echter het spel onder Koeman was niet om aan te gluren en dat van Hiddink wel (betere spelers en aanvalllend voetbal). Je vergelijkt appels met peren en je conclusies raken kant noch wal, ik geloof dat niemand hier het 'Ajax' systeem in Oranje wil, Het Nederlands Elftal is echter beroemd om zijn aanvallende voetbal en op welke manier dat wordt uitgevoerd zullen weinig supporters een moer kunnen schelen.

Met je 'virus'. :+

Speel eens minder op de man..

[ Voor 3% gewijzigd door Outerspace op 15-05-2021 15:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Vincent Dave schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 14:14:
[...]

Het Nederlands Elftal is echter beroemd om zijn aanvallende voetbal en op welke manier dat wordt uitgevoerd zullen weinig supporters een moer kunnen schelen.
Het Nederlands elftal is ook beroemd om hun 3 tweede plaatsen op WK's en de laatste was niet echt dankzij ons sprankelende aanvallende voetbal maar voornamelijk omdat het elftal naar haar mogelijkheden gebruikt wordt. Geen prachtig voetbal maar een goede solide basis en vanuit de defensie zoeken naar overwinningen.

Als de spelers er niet zijn om memorabel aanvalsspel er uit te laten komen moet je dat niet pogen te doen. Kijkende naar de huidige pool van spelers en waar de sterkte van het elftal ligt ga je toch wat meer richting het spel van 2010 dan de weg die de Boer ingeslagen lijkt te zijn al laat ik mij graag verrassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Dave
Napo schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 14:19:
[...]

Het Nederlands elftal is ook beroemd om hun 3 tweede plaatsen op WK's
Is dat wel zo? Misschien wel maar onderschat de impact niet die 'Laranja mecanica' heeft gehad. En dan bedoel ik niet de film. ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
[...]

Wat een aannames allemaal, inderdaad kent De Boer maar 1 systeem ben het zelf helemaal niet eens met zijn aanstelling. Echter het spel onder Koeman was niet om aan te gluren en dat van Hiddink wel (betere spelers en aanvalllend voetbal). Je vergelijkt appels met peren en je conclusies raken kant noch wal, ik geloof dat niemand hier het 'Ajax' systeem in Oranje wil, Het Nederlands Elftal is echter beroemd om zijn aanvallende voetbal en op welke manier dat wordt uitgevoerd zullen weinig supporters een moer kunnen schelen.

Met je 'virus'. :+

offtopic:
PS. Zet je Anti-ajax pet eens af.
Wat een aannames allemaal. Kijk naar de feiten: het Nederlands voetbal heeft sinds 1974 enkel en alleen nog succes gehad met realistisch spel. Dat was zeker niet altijd verdedigend maar het was absoluut realistischer dan het romantische gewauwel wat ik hier weer zie langskomen. Dat zit hem in het systeem maar ook in de keuze van de spelers die daar uit voortkomt.

Want even concreet: in 1988 ging het pas lopen toen Michels met twee spitsen ging spelen. En in 1998 boekte Hiddink met een variatie aan systemen succes. Van Basten veegde later al counterend de vloer aan met Italië en Frankrijk En waar van Gaal in 2001 door het ijs zakte door aan een systeem te blijven vasthouden boekte hij later succes door puur naar het resultaat te kijken.

En ben ik anti-Ajax omdat ik dat aanstip? Wat bij menig Ajax-fan niet wil aankomen is dat een half jaartje basis bij Ajax geen garantie is dat je het in een andere omgeving in een andere speelstijl gaat redden. Clubvoetbal is anders dan interland voetbal. En dan die achterlijke argumenten: "hij is comfortabeler aan de bal". Ja, dat riep Blind ook toen hij debutant De Ligt verkoos boven Hoedt. We hebben het gezien...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Napo schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 13:07:
[...]

Wel dus, want de Boer heeft gezegd dat ie ze niet bij de voorselectie wilde halen omdat ie wist dat ie ze toch al niet mee zou nemen naar het EK. Heeft ze ook gebeld om dat te vertellen, lijkt me prima gemanaged.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincent Dave
D-e-n schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 14:31:
[...]

En ben ik anti-Ajax omdat ik dat aanstip? Wat bij menig Ajax-fan niet wil aankomen is dat een half jaartje basis bij Ajax geen garantie is dat je het in een andere omgeving in een andere speelstijl gaat redden. Clubvoetbal is anders dan interland voetbal. En dan die achterlijke argumenten: "hij is comfortabeler aan de bal". Ja, dat riep Blind ook toen hij debutant De Ligt verkoos boven Hoedt. We hebben het gezien...
Nee, het is meer de dwarsverbinding die gemaakt wordt: De Boer = Ajax = Ajax-systeem = Ajax-spelers. Dat is gewoon flauwekul. De Boer is meer incompetent dan dat hij zijn vermeend clubvoorkeur laat domineren in zijn keuzes en dát blijkt moeilijk te bevatten.

En comfortabeler aan de bal bedoelt hij misschien wel mee dat veel andere geselecteerde spelers lastiger de bal controleren wat een basiskwaliteit zou moeten zijn bij iedere Oranje speler. Dat kan ik mij zo bedenken ipv het als achterlijk te bestempelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 13:57:
[...]

Het hele seizoen beslissend, op 1/3e van het seizoen na toen ie geblesseerd was.
Maar natuurlijk is het prima als je 1500min voor PSV speelt, maar niet als je 1400+ voor Ajax speelt, wat net als bij Gakpo veel meer had kunnen zijn aangezien ook Timber een aantal wedstrijden geblesseerd was....
Toch raar, verschillende maatstaven voor 2 jonge spelers van 2 verschillende clubs.
Plus je hebt het over een voorselectie, over een speler die minimaal 2 kneiters van spelers voor zich heeft...

Enneh, sinds wanneer zijn van Hooijdonck en Theo Jansen (en evt Afellay) de 'hoofdstedelijke roep' ?

Van mij hoeft ie overigens echt niet mee, laat maar lekker vakantie hebben. Zo hoop ik ook dat Blind het net niet haalt.

[ Voor 8% gewijzigd door toolkist op 14-05-2021 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strafschop
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
[...]

Wat een aannames allemaal, inderdaad kent De Boer maar 1 systeem ben het zelf helemaal niet eens met zijn aanstelling
Het Nederlands elftal speelde oktober vorig jaar een goede wedstrijd uit bij Italie in 5-3-2. Recent bij Rondo heeft hij ook nog aangegeven zowel op 4-3-3 als 5-3-2 te selecteren.

Los daarvan, hij liet Atlanta United doorgaans 3-4-2-1 of 4-2-3-1 spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Dave
toolkist schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 14:54:
[...]

Het hele seizoen beslissend, op 1/3e van het seizoen na toen ie geblesseerd was.
Maar natuurlijk is het prima als je 1500min voor PSV speelt, maar niet als je 1400+ voor Ajax speelt, wat net als bij Gakpo veel meer had kunnen zijn aangezien ook Timber een aantal wedstrijden geblesseerd was....
Toch raar, verschillende maatstaven voor 2 jonge spelers van 2 verschillende clubs.
Plus je hebt het over een voorselectie, over een speler die minimaal 2 kneiters van spelers voor zich heeft...

Enneh, sinds wanneer zijn van Hooijdonck en Theo Jansen (en evt Afellay) de 'hoofdstedelijke roep' ?

Van mij hoeft ie overigens echt niet mee, laat maar lekker vakantie hebben. Zo hoop ik ook dat Blind het net niet haalt.
De voorselectie van Timber is absurd, de jongen heeft net een half seizoen bij Ajax gespeeld. Gakpo is 22 jaar zag ik dus mag je eigenlijk geen talent meer noemen. Die heeft overigens maar 20(!) van de 84 wedstrijden de volle negentig minuten gespeeld.
strafschop schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 15:03:
[...]

Het Nederlands elftal speelde oktober vorig jaar een goede wedstrijd uit bij Italie in 5-3-2. Recent bij Rondo heeft hij ook nog aangegeven zowel op 4-3-3 als 5-3-2 te selecteren.

Los daarvan, hij liet Atlanta United doorgaans 3-4-2-1 of 4-2-3-1 spelen.
Lijkt me compleet afwijken van het 'Ajax'- systeem. :+

[ Voor 16% gewijzigd door Vincent Dave op 14-05-2021 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Vincent Dave schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 15:18:
[...]

De voorselectie van Timber is absurd, de jongen heeft net een half seizoen bij Ajax gespeeld. Gakpo is 22 jaar zag ik dus mag je eigenlijk geen talent meer noemen. Die heeft overigens maar 20(!) van de 84 wedstrijden de volle negentig minuten gespeeld.

[...]

Lijkt me compleet afwijken van het 'Ajax'- systeem. :+
Van mij had ie ook nog niet geselecteerd hoeven te worden. Ga lekker met onder 21 naar het EK, speel volgend jaar een heel seizoen in de basis bij Ajax kijken we dan verder (en dan nog achter De Ligt en de Vrij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
toolkist schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 16:26:
[...]

Van mij had ie ook nog niet geselecteerd hoeven te worden. Ga lekker met onder 21 naar het EK, speel volgend jaar een heel seizoen in de basis bij Ajax kijken we dan verder (en dan nog achter De Ligt en de Vrij).
Aan de andere kant speelt hij al een half seizoen goed en zijn jonge spelers vaak afhankelijk van de vorm van het seizoen. Grote kans dat hij volgend jaar een terugval heeft. Ik denk dat je hem goed kan gebruiken zolang hij fit en in vorm is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco112
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-01-2023
Prima voorselectie zo op het eerste oog.
Bijzonder dat er 13(!!) verdedigers opgeroepen zijn, zal er dan toch voor 5-3-2 gekozen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco112
D-e-n schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 14:31:
[...]
_/-\o_ _/-\o_

Vind het sowieso apart dat Timber opgeroepen is, Bijlow moest het een bijvoorbeeld een lange tijd laten zien en het is beter als hij ervaring opdoet bij Jong Oranje. Geldt dat voor Timber niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
remco112 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 19:07:
[...]

_/-\o_ _/-\o_

Vind het sowieso apart dat Timber opgeroepen is, Bijlow moest het een bijvoorbeeld een lange tijd laten zien en het is beter als hij ervaring opdoet bij Jong Oranje. Geldt dat voor Timber niet?
Timber heeft meer wedstrijden gespeeld dan Bijlow en ook europees.
Denk dat ie meegaat omdat ie ook rechtsback kan?
Wellicht Veltman toch moeten oproepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco112
Exocet schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 19:15:
[...]

Timber heeft meer wedstrijden gespeeld dan Bijlow en ook europees.
Denk dat ie meegaat omdat ie ook rechtsback kan?
Wellicht Veltman toch moeten oproepen?
Bijlow heeft Europees ook gespeeld, en denk dat Bijlow al meer wedstrijden achter zijn naam heeft. Gaat mij meer om de inconsistentie in het beleid en de keuzes van FdB. (En nee, ik zeg niet dat Bijlow in Oranje hoort op dit moment)

Veltman zit er bij toch? :)

St Juste, Tete, Veltman, Karsdorp, Timber, Dumfries en Hateboer kunnen allemaal als rechtsback opereren. Bijzonder veel namen eigenlijk.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:13
Wat een gedoe over Timber en Gakpo zeg. Iedereen die een beetje Ajax en PSV volgt ziet toch dat deze twee gasten op alle vlakken beter zijn dan Hateboer en Promes? Om maar eens twee Oranje onwaardige spelers op te noemen. Plus in beiden zit nog zoveel potentie :)
Vincent Dave schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 14:43:
[...]
De Boer is meer incompetent dan dat hij zijn vermeend clubvoorkeur laat domineren in zijn keuzes en dát blijkt moeilijk te bevatten.
Helemaal mee eens. Het zal me benieuwen of “we” überhaupt maar een pot winnen op het EK.
remco112 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 19:22:

St Juste, Tete, Veltman, Karsdorp, Timber, Dumfries en Hateboer kunnen allemaal als rechtsback opereren. Bijzonder veel namen eigenlijk.
Dan is Timber al derde back toch niet onlogisch? Hij kan ook nog centraal. En Gakpo zou ik in de basis opstellen. Samen met Depay en Weghorst. Heb je zomaar drie aanvallers die ook nog enigszins in vorm zijn.

St Juste, Tete, Veltman en Hateboer vind ik echt beduidend minder dan Timber. Karsdorp ben ik ook niet van onder in de indruk.

[ Voor 71% gewijzigd door ephymerous op 14-05-2021 19:29 ]

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:28
ephymerous schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 19:23:
Wat een gedoe over Timber en Gakpo zeg. Iedereen die een beetje Ajax en PSV volgt ziet toch dat deze twee gasten op alle vlakken beter zijn dan Hateboer en Promes? Om maar eens twee Oranje onwaardige spelers op te noemen. Plus in beiden zit nog zoveel potentie :)

[...]

Helemaal mee eens. Het zal me benieuwen of “we” überhaupt maar een pot winnen op het EK.

[...]

Dan is Timber al derde back toch niet onlogisch? Hij kan ook nog centraal. En Gakpo zou ik in de basis opstellen. Samen met Depay en Weghorst. Heb je zomaar drie aanvallers die ook nog enigszins in vorm zijn.

St Juste, Tete, Veltman en Hateboer vind ik echt beduidend minder dan Timber. Karsdorp ben ik ook niet van onder in de indruk.
Kom op de Boer heeft regelmatig zijn onkunde getoond, maar we gaan zeker wel partijen winnen op het EK. Daar kan zelfs de Boer weinig aan veranderen. We hebben best een aardig team en ik denk dat het zelfs voor de Boer moeilijk is om met dit team niks te winnen. Ik denk zelfs als de teamspirit erin zit dat we best nog wel ver kunnen komen. Een coach voor een nationaal elftal is ook maar zoveel. Met de rest ben ik het wel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco112
ephymerous schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 19:23:
Dan is Timber al derde back toch niet onlogisch? Hij kan ook nog centraal.

St Juste, Tete, Veltman en Hateboer vind ik echt beduidend minder. En Karsdorp ben ik ook niet van onder in de indruk.
St. Juste doet het echt heel erg goed in Duitsland, niet voor niets dat er zoveel interesse is in hem. En hou er rekening mee dat hij in een team speelt wat totaal niet draait! Dat vind ik knapper dan wat Timber doet. En ja, ook St. Juste kan zowel rechtsback als centraal.

Karsdorp is voor mij ideale back als er voor 5-3-2 gekozen gaat worden. Aanvallend ijzersterk. Verdedigend veel te zwak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:09
remco112 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 19:36:
[...]

Karsdorp is voor mij ideale back als er voor 5-3-2 gekozen gaat worden. Aanvallend ijzersterk. Verdedigend veel te zwak.
Dat geldt voor meer in dat rijtje (o.a. Dumfries), verder ook jongens die juist meer verdediger zijn. Denk dat je beide in de selectie moet hebben. De aanvallende backs zijn leuk voor de poule, maar als je daarna een groot voetballand treft, kan je echt geen back met als zwakke punt verdedigen opstellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Kijken mensen hier zo veel voetbal dat ze kunnen oordelen over St Juste, Veltman, Tete, Karsdorp etc? :p Of is het wellicht gewoon (club)voorkeur en geschiedenis...

[ Voor 22% gewijzigd door Vos op 14-05-2021 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Er zitten wat leuke spelers bij maar wees eerlijk, we worden waarschijnlijk geen Europees kampioen.
Ik zie in dit Oranje teveel slappe, matige spelers vergeleken met bijvoorbeeld een Frankrijk.

Vooral ook qua mentaliteit en effectiviteit. Wat dat betreft ben ik in dat opzicht blij dat Weghorst mee is. Afgezien van zijn niveau.

Denk dat we onze handen al genoeg vol hebben in de poule fase.
Ook vind ik Frank de Boer een matige trainer die alles voetballend en breiend wil oplossen.

Maar enfin ik heb er wel zin in :) maar zie dit ek wel als een leerschool voor oranje. Ik verwacht niet teveel.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:13
Vos schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 21:10:
Kijken mensen hier zo veel voetbal dat ze kunnen oordelen over St Juste, Veltman, Tete, Karsdorp etc? :p Of is het wellicht gewoon (club)voorkeur en geschiedenis...
Clubvoorkeur zou voor mij betekenen dat Oranje zonder Ajacieden speelt. Topfit het nieuwe seizoen in. Ik kijk al uit naar de loting van de CL :)

XXXVI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Vos schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 21:10:
Veltman volg ik nog wel ja. Ze snappen bij Brighton nog steeds niet dat ze hem voor minder dan 2m hebben kunnen kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
Sempy schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 19:59:
[...]

Dat geldt voor meer in dat rijtje (o.a. Dumfries), verder ook jongens die juist meer verdediger zijn. Denk dat je beide in de selectie moet hebben. De aanvallende backs zijn leuk voor de poule, maar als je daarna een groot voetballand treft, kan je echt geen back met als zwakke punt verdedigen opstellen.
Wat mij betreft hangt het type back af van het systeem: een aanvallende in een 532 en een verdedigende in een 433. Tegen Frankrijk 532 spelen met Veltman is ons al eens slecht bevallen. Zo'n jongen weet niet wat hij met die ruimte moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:28
Sempy schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 19:59:
[...]

Nee joh, Dumfries is verdedigend juist best goed en aanvallend wat minder. Hoewel hij wel de kracht heeft om de hele wedstrijd te blijven gaan, zijn z'n voorzetten zo matig dat je er vaak niet al te veel aan hebt. Verdedigend waarschijnlijk een van de betere backs though (imo).
Pagina: 1 ... 48 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.