Het grote Nederlands elftal Topic 2020/2021 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 101 Laatste
Acties:
  • 140.865 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:36
Mooiste scenario zou toch wel Seedorf zijn, die naam komt alleen helemaal nergens voorbij :/ . Als speler bij Oranje nooit echt uit de verf komen, om ons dan nu als coach naar de tweede Europese titel te leiden.

Het is jammer dat we zo graag een Nederlandse coach willen, want heel veel goede Nederlandse coaches zijn er gewoon niet. Hopelijk verrast De Boer ons, zoals ook Rijkaard dat deed. Maar vooralsnog heb ik daar een hard hoofd in. Zijn eerste jaar in de VS bij Atalanta United was nog goed, zijn tweede jaar is ie ontslagen na slechte prestaties in een vriedschappelijk toernooi. Crystal Palace en Internazionale waren regelrechte flops.

Edit
Geen Seedorf. Aad de Mos had hem ook naar voren geschoven, en als iemand consequent ongelijk heeft is het Aadje wel.

[ Voor 8% gewijzigd door JanW op 18-09-2020 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:09

Shabbaman

Got love?

Mooiste scenario zou toch wel iemand anders dan Frank de Boer zijn.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:28
ephymerous schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:47:
[...]

De eerste zin ben ik het kader van Oranje mee eens. Voor wat betreft Oranje is Frank de Boer een kansloze keuze:

* Bij Ajax was het resultaat de eerste jaren goed. Let wel; dat werd ieder jaar flink minder
* Hij is overal gefaald en grossiert in slechte keuzes
* Als van Gaal beschikbaar is kies je nooit voor middelmaat als de Boer
Van Gaal is volgens mij niet de juiste trainer voor een groep met een groot aantal gearriveerde spelers. Ze schijnen ook met zoveel woorden gezegd te hebben dat ze dat niet willen. Natuurlijk zijn de spelers niet de baas, maar als je het dan toch vraag moet je niet precies het tegenovergestelde doen. Plus dat Van Gaal het al 2 keer gedaan heeft en bijna 70 is.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:36

gws24

Thinking is hard!

Voorselectie voor de komende interlands is bekend:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hxOzShFTRAJ2N1QVACBnhUx_Bgk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5K3MY50KsPArT7lXoEaWGVLW.png?f=user_large

38 spelers 8)7. Lodeweges wilde waarschijnlijk niet de keus bij de nieuwe bondscoach weg halen ofzo

Trouwens, wat heeft zo'n voorselectie voor zin? Motivatie voor sommige spelers, organisatorisch voor de knvb (bv shirts bedrukken) of iets dergelijks?

Edit: goed om Blind terug te zien.

[ Voor 3% gewijzigd door gws24 op 20-09-2020 21:26 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:21
ElPaco schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 20:29:
[...]

Die mag wel terugkomen naar PSV Feyenoord:)
FTFY.

En als je dacht dat het in de wereld niet veel slechter kon is daar de krant van wakker NL met nog slechter nieuws.

https://www.telegraaf.nl/...de-boer-nieuwe-bondscoach

Dag dag NL efltal!!! :w

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:49
Leon Zwiers schreef op woensdag 23 september 2020 @ 00:10:
[...]

FTFY.

En als je dacht dat het in de wereld niet veel slechter kon is daar de krant van wakker NL met nog slechter nieuws.

https://www.telegraaf.nl/...de-boer-nieuwe-bondscoach

Dag dag NL efltal!!! :w
Vind je dat, ik vind dat wel meevallen, natuurlijk het voetbal was niet altijd geweldig onder de Boer bij Ajax, maar hij wist wel prijzen te pakken en zal als coach ook wel waardering hebben bij de spelers i.v.m. zijn verleden als speler. Bij de KNVB willen ze altijd graag een Nederlandse trainer, wie hadden ze dan moeten kiezen?
- Ten Cate > heeft zelf als hoofdcoach nooit echt iets bijzonders gepresteerd en was voornamelijk assistent bij de grotere clubs.
- Rijkaard > Al even met pensioen en heeft, naar het zeggen, ook bedankt
- Bosz > Geloof niet dat hij nu zou instappen, zit prima op zijn plek bij Leverkusen en heeft buiten Ajax eigenlijk ook veel bijzonders gepresteerd
- van Gaal / van Marwijk / Hiddink > Alle dire al even niets meer gedaan, misschien willen ze daar wel niet aan bij de KNVB
- Advocaat / Ten Hag > Beide bezet bij hun huidige club die ze denk ik niet zomaar zouden verlaten
- Van Bommel > heeft nog niets laten zien
- Cocu / Van Bronckhorst > Categorie de Boer wat mij betreft

Al met al denk ik dus dat de Boer een prima optie is, heeft al ervaring gehad als assistent bij het Nederlands elftal en in het verleden prima resultaten behaald met Ajax.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:51
Waarom staat er geen buitenlandse naam op je lijstje? Is dat echt een taboe?

Hattrick: Thorgal Eagles

• Starbucks
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-02-2021
Ik vind dit echt slecht van de KNVB. De Boer heeft het bij Ajax goed gedaan met de kampioenschappen, maar domineerde zelden in die periode. Zie hem het NL elftal dan ook niet beter maken.

Wanneer worden de mensen binnen de KNVB een keer vervangen, want het is het ene probleem na het andere probleem wat ze creëren?

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:44
Bosz loop je nu mis op eenzelfde manier als Ziyech die niet voor Oranje koos, je moet ze niet vragen of ze kunnen, die moet je overhalen. Nog niet heel lang geleden (1 augustus(!)) gaf hij aan dat bondscoach van Nederland het mooiste trainersvak zou zijn wat er is:
Peter Bosz droomt hardop van het bondscoachschap van het Nederlands elftal. De huidige trainer van Bayer Leverkusen ziet dit als het hoogst haalbare in zijn trainerscarrière. "Als ik ooit bondscoach kan worden, is dat geweldig", zegt Bosz.

Bosz ziet bondscoachschap Oranje als ultieme droom
"Bondscoach worden is het hoogste wat je in Nederland kunt bereiken. Ik weet dat mijn naam werd genoemd voordat Ronald Koeman kwam, maar in die periode stond ik bij Borussia Dortmund onder contract", zegt Bosz in een interview met het Duitse persbureau DPA. "In het voetbal draait het altijd om timing. Ik las dat Jürgen Klopp niet beschikbaar was toen Bayern München hem wilde halen. Dat betekent niet dat Bayern hem niet wilde."

Het is voor de 56-jarige Bosz geen ramp als hij geen kans krijgt als bondscoach. "Ik weet sowieso niet hoe lang ik nog trainer ben. Misschien nog drie jaar, misschien nog drie. Maar ik kan mij niet voorstellen dat ik zoals Dick Advocaat op mijn 72ste nog steeds op het veld sta. Ik doe dit zolang ik ervan geniet. Je bent ook vaak gescheiden van je gezin en met hen wil ik nog paar goede jaren doorbrengen. Dat gaat nu heel goed, Leverkusen is maar anderhalf uur van mijn huis in Apeldoorn."
https://www.fcupdate.nl/v...oranje-als-ultieme-droom/

Ze hadden alleen moeten onderhandelen met Leverkusen. Maar van Barca hebben ze ook een afkoopsom gekregen, dus dat zou geen probleem moeten zijn.

Frank de Boer is de weg van de minste weerstand. Overal in het buitenland mislukt door aanpassingsproblemen. Laten we die de hoogst haalbare functie in het Nederlandse trainingsvak geven. Want met Nederlands voetbal was hij wel goed.4 jaar geleden.

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:43

Typhone

Who Dares Wins

Als je gehoord hebt hoe de KNVB tekeer is gegaan met de zoektocht naar een nieuwe bondscoach dan zouden we per direct een afzettingsprocedure moeten starten tegen de beleidsmakers daar. Zie het gesprek met Peter Bosz, Rijkaard die gevraagd werd of hij positief staat tegenover het bondscoachschap terwijl die allang niets meer met voetbal te maken heeft enz enz. Fouten die een medior consultant bij Capgemini mag maken maar niet de directie van de KNVB. En als je ziet wat voor kneuterige mannetjes daar allemaal zitten dan heeft dat niks te maken met het leiden van een grote organisatie op Gudde na.

[ Voor 14% gewijzigd door Typhone op 23-09-2020 08:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
De Boer lijkt 't dus te worden. Veilige keus van de KNVB. Weinig spannends. Benieuwd wat dat voor 't voetbal gaat betekenen. Onder Koeman hadden we soms ook echt wel het geluk aan de kont hangen. Een wedstrijd tegen Duitsland die we na een miraculeuze comeback nog gelijk speelden, hoewel we in de Nations League wel goed presteerden tegen Engeland en ook tegen Portugal voor mijn gevoel gelijkwaardig waren.

Ik vind het vooral weer typisch voor de KNVB. Rijkaard gaan vragen, terwijl die al sinds 2013 niks meer doet en meerdere malen heeft aangegeven niet meer te willen. Bosz is nog gepolst, maar die zit lekker bij Leverkusen en dat was 't wel. En dat was 't wel. Amateurisme ten top en echt voetbalbond onwaardig.

• Gynnad
dutchgio schreef op woensdag 23 september 2020 @ 08:56:
Bosz loop je nu mis op eenzelfde manier als Ziyech die niet voor Oranje koos, je moet ze niet vragen of ze kunnen, die moet je overhalen. Nog niet heel lang geleden (1 augustus(!)) gaf hij aan dat bondscoach van Nederland het mooiste trainersvak zou zijn wat er is:

[...]

https://www.fcupdate.nl/v...oranje-als-ultieme-droom/

Ze hadden alleen moeten onderhandelen met Leverkusen. Maar van Barca hebben ze ook een afkoopsom gekregen, dus dat zou geen probleem moeten zijn.

Frank de Boer is de weg van de minste weerstand. Overal in het buitenland mislukt door aanpassingsproblemen. Laten we die de hoogst haalbare functie in het Nederlandse trainingsvak geven. Want met Nederlands voetbal was hij wel goed.4 jaar geleden.
Met alle respect voor Bosz, maar ik snap niet zo goed waarom hij het zou moeten worden. Heeft bij Ajax fantastisch voetbal laten zien, maar ook verschrikkelijk slecht, weet niet of je de wedstrijden tegen Lyon en Schalke uit kunt herinneren, het is bijna een wonder dat je de finale toen haalde.

Verder heeft hij alleen de 1e divisie ooit gewonnen als manager, dus om hem nu direct te bombarderen tot bondscoach vind ik vreemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Gynnad schreef op woensdag 23 september 2020 @ 09:01:
[...]

Met alle respect voor Bosz, maar ik snap niet zo goed waarom hij het zou moeten worden. Heeft bij Ajax fantastisch voetbal laten zien, maar ook verschrikkelijk slecht, weet niet of je de wedstrijden tegen Lyon en Schalke uit kunt herinneren, het is bijna een wonder dat je de finale toen haalde.

Verder heeft hij alleen de 1e divisie ooit gewonnen als manager, dus om hem nu direct te bombarderen tot bondscoach vind ik vreemd.
Bosz met zijn alles of niets techniek die niks te maken had met goed voetbal. Van billenknijpen elke uitwedstrijd tot een enorme pressie + kansenregen thuis. Wat een verschil met het voetbal van EtH.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:13
Typhone schreef op woensdag 23 september 2020 @ 09:02:
[...]

Wat een verschil met het voetbal van EtH.
Zie ik hier nu een complimentje voor EtH :P :P :P

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Martinusz schreef op woensdag 23 september 2020 @ 09:11:
[...]

Zie ik hier nu een complimentje voor EtH :P :P :P
Jazeker! }:O

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Gynnad schreef op woensdag 23 september 2020 @ 08:18:

Bij de KNVB willen ze altijd graag een Nederlandse trainer, wie hadden ze dan moeten kiezen?
Ik mag hopen dat ze een profiel opstellen om tot een hoofdcoach te komen, waarbij ik zeker kan begrijpen dat de Nederlandse nationaliteit een doorslaggevende factor zou zijn indien je twee passende hoofdcoaches hebt waarvan de één Nederlander is en de andere bijvoorbeeld Duits.

Als er echter geen passende Nederlandse trainer beschikbaar is moet je wellicht de keuze maken om verder te kijken dan enkel Nederlandse trainers. Niet het toonbeeld voor je eigen opleiding maar soms helaas de realiteit.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:13
Altijd leuk die roep om buitenlandse trainer, maar welke buitenlandse trainer komt in aanmerking en is uberhaupt vrij voor die rol. Meestal zijn de goede trainers bezet ;) of ze verdienen veel meer dan dat ze bij de KNVB kunnen.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:24
Typhone schreef op woensdag 23 september 2020 @ 09:02:
[...]

Bosz met zijn alles of niets techniek die niks te maken had met goed voetbal. Van billenknijpen elke uitwedstrijd tot een enorme pressie + kansenregen thuis. Wat een verschil met het voetbal van EtH.
Ik denk dat daar nog wel het een en ander in te verfijnen was, maar ik zou een Bosz iig any day over Frank de Boer verkiezen. Dit wordt weer een jaartje in slaap vallen bij het kijken naar het Nederlands elftal. Daarna zal hij wel ontslagen zijn. De kans dat alle andere nationale elftallen het net zo laten liggen als de ploegen in de eredivisie lijkt me vrij klein (gelukkig maar).

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Hoop dat Virgil van Dijk inmiddels zoveel persoonlijkheid en leiderschap heeft dat de coach niet veel meer in te brengen heeft. In De Boer heb ik niet echt vertrouwen.

alles kan off-topic

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
toolkist schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 18:44:
[...]

Heel makkelijk. Of hoort de hele buurt jou standaard als je thuis voetbal kijkt en het een beetje spannend wordt?
Neuh, de buurt heeft zelden last van mij. Aangezien ik eigenlijk zelden een wedstrijd mis in het stadion. :9

Frank de Boer als bondscoach. Geen indrukwekkende staat van dienst. Maar we stonden allemaal hard te schreeuwen om Koeman en ook die had eigenlijk geen indrukwekkende staat van dienst. Ik zou overigens niet weten welke andere beschikbare Nederlandse coach anders in had willen stappen..

• Starbucks
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-02-2021
Louis van Gaal had vast wel gewild. Maar ja, de KNVB toont geen daadkracht en laat niet merken wie ze echt graag willen. Echte prutsers daar in Zeist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
JST94 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 10:21:
[...]

Neuh, de buurt heeft zelden last van mij. Aangezien ik eigenlijk zelden een wedstrijd mis in het stadion. :9

Frank de Boer als bondscoach. Geen indrukwekkende staat van dienst. Maar we stonden allemaal hard te schreeuwen om Koeman en ook die had eigenlijk geen indrukwekkende staat van dienst. Ik zou overigens niet weten welke andere beschikbare Nederlandse coach anders in had willen stappen..
Waarom zou ie per se Nederlands moeten zijn? Wenger was even een gerucht een tijdje terug, die had ik het best willen zien doen bijvoorbeeld.

• Ankona
Ik vraag me eigenlijk wel af of we in NL nog wel zulke goede trainers hebben. Het NL voetbal is niet heel innoverend, de coaches passen op de winkel.
Welke coach drukt nog echt zijn stempel op het spel/team? Welke coach blinkt nog echt uit in het herkennen van talenten en spelers op de juiste manier inzetten?

alles kan off-topic

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 19:59
Ankona schreef op woensdag 23 september 2020 @ 12:20:
Ik vraag me eigenlijk wel af of we in NL nog wel zulke goede trainers hebben. Het NL voetbal is niet heel innoverend, de coaches passen op de winkel.
Welke coach drukt nog echt zijn stempel op het spel/team? Welke coach blinkt nog echt uit in het herkennen van talenten en spelers op de juiste manier inzetten?
Waarom altijd die focus op innoverend? 'We' kunnen moeilijk altijd voor de muziek uit lopen, is ook niet noodzakelijk. Bosz, Ten Hag, Cocu voldoend m.i. wel aan de andere kwaliteiten die je noemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Bosz negeert het verdedigende aspect totaal
Ten Hag heb ik nog niet kunnen betrappen op geniale acties, zeker als je naar z'n wisselbeleid kijkt
Cocu deed het een paar seizoenen leuk bij PSV maar was op het eind ook niet echt succesvol, en nu bij Derby al helemaal niet.

• Ankona
BoB_HenK schreef op woensdag 23 september 2020 @ 12:25:
[...]

Waarom altijd die focus op innoverend? 'We' kunnen moeilijk altijd voor de muziek uit lopen, is ook niet noodzakelijk. Bosz, Ten Hag, Cocu voldoend m.i. wel aan de andere kwaliteiten die je noemt.
Als de tegenstanders hun spel ontwikkelen maar jij niet ga je vanzelf achter de feiten aanlopen. Zie ook de eredivisie. Alle top clubs spelen een statisch 4-3-3 systeem, de rechterrijtje clubs hebben al lang door dat je dan door de bus te parkeren een aardige kans maakt met een gelijkspel te overleven. (Enkel PSV grijpt nog wel eens terug op counter voetbal)
In andere landen wordt al jaren veel meer ingezet op opkomende verdedigers waarmee het spel veel sneller en lastiger te verdedigen wordt.

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gynnad
Ankona schreef op woensdag 23 september 2020 @ 12:30:
[...]

Als de tegenstanders hun spel ontwikkelen maar jij niet ga je vanzelf achter de feiten aanlopen. Zie ook de eredivisie. Alle top clubs spelen een statisch 4-3-3 systeem, de rechterrijtje clubs hebben al lang door dat je dan door de bus te parkeren een aardige kans maakt met een gelijkspel te overleven. (Enkel PSV grijpt nog wel eens terug op counter voetbal)
In andere landen wordt al jaren veel meer ingezet op opkomende verdedigers waarmee het spel veel sneller en lastiger te verdedigen wordt.
Want Ajax speelt niet met opkomende verdedigers? :D

Volgens mij is dat onderhand het handelsmerk van Ajax, vooral rechtsbacks die beter op kunnen komen dan verdedigen...

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:21
Gynnad schreef op woensdag 23 september 2020 @ 08:18:
[...]

Vind je dat, ik vind dat wel meevallen, natuurlijk het voetbal was niet altijd geweldig onder de Boer bij Ajax, maar hij wist wel prijzen te pakken en zal als coach ook wel waardering hebben bij de spelers i.v.m. zijn verleden als speler. Bij de KNVB willen ze altijd graag een Nederlandse trainer, wie hadden ze dan moeten kiezen?
- Ten Cate > heeft zelf als hoofdcoach nooit echt iets bijzonders gepresteerd en was voornamelijk assistent bij de grotere clubs.
- Rijkaard > Al even met pensioen en heeft, naar het zeggen, ook bedankt
- Bosz > Geloof niet dat hij nu zou instappen, zit prima op zijn plek bij Leverkusen en heeft buiten Ajax eigenlijk ook veel bijzonders gepresteerd
- van Gaal / van Marwijk / Hiddink > Alle dire al even niets meer gedaan, misschien willen ze daar wel niet aan bij de KNVB
- Advocaat / Ten Hag > Beide bezet bij hun huidige club die ze denk ik niet zomaar zouden verlaten
- Van Bommel > heeft nog niets laten zien
- Cocu / Van Bronckhorst > Categorie de Boer wat mij betreft

Al met al denk ik dus dat de Boer een prima optie is, heeft al ervaring gehad als assistent bij het Nederlands elftal en in het verleden prima resultaten behaald met Ajax.
Mensen vergeten even hoe Ajax speelde die jaren onder de Boer. Natuurlijk zijn ze kampioen geworden, maar dat lag meer aan het complete gebrek aan niveau bij de tegenstanders die jaren dan aan het trainerschap van de Boer. Die jaren de kampioenen met het minst aantal punten ooit toch? Het spel zag er niet uit, en de Boer maakte onbegrijpelijke keuzes.

Die man gaat het NL elftal echt niet beter maken.

Ik denk dat dit de KNVB is die dat WK in Qatar toch boycot, want met de Boer aan het roer ga je nooit kwalificeren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ankona schreef op woensdag 23 september 2020 @ 09:49:
Hoop dat Virgil van Dijk inmiddels zoveel persoonlijkheid en leiderschap heeft dat de coach niet veel meer in te brengen heeft. In De Boer heb ik niet echt vertrouwen.
Dan moeten ze van Dijk maar speler/coach maken. Als ie alleen speler is mag ie hoogstens een mening hebben, maar verder moet ie zich gewoon aanpassen aan de coach ook als ie het daar niet mee eens is.

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:24
[...]

Volgens mij was Dumfries vorig seizoen ongeveer top scoorder van PSV. Dit seizoen heeft Max (de linksback) de meeste assists op zijn naam. Juist bij Ajax en PSV komen de backs enorm veel mee op.

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
toolkist schreef op woensdag 23 september 2020 @ 10:54:
[...]

Waarom zou ie per se Nederlands moeten zijn? Wenger was even een gerucht een tijdje terug, die had ik het best willen zien doen bijvoorbeeld.
Ik weet dat het geen regel is, maar ik vind dat een coach een Nederlander moet zijn, net als de spelersgroep.

• Ankona
Gynnad schreef op woensdag 23 september 2020 @ 12:39:
[...]

Want Ajax speelt niet met opkomende verdedigers? :D

Volgens mij is dat onderhand het handelsmerk van Ajax, vooral rechtsbacks die beter op kunnen komen dan verdedigen...
Er zijn clubs die meer met opkomende backs spelen, maar ook daar geldt dat die dan opkomen terwijl het centrum al vol is met aanvallers. Ajax speelt over het algemeen juist met de middenvelders ver naar voren, dus veel drukte voorin.

Ruimte krijg je door snel en verrassend uit te breken uit je eigen defensie. Dan ligt er ruimte voor je open. Dus niet perse door eerst drie aanvallers naar voren te sturen, dan de middenvelders aan te laten sluiten en vervolgens nog de backs op te laten komen. Dan staat de bus muur vast geparkeerd en kom je er met de beste wil van de wereld niet meer doorheen. (Maar ben je zelf wel heel kwetsbaar voor de tegen counter)

alles kan off-topic

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:38
De Boer nu officieel dus

https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=377522

:( Ik ben niet zo blij

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 18:45
Zie het hele probleem niet met de boer. We hebben toch een goede spelers groep. Maakt toch niet zo bijzonder veel uit wie er voor staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:38
DoeEensGek schreef op woensdag 23 september 2020 @ 19:13:
Zie het hele probleem niet met de boer. We hebben toch een goede spelers groep. Maakt toch niet zo bijzonder veel uit wie er voor staat.
Bij Ajax onder zijn leiding werd het echt dodelijk saai, ondanks de goede spelersgroep

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:38
Dat zeiden ze bij Inter, Crystal Palace en Atlanta ook...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Die groep is verdedigend super, met De Jong hebben we een geweldige opbouwer op het middenveld en Wijnaldum en Vd Beek zijn prima moderne middenvelders. Maar we hebben aanvallend te weinig extra klasse van spelers die iets extra's kunnen. Alleen Depay hikt tegen de echte top aan.

Dus ja. Dan is een coach belangrijk om het uiterste eruit te halen. En dan moet je juist een coach hebben die flexibel denkt want met de klassieke Ajax school redden we het niet. En laat flexibiliteit nu met drie keer de makke van De Boer te zijn gebleken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Ik voorspel nog slechtere wedstrijden dan de pot tegen Italië. Wat een armoede om een hopeloos gefaalde coach als de Boer aan te stellen.
[...]

Ik weet niet hoe ik je netjes moet tegenspreken. Ajax speelt als sinds Bosz niet meer statisch. Kijk eens naar het YouTube kanaal van Football Made Simple om de tactiek van Ajax is het succesjaar te snappen.

[ Voor 75% gewijzigd door ephymerous op 23-09-2020 20:07 ]

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17:38
Dan had ik nog liever Bosz gehad.
Alleen ooit promotie gewonnen met Heracles, maar dan had je in ieder geval wel een leuk spelend team gehad.
Denk aan Van Basten op het EK 2008 tot aan de kwartfinales.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
@ephymerous
@Ankona
En juist in Europees verband heeft Ten Hag laten zien dat hij zijn teams heel dynamisch kan laten spelen. Dat waren echt geen 90% balbezit wedstrijden.

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Maarten_E schreef op woensdag 23 september 2020 @ 20:08:
Dan had ik nog liever Bosz gehad.
Alleen ooit promotie gewonnen met Heracles, maar dan had je in ieder geval wel een leuk spelend team gehad.
Denk aan Van Basten op het EK 2008 tot aan de kwartfinales.
Maar die was niet beschikbaar

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17:38
Exocet schreef op woensdag 23 september 2020 @ 20:17:
[...]

Maar die was niet beschikbaar
Wat ik begreep was dat er Bosz geen Nee nee heeft gezegd, en dat er wellicht een mouw aan te passen was geweest.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zal ik het gewoon zeggen, Nederland Europees kampioen met extreem saai voetbal in 2021 onder leiding van de Boer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snowdog
PolarBear schreef op woensdag 23 september 2020 @ 20:26:
[...]

Zal ik het gewoon zeggen, Nederland Europees kampioen met extreem saai voetbal in 2021 onder leiding van de Boer.
Nouja, daar zou ik dan in principe weer voor tekenen, maar dat zie ik echt niet gebeuren. Waarschijnlijk met extreem saai voetbal eruit tegen een van de B-landen of gewoon afgedroogd worden door een van de A-landen.

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:08
Ben niet echt blij met de Boer. Maar ja wie anders?
Lodeweges greep niet in toen tegen Italië. Ik neem aan dat de Boer zoiets wel ziet?

Beste was meneer Cowman maar ja... Verschwunden..

• Snowdog
Harribo schreef op woensdag 23 september 2020 @ 21:40:
Ben niet echt blij met de Boer. Maar ja wie anders?
Lodeweges greep niet in toen tegen Italië. Ik neem aan dat de Boer zoiets wel ziet?

Beste was meneer Cowman maar ja... Verschwunden..
Ik zou bijna zeggen, wie niet? Nouja, dat zijn er ook wel een paar, dat was door iemand eerder ook al gepost. En ik ken Lodeweges en zijn trainerscarrière verder niet, maar er moeten toch genoeg coaches zijn die in aanmerking komen en een beter resultaat afleveren (hoeft overigens wmb niet per se een NL-er te zijn).

Ik zou zeggen ga in ieder geval voor iemand die probeert leuk voetbal te spelen en niet een coach die al bij een aantal clubs de kans heeft gehad en eigenlijk altijd hetzelfde soort voetbal speelt zonder veel resultaat (muv Ajax) en zonder dat het leuke wedstrijden oplevert.

Ik denk ook dat de fans van geen enkele club waarvan de Boer coach is geweest blij met hem waren. Zelfs bij Ajax (waar hij zijn succes beleefde) waren ze niet zo enorm blij met de man. Als je op een Reddit bv. kijkt wat fans bij andere clubs over hem denken, nou da's niet best.

Het lijkt me echt moeilijk om iemand te vinden die minder geschikt is dan de Boer (tenzij je dus naar een v Bommel/Cocu/v Bronckhorst gaat kijken). Tsjah, als je als KNVB zijnde je blik niet iets verder open kan stellen, dan is de Boer inderdaad een prima keuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
Snowdog schreef op woensdag 23 september 2020 @ 21:54:
[...]

Het lijkt me echt moeilijk om iemand te vinden die minder geschikt is dan de Boer (tenzij je dus naar een v Bommel/Cocu/v Bronckhorst gaat kijken). Tsjah, als je als KNVB zijnde je blik niet iets verder open kan stellen, dan is de Boer inderdaad een prima keuze.
Inderdaad.
Ik vrees saai voetbal zonder al teveel resultaat.
Kan het altijd meevallen

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 13:08
Harribo schreef op woensdag 23 september 2020 @ 22:17:
[...]

Inderdaad.
Ik vrees saai voetbal zonder al teveel resultaat.
Kan het altijd meevallen
Dat word wel lekker zeuren de komende wedstrijden.
:D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Wat zit Tan zich nou weer druk te maken dat er niet met een "gekleurde" kandidaat is gesproken? Zonder zelf ook maar 1 fatsoenlijke kandidaat te noemen natuurlijk, want die zijn er niet. Of hadden ze voor de statistieken even met Regilio Vrede moeten praten ofzo?

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:44
Gullit deed dat vorige week bij Rondo ook al.
Dat Rijkaard geen serieuze kandidaat is kan ik me wel in vinden, en Bosz hebben ze ook niet serieus benaderd.
Maar richt je dan kritisch op de aanstellingsprocedure dat er maar één serieuze kandidaat benaderd is, niet dat er geen 'gekleurde' kandidaat tussen zit.

Tan kwam ook niet verder dan Ten Cate/Gullit en "ik kan nog wel meer namen noemen" zonder die dan te noemen.

Gullit heeft zelf aangegeven het niet te willen doen. Ten Cate kan ik vanuit de KNVB wel begrijpen dat ze die niet meer zien zitten, nadat hij bij het eerdere aanstellingsdebacle onbetrouwbaar overkwam door niet te melden dat er een journalist meeluisterde.
Al kwam dat ook door toezeggingen van Van Breukelen die de aanstelling destijds slecht heeft aangepakt.

• toolkist
  • Niet online
dutchgio schreef op donderdag 24 september 2020 @ 08:38:
Maar richt je dan kritisch op de aanstellingsprocedure dat er maar één serieuze kandidaat benaderd is, niet dat er geen 'gekleurde' kandidaat tussen zit.
Ze richten veel te hoog. Zonder 'gekleurde' clubcoaches ga je altijd 'witte' bondscoaches houden.
Waar was Tan toen Ten Hag aan werd gesteld? Of Advocaat, Schmidt, etcetera? Nog nooit wat van ze gehoord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
toolkist schreef op donderdag 24 september 2020 @ 09:20:
[...]

Ze richten veel te hoog. Zonder 'gekleurde' clubcoaches ga je altijd 'witte' bondscoaches houden.
Waar was Tan toen Ten Hag aan werd gesteld? Of Advocaat, Schmidt, etcetera? Nog nooit wat van ze gehoord.
Enige vorm van selectieve verontwaardiging zijn dergelijke actiegroepen helaas niet vreemd.

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Grindtegel schreef op woensdag 23 september 2020 @ 19:18:
[...]

Dat zeiden ze bij Inter, Crystal Palace en Atlanta ook...
Dat zijn clubs waar hij de voetbalcultuur om moest gooien om zijn kwaliteiten op de spelersgroep succesvol toe te kunnen passen. Denk dat F.de Boer niet zo'n slechte coach als men hier doet blijken. Ronald Koeman past beter bij verschillende clubs opdat hij heeft geleerd zich aan te passen aan de clubcultuur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Vincent Dave schreef op donderdag 24 september 2020 @ 12:53:
[...]

Dat zijn clubs waar hij de voetbalcultuur om moest gooien om zijn kwaliteiten op de spelersgroep succesvol toe te kunnen passen.
Dat suggereert dat Frank de Boer dus maar één trucje kan. En laat een bondscoach nu net flexibel moeten zijn. Die moet het elftal laten spelen aan de hand van de beschikbare spelers. Een trainer van een nationaal elftal kan geen rechtsbuiten kopen als hij er geen heeft.

En als we dan naar het Oranje van nu kijken: dat lijkt in niks op de wijze waar de Boer zijn elftallen altijd heeft laten spelen. Natuurlijk heeft Koeman ook fouten gemaakt maar Oranje is onder Koeman vooral moderner gaan spelen. Vleugelspelers zijn geen lijnplakkers meer maar vaak schaduwspitsen. Pressing en omschakelen zijn belangrijker geworden. Backs spelen ver veruit of knijpen juist naar binnen, afhankelijk van wat nodig is. Dat heet in naam misschien nog steeds 433 maar drie cijfers dekken anno 2020 de lading echt niet meer.

Ook bij Ajax heb je die ontwikkeling gezien. En het is wat mij betreft geen toeval dat twee coaches van buitenaf (Bosz, Ten Hag) daarbij betrokken zijn geweest. Wij in Nederland en de afdeling Amsterdam in het bijzonder, denken altijd dat we het voetbal hebben uitgevonden en dat de "Hollandse school" het summum is maar dat is allang niet meer zo. Buitenlandse coaches hebben het aantrekkelijke voetbal dat we graag zien verbeterd. De vernieuwers anno 2020 zijn de Duitsers, de Italianen, de Spanjaarden.

En gezien zijn flaters in het buitenland heb ik de vrees dat De Boer nu net behoort tot de categorie die dat nog niet in de gaten heeft. Het is Frank de Boer die nu de cultuuromslag moet maken, niet de groep die hij traint.

• Ankona
En dat is precies waarom de Boer beschikbaar was voor de job.

alles kan off-topic

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:36

gws24

Thinking is hard!

Vincent Dave schreef op donderdag 24 september 2020 @ 12:53:
[...]

Dat zijn clubs waar hij de voetbalcultuur om moest gooien om zijn kwaliteiten op de spelersgroep succesvol toe te kunnen passen. Denk dat F.de Boer niet zo'n slechte coach als men hier doet blijken. Ronald Koeman past beter bij verschillende clubs opdat hij heeft geleerd zich aan te passen aan de clubcultuur.
Ik denk dat je hier de spijker op de kop slaat. Vooropgesteld, ik ben geen grote fan van de Boer als coach met zijn saaie tikkie breed tactiek wat ik zag bij Ajax maar volgens mij zijn er wel een paar 'verzachtende' omstandigheden:

- Zowel bij Inter als Crystal Palace heeft hij niet echt de kans gehad om het roer om te gooien. Dat kost meestal tijd maar bij Inter is hij ontslagen na 11 competitie ronden en bij Crystal Palace na 4 :X . Tja, volgens mij duurt het veranderen van cultuur en spelopvatting wel wat langer en moet je dan ook accepteren dat je een seizoen niet meedoet voor de prijzen.
- Bij Ajax had hij nou niet bepaald de beschikking over de meest talentvolle selectie dus misschien kon hij niet anders spelen?
- Bij Atlanta was het eerste seizoen gewoon goed, 2e in de competitie en halve finale play-offs plus 2 cups gewonnen. Hij is dus ontslagen na 3 verlies partijen in het MLS is back toernooi waar ik echt vraagtekens bij zet of je hem dat kan aanrekenen gezien de rare situatie met Corona en rare voorbereidingen etc.

Misschien is hij wel te naief geweest als clubs hem binnen haalden om de koers te veranderen. Hij dacht waarschijnlijk dat hij tijd had terwijl de clubs wel wilden veranderen maar ook tegelijk wel bovenaan mee wilden blijven doen (onrealistisch maar goed)

EDIT:
D-e-n schreef op donderdag 24 september 2020 @ 13:38:
[...]

Dat suggereert dat Frank de Boer dus maar één trucje kan. En laat een bondscoach nu net flexibel moeten zijn. Die moet het elftal laten spelen aan de hand van de beschikbare spelers. Een trainer van een nationaal elftal kan geen rechtsbuiten kopen als hij er geen heeft.

En als we dan naar het Oranje van nu kijken: dat lijkt in niks op de wijze waar de Boer zijn elftallen altijd heeft laten spelen. Natuurlijk heeft Koeman ook fouten gemaakt maar Oranje is onder Koeman vooral moderner gaan spelen. Vleugelspelers zijn geen lijnplakkers meer maar vaak schaduwspitsen. Pressing en omschakelen zijn belangrijker geworden. Backs spelen ver veruit of knijpen juist naar binnen, afhankelijk van wat nodig is. Dat heet in naam misschien nog steeds 433 maar drie cijfers dekken anno 2020 de lading echt niet meer.

Ook bij Ajax heb je die ontwikkeling gezien. En het is wat mij betreft geen toeval dat twee coaches van buitenaf (Bosz, Ten Hag) daarbij betrokken zijn geweest. Wij in Nederland en de afdeling Amsterdam in het bijzonder, denken altijd dat we het voetbal hebben uitgevonden en dat de "Hollandse school" het summum is maar dat is allang niet meer zo. Buitenlandse coaches hebben het aantrekkelijke voetbal dat we graag zien verbeterd. De vernieuwers anno 2020 zijn de Duitsers, de Italianen, de Spanjaarden.

En gezien zijn flaters in het buitenland heb ik de vrees dat De Boer nu net behoort tot de categorie die dat nog niet in de gaten heeft. Het is Frank de Boer die nu de cultuuromslag moet maken, niet de groep die hij traint.
Is allemaal misschien ook wel weer waar. We gaan het zien en in ieder geval gaat er denk ik genoeg om te klagen zijn :9

[ Voor 34% gewijzigd door gws24 op 24-09-2020 17:31 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Deadsy schreef op woensdag 23 september 2020 @ 22:27:
[...]

Dat word wel lekker zeuren de komende wedstrijden.
:D
Heerlijk! Dag niet gezeurd, dag niet geleefd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:38

snmght

imho dan he

Heerlijk hoe De Boer even aan zijn assist op Bergkamp refereert en zijn gram haalt. Ik heb er echt een goed gevoel over dat Frank ons op het podium krijgt komend WK!

Hij is duidelijk over zijn intenties en de KNVB stipte met recht even aan over wie we het hebben; niet alleen de trainer die bij Inter en Crystal Palace is weggestuurd maar toch ook een man met een zeer indrukwekkend palmares als voetballer. Daarnaast is hij ook met Oranje als assistent zeer succesvol geweest en heeft hij bij Ajax (met achterlijk beperkt materiaal) en Atlanta prima gepresteerd. Over die Ajax periode wordt vaak gezegd dat hij ook kampioen werd vanwege de rest. En dat is helemaal waar; maar met het materiaal dat hij had was ook derde worden knap geweest imho.

Ze willen Van Nistelrooij nog steeds aan de staf toevoegen maar overwegen ook een extra toevoeging waarbij Sneijder nadrukkelijk genoemd werd.

[ Voor 68% gewijzigd door snmght op 25-09-2020 13:38 ]

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Voordeel voor de boer is dat ze je bij oranje niet zo snel ontslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Met de Boer ga je geen EK of WK winnen helaas.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Luxicon schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 16:04:
Met de Boer ga je geen EK of WK winnen helaas.
Dat is wel een veilige conclusie ja, aangezien het nog maar 1 coach 1 keer gelukt is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Exocet schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 16:17:
[...]

Dat is wel een veilige conclusie ja, aangezien het nog maar 1 coach 1 keer gelukt is
Maar ik bedoel dat hij ook niet ver gaat komen.. dus een kwartfinale hooguit.

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:56
Bij The Sun meldden ze dat flop Boer coach wordt. Bij FIFA.com melden ze wel dat de Boer coach wordt, maar niet bepaald schreeuwend, bij Koeman was het wel een grote kop.

Bij de Boer krijg ik over afgelopen 10 jaar beetje grauw niveau gevoel. Maar we zullen het met hem moeten stellen, ik ga achter hem staan, hij heeft goeie lichting,en hij heeft bovenal 1 sterk punt: Frank de Boer IS de rust hemzelf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:45
toolkist schreef op donderdag 24 september 2020 @ 09:20:
[...]

Op zich ben ik het niet met je oneens dat ze "veel te hoog" richten, door zich op de positie van de bondscoach te richten. De reden dat zij zich echter in eerste instantie richten op de interne organisatie van de KNVB hebben Olfers en Gullit (twee commissieleden) bij Jinek uitgelegd. De commissie is van mening (en daar kan en mag je het uiteraard mee oneens zijn) dat de KNVB moet beginnen bij het vergroten van de diversiteit van de eigen organisatie, omdat deze verreweg een afspiegeling is van de leden van de KNVB is.
ephymerous schreef op donderdag 24 september 2020 @ 12:09:
[...]

Enige vorm van selectieve verontwaardiging zijn dergelijke actiegroepen helaas niet vreemd.
Dit is geen "actiegroep". Het is een commissie die door de KNVB zelf in het leven is geroepen en waarvoor de commissieleden door de KNVB zijn gevraagd om deze rol op zich te nemen. De verontwaardiging is in combinatie met bovenstaande dan toch een stuk minder selectief.
dutchgio schreef op donderdag 24 september 2020 @ 08:38:
*knip*
*knip*
Dat is dan dus in zijn geheel niet de rol van deze commissie, waar Humberto Tan de voorzitter van is en Gullit ook lid van is. De rol van deze commissie is om diversiteit bij de organisatie van de KNVB te vergroten. Door dit te benoemen (of ik het er nou mee eens ben of niet) geven ze invulling aan waartoe ze op aarde zijn.

Persoonlijk vraag ik mij ook af of dit nou de juiste functie is om je als commissie druk om te maken. Het komt op mij enigszins geforceerd over. Of ze voelen zich gekrengd (al dan niet terecht), omdat ze geen serieuze rol hebben gespeeld. Of ze maken van de gelegenheid gebruik om onder de aandacht te komen, om wat voor reden dan ook. Wat ik me zou kunnen indenken is dat ze nog geen enkel moment daadwerkelijk en serieus betrokken zijn bij invulling van functies binnen de KNVB (hetgeen dus wel de insteek is van hun commissie). De exposure die ze nu krijgen door dit aanhangig te maken t.a.v. de bondscoach zouden ze bij de invulling van geen enkele andere functie krijgen. Ik zie het als politiek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

In ander nieuws, Ihattaren is toch een middenvelder? Zoals de selectie van Oranje geplaatst wordt lijken ze hem als aanvaller te zien. De logica die ik zie is per linie op alfabetische volgorde..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
snmght schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:07:
In ander nieuws, Ihattaren is toch een middenvelder? Zoals de selectie van Oranje geplaatst wordt lijken ze hem als aanvaller te zien. De logica die ik zie is per linie op alfabetische volgorde..

[Twitter]
Denk dat je in zulke plaatjes en lijstje nooit echt een volgorde moet herkennen. Het media team brengt het lijstje wat ze gewoon van de bondscoach krijgen.
Speler Club
Nathan Aké Manchester City
Ryan Babel Galatasaray
Donny van de Beek Manchester United
Steven Berghuis Feyenoord
Steven Bergwijn Tottenham Hotspur
Marco Bizot AZ
Daley Blind Ajax
Jasper Cillessen Valencia
Memphis Depay Olympique Lyon
Virgil van Dijk Liverpool
Denzel Dumfries PSV
Hans Hateboer Atalanta Bergamo
Mohamed Ihattaren PSV
Frenkie de Jong Barcelona
Luuk de Jong Sevilla
Teun Koopmeiners AZ
Tim Krul Norwich City
Donyell Malen PSV
Quincy Promes Ajax
Marten de Roon Atalanta Bergamo
Kevin Strootman Olympique Marseille
Joël Veltman Brighton & Hove Albion
Stefan de Vrij Inter
Georginio Wijnaldum Liverpool
Owen Wijndal AZ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

DoeEensGek schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:30:
[...]

Denk dat je in zulke plaatjes en lijstje nooit echt een volgorde moet herkennen. Het media team brengt het lijstje wat ze gewoon van de bondscoach krijgen.
Ja wellicht een vergissing van de stagiaire. Buiten Ihattaren klopt die logica namelijk wel voor iedere speler.

@PolarBear ja ongelofelijk inderdaad. Zou ik nog eerder een Gakpo aan Oranje laten ruiken.

[ Voor 10% gewijzigd door snmght op 02-10-2020 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
PolarBear schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:27:
[...]

Echt met de huurperiode van Babel bij Ajax in het achterhoofd, waarom is die uberhaupt geselecteerd?
Nu wel fit. Inmiddels 6 wedstrijden gespeeld voor Galatasaray.

Welke andere speler had Frank de Boer moeten selecteren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
Babel dus in de basis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW

Weinig verrassingen hier. Behalve Babel, is de spoeling voorin zo dun, dat Babel nog steeds een optie is voor Oranje? :X

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:13
Even iets anders: het is toch volledig van de zotte dat Cillessen, Bizot en Krul als keepers geselecteerd zijn voor het NL elftal?

Cillessen heeft nul wedstrijdritme, zat het begin van het seizoen niet eens bij de selectie en nu op de bank. Krul teert op zijn spectaculaire optreden in 2014 maar is nooit echt doorgebroken en over Bizot hoeven we het na vandaag toch ook even niet meer te hebben?

Ik vind het onbegrijpelijk dat Bijlow niet is opgeroepen, niet alleen omdat ik toevallig voor Feyenoord ben. Groot talent, zichzelf teruggevochten na een blessure, ondanks zijn leeftijd Vermeer uit het elftal verdreven en gewoon wekelijks een prima voldoende halend. Qua selectiebeleid zijn we zo conservatief als wat in Nederland. Bijna een old boys network. De paar talenten die geselecteerd worden, zoals een Ihatarren en een Stengs, geven ook al vrij lang niet thuis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco112
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-01-2023
donleone83 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 18:52:
Even iets anders: het is toch volledig van de zotte dat Cillessen, Bizot en Krul als keepers geselecteerd zijn voor het NL elftal?

Cillessen heeft nul wedstrijdritme, zat het begin van het seizoen niet eens bij de selectie en nu op de bank. Krul teert op zijn spectaculaire optreden in 2014 maar is nooit echt doorgebroken en over Bizot hoeven we het na vandaag toch ook even niet meer te hebben?

Ik vind het onbegrijpelijk dat Bijlow niet is opgeroepen, niet alleen omdat ik toevallig voor Feyenoord ben. Groot talent, zichzelf teruggevochten na een blessure, ondanks zijn leeftijd Vermeer uit het elftal verdreven en gewoon wekelijks een prima voldoende halend. Qua selectiebeleid zijn we zo conservatief als wat in Nederland. Bijna een old boys network. De paar talenten die geselecteerd worden, zoals een Ihatarren en een Stengs, geven ook al vrij lang niet thuis.
+ Strootman, Promes, Babel, Veltman en van de Beek.

Die hebben allen nog nooit kunnen overtuigen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

remco112 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 19:07:
[...]

De 1e vier hebben weinig te zoeken in het NL elftal.

Ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik vind de eredivisie en nl elftal nog niks tot nu toe.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco112
Hackus schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 19:10:
[...]

De 1e vier hebben weinig te zoeken in het NL elftal.

Ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik vind de eredivisie en nl elftal nog niks tot nu toe.
Is het ook niet! We hebben vier toppers: de Ligt, de Vrij, de Jong en van Dijk. De rest is middelmaat of nog minder dan dat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snowdog
remco112 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 19:11:
[...]

Is het ook niet! We hebben vier toppers: de Ligt, de Vrij, de Jong en van Dijk. De rest is middelmaat of nog minder dan dat.
Nou nou, da's wat overdreven. Zitten zat ok spelers tussen die niet zomaar middelmaat zijn (een de Vrij zou je waarsch ook middelmaat noemen als hij geen awards had gewonnen). Ik bedoel een Wijnaldum, Memphis en misschien in wat mindere mate Bergwijn en vd Beek zijn toch ook wel hele aardige spelers die wel iets beter zijn dan gewoon middelmaat imo. En zo heb je nog wel een paar spelers potentieel beter dan middelmaat (kan over de Atalanta boys niet zoveel zeggen, zie hun wedstrijden nooit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco112
Snowdog schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 19:18:
[...]
Een de Vrij zou je waarsch ook middelmaat noemen als hij geen awards had gewonnen
Is al jaren één van de beste verdedigers van de Serie A. In Italië zijn ze helemaal gek van hem! Dus nee, is gewoon een pure topper! Zou een 5-3-2 echt perfect vinden met Oranje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

remco112 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 19:07:
[...]

Strootman was voor zijn blessure meer dan verdienstelijk. Nu is hij het oproepen niet waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
remco112 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 19:27:
[...]

Is al jaren één van de beste verdedigers van de Serie A. In Italië zijn ze helemaal gek van hem! Dus nee, is gewoon een pure topper! Zou een 5-3-2 echt perfect vinden met Oranje.
Ja, ben bekend met zijn reputatie, maar ik gok dat er hier weinig mensen zijn die elke week de Serie A/Inter kijken. Is dus heel lastig te beoordelen en zo is dat waarschijnlijk met veel van de spelers. Om ze dan maar af te schrijven als middelmaat omdat je ze nooit ziet spelen is wat te simpel imo.

Ja, we hebben weinig echte toppers en er zitten zeker middelmaat-spelers in de selectie, maar er zijn ook genoeg spelers die geen echte toppers zijn, maar wel gewoon aardig goed zijn/talent hebben (nouja, dat denk ik dan iig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco112
Stengs opgeroepen door zijn schoonvader...........

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
donleone83 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 18:52:
Ik vind het onbegrijpelijk dat Bijlow niet is opgeroepen, niet alleen omdat ik toevallig voor Feyenoord ben. Groot talent, zichzelf teruggevochten na een blessure, ondanks zijn leeftijd Vermeer uit het elftal verdreven en gewoon wekelijks een prima voldoende halend.
Zo onbegrijpelijk is het niet, maar de kans dat hij opgeroepen gaat worden groeit snel.
Laat hem dit jaar eens goed spelen in de Europa League dan komt de selectie vanzelf.
Buiten de Eredivisie heeft Bijlow nog bijzonder weinig ervaring toch?

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco112
OPSLAGHOND schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 19:46:
[...]

Zo onbegrijpelijk is het niet, maar de kans dat hij opgeroepen gaat worden groeit snel.
Laat hem dit jaar eens goed spelen in de Europa League dan komt de selectie vanzelf.
Schuurs incoming

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
remco112 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 19:43:
Stengs opgeroepen door zijn schoonvader...........
Stengs? Op basis van wat? Speelt het hele seizoen al slecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco112
Exocet schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 19:55:
[...]

Stengs? Op basis van wat? Speelt het hele seizoen al slecht
Sowieso een erg overschatte voetballer. Ik had lekker voor Gakpo gegaan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donleone83
OPSLAGHOND schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 19:46:
[...]

Wat zegt ervaring? Cillessen was twee jaar eerste keeper van Ajax, heeft daarna drie jaar de bank warm gehouden bij Barcelona, vorig jaar in Valencia ook weer op de bank beland en speet nu weer niet. Bizot is ook jong en heeft nergens echt gepresteerd. Krul blijkt (tot mijn grote verbazing) de afgelopen twee jaar onomstreden bij Norwich, waaronder vorig seizoen in de PL. Die was ik even uit het oog verloren na zijn uitleenbeurt aan AZ.

Ik zeg niet dat Bijlow meteen moet spelen, maar je hebt een 22 jarig talent die al drie seizoenen eerste keeper van Feyenoord is alleen door een blessure relatief weinig wedstrijden gekeept heeft. Die selecteer je niet, terwijl de alternatieven niet per se beter zijn of meer wedstrijdritme hebben. Dat snap ik niet als je moet gaan verjongen in een (in de breedte) vrij matige lichting spelers.

Net zoals de selectie van mannen als Babel en Strootman, die 100% op een verleden als talent teren want de laatste jaren niets meer brengen, of jongens als Veltman. Zo spoedig mogelijk afscheid van nemen. Doorselecteren noem je dat.

Het hoeft van mij ook geen nieuw Van Basten tijdperk te worden waar iedereen met drie goede potjes opgeroepen wordt, maar er staan nu jongens tussen waar echt geen enkel argument voor naar voren te brengen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
Als we nou ruim zaten in de keepers is het wat anders, maar we snakken al jaren naar een andere keeper in Oranje. Geen van de drie keepers die er nu bij zit overtuigt op zn zachtst gezegd.

Zo'n Schuurs kreeg ook de kans na een handvol wedstrijden mede omdat we kennelijk een tekort aan verdedigers hadden op dat moment, waarom geldt dat voor Bijlow niet?

Laat hem op zn minst ruiken, leer hem kennen. Derde keeper bij Oranje is al een ervaring voor zo'n jonge gozer. Het zou zomaar kunnen dat we nog 15 jaar met Bijlow vooruit kunnen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Bijlow is op dit moment zonder meer beter dan Krul en Bizot. Dus de nummer 2 is hij zeker. En Cillessen? Soms doet hij leuke dingen maar een echte topper vind ik hem niet. Is wat ouder, heeft wat meer internationale ervaring. Maar je weet dat hij vroeg of laat door Bijlow gepasseerd gaat worden. (als hij dat niet al is. Altijd lastig vergelijken)

Vandaar onbegrijpelijk dat Bijlow niet mee is. Zou een overweging kunnen zijn hem nu al eerste keeper te maken omdat je weet dat hij dat toch wel gaat worden. (er zitten ook niet echt andere talenten aan te komen. Bijlow is goed maar de rest van de NL keepers is maar heel magertjes - echt zonde dat Scherpen niet bij Emmen is gebleven)

Ben ik gekleurd? Ja, maar wat ik hier stel meen ik oprecht.

alles kan off-topic

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ankona schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 21:20:
Ben ik gekleurd? Ja, maar wat ik hier stel meen ik oprecht.
Dat ben ik ook, en ik meen oprecht dat ik hem helemaal geen bijzondere keeper vind.

Tis allemaal niet veel bijzonders qua keepers dus waarom zou je dan voor de minst ervaren van het stel gaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoeEensGek
Zal wel gek zijn maar Cillessen bij oranje gaat toch prima. Ik zie niet echt een probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 11:18

Vos

AFCA

Ik zou bij keepers wel voor 2 ervaren gaan en een talent. Wat heb je aan 3 ervaren keepers? De talentvolle kan dan inderdaad wat leren.

Ik kijk echter veel te weinig Feyenoord om te zien of Bijlow goed genoeg is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
toolkist schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 21:41:
[...]

Dat ben ik ook, en ik meen oprecht dat ik hem helemaal geen bijzondere keeper vind.

Tis allemaal niet veel bijzonders qua keepers dus waarom zou je dan voor de minst ervaren van het stel gaan?
Hoe gaat een jonge keeper die veel meer potentieel heeft dan die 3 bij elkaar ooit ervaring krijgen als die 3 de voorkeur blijven krijgen op basis van ervaring.

Het EK duurt nog bijna een jaar, genoeg tijd om hem een kans te geven en ervaring op te laten bouwen. Op een Cilessen kan je altijd nog terugvallen, die is gewend slechts af en toe een potje te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:56
ph4ge schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 22:08:
[...]
Cilessen kan je altijd nog terugvallen, die is gewend slechts af en toe een potje te spelen.
Ja....., en dan een bal ala NationsLeague-finale erin te laten. Komop, wanneer serveren we hem eens af.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Bijlow heeft welgeteld 1 wedstrijd buiten de Eredivisie gespeeld, verloren en 4 tegendoelpunten ...

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
ph4ge schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 22:08:
[...]

Hoe gaat een jonge keeper die veel meer potentieel heeft dan die 3 bij elkaar ooit ervaring krijgen als die 3 de voorkeur blijven krijgen op basis van ervaring.
Bizot heeft nog nooit in Oranje gekeept. Krul staat op acht interlands, waarvan de laatste in 2015.

Wat is het potentieel van Bijlow?
donleone83 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 20:35:
[...]

Ik zeg niet dat Bijlow meteen moet spelen, maar je hebt een 22 jarig talent die al drie seizoenen eerste keeper van Feyenoord is alleen door een blessure relatief weinig wedstrijden gekeept heeft.
Relatief weinig is een understatement.

35x basis waarvan 1x Europees in 4 seizoenen

Een Bizot heeft alleen al in het vorige afgebroken seizoen 41 wedstrijden voor AZ gekeept.

[ Voor 37% gewijzigd door strafschop op 04-10-2020 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco112
OPSLAGHOND schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 22:14:
Bijlow heeft welgeteld 1 wedstrijd buiten de Eredivisie gespeeld, verloren en 4 tegendoelpunten ...
Maar hoort op dit moment gewoon bij de beste Nederlandse keepers. Als we wedstrijden van meer dan twee jaar als graadmeter gaan nemen,.......

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
remco112 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 23:42:
[...]

Maar hoort op dit moment gewoon bij de beste Nederlandse keepers. Als we wedstrijden van meer dan twee jaar als graadmeter gaan nemen,.......
Dat maakt het pleidooi toch alleen maar minder sterk, 1 EL wedstrijd in 2018 en verder alleen wat competitie wedstrijden.
Een keeper die het hele vorige seizoen in de PL gespeeld heeft, die zal vast wel minder zijn ja.
Cilessen speelde vorig seizoen bijna evenveel wedstrijden op niveau als Bijlow in z'n hele carriere. Alleen dan in een veel hoger aangeslagen competitie.
Gaat ie de komende maanden niks spelen dan heb je een punt, maar anders?

Maar oh wat wordt er geklaagd als Schuurs opgeroepen wordt als er 3-4 geblesseerden zijn, want hij heeft nog veel te weinig gespeeld etc etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

remco112 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 23:42:
[...]

Ik reken Bijlow bij het rijtje met Padt, Drommel en Ruiter. Bizot is de enige Nederlandse eredivisie keeper met duidelijke potentie.

Tegelijkertijd is Bijlow ook nog jong, het zou nog iets kunnen worden maar op dit moment is oproepen vrij onnodig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:16
Zo lang Bijlow nog niet met kop en schouders boven de andere eredivisie keepers uitsteekt, zou ik hem lekker bij jong oranje houden. Daar is hij vaste waarde en leert hij denk ik meer dan als gegarandeerde bankzitter bij de grote jongens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
toolkist schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 00:08:
[...]

Dat maakt het pleidooi toch alleen maar minder sterk, 1 EL wedstrijd in 2018 en verder alleen wat competitie wedstrijden.
Een keeper die het hele vorige seizoen in de PL gespeeld heeft, die zal vast wel minder zijn ja.
Cilessen speelde vorig seizoen bijna evenveel wedstrijden op niveau als Bijlow in z'n hele carriere. Alleen dan in een veel hoger aangeslagen competitie.
Gaat ie de komende maanden niks spelen dan heb je een punt, maar anders?

Maar oh wat wordt er geklaagd als Schuurs opgeroepen wordt als er 3-4 geblesseerden zijn, want hij heeft nog veel te weinig gespeeld etc etc.
Altijd het lastige aan het Nederlands elftal discussies, altijd komen de clubvoorkeuren naar voren, want speler A van de eigen club is vast beter dan speler B van de andere club.
Zeker als je niet alle wedstrijden kijkt van alle competities is het mijns inziens lastig oordelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donleone83
snmght schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 07:20:
[...]

Ik reken Bijlow bij het rijtje met Padt, Drommel en Ruiter. Bizot is de enige Nederlandse eredivisie keeper met duidelijke potentie.

Tegelijkertijd is Bijlow ook nog jong, het zou nog iets kunnen worden maar op dit moment is oproepen vrij onnodig.
Bizot is 29, dat is maar twee jaar jonger dan Cillessen, en laat nooit iets bijzonders zien bij AZ. Waar baseer je die potentie op? Hij is geen jong talent, maar als keeper in de bloei van zijn carrière.

Bijlow is voor zijn 22 jaar echt heel goed. Hoeveel rust en zekerheid hij uitstraalt is vrij bijzonder op die leeftijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
snmght schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 07:20:
[...]

Ik ben niet zo'n fan van Bizot. Best een keeper met goede reflexen, maar hij vangt nooit een bal, het is altijd stompen. En ook wel erg veel rare foutjes. (Gisteren heeft zij zo ongeveer in zijn eentje een overwinning weggegeven)

Over de hele linie is het niveau van de NL keepers op het moment niet erg hoog. Cilessen is aardig, maar geen topper. Bijlow doet het bij Feyenoord gewoon goed en omdat er weinig concurrentie is is hij voor NL al snel de top. En omdat hij nog jong is is hij op het moment de enige waarvan ik verwacht dat hij heel goed kan worden.

alles kan off-topic

Pagina: 1 ... 4 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.