@
Starbucks, het gaat er helemaal niet om dat wij als supporters Feyenoorders Oranje in willen praten. Waar het om gaat is dat er onverdedigbare keuzes gemaakt worden. Bizot bij AZ is vlees noch vis, blundert opzichtig, zelfde leeftijdscategorie als Cillessen (die, hoe goed jij hem ook vindt, ook al 4 jaar niet speelt). Bijlow is beter in vorm dan Bizot, heeft veel meer talent en is dus ook gezien je toekomst een veel logischere keuze om mee te nemen. Tuurlijk kan je hem bij Jong Oranje laten spelen, maar een week mee met het grote Nederlands elftal doet veel meer voor zijn moraal en zal hem veel sneller laten groeien. En als dat dan de overweging zou zijn, zou het De Boer sieren als hij uitgebreid met hem gesproken zou hebben om uit te leggen waarom hij nu nodig is bij Jong Oranje. Niets wijst er op dat zoiets gebeurd is. Bijlow is momenteel het grootste keeperstalent van het land en wordt stelselmatig genegeerd terwijl hij ziet dat andere talenten die compleet niet in vorm zijn zich wel mogen melden, zoals Wijndal, Stengs en Ihatarren of bij de vorige selectie Schuurs. Wat denk je dat dit met Bijlow doet?
Dan Haps, al vrij veel jaren een stabiele linksback, een positie die een zorgenkindje is. Werd in 2017 al genoemd voor een plek in de selectie. Bij Feyenoord de laatste jaren helaas wat blessures, maar is momenteel fit en in topvorm. Met 27 jaar een stabiele kracht, een powerhouse qua loopvermogen en kan verdedigen en aanvallen, pikt zelfs regelmatig zijn goals mee en kan ook op linksbuiten spelen als Babel weer eens niet thuis geeft. In het huidige voetbal gewoon een moderne back van prima niveau. Die wordt niet opgeroepen ten faveure van Owen Wijndal, een “talent” (ik zie het trouwens niet) met veel minder kracht en loopvermogen, die (om in jouw bewoordingen te blijven) Haps zijn “veters nog niet mag strikken”. Dat is toch volstrekt onlogisch? Net zoals het oproepen van bijvoorbeeld oud-Feyenoorder Vilhena?
Om de lijn van je argumentatie door te trekken: zijn Wijndal, Stengs en Ihatarren niet ook beter af bij Jong Oranje in plaats van de bank warm houden bij het grote Oranje? Ga jij beweren dat die er momenteel op een aanwijsbaar hoger niveau meer bovenuit springen dan Bijlow en Haps?
Feit is dat er meerdere spelers geselecteerd zijn op posities waar betere spelers voor beschikbaar zijn, waar het toevallig twee keer om AZ en Feyenoord gaat. Zoals Bizot in plaats van Bijlow. Wijndal in plaats van Haps. Dit heeft niets met clubvoorkeur te maken.
Als ik mijn clubhart laat meespreken zou ik zelfs Malacia eerder oproepen dan Wijndal.