donleone83 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 09:33:
Ik vind nog steeds dat je Cillessen schromelijk overschat trouwens. Is niet voor niets vorig jaar bij Valencia zijn basisplaats weer kwijtgeraakt (ondanks dat hij duidelijk binnengehaald is als grote aanwinst en eerste keeper) en staat zeker niet bekend als een zekerheidje in de goal.
Cillissen is nooit onomstreden geweest en stond er slechts in bij gebrek aan beter. Hij is een van de laatste overlevers van de lichting die roemloos 2 eindtoernooien misten mede dankzij hem. Op de meeste posities staan inmiddels gelukkig grotere talenten dan de jongens die toen bij gebrek aan beter de kar moesten trekken (recent voorbeeld is afvallen van Strootman), en het is vreemd dat er zo'n verzet is als dat ook bij Cilessen dreigt te gebeuren. Dat je als keeper overal waar je komt op de bank eindigt, en dat accepteert, zegt genoeg.
Uiteraard is er het ervaringsargument, maar dat is een self fulfilling prophecy. Als je talenten nooit een kans geeft krijgen ze ook geen ervaring. Juist deze lange periode zonder kwalificatiewedstrijden zou je moeten aangrijpen om talenten de kans te geven en ervaring te geven.
Als je Cilessen blijft opstellen wordt hij niet beter. Zijn kwaliteit is op de bank zitten en hij heeft geen ritme nodig begrijp ik, dan hoef je hem nu ook niet op te stellen.
Als je op deze weg door blijft gaan kom je straks in juni in de problemen omdat je een ervaren keeper hebt die 5 jaar op de bank zit en een toptalent in topvorm hebt die ervaring mist en niet bekend is met het team. Dat laatste is nergens voor nodig, daar doe je jezelf tekort mee. Cillissen zal Cillissen zijn of hij nu speelt of niet, terwijl Bijlow in juni wellicht ook in de ogen van de sceptici beter is.
Als Bijlow in juni nog niet beter is kan je Cillissen altijd nog opstellen zonder dat hij er slechter van is geworden. Misschien is het juist wel een belangrijke wake-up call voor Cillessen dat ook hij niet onomstreden is en toch echt op zoek moet naar een club waar hij speelt en bewijst beter te zijn, en niet meer kan teren op een goed eindtoernooi wat straks 7 jaar geleden is.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"