Het grote Nederlands elftal Topic 2020/2021 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 101 Laatste
Acties:
  • 140.902 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:20
Padt verdient het ook om in Oranje te komen.
Beste statistieken op Onana na.

Snap dat mensen gaan lachen maar kijk naar de statistieken. Pakt bijna elke week punten voor Groningen.
Ben objectief.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• remco112
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-01-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IThom
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12-09 20:54
Bijlow heeft zich geblesseerd en moet afzeggen voor Oranje.

Joel Drommel van FC Twente is nu opgeroepen.
Ben ik de enige die Joel Drommel boven Bizot zou kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:05
IThom schreef op maandag 9 november 2020 @ 12:41:
Bijlow heeft zich geblesseerd en moet afzeggen voor Oranje.

Joel Drommel van FC Twente is nu opgeroepen.
Ben ik de enige die Joel Drommel boven Bizot zou kiezen?
Drommel is een goede keeper met veel potentie maar heeft weinig ervaring als het gaat om wedstrijden spelen op niveau. Denk aan CL, EL of een zware liga zoals PL, La Liga, etc. Ik ben zelf niet zo’n fan om jonge spelers zomaar voor de leeuwen te gooien om te zien of ze zich wel staande weten te houden. Psychologisch moet je er aan toe zijn om met de spanning om te kunnen gaan. Bizot heeft dan meer ervaring en zou voor mij dan de voorkeur krijgen. Anyway ik ben dan wel een voetbaltrainer maar geen bondscoach dus ik maak de beslissing gelukkig niet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:39

gws24

Thinking is hard!

toolkist schreef op maandag 9 november 2020 @ 10:02:
[...]

Toch had het me wel handig geleken om Ihattaren nu eens te binden aan Oranje, al is het maar door hem even 20 minuten te laten spelen voor de Nations League
20 minuten is als het goed is niet meer voldoende want die regel voor spelers onder 21 jaar gaat veranderen of is al verandert:
De FIFA gaat de regelgeving voor het switchen tussen nationale ploegen versoepelen. Zo mogen voetballers tot 21 jaar binnenkort drie officiële wedstrijden spelen – inclusief kwalificatieduels voor eindtoernooien – en daarna alsnog een andere keuze maken.
bron: https://www.vi.nl/nieuws/...oranje-debuut-overstappen

Dit zou in september besloten worden op het fifa congres maar mijn google skills laten me in de steek en ik kan niet vinden of het is aangenomen.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:00
Vilhena positief getest op Corona.

Hoop dat nu niet de halve selectie het te pakken heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Deadsy schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 20:49:
Vilhena positief getest op Corona.

Hoop dat nu niet de halve selectie het te pakken heeft.
Echt belachelijk die interlands. Lekker 10 clubbubbels samenvoegen en dan over anderhalve week bij veel clubs de andere kant op weer 10 nationale ploeg-bubbels samenvoegen..... wat zou er nou fout kunnen gaan he? pfff

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Die bubbels zijn ook niet zo bubbel, alle spelers hebben een eigen sociaal leven en delen hun besmettingen op de club. Eigenlijk voeg je dus lekker een paar dagen 10 clubhaarden samen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:43
Wat is dat toch met die Ajax spelers, nu weer Davy. Zien hem niet staan als die bij Bundesliga-degradant speelt, en nu die terug is..."ja kom alsjeblieft". Zal vast spuit 13 zijn, dit...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:00
P.O. Box schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 21:40:
[...]

Echt belachelijk die interlands. Lekker 10 clubbubbels samenvoegen en dan over anderhalve week bij veel clubs de andere kant op weer 10 nationale ploeg-bubbels samenvoegen..... wat zou er nou fout kunnen gaan he? pfff
En dan lekker naar een risico land gaan om daar met een aantal spelers van dat land op een veld te staan.

Interlands zouden echt niet door mogen gaan, maar de centen zijn belangrijker.

De Nations League had ik sowieso niet door laten gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Sjah schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 21:52:
Wat is dat toch met die Ajax spelers, nu weer Davy. Zien hem niet staan als die bij Bundesliga-degradant speelt, en nu die terug is..."ja kom alsjeblieft". Zal vast spuit 13 zijn, dit...
't is toch algemeen bekend dat je totaal niet in beeld bent als je niet bij een (sub)topper in het buitenland speelt? Of heb je er alleen een probleem met omdat ie bij Ajax speelt? :(:)
Maareh, geef eens wat alternatieven om op te roepen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjah
Tuurlijk heb ik er een probleem mee dat et weer Ajax is wat geselecteerd wordt, vind je dat gek? Nee, denk dat je dat niet gek vindt want je komt er zelf mee, haha. Zelfs een portier van die club zou nog mee mogen als begeleider van Oranje naar Qatar.
Bij mensen als Cruyff en Frenkie was dat btw terecht (duh), bij nogal wat middelmatige spelers heb ik zoiets van mwa had niet persee erbij gehoeven.

[ Voor 11% gewijzigd door Sjah op 11-11-2020 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Sjah schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:13:
Tuurlijk heb ik er een probleem mee dat et weer Ajax is wat geselecteerd wordt, vind je dat gek? Nee, denk dat je dat niet gek vindt want je komt er zelf mee, haha. Zelfs een portier van die club zou nog mee mogen als begeleider van Oranje naar Qatar.
Bij mensen als Cruyff en Frenkie was dat btw terecht (duh), bij nogal wat middelmatige spelers heb ik zoiets van mwa had niet persee erbij gehoeven.
Wie had ie op moeten roepen dan? Strootman?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:24
toolkist schreef op woensdag 11 november 2020 @ 13:04:
[...]

Wie had ie op moeten roepen dan? Strootman?
Bijlow :+

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:40
Sjah schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:13:
Dan moet je nu geen voetbalsites meer kijken, Gravenberch is er ook bij :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco112
Gravenberch dus erbij :')

Zou Frank de Boer een voorkeur hebben voor een bepaalde club?!

"We volgen Bijlow en bijvoorbeeld Gakpo, net als alle andere talenten, maar laat ze nou eerst maar gedurende een lange periode dit niveau houden", zegt De Boer maandag op een persconferentie.

[ Voor 52% gewijzigd door remco112 op 11-11-2020 13:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
remco112 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 13:20:

Hij doet het alleen om @Sjah en jou te pesten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz

"We volgen Bijlow en bijvoorbeeld Gakpo, net als alle andere talenten, maar laat ze nou eerst maar gedurende een lange periode dit niveau houden", zegt De Boer maandag op een persconferentie.
Maak je toch niet zo druk man voor wat bankvulling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:05

Tjah mijn inziens kan je beter talenten oproepen dan de Vilhena's en Babels van deze wereld. Die hebben al bewezen niets (meer) toe te voegen.

[ Voor 4% gewijzigd door ephymerous op 11-11-2020 13:27 ]

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco112
ephymerous schreef op woensdag 11 november 2020 @ 13:25:
[...]

Tjah mijn inziens kan je beter talenten oproepen dan de Vilhena's en Babels van deze wereld.
Dat ben ik compleet met je eens hoor! Maar waar andere spelers het volgens de Boer het voor een langere periode moeten laten zien, wordt iemand als Gravenberch wel opgeroepen. Dat is toch krom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online

Zou je zelf wellicht een afkeer hebben tegen een bepaalde club?

Zo moeilijk is dit toch niet? Bijlow, Gakpo en Gravenberch werden alle 3 om die reden niet in 1e instantie opgeroepen.
Nu is vallen er meerdere middenvelders weg... Wie moet ie dan oproepen? Al meerdere keren gevraagd, wacht nog steeds op antwoord.

Dat gebeurde bij ook bij de keepers, dus werd Bijlow opgeroepen (hey niet eens Scherpen, hoe kan dat nou?). Alleen is die weer eens geblesseerd.

Bij de aanvallers zijn geen afmeldingen, dus nog geen Gakpo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco112
toolkist schreef op woensdag 11 november 2020 @ 13:28:
[...]

Zou je zelf wellicht een afkeer hebben tegen een bepaalde club?

Zo moeilijk is dit toch niet? Bijlow, Gakpo en Gravenberch werden alle 3 om die reden niet in 1e instantie opgeroepen.
Nu is vallen er meerdere middenvelders weg... Wie moet ie dan oproepen? Al meerdere keren gevraagd, wacht nog steeds op antwoord.

Dat gebeurde bij ook bij de keepers, dus werd Bijlow opgeroepen (hey niet eens Scherpen, hoe kan dat nou?). Alleen is die weer eens geblesseerd.

Bij de aanvallers zijn geen afmeldingen, dus nog geen Gakpo...
Bazoer, Tannane, Schouten, de Wit, Rosario, Veerman?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
remco112 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 13:31:
[...]

Bazoer, Tannane, Schouten, de Wit, Rosario, Veerman?
Hebben er 4 van in de Ajax opleiding gezeten :+ Bazoer kwam alleen wat later

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Roep je nou random wat spelers? Bazoer, serieus? Tannane, een aanvaller?
Rosario, waar zelfs de eigen supporters niet bepaald positief over zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco112
Terranova schreef op woensdag 11 november 2020 @ 13:34:
[...]

Hebben er 4 van in de Ajax opleiding gezeten :+ Bazoer kwam alleen wat later
Wat is je punt? :)

Bijzonder dat de Roon en Rosario wel bij de voorselectie zaten en nu dus aan de kant worden geschoven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
remco112 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 13:35:
[...]

Bijzonder dat de Roon en Rosario wel bij de voorselectie zaten en nu dus aan de kant worden geschoven.
De Roon is geblesseerd.
[edit]En gezien de belasting van de spelers bij PSV kan ik me zomaar voorstellen dat er wel contact is geweest maar gevraagd is hem niet op te roepen

[ Voor 21% gewijzigd door toolkist op 11-11-2020 13:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
remco112 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 13:35:
[...]

Dat je vast wel iets te zeiken had gevonden omdat ze bij Ajax vandaan kwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco112
toolkist schreef op woensdag 11 november 2020 @ 13:35:
Roep je nou random wat spelers? Bazoer, serieus? Tannane, een aanvaller?
Rosario, waar zelfs de eigen supporters niet bepaald positief over zijn?
Tannane is voornamelijk een aanvallende middenvelder, was inderdaad geen logische naam ;) Bazoer laat al jaren zien een ijzersterke CVM te zijn, alhoewel hij nu als CV speelt. Rosario zat bij de voorselectie, dus is het heel apart dat hij nu opeens niet wordt opgeroepen ja.

De rest van de namen vergeet je heel selectief te benoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco112
Terranova schreef op woensdag 11 november 2020 @ 13:36:
[...]

Dat je vast wel iets te zeiken had gevonden omdat ze bij Ajax vandaan kwamen.
Het feit dat ik die namen dus juist wel benoem, zegt genoeg toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
remco112 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 13:38:
[...]

Tannane is voornamelijk een aanvallende middenvelder, was inderdaad geen logische naam ;) Bazoer laat al jaren zien een ijzersterke CVM te zijn, alhoewel hij nu als CV speelt. Rosario zat bij de voorselectie, dus is het heel apart dat hij nu opeens niet wordt opgeroepen ja.

Nee hoor. Ik zou alleen niet weten waarom je die jongens op zou roepen. Veerman bv moet eerst maar eens een stap omhoog doen of Europees gaan spelen met Heerenveen.
Bazoer laat al helemaal niet jaren lang zien een ijzersterke CVM te zijn. Hij zit pas sinds begin vorig seizoen bij Vitesse en ook vorig seizoen was er meer dan genoeg kritiek op z'n instelling etc. Als er iemand, gezien z'n historie, zich eerst langere tijd moet bewijzen is hij het wel.
Qua Schouten, geen idee hoe die speelt bij Bologna. Maar gezien ie ook nooit een <21 wedstrijd gespeeld lijkt te hebben kan ik me voorstellen dat die niet direct op de radar staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
remco112 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 13:38:
[...]

Je weet dat Tannane al voor Marokko heeft gekozen he?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:51
Dit is dus exact de reden dat ik tegen het aanstellen van Frank de Boer, of überhaupt iedere bij Ajax opgeleide trainer, was. Ik krijg er een beetje een "Danny Blind" gevoel bij, alhoewel zelfs van Gaal had er soms een beetje een handje van had. Deed je het een paar maandjes leuk bij Ajax dan zat je in Oranje. Riedewald, De Ligt, Van Rhijn, Bazoer en dan vergeet ik er nog wel een paar. Het was in elk geval zelden een succes en de meeste spelers zijn ver teruggevallen. Zelfs voor De Ligt kwam het uiteindelijk te vroeg wat ons nog dure punten kostte ook.

Het blijkt toch wel typisch iets voor trainers uit de Ajax-school om daar zo lichtzinnig mee om te gaan. Dat wordt er op enige manier toch in geramd daar. Dan wordt zo'n jonkie voor de leeuwen geworpen omdat andere spelers "voetballend" tekort zouden komen. Dan zijn we kennelijk ook te trots gewoon een degelijke speler uit pakweg de onderste regionen van de PL of een middenmoter in Italië te selecteren Maar in de praktijk blijkt dat er bij interlands andere kwaliteiten gevraagd worden en paar maanden goed spelen niks zegt over hoe zo'n jongen presteert in een interland.

Die Schouten schijnt het overigens prima te doen in Italië.
toolkist schreef op woensdag 11 november 2020 @ 13:48:
[...]

Maar gezien ie ook nooit een <21 wedstrijd gespeeld lijkt te hebben kan ik me voorstellen dat die niet direct op de radar staat.
Maar dan blijkt clubvoorkeur dus toch een rol te spelen. Want de coach moet jou kennelijk kennen? Kom op, daar in Zeist hebben ze toch wel lijstjes met alle spelers die voor Oranje mogen uitkomen?

[ Voor 15% gewijzigd door D-e-n op 11-11-2020 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco112
toolkist schreef op woensdag 11 november 2020 @ 13:48:
[...]

Nee hoor. Ik zou alleen niet weten waarom je die jongens op zou roepen. Veerman bv moet eerst maar eens een stap omhoog doen of Europees gaan spelen met Heerenveen.
Bazoer laat al helemaal niet jaren lang zien een ijzersterke CVM te zijn. Hij zit pas sinds begin vorig seizoen bij Vitesse en ook vorig seizoen was er meer dan genoeg kritiek op z'n instelling etc. Als er iemand, gezien z'n historie, zich eerst langere tijd moet bewijzen is hij het wel.
Qua Schouten, geen idee hoe die speelt bij Bologna. Maar gezien ie ook nooit een <21 wedstrijd gespeeld lijkt te hebben kan ik me voorstellen dat die niet direct op de radar staat.
Veerman speelt al anderhalf jaar seizoen bizar sterk, of mag je alleen een oproep krijgen als je voor de top 4 van Nederland speelt?

Iedereen moest zichzelf (volgens de Boer) voor een langere periode laten zien, maar voor bepaalde spelers lijkt er wel een uitzondering gemaakt te worden. Hoe terecht ook he! Ik vind Klaasen echt bizar goed nadat hij terug is. Die zit er gewoon volledig terecht bij!

Schouten doet het zo goed dat Napoli geïnteresseerd in hem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco112
D-e-n schreef op woensdag 11 november 2020 @ 13:57:
Want de coach moet jou kennelijk kennen?
De reactie van de Boer over Bizot gelezen toen? Dat zegt alles over onze huidige bondscoach.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Dit is dus exact de reden dat ik tegen het aanstellen van Frank de Boer, of überhaupt iedere bij Ajax opgeleide trainer, was. Ik krijg er een beetje een "Danny Blind" gevoel bij, alhoewel zelfs van Gaal had er soms een beetje een handje van had. Deed je het een paar maandjes leuk bij Ajax dan zat je in Oranje. Riedewald, De Ligt, Van Rhijn, Bazoer en dan vergeet ik er nog wel een paar. Het was in elk geval zelden een succes en de meeste spelers zijn ver teruggevallen. Zelfs voor De Ligt kwam het uiteindelijk te vroeg wat ons nog dure punten kostte ook.

Het blijkt toch wel typisch iets voor trainers uit de Ajax-school om daar zo lichtzinnig mee om te gaan. Dat wordt er op enige manier toch in geramd daar. Dan wordt zo'n jonkie voor de leeuwen geworpen omdat andere spelers "voetballend" tekort zouden komen. Dan zijn we kennelijk ook te trots gewoon een degelijke speler uit pakweg de onderste regionen van de PL of een middenmoter in Italië te selecteren Maar in de praktijk blijkt dat er bij interlands andere kwaliteiten gevraagd worden en paar maanden goed spelen niks zegt over hoe zo'n jongen presteert in een interland.

Die Schouten schijnt het overigens prima te doen in Italië.

[...]

Maar dan blijkt clubvoorkeur dus toch een rol te spelen. Want de coach moet jou kennelijk kennen? Kom op, daar in Zeist hebben ze toch wel lijstjes met alle spelers die voor Oranje mogen uitkomen?
Behalve dan van Basten...die riep iedereen op die 1 leuke wedstrijd had gespeeld _O-

Nee dit is geen grap:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
Orlando Engelaar
Andwele Slory
Danny Koevermans
David Mendes da Silva
Nicky Hofs
Martijn Meerdink
Hedwiges Maduro
Kew Jaliens
Henk Timmer
Barry Opdam
Theo Lucius
Ugur Yildirim
Joris Mathijsen
Barry van Galen
Romano Denneboom
Collins John
Jan Kromkamp
Dave van den Bergh
Romeo Castelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Blijkbaar niet, want als hij al langere tijd goed speelt waarom werd ie dan niet opgeroepen door Koeman/Lodeweges? De Roon is wel eens vaker geblesseerd geweest.
Maar nee in het geval de Boer is het ineens clubvoorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Gaat vanavond toch nergens over.
Helft er niet bij.
Hoop een leuke pot te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
En ik krijg hier heel erg een 'wat het ook is, als het Ajax is is het fout' bij.

Hoeveel wedstrijden had Karsdorp gespeeld toen hij voor het eerst opgeroepen werd?
Of Kongolo? Of Clasie? Of Bijlow nu?

Of geldt het voor hun niet?

[edit] en even voor de duidelijkheid, van mij had De Boer Gravenberch nog absoluut niet op hoeven roepen. Nog los van dat ik liever heb dat hij rust krijgt dan dat hij bij onbelangrijke prutwedstrijdjes in Oranje op de bank mag zitten, laat hem inderdaad eerst maar eens een seizoen lang presteren.

Ik kan me echter wel voorstellen dat ie het doet...

[ Voor 16% gewijzigd door toolkist op 11-11-2020 14:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VDS91
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 14-02-2022
remco112 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 13:59:
[...]

Veerman speelt al anderhalf jaar seizoen bizar sterk, of mag je alleen een oproep krijgen als je voor de top 4 van Nederland speelt?

Iedereen moest zichzelf (volgens de Boer) voor een langere periode laten zien, maar voor bepaalde spelers lijkt er wel een uitzondering gemaakt te worden. Hoe terecht ook he! Ik vind Klaasen echt bizar goed nadat hij terug is. Die zit er gewoon volledig terecht bij!

Schouten doet het zo goed dat Napoli geïnteresseerd in hem is.
Veerman had gekund inderdaad. Maar die andere alternatieven die je opnoemt slaan nergens op.

Bazoer
Bazoer hopeloos mislukt in het buitenland en speelt eindelijk na 5 seizoen helemaal niets te hebben laten zien als centrale verdediger een paar goede wedstrijden. Laat al jaren zien dat het een ijzersterke CVM is? Nee hoor, mislukt bij Utrecht, mislukt bij Wolfsburg, mislukt bij Porto...

Tannane
Dit is geeneens een Nederlander.

Schouten
Je argument slaat nergens op. Als dit een argument is om een speler op te roepen dan zit Gravenberch er ook terecht bij, want die staat volgens de wandelgangen onder interesse van Juventus, Barcelona en Manchester United. Een speler van een grijze middenmoter uit de Serie A of een speler die in de CL speelt bij de beste club van Nederland/Europese subtop? Ajax is groter en kwalitatief veel beter dan een Bologna. Hou je daar ook rekening mee?

De Wit
Die is weggestuurd bij Ajax omdat hij veel te kort komt. Niveau Ekkelenkamp.

Vormer
Al gewogen en te licht bevonden. Dan liever een talent aan het werk laten ruiken.

Heb je trouwens ook nagedacht aan de toekomst? EK2021? Als Gravenberch zijn basisplaats behoudt bij Ajax en 34 wedstrijden + CL speelt, dan is hij wat mij betreft een serieuze optie voor op de bank. Bovendien is hij een vervanger van een geblesseerde speler. In eerste instantie is hij niet opgeroepen.

Waarom wel deze stormvloed aan reacties en niet op de selectieplaats van Ihatarren? Beide hebben namelijk nog niet heel lang gepresteerd. Sterker nog, Ihatarren presteert al een jaar niet.

[ Voor 3% gewijzigd door VDS91 op 11-11-2020 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
@toolkist >> welke speler dan....tja weet niet. Maar dat maakt het punt dat ik wilde maken nog niet absurd oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
VDS91 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 14:30:
[...]

Tannane
Dit is geeneens een Nederlander.
euh... jawel, alleen qua voetbal niet :+
zelfde geldt voor Ziyech... viel me laatst ook al op toen de NOS site de Nederlanders bij buitenlandse clubs ging opnoemen die in Europa actief zouden zijn die week, terwijl ze eigenlijk bedoelden de Nederlandselftal-selecteerbare spelers die bij een buitenlandse club spelen :+
Ziyech werd dus niet genoemd in dat artikel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
toolkist schreef op woensdag 11 november 2020 @ 14:17:
[...]

En ik krijg hier heel erg een 'wat het ook is, als het Ajax is is het fout' bij.
Het is voor zover: een Feyenoorder of PSV-er zegt wat van een oud-trainer van Ajax en we gaan die kaart spelen. Niet zo kinderachtig. Er valt genoeg te zeggen over wat er allemaal aan schort bij Feyenoord of de cultuur bij Feyenoord en dan zeg ik dat ook.
Hoeveel wedstrijden had Karsdorp gespeeld toen hij voor het eerst opgeroepen werd?
Of Kongolo? Of Clasie? Of Bijlow nu?
Het voorbeeld wat ik me kan herinneren is Indi die na twee geweldige CL-voorronde wedstrijden werd geselecteerd door van Gaal. Ook vreemd natuurlijk. Die anderen waren volgens mij geen achttien bij hun debuut dus hadden sowieso meer kilometers achter de rug. Maar laten we er geen wedstrijd van maken.

Het zal geen bewuste clubvoorkeur zijn maar de trend is duidelijk. Het is voor mij overduidelijk dat het iets is wat in de Ajax-cultuur zit en in dit geval uit dat zich bij de trainer, eerder Blind en nu de Boer. Die gruwelijke overdrijving als het op prestaties van jeugdspelers aankomt, die bezopen gedachte dat een knul van achttien met geweldige techniek op basis daarvan beter een interland zou kunnen spelen dan een technisch mindere speler die gewoon op een prima niveau voetbalt.

En dan zal iemand zeggen: in de CL doen die jonkies het toch goed? Ja, maar dat is clubvoetbal. Een goede clubvoetballer maakt nog geen international. Daar moet tijd overheen gaan en sommige spelers gedijen zelfs nooit in een andere omgeving.

Voor de duidelijkheid: Bosz en Ten Hag mogen van mij zo bondscoach worden. Maar die hebben die blinde vlek dan ook niet. Dat maakt ook dat Ajax ook de stappen heeft gezet die het heeft gezet. Dat had in mijn ogen never nooit gekund als men weer een trainer uit de eigen opleiding had genomen. De mix van een gezonde nieuwe visie van buitenaf met de eigen cultuur heeft prima gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 18:45
Ik kom er nu pas achter dat oranje moet voetballen... En dus geen CL... Wie verzint dit nou weer? Nog vriendschappelijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:32

Vos

AFCA

DoeEensGek schreef op woensdag 11 november 2020 @ 14:53:
Ik kom er nu pas achter dat oranje moet voetballen... En dus geen CL... Wie verzint dit nou weer? Nog vriendschappelijk ook.
Als oefenpotje voor de komende twee Nations League wedstrijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:54
Waarom wel deze stormvloed aan reacties en niet op de selectieplaats van Ihatarren? Beide hebben namelijk nog niet heel lang gepresteerd. Sterker nog, Ihatarren presteert al een jaar niet.
Ihatarren moet vast gelegd worden omdat hij nog voor een ander land kan kiezen. Op basis van prestaties verdient hij het ook nog niet.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:56

Die was er wel, waarop de PSV fans aangaven het ook niet te snappen. Dus toen was er geen discussie. Blijkbaar zijn er mensen die vinden dat Gravenbergh het wel heeft verdient? Ik snap (ondanks de kritiek die hij ook van eigen fans krijgt) nog steeds niet waarom Rosario die in de voorselectie zat nu niet mee gaat. Waar slaat heel die voorselectie dan nog op?

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Ryan Gravenberch mag zich melden bij Oranje. Ik vind het een logische keuze, omdat hij een soort van vaste waarde is bij Ajax 1 en speelt dus in de CL.

...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
Luxicon schreef op woensdag 11 november 2020 @ 15:04:
Ryan Gravenberch mag zich melden bij Oranje. Ik vind het een logische keuze, omdat hij een soort van vaste waarde is bij Ajax 1 en speelt dus in de CL.
Hoelang is het seizoen onderweg? Nog geen tien wedstrijden ofzo? Dan kun je echt niet spreken van een vaste waarde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ph4ge
ElPaco schreef op woensdag 11 november 2020 @ 15:04:
[...]

Die was er wel, waarop de PSV fans aangaven het ook niet te snappen. Dus toen was er geen discussie. Blijkbaar zijn er mensen die vinden dat Gravenbergh het wel heeft verdient? Ik snap (ondanks de kritiek die hij ook van eigen fans krijgt) nog steeds niet waarom Rosario die in de voorselectie zat nu niet mee gaat. Waar slaat heel die voorselectie dan nog op?
Of Strootman (dat ik dat zeg), die viel toch als laatste af op die positie?

Ik snap ook niet dat tegen Bijlow gezegd wordt dat hij beter bij Jong Oranje kan keepen in plaats van op de bank van Oranje te zitten en dat dat kennelijk voor Gravenberch niet geldt.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
D-e-n schreef op woensdag 11 november 2020 @ 15:06:
[...]

Hoelang is het seizoen onderweg? Nog geen tien wedstrijden ofzo? Dan kun je echt niet spreken van een vaste waarde.
Ja, ik snap het, maar hij staat er wel. Van andere spelers kun je niet zeggen dat ze CL niveau (internationaal topniveau) in de benen hebben.Ik zie hier namen voorbij komen, waarvan ik snap dat zij niet opgeroepen worden. Vitesse voetbalt niet eens Europees.

Je hebt ook spelers als Kluivert en Willems. Zij waren in beeld, maar op het moment niet. Het is dus ook een beetje het moment en de club / niveau waar je wedstrijden speelt, en of je genoeg wedstrijdritme hebt.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
D-e-n schreef op woensdag 11 november 2020 @ 14:52:
Ja, maar dat is clubvoetbal. Een goede clubvoetballer maakt nog geen international. Daar moet tijd overheen gaan en sommige spelers gedijen zelfs nooit in een andere omgeving.
Dit geldt voor elke speler :) ook voor de spelers met meer kilometers, doen het wellicht fantastisch bij hun huidige club/team, maar is geen zekerheid dat ze dat ook in een andere setting kunnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ph4ge
Luxicon schreef op woensdag 11 november 2020 @ 15:10:
Ja, ik snap het, maar hij staat er wel. Van andere spelers kun je niet zeggen dat ze CL niveau (internationaal topniveau) in de benen hebben.Ik zie hier namen voorbij komen, waarvan ik snap dat zij niet opgeroepen worden. Vitesse voetbalt niet eens Europees.
Tja, en ondertussen roepen diezelfde mensen dat Cilissen moet spelen terwijl die helemaal niet speelt bij zn club, en anders Krul die niet op het hoogste niveau speelt en ook niet eens Europees.

Er is geen pijl aan op te trekken aan het selectiebeleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
ph4ge schreef op woensdag 11 november 2020 @ 15:18:
[...]

Tja, en ondertussen roepen diezelfde mensen dat Cilissen moet spelen terwijl die helemaal niet speelt bij zn club, en anders Krul die niet op het hoogste niveau speelt en ook niet eens Europees.

Er is geen pijl aan op te trekken aan het selectiebeleid.
Klopt ja, maar we hebben dan ook een soort van keepersprobleem. Cillessen zal ook wel om de ervaring gekozen worden, maar ik denk dat de Boer Bijlow en Drommel momenteel ziet als keepers voor de toekomst van het Nederlandse elftal. Op het middenveld is het een stuk makkelijker om de kans te krijgen. Wat mij betreft had Bijlow mogen keeper (i.p.v. Krul). Gezien dat een investering in de toekomst is.

Nog ter verduidelijking, bij de keepers gaat het om gebrek aan beter. Er is eigenlijk geen enkele Nederlandse keeper die voldoet aan de wensen / eisen.

[ Voor 9% gewijzigd door Luxicon op 11-11-2020 15:30 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco112
Luxicon schreef op woensdag 11 november 2020 @ 15:25:
[...]
bij de keepers gaat het om gebrek aan beter.
Dat geldt ook voor spelers he? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
remco112 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 15:37:
[...]

Dat geldt ook voor spelers he? ;)
Welke speler doel je dan op?

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VDS91
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 14-02-2022
ph4ge schreef op woensdag 11 november 2020 @ 15:07:
[...]

Ik snap ook niet dat tegen Bijlow gezegd wordt dat hij beter bij Jong Oranje kan keepen in plaats van op de bank van Oranje te zitten en dat dat kennelijk voor Gravenberch niet geldt.
Zat Bijlow er ook niet bij de selectie na een blessure van Cillessen? Blijkbaar ziet de Boer in de alternatieven niet als toekomstig Oranje-materiaal. En dat is begrijpelijk met alternatieven als Strootman, Rosario en Vormer. Die laten structureel zien dat ze tekort komen.

Bijlow, Gravenberch en Ihatarren wel. Dat is de toekomst. De Boer kiest voor talent en kwaliteit in plaats van ervaring.

Iemand van Feyenoord, iemand van Ajax en iemand van PSV. Alle drie hebben ze nog niet echt constant gepresteerd, alle drie zitten/zaten ze bij de selectie.

Dus nogmaals, vanwaar de opmerkingen dat De Boer een voorkeursbehandeling heeft voor spelers in een Ajax-shirt? Ik heb nog geen goed argument voorbij zien komen. Van de overige Ajacieden die zijn geselecteerd kan je alleen bij Promes een vraagteken zetten. Maar die zit er al jaren bij.

[ Voor 5% gewijzigd door VDS91 op 11-11-2020 15:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
VDS91 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 15:48:
Bijlow, Gravenberch en Ihatarren wel. Dat is de toekomst. De Boer kiest voor talent en kwaliteit in plaats van ervaring.
Dat is echt appels met peren vergelijken. Afgezien van dat het 3 voetballers zijn gaat de vergelijking mank. Waarbij overigens de selectie van Ihatarren ook door de meesten als dubieus wordt gezien, maar die moet nou eenmaal gebonden worden.

Dat je Gravenberch oproept terwijl je Strootman en Rosario bij de voorselectie hebt zitten is gewoon raar. Dat je iemand na nog geen handvol goede wedstrijden selecteert is ook gek. Zeker als je bij een andere speler met veel meer goede wedstrijden in de benen beweert dat hij beter bij jong oranje kan spelen dan op de bank zitten. Categorie Vormer heeft dan wel niet het arbitraire labeltje toptalent, maar wel veel meer laten zien.

Het is gewoon willekeur en devaluatie, en het roept herinneringen op aan Van Basten en Blind die dezelfde soort keuzes maakten en heel onsuccesvol waren.

[ Voor 7% gewijzigd door ph4ge op 11-11-2020 16:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Luxicon schreef op woensdag 11 november 2020 @ 15:10:
[...]
Je hebt ook spelers als Kluivert en Willems. Zij waren in beeld, maar op het moment niet. Het is dus ook een beetje het moment en de club / niveau waar je wedstrijden speelt, en of je genoeg wedstrijdritme hebt.
Die komen weer in beeld zodra Ajax ze gecontracteerd heeft, dan zegt Frank de Boer vast 'kom maar hier'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op woensdag 11 november 2020 @ 14:52:
[...]

Het is voor zover: een Feyenoorder of PSV-er zegt wat van een oud-trainer van Ajax en we gaan die kaart spelen. Niet zo kinderachtig. Er valt genoeg te zeggen over wat er allemaal aan schort bij Feyenoord of de cultuur bij Feyenoord en dan zeg ik dat ook.
Niet zo heel gek toch? De trend in dit topic:
Koeman roept iemand wel of niet op, niks aan de hand.
De Boer doet hetzelfde: AJAXVOORKEURIKZEIHETTOCH!!1!!!!1!!1!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ElPaco schreef op woensdag 11 november 2020 @ 15:04:
[...]

Wie weet wilde De Boer hem wel oproepen maar is ie licht geblesseerd/vermoeid/etc. Je krijgt lang niet altijd alles te horen en dit is volgende mij geen hele vreemde gedachte gezien de afgelopen weken bij PSV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op woensdag 11 november 2020 @ 15:07:
[...]

:N

Bijlow wordt erbij gehaald na blessure/afmelding.
Gravenberch wordt erbij gehaald na blessure/afmelding.

Wat is er precies anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
toolkist schreef op woensdag 11 november 2020 @ 17:08:
[...]

Wie weet wilde De Boer hem wel oproepen maar is ie licht geblesseerd/vermoeid/etc. Je krijgt lang niet altijd alles te horen en dit is volgende mij geen hele vreemde gedachte gezien de afgelopen weken bij PSV.
Ik ben blij dat hij niet is opgeroepen hoor, hebben tenminste 1 speler die kan bijkomen de komende 2 weken. Hij was ook pas net terug dus vermoeidheid kan zeker meespelen.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco112
toolkist schreef op woensdag 11 november 2020 @ 17:10:
[...]

Bijlow zat bij de voorselectie, Gravenberch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Vincent Dave schreef op woensdag 11 november 2020 @ 16:24:
[...]

Die komen weer in beeld zodra Ajax ze gecontracteerd heeft, dan zegt Frank de Boer vast 'kom maar hier'.
Zo kan ik bezig blijven. Het gaat volgens mij om het niveau van de club waar je voetbalt (CL heeft sterke voorkeur), en of je je minuten maakt.

- Strootman zit vooral op de bank en heeft amper minuten gemaakt in de CL. Gravenberch wel en is een stuk jonger, dus meer iemand voor de toekomst.
- Kluivert is redelijk geforceerd vertrokken en is geen vaste waarde bij Roma geworden. Vervolgens verhuurd, maar is bij RB Leipzig ook voornamelijk bankzitter.
- Willems is er ook niet echt op vooruit gegaan na zijn vertrek bij PSV. Terwijl hij toentertijd wel in beeld was bij het Nederlands Elftal.

Dat zijn stuk voor stuk spelers die ook mee konden reizen als ze goed genoeg presteerden, dat heeft niks met Ajax te maken.

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ElPaco schreef op woensdag 11 november 2020 @ 17:14:
[...]

Ik ben blij dat hij niet is opgeroepen hoor, hebben tenminste 1 speler die kan bijkomen de komende 2 weken. Hij was ook pas net terug dus vermoeidheid kan zeker meespelen.
Kan ik me voorstellen, wat mij betreft had De Boer ook niemand van Ajax opgeroepen (en Gravenberch niet omdat ie er vind ik nog niet klaar voor is, zoals eerder gezegd).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:09
Maar die clubvoorkeur is er wel degelijk. Gravenberch staat op 16 wedstrijden in Ajax 1 in de competitie plus 3 Europees in twee seizoenen tijd. Helemaal niets dus. Jerdy Schouten heeft er 26 gespeeld in de Serie A en staat in de serieuze belangstelling van Napoli. De Roon presteerde top bij Atalanta en werd tot Koeman ook genegeerd (alhoewel hij in het NL elftal niet goed tot zijn recht komt tot nu toe).

Een verdediger als Schuurs werd zelfs bij de selectie gehaald. Dat is gewoon niet te verklaren. Babel met een Ajax verleden en een huurperiode mag continu falen en wordt nu zelfs geprezen. Elia die het vorig jaar beter deed dan Babel in dezelfde competitie bij een team wat hoger eindigde werd niet gezien, ook amper serieus genomen in zijn topseizoen bij Feyenoord. Klaassen had er de afgelopen twee jaar standaard bij moeten zitten ipv bijvoorbeeld Strootman maar wordt genegeerd totdat hij weer bij Ajax speelt.

Waar het ook vandaan komt: de selectie is willekeur, waarbij Ajax spelers continu de voorkeur lijken te krijgen. Vaak terecht (Klaassen, maar die had er de afgelopen jaren al bij moeten zitten, ook logisch dat Promes wat krediet heeft na een supergoed seizoen), maar vaak ook compleet onverklaarbaar (zoals nu bij Gravenberch of vorige keer Schuurs).

[ Voor 7% gewijzigd door donleone83 op 11-11-2020 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
donleone83 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 17:19:
Een verdediger als Schuurs werd zelfs bij de selectie gehaald. Dat is gewoon niet te verklaren. Babel met een Ajax verleden en een huurperiode mag continu falen en wordt nu zelfs geprezen. Elia die het vorig jaar beter deed dan Babel in dezelfde competitie bij een team wat hoger eindigde werd niet gezien, ook amper serieus genomen in zijn topseizoen bij Feyenoord. Klaassen had er de afgelopen twee jaar standaard bij moeten zitten ipv bijvoorbeeld Strootman maar wordt genegeerd totdat hij weer bij Ajax speelt.
Waar was je kritiek op Koeman precies? Wat een enorme Ajax coach zeg, oh wacht....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
donleone83 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 17:19:
Maar die clubvoorkeur is er wel degelijk. Gravenberch staat op 16 wedstrijden in Ajax 1 in de competitie plus 3 Europees in twee seizoenen tijd. Helemaal niets dus. Jerdy Schouten heeft er 26 gespeeld in de Serie A en staat in de serieuze belangstelling van Napoli. De Roon presteerde top bij Atalanta en werd tot Koeman ook genegeerd (alhoewel hij in het NL elftal niet goed tot zijn recht komt tot nu toe).

Waar het ook vandaan komt: de selectie is willekeur, waarbij Ajax spelers continu de voorkeur lijken te krijgen. Vaak terecht (Klaassen, maar die had er de afgelopen jaren al bij moeten zitten, ook logisch dat Promes wat krediet heeft na een supergoed seizoen), maar vaak ook compleet onverklaarbaar (zoals nu bij Gravenberch of vorige keer Schuurs).
Kom op zeg, Schouten? Die speelt bij dezelfde clubs als Dijks, die overigens veel meer basis heeft gestaan in de Serie A, die ook maar oproepen?

Alle middenveld opties die genoemd zijn hebben het niveau niet/nog niet/niet meer(dus ook Gravenberch niet). Dus ga je dan voor een afgelopen zaak, een redelijke talentvolle jongen of het grootste talent van Nederland(volgens meerdere internationale/nationale journalisten.
Keuze lijkt mij nogal makkelijk. Zeker omdat Gravenberch 5! jaar jonger is dan Rosario of Schouten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
toolkist schreef op woensdag 11 november 2020 @ 17:10:
[...]

Dat er geen verschil is is juist het probleem. Bijlow heeft veel langer en veel meer goede wedstrijden moeten spelen voor dezelfde kans terwijl de concurrentie minder is. Ik hoor De Boer niet zeggen dat Gravenberch eerst maar eens minuten tegen Jong Gibraltar moet maken.

Overigens verwijt ik de Boer persoonlijk geen Ajax bril, maar willekeur.

[ Voor 16% gewijzigd door ph4ge op 11-11-2020 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
ph4ge schreef op woensdag 11 november 2020 @ 17:41:
[...]

Dat er geen verschil is is juist het probleem. Bijlow heeft veel langer en veel meer goede wedstrijden moeten spelen voor dezelfde kans terwijl de concurrentie minder is.
Ik denk dat het qua concurrentie redelijk meevalt, anders was er wel iemand anders opgeroepen i.p.v. Gravenberch. Van Bijlow heb ik geen idee, maar volgens mij speelt hij sinds kort zijn eerste wedstrijden in het eerste op Europees niveau.

Een keeper wordt vaker op ervaring gekozen, terwijl veldspelers makkelijker kansen krijgen. Onana keepte ook niet bij Barcelona, maar Pedri (17) en Fati (18) hebben al aardig veel minuten gemaakt. (al is Fati nu geblesseerd). Zie je het voor je dat iemand van 17 of 18 op doel staat bij Barcelona? :P

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op woensdag 11 november 2020 @ 17:41:
[...]

Dat er geen verschil is is juist het probleem. Bijlow heeft veel langer en veel meer goede wedstrijden moeten spelen voor dezelfde kans terwijl de concurrentie minder is. Ik hoor De Boer niet zeggen dat Gravenberch eerst maar eens minuten tegen Jong Gibraltar moet maken.

Overigens verwijt ik de Boer persoonlijk geen Ajax bril, maar willekeur.
14 wedstrijden? ;) Dus hoezo veel meer/veel meer goede wedstrijden?
Dat het langer lijkt te duren komt denk ik vooral doordat Bijlow nou niet echt lang blessure vrij lijkt te kunnen spelen dus nu al in z'n 3e jaar Feyenoord zit en net genoeg wedstrijden voor 1 seizoen heeft gespeeld.
Gravenberch kwam ook pas in beeld na diverse afzeggingen, wat bij de keepers nou eenmaal veel minder voorkomt.
Ik denk wel dat je kunt stellen dat De Boer nog zoekende is. Koeman selecteerde steeds dezelfde spelers, of je nou presteerde of niet (Babel, Strootman).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElPaco
Ik zal er ook eens een in gooien dan. Waarom wordt een ijzersterk spelende Gakpo verteld dat hij nog even doormag in Jong Oranje terwijl een Babel nog wel wordt opgeroepen? Was het niet veel beter geweest om Gakpo nu weer wat minuten in Oranje te geven?

Overigens zou dat nu kunnen komen door corona (hoewel Dumfries dus wel mee mag).

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:46
Zolang Babel opgeroepen wordt, is frank de boer de grootste mislukking als bondscoach

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 18:45
Joostje123 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 18:22:
Zolang Babel opgeroepen wordt, is frank de boer de grootste mislukking als bondscoach
Zo poeh nou nou. Wat een goed onderbouwde stelling!
Jullie zijn wel weer allemaal heel druk om door een gekleurd brilletje te kijken.

Zolang als dat ik voetbal kijk zie ik bondscoaches vreemde beslissingen nemen bij het oproepen van spelers en clubvoorkeur, of anders genoemd spelers waar de coach ervaring mee heeft is al zolang als dat er gevoetbald wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ElPaco schreef op woensdag 11 november 2020 @ 18:20:
Ik zal er ook eens een in gooien dan. Waarom wordt een ijzersterk spelende Gakpo verteld dat hij nog even doormag in Jong Oranje terwijl een Babel nog wel wordt opgeroepen? Was het niet veel beter geweest om Gakpo nu weer wat minuten in Oranje te geven?

Overigens zou dat nu kunnen komen door corona (hoewel Dumfries dus wel mee mag).
Ik denk dat niemand hier die beslissing begrijpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco112
Opstelling Oranje: Bizot; Hateboer, Veltman, Aké, Wijndal; Wijnaldum, Van de Beek, F. De Jong; Berghuis, L. De Jong, Depay

Die achterhoede :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
Nathan Aké en Joël Veltman achterin, dus geen Schuurs. Owen Wijndal op linksback, dus geen Daley Blind. Wijnaldum, Donny van de Beek en Frenkie de Jong, en geen Klaassen.

Valt nog mee met de Ajax voorkeur?
@donleone83
@ph4ge
@remco112

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Joostje123 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 18:22:
Ook voor jou de vraag, volg je hem in Turkije? He, vind hem ook geen geweldenaar maar Fatih Terim zet hem als eerste op het wedstrijdformulier. Vast een mislukking als coach.

Komt men straks zeker hoe zwak de Süperlig is, begin dan niet over de Eredivisie. :+

Kortom, stop met zeiken over een speler die je er prima bij kunt hebben en het zijn nota bene drie 'oefenwedstrijden'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Er staat niet 1 Ajax speler in de basis (wel ex-Ajax). Toch grappig hoe sommige hier een hetze maken over Ajax spelers. Als ik goed kijk zie ik 1 Feyenoord- en 1 AZ-speler in de basis. Verder enkel spelers uit buitenlandse competities. Het is een gemixte basiself met een verleden van PSV, Feyenoord en Ajax.

...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remco112
Luxicon schreef op woensdag 11 november 2020 @ 18:59:
Nathan Aké en Joël Veltman achterin, dus geen Schuurs. Owen Wijndal op linksback, dus geen Daley Blind. Wijnaldum, Donny van de Beek en Frenkie de Jong, en geen Klaassen.

@donleone83
@ph4ge
@remco112
Ach, hebben we je gekwetst? :(:)

Schuurs is al afgevallen, Blind is als CV opgeroepen en zal het duo met de Vrij vormen de volgende keer, lijkt mij. Tevens had ik veel liever Klaassen dan van de Beek gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco112
Luxicon schreef op woensdag 11 november 2020 @ 19:04:
Er staat niet 1 Ajax speler in de basis (wel ex-Ajax). Toch grappig hoe sommige hier een hetze maken over Ajax spelers. Als ik goed kijk zie ik 1 Feyenoord- en 1 AZ-speler in de basis. Verder enkel spelers uit buitenlandse competities. Het is een gemixte basiself met een verleden van PSV, Feyenoord en Ajax.
Het zit je echt dwars he? >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
remco112 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 19:06:
[...]

Ach, hebben we je gekwetst? :(:)

Schuurs is al afgevallen, Blind is als CV opgeroepen en zal het duo met de Vrij vormen de volgende keer, lijkt mij. Tevens had ik veel liever Klaassen dan van de Beek gezien :)
Volgens mij zijn hier heel veel mensen gekwetst omdat Schuurs en Gravenberch zijn opgeroepen. Ik probeer enkel aan te geven dat de keuzes te verklaren zijn en dat de Boer de beste spelers probeert op te stellen / te selecteren. Dat zie je ook aan de basiself. En er staat letterlijk niet 1 Ajax speler in de basis.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco112
Luxicon schreef op woensdag 11 november 2020 @ 19:08:
[...]

Volgens mij zijn hier heel veel mensen gekwetst omdat Schuurs en Gravenberch zijn opgeroepen. Ik probeer enkel aan te geven dat de keuzes te verklaren zijn en dat de Boer de beste spelers probeert op te stellen / te selecteren. Dat zie je ook aan de basiself. Er staat letterlijk niet 1 Ajax speler in de basis.
Nogmaals, Schuurs is niet opgeroepen.

Tevens is 'de beste spelers' nogal subjectief. Ik vind bijvoorbeeld dat Promes en Babel niets te zoeken hebben bij het Nederlands elftal en dat ik 10x liever Haps zie dan Wijndal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
remco112 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 18:34:
Opstelling Oranje: Bizot; Hateboer, Veltman, Aké, Wijndal; Wijnaldum, Van de Beek, F. De Jong; Berghuis, L. De Jong, Depay

Die achterhoede :')
Ja zag ik ook al.... Word een feest.. *O* :)F

Wat een langdurig gezever over wie de Boer selecteert.
Dat je je druk kunt maken dat spelers van jouw favoriete team niet geselecteerd zijn...
So be it

Doe ik ook ff mee : waarom geen Padt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:09
Luxicon schreef op woensdag 11 november 2020 @ 18:59:

@donleone83
@ph4ge
@remco112
Dezelfde De Boer die publiekelijk al aangegeven heeft dat dit zeker niet allemaal dezelfde spelers zijn die de belangrijke wedstrijden gaan spelen?
Terranova schreef op woensdag 11 november 2020 @ 17:29:
[...]

Kom op zeg, Schouten? Die speelt bij dezelfde clubs als Dijks, die overigens veel meer basis heeft gestaan in de Serie A, die ook maar oproepen?

Alle middenveld opties die genoemd zijn hebben het niveau niet/nog niet/niet meer(dus ook Gravenberch niet). Dus ga je dan voor een afgelopen zaak, een redelijke talentvolle jongen of het grootste talent van Nederland(volgens meerdere internationale/nationale journalisten.
Keuze lijkt mij nogal makkelijk. Zeker omdat Gravenberch 5! jaar jonger is dan Rosario of Schouten
Het grootste talent van Nederland? Ik heb dat nog nooit iemand horen zeggen over Gravenberch behalve toen hij nog bij Jong speelde. Net zoals Brobbey al drie jaar volgens Ajax supporters de meest veelbelovende spits van het land is en de oplossing voor het toekomstige spitsenprobleem van Nederland. En was Bazoer niet de nieuwe Edgar Davids die absolute buitencategorie zou worden en daarom op zijn net 19e ook al debuteerde in Oranje?

Misschien is dat juist wel het probleem: de meeste media in Nederland is op Ajax gericht. Dat is overigens geen calimero uitspraak, want dat is logisch aangezien ze de grootste en meest succesvolle club van het land zijn. Maar het zorgt er wel voor dat Ajax spelers al structureel opgehemeld worden na drie goede wedstrijden bij Jong Ajax. Terwijl dat echt onzin is. Maar het resulteert wel heel vaak in het eerder krijgen van kansen, ook in het Nederlands elftal. Bazoer en Van Rhijn zijn nog twee van dit soort voorbeelden van de laatste jaren. Of neem De Ligt. Tuurlijk is hij een onwijs talent (echt toekomstige wereldtop) maar hij werd voor de leeuwen gegooid toen hij er duidelijk nog niet klaar voor was. Waar in Italië de meeste sportkranten en -verslaggevers De Vrij nog altijd een niveautje hoger vinden want stabieler en meer ervaren, is De Ligt volledig onomstreden voor de Nederlandse media terwijl over De Vrij nog altijd twijfels lijken te zijn.

Ja - Ajax heeft natuurlijk een hele goede jeugdopleiding en veel talenten. Maar er wordt met twee maten gemeten. Wat van Ajax komt is automatisch goed en goed genoeg voor het NL elftal, wat in andere teams qua talent doorbreekt moet zich eerst maar eens over een langere periode bewijzen en zit bij Jong Oranje prima op zijn plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19:38
Dumfries is er ook niet bij, te kort dag door zijn Coronabesmetting? Dacht dat die inmiddels al wel had gespeeld weer. Heb ik wat gemist?

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Wisselspelers: Krul (k), Drommel (k), Van Aanholt, De Vrij, Babel, Promes, Koopmeiners, Klaassen, Stengs, Blind, Malen, Dumfries.

Dumfries er wel bij dus. Misschien wat sparen

[ Voor 15% gewijzigd door Harribo op 11-11-2020 19:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
donleone83 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 19:36:
[...]

Dezelfde De Boer die publiekelijk al aangegeven heeft dat dit zeker niet allemaal dezelfde spelers zijn die de belangrijke wedstrijden gaan spelen?

[...]
Misschien is de Boer zich aan het camoufleren, zodat het minder opvalt dat hij het liefst heel Ajax opstelt. :P

...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Laat de wedstrijd maar snel beginnen, dan zijn de clubbrillen posts hopelijk afgelopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Maarten_E schreef op woensdag 11 november 2020 @ 19:45:
Dumfries is er ook niet bij, te kort dag door zijn Coronabesmetting? Dacht dat die inmiddels al wel had gespeeld weer. Heb ik wat gemist?
De basis voor de wedstrijden die"ertoe doen" zou grotendeels rust krijgen tegen Spanje. Hij zal de andere twee wedstrijden dus wel spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19:38
Vind het overigens wel een aparte timing om maar vrolijk "oefeninterlands" te gaan spelen, ik zou zeggen dat je nu liever alleen potjes speelt die ergens om gaan en zo het risico op besmettingen en blessures zoveel mogelijk inperkt. Maar goed, zal wel aan mij liggen.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Terranova
Maarten_E schreef op woensdag 11 november 2020 @ 20:25:
Vind het overigens wel een aparte timing om maar vrolijk "oefeninterlands" te gaan spelen, ik zou zeggen dat je nu liever alleen potjes speelt die ergens om gaan en zo het risico op besmettingen en blessures zoveel mogelijk inperkt. Maar goed, zal wel aan mij liggen.
$$$$$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:50

snmght

imho dan he

donleone83 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 19:36:
[...]

Maar er wordt met twee maten gemeten. Wat van Ajax komt is automatisch goed en goed genoeg voor het NL elftal, wat in andere teams qua talent doorbreekt moet zich eerst maar eens over een langere periode bewijzen en zit bij Jong Oranje prima op zijn plek.
Heb je daar verder iets van bewijs voor of is dit gewoon jouw gekleurde visie?

Bizar dat hij Blind en Klaassen niet starten. Blind is onze beste fitte CV en Klaassen is uitstekend in vorm.

[ Voor 10% gewijzigd door snmght op 11-11-2020 20:35 ]

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:29

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
De clubbril mag af we kijken naar het Nederlands elftal.

Bovendien is het een oefeninterland dan kan er wel eens wat anders geprobeerd worden. Ik heb niet de illusie dat we meteen gaan winnen van Spanje, maar het kan wel een interessant potje worden en daar gaat het om.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco112
snmght schreef op woensdag 11 november 2020 @ 20:30:
[...]

Heb je daar verder iets van bewijs voor of is dit gewoon jouw gekleurde visie?

Bizar dat hij Blind en Klaassen niet starten. Blind is onze beste fitte CV en Klaassen is uitstekend in vorm.
Blind is inderdaad stukken beter dan de Vrij! Mag hopen dat je sarcastisch bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:50

snmght

imho dan he

remco112 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 20:39:
[...]

Blind is inderdaad stukken beter dan de Vrij! Mag hopen dat je sarcastisch bent.
Ik mag ook graag een beetje voetballen vermogen en intelligentie zien in een CV. Maar idealiter zou ik een centrum van Blind en De Vrij zien inderdaad!

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

De Vrij is de laatste tijd niet best, aldus de Italiaanse media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco112
Vos schreef op woensdag 11 november 2020 @ 20:42:
De Vrij is de laatste tijd niet best, aldus de Italiaanse media.
Klopt, stukken minder dan vorige seizoenen, maar nog steeds gewoon je beste CV natuurlijk. Blind komt echt niet in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco112
snmght schreef op woensdag 11 november 2020 @ 20:41:
[...]

Ik mag ook graag een beetje voetballen vermogen en intelligentie zien in een CV. Maar idealiter zou ik een centrum van Blind en De Vrij zien inderdaad!
Impliceer je hiermee dat de Vrij geen voetballend vermogen en intelligentie bezit?! :D Die jongen is voetballend één van de beste CV's die ik ken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
We gaan dit winnen, voel het aan mijn water :p

Tjemig wat een team dat Spanje inclusief bank. En dat is nog niet eens de eerste keus
Pagina: 1 ... 17 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.