[NVIDIA GeForce RTX 30XX] Ervaringen & Discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 51 ... 54 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 25 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogerrrrrr
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03-06 09:14
Nou, mijn kaart is nu dus al bijna een maand bij Inno3D voor een garantie reparatie. Door de retailer naar weet ik veel waar gestuurd en nu maar afwachten.

Probleem van de kaart is dat ie te warm werd. Dus niet goed gekoeld werd. Was echt een hot spot temp probleem. Ben benieuwd hoelang dit verhaal gaat duren.

Het gaat dus om een Inno3D RTX 3080 iChill X4 LHR.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:14
Zoals bekend kan het GDDR6X-geheugen van de 3090 erg warm worden. De maximale operating temperature van deze geheugenchips is volgens Micron-specificaties 105° C en wanneer ik FurMark een poos laat draaien komt het met 102-104° C ook in de buurt van die temperatuur.

Vandaag de kaart fysiek ondersteund met een voorwerp en het gevolg is dat de temperaturen iets gedaald zijn: 98-100° C. En dat niet alleen, de fans draaien ook veel langzamer, waardoor er geen herrie ontstaat :)

Ik hoopte door het omhoogdrukken/ondersteunen van de gehele kaart dat de heatsinks iets beter contact maakten met de GDDR6X-chips en dat lijkt ook zo te zijn:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qFqTLAxthOFxSiAm8j-ocivhTkM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/h9f5SbNhVEG2uv9m3TkOSw4N.jpg?f=user_large

Het gaat maar om 4° C, maar de fans slechts op max 49% (piek 1.275rpm) is de grootste winst.
Wanneer ik het geheugen clock naar de eigenlijke specificaties - er zitten D8BGX-chips op, dat zijn 21Gbps chips (Nvidia doet een underclock naar 19,5Gbps) - wordt het net zo warm en gaan de fans maar minimaal sneller draaien (piek 1.315rpm).
Goedkope tweak :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:47
Vandaag mij Asus TUF Gaming 306 binnen gekomen. Morgen installeren ben benieuwd of deze werkt. Heb nu een cpu en moederbord die PCI 3.0 ondersteunen en geen PCI 4.0.

Anders wordt het een nieuwe cpu en moederbord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nephalem
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-12-2024
Evertt schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 20:59:
Vandaag mij Asus TUF Gaming 306 binnen gekomen. Morgen installeren ben benieuwd of deze werkt. Heb nu een cpu en moederbord die PCI 3.0 ondersteunen en geen PCI 4.0.

Anders wordt het een nieuwe cpu en moederbord.
Pci-e 3.0 of 4.0 ga je qua gaming prestaties niet veel van merken. Het is waarschijnlijker dat je cpu je prestaties gaat bottlenecken.

[ Voor 7% gewijzigd door Nephalem op 04-12-2021 02:45 ]

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Heeft iemand een undervolt gedaan van zijn RTX30x in Windows 11? Denk dat ik hier meer kans maak maar mijn MSI afterburner moet ik elke keer handmatig het profiel toepassen na een reboot (blijft dus niet hier op staan). Iemand tips?

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:06

Snippertje

Light up your life

Workaholic schreef op woensdag 8 december 2021 @ 15:28:
Heeft iemand een undervolt gedaan van zijn RTX30x in Windows 11? Denk dat ik hier meer kans maak maar mijn MSI afterburner moet ik elke keer handmatig het profiel toepassen na een reboot (blijft dus niet hier op staan). Iemand tips?
Ja ik. Werkt bij mij prima eigenlijk. Ik gebruik wel de beta.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogerrrrrr
Rogerrrrrr schreef op maandag 29 november 2021 @ 11:12:
Nou, mijn kaart is nu dus al bijna een maand bij Inno3D voor een garantie reparatie. Door de retailer naar weet ik veel waar gestuurd en nu maar afwachten.

Probleem van de kaart is dat ie te warm werd. Dus niet goed gekoeld werd. Was echt een hot spot temp probleem. Ben benieuwd hoelang dit verhaal gaat duren.

Het gaat dus om een Inno3D RTX 3080 iChill X4 LHR.
Weer een aantal weken verder en nog steeds geen update. Ik heb dan ook om mijn geld teruggevraagd bij de relater. Het RMA proces bij Inno3D is heel slecht. Ze hebben een vestiging in Nederland, maar die handelt (nog) geen RMA requests af. De kaar is dan ook naar Hong Kong gestuurd. In Nederland kunnen ze geen status update van Hong Kong krijgen, de retailer ook niet. Voor mij nooit meer een Inno3D kaart. Ik zal weer teruggaan naar de grotere merken.

Jammer is nu wel dat ik voor de prijs van mijn Inno3D 3080 nu net een 3070 kan krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swizzler24
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-06 09:09
Rogerrrrrr schreef op maandag 13 december 2021 @ 11:01:
[...]

Weer een aantal weken verder en nog steeds geen update. Ik heb dan ook om mijn geld teruggevraagd bij de relater. Het RMA proces bij Inno3D is heel slecht. Ze hebben een vestiging in Nederland, maar die handelt (nog) geen RMA requests af. De kaar is dan ook naar Hong Kong gestuurd. In Nederland kunnen ze geen status update van Hong Kong krijgen, de retailer ook niet. Voor mij nooit meer een Inno3D kaart. Ik zal weer teruggaan naar de grotere merken.

Jammer is nu wel dat ik voor de prijs van mijn Inno3D 3080 nu net een 3070 kan krijgen...
Maatje van me heb toentertijd een 3060 TI terug gestuurd. Hij heeft vier maanden moeten wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rogerrrrrr
Swizzler24 schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:35:
[...]

Maatje van me heb toentertijd een 3060 TI terug gestuurd. Hij heeft vier maanden moeten wachten.
Retailer heeft nog geen update van Inno3D gekregen en heeft besloten om het bedrag te crediteren. Wel heel jammer dat zo'n bedrijf compleet non-communicatief is. Voor mij nooit meer een Inno3D kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:53
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MijIDoskEWZmUBfIeT7VAQJwpj4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m4DlJigXpEtbmr9vfEv6JEcB.jpg?f=fotoalbum_medium

Van een Asus TUF Gaming RTX 3090 naar RTX 3080 Ti FE.

8) _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Yonix op 27-12-2021 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElSandrooo
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 16-05-2023
@Yonix vanwaar deze keuze?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:53
De RTX 3090 heb ik tweedehands leuk kunnen verkopen. :)

In eerste instantie wilde ik mijn gehele computer in de verkoop gooien, omdat ik de laatste tijd meer op mijn consoles game dan de pc. Echter, na de losse verkoop van de videokaart begon het al snel weer te kriebelen en toen kwam deze leuke FE voorbij. Mijn vrouw had mij al gewaarschuwd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:54
Abbadon schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 00:27:
Zoals bekend kan het GDDR6X-geheugen van de 3090 erg warm worden. De maximale operating temperature van deze geheugenchips is volgens Micron-specificaties 105° C en wanneer ik FurMark een poos laat draaien komt het met 102-104° C ook in de buurt van die temperatuur.

Vandaag de kaart fysiek ondersteund met een voorwerp en het gevolg is dat de temperaturen iets gedaald zijn: 98-100° C. En dat niet alleen, de fans draaien ook veel langzamer, waardoor er geen herrie ontstaat :)

Ik hoopte door het omhoogdrukken/ondersteunen van de gehele kaart dat de heatsinks iets beter contact maakten met de GDDR6X-chips en dat lijkt ook zo te zijn:

[Afbeelding]

Het gaat maar om 4° C, maar de fans slechts op max 49% (piek 1.275rpm) is de grootste winst.
Wanneer ik het geheugen clock naar de eigenlijke specificaties - er zitten D8BGX-chips op, dat zijn 21Gbps chips (Nvidia doet een underclock naar 19,5Gbps) - wordt het net zo warm en gaan de fans maar minimaal sneller draaien (piek 1.315rpm).
Goedkope tweak :P
Als de postbode mijn nieuwe thermal pads daadwerkelijk vandaag aflevert dan ga ik vandaag of morgen de pads vervangen. Gebruik de kaart voor gaming en parttime mining op koude dagen en de herrie is niet te harden.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb nog nooit gebruik kunnen maken RTX of DLSS (csgo en pubg), nu zag ik dat je bij Epic Games alle laatste delen van Tomb Raider gratis kan krijgen. Een van die 3 maar eens installeren en kijken hoe dat loopt, ook de oude versie is nieuw met DLSS ondersteuning.

https://www.epicgames.com/store/en-US/free-games

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:55
JDx schreef op zondag 2 januari 2022 @ 10:35:
Ik heb nog nooit gebruik kunnen maken RTX of DLSS (csgo en pubg), nu zag ik dat je bij Epic Games alle laatste delen van Tomb Raider gratis kan krijgen. Een van die 3 maar eens installeren en kijken hoe dat loopt, ook de oude versie is nieuw met DLSS ondersteuning.

https://www.epicgames.com/store/en-US/free-games
Heb ervaring met het 3e deel op mn rtx 3070 en dat werkt echt uitstekend. Mooie en ook leuke game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Henkje.doc schreef op zondag 2 januari 2022 @ 10:50:
[...]

Heb ervaring met het 3e deel op mn rtx 3070 en dat werkt echt uitstekend. Mooie en ook leuke game.
Zeker leuke game, heb ze allemaal uitgespeeld. Maar leuke manier om gratis een best wel high-end game te spelen en te testen wat je uit je RTX kan halen, die Rise of the Tomb Raider zat ooit gratis bij mijn GTX 980.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:55
JDx schreef op zondag 2 januari 2022 @ 10:55:
[...]

Zeker leuke game, heb ze allemaal uitgespeeld. Maar leuke manier om gratis een best wel high-end game te spelen en te testen wat je uit je RTX kan halen, die Rise of the Tomb Raider zat ooit gratis bij mijn GTX 980.
In shadowa zit een bruikbare benchmark mode. Kun je mooi vergelijken met andere :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kdeboois
Nieuwe thermische pads zitten er in bij de 3090FE. Hier wat foto's en een link naar de video die ik gebruikt heb.

[ Voor 3% gewijzigd door kdeboois op 02-01-2022 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:14
kdeboois schreef op zondag 2 januari 2022 @ 13:14:
Nieuwe thermische pads zitten er in bij de 3090FE. Hier wat foto's en een link naar de video die ik gebruikt heb.
En wat zijn de verschillen qua temperatuur en fan-speed?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kdeboois
Abbadon schreef op zondag 2 januari 2022 @ 15:29:
[...]

En wat zijn de verschillen qua temperatuur en fan-speed?
Significant. De 20-25 deg C reductie voor de VRAM kloppen. De core wordt nu een stuk warmer maar dat is nog steeds zeer acceptabel. Tijdens het minen kwam ik op 70-80 MH/s met 102 deg C en nu draait hij op 120 MH/s bij 96 deg C bij acceptabele geluidsniveaus.

Furmark test laat VRAM tot 84 deg C toenemen met stock settings.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sFsvJxhSGK04YwcLCn-zvQjcW00=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SRYWgKcCH2B3FpM9Bd5za3tw.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door kdeboois op 02-01-2022 19:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hanky74
  • Laatst online: 21:06
Alvast een linkje naar de livestream vanmiddag.

YouTube: NVIDIA Special Address CES 2022 Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-03-2023
Een wat andere vraag, maar deze topic lijkt mij het meest geschikt.

Ik wil een 3080 TI aanschaffen, en zoals al mijn grafische kaarten wil ik ook deze gebruikt van MP afhalen.
Wat mij bevreemd is dat ik wel meer dan 20 stuks kan kopen, allemaal rond hetzelfde bedrag, en ook allemaal nieuw,met seal en factuur erbij. Met een aantal heb ik nu contact gehad en allemaal zijn het particulieren.

Dit bevreemd mij behoorlijk dat zo veel particulieren deze kaart, nieuw..met seal.. en met een factuur aanbieden.

Is er bij jullie iets bekent over deze kaart wat niet klopt?
Weten jullie misschien iets over imitaties, of een partij van deze kaarten die op de markt zijn gedumpt waar wat aan mankeert?

De vraag is geen aankoopadvies, maar of er verhalen bekent zijn wat deze vreemde situatie kan verklaren.
Het maakt mij nu wat achterdochtig en ik weet niet of dit gegrond is

[ Voor 15% gewijzigd door melly op 04-01-2022 10:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:04

Wootlock

Evilution

melly schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:25:
Een wat andere vraag, maar deze topic lijkt mij het meest geschikt.

Ik wil een 3080 TI aanschaffen, en zoals al mijn grafische kaarten wil ik ook deze gebruikt van MP afhalen.
Wat mij bevreemd is dat ik wel meer dan 20 stuks kan kopen, allemaal rond hetzelfde bedrag, en ook allemaal nieuw,met seal en factuur erbij. Met een aantal heb ik nu contact gehad en allemaal zijn het particulieren.

Dit bevreemd mij behoorlijk dat zo veel particulieren deze kaart, nieuw..met seal.. en met een factuur aanbieden.

Is er bij jullie iets bekent over deze kaart wat niet klopt?
Weten jullie misschien iets over imitaties of iets van deze strekking?
Google eens op scalpers, denk dat je daar je antwoord in zal vinden :)

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-03-2023
Gedaan, en dit klinkt als een plausible uitleg.
Had hier overigens nog nooit van gehoord.
Dank, dit maakt het begrijpelijk en neemt wat zorgen bij mij weg 👍🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:33
melly schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 13:01:
Gedaan, en dit klinkt als een plausible uitleg.
Had hier overigens nog nooit van gehoord.
Dank, dit maakt het begrijpelijk en neemt wat zorgen bij mij weg 👍🏻
Gewoon veilig dus, maar let gewoon altijd op en kijk naar de beoordelingen.
Ik zou zelf niet zo snel via MP kopen, eerder via V&A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik blijf trouwens met de Asus TUF Gaming 3060 Ti hebben dat hij 's nachts (tijdens het minen) terug schiet van 7950 mem naar 5000 mem en daar ook vast blijft zitten.

Werd hier gezegd dat m'n CPU dan bottlenecked, maar heb er net een nieuwe 12600K in met een Samsung 980 SSD en 32GB Fury Renegade 3600CL16, een bottleneck lijkt me onmogelijk.

Heb het op Windows 10 en nu ook op Windows 11. Als ik een programma open hou als 3D Studio blijft hij wel gewoon op 7950 mem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull Shark
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 21-09-2024
Ik wil een Asus TUF RTX 3090 verkopen op Vraag&Aanbod. Een veelgestelde vraag van potentiele kopers is of het gaat om een LHR videokaart omdat ze er mee willen minen. Ik weet hier niet het antwoord op. Weet een van jullie dit? Bestaan er uberhaupt RTX 3090 kaarten met mining limiter?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jaïr.exe
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-06 08:05
De RTX 3090 heeft geen LHR variant. Dit geldt dus voor de Founders Edition en alle aftermarket (MSI, ASUS, Gigabyte, etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-06 19:37
JDx schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:15:
Ik blijf trouwens met de Asus TUF Gaming 3060 Ti hebben dat hij 's nachts (tijdens het minen) terug schiet van 7950 mem naar 5000 mem en daar ook vast blijft zitten.

Werd hier gezegd dat m'n CPU dan bottlenecked, maar heb er net een nieuwe 12600K in met een Samsung 980 SSD en 32GB Fury Renegade 3600CL16, een bottleneck lijkt me onmogelijk.

Heb het op Windows 10 en nu ook op Windows 11. Als ik een programma open hou als 3D Studio blijft hij wel gewoon op 7950 mem.
Welke software gebruik je voor het minen zelf, en gebruik je software voor aanpassing van clockspeed en memspeed etc voor het minen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wekko306 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 19:41:
[...]

Welke software gebruik je voor het minen zelf, en gebruik je software voor aanpassing van clockspeed en memspeed etc voor het minen?
MSI afterburner, het is niet per se mining afhankelijk, hij denkt gewoon soms dat ie terug kan klokken omdat er waarschijnlijk niet veel gevraagd wordt van de GPU cores. Als ik bijvoorbeeld PUBG opstart schiet hij meteen weer gewoon naar 7950 mem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
JDx schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 20:09:
[...]

MSI afterburner, het is niet per se mining afhankelijk, hij denkt gewoon soms dat ie terug kan klokken omdat er waarschijnlijk niet veel gevraagd wordt van de GPU cores. Als ik bijvoorbeeld PUBG opstart schiet hij meteen weer gewoon naar 7950 mem.
Hier met mijn 3070 geen last van. Ik mijn met Nicehash en heb een profiel ingesteld in de ingebouwde OCTune wat automatisch wordt geladen zodra Quickminer start, werkt tot op heden compleet foutloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wekko306 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 20:13:
[...]

Hier met mijn 3070 geen last van. Ik mijn met Nicehash en heb een profiel ingesteld in de ingebouwde OCTune wat automatisch wordt geladen zodra Quickminer start, werkt tot op heden compleet foutloos.
Ook de Asus TUF? Ik had er namelijk met de MSI en Inno3D ook geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
JDx schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 20:16:
[...]

Ook de Asus TUF? Ik had er namelijk met de MSI en Inno3D ook geen last van.
Nee heb hier ook een MSI kaart (Ventus 3X), vreemd dat je huidige kaart hier last van heeft dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:10
Na wat huiswerk gedaan betreft Thermal pads vervangen voor de GPU, weet ik nu wel welken ik moet hebbe, maar het is niet echt duidelijk hoeveel ik ervan moet hebben( Giga Vision 3080 Ti)
3mm op de backplate en 2mm voor Vram om de chip. En dan de 1mm op de overige onderdelen.

Nou wil ik Gelids Ultimates bestellen van 90x50mm. Dus zit me af te vragen heb ik genoeg van elk 1 of moet ik dubbel op doen? ben goed met analoge instinctieve berekingen. Maar puur metrische zit ik er vaak compleet naast.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Ik twijfel nog altijd om een FE te kopen, de koeler maakt meer herrie. Of is dat makkelijk te vervangen?

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18:10
Guillome schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 08:49:
Ik twijfel nog altijd om een FE te kopen, de koeler maakt meer herrie. Of is dat makkelijk te vervangen?
ik heb een 3080ti fe en ik merk alleen wat ruizen, ja misschien wat meer dan een aftermarket, maar voo rmij is het niet storend. En ik heb hem in de woonkamer staan en ben best wel op geluid gericht.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LiMbO83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 31-05 09:02
Heb van NBB een RTX 3070 FE met stock cooler. Hij is echt muisstil hoor. Ik merk geen verschil met mijn MSI GTX 1070 ARMOR.

En die FE's zien er nog mooi uit ook. Niet zo'n kermis met rare ribbels en kleurtjes, maar gewoon strak, mooi grijs en zakelijk. Overstappen naar niet-FE zou voor mij echt een stap terug zijn.

Zo ziet-ie eruit in mijn build (die toegegeven verder wel te kermisachtig is, haha; vooral de MSI-draak had van mij niet gehoeven :P )Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ovxIR9xnoPUZ3QzMbw__Veaa-qE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3uNGIC7uiaSf9H122lzbVt60.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door LiMbO83 op 25-01-2022 09:28 . Reden: typo en ik moet toegeven dat de rest van mijn build er wel iets te blits uit ziet. Ik ga wat lampjes uitzetten, op een dag, ooit. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-06 11:34
LiMbO83 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 09:24:
[...]

Heb van NBB een RTX 3070 FE met stock cooler. Hij is echt muisstil hoor. Ik merk geen verschil met mijn MSI GTX 1070 ARMOR.

En die FE's zien er nog mooi uit ook. Niet zo'n kermis met rare ribbels en kleurtjes, maar gewoon strak, mooi grijs en zakelijk. Overstappen naar niet-FE zou voor mij echt een stap terug zijn.

Zo ziet-ie eruit in mijn build (die toegegeven verder wel te kermisachtig is, haha; vooral de MSI-draak had van mij niet gehoeven :P )[Afbeelding]
Ja ik moet zeggen dat die FE-kaarten er naar mijn mening ook érg goed uitzien. In real life zien ze er gek genoeg ook nog strakker uit dan op de foto's vond ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15:00
Herrie moet die niet maken, maar bepaalde onderdelen op de 3080ti FE worden wel aardig warm. Ze zien er wel top uit overgens.

https://www.techpowerup.c...-founders-edition/32.html

Zie temps voor het geheugen.

[ Voor 14% gewijzigd door freaky35 op 25-01-2022 10:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LiMbO83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 31-05 09:02
Brutal1ty schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 09:34:
[...]

Ja ik moet zeggen dat die FE-kaarten er naar mijn mening ook érg goed uitzien. In real life zien ze er gek genoeg ook nog strakker uit dan op de foto's vond ik.
En ze voelen ook goed aan. Koud, mooi afgewerkt en glad metaal. Het is gewoon uitermate goed spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:04
LiMbO83 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 09:24:
[...]

Zo ziet-ie eruit in mijn build (die toegegeven verder wel te kermisachtig is, haha; vooral de MSI-draak had van mij niet gehoeven :P )[Afbeelding]
Dit is volgens mij de eerste generatie kaarten van Nvidia waarbij de fan stil is in idle. Dus bij desktop gebruik of hele lichte games.. Ga je een nieuwe high end game spelen dan ga je ze wel horen, alhoewel stiller dan de vorige generaties. Gelukkig maar

Hopelijk valt het ook mee als je Red Dead 2 op ultra speelt, of de nieuwste battlefield ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veenm76
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 18-10-2024
freaky35 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:05:
[...]

Herrie moet die niet maken, maar bepaalde onderdelen op de 3080ti FE worden wel aardig warm. Ze zien er wel top uit overgens.

https://www.techpowerup.c...-founders-edition/32.html

Zie temps voor het geheugen.
Dat is bij allemaal, is het geheugen en waanzinnig slechte heatpads. Het beste kun je ze gewoon (laten) vervangen. Na een uurtje warmte veranderen de fabriekspads in olie. (Scheelt 10 -15 graden met een paar goede erop en fans lager)

[ Voor 5% gewijzigd door veenm76 op 25-01-2022 10:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freaky35
veenm76 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:22:
[...]

Dat is bij allemaal, is het geheugen en waanzinnig slechte heatpads. Het beste kun je ze gewoon (laten) vervangen. Na een uurtje warmte veranderen de fabriekspads in olie. (Scheelt 10 -15 graden met een paar goede erop en fans lager)
Dat kan, maar dan zit je wel met je garantie, ik zou persoonlijk niet aan een kaart met de huidige prijzen willen prutsen. Ik geloof meteen dat het scheeld qua tenps

Mijn Asus Strix 3080ti OC lijkt in orde te zijn tot nu toe in elk geval.

[ Voor 6% gewijzigd door freaky35 op 25-01-2022 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jer0entjeh88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-06 17:42

Jer0entjeh88

display: grid;

[...]

Als je continu 100% load hebt op de kaart, dan snap ik je aanbeveling. Bij normaal gebruik (en dus niet minen) zul je dit nauwelijks hebben en zou ik dit ook niet aanraden. Zeker omdat je geen garantie meer hebt. Met een mrsp van 1269,- is dit het mijn inziens niet waard.

"Ideas are easy. Implementation is hard." | PSN: JSKam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veenm76
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 18-10-2024
Jer0entjeh88 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:44:
[...]

Als je continu 100% load hebt op de kaart, dan snap ik je aanbeveling. Bij normaal gebruik (en dus niet minen) zul je dit nauwelijks hebben en zou ik dit ook niet aanraden. Zeker omdat je geen garantie meer hebt. Met een mrsp van 1269,- is dit het mijn inziens niet waard.
Als je stevig gamed en niet van straaljagers houdt vind ik het het zeker waard. Lets agree to disagree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:55

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

[...]

Jij hebt ze allemaal bekeken? Ik heb ook een 3080Ti FE en hoor hem nooit. Niet bij 'stevig' gamen, of een dikke video encoden. Wordt 65graden max oid. Zelf bij een kort minings avontuur waren de temps en fan noise echt heel acceptabel (zachte constante ruis), echt geen straaljager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
superduper schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 15:36:
[...]

Jij hebt ze allemaal bekeken? Ik heb ook een 3080Ti FE en hoor hem nooit. Niet bij 'stevig' gamen, of een dikke video encoden. Wordt 65graden max oid. Zelf bij een kort minings avontuur waren de temps en fan noise echt heel acceptabel (zachte constante ruis), echt geen straaljager.
En het geheugen gedeelte, hoe warm word die bij die van jou? Dus niet de GPU zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:55

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

freaky35 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 16:09:
[...]

En het geheugen gedeelte, hoe warm word die bij die van jou? Dus niet de GPU zelf
onder 60% GPU load, GPU=55gr, mem 62. Fanspeed 30% onhoorbaar

[ Voor 4% gewijzigd door superduper op 25-01-2022 17:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ParaWM
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 31-05 13:45

ParaWM

Pro Prutser

superduper schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 17:07:
[...]

60% GPU load? Speel je oude spellen of ben je mega CPU limited ofzo? Heb ook een 3080 Ti FE, maar als je een beetje moderne spellen speelt wordt de boel toch echt wel warmer. En ja, ik heb een goede airflow kast. Ik heb een re-pad gedaan en vond het zeker de moeite waard. Temperatuur sensor getalletjes is één ding, maar raak je kaart maar eens aan tijdens een game sessie. Dat ding wordt echt heet. Nu een beetje minder.

Zie hier mijn avontuur, met alle temps:
https://gathering.tweaker...message/68319296#68319296

Sinterklaas wil bier !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
superduper schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 17:07:
[...]

Ik bedoel dan wel volledig belast,dus 100% load

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanky74
  • Laatst online: 21:06
Eerste reviews zijn binnen. Ziet er goed uit. Beter dan een 1660Ti of 1070. Nu maar afwachten wat de prijzen en beschikbaarheid morgen gaan doen. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Hanky74 op 26-01-2022 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Tweakers.net review van de 3050: reviews: Nvidia GeForce RTX 3050 - Instapkaart met raytracing

Andere reviews:

Ik ben op zich wel geïnteresseerd in een 3050 als upgrade van mijn 1650 Super - kan de 8GB VRAM wel gebruiken - maar ben erg benieuwd naar de prijzen. In de video van GN staat ook een overzicht van adviesprijzen van verschillende modellen. Het valt op dat de verschillen tussen de basismodellen van 249 (Phoenix, Eagle) en die met een OC en betere koeler erg groot zijn. Die basismodellen zullen wel een paper launch zijn om iets voor MSRP te 'hebben' en het zal wel beginnen met de luxere modellen, die vast ook niet voor MSRP te krijgen zijn.

[ Voor 71% gewijzigd door Piggen op 26-01-2022 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tincahunter
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 07-04-2022
Hebben mensen hier ervaring met de Inno3D RTX 3080 ichill x4. Ik heb belang bij deze kaart want er is voorraad bij Azerty en wachten op goedkopere of misschien betere kaarten doe ik niet meer want mijn geduld is helemaal op. Ik kan er in ieder geval geen goede review van vinden.

Belangrijke punten.

Stil
Koel
Moet 4k 120hz ondersteunen (TV)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bumtroll
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-05 00:12
Tincahunter schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 18:16:
Hebben mensen hier ervaring met de Inno3D RTX 3080 ichill x4. Ik heb belang bij deze kaart want er is voorraad bij Azerty en wachten op goedkopere of misschien betere kaarten doe ik niet meer want mijn geduld is helemaal op. Ik kan er in ieder geval geen goede review van vinden.

Belangrijke punten.

Stil
Koel
Moet 4k 120hz ondersteunen (TV)
Ik ga niet te veel mijn eigen mening geven ook al had ik deze kaart zelf al gekocht voordat ik voor inno3d ben gaan werken. Ja 4k op je tv word ondersteunt koeler is zeker goed mijn kaart komt nooit boven de 70 graden uit, en zelf vind ik hem niet te luid, maar ik zit met een headset op.

pricewatch: Inno3D GeForce RTX 3080 X4 LHR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jer0entjeh88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-06 17:42

Jer0entjeh88

display: grid;

Zojuist mijn 3080 Ti FE geinstalleerd. Erg mooi ding, voelt solide aan!

Echter bij mijn eerste stress test bij een game op 120fps ervaarde ik toch behoorlijk wat coilwhine. Daarom maar eens gaan zoeken naar coilwhine. Zowel hier in het forum als op Youtube lees ik veel over de 3080 (non Ti). Zijn er mensen die hun profiel willen delen met de 3080 Ti?

Ik heb nu zelf een undervolt gedaan naar 1845Mhz @ 850mV. Het geluidsverschil is enorm, de coilwhine is nu bijna helemaal verdwenen. Echter heb ik geen idee of dit een beetje een "goede" undervolt is.

Ervaringen zijn welkom!

"Ideas are easy. Implementation is hard." | PSN: JSKam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vachan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-06 20:33
Jer0entjeh88 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:34:

Echter bij mijn eerste stress test bij een game op 120fps ervaarde ik toch behoorlijk wat coilwhine. Daarom maar eens gaan zoeken naar coilwhine. Zowel hier in het forum als op Youtube lees ik veel over de 3080 (non Ti). Zijn er mensen die hun profiel willen delen met de 3080 Ti?

Ik heb nu zelf een undervolt gedaan naar 1845Mhz @ 850mV. Het geluidsverschil is enorm, de coilwhine is nu bijna helemaal verdwenen. Echter heb ik geen idee of dit een beetje een "goede" undervolt is.

Ervaringen zijn welkom!
Ik heb zelf 1860Mhz @ 850mV scheelt heel veel in tempratuur en geluid in vergelijking met stock (behalve in PUBG daar wordt de kaart gewoon netjes 87 graden). Heb zelf ook niet echt ervaring met undervolting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tincahunter
@bumtroll

4k en VRR met 120hz werkt inderdaad. HDR in windows zelf werkt overigens op de TV zoals het hoort, mijn monitor, Samsung CHG70, gaf altijd een flets kleurloos beeld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DV6puU4XI9K9DepeX75YKhlJ9vw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sdDiXMW58sFUEp4bx6MoBJyc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ParaWM

ParaWM

Pro Prutser

Jer0entjeh88 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:34:

Ervaringen zijn welkom!
Misschien heb je wat aan deze plaatjes. Die van de 3080 is alweer van Jan'21. Die van de 3080Ti van Aug'21. Optimum voor performance (met nog steeds beetje UV en goede temps) ligt wat mij betreft ergens rond de 900-962mV. Maar als je coilwhine minder is bij iets lager voltage en je je er aan stoort: gewoon doen natuurlijk.

Ik heb nog een balls-to-the-wall(s) setting voor de 3080Ti (ja heb de 14K net gehaald 8) ), maar die is niet 100% stabiel. Ik test altijd met Port Royal omdat die het best gevoelig leek voor slechte settings. Ik dacht vanwege de RTX belasting. Half uurtje Cyberpunk2077 om af te ronden (knalt er ook vlot uit als het niet stabiel is).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zCvlhKawVXpsaAVWNgvwIidqLjk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2lkj0jer0G3Ngx0om62VvAAK.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/keSeEj4DsHxjAI2PkL2i7EHhATA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/t4HmyKiS1iVirTbPnJkB7EsA.jpg?f=user_large

[ Voor 11% gewijzigd door ParaWM op 27-01-2022 19:34 ]

Sinterklaas wil bier !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tincahunter
Ik ben best onder de indruk wat de RTX 3080 kan op 4k. Ik heb gisteren Metro Exodus enhanced edition getest met maximale instellingen, raytracing en raytracing reflecties ook maximaal ingesteld en DLSS op kwaliteit mode, maar nog geen VRS geprobeerd. Ik krijg dan voldoende FPS voor een soepele game ervaring. Maar dat is ook mede mogelijk door VRR (G-Sync). Ik haal gemiddeld zo'n 70 FPS in Volga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tincahunter schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 07:25:
Ik ben best onder de indruk wat de RTX 3080 kan op 4k. Ik heb gisteren Metro Exodus enhanced edition getest met maximale instellingen, raytracing en raytracing reflecties ook maximaal ingesteld en DLSS op kwaliteit mode, maar nog geen VRS geprobeerd. Ik krijg dan voldoende FPS voor een soepele game ervaring. Maar dat is ook mede mogelijk door VRR (G-Sync). Ik haal gemiddeld zo'n 70 FPS in Volga.
Ook in fights/drukke plekken? Weet niet wat voor game dat is, maar ik vond bijv in PUBG 80fps ook altijd prima, maar als het te gek werd dropte het naar 50 ofzo.

Maar ben ook veel te verwend geraakt, tijd geleden overgestapt naar een 165hz scherm (haal dat niet), maar 100+ moet het toch wel blijven wil ik het soepel noemen. Nou neem ik aan dat je ook niet alles op 4K speelt tenzij de game om de graphics gaat?

Kwam hier overigens voor de eerste 3050 reacties, maar die zijn natuurlijk nog niet binnen om 8 uur :')

Ben geen AMD fan, maar 550 euro voor de 3050 of 619 euro voor een 6600XT is toch wel een verschil qua prestaties en een klein verschil in prijs. Maar ik kan het mis hebben.

Verwacht zelf dat de 3050 straks wel richting 399 max gaat. Wat jullie? Het "terugverdienen" kan je ook niet (meer) met die hashrate, daar doe je 2,5 jaar over.

[ Voor 13% gewijzigd door JDx op 28-01-2022 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JDx schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 08:54:

Verwacht zelf dat de 3050 straks wel richting 399 max gaat. Wat jullie? Het "terugverdienen" kan je ook niet (meer) met die hashrate, daar doe je 2,5 jaar over.
Dat verwacht ik ook wel, volgens mij zijn er ook al kaarten voor lagere prijzen verkocht uit de eerste batch, ik in ieder geval op Reddit berichten langskomen die daar op wezen.

Maar in het begin zal het grotendeels denk ik nog wel drama zijn qua prijs. Iets wat je direct al weer ziet, bij mijn vaste aanbieder is de goedkoopste RTX3050 €549 op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennism schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:06:
[...]

Dat verwacht ik ook wel, volgens mij zijn er ook al kaarten voor lagere prijzen verkocht uit de eerste batch, ik in ieder geval op Reddit berichten langskomen die daar op wezen.

Maar in het begin zal het grotendeels denk ik nog wel drama zijn qua prijs. Iets wat je direct al weer ziet, bij mijn vaste aanbieder is de goedkoopste RTX3050 €549 op het moment.
Tones (voor de BE onder ons) heeft m voor 449
https://tones.be/fr/article/135179

Alleen denk ik niet dat ze het meteen verlagen ivm de wet op inruil binnen 30 dagen, dan krijgen ze alle duur verkochte kaarten weer terug :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:04

Wootlock

Evilution

de 3050 is net als de tegenhanger van team rood een kaart die gewoon niets toevoegd.
Eigenlijk alles onder de 3060 (ti) is net de moeite waard om te kopen imo.

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tincahunter
JDx schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 08:54:
[...]

Ook in fights/drukke plekken? Weet niet wat voor game dat is, maar ik vond bijv in PUBG 80fps ook altijd prima, maar als het te gek werd dropte het naar 50 ofzo.
Metro Exodus is een totaal andere game met weinig drukke plekken. Ik heb het nog niet goed getest in de zware levels Ik kan ook altijd nog terug vallen op DLSS balance of performance mode. Ik zie zelf eigenlijk niet het verschil in beeldkwaliteit tussen de DLSS verschillende settings in Metro Exodus maar dat kan ook komen omdat ik niet met mijn neus op het scherm zit te kijken want ik speel vanaf de bank op een LG C1.

Ik heb nu de RTX 3080 undervolt op 850mv/1800mhz, misschien kan ik ook nog wel lager qua voltage dus ik ga nog verder tweaken. Ik zag dat de videokaart soms richting de 2100mhz boost maar dat is zo kort dat je er niets aan hebt maar wel veel verstookt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tincahunter schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 08:03:
[...]

Metro Exodus is een totaal andere game met weinig drukke plekken. Ik heb het nog niet goed getest in de zware levels Ik kan ook altijd nog terug vallen op DLSS balance of performance mode. Ik zie zelf eigenlijk niet het verschil in beeldkwaliteit tussen de DLSS verschillende settings in Metro Exodus maar dat kan ook komen omdat ik niet met mijn neus op het scherm zit te kijken want ik speel vanaf de bank op een LG C1.

Ik heb nu de RTX 3080 undervolt op 850mv/1800mhz, misschien kan ik ook nog wel lager qua voltage dus ik ga nog verder tweaken. Ik zag dat de videokaart soms richting de 2100mhz boost maar dat is zo kort dat je er niets aan hebt maar wel veel verstookt.
Ah zo, ja dat is ook een hele andere beleving, heb vroeger heel lang Tomb Raider en PS2 race games gespeeld op een 800x480 beamer, dat was geweldig _/-\o_

Heb op mn slaapkamer volgens mij zelfs nog een 1366x768 tv ofzo, dat boeit ook niks als je in bed nog even een film af wil kijken, gister nog de nieuwe Ice Age gekeken :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tincahunter
Ik merk wel framedrops op in Citties skilines met de RTX 3080.

Systeem

RTX 3080 met undervolt 850mv/1815mhz

16gb ram ddr3 dual channel

Intel i9 9900k stock 4700mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tincahunter schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:50:

Systeem

Op welke resolutie? Ik heb dat spel ook en loopt soepel op 1440p op een 3060, is dat niet heel RAM gevoelig?

12600K, 32GB 3600CL16, RTX3060Ti (maar liep ook goed op de 3060).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tincahunter
JDx schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 12:04:
[...]

Op welke resolutie? Ik heb dat spel ook en loopt soepel op 1440p op een 3060, is dat niet heel RAM gevoelig?

12600K, 32GB 3600CL16, RTX3060Ti (maar liep ook goed op de 3060).
Ik speel op 4k en de GPU doet maar weinig geloof ik want de temperatuur blijft rond de 55 graden. Ik speel zonder mods en de stutters heb ik vooral als ik in zoom. Ik begin ook net een nieuwe game en zit nog maar op 1000k inwoners. Ik zal vandaag eens kijken of RAM vol loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Man_in_a_shed
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-02 11:43

Man_in_a_shed

Kunstenaar aan huis

Ik vroeg me af of iemand hier ervaring heeft met de 3XXX-serie en het werken met Unreal, met name het grafische render/3D-gedeelte. Ik ben (design)docent, maar probeer ook een beetje bij te blijven met de techniek (vind ik belangrijk), en ben nu bezig om mijn eerste VR-Unreal scene te bouwen. Ik werk momenteel nog met een 1080, en momenteel loopt het allemaal nog prima zonder VR. Maar ik merk al wel dat de FPS niet optimaal is (en dat is nog zonder VR), en de VRAM wel rap volloopt (nog zonder optimalisatie) en door het gemis van RTX bepaalde features (GPU lightbaken) ontbreken. Dus ik zit toch te overwegen of het een goed idee is om te investeren in nieuwe hardware, maar de huidige prijzen schrikken wel af. Op fora is het advies vooral investeren, maar dat zijn professionals die de kosten er makkelijk weer uithalen.

Mijn grootste zorg zit bij de hoeveelheid VRAM; een 3060 zit volgens mij niet superver af van wat mijn 1080 kan, en de volgende kaart die zoveel (12 GB) heeft is de 3080(Ti), die meteen minstens het dubbele kost. Dus ik vroeg me af of hier mensen ervaring hebben 3D-werk en de nieuwe generatie gpu's, en of het echt een meerwaarde is in hun workflow.

Gamen zelf is een mooie plus, maar zie ik echt als extra.

What a terrible world we live in where ninjitsu can't solve our problems

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-06 06:52
Ik wil straks een 3060 aansluiten via HDMI op deze televisie pricewatch: Toshiba 32L2333DG Zwart die tevens fungeert als monitor. Moet toch gewoon werken? Werkt nu ook met m'n HD6870.

Het is een tijdelijke oplossing tot ik een nieuwe monitor heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
chim0 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 09:52:
Ik wil straks een 3060 aansluiten via HDMI op deze televisie pricewatch: Toshiba 32L2333DG Zwart die tevens fungeert als monitor. Moet toch gewoon werken? Werkt nu ook met m'n HD6870.

Het is een tijdelijke oplossing tot ik een nieuwe monitor heb.
Geen enkele reden inderdaad waarom dit niet zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-06 06:52
Wekko306 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 10:00:
[...]

Geen enkele reden inderdaad waarom dit niet zou werken.
Zou ik ook denken, maar omdat het een oude simpele televisie is, werkt het misschien niet. Heb het weleens eerder gehad om e.o.a. vage reden.

Maar HDMI is backwards compatible toch dus maakt niet uit welke versie? Ding is ook 50Hz maar ook dat moet geen probleem zijn lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0daro0
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-03 17:56
Hallo mede tweakers!

ik stel een vraag voor een vriend van me, aangezien hij geen Tweakers acc heeft.

Ik heb een pc voor hem gebouwd en hij heeft inmiddels een nieuwe 3080FE gekocht. ik heb dit geïnstalleerd en opstarten en drivers updated allemaal geen issue.

Ik heb de meteen 2 losse GPU kabels op de GPU splitter geplaatst naar de voeding. (750watt) seasonic

Nu heeft hij soms tijdens het gamen (valorant , halo en internet browsen) last van hik-ups / stotteren.

nu is mijn vraag wat zouden jullie denken dat het probleem is? alles is nieuw gekocht en werkte prima met de oude videokaart!

Ik zelf denk dat wellicht de voeding toch te laag is al is valorant nou niet een hele zware game.

Thnx en ben benieuwd naar jullie antwoorden

Mvg

Robin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bierschuit
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
@0daro0 Welke Seasonic heeft hij precies en wat was zijn vorige videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0daro0
bierschuit schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 20:40:
@0daro0 Welke Seasonic heeft hij precies en wat was zijn vorige videokaart?
Ik heb het even opgezocht
Seasonic P760 platinum 760watt ATX23
MSI 4GB D5 R9 290X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:17
Mijn 3090 ondersteund ineens geen Resizable BAR meer.
Heb een tijdje terug een R-Bar bios in mijn 3090 geflasht en nu werkt het niet meer.
GPU-Z geeft aan dat R-Bar is disabled

Heb in de tussentijd een nieuw moederbord en cpu gekocht.
Moederbord heeft de laatste bios.

Asus rog strix z590-e gaming
Asus tuf rtx 3090 oc

Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mmxmmx schreef op zondag 13 februari 2022 @ 11:11:
Mijn 3090 ondersteund ineens geen Resizable BAR meer.
Heb een tijdje terug een R-Bar bios in mijn 3090 geflasht en nu werkt het niet meer.
GPU-Z geeft aan dat R-Bar is disabled

Heb in de tussentijd een nieuw moederbord en cpu gekocht.
Moederbord heeft de laatste bios.

Asus rog strix z590-e gaming
Asus tuf rtx 3090 oc
Heb je R-Bar wel aangezet in de bios van je nieuwe moederbord?

Zie o.a. https://edgeup.asus.com/2...r-asus-powered-gaming-pc/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
0daro0 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 15:47:
Hallo mede tweakers!

ik stel een vraag voor een vriend van me, aangezien hij geen Tweakers acc heeft.

Ik heb een pc voor hem gebouwd en hij heeft inmiddels een nieuwe 3080FE gekocht. ik heb dit geïnstalleerd en opstarten en drivers updated allemaal geen issue.

Ik heb de meteen 2 losse GPU kabels op de GPU splitter geplaatst naar de voeding. (750watt) seasonic

Nu heeft hij soms tijdens het gamen (valorant , halo en internet browsen) last van hik-ups / stotteren.

nu is mijn vraag wat zouden jullie denken dat het probleem is? alles is nieuw gekocht en werkte prima met de oude videokaart!

Ik zelf denk dat wellicht de voeding toch te laag is al is valorant nou niet een hele zware game.

Thnx en ben benieuwd naar jullie antwoorden

Mvg

Robin
Welk systeem gaat het om?
Wat heeft ie voor cpu ect?
En welke nvidia driver is geinstaleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
Tincahunter schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:50:

Systeem

Wat ik hier wel eens voorbij zie komen is dat City off Skylines blijkkbaar erg veel ram verbruiktv,meer als 16 maar blijkbaar ook meer als 32gb met mods.
64gb schijnt geen overbodige luxe te zijn met veel mods (bizar)

Dit hoeft dus niet de 3080ti te zijn.
Wat ik me wel afvraag,wat doet die op stock voltage van de 3080ti

En ik neem aan dat je ddr4 gebruik :+

Zou zeker naar het RAM gebruik kijken ingame.
Moet die veel swappen met de ssd/hdd,dan zal je zomaar fps drops krijgen.
Zou de game zeker weten op een ssd zetten.

zie hier bv:

YouTube: Cities Skylines: How much RAM do you need? [2021]

Zelfs upgraden naar 64gb levert nog winst op 8)7 ,verder gebruikt de game geen multicore,maar ligt het echt aan de single core performance

[ Voor 35% gewijzigd door freaky35 op 13-02-2022 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Laatst online: 16-11-2024
Hey Luitjes,

waarschijnlijk weer zo'n 13 in een dozijn vraag maar ik ben jaren uit de hardware geweest en recentelijk omdat ik het gamen mistte een HP pavilion prebuild (ik weet het ;) ) AMD 5700g met 3060 ti op de kop getikt, kon hem eigenlijk niet laten staan voor het geld na een tijdje pricewatch snuffelen en schrikken van hardware prijzen tegenwoordig.

affin, loopt allemaal prima en ik kan weer lekker gamen, dit is wat ik zie na een half uurtje gamen,
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PDdik68ckCKNT_9o4C9OL_mJS_w=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kv4WnJW1BDhaSQkoQs7B0ymG.jpg?f=user_large

in mijn 'tijd' waren dit behoorlijk heftige temperaturen, maar ik lees online en zie in bijvoorbeeld afterburner dat 83 de temperatuur target is voor de kaart. alles draait gewoon prima stabiel

Mag ik aannemen dat dit acceptabele temperaturen zijn voor deze kaart in zo een klein kastje? en welke plek is precies de hot spot?

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
welke kaart zit hier in een FE ?
Die kunnen best heet worden op bepaalde plekken.

Als het een zeer kleine case is,met slechte airflow, dat helpt natuurlijk niet mee

is het deze case?:

https://www.hp.com/nl-nl/...d=440R5EA&opt=ABH&sel=DTP

[ Voor 22% gewijzigd door freaky35 op 13-02-2022 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
ja het is inderdaad die case. het is echt niet veel bijzonders en er zit enkel een outtake fan aan de achterkant, een vreemde custos 95 of 100mm fan.

de kaart is geen FE voor zover ik kan zien, ik heb hem niet uit de kast gehaald maar het lijkt op een Nvidia/HP OEM kaart met 2 fans er op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XtPzvdQUU9xvSNwLsUdcqYZFUww=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HF5UCzQlNfCHxRBKjRIk5DKe.jpg?f=user_large

ik denk dat het deze is als ik online kijk

cpu temp zit rond 75 onder load, hier zit een soort OEM S1155 mounting (i know) op

er is qua airflow en kast temps zeker winst te behalen, ik ben creatief, maar de vraag is meer, is het nodig..

[ Voor 15% gewijzigd door nedernakker op 13-02-2022 14:54 ]

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
nedernakker schreef op zondag 13 februari 2022 @ 14:53:
ja het is inderdaad die case. het is echt niet veel bijzonders en er zit enkel een outtake fan aan de achterkant, een vreemde custos 95 of 100mm fan.

de kaart is geen FE voor zover ik kan zien, ik heb hem niet uit de kast gehaald maar het lijkt op een Nvidia/HP OEM kaart met 2 fans er op.

[Afbeelding]

ik denk dat het deze is als ik online kijk

cpu temp zit rond 75 onder load, hier zit een soort OEM S1155 mounting (i know) op

er is qua airflow en kast temps zeker winst te behalen, ik ben creatief, maar de vraag is meer, is het nodig..
Ja geen intake is natuurlijk een probleem met een kaart die best wat hitte produceerd. Ik zag al wel dat er een apart formaat moederbord word gebruikt,dus een andere case word lastig.

YouTube: Embarrassingly Bad: HP Pavilion $1430 Prebuilt Gaming PC (TG01-1160X...

Ziet er allemaal wel erg goedkoop uit aan de binnenkant :X

[ Voor 11% gewijzigd door freaky35 op 13-02-2022 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
dat temps lager kunnen weet ik, zelfs met een nieuwe intake en outtake fan, een nieuwe cpu cooler, hiervoor staat legio guides online.

de vraag is meer, kan het kwaad deze temps, ik lees dat deze kaarten gewoon boosten tot ofwel de temp, de power target of de stabiliteit in het geding komt. de kaart loopt netjes 100% en de fans hebben nog genoeg headroom.

deze stats zijn genomen tijdens CoD MW met alles op max trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
Je zit wel aardig Max qua temperaturen en het is nog lang geen zomer. ik zou er zeker wat aan doen,persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
maar zoals ik het lees, is de temp target van de kaart 83 graden, dus al verlaag ik de temperaturen in de case, dan gaan de fans van de kaart langzamer draaien en blijft 83 de target? met als resultaat dat de kaart net zo warm blijft maar de case stiller?
dan kan ik beter een ander fan profiel maken, geluid boeit me niet, ik game met een headset op..

zijn er ergens bronnen te lezen over deze maximale temperaturen?

[ Voor 13% gewijzigd door nedernakker op 13-02-2022 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
Je kaart krijgt nu geen koele lucht,enigste manier m te testen hoe ver het naar beneden gaat is er een fan erbij zetten,modden ect. Je kan evenetueel de case open laten om te zien of dat wat doet. En van daaruit kijken wat je gaat doe qua fans.

Je hebt nu geen goede airflow,dus alles word beter,zowel cpu als gpu,als geheugen ect.

Wil je de kaart zelf koeler krijgen dan kan je kijken of je de fanpropiel van de 3060ti kan aanpassen,door die nog harder te laten draaien als dit mogelijk is.

Bv met Msi alterburner

[ Voor 46% gewijzigd door freaky35 op 13-02-2022 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0daro0
freaky35 schreef op zondag 13 februari 2022 @ 13:23:
[...]

Welk systeem gaat het om?
Wat heeft ie voor cpu ect?
En welke nvidia driver is geinstaleerd?
Windows 10 (laatste update)
Laatste Nvidia driver
AMD3900x
Corsair 32GB DDr4 3200
ASUS crosshair Hero VIII
Corsage hyro i100 cpu cooler

Mvg

Robin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Net mijn nieuwe build aangezet met tuf 3080.3 fans gingen paar seconden spinnen en toen stopte er 2. 1 bleef rustig doorgaan. Zal wel goed zijn?

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:48
Guillome schreef op zondag 13 februari 2022 @ 18:06:
Net mijn nieuwe build aangezet met tuf 3080.3 fans gingen paar seconden spinnen en toen stopte er 2. 1 bleef rustig doorgaan. Zal wel goed zijn?
Onder constant zware load?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Jumpman schreef op zondag 13 februari 2022 @ 18:25:
[...]

Onder constant zware load?
Nee geen load. Zit nog geen monitors etc aan 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:48
Guillome schreef op zondag 13 februari 2022 @ 18:32:
[...]

Nee geen load. Zit nog geen monitors etc aan 😂
Eerst even afmaken zonder load, doe de GPU weinig, dus zou één fan prima kunnen.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
Guillome schreef op zondag 13 februari 2022 @ 18:06:
sluit ehm eens aan op een monitor en kijk wat ie doet, als ie onder vol belasting wel allemaal gaan draaien dan zit het waarschijnlijk wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 03-06 11:09
Ik had hiervoor eerst een 3080 tuf oc en daar bleef nooit 1 fan draaien. Ze staan door fanstop allemaal stil of ze gaan alle drie draaien zodra een bepaalde temp gehaald is.

7800X3D - B650E Aorus Master - 32GB 6000Mhz - 4090 FE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:19
Skybullet schreef op zondag 13 februari 2022 @ 19:16:
Ik had hiervoor eerst een 3080 tuf oc en daar bleef nooit 1 fan draaien. Ze staan door fanstop allemaal stil of ze gaan alle drie draaien zodra een bepaalde temp gehaald is.
Dit klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
freaky35 schreef op zondag 13 februari 2022 @ 15:48:
Je kaart krijgt nu geen koele lucht,enigste manier m te testen hoe ver het naar beneden gaat is er een fan erbij zetten,modden ect. Je kan evenetueel de case open laten om te zien of dat wat doet. En van daaruit kijken wat je gaat doe qua fans.

Je hebt nu geen goede airflow,dus alles word beter,zowel cpu als gpu,als geheugen ect.

Wil je de kaart zelf koeler krijgen dan kan je kijken of je de fanpropiel van de 3060ti kan aanpassen,door die nog harder te laten draaien als dit mogelijk is.

Bv met Msi alterburner
Dus kortom,

de enige reden om er iets aan te doen is om misschien hogere boost snelheden te kunnen halen voor cpu en gpu? kijkend naar de performance die ik nu heb vind ik dat niet echt een issue, daarnaast is het OEM moederbord qua design niet het type waar je veel meer uit wilt trekken, cpu loopt tijdens COD nu rond 65 % load dus daar mis ik niet echt iets. cpu mag 95 worden en piekt nu op 75 dus er is genoeg marge.

gpu heb ik middels overklok ook al hoger gehad, maar de impact hiervan is ook niet echt noemenswaardig en nodig voor mij qua extra fps. Temps blijven ruim binnen de perken want 83 graden is de target en met 65% fan speed zit hier ook genoeg marge.

dus voor een klein ITX kastje en iemand die om het geluid niets geeft zit ik dan toch prima? tuurlijk kan ik van alles modden als ik wil, maar dat wil ik niet 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
je moet het zelf weten,voor mij hoeft het niet,, 99c hotspot is te hoog,voor de lange levensduur van de kaart.
Zal die het vol houden,dat kan zeker,maar word het bv warmer buiten, dan zal de temp ook nog verder oplopen dan zit je wel aardig in het rood.

Zonder aanvoer van koele lucht, word de kaart sowieso niet koeler
Een optie is dan modden,tis natuurlijk aan je zelf of je dat wilt of niet.

[ Voor 62% gewijzigd door freaky35 op 13-02-2022 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
heb je een bron? wat is hoog en hoe lang is lange levensduur?

ik waardeer je input, maar ik heb er graag goede bronnen bij, vind jij het te hoog of Nvidia? als 95,9 de bijkomende hotspot temperatuur is voor een target core temp van 83 volgens de bios van de gpu, en het systeem wordt zo aangeboden, waarom doen ze dat dan als dit niet juist is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:49
Hier besloten nieuwe thermal pads te gaan plaatsen op de die side van m'n 3080 FE. Na wat onderzoek gezien dat Gelid Extreme 2 mm de beste oplossing zou moeten zijn. Na de eerste poging kreeg de core geen goed contact meer met de koeler.

Hierna de kaart weer open geschroefd en de pads platter gemaakt met een deegroller }:O . Nu heb is m'n core gelukkig wel weer op een normale temperatuur maar schiet de temperatuur van m'n VRAM of VRM als een raket omhoog.

Zou ik dan beter af zijn met 1.5mm? Het internet staat vol met adviezen, maar welk advies is het beste?

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaWM

ParaWM

Pro Prutser

pretpik schreef op zondag 13 februari 2022 @ 20:56:
Hier besloten nieuwe thermal pads te gaan plaatsen op de die side van m'n 3080 FE. Na wat onderzoek gezien dat Gelid Extreme 2 mm de beste oplossing zou moeten zijn. Na de eerste poging kreeg de core geen goed contact meer met de koeler.

Hierna de kaart weer open geschroefd en de pads platter gemaakt met een deegroller }:O . Nu heb is m'n core gelukkig wel weer op een normale temperatuur maar schiet de temperatuur van m'n VRAM of VRM als een raket omhoog.

Zou ik dan beter af zijn met 1.5mm? Het internet staat vol met adviezen, maar welk advies is het beste?
Ik had ook de extreme 2mm op de voorkant bij mijn 3080Ti FE.

ParaWM in "[Nvidia GeForce RTX 30XX] Ervaringen & Discussie"

Had je in eerste instantie wel de hele core voorzien van paste, en niet een cpu methode met stipjes of streepjes? Het is een directe die natuurlijk. Kan me voorstellen dat je nu pads te plat gerolt hebt zodat het vram te heet wordt. Die 2mm extreme zou moeten werken.

Sinterklaas wil bier !

Pagina: 1 ... 51 ... 54 Laatste

Let op:
Dit topic is ervaringen over de nieuwe nVidia RTX 3xxx kaarten uit te wisselen en om de kaarten zelf te bediscussieren. Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies zoals:

• Is mijn voeding krachtig genoeg voor de nieuwe kaarten?
• Is mijn processor snel genoeg voor de nieuwe kaarten?
en ook niet voor levertijden en prijzen!

Als je er niet uit komt, maak dan een topic aan in Componenten Aankoopadvies.