[NVIDIA GeForce RTX 30XX] Ervaringen & Discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 53 54 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 25 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:09
Bij megekko is hij nu 1299 helaas..
amazon ook ... en amazon heeft goeie garantie.
Stel de kaart gaat kapot .. krijg je gewoon je geld terug...

twijfel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyrillajax
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 30-04 13:06
Heeft iemand wat ervaring met MSI afterburner undervolt/overclock? Ik ben momenteel reeds in bezit van een 3080 en ik zie dat als ik de kaart (stress)test in port royal dat de clocks niet in de buurt komen van de curve editor die ik heb gezet. De clocks zijns op 1920mhz 975mv.

[ Voor 8% gewijzigd door kyrillajax op 28-10-2022 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rable
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-04 14:19
kyrillajax schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 12:15:
Heeft iemand wat ervaring met MSI afterburner undervolt/overclock? Ik ben momenteel reeds in bezit van een 3080 en ik zie dat als ik de kaart (stress)test in port royal dat de clocks niet in de buurt komen van de curve editor die ik heb gezet. De clocks zijns op 1920mhz 975mv.
Hier wordt het netjes uitgelegd rond minuut 9: YouTube: The Ultimate GPU Undervolting Guide - Navi, Turing, Vega + More

Je kan overigens een stuk verder undervolten. Ik haal 1920mhz op 875mv dus experimenteer er gerust nog wat verder mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyrillajax
rable schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 12:31:
[...]

Hier wordt het netjes uitgelegd rond minuut 9: YouTube: The Ultimate GPU Undervolting Guide - Navi, Turing, Vega + More

Je kan overigens een stuk verder undervolten. Ik haal 1920mhz op 875mv dus experimenteer er gerust nog wat verder mee!
Thanks! Ik heb begrepen dat de fixed voltage en clocks niet echt houdvast zijn en meer een soort richtlijn. Ik vraag me ook af waarom de clocks en mogelijk voltage niet helemaal in lijn zitten met de curve die ik heb gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 04-05 13:17
Iemand hier ervaring met de undervolt van de MSI 3080 Gaming?

Is de fan ook echt stiller under full load of nauwelijks verschil? Is natuurlijk al een stille kaart vergeleken met de concurrentie. Verder hoe stabiel is het nog? Start elk spel nog vlot of heb je af en toe desktop/ gpu crashes (wat ik vroeg wel eens had toen ik met de MSI 970 ging overclocken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-05 10:06
MetalSonic schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 16:12:
Iemand hier ervaring met de undervolt van de MSI 3080 Gaming?

Is de fan ook echt stiller under full load of nauwelijks verschil? Is natuurlijk al een stille kaart vergeleken met de concurrentie. Verder hoe stabiel is het nog? Start elk spel nog vlot of heb je af en toe desktop/ gpu crashes (wat ik vroeg wel eens had toen ik met de MSI 970 ging overclocken)
Undervolten is zo stabiel als je zelf gaat, dat is juist aan jou om uit te zoeken/kiezen. Je kunt een grens vinden waarop er heel soms een crash is onder hoge belasting en dan daar 25mV bovenop doen. Dan zit je eigenlijk altijd goed.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyrillajax
Weet iemand waarom de textures in game zo blurry eruit zien met Nvidia videokaarten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:34

OMD

kyrillajax schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 17:51:
Weet iemand waarom de textures in game zo blurry eruit zien met Nvidia videokaarten?
Dat doen ze niet. Ligt aan jouw pc.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyrillajax
OMD schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 18:08:
[...]

Dat doen ze niet. Ligt aan jouw pc.
Ik heb de drivers even opnieuw geïnstalleerd, het schijnt nu weg te zijn. Waarschijnlijk iets met de instellingen in Nvidia control panel. Ik heb dat probleem nooit met AMD kaarten gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD
  • Laatst online: 17:34

OMD

kyrillajax schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 18:09:
[...]

Ik heb de drivers even opnieuw geïnstalleerd, het schijnt nu weg te zijn. Waarschijnlijk iets met de instellingen in Nvidia control panel. Ik heb dat probleem nooit met AMD kaarten gehad.
Ik nog nooit met nVidia kaarten. Zoals gezegd lag het dus aan jouw pc.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
kyrillajax schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 18:09:
[...]

Dat kan komen doordat TAA of FXAA aanstonden als default.

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyrillajax
Ludewig schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 21:26:
[...]

Dat kan komen doordat TAA of FXAA aanstonden als default.
Klopt, daar was ik achtergekomen. Ik probeerde zelf eerst nog handmatig wat aan te zetten, maar dat lukte niet toen. Dus was her installeren een snelle oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
Tech Yes City ziet nu een flinke toename van tweedehands kaarten in Japan. Het lijkt dat daar pas nu een influx is van ex-mining kaarten.

Interessant om in de gaten te houden of dat doorzet en of de kaarten dan ook onze kant uitkomen.

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowwie
  • Laatst online: 01:49
Niet zo lang geleden heb ik een MSI GeForce RTX 3090Ti kaart gekocht. Die heb ik toen in mijn oudere i7 gestopt en aanvankelijk viel me 'dit' gevalletje me niet op.

Vandaag was het dan zover dat alles overgezet is naar een nieuw systeem, een Ryzen 9 7900x en juist omdat er zoveel RGB verlichting aanwezig is viel het me gewoon op dat bij de videokaart het er nogal vreemd uitziet. Zie onderstaande foto's. De verlichting verlicht zo op het oog alleen maar de M en de S, terwijl de I donker blijft. Ook wordt de "G" van "Geforce" net iets overlapt het plastic waar "MSI" op staat. Verder staat het me ook bij, bij m'n oudere GTX 1080 dat het woord "GeForce RTX" (toen nog GTX) wit verlicht was. Maar bij deze kaart is het donker. Iemand een idee wat dit kan zijn, of is het normaal? De kaart werkt wel gewoon goed, en draait dus in combinatie met de Ryzen 9 7900x op een SeaSonic Focus GX-1000 (1.000watt) voeding.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/jhkGqpIxgTd6Pzg4sGjtxOFc.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/cFmRTcrDSSubxPa0QbsUFXe7.jpg

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
@Snowwie

Zo te zien is het aparte stukkie plastic waar MSI op staat los gegaan. Vermoedelijk kun je die gewoon weer iets naar links schuiven en vastklikken, tenzij het verlijmd zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Net een MSI GeForce RTX 3090 Ti SUPRIM X 24G Gaming besteld van Amazon voor 840 Engelse ponden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wsiTyMYrSWQplG3bHfCAnb2MGkw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8SaI7rjY0ozU1uJJI7VjkpYu.jpg?f=fotoalbum_large

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
KingNothing schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 16:25:
Net een MSI GeForce RTX 3090 Ti SUPRIM X 24G Gaming besteld van Amazon voor 840 Engelse ponden:

[Afbeelding]
prijsfoutje of externe verkoper?
of een retour deal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Aggressor schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 17:59:
[...]

prijsfoutje of externe verkoper?
of een retour deal?
Amazon verkoper account gehacked, kreeg net een telefoontje LOL

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aggressor
KingNothing schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 18:01:
[...]

Amazon verkoper account gehacked, kreeg net een telefoontje LOL
ah balen!
Mijn 3080 10gb Tuf werkte niet lekker, meer .. kortom na anderhalf jaar kreeg ik mijn geld terug van Amazon.

Daarna heb ik 2x een Asus tuf 6900xt gehad... vet veel coilwhine.. op beide kaarten.
Daarna nog een Asrock phantom 6900xt geprobeerd ... ook veel coilwhine..
De Asus Tuf 6900xt heeft wel een veel betere bouwkwaliteit/koeler dan de asrock :P
Bij de 6900xt hoor je coilwhine het zelfs door de kast heen, blijkbaar een bekend probleem.

Daarna heb ik een Gainward Phantom 4090 besteld voor 1970 euro.
Vlak daarna weer geannuleerd vanwege een andere/slechtere pcb ?(had iemand gepost op tweakers) (was gelukkig niet verzonden)
En stiekem vond ik het ook wel veel geld.

Daarna heb ik staan twijfelen .. wachten op de 4080 serie. (ik ben bang dat ze ook duur gaan worden)
of een 3080 of 3090 ...

10gb vind ik eigenlijk wat te weinig, en de goedkoopste 3080TI 12gb was ook al 1099 euro. nu 1029.
En het verschil in prijs tussen de 3090 en 3090TI was op dat moment ook niet heel veel.
Ook heb ik voor een 2e hands kaart gekeken.
Vaak zijn deze ook nog duur, weinig of geen garantie .. en je weet niet wat er mee gebeurd is.

Uiteindelijk ben ik voor de uitvoering: Gigabyte GeForce RTX 3090 Ti Gaming OC 24G voor 1269 euro. (inclusief 2 spellen)
en 4 jaar garantie. (ook fijn)

Het is echt een beest van een kaart. Blijkt koel en stil ... en geen coilwhine!
Inmiddels heb ik hem ook al ge-undervolt op 0.94mv.
Verbruikt heel wat minder watt dan.

Top kaartje

[ Voor 4% gewijzigd door Aggressor op 01-11-2022 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-05 14:09

RoyK

Hobby tekenaar

Beste Tweakers,

Ik ben mijn nieuwe pc config aan het afronden en zit nog met 1 item in mijn maag. De videokaart :P

Momenteel heb ik een GTX1070 welke me tot op de dag van vandaag nog prima bevalt. De huidige PC schuift door naar mijn zoon en ga ik een nieuwe PC aanschaffen. Voor mij zal de 3060 een prima kaart zijn. Echter zijn er wel wat keuzes te maken.

Wat me opvalt is dat er best wat prijsverschillen zijn. En is er ook een keuze te maken in 1 fan, 2 of 3 fans.

Een MSI solo fan versie is nu bijvoorbeeld te koop voor 379 euro
uitvoering: MSI GeForce RTX 3060 AERO ITX 12G OC

Vergeleken met een MSI dual fan is er een prijsverschil van maar liefst 70 euro.
uitvoering: MSI GeForce RTX 3060 GAMING X 12G

Het verschil lijkt minimaal en misschien niet eens merkbaar tijdens gebruik. Wellicht zit het verschil hem voornamlijk in fan geluid? Ik probeer wel een stille pc te bouwen. Het liefst dat een GPU zijn fans uitzet als hij koel is en weinig hoeft te doen.

Ik kom er niet uit. Heeft er iemand hier ervaring met deze kaart?

Ik ben overigens een low profile gamer. Gewoon een paar uurtjes per week. Thats it. De videokaart gaat me vooral helpen in Photoshop en Blender (eenvoudig werk)

EDIT
ik ben nu wel wat items tegengekomen die wat meer vertellen over deze compacte kaarten. Hoewel ze prima presteren worden ze ook een stuk warmer. Waar ik nu enkel nog in zit is welke 3060 ik ga kopen wat (zo lijkt) enkel nog uitkomt op de prijs. Sommige zijn bijvoorbeeld semi passive fan, waar ik uit opmaak dat ze ook stil kunnen staan als het rustig is voor de videokaart.

[ Voor 16% gewijzigd door RoyK op 02-11-2022 15:55 ]

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
@RoyK

Over het algemeen is een 1-fan kaart inderdaad substantieel lawaaiiger dan een 2-fan kaart. Ik zou dat zelf niet doen, tenzij je wel moet omdat een grote kaart niet past. Op dit niveau is een 3-fan kaart redelijk nutteloos. Zulke kaarten verkopen ze aan mensen die liever een langzame kaart kopen met overdreven veel koeling, dan voor dezelfde prijs gewoon een niveau omhoog te gaan en dan een veel betere kaart te kopen.

Er is een vrij eenvoudige oplossing voor je dilemma. Je koopt een PNY GeForce RTX 3060 Ti 8GB VERTO voor nauwelijks meer dan die 2-fan kaart van MSI en dan heb je een kaart die veel beter is dan een 3060. De 3060 Ti zit dichter bij een 3070 dan bij een 3060 en is die 30 euro extra dus meer dan waard. Ook voor een paar uurtjes per week. Die specifieke uitvoering van PNY heeft prima reviews op Reddit.

Een andere goede oplossing is om een een 6600 XT te kopen. Die zit tussen beide kaarten in qua performance, maar kost minder dan die 3060 met 1 fan, namelijk 350 euro. En je krijgt netjes 2 fans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-05 14:09

RoyK

Hobby tekenaar

Ludewig schreef op woensdag 2 november 2022 @ 16:20:
@RoyK

Over het algemeen is een 1-fan kaart inderdaad substantieel lawaaiiger dan een 2-fan kaart. Ik zou dat zelf niet doen, tenzij je wel moet omdat een grote kaart niet past. Op dit niveau is een 3-fan kaart redelijk nutteloos. Zulke kaarten verkopen ze aan mensen die liever een langzame kaart kopen met overdreven veel koeling, dan voor dezelfde prijs gewoon een niveau omhoog te gaan en dan een veel betere kaart te kopen.

Er is een vrij eenvoudige oplossing voor je dilemma. Je koopt een PNY GeForce RTX 3060 Ti 8GB VERTO voor nauwelijks meer dan die 2-fan kaart van MSI en dan heb je een kaart die veel beter is dan een 3060. De 3060 Ti zit dichter bij een 3070 dan bij een 3060 en is die 30 euro extra dus meer dan waard. Ook voor een paar uurtjes per week. Die specifieke uitvoering van PNY heeft prima reviews op Reddit.

Een andere goede oplossing is om een een 6600 XT te kopen. Die zit tussen beide kaarten in qua performance, maar kost minder dan die 3060 met 1 fan, namelijk 350 euro. En je krijgt netjes 2 fans.
Bedankt voor je reactie. En geinig die PNY 3060 ti. Ik vermoed alleen dat ik dan niet meer genoeg heb aan mijn 550 watt voeding.

Ik wil wel graag in de Nvidia hoek blijven ivm cuda. Het gamen is een leuke bijvangst, het is onder aan de streep een werk pc. O-)

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
@RoyK

Een goede 550 watt voeding zou genoeg moeten zijn voor een 3060 Ti, als je niet te wild doet met de CPU.

Je kunt ook altijd de power limit van de 3060 Ti ietsje verlagen. Dan moet hij alsnog een stuk sneller zijn dan een 3060.

[ Voor 35% gewijzigd door Ludewig op 02-11-2022 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Laatst online: 01:49
Ludewig schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 11:37:
@Snowwie

Zo te zien is het aparte stukkie plastic waar MSI op staat los gegaan. Vermoedelijk kun je die gewoon weer iets naar links schuiven en vastklikken, tenzij het verlijmd zou moeten zijn.
Klopt, ik dacht dat het één geheel was, maar het is inderdaad een dikke sticker die niet helemaal vast zat, ik kon em loshalen en op de juist plaatst zetten. Nu is het logo ook correct verlicht en de I van MSI ook.

Het staat me gewoon nog wel bij dat het woord "GEFORCE RTX" op de kaart wit verlicht zou zijn, maar helemaal zeker weet ik het niet.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyrillajax
Hoi tweakers, ik heb mijn 3080 kunnen undervolten met deze instellingen: 1950Mhz, 912 mv en +300 op de memory. Had wat moeten tweaken, maar dit schijnt dus de stabiele profile te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWFpeters
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 10:39
Beste mensen even een vraag aan mensen die een 3080 Ti Founders Edition hebben.

Fijne en mooie kaart daarom heb ik hem gekocht, 1 nadeel...... ik vind dat hij behoorlijk warm wordt (bekend bij 3080Ti FE) maar erger nog hij maakt vreselijk veel lawaai omdat de fans lekker naar 2000+ RPM gaat.

Standaard temps zijn 85 core en tegen de 100 geheugen. VInd dit niet zo fijn voelen. Nu kan ik de power en clocks omlaag zetten dat scheelt zeker maar dan mis ik natuurlijk weer de performance. Wat denken jullie?

Custom fan curve dan maar wat warmer en in ieder geval stiller? Undervolten snap ik niks van heb het keer geprobeerd maar crashes etc.

Wat hebben jullie voor een fan curve bijvoobeeld?

Ben inmiddels zover dat ik hem liever weg doe en een partner kaart koop maar dat ding is niet aan de straat stenen kwijt te raken (4 weken jong) en ga er geen 400 verlies op maken omdat mensen hard schreeuwen dat 4 weken of 13 maanden niks uit maakt kwa waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaronito
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:45
kyrillajax schreef op donderdag 3 november 2022 @ 19:32:
Hoi tweakers, ik heb mijn 3080 kunnen undervolten met deze instellingen: 1950Mhz, 912 mv en +300 op de memory. Had wat moeten tweaken, maar dit schijnt dus de stabiele profile te zijn.
mooi, wat is het verbruik tijdens deze undervolting?
ik vindt het nogal weinig verschil ten opzichte van de standaard wattage verbruik wanneer ik mijn kaart undervolt. Ikzelf draai nu op 2040Mhz,950 mv en geheugen kan ik gemakkelijk naar +750 zetten en stabiel blijven, maar aangezien het niet echt FPS opleverde heb ik het terug op normaal gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaWM
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 01-05 17:50

ParaWM

Pro Prutser

JWFpeters schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 09:16:
Beste mensen even een vraag aan mensen die een 3080 Ti Founders Edition hebben.

Fijne en mooie kaart daarom heb ik hem gekocht, 1 nadeel...... ik vind dat hij behoorlijk warm wordt (bekend bij 3080Ti FE) maar erger nog hij maakt vreselijk veel lawaai omdat de fans lekker naar 2000+ RPM gaat.

Standaard temps zijn 85 core en tegen de 100 geheugen. VInd dit niet zo fijn voelen. Nu kan ik de power en clocks omlaag zetten dat scheelt zeker maar dan mis ik natuurlijk weer de performance. Wat denken jullie?

Custom fan curve dan maar wat warmer en in ieder geval stiller? Undervolten snap ik niks van heb het keer geprobeerd maar crashes etc.

Wat hebben jullie voor een fan curve bijvoobeeld?

Ben inmiddels zover dat ik hem liever weg doe en een partner kaart koop maar dat ding is niet aan de straat stenen kwijt te raken (4 weken jong) en ga er geen 400 verlies op maken omdat mensen hard schreeuwen dat 4 weken of 13 maanden niks uit maakt kwa waarde.
Ik heb de fans vanaf 50c op 55%. Niet echt een curve dus, maar dan hoor ik hem eigenlijk niet. Warm wordt hij zeker, maar 85c met fans op max lijkt wat heet ja. Check dit topic op posts van mij om te zien hoe ik hem heb gerepad/ repaste. Dat hielp heel veel voor de mem temps. Later ook een post te vinden van hoe ik wat koelblokjes met fans erop heb gebouwd. Undervolt helpt ook, maar is dan de kers op de taart.

Sinterklaas wil bier !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWFpeters
ParaWM schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 15:23:
[...]

Ik heb de fans vanaf 50c op 55%. Niet echt een curve dus, maar dan hoor ik hem eigenlijk niet. Warm wordt hij zeker, maar 85c met fans op max lijkt wat heet ja. Check dit topic op posts van mij om te zien hoe ik hem heb gerepad/ repaste. Dat hielp heel veel voor de mem temps. Later ook een post te vinden van hoe ik wat koelblokjes met fans erop heb gebouwd. Undervolt helpt ook, maar is dan de kers op de taart.
Nee geen 85 full speed maar met normale curve maar 2200 toeren is niet om aan te horen.

Hoe warm wordt je geheugen?

55% tot hoeveel graden voor die hoger gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaWM

ParaWM

Pro Prutser

JWFpeters schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 15:28:
[...]

Nee geen 85 full speed maar met normale curve maar 2200 toeren is niet om aan te horen.

Hoe warm wordt je geheugen?

55% tot hoeveel graden voor die hoger gaat?
Nooit hoger, dat is de max. Tweestaps curve dus met max 55%. Acceptabel geluid was stap 1 voor me. Out of the box was mem en hotspot bij fumark enzo 100 tot 110c. Gamen ook gauw 100c. Die repad scheelt 20c op mem en hotspot. Na alle genoemde tweaks nu 70-75c gpu en mem rond de 80-85c. Check m'n posts, alle temps staan uitgebreid beschreven met resultaten. Ben op vakantie en zit op mobiel. Kan even niet linken.

Sinterklaas wil bier !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWFpeters
ParaWM schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 15:35:
[...]

Nooit hoger, dat is de max. Tweestaps curve dus met max 55%. Acceptabel geluid was stap 1 voor me. Out of the box was mem en hotspot bij fumark enzo 100 tot 110c. Gamen ook gauw 100c. Die repad scheelt 20c op mem en hotspot. Na alle genoemde tweaks nu 70-75c gpu en mem rond de 80-85c. Check m'n posts, alle temps staan uitgebreid beschreven met resultaten. Ben op vakantie en zit op mobiel. Kan even niet linken.
Okay bedankt ga ik dat eens proberen.

Repad durft ik zelf niet te doen…...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
De RTX 30XX serie is, op de prijs en beschikbaarheid na, echt een zeer goede serie. Alleen de koeling is met wat ik nu zie met de 4090 echt belabberd.

Op de 4090 komt alles niet boven de 70c uit bij mijn kaart. Dit was op mijn 3080 echt heel anders, geheugen tikte hier en daar de 105 aan en hotspot hetzelfde, terwijl de GPU met gemak naar de 80 ging. Daar ben ik allerminst een uitzondering in, zoveel mensen die een repad hebben moeten doen o.i.d. waarbij dit het probleem ook heeft opgelost/verbeterd.

Nu zijn de koelers natuurlijk bizar groot, dus dat kan een aardig verschil maken. Alleen maakt dat slechte pads en thermal paste niet goed, zonder goed contact blijf je problemen krijgen, hoe groot de koeler ook maar is.

De 40XX series is natuurlijk bizar duur, dus heeft weer zijn eigen problemen, maar koeling hebben ze wel een stuk verbeterd t.o.v. de 30XX series.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
@Koldur

Dus eigenlijk waren alleen de prestaties goed en de rest niet. Dat kwam grotendeels omdat Nvidia genereus wat met welke chip in welke tier ging.

Samsung 8 was niet erg goed qua perf/watt, al was het vrij goedkoop. Als consument hebben we daar natuurlijk nauwelijks van geprofiteerd. De hoeveelheid geheugen was voor veel van de kaarten veel te laag. Koeling was nogal slecht.

En de 3090 is eigenlijk een draak van een kaart (inclusief ontwerpfouten aan toe).

[ Voor 10% gewijzigd door Ludewig op 22-11-2022 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Als je het zo stelt, dan valt het met de 4090 qua prijs wel mee dan ;) .

Als je voor de eerste prijzen een 3080 kon kopen, zoals ik, dan viel de prijs wel mee en was het geen verkeerde koop. Maar ik denk dat echt een kleine minderheid is geweest waar dat voor gold.

Dus ja, het was over het algemeen een kaart die presteerde, maar verder niet veel toevoegde door alle prijs ellende en slechte koeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
Doordat de 3080 zo genereus was, was de 3090 inderdaad relatief onvoordelig. Bij de 4000 serie is dat andersom. De 4080 is veel duurder dan de 3080 en het gat qua prestaties met de 4090 is relatief groot. Dus de 4080 is een extreem slechtere deal dan de 3080 was. Daarom is de 4090 een relatief goede deal vergeleken met de 3090 en de 4080, maar dat is alleen omdat die beide kaarten een vrij slechte deal zijn/waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JWFpeters
Nou inmiddels eindelijk naar tevredenheid de RTX 3080Ti Founders Edition afgesteld zodat hij stil is en niet bloedheet wordt. Zonder al teveel fps in te leveren. Max fanspeed is nu 50% en daar haal ik onderstaande temps mee met een power limit van 80% dat is het enigste samen met een custom curve wat ik veranderd heb. Scheelt misschien 4 frames MAX en systeem is nu zo goed als stil met de Noctua fans! Dus zo lang ik het met deze kaart moet doen kan ik er wel weer van genieten!

*Ga de 40 serie prijzen voorlopig niet betalen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9RV7GC3Iqc4D2nNsgq-rDBlgn7g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/oxp905ZjwxYP4KAaavu9oBWK.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 04-05 18:46
-verkeerde topic, excuus.

[ Voor 99% gewijzigd door Westland1940 op 04-12-2022 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ludewig schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 17:12:
Doordat de 3080 zo genereus was, was de 3090 inderdaad relatief onvoordelig. Bij de 4000 serie is dat andersom. De 4080 is veel duurder dan de 3080 en het gat qua prestaties met de 4090 is relatief groot. Dus de 4080 is een extreem slechtere deal dan de 3080 was. Daarom is de 4090 een relatief goede deal vergeleken met de 3090 en de 4080, maar dat is alleen omdat die beide kaarten een vrij slechte deal zijn/waren.
Aanvulling (let wel even op de prijzen).
Afbeeldingslocatie: https://tpucdn.com/review/nvidia-geforce-rtx-4080-founders-edition/images/dollars-per-frame_2560-1440.png

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoThankYou
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 04-05 09:40
Ik heb een maand geleden een tweedehands TUF 3080 10G aangeschaft. Zo'n twee jaar oud en in prima conditie. Ik was echter niet helemaal tevreden met het geluidsniveau bij zware games, maar de temperaturen waren niet hoger dan wat als gebruikelijk wordt gezien. Het geluid was niet zo erg dat ik er niet aan zou kunnen wennen, maar toch jammer.

Een paar dagen geleden had ik nooit gedacht dat ik zo idioot zou zijn om een GPU van honderden euro's uit elkaar te halen, want ik ben niet bepaald handig. Maar vandaag heb ik dat toch maar gedaan. Beetje stof eruit gehaald (viel mee) en de thermal paste vervangen.

Voor het testen gebruikte ik een specifieke intensieve locatie in Cyberpunk. Gewoon door een save te laden en niet te bewegen. Daar haalde ik consistent 70 graden, met uitschieters naar 72. Nu zit ik op 62 met uitschieters naar 64. Ik ben zeer tevreden met het resultaat, want de ventilatoren zijn aanzienlijk stiller. Misschien dat ik in de toekomst bij nog zwaardere games ook naar de thermal pads ga kijken, maar dat is meer werk, een groter risico en kost ook wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
sdk1985 schreef op zondag 4 december 2022 @ 17:03:
[...]
Aanvulling (let wel even op de prijzen).
Dat zijn de straatprijzen en daarbij hebben ze voor de 4090 een zeer tijdelijke, hoge prijs gepakt.

Daarnaast is een vergelijking op 1440p voor de 4090 onzin, want dat is een 4K kaart die zwaar gebottlenecked wordt op 1440p. Dus uiteraard heeft die op die resolutie een slechte prijs/performance. Maar je moet hem dan ook niet kopen als je voor die resolutie gaat, tenzij je erg slechte prijs/performance prima vindt omdat je per se de hoogst mogelijke FPS wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Barry
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15-08-2024
Hey Tweakers,
na een tijd draaien op een Aorus 2060, super stil en niet warmer dan 71c, ben ik overgestapt naar een (tweedehands) Aorus 3070 Master.
wat me snel opviel was het geluid dat de fans maken, en later ook de temps die wat hoog opliepen (85c).
Internet kwam ook regelmatig met klachten over de fans. dus na wat forums en youtube videos, besloten de kaart uit elkaar te halen. de RGB stekkers zitten goed vergrendeld in de connectors!
druppeltje olie voor de lagers, nieuwe koelpasta en pads. met een winst van bijna 20c! maar het geluid bleef...

terug naar de 2060 en ondertussen bij een RC shop nieuwe lagers besteld, waren de enige die ik in de zelfde maat kon vinden. heb ook voor vervangende fans zitten kijken maar daar vragen ze nog 70-100 euro voor, en dan heb je nog geen garantie dat deze wel stil zijn. het viel me ook op dat als je ze met de hand spint, 1 van de 3 veel minder hoorbaar is.
de nieuwe lagers vervangen, maar het geluid lijkt erger te zijn geworden. ander type lager? andere olie?
weet niet of er veel verschil zit in het geluid van 'coil whine' en slechte lagers

op naar plan B. Deshrouding. ik had al gezien dat de heatsink helemaal vlak is. heel de kaart weer uit elkaar, omdat de schroeven van de shroud alleen via de binnenkant te bereiken zijn. nogmaals nieuwe koelpasta erop, heatsink terugschroeven, fans erop ty-wrappen. en verloopjes van GPU mini pwm naar Fan connector er tussen.
temp zit nu op 72c en geluid maakt hij nagenoeg niet meer. de fan aansturing van de gpu werkt denk ik ook alleen maar met originele fans. de CM halo's die er nu onder hangen draaien maar op 1 constante snelheid. mijn doel toch om hem onder de 70 te houden, dus ga ik nog proberen om de fans via mobo aan te sturen met smart fan 5 (gigabyte bord)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-05 11:45
NoThankYou schreef op zondag 8 januari 2023 @ 13:37:
Ik heb een maand geleden een tweedehands TUF 3080 10G aangeschaft. Zo'n twee jaar oud en in prima conditie. Ik was echter niet helemaal tevreden met het geluidsniveau bij zware games, maar de temperaturen waren niet hoger dan wat als gebruikelijk wordt gezien. Het geluid was niet zo erg dat ik er niet aan zou kunnen wennen, maar toch jammer.

Een paar dagen geleden had ik nooit gedacht dat ik zo idioot zou zijn om een GPU van honderden euro's uit elkaar te halen, want ik ben niet bepaald handig. Maar vandaag heb ik dat toch maar gedaan. Beetje stof eruit gehaald (viel mee) en de thermal paste vervangen.

Voor het testen gebruikte ik een specifieke intensieve locatie in Cyberpunk. Gewoon door een save te laden en niet te bewegen. Daar haalde ik consistent 70 graden, met uitschieters naar 72. Nu zit ik op 62 met uitschieters naar 64. Ik ben zeer tevreden met het resultaat, want de ventilatoren zijn aanzienlijk stiller. Misschien dat ik in de toekomst bij nog zwaardere games ook naar de thermal pads ga kijken, maar dat is meer werk, een groter risico en kost ook wat.
Ik heb bij mn 3080 aorus master ook de pads en pasta vervangen, in games werd het geheugen haast 100 graden.
Gigabyte gebruikte niet zulke goede pads, er kon ook olie uit lopen na enige tijd.
Gebruikt niet te stugge pads dan klemt het koelblok niet goed op de gpu chip, maar wel dikke stugge koelpasta anders word het er gewoon tussenuit gestookt. :)

Ik heb onderstaande pasta gebruikt Arctic MX-4 pasta werkte bij mij niet veel te dun, in het midden van de gpu chip was alles drooggestookt.

https://www.amazon.nl/gp/...itle_o02_s00?ie=UTF8&th=1

[ Voor 6% gewijzigd door Goofy1978 op 22-01-2023 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:51
Met de laatste driver (531.18) wordt "RTX Video Super Resolution" beschikbaar dus ik heb dit even geprobeerd op m'n 3060 maar het beeld lijkt nu een soort van gerenderde game ofzo. Ik weet niet wat ik ervan moet vinden. Lijkt ook een beetje aquarel achter. Je kan bij kwaliteit kiezen tussen 1 en 4 waarbij 1 het laagst is en 4 het hoogst. Ik heb hem op 4 staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6cMafiu3W8XaWMOyq_fqEKiocj0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kMWbl57j4i4ZCK0WKk6UrBHc.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Goofy1978 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 16:23:
[...]

Ik heb bij mn 3080 aorus master ook de pads en pasta vervangen, in games werd het geheugen haast 100 graden.
Gigabyte gebruikte niet zulke goede pads, er kon ook olie uit lopen na enige tijd.
Gebruikt niet te stugge pads dan klemt het koelblok niet goed op de gpu chip, maar wel dikke stugge koelpasta anders word het er gewoon tussenuit gestookt. :)

Ik heb onderstaande pasta gebruikt Arctic MX-4 pasta werkte bij mij niet veel te dun, in het midden van de gpu chip was alles drooggestookt.

https://www.amazon.nl/gp/...itle_o02_s00?ie=UTF8&th=1
Ik heb die link net bekeken. Hoe haal je het restje weg van de oude pasta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:40
chim0 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 09:13:
Met de laatste driver (531.18) wordt "RTX Video Super Resolution" beschikbaar dus ik heb dit even geprobeerd op m'n 3060 maar het beeld lijkt nu een soort van gerenderde game ofzo. Ik weet niet wat ik ervan moet vinden. Lijkt ook een beetje aquarel achter. Je kan bij kwaliteit kiezen tussen 1 en 4 waarbij 1 het laagst is en 4 het hoogst. Ik heb hem op 4 staan.

[Afbeelding]
Gaven ze niet aan dat vanaf 2 er een 3070 of meer nodig is? staat mij iets van bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
kneusteun schreef op zondag 5 maart 2023 @ 11:10:
[...]

Gaven ze niet aan dat vanaf 2 er een 3070 of meer nodig is? staat mij iets van bij.
Geen idee, maar wat zou die meer moeten kunnen dan een 3060 anders dan dat ie sneller is? Maar ik zal het eens opzoeken. Het is niet storend ofzo maar het viel me gewoon op.

En die screenshot is een oude show. Als ik moderne apps kijk zoals KPN TV of RTL programma's via terugkijken ziet het er veel beter uit, maar nog steeds dat "gerenderde".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-05 11:45
MetalSonic schreef op zondag 5 maart 2023 @ 10:16:
[...]

Ik heb die link net bekeken. Hoe haal je het restje weg van de oude pasta?
Vaak zitten er schoonmaakdoekjes bij de pasta dat werkt prima , maar je kan ook stuk keukenrol met 95% alcohol gebruiken.
Bij de pasta van de link zitten doekjes zie ik. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Goofy1978 op 05-03-2023 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Goofy1978 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 11:50:
[...]

Vaak zitten er schoonmaakdoekjes bij de pasta dat werkt prima , maar je kan ook stuk keukenrol met 95% alcohol gebruiken.
Bij de pasta van de link zitten doekjes zie ik. :)
Bedankt voor je reactie. Duidelijk verhaal.

Ik ga het denk ik eens proberen bij mijn oude MSI 980. Heb ik vele jaren gebruikt en de laatste 2 jaar maakte hij veel meer geluid. Werd stuk warmer dan vroeger. Verder is het mijn backup kaart, heeft hij niet heel veel restwaarde dus om hiermee te oefenen is dat prima.

Zal nog wat vido's opzoeken naar hoe je de kaart "open maakt".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 12:33
ik ga een kant en klaar systeempje halen. Maar ik zie dus een zelfde systeem met een 3060 en een 6600 xt. ik lees overal dat die 6600 xt net iets sneller is. maar het totale systeem is wel 100 euro goedkoper.

Ik zie de adder onder het gras niet. Het is een AMD en geen Nvidia. Ik doe niets geks behalve af en toe een spelletje. Geen rare opnames etc. is er dan nog een groot verschil?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
@gupfishy

Is dat de 8 GB of 12 GB variant van de 3060? De 8 GB variant is behoorlijk wat trager. Dat is sowieso al een mogelijke adder onder het gras.

Overigens is dit topic niet bedoeld voor aankoopadvies. Bedenk eerst even wat voor resolutie je wilt draaien, wat voor soort spellen en welke kwaliteit ("af en toe een spelletje" zegt niks, want af en toe een Hogwarts Legacy op 4K / 144 Hz Ultra vereist veel). Maak dan een topic in het Desktop koopadvies deelforum. En zet daar dan meteen even linkjes bij met de twee systemen die je vergelijkt.

[ Voor 4% gewijzigd door Ludewig op 13-03-2023 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 12:33
Was ook geen aankoop advies. Was meer wat de adder kon zijn. Dus even kijken of het de 8 of 12 gb versie is.

Is vooral full hd dus beide zijn snel zat. Maar voor het prijsverschil was ik benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
gupfishy schreef op maandag 13 maart 2023 @ 17:05:
Was ook geen aankoop advies. Was meer wat de adder kon zijn. Dus even kijken of het de 8 of 12 gb versie is.

Is vooral full hd dus beide zijn snel zat. Maar voor het prijsverschil was ik benieuwd.
Normaliter is de 12 GB variant duurder dan de 6600 XT, maar is de 8 GB versie dezelfde prijs.

De 12 GB 3060 zou ik zelf liever hebben voor dezelfde prijs vanwege de langere houdbaarheid door de extra VRAM en vanwege DLSS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Sinds de laatste twee driver updates heb ik geen "Nvidia Configuratiescherm" meer in de tray, alleen Nvidia Geforce Experience". Daarvoor had ik ze altijd allebei. Bij jullie ook? Windows 11 en RTX 3060. Ik doe gewoon updaten via Geforce Experience zoals altijd en nooit problemen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DUFYgeEg_a-OOircG_23cAqPqWQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vzcUbY4QO9UQzecXrD0LHpeD.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiMbO83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02:54
chim0 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 14:15:
Sinds de laatste twee driver updates heb ik geen "Nvidia Configuratiescherm" meer in de tray, alleen Nvidia Geforce Experience". Daarvoor had ik ze altijd allebei. Bij jullie ook? Windows 11 en RTX 3060. Ik doe gewoon updaten via Geforce Experience zoals altijd en nooit problemen.

[Afbeelding]
Ja hier hetzelfde. Was al van plan om een shortcut te maken, ben geen fan van 2x klikken voor iets dat ik vaak ff check.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
LiMbO83 schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 09:13:
[...]

Ja hier hetzelfde. Was al van plan om een shortcut te maken, ben geen fan van 2x klikken voor iets dat ik vaak ff check.
Ik ook niet. Aparte keuze van Nvidia om het eruit te halen. Waarom? Het staat ook nergens in de changelogs ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Na een update van de driver zou het onderdeel 'Nvidia Configuratiescherm' automatisch vanuit de store geïnstalleerd moeten worden (DCH). Misschien gaat daar iets fout?

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb met mijn nu ruim 2 jaar oude 3080 (MSI 3080 Gaming X) wat overbodig geluidsproblemen :) Ik denk dat ik ooit in Afterburner iets heb ingesteld waardoor hij IDLE ook 40% fanspeed heeft en dus niet passief/stil is en dus vrij veel lawaai maakt. Nu heb ik Afterburner geprobeerd instellingen aan te passen, maar ik kreeg het niet voor elkaar. Vervolgens heb ik afterburner gedeinstalleerd, wat het probleem ook niet heeft opgelost.

Maar nu is het zelfs zo volhardend dat wanneer ik in Argus Monitor (dat ik altijd gebruik) een software controlled curve instel die tot 50 graden passief is, dat deze niet werkt en de bios controller/afterburner niet wil overschreiden. Soms stopt hij héél even om dan na een seconden weer op oude voet door te gaan (40% speed).

Hoe krijg ik de instellingen van Afterburner definitief omgekeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaWM

ParaWM

Pro Prutser

Okasha schreef op maandag 24 april 2023 @ 07:07:
Ik heb met mijn nu ruim 2 jaar oude 3080 (MSI 3080 Gaming X) wat overbodig geluidsproblemen :) Ik denk dat ik ooit in Afterburner iets heb ingesteld waardoor hij IDLE ook 40% fanspeed heeft en dus niet passief/stil is en dus vrij veel lawaai maakt. Nu heb ik Afterburner geprobeerd instellingen aan te passen, maar ik kreeg het niet voor elkaar. Vervolgens heb ik afterburner gedeinstalleerd, wat het probleem ook niet heeft opgelost.

Maar nu is het zelfs zo volhardend dat wanneer ik in Argus Monitor (dat ik altijd gebruik) een software controlled curve instel die tot 50 graden passief is, dat deze niet werkt en de bios controller/afterburner niet wil overschreiden. Soms stopt hij héél even om dan na een seconden weer op oude voet door te gaan (40% speed).

Er zit een reset/default button in afterburner. Terug installeren, resetten en weer verwijderen.

Sinterklaas wil bier !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
ParaWM schreef op maandag 24 april 2023 @ 08:08:
[...]

Er zit een reset/default button in afterburner. Terug installeren, resetten en weer verwijderen.
Ja dat had ik dus al gedaan... Maar ik denk dat ik ze allebei maar even deinstalleer, opnieuw installeer en het hele riedeltje dan nogmaals doorloop.

Update: NIET gelukt :( Nu mét MSI AB, zet alles naar default, fan blijft gewoon op 40%.

[ Voor 11% gewijzigd door Okasha op 24-04-2023 10:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Okasha schreef op maandag 24 april 2023 @ 09:53:
[...]

Ja dat had ik dus al gedaan... Maar ik denk dat ik ze allebei maar even deinstalleer, opnieuw installeer en het hele riedeltje dan nogmaals doorloop.

Update: NIET gelukt :( Nu mét MSI AB, zet alles naar default, fan blijft gewoon op 40%.
Vraag eens iemand om de standaard curve te posten, misschien dat je een andere curve krijgt dan die je verwacht.

Of: Niet toevallig een kaart een 2de bios setting waarbij er een stil is en een voor een performance mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichD1011
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 04-05 23:53
Okasha schreef op maandag 24 april 2023 @ 07:07:

Heb je MSI Center (voorheen Dragon Center) geinstalleerd? volgens mij is dat bij MSI kaarten benodigd om de zogenaamde "zero frozr" (ja zo spel je het echt) functie aan te zetten. dat bevind zich in de "Graphics fan tool" als ik mij niet vergis.

Bij mijn "oude" MSI 3070TI was dat wel zo iig, en als ik mij niet vergis (al een tijdje terug) heb ik het buiten die tool om ook geprobeerd maar dat was een hardnekkig iets om voor elkaar te krijgen (lees: niet).

[ Voor 90% gewijzigd door RichD1011 op 24-04-2023 23:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
RichD1011 schreef op maandag 24 april 2023 @ 22:58:
[...]

Heb je MSI Center (voorheen Dragon Center) geinstalleerd? volgens mij is dat bij MSI kaarten benodigd om de zogenaamde "zero frozr" (ja zo spel je het echt) functie aan te zetten. dat bevind zich in de "Graphics fan tool" als ik mij niet vergis.

Bij mijn "oude" MSI 3070TI was dat wel zo iig, en als ik mij niet vergis (al een tijdje terug) heb ik het buiten die tool om ook geprobeerd maar dat was een hardnekkig iets om voor elkaar te krijgen (lees: niet).
Wel ooit geïnstalleerd gehad. Dat ga ik nu dan installeren en eens kijken..

TOP advies, door alleen al de software te installeren en op te starten stopten de fans dan eindelijk met draaien :+

[ Voor 8% gewijzigd door Okasha op 26-04-2023 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichD1011
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 04-05 23:53
Okasha schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 22:55:
[...]

Wel ooit geïnstalleerd gehad. Dat ga ik nu dan installeren en eens kijken..

TOP advies, door alleen al de software te installeren en op te starten stopten de fans dan eindelijk met draaien :+
Fijn om te lezen dat het heeft gewerkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
bitshape schreef op zondag 19 maart 2023 @ 12:08:
Na een update van de driver zou het onderdeel 'Nvidia Configuratiescherm' automatisch vanuit de store geïnstalleerd moeten worden (DCH). Misschien gaat daar iets fout?
Als je dubbelklikt op het trayicoon opent ie hem wel. Kom ik na 1,5 maand achter, maar ja wanneer zit je nou in dat scherm? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:23
Misschien hele domme vraag, maar als ik de laatste drivers van Nvidia installeer, heb ik dan automatisch ook DLSS 3 geïnstalleerd voor mijn 3080?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
PdeBie schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 08:51:
Misschien hele domme vraag, maar als ik de laatste drivers van Nvidia installeer, heb ik dan automatisch ook DLSS 3 geïnstalleerd voor mijn 3080?
DLSS 3 werkt alleen op de 4000-kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Ah, dan heb ik dit artikel verkeerd begrepen: https://www.pcgamer.com/dlss-3-on-older-GPUs/

Never mind then :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

PdeBie schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 10:11:
Ah, dan heb ik dit artikel verkeerd begrepen: https://www.pcgamer.com/dlss-3-on-older-GPUs/

Never mind then :)
Ik denk eerder dat de titel van dat artikel niet zo best is. :P
Het enige voordeel dat DLSS3 voor je kan hebben, is dat Reflex dan ook in de game geïmplementeerd moet worden. En voor shooters is dat denk ik heel wat nuttiger dan DLSS3. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
@DaniëlWW2 wat houdt Reflex in dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Latency verlaging. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
Ja, al is het de vraag is hoeverre je Reflex kunt aanzetten zonder DLSS 3. In FH5 kan dat bijvoorbeeld niet.

Sowieso zijn sites als PCGamer erg slecht. Mijn theorie is dat er een grote overschot is aan mensen die journalist willen worden, die allemaal ervan dromen om voor de NYT en dergelijke te schrijven, maar zoveel banen hebben kwaliteitskranten helemaal niet. Dus gaan ze dan maar journalistieke vakgebieden in waar ze eigenlijk weinig mee hebben, zoals PC gaming. Het gevolg is heel erg veel gebazel op basis van oppervlakkige kennis, een hoge gevoeligheid voor corruptie en een sterke neiging om over andere (politieke) onderwerpen te schrijven. Of stukken te schrijven over piemels.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PdeBie
Ludewig schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 12:03:
Ja, al is het de vraag is hoeverre je Reflex kunt aanzetten zonder DLSS 3. In FH5 kan dat bijvoorbeeld niet.

Sowieso zijn sites als PCGamer erg slecht. Mijn theorie is dat er een grote overschot is aan mensen die journalist willen worden, die allemaal ervan dromen om voor de NYT en dergelijke te schrijven, maar zoveel banen hebben kwaliteitskranten helemaal niet. Dus gaan ze dan maar journalistieke vakgebieden in waar ze eigenlijk weinig mee hebben, zoals PC gaming. Het gevolg is heel erg veel gebazel op basis van oppervlakkige kennis, een hoge gevoeligheid voor corruptie en een sterke neiging om over andere (politieke) onderwerpen te schrijven. Of stukken te schrijven over piemels.
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/736x/0c/b5/0b/0cb50b50f5171b37d36c01cffcc98253.jpg

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-05 09:29

SideShow

Administrator

Half jaartje geleden 3080 gekocht (10GB). Op zich heel blij met die kaart, ...

Ondertussen een 4K 32'' monitor gekocht, nu loop ik mooi tegen die VRAM limiet aan bij sommige games.... jammer maar ja was te voorzien natuurlijk.

Zal kijken hoe het loopt in Diablo 4, dit wordt sowieso mn main game de komende maanden.
Momenteel niet zo héél veel zin om nog eens 1500 euro te geven voor een 4080 16GB ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
SideShow schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 10:06:
Half jaartje geleden 3080 gekocht (10GB). Op zich heel blij met die kaart, ...

Ondertussen een 4K 32'' monitor gekocht, nu loop ik mooi tegen die VRAM limiet aan bij sommige games.... jammer maar ja was te voorzien natuurlijk.

Zal kijken hoe het loopt in Diablo 4, dit wordt sowieso mn main game de komende maanden.
Momenteel niet zo héél veel zin om nog eens 1500 euro te geven voor een 4080 16GB ;)
Die kun je ook 'al' kopen voor 1200 euro. Maar het lijkt eigenlijk niet het moment om naar 4K te gaan tenzij je bereid bent veel uit te geven of op vrij lage FPS te gamen. Op 1440p heb je nu wat mij betreft de sweetspot op dit moment.

Ben zelf van 4K teruggegaan naar 1440p, al besloot ik pas weer echt in gaming te gaan duiken na het kopen van het 4K scherm, dus bij mij was de overweging niet zozeer dat mijn systeem 4K gaming aan kon. En dat kon het ook niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Een los topic lijkt mij wat overdreven dus even hier:

Ik heb al ruim 1,5 jaar een RTX3080 waar ik erg blij mee ben van ASUS (TUF GAMING OC 10GB)

Helaas heb ik de sinds een week of twee een issue met lage FPS. Na benchmark met 3Dmark lijkt dit inderdaad aan de GPU te liggen.

Afbeeldingslocatie: https://upload.bmwaddict.nl/images/2023/06/13/image4ff7647d005800da.md.png

Bij nader onderzoek lijkt dit een MSI afterburner te liggen want als ik deze reset naar factory defaults gaat alles gelukkig weer goed. De gpu blijft steken op 210MHZ bij mijn oude preset (undervolt welke ruim 1+ jaar goed heeft gewerkt).

Mijn vraag is: ondervinden andere dit probleem ook met RTX3080 en Afterburner? Welke settings hanteren jullie en is dit nou een software issue? Of de temps die te hoog oplopen?

Afbeeldingslocatie: https://upload.bmwaddict.nl/images/2023/06/14/image.md.png

[ Voor 11% gewijzigd door Workaholic op 14-06-2023 12:07 ]

Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cnieuweboer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:31
Workaholic schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 11:52:
Welke settings hanteren jullie en is dit nou een software issue?
Power limit op 29% is te laag voor normale prestaties. Als je dat verhoogt naar iets tussen 70% en 100% zou alles weer goed moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
cnieuweboer schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 12:01:
[...]

Power limit op 29% is te laag voor normale prestaties. Als je dat verhoogt naar iets tussen 70% en 100% zou alles weer goed moeten werken.
Vreemd dat deze dan teruggesprongen is naar 29? Eens? Is dit dan voor de FAN of de kaart zelf?

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-05 10:13

Phntm

Tlingelingeling

Workaholic schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 12:31:
[...]

Vreemd dat deze dan teruggesprongen is naar 29? Eens? Is dit dan voor de FAN of de kaart zelf?
De kaart. De kaarten hebben een ingebouwde power limit. Waar die bij een FE kaart echt 100% (bijvoorbeeld 320W) kan dat bij zo een custom bordje van Asus op ~110% (350W) zijn, vergeleken met een FE kaart van nVidia zelf. Meer stroom kan resulteren in betere performance mits de koeling ook goed is.

Maar met de power limit stel je dus een harde limiet in op je chip waardoor het niet meer dan x aantal Watt kan trekken. Als de wattage te laag is, zal de kaart daar naar functioneren. Met 2/3 aan Watt te weinig lever je dus ook echt enorm veel performance in. Hogere power limit hoeft trouwens ook niet te betekenen dat je per se echt hogere performance uit je kaart trekt.

Advies: Zet het terug op 100% als je al tevreden was hiervoor. Of als je de wereld van overclocking in wilt duiken (en bij de nieuwe RTX series loont het om te undervolten en dus minder stroom te verbruiken voor dezelfde performance), dan kan je ermee experimenteren en met lagere voltages spelen en je core (curve) en memory clock wat hoger zetten. Zijn er uitgebreide posts op het internet over hoe je dat kunt doen.

Voor nu...: TL;DR: Zet power limit terug op 100% wat de default state is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cnieuweboer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:31
Workaholic schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 12:31:
[...]

De powerlimit gaat inderdaad over de GPU.

In Afterburner is de powerlimit standaard gekoppeld aan de temperatuur target. Dus de temperatuur op 65C is waarschijnlijk de oorzaak, en dat is nutteloos laag. Een GPU kan prima 90C aan, en op die temperatuur werkt de koeler veel efficienter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Thanks - het vreemde is dat ik dit niet had aangepast - lijkt een software bug te zijn oid.

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-05 03:54
Workaholic schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 13:56:
Thanks - het vreemde is dat ik dit niet had aangepast - lijkt een software bug te zijn oid.
Video kaarten degraderen na verloop van tijd en dan hebben ze iets meer volt nodig om de instructies scherp te houden. En als je dan juist minder volt gaat geven dan worden de instructies wazig en dan gaat het mis dus geef hem alstublieft minstens de hoeveelheid volt die de kaart bakker bedacht heeft :)
Daarom kun je een nieuwe kaart ook undervolten omdat de kaartbakker de marge wat hoger heeft berekend zodat als hij wat ouder word nog genoeg volt en stroom krijgt om de degradatie te ondervangen.

Ik roep ook maar wat hoor :)

Asus RTX 4090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjskmdl2
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-05 19:31
Heeft iemand een idee waarom nvidia reflex niet kiesbaar is binnen iracing met een 3070ti en de laatste nvidia drivers (527.37)
Sinds pc reinstall is dit uitgegrijst in de iracing graphics settings, terwjil ik dit vroeger wel werkend gekregen heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaWM

ParaWM

Pro Prutser

Even een recentelijke ervaring hier posten met wat zoektermen zodat mogelijk anderen er nog wat aan hebben bij soortgelijke issues.

Mijn eind 2020 syteem met 3080Ti Fe en AMD R9 5900X begon afgelopen week na 20mins gamen vanzelf af te sluiten. Niets vooraf, geen stotter of blink, maar ineens volledig uit. Geen herstart, maar uit. Log melding Kernel-Power ID 41 (63) Kritiek. Hiervoor 3 jaar nooit last van gehad. GPU heeft een overklok, CPU niet meer sinds een jaar. Geheugen wel op 3800 en met strakke timings.

Initieel Google werk geeft aan, naast wat power-saving settings en je RAM controleren, dat het waarschijnlijk de voeding is bij deze specifieke melding. Stond op het punt om een nieuwe PSU te bestellen, maar gelukkig nog even geprobeerd om eerst de GPU iets terug te klokken. Dit werkte perfect, sindsdien geen issues meer. (Voorheen met de MSI Afterburner curve op 2010mhz bij 962mV waarbij hij 400W trok, nu op 1860mhz / 850mV en 300W. Ik moet nog even zien hoeveel meer het systeem nu kan hebben).

Blijven twee opties over lijkt me:
1) De GPU geeft door ouderdom wat hogere spikes dan voorheen, waardoor de voeding tript. 860W Fractal voeding, die het nogmaals makkelijk trok allemaal voorheen, ook met veel meer verbruik van de CPU die toen hoger geklokt was.
2) De voeding / PSU is achteruit gegaan en kan de oude belasting wat minder goed aan.
3) Combinatie?

Hopelijk blijft alles nu ok en komt er niet nog meer degradatie :) Voorlopig in ieder geval wat geld uitgespaard voor een nieuwe voeding.

Critical error Kernel-Power 41 (63)

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 9 5900X Boxed€ 329,-€ 329,-
1MoederbordenMSI MAG X570 Tomahawk WiFi€ 356,-€ 356,-
1VideokaartenNvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition€ 0,-€ 0,-
1Interne harde schijvenSeagate Barracuda, 4TB€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenLian Li Lancool II Mesh Performance€ 0,-€ 0,-
1MonitorsLG UltraGear 34GN850-B€ 902,72€ 902,72
1Smartphone-accessoiresPoly Calisto 5300 Microsoft Teams USB-a€ 107,-€ 107,-
1HoofdtelefoonsSennheiser HD 599 (Ivoor)€ 163,-€ 163,-
1CasemoddingPhanteks Neon Digital RGB LED Combo Kit€ 20,95€ 20,95
1WaterkoelingArctic Liquid Freezer II 280€ 88,33€ 88,33
3VentilatorsArctic P12 PWM PST Zwart, 120mm€ 5,99€ 17,97
4VentilatorsArctic P14 PWM PST, 140mm€ 8,49€ 33,96
1DockingstationsHP Thunderbolt Dock G2 met combokabel€ 299,-€ 299,-
1ToetsenbordenLogitech G413 Mechanical Gaming (US) Zwart€ 79,-€ 79,-
1MuizenRazer Naga 2014€ 0,-€ 0,-
2Geheugen internPatriot Memory Viper Steel PVS416G440C9K€ 83,96€ 167,92
1VoedingenFractal Design ION+ 860W Platinum€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesCrucial MX500 2,5" 2TB€ 106,99€ 106,99
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 177,05€ 177,05
1Solid state drivesSamsung 750 EVO (retail) 500GB€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesSamsung 840 Pro 128GB€ 0,-€ 0,-
1MuurbeugelsErgotron HX Desk Monitor Arm Wit€ 261,36€ 261,36
1SoundbarsSharp HT-SB110€ 83,90€ 83,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.194,15

Sinterklaas wil bier !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ParaWM

ParaWM

Pro Prutser

ParaWM schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 09:43:
Lap tekst hierboven.....

Dit werkte perfect, sindsdien geen issues meer. (Voorheen met de MSI Afterburner curve op 2010mhz bij 962mV waarbij hij 400W trok, nu op 1860mhz / 850mV en 300W. Ik moet nog even zien hoeveel meer het systeem nu kan hebben).

Blijven twee opties over lijkt me:
1) De GPU geeft door ouderdom wat hogere spikes dan voorheen, waardoor de voeding tript. 860W Fractal voeding, die het nogmaals makkelijk trok allemaal voorheen, ook met veel meer verbruik van de CPU die toen hoger geklokt was.
2) De voeding / PSU is achteruit gegaan en kan de oude belasting wat minder goed aan.
3) Combinatie?

Hopelijk blijft alles nu ok en komt er niet nog meer degradatie :) Voorlopig in ieder geval wat geld uitgespaard voor een nieuwe voeding.
Iets te enthousiast. De voeding ging verder achteruit en trekt het nu zelfs niet meer met de lagere load. Maar Fractal Design gecontact en ze sturen een nieuwe PSU op! Top service.

[ Voor 3% gewijzigd door ParaWM op 02-11-2023 17:48 ]

Sinterklaas wil bier !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techkeizer
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 02-05 10:41
Ik heb een RTX 3060 ti ge-undervolt naar 1890mhz en 900mv. Ik zie nu max een temperatuur van 71, maar mijn hotspot temperatuur gaat naar 91. Kan iemand mij helpen om iets meer te undervolten en beide minimaal 5 graden lager te krijgen zonder prestatieverlies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-05 03:54
Techkeizer schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 18:06:
Ik heb een RTX 3060 ti ge-undervolt naar 1890mhz en 900mv. Ik zie nu max een temperatuur van 71, maar mijn hotspot temperatuur gaat naar 91. Kan iemand mij helpen om iets meer te undervolten en beide minimaal 5 graden lager te krijgen zonder prestatieverlies?
Ik heb 2 whirlpool airco's in mijn kleine huiskamer en dat werkt wel.
Ik stel ze af op 19 graden en dan ff een winter trui aan. _/-\o_

Asus RTX 4090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Eindelijk de 96bit bus RTX3040 6GB is uit....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RUVgFCR4Eg8N-XKwbSZAJ6_Wpws=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ncGZmxzMXIME1tvMNZ4FYgHU.png?f=fotoalbum_large

YouTube: RTX 3050 6GB review. More like RTX 3040...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb een 12600K met 32GB geheugen en een Asus TUF Gaming 3060 Ti.

De PC is gebouwd in januari 2022 en nu krijg ik heel af en toe, zeg maar om de paar dagen eens een paar keer een soort schaakbordje in beeld, willekeurige plek en willekeurige maat.

Heeft dit te maken met de videokaart of iets anders? Ik zal het even Photoshoppen, want het is te kort en het gebeurt te weinig om te screenshotten.

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heel slecht voorbeeld, want het is al een tijdje niet gebeurd en weet niet meer precies hoe het eruit ziet, maar dit is wat ik me kan herinneren, ongeveer dan en dan echt een milliseconde, als een flicker.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4puSsAd.png

[ Voor 9% gewijzigd door JDx op 23-02-2024 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Onderstaande video laat precies die blokken zien die ik bedoel en het heeft waarschijnlijk te maken met corrupted files in Windows niks van doen met de videokaart.

Simpelweg CMD starten in administrator mode en de volgende twee commands runnen:
- DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth
- sfc /scannow

En er werden daadwerkelijk corrupted files gevonden en restored. Benieuwd of dit de oplossing is.

Zou mooi zijn, want ik sta op het punt een 40-serie aan te schaffen en wilde de 3060 Ti dan gaan verkopen, maar ik durf (en wil) het niet aan om een kaart te verkopen die op het punt staat te overlijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niemand? Het probleem is nog niet verholpen en gebeurt vooral als ik meerdere Twitch streams open heb, nooit als ik aan het gamen ben ofzo. Volgens mij dus ook alleen maar in Chrome (of als Chrome open is).

[ Voor 18% gewijzigd door JDx op 27-02-2024 13:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:56
JDx schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 12:59:
Niemand? Het probleem is nog niet verholpen en gebeurt vooral als ik meerdere Twitch streams open heb, nooit als ik aan het gamen ben ofzo. Volgens mij dus ook alleen maar in Chrome (of als Chrome open is).
Is wss bug in Chromium Browsers.

Ga in chrome naar: chrome://flags/
Zoek bovenin inzoekbalk op GPU en zet dan optie 'Choose ANGLE graphics backend' naar OpenGL.

Mocht dat niet werken dan probeer GPU rasterization in zelfde menu te disablen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Albinoraptor schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 13:38:
[...]

Ga in chrome naar: chrome://flags/
Zoek bovenin inzoekbalk op GPU en zet dan optie 'Choose ANGLE graphics backend' naar OpenGL.

Mocht dat niet werken dan probeer GPU rasterization in zelfde menu te disablen.
We gaan A proberen, anders B, thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeRoG
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Albinoraptor schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 13:38:
[...]

Nee, het is geen bug van Chromium, ook niet van NVIDIA maar het is een bug van Windows 11. Het schijnt opgelost te zijn met Windows 11 Inside Build 26002

https://www.nvidia.com/en...d-released-22224/3429615/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:56
MikeRoG schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 13:54:
[...]

Nee, het is geen bug van Chromium, ook niet van NVIDIA maar het is een bug van Windows 11. Het schijnt opgelost te zijn met Windows 11 Inside Build 26002
Gebeurt ook in W10 in Chrome en daar heb ik het over, want daar heb ik er zelf last van op werk PC en thuis PC en deze oplossing hielp om het te verhelpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Albinoraptor schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 14:12:
[...]

Gebeurt ook in W10 in Chrome en daar heb ik het over, want daar heb ik er zelf last van op werk PC en thuis PC en deze oplossing hielp om het te verhelpen.
Ik heb Tweakers open, 15 Twitch kanalen en ben een AI afbeelding aan het genereren met ComfyUI en kan tot op heden de blokken nog niet herproduceren, even aankijken of het zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Albinoraptor schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 14:12:
[...]

Thanks man, ik heb echt sinds vanmiddag geen flickering of blokje meer gezien, hopelijk blijft dit morgen zo.

Pagina: 1 ... 53 54 Laatste

Let op:
Dit topic is ervaringen over de nieuwe nVidia RTX 3xxx kaarten uit te wisselen en om de kaarten zelf te bediscussieren. Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies zoals:

• Is mijn voeding krachtig genoeg voor de nieuwe kaarten?
• Is mijn processor snel genoeg voor de nieuwe kaarten?
en ook niet voor levertijden en prijzen!

Als je er niet uit komt, maak dan een topic aan in Componenten Aankoopadvies.