Bij megekko is hij nu 1299 helaas..
amazon ook ... en amazon heeft goeie garantie.
Stel de kaart gaat kapot .. krijg je gewoon je geld terug...
twijfel
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Bij megekko is hij nu 1299 helaas..
[ Voor 8% gewijzigd door kyrillajax op 28-10-2022 12:16 ]
Hier wordt het netjes uitgelegd rond minuut 9: YouTube: The Ultimate GPU Undervolting Guide - Navi, Turing, Vega + Morekyrillajax schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 12:15:
Heeft iemand wat ervaring met MSI afterburner undervolt/overclock? Ik ben momenteel reeds in bezit van een 3080 en ik zie dat als ik de kaart (stress)test in port royal dat de clocks niet in de buurt komen van de curve editor die ik heb gezet. De clocks zijns op 1920mhz 975mv.
Thanks! Ik heb begrepen dat de fixed voltage en clocks niet echt houdvast zijn en meer een soort richtlijn. Ik vraag me ook af waarom de clocks en mogelijk voltage niet helemaal in lijn zitten met de curve die ik heb gemaakt.rable schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 12:31:
[...]
Hier wordt het netjes uitgelegd rond minuut 9: YouTube: The Ultimate GPU Undervolting Guide - Navi, Turing, Vega + More
Je kan overigens een stuk verder undervolten. Ik haal 1920mhz op 875mv dus experimenteer er gerust nog wat verder mee!
Undervolten is zo stabiel als je zelf gaat, dat is juist aan jou om uit te zoeken/kiezen. Je kunt een grens vinden waarop er heel soms een crash is onder hoge belasting en dan daar 25mV bovenop doen. Dan zit je eigenlijk altijd goed.MetalSonic schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 16:12:
Iemand hier ervaring met de undervolt van de MSI 3080 Gaming?
Is de fan ook echt stiller under full load of nauwelijks verschil? Is natuurlijk al een stille kaart vergeleken met de concurrentie. Verder hoe stabiel is het nog? Start elk spel nog vlot of heb je af en toe desktop/ gpu crashes (wat ik vroeg wel eens had toen ik met de MSI 970 ging overclocken)
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Dat doen ze niet. Ligt aan jouw pc.kyrillajax schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 17:51:
Weet iemand waarom de textures in game zo blurry eruit zien met Nvidia videokaarten?
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Ik heb de drivers even opnieuw geïnstalleerd, het schijnt nu weg te zijn. Waarschijnlijk iets met de instellingen in Nvidia control panel. Ik heb dat probleem nooit met AMD kaarten gehad.
Ik nog nooit met nVidia kaarten. Zoals gezegd lag het dus aan jouw pc.kyrillajax schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 18:09:
[...]
Ik heb de drivers even opnieuw geïnstalleerd, het schijnt nu weg te zijn. Waarschijnlijk iets met de instellingen in Nvidia control panel. Ik heb dat probleem nooit met AMD kaarten gehad.
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Dat kan komen doordat TAA of FXAA aanstonden als default.kyrillajax schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 18:09:
[...]
When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason
Klopt, daar was ik achtergekomen. Ik probeerde zelf eerst nog handmatig wat aan te zetten, maar dat lukte niet toen. Dus was her installeren een snelle oplossing.Ludewig schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 21:26:
[...]
Dat kan komen doordat TAA of FXAA aanstonden als default.
When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason
prijsfoutje of externe verkoper?KingNothing schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 16:25:
Net een MSI GeForce RTX 3090 Ti SUPRIM X 24G Gaming besteld van Amazon voor 840 Engelse ponden:
[Afbeelding]
Amazon verkoper account gehacked, kreeg net een telefoontje LOLAggressor schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 17:59:
[...]
prijsfoutje of externe verkoper?
of een retour deal?
Die-hard Brexiteer
ah balen!KingNothing schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 18:01:
[...]
Amazon verkoper account gehacked, kreeg net een telefoontje LOL
[ Voor 4% gewijzigd door Aggressor op 01-11-2022 18:15 ]
[ Voor 16% gewijzigd door RoyK op 02-11-2022 15:55 ]
Bedankt voor je reactie. En geinig die PNY 3060 ti. Ik vermoed alleen dat ik dan niet meer genoeg heb aan mijn 550 watt voeding.Ludewig schreef op woensdag 2 november 2022 @ 16:20:
@RoyK
Over het algemeen is een 1-fan kaart inderdaad substantieel lawaaiiger dan een 2-fan kaart. Ik zou dat zelf niet doen, tenzij je wel moet omdat een grote kaart niet past. Op dit niveau is een 3-fan kaart redelijk nutteloos. Zulke kaarten verkopen ze aan mensen die liever een langzame kaart kopen met overdreven veel koeling, dan voor dezelfde prijs gewoon een niveau omhoog te gaan en dan een veel betere kaart te kopen.
Er is een vrij eenvoudige oplossing voor je dilemma. Je koopt een PNY GeForce RTX 3060 Ti 8GB VERTO voor nauwelijks meer dan die 2-fan kaart van MSI en dan heb je een kaart die veel beter is dan een 3060. De 3060 Ti zit dichter bij een 3070 dan bij een 3060 en is die 30 euro extra dus meer dan waard. Ook voor een paar uurtjes per week. Die specifieke uitvoering van PNY heeft prima reviews op Reddit.
Een andere goede oplossing is om een een 6600 XT te kopen. Die zit tussen beide kaarten in qua performance, maar kost minder dan die 3060 met 1 fan, namelijk 350 euro. En je krijgt netjes 2 fans.
[ Voor 35% gewijzigd door Ludewig op 02-11-2022 16:50 ]
Klopt, ik dacht dat het één geheel was, maar het is inderdaad een dikke sticker die niet helemaal vast zat, ik kon em loshalen en op de juist plaatst zetten. Nu is het logo ook correct verlicht en de I van MSI ook.Ludewig schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 11:37:
@Snowwie
Zo te zien is het aparte stukkie plastic waar MSI op staat los gegaan. Vermoedelijk kun je die gewoon weer iets naar links schuiven en vastklikken, tenzij het verlijmd zou moeten zijn.
mooi, wat is het verbruik tijdens deze undervolting?kyrillajax schreef op donderdag 3 november 2022 @ 19:32:
Hoi tweakers, ik heb mijn 3080 kunnen undervolten met deze instellingen: 1950Mhz, 912 mv en +300 op de memory. Had wat moeten tweaken, maar dit schijnt dus de stabiele profile te zijn.
Ik heb de fans vanaf 50c op 55%. Niet echt een curve dus, maar dan hoor ik hem eigenlijk niet. Warm wordt hij zeker, maar 85c met fans op max lijkt wat heet ja. Check dit topic op posts van mij om te zien hoe ik hem heb gerepad/ repaste. Dat hielp heel veel voor de mem temps. Later ook een post te vinden van hoe ik wat koelblokjes met fans erop heb gebouwd. Undervolt helpt ook, maar is dan de kers op de taart.JWFpeters schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 09:16:
Beste mensen even een vraag aan mensen die een 3080 Ti Founders Edition hebben.
Fijne en mooie kaart daarom heb ik hem gekocht, 1 nadeel...... ik vind dat hij behoorlijk warm wordt (bekend bij 3080Ti FE) maar erger nog hij maakt vreselijk veel lawaai omdat de fans lekker naar 2000+ RPM gaat.
Standaard temps zijn 85 core en tegen de 100 geheugen. VInd dit niet zo fijn voelen. Nu kan ik de power en clocks omlaag zetten dat scheelt zeker maar dan mis ik natuurlijk weer de performance. Wat denken jullie?
Custom fan curve dan maar wat warmer en in ieder geval stiller? Undervolten snap ik niks van heb het keer geprobeerd maar crashes etc.
Wat hebben jullie voor een fan curve bijvoobeeld?
Ben inmiddels zover dat ik hem liever weg doe en een partner kaart koop maar dat ding is niet aan de straat stenen kwijt te raken (4 weken jong) en ga er geen 400 verlies op maken omdat mensen hard schreeuwen dat 4 weken of 13 maanden niks uit maakt kwa waarde.
Sinterklaas wil bier !
Nee geen 85 full speed maar met normale curve maar 2200 toeren is niet om aan te horen.ParaWM schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 15:23:
[...]
Ik heb de fans vanaf 50c op 55%. Niet echt een curve dus, maar dan hoor ik hem eigenlijk niet. Warm wordt hij zeker, maar 85c met fans op max lijkt wat heet ja. Check dit topic op posts van mij om te zien hoe ik hem heb gerepad/ repaste. Dat hielp heel veel voor de mem temps. Later ook een post te vinden van hoe ik wat koelblokjes met fans erop heb gebouwd. Undervolt helpt ook, maar is dan de kers op de taart.
Nooit hoger, dat is de max. Tweestaps curve dus met max 55%. Acceptabel geluid was stap 1 voor me. Out of the box was mem en hotspot bij fumark enzo 100 tot 110c. Gamen ook gauw 100c. Die repad scheelt 20c op mem en hotspot. Na alle genoemde tweaks nu 70-75c gpu en mem rond de 80-85c. Check m'n posts, alle temps staan uitgebreid beschreven met resultaten. Ben op vakantie en zit op mobiel. Kan even niet linken.JWFpeters schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 15:28:
[...]
Nee geen 85 full speed maar met normale curve maar 2200 toeren is niet om aan te horen.
Hoe warm wordt je geheugen?
55% tot hoeveel graden voor die hoger gaat?
Sinterklaas wil bier !
Okay bedankt ga ik dat eens proberen.ParaWM schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 15:35:
[...]
Nooit hoger, dat is de max. Tweestaps curve dus met max 55%. Acceptabel geluid was stap 1 voor me. Out of the box was mem en hotspot bij fumark enzo 100 tot 110c. Gamen ook gauw 100c. Die repad scheelt 20c op mem en hotspot. Na alle genoemde tweaks nu 70-75c gpu en mem rond de 80-85c. Check m'n posts, alle temps staan uitgebreid beschreven met resultaten. Ben op vakantie en zit op mobiel. Kan even niet linken.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
[ Voor 10% gewijzigd door Ludewig op 22-11-2022 17:06 ]
[ Voor 99% gewijzigd door Westland1940 op 04-12-2022 16:57 ]
Aanvulling (let wel even op de prijzen).Ludewig schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 17:12:
Doordat de 3080 zo genereus was, was de 3090 inderdaad relatief onvoordelig. Bij de 4000 serie is dat andersom. De 4080 is veel duurder dan de 3080 en het gat qua prestaties met de 4090 is relatief groot. Dus de 4080 is een extreem slechtere deal dan de 3080 was. Daarom is de 4090 een relatief goede deal vergeleken met de 3090 en de 4080, maar dat is alleen omdat die beide kaarten een vrij slechte deal zijn/waren.
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Dat zijn de straatprijzen en daarbij hebben ze voor de 4090 een zeer tijdelijke, hoge prijs gepakt.
Ik heb bij mn 3080 aorus master ook de pads en pasta vervangen, in games werd het geheugen haast 100 graden.NoThankYou schreef op zondag 8 januari 2023 @ 13:37:
Ik heb een maand geleden een tweedehands TUF 3080 10G aangeschaft. Zo'n twee jaar oud en in prima conditie. Ik was echter niet helemaal tevreden met het geluidsniveau bij zware games, maar de temperaturen waren niet hoger dan wat als gebruikelijk wordt gezien. Het geluid was niet zo erg dat ik er niet aan zou kunnen wennen, maar toch jammer.
Een paar dagen geleden had ik nooit gedacht dat ik zo idioot zou zijn om een GPU van honderden euro's uit elkaar te halen, want ik ben niet bepaald handig. Maar vandaag heb ik dat toch maar gedaan. Beetje stof eruit gehaald (viel mee) en de thermal paste vervangen.
Voor het testen gebruikte ik een specifieke intensieve locatie in Cyberpunk. Gewoon door een save te laden en niet te bewegen. Daar haalde ik consistent 70 graden, met uitschieters naar 72. Nu zit ik op 62 met uitschieters naar 64. Ik ben zeer tevreden met het resultaat, want de ventilatoren zijn aanzienlijk stiller. Misschien dat ik in de toekomst bij nog zwaardere games ook naar de thermal pads ga kijken, maar dat is meer werk, een groter risico en kost ook wat.
[ Voor 6% gewijzigd door Goofy1978 op 22-01-2023 16:36 ]
Ik heb die link net bekeken. Hoe haal je het restje weg van de oude pasta?Goofy1978 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 16:23:
[...]
Ik heb bij mn 3080 aorus master ook de pads en pasta vervangen, in games werd het geheugen haast 100 graden.
Gigabyte gebruikte niet zulke goede pads, er kon ook olie uit lopen na enige tijd.
Gebruikt niet te stugge pads dan klemt het koelblok niet goed op de gpu chip, maar wel dikke stugge koelpasta anders word het er gewoon tussenuit gestookt.
Ik heb onderstaande pasta gebruikt Arctic MX-4 pasta werkte bij mij niet veel te dun, in het midden van de gpu chip was alles drooggestookt.
https://www.amazon.nl/gp/...itle_o02_s00?ie=UTF8&th=1
Gaven ze niet aan dat vanaf 2 er een 3070 of meer nodig is? staat mij iets van bij.chim0 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 09:13:
Met de laatste driver (531.18) wordt "RTX Video Super Resolution" beschikbaar dus ik heb dit even geprobeerd op m'n 3060 maar het beeld lijkt nu een soort van gerenderde game ofzo. Ik weet niet wat ik ervan moet vinden. Lijkt ook een beetje aquarel achter. Je kan bij kwaliteit kiezen tussen 1 en 4 waarbij 1 het laagst is en 4 het hoogst. Ik heb hem op 4 staan.
[Afbeelding]
Geen idee, maar wat zou die meer moeten kunnen dan een 3060 anders dan dat ie sneller is? Maar ik zal het eens opzoeken. Het is niet storend ofzo maar het viel me gewoon op.kneusteun schreef op zondag 5 maart 2023 @ 11:10:
[...]
Gaven ze niet aan dat vanaf 2 er een 3070 of meer nodig is? staat mij iets van bij.
Vaak zitten er schoonmaakdoekjes bij de pasta dat werkt prima , maar je kan ook stuk keukenrol met 95% alcohol gebruiken.MetalSonic schreef op zondag 5 maart 2023 @ 10:16:
[...]
Ik heb die link net bekeken. Hoe haal je het restje weg van de oude pasta?
[ Voor 8% gewijzigd door Goofy1978 op 05-03-2023 11:52 ]
Bedankt voor je reactie. Duidelijk verhaal.Goofy1978 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 11:50:
[...]
Vaak zitten er schoonmaakdoekjes bij de pasta dat werkt prima , maar je kan ook stuk keukenrol met 95% alcohol gebruiken.
Bij de pasta van de link zitten doekjes zie ik.
[ Voor 4% gewijzigd door Ludewig op 13-03-2023 16:13 ]
Normaliter is de 12 GB variant duurder dan de 6600 XT, maar is de 8 GB versie dezelfde prijs.gupfishy schreef op maandag 13 maart 2023 @ 17:05:
Was ook geen aankoop advies. Was meer wat de adder kon zijn. Dus even kijken of het de 8 of 12 gb versie is.
Is vooral full hd dus beide zijn snel zat. Maar voor het prijsverschil was ik benieuwd.
Ja hier hetzelfde. Was al van plan om een shortcut te maken, ben geen fan van 2x klikken voor iets dat ik vaak ff check.chim0 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 14:15:
Sinds de laatste twee driver updates heb ik geen "Nvidia Configuratiescherm" meer in de tray, alleen Nvidia Geforce Experience". Daarvoor had ik ze altijd allebei. Bij jullie ook? Windows 11 en RTX 3060. Ik doe gewoon updaten via Geforce Experience zoals altijd en nooit problemen.
[Afbeelding]
Ik ook niet. Aparte keuze van Nvidia om het eruit te halen. Waarom? Het staat ook nergens in de changelogs ofzo.LiMbO83 schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 09:13:
[...]
Ja hier hetzelfde. Was al van plan om een shortcut te maken, ben geen fan van 2x klikken voor iets dat ik vaak ff check.
bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD
Er zit een reset/default button in afterburner. Terug installeren, resetten en weer verwijderen.Okasha schreef op maandag 24 april 2023 @ 07:07:
Ik heb met mijn nu ruim 2 jaar oude 3080 (MSI 3080 Gaming X) wat overbodig geluidsproblemenIk denk dat ik ooit in Afterburner iets heb ingesteld waardoor hij IDLE ook 40% fanspeed heeft en dus niet passief/stil is en dus vrij veel lawaai maakt. Nu heb ik Afterburner geprobeerd instellingen aan te passen, maar ik kreeg het niet voor elkaar. Vervolgens heb ik afterburner gedeinstalleerd, wat het probleem ook niet heeft opgelost.
Maar nu is het zelfs zo volhardend dat wanneer ik in Argus Monitor (dat ik altijd gebruik) een software controlled curve instel die tot 50 graden passief is, dat deze niet werkt en de bios controller/afterburner niet wil overschreiden. Soms stopt hij héél even om dan na een seconden weer op oude voet door te gaan (40% speed).
Hoe krijg ik de instellingen van Afterburner definitief omgekeerd?
Sinterklaas wil bier !
Ja dat had ik dus al gedaan... Maar ik denk dat ik ze allebei maar even deinstalleer, opnieuw installeer en het hele riedeltje dan nogmaals doorloop.ParaWM schreef op maandag 24 april 2023 @ 08:08:
[...]
Er zit een reset/default button in afterburner. Terug installeren, resetten en weer verwijderen.
[ Voor 11% gewijzigd door Okasha op 24-04-2023 10:02 ]
Vraag eens iemand om de standaard curve te posten, misschien dat je een andere curve krijgt dan die je verwacht.Okasha schreef op maandag 24 april 2023 @ 09:53:
[...]
Ja dat had ik dus al gedaan... Maar ik denk dat ik ze allebei maar even deinstalleer, opnieuw installeer en het hele riedeltje dan nogmaals doorloop.
Update: NIET geluktNu mét MSI AB, zet alles naar default, fan blijft gewoon op 40%.
Heb je MSI Center (voorheen Dragon Center) geinstalleerd? volgens mij is dat bij MSI kaarten benodigd om de zogenaamde "zero frozr" (ja zo spel je het echt) functie aan te zetten. dat bevind zich in de "Graphics fan tool" als ik mij niet vergis.Okasha schreef op maandag 24 april 2023 @ 07:07:
Ik heb met mijn nu ruim 2 jaar oude 3080 (MSI 3080 Gaming X) wat overbodig geluidsproblemenIk denk dat ik ooit in Afterburner iets heb ingesteld waardoor hij IDLE ook 40% fanspeed heeft en dus niet passief/stil is en dus vrij veel lawaai maakt. Nu heb ik Afterburner geprobeerd instellingen aan te passen, maar ik kreeg het niet voor elkaar. Vervolgens heb ik afterburner gedeinstalleerd, wat het probleem ook niet heeft opgelost.
Maar nu is het zelfs zo volhardend dat wanneer ik in Argus Monitor (dat ik altijd gebruik) een software controlled curve instel die tot 50 graden passief is, dat deze niet werkt en de bios controller/afterburner niet wil overschreiden. Soms stopt hij héél even om dan na een seconden weer op oude voet door te gaan (40% speed).
Hoe krijg ik de instellingen van Afterburner definitief omgekeerd?
[ Voor 90% gewijzigd door RichD1011 op 24-04-2023 23:10 ]
Wel ooit geïnstalleerd gehad. Dat ga ik nu dan installeren en eens kijken..RichD1011 schreef op maandag 24 april 2023 @ 22:58:
[...]
Heb je MSI Center (voorheen Dragon Center) geinstalleerd? volgens mij is dat bij MSI kaarten benodigd om de zogenaamde "zero frozr" (ja zo spel je het echt) functie aan te zetten. dat bevind zich in de "Graphics fan tool" als ik mij niet vergis.
Bij mijn "oude" MSI 3070TI was dat wel zo iig, en als ik mij niet vergis (al een tijdje terug) heb ik het buiten die tool om ook geprobeerd maar dat was een hardnekkig iets om voor elkaar te krijgen (lees: niet).
[ Voor 8% gewijzigd door Okasha op 26-04-2023 22:33 ]
Fijn om te lezen dat het heeft gewerkt!Okasha schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 22:55:
[...]
Wel ooit geïnstalleerd gehad. Dat ga ik nu dan installeren en eens kijken..
TOP advies, door alleen al de software te installeren en op te starten stopten de fans dan eindelijk met draaien
Als je dubbelklikt op het trayicoon opent ie hem wel. Kom ik na 1,5 maand achter, maar ja wanneer zit je nou in dat scherm?bitshape schreef op zondag 19 maart 2023 @ 12:08:
Na een update van de driver zou het onderdeel 'Nvidia Configuratiescherm' automatisch vanuit de store geïnstalleerd moeten worden (DCH). Misschien gaat daar iets fout?
DLSS 3 werkt alleen op de 4000-kaarten.PdeBie schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 08:51:
Misschien hele domme vraag, maar als ik de laatste drivers van Nvidia installeer, heb ik dan automatisch ook DLSS 3 geïnstalleerd voor mijn 3080?
Ik denk eerder dat de titel van dat artikel niet zo best is.PdeBie schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 10:11:
Ah, dan heb ik dit artikel verkeerd begrepen: https://www.pcgamer.com/dlss-3-on-older-GPUs/
Never mind then
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Latency verlaging.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ludewig schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 12:03:
Ja, al is het de vraag is hoeverre je Reflex kunt aanzetten zonder DLSS 3. In FH5 kan dat bijvoorbeeld niet.
Sowieso zijn sites als PCGamer erg slecht. Mijn theorie is dat er een grote overschot is aan mensen die journalist willen worden, die allemaal ervan dromen om voor de NYT en dergelijke te schrijven, maar zoveel banen hebben kwaliteitskranten helemaal niet. Dus gaan ze dan maar journalistieke vakgebieden in waar ze eigenlijk weinig mee hebben, zoals PC gaming. Het gevolg is heel erg veel gebazel op basis van oppervlakkige kennis, een hoge gevoeligheid voor corruptie en een sterke neiging om over andere (politieke) onderwerpen te schrijven. Of stukken te schrijven over piemels.
Die kun je ook 'al' kopen voor 1200 euro. Maar het lijkt eigenlijk niet het moment om naar 4K te gaan tenzij je bereid bent veel uit te geven of op vrij lage FPS te gamen. Op 1440p heb je nu wat mij betreft de sweetspot op dit moment.SideShow schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 10:06:
Half jaartje geleden 3080 gekocht (10GB). Op zich heel blij met die kaart, ...
Ondertussen een 4K 32'' monitor gekocht, nu loop ik mooi tegen die VRAM limiet aan bij sommige games.... jammer maar ja was te voorzien natuurlijk.
Zal kijken hoe het loopt in Diablo 4, dit wordt sowieso mn main game de komende maanden.
Momenteel niet zo héél veel zin om nog eens 1500 euro te geven voor een 4080 16GB
[ Voor 11% gewijzigd door Workaholic op 14-06-2023 12:07 ]
Power limit op 29% is te laag voor normale prestaties. Als je dat verhoogt naar iets tussen 70% en 100% zou alles weer goed moeten werken.Workaholic schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 11:52:
Welke settings hanteren jullie en is dit nou een software issue?
Vreemd dat deze dan teruggesprongen is naar 29? Eens? Is dit dan voor de FAN of de kaart zelf?cnieuweboer schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 12:01:
[...]
Power limit op 29% is te laag voor normale prestaties. Als je dat verhoogt naar iets tussen 70% en 100% zou alles weer goed moeten werken.
De kaart. De kaarten hebben een ingebouwde power limit. Waar die bij een FE kaart echt 100% (bijvoorbeeld 320W) kan dat bij zo een custom bordje van Asus op ~110% (350W) zijn, vergeleken met een FE kaart van nVidia zelf. Meer stroom kan resulteren in betere performance mits de koeling ook goed is.Workaholic schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 12:31:
[...]
Vreemd dat deze dan teruggesprongen is naar 29? Eens? Is dit dan voor de FAN of de kaart zelf?
De powerlimit gaat inderdaad over de GPU.Workaholic schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 12:31:
[...]
Vreemd dat deze dan teruggesprongen is naar 29? Eens? Is dit dan voor de FAN of de kaart zelf?
Video kaarten degraderen na verloop van tijd en dan hebben ze iets meer volt nodig om de instructies scherp te houden. En als je dan juist minder volt gaat geven dan worden de instructies wazig en dan gaat het mis dus geef hem alstublieft minstens de hoeveelheid volt die de kaart bakker bedacht heeftWorkaholic schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 13:56:
Thanks - het vreemde is dat ik dit niet had aangepast - lijkt een software bug te zijn oid.
Asus RTX 4090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram
Sinterklaas wil bier !
Iets te enthousiast. De voeding ging verder achteruit en trekt het nu zelfs niet meer met de lagere load. Maar Fractal Design gecontact en ze sturen een nieuwe PSU op! Top service.ParaWM schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 09:43:
Lap tekst hierboven.....
Dit werkte perfect, sindsdien geen issues meer. (Voorheen met de MSI Afterburner curve op 2010mhz bij 962mV waarbij hij 400W trok, nu op 1860mhz / 850mV en 300W. Ik moet nog even zien hoeveel meer het systeem nu kan hebben).
Blijven twee opties over lijkt me:
1) De GPU geeft door ouderdom wat hogere spikes dan voorheen, waardoor de voeding tript. 860W Fractal voeding, die het nogmaals makkelijk trok allemaal voorheen, ook met veel meer verbruik van de CPU die toen hoger geklokt was.
2) De voeding / PSU is achteruit gegaan en kan de oude belasting wat minder goed aan.
3) Combinatie?
Hopelijk blijft alles nu ok en komt er niet nog meer degradatieVoorlopig in ieder geval wat geld uitgespaard voor een nieuwe voeding.
[ Voor 3% gewijzigd door ParaWM op 02-11-2023 17:48 ]
Sinterklaas wil bier !
Ik heb 2 whirlpool airco's in mijn kleine huiskamer en dat werkt wel.Techkeizer schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 18:06:
Ik heb een RTX 3060 ti ge-undervolt naar 1890mhz en 900mv. Ik zie nu max een temperatuur van 71, maar mijn hotspot temperatuur gaat naar 91. Kan iemand mij helpen om iets meer te undervolten en beide minimaal 5 graden lager te krijgen zonder prestatieverlies?
Asus RTX 4090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram
Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts
[ Voor 9% gewijzigd door JDx op 23-02-2024 23:08 ]
[ Voor 18% gewijzigd door JDx op 27-02-2024 13:00 ]
Is wss bug in Chromium Browsers.JDx schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 12:59:
Niemand? Het probleem is nog niet verholpen en gebeurt vooral als ik meerdere Twitch streams open heb, nooit als ik aan het gamen ben ofzo. Volgens mij dus ook alleen maar in Chrome (of als Chrome open is).
We gaan A proberen, anders B, thanks.Albinoraptor schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 13:38:
[...]
Is wss bug in Chromium Browsers.
Ga in chrome naar: chrome://flags/
Zoek bovenin inzoekbalk op GPU en zet dan optie 'Choose ANGLE graphics backend' naar OpenGL.
Mocht dat niet werken dan probeer GPU rasterization in zelfde menu te disablen.
Nee, het is geen bug van Chromium, ook niet van NVIDIA maar het is een bug van Windows 11. Het schijnt opgelost te zijn met Windows 11 Inside Build 26002
Gebeurt ook in W10 in Chrome en daar heb ik het over, want daar heb ik er zelf last van op werk PC en thuis PC en deze oplossing hielp om het te verhelpen.MikeRoG schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 13:54:
[...]
Nee, het is geen bug van Chromium, ook niet van NVIDIA maar het is een bug van Windows 11. Het schijnt opgelost te zijn met Windows 11 Inside Build 26002
Ik heb Tweakers open, 15 Twitch kanalen en ben een AI afbeelding aan het genereren met ComfyUI en kan tot op heden de blokken nog niet herproduceren, even aankijken of het zo blijft.Albinoraptor schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 14:12:
[...]
Gebeurt ook in W10 in Chrome en daar heb ik het over, want daar heb ik er zelf last van op werk PC en thuis PC en deze oplossing hielp om het te verhelpen.
Thanks man, ik heb echt sinds vanmiddag geen flickering of blokje meer gezien, hopelijk blijft dit morgen zo.Albinoraptor schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 14:12:
[...]
Gebeurt ook in W10 in Chrome en daar heb ik het over, want daar heb ik er zelf last van op werk PC en thuis PC en deze oplossing hielp om het te verhelpen.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq