Best bizar dat je de garantieseal moet verbreken om een mod uit te voeren die ervoor zorgt dat je je garantie niet zo snel hoeft aan te spreken heLode Ver schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 11:04:
[...]
Ik heb zelf recent de thermal pads van mijn MSI 3080 Suprim X vervangen omdat ik tijdens minen en gamen nogal hoge VRAM temps had (110°C) en deze durfde te throttlen.
Via amazon onderstaande pads aangekocht van 2mm en 1,5mm en mijn VRAM temperatuur is gezakt van 110°C naar 82/84 °C, dus toch een 25°C verbetering. Voor de GPU core merk ik ook een 9°C verbetering bij het gebruiken van MX-4 die ik van enkele jaren geleden nog had liggen. (Staat 8 jaar bruikbaarheid op).
https://www.amazon.de/s?k...3%95%C3%91&ref=nb_sb_noss
Ik heb de sticker van garantie er zorgvuldig afgenomen met een breekmes en vervolgens terug op dezelfde schroef geplakt, dus indien ik garantie zou nodig hebben en ze hem niet volledig openschroeven zou dit moeten onopgemerkt lopen.

Ik heb overigens precies hetzelfde gedaan met mijn 3080 Suprim X. Voor een premiummodel is het gewoon genant wat voor goedkope meuk ze gebruiken.