Toon posts:

[Nvidia GeForce RTX 30XX] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 46 47 48 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 25 producten

• balarina
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 19:37
Help!!!! schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 21:25:
Bij 80c zie ik het nut niet echt om te gaan vervangen. Vooral niet bij deze prijzen mocht je onverhoopt je kaart slopen (niet dat dat gauw gebeurt als je weet wat je doet maar toch). :X
Fair point. Ik wou zelf vroeg of laat de pads toch gaan vervangen. Gezien het resultaat misschien niet de beste keus, maar ja hij leeft nog. En hopelijk langer dan het garantie termijn :p

Moet zeggen vind de 4k performance beetje tegenvallen met de gigabyte rtx 3080 gaming oc. Misschien verwachte ik er teveel van. Maar in valhalla en cyberpunk op 4k ultra haal ik avg 45fps en zelfs daarvoor moet ik de settings lichtelijk down tweaken. Zijn dan ook wel niet de best optimized games, iemand een game die wel goed zou moeten draaien op 4k ultra op de 3080. Met goed bedoel ik 60+ fps. Zit steeds maar te denken dat er iets mis is met mijn kaart, ga denk ik maar gewoon de fps counter weghalen :+

Met timespy haal ik een total score van 16400. GPU: 17580 en CPU 11400 ongeveer. Wat volgens mij wel rond het geen zit wat je mag verwachten.

[Voor 6% gewijzigd door balarina op 03-09-2021 21:58]

• RichD1011
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 20-09 15:50
balarina schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 20:38:
YouTube: Convert Windows from Legacy BIOS to UEFI and partition MBR to GPT wi...

Niemand vraagt hierom, maar dit filmpje is echt mijn redding geweest om resizable bar te kunnen unlocken. Held.
Merk je nu ook echt verschil? ik heb de boel bewust uitgelaten omdat het bij oudere titels averechts werkt en bij nieuwe titels het verschil menig maal amper merkbaar is.

• balarina
RichD1011 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 23:24:
[...]

Merk je nu ook echt verschil? ik heb de boel bewust uitgelaten omdat het bij oudere titels averechts werkt en bij nieuwe titels het verschil menig maal amper merkbaar is.
Iets hogere timespy score, maar dat is verwaarloosbaar denk ik.

Ingame enkel getest met valhalla, 4k hoge settings. Geen verschil helaas. Als je een nieuwsgierig bent naar specifieke titels wil ik het best voor je testen. Oude titels draaien toch wel snel, omdat die wat minder veeleisend zijn beredeneerde ik. En ik wil vooral de beste performance met nieuwere games in 4k. Maar zoals ik ook al las zou het verschil enkele % zijn op een user na die zij 1-15% haha.

Echter heb ik niet de bios van mijn gpu geupdate. Wat mij wel werd verteld te moeten doen om het goed te laten werken.
https://www.gigabyte.com/...rev-20/support#support-dl
Bij rev 1.0 zijn er wel bios uitgebracht. Voor rev 2.0 niet als ik kijk bij support, en rev 1.0 bios of rev 2.0 durf ik niet te flashen. Waarschijnlijk komt er al een resizable bar enabled bios al stock geleverd, want als ik in gpu-z of control panel van nvidea kijk staat resizable bar nu wel echt aan.

• Help!!!!
  • Registratie: juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

balarina schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 21:55:
[...]

Fair point. Ik wou zelf vroeg of laat de pads toch gaan vervangen. Gezien het resultaat misschien niet de beste keus, maar ja hij leeft nog. En hopelijk langer dan het garantie termijn :p
Voor mensen die bijv. nog een 3080 voor rond de 800 a 900 hebben gekocht zijn veel verhalen bekend dat zij geen vervangende kaart kregen maar geld terug omdat deze kaarten inmiddels ongeveer het dubbele in de winkel kostten. Dan ben je mooi in de aap gelogeerd. Maar misschien speelt dat voor jou niet.
Moet zeggen vind de 4k performance beetje tegenvallen met de gigabyte rtx 3080 gaming oc. Misschien verwachte ik er teveel van. Maar in valhalla en cyberpunk op 4k ultra haal ik avg 45fps en zelfs daarvoor moet ik de settings lichtelijk down tweaken. Zijn dan ook wel niet de best optimized games, iemand een game die wel goed zou moeten draaien op 4k ultra op de 3080. Met goed bedoel ik 60+ fps. Zit steeds maar te denken dat er iets mis is met mijn kaart, ga denk ik maar gewoon de fps counter weghalen :+

Met timespy haal ik een total score van 16400. GPU: 17580 en CPU 11400 ongeveer. Wat volgens mij wel rond het geen zit wat je mag verwachten.
De timespy scores kun je bijv met reviews vergelijken, is dat ongeveer hetzelfde dan presteert je kaart naar verwachting.

Voor zware games op 4k met high settings blijft er zelfs met een 3080 behoorlijk wat te wensen over.

Neem aan dat je voor Cyberpunk DLSS gebruikt. Ik game niet op 4k maar dat geeft bij mij veel prestatiewinst en ziet er imho nog steeds erg goed uit.

PC Specs
Asus Crosshair VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | ASUS RTX 3080 TUF OC | Crucial M500 240GB SATA | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM850x |

• balarina
Ja, dat is wel heel zuur. Achja ik ga er maar gewoon vanuit dat die jaren meegaat, als gigabyte rma service super goed was had ik het sws niet gedaan.

Dit filmpje: Nvidia Control Panel Best Settings for Gaming Quality | How to Optimize Nvidia Control Panel
YouTube: Nvidia Control Panel Best Settings for Gaming Quality | How to Optim... Is eingelijk wel een must watch voor iedereen. Lmao

Vond dit ook een goede video:
https://www.youtube.com/w...Ls&ab_channel=GamerHeaven

[Voor 8% gewijzigd door balarina op 04-09-2021 13:03]

• Degrader
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 23:18
Vandaag mijn 3080 Ti FE binnen gekregen en ik zie dat mijn Port Royal score aan de lage kant is, namelijk ongeveer 12600. In zowat alle reviews scoort de 3080 Ti FE rond de 13000. Ik heb al verschillende drivers geprobeerd, ook al een oudere bios geflasht. Maar maakt niks uit. Willen degene met ook een 3080 Ti FE hun score delen? En graag ook de grafiek waar de GPU frequentie en temperatuur wordt weergegeven. Dan kan ik het eens vergelijken 😊

Mijn systeem
5800X PBO +50MHz negative curve per core
Asus B550-i met laatste officiële bios
2x 16GB DDR3600 16-19-19-39 1T
3080 Ti FE

• Rogerrrrrr
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 21-09 10:37
Vandaag een RMA aangevraagd voor mijn Inno3D RTX 3080 iChill X4 LHR

Kaart klinkt tijdens het gamen alsof ie opstijgt en blaast ontzettend hete lucht de kast uit. Zodra er ook maar iets van 3D game op het scherm verschijnt is het raak. Leek er ook op alsof het steeds erger werd. Ik ben verder niet technisch, maar een dusdanige kaart zou zo niet moeten reageren op 3D games, denk ik. We zullen zien.

Iemand enige ervaring met Inno3D en RMA's? Ik zal al iets van 4 maanden voorbijkomen?

• Koldur
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 22:12

Koldur

Virtual Boy

@Degrader Heb je al eens met GPU-Z gekeken of je tegen power of temp limits aanloopt met het testen? Misschien iets met airflow/kast?

@Rogerrrrrr Ook bij jou zou het niet vreemd zijn als het met airflow/kast te maken heeft. Ik had het ook en bleek echt aan mijn kast i.c.m. fans e.d. te liggen, nieuwe kast en fans goed instellen en weg was de herrie.

i7 10700K, Corsair H100i RGB Pro XT, Gigabyte Z490 Gaming X, Zotac Amp Holo RTX 3080 10GB, Corsair DDR4 Vengeance LPX 2x8GB 3200 C16, 500GB WD SN750 NVMe SSD, Crucial MX500 512GB SSD, 6TB WD Purple, Phanteks Eclipse P360A

• Rogerrrrrr
@Koldur Dank voor de tip, maar ik denk dat de kast en airflow niet het probleem zijn.

Fractal Design Define Mini C (is klein, klopt)
- twee fans voorin (blazen in - waarvan één bijna direct op de GPU blaast)
- één fan achterin (blaast uit)
- radiator voor waterkoeling CPU boven in (blaast uit)

Dus er word genoeg ingeblazen en uitgeblazen. CPU doet het prima in deze kast. Hitte bij blazen van kaart is gigantisch en komt overal uit. Ik denk eerder dat de kaart niet goed in elkaar gezet is en dus niet optimaal de hitte afvoert en gekoeld wordt. We zullen het zien.

• Koldur

Koldur

Virtual Boy

@Rogerrrrrr Enige wat mij nog opvalt aan het verhaal, buiten dat het erg goed klinkt qua airflow, is dat je opnoemt dat hij ontzettend hete lucht uitblaast. Dat zou betekenen dat de koeling goed zijn werk doet en het misschien aan een agressieve fan profile ligt?

i7 10700K, Corsair H100i RGB Pro XT, Gigabyte Z490 Gaming X, Zotac Amp Holo RTX 3080 10GB, Corsair DDR4 Vengeance LPX 2x8GB 3200 C16, 500GB WD SN750 NVMe SSD, Crucial MX500 512GB SSD, 6TB WD Purple, Phanteks Eclipse P360A

• superduper
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 21:30

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Degrader schreef op woensdag 8 september 2021 @ 15:50:
Vandaag mijn 3080 Ti FE binnen gekregen en ik zie dat mijn Port Royal score aan de lage kant is, namelijk ongeveer 12600. In zowat alle reviews scoort de 3080 Ti FE rond de 13000. Ik heb al verschillende drivers geprobeerd, ook al een oudere bios geflasht. Maar maakt niks uit. Willen degene met ook een 3080 Ti FE hun score delen? En graag ook de grafiek waar de GPU frequentie en temperatuur wordt weergegeven. Dan kan ik het eens vergelijken 😊

Mijn systeem
3080 Ti FE
Ik wil die bench best eens draaien, maar zie ik nu goed dat je een benchmark tool moet KOPEN? Voor $ 30,- sorry, dat gaat me wat ver.

Of kijk ik verkeerd en kan je hem wel ergens 'gewoon' downloaden, dan hoor ik het graag :)

• Rogerrrrrr
@Koldur daar houdt mijn kennis op. Dus als je misschien een link met uitleg hebt kan ik er verder naar kijken. Ik zal er eens op googelen. Thanks!

• Koldur

Koldur

Virtual Boy

Rogerrrrrr schreef op woensdag 8 september 2021 @ 17:10:
@Koldur daar houdt mijn kennis op. Dus als je misschien een link met uitleg hebt kan ik er verder naar kijken. Ik zal er eens op googelen. Thanks!
Hier een beginnetje:
https://linustechtips.com...-fan-speed-and-fan-curve/

Voor de rest even googlen op custom fan curve.

Daarbij komt dat de Inno3D GPU's vaak als herriemakers worden gezien. Maar lijkt mij dat dit met een goede fan curve wel beter moet kunnen.

[Voor 14% gewijzigd door Koldur op 08-09-2021 17:29]

• benchMarc
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 00:18
Help!!!! schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 21:25:
Bij 80c zie ik het nut niet echt om te gaan vervangen. Vooral niet bij deze prijzen mocht je onverhoopt je kaart slopen (niet dat dat gauw gebeurt als je weet wat je doet maar toch). :X
Nou, er valt wat voor te zeggen om het wel te doen. Gisteren mijn Gigabyte RTX3090 OC teruggestuurd ivm RIP. Ik verdenk dat ie overleden is door te slechte koeling. Een keer eerder kreeg ik al eens zwart beeld en begonnen de fans ineens op 100% te loeien. De 2e keer was t RIP.

Nu wordt het vast maanden wachten voordat ik een vervanging krijg. Lekker gamen op een GeForce 680 uit 2012 :/ Dan heb je mooi 2600 betaald, gaat je kaart eraan en kun je mooi wachten ivm die achterlijk lage beschikbaarheid.

• ParaWM
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 22:23

ParaWM

Pro Prutser

Degrader schreef op woensdag 8 september 2021 @ 15:50:

Mijn systeem
3080 Ti FE
12888 uit of the box. 13900 met UV. 14015 na re-pad. Dit alles met 5900X met PBO Auto (geen CO) en mem 3800mbps CL14.

Sinterklaas wil bier !

• Rogerrrrrr
Koldur schreef op woensdag 8 september 2021 @ 17:28:
[...]

Hier een beginnetje:
https://linustechtips.com...-fan-speed-and-fan-curve/

Voor de rest even googlen op custom fan curve.

Daarbij komt dat de Inno3D GPU's vaak als herriemakers worden gezien. Maar lijkt mij dat dit met een goede fan curve wel beter moet kunnen.
Thanks. Ik heb wat aan de fan curves zitten sleutelen. Twee systeem fans aan de GPU temp gekoppeld en een wat ander profiel gegeven, zodat er genoeg koele lucht de kat in wordt geblazen. Het lijkt een verschil te maken, maar moet wat langer testen om het zeker te weten. Ik zal ook nog naar de fans van de GPU kijken. Nogmaals bedankt voor de tips!

• Degrader
ParaWM schreef op woensdag 8 september 2021 @ 19:42:
[...]

12888 uit of the box. 13900 met UV. 14015 na re-pad. Dit alles met 5900X met PBO Auto (geen CO) en mem 3800mbps CL14.
Bedankt! Dat is toch een iets hogere score dan die van mij. Gebruik je Windows 11 of 10?
Zou je de grafiek waarin de temperatuur en klokfrequentie van de GPU nog willen delen? Dan ik deze vergelijken met die van mij.

• jbbrans
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 23:50
superduper schreef op woensdag 8 september 2021 @ 17:04:
[...]

Ik wil die bench best eens draaien, maar zie ik nu goed dat je een benchmark tool moet KOPEN? Voor $ 30,- sorry, dat gaat me wat ver.

Of kijk ik verkeerd en kan je hem wel ergens 'gewoon' downloaden, dan hoor ik het graag :)
Even zoeken en je kan een licentie kopen voor voor de standaard versie voor €2,65.

• ZelianGuy
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 20-09 16:56
Rogerrrrrr schreef op woensdag 8 september 2021 @ 19:56:
[...]

Thanks. Ik heb wat aan de fan curves zitten sleutelen. Twee systeem fans aan de GPU temp gekoppeld en een wat ander profiel gegeven, zodat er genoeg koele lucht de kat in wordt geblazen. Het lijkt een verschil te maken, maar moet wat langer testen om het zeker te weten. Ik zal ook nog naar de fans van de GPU kijken. Nogmaals bedankt voor de tips!
Wat het belangrijkste is om te kijken zijn de temperaturen die je behaalt. Een warme kaart is niet perse slecht. Daar zijn die kaarten gewoon voor gemaakt. En deze generatie zijn de kaarten een stukje luider want meer wattage die wordt gebruikt

• Zuvio
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 22:43
ZelianGuy schreef op donderdag 9 september 2021 @ 10:49:
[...]

Wat het belangrijkste is om te kijken zijn de temperaturen die je behaalt. Een warme kaart is niet perse slecht. Daar zijn die kaarten gewoon voor gemaakt. En deze generatie zijn de kaarten een stukje luider want meer wattage die wordt gebruikt
Tenzij je een TUF of Gaming X Trio koopt die cool en stil zijn, ondanks de 350W+.

• ZelianGuy
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 20-09 16:56
Zuvio schreef op donderdag 9 september 2021 @ 11:01:
[...]

Tenzij je een TUF of Gaming X Trio koopt die cool en stil zijn, ondanks de 350W+.
Die zijn inderdaad wel wat stiller. Maar er is alsnog wel een significant verschil met de vorige generatie!

• Zuvio
ZelianGuy schreef op donderdag 9 september 2021 @ 11:37:
[...]

Die zijn inderdaad wel wat stiller. Maar er is alsnog wel een significant verschil met de vorige generatie!
Jazeker, ik heb nu een 1080ti van msi en die hoor je echt wel als hij richting 80C gaat. Echt blazen. Vandaar ook een undervolt.

Ik aas echt op de asus TUF want die zie ik als meest degelijk gebouwd, stil en koel. Rond de 65-67C en dat is echt wat ik veel liever heb dan 1-2 fps meer door extra power. Die extra power die heel wat meer vermogen en herrie kost.

• jantje 2
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 18:48
ZelianGuy schreef op donderdag 9 september 2021 @ 11:37:
[...]

Inderdaad als mijn 3080 TUF gaat blazen hoor je hem ook wel. Maar dat is wel pas na 75%> fanspeed en ik kom daar niet zo vaak aan. Vind hem daaronder goed te doen. Ik heb het nadeel dat mijne best wel aanwezige coil whine heeft, maar als dat er niet was geweest perfecte kaart. Tempraturen ook niet boven de 70 graden tot nu toe.

• Zuvio
jantje 2 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 11:41:
[...]

Inderdaad als mijn 3080 TUF gaat blazen hoor je hem ook wel. Maar dat is wel pas na 75%> fanspeed en ik kom daar niet zo vaak aan. Vind hem daaronder goed te doen. Ik heb het nadeel dat mijne best wel aanwezige coil whine heeft, maar als dat er niet was geweest perfecte kaart. Tempraturen ook niet boven de 70 graden tot nu toe.
Met die coil whine, weet je ook op hoeveel fps je dan zit? Niet dat je in een menu op 500+ fps komt en dan alleen coil whine hebt?

• jantje 2
Zuvio schreef op donderdag 9 september 2021 @ 13:11:
[...]

Met die coil whine, weet je ook op hoeveel fps je dan zit? Niet dat je in een menu op 500+ fps komt en dan alleen coil whine hebt?
Ja, is eigenlijk op alle FPS wel aanwezig. als ik gewoon in game zit gecapped op de refreshrate van mijn monitor is er ook coil whine te horen. Getest in Furmark, RD2D, BFV5 en PUBG. Bij hogere FPS wel meer hoorbaar natuurlijk. Ik hoor zelfs licht iets als mijn fans draaien idle in Windows. Denk dat ik vooral pech heb met mijn kaart, op internet weinig mensen die hetzelfde ervaren met een TUF gaming. Het zou eventueel missn ook kunnen liggen aan de stroom in mijn huis. Heb ook coil whine in mijn voeding namelijk :+

Nu maar hopen dat het langzaam slijt of proberen te undervolten. Enige opties die ik nog had.

[Voor 11% gewijzigd door jantje 2 op 09-09-2021 14:00]

• SteffanS
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 21-09 16:06
Vraagje is de RTX3080 zoveel beter dan de RTX3070Ti Fe ? Heb nu de laatste te pakken gekregen tegen de normale prijs. Aangezien de RTX3080 moeilijk te pakken is lijkt het me misschien verstandig om deze te houden. De monitor die ik nu heb is LG 27UL550 (4K 60Hrz). Wat denken jullie ?

• Zuvio
3070 ti: 73 fps gemiddeld
3080 : 90 fps gemiddeld
op 4K over 12 games

Jij bepaalt hoeveel geld je wil spenderen, maar beide maxen dus een 4K 60Hz scherm.
1% low fps is 62 op de 3070 ti, dus ook daar geen issues voor jouw scherm.

edit: bron is hardware unboxed 3070 ti review

[Voor 29% gewijzigd door Zuvio op 09-09-2021 16:14]

• jantje 2
SteffanS schreef op donderdag 9 september 2021 @ 15:48:
Vraagje is de RTX3080 zoveel beter dan de RTX3070Ti Fe ? Heb nu de laatste te pakken gekregen tegen de normale prijs. Aangezien de RTX3080 moeilijk te pakken is lijkt het me misschien verstandig om deze te houden. De monitor die ik nu heb is LG 27UL550 (4K 60Hrz). Wat denken jullie ?
Ongeveer tussen de 15-25% sneller afhankelijk van de games. Gemiddeld zoals hiervoor aangegeven 20%. Maar de 3070TI is verder ook een goede kaart, dus het is maar net wat je belangrijk vindt ;)

• ParaWM

ParaWM

Pro Prutser

Degrader schreef op woensdag 8 september 2021 @ 22:55:
[...]

Bedankt! Dat is toch een iets hogere score dan die van mij. Gebruik je Windows 11 of 10?
Zou je de grafiek waarin de temperatuur en klokfrequentie van de GPU nog willen delen? Dan ik deze vergelijken met die van mij.
Zover ik kan zien kun je van oude testen niet de grafiek naar voren krijgen meer. Dit is mijn huidige daily setting met niet maximale OC/UV. Ik vind trouwens 200 punten uit elkaar geen significant verschil. Zeker met een andere processor.

Volgens mij moet dit ook werken (deze link) met stock, daily en max.
https://www.3dmark.com/co...000/pr/1211177/pr/1159189

Sinterklaas wil bier !

• Degrader
ParaWM schreef op donderdag 9 september 2021 @ 17:31:
[...]

Zover ik kan zien kun je van oude testen niet de grafiek naar voren krijgen meer. Dit is mijn huidige daily setting met niet maximale OC/UV. Ik vind trouwens 200 punten uit elkaar geen significant verschil. Zeker met een andere processor.

Volgens mij moet dit ook werken (deze link) met stock, daily en max.
https://www.3dmark.com/co...000/pr/1211177/pr/1159189

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Met niet maximale oc/undervolt bedoel je dat je wel wat hebt of en undervolt hebt toegepast neem ik aan. Want dit zou voor een FEbop stock settings wel heel hoog zijn.

• Grunge31
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 21-09 10:34
jantje 2 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 13:59:
[...]

Ja, is eigenlijk op alle FPS wel aanwezig. als ik gewoon in game zit gecapped op de refreshrate van mijn monitor is er ook coil whine te horen. Getest in Furmark, RD2D, BFV5 en PUBG. Bij hogere FPS wel meer hoorbaar natuurlijk. Ik hoor zelfs licht iets als mijn fans draaien idle in Windows. Denk dat ik vooral pech heb met mijn kaart, op internet weinig mensen die hetzelfde ervaren met een TUF gaming. Het zou eventueel missn ook kunnen liggen aan de stroom in mijn huis. Heb ook coil whine in mijn voeding namelijk :+

Nu maar hopen dat het langzaam slijt of proberen te undervolten. Enige opties die ik nog had.
Slijten zal niet gebeuren. Erger worden kan wel.
Heb je eens goed geluisterd of het bij je kaart vandaan komt?

Ik heb een 3070 Vision van GB en ik had er ook last van dacht ik. Uiteindelijk bleek het uit de voeding weg te komen. Voeding vervangen en probleem was opgelost. 🥳

• ParaWM

ParaWM

Pro Prutser

Degrader schreef op donderdag 9 september 2021 @ 17:48:
[...]

Met niet maximale oc/undervolt bedoel je dat je wel wat hebt of en undervolt hebt toegepast neem ik aan. Want dit zou voor een FEbop stock settings wel heel hoog zijn.
Precies, UV met 80% van de max clock ongeveer.

Sinterklaas wil bier !

• Degrader
ParaWM schreef op donderdag 9 september 2021 @ 19:07:
[...]

Precies, UV met 80% van de max clock ongeveer.
Ok, interessant.

Ik had met MSI afterburner een scan gedaan met stock settings, dus powerlimit op 0%. Ik kreeg slechts een +35 MHz erbij.
Wat is jouw undervolt waarde? Dan heb ik een indicatie.
En 80% van de max clock, hoe hoog boost de GPU dan nog?

• ParaWM

ParaWM

Pro Prutser

Degrader schreef op donderdag 9 september 2021 @ 19:38:
[...]

Ok, interessant.

Ik had met MSI afterburner een scan gedaan met stock settings, dus powerlimit op 0%. Ik kreeg slechts een +35 MHz erbij.
Wat is jouw undervolt waarde? Dan heb ik een indicatie.
En 80% van de max clock, hoe hoog boost de GPU dan nog?
1860mhz @ 850mV (PR score 13447), 1920mhz @ 900mV (PR score 13867), 2010mhz @ 962mV (PR score 13956). Dat zijn 100% stabiele waardes voor mij. Daily is nu 1965mhz @ 962mV om wat marge te hebben met score 13781 zoals hierboven gemeld. Waar hij echt tot boost scheelt per game/benchmark. Dit is waar ik steeds de curve op had afgetopt.

Ik heb nog op 2025mhz/962mV wat becnhes kunnen draaien waar ik het boven de 14K scoorde, maar dat was dan toch heel soms crash in games.

Zo, scheelt jou weer 3 uur testen, want heel veel zal het niet schelen :P Alles wel met PL op +15%. En dit was voor dat ik hem gere-pad heb.

[Voor 5% gewijzigd door ParaWM op 09-09-2021 21:41]

Sinterklaas wil bier !

• jantje 2
Grunge31 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 19:05:
[...]

Slijten zal niet gebeuren. Erger worden kan wel.
Heb je eens goed geluisterd of het bij je kaart vandaan komt?

Ik heb een 3070 Vision van GB en ik had er ook last van dacht ik. Uiteindelijk bleek het uit de voeding weg te komen. Voeding vervangen en probleem was opgelost. 🥳
Ik dacht dat het eerst uit mijn voeding( Be Quiet Straight Power 11 750W ) kwam, andere voeding geprobeerd van hetzelfde merk en type en een andere voeding met meer wattage ( Corsair rm850X 850W ). Geen verschil tussen die drie voedingen. Toen me voeding los stond van me pc hoorde ik ook pas dat het ook in mijn kaart zit. In mijn geval is het dus zowel uit de voeding als uit de kaart -O-.

Verder weinig andere opties nog.

• Degrader
ParaWM schreef op donderdag 9 september 2021 @ 21:40:
[...]

1860mhz @ 850mV (PR score 13447), 1920mhz @ 900mV (PR score 13867), 2010mhz @ 962mV (PR score 13956). Dat zijn 100% stabiele waardes voor mij. Daily is nu 1965mhz @ 962mV om wat marge te hebben met score 13781 zoals hierboven gemeld. Waar hij echt tot boost scheelt per game/benchmark. Dit is waar ik steeds de curve op had afgetopt.

Ik heb nog op 2025mhz/962mV wat becnhes kunnen draaien waar ik het boven de 14K scoorde, maar dat was dan toch heel soms crash in games.

Zo, scheelt jou weer 3 uur testen, want heel veel zal het niet schelen :P Alles wel met PL op +15%. En dit was voor dat ik hem gere-pad heb.
Bedankt voor je uitgebreide reactie!

Toch scheelt het voor mijn 3080 Ti behoorlijk. Ik heb bijvoorbeeld ook 1920 MHz geprobeerd bij 900mV, maar dan loopt ie vast in Port Royal. Dus ik heb gewoon niet zo'n goede chip. Dat bleek ook wel uit mijn stockscore die zo'n 2,5-3,5% lager uitvalt dan wat ik op internet tegen kom en die van jou.

Als NBB weer dropt, misschien nogmaals een 3080 Ti proberen te scoren en hopelijk heb ik dan een wat betere chip.

Update: och, ik zie nu net dat je zegt dat het met powerlimit op +14% is, ik had het getest op stock 8)7

Morgen nog maar eens proberen 😊

[Voor 5% gewijzigd door Degrader op 09-09-2021 23:00]

• Degrader
ParaWM schreef op donderdag 9 september 2021 @ 21:40:
[...]

+14% maakt helaas niets uit, ik heb gewoon een minder exemplaar.
Mijn standaard curve in Afterburner raakt aan het eind maximaal 1950 MHz. Ik schat dat die van jou dan wel standaard tot 2010 MHz komt. Klopt dat?

• ParaWM

ParaWM

Pro Prutser

Degrader schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 14:42:
[...]

+14% maakt helaas niets uit, ik heb gewoon een minder exemplaar.
Mijn standaard curve in Afterburner raakt aan het eind maximaal 1950 MHz. Ik schat dat die van jou dan wel standaard tot 2010 MHz komt. Klopt dat?
Als ik op Reset klik, dan komt er een curve met 2010mhz bij 1106mV ja. Maar dat haalt hij nooit met die settings.

Sinterklaas wil bier !

• Degrader
ParaWM schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 18:01:
[...]

Als ik op Reset klik, dan komt er een curve met 2010mhz bij 1106mV ja. Maar dat haalt hij nooit met die settings.
Dat klopt, maar bij mij haalt ie de 1950 ook nooit. Wat ik bedoel is dat de maximale frequentie een indicatie is van de kwaliteit van de chip. Ik denk dat als je mijn curve over die van jou zou zetten, dat die van jou overal zo'n 60 MHz boven de curve van mij uitsteekt. Ofwel, jouw chip boost in gelijke omstandigheden 60 MHz hoger dan die van mij. Dat verklaart dat jij in Port Royal bijna 300 punten hoger scoort.

• stin00
  • Registratie: mei 2013
  • Niet online
Random drop bij LDLC:

3070 ti: https://www.ldlc.com/fiche/PB15668744.html

Edit: oeps verkeerde topic :+

[Voor 19% gewijzigd door stin00 op 10-09-2021 21:04]

• balarina
Zelf lang lopen tweaken aangezien ik niet tevreden was over mijn rtx 3080 game prestaties. Van thermal pads vervangen, tot overclocken en nvidea control panel tweaken.. Uiteindelijk deze simple tweaks gaven mij de grootste verandering:

-geforce now overlay en andere onnodige programma's uitzetten, dit gaf een duidelijke fps boost. Zeker als geforce constant aan het recorden was.
-ik gebruikte voorheen een monitor en TV tegelijk. Gamen doe ik altijd op de TV in full screen mode. Mijn monitor kon ik dan niet gebruiken dus ik nam aan dat het niet zoveel zou boeien voor performance. Maar nu ik met windows button + p second screen only selecteer en gewoon in full screen game en mijn monitor dus uit heb zie ik echt een aanzienlijk fps boost.

Klinkt logisch maar voor mij heeft het echt lang geduurd voor ik hier achter ben gekomen. Is nu pas echt genieten van de gpu.

• JDx
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 02:15

JDx

Ben ik ^

Hebben hier mensen een 3060 Ti? Hoe bevalt die met gamen en terugverdienen via bijvoorbeeld NiceHash?

Gaming vergelijking met een 3060 of 3070?

Wil van 3060 naar 3070, maar die zijn schaars en relatief gezien meer overpriced dan een 3060 Ti.

Dingen als Twitter enzo.

• saxx07
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 21:52
JDx schreef op woensdag 15 september 2021 @ 10:45:
Hebben hier mensen een 3060 Ti? Hoe bevalt die met gamen en terugverdienen via bijvoorbeeld NiceHash?

Gaming vergelijking met een 3060 of 3070?

Wil van 3060 naar 3070, maar die zijn schaars en relatief gezien meer overpriced dan een 3060 Ti.
Ik heb de pricewatch: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 3060 Ti V2 OC Edition met LHR. Ik moet zeggen dat ik er erg blij mee ben. Gekocht toen hij € 679,-- was bij Alternate. (eind juli)

Ik haal in Time Spy 12389 qua Graphics score. Dit is wel met een eigen oc. Ook met gamen vind ik hem erg fijn. Hij is erg stil en heb de temperatuur niet boven de 63 graden gezien. Heb de fan curve nog niet aangepast.

Ik denk dat het verschil tussen een 3060Ti en de 3070 niet erg groot is en zeker niet het prijs verschil waard.
Maar dat is mijn bescheiden mening ;)

Met minen heb ik helaas geen ervaring, misschien moet ik dat toch eens gaan proberen :+ .

• JDx

JDx

Ben ik ^

saxx07 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 11:06:
[...]

Ik heb de pricewatch: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 3060 Ti V2 OC Edition met LHR. Ik moet zeggen dat ik er erg blij mee ben. Gekocht toen hij € 679,-- was bij Alternate. (eind juli)

Ik haal in Time Spy 12389 qua Graphics score. Dit is wel met een eigen oc. Ook met gamen vind ik hem erg fijn. Hij is erg stil en heb de temperatuur niet boven de 63 graden gezien. Heb de fan curve nog niet aangepast.

Ik denk dat het verschil tussen een 3060Ti en de 3070 niet erg groot is en zeker niet het prijs verschil waard.

Met minen heb ik helaas geen ervaring, misschien moet ik dat toch eens gaan proberen :+ .
Dat was dus ook mijn idee, volgens mij is het meer een 3070- dan een 3060+ zeg maar.

Terwijl die 3070 (Ti) overal veel duurder zijn.

Dingen als Twitter enzo.

• kneusteun
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 20:42
saxx07 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 11:06:
[...]

Ik heb een 3070 voor 730,- en een score van 14000+- zonder OC
Kortom het hangt allemaal van de prijs af die je er voor neergelegd hebt.

• JDx

JDx

Ben ik ^

kneusteun schreef op woensdag 15 september 2021 @ 14:06:
[...]

Ik heb een 3070 voor 730,- en een score van 14000+- zonder OC
Kortom het hangt allemaal van de prijs af die je er voor neergelegd hebt.
Kortom het hangt allemaal af van wanneer je hem gekocht hebt.

Als je hem nu koopt dan is een 3060 Ti iets duurder dan een 3060 en een 3070 veel duurder, terwijl het prestatieverschil kleiner is.

Als een 3070 niet onder de 800 euro meer komt, dan ga ik voor een 3060 Ti.
3060 +-499
3060 Ti +-649
3070 +-749
3070 Ti <849
Dit hou ik ongeveer aan.

[Voor 10% gewijzigd door JDx op 15-09-2021 14:26]

Dingen als Twitter enzo.

• kneusteun
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 20:42
Het kutte is dat ik liever destijds voor de 3080 was gegaan, dat prijs verschil was toen niet heel groot (zeker met de prijzen van nu!?!?).
En het ergste is achteraf heb ik hem gekregen van werk, dus dan was het helemaal easy choice geweest, dus nu maar aan het wachten op die evga upgrade program... als dat er ooit van komt.

• Degrader
ParaWM schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 18:01:
[...]

Vandaag een tweede exemplaar van de 3080 Ti FE gekocht (via V&A), omdat mijn eerste 3080 Ti FE dus een minder exemplaar was. Deze tweede scoort vergelijkbaar met die van jou (PR score: 12839) :) De voltage curve tobt in Afterburner bij 1131mV met 2010 MHz af. Oftewel, ik heb nu een betere chip te pakken :D

• Snippertje
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 21-09 13:40
Degrader schreef op woensdag 15 september 2021 @ 21:02:
[...]

Vandaag een tweede exemplaar van de 3080 Ti FE gekocht (via V&A), omdat mijn eerste 3080 Ti FE dus een minder exemplaar was. Deze tweede scoort vergelijkbaar met die van jou (PR score: 12839) :) De voltage curve tobt in Afterburner bij 1131mV met 2010 MHz af. Oftewel, ik heb nu een betere chip te pakken :D
Ben wel benieuwd naar je gemiddelde core snelheid dan. Vind je score vrij laag en denk dat je meer aan een Undervolt hebt.

Voorbeeld ik heb mijn 3090 op 860mv vastgezet met een core clock van 1860. Scheelt een hoop qua Temps en verbruik en een hogere of gelijke score.

https://www.3dmark.com/pr/1200339

[Voor 14% gewijzigd door Snippertje op 15-09-2021 21:23]

• Degrader
Snippertje schreef op woensdag 15 september 2021 @ 21:19:
[...]

Ben wel benieuwd naar je gemiddelde core snelheid dan. Vind je score vrij laag en denk dat je meer aan een Undervolt hebt.
Ja, het is nog niet op het niveau van de reviews 3080 Ti FE's, maar mijn vorige scoorde ongeveer 12630. Dat is echt laag te noemen.
Trouwens, ik heb het dan over stocksnelheden, dus geen overclocks.

• Snippertje
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 21-09 13:40
Degrader schreef op woensdag 15 september 2021 @ 21:27:
[...]

Ja, het is nog niet op het niveau van de reviews 3080 Ti FE's, maar mijn vorige scoorde ongeveer 12630. Dat is echt laag te noemen.
Trouwens, ik heb het dan over stocksnelheden, dus geen overclocks.
Toen ik zelf overstapte van kaart had ik in eerste instantie ook lagere performance en dat bleek een driver probleem. DDU kan nog weleens helpen. Wat zijn je temps?

Ook alle overlay meuk (HWI, afterburner zelf, Geforce overlay etc.) scheelt zo een paar 100 punten.

• ParaWM

ParaWM

Pro Prutser

Degrader schreef op woensdag 15 september 2021 @ 21:02:
[...]

Geinig :) Had geen idee dat die stock curve al afhankelijk was van je chip. Weer wat geleerd. nu nog kijken of de undervolt ook beter gaat op deze? Want ik zou me nog voor kunnen stellen dat met stock voltage de chip beter is, maar hij misschien minder lekker op undervolts reageert (advocaat van de duivel :+ )

Sinterklaas wil bier !

• Degrader
Snippertje schreef op woensdag 15 september 2021 @ 21:30:
[...]

Toen ik zelf overstapte van kaart had ik in eerste instantie ook lagere performance en dat bleek een driver probleem. DDU kan nog weleens helpen. Wat zijn je temps?

Ook alle overlay meuk (HWI, afterburner zelf, Geforce overlay etc.) scheelt zo een paar 100 punten.
Voordat ik switchte van de ene 3080 Ti naar de andere heb ik DDU gebruikt.
Wel draait de CAM software van NZXT op de achtergrond.

Ik heb een mini-itx-behuizing en ook nog eens op vrij warme zolder, dus ik ben redelijk snel temperatuur gelimiteerd, ja.

Ik heb een undervolt toegepast die bij mijn vorige exemplaar resulteerde in een vastloper, maar bij deze nieuwe dus niet: 1920 MHz op 900mV. De score is dan:

De temp loopt daarbij aan het einde van de PR-benchmark op tot een dikke 78 graden. De kloksnelheid is bij deze undervolt: 1935 MHz, maar zodra de de 72 graden wordt bereikt zakt ie in naar 1905 MHz. Als de herfst goed zijn intrede doet, zal het allemaal net ietsjes beter zijn :)

• anathema
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 23:07
Iemand ervaringen met de Rtx 3080 ti Ventus? Er lijken aardig wat in omloop te zijn nadat Megekko ze goedkoper verkocht, maar ze staan vooral op V&A lijkt t🙂

Door locked powerlimiet is er niet heel veel mogelijk. Ik heb nu 1920 mhz met 0.875 volt wat stabiel lijkt (metro exodus multiple loops heb ik met mn vorige 3080 al ontdekt is een goede indicator).

Hiermee loop ik al wel iets in de powerlimit met zwaardere games, maar blijft redelijk bij 1900 mhz in de buurt. Op zich wel OK, denk dat er niet meer in zit. Geheugen later es proberen.

anathema

• Degrader
ParaWM schreef op woensdag 15 september 2021 @ 21:31:
[...]

Geinig :) Had geen idee dat die stock curve al afhankelijk was van je chip. Weer wat geleerd. nu nog kijken of de undervolt ook beter gaat op deze? Want ik zou me nog voor kunnen stellen dat met stock voltage de chip beter is, maar hij misschien minder lekker op undervolts reageert (advocaat van de duivel :+ )
Ik moet dit trouwens wel enigszins nuanceren: de curve kan afhankelijk van de temperatuur nog wel veranderen bij eenzelfde exemplaar. Dus als je je kaart net gestresst hebt, dan is curve lager, dan wanneer de GPU al een tijdje idle is. Maar het verschil in frequentie tussen mijn twee exemplaren blijft wel zo'n 45 MHz over de gehele curve, dus zowel bij de lage temps als bij de hoge.

• Tim132
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 22:27
anathema schreef op woensdag 15 september 2021 @ 21:54:
Iemand ervaringen met de Rtx 3080 ti Ventus? Er lijken aardig wat in omloop te zijn nadat Megekko ze goedkoper verkocht, maar ze staan vooral op V&A lijkt t🙂
Ik heb deze 2 dagen terug ingebouwd nadat ik geluk had bij Megekko. Er zat zo een dingetje bij dat hij minder doorzakt wat ik erg netjes vond.

Gister heb ik er even time spy op gedraaid en een iets lagere score gehaald dan tweakers in hun review van het stock model: https://www.3dmark.com/3dm/66111503

Hij piekte op 75 graden en is over algemeen lekker stil, wel een beetje coil whine maar dat is wel te overzien verder.

Ik heb er nog niet echt veel aan getweakt verder en de ervaring leert dat ik dat waarschijnlijk ook niet ga doen. Maar je kan het altijd vragen als je iets specifieks wil weten :).

• anathema
Tim132 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 08:37:
[...]

Gister heb ik er even time spy op gedraaid en een iets lagere score gehaald dan tweakers in hun review van het stock model: https://www.3dmark.com/3dm/66111503
Dank je, was even benieuwd wat anderen voor resultaten krijgen met deze. Op zich is undervolt curve wel de moeite waard; gemiddelde kloksnelheid in timespy gaat van stock ~ 1750 naar ~ 1850 mhz en graphics score van 19100 naar 19600. Veroorzaakt door een lager stroomverbruik :)

anathema

• Tim132
anathema schreef op donderdag 16 september 2021 @ 17:31:
[...]

Dank je, was even benieuwd wat anderen voor resultaten krijgen met deze. Op zich is undervolt curve wel de moeite waard; gemiddelde kloksnelheid in timespy gaat van stock ~ 1750 naar ~ 1850 mhz en graphics score van 19100 naar 19600. Veroorzaakt door een lager stroomverbruik :)
Naar aanleiding hiervan toch maar is gaan stoeien met MSI afterburner: De resultaten zijn niet verkeerd :D. Van 18875 naar 19701 Bedankt voor de tip!

https://www.3dmark.com/3dm/66171223

• anathema
Tim132 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 14:33:
[...]

Naar aanleiding hiervan toch maar is gaan stoeien met MSI afterburner: De resultaten zijn niet verkeerd :D. Van 18875 naar 19701 Bedankt voor de tip!

https://www.3dmark.com/3dm/66171223
No problem, dat is mooie verbetering. Mag ik vragen met welk voltage en clock dat is gelukt? (ervan uitgaande dat je undervolt curve gebruikt hebt)

anathema

• Tim132
anathema schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 14:41:
[...]

No problem, dat is mooie verbetering. Mag ik vragen met welk voltage en clock dat is gelukt? (ervan uitgaande dat je undervolt curve gebruikt hebt)
Ik ga er vanuit dat je dit bedoelt?

• anathema
Tim132 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 15:23:
[...]

Ik ga er vanuit dat je dit bedoelt?
Ja klopt, zoiets heb ik inderdaad ook.

anathema

• RichD1011
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 20-09 15:50
Wellicht dat men hier ervaring mee heeft:

Sinds 2maanden een zelfbouw game pc in bezit en sinds 1 maand heb ik een MSI Geforce RTX 3070 TI Suprim x 8G in bezit.. en ja dat gamed zoveel lekkerder dan de interne GPU van de intel chip (ik dacht ik begin toch met wat oudere games, maar jemig wat is dat bagger zelfs op oudere titels).

Afijn. ik zat vandaag is wat met MSI afterburner te "klooien" om te kijken of ik een hogere score kan halen uit time spy / port royal, maar daarbij merkte ik op dat ik het niet voor elkaar krijg om een aparte fan curve in te stellen.. ook als ik zeg dat die standaard op 60% moet draaien blijven ze standaard op 40% draaien.

Heel soms zie ik in GPU-Z dat die m heel even 0.5s op 60% zet nadat ik op apply druk.. maar daarna schiet die weer terug naar 40%.

MSI Center heb ik al uitgezet, maar ook dat maakt zo te zien geen verschil.

Van zichzelf schakelen de fans nu maar naar 65% bij 74c... zou hem persoonlijk dan toch graag wat harder zien draaien.

Iemand die dit euvel ook heeft gehad en opgelost?
of iemand een idee wat ik kan proberen?

ASUS TUF GAMING B560-PLUS WIFI
11th Gen Intel Core i7-11700
MSI Geforce RTX 3070 TI Suprim x 8G

Edit: het alleen uitzetten werkt zo te zien niet, je moet MSI Center daadwerkelijk in zijn geheel verwijderen.
Volgens mij kan het geen kwaad om het niet te hebben...

[Voor 22% gewijzigd door RichD1011 op 20-09-2021 08:00]

• n00bCoder
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 21:51
Met een beetje goeie koeling kom je over de 21000 punten.
https://www.3dmark.com/3dm/66281467?

Niet warmer dan 55c :)

+200 clock / +850 mem

[Voor 21% gewijzigd door n00bCoder op 20-09-2021 10:45]

• Degrader
anathema schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 15:43:
[...]

Ja klopt, zoiets heb ik inderdaad ook.
Het is goed om te weten dat de hoogte van de gehele curve afhankelijk is van de GPU-temperatuur, ook al stel je 'm handmatig in op een bepaalde frequentie bij een bepaalde spanning.
Dus als je net een benchmark hebt gedraaid is het mogelijk dat de GPU-frequentie wat lager uitvalt, en juist wat hoger als je je pc net hebt opgestart.

• Degrader
n00bCoder schreef op maandag 20 september 2021 @ 10:41:
Met een beetje goeie koeling kom je over de 21000 punten.
https://www.3dmark.com/3dm/66281467?

Niet warmer dan 55c :)

+200 clock / +850 mem
Gebruik je waterkoeling? Maximaal 55 graden is wel heel laag.

• n00bCoder
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 21:51
Degrader schreef op maandag 20 september 2021 @ 14:45:
[...]

Gebruik je waterkoeling? Maximaal 55 graden is wel heel laag.
Ja. Custom loop.

• anathema
Degrader schreef op maandag 20 september 2021 @ 12:04:
[...]

Het is goed om te weten dat de hoogte van de gehele curve afhankelijk is van de GPU-temperatuur, ook al stel je 'm handmatig in op een bepaalde frequentie bij een bepaalde spanning.
Dus als je net een benchmark hebt gedraaid is het mogelijk dat de GPU-frequentie wat lager uitvalt, en juist wat hoger als je je pc net hebt opgestart.
Ah, ja soms zie ik dat de curve iets is verschoven als ik hem open.

Maar meestal resulteert de 1935 mhz waar mn profiel op staat in 1920 mhz ingame (zolang hij niet in de powerlimiet loopt).

anathema

• ParaWM

ParaWM

Pro Prutser

anathema schreef op maandag 20 september 2021 @ 19:02:
[...]

Ah, ja soms zie ik dat de curve iets is verschoven als ik hem open.

Maar meestal resulteert de 1935 mhz waar mn profiel op staat in 1920 mhz ingame (zolang hij niet in de powerlimiet loopt).
Exact, hier ook die vaststelling; meestal 1 tik (=15mhz) onder de snelheid van de curve bij vaste (under)voltage.
Degrader schreef op maandag 20 september 2021 @ 12:04:
[...]

Ja, dat is super irritant als je aan het testen/tunen bent :) Zelfs onder de 40C doet hij al wat met de curve. Lastig om die curve precies goed te krijgen als je neurotisch/OCD-like stap voor stap alles wilt testen :+

Sinterklaas wil bier !

• Degrader
ParaWM schreef op maandag 20 september 2021 @ 19:34:
[...]

Ja, dat is super irritant als je aan het testen/tunen bent :) Zelfs onder de 40C doet hij al wat met de curve. Lastig om die curve precies goed te krijgen als je neurotisch/OCD-like stap voor stap alles wilt testen :+
En het maakt vergelijken met elkaar ook lastig, omdat je niet weet wat de temperatuur van de ander is.

Even een ander vraagje: welke BIOS-versie heeft jouw 3080 Ti FE? De initiele versie: 94.02.72.00.01 of 94.02.72.00.CA? Die van mij had de CA-versie (kaart is ook pas twee weken geleden gekocht), maar ik heb 'm geflasht met de oudere 01-versie. Eerlijk gezegd is het moeilijk om verschil te zien in de boostclocks/performance, maar het zou misschien ietwat uit kunnen maken.

• ParaWM

ParaWM

Pro Prutser

Degrader schreef op maandag 20 september 2021 @ 21:13:
[...]

En het maakt vergelijken met elkaar ook lastig, omdat je niet weet wat de temperatuur van de ander is.

Even een ander vraagje: welke BIOS-versie heeft jouw 3080 Ti FE? De initiele versie: 94.02.72.00.01 of 94.02.72.00.CA? Die van mij had de CA-versie (kaart is ook pas twee weken geleden gekocht), maar ik heb 'm geflasht met de oudere 01-versie. Eerlijk gezegd is het moeilijk om verschil te zien in de boostclocks/performance, maar het zou misschien ietwat uit kunnen maken.
94.02.72.00.01 volgens GPU-Z. Zit er verschil tussen dan?

Sinterklaas wil bier !

• Degrader
ParaWM schreef op maandag 20 september 2021 @ 21:25:
[...]

94.02.72.00.01 volgens GPU-Z. Zit er verschil tussen dan?
Dan heb jij je 3080 Ti al een paar maanden of niet?

Moeilijk vast te stellen of er verschil tussen zit. Ik heb de supportafdeling van Nvidia even gevraagd. Als ik antwoord heb, post ik het hier.

• ParaWM

ParaWM

Pro Prutser

Degrader schreef op maandag 20 september 2021 @ 22:08:
[...]

Dan heb jij je 3080 Ti al een paar maanden of niet?

Moeilijk vast te stellen of er verschil tussen zit. Ik heb de supportafdeling van Nvidia even gevraagd. Als ik antwoord heb, post ik het hier.
Sehr geehrte Kundin, sehr geehrter Kunde,

Wir haben Ihren Auftrag vom 23.07.21 mit Auftragsnummer XXXX bearbeitet und die darin enthaltene Ware am 26.07.21 versandfertig gemacht. Wir übergeben Ihre Ware nun direkt an den Versanddienstleister.

Sinterklaas wil bier !

• Psyonara
  • Laatst online: 01:02
Nou kom in mijn suggesties tegen op Youtube dat het misschien wel handig is de Cooling pads te vervangen?!
En dan voor het merk gelids geleids oid gaan? En waar kan ik die bestellen.

Tenminste de vids die ik tegen kwam hadden helaas geen specifieke links en of in beschrijving andere info staan.

Alvast Dank U.

• Help!!!!
  • Registratie: juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Psyonara schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 19:39:
Nou kom in mijn suggesties tegen op Youtube dat het misschien wel handig is de Cooling pads te vervangen?!

Tenminste de vids die ik tegen kwam hadden helaas geen specifieke links en of in beschrijving andere info staan.

Alvast Dank U.
Zou dat alleen doen als je kaart duidelijk te warm wordt of het bekend is dat er problemen zijn met de pads van jouw specifieke kaart.

Als je voorzichtig en zorgvuldig te werk gaat zijn er op zich geen problemen te verwachten echter met de huidige levertijden / prijzen / mogelijk langdurende garantieafhandeling vind ik het verstandiger om terughoudend te zijn met pad changes maar ook overklokken. Dat laatste levert sowieso tegenwoordig maar beperkte winst op.

PC Specs
Asus Crosshair VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | ASUS RTX 3080 TUF OC | Crucial M500 240GB SATA | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM850x |

• ParaWM

ParaWM

Pro Prutser

Psyonara schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 19:39:

Alvast Dank U.
Dat kan en is heel afhankelijk van welke kaart je precies hebt. Afhankelijk of het (veel) helpt en welke (dikte) pads je precies moet gebruiken. Zoek goed op wat anderen hebben bedacht, soms komt het op 1 of 0.5mm aan of het helpt of juist de boel erger maakt.

Voor het geval je een 3080Ti FE hebt: https://gathering.tweaker...message/68319296#68319296

Sinterklaas wil bier !

• Psyonara
  • Laatst online: 01:02
Heb nog geen 4k Scherm, en als ik wel 4k Ga is het eerder voor productiviteit(Hooguit blender en mogelijk preview only). Dus loop nu nog Ultrawide.
En de Kaart zit net in mijn PC dus moet nog even dingen testen, loopt tot nu toe in ieder geval koeler dan mijn 1080 Ti Armor, die zat gelijk op 85 graden bij sommige spellen en bij 3080 Ti Vision heb ik de 70 graden nog niet gezien.

RDR 2 en 2077 even op gestart maar nog niet echt diep in gedoken, Denk dat ik morgen de boel stevig aan de tand voel.
Pagina: 1 ... 46 47 48 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee