[NVIDIA GeForce RTX 30XX] Ervaringen & Discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 45 ... 54 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 25 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:09
Ik heb net helaas naast rtx3070 gegrepen maar heb rtx3060 gekocht voor 475. Twijfel nu erg of ik mijn legion laptop rtx 3070 hou of dat ik naar een desktop ga. Wil ook graag VR spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZelianGuy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-07 19:59
Workaholic schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 14:38:
Vandaag de RTX3080 TUF OC binnen na 4+ maanden wachten :D

[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]

Wat een performance upgrade t.o.v. mijn oude GPU :D!

Hebben jullie nog tips met betrekking tot het undervolten om een lager stroomverbruik + lager fan geluid te behalen? Ik heb nu 875mV met 1925mhz. Mijn vraag is nu als ik naar 825mV ga met een lagere frequency hoeveel zou dit in watt + fan geluid schelen? Praten we hier over 1-2% of 10?
Het zijn verschillende kaarten maar het is wel dezelfde chip. Dit waren mijn resultaten van undervolten van mijn 3080.

ZelianGuy in "[Nvidia GeForce RTX 30XX] Ervaringen & Discussie"

Succes :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
ZelianGuy schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 14:53:
[...]

Het zijn verschillende kaarten maar het is wel dezelfde chip. Dit waren mijn resultaten van undervolten van mijn 3080.

Succes :*)
Thanks! Zeer uitgebreide test. Welke optie (instelling) heb je nu in gebruik ? Ik heb nu 1900mhz en 875mV zoals ik hier boven al aangaf.

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZelianGuy
Workaholic schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 15:00:
[...]

Thanks! Zeer uitgebreide test. Welke optie (instelling) heb je nu in gebruik ? Ik heb nu 1900mhz en 875mV zoals ik hier boven al aangaf.
Ik draai in principe mijn laagste undervolt die ik heb (725/1620). In heel veel gevallen is dit meer dan genoeg en maakt die 15% verschil niet echt qua FPS, maar met stroomverbruik, temps en geluidsproductie wel.

Wanneer het nodig is zet ik hem op mijn overklok. Ik heb wel standen daartussen maar de praktijk leert dat ik daar eigenlijk niet aan kom.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-10 19:03
Ik was wat voorbereidend onderzoek voor de 3080ti aan het doen naar de board designs van de verschillende AIB's en kwam een zeer informatieve en nuttige video tegen over de board designs van zo goed als alle AIB's. Wou hem hier toch even delen.

YouTube: Which RTX 3080 to BUY and AVOID! 55 Cards Compared! Asus, EVGA, Giga...

Ik heb de video met opzet niet ge-embed ivm de cookievoorkeuren die niet iedereen hetzelfde heeft ingesteld.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digibazz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 05-05 11:01
Vandaag al mijn thermalpads vervangen op mijn 3080 eagle oc...
Wat een plakkerige meuk gebruikt gigabyte zeg..

Zit nu even te testen en te proberen met wat settings in nicehash en weet nu niet helemaal wat goede settings zijn...

ik heb power 65 core -270 mem +1400 dan met 80%fan word mijn geheugen 80 graden en haal ik tussen de 97 98mh/s.

...Alleen heb het idee dat ik nu een coil whine hoor als ik een game op start die ik eerst niet had... iemand daar ervaring mee ?

[ Voor 18% gewijzigd door digibazz op 15-05-2021 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

digibazz schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 17:26:
Vandaag al mijn thermalpads vervangen op mijn 3080 eagle oc...
Wat een plakkerige meuk gebruikt gigabyte zeg..

Zit nu even te testen en te proberen met wat settings in nicehash en weet nu niet helemaal wat goede settings zijn...

ik heb power 65 core -270 mem +1400 dan met 80%fan word mijn geheugen 80 graden en haal ik tussen de 97 98mh/s.

...Alleen heb het idee dat ik nu een coil whine hoor als ik een game op start die ik eerst niet had... iemand daar ervaring mee ?
Ik heb hem op de Extreme setting staan, dan heb ik 100% fan speed, 96 graden GPU en 36 graden VRAM. Ik heb een 3080 Vision, maar dat is feitelijk dezelfde kaart op kleine fan verschillen na.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digibazz
DeNachtwacht schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 19:56:
[...]

Ik heb hem op de Extreme setting staan, dan heb ik 100% fan speed, 96 graden GPU en 36 graden VRAM. Ik heb een 3080 Vision, maar dat is feitelijk dezelfde kaart op kleine fan verschillen na.
mem +1500 power op 66 rond de 100mh/s verbruik 224 w fanspeed 69% 88 graden op het geheugen

Word nu alleen een beetje gestoord van die coil whine tijdens gamen... waarschijnlijk focus ik er nu teveel op Heb normaal een headset op en heeft het er al voor de gezeten... want het enige dat echt anders is zijn die 4 pads die ik nu tussen die backplate en de pcb heb zitten.

pads die ik gebruikt heb zijn 2mm voor kant mem 3mm onder de backplate en 1mm onder de rest van de heatsink (misschien dat hier het verschil in zit dat dit 1.5 mm moest zijn en dat nu iets meer ruimte heeft om dat geluid te kunnen maken ? als iemand advies hier voor heeft hoor ik het graag )

[ Voor 49% gewijzigd door digibazz op 16-05-2021 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
DeNachtwacht schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 19:56:
[...]

96 graden Vram bedoel je denk ik? Opzich kan dat wel, maar met 100% fan (zou ik trouwens nooit doen, de meeste fans slijten extra hard op hun maximale snelheid) mag je veel minder verwachten. Thermal pads vervangen dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

rodie83 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 08:45:
[...]

96 graden Vram bedoel je denk ik? Opzich kan dat wel, maar met 100% fan (zou ik trouwens nooit doen, de meeste fans slijten extra hard op hun maximale snelheid) mag je veel minder verwachten. Thermal pads vervangen dus!
Ja VRAM was het. Dit zijn nieuwe thermal pads, de temperatuur was eerst 106 graden dus het is al beter. Het heeft ook met huis temperatuur te maken hoor, paar weken geleden dat het zo fris was draaide ie op 92 graden.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online
En de kaarten zijn al zo exorbitant duur én dan ook nog slechte koeling!?

Gaming gaat sowieso tot het verleden behoren. Alles zal gaan naar offline gamen zoiets GeForce Now. Vroeger waren videokaarten nog om mee te gamen, maar nu om er alleen maar geld mee te verdienden over de rug van de natuur. Wat denk je dat dit geintje aan stroom kost?

Videokaart is een oude naam, het is miningkaart geworden.

PC gaming is bijna dood. Klinkt als een trol, maar je kunt dat maar beter beseffen. Niemand wint het van het minen en als Bitcoin daalt/crasht zijn er nog genoeg andere cryptovaluta over.
En dan nog. Dan gaat alle opslag naar het oosten waar er weer veel harddisk ruimte nodig is. Daar zijn ze ook aan het minen geslagen.

Sorry, maar ik ben er oprecht heel erg somber over. :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:28
jimh307 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 15:18:

Gaming gaat sowieso tot het verleden behoren. Alles zal gaan naar offline gamen zoiets GeForce Now. Vroeger waren videokaarten nog om mee te gamen, maar nu om er alleen maar geld mee te verdienden over de rug van de natuur. Wat denk je dat dit geintje aan stroom kost?

PC gaming is bijna dood. Klinkt als een trol, maar je kunt dat maar beter beseffen. Niemand wint het van het minen en als Bitcoin daalt/crasht zijn er nog genoeg andere cryptovaluta over.
En dan nog. Dan gaat alle opslag naar het oosten waar er weer veel harddisk ruimte nodig is. Daar zijn ze ook aan het minen geslagen.

Offline via geforce now... succes + waar draaien die games op denk je?

Videokaart is dus ook geen gamingkaart ;) dus geef alle 30 series maar weer aan de editors etc.

Er wordt overal over de rug van de natuur geld verdient, dus ja.... allemaal maar stoppen met dingen doen.

Sowieso voelt deze post een beetje als een wirwar van emotie en 0 onderbouwing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digibazz
iemand die een vision of een gaming oc of eagle de pads ook op de vrm heeft vervangen ?? zo ja welke dikte hebben jullie hiervoor gebruikt ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10:05
jimh307 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 15:18:

Je kijkt door je onvrede over de levering van de nieuwe videokaarten door een wel erg vieze bril.

Pc gaming zit namelijk flink in de lift sinds begin Corona wordt er meer dan ooit gegamed via pc's. Veruit de meeste doen dat via oudere kaarten, 2k serie of nog ouder. Veel nog met een 1080Ti, maar dus ook heel veel met bijvoorbeeld nog een 970 of 980.

Ben het met je eens natuurlijk de de grafische kaarten nu erg duur zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinny98
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-02 01:07
Hey iedereen! ik ben een van de gelukkigen die een 3090 FE heeft kunnen bemachtigen. Ik twijfel alleen of ik de pads zou vervangen of niet... Ik game er vooral mee maar zou hem laten minen in de nacht. Ook zegt Nvidia dat ik mijn warrenty void moest ik dit doen... Moeilijke kwestie en ben bang om op zo'n duur product geen Warrenty meer te hebben... Iemand ervaringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-09 10:38
vinny98 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 12:10:
Hey iedereen! ik ben een van de gelukkigen die een 3090 FE heeft kunnen bemachtigen. Ik twijfel alleen of ik de pads zou vervangen of niet... Ik game er vooral mee maar zou hem laten minen in de nacht. Ook zegt Nvidia dat ik mijn warrenty void moest ik dit doen... Moeilijke kwestie en ben bang om op zo'n duur product geen Warrenty meer te hebben... Iemand ervaringen?
Voor eigen gebruik is repadden zeker wel te doen hoor en redelijk verantwoord. Je zit alleen wel met een lastige discussie over de garantie natuurlijk. Ik heb zelf een FE 3080 gerepad en dat ging redelijk goed, het is dat de nieuwe pads van EKWB verschrikkelijk sticky waren (kreeg het plastic er bijna niet af) anders viel het zelfs erg mee. Kijk wel even goed op youtube waar je op moet letten, er zitten een paar connectors op die wat gepriegel met zich meebrengen.

PS. Gefeliciteerd!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinny98
Lord_Dain schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 12:39:
[...]

Voor eigen gebruik is repadden zeker wel te doen hoor en redelijk verantwoord. Je zit alleen wel met een lastige discussie over de garantie natuurlijk. Ik heb zelf een FE 3080 gerepad en dat ging redelijk goed, het is dat de nieuwe pads van EKWB verschrikkelijk sticky waren (kreeg het plastic er bijna niet af) anders viel het zelfs erg mee. Kijk wel even goed op youtube waar je op moet letten, er zitten een paar connectors op die wat gepriegel met zich meebrengen.

PS. Gefeliciteerd!!
Alright ga dan eens moeten kijken of ik deftige pads kan vinden, hopelijk gaat alles vlot. En bedankt :) zeer tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digibazz
Zucht graag wat advies ik had de thermalpads van mijn kaart vervangen en hierna coil whine onder gamen ontdekt..... dus had nog een keer alle pads opnieuw gedaan en andere diktes geprobeert dit leek me het meest voor de hand liggend..

maar precies nu hetzelfde... nu heb ik net heel mijn systeem uit elkaar gehaald....

en merk net dat ik dezelfde zoem heb in de voeding en de kaart en als ik hem undervolt word het minder.....

Kan ik er van uit gaan dat ik pech heb en dat dit door de voeding komt die nu net toevallig kuren geeft ??

Hiervoor had ik er geen last van.

[ Voor 5% gewijzigd door digibazz op 18-05-2021 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

rodie83 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 08:45:
[...]

Hoeveel haal jij dan in NiceHash?

mijn stats zijn:
Gigabyte Vision 3080 OC
102MH/S op Extreme profiel
GPU: 37 graden
VRAM: 92-96 graden (zodra kamertemperatuur boven 20 komt gaat ie naar 96)
Fanspeed: 100%

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digibazz
DeNachtwacht schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 19:18:
[...]

mijn stats zijn:
Gigabyte Vision 3080 OC
jij zei dat je je pads had gedaan heb je die ook op de achterkant gedaan... hoeveel heb je je power staan ik haal 101 mhs met 88 graden kamer 20 a 21 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

digibazz schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 19:33:
[...]

jij zei dat je je pads had gedaan heb je die ook op de achterkant gedaan... hoeveel heb je je power staan ik haal 101 mhs met 88 graden kamer 20 a 21 graden
Hoi, nee achterkant heb ik gelaten omdat ik begreep dat dat marginale winst opleverde. En wat is jouw fanspeed? en gebruik je ook het nicehash extreme profiel? die tweakt de power automatisch. Voor een goede vergelijking moeten we even alles naast elkaar zetten.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digibazz
DeNachtwacht schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 19:34:
[...]

Hoi, nee achterkant heb ik gelaten omdat ik begreep dat dat marginale winst opleverde. En wat is jouw fanspeed? en gebruik je ook het nicehash extreme profiel? die tweakt de power automatisch. Voor een goede vergelijking moeten we even alles naast elkaar zetten.
nee gewoon msi afterburner power 65 gezet fan op 73% gezet en +1500 op de mem core -267 dan haal ik 101 als ik verder niks doe met mijn pc als ik de fan 80 zet dan haal ik 82 graden op de mem

dacht dat die pads op de achterkant juist wel de moeite waard waren ( mijn backplate word nu wel echt warm er door)

[ Voor 9% gewijzigd door digibazz op 18-05-2021 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
DeNachtwacht schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 19:18:
[...]

mijn stats zijn:
Gigabyte Vision 3080 OC
101 a 102 MH/s, fanspeed 60%, mem +1500, core - 200, powerlimit 61% (225 watt). Instellingen via Afterburner, expliciet niet via NiceHash.

Mem junction blijft bij mij dan op 80 graden, 82 met iets warmer weer.

[ Voor 5% gewijzigd door rodie83 op 18-05-2021 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

rodie83 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 20:49:
[...]

101 a 102 MH/s, fanspeed 60%, mem +1500, core - 200, powerlimit 61% (225 watt).

En dat is dus in NiceHash zonder performance profile maar tweaks via MSI afterburner?

[ Voor 4% gewijzigd door DeNachtwacht op 18-05-2021 20:50 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
DeNachtwacht schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 20:50:
[...]

En dat is dus in NiceHash zonder performance profile maar tweaks via MSI afterburner?
Klopt. Ik gebruik NiceHash quickminer en die doet inderdaad rommelen aan de instellingen zodra je 'm opstart. Vervolgens zet ik via Afterburner mijn genoemde profiel en voila, die NiceHash ellende wordt overschreven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-10 21:30
rodie83 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 21:00:
[...]

Klopt. Ik gebruik NiceHash quickminer en die doet inderdaad rommelen aan de instellingen zodra je 'm opstart. Vervolgens zet ik via Afterburner mijn genoemde profiel en voila, die NiceHash ellende wordt overschreven.
Je kunt hiervoor toch ook gewoon OCTune van NiceHash hiervoor gebruiken?
Ik heb via OCTune mijn 3070 nu zo ingesteld dat ik een hashrage heb van ca 60 MH/s @ 120 Watt met een fanspeed van ongeveer 45%. Temp is daarmee ca 50 graden met hotspot temp van ongeveer 62. Vind zelf OCTune hiervoor prettiger werken dan Afterburner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

digibazz schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 19:57:
[...]

nee gewoon msi afterburner power 65 gezet fan op 73% gezet en +1500 op de mem core -267 dan haal ik 101 als ik verder niks doe met mijn pc als ik de fan 80 zet dan haal ik 82 graden op de mem

dacht dat die pads op de achterkant juist wel de moeite waard waren ( mijn backplate word nu wel echt warm er door)
Vreemd, bij mij komt ie met deze zettingen en 90 fanspeed op 38/96 (gpu/vram). Morgen toch maar eens de pads bekijken… wel balen want elke keer moet je die koelpasta dan ook meteen weer vervangen :(

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinny98
Hebben er hier al veel mensen hun 3080/3090 open gesmeten voor nieuwe thermal pads te installeren? Wil dat graag doen maar met al die miserie met garantie dat je dan kwijt bent... Iemand ervaringen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:46

Snippertje

Light up your life

Meerdere malen aan bod gekomen. Als je hulp nodig hebt, ik woon in Utrecht en help graag hoor. Ook samen met @rajackar gedaan.

[ Voor 127% gewijzigd door Snippertje op 27-10-2022 12:28 ]

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Laatst online: 00:51
Heb sinds kort een RTX 3080 en een nieuwe monitor een MSI MPG341CQR en nu heb ik in Farcry 5 en Horizon Zero Dawn een soort texture flickering probleem.

YouTube: HZD
YouTube: FC5

Ben bezig geweest met scherpte instellingen in het Nvidia control panel maar dat heeft niet geholpen, g-sync in/uit schakelen geeft ook geen verschil.

aangezien zowel de RTX3080 als de monitor nieuw zijn vraag ik mij af waar dit aan kan liggen?

[ Voor 5% gewijzigd door schumi1986 op 20-05-2021 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Heb je het alleen met opnemen (dus instant replay etc) of ook zonder dat dat aanstaat?

Met opnemen werkt iig je fps locken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Snippertje schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 03:49:
Heb je het alleen met opnemen (dus instant replay etc) of ook zonder dat dat aanstaat?

Met opnemen werkt iig je fps locken
Nee ook zonder dat ik opneem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bierschuit
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
schumi1986 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 01:06:
Heb sinds kort een RTX 3080 en een nieuwe monitor een MSI MPG341CQR en nu heb ik in Farcry 5 en Horizon Zero Dawn een soort texture flickering probleem.

Ben bezig geweest met scherpte instellingen in het Nvidia control panel maar dat heeft niet geholpen, g-sync in/uit schakelen geeft ook geen verschil.

aangezien zowel de RTX3080 als de monitor nieuw zijn vraag ik mij af waar dit aan kan liggen?
Lost Vsync het wel op?
Lijkt wel een monitor 'issue' te zijn samen met heel scherpe textures.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinny98
Snippertje schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 19:18:
Meerdere malen aan bod gekomen. Als je hulp nodig hebt, ik woon in Utrecht en help graag hoor. Ook samen met @rajackar gedaan.

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]
Super vriendelijk! Maar ik woon te België haha. Zou het waarschijnlijk zelf doen maar die verdomde garantie... Ga waarschijnlijk de oude pads mooi bijhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
schumi1986 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 01:06:

Collega van mij had ook dat soort taferelen, daarna helemaal geen beeld meer en is nu al 2 maand aan het wachten op een RMA.....
Ik hoop niet dat dit bij jou het geval gaat zijn, maar als je de kaart flink op zijn donder geeft wordt het dan erger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
bierschuit schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:49:
[...]

Lost Vsync het wel op?
Lijkt wel een monitor 'issue' te zijn samen met heel scherpe textures.
Vsync lost ook niets op en de FPS vastzetten geeft ook geen verschil
kneusteun schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 12:14:
[...]

Collega van mij had ook dat soort taferelen, daarna helemaal geen beeld meer en is nu al 2 maand aan het wachten op een RMA.....
Ik hoop niet dat dit bij jou het geval gaat zijn, maar als je de kaart flink op zijn donder geeft wordt het dan erger?
Ik heb niet de indruk dat dat een verschil maakt, wanneer ik in 1 van de 2 games de fps lock word het niet minder.

Helaas heb ik mijn vorige monitor niet meer maar heb nog een oude 1080p 60hz monitor en deze aangesloten op de PC, ondanks dat het daar veel minder zichtbaar is (logisch denk ik met 24inch en 1080p) lijkt het probleem daar ook aanwezig.

Ondertussen heb ik ook Jedi Fallen Order en COD:CW en AC:Valhalla opgestart en daar is het probleem niet aanwezig en lijkt het dus alleen op te spelen bij een bepaald soort textures. het zou dus ook nog kunnen zijn dat dit altijd al aanwezig was maar nu dus veel beter opvalt met het 34inch scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
schumi1986 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 12:25:
[...]

Vsync lost ook niets op en de FPS vastzetten geeft ook geen verschil
[...]

Ik heb niet de indruk dat dat een verschil maakt, wanneer ik in 1 van de 2 games de fps lock word het niet minder.

Helaas heb ik mijn vorige monitor niet meer maar heb nog een oude 1080p 60hz monitor en deze aangesloten op de PC, ondanks dat het daar veel minder zichtbaar is (logisch denk ik met 24inch en 1080p) lijkt het probleem daar ook aanwezig.

Ondertussen heb ik ook Jedi Fallen Order en COD:CW en AC:Valhalla opgestart en daar is het probleem niet aanwezig en lijkt het dus alleen op te spelen bij een bepaald soort textures. het zou dus ook nog kunnen zijn dat dit altijd al aanwezig was maar nu dus veel beter opvalt met het 34inch scherm
Ben nog eens gaan onderzoeken het het lijkt dus alsof de textures lichter worden zodra ik stop met bewegen.

YouTube: Hzd1

Heb texture verscherping uit/aangezet in de game maar dat geeft geen verbetering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-09 19:39

star-saber

Ryzen

ik heb zoiets eerder gezien in bepaalde games.
Kwam door een instelling in advanced settings in nvidia control panel.
Negative LOD bias moest op allow staan anders ook rare effect.
zie hieronder screenshot

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lIJwTvTd2hC_yaYySJwlURhQL_0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ENlcff9xYKHzEHI2cKIhEEFN.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

@schumi1986 heb je je monitor met DP of HDMI aangesloten?

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• koen!
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 25-09 11:03
HOU HOOP!

ik heb vandaag heel onverwachts mijn evga rtx3080 gaming gekregen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r3qMZ6F6JVk5p_mmw_8d7P8qoYE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qZ0jYCxrmpaduFd7lpQRDDDi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
star-saber schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 16:45:
ik heb zoiets eerder gezien in bepaalde games.
Kwam door een instelling in advanced settings in nvidia control panel.
Negative LOD bias moest op allow staan anders ook rare effect.
zie hieronder screenshot

[Afbeelding]
Stond al aan en uitzetten geeft helaas geen verschil.
temp00 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 19:32:
@schumi1986 heb je je monitor met DP of HDMI aangesloten?
Via DP maar ook via HDMI blijft het probleem bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

rodie83 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 20:49:
[...]

101 a 102 MH/s, fanspeed 60%, mem +1500, core - 200, powerlimit 61% (225 watt). Instellingen via Afterburner, expliciet niet via NiceHash.

Thanks, nou ik ben na een backplate thermal pad idd aardig in de buurt gekomen

101MH/s, fanspeed 80%, mem +1500 core -200, powerlimit 66. GPU zit dan rond de 42 graden, VRAM rond de 78. Jammer dat de GPU temp 5 graden hoger ligt nu, maar in principe was 37 natuurlijk al behoorlijk mooi laag.

Mag ik vragen waarom je expliciet Afterburner gebruikt? Ik nu dus ook, maar zit er aan de OCTune van nicehash een nadeel dan?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

@schumi1986 Ok HDMI 2.0 zou een probleem zijn op die resolutie in combinatie met een hoge refresh rate maar als je 'm via DP aangesloten dan is dat het probleem idd niet.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
DeNachtwacht schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 20:08:
[...]

Thanks, nou ik ben na een backplate thermal pad idd aardig in de buurt gekomen

101MH/s, fanspeed 80%, mem +1500 core -200, powerlimit 66. GPU zit dan rond de 42 graden, VRAM rond de 78. Jammer dat de GPU temp 5 graden hoger ligt nu, maar in principe was 37 natuurlijk al behoorlijk mooi laag.

Mag ik vragen waarom je expliciet Afterburner gebruikt? Ik nu dus ook, maar zit er aan de OCTune van nicehash een nadeel dan?
Niet dat ik weet, maar ik doe liever mijn profielen met Afterburner. Programma's die daar doorheen weer hun eigen dingen doordrukken vind ik gewoon irritant. Overigens klopt het wel dat je GPU hoger komt te liggen na een goede thermal padmod. Dat is simpelweg omdat je koelblok meer hitte opzuigt van je VRAM nu en dus niet meer z'n capaciteit puur kan aanwenden voor de GPU zelf.

Overigens is je mod nu volgens mij prima, well done! (y)
koen! schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 19:56:
HOU HOOP!

ik heb vandaag heel onverwachts mijn evga rtx3080 gaming gekregen :)

[Afbeelding]
Dat je er maar veel plezier van mag hebben!

[ Voor 22% gewijzigd door rodie83 op 20-05-2021 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

rodie83 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 21:29:
[...]

Niet dat ik weet, maar ik doe liever mijn profielen met Afterburner. Programma's die daar doorheen weer hun eigen dingen doordrukken vind ik gewoon irritant. Overigens klopt het wel dat je GPU hoger komt te liggen na een goede thermal padmod. Dat is simpelweg omdat je koelblok meer hitte opzuigt van je VRAM nu en dus niet meer z'n capaciteit puur kan aanwenden voor de GPU zelf.

Ja ik ben ook wel tevreden zo, nu heb ik iig in de zomer bij warmere temperaturen ook niet direct last. 96 graden nu wordt in de zomer zo 106-110 graden was ik bang. Met deze temps ben je toch vrij zeker dat het nooit meer boven de 100 uitkomt.

Ik hoop nu alleen nog wat winst te pakken door te undervolten, iemand daar ervaring mee icm minen?

[ Voor 5% gewijzigd door DeNachtwacht op 20-05-2021 22:32 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

schumi1986 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 20:05:
[...]

Stond al aan en uitzetten geeft helaas geen verschil.
[...]

Via DP maar ook via HDMI blijft het probleem bestaan.
Wat het nog zou kunnen zijn is de driver. Ik heb dat gehad met mijn kaart na overstap van 2060. Ik weet niet wat jouw situatie is natuurlijk. Maar je kan testen of je drivers goed werken door 3dmark te draaien en je score te posten (port royal). Sowieso verstandig om de drivers even opnieuw te installeren en DDU te gebruiken. Heb je een schone installatie of niet?

Andere optie is nog dat je op de monitor iets aan hebt staan als game enhance mode. Iig iets dat de response tijd verhoogt. Dat kan ook leiden tot gekke dingen. Ik zie overigens dat je monitor HDR400 heeft, speel je met HDR aan? HDR400 is namelijk niet denderend en eigenlijk is met HDR uit beter.

Verder Gsync en Vsync aan in control panel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Snippertje schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 23:17:
[...]

Wat het nog zou kunnen zijn is de driver. Ik heb dat gehad met mijn kaart na overstap van 2060. Ik weet niet wat jouw situatie is natuurlijk. Maar je kan testen of je drivers goed werken door 3dmark te draaien en je score te posten (port royal). Sowieso verstandig om de drivers even opnieuw te installeren en DDU te gebruiken. Heb je een schone installatie of niet?

Andere optie is nog dat je op de monitor iets aan hebt staan als game enhance mode. Iig iets dat de response tijd verhoogt. Dat kan ook leiden tot gekke dingen. Ik zie overigens dat je monitor HDR400 heeft, speel je met HDR aan? HDR400 is namelijk niet denderend en eigenlijk is met HDR uit beter.

Verder Gsync en Vsync aan in control panel?
Na de installatie van de RTX 3080 heb ik DDU gebruikt en alles opnieuw geïnstalleerd.

Heb ondertussen gevonden dat de monitor beeldverbetering heeft deze stond op zwak deze heb ik naar uit gezet en het is nu iets minder, zet ik deze naar de hoogste instelling dan verergerd het probleem. HDR heb ik uit staan Gsync aan en V-sync uit. Gsync en Vsync uit/aan maakt geen verschil.

Ik ga contact opnemen met Megekko over de monitor aangezien ik de monitor pas 1 week heb en vragen deze om te ruilen voor een LG34GN850. Mijn vorige monitor was een LG27GN850 en daar heb ik deze problemen nooit gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

rodie83 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 21:29:
[...]

Toch weet ik niet of afterburner zo goed werkt hoor, ik heb nu het optimization profile in NiceHash eens op extreme gezet en ik krijg met 100% fanspeed temps van 37 graden / 74 graden en 102MH/S. Ik ga nog wel ff kijken of ik die fanspeed op 80% kan krijgen, maar verder ziet het er eigenlijk wel heel netjes uit… dan heb ik afterburner niet eens nodig.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
DeNachtwacht schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 19:59:
[...]

Toch weet ik niet of afterburner zo goed werkt hoor, ik heb nu het optimization profile in NiceHash eens op extreme gezet en ik krijg met 100% fanspeed temps van 37 graden / 74 graden en 102MH/S. Ik ga nog wel ff kijken of ik die fanspeed op 80% kan krijgen, maar verder ziet het er eigenlijk wel heel netjes uit… dan heb ik afterburner niet eens nodig.
Je zal het grootste verschil kunnen merken in het absolute stroomverbruik. Heb je dat ook gemeten? Met bijvoorbeeld een 1080ti van MSI haal je bij 100% PL bijna evenveel (44mh/s tov 42mh/s) als met een PL van 75%. Ik heb zelf die Nicehash quickminer niet geprobeerd dus weet niet wat die doet met profielen maar als dat grofweg hetzelfde is als via de website dan zal 'extreme' je PL gewoon op max gooien en ben je dus voor slechts een paar % meer hashrate onevenredig stroom aan het verbruiken en warmte aan het opwekken.

Edit: Net even die quickminer geprobeerd en zo te zien wordt erg gewoon vanuit excavator gemined. Bij het geoptimaliseerde profiel werd er maar met 31mh/s gemined tegen een wel erg laag stroomverbruik. Zou toch gewoon voor NHM gaan. Dan heb je in ieder geval wat meer keuze en instel mogelijkheden. :)

[ Voor 15% gewijzigd door AtlAntA op 21-05-2021 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

AtlAntA schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 20:22:
[...]

Je zal het grootste verschil kunnen merken in het absolute stroomverbruik. Heb je dat ook gemeten? Met bijvoorbeeld een 1080ti van MSI haal je bij 100% PL bijna evenveel (44mh/s tov 42mh/s) als met een PL van 75%. Ik heb zelf die Nicehash quickminer niet geprobeerd dus weet niet wat die doet met profielen maar als dat grofweg hetzelfde is als via de website dan zal 'extreme' je PL gewoon op max gooien en ben je dus voor slechts een paar % meer hashrate onevenredig stroom aan het verbruiken en warmte aan het opwekken.
Tsja, het gebruiik van mijn GPU ligt nu rond de 240w met quickminer, zo slecht is dat volgens mij niet.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRickkert
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-11-2023
digibazz schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 18:42:
Zucht graag wat advies ik had de thermalpads van mijn kaart vervangen en hierna coil whine onder gamen ontdekt..... dus had nog een keer alle pads opnieuw gedaan en andere diktes geprobeert dit leek me het meest voor de hand liggend..

maar precies nu hetzelfde... nu heb ik net heel mijn systeem uit elkaar gehaald....

en merk net dat ik dezelfde zoem heb in de voeding en de kaart en als ik hem undervolt word het minder.....

Kan ik er van uit gaan dat ik pech heb en dat dit door de voeding komt die nu net toevallig kuren geeft ??

Hiervoor had ik er geen last van.
Denk dat er iets anders aan de hand is, heb zelf de rtx 3080 tuf oc, nooit last van coil whine gehad tot gisteren, dus geen idee waar het ineens vanaf komt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• digibazz
TheRickkert schreef op maandag 24 mei 2021 @ 16:18:
[...]

Denk dat er iets anders aan de hand is, heb zelf de rtx 3080 tuf oc, nooit last van coil whine gehad tot gisteren, dus geen idee waar het ineens vanaf komt
Ik heb mijn voeding veranderd en het is een heel stuk stiller geworden..
Met mijn vorige voeding kwam het geluid opeens boven de fans uit.
Nu moet ik er echt moeite voor doen om iets te horen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
AtlAntA schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 20:22:
[...]

Edit: Net even die quickminer geprobeerd en zo te zien wordt erg gewoon vanuit excavator gemined. Bij het geoptimaliseerde profiel werd er maar met 31mh/s gemined tegen een wel erg laag stroomverbruik. Zou toch gewoon voor NHM gaan. Dan heb je in ieder geval wat meer keuze en instel mogelijkheden. :)
Heb er ook weer even mee lopen pielen, maar via OC tune (optie in Quickminer) kan je je eigen settings/waarden opgeven en dan is inderdaad Afterburner niet meer daarvoor nodig.

225 watt maximum, +1500 mem en -200 core geven hier 100-102MH/s (efficiency 430-450 kH/J), zolang je voor de rest niks doet natuurlijk. Elke andere vorm van belasting van de GPU zorgt ervoor dat de miningspeed inkakt.

[ Voor 7% gewijzigd door rodie83 op 25-05-2021 10:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheRickkert
digibazz schreef op maandag 24 mei 2021 @ 18:42:
[...]

Ik heb mijn voeding veranderd en het is een heel stuk stiller geworden..
Met mijn vorige voeding kwam het geluid opeens boven de fans uit.
Nu moet ik er echt moeite voor doen om iets te horen....
Heb zelf nu ook een nieuwe voeding besteld, deze was echter maar 1 jaar oud, mocht die voeding nog niks doen gaat de kaart toch terug voor RMA, ben heel wat coil whine gewend maar dit is niet normaal meer haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digibazz
TheRickkert schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 13:20:
[...]

Heb zelf nu ook een nieuwe voeding besteld, deze was echter maar 1 jaar oud, mocht die voeding nog niks doen gaat de kaart toch terug voor RMA, ben heel wat coil whine gewend maar dit is niet normaal meer haha
Hoop voor je dat het helpt.... ik hoorde wel de coil whine ook in mijn voeding en had er voornamenlijk last van in de wat zwaardere games als hij meer stroom trok.

De voeding die ik vervangen heb was net zo oud als de kaart https://www.megekko.nl/pr...0-V2-PSU-PC-voeding?s_o=4 ....
had gewoon een wat duurdere moeten nemen echter op moment dat de 3080's net uitkwamen waren ook zo'n beetje alle psu's uitverkocht....heb nu deze https://www.megekko.nl/pr...er-11-850W-PSU-PC-voeding

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheRickkert
digibazz schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 17:43:
[...]

Hoop voor je dat het helpt.... ik hoorde wel de coil whine ook in mijn voeding en had er voornamenlijk last van in de wat zwaardere games als hij meer stroom trok.

De voeding die ik vervangen heb was net zo oud als de kaart https://www.megekko.nl/pr...0-V2-PSU-PC-voeding?s_o=4 ....
had gewoon een wat duurdere moeten nemen echter op moment dat de 3080's net uitkwamen waren ook zo'n beetje alle psu's uitverkocht....heb nu deze https://www.megekko.nl/pr...er-11-850W-PSU-PC-voeding
Mijne is terug naar de verkoper om vervangen of gerepareerd te worden hopelijk, nieuwe voeding veranderde niks. Kaart maakte tijdens benchmarks zoals heaven minimaal coil whine, maar zodra ik ging gamen brak de hel uit. Ben wel coil whine gewend van oudere kaarten die ik heb, maar dit was bij een elektrisch gekraak ipv coilwhine, daarom maar onder garantie terug

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• digibazz
TheRickkert schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 15:50:
[...]

Mijne is terug naar de verkoper om vervangen of gerepareerd te worden hopelijk, nieuwe voeding veranderde niks. Kaart maakte tijdens benchmarks zoals heaven minimaal coil whine, maar zodra ik ging gamen brak de hel uit. Ben wel coil whine gewend van oudere kaarten die ik heb, maar dit was bij een elektrisch gekraak ipv coilwhine, daarom maar onder garantie terug
:( Hoop dat je snel een andere hebt en voor nu nog een beetje degelijke vervanging.... wat dat betreft is het echt een klote tijd nu :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinny98
Even willekeurig, maar het verschil met mijn 3090 met mijn vorige 3080 is echt groot, ik kan veel meer supersample-en en krijg echt veel meer fps ook zo. Dit zal waarschijnlijk aan het grote aantal VRAM liggen maar was toch verschoten dat dit zo groot was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
vinny98 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 19:25:
Even willekeurig, maar het verschil met mijn 3090 met mijn vorige 3080 is echt groot, ik kan veel meer supersample-en en krijg echt veel meer fps ook zo. Dit zal waarschijnlijk aan het grote aantal VRAM liggen maar was toch verschoten dat dit zo groot was.
Je zal echt niet veel meer FPS krijgen doordat je meer geheugen hebt. Dat zal toch grotendeels liggen aan het feit dat je 20% meer cuda cores hebt en 23% meer geheugenbandbreedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 08:11
Weet iemand hier ergens (kwalitatief goede) 3,5mm thermal pads te vinden?

Heb een 3080 Suprim X waarmee ik aan het minen ben, als er niet op gespeeld wordt. Ondanks het tweaken heb ik een mem.temp van +/- 90 gaden met een hash van 97 MH/s..

Gezien de resultaten loont het zich om de pads te vervangen, alleen kan ik ze vinden tot 3mm.
Nu kun je er 2 op elkaar leggen, maar dit is eigenlijk niet wat ik zoek en wil er het liefste meteen de juiste voor kiezen!

Iemand hier die goede pads gevonden heeft met de juiste dikte?

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-10 12:12

rajackar

Blood Minister

BTFD schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 09:56:

Heb een 3080 Suprim X waarmee ik aan het minen ben, als er niet op gespeeld wordt. Ondanks het tweaken heb ik een mem.temp van +/- 90 gaden met een hash van 97 MH/s..

Gezien de resultaten loont het zich om de pads te vervangen, alleen kan ik ze vinden tot 3mm.
Nu kun je er 2 op elkaar leggen, maar dit is eigenlijk niet wat ik zoek en wil er het liefste meteen de juiste voor kiezen!

Kan je hier wel helpen. Ik heb mijn 3080 Suprim X met zijn "restanten" gedaan en mijn tjunction temps zijn nu 20 graden lager :)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BTFD
rajackar schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 10:40:
[...]

@Snippertje Kan je hier wel helpen. Ik heb mijn 3080 Suprim X met zijn "restanten" gedaan en mijn tjunction temps zijn nu 20 graden lager :)
Dan wacht ik even zijn antwoord af, bedankt voor het taggen! :)

Heb jij zowel de voor- als achterkant gedaan? Ben namelijk een beetje huiverig om hem compleet te demonteren, maar als, dan moet het maar..

[ Voor 13% gewijzigd door BTFD op 01-06-2021 10:46 ]

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

BTFD schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 10:46:
[...]

Heb jij zowel de voor- als achterkant gedaan? Ben namelijk een beetje huiverig om hem compleet te demonteren, maar als, dan moet het maar..
De backplate moest er wel af om de koeler lost te krijgen. Maar door hem voorzichtig en langzaam te verwijderen bleven alle pads heel. Ik heb alleen de pads van het RAM vervangen. En uiteraard nieuwe paste op de GPU.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

BTFD schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 10:46:
[...]

Het waren 2mm pads. Ik weet niet waar je de 3.5mm vandaan hebt? Maar voor VRAM was 2mm voldoende. Overigens vind ik je temps nu ook nog zo gek nog niet. Wat voor fan speed?

Het is zaak om inderdaad voorzichtig alles los te halen, dat scheelt je VRM pads en dergelijke vervangen. Ik heb in principe hier nog liggen (zowel 2mm, 1mm en 0.5mm). Dus mocht je in de buurt van Utrecht wonen, ik help graag :) Heb ook een ifixit kitje, dus uit elkaar halen is dan ook niet zo ingewikkeld.

[ Voor 6% gewijzigd door Snippertje op 01-06-2021 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Snippertje schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 10:51:
[...]

Het waren 2mm pads. Ik weet niet waar je de 3.5mm vandaan hebt? Maar voor VRAM was 2mm voldoende. Overigens vind ik je temps nu ook nog zo gek nog niet. Wat voor fan speed?

Het is zaak om inderdaad voorzichtig alles los te halen, dat scheelt je VRM pads en dergelijke vervangen. Ik heb in principe hier nog liggen (zowel 2mm, 1mm en 0.5mm). Dus mocht je in de buurt van Utrecht wonen, ik help graag :) Heb ook een ifixit kitje, dus uit elkaar halen is dan ook niet zo ingewikkeld.
Mee eens. Ik zat op 102 tjunction tijdens eth mining en nu rond de 90 als ie maximaal is opgwewarmd. Tijdens het gamen is het vaak lager.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZelianGuy

Ik heb ze ook vervangen ;)

Heel moeilijk is het niet. Het is alleen wat priegelwerk.

Mocht je in het noorden wonen, misschien kan ik je dan even helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Wow ik vind dit wel echt bizar. Op mijn kaart lekte ze ook een beetje, maar dit lijkt wel olijfolie om een eitje te bakken. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online

Voor de backplate? Ik heb die gedaan met de 3mm Gelid Ultimate en dat gaat prima :)

Edit: voor de duidelijkheid, ook op een 3080 Suprim X ;)

[ Voor 4% gewijzigd door rodie83 op 01-06-2021 16:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BTFD
rajackar schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 10:48:
De backplate moest er wel af om de koeler lost te krijgen. Maar door hem voorzichtig en langzaam te verwijderen bleven alle pads heel. Ik heb alleen de pads van het RAM vervangen. En uiteraard nieuwe paste op de GPU.
Zat eerst te twijfelen om alleen de backplate te doen, maar gelezen dat dit maar een minimale verbetering brengt, om die rede wil ik meteen alle pads vervangen..
Heb ooit in het verleden wel diverse iPhones gerepareerd die al kapot waren, dus ben in deze wel wat priegelwerk gewend, echter was het met de iPhones zo dat ze toch al kapot waren en er alleen een verbetering kon plaatsvinden, dat is met de GPU wel even anders! Als deze het begeeft.... :|
Snippertje schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 10:51:

Er staat een mooi filmpje online van iemand die ook een 3080 Suprim X onder handen neemt en hier 3,5mm meet voor de diktes van de pads en zodoende ook een 3 + 0.5mm op elkaar legt, vandaar de vraag naar een 3,5mm pad.

De fans draaien momenteel op 95%, dus is het mij ook meer om het geluid / slijtage van de lagers te doen dan de temperatuur, als is het natuurlijk altijd beter om die ook wat naar onder te brengen.

Bedankt voor het aanbod om te helpen, echter zit ik in het zuidelijkste puntje van het land en is het niet te doen om "even" langs te komen, heb wel uit de tijd van de iPhones ook nog zo'n ifixit setje liggen, dus die zal ik weer eens afstoffen..
ZelianGuy schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 11:12:

Ik heb ze ook vervangen ;)
Heel moeilijk is het niet. Het is alleen wat priegelwerk.
Mocht je in het noorden wonen, misschien kan ik je dan even helpen
Bedankt voor de links! Heb zojuist ook de 0.5mm, 1mm, 2mm & 3mm pads besteld, incl wat IPA en stofvrije doekjes. We gaan het gewoon proberen, wish me luck.. :9
rodie83 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 16:11:
Voor de backplate? Ik heb die gedaan met de 3mm Gelid Ultimate en dat gaat prima :)

Edit: voor de duidelijkheid, ook op een 3080 Suprim X ;)
Als ik toch alle maten ter beschikking heb, plak ik het terug zoals origineel!
Maar als ik dus zie hoeveel mensen mij hier al voor geweest zijn, heb ik mijzelf weer voorzien van een projectje!

Nogmaals, iedereen bedankt voor het meedenken en de aangeboden hulp en hopelijk volgt er snel een post dat het gelukt is! d:)b :9B

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

BTFD schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 09:43:
[...]

Zat eerst te twijfelen om alleen de backplate te doen, maar gelezen dat dit maar een minimale verbetering brengt, om die rede wil ik meteen alle pads vervangen..
Heb ooit in het verleden wel diverse iPhones gerepareerd die al kapot waren, dus ben in deze wel wat priegelwerk gewend, echter was het met de iPhones zo dat ze toch al kapot waren en er alleen een verbetering kon plaatsvinden, dat is met de GPU wel even anders! Als deze het begeeft.... :|

[...]

Er staat een mooi filmpje online van iemand die ook een 3080 Suprim X onder handen neemt en hier 3,5mm meet voor de diktes van de pads en zodoende ook een 3 + 0.5mm op elkaar legt, vandaar de vraag naar een 3,5mm pad.

De fans draaien momenteel op 95%, dus is het mij ook meer om het geluid / slijtage van de lagers te doen dan de temperatuur, als is het natuurlijk altijd beter om die ook wat naar onder te brengen.

Bedankt voor het aanbod om te helpen, echter zit ik in het zuidelijkste puntje van het land en is het niet te doen om "even" langs te komen, heb wel uit de tijd van de iPhones ook nog zo'n ifixit setje liggen, dus die zal ik weer eens afstoffen..

[...]

Bedankt voor de links! Heb zojuist ook de 0.5mm, 1mm, 2mm & 3mm pads besteld, incl wat IPA en stofvrije doekjes. We gaan het gewoon proberen, wish me luck.. :9

[...]

Maar als ik dus zie hoeveel mensen mij hier al voor geweest zijn, heb ik mijzelf weer voorzien van een projectje!

Nogmaals, iedereen bedankt voor het meedenken en de aangeboden hulp en hopelijk volgt er snel een post dat het gelukt is! d:)b :9B
Succes! Het valt allemaal erg mee hoor. Lang niet zo veel gepriegel als bij een smartphone ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
BTFD schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 09:43:
[...]

[...]

[...]

[...]

Mits je gewoon voorzichtig bent is het écht geen probleem. Gewoon even goed voorbereiden zodat je alles bij de hand hebt. Ik vond het bijvoorbeeld wel zo makkelijk om op basis van de maten uit dat filmpje alvast de pads op maat te snijden (stanleymesje is aangeraden!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTFD
Wat ik helaas niet terug kan vinden is, iemand die zijn thermal pads vervangen heeft en deze na x-uur minen nogmaals gedemonteerd heeft om te zien of het "olie probleem" zich nog voor doet..

Of hebben die Gelid pads zich al bewezen in het verleden?
rodie83 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 10:08:
Mits je gewoon voorzichtig bent is het écht geen probleem. Gewoon even goed voorbereiden zodat je alles bij de hand hebt. Ik vond het bijvoorbeeld wel zo makkelijk om op basis van de maten uit dat filmpje alvast de pads op maat te snijden (stanleymesje is aangeraden!).
Thanks, heb een snijmat en scapel mesjes hier, dus za wel goedkomen!
Het open maken, daar zit de angst :) maar meerdere geruststellende berichten hier, dus.... :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZelianGuy
BTFD schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 10:12:
Wat ik helaas niet terug kan vinden is, iemand die zijn thermal pads vervangen heeft en deze na x-uur minen nogmaals gedemonteerd heeft om te zien of het "olie probleem" zich nog voor doet..

Of hebben die Gelid pads zich al bewezen in het verleden?

[...]

Thanks, heb een snijmat en scapel mesjes hier, dus za wel goedkomen!
Het open maken, daar zit de angst :) maar meerdere geruststellende berichten hier, dus.... :7
Zover ik weet niet. Dat is best veel werk en dan moet je alles weer opnieuw pasten. Misschien wil jij de eerste zijn? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qweridee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-09 17:12
3060TI defect, opgestuurd naar Azerty! Hoop toch dat ze er wat mee kunnen en ik niet heel lang zonder kaart moet zitten...

We gaan duimen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Qweridee schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 19:40:
3060TI defect, opgestuurd naar Azerty! Hoop toch dat ze er wat mee kunnen en ik niet heel lang zonder kaart moet zitten...

Sterkte.. nieuws: Nvidia levert al maanden geen RTX 3060 Ti-gpu's meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swizzler24
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-10 21:49
Qweridee schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 19:40:

Kansloos vrees ik. De Inno3d 3060 TI van een maatje is kapot gegaan. Is hem tweeënhalve maand kwijt geweest en hij kon alleen zijn geld terug krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qweridee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-09 17:12
Swizzler24 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 20:03:
[...]

Kansloos vrees ik. De Inno3d 3060 TI van een maatje is kapot gegaan. Is hem tweeënhalve maand kwijt geweest en hij kon alleen zijn geld terug krijgen.
Toevallig is die van mij ook een Inno3D…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Collega/vriend van me wacht ook al sinds februari op een antwoord van zijn RMA kaart. 3080 van inno3d…..
Mooie bende daar bij inno3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swizzler24
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-10 21:49
Qweridee schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 21:25:
[...]

Toevallig is die van mij ook een Inno3D…
Dan vrees ik het ergste voor je. Winkel waar hij hem heeft gekocht is megekko toentertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveal!
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-10 22:10
Ik heb ook een Inno3D maar dan de RTX3080 Frostbite en het wel bekende scherm wat op zwart gaat en daarna reboot.
Aan het aantal topics online te lezen, zou je bijna denken dat er geen normale kaarten zijn.
Heb al nieuwe PSU geprobeerd, zo goed als alle settings in de bios en underclocken maar blijft onstabiel.

Gisteravond maar mail gestuurd naar Azerty maar met de leveringsproblemen zal het wel weer lang wachten zijn, fijn want ik heb al sinds November gewacht op deze kaart.
Niet blij met Nvidia......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:27
Swizzler24 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 20:03:
[...]

Dat klinkt idd als kansloos. Voor fabrikanten en winkels is het idd goedkoper om dan maar gewoon de aankoopprijs terug te betalen dan te gaan vervangen.

Datzelfde zie ik dan ook wel gebeuren bij GPU's die rond de launch zijn gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveal!
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-10 22:10
Ben benieuwd wat het RMA percentage is op deze kaarten....
Lijkt veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10:05
Reveal! schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:30:
Ik heb ook een Inno3D maar dan de RTX3080 Frostbite en het wel bekende scherm wat op zwart gaat en daarna reboot.
Aan het aantal topics online te lezen, zou je bijna denken dat er geen normale kaarten zijn.
Heb al nieuwe PSU geprobeerd, zo goed als alle settings in de bios en underclocken maar blijft onstabiel.

Gisteravond maar mail gestuurd naar Azerty maar met de leveringsproblemen zal het wel weer lang wachten zijn, fijn want ik heb al sinds November gewacht op deze kaart.
Niet blij met Nvidia......
Vervelend zeg en dat voor zo'n dure kaart.

Hoeveel problemen er echt zijn is nog maar de vraag. Alleen de mensen die ontevreden zijn melden het. Zelfde heb je ook met bijvoorbeeld tv's, mensen die geen burn in hebben bij hun OLED gaan dat niet enthousiast verkondigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-10 19:52
https://www.alternate.nl/listing.xhtml?q=3080+ti

deze "retail" prijzen zijn echt belachelijk zeg..

[ Voor 20% gewijzigd door Khaelos op 06-06-2021 00:34 ]

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
  • Laatst online: 06-10 19:52
kneusteun schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 22:25:
Collega/vriend van me wacht ook al sinds februari op een antwoord van zijn RMA kaart. 3080 van inno3d…..
Mooie bende daar bij inno3d
ik heb een 2070super van inno3D en mine daar al 3 maanden non-stop mee en 0 problemen
zouden de 3XXX series kwalitatief slecht zijn? :?

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTFD
Edit:

Verkeerde topic :)

[ Voor 91% gewijzigd door BTFD op 06-06-2021 06:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-10 20:05
Misschien een hele domme vraag. Ik ben sinds jaar en dag een AMD fanboy en nu in bezit van 3090.
Ik kan echter basale dingen niet vinden in de driver scherm van nvidia.

Het gaat om o.a.
- Gegevens van mijn GPU (op welke snelheid draait het nu, welke temp)
- Hoe ik bijv. fanspeed handmatig kan aanpassen.

Op youtube/google krijg ik langzaam het idee dat het niet mogelijk is met Nvidia drivers... klopt dit?
Voor mijn gevoel mis ik enorm veel handig features in vergelijking tot AMD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William/Ax3
  • Laatst online: 04-10 22:11

William/Ax3

We are Starstuff

FireBladeX schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 20:23:
Misschien een hele domme vraag. Ik ben sinds jaar en dag een AMD fanboy en nu in bezit van 3090.
Ik kan echter basale dingen niet vinden in de driver scherm van nvidia.

Het gaat om o.a.
- Gegevens van mijn GPU (op welke snelheid draait het nu, welke temp)
- Hoe ik bijv. fanspeed handmatig kan aanpassen.

Op youtube/google krijg ik langzaam het idee dat het niet mogelijk is met Nvidia drivers... klopt dit?
Voor mijn gevoel mis ik enorm veel handig features in vergelijking tot AMD.
Weet niet wel merk je hebt maar voor overkloken gebruik MSI Afterburner of als je EVGA kan je precision x gebruiken (tenzij je op je evga kaart een andere bios flashed dan kan die beetje flippen en kan je weer beter gewoon voor afterburner gaan). Andere merken hebben ook wel soortgelijke maar deze 2 zijn toch wel de betere met mijn eigen ervaringen.

Daarnaast kan je ook gewoon GPU-Z/Hwinfo/Aida gebruiken voor de monitoring.

Mijn eigen ervaringen atm van me 3090:
Mijn eigen 3090 klokt domweg hetzelfde als me 3080 deed dus tussen 1980-2080 range. Ergens in juli komt me dubbele waterblokspul van Ekwb binnen. I
Ik hoop dan dat de temp daling de core wat hoger krijgen is. (2050-2100ish)
Helaas dus geen solicon lottery win deze gen voor mij. Het mem kan wel +1200 aan. Soms heb ik de mem echter wat wat lager naar 750 om wat powerlimit vrij te maken voor de core en soms win je met de meer bandwith toch niks extra qua fps.
Ik zorg er wel voor dat me mem max 90-95graden aantikt in gpu-z de icx mem sensors komen daar never nooit niet op die chillen altijd leuk op 60-65.

Geheugen lijkt ook wat meer ook wat powerhungry met die 24gb lijkt het op. Ik gebruik nu nog de 3090 bios van de 0.1v die problemen hadden met de pciex powerdraw over de 75w (heeft mijjne 1.0 veris geen issues mee).Hij gaat dan wel wat hoger dan 150w op 2e 8pin maar niks om me zorgen om te maken.
Ik denk er zelfs erover na om de 520W Kingpin bios eenste proberen en dan van precision te switchen naar msi afterburner. Brengt het niet veel dan ga ik weer lekker terug. Eerst maar eens me waterblokken krijgen.

P.s 2e gedeelte is meer voor de ervaringsdeskundigen daar zou ik niet gelijk mee beginnen als beginnende nvidia user :P

[ Voor 43% gewijzigd door William/Ax3 op 17-06-2021 20:45 ]

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-10 20:05
William/Ax3 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 20:27:
[...]

Weet niet wel merk je hebt maar voor overkloken gebruik MSI Afterburner of als je EVGA kan je precision x gebruiken (tenzij je op je evga kaart een andere bios flashed dan kan die beetje flippen en kan je weer beter gewoon voor afterburner gaan). Andere merken hebben ook wel soortgelijke maar deze 2 zijn toch wel de betere met mijn eigen ervaringen.

Daarnaast kan je ook gewoon GPU-Z/Hwinfo/Aida gebruiken voor de monitoring.
Ahhh jammer. Gebruik zelf zo min mogelijk onnodig programma's en had echt gehoopt dat Nvidia dit gewoon ingebouwd had zoals AMD. Een kleine teleurstelling. Ik vond het juist fijn bij AMD dat je eigen fanprofiel kon maken bij XX temp, fanspeed op XX%. Ik heb een FE 3090 dus dat gaat helaas niet worden met programma's als afterburner/evga.

GPU-Z is een bekende dus zal die wel even downloaden.

(snap nu echt niet waarom mensen de nvidia drivers aanprezen in vergelijking met amd :+ :D ).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• William/Ax3
  • Laatst online: 04-10 22:11

William/Ax3

We are Starstuff

FireBladeX schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 20:34:
[...]

Ahhh jammer. Gebruik zelf zo min mogelijk onnodig programma's en had echt gehoopt dat Nvidia dit gewoon ingebouwd had zoals AMD. Een kleine teleurstelling. Ik vond het juist fijn bij AMD dat je eigen fanprofiel kon maken bij XX temp, fanspeed op XX%. Ik heb een FE 3090 dus dat gaat helaas niet worden met programma's als afterburner/evga.

(snap nu echt niet waarom mensen de nvidia drivers aanprezen in vergelijking met amd :+ :D ).
Gewoon msi afterburner gebruiken voor overklokken en fan curves probeer maar is echt geen enkel probleem.
Ik hou zelf ervan om me cpu te overklokken in de bios (Ik heb nog intel 8gen atm zie wel wat Aderlake/Amd zen4 gaat brengen voor ik wat nieuws neem)en me videokaart dus via msi afterburner/evga precision x.

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:31
Hoe doen jullie het eigen met de drivers van Nvidia? Bij een nieuwe release eerst verwijderen en opnieuw installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

turkeyhakan schreef op zondag 20 juni 2021 @ 09:49:
Hoe doen jullie het eigen met de drivers van Nvidia? Bij een nieuwe release eerst verwijderen en opnieuw installeren?
Nee updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
turkeyhakan schreef op zondag 20 juni 2021 @ 09:49:
Ik gebruik nvcleanstall. Daarmee heb je in ieder geval schone(re) drivers. Een enkele keer gebruik ik DDU om alle drivers te verwijderen zodat ik vers kan beginnen maar eigenlijk is dat met nvcleanstall niet nodig tenzij je een andere GPU installeert.

NVCleanstall

DDU

[ Voor 10% gewijzigd door AtlAntA op 20-06-2021 13:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:31
AtlAntA schreef op zondag 20 juni 2021 @ 13:17:
[...]

Ik gebruik nvcleanstall. Daarmee heb je in ieder geval schone(re) drivers. Een enkele keer gebruik ik DDU om alle drivers te verwijderen zodat ik vers kan beginnen maar eigenlijk is dat met nvcleanstall niet nodig tenzij je een andere GPU installeert.

NVCleanstall

DDU
NVCleanstall, nooit eerder van gehoord! Even inlezen, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloedvat
  • Laatst online: 07-10 16:54
Sorry als ik met deze vraag de topic-regeltjes breek, maar ik wilde geen nieuw topic starten, omdat deze vraag waarschijnlijk al ergens beantwoord is hier. (ook geef ik gelijk toe dat ik uit pure luiheid zelf nog geen uitgebreid onderzoek heb gedaan O-) )

Ik had ooit ergens gelezen dat de RTX 3090 niet past op een Z3xx serie moederbord, maar de RTX 3080 wel. Uit mijn vraag zal blijken dat ik er geen verstand van heb, maar past een RTX 3080ti wél op een Z3xx moederbord? (of, om precies te zijn, op een Z370? :9 )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vachan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:06
Bloedvat schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 16:26:
Sorry als ik met deze vraag de topic-regeltjes breek, maar ik wilde geen nieuw topic starten, omdat deze vraag waarschijnlijk al ergens beantwoord is hier. (ook geef ik gelijk toe dat ik uit pure luiheid zelf nog geen uitgebreid onderzoek heb gedaan O-) )

Ik had ooit ergens gelezen dat de RTX 3090 niet past op een Z3xx serie moederbord, maar de RTX 3080 wel. Uit mijn vraag zal blijken dat ik er geen verstand van heb, maar past een RTX 3080ti wél op een Z3xx moederbord? (of, om precies te zijn, op een Z370? :9 )
Jahoor dat werkt gewoon geen probleem! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jojyn
  • Laatst online: 29-09 13:43
FireBladeX schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 20:34:
[...]

Zit in het zelfde schuitje als jou. De AMD drivers en interface voelden wel heel erg fijn en duidelijk. O-)

Heb nu ongeveer de dingen gevonden waar jij ook naar zoekt, die kan je vinden als je GeForce Experience hebt geïnstalleerd. Je komt bij het menu via de toetsencombinatie Alt + Z en dan door te drukken naar Performance. Ook zit daar een optie voor een Auto-OC die zo te zien prima werkt.

Tot nu toe zeer tevreden met de 3090 en het is ook wel een pracht kaart om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifhearth
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 11-02-2022
Welke thermal pads zijn nodig voor mijn RTX 3080 Inno X2 OC ?
Mijn memory junction haalt 104/106 graden geregeld...

Ik dacht dat ik tot deze conclusie kwam:

http://prntscr.com/16w3vsv
https://www.reddit.com/r/..._replacement_which_sizes/

Maar toen las ik dit:
https://www.reddit.com/r/..._ichill_x3_thermal_paste/

Over dat 1mm te dik zou zijn ofzo? en eigenlijk dat je 0.8mm nodig hebt?
Snap het niet meer echt.. welke diktes heb ik nou nodig...

En welke fans om te vervangen zouden een de beste verbetering mogelijk met de meeste koeling brengen voor mijn kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazardous_Boy
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 24-06-2024
Net mijn 3070ti FE in mn PC gedaan, voorste fan draait niet. Nu NVIDIA en NBB even contacteren en kijken of er snel een vervanger kan komen. Gelukkig nog mijn 1060 over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-10 09:54

Sebazzz

3dp

Vandaag eindelijk een RTX3090 kaart gehad. Nadat ik even bij mijn PC weg was, toen was het beeld uit. Een reboot gaf met een beepcode een videokaartprobleem aan.

Nu krijg ik begin volgende week een nieuwe voeding, ik hoop dat het misschien een voedingsprobleem is en niet dat die kaart nu al kapot is. |:(

Net nog een gevecht gehad om het ding weer uit mijn systeem te krijgen, dankzij die heerlijke PCIe retention clips waar je niet meer bij kan. Voor nu bromt mijn GTX1050Ti nog lekker door....

[ Voor 24% gewijzigd door Sebazzz op 27-06-2021 00:14 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Pagina: 1 ... 45 ... 54 Laatste

Let op:
Dit topic is ervaringen over de nieuwe nVidia RTX 3xxx kaarten uit te wisselen en om de kaarten zelf te bediscussieren. Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies zoals:

• Is mijn voeding krachtig genoeg voor de nieuwe kaarten?
• Is mijn processor snel genoeg voor de nieuwe kaarten?
en ook niet voor levertijden en prijzen!

Als je er niet uit komt, maak dan een topic aan in Componenten Aankoopadvies.