[NVIDIA GeForce RTX 30XX] Ervaringen & Discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 ... 54 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 25 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-10 13:17
Wat is uberhaupt "erg warm"? Als een heatsink 50 graden is, dan is dat al onprettig voor je handen.
Als de backplate heet is, dan is dat positief en dat er goed contact is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbrederode
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 05-12-2020
GekkeR schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 09:43:
[...]

Technisch gezien is de TUF "quiet" (bios) stiller dan de MSI Trio.
De Trio werkt echter op (vrijwel) dat geluidsniveau sneller.

Je kan het dus beter algemeen houden met de vergelijking en het laten bij:

De MSI Trio heeft 3 power aansluitingen en kan dus een 450W+ bios aan die met OC nagenoeg _altijd_ sneller zal zijn.
De Asus TUF heeft 2 HDMI poorten en is dus makkelijker aan te sluiten op bijvoorbeeld een TV + Hifi audio.

Vergeet ook niet dat de Trio 50 euro duurder is/was dan de TUF.
Beide kaarten zijn helemaal top dus en hebben daarom ook de langste rijen.

Source:
Ik heb mijn TUF voor 711,90 euro op de factuur :>
Dat is een mooie deal!
Overigens, moeten de 3 connectoren ook allemaal aangesloten worden of kan 2 ook werkend zijn
(uiteraard met wat minder power en performance dan, al heb ik geen idee hoeveel dan weer..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nLr
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-08 13:31

nLr

Iemand al ervaringen met het BIOS flashen van de MSI Gaming Trio X ?

Ik neig er naar om dit te doen zodat de performance omhoog gaat van de kaart. De cap op power limit beperkt het toch allemaal wel.

Ryzen 7800X3D| ASUS TUF GAMING X670E-PLUS | MSI RTX4080 Gaming Trio X 16GB | LG GP95R | 32GB DDR5 6000 F5-6000J3238F16GX2-TZ5NR | Samsung 970 Evo Plus | NZXT H710i | NZXT Kraken x73 | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-spec
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Unique schreef op zondag 29 november 2020 @ 11:41:
[...]

Zo die loopt best hard voor 900mV, zeker weten dat ie stabiel is? Goeie bin dan :)
Das ongeveer 50mhz hoger dan men 3080 op dat voltage, dus dan loopt ie rond 2150 stabiel op max clock en in port royal 2200 ofzo :o Ruilen? :P
Dat zou mooi zijn maar helaas, het gaat niet helemaal op want de power limit van 350W is niet te verhogen met de standaard bios op de Frostbite. ;) Die 18% meer cuda cores zullen ook minstens zoveel meer energie vragen op een zelfde spanning en kloksnelheid als een 3080. Zo is bij deze 3090 een 2000MHz in Port Royal niet continu haalbaar. De core clock blijft eerder rond een 1950MHz schommelen tegen 900mV, 350W limiet beperkt een nog hogere boost.

Een hogere power limit zou op zich wel leuk zijn om te zien wat ie kan ja. Met een undervolt zit er max +1000pt in ten opzichte van stock in Port Royal. Een undervolt loont wel en blijft ook het meest efficiënt; zoveel mogelijk cores op een zo laag mogelijke spanning en relatief lage kloksnelheid. Dat geeft de meeste FPS per Watt en zo kan energieverbruik vaak nog behoorlijk omlaag zonder prestaties te verliezen.

R7 5800X3D | RTX 3090 | C6H X370 | Evolv customloop | PV: 8500Wp ; 24x LG Neon2 ; SMA STP 8.0 | Daikin EHVX 6kW | custom smart grid + EVSE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefie2010
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-10 10:10
Julian-AMD schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 23:20:
Mede 3080 FTW3 Ultra eigenaren,

Wat zijn jullie overclock mogelijkheden?

[Afbeelding]

Dit is zowat het maximale wat ik er uit kon halen
Ik zit ongeveer vergelijkbaar als jij:

GPU clock offset +115
Mem clock offset +500

Memory heb ik nog niet hoger getest dan 500 maar verneem uit meerdere bronnen dat hoger niet echt mogelijk is. Heb een aantal benchmarks wel met een GPU clock offset van 125 kunnen draaien maar dit was niet echt stabiel.

My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10 19:02

William/Ax3

We are Starstuff

Julian-AMD schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 23:20:
Mede 3080 FTW3 Ultra eigenaren,

Wat zijn jullie overclock mogelijkheden?

[Afbeelding]

Dit is zowat het maximale wat ik er uit kon halen
Mijn mem loopt op +1250
Me gpu +89 core wat resulteert in 2000-2070 in games. Met afterburner vastzetten komt die wat hoger geloof 2100
Me core is niet bepaald de beste oc'er. Nouja niet echt dat 50-100mhz hoger verschil merkbaar is.

+core scores posten heb je niet veel aan aangezien iedere kaart een eigen max boost pak. Je moet dus gewoon de uiteindelijke klok wat je red eigenlijk laten zien.

Op moment zit ik te wachten of ze nog met een ti komen dat ik een stepup kan doen of dat ze wellicht die 3090 nog wat omlaag gooien. Of ik hou deze gewoon dat is ook een optie. Op zich heb geen issues alles draait prima.

Nu asus al op z490 bios komt met bar-resize support hoop ik dat ze dit ook nog gaan doen voor de z370 dan pakken we weer wat % met sommige games als nvidia dit ook support.

mem oc moet je gewoon in heaven testen. Pak een vast punt en kijk op welk setting je fps inkakt dan is je mem error correctie aan het doen en zit je dus te hoog. Je kan ook port royal of iets wat geheugen ook goed gebruikt met de punten uitslag gebruiken om te checken dat je oc werkt of niet.
Mem is net zoals met de gpu je kan mazzel hebben of niet. Sommige redden 1500 andere amper 500.

[ Voor 13% gewijzigd door William/Ax3 op 29-11-2020 22:38 ]

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• themash360
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 26-09 01:17
Koldur schreef op zondag 29 november 2020 @ 13:32:
Als het goed is komt er een Zotax Trinity OC mijn kant op binnenkort. Nu heb ik begrepen dat deze gelocked is op 320W en begrijp dat dit BIOS matig is gedaan.
Ook lees ik dat het waarschijnlijk zo is dat dit terecht is omdat deze kaart waarschijnlijk niet gebouwd is op meer dan dat en dit instabiliteit zou kunnen opleveren als ik toch dit zou unlocken.

340W zou ik al mooi vinden, hoe zijn jullie ervaringen hiermee? Zijn die kaarten gewoon zo gelocked om andere kaarten duurder te kunnen verkopen of is het echt iets om mee op te passen?

Als het toch de moeite waard is, waar kan ik betrouwbaar iets vinden om de BIOS te flashen. Heb veel ervaring met BIOS flashen, zelfs heeeel lang geleden hotflashen in moederborden via DOS (in een goed moederbord de bios chip eruit trekken, fout geflashte chip erin en flashen maar). Dus weet van de risico's e.d. alleen mijn laatste flash ervaring met GPU's stamt alweer van 4/5 jaar geleden.
Hebben jullie links naar goede sources om dit te gaan doen? Kan ik mij alvast inlezen, besluiten het wel of niet te doen en de boel voor te bereiden voor het moment dat de Zotac binnenkomt.
Met een bios flash naar de meest recente 3080 trinity OC update kan je inderdaad 105% power (336W) aan. Voorbij dit punt lijkt het hardware matig gelocked te zijn. :'(.

Deze overclock schijnt maar een procent of 2 te helpen haha, terwijl undervolten (825mV) power usage tot 220W verlaagt en maar tot 5% performance kost. Dus ik weet wat ik ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:06
themash360 schreef op zondag 29 november 2020 @ 23:23:
[...]

Met een bios flash naar de meest recente 3080 trinity OC update kan je inderdaad 105% power (336W) aan. Voorbij dit punt lijkt het hardware matig gelocked te zijn. :'(.

Deze overclock schijnt maar een procent of 2 te helpen haha, terwijl undervolten (825mV) power usage tot 220W verlaagt en maar tot 5% performance kost. Dus ik weet wat ik ga doen.
Weet jij waar ik die firmware update vandaan kan halen? Heb wel gezocht, maar kan het bij Zotac zelf niet vinden.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Laatst online: 10-10 23:55

rajackar

Blood Minister

Een vraagje aan mijn mede 3080 TUF OC eigenaren, Wat zijn jullie in game clocks?
Ik heb het idee dat ik vrij laag blijf hangen. Meestal rond de 1900. Soms er iets onder of boven.
In afterburner staat de offset op core +125 en mem +800.
Met +150 op de core lijkt het niet helemaal stabiel te zijn.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• themash360
Koldur schreef op maandag 30 november 2020 @ 08:23:
[...]

Weet jij waar ik die firmware update vandaan kan halen? Heb wel gezocht, maar kan het bij Zotac zelf niet vinden.
https://www.techpowerup.c...otac-rtx3080-10240-201101

Kijk in de description, deze gaat wel tot 105%

De vorige Bios: https://www.techpowerup.c...ac-rtx3080-10240-200901-1, kan dit niet. Maar wellicht is de jouwe al geupdate in de fabriek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themash360
rajackar schreef op maandag 30 november 2020 @ 09:17:
Een vraagje aan mijn mede 3080 TUF OC eigenaren, Wat zijn jullie in game clocks?
Ik heb het idee dat ik vrij laag blijf hangen. Meestal rond de 1900. Soms er iets onder of boven.
Je zit zo'n 100Mhz van de hoogste TUF OC die ik gezien heb af. De binning voor non-OC en OC was vrij oneven van wat ik hoorde omdat bijna alle kaarten OC frequencies aan konden. Dus niet heel gek dat de jouwe niet ver komt, aangezien hij niet eens Asus zijn vrij lage OC frequencies aan kon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rajackar
  • Laatst online: 10-10 23:55

rajackar

Blood Minister

themash360 schreef op maandag 30 november 2020 @ 10:07:
[...]

Je zit zo'n 100Mhz van de hoogste TUF OC die ik gezien heb af. De binning voor non-OC en OC was vrij oneven van wat ik hoorde omdat bijna alle kaarten OC frequencies aan konden. Dus niet heel gek dat de jouwe niet ver komt, aangezien hij niet eens Asus zijn vrij lage OC frequencies aan kon.
Check. Op zich is 100mhz eronder niet heel slecht. In de praktijk zal het niet veel schelen qua FPS. Het is overigens wel een OC kaart.
Met +150 zie ik hem wel regelmatig boven de 2000 schieten maar het is niet 100% stabiel. Soms kan ik uren gamen en soms crasht bij na 15 minuten al.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeStef
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-10 17:50
Mijn TUF OC zonder Asus progje deed standaard 2025 in games. Maar niet stabiel, hij raakte constant de powerlimit waardoor het constant versprong van 2025 naar +-1850 en zelfs in de 1700. Nu zwaar undervolted ( denk 0,860) stabiel 1930.
Scheelt niets in Fps ( integendeel gezien hij de powerlimit niet meer raakt) maar wel bijna 10°, van +- 66° naar +-56°.
De eene kaart is gewoon de andere niet.
Gemeten en gedaan met afterburner.

[ Voor 6% gewijzigd door LeStef op 30-11-2020 11:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

rajackar schreef op maandag 30 november 2020 @ 09:17:
tussen de 1825 en 1900 bij mij, stock snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneKnul
  • Registratie: Mei 2017
  • Nu online

FijneKnul

Wat klagen jullie veel.

Weet iemand met de Inno3D 3070 X3 de exacte afmetingen van deze specifieke kaart? Het gaat mij vooral om de diepte. Online zie ik overal dat hij 3 slots is, en dat zou teveel zijn voor een NZXT H1 case....Misschien...
In mijn hoofd heb ik ergens gelezen dat iemand zei dat hij ongeveer 2.5 slots breed is.

Ik heb al flink gegoogled, maar geen enkele website vermeldt de exacte afmeting.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:47
m_p_g schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 23:12:
RTX3090 Inno3D Frostbite mod nu met Dram koeler voor actieve koeling DDR6X Vram onder de backplate.

[Afbeelding]
Ziet er erg interessant uit, hoe heb je dat voor mekaar gekregen :?

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m_p_g
  • Laatst online: 03-10 17:33
Bij de RTX 3090 zit zoals bekend de 2e helft DDR6X Vrams onder de backplate. Deze werden toch te warm bij 100% memory load. Met games heb je daar geen last van.

Bedenk dat deze modificatie met de dram koeler wel ten koste gaat van de fabrieksgarantie !
Aan de andere kant, zelf een waterblok op een standaard luchtgekoeld exemplaar plaatsen is ook einde garantie. ;)

Er zijn wel wat skills nodig om deze mod uit te voeren, dus lang niet voor iedereen aan te raden.
De backplate moest verwijderd worden om de dram koeler goed te kunnen bevestigen met wat druk op de backplate voor een betere warmte overdracht. Met vier verzonken 3mm boutjes is deze aangebracht met thermische pasta ertussen.
Tevens bleek een Vram thermal pad af fabriek niet goed contact te maken met de backplate en deze is ook gelijk vervangen door een andere thermal pad.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-JW1YoK1aVH9N8cwBKWxDbkKH0M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Txw01dAJdGnljh8YPy3cdClV.jpg?f=fotoalbum_large

Na deze modificatie helemaal geen issues meer met het Vram onder welke omstandigheden dan ook en blijft zelfs de GPU ook nog eens een fractie koeler.

[ Voor 46% gewijzigd door m_p_g op 30-11-2020 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:02
@m_p_g
Er zijn fabrikanten waar je gewoon je garantie behoud wanneer je de luchtkoeler eraf haalt en vervangt met iets anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unfor
FijneKnul schreef op maandag 30 november 2020 @ 11:43:
Weet iemand met de Inno3D 3070 X3 de exacte afmetingen van deze specifieke kaart? Het gaat mij vooral om de diepte. Online zie ik overal dat hij 3 slots is, en dat zou teveel zijn voor een NZXT H1 case....Misschien...
In mijn hoofd heb ik ergens gelezen dat iemand zei dat hij ongeveer 2.5 slots breed is.

Ik heb al flink gegoogled, maar geen enkele website vermeldt de exacte afmeting.

Thanks!
Exacte afmeting niet, maar ik zou het 2.8 slot noemen.
Lekker krap :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NnevykHaUSzRkJSBpbCaBlsfrtg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MvYSQfUn3Rr5ZEiLP51VXh3n.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William/Ax3
  • Laatst online: 10-10 19:02

William/Ax3

We are Starstuff

m_p_g schreef op maandag 30 november 2020 @ 13:45:
Bedenk dat deze modificatie met de dram koeler wel ten koste gaat van de fabrieksgarantie !
Aan de andere kant, zelf een waterblok op een standaard luchtgekoeld exemplaar plaatsen is ook einde garantie. ;)
Bij evga mag je gewoon je kaart voorzien van watercooling. Ze verkopen zelf ook wel eens blokken / hybride kits zonder dat je garantie weg gaat. Er zijn ook andere merken die niet te moeilijk doen mits je de air cooler weer terug zet en het vervangen niet de rma issues heeft veroorzaakt.b

Wel leuke mod ik heb ook ergens een merk gezien die soort blokje heeft voor de backside. Kan zo niet meer op de naam komen.ik denk dat je dat blokje wellicht hebt. Zou het plaatsen van een fan op de backpkate ook al niet genoeg zijn? Ze mogen ook vrij warm worden hoor dacht dat het op 120 echt issues geeft dus 105-110 zal wel safe zijn dan.

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:47
m_p_g schreef op maandag 30 november 2020 @ 13:45:
Bij de RTX 3090 zit zoals bekend de 2e helft DDR6X Vrams onder de backplate. Deze werden toch te warm bij 100% memory load. Met games heb je daar geen last van.

Er zijn wel wat skills nodig om deze mod uit te voeren, dus lang niet voor iedereen aan te raden.
De backplate moest verwijderd worden om de dram koeler goed te kunnen bevestigen met wat druk op de backplate voor een betere warmte overdracht. Met vier verzonken 3mm boutjes is deze aangebracht met thermische pasta ertussen.
Tevens bleek een Vram thermal pad af fabriek niet goed contact te maken met de backplate en deze is ook gelijk vervangen door een andere thermal pad.

[Afbeelding]

Na deze modificatie helemaal geen issues meer met het Vram onder welke omstandigheden dan ook en blijft zelfs de GPU ook nog eens een fractie koeler.
Hmm, de backplate gaan aanpassen zie ik niet echt zitten, buiten om dat de garantie vervalt.

Maar waarschijnlijk een dom idee : heatsinks op de backplate plaatsen :?
(Van die EK WB heatsinks voor GPU RAM, Alternate heeft ze liggen)
Ik weet niet hoe warmte geleidend de backplate is (ding word wel bloedheet) maar misschien is er op die manier nog om mogelijkheid om de warmte sneller te laten afvloeien ?

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_p_g
dierkx36 schreef op maandag 30 november 2020 @ 17:55:
[...]
Maar waarschijnlijk een dom idee : heatsinks op de backplate plaatsen :?
Been there done that ;)

Gaf voor mijn systeem met heatsinks op de backplate niet het gewenste effect, want nog steeds last van Vram thermal throttling.
Denk ook eerder in de orde van grootte van een CPU koelblok erop om voldoende warmte af te voeren. Dat heb ik echter niet uitgeprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneKnul
  • Nu online

FijneKnul

Wat klagen jullie veel.

unfor schreef op maandag 30 november 2020 @ 16:45:
[...]

Exacte afmeting niet, maar ik zou het 2.8 slot noemen.
Lekker krap :)

[Afbeelding]
Dank voor je message!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
m_p_g schreef op maandag 30 november 2020 @ 19:04:
[...]

Been there done that ;)

Gaf voor mijn systeem met heatsinks op de backplate niet het gewenste effect, want nog steeds last van Vram thermal throttling.
Denk ook eerder in de orde van grootte van een CPU koelblok erop om voldoende warmte af te voeren. Dat heb ik echter niet uitgeprobeerd.
Nog even en er zijn dubbelzijdige waterblokken te krijgen. Zou voor de 3090 nog niet eens verkeerd zijn trouwens. EKWB leest u mee? :9

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nappie333
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-09 20:58
8)7

[ Voor 95% gewijzigd door nappie333 op 30-11-2020 21:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik heb een rtx 3090 vision in mijn gamepc gebouwd. Deze pc was met een 2080ti door azerty gebouwd. Nu had azerty de videokaart met een enkele kabel met twee connectors aangesloten. Ik heb de kaart omgewisseld en de 3090 aangesloten met diezelfde kabels. Hij draait op zich prima maar zag op foto’s dat anderen dit niet zo aansluiten. Kan het echt kwaad? Begrensd het de performance? Op zich geen probleem een tweede kabel apart aan te sluiten maar ze hebben bij azerty nogal wat tie rips gebruikt en kan ook niet zo makkelijk bij de voeding. Zie een beetje op tegen alles open maken.

Zo is het nu
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o9fA3ILbmDUKRfqq5wyHJ5Unh5Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TvBRlxz2oUGuReEK9iiQGdsn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m_p_g
Ja dat kan echt kwaad. Tenzij je wilt wachten op het doorbranden of smeulen van de zwakste schakel. :F

Officieel volgens de specs mag een 8 pin pci-e connector kabel 150W leveren. Een daisy chain verandert daar niks aan. Een goede A-merk voeding zal ook met 200W nog geen probleem hebben.

In de getoonde situatie zal die enkele 8 pin connector kabel een vermogen van circa 300W moeten leveren (RTX3090 = 370W -75W via pci slot). Dat is het dubbele van de specs !

Dus heel snel veranderen en een aparte 2e 8-pin connector kabel aansluiten vanaf de voeding naar de kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
m_p_g schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 01:45:
[...]

Ja dat kan echt kwaad. Tenzij je wilt wachten op het doorbranden of smeulen van de zwakste schakel. :F

Officieel volgens de specs mag een 8 pin pci-e connector kabel 150W leveren. Een daisy chain verandert daar niks aan. Een goede A-merk voeding zal ook met 200W nog geen probleem hebben.

In de getoonde situatie zal die enkele 8 pin connector kabel een vermogen van circa 300W moeten leveren (RTX3090 = 370W -75W via pci slot). Dat is het dubbele van de specs !

Dus heel snel veranderen en een aparte 2e 8-pin connector kabel aansluiten vanaf de voeding naar de kaart.
Thnx voor de reactie, vanavond na werk de boel maar open maken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Vraagje over undervolten. Ik heb de kaart op 1800Mhz gezet, maar volgens HWI64 gaat hij toch naar 1885 max. Is dit normaal, of heb ik iets verkeerd gedaan?

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-10 12:07

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

Koldur schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:22:
Vraagje over undervolten. Ik heb de kaart op 1800Mhz gezet, maar volgens HWI64 gaat hij toch naar 1885 max. Is dit normaal, of heb ik iets verkeerd gedaan?
Hz is geen eenheid van spanning, Volt is dat wel. Maw: wat heb je ingesteld? Ik heb het vermoeden dat je een aantal zaken door elkaar haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Firestorm schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:25:
[...]

Hz is geen eenheid van spanning, Volt is dat wel. Maw: wat heb je ingesteld? Ik heb het vermoeden dat je een aantal zaken door elkaar haalt.
Ja, heb wel een guide gevolgd, maar vind het nog wat ondoorzichtig. Deze guide heb ik gebruikt: https://techie-show.com/how-to-undervolt-gpu/

De hoogste was eerst 1980, maar dat is dus wel echt lager geworden. Heb jij een idee wat ik mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm

Firestorm

Dat is erg lastig te zeggen als je geen informatie geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Firestorm schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:36:
Dat is erg lastig te zeggen als je geen informatie geeft.
Snap je opmerking hoor, maar heb dus precies gedaan wat daar staat, begreep daaruit dat alle snelheden van boven de hoogste mV instelling niet aangeroepen zouden worden. Snap ook niet helemaal hoe Afterburner de offset inzet. Misschien nog te noobish met Afterburner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Koldur schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:44:
[...]

Snap je opmerking hoor, maar heb dus precies gedaan wat daar staat, begreep daaruit dat alle snelheden van boven de hoogste mV instelling niet aangeroepen zouden worden. Snap ook niet helemaal hoe Afterburner de offset inzet. Misschien nog te noobish met Afterburner.
No offense maar als je jezelf te noobish vindt voor Afterburner dan had je je nog wat beter in moeten lezen voordat je aan begint wat je niet begrijpt. ;)

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
AtlAntA schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 13:30:
[...]

No offense maar als je jezelf te noobish vindt voor Afterburner dan had je je nog wat beter in moeten lezen voordat je aan begint wat je niet begrijpt. ;)
Dat heb ik ook gedaan, maar begrijp, misschien door te moeilijk denken of wat dan ook, dit niet, vandaar dat ik hier de vraag stel. Blijkbaar is die vraag niet specifiek genoeg, jammer voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm

Firestorm

Laatste poging, want die guide die je aanhaalt is zeer uitgebreid en bevat volgens mij alles wat je moet weten. Wat probeer je te bereiken?
Undervolten is een middel, geen doel op zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
  • Registratie: Oktober 2019
  • Nu online
m_p_g schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 01:45:
[...]

Had dit bij de 2080TI dan ook niet gemoeten... Ik heb hier een 2070S ook op daisy chain nooit problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Firestorm schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 14:30:
Laatste poging, want die guide die je aanhaalt is zeer uitgebreid en bevat volgens mij alles wat je moet weten. Wat probeer je te bereiken?
Undervolten is een middel, geen doel op zich.
Dan is daar denk ik mijn denkfout, ik dacht dat op die manier ook de kaart niet hoger dan de setting voor de hoogste core clock werd meegenomen. Ook is bij mij de offset helaas geen absoluut getal (denk dat dit bij de meeste niet zo is, wel erg onhandig). Omdat er een pijltje staat bij een getal wat niet volledig is uit te lezen, maakt dit het nog lastiger.

Ik denk dat ik mijn vraag dan anders moet stellen en het undervolten gewoon gelukt is (komt niet boven de 900mV uit).Hoe zie ik de precieze huidige cap van de core clock? Hoe zet ik een cap op de core clock?

Als je undervolt op, zeg 1800Mhz 900mV, en alles boven de 1800Mhz ook daarop zet, ging ik ervanuit dat dit geblokt werd. Maar dat moet dus apart worden ingesteld? Lijkt mij namelijk niet dat je wil dat als de GPU op 1800Mhz en 900mV de grens van stabiel draaien hebt gevonden, de GPU op 1900Mhz op 900mV wil hebben aangezien het risico van instabiliteit hier dan natuurlijk groot is.
Snap niet waarom alles boven de gestelde cap dan het voltage ook naar 900mV moet.

Ik hoop dat ik zo mijn vraag en gedachtegang beter heb gesteld/verwoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
Linkser schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 14:52:
[...]

Had dit bij de 2080TI dan ook niet gemoeten... Ik heb hier een 2070S ook op daisy chain nooit problemen gehad.
2080Ti heeft een TDP van 250W, 250-75=175W wat net tussen de spec en het hoogste inzit. Dat zal dan net aan goed zijn gegaan, de 2070S heeft een TDP van 215, 215-75=140W wat onder de spec valt.
De 2070S heeft dus in principe weinig zin op er twee aan te sluiten (meer is natuurlijk wel altijd beter, maar dus niet noodzakelijk), de 2080Ti kan er net aan mee wegkomen, maar had wel gemoeten en de 3080 met minimaal 320TDP max moet echt met twee aparte kabels aangesloten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-10 20:17

nielsvv

100% Afol

Ik had mijn Asus 3090 eerst ook aangesloten met 2 kabels en bij 1 kabel het brugje gebruikt. Van zodra ik de voeding (rm850x) aanschakelde, plofte de voeding onmiddellijk eruit. Kreeg bijna een hartstilstand omdat ik dacht wat verkeerd aangesloten te hebben.
Met 3 aparte kabels was het probleem direct in orde.

Bricklink Store - Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Ik heb de 3090 inmiddels aangesloten met twee kabels.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lm6Xyb6ARjB_o45W-pL2UFxLNH8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1bU5Ly6y12bnCtcHyNCHgoIb.jpg?f=fotoalbum_large
nielsvv schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:58:
Ik had mijn Asus 3090 eerst ook aangesloten met 2 kabels en bij 1 kabel het brugje gebruikt. Van zodra ik de voeding (rm850x) aanschakelde, plofte de voeding onmiddellijk eruit. Kreeg bijna een hartstilstand omdat ik dacht wat verkeerd aangesloten te hebben.
Met 3 aparte kabels was het probleem direct in orde.
Vreemd genoeg heb ik nog uren met Valhalla alles op ultra kunnen gamen en geen probleem. GPU 98% usage en temp max 65. Heb de kabels niet gevoeld qua temp maar leek allemaal goed. Vond het alleen zo vreemd dat anderen met dubbele kabels aansloten dus maar is op onderzoek uit gegaan en las dat het nodig was. Waarom de kaart dan goed werkte weet ik niet. Maar veiligheid boven alles natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m_p_g
Linkser schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 14:52:
[...]
Bij die 2080Ti had dat inderdaad uit veiligheid ook al gemoeten, maar misschien dat men in eerste instantie een kaart met een lagere TDP wou installeren. De omstandigheden zijn mij niet bekend.
Daar kom je er echter nog net mee weg vanwege het feit dat een goede voeding nog 200W via de 8 pins connector kan leveren.
Een 75W pci slot + 200W = 275W. Laat dat nou net ook het verbruik zijn van een 2080Ti !
Je gebruikt het systeem echter buiten de specs en is absoluut niet wenselijk.

Er is geen probleem met een 2070 Super te verwachten, want die verbruikt max nog geen 225W. Dat valt zelfs binnen de spec van 150W (8 pin connector) + 75W pci slot. ;)
Ook hier zal een fabrikant meestal toch minstens voor een 8 + 6 pins configuratie kiezen om de kaart te voeden.

Het is niet alleen vanuit een elektrische veiligheid aan te bevelen niet ruimschoots over de specificaties te gaan, maar ook vanuit het oogpunt van stabiliteit en overklokken is het beter. Een stroompiek van tientallen ampere zal over 16 draden een fractie lagere spanningsdip geven dan over een 8 draden. Het filter op de GPU kaart kan het dan net wat makkelijker opvangen en stabieler blijven werken tijdens een overclock. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firestorm

Firestorm

Teknix1982 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:06:

[Afbeelding]

[...]

Vreemd genoeg heb ik nog uren met Valhalla alles op ultra kunnen gamen en geen probleem. GPU 98% usage en temp max 65. Heb de kabels niet gevoeld qua temp maar leek allemaal goed. Vond het alleen zo vreemd dat anderen met dubbele kabels aansloten dus maar is op onderzoek uit gegaan en las dat het nodig was. Waarom de kaart dan goed werkte weet ik niet. Maar veiligheid boven alles natuurlijk.
Ziet er netjes uit!
Het lijkt er alleen op dat je je radiator ondersteboven hebt gemonteerd:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Firestorm schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 19:51:
[...]

Ziet er netjes uit!
[YouTube: Stop Doing It Wrong: How to Kill Your CPU Cooler (AIO Mounting Orientation)]
Hmm interessant. Ik heb alleen de videokaart geïnstalleerd. De kast zelf is verder volledig door Azerty geassembleerd. Hij is zo gekocht met een RTX 2080TI die ik vervangen heb door een RTX 3090. Ik zie alleen ook niet echt een andere optie dat het gaat passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickeric
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-07 00:56
Teknix1982 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 20:29:
[...]

Hmm interessant. Ik heb alleen de videokaart geïnstalleerd. De kast zelf is verder volledig door Azerty geassembleerd. Hij is zo gekocht met een RTX 2080TI die ik vervangen heb door een RTX 3090. Ik zie alleen ook niet echt een andere optie dat het gaat passen.
misschien eventueel boven, maar als ik het goed begrijp is het voor jou alleen een geluidspobleem, wat jou dus niet was opgevallen.

dus no issues

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glopes
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-07 15:24
Ik moet zeggen dat ik het heel walchelijk vind van Nvidia om structureel te adverteren in NL met de FE en het mooie prijskaartje, om die vervolgens gewoon NIET aan te bieden. Nu weer met de 3060ti en het zogenaamde prijskaartje van € 419. Lieg niet Nvidia, die kaart voor die prijs bestaat hier niet en je weet het. Vooralsnog is dat gewoon een kaart van € 500+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeteoVir
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Gisteren een MSI GeForce RTX 3070 Ventus 2x OC gekocht. Prachtige kaart. Bij het benchmarken met Unigine Superposition viel mij wel op, dat er elke keer bij het starten een geheel rood scherm verschijnt, in plaats van een laadscherm (dat ik wel zag op een andere pc). Duurt hooguit 2 seconden. Enige reden tot zorgen? De resultaten zijn overal zoals te verwachten en stabiel, ook na meermaals zware benchmarks achter elkaar draaien. Na een undervolt naar 887 mV is het stroomverbruik van 225W naar 180W gegaan zonder verlies in performance (~11.000 in Unigine). Bijhorende temperatuur max. 69°C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
MeteoVir schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 22:05:
Gisteren een MSI GeForce RTX 3070 Ventus 2x OC gekocht. Prachtige kaart. Bij het benchmarken met Unigine Superposition viel mij wel op, dat er elke keer bij het starten een geheel rood scherm verschijnt, in plaats van een laadscherm (dat ik wel zag op een andere pc). Duurt hooguit 2 seconden. Enige reden tot zorgen? De resultaten zijn overal zoals te verwachten en stabiel, ook na meermaals zware benchmarks achter elkaar draaien. Na een undervolt naar 887 mV is het stroomverbruik van 225W naar 180W gegaan zonder verlies in performance (~11.000 in Unigine). Bijhorende temperatuur max. 69°C.
Zou jij misschien de settings van je undervolt willen delen met de bijbehorende graph? Ik weet dat ze allemaal verschillen, maar dan heb ik een baseline om vanuit te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeteoVir
  • Niet online
Koldur schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 22:34:
[...]

Zou jij misschien de settings van je undervolt willen delen met de bijbehorende graph? Ik weet dat ze allemaal verschillen, maar dan heb ik een baseline om vanuit te gaan.
Hierbij, al is deze iets minder agressief (190W) met -200 mHz en 900 mV op 1915 mHz. Score 11.066 zojuist. Op de genoemde 887 mV zat ik op 10.950 ongeveer en had ik toch nog 1x een mislukte Unigine benchmark na 9 runs.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QVOyxTLTVXCUlABqaT3BClOkA9Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0Rzeu1Dsy68mf1Fqu82WJI7D.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swizzler24
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-10 21:49
Firestorm schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 19:51:
[...]

Ziet er netjes uit!
[YouTube: Stop Doing It Wrong: How to Kill Your CPU Cooler (AIO Mounting Orientation)]
Hij heeft hem niet ondersteboven geïnstalleerd. Dat filmpje van GN is door velen verkeerd geïnterpreteerd. Hij laat in die video de meest geschikte tot de minst geschikte positie voor een AIO zien. Greg Salazar heeft daar een vervolg video op gemaakt. Zeer interessant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swizzler24
Teknix1982 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:06:

[Afbeelding]

[...]

Nice setup. Me likey white. Nu wel ff andere witte 8 pins kabels bestellen he :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm

Firestorm

Swizzler24 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 22:49:
[...]

Hij heeft hem niet ondersteboven geïnstalleerd. Dat filmpje van GN is door velen verkeerd geïnterpreteerd. Hij laat in die video de meest geschikte tot de minst geschikte positie voor een AIO zien. Greg Salazar heeft daar een vervolg video op gemaakt. Zeer interessant.
Bedoel je deze?

Straks maar eens even kijken. TechJezus had wel een aardig punt, maar meer info is altijd nuttig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-10 17:50
Mijn is boven gemonteerd dus helemaal geen last van, "nadeel" daarmee is dat je warme lucht van de case door de rad jaagt, niet zo heel erg als je een positieve druk hebt in de case, zoals in mijn geval 2 intakes front en 2 intakes bottom en dan 1 outtake achteraan en boven door de rad. Ik heb daarvoor 2 Corsairs 150 versleten in 6 maanden tijd doordat ik deze vooraan had gemonteerd en de pomp het na 3 maanden opgaf met veel kabaal. Langs de andere kant kan je in een fulltower de aio niet ondersteboven gebruiken in front want de slangen zijn niet lang genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swizzler24
Firestorm schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:56:
[...]

Bedoel je deze?

[YouTube: Let's Talk About AIO Orientation... Again]
Straks maar eens even kijken. TechJezus had wel een aardig punt, maar meer info is altijd nuttig!
Yup die. Enjoy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swizzler24
LeStef schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:17:
Mijn is boven gemonteerd dus helemaal geen last van, "nadeel" daarmee is dat je warme lucht van de case door de rad jaagt, niet zo heel erg als je een positieve druk hebt in de case, zoals in mijn geval 2 intakes front en 2 intakes bottom en dan 1 outtake achteraan en boven door de rad. Ik heb daarvoor 2 Corsairs 150 versleten in 6 maanden tijd doordat ik deze vooraan had gemonteerd en de pomp het na 3 maanden opgaf met veel kabaal. Langs de andere kant kan je in een fulltower de aio niet ondersteboven gebruiken in front want de slangen zijn niet lang genoeg.
Heb de mijne ook boven gemonteerd. Airflow in mijn case is vrij goed (3 intake, 1 outtake en de 240 AIO Fractal S24+ bovenin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:16
Weet iemand welk type Aorus dit precies is? Dit is de Master toch zo te zien aan het type nummer

https://azerty.nl/product...-8g-videokaart-8-gb-gddr6

Website fabrikant

https://www.gigabyte.com/...0AORUS-M-8GD-rev-10-11#kf

Waarom is hier maar 1 entry van in de pricewatch en niet die van Azerty? pricewatch: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master 8G

Tierelier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:40

D4NG3R

kiwi

:)

Even een kleine vraag tussendoor aangezien er nog weinig tot geen reviews beschikbaar zijn;

Het valt mij op dat MSI aangeeft dat het RTX 3060Ti Ventus 2X model 2x8 PCI-E connectors heeft, maar het 3X model met dikkere koeling maar 1 connector heeft:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/D19061Q.png

Is dit een foutieve copy-paste van het 3070 model, of klopt deze data?
Mijn voeding heeft er gelukkig de aansluitingen wel voor, maar het klinkt nogal raar. :)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swizzler24
jorisdekloris schreef op woensdag 2 december 2020 @ 16:44:
Weet iemand welk type Aorus dit precies is? Dit is de Master toch zo te zien aan het type nummer

https://azerty.nl/product...-8g-videokaart-8-gb-gddr6

Website fabrikant

https://www.gigabyte.com/...0AORUS-M-8GD-rev-10-11#kf

Waarom is hier maar 1 entry van in de pricewatch en niet die van Azerty? pricewatch: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master 8G
Ja dat is de master. Heb sinds vandaag de 3070 versie. Heerlijk kaartje. Ik zou het niet weten eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swizzler24
D4NG3R schreef op woensdag 2 december 2020 @ 19:56:
Even een kleine vraag tussendoor aangezien er nog weinig tot geen reviews beschikbaar zijn;

Het valt mij op dat MSI aangeeft dat het RTX 3060Ti Ventus 2X model 2x8 PCI-E connectors heeft, maar het 3X model met dikkere koeling maar 1 connector heeft:
[Afbeelding]

Is dit een foutieve copy-paste van het 3070 model, of klopt deze data?
Mijn voeding heeft er gelukkig de aansluitingen wel voor, maar het klinkt nogal raar. :)
Die informatie klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Heb je hier toevallig een bron voor welke niet MSI's eigen productpagina is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swizzler24
D4NG3R schreef op woensdag 2 december 2020 @ 23:57:
[...]

Heb je hier toevallig een bron voor welke niet MSI's eigen productpagina is?
https://www.techpowerup.c...x-3060-ti-ventus-3x.b8451

Scroll naar board design, daar zie je het staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Thanks, rare keuze om het model met zwakkere koeling van meer te voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swizzler24
D4NG3R schreef op donderdag 3 december 2020 @ 00:07:
[...]

Thanks, rare keuze om het model met zwakkere koeling van meer te voorzien.
Geen dank. Tja er zal wel een gedachtegang achter zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SambaL-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 13:50
Nu dat Nvidia de 3060ti heeft uitgebracht en daarmee de 3070 eigenlijk min of meer nietig heeft verklaard zouden de 3070ti en 3080ti niet lang meer op zich mogen laten wachten. Tenzij ze de stock van de 3070 en 3080 bewust laag houden en voorlopig inzetten op de 3060ti terwijl ze in de tussen tijd de productie voor de 3070ti en 3080ti flink aanzetten zodat ze in Q1 van 2021 een flinke voorraad hebben voor een (re)launch .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneKnul
  • Nu online

FijneKnul

Wat klagen jullie veel.

-SambaL- schreef op donderdag 3 december 2020 @ 05:15:
Nu dat Nvidia de 3060ti heeft uitgebracht en daarmee de 3070 eigenlijk min of meer nietig heeft verklaard zouden de 3070ti en 3080ti niet lang meer op zich mogen laten wachten. Tenzij ze de stock van de 3070 en 3080 bewust laag houden en voorlopig inzetten op de 3060ti terwijl ze in de tussen tijd de productie voor de 3070ti en 3080ti flink aanzetten zodat ze in Q1 van 2021 een flinke voorraad hebben voor een (re)launch .
Ik heb per vandaag de 3060TI en 3070 binnen liggen. Prijsverschil = €150 euro.
Wat zegt de wijze tweaker? In mijn ogen is ~13% performance increase niet €150 waard.

Ik denk dat ik de 3070 daarom maar retourneer. Tenzij ik iets over het hoofd heb gezien, en de 3070 wel die +150€ waard is.
Dus, mijn vraag: heb ik iets over het hoofd gezien?

Dankjulliewel!
Modbreak:Ja, dit: Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Hou het aub on-topic, als je nog geen ervaringen hebt zit je hier sowieso verkeerd.

[ Voor 9% gewijzigd door dion_b op 04-12-2020 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nappie333
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-09 20:58
FijneKnul schreef op donderdag 3 december 2020 @ 09:21:
[...]

Wat zegt de wijze tweaker? In mijn ogen is ~13% performance increase niet €150 waard.

Ik denk dat ik de 3070 daarom maar retourneer. Tenzij ik iets over het hoofd heb gezien, en de 3070 wel die +150€ waard is.

Dankjulliewel!
Nou deze wijze tweaker zegt dat je de kaart ook kan verkopen aan deze tweaker (voor een redelijke prijs). Aangezien ik nog druk op zoek ben naar een 3070.
Modbreak:Hiervoor is https://tweakers.net/aanbod

[ Voor 5% gewijzigd door dion_b op 04-12-2020 01:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SambaL-
FijneKnul schreef op donderdag 3 december 2020 @ 09:21:
[...]

Dankjulliewel!
Daar zou je verschillende benchmarks op terug moeten slaan maar in een notendop is de 3070 nog altijd ietsjes sneller en pakt hij bij sommige games/software in 4k resolutie een wat grotere voorsprong. Ik dacht bij Flight sim. Maargoed, je moet je inderdaad afvragen of die kleine voorsprong ook daadwerkelijk het grotere prijsverschil waard is. Voor 4K gaming zou ik beide sowieso links laten liggen ivm het geringe werkgeheugen en (uiteindelijk) voor een 3070ti of een 3080(ti) gaan.

En als ik vragen mag, welke 3070 heb je op het moment. Een FE heel toevallig? O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FijneKnul
  • Nu online

FijneKnul

Wat klagen jullie veel.

-SambaL- schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:01:
[...]

Daar zou je verschillende benchmarks op terug moeten slaan maar in een notendop is de 3070 nog altijd ietsjes sneller en pakt hij bij sommige games/software in 4k resolutie een wat grotere voorsprong. Ik dacht bij Flight sim. Maargoed, je moet je inderdaad afvragen of die kleine voorsprong ook daadwerkelijk het grotere prijsverschil waard is. Voor 4K gaming zou ik beide sowieso links laten liggen ivm het geringe werkgeheugen en (uiteindelijk) voor een 3070ti of een 3080(ti) gaan.

En als ik vragen mag, welke 3070 heb je op het moment. Een FE heel toevallig? O-)
Dankjewel voor je inzicht. Ik ga hem maar retourneren.

Gigabyte 3070 Vision OC. Komt, zoals DHL het zegt, vanavond binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SambaL-
FijneKnul schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:18:
[...]

Dankjewel voor je inzicht. Ik ga hem maar retourneren.

Gigabyte 3070 Vision OC. Komt, zoals DHL het zegt, vanavond binnen.
Mooie kaart. Ik heb op het moment een vooral witte build in gedachte met oa een N7 Z390/490 mobo van NZXT (bord afgedekt in een grote witte cover) en een Vision gfx is oa in mij op gekomen, maar ik vind de prijzen boven de founder edition persoonlijk nog te gortig. Ik heb geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elsandre
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-10 08:19
Heeft iemand de MSI ventus 3070/3060ti X2?
Hij is te groot voor mijn case en ik vraag mij hoe diep de fans in de shroud liggen?
Misschien dat hij past als ik het eraf haal.

Lijkt er niet op.

[ Voor 14% gewijzigd door Elsandre op 03-12-2020 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Net mijn 3070 Aorus Master geinstalleerd. Alle fans en kleutjes doen het maar geen beeld. Kan het zijn dat mijn Corsair RM750x het niet trekt?

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple0
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-05 11:36
jorisdekloris schreef op donderdag 3 december 2020 @ 14:59:
Net mijn 3070 Aorus Master geinstalleerd. Alle fans en kleutjes doen het maar geen beeld. Kan het zijn dat mijn Corsair RM750x het niet trekt?
Kan het zijn dat jouw pc op onboard graphics zit per ongeluk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakkertje_01
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:53
ik heb hetzelfde met de 3070 gaming. Vanavond ga ik eerst het bios maar eens updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Bakkertje_01 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 15:01:
[...]

ik heb hetzelfde met de 3070 gaming. Vanavond ga ik eerst het bios maar eens updaten.
Hoe ga je dat doen zonder beeld dan?

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Laatst online: 16:31
Nou ik kan naar m'n 3080 fluiten. In Duitsland besteld maar tijdens bestellen is door &^$% autocomplete m'n postcode bij het huisnummer terechtgekomen. En tja ik moest snel zijn dus ik zag het niet (ja erg dom). Nu zit het pakket waarschijnlijk een maand vast in distributie totdat het uiteindelijk teruggestuurd wordt. :'(

[ Voor 4% gewijzigd door jaapstobbe op 03-12-2020 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swizzler24
Had precies hetzelfde. Bij mij hielp het om een andere display port te gebruiken. Het is een heerlijk kaartje alleen RGB fusion is een ramp om mee werken. Heb een work around moeten gebruiken om hem überhaupt werkende te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoronde
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-12-2020
Welke van de 3060TI variant die in Nederland te reserveren is heeft de beste prijs/kwaliteit verhouding voor de kaarten onder de 500 euro? Ik ben redelijk nieuw op dit gebied...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakkertje_01
jorisdekloris schreef op donderdag 3 december 2020 @ 15:06:
[...]

Hoe ga je dat doen zonder beeld dan?
zou moeten kunnen met het nieuwe moederbord en cpu wat ik gekocht heb (msi b550 mag mortar en 5600x)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchelll010
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:04
Bakkertje_01 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 15:25:
[...]

zou moeten kunnen met het nieuwe moederbord en cpu wat ik gekocht heb (msi b550 mag mortar en 5600x)
De 5600 heeft toch geen igpu..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakkertje_01
Mitchelll010 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 15:31:
[...]

De 5600 heeft toch geen igpu..?
Klopt, maar het mobo wel zo'n bios flash functie. (moet het zelf ook nog proberen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchelll010
Bakkertje_01 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 15:45:
[...]

Klopt, maar het mobo wel zo'n bios flash functie. (moet het zelf ook nog proberen)
Ooooh bios flashen! sorry dacht je GPU..
Ja dat kan wel ja, maargoed kan me niet voorstellen dat een bios update van je mobo dit gaat fixen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Bakkertje_01 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 15:01:
[...]

Ik heb via HDMI mijn 4k TV eraan gehangen en toen had ik ineens beeld. Daarna kon ik alles goed instellen en updaten.

Tierelier

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• jaapstobbe
jaapstobbe schreef op donderdag 3 december 2020 @ 15:14:
Nou ik kan naar m'n 3080 fluiten. In Duitsland besteld maar tijdens bestellen is door &^$% autocomplete m'n postcode bij het huisnummer terechtgekomen. En tja ik moest snel zijn dus ik zag het niet (ja erg dom). Nu zit het pakket waarschijnlijk een maand vast in distributie totdat het uiteindelijk teruggestuurd wordt. :'(
Wat een baas deze bezorger, alle huizen langsgeaan totdat ie mn naambordje zag. Gigabyte 3080 reeds geinstalleerd 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
Vandaag mijn MSI ventus x2 3060ti binnen gekregen.

Even wat kleine dingen.
Is bij mij met de default fancurve stil en word tijdens 3dmark niet warmer dan 65 graden, bij gamen is het max 50.
Dit bij een kamer temperatuur van 18 graden en de intake fans onderin de case staan uit.

De backplate is van plastic.

En de VRMs hebben een aparte heatsink, deze maakt via thermalpads contact met de koeler.

Hij heeft 2 8-pin connectors wat bij een goedkope kaart toch wel apart is, niet alle 3060Ti's hebben dit, dus waarom deze wel?

Ik laat hem nu een maandje ofzo met de stock koeler draaien en dan gaat er een waterblock op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Bakkertje_01 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 15:45:
[...]

Je zou kunnen kijken of csm aan staat in de bios als je met een HDMI scherm wel beeld kan krijgen. Dat zorgt er bij mijn rtx 3080 voor dat ik geen beeld krijg in de bios via display Port. Had ik overigens ook al met mijn 1070 en 2080.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoronde
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-12-2020
Deadsy schreef op donderdag 3 december 2020 @ 18:33:

Ik laat hem nu een maandje ofzo met de stock koeler draaien en dan gaat er een waterblock op.
Nieuweling hier, waarom doe je dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Thoronde schreef op donderdag 3 december 2020 @ 18:38:
[...]

Nieuweling hier, waarom doe je dit?
Is gewoon een eigen voorkeur, veel mensen doen het direct.
Ik laat zelf altijd een week of 2 de stock koeler erop om te kijken of hij ook goed werkt etc, geen random crashes enzo.
En ik moet een paar kleine dingen doen in mijn PC en die wil ik combineren met het erop zetten van het block en heb op het moment geen tijd voor al die dingen.

En de misschien wel grootste reden, ik denk niet dat de mounting past. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zikje
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Gigabyte gaming oc 3080 rtx

Blue screens. Daarna zonder riser geprobeerd en geen issues meer.

Wel behoorlijk wat coil whine. Kan je dit wegwerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberhank
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-10 18:21
zikje schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:05:
Gigabyte gaming oc 3080 rtx

Blue screens. Daarna zonder riser geprobeerd en geen issues meer.

Wel behoorlijk wat coil whine. Kan je dit wegwerken?
riser ? => wat bedoel je ?

Phanteks Enthoo Luxe | Corsair RM1000x SHIFT 80 PLUS Gold | Gigabyte X570 Aorus Master | AMD Ryzen™ 9 5950X | BeQuiet Dark Rock Pro 4 | MSI GeForce RTX 4090 Suprim X | G.SKILL F4-3600C16D-32GTZN, Samsung 980 PRO PCle 4.0 NVMe M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaapstobbe
Gigabyte RTX 3080 GV-N3080GAMING OC-10

Installatie in 3 minuten, draait als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakkertje_01
Mitchelll010 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 15:48:
[...]

Ooooh bios flashen! sorry dacht je GPU..
Ja dat kan wel ja, maargoed kan me niet voorstellen dat een bios update van je mobo dit gaat fixen..
Heeft het alsnog gefixt. Na bios update direct beeld

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gerbenp
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-10 22:50
Blijkbaar kun je met een FE (3090, 3080 lijkt door iemand bevestigd op Reddit :)) de witte X aansturen met RGB, dit zit in de laatste Corsair iCUE update.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SNmNs0Uy_P8cz3dbJG_yeWODFJ8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kvn6x46PybEPdthJmK5nKP4I.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Awesomegames
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 02-10 12:55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HFM
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-06 17:27

HFM

Hier net de RTX 3060ti Eagle OC geïnstalleerd van Gigabyte.

Loop tegen het issue aan dat bij 45+ graden de fans aanspringen op 100%.
Vervolgens koelt ie heel snel (goh) en begint het verhaal opnieuw
(ambient hangt rond 40 graden)

Iemand hier ervaring mee? Gevalletje beta tester en wachten op driver update of is er een mogelijkheid om simpel het fan profiel aan te passen bij deze kaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchelll010
Bakkertje_01 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 20:35:
[...]

Heeft het alsnog gefixt. Na bios update direct beeld
Wowww echt niet verwacht.
Nice man!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Let wel, dit zal waarschijnlijk een flut model zijn. 2 fans, 2 slots. Zal lekker luid zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zikje
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Riser pcie cable. Ik had mijn kaart met een vertical gpu bracket gemonteerd . Nu dus normaal in het moederbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-10 15:15
Ik probeer wat meer performance uit mn 3080 asus strix te halen maar het wilt niet echt lukken. Ik krijg +50 core offset en +300 memory offset wel stabiel, dan begint ie op 2025mhz en tikt ie langzaam terug naar 1980 ofzo. Power limit, temperature limit en voltage% lijken allemaal niets uit te halen. Maximale score in 3dmark port royal is iets van 11700.

Ik lees allerlei verhalen van 2100mhz locked stabiel enzo, heb ik een hele slechte bin ofzo? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:19
gerbenp schreef op donderdag 3 december 2020 @ 21:00:
Blijkbaar kun je met een FE (3090, 3080 lijkt door iemand bevestigd op Reddit :)) de witte X aansturen met RGB, dit zit in de laatste Corsair iCUE update.

[Afbeelding]

[YouTube: iCUE RTX 3090 FE RGB support]
Yes. Alleen jammer dat de LED op de zijkant niet qua intensiteit kan worden aangepast (ik vind 'GEFORCE RTX' net iets te bright). Dit laatste kan wel met X1 van EVGA, maar de 3090 FE onthoudt de setting niet; ontwaakt de pc uit sleep dan is het weer 100% bright.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l5ZOgLffxOnyFbgGYN_HtQJYU9U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MrkTolokcvsPxz5p33VkBbQp.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4_n10RU6EJyuajFs_92Jc39sk4I=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DnEyknDorRH2aMz3BfrDAKeB.jpg?f=fotoalbum_tile

Mn 3060Ti vanavond binnengekregen en ingebouwd, had niet verwacht dat deze korter zou zijn dan mn oude RX 470.

De performance is iig heerlijk, alles voluit op ultra ipv medium @ 1440p144Hz. :)

Pagina: 1 ... 31 ... 54 Laatste

Let op:
Dit topic is ervaringen over de nieuwe nVidia RTX 3xxx kaarten uit te wisselen en om de kaarten zelf te bediscussieren. Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies zoals:

• Is mijn voeding krachtig genoeg voor de nieuwe kaarten?
• Is mijn processor snel genoeg voor de nieuwe kaarten?
en ook niet voor levertijden en prijzen!

Als je er niet uit komt, maak dan een topic aan in Componenten Aankoopadvies.