|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |
Nice! Ik snap trouwens de boost clock niet helemaal van mijn gigabyte 3080 oc. Het lijkt erop dat de boost zich aanpast aan een combinatie van de temperatuur en de power limit, maar echt begrijpen doe ik het niet. Met de fan op 100% gaat de boost verder dan op bijvoorbeeld 80%. De temperatuur is in beide gevallen nog heel laag: 65 vs 60 graden... Iemand die dit gedrag wel begrijpt?William/Ax3 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 21:15:
Mocht iemand een 3090 ftw3 3090 hebben/in bestelling hebben en wat verder willlen oc’en 500wat powerlimit bios
https://forums.evga.com/E...C-BIOS-BETA-m3124192.aspx
Die kende ik nog niet. De gigabyte lijkt nog wel eerder terug te klokken. Op dit vlak zou een bios mod wel wonderen kunnen doen. Mijn gigabyte 3080 oc heeft gelukkig een dual bios volgens mij (silent / oc mode), dus dan is dat ook wat minter risicovol. Misschien eens kijken of er al iets beschikbaar is.Wekko306 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 22:35:
[...]
maximale clock dropt al snel afhankelijk van de GPU temp, al ver voor het echte throttlen. Zie ook:
https://www.techpowerup.c...-founders-edition/39.html
Vandaar dat ik met MSI Afterburner heb gekeken hoe de stats van mijn PC zijn tijdens het spelen van Red Dead Redemption 2 @ 1440p op optimale settings (Nvidia experience), wat in principe ultra is. Daarnaast heb ik de 3DMark demo vanaf Steam gedraaid, ook met Afterburner aan.
Ik zoek dus eigenlijk jullie hulp hoe ik kan zien:
1) Of mijn kaart in orde is en conform de norm presteert
2) Indien die gewoon presteert, hoe ik kan leren om te bepalen wat de bottleneck in mijn systeem is
De hardware
Corsair CS750M
Intel Core i5 6600K Skylake
Corsair Vengeance LPX 2x 8GB 3000 MHz C15
Samsung 850 EVO 1TB
Asus Maximus Gene VIII moederbord
Scherm: 1440p @ 60Hz (in de toekomst een Reverb G2 met ~2K @ 90Hz)
3DMark

Red Dead Redemption 2 (free roaming)
Tijdens free roamen op Ultra (GeForce experience optimized) @ 1440p haal ik tussen de 45 en 55 FPS.
Afterburner laat het volgende zien:

Red Dead Redemption 2 (built-in benchmark)
Daarnaast is de benchmark in RDR2 als volgt.

En laat Afterburner dit zien.

Conclusie
Wat mij zelf opvalt is dat bij RDR2 free-roaming de GPU voor 99% wordt belast en de CPU nog onder de 100% zit. Dit lijkt dan geen CPU bottleneck te zijn. Of maak ik daar een denkfout?
Zoals bovenin de post gezegd zou ik graag willen uitsluiten of de kaart goed is of niet, en daarnaast of het systeem de GPU tegenhoudt.
[ Voor 6% gewijzigd door sneld op 23-10-2020 00:46 . Reden: thumbnails toegevoegd voor grotere plaatjes ]
En je voeding helpt ook niet. Dat is geen geweldige volgens mij
CPU is zeker een bottleneck, is ook niet zo vreemd met een midrange cpu uit 2015 en hig-end gpu van 2020.418O2 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 00:32:
Je cpu bottlenecked wel denk ik, lijkt op sommige punten ook vol te zitten.
En je voeding helpt ook niet. Dat is geen geweldige volgens mij
Stay hungry, stay foolish!
Dat lijkt me inderdaad voor de hand liggend. Maar als hij CPU-bound is zou ik verwachten dat de GPU eerder ergens rustig rond de 60% zou zitten. Waarom draait de GPU tijdens het free roamen in RDR2 dan toch op zijn max?RBN026 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 08:44:
[...]
CPU is zeker een bottleneck, is ook niet zo vreemd met een midrange cpu uit 2015 en hig-end gpu van 2020.
Kijk maar eens door je "oogharen" naar de cores. Je ziet dat ze "afvlakken / clippen", oftewel CPU bottleneck. Je moet trouwens altijd per core kijken. Je CPU kan misschien in totaal maar 60% belast zijn, maar als 1 core naar 100% schiet ben je al CPU bottlenecked.sneld schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 00:20:
Wat mij zelf opvalt is dat bij RDR2 free-roaming de GPU voor 99% wordt belast en de CPU nog onder de 100% zit. Dit lijkt dan geen CPU bottleneck te zijn. Of maak ik daar een denkfout?
Nog aanraders? Op lijstje waar ik naar uitkijk:
Cyberpunk
Witcher 3 update
Watch Dogs Legion
Ter info: reeds gespeeld, of nog steeds mee bezig : Metro Exodus, FS2020, No Mans Sky, Anno 1800, Division 2.
Path of Exile, die krijg ik nog niet op 3440x1440 144Hz Ultralapino schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 10:36:
Wat spelen jullie (opnieuw) met de RTX3080/3090? Ben weer volop in AC:Odyssey gevlogen (vorige keer ongeveer 50% ver geraakt, nu verder doen). Ook Shadow of the Tomb Raider voltooid, en Doom:Eternal zit ik ook bijna door.
Cyberpunk
Witcher 3 update
Watch Dogs Legion
Ter info: reeds gespeeld, of nog steeds mee bezig : Metro Exodus, FS2020, No Mans Sky, Anno 1800, Division 2.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Ben hier opnieuw begonnen aan 'Control'. Bij launch gekocht vorig jaar, maar ik kon er maar niet inkomen. Echter, nu speel ik niets anders meer.lapino schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 10:36:
Wat spelen jullie (opnieuw) met de RTX3080/3090? Ben weer volop in AC:Odyssey gevlogen (vorige keer ongeveer 50% ver geraakt, nu verder doen). Ook Shadow of the Tomb Raider voltooid, en Doom:Eternal zit ik ook bijna door.
Cyberpunk
Witcher 3 update
Watch Dogs Legion
Metro serie ben ik mee begonnen. Verder kijk ik ook heel erg uit naar bovenstaande. Ook heb ik Gta 5 weer opgepakt met de natural vision evolved mod. Echt bizar hoe zwaar dat is, haal maar 45 fps oid en ziet er echt super mooi uit. Aanrader dus.lapino schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 10:36:
Cyberpunk
Witcher 3 update
Watch Dogs Legion
Verder control wrs opnieuw uitspelen en speel ik veel red dead redemption 2, ziet er echt prachtig uit op 4k met alle toeters en bellen op een oled.
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Ik zal je mijn adres even Dm`en. Kan je de 3080 mijn kant op sturen. Alvast bedankt pikCyrus The Virus schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:45:
Nou mijn EVGA FTW3 is eindelijk binnen, kom ik erachter dat hij 3x8pins heeft. Ik meende dat het ook wel zou werken met 2 maar krijg geen beeld. Had al gekeken naar mijn voeding die heeft er genoeg (modulaire kabels) helaas geen kabel. Normaal bewaar ik de dozen van PC spullen jaren maar nu net deze doos met waarschijnlijk de kabels erin kan ik nergens vindendus heb ik nog niks aan mijn 3080
Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909
Helaas heb de doos toch gevonden na lang zoeken (en al nieuwe kabels besteld te hebbenMetalPool schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 15:02:
[...]
Ik zal je mijn adres even Dm`en. Kan je de 3080 mijn kant op sturen. Alvast bedankt pik
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Wat een verschil zeg
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Logisch, supply van de kaarten valt gigantisch tegen, grote kans dat de yields gewoon te matig zijn en er dus veel deels defecte chips tussen zitten van de GA102. Ze recyclen als een RTX 3080 LE of RTX3070ti zou dan de logisch keuze zijn. $599!
Haal atm 1995-2055 kloks (sommige benches kan ietsje hoger maar dit lijkt stable) is dit redelijk ok? Want van wat ik er van zie halen alleen sommige lucky silocon gamble gasten 2.1ish. Of halen heel veel mensen de 2.1 al?
+1250 op geheugen dat lijkt mij wel prima. (21.5gbps)
Nu maar wachten op waterblokjes en dan hoop ik de 2.1 te gaan redden.
oow en als je een c9 heb net zoals ik.
Die domme firmware fix is er nog niet als je nu beeld wel hebben dan moet je ultra deep color uitzetten en jezelf op 4:2:0 chroma zetten anders no signal.....
Zal maandag eens lg gaan lastig vallen dat ze eens moeten opschieten hier in de eu
Mijn PC draaide nu voor het eerst op PCIe 4.0; het blijkt dat mijn geluidskaart, een Sound Blaster AE-7, dit niet echt prettig vindt bij hoge belasting door bijv. Shadow of the Tomb Raider of Division 2 benchmark runs. Ik heb de geluidskaart voor DTS Connect via Toslink, nooit problemen mee gehad maar nu viel het gewoon uit en kwam in een aan/uit loop terecht. Power cycle nodig om het weer goed te krijgen. Ik weet nog niet wat dit is, de combinatie van de twee, PCIe latency ofzo, slechte signaalkwaliteit op moederbord (Gigabyte X570 Master) of Creative die er niet goed mee overweg kan (zal niet de eerste keer zijn *uche SB Live). Eigenlijk is de geluidskaart helemaal niet nodig, is meer voor het gemak.
Oplossing: PCIe Slot Configuration van Auto naar Gen 3 zetten.
Ook leuk: na het ritueel verwijderen van de beschermfolie blijven er kleine stukjes achter tussen koeler en shroud die er met geen mogelijkheid uit zijn te peuteren...

Verder is het beest. Groot, zwaar, aan de warme kant, lekker snel.
Bij mij ook ik denk dat ze dat plastic erop doen voor ze de shroud erop schroeven. Ach ga toch over op water dan schroef ik hem er wel vanaf. Hoop dat we ook een shroud met zwarte accenten kunnen opvragen. En zelf kunnen vervangen.Cascade schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 01:23:
Ook leuk: na het ritueel verwijderen van de beschermfolie blijven er kleine stukjes achter tussen koeler en shroud die er met geen mogelijkheid uit zijn te peuteren...Ik schroef het ding wel een keer open.
Wat voor clocksnelheid red jij op je gpu core? Ik had net 50mhz meer gehoopt maar ach wellicht doet water dat straks wel. 😎
Clock heb ik nog niet goed naar gekeken, ik zal eens opletten. Ik zag een max van 2070 MHz in GPU-Z voor Timespy, maar dat was maar een piek, niet heel nuttig. Alles draait nog op stock trouwens. Ik weet ook niet of ik de beta bios met hogere power limit er al op ga zetten, eerst maar eens flink gamen de komende maand.William/Ax3 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 10:01:
[...]
Bij mij ook ik denk dat ze dat plastic erop doen voor ze de shroud erop schroeven. Ach ga toch over op water dan schroef ik hem er wel vanaf. Hoop dat we ook een shroud met zwarte accenten kunnen opvragen. En zelf kunnen vervangen.
Wat voor clocksnelheid red jij op je gpu core? Ik had net 50mhz meer gehoopt maar ach wellicht doet water dat straks wel. 😎
De clown lips... het stoort mij niet zo heel erg maar het zou wel prettig zijn om de zwart/grijze te hebben. Ben benieuwd waar ze mee komen. Ik hoop wel een echte vervanging en niet een matig opzet ding.
Die is super slecht geoptimaliseerd en cpu bound, draait op 1 thread. Op die manier kan je zelfs een game als Minecraft op 20fps krijgen.Snippertje schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 22:00:
Met de epic coupon die bij rocket league zat voor een tientje Crysis remastered eens geprobeerd. Had al niet zulke goede verhalen gelezen over de performance. Maar inderdaad op very high/can it run crysis (4k) zit je rond de 30/40 fps. Op high kom ik net op een redelijk speelbare 50~60 fps. Maar wel een game waar je veel lol mee kan hebben en het ziet er best goed uit moet ik zeggenWel echt bizar dat je met een 3080 maar zo weinig FPS ziet
Dan denk ik dat je iets betere core hebt als ik. Ik loop tussen de 1995-2070 (2070 hit die in wow bv wel vaak) idd max (ligt aan load/temp ect) meer krijg ik er niet uit atm. Hoop op 2100 op water. Me mem gaat wel goed dat staat nu op 1250 1300 krijg ik soms lagere scores 1350 gaat het omlaag dus dan gaat dat ecc de boel in de war gooien.Cascade schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 22:32:
[...]
Clock heb ik nog niet goed naar gekeken, ik zal eens opletten. Ik zag een max van 2070 MHz in GPU-Z voor Timespy, maar dat was maar een piek, niet heel nuttig. Alles draait nog op stock trouwens. Ik weet ook niet of ik de beta bios met hogere power limit er al op ga zetten, eerst maar eens flink gamen de komende maand.
De clown lips... het stoort mij niet zo heel erg maar het zou wel prettig zijn om de zwart/grijze te hebben. Ben benieuwd waar ze mee komen. Ik hoop wel een echte vervanging en niet een matig opzet ding.
Ik heb die bios er wel op en hit dat powerlimit niet wellicht dat dit pas op water nut gaat hebben.
Ja klopt helaas. Ik heb hier wel settings gevonden die goedwerken. Tussen de 60~100 fps op ultra wide. 4k nog niet geprobeerd :): https://www.dsogaming.com...-pc-performance-analysis/418O2 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 22:45:
[...]
Die is super slecht geoptimaliseerd en cpu bound, draait op 1 thread. Op die manier kan je zelfs een game als Minecraft op 20fps krijgen.
[ Voor 10% gewijzigd door Snippertje op 24-10-2020 23:57 ]
Ik verwacht niet dat ze via de Game Pass voor PC verschijnen omdat ze geen MS Store-versie hebben. In principe zou dat kunnen veranderen, maar ik denk niet dat het gebruikelijk is voor games om lang na de release nog in de MS Store te verschijnen.lapino schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 13:01:
Twijfel daar ook nog aan om te kopen, samen met Fallen Order, maar heb zo'n gevoel dat beide op Gamepass gaan komen.
Past perfect bij de TridenZ RoyalHelp!!!! schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 16:25:
[YouTube: Palit RTX 3080 GameRock OC RGB showcase]
De vullingen vliegen toch gewoon uit je b%^ als je dit ziet .......
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SW75YAA + EHST20D-VM2D / PV: 2150Wp Z/O 132° en 2580Wp N/W 312° Ik wil een warmtepomp.nu
Ik zie zoveel verschil in dB getallen voorbij komen bij auto en 40dB fixed.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SW75YAA + EHST20D-VM2D / PV: 2150Wp Z/O 132° en 2580Wp N/W 312° Ik wil een warmtepomp.nu
Idle hoor je hem bijna niet, en tijdens het gamen heb ik headset op (net als de meeste gamers denk ik) en dan heb je er geen last van. Hij is in ieder geval stuk luider dan mijn oude 1080. Temps niet hoger gezien dan 72 op OC standDutchWing schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 09:41:
Wat is de ervaring met de Evga FTW3 Ultra?
Ik zie zoveel verschil in dB getallen voorbij komen bij auto en 40dB fixed.
1. Voor welke versie van de 3070 kan ik het beste gaan?
Denk zelf aan de Gaming Trio X.
2. Bij welke shop kan ik het beste een order plaatsen om de kans op een snelle levering zo groot mogelijk te maken?
Denk zelf aan Megagekko
Ik hoor graag hoe jullie erover denken/ervaringen/afwegingen zijn met de 3080/3090.
Ben benieuwd! Heb inderdaad headset op, dus zal er geen last van ondervinden...Cyrus The Virus schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 10:41:
[...]
Idle hoor je hem bijna niet, en tijdens het gamen heb ik headset op (net als de meeste gamers denk ik) en dan heb je er geen last van. Hij is in ieder geval stuk luider dan mijn oude 1080. Temps niet hoger gezien dan 72 op OC stand
Verder dus gewoon tevreden mee, heel misschien in de toekomst wil ik overgaan op waterkoeling, voordeel dat EVGA dat gewoon toelaat!
Als je de power limiet iets terug schroef, doe je dan ook automatisch de maximale vermogen terug schroeven? Kaart trekt natuurlijk veel meer dan een TUF etc... heb niet zoveel zin om te gaan undervolten... (dan moet je altijd weer testen etc.
Ja ik ben tevreden maar kan op dit moment het maximale er niet uithalen door PCIE2.0 MOBO en i7 2600k.DutchWing schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:10:
[...]
Ben benieuwd! Heb inderdaad headset op, dus zal er geen last van ondervinden...
Verder dus gewoon tevreden mee, heel misschien in de toekomst wil ik overgaan op waterkoeling, voordeel dat EVGA dat gewoon toelaat!![]()
Als je de power limiet iets terug schroef, doe je dan ook automatisch de maximale vermogen terug schroeven? Kaart trekt natuurlijk veel meer dan een TUF etc... heb niet zoveel zin om te gaan undervolten... (dan moet je altijd weer testen etc.
Voor de rest pas ik niks aan aan de clock of wat dan ook, dan moet je bij William zijn vermoed ik.
Mooi ding hoor!Protax schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 12:31:
Ook ik kan me nu eindelijk melden bij de 3080 club. Zojuist even snel ingebouwd (had alles al voorbereid, dus het was alleen click). Twijfelde eerst over het design van deze kaart, maar nu ik hem heb kan ik slechts één ding zeggen. Wow![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Vanavond eens goed testen
Mag ik vragen waar jij de kaart hebt gekocht?
Alternate, op de dag van release. Stond heel de tijd op positie 10 en afgelopen donderdag werd hij verzonden.Bull schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 12:54:
[...]
Mooi ding hoor!![]()
Mag ik vragen waar jij de kaart hebt gekocht?
Oké nice!Protax schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 12:55:
[...]
Alternate, op de dag van release. Stond heel de tijd op positie 10 en afgelopen donderdag werd hij verzonden.
Ja, het duurt nogal lang maar ja daar heeft iedereen last van.
Powerlimit is percentage van 380 dus ja klopt.DutchWing schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:10:
[...]
Ben benieuwd! Heb inderdaad headset op, dus zal er geen last van ondervinden...
Verder dus gewoon tevreden mee, heel misschien in de toekomst wil ik overgaan op waterkoeling, voordeel dat EVGA dat gewoon toelaat!![]()
Je kan ook custom voltage curve maken dat gaat in afterburner vrij simpel met Ctrl+L in precision weet ik het niet. Ben ik nog niet achter daar kan alleen atm zover ik zie per punt maar dat zijn er veel te veel.
Heb zelf geen super Oc kaart (avarage is 2000-2100) zit zelf tussen 2010-2085 atm.
Je kan ook de originele bios erin laten die gaat max tot 400watt. De nieuwe Oc tot 450w waar ik zelf nog niet op ben gekomen. Ik ben atm met afterburner aan het spelen met custom curves want in precision zie ik steeds voltage meldingen qua caps maar in afterburner niet en zo te zien kom ik ook iets hoger met me Oc. Mijn doel is op water 2.1 ik hoop dat het gaat lukken.
Edit
Ik heb geen flauw idee warrom maar met afterburner red ik nu 2070-2100 wat ik ook ongeveer wil redden

[ Voor 4% gewijzigd door William/Ax3 op 26-10-2020 18:40 ]
Pak afterburner
zet +100 volt
zet je powerlimit max
zet je fans op 100%
download at tool (ja ik weet is oud) en start scan for artifacts
zet een custom curve in afterburner zet je lijn van 1100mv op rond de 2200 (sleep daarheen en dan CTRL+L en dan save (V button) en kijk wanneer de ati tool gaat artifacten. Gaat die artifacten(errors) dan weet je de max boost van je kaart bij een hele lichte load (je zal geen benchmarks hierop kunnen draaien) maar daar gaat het niet om.
Wat blijkt ongeveer:
slechte kaarten (mijne ook) komen rond 2200 mijne gaat artifacten op 2190
goede kaarten halen over 2300
Of dit ook helpt om je mem te testen weet ik niet ik had me max 1250 al gevonden daar domweg te kijken in heaven tot op gegeven moment een verhoging minder fps ging geven. Dubbel gechecked in royal lagere settings geven lagere score. Hogere ook.
Hoeveel goede kaarten tov slechte kaarten er zijn? Nog geen idee ben ik ook benieuwd aan. Als 1 goede op 5 slechte is tsja dan is het een 2e keer lotterij trekken niet waard toch
(p.s gevonden in overclokers forum)
Mijn kaart heeft ook nog wat anders vaag.
Als ik in afterburner gewoon een custom curve pak en een custom punt vast zet met ctrl+L kom ik een stuk hoger als dat ik bv een + mhz pak in precision. Wellicht omdat die dan van punt naar punt jumpt dat die veel eerder gaat flippen. Of er is gewoon iets vaags op mijn kaart/os ofzo. Wellicht moet ik ook eens tijd op stock bios/settings gaan testen zonder oc.
In ieder geval het grappige is dat ik eerst nog geen eens een 3dmark royal kon doen op 2070 max boost.
Nu heb ik met de custom curve 2115 en een avrage van 2089 snap nog niet waarom zo dus wel.
En hoe ziet de curve in afterburner eruit als je de OC scanner draait?William/Ax3 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 22:31:
ok heb net iets interessants gevonden.
Pak afterburner
zet +100 volt
zet je powerlimit max
zet je fans op 100%
download at tool (ja ik weet is oud) en start scan for artifacts
zet een custom curve in afterburner zet je lijn van 1100mv op rond de 2200 (sleep daarheen en dan CTRL+L en dan save (V button) en kijk wanneer de ati tool gaat artifacten. Gaat die artifacten(errors) dan weet je de max boost van je kaart bij een hele lichte load (je zal geen benchmarks hierop kunnen draaien) maar daar gaat het niet om.
Wat blijkt ongeveer:
slechte kaarten (mijne ook) komen rond 2200 mijne gaat artifacten op 2190
goede kaarten halen over 2300
Of dit ook helpt om je mem te testen weet ik niet ik had me max 1250 al gevonden daar domweg te kijken in heaven tot op gegeven moment een verhoging minder fps ging geven. Dubbel gechecked in royal lagere settings geven lagere score. Hogere ook.
Hoeveel goede kaarten tov slechte kaarten er zijn? Nog geen idee ben ik ook benieuwd aan. Als 1 goede op 5 slechte is tsja dan is het een 2e keer lotterij trekken niet waard toch
(p.s gevonden in overclokers forum)
Mijn kaart heeft ook nog wat anders vaag.
Als ik in afterburner gewoon een custom curve pak en een custom punt vast zet met ctrl+L kom ik een stuk hoger als dat ik bv een + mhz pak in precision. Wellicht omdat die dan van punt naar punt jumpt dat die veel eerder gaat flippen. Of er is gewoon iets vaags op mijn kaart/os ofzo. Wellicht moet ik ook eens tijd op stock bios/settings gaan testen zonder oc.
In ieder geval het grappige is dat ik eerst jenog geen eens een 3dmark royal kon doen op 2070 max boost.
Nu heb ik met de custom curve 2115 en ruiteen avrage van 2089 snap nog niet waarom zo dus wel.
Wie goed doet, die goed ontmoet.
die oc scanner crashedAtlAntA schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 07:18:
[...]
En hoe ziet de curve in afterburner eruit als je de OC scanner draait?
ook in precision dan reboot me hele systeem
ik ga vandaag eens testen met default clocks het is net alsof me kaart op bepaalde jumps gewoon flipt als een malle. Een vaste volt lock werkt dus wel.
[ Voor 22% gewijzigd door William/Ax3 op 27-10-2020 07:35 ]
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
https://videocardz.com/ne...0-ti-with-9984-cuda-cores
Nvidia voelt echt de adem van AMD...
[ Voor 16% gewijzigd door Ferio op 27-10-2020 09:37 ]
[Algemeen] NVIDIA Nieuwsdiscussie Topic - Deel 56Ferio schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:36:
3080TI Incoming?
https://videocardz.com/ne...0-ti-with-9984-cuda-cores
Nvidia voelt echt de adem van AMD...
Sta helaas nog op een wachtlijst ergens voor deze. Waar heb jij hem vandaan ?
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Komt van Megekko.
We vinden het over het algemeen normaal tegenwoordig om 500 of meer te betalen voor een kaart. De leuke 3070 uitvoering gaan toch gewoon boven de 600 uitkomen verwacht ik.
Tja vroeger... toen waren de prestaties van XX70 versie ook zeker niet vergelijkbaar met een XX80TI van de generatie daarvoor.Metalbuster schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 18:20:
Ben ik nu een van de weinigen die de 3070 eigenlijk nog te veel vind qua prijs?
We vinden het over het algemeen normaal tegenwoordig om 500 of meer te betalen voor een kaart. De leuke 3070 uitvoering gaan toch gewoon boven de 600 uitkomen verwacht ik.
De kaarten mogen duurder zijn geworden, onze wensen ook.
Rond de 600/650 dus (azerty). Waren de goedkoopste 3080 niet rond de 700 in het begin?RBN026 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 18:27:
[...]
Tja vroeger... toen waren de prestaties van XX70 versie ook zeker niet vergelijkbaar met een XX80TI van de generatie daarvoor.
517 voor de 3070 en 717 voor de 3080.Metalbuster schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 19:08:
[...]
Rond de 600/650 dus (azerty). Waren de goedkoopste 3080 niet rond de 700 in het begin?
AMD Ryzen 9 5950X // ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero // Crucial Ballistix 64GB BL2K32G36C16U4B // Gigabyte Aorus Xtreme RTX 3080 Ti // Samsung 980 PRO 1TB // Samsung 960 EVO 2TB // WD Gold 14TB SATA (7200RPM) // be quiet! Dark Base Pro 900 rev. 2
Op internet lees ik verschillende dingen en als ik de reacties lees van de electro specialisten moet dit voldoende zijn. Iemand van jullie een mening hierover? Dit kan of toch beter om 3 losse kabels te nemen.
Overigens heb ik een Corsair RM750x voeding
[ Voor 5% gewijzigd door nLr op 27-10-2020 22:56 ]
Ryzen 7800X3D| ASUS TUF GAMING X670E-PLUS | MSI RTX4080 Gaming Trio X 16GB | LG GP95R | 32GB DDR5 6000 F5-6000J3238F16GX2-TZ5NR | Samsung 970 Evo Plus | NZXT H710i | NZXT Kraken x73 | Corsair RM850x
Dit is prima zo. 2 losse is aangeraden, 3 hoeft echt niet.nLr schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 22:55:
Ik heb de 3080 MSI GAMING X Trio en ben eigenlijk benieuwd of ik er goed aan gedaan heb om 2 power kabels te gebruiken. 1 van de 2 heb ik beide connectors gebruikt zodat ik de 3 haal.
Op internet lees ik verschillende dingen en als ik de reacties lees van de electro specialisten moet dit voldoende zijn. Iemand van jullie een mening hierover? Dit kan of toch beter om 3 losse kabels te nemen.
Overigens heb ik een Corsair RM750x voeding
Wat een beest van een kaart tov mijn 1080, hellemaal blij mee
Aangesloten op mijn LG C9 heb ik wel wat "problemen"
Krijg de g-sync niet aan (wat klopt komt een firmware update voor las ik) maar wat ik ook niet voor elkaar krijg is het 120 Hz verhaal.
Nu heb ik een 5m HDMI kabel nodig en heb hiervoor speciaal een 8k hdmi 2.1 kabel voor gekocht.
(deze https://www.kabelshop.nl/...6xNRbCdc7jFUaAjBZEALw_wcB)
Toch heb ik geen 4k HDR en/of 120Hz op de tv, het lukt alleen op 1080P.
Zie ik iets in de settings over het hoofd?
Ik had het idee eigenlijk dat dat min of meer plug and play zo zijn...
[ Voor 24% gewijzigd door BlaBla1973 op 28-10-2020 09:44 ]
Computer nr 486 denk ik..
Ik zou eens proberen in het Nvidia control panel, in het change resolution gedeelte wat verder naar beneden te scrollen en de juiste resolutie onder de header "PC" te selecteren. Je hebt namelijk twee opties voor 3840 x 2160. Eentje onder de header "Ultra HD, HD, SD" en die gaat maar tot 60hz en eentje onder "PC" daar kun je wel 120hz selecteren.BlaBla1973 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 09:40:
Gisteren eindelijk mijn EVGA GeForce RTX 3080 FTW3 ULTRA GAMING binnen gekregen en gisteravond gelijk in mijn GPU loze pc gestopt.
Krijg de g-sync niet aan (wat klopt komt een firmware update voor las ik) maar wat ik ook niet voor elkaar krijg is het 120 Hz verhaal.
Nu heb ik een 5m HDMI kabel nodig en heb hiervoor speciaal een 8k hdmi 2.1 kabel voor gekocht.
:fill(white):strip_exif()/f/image/OTxsqQ1INnGVQGyMsCcDf1KZ.png?f=user_large)
vs
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/w5PXZd9NsiQmHXGkz6HtZSkD.jpg?f=user_large)
Ik snap niet waarom mensen nog 900+ euro gaan betalen voor een 3080, die over enkele weken misschien wel 200 euro minder waard is. Zeker met AMD om de hoek kan de prijs nog wel is gaan vallen en door de opkomende varianten zoals met de 20 serie is gebeurd.
Misschien is het mijn instelling, maar ik vind het echt geen goede markt nu.
Die kabel werkt niet. Had ik ook gekocht en teruggestuurd. Overigens moet je voor gsync de update via het engineering menu binnenhalen. Glasvezel kabels werken overigens ook niet. Kabels tot 3 meter lijken te werken.BlaBla1973 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 09:40:
Gisteren eindelijk mijn EVGA GeForce RTX 3080 FTW3 ULTRA GAMING binnen gekregen en gisteravond gelijk in mijn GPU loze pc gestopt.
Die optie is beschikbaar idd, alleen niet een hoge resolutie van 4k ..Zarkov schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 10:08:
[...]
Ik zou eens proberen in het Nvidia control panel, in het change resolution gedeelte wat verder naar beneden te scrollen en de juiste resolutie onder de header "PC" te selecteren. Je hebt namelijk twee opties voor 3840 x 2160. Eentje onder de header "Ultra HD, HD, SD" en die gaat maar tot 60hz en eentje onder "PC" daar kun je wel 120hz selecteren.
[Afbeelding]
vs
[Afbeelding]
Zal vanavond nog ff checken, maar ik dacht maximaal 1080p kan ik daar kiezen.
Oh oke, hmm dus een 5m oplossing is er niet voor HDMI..Snippertje schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 10:30:
[...]
Die kabel werkt niet. Had ik ook gekocht en teruggestuurd. Overigens moet je voor gsync de update via het engineering menu binnenhalen. Glasvezel kabels werken overigens ook niet. Kabels tot 3 meter lijken te werken.
Hoe heb jij het opgelost dan? Display Port kabel met adapter of zou dat ook niet werken..
Ik heb echt 5m nodig, zelfs die is al krap.
Ik heb het omgedraaid. Glasvezel displayport kabel gekocht en mijn pc in de woonkamer gezet. Heb heel reddit en het internet afgestruind, maar er lijkt nog geen andere oplossing voor lange afstand te zijn. Meerdere dure hdmi glasvezel kabels geprobeerd. Korte kabels werkte direct (prime wire van Amazon). Weet niet wat voor monitor je hebt, maar met 5 meter red je wellicht ook nog wel een standaard displayport kabel. Ik moest wat meer afstand overbruggen en heb een 10m glasvezel kabel. Werkt perfect met mijn ultrawide.BlaBla1973 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 10:32:
[...]
Oh oke, hmm dus een 5m oplossing is er niet voor HDMI..
Hoe heb jij het opgelost dan? Display Port kabel met adapter of zou dat ook niet werken..
Ik heb echt 5m nodig, zelfs die is al krap.
Het enige wat ik kan bedenken is:
Computer -> display Port kabel -> display Port HDMI omvormer -> tv... Maar wat ik heb gelezen is dan sowieso geen g-sync mogelijk...
Wel beetje ruk dit... Computer naast de tv is geen optie (vrouw
Dat begrijp ik. Maar je gebruikt ook een monitor of niet? Er is een omvormer van club 3d idd, maar dan heb je geen echte hdmi 2.1 en dus geen gsync. En tja anders een goed gesprek met je vrouw of je pc wat meer stealth maken.BlaBla1973 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 10:41:
Ik gebruik een LG c9 tv, dus heb ik alleen HDMI ingangen.
Het enige wat ik kan bedenken is:
Computer -> display Port kabel -> display Port HDMI omvormer -> tv... Maar wat ik heb gelezen is dan sowieso geen g-sync mogelijk...
Wel beetje ruk dit... Computer naast de tv is geen optie (vrouw) dus dichter dan die 5m gaat niet lukken...
Ja, helaas is er zover ik weet nog geen andere optie dan de pc dichtbij de tv te hebben. Eventueel een shield met gamestream, maar dan lever je toch wat kwaliteit en gsync in.BlaBla1973 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 10:54:
Ik gebruik ook een monitor, maar die is niet bijzonder verder... (4k tn 60hz) ik wil cyberpunk op mijn 65" spelen op de bank

Ik moet op mijn c9 ultra hdmi deep color uitzetten en de color output op 4:2:0 zetten anders krijg ik geen beeld.BlaBla1973 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 09:40:
60hz is bij mij ook de max.
Me 1080ti doet wel gewoon 4:2:2 wat de max is op hdmi 2.0 dus de kabel is het probleem niet. Glasvezel hdmi 2.1 (ja duur ik weet het
Van wat ik er van gegoogled heb hebben we echt die firmware nodig. Bij lg nl blijven ze zeggen fw update ja die komt nog. Al een maand lang ofzo terwijl ze in de us enzo gewoon bellen en een beta kunnen krijgen. Of hij is zelfs daar al volledig uit inmiddels.
[ Voor 4% gewijzigd door William/Ax3 op 28-10-2020 12:00 ]
Als je een degelijke 650w voeding hebt en verder niks gek dan trekt die voeding heus wel de 3080. Videokaartleveranciers zitten altijd ver aan de veilige kant, voor als je een half versleten b-merk voeding hebt, maximaal wil overclocken en tig hardeschijven en andere componenten.Alexknl schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 11:06:
Ik game zelf op 1440p/165hz, eerst dacht ik voor de 3070 te gaan, maar als ik de benchmarks zie tot nu toe denk ik dat ik beter voor de 3080 kan gaan. Wel erg jammer dat hij zo slecht verkrijgbaar is en dan ook nog eens tegen absurd hoge prijzen..3070 heeft wel weer als voordeel dat ik mijn 650w voeding niet hoef te vervangen tho
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Zonder firmware en goede kabel kan je gewoon prima 4k120hz doen hoor met een 3080, alleen gsync werkt dan niet zonder update. En 4k60hz werkt ook prima met 4:4:4, dat deed ik hiervoor met een 2060 super.William/Ax3 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 11:58:
[...]
Ik moet op mijn c9 ultra hdmi deep color uitzetten en de color output op 4:2:0 zetten anders krijg ik geen beeld.
Me 1080ti doet wel gewoon 4:2:2 wat de max is op hdmi 2.0 dus de kabel is het probleem niet. Glasvezel hdmi 2.1 (ja duur ik weet het)
Van wat ik er van gegoogled heb hebben we echt die firmware nodig. Bij lg nl blijven ze zeggen fw update ja die komt nog. Al een maand lang ofzo terwijl ze in de us enzo gewoon bellen en een beta kunnen krijgen. Of hij is zelfs daar al volledig uit inmiddels.
Heb zelf de update nu erop gezet via engineering menu en nu werkt alles, alleen dus niet via een glasvezel kabel of een kabel langer dan 3 meter.
Heb je zelf de firmware van de tv geupdate?Snippertje schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 12:25:
[...]
Zonder firmware en goede kabel kan je gewoon prima 4k120hz doen hoor met een 3080, alleen gsync werkt dan niet zonder update. En 4k60hz werkt ook prima met 4:4:4, dat deed ik hiervoor met een 2060 super.
Heb zelf de update nu erop gezet via engineering menu en nu werkt alles, alleen dus niet via een glasvezel kabel of een kabel langer dan 3 meter.
Is er geen verschil tussen de usa en eu firmware dan.?
Het is gewoon de EU firmware. Schijnbaar wordt dit ook de final.BlaBla1973 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 12:28:
[...]
Heb je zelf de firmware van de tv geupdate?
Is er geen verschil tussen de usa en eu firmware dan.?
Ik had op de gtx1080 ook 4k HDR 60hz 4:2:2 op dezelfde kabel/ingang van de TV.William/Ax3 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 11:58:
[...]
Ik moet op mijn c9 ultra hdmi deep color uitzetten en de color output op 4:2:0 zetten anders krijg ik geen beeld.
Me 1080ti doet wel gewoon 4:2:2 wat de max is op hdmi 2.0 dus de kabel is het probleem niet. Glasvezel hdmi 2.1 (ja duur ik weet het)
Nu alleen 4k 60hz...
heb je niet de cx in plaats van de c9?Snippertje schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 12:25:
[...]
Zonder firmware en goede kabel kan je gewoon prima 4k120hz doen hoor met een 3080, alleen gsync werkt dan niet zonder update. En 4k60hz werkt ook prima met 4:4:4, dat deed ik hiervoor met een 2060 super.
Ik heb de B9.William/Ax3 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 13:24:
[...]
heb je niet de cx in plaats van de c9?
ok
nouja bij mij is het zo dat met hdmi ultra deep color ik het ding niet aan de praat krijg op deze oude fw
met die optie uit dus wel maar dan alleen 4:2:0
Als ik dezelfde kabel op me 1080ti doe dan kan die optie weer gewoon aan en krijg ik 4:2:2 12bits color wat klopt met de hdmi 2.0 spec.
Had dit gevonden via Google dus ik maak me nog niet al te druk dat ik dat uit moet zetten atm.
Dear Valued LG Customer, We appreciate you for patiently coordinating with us regarding the current condition of your LG OLED65C9PUA TV, Charles. It is our goal to ensure that you are able to utilize your LG product at its fullest potential so let us assist you with your inquiry today. We thank you for getting back to us regarding your case. In response, we are aware of these recent reports where TV displays no signal, blinking or flickering video when using NVIDIA RTX3090, RTX3080, RTX3070, G-SYNC, VRR. This is caused by TV not supporting signal of NVIDIA GeForce RTX 30XX video cards. In this case, we do recommend disabling GSYNC on the PC and Disable HDMI Ultra HD Deep color on the TV while waiting for the official update to resolve this to be released in the end of November for 2019 LG TV models. Please see below: 1. Click the right mouse button on the Windows 10 background - Go to NVIDIA control panel. - Display - Set up G-Sync - Uncheck the “Enable G-Sync” option 2. If you cannot se the PC screen: Change the TV settings - All Settings - Picture - Additional Settings - HDMI Ultra HD Depp color -OFF
[ Voor 59% gewijzigd door William/Ax3 op 28-10-2020 14:37 ]
Heb je een single bios dan zou ik dit niet aanraden, maar mocht je net als ik een dual bios kaart hebben dan is het best een poging waard.
Minimaal 700W wordt aangeraden maar als je huidige PSU van goede huize komt dan zou het op zich moeten kunnen. Het is echter wel op het randje dus efficient zal je PSU in dit scenario niet meer zijn.rubmifer schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 00:36:
Vandaag de Gigabyte Rtx3080 OC besteld, maar ben nog beetje aan het twijfelen of ik ook de voeding best zou vervangen. Zit nu met een 600W psu van Corsair. Cpu is een 7700k. Ik hoor tegenstrijdige berichten qua minimale wattage. Zou ik best toch upgraden naar een zwaardere psu of zou het toch moeten lukken?
Je zou ook kunnen kijken om de videokaart te "under volten". Je verliest er maar een paar FPS mee maar het verbruik kan behoorlijk terug geschroefd worden met deze aanpassing. Warmte ontwikkeling en geluidproductie nemen hier mee ook iets af.
Ik gebruik dezelfde processor en heb veel last van CPU bottlenecking tijdens gamen op 1440p. Misschien ook iets om rekening mee te houden. Ik wacht met smart op vijf november (zen3)rubmifer schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 00:36:
Vandaag de Gigabyte Rtx3080 OC besteld, maar ben nog beetje aan het twijfelen of ik ook de voeding best zou vervangen. Zit nu met een 600W psu van Corsair. Cpu is een 7700k. Ik hoor tegenstrijdige berichten qua minimale wattage. Zou ik best toch upgraden naar een zwaardere psu of zou het toch moeten lukken?
Zoveel last van? Had nochtans op heel wat plekken gelezen dat deze prima zou moeten werken op 1440p met deze kaart. Hier is het sowieso ultrawide 3440x1440, kan misschien ook nog een rol spelen.jwtje schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 08:31:
[...]
Ik gebruik dezelfde processor en heb veel last van CPU bottlenecking tijdens gamen op 1440p. Misschien ook iets om rekening mee te houden. Ik wacht met smart op vijf november (zen3)
Lijkt erop dat jij alleen leest wat voor jou het beste uitkomt. Je voedings wattage is volgens Nvidia specs te laag en de 7700k is op 1440p een bottleneck alhoewel het op ultrawide inderdaad wel wat mee zal vallen.rubmifer schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 08:35:
[...]
Zoveel last van? Had nochtans op heel wat plekken gelezen dat deze prima zou moeten werken op 1440p met deze kaart. Hier is het sowieso ultrawide 3440x1440, kan misschien ook nog een rol spelen.
In jouw geval zou ik toch echt wel de voeding gaan upgraden en de 7700k zou ik nog een generatie laten zitten tenzij het bottlenekken microstutters oid gaat veroorzaken.
P. S corsair heeft veel goede maar ook aardig wat ondermaatse voedingen geleverd dus doe aub gedegen onderzoek naar wat voor voeding je hebt en wat de kwaliteit daarvan is. Zou zonde zijn dat ie poef zegt na de installatie van je nieuwe GPU.
[ Voor 14% gewijzigd door AtlAntA op 29-10-2020 09:12 ]
Last van is een groot woord, alles werkt wel. Maar de FPS is niet stabiel in de games die ik nu speel en met afterburner op de achtergrond zie ik vaak een of meerdere CPU cores pieken terwijl de powerlimit en GPU core usage niet aan de max zitten. Ik vind het zonde dat ik niet het volledige potentieel van de 3080 benut en ik irriteer me aan de LOW 1% FPS dus daarom ga ik mijn cpu upgraden.rubmifer schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 08:35:
[...]
Zoveel last van? Had nochtans op heel wat plekken gelezen dat deze prima zou moeten werken op 1440p met deze kaart. Hier is het sowieso ultrawide 3440x1440, kan misschien ook nog een rol spelen.
Maar ZIE je het ook?jwtje schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 09:34:
[...]
Last van is een groot woord, alles werkt wel. Maar de FPS is niet stabiel in de games die ik nu speel en met afterburner op de achtergrond zie ik vaak een of meerdere CPU cores pieken terwijl de powerlimit en GPU core usage niet aan de max zitten. Ik vind het zonde dat ik niet het volledige potentieel van de 3080 benut en ik irriteer me aan de LOW 1% FPS dus daarom ga ik mijn cpu upgraden.
Van mij mag je op basis van een afterburner schermpje geld verbranden hoor, maar ik geef je toch even ter overweging om niet naar een meetschermpje maar naar je game te kijken.
Veel geld om iets te upgraden wat je visueel niet ziet,
Maar goed, ik ben vast te nuchter voor dit soort dingen.
Die FPS drops voel en zie ik ja en door deze observatie ben ik met afterburner gaan kijken wat er loos waskillerbee1958 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:18:
[...]
Maar ZIE je het ook?
Van mij mag je op basis van een afterburner schermpje geld verbranden hoor, maar ik geef je toch even ter overweging om niet naar een meetschermpje maar naar je game te kijken.
Oh zo iets zie/merk je meestal echt wel. CPU limieten kunnen in veel games microstutters veroorzaken waardoor je een minder soepele ervaring hebt dan de gemiddelde FPS je misschien laten zien. Dat zijn dan de 0.1% en 1%low's waar @jwtje aan refereert.killerbee1958 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:18:
[...]
Maar ZIE je het ook?
Ik heb zelf een 6700k en 1080ti die toendertijd zo goed als perfect in balans waren. Maar sindsdien zijn veel meer games CPU's anders/meer/beter gaan gebruiken en is in sommige games mijn 6700k een merkbare bottleneck voor mijn 1080ti.
Helder mannen. Als je het ziet en het stoort je en je hebt het geld er voor over dan zou ik gewoon lekker upgraden.
Ben zelf meer van de sims en daar is dit minder een probleem en ik ben daar zelf ook niet zo heel erg mee bezig.
Maar goed, iedereen lekker zijn eigen keuze maken.
Suc6 met de upgrade en ik weet zeker dat het verbeterd. (of het dan ook weg is zal alleen de praktijk uitwijzen)
Dat hoeft voor een 3080 ook niet, als je maar een kwaliteitsvoeding hebt...Alexknl schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 11:06:
Ik game zelf op 1440p/165hz, eerst dacht ik voor de 3070 te gaan, maar als ik de benchmarks zie tot nu toe denk ik dat ik beter voor de 3080 kan gaan. Wel erg jammer dat hij zo slecht verkrijgbaar is en dan ook nog eens tegen absurd hoge prijzen..3070 heeft wel weer als voordeel dat ik mijn 650w voeding niet hoef te vervangen tho

Zou dit misschien door mij psu komen?
3090 auros extreme.
AMD 3900x
32 ram
750rm watt psu
Dit topic is ervaringen over de nieuwe nVidia RTX 3xxx kaarten uit te wisselen en om de kaarten zelf te bediscussieren. Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies zoals:
• Is mijn voeding krachtig genoeg voor de nieuwe kaarten?
• Is mijn processor snel genoeg voor de nieuwe kaarten?
• en ook niet voor levertijden en prijzen!
Als je er niet uit komt, maak dan een topic aan in Componenten Aankoopadvies.