[NVIDIA GeForce RTX 30XX] Ervaringen & Discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 54 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 25 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xamirz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-09 09:14
predator0235 schreef op zondag 20 september 2020 @ 13:52:
[...]

Stel nu dat die MSI een week of 2-3 vroeger binnen is. Zou ik hem nadien nog verkocht krijgen voor aankoopprijs als hij 2 weken in gebruik geweest is?
In de videokaart wereld is 2 weken gebruik vrijwel niets, ik verwacht dat je die wel kan verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• predator0235
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-10 16:50
xamirz schreef op zondag 20 september 2020 @ 13:55:
[...]

In de videokaart wereld is 2 weken gebruik vrijwel niets, ik verwacht dat je die wel kan verkopen.
OK bedankt. Ik wacht nog wel vol verwachting op deftige ventus reviews ipv benchmarks op 1000 settings via reddit/youtube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsance
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 01-06 08:30
predator0235 schreef op zondag 20 september 2020 @ 13:35:
Zouden jullie voor een MSI Ventus 3X OC gaan voor 799 of een Asus Tuf OC voor 849?
Ik sta met beiden laag op de orderlijst, maar heb van de Ventus nog niet veel reviews gezien.

Ik weet dat ik boven de marktprijs betaal, dus die meningen hoef ik niet als reply.
Gewoon wat jullie zouden kiezen moesten beiden kort op elkaar binnen komen.
Of zouden jullie gewoon gaan voor de eerste die binnen komt?
Of doet mijn vraag er helemaal niet toe tot alle reviews er zijn?

Thanks
Dan zou ik voor de TUF gaan. Lage temps en wat ik op YouTube zie 1/2% fps gain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TUF op quiet mode (wat je echt nauwelijks performance kost), heeft 1500RPM op zijn fans. Ik las hier van een Tweaker wienst Ventus op 2500 RPM draait. Oké die TUF was misschien wel wat een golden sample, maar het is ook wel een enorm verschil. Gebaseerd op de informatie, wat dus heel weinig is wat betreft de Ventus, zou ik de TUF kiezen dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-10 22:11

William/Ax3

We are Starstuff

Greetoz schreef op zondag 20 september 2020 @ 12:36:
[...]

Je kan voor de prijs van de 3090 natuurlijk nu een 3080 kopen. En over 1-2 jaar de 20gb versie. Na de verkoop van je 3080/10Gb hou je stuk meer geld in je zak van nu maar een 3099 kopen voor die 24GB ram. Daarbij is het nog helemaal niet echt zeker hoeveel ram games echt nodig hebben. Bij heel snel geheugen is dit ook weer minder. En veel reviewers meten nu alleen allocated Ram en niet used..

Dus ik vind de reden van meer ram een beetje onzin.
Ik weet het ook nog niet zeker maar ik weeg gewoon alle voor en nadelen af op moment. En zoals gezegd ik heb ook een waterblok en de extra tijd kosten die je met vervangen hebt tellen ook nog mee.

Ik wacht de benchmarks nog even af van de 3090 als deze 15%+ met veel games is dan is dat ook een extra afweging maar momenteel lijkt het maar 5-10%. Wellicht dat de 3090's ook wat beter oc'en op gpu en mem dan is dat ook een extra plusje.

Daarnaast moet ik nog even goed kijken naar de 4k resultaten want eigenlijk wel ik wel 70-80fps gem halen op me 4k 120 scherm. Als dat niet lukt met alles maxed en je dan alsnog paar settings omlaag voor moet doen dan is het vram verschil wellicht ook een non issue.

eerst 10b en dan een 20gb ga ik niet doen het is of een 10gb en dan weer 2-3jaar wachten of een 3090 direct en wellicht dan 1 gen weer overslaan.

En ja gamernexus enzo heb ik ook gezien maar de conclussie atm is 10gb is enough (for now) zeg maar. Dus ze weten ook niet wat er gebeurd als daarlijk wel iedereen vel meer vram gb gaat pushen wat er dan gaat gebeuren. Dan zit je straks echt met een probleem.

Sneller vram houd echt niet in dat je ineens minder gb nodig hebt. Dat heb je met normaal geheugen ook niet. Wellicht dat dat direct io of wahetever wel gaat meehelpen maar in hoeverre dat weet niemand.

Het is gewoon lastig omdat net zoals ik vele nog een 1080ti hebben en die had al 11gb en dan nu ineens moet je naar 10gb terwijl er ook een nieuwe gen consoles aankomt en Amd waarschijnlijk 12-16gb gaat pushen.

Al met al kan het nog beide kanten op en het is niet alsof ik niet donders goed weet dat het eigenlijk 500 euro teveel is. Dat is dus ook de reden dat ik nog geen definitieve keuze heb gemaakt atm

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xamirz
William/Ax3 schreef op zondag 20 september 2020 @ 13:59:
[...]

Ik weet het ook nog niet zeker maar ik weeg gewoon alle voor en nadelen af op moment. En zoals gezegd ik heb ook een waterblok en de extra tijd kosten die je met vervangen hebt tellen ook nog mee.

Ik wacht de benchmarks nog even af van de 3090 als deze 15%+ met veel games is dan is dat ook een extra afweging maar momenteel lijkt het maar 5-10%.

Daarnaast moet ik nog even goed kijken naar de 4k resultaten want eigenlijk wel ik wel 70-80fps gem halen op me 4k 120 scherm. Als dat niet lukt met alles maxed en je dan alsnog paar settings omlaag voor moet doen dan is het vram verschil wellicht ook een non issue.

eerst 10b en dan een 20gb ga ik niet doen het is of een 10gb en dan weer 2-3jaar wachten of een 3090 direct en wellicht dan 1 gen weer overslaan.

En ja gamernexus enzo heb ik ook gezien maar de conclussie atm is 10gb is enough (for now) zeg maar. Dus ze weten ook niet wat er gebeurd als daarlijk wel iedereen vel meer vram gb gaat pushen wat er dan gaat gebeuren. Dan zit je straks echt met een probleem.

Sneller vram houd echt niet in dat je ineens minder gb nodig hebt. Dat heb je met normaal geheugen ook niet. Wellicht dat dat direct io of wahetever wel gaat meehelpen maar in hoeverre dat weet niemand.

Het is gewoon lastig omdat net zoals ik vele nog een 1080ti hebben en die had al 11gb en dan nu ineens moet je naar 10gb terwijl er ook een nieuwe gen consoles aankomt en Amd waarschijnlijk 12-16gb gaat pushen.

Al met al kan het nog beide kanten op en het is niet alsof ik niet donders goed weet dat het eigenlijk 500 euro teveel is. Dat is dus ook de reden dat ik nog geen definitieve keuze heb gemaakt atm
Heb je de laatste leak gezien op https://videocardz.com/ne...nes-in-blender-benchmarks
deze zijn beter dan de eerdere geruchten.
Een ding wat je ook niet moet vergeten is dat de 3090 nu misschien op games niet veel prestatie winst geeft maar na 2 jaar worden games veel zwaarder en dan kan de kracht van de 3090 hierin een grote rol spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaYnE81
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-09 14:31

PaYnE81

XBL VandalizerNL

William/Ax3 schreef op zondag 20 september 2020 @ 13:59:
[...]

Ik wacht de benchmarks nog even af van de 3090 als deze 15%+ met veel games is dan is dat ook een extra afweging maar momenteel lijkt het maar 5-10%. Wellicht dat de 3090's ook wat beter oc'en op gpu en mem dan is dat ook een extra plusje.

Niet vergeten dat de consoles shared memory gebruiken he, dus niet alle RAM is voor de GPU beschikbaar.

Daarbij zullen games uiteindelijk meer VRAM in de toekomst gebruiken, maar game makers zullen altijd rekening houden met wat gemiddelde publiek aan hardware heeft, het heet namelijk geen zin om een game te ontwikkelen waar bijna niemand de hardware voor heeft om het te draaien :)

4k en 8k gaming is je doel zonder compromis, koop de beste GPU die beschikbaar is.
Het is de meest extreme situatie dus die vereist ook de beste hardware.

Of je neem genoegen met Medium/High ipv Ultra settings en je zult hoogst waarschijnlijk prima kunnen gamen op je 3080 met 10GB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarQraven
  • Laatst online: 04-04-2021
Bschnitz schreef op zondag 20 september 2020 @ 12:43:
[...]

Dat mag, maar als een game het kan en wil laden om het stabiel te houden dan zal dat wel een reden hebben toch? Ik wil tenminste geen framedrops omdat er te weinig vram op zit.
Die reden is dat het aanzienlijk lastiger is om een engine te maken die precies genoeg VRAM alloceert en geen framedrops krijgt wanneer er onverhoopt toch meer nodig is. Kan je beter gewoon veel te veel reserveren, oude meuk laten staan, etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-09 17:09

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Bschnitz schreef op zondag 20 september 2020 @ 12:43:
[...]

Dat mag, maar als een game het kan en wil laden om het stabiel te houden dan zal dat wel een reden hebben toch? Ik wil tenminste geen framedrops omdat er te weinig vram op zit.

RoTR bijna 11GB op UHD.
https://m.imgur.com/uHC0zrA
En dat is een game van een paar jaar oud.
Er staat alleen mem op dat plaatje, kan net zo goed het ram geheugen zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door DaLoona op 20-09-2020 14:40 ]

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaYnE81
  • Laatst online: 28-09 14:31

PaYnE81

XBL VandalizerNL

DaLoona schreef op zondag 20 september 2020 @ 14:17:
[...]

Er staat alleen mem op dat plaatje, kan net zo goed het ram geheugen zijn.
Dat is inderdaad systeem RAM geen VRAM :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
PaYnE81 schreef op zondag 20 september 2020 @ 14:46:
[...]

Dat is inderdaad systeem RAM geen VRAM :+
https://www.reddit.com/r/..._need_more_than_8gb_vram/

Sowieso bekende issue dat RoTR veel vram vraagt. Control zit zelfs op een freaking 16.5GB op 4K.

Hoe dan ook, niemand moet straks gaan zeuren als je 99%f op 4K om te janken is omdat die alles steeds moet herladen omdat 10GB onvoldoende is.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Pro Max 67,1 kWh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarQraven
Bschnitz schreef op zondag 20 september 2020 @ 15:04:
[...]

https://www.reddit.com/r/..._need_more_than_8gb_vram/

Sowieso bekende issue dat RoTR veel vram vraagt. Control zit zelfs op een freaking 16.5GB op 4K.

Hoe dan ook, niemand moet straks gaan zeuren als je 99%f op 4K om te janken is omdat die alles steeds moet herladen omdat 10GB onvoldoende is.
De post die je linked draait ook mooi om het allocation vs usage verhaal heen.
First of all, if any application allocates my memory, no other application can use it, which in my book means it's used. Wether or not any game or game engine actually uses the memory it allocates is completely out of my hands
Dit is gewoon "ja ik weet het eigenlijk ook niet maar yolo."

Ik kan vanmiddag nog een Unity buildje voor je maken waar 1 hele texture in zit maar die toch 2 terabyte aan VRAM probeert te allocaten. Allocation zegt heel weinig. Het verschil daartussen is voor andere programmas zoals resource monitors vrijwel niet te zien, en alleen door te benchmarken met identieke kaarten maar variabele VRAM groottes kan je er achter komen hoeveel er echt gebruikt wordt (en dus bijdraagt aan performance).

[ Voor 20% gewijzigd door DarQraven op 20-09-2020 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

@Paprika Hoeveel RPM draait jouw kaart op stock performance en tijdens OC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ion schreef op zondag 20 september 2020 @ 15:16:
@Paprika Hoeveel RPM draait jouw kaart op stock performance en tijdens OC?
In welk scenario? En het scheelt amper iets want je loopt toch wel tegen je powerlimitaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Paprika schreef op zondag 20 september 2020 @ 15:17:
[...]

In welk scenario? En het scheelt amper iets want je loopt toch wel tegen je powerlimitaan.
Tijdens gaming, maakt in principe niet uit welke game. Maar ik ben benieuwd of het in lijn is met de bevindingen in reviews, dus rond 1300rpm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Nu online
DarQraven schreef op zondag 20 september 2020 @ 15:11:
[...]

De post die je linked draait ook mooi om het allocation vs usage verhaal heen.

[...]

Dit is gewoon "ja ik weet het eigenlijk ook niet maar yolo."

Ik kan vanmiddag nog een Unity buildje voor je maken waar 1 hele texture in zit maar die toch 2 terabyte aan VRAM probeert te allocaten. Allocation zegt heel weinig. Het verschil daartussen is voor andere programmas zoals resource monitors vrijwel niet te zien, en alleen door te benchmarken met identieke kaarten maar variabele VRAM groottes kan je er achter komen hoeveel er echt gebruikt wordt (en dus bijdraagt aan performance).
Klopt en ik snap wat je zegt, maar zo worden die games niet gemaakt hé? Die willen natuurlijk dat zo optimaal werken en gaan dit soort onzin niet doen.

Maar wat vind je dan van deze link?

https://www.techpowerup.c...to-18-5gb-of-video-memory

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Pro Max 67,1 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moortu
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21-08 16:51
Zitten er kabels bij voor de dubbele 8 pins?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarQraven
Bschnitz schreef op zondag 20 september 2020 @ 15:23:
[...]

Klopt en ik snap wat je zegt, maar zo worden die games niet gemaakt hé? Die willen natuurlijk dat zo optimaal werken en gaan dit soort onzin niet doen.

Maar wat vind je dan van deze link?

https://www.techpowerup.c...to-18-5gb-of-video-memory
Dat is het punt: dat doen ze dus wel. Niet met opzet om hoge getallen te maken (zoals mijn voorbeeld) maar uit gemak. Voor de zekerheid. Omdat het toch niet uitmaakt. Omdat het stukken lastiger is om een engine te bouwen die precies weet welke resources er wanneer niet meer nodig zijn, dan eentje die gewoon zo veel mogelijk in VRAM propt en later wel kijkt of het nodig was.

Juist omdat ze optimaal willen werken pakken ze deze aanpak.

Wat betreft die link: precies hetzelfde verhaal. Er wordt niets gezegd over eventuele stuttering wanneer iets naar VRAM geladen moet worden, welke delen ervan daadwerkelijk gebruikt worden, etc. Alleen wat er allocated is. Dat zegt gewoon heel weinig.

Edit: daarnaast komen de hoge getallen uit dat artikel uit tests met 8K. Dat zijn 4x zoveel pixels als 4K.

[ Voor 5% gewijzigd door DarQraven op 20-09-2020 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:04
Voor wie de vraag heeft welke voeding de RTX3080 nodig heeft in combinatie met bijv een power hungry OC'd 10900k:

YouTube: 600W SFX Power Supplies vs. RTX 3080 – Surprising Results

Voornamelijk voor de ITX bouwers die geen hele dikke unit erin hebben hangen. Goed om te zien dat mijn huidige SF600 dus prima voldoet mocht ik voor de 3080 gaan. :)

M3P 24'

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:51

MazeWing

The plot thickens...

Is het niet zo als met bijvoorbeeld FS2020. 16 GB 32 GB zorgt ervoor dat bij een systeem met 32 GB er meer dan 16 GB geheugen gebruikt wordt. Dit zou de indruk wekken dat 16 GB mogelijk een bottleneck zou vormen.

Kijk je dan vervolgens maar de resultaten dan is het verschil minder dan ~1% en het 0,0 uitmaakt.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09 11:54
predator0235 schreef op zondag 20 september 2020 @ 11:50:
[...]

Heb je de gewone ventus of de OC versie? En idd de ventus aan 719 vinden binnen de 2 maanden zal niet lukken. Heb hem zelf OC aan 799 preordered maar zou hem binnenkort hebben door lage wachtlijst.
Ik heb de OC versie.

Zojuist een pre-order geplaatst bij Alternate voor de Asus TUF (niet-OC) voor €729. Tov de FE is deze kaart een stuk stiller. Buiten iets stiller hebben alle AIB kaarten eigenlijk vrij weinig meerwaarde tov de FE moet ik zeggen. Komt natuurlijk ook omdat de FE steeds beter wordt. Daardoor hoef ik niet per se veel meer dan de MSRP te betalen vind ik zelf.

Nu heb ik met de MSI Ventus OC een prima kaart voor €719, maar voor slechts een tientje meer heb ik wel een veel stillere kaart. Oké, dan is het wel koffie dik kijken wanneer Alternate die gaat leveren.. maar ik gok erop dat wanneer AMD met hun kaarten komt, veel mensen die nu nog op een 3080 aan het wachten zijn, maar besluiten voor AMD te gaan. Plus dat Nvidia de plank compleet misslaat als ze niet op korte termijn een flinke voorraad kunnen leveren. Dan gaan alle verkopen alsnog naar AMD straks. Tenminste, als AMD wel voldoende stock heeft....

Het is een gok, maar ik heb geduld. Met m'n 2080 Super hou ik het nog wel even vol, dus dat komt goed :) Nu even iets meer geduld, maar dan heb ik wel een aantal jaar een veel stillere kaart. Dat vind ik dan wel het wachten waard.

Nu zou ik de kaart natuurlijk netjes terug kunnen sturen naar de winkel, maar dan maak ik liever een Tweaker blij. Moet alleen nog even bedenken of ik de kaart nu direct weer weg doe of dat ik 'm nog een paar weken ofzo gebruik. M'n verwachting is dat ik 'm over een aantal weken ook nog wel voor de koopprijs van de hand kan doen :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DarQraven
MazeWing schreef op zondag 20 september 2020 @ 15:54:
Kijk je dan vervolgens maar de resultaten dan is het verschil minder dan ~1% en het 0,0 uitmaakt.
Exact. Daarom zit ik zo te hameren op die benchmarks ipv allocation. Een game die 16GB "nodig heeft" maar niet gaat stotteren wanneer hij maar 10GB krijgt heeft dus geen 16GB nodig.

Wat hij uiteindelijk écht nuttig kan gebruiken is het enige dat uitmaakt, want dat zie je in performance terug. Allocation niet.

[ Voor 15% gewijzigd door DarQraven op 20-09-2020 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moopa
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 06-03 13:13
Elk jaar de 7 serie aanschaffen, dus 2070, 3070, 4070 enz
Of om de 2 jaar de 8 serie aanschaffen, 2080, ,4080, 6080 enz

De super en de Ti, zijn er om mans/vrouws extra centen uit de broek te kloppen...
En schaarste is bedoeld om de hype in stand te houden.

Wat wordt het....

[ Voor 42% gewijzigd door Moopa op 20-09-2020 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Nu online
DarQraven schreef op zondag 20 september 2020 @ 16:04:
[...]

Exact. Daarom zit ik zo te hameren op die benchmarks ipv allocation. Een game die 16GB "nodig heeft" maar niet gaat stotteren wanneer hij maar 10GB krijgt heeft dus geen 16GB nodig.

Wat hij uiteindelijk nodig heeft of nuttig kan gebruiken is het enige dat uitmaakt, want dat zie je in performance terug. Allocation niet.
Dit bedoel ik dus ook, jij zegt het precies zoals ik wil. Maar ja dit is er nog niet om goed te testen.... Alles wat ik kan vinden is dat 4K 8GB echt wel als minimum nodig heeft en de rest is helemaal afhankelijk van game en systeem etc.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Vissa66 schreef op zondag 20 september 2020 @ 15:52:
Voor wie de vraag heeft welke voeding de RTX3080 nodig heeft in combinatie met bijv een power hungry OC'd 10900k:

YouTube: 600W SFX Power Supplies vs. RTX 3080 – Surprising Results

Voornamelijk voor de ITX bouwers die geen hele dikke unit erin hebben hangen. Goed om te zien dat mijn huidige SF600 dus prima voldoet mocht ik voor de 3080 gaan. :)
Dat soort reviews vind ik altijd beetje behelpen. Tot 565W average en 630W peak op 600W voeding? Waar is de marge gebleven? Wat als iemand meerdere HDD's in zijn systeem erbij stopt (10W/stuk) en ook nog eens meerdere USB3 apparaten? (5-10W/stuk) Of gaat gamen icm een CPU workload?

Daarin zit het verschil tussen een 600W aanbeveling van een YT'er die eigenlijk zegt: "works on my machine", of 750W van NVIDIA die niet wil dat edge-case systemen instabiel worden door gebruik van bvb power virus programma's ter specificatie.

Ofwel, kan werken, maar sta niet raar te kijken als je systeem op een slechte dag of in de toekomst met zwaardere games toch uitvalt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@ion, Time Spy Extreme Stress Test

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XKY9ycVUm4HDNSf0uwZ5A6DWL_s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1lnsLVav97weT2MbaclthG2x.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j9L6OijzmwAtGQ_GVH5CdwkWew8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VKQQbZgb9sHxw32zHNUd67Xw.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2ZcN2xCRl-gydX30_DE-2Hxjjso=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zpADRdumbvxelLT5gJ09eul6.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mqqVvwKj3RJ48gR-x6BtdGHQuF4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GJp25CU8GuGLtnzlmGvn9nip.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pUhGxxwc3CnoaxSUN_nxSK8p0Lg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Z1GO0uT4WoPRpJJSNpcyKV94.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gAPzQ1SBo2xzr0fXP31Z-Y-EhS0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0msCSm8fTvlmqIwakJPHRyIr.png?f=fotoalbum_large

71-72C, 1350RPM, 46% fanspeed, 100% load, 350W board power, gemiddeld 0.948 core voltage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-10 22:11

William/Ax3

We are Starstuff

DarQraven schreef op zondag 20 september 2020 @ 16:04:
[...]

Wat hij uiteindelijk écht nuttig kan gebruiken is het enige dat uitmaakt, want dat zie je in performance terug. Allocation niet.
Ze hebben doom eternal getest met een 2080 vs een 3080 alles op max toen kwam er geloof ik een verschil van 109% uit. Textures 1 standje lager verschil ging naar 70% de reden was dat de 2080s niet genoeg vram had voor de hoogste textures stand.

Kijk dit dus
The Hardware unboxed review of the 3080 confirmed that the massive FPS increase with the 3080 that led Nvidia to use it at 4k with 'Nightmare' (max) settings and conclude up to 100% fps increase at 4k (Hardware Unboxed confirmed 109%) was entirely due to a VRAM limitation.

4k Ultra Nightmare
2080 - 88
3080 - 189
In the video he confirms that game running at 4k with absolute max settings used 9gb of VRAM on the 3080 (more than the 2080 has), and before 'ALLOCATED VERSUS USED' comes into play, he said that all he did was turn the 'ULTRA NIGHTMARE' texture pool size setting to 'ULTRA' (1 lower than max), and it dropped the VRAM usage on the 2080 to 7gb, and the FPS difference lowered to 70% instead of 109%

4k Ultra Nightmare (lower texture pool settings to 'Ultra' instead of 'Ultra Nightmare')
2080 - 111
3080 - 189

This clearly indicates a limitation of VRAM with the 2080 GDDR6. However, something to consider. People are insisting that GDDR6x is so much faster, than VRAM quantity doesn't matter. However, when the 3080 was reporting using 9gb, the 2080 was reporting being capped at 8gb, and it was seeing performance drop. When the settings were lowered, the 2080 saw 7gb, and saw that massive 26% FPS increase. This means that we can trust this game shows VRAM usage, not allocation, and even GDDR6X on a game from earlier this year is already approaching maximum VRAM for the card.
The question becomes, how long do you expect this to be a 'one-off scenario for the 1% of games at absolute maximum settings'
Ja allocation is wat anders als used. Maar als ze echt 100% zeker waren dat 10gb genoeg was voor 4k(+) waarom komen ze dan ook met een 20gb uit vraag ik mijzelf nog steeds af.

De consoles hebben straks ook 10gb maar pc poorten zijn altijd wat slechter en op pc krijgen we vaak nog hogere textures dan ze op de consoles krijgen.
Moopa schreef op zondag 20 september 2020 @ 16:41:
Elk jaar de 7 serie aanschaffen, dus 2070, 3070, 4070 enz
Of om de 2 jaar de 8 serie aanschaffen, 2080, ,4080, 6080 enz

De super en de Ti, zijn er om mans/vrouws extra centen uit de broek te kloppen...
En schaarste is bedoeld om de hype in stand te houden.

Wat wordt het....
Nouja de 1080ti was wat dat betreft gewoon een apart geval. Het ding ging nog steeds als de brandweer in het 2xxx tijdperk. En echt duur als je nu terugkijkt was die dan relatief gezien niet. Die kaart was gewoon eigenlijk te goed voor zijn tijd. Kwam ook omdat amd toen zoveel de boel ophypte wat ze niet waar hebben kunnen maken en nvidia toen gewoon deze uit de hoed toverde om zeker te zijn dat ze op top bleven.

[ Voor 57% gewijzigd door William/Ax3 op 20-09-2020 18:44 ]

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Hartstikke bedankt! Geeft een goed beeld van de kaart!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
1300-1400rpm is erg netjes. Maar welke kaart heb je @Paprika, kon het niet zo snel terug vinden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hij is dus altijd powerlimited (maar van mij hoeft er echt niet meer dan 350W mijn kast/kamer in), mijn GPU voltage is lager dan wat TPU liet zien en iedereen kan denk ik de 21Gbps draaien waar het Micron geheugen op berekend is.

@Sissors, MSI Trio Gaming X.

Met de fan op 100% blijft ie op 48C steken, maar dan heb je praktisch een stevig blazende blowerkaart naast je.

[ Voor 18% gewijzigd door Paprika op 20-09-2020 18:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-10 21:49

GG85

.......

Paprika schreef op zondag 20 september 2020 @ 18:01:
Hij is dus altijd powerlimited (maar van mij hoeft er echt niet meer dan 350W mijn kast/kamer in), mijn GPU voltage is lager dan wat TPU liet zien en iedereen kan denk ik de 21Gbps draaien waar het Micron geheugen op berekend is.

Met de fan op 100% blijft ie op 48C steken, maar dan heb je praktisch een stevig blazende blowerkaart naast je.
Alle varianten die Techpowerup uit elkaar heeft gehaald (Nvidia, Asus, MSI, Palit, Zotac) hebben allemaal de Micron MT61K256M32JE-19:T geplaatst die rated is op 19Gbps.
Er bestaat wel een 21Gbps versie maar die zit niet op de 3080 FE en AIB's zo lijkt het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
GG85 schreef op zondag 20 september 2020 @ 18:08:
[...]

Alle varianten die Techpowerup it elkaar heeft gehaald (Nvidia, Asus, MSI, Palit, Zotac) hebben allemaal de Micron MT61K256M32JE-19:T geplaatst die rated is op 19Gbps.
Er bestaat wel een 21Gbps versie maar die zit niet op de 3080 FE en AIB's zo lijkt het.
Oh interessant! Ik heb eigenlijk direct de slider op 1313MHz gezet (x16 = 21Gbps) en geen problemen ervaren. Oeps!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

Hans1990 schreef op zondag 20 september 2020 @ 16:58:
[...]

Dat soort reviews vind ik altijd beetje behelpen. Tot 565W average en 630W peak op 600W voeding? Waar is de marge gebleven? Wat als iemand meerdere HDD's in zijn systeem erbij stopt (10W/stuk) en ook nog eens meerdere USB3 apparaten? (5-10W/stuk) Of gaat gamen icm een CPU workload?

Daarin zit het verschil tussen een 600W aanbeveling van een YT'er die eigenlijk zegt: "works on my machine", of 750W van NVIDIA die niet wil dat edge-case systemen instabiel worden door gebruik van bvb power virus programma's ter specificatie.

Ofwel, kan werken, maar sta niet raar te kijken als je systeem op een slechte dag of in de toekomst met zwaardere games toch uitvalt :+
Helemaal mee eens! "Het werkt" is MI niet het goede criterium om de afweging te maken of je voeding geschikt is.
Sowieso is wat marge handig (je wilt iets aan USB hangen of een extra hdd plaatsen) en daarnaast is het voor de levensduur van een PSU ook niet echt lekker om tegen de max aan te gaan zitten. Componenten worden warm en hoe warmer hoe sneller ze falen.
Daarnaast is gemiddeld continue vermogen tijdens gamen niet heel interessant om te zien. Het gaat om de pulserende belasting die GPU's doen op je systeem en zoals bijv ook IgorsLAB heeft laten zien. Je wilt dan gewoon wat marge hebben en daardoor minder belasting op je output caps etc.
Ik begrijp sowieso niet dat bezuinigen om PSU's en waarom mensen met relatief high end systemen met 500-750W PSU's aan komen zetten van vaak ook nog discutabele kwaliteit.
Je PSU is het belangrijkste onderdeel van je systeem dus koop een fatsoenlijke, overgedimensioneerde versie met 10-12 jaar garantie voor een paar tientjes meer dan een cheapass ding en je kunt minimaal 2 systeem builds vooruit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

Paprika schreef op zondag 20 september 2020 @ 18:11:
[...]

Oh interessant! Ik heb eigenlijk direct de slider op 1313MHz gezet (x16 = 21Gbps) en geen problemen ervaren. Oeps!
Dat geloof ik direct maar feitelijk gezien zit je 'buiten spec' :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
GG85 schreef op zondag 20 september 2020 @ 18:17:
[...]

Dat geloof ik direct maar feitelijk gezien zit je 'buiten spec' :).
Haha ja zo blijkt. Ik had de aanname gemaakt dat het die chips zouden zijn, maar dat is dus niet zo. Goed dat je me erop wijst. Post is ook al aangepast.

[ Voor 7% gewijzigd door Paprika op 20-09-2020 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moopa
  • Laatst online: 06-03 13:13
Nvidia koopt ARM...

De jongens in t blauw en rood zullen straks moeten buigen naar t groen...

[ Voor 66% gewijzigd door Moopa op 20-09-2020 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-10 17:55
Paprika schreef op zondag 20 september 2020 @ 18:01:

Dat was ook te verwachten dat er een keiharde powerlimit op zat, daarom vind ik deze generatie kaarten wel grappig met alle aftermarket koelers.

Waar ik zelf op zou letten is hoe de verhouding is tussen core/mem/vrm koeling maar dit heeft er meer mee te maken dat ik aio draai op de core van de gpu en dan graag een sandwich ertussen heb welke als heatsink dient voor de vrm zodat ik geen vreemde oplossing hoef te bouwen.

Voorderest zie ik koelers vandaag de dag meer als design dan effectief een betere koeler scheelt allemaal zo miniem vandaag de dag.
Vroeger had je koeling welke 150 watt kon verwerken en bij een kaart die 100 euro duurder was zat dan een koeler welke 250 watt kon verwerken waardoor je 20% verder kon overclocken.
Uitzonderingen daar gelaten er is altijd wel een koeler die onverwachts ruk presteert of hotspots heeft, toch zijn bijna alle aib's op standaard settings koel en stil genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TRAXION schreef op zondag 20 september 2020 @ 19:45:
[...]

Dat was ook te verwachten dat er een keiharde powerlimit op zat, daarom vind ik deze generatie kaarten wel grappig met alle aftermarket koelers.
Uiteraard, maar zo zijn er ook mensen die schijnbaar alleen maar kaart X of Y nog willen, omdat deze een powerlimit heeft van meer dan 425W. Als je dan der8auer z'n shuntmod ziet denk ik: nou lekker dan, 150W erbij voor 20MHz :+.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Qjojh9I.png

Het scheelt allemaal zo weinig.

[ Voor 8% gewijzigd door Paprika op 20-09-2020 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelleJ
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 24-09 16:31
Ben mogelijk de 100ste die dit vraagt, maar is er ergens al een duidelijk overzicht m.b.t. de huidige review(s) van de aftermarkets? Als ik gewoon generic google op aftermarket rtx 3080 review is het allemaal beetje willekeurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:00
MelleJ schreef op zondag 20 september 2020 @ 20:22:
Ben mogelijk de 100ste die dit vraagt, maar is er ergens al een duidelijk overzicht m.b.t. de huidige review(s) van de aftermarkets? Als ik gewoon generic google op aftermarket rtx 3080 review is het allemaal beetje willekeurig.
https://videocardz.com/ne...hics-cards-review-roundup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-10 17:55
Paprika schreef op zondag 20 september 2020 @ 19:54:
[...]

Uiteraard, maar zo zijn er ook mensen die schijnbaar alleen maar kaart X of Y nog willen, omdat deze een powerlimit heeft van meer dan 425W. Als je dan der8auer z'n shuntmod ziet denk ik: nou lekker dan, 150W erbij voor 20MHz :+.

[Afbeelding]

Het scheelt allemaal zo weinig.
Overclocken in het algemeen doet niet meer zoveel vroeger pakte je winsten van 30 tot 40% tegenwoordig schamele 10% zowel op cpu als gpu gebied.

Ik klok niet eens meer over teveel moeite wel probeer ik de koeling zoveel mogelijk te optimaliseren om zo hoog en constant mogelijke boost snelheden te behouden.

En als je echt stilte wilt zou ik dan naar een waterkoeling setup gaan ipv 300 euro extra uit te geven aan cpu en gpu koeling.

Kwa powerlimit was het mij niet bekend dat er bepaalde kaarten hoger konden, weet wel dat kaarten als de Kingpin etc bepaalde mogelijkheden hadden.

Vroeger was alles veel makkelijker regelbare weerstand er op solderen en gaan met die core/mem speed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• khodamn
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 16:52
Gigabyte RTX 3090 Eagle OC unboxing and teardown. Het is wel in Vietnamese.
YouTube: Mở Hộp RTX 3090: Card Màn Hình MẠNH NHẤT Thế Giới! - Gigabyte RTX 30...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-10 14:06
Weet niet of het al gepost is, maar blijkbaar hoeft je bestaande PSU niet te upgraden:

:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goosche
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01:09
RTX 3080 World Record Overclocking

Dan ben je zo klaar lol whahahaha lmao rolf _O- _O- :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srblackbird
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 03:28

srblackbird

ThinkGEEK

goosche schreef op zondag 20 september 2020 @ 22:14:
RTX 3080 World Record Overclocking
[YouTube: LIVE: -196°C RTX 3080 World Record Overclocking]

Dan ben je zo klaar lol whahahaha lmao rolf _O- _O- :+
Het duurde even, maar het hebben het record. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goosche
srblackbird schreef op maandag 21 september 2020 @ 00:09:
[...]

Het duurde even, maar het hebben het record. :)
she is naked and -151 graden :X

*O* :Y na 45 min _O- 14k is comming :Y

3000 serie moeten water gekoeld worden on air zijn ze zo slecht. Misschien de 4000 wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srblackbird
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 03:28

srblackbird

ThinkGEEK

goosche schreef op maandag 21 september 2020 @ 00:16:
[...]

she is naked and -151 graden :X

*O* :Y na 45 min _O- 14k is comming :Y

3000 serie moeten water gekoeld worden on air zijn ze zo slecht. Misschien de 4000 wie weet.
14K *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goosche
en toen crash whaahha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:04
Protax schreef op zondag 20 september 2020 @ 21:27:
Weet niet of het al gepost is, maar blijkbaar hoeft je bestaande PSU niet te upgraden:

[YouTube: 600W SFX Power Supplies vs. RTX 3080 – Surprising Results]

:)
Stukje hierboven! :P

Houdt er wel rekening mee dat dit interessant is voor ITX builds waar niet veel componenten in kunnen. Heb jij een groter systeem met veel meer componenten zou ik lekker naar 750w+ gaan. :)

Ik kan mijn SF600 iig laten zitten als ik voor de 3080 ga. Nooit dat mijn systeem in de buurt van 600w gaat komen. :P

M3P 24'

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:34
Hmm ik lees dat er echt issues zijn met de 3080 kaarten en LG OLED CX tv's waarbij 4:4:4 omgezet wordt in 4:2:2, naast een probleem dat het scherm vaak op zwart gaat.

Toch wel een issue die me weer doet twijfelen aangezien ik de PC ook regelmatig op die tv gebruik, buiten VR.

Iemand hier met die combi? Zag één iemand die een probleem had gemeld maar dat was nog een ander issue geloof ik.

https://www.thefpsreview....ubsampling-broken-g-sync/

https://amp.reddit.com/r/...Vaw37xfNh2p-HgGU1DArcTMLE

[ Voor 28% gewijzigd door Phusebox op 21-09-2020 05:59 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:07
@Phusebox Dank. Ik vraag me wel af of het aan de tv ligt. Er zijn al meer meldingen met problemen
met vrr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xamirz
Ik kwam deze video tegen, ik zou zeggen kijk en trek je eigen conclusies.

YouTube: A.I. Expert: RTX 3080 Reviews "Don't Do It Justice"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDAnvers
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 06-10 17:42
Ik heb helaas nog niet veel tijd gehad om alle reviews af te gaan, maar wat is volgens jullie nu de beste koop ?
Zelf de MSI gaming x trio in pre-order staan, maar lees veel slechte verhalen.

https://www.twitch.tv/fragdanvers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xamirz
FragDAnvers schreef op maandag 21 september 2020 @ 09:35:
Ik heb helaas nog niet veel tijd gehad om alle reviews af te gaan, maar wat is volgens jullie nu de beste koop ?
Slechte verhalen ken ik niet, maar wel verhalen dat ASUS TUF heel goed doet. De ASUS TUF koelt veel beter en heeft ietsss meer fps power.

Ik zelf zit heel erg te twijfelen tussen de FE en de TUF. De TUF scoort gewoon beter dan de FE, maar de FE looks vind ik veel mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08:13
xamirz schreef op maandag 21 september 2020 @ 09:40:
[...]

Slechte verhalen ken ik niet, maar wel verhalen dat ASUS TUF heel goed doet. De ASUS TUF koelt veel beter en heeft ietsss meer fps power.

Ik zelf zit heel erg te twijfelen tussen de FE en de TUF. De TUF scoort gewoon beter dan de FE, maar de FE looks vind ik veel mooier.
De looks van de kaart wel, afgezien van die foei lelijke verloop stekker die je moet gebruiken.

Daarom ben ik voor een AIB gegaan.

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xamirz
ZesBarkiePK schreef op maandag 21 september 2020 @ 09:47:
[...]

De looks van de kaart wel, afgezien van die foei lelijke verloop stekker die je moet gebruiken.

Daarom ben ik voor een AIB gegaan.
Kabel maak ik me geen zorgen over, je kan via Seasonic een mooiere kabel krijgen. Waar ik me wel zorgen over maak is de video van Igor over de tempraturen van de vram die over 100 geraden kunnen gaan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• EdvanAl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 26-09 18:37
Dit verhaal schreef ik in een ander topic en daar blij ik bij,
Laat je niet gek maken over slechte verhalen etc..
Genoeg goede testers die de X gaming goed testen :

Zijn allemaal goede kaarten.
Die ene wordt 68 graden en de andere 72.
Die ene is 32 dB de andere 36 dB
Die ene haalt 3 FPS meer en iets meer of minder in de benchmarks
Die ene kan je iets meer tunen met als gevolg 5 FPS meer van de 140 FPS
etc.etc.

De meeste doen de kaart erin en klaar.
Niets geen gedoe met aanpassen hogere core snelheid en voltage etc. etc..

Wordt hier gesproken alsof de MSI X gaming nu ineens een slechte kaart is.
En dat alle kaarten nu extreem heet worden , omdat een TUF toevallig dit jaar koeler blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xamirz
EdvanAl schreef op maandag 21 september 2020 @ 10:00:
[...]

Dit verhaal schreef ik in een ander topic en daar blij ik bij,
Laat je niet gek maken over slechte verhalen etc..
Genoeg goede testers die de X gaming goed testen :

Zijn allemaal goede kaarten.
Die ene wordt 68 graden en de andere 72.
Die ene is 32 dB de andere 36 dB
Die ene haalt 3 FPS meer en iets meer of minder in de benchmarks
Die ene kan je iets meer tunen met als gevolg 5 FPS meer van de 140 FPS
etc.etc.

De meeste doen de kaart erin en klaar.
Niets geen gedoe met aanpassen hogere core snelheid en voltage etc. etc..

Wordt hier gesproken alsof de MSI X gaming nu ineens een slechte kaart is.
En dat alle kaarten nu extreem heet worden , omdat een TUF toevallig dit jaar koeler blijft.
Ik sluit me ook bij deze post aan. Als de msi ineens 30 fps minder haalt en 20 geraden warmer wordt dan kan je spreken van slecht. Die kaarten liggen zo dichtbij elkaar qua prestaties dat het eigenlijk niet uit maakt welke je neemt.
Ik zou inderdaad niet mijn pre order cancelen omdat deze misschien 1 procent minder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney1984
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-10 16:33
Even een kort vraagje!
Ik heb een i7 8086k in combinatie met een 1080ti.
Is een upgrade naar 3080 verstandig? Of geeft deze combo een bottleneck?
Kan hier zelf helaas weinig over vinden, of niet goed gezocht!
Heb er tevens ook zelf vrij weinig verstand van!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:34
Looney1984 schreef op maandag 21 september 2020 @ 10:08:
Even een kort vraagje!
Ik heb een i7 8086k in combinatie met een 1080ti.
Is een upgrade naar 3080 verstandig? Of geeft deze combo een bottleneck?
Kan hier zelf helaas weinig over vinden, of niet goed gezocht!
Heb er tevens ook zelf vrij weinig verstand van!
Check deze video ff:

Of deze voor de Ryzen eigenaren:

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bjorntju
  • Laatst online: 08-10 00:34
xamirz schreef op maandag 21 september 2020 @ 09:40:
[...]

TUF Gaming en Gaming X Trio koelen ongeveer even goed, de MSI heeft alleen standaard een stillere fancurve dan de TUF, welke wat meer geluid maakt. Bij hetzelfde geluid koelen ze beide praktisch identiek:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W6IuMQvr2FADyi-zb5rbk-9VACQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/osgpTw8p6IDdlnIJGMP4fdZC.png?f=fotoalbum_large

YouTube: The Whisper Quiet RTX 3080 - MSI GeForce RTX 3080 Gaming X Trio Revi...

FPS boost hangt vooral af van de review, hier is de Gaming X Trio weer de beste: https://www.guru3d.com/ar...ing_x_trio_review,31.html

Nadeel is wel het minder hoge power limiet, maar wat ik zo zie maakt dat niet zo heel veel uit, alle modellen performen ongeveer wel even goed, vooral met een overclock. In deze review komt de Gaming X Trio er met een overclock het beste uit, maar ook hier zijn de verschillen met de overige kaarten miniem:

https://www.techpowerup.c...080-gaming-x-trio/37.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-09 10:38
Sorry, wrong topic.

[ Voor 95% gewijzigd door Lord_Dain op 21-09-2020 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xamirz schreef op maandag 21 september 2020 @ 09:32:
Ik kwam deze video tegen, ik zou zeggen kijk en trek je eigen conclusies.

YouTube: A.I. Expert: RTX 3080 Reviews "Don't Do It Justice"
Ik zou zeggen, geef dan even samenvatting van een paar punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• predator0235
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-10 16:50
bjorntju schreef op maandag 21 september 2020 @ 10:29:
[...]

TUF Gaming en Gaming X Trio koelen ongeveer even goed, de MSI heeft alleen standaard een stillere fancurve dan de TUF, welke wat meer geluid maakt. Bij hetzelfde geluid koelen ze beide praktisch identiek:

[Afbeelding]

YouTube: The Whisper Quiet RTX 3080 - MSI GeForce RTX 3080 Gaming X Trio Revi...

FPS boost hangt vooral af van de review, hier is de Gaming X Trio weer de beste: https://www.guru3d.com/ar...ing_x_trio_review,31.html

Nadeel is wel het minder hoge power limiet, maar wat ik zo zie maakt dat niet zo heel veel uit, alle modellen performen ongeveer wel even goed, vooral met een overclock. In deze review komt de Gaming X Trio er met een overclock het beste uit, maar ook hier zijn de verschillen met de overige kaarten miniem:

Wacht, ik ga akkoord dat ze bij éénzelfde decibels (40) identiek zijn, maar bij die andere omstandigheden voor 2 decibels meer wel 10 graden koeler, geef mij dan (op basis van de review) de TUF OC maar. Maar ik ga ook akkoord dat uiteindelijk elke 3080 wel ergens land in het midden met een eigenschap. Moesten ze nu naar de oren vliegen kon je kiezen, nu is het grabbelen wat komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Williebrord
  • Laatst online: 04-05 23:08
Ik lees van alles over de power draw limiet van de MSI kaarten (met name de Ventus) en dat deze ook hoge temperaturen zou halen vergeleken met andere kaarten tot nu toe. Nu weet ik niet heel veel van de technische kant van videokaarten, maar ik vroeg me af of dit uberhaupt iets uitmaakt als je niet van plan bent om te overclocken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

bjorntju schreef op maandag 21 september 2020 @ 10:29:
[...]

[Afbeelding]

Sorry maar dit is gewoon desinformatie. Je plaatje is leuk maar de TUF heeft een Normal en Silent mode zonder performance verlies maar met grote impact op koeling en fan noise. Een grafiek met maar een resultaat bij de TUF zonder er bij te zetten in welke modus dat is heb je dus niks aan.

Uit de review van TechpowerUp:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RIZAMQVXlx1BCFxuJx_QpelSRmY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vTUAyQTgiKh4Fo3xts0qFcef.png?f=user_large

TUF heeft dus gewoon betere koeling. Bij ~ zelfde RPM en Noise 5 graden koeler.

Sowieso in het algemeen: tussen verschillende reviews en dus meetopstellingen kan je geen vergelijkingen gaan doen wat betreft fan noise en temperatuur dus ik snap ook niet waarom dat hier zoveel gedaan wordt. Enige vergelijking die je kan maken is bij bijvoorbeeld TechpowerUp waar ze met exact dezelfde meetopstelling verschillende kaarten hebben getest.

[ Voor 10% gewijzigd door GG85 op 21-09-2020 11:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hully
  • Laatst online: 24-09 14:47
deze heb ik, ding is heel goed! super stil, haal 18700 punten in timespy. erg blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:40
GG85 schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:45:
[...]

Sorry maar dit is gewoon desinformatie. Je plaatje is leuk maar de TUF heeft een Normal en Silent mode zonder performance verlies maar met grote impact op koeling en fan noise. Een grafiek met maar een resultaat bij de TUF zonder er bij te zetten in welke modus dat is heb je dus niks aan.

[Afbeelding]

Sowieso in het algemeen: tussen verschillende reviews en dus meetopstellingen kan je geen vergelijkingen gaan doen wat betreft fan noise en temperatuur dus ik snap ook niet waarom dat hier zoveel gedaan wordt. Enige vergelijking die je kan maken is bij bijvoorbeeld TechpowerUp waar ze met exact dezelfde meetopstelling verschillende kaarten hebben getest.
De tuf doet het nog het beste. Vooral de lage geluidsdruk is indrukwekkend. En dat terwijl de non oc msrp is.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3clectic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07-10 13:30
Nu krijg ik morgen de FE binnen maar ik had gehoopt dat de Inno3d iChill 3x ook ergens mee zou zijn genomen in de vergelijkingen. Ik heb zelf al wat benchmarks gedraaid en kom niet boven de 70 graden uit en het geluid is ook nog te doen.

Als ik dan nu lees dat de FE toch wel erg heet wordt weet ik niet zo goed welke van de twee ik na morgen in de verkoop zet. Het is ook lastig omdat een vriend al heeft gezegd de FE kaart eventueel voor een premium over te kopen. Keuzes keuzes..

Ryzen 9 5900x | RTX 3080 FE | ASUS B550M PLUS | G.Skill Neo 32 GB CL16 @ 3600 MHz | Corsair 280x | Samsung 980 500 GB NVMe | Samsung 870 1 TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Eigenlijk begrijp ik niet dat NVIDIA deze hele soap over leveringen niet had kunnen zien aankomen. Blijkbaar geen maatregelen vooraf heeft getroffen tegen bots of scalpers. Het is 2020, hoe kunnen ze zich zo hebben laten verrassen!

Of is dit is een kunstmatige schaarste en allemaal door NVIDIA ingecalculeerd?!

Met als script:
- eerst een NDA voor de media om de flink druk op te voeren
- een snellere release datum afgeven dan AMD, zonder dat er nauwelijks voorraden zijn
- kunstmatig komende maanden bewust nauwelijks voorraden aanhouden tot AMD hard gaat leveren
- daarmee flink extra tijd geven aan de shops nog van de oude modellen af te komen tegen de oude prijzen.

Wat denken jullie:
\
Is NVIDIA nu slachtoffer of dader? En kunnen we hetzelfde van AMD gaan verwachten?

[ Voor 4% gewijzigd door CR2032 op 21-09-2020 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xamirz
3clectic schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:20:
Nu krijg ik morgen de FE binnen maar ik had gehoopt dat de Inno3d iChill 3x ook ergens mee zou zijn genomen in de vergelijkingen. Ik heb zelf al wat benchmarks gedraaid en kom niet boven de 70 graden uit en het geluid is ook nog te doen.

Als ik dan nu lees dat de FE toch wel erg heet wordt weet ik niet zo goed welke van de twee ik na morgen in de verkoop zet. Het is ook lastig omdat een vriend al heeft gezegd de FE kaart eventueel voor een premium over te kopen. Keuzes keuzes..
Ik snap je zorgen, ik moet ook voor donderdag mijn keuze definitief maken. FE of de TUF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mccAin
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-10 08:47
CR2032 schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:24:
Eigenlijk begrijp ik niet dat NVIDIA deze hele soap over leveringen niet had kunnen zien aankomen. Blijkbaar geen maatregelen vooraf heeft getroffen tegen bots of scalpers. Het is 2020, hoe kunnen ze zich zo hebben laten verrassen!

Of is dit is een kunstmatige schaarste en allemaal door NVIDIA ingecalculeerd?!

Met als script:
- eerst een NDA voor de media om de flink druk op te voeren
- een snellere release datum afgeven dan AMD, zonder dat er nauwelijks voorraden zijn
- kunstmatig komende maanden bewust nauwelijks voorraden aanhouden tot AMD hard gaat leveren
- daarmee flink extra tijd geven aan de shops nog van de oude modellen af te komen tegen de oude prijzen.

Wat denken jullie:
\
Is NVIDIA nu slachtoffer of dader? En kunnen we hetzelfde van AMD gaan verwachten?
Ik denk dat NVIDIA vooral dader is om in jouw terminologie te blijven. Uiteraard weten ze van minstens de 3 vorige launches dat het elke keer gekkenhuis is en de hype is deze keer alleen maar meer aangevoerd. Ik weet niet wat de afspraken zijn tussen groothandelaren en NVIDIA. Het lijkt me dat de stock 20XX die is opgebouwd niet teruggestuurd kan worden naar de fabrikanten. Maar aan de andere kant gaan de mensen geen 800+ euro neerleggen voor een 2080ti. Dit zijn namelijk ook de mensen die écht wel op de hoogte zijn van de nieuwe generatie en de prijzen daarvan. De 2060 en 2070 raken ze vast nog wel kwijt in de prebuilds.

Daarnaast gaat de toelevering echt wel omhoog als AMD gelijk presteert of in de buurt komt van de 3080 en/of 3070.

Het lijkt me heerlijk als AMD deze keer de launch wel goed op orde heeft:

- RX6x00 die presteert op of net onder 3080 niveau
- goed te leveren ("oh onze kaart geeft 5fps minder in Cyberpunk, maar je kan hem daadwerkelijk kopen...")
- lagere prijs

Pas dan komt er opschudding in deze markt. Je ziet het ook langzaam gebeuren bij intel. Die verliezen langzaam maar zeker marktaandeel en zakken ook qua prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaferSephy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-11-2020

SaferSephy

Nanda yo?!

Twijfel twijfel. Ik wilde eigenlijk een 3070FE bestellen zodra deze uit komt, maar met het drama tijdens de 3080 launch twijfel ik. Ik heb namelijk het idee dat de kans groter is dat ik een MSI/ASUS 3070 te pakken krijg tijdens launch dan een FE, of lijkt dit maar zo en is daar iedereen ook gewoon teleurgesteld?

ASUS ROG STRIX B550-F GAMING WiFi | 16GB 3200Mhz | AMD Ryzen 3700X | waiting for ASUS TUF RTX 3080...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bjorntju
  • Laatst online: 08-10 00:34
[...]

[Afbeelding]

Je geeft aan dat je tussen verschillende reviews en meetopstellingen geen vergelijkingen kan doen, maar de voorbeelden die ik noemde hebben gewoon beide kaarten getest?

Meeste reviews die ik lees komen uit op rond de 72 graden voor de MSI Gaming X Trio, wat ik zelf ook kan beamen met mijn kaart. TUF is zeker één van betere kaarten en al helemaal voor die prijs en vergeleken met de Gaming X Trio ook de betere keus als je de prijs in gedachten houdt, maar met gelijke fansnelheid en geluid zitten ze echt niet ver van elkaar af. Wel komt de Gaming X wat ik zo lees in de meeste reviews naar voren als de net wat snellere kaart, maar ook dan is het verschil maar miniem.

Daarnaast niet te vergeten dat de Gaming X ook een iets hogere overlock heeft dan de TUF wat ook wel meespeelt in de temperatuur.

Achja, whatever, ben er super blij mee :) Erg mooie kaart en past mooi bij de rest van mijn build. Nadeel is wel dat de backplate niet van metaal is, maar aan de andere kant vind ik dat ook weer geen ramp omdat het matte ervan wel mooi bij de rest van het geheel past.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oidt_QV94sX4gUNobnqNBOlEcF8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TLr5msIO5tmObkV1eLgtJwUM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K84U-U6Ley4TX_LeYhPyFakTPZU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c6faqJ4XlCdYkaX9GMUPz24V.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g5vaykDTczpPUn316nVtpOSozCY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YXTM3TyQsB8OBvbN0nQOAfXh.jpg?f=fotoalbum_large

Helaas had ik geen mooie 8pin kabel meer dus heb de standaard Corsair kabel moeten pakken. Heb nog gekeken voor een verlengkabel maar die hebben ze niet in de kleur die ik nu heb (zwart/wit), alleen wit óf zwart en dan ook nog van ander materiaal. Kabels had ik gekocht in een bundel van verschillende kabels (Cablemod) en ik kán ze wel los kopen via hun configurator, maar dan moet je voor minimaal 70 euro bestellen... Misschien maar gewoon een losse gesleevde witte of zwarte verlengkabel ergens halen, beter dan die kabel die er nu tussen zit in ieder geval :)

Benchmarks van gisteren (Port Royal):

Eerste run (11225):
https://www.3dmark.com/pr/316583

Tweede run (met een overclock van +65Mhz op de standaard overclock en +500 op het geheugen)(11508):
https://www.3dmark.com/pr/316684

Verder nog niet veel tijd gehad, vond het wel toepasselijk om er Crysis Remastered spelen maar hoor daar niet zo veel positiefs over...

[ Voor 3% gewijzigd door bjorntju op 21-09-2020 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xamirz
Is de TUF OC de 80e meer waard? Of kan je de TUF zelf overclocken richting de OC?
En zijn de chips die ze gebruiken exact de same?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Paprika schreef op zondag 20 september 2020 @ 17:53:
@ion, Time Spy Extreme Stress Test

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

71-72C, 1350RPM, 46% fanspeed, 100% load, 350W board power, gemiddeld 0.948 core voltage.
Ik ben vandaag even een eerste blik gaan werpen op undervolten, en dusver lijkt het erop dat dit een veel betere keuze is dan de slider voor de core omhoog zetten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XKY9ycVUm4HDNSf0uwZ5A6DWL_s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1lnsLVav97weT2MbaclthG2x.png?f=fotoalbum_large

Dit was default (met dus gemiddeld een vcore van ~950mV). Als ik hem zelf op 925mV laat hangen met een frequency van 1935MHz dan is het resultaat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dmuj4DbuLEZXkjFQ6873ukMHYk4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/32h0pLTcKHCohUefugFifbDu.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qWVpdHIYVjzXrS7_slEJZudI_5g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5VrjrCdwWnmVO0SxL0S1P9ka.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K0VA2IK6FBWOowEtmPjONYYBXtY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QLG2Wd4zxqp75xGVcYBfpDc2.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ye4GNeM_zcvbS3EJPrOxtbj5z70=/800x/filters:strip_exif()/f/image/prXVpLrIOfzVZcUZSqgSt1rx.png?f=fotoalbum_large

Board Power Draw is beneden de powerlimit en de kaart throttled dus nooit. Verder draaien de fans maar rond de 1200RPM nu. Nu nog even kijken hoe hoog de core clock kan met deze voltage lock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eclipse1919
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-09 08:19
xamirz schreef op maandag 21 september 2020 @ 09:49:
[...]

Kabel maak ik me geen zorgen over, je kan via Seasonic een mooiere kabel krijgen. Waar ik me wel zorgen over maak is de video van Igor over de tempraturen van de vram die over 100 geraden kunnen gaan.
@xamirz heb je een linkje naar die stekker aub _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eclipse1919
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-09 08:19
oooooo srry zie dat de regewls weer aangepast zijn voor dit topic srry.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Laatst online: 21-09 15:49

SideShow

Administrator

Toevallig al iemand een Asus TUF O10g kaartje in zijn systeem? Blij mee? Problemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simone96
  • Laatst online: 21:41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-10 17:03
[...]

[Afbeelding]

Oef die 2k+ rpm bij de ASUS geeft mij al bijna koppijn zonder dat ik het hoor, als je een headset op heb zal je er wel geen last van hebben maar als je zoals ik gamed zonder headset en dan ook nog eens open dak van de kast dan is dit killing :-(

Gelukkig dat o.a de MSI variant heerlijk stil is, volgens mij nog wat stiller dan mijn MSI gtx 980 en die heeft ook al een goede reputatie.. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:40
Paprika schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:35:
[...]

Ik ben vandaag even een eerste blik gaan werpen op undervolten, en dusver lijkt het erop dat dit een veel betere keuze is dan de slider voor de core omhoog zetten.

[Afbeelding]

Dit was default (met dus gemiddeld een vcore van ~950mV). Als ik hem zelf op 925mV laat hangen met een frequency van 1935MHz dan is het resultaat:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Board Power Draw is beneden de powerlimit en de kaart throttled dus nooit. Verder draaien de fans maar rond de 1200RPM nu. Nu nog even kijken hoe hoog de core clock kan met deze voltage lock.
Interessant! Vraag me dan toch af waarom de chips dan standaard op een (te?) hoog voltage draaien.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MetalSonic schreef op maandag 21 september 2020 @ 15:05:
[...]

Oef die 2k+ rpm bij de ASUS geeft mij al bijna koppijn zonder dat ik het hoor, als je een headset op heb zal je er wel geen last van hebben maar als je zoals ik gamed zonder headset en dan ook nog eens open dak van de kast dan is dit killing :-(

Gelukkig dat o.a de MSI variant heerlijk stil is, volgens mij nog wat stiller dan mijn MSI gtx 980 en die heeft ook al een goede reputatie.. ;-)
Daar is die bios switch toch voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AtlAntA schreef op maandag 21 september 2020 @ 15:13:
[...]

Interessant! Vraag me dan toch af waarom de chips dan standaard op een (te?) hoog voltage draaien.
De curve zal zijn aangepast naar variant waar alle geteste kaarten aan voldoen en dan een paar procent marge voor de veiligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-10 21:02

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Zucht, waar blijven de watergekoelde 3080 reviews...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-08 23:21
Huigie schreef op maandag 21 september 2020 @ 15:16:
Zucht, waar blijven de watergekoelde 3080 reviews...
Die verwacht ik voorlopig nog niet. Nvidia heeft van te voren geen blueprint gedeeld met de fabrikanten, dus die moeten nog worden ontwikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
xamirz schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:28:
Is de TUF OC de 80e meer waard? Of kan je de TUF zelf overclocken richting de OC?
Hier ben ik ook benieuwd naar!

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simone96
  • Laatst online: 21:41
Greetoz schreef op maandag 21 september 2020 @ 16:52:
[...]

Hier ben ik ook benieuwd naar!
Volgens mij zijn de reviews van de TUF tot nu toe altijd de OC versie geweest en nooit de non-OC dus ben hier ook wel benieuwd naar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:00
xamirz schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:28:
Als ik een educated guess mag doen: Ik gok dat ze de OC chips testen op de ingestelde clock (zeg 1900MHz), aangezien deze chips vaak 1900-2050MHz doen zal vrijwel elke chip dit halen.
Stel dat 10% deze clock niet haalt, dan worden deze op de stapel non-OC gegooid. Uiteraard is het niet logisch om 90% OC kaarten te maken, aangezien mensen ook normale non-OC kaarten willen. Dus er worden ook gewoon een heleboel chips bij die 10% "afgekeurde" van de OC modellen gegooid.

Kan dus zijn dat je een mindere chip hebt die de 1900MHz niet haalt, maar ik denk dat de meeste chips niet anders zijn en alleen een andere bios hebben. GPU boost 3.0 zorgt ervoor dat er vrijwel geen verschil meer tussen de kaarten zit, behalve als je dus zo'n brakkere chip hebt.

Ik zeg, testen die hap als die binnen komt. Haalt je chip echt een rot frequency, dan kan je hem nog altijd retourneren (en opnieuw 2 maanden wachten) of ruilen :9

Ik ga zelf voor en non-OC aangezien ik het wel best vind, die 100MHz extra zorgt meestal ook weer voor meer stroomverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Laat staan geringe extra performance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Priester
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 19:56
Heeft er iemand een review kunnen vinden van de Inno3d gtx 3080 ichill x4? Het enige wat ik heb kunnen vinden is een filmpje van een Indier waar je geen touw aan vast kan knopen. Ben wel benieuwd hoe die kaart het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem1995
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 08:03
Hi,

Ik heb deze kaart besteld: Inno10GB D6X RTX 3080 iChill X3.

Heeft iemand hier al ervaringen mee? Kan geen reviews vinden, enkel in 't koraans... :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xamirz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cascade
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:21
Lekker accent heeft die beste man.

Hij plakt wat thermal pads op de hotspots (zie eerdere video), lijkt te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xamirz
Cascade schreef op maandag 21 september 2020 @ 20:17:
[...]

Lekker accent heeft die beste man.

Hij plakt wat thermal pads op de hotspots (zie eerdere video), lijkt te helpen.
Eerdere video heb ik gezien, daar kom je achter dat de 3080 FE vram 105 geraden wordt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa
  • Laatst online: 08-10 09:07

Luukwa

o/

Even snel vraagje tussendoor: lees dat op 1080p je cpu met eeen 3080 een bottleneck kan zijn.
In hoeverre is dit bijvoorbeeld een hit op je FPS of praten we dan over stutters?

Mocht dat een issue zijn dan moet ik ook nog op zoek naar een nieuwe 1440p monitor :$

Edit: ik heb een i7-8700 :)

[ Voor 6% gewijzigd door Luukwa op 21-09-2020 21:03 ]

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Ben ik ook wel benieuwd naar. Heb nu een 6700K en een GTX 1070 maar merk dat de videokaart m'n 3440x1440 ultrawide niet zo leuk vind. Zit in dubio om m'n hele PC in één keer te gaan upgraden of dat ik eerst een 3080 koop en dan later de rest nog eens een keer. In Windows e.d. vind ik de CPU namelijk nog vlot zat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Luukwa schreef op maandag 21 september 2020 @ 21:00:
Even snel vraagje tussendoor: lees dat op 1080p je cpu met eeen 3080 een bottleneck kan zijn.
In hoeverre is dit bijvoorbeeld een hit op je FPS of praten we dan over stutters?

Mocht dat een issue zijn dan moet ik ook nog op zoek naar een nieuwe 1440p monitor :$

Edit: ik heb een i7-8700 :)
Ik ben geen expert, maar de benchmarks geven op 1080p FPS van 200-400... ik denk dat je wel,genoeg FPS haalt met je 8700 ;-)...

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Greetoz schreef op maandag 21 september 2020 @ 21:11:
[...]

Ik ben geen expert, maar de benchmarks geven op 1080p FPS van 200-400... ik denk dat je wel,genoeg FPS haalt met je 8700 ;-)...
Zelf ook iets meer research gedaan, geeft inderdaad meer dan genoeg FPS... maar dat doet mn 1070ti ook al :') Achja, soms mag je jezelf verwennen, toch?

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Vinze schreef op maandag 21 september 2020 @ 21:10:
Ben ik ook wel benieuwd naar. Heb nu een 6700K en een GTX 1070 maar merk dat de videokaart m'n 3440x1440 ultrawide niet zo leuk vind. Zit in dubio om m'n hele PC in één keer te gaan upgraden of dat ik eerst een 3080 koop en dan later de rest nog eens een keer. In Windows e.d. vind ik de CPU namelijk nog vlot zat.
Dat is wel mijn plan, heb nu de kaart, kast en voeding geupgrade (kaart nog mee bezig dan) en ga begin volgend jaar de rest doen.

Nog even kijken of het amd of intel wordt though.

Soundcloud!

Pagina: 1 ... 13 ... 54 Laatste

Let op:
Dit topic is ervaringen over de nieuwe nVidia RTX 3xxx kaarten uit te wisselen en om de kaarten zelf te bediscussieren. Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies zoals:

• Is mijn voeding krachtig genoeg voor de nieuwe kaarten?
• Is mijn processor snel genoeg voor de nieuwe kaarten?
en ook niet voor levertijden en prijzen!

Als je er niet uit komt, maak dan een topic aan in Componenten Aankoopadvies.