[NVIDIA GeForce RTX 30XX] Ervaringen & Discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 54 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 25 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-10 22:11

William/Ax3

We are Starstuff

Luukwa schreef op maandag 21 september 2020 @ 21:00:
Even snel vraagje tussendoor: lees dat op 1080p je cpu met eeen 3080 een bottleneck kan zijn.
In hoeverre is dit bijvoorbeeld een hit op je FPS of praten we dan over stutters?

Mocht dat een issue zijn dan moet ik ook nog op zoek naar een nieuwe 1440p monitor :$

Edit: ik heb een i7-8700 :)
YouTube: RTX 3080 Availability Issues? 20GB Models? CPU Bottlenecks? Ray Trac...
Niks om je zorrgen over te maken zeggen ze
Luukwa schreef op maandag 21 september 2020 @ 21:39:
[...]

Goed om te weten, thanks voor 't meedenken! 8)
Np heb er zelf ook nog 1 en zat ook te denken om anders naar de nieuwe ryzens over te gaan. Maar zo te zien nog nergens voor nodig ding loopt ook nog 5.1ghz >:)

Ook nog even over de 3080 vs 3090 vram gedoe nou als die 3090 echt maar 10% beter zoals die leaked benches laten zien dan ga ik gewoon denk ik voor de 3080 en dan zie ik wel hoe lang het duurt voor ik tegen de 10gb limiet aan ga lopen.Ik hoop/gok niet echt voor de volgende serie. We zien het aanstaande woensdag wel met de reviews.
3080 20Gb ga ik echt niet nog maanden op wachten. Hier heb ik geen geduld meer voor 8)7

[ Voor 36% gewijzigd door William/Ax3 op 21-09-2020 21:55 ]

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-10 09:07

Luukwa

o/

Goed om te weten, thanks voor 't meedenken! 8)

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:49
Luukwa schreef op maandag 21 september 2020 @ 21:17:
[...]

Zelf ook iets meer research gedaan, geeft inderdaad meer dan genoeg FPS... maar dat doet mn 1070ti ook al :') Achja, soms mag je jezelf verwennen, toch?
Haha uiteraard. Ik ga denk ik ook voor een 3080, de asus TUF. Maar heb geen haast dus wacht even waar amd mee komt. Maar las bij de vorige amd GPUs weer problemen met drivers enzo, ben nu over op een amd CPU maar dat was ook niet zo smooth als intel. Dan liever wat meer geld of mindere top end prestaties maar minder problemen.

Heb nu een GTX970. Die mag wel eens vervangen worden. Vooral voor Fs2020

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eclipse1919
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-09 08:19
Jochem1995 schreef op maandag 21 september 2020 @ 19:39:
Hi,

Ik heb deze kaart besteld: Inno10GB D6X RTX 3080 iChill X3.

Heeft iemand hier al ervaringen mee? Kan geen reviews vinden, enkel in 't koraans... :(
*knip*

[ Voor 37% gewijzigd door Intergalactic op 22-09-2020 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eclipse1919
Huigie schreef op maandag 21 september 2020 @ 15:16:
Zucht, waar blijven de watergekoelde 3080 reviews...
https://www.techtesters.eu/inno3d-rtx-2080-ichill-x3-review/, je vroeg niet welke dus bij deze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:53
Vinze schreef op maandag 21 september 2020 @ 21:10:
Ben ik ook wel benieuwd naar. Heb nu een 6700K en een GTX 1070 maar merk dat de videokaart m'n 3440x1440 ultrawide niet zo leuk vind. Zit in dubio om m'n hele PC in één keer te gaan upgraden of dat ik eerst een 3080 koop en dan later de rest nog eens een keer. In Windows e.d. vind ik de CPU namelijk nog vlot zat.
Heb je hem al besteld? Ik zit met dezelfde situatie namelijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:33
__xeno__ schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 09:51:
[...]

Heb je hem al besteld? Ik zit met dezelfde situatie namelijk!
Nee ik heb de 17e alleen de nVidia website in de gaten gehouden omdat ik graag de founders edition wilde hebben. Toen nog niet wetende wat voor puinhoop het zou worden :+

Verder betwijfel ik of mijn behuizing (Core 500) wel groot genoeg is en of m'n SF600 voeding het wel gaat trekken. Als ik de kans krijg een 3080 te bestellen dan zal ik het doen, maar misschien dat ik eerst wel een nieuwe PC ga samenstellen waar later de 3080 in komt. Heb al wel een mooie behuizing gezien (Coolermaster NR200 -> levertijd onbekend) en een geschikte SFX voeding (Corsair SF750 -> levertijd onbekend... _O-)

Zijn er hier ook mensen die de 3080 al hebben en deze gebruiken in een SFF (mini) PC? Zo ja welke en hoe bevalt dat?

[ Voor 7% gewijzigd door Vinze op 22-09-2020 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xamirz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-09 09:14
Nvidia heeft paar aanpassingen gedaan aan hun website en een CAPTCHA toegevoegd.
Ik ga 24ste een poging wagen. Ben zeer benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:30
@Luukwa, @__xeno__ en @Vinze Misschien hebben jullie hier iets aan? https://hardwarecanucks.c...w-should-you-upgrade-now/

[ Voor 4% gewijzigd door ruftman op 22-09-2020 11:44 ]

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• Baralan
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 31-03 20:50
Hij is binnen!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6LXZ-eoJw0yPwHIpgFB_FPHg9HA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6duC7IDc4xvraJqlH2iGO1Rw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RCpJFqd1E_Aphr3arNzRyykalcI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P5vqw6s77XssUy4lFdkllWuZ.jpg?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedjevanduuren
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-10 12:00
Mooie kaart, nu wil ik hem nog erger hebben O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:53
Absoluut, dank. Een cpu upgrade is dus zeker niet overbodig zie ik.. Dat scheelt behoorlijk op 1440p. Ik wacht dan mooi op de 20gb versie en de nieuwe Ryzen cpu's. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FullThrottle
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-06 18:55

FullThrottle

Tonight's forecast,... dark!

Wat is het toch een prachtig ontwerp die founders edition. Veel plezier ermee!

AMD Ryzen 9 5950X | MSI RTX 3080 Gaming X Trio 10G | 64GB G.Skill Trident Z RGB DDR4 @3600CL16 | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Samsung 860 Evo 1TB | MSI MEG X570 Unify | Fractal ION+ 860W Platinum | be quiet! Pure Base 500DX | be quiet! Dark Rock Pro 4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 10:43
- sorry offtopic -

[ Voor 107% gewijzigd door Phusebox op 22-09-2020 12:21 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Laatst online: 08-10 16:03
Vind het ook echt wel een mooie kaart, ik geef Megekko (zonder verwijt) nog tijd tot eind september voor levering, zoniet dan cancel ik mijn TUF en wacht ik tot ik de FE te pakken krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibaultvdb
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-07 19:48
Prachtig ding, gaat pijn doen om die cooler er af te halen voor een waterblock 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baralan
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 31-03 20:50
thibaultvdb schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 12:17:
[...]

Prachtig ding, gaat pijn doen om die cooler er af te halen voor een waterblock 8)7
Hahaha ja, ik ben wel van plan om mijn eerste custom loop te gaan maken, de teasers van het ekwb blok zien er gelukkig ook wel heel gaaf uit.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-09 10:38
thibaultvdb schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 12:17:
[...]

Dat doet maar heel even pijn! Zodra je het waterblokje erop hebt zitten is het genieten van lage temps en kan je heerlijk overklokken. Heb de sprong naar een custom 2,5 jaar geleden gemaakt en ik kijk niet terug. De temp in mijn custom loop is as we speak 33 graden! Moet nu alleen even kijken hoe ik mijn CPU kan bereiken met de FE erin zonder blok (tijdelijk)..

Enige nadeel ervan is dat je je systeem niet even snel aanpast als je iets met je CPU of GPU moet.

Welk blok wil je er op zetten? Die van EKWB is wel flashy :)

[ Voor 8% gewijzigd door Lord_Dain op 22-09-2020 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Laatst online: 08-10 16:03
Zit ook al enkele jaren te twijfelen over custom loop, maar nihil ervaring en is en blijft duur. Maar erger me anderzijds telkens weer aan lawaai van een pc, zeker voor de gpu. Mijn cpu draait op dit moment met een X63 aan +- 34°C idle, rond 50°C stressed. Dus best ok voor een aio, maar zodra de MSI RTX2080 volop moet presteren, gaan de temps (en fan geluid) ferm de hoogte in. Moet zalig zijn om alles zo rond de 50°C te kunnen houden, stressed, met fans op 500 rpm of zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kr4t0s
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 31-05 23:00
Gefeliciteerd! Mocht je liever MSI Ventus willen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Zag dit op Reddit over de Zotac Amazon orders:
Quick update on the Amazon Germany orders, if anyone still cares about Zotacs:

Amazon will not charge your card after five days for pre-orders, as I'd been told previously (today is the fifth day after the order, should have been charged already). They will charge you upon shipping for exactly the sum you were expecting upon ordering. There is a queue system, first come first serve so that's good news if you were there in the first half hour, like I was.

Also I don't know what CS reps you guys have been talking to, but they have 100% no idea when they'll get stock, so any estimates for October or Christmas or whatever are just pure speculation on their part. They just don't have access to that kind of information.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eclipse1919
tedjevanduuren schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 12:00:
[...]

Mooie kaart, nu wil ik hem nog erger hebben O-)
ik bied 20 euro :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik postte het net ook al in levertijden topic, maar dat mag niet meer, haha.

Ik heb zelf een Inno3D RTX 3080 Twin X2 OC besteld bij Alternate. Ik weet dat reference kaarten iets minder performen dan de FE, maar dat maakt mij niet zoveel uit, vooral omdat ik een watergekoelde SFFPC bouw, en ik zeker weet dat deze kaart met het EKWB block in mijn kast past.

Niemand anders koopt deze kaart.
Zie ik iets over het hoofd, of is dit gewoon de golden ticket voor een kleine wachtrij?

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:45
_eLMo_ schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 13:47:

Ik heb zelf een Inno3D RTX 3080 Twin X2 OC besteld bij Alternate. Ik weet dat reference kaarten iets minder performen dan de FE, maar dat maakt mij niet zoveel uit, vooral omdat ik een watergekoelde SFFPC bouw, en ik zeker weet dat deze kaart met het EKWB block in mijn kast past.

Zie ik iets over het hoofd, of is dit gewoon de golden ticket voor een kleine wachtrij?
Wat zie je wellicht over het hoofd:
  • Bij Inno3D verlies je geloof ik garantie bij het plaatsen van een waterblok
  • Evga black edition verlies je geen garantie (wel wat duurder, maar MSRP hoort €729 te zijn)
  • Reference design kan verschillen per AIB, zo kan een fabrikant betere of slechtere onderdelen gebruiken bij hetzelfde reference design. Van een Inno3D Twin X2 verwacht ik eerlijk gezegd de meest low end onderdelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem1995
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 10:08
Santee schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 13:51:
[...]

• Evga black edition verlies je geen garantie (wel wat duurder, maar MSRP hoort €729 te zijn)
  • Reference design kan verschillen per AIB, zo kan een fabrikant betere of slechtere onderdelen gebruiken bij hetzelfde reference design. Van een Inno3D Twin X2 verwacht ik eerlijk gezegd de meest low end onderdelen
Heb je ook zulke informatie over mijn bestelde kaart? Inno10GB D6X RTX 3080 iChill X3

Kan hier nog weinig over vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
_eLMo_ schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 13:47:

Ik heb zelf niet veel met Inno3d, heb ook nooit een kaart er van gehad. Maar het is reference design dus de standaard blocks van Alphacool en EKWB zullen zonder problemen passen. EVGA staat niet in de lijst met compatible voor deze blocks dus het waterblok is niet de reference variant en mogelijk duurder.

Weet ook niet of deze kaarten goed overklokken, hoe de VRM op de kaart is etc, zou je even moet nazoeken op de interwebs en op basis daarvan een afgewogen keuze. Kan al met al best interessant zijn dus.
Jochem1995 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 13:56:
[...]

Heb je ook zulke informatie over mijn bestelde kaart? Inno10GB D6X RTX 3080 iChill X3

Kan hier nog weinig over vinden...
Dit is ook een reference design AFAIK.

[ Voor 11% gewijzigd door Lord_Dain op 22-09-2020 13:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Santee schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 13:51:
[...]

Garantie verliezen klopt, maar dat is bij elke AIB behalve EVGA, en voor EVGA's zijn geen blokken aangekondigd.
EVGA Black Edition dus geen reference :'(
"Meest low end onderdelen", tja, ik hoef niet te overclocken, eerder undervolten, ik waterkoel vooral voor de stilte. Dus low end, zolang hij z'n specs waarmaakt ben ik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egalia
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 09-12-2020
Waarom willen sommige mensen een Founder edition? Die zijn toch meestal wat langzamer dan van asus, gigabyte etc..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ykz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-10 19:27

ykz

Egalia schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 14:13:
Waarom willen sommige mensen een Founder edition? Die zijn toch meestal wat langzamer dan van asus, gigabyte etc..?
In mijn geval is het de enige kaart waarvan ik zeker weet dat die zal passen in mijn case.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Momenteel is het voor mij ook de enige waar ik überhaupt kans op maak, al is die ook vrijwel nihil, om hem te kunnen kopen zonder dat ik op een wachtlijst tot Pasen moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emphast
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-10 09:20
Heel mooi design en over het algemeen zijn de FE's toch altijd wel van goede kwaliteit geweest.
Heb in het verleden weinig goeds over Gigabyte GPU's gehoord. De Asus non-OC TUF komt heel sterk uit de reviews, maar heeft dan ook gigantische backorders vanwege zijn pricing...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
FE is custom PCB dit keer, en performt beter dan reference. En de kleine PCB is een grote reden voor veel mensen met kleine cases. Voor mij past die 12 pin ook veel beter in mijn case (en mooier dan 2 losse PCIe stekkers).
Als ik nog aan een FE kan komen, cancel ik mijn 4 andere bestellingen :D

[ Voor 3% gewijzigd door _eLMo_ op 22-09-2020 14:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lord_Dain
Emphast schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 14:16:
[...]
Heel mooi design en over het algemeen zijn de FE's toch altijd wel van goede kwaliteit geweest.
Heb in het verleden weinig goeds over Gigabyte GPU's gehoord. De Asus non-OC TUF komt heel sterk uit de reviews, maar heeft dan ook gigantische backorders vanwege zijn pricing...
Wat ik heb gelezen en gezien is dat de FE op lagere resolutie (1080p/1440p) soms beter performed dan de kaarten gebaseerd op het reference design. Die gaan dan uiteindelijk op 4K weer iets sneller, maar dan heb je het echt over +- 1%. Dus er is weinig reden om de goedkopere reference AIB's te verkiezen boven de FE.

Dan heb je nog de OC modellen, deze hebben hogere boost clocks, echter lijkt het er heel erg op dat de 3080 chip zeer beperkte performance gains geeft op hogere clocks/voltages, terwijl het stroomverbruik aanzienlijk hard toeneemt. Vandaar ook de 3x8 pins aansluiting, voor het geval mensen echt die-hard willen overklokken.

Mijn conclusie is daarom dat het voor de gemiddelde gebruiker qua performance niet veel uitmaakt of je de reference, de FE of een OC/boost variant kiest. Dus dan kijk ik naar zaken als prijs, noise levels en temps. Dan is de FE best een leuke kaart, maar ook de Asus TUF. Omdat ik onder water wil is deze laatste weer wat lastiger, dus waarschijnlijk wordt het een FE of een kaart zoals bv de Palit Gaming.

Ik accepteer het risico dat ik een matig 'gebinnede' chip op mijn PCB heb, maar ik heb niet heel erg de behoefte om te overklokken, wel om er dus een waterblok aan te hangen. Een stille PC is fijn!

[ Voor 6% gewijzigd door Lord_Dain op 22-09-2020 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Deze Founders Edition blijkt uitzonderlijk goed te zijn.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-10 21:02

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Ik ga het waterkoelen dus de 370Watt die de FE kan trekken staat me wel aan. Andere bordjes blijven hangen op 340Watt.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-10 22:11

William/Ax3

We are Starstuff

Huigie schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 15:23:
[...]

Ik ga het waterkoelen dus de 370Watt die de FE kan trekken staat me wel aan. Andere bordjes blijven hangen op 340Watt.
de custom boarden gaan hoger evga ftw3 420watt
en bij de fe vervalt je garantie denk ik bij plaatsen waterblok?
bij evga niet

[ Voor 12% gewijzigd door William/Ax3 op 22-09-2020 15:26 ]

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BinaryRun
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-08 23:21
_eLMo_ schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 14:02:
[...]

Garantie verliezen klopt, maar dat is bij elke AIB behalve EVGA, en voor EVGA's zijn geen blokken aangekondigd.
EVGA Black Edition dus geen reference :'(
"Meest low end onderdelen", tja, ik hoef niet te overclocken, eerder undervolten, ik waterkoel vooral voor de stilte. Dus low end, zolang hij z'n specs waarmaakt ben ik tevreden.
Volgens mij brengt EVGA eind october/begon november zelf een 3080 met een waterblok uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:49

flessuh

Set sail for fail!

BinaryRun schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 15:27:
[...]

Volgens mij brengt EVGA eind october/begon november zelf een 3080 met een waterblok uit.
Ik dacht dat ze half oktober al zouden starten met leveren (was de planning?)

Is overigens ook de kaart waar ik op zit te wachten :)

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
[...]

Klopt ja, de HYDRO COPPER, heel sexy kaart, maar ooooh wat duurt dat lang :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
[...]

Ja, lang wachten, en wie weet wanneer het ding leverbaar wordt... Sowieso zal die prijs boven mijn Inno3D (€719) + EKWB blok (€160) liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6129(15)
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-10 17:02

6129(15)

AD ASTRA PER ASPERA

Long time lurker, occasional poster hier! Ik moet zeggen, deze kaarten hebben me uiteindelijk zwaar verrast, zeker in de toepassing waarvoor ik een RTX 30XX wil gebruiken zijnde OctaneRender. Met scores van ong. 570 OB (OctaneBench) voor de 3080 fietst deze kaart de vorige generaties, incl. de Titans mooi voorbij. Vooral in Octane wordt het duidelijk dat Ampère een opvolger is van Volta gezien de Titan V tot nu toe zowat de krachtigste kaart was voor deze software.

Is hier iemand met een RTX 3080 die al wat OctaneRender ervaring kan delen? Of, evt. de benchmark wil draaien :D

Ik kon dit ook vragen op het forum van Otoy, maar de Tweakers-community is gezelliger.

Zodra er weer een voorraad is hoop ik zelf een RTX 3080 FE te kunnen aanschaffen om mijn gouwe ouwe GTX Titan te vervangen. Bij een snelheidswinst van x 5,7 valt dat wel te verantwoorden :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-10 21:04
Baralan schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 12:19:
[...]

Hahaha ja, ik ben wel van plan om mijn eerste custom loop te gaan maken, de teasers van het ekwb blok zien er gelukkig ook wel heel gaaf uit.
Ja gaat EKWB een blok maken voor de FE? Dat zou super vet zijn, dan heb ik een ini mini kaartje in mijn sub <12 liter ITX kastje. 8)

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Vissa66 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 15:36:
[...]

Ja gaat EKWB een blok maken voor de FE? Dat zou super vet zijn, dan heb ik een ini mini kaartje in mijn sub <12 liter ITX kastje. 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cvgM4S7Qt_VtSS5WI6EcTSdhemM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w7SQMoJ9dd1MrFZpiy3tPce4.jpg?f=fotoalbum_large

fukking sexy

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Cool! Dan moet ik zeker weten de FE hebben! 10900k WC + 3080 FE WC, 2x 240mm, en dat in de Ncase M1. >:)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

William/Ax3 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 15:25:
[...]

de custom boarden gaan hoger evga ftw3 420watt
en bij de fe vervalt je garantie denk ik bij plaatsen waterblok?
bij evga niet
Er zitten volgens mij geen temper plakkertjes op de FE dit keer.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Huigie schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 15:40:
[...]

Er zitten volgens mij geen temper plakkertjes op de FE dit keer.
Zover ik in de tear downs heb gezien zit er idd nergens een zegel. Als je het goed doet zou er dus van buitenaf niks te zien zijn van eventuele (de)montage. :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Vissa66 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 15:47:
[...]

Zover ik in de tear downs heb gezien zit er idd nergens een zegel. Als je het goed doet zou er dus van buitenaf niks te zien zijn van eventuele (de)montage. :)
Klopt inderdaad, bij Steve de techjesus iig niet. Zitten er ook pads bij voor de mem chips bij dat EKWB blok? Want dat lijkt nu een zwakke plek te zijn in de koeling van de FE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:15

westergas

rikkie_pc

_eLMo_ schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 15:33:
[...]

Ja, lang wachten, en wie weet wanneer het ding leverbaar wordt... Sowieso zal die prijs boven mijn Inno3D (€719) + EKWB blok (€160) liggen.
Waar baseer je dat op? Ik kan nergens een prijs vinden.
Mijn 1080Ti met waterblok (van Gygabyte, iets met aurus of iets dergelijks) was destijds niet of nauwelijks duurder dan de goedkoopste kaart met een los blokje.

En manmanman €160 voor een waterblok....die Slovenen zijn er ook niet bepaald voordeliger op geworden.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Vissa66 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 15:39:
[...]

Cool! Dan moet ik zeker weten de FE hebben! 10900k WC + 3080 FE WC, 2x 240mm, en dat in de Ncase M1. >:)
High fiven?

https://imgur.com/gallery/fMmFkch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Intergalactic
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-10 09:59

Intergalactic

Testlab Coördinator & Moderator Harde Waren

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

westergas schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 16:04:
[...]

En manmanman €160 voor een waterblok....die Slovenen zijn er ook niet bepaald voordeliger op geworden.
Ik zou om die reden ook eerder richting Alpha neigen

https://www.highflow.nl/w...-backplate-reference.html

De blokken van Ek zijn hier trouwens 150, dus scheelt weer een tientje.

𝙸𝚗 𝚜𝚙𝚊𝚌𝚎 𝚗𝚘 𝚘𝚗𝚎 𝚌𝚊𝚗 𝚑𝚎𝚊𝚛 𝚢𝚘𝚞 𝚜𝚌𝚛𝚎𝚊𝚖 | Tweakers Discord | Stats.fm | Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
- wrong topic -

[ Voor 89% gewijzigd door Phusebox op 22-09-2020 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Edvard ruikt geld. Je vergeet de 40 euro voor een "optionele maar wel aan te raden" backplate...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:15

westergas

rikkie_pc

Intergalactic schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 16:09:
[...]

hier nog een paar euro goedkoper. @Huigie nog met backplate ook ;)

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
Ik dacht dat blower fans dood waren, maar blijkbaar niet!

https://www.gigabyte.com/Graphics-Card/GV-N3090TURBO-24GD#kf

Is dit de enige 2-slot RTX 3090?

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Huigie schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 16:15:
[...]

Edvard ruikt geld. Je vergeet de 40 euro voor een "optionele maar wel aan te raden" backplate...
Mja ik herken dat. De originele backplate past dan ook zog. niet meer, dus dan voel je je nog meer verplicht. Bij mij paste de stock backplate er nog wel op indertijd. Uiteindelijk een half jaartje later de bijbehorende backplate alsnog besteld want mooier dan stock backplate. Was alleen wel een RX Vega ipv RTX 3080.
Avioto schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 16:37:
Ik dacht dat blower fans dood waren, maar blijkbaar niet!

https://www.gigabyte.com/Graphics-Card/GV-N3090TURBO-24GD#kf

Is dit de enige 2-slot RTX 3090?
1 Hele fan? Damn, dat kan toch niet goed gaan?

[ Voor 23% gewijzigd door Lord_Dain op 22-09-2020 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
[...]

Waar baseer je dat op? Ik kan nergens een prijs vinden.
Mijn 1080Ti met waterblok (van Gygabyte, iets met aurus of iets dergelijks) was destijds niet of nauwelijks duurder dan de goedkoopste kaart met een los blokje.

Hydro Copper wil je gebaseerd op FTW3 hebben, die zit op dit moment al op €879, dus denk niet dat ze de HC voor dezelfde prijs verkopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Intergalactic schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 16:09:
[...]

Die EKWB is ook 160 exclusief backplate, de Alphacool inclusief (voor €132). Had zelf meer vertrouwen in GPU block prestaties van EKWB though, Alphacool wat mindere reviews soms. En je moet preorderen nu, anders zit je ook nog 2 maanden te wachten op je block ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:49

flessuh

Set sail for fail!

_eLMo_ schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 16:49:
[...]

Hydro Copper wil je gebaseerd op FTW3 hebben, die zit op dit moment al op €879, dus denk niet dat ze de HC voor dezelfde prijs verkopen ;)
Ik ga zelf uit van 900-1050 euro, maar dan heb je ook wat :9

Als de prijzen niet iets normaliseren zo nog 100 er bovenop. Mogelijk schat ik het te laag in though :X

[ Voor 14% gewijzigd door flessuh op 22-09-2020 16:52 ]

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
flessuh schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 16:51:
[...]

Ik ga zelf uit van 900-1050 euro, maar dan heb je ook wat :9
Als de 3090 maar ~10% beter presteert dan de 3080, dan ga ik voor een opgesoepte 3080 niet een premium van 33% betalen. Maar ieder zijn voorkeur :+ (ik ben een van de weinige getuige de interesse in de Inno3D's vs Strixen / FTW3 _O- )

[ Voor 11% gewijzigd door _eLMo_ op 22-09-2020 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

_eLMo_ schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 16:51:
[...]

Alphacool wat mindere reviews soms.
Met name de quality control laat bij hun te wensen over. Heb een krom CPU blok gehad en verleden jaar een radiator waarvan 1 van de schroefgaten bijna geen schroefdraad had. Sta je daar met je hele build "on-hold", zo slordig.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xamirz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-09 09:14
_eLMo_ schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 16:53:
[...]

Als de 3090 maar ~10% beter presteert dan de 3080, dan ga ik voor een opgesoepte 3080 niet een premium van 33% betalen. Maar ieder zijn voorkeur :+ (ik ben een van de weinige getuige de interesse in de Inno3D's vs Strixen / FTW3 _O- )
Er zijn ook benchmarks waar de 3090 19,7% beter presteert. We zullen 24ste meer weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intergalactic
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-10 09:59

Intergalactic

Testlab Coördinator & Moderator Harde Waren

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

_eLMo_ schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 16:51:
[...]

Die EKWB is ook 160 exclusief backplate, de Alphacool inclusief (voor €132). Had zelf meer vertrouwen in GPU block prestaties van EKWB though, Alphacool wat mindere reviews soms. En je moet preorderen nu, anders zit je ook nog 2 maanden te wachten op je block ;(
Ja mindere reviews lees ik ook altijd van EKWB draai zelf alleen maar alphacool omdat het minder focust op rgb meuk en meer op koeling.

𝙸𝚗 𝚜𝚙𝚊𝚌𝚎 𝚗𝚘 𝚘𝚗𝚎 𝚌𝚊𝚗 𝚑𝚎𝚊𝚛 𝚢𝚘𝚞 𝚜𝚌𝚛𝚎𝚊𝚖 | Tweakers Discord | Stats.fm | Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eclipse1919
Huigie schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 16:55:
[...]

Met name de quality control laat bij hun te wensen over. Heb een krom CPU blok gehad en verleden jaar een radiator waarvan 1 van de schroefgaten bijna geen schroefdraad had. Sta je daar met je hele build "on-hold", zo slordig.
Potve, moet je nog de loodgieter bellen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem1995
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 10:08
Verkeerde topic, sorry!

[ Voor 95% gewijzigd door Jochem1995 op 22-09-2020 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-utger
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-09 20:45
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ezDHRtrhkxdjK_5BEf3mgwqO6I8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U2VtNIxTbcKzuInTOK3FXmn3.jpg?f=fotoalbum_large

Dit ziet er wel heel sexy uit :$ :$
moet er alleen nog een tijd op wachten...

Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS Strix 3090 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 08-10 21:41
R-utger schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 17:20:
[Afbeelding]

Dit ziet er wel heel sexy uit :$ :$
moet er alleen nog een tijd op wachten...
Is dat de Strix? Waar komen die foto's vandaan? Ben benieuwd naar de reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-utger
  • Laatst online: 26-09 20:45
Simone96 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 17:23:
[...]

Is dat de Strix? Waar komen die foto's vandaan? Ben benieuwd naar de reviews.
Ja, dit is de Strix, foto komt van de instagram van ROG.
De kaart komt pas iets later beschikbaar, dus de review ook.

Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS Strix 3090 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-08 23:21
Hey, ik weet niet of ik het hier mag posten, maar eerder hadden een aantal het over watercooling. Zojuist kwam ik dit tegen op overclockers.co.uk. Een 3080/3090 waterblock, nog 7 op voorraad.

https://www.overclockers....ence-plexi-wc-0bj-ac.html

Afbeeldingslocatie: https://www.overclockers.co.uk/media/image/thumbnail/WC0BJAC_262829_750x750.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ook hier (bij de bron) te bestellen;
https://www.alphacool.com...cle/27822/sCategory/20538

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-10 14:20
Toch met een beetje spanning wachten op de UPS vandaag, uiteraard kwam die precies op het moment dat ik weer naar boven was voor het werk :) Dan krijg je na het uitpakken dus deze mooie doos:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0nLTVD5wvzVnR4L2U8qCoXKvyoo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8dTy6CfeRFSX9gFaqtJIaAuQ.jpg?f=fotoalbum_large

Met als verdere inhoud:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IbQYe-IYM-EGypMKMB1fnWZmT1A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MWsal8hdJwoTZHFTyck104yZ.jpg?f=fotoalbum_large

Netjes strak verpakt allemaal!

Toch maar gelijk even aan het inbouwen geweest. De corsair AX760 heb ik al een tijdje maar die is perfect voor de combi I7 10700K + RTX3080 :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FHreFyL15yxd22gqj3NxlVA2iCk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ExOC7s3WXUlCUR8tUgm54hNS.jpg?f=user_large

Ook die converter cable stoor ik me eigenlijk niet echt aan, hangt netjes weg zo...

Uiteraard wat 3dmarks gedraait (Tip! deze is nu in de aanbieding bij Steam voor 3,50 oid met alle upgrades ook inbegrepen) zodat ze in de groeiende lijst met PC's komt :P Zag dat mijn i7-920 ook nog in die lijst stond :D

Toen ook even met de automatic boost aan de gang gegaan en grappig om te zien hoe die verschillende stadia doorloopt. Paar screenshots van het proces met waardes:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G4A5DLMG95YddupSCZQodqUaQho=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/q0HET7OSTJpa8iexxkAAZGue.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3eeheZohujQ4dmMq6l0RSD5I2g4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jq9ukJ7fw2bVl2Pgvz2iii7B.jpg?f=user_large

Uiteindelijk kwam er een +40 als resultaat uitzetten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_HQcjmSFbAiPP3mF7qxtE49-_-k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MEHgNp6Xqu6zrYnOHbbjbYb5.jpg?f=user_large

Enige wat ik hierbij had was "ok :? maar wat betekend dat in de waardes nu?". Want ik miste eigenlijk wat u de waardes was die hij als maximum zou gebruiken en eventueel ook hoe het zich verhoudt tot andere mensen :) misschien nog maar eens wat op googlen.

Daarna nog even snel voor de gein Division 2 gestart en kon nu alles naar max cranken en een benchje gedraait. Zo smooth is die game nog nooit geweest :P Helaas nu niet meer kunnen spelen want ik moest even wat sessies van MS Ignite gaan kijken maar wie weet kan ik zometeen nog een spelletje doen en genieten van hoe smooth alles nu gaat! :)

Al met al dus een top upgrade tot nu toe vanaf de 1070 en heeeel blij met de FE kaart. ik hou er wel van dat het zo strak is allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Jaguar645 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 19:29:
Toch met een beetje spanning wachten op de UPS vandaag, uiteraard kwam die precies op het moment dat ik weer naar boven was voor het werk :) Dan krijg je na het uitpakken dus deze mooie doos:

[Afbeelding]

Met als verdere inhoud:
[Afbeelding]

Toch maar gelijk even aan het inbouwen geweest. De corsair AX760 heb ik al een tijdje maar die is perfect voor de combi I7 10700K + RTX3080 :)

[Afbeelding]

Ook die converter cable stoor ik me eigenlijk niet echt aan, hangt netjes weg zo...

Uiteraard wat 3dmarks gedraait (Tip! deze is nu in de aanbieding bij Steam voor 3,50 oid met alle upgrades ook inbegrepen) zodat ze in de groeiende lijst met PC's komt :P Zag dat mijn i7-920 ook nog in die lijst stond :D

Toen ook even met de automatic boost aan de gang gegaan en grappig om te zien hoe die verschillende stadia doorloopt. Paar screenshots van het proces met waardes:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Enige wat ik hierbij had was "ok :? maar wat betekend dat in de waardes nu?". Want ik miste eigenlijk wat u de waardes was die hij als maximum zou gebruiken en eventueel ook hoe het zich verhoudt tot andere mensen :) misschien nog maar eens wat op googlen.

Daarna nog even snel voor de gein Division 2 gestart en kon nu alles naar max cranken en een benchje gedraait. Zo smooth is die game nog nooit geweest :P Helaas nu niet meer kunnen spelen want ik moest even wat sessies van MS Ignite gaan kijken maar wie weet kan ik zometeen nog een spelletje doen en genieten van hoe smooth alles nu gaat! :)

Al met al dus een top upgrade tot nu toe vanaf de 1070 en heeeel blij met de FE kaart. ik hou er wel van dat het zo strak is allemaal :)
Ziet er niet eens zo groot uit die FE! Vanaf een 1070 is wel een GIGA upgrade! 8)

Ik ben jaloers, wil ook een FE! :(

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 08-10 21:00
Lord_Dain schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 15:16:
[...]

Wat ik heb gelezen en gezien is dat de FE op lagere resolutie (1080p/1440p) soms beter performed dan de kaarten gebaseerd op het reference design. Die gaan dan uiteindelijk op 4K weer iets sneller, maar dan heb je het echt over +- 1%. Dus er is weinig reden om de goedkopere reference AIB's te verkiezen boven de FE.

Dan heb je nog de OC modellen, deze hebben hogere boost clocks, echter lijkt het er heel erg op dat de 3080 chip zeer beperkte performance gains geeft op hogere clocks/voltages, terwijl het stroomverbruik aanzienlijk hard toeneemt. Vandaar ook de 3x8 pins aansluiting, voor het geval mensen echt die-hard willen overklokken.

Mijn conclusie is daarom dat het voor de gemiddelde gebruiker qua performance niet veel uitmaakt of je de reference, de FE of een OC/boost variant kiest.
Exact dit. En daarom ben ik erg benieuwd naar reviews van de Strix, Aorus en FTW3. Kijken wat die dan gaan bieden wat MSRP + €150-200 rechtvaardigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zar
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-06 16:37

zar

Zouden jullie mij kunnen vertellen welke factory boost clock snelheden jullie 3080 kaart behaald? (het liefste ervaringen met de X TRIO) die van mij behaalt 2040Mhz maar ik ervaar crashes, dus ik wil even kijken of mijn kaart om een of andere reden te hoog boost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenegadexRIPxx
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08-10 21:22
JeroenNietDoen schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 20:07:
[...]

Exact dit. En daarom ben ik erg benieuwd naar reviews van de Strix, Aorus en FTW3. Kijken wat die dan gaan bieden wat MSRP + €150-200 rechtvaardigd.
3090 resultaat ? dus +18%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• predator0235
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:39
JeroenNietDoen schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 20:07:
[...]

En dat betaal je nu spijtig genoeg al in de meeste webshops voor de reference boards of iets hogere OC.
Delivery problems you know ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 08-10 21:00
predator0235 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 20:32:
[...]

En dat betaal je nu spijtig genoeg al in de meeste webshops voor de reference boards of iets hogere OC.
Delivery problems you know ;w
Klopt. Ik heb mijn aankoop daarom maar uitgesteld en zal maar even moeten wachten tot er goed leverbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:45
zar schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 20:11:
Zouden jullie mij kunnen vertellen welke factory boost clock snelheden jullie 3080 kaart behaald? (het liefste ervaringen met de X TRIO) die van mij behaalt 2040Mhz maar ik ervaar crashes, dus ik wil even kijken of mijn kaart om een of andere reden te hoog boost.
Dat is idd wel hoog aangezien de hoogste gegarandeerde clock momenteel van Asus is met de Oc versie op 1935MHz: https://videocardz.com/ne...gets-1935-mhz-boost-clock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zar
  • Laatst online: 28-06 16:37

zar

[Afbeelding]

Met als verdere inhoud:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Netjes! Met welke software zie je trouwens al deze informatie(zoals in de foto’s) zoals je voltage en wattage gebruik enzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BzRtY
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-07 20:52
Ik zou graag zo eens een waterblock gaan frezen, zou er een afzet markt zijn hier op tweakers? Ik wil zo een start proberen maken en later eventueel een webshop beginnen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• lordawesome
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-06 21:44
Wat een mooie kasten allemaal! De mijne is iets minder fancy in mijn 16 jaar oude kast :/ Dit is trouwens de 3080 Eagle van Gigabyte.

Ander dingetje. Ik kreeg eerst reboots ingame. Geupgrade van een 1080ti. Het bleek aan mijn voeding te liggen. Corsair CX750 van 5 jaar oud. Genoeg stroom, want hij trok slechts 500 watt op het stopcontact. Maar blijkbaar instabiel. Hij zat ook bovenin de kast waar hij flink warm werd. De nieuwe RM850 PSU zit nu onderin de kast en alles werkt weer naar behoren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CaZ4qkjqD5BdnmbyxfaSE4ZHdIc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LnqNlAj5zzhow5EzXo8WNEuU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:06
lordawesome schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 21:37:
Wat een mooie kasten allemaal! De mijne is iets minder fancy in mijn 16 jaar oude kast :/ Dit is trouwens de 3080 Eagle van Gigabyte.

Ander dingetje. Ik kreeg eerst reboots ingame. Geupgrade van een 1080ti. Het bleek aan mijn voeding te liggen. Corsair CX750 van 5 jaar oud. Genoeg stroom, want hij trok slechts 500 watt op het stopcontact. Maar blijkbaar instabiel. Hij zat ook bovenin de kast waar hij flink warm werd. De nieuwe RM850 PSU zit nu onderin de kast en alles werkt weer naar behoren.

[Afbeelding]
Sorry, maar het doet echt pijn om naar jouw kast te kijken }:O, helemaal door het contrast van het 3080 FE design :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Laatst online: 08-10 14:37
Zijn er eigenlijk sinds vorige week al nieuwe reviews van aib modellen? Naast de standaard MSI / Gigabyte / Asus modellen? Komt er nog een vergelijkingstest op tweakers/hardware.info ? Of heb ik die gemist :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66

[Afbeelding]
Dan kan een modern kastje er toch ook wel vanaf! >:) :*)

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:34

MazeWing

The plot thickens...

[Afbeelding]
OMG. €800+ uitgeven voor een videokaart en dan zo'n gare kast met geen cable management |:(

Stop met spelen, koop een nieuwe kast en ga morgen als een malloot de boel ombouwen! :D

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Wat een oppervlakkige mensen hier 8)7 She’s got it where it counts en het is een mooie sleeper >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• khodamn
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 16:52
Niet iedereen geeft om een mooie kast, cable management of RGB. Ik hoef mijn kast niet te zien alleen de aan en uit knop

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• lordawesome
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-06 21:44
Hehe, oei wat een reacties. Ik weet het, het is niet de mooiste. Die hippe blauwe fan is trouwens nieuw, vandaag erin gezet met de nieuwe voeding. Was 10 euro.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VgOmw0vIZsqSWq7_v-9vPM1-tg0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7RrTCWjxFJGUfnTzBDwoVBlQ.jpg?f=fotoalbum_large

Die Speed Demon sticker is trouwens van een 80GB Intel X25-M.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9EesrYWbzx_yIqIWd8YMHQocpbs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tTXdq1nN6wJ7aaSwV5fRUw11.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 78% gewijzigd door lordawesome op 22-09-2020 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moopa
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 06-03 13:13
TRAXION schreef op zondag 20 september 2020 @ 00:13:
[...]

Waarom zou een winkel iets naar beneden prijzen welke ze duur ingekocht hebben dit doe je pas als je het echt kwijt wilt een goede verkoper verkoopt nu nog makkelijk een 20xx serie met als excuus dat de 30xx kaarten dit jaar niet meer geleverd gaan worden.
Genoeg consumenten die niets mee hebben gekregen van een 3080 etc.

Prijzen zullen alleen zakken als de huidige voorraden bij de winkels op zijn en de distributeurs de prijzen verlagen.
Iets?....tis wel meer dan dat hoor?
Het een soort verkapte oplichting is zoals ik t zie.
Tis een ouder model, inmiddels is er een nieuw model, maar de winkel vraagt nog net zoveel of zelfs meer dan dan het nieuwere betere model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-08 13:07
lordawesome schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 22:34:
Hehe, oei wat een reacties. Ik weet het, het is niet de mooiste. Die hippe blauwe fan is trouwens nieuw, vandaag erin gezet met de nieuwe voeding. Was 10 euro.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Een wolf in schaapsvacht >:)

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moopa
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 06-03 13:13
BinaryRun schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 18:08:
Hey, ik weet niet of ik het hier mag posten, maar eerder hadden een aantal het over watercooling. Zojuist kwam ik dit tegen op overclockers.co.uk. Een 3080/3090 waterblock, nog 7 op voorraad.

https://www.overclockers....ence-plexi-wc-0bj-ac.html

[Afbeelding]
Die kleuren doet mij aan een politiebusje denken :-)

• jorgen83
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-10 11:56

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het is juist superhip, een sleeper.

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-10 09:31

spartacusNLD

This is Sparta!!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Deze sluit op de reacties aan hier: YouTube: Cocky Porsche 911 messes with the wrong Sleeper Audi RS4

:>

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

jorgen83 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 07:08:
[...]

Het is juist superhip, een sleeper.
Als het een echte sleeper was geweest zou ie in een kast zoals deze geplaatst zijn _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://cache.osta.ee/iv2/auctions/1_1_3504911.jpg

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• thomassie12
  • Laatst online: 02-10 21:14
MazeWing schreef op woensdag 23 september 2020 @ 07:51:
[...]

Als het een echte sleeper was geweest zou ie in een kast zoals deze geplaatst zijn _/-\o_

[Afbeelding]
Damn hahaha, doet me echt denken aan vroeger toen mensen nog familiecomputers hadden enzo.
Mooi spul.

[Afbeelding]

Met als verdere inhoud:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ziet er goed uit man! :9~

• jorgen83
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-10 11:56
[...]

[Afbeelding]
Ik zie niet veel verschil tussen die kast en die ander.

• khodamn
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 16:52
RTX 3090 8K gaming. Nvidia is begonnen met hypen van 3090.
YouTube: Can You Actually Game in 8K? (RTX 3090 Gameplay!)
En YouTube: RTX 3090 8K Gaming - FIRST in the WORLD

[ Voor 36% gewijzigd door khodamn op 23-09-2020 08:11 ]

• PaYnE81
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-09 14:31

PaYnE81

XBL VandalizerNL

[...]

[Afbeelding]
Damn!! de Aopen HQ45, nooit gedacht die nog eens te zien 8) 8) _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-10 14:20
zar schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 20:45:
[...]

Netjes! Met welke software zie je trouwens al deze informatie(zoals in de foto’s) zoals je voltage en wattage gebruik enzo?
Dat zit in Geforce Experience, ALT+z en dan de performance blokje :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

PaYnE81 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 08:09:
[...]

Damn!! de Aopen HQ45, nooit gedacht die nog eens te zien 8) 8) _/-\o_
Wie had 'm niet? :+

Pagina: 1 ... 14 ... 54 Laatste

Let op:
Dit topic is ervaringen over de nieuwe nVidia RTX 3xxx kaarten uit te wisselen en om de kaarten zelf te bediscussieren. Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies zoals:

• Is mijn voeding krachtig genoeg voor de nieuwe kaarten?
• Is mijn processor snel genoeg voor de nieuwe kaarten?
en ook niet voor levertijden en prijzen!

Als je er niet uit komt, maak dan een topic aan in Componenten Aankoopadvies.