Speedway4 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 10:07:
[...]
[...]
Ja dat zijn twee goede punten opzich. Al kan je dat verschil bij een nieuwere kaart natuurlijk ook gewoon terugverdienen. De 2060S verstookt zo'n 125 watt bij een max van 43megahash, kost ook geld, doet een RX 5600 XT een stuk beter en koeler. Je hebt verder ook geen idee hoe zwaar het geheugen lijdt door gebrek aan temperatuursensoren. Risico daarvan is "brandwonden" op het geheugen wat betekent: doei garantie. Dus houdt dat wel een beetje in de gaten!
In mijn ogen was een 2e hands, maximaal 2-3 maanden oude, RTX 3060 voor hetzelfde geld dan alsnog een betere deal, of een RX 5600 XT. Zolang je hem niet openschroeft en die bij een NL webshop vandaan komt heb je garantie zonder gedoe (en die vervalt dan weer als het geheugen te zwaar mishandeld wordt). Zal in een flinke game PC natuurlijk wel meevallen door de ventilatie. Al die foto's van mining rigs waar kaarten op 3-4cm van elkaar afstaan, onbegrijpelijk en zo zonde
Zelf vorige week voor mijn eigen game PC een 3 fan 3060 Ti voor €500 inclusief nog 2.5 jaar garantie gekocht (lang leve EVGA). Nu wilde ik vooral RTX weer eens proberen nadat ik dat met een 2070 in BF:V zwaar vond tegenvallen 2.5 jaar terug. Dus kijk misschien ook net even met een andere bril dan als je PUBG speelt. In ieder geval: Veel plezier met je nieuwe kaart

Heb nog wel gekeken naar een 2e hands 1080 Ti, maar ik vind die prijzen echt te hoog, ben overigens nog niet aan het minen en volop aan het gamen omdat ik nog twijfel om hem te ruilen.
Alternate was gister akkoord om de 2060 Super terug te sturen en met bijbetaling te ruilen voor een 3060 (Ti), maar die hebben ze dus niet meer. Dat terugverdienen is overigens nu sprake van om een 3060+ te kunnen bemachtigen, als ik nu een 3060 of hoger kan krijgen voor een bedrag waar ik me goed bij voel (onder de 800 euro) dan speelt dat terugverdienen niet zo'n grote rol, misschien af en toe, aangezien mijn zonnepanelen meer opleveren dan ik gebruik.
Alternatief zou een AMD 6700 XT zijn
Edit: dit is mijn kast en idd toen ik als test 2 kaarten erin had, merkte je al dat ze veel heter werden. Ook al deden ze beide niks of gebruikte ik maar 1 om te gamen.
Oh en als dat minen nog werkt na 6 maanden gaat die 2060 Super niet weg voor 150,- euro.
[
Voor 6% gewijzigd door
JDx op 21-07-2021 11:45
]