[NVIDIA GeForce RTX 30XX] Levertijden & Prijzen Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 538 ... 629 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 38 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 00:00
Metian schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 14:08:
[...]

Duidelijk verhaal. Vanzelfsprekend natuurlijk qua reviews.

Ik had de Inno3D alleen nog niet op mijn radar. Zat meer te kijken naar pricewatch: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR en pricewatch: Gigabyte GeForce RTX 3080 Gaming OC 10G (rev. 1.0) (alleen twijfel ik door de berichten over Gigabyte een beetje of dit wel een goede keus is).
Ik heb deze 3 kaarten allemaal gehad (de Gaming Z wel de non-LHR variant, maar dat maakt verder weinig uit). De MSI en Gigabyte ook even getest maar de Inno3D gehouden.

De Gigabyte was verschrikkelijk slecht qua mem cooling. Zelfs wanneer je niet gaat minen (ik ben er ook al lang weer mee gestopt overigens) lijkt me dat op termijn mogelijk nadelig.

De MSI was daarin ook minder dan de Inno3D, maar was op zich wel nog OK. Dat was ook een "eleganter" kaartje. Maar deed heel rare dingen qua controleren van power limit.

Maar indien je niet gaat gamen of overclocken en het prijsverschil is niet al te groot, dan zou ik de Z Trio wel nemen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

De 3090 FE's die nu geleverd worden hebben die nog steeds zo'n slechte termal memory heatpads?
Ik heb er nu twee van LDLC die geleverd worden, en ik overweeg de thermalpads te vervangen door betere. Veel dank. :)

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 01:51
https://nl.hardware.info/...laptop-en-desktop-gestart

Als dat waar is zou dat geen goed nieuws zijn voor iedereen die nu nog steeds zit te wachten op levering van een "oude" SKU..

Maar ik vraag me serieus af of het wel waar is, want het zou erg vreemd zijn nadat Nvidia al met Ti modellen is gekomen van alle 30-serie modellen.. Waar zou b.v. een RTX 3070 Super moeten passen met al een gewone 3070 en 3070Ti? Wordt er allemaal niet overzichtelijker op en voegt niks toe.. Wij als consumenten zitten er sowieso helemaal niet te wachten.. Wij willen normale levering en prijzen, niet nog meer SKU's die amper van elkaar verschillen.. Het zal Nvidia waarschijnlijk allemaal worst wezen zolang het maar verkoopt, het liefst voor nog hogere prijzen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:07

lordsnow

I know nothing

Inflatable schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:13:

Als dat waar is zou dat geen goed nieuws zijn voor iedereen die nu nog steeds zit te wachten op levering van een "oude" SKU..
Mischien ter vervanging van de originele modellen? Dan blijven alleen de Super en Ti varianten over.

Ik wacht nog steeds op een 3070 met meer dan 8GB, dus ik hoop dat het waar is.

YouTube: IT'S REAL - RTX 3080 Super INCOMING

[ Voor 8% gewijzigd door lordsnow op 16-07-2021 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:35
lordsnow schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:30:
[...]

Mischien ter vervanging van de originele modellen? Dan blijven alleen de Super en Ti varianten over.

Ik wacht nog steeds op een 3070 met meer dan 8GB, dus ik hoop dat het waar is.

YouTube: IT'S REAL - RTX 3080 Super INCOMING
wat is dat voor een adhd mannetje, we gaan 't zien.. hopelijk een scherpe prijs (als het al klopt)

ook op hardware info

Maar nog een gerucht

[ Voor 13% gewijzigd door MetalSonic op 16-07-2021 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-12-2024
Inflatable schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:13:

Maar ik vraag me serieus af of het wel waar is, want het zou erg vreemd zijn nadat Nvidia al met Ti modellen is gekomen van alle 30-serie modellen.. Waar zou b.v. een RTX 3070 Super moeten passen met al een gewone 3070 en 3070Ti? Wordt er allemaal niet overzichtelijker op en voegt niks toe.. Wij als consumenten zitten er sowieso helemaal niet te wachten.. Wij willen normale levering en prijzen, niet nog meer SKU's die amper van elkaar verschillen.. Het zal Nvidia waarschijnlijk allemaal worst wezen zolang het maar verkoopt, het liefst voor nog hogere prijzen..
Sluit ik me volledig bij aan. De gaten tussen normaal en Ti zijn al heel klein dus ik zou niet weten waar die super varianten moeten vallen.
Beschikbaarheid kan Nvidia op zich weinig aan doen maar nog meer variaties gaat voorraden per model ook geen boost geven natuurlijk

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tja
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-01 10:58

tja

wat ik me afvraag en geen informatie over kon vinden is qua levertijden en prestaties.
zal de vraag naar oude non-lhr kaarten niet toenemen naarmate deze minder verkrijgbaar worden en zijn er al benchmarks van wel en geen lhr 3080 kaarten. iemand meer informatie ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MetalSonic
Dit was qua prijsdalingen weer een slechte week. Hopelijk wordt volgende week beter. Ondanks dat ik graag een 3080 wil heb ik nog weinig zin om 1300 te betalen voor een MSI 3080....... :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MetalSonic schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 21:08:
Dit was qua prijsdalingen weer een slechte week. Hopelijk wordt volgende week beter. Ondanks dat ik graag een 3080 wil heb ik nog weinig zin om 1300 te betalen voor een MSI 3080....... :X
Een aantal merken zijn aardig gezakt, misschien volgt MSI ze nog.

Ik kijk ook steeds op AMD, daar zeggen ze altijd meer bang for buck, maar inmiddels ligt dat gelijk, die zullen dus ook moeten volgen lijkt me.

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:44
Waarom gooit Tweakers die domme "Max ICT B.V." niet uit de pricewatch?
Wat een oplichters zeg. En telkens maken ze me blij want het lijkt alsof de 3060 TI plots 100 euro in prijs is gezakt, klik je er op blijkt het Max ICT te zijn.
Kicken die handel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:46
phobosdeimos schreef op zondag 18 juli 2021 @ 12:02:
Wat een oplichters zeg. En telkens maken ze me blij want het lijkt alsof de 3060 TI plots 100 euro in prijs is gezakt, klik je er op blijkt het Max ICT te zijn.
Kicken die handel!
Waarom bestellen mensen er wat als je kan zien dat er zoveel slechte reviews zijn? Ze hebben mij ook 1x goed in de maling genomen en sindsdien gezworen er nooit meer te bestellen. Ze verkopen ook wel eens wat dus denk niet dat Tweakers ze er zo uit zou kunnen halen.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-09 13:13
JohnnyV76 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 12:15:
[...]

Waarom bestellen mensen er wat als je kan zien dat er zoveel slechte reviews zijn? Ze hebben mij ook 1x goed in de maling genomen en sindsdien gezworen er nooit meer te bestellen. Ze verkopen ook wel eens wat dus denk niet dat Tweakers ze er zo uit zou kunnen halen.
Omdat voor iedereen een eerste keer moet zijn?
Van mij mag ie ook uit de pricewatch verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wishy28
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17-09 17:18
coob schreef op zondag 18 juli 2021 @ 12:43:
[...]

Omdat voor iedereen een eerste keer moet zijn?
Van mij mag ie ook uit de pricewatch verdwijnen.
Heb er zelf nu 3 keer besteld en nooit problemen gehad. Snelle vandaag besteld vandaag in huis service. Maar misschien ben ik wel de uitzondering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rerebobo
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online
Kicken die handel!
Ze zijn erg goed in de laagste prijs plaatsen en dan blijkt dat ze hem niet eens kunnen leveren. Ook al staat er 5 werkdagen levertijd.
Het is eigenlijk niets meer dan een soort van dropshipper. Eigen voorraad hebben ze amper. Daarom loopt het ook zo vaak fout bij hun. Ze verkopen iets wat de leverancier al niet meer op voorraad heeft en daar gaat je 5 werkdagen levertijd.

Ik probeer die winkel altijd uit de Pricewatch te filteren maar die functie werkt niet zoals het hoort.
Resultaat een hoop tijdverspilling gevloek en teleurstelling omdat hun vaak naar voren komen als goedkoopste of als enige verkoper die het product zogenaamd heeft. Terwijl ze het product niet eens kunnen leveren.

Die zaak hoort hier niet thuis. Maar ik snap wel waarom Tweakers ze ertussen laat staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:44
[...]

Geen idee heb er zelf nooit gekocht, en zal het ook nooit doen. Soort van dropship scammer organisatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nephalem
Max ict hebben we een apart topic voor 😋

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:59

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

[...]

Had laatst een kast besteld, levertijd 3 tot 5 dagen, 20 op voorraad bij leverancier. 2 weken later alleen maar smoesjes terwijl andere zaken gewoon zeiden dat ze de kast eind juni verwachten. Zonder al te veel gedoe order geannuleerd... Maar toch.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 11:00
Rerebobo schreef op zondag 18 juli 2021 @ 13:51:
[...]

Ze zijn erg goed in de laagste prijs plaatsen en dan blijkt dat ze hem niet eens kunnen leveren. Ook al staat er 5 werkdagen levertijd.
Het is eigenlijk niets meer dan een soort van dropshipper. Eigen voorraad hebben ze amper. Daarom loopt het ook zo vaak fout bij hun. Ze verkopen iets wat de leverancier al niet meer op voorraad heeft en daar gaat je 5 werkdagen levertijd.

Ik probeer die winkel altijd uit de Pricewatch te filteren maar die functie werkt niet zoals het hoort.
Resultaat een hoop tijdverspilling gevloek en teleurstelling omdat hun vaak naar voren komen als goedkoopste of als enige verkoper die het product zogenaamd heeft. Terwijl ze het product niet eens kunnen leveren.

Die zaak hoort hier niet thuis. Maar ik snap wel waarom Tweakers ze ertussen laat staan ;)
Waarom laat tweakers hem er tussen staan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rerebobo
  • Niet online
jaaoie17 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 15:59:
[...]

Waarom laat tweakers hem er tussen staan dan?
Omdat het hen geld oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rerebobo
  • Niet online
Nephalem schreef op zondag 18 juli 2021 @ 14:13:
Max ict hebben we een apart topic voor 😋
Linkje? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rerebobo
  • Niet online
MrVegeta schreef op zondag 18 juli 2021 @ 14:52:
[...]

Had laatst een kast besteld, levertijd 3 tot 5 dagen, 20 op voorraad bij leverancier. 2 weken later alleen maar smoesjes terwijl andere zaken gewoon zeiden dat ze de kast eind juni verwachten. Zonder al te veel gedoe order geannuleerd... Maar toch.
Het werkt bij hen zo:
Ze krijgen van de leverancier melding dat die er 20 op voorraad heeft gekregen.
Maar die leverancier levert aan meerdere winkels. Max laat hem op 20 staan terwijl die leverancier die 20 stuks al aan het verkopen is. In het huidige klimaat zijn die 20 vaak al binnen een dag weg.
Max maakt het weinig uit en laat jou gewoon bestellen en wachten in de hoop dat je niet annuleert en komt ondertussen met allerlei smoesjes aan om je aan het lijntje te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nephalem
MaxIct hoort niet in de pricewatch

Als het u belieft :)

En verder die ballentent gewoon filteren voor je alerts, probleem opgelost.

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rerebobo
  • Niet online
Nephalem schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:46:
[...]

MaxIct hoort niet in de pricewatch

Als het u belieft :)

En verder die ballentent gewoon filteren voor je alerts, probleem opgelost.
Thanks. Als ik Max selecteer als niet meenemen of andersom alle winkels meeneem behalve Max komt die winkel toch nog in de resultaten. Had er pas nog topic over gemaakt als bug. Ze zijn daarmee bezig om dat te veranderen zeiden ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
Afgelopen week weinig spannends gezien, hopelijk krijgt NBB deze week weer eens een drop, dan kan ik nog eens proberen de loterij te winnen 😅

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nephalem schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:59:
Afgelopen week weinig spannends gezien, hopelijk krijgt NBB deze week weer eens een drop, dan kan ik nog eens proberen de loterij te winnen 😅
Vrijdag gingen diverse kaarten nog flink omlaag toch? Hopen dat AMD deze week ook volgt en NVidia dan ook weer verder gaat met verlagen hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
JDx schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:49:
[...]

Vrijdag gingen diverse kaarten nog flink omlaag toch? Hopen dat AMD deze week ook volgt en NVidia dan ook weer verder gaat met verlagen hehe.
Zag een enkel model ff tijdelijk naar 1250 zakken maar merendeel van de 'premium' kaarten wil niet structureel onder de 1300 komen.
Sommigen zijn zelfs weer wat aan het stijgen.

Maar als de opmerkingen in dat frontpage artikel over AIB inkoopprijzen klopt zit er ook weinig rek meer in tenzij inkoopprijs gaat zakken en dat zie ik nog niet zo snel gebeuren.

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nephalem schreef op maandag 19 juli 2021 @ 01:39:
[...]

Zag een enkel model ff tijdelijk naar 1250 zakken maar merendeel van de 'premium' kaarten wil niet structureel onder de 1300 komen.
Sommigen zijn zelfs weer wat aan het stijgen.

Maar als de opmerkingen in dat frontpage artikel over AIB inkoopprijzen klopt zit er ook weinig rek meer in tenzij inkoopprijs gaat zakken en dat zie ik nog niet zo snel gebeuren.
Het was nu zo dat “zelfs” oude kaarten onbetaalbaar waren geworden.

Beetje zoals bij de huizenprijzen in de randstad en in het noorden, die stegen later, maar zakken ook weer eerder.

Hou nog een weekje hoop en volgend weekend bestellen maar ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Die NON-LHR's verdwijnen in rap tempo zeg, goedkoopste is nu een 3070 van 949,- euro.

Verder zit er in het AMD kamp totaal geen beweging, de goedkoopste 6700 XT blijft 749,- euro voor een X2.

De goedkoopste upgrade (tov een GTX 980) blijft een 1660 Super of 2060 a 429,- euro, maar dan zou het bijna zeker een 2060 Super (529,- euro) worden gezien de prestaties en het prijsverschil.

Benieuwd naar deze week!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLSS
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-09 16:20
In pricewatch is de RTX 3080 ineens onder de 1100 euro gezakt.

MaxICT biedt een EVGA GeForce RTX 3080 XC3 Ultra Gaming voor €1073,89 aan schijnbaar: pricewatch: EVGA GeForce RTX 3080 XC3 Ultra Gaming

Levertijd is helaas wel erg lang.

[ Voor 8% gewijzigd door DLSS op 19-07-2021 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:29
Alternate: Asus10GB D6X RTX 3080 TUF GAMING (NON-OC)
17-09-2020 plek 171
...
19-06-2021 plek 051
30-06-2021 plek 049
19-07-2021 plek 047

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 19:05
DLSS schreef op maandag 19 juli 2021 @ 08:55:
In pricewatch is de RTX 3080 ineens onder de 1100 euro gezakt.

MaxICT biedt een EVGA GeForce RTX 3080 XC3 Ultra Gaming voor €1073,89 aan schijnbaar: pricewatch: EVGA GeForce RTX 3080 XC3 Ultra Gaming

Levertijd is helaas wel erg lang.
Ik zou even de posts van gisteren teruglezen: vanaf phobosdeimos in "[NVIDIA GeForce RTX 30XX] Levertijden & Prijzen"
Dan weet je ook dat de prijs voor die 3080 dus gewoon nog 1400+ euro is ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLSS
Postman schreef op maandag 19 juli 2021 @ 09:13:
[...]

Ik zou even de posts van gisteren teruglezen: vanaf phobosdeimos in "[NVIDIA GeForce RTX 30XX] Levertijden & Prijzen"
Dan weet je ook dat de prijs voor die 3080 dus gewoon nog 1400+ euro is ;(
Oh, pff :|

Dit alles gelezen hebbende zou ik ook voor een standaard filter zijn dat handmatig uitgezet kan worden als men dropshippers wenst mee te nemen in de prijsvergelijking...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orky Rulez
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-09 22:39
Ik wacht zelf wel op een stiller model maar deze kriebelt toch in v&a:

Een 3080ti @ € 1150

https://tweakers.net/aanbod/2775348/inno3d-geforce-rtx-3080-ti-ichill-x4.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Orky Rulez schreef op maandag 19 juli 2021 @ 10:40:
Ik wacht zelf wel op een stiller model maar deze kriebelt toch in v&a:

Een 3080ti @ € 1150

https://tweakers.net/aanbod/2775348/inno3d-geforce-rtx-3080-ti-ichill-x4.html
Ik had hem gisteren ook gezien, maar afgehaakt op de afstand. Verzenden zonder hem werken gezien te hebben doe ik maar niet aan.

Hopelijk zet deze trend door en kunnen we binnenkort voor een redelijk normale prijs een Nvidia GPU scoren. I know, wat een redelijk normale prijs is is relatief en voor iedereen verschillend.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larmoth
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 08-09 14:00
Is het eigenlijk al de moeite om te overschakelen van GTX1080TI naar de nieuwe RTX30 reeks; Ik heb nog 650 betaald voor mijn GTX1080TI en als ik de prijzen zie is RTX3070TI nog de meeste interessante. Maar de upgrade is dan ook veel minder. Die andere prijzen voor betere kaarten zijn er nog altijd echt zot over lol :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Laatst online: 21:55

Jorissie87

No diggity

Larmoth schreef op maandag 19 juli 2021 @ 10:57:
Is het eigenlijk al de moeite om te overschakelen van GTX1080TI naar de nieuwe RTX30 reeks; Ik heb nog 650 betaald voor mijn GTX1080TI en als ik de prijzen zie is RTX3070TI nog de meeste interessante. Maar de upgrade is dan ook veel minder. Die andere prijzen voor betere kaarten zijn er nog altijd echt zot over lol :(
Kort antwoord: Nee, de prijzen van de RTX 3xxx series zijn nog belachelijk hoog en momenteel (langzaam) aan het dalen. Als je nog een paar maanden kan wachten, zeker doen
Vaag antwoord: hang helemaal af van wat jouw wens is. Als jij nu nog de games kan spelen die je graag speelt, lekker blijven wachten. Als je NU nieuwe(re) games op ultra wil kunnen spelen dan is een overstap logischer. Daarnaast spelen factoren als "ik heb nu zomervakantie dus ik wil nu gamen" en "mijn budget is x" en wat voor overige componenten je hebt ook een rol.
Feit is wel dat je jouw 1080TI nu makkelijk voor een leuk bedrag kan verkopen

9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GAEvakYD schreef op maandag 19 juli 2021 @ 10:44:
[...]

Ik had hem gisteren ook gezien, maar afgehaakt op de afstand. Verzenden zonder hem werken gezien te hebben doe ik maar niet aan.

Hopelijk zet deze trend door en kunnen we binnenkort voor een redelijk normale prijs een Nvidia GPU scoren. I know, wat een redelijk normale prijs is is relatief en voor iedereen verschillend.
Wat dat betreft zijn die drops ook niet verkeerd, ook al verkopen mensen ze duurder door, er komen wel steeds meer op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jorissie87 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 11:07:
[...]
Feit is wel dat je jouw 1080TI nu makkelijk voor een leuk bedrag kan verkopen
Zie ze inderdaad nog voor bijna 500 euro voorbij komen en reageren niet op een bod van 400.

Ondanks dat een 2060 Super nu al nieuw te krijgen is voor 529,- btw.

Met een 1080 Ti zou ik me niet zo druk maken, alles draait nog wel toch? Ik zit zelf met een GTX 980 (geen Ti), dus heb wat meer angst voor een klapband en een bounce qua prijzen.

[ Voor 78% gewijzigd door JDx op 19-07-2021 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reservoir_Dog
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-10-2022
JDx schreef op maandag 19 juli 2021 @ 12:26:
[...]

Met een 1080 Ti zou ik me niet zo druk maken, alles draait nog wel toch?
Zeker en vast, deze heb ik ook nog steeds en op 1440p nog altijd snel genoeg.
Was ook voor een 3080 maar niet aan deze belachelijke prijzen. Ik wacht wel, of zelfs voor de volgende generatie, ik heb geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh nooo... na dagen goed nadenken de beslissing genomen om voor de goedkope oplossing te gaan, een 2060 Super voor 529,- bij MeGekko.

Dan kan ik in ieder geval weer vooruit en ik gok er dan op dat de 3060 en hoger over een half jaartje weer gaan zakken of al verder gezakt zijn.

Ik had hem al in het winkelwagentje, bij het afrekenen kreeg ik dit...
BESTELLING
verzendkosten
€ 3,95
totaalbedrag
€ 100002,95
Uitverkocht dus? Heb ze een mail gestuurd, maar dat kan wel even duren, telnr kan ik niet vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Alsnog gelukt via Alternate (wel 20 euro duurder), maar daar heb ik een beter gevoel bij dan MeGekko op een of andere manier. Over een half jaar maar weer eens kijken wat de prijzen van een 30XX zijn.

Succes met NBB en andere drops hier! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DOK
  • Registratie: December 2008
  • Niet online

DOK

JDx schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:38:
Oh nooo... na dagen goed nadenken de beslissing genomen om voor de goedkope oplossing te gaan, een 2060 Super voor 529,- bij MeGekko.
Bizar, mijn RTX 3070 kostte hetzelfde. Maar dat was dan al wel weer eind vorig jaar.

Hopelijk snel weer wat normalere prijzen met die anti-mining acties in China.

[ Voor 10% gewijzigd door DOK op 19-07-2021 16:21 ]

Dein Atem kalt, das Herz in Flammen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DLSS
Larmoth schreef op maandag 19 juli 2021 @ 10:57:
Ik ben toevallig overgestapt van 1080 ti naar 3080. De stap is toch best fors (vooral goed zichtbaar in games als metro exodus en cyberpunk)

En met het steeds beter wordende dlss (inmiddels al weer iteration 2.1) is de 3080 wellicht ook wat meer toekomst bestendig.

Ik heb tot nu toe geen dss nodig gehad, maar als ik in de toekomst niet helemaal meer de geweste framerate bij de geweste settings kan halen, kan ik terugvallen op dlss

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DLSS schreef op maandag 19 juli 2021 @ 16:27:
[...]

Ik ben toevallig overgestapt van 1080 ti naar 3080. De stap is toch best fors (vooral goed zichtbaar in games als metro exodus en cyberpunk)

En met het steeds beter wordende dlss (inmiddels al weer iteration 2.1) is de 3080 wellicht ook wat meer toekomst bestendig.

Ik heb tot nu toe geen dss nodig gehad, maar als ik in de toekomst niet helemaal meer de geweste framerate bij de geweste settings kan halen, kan ik terugvallen op dlss
Zal desgewenst nog een update posten aangaande DLSS op de 2060 Super, goedkoopste model met DLSS volgens mij. Ik game op 1080p, maar heb een 4K scherm, kijken wat de FPS dan is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TrapShot
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17-08 23:14
[...]

Je bent zodanig overtuigd van de technologie dat je je naam eraan hebt gewijd? 8)7 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:33
DOK schreef op maandag 19 juli 2021 @ 16:20:
[...]

Bizar, mijn RTX 3070 kostte hetzelfde. Maar dat was dan al wel weer eind vorig jaar.

Hopelijk snel weer wat normalere prijzen met die anti-mining acties in China.
Lijkt me heel sterk, de MSRP van de 3070 vertaalde zich in NL shops van prijzen rond de 600€. Goedkoopste kaart die ik tijdens de release kon scoren was dan ook 609€. 3060 was bij release wel voor rond de 500€ te scoren overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAYbe
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-04-2024
Lord_Dain schreef op maandag 19 juli 2021 @ 17:14:
[...]

Lijkt me heel sterk, de MSRP van de 3070 vertaalde zich in NL shops van prijzen rond de 600€. Goedkoopste kaart die ik tijdens de release kon scoren was dan ook 609€. 3060 was bij release wel voor rond de 500€ te scoren overigens.
Gigabyte 3070 Eagle 8G was €569 bij introductie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DOK
  • Registratie: December 2008
  • Niet online

DOK

Lord_Dain schreef op maandag 19 juli 2021 @ 17:14:
[...]

Toch is het echt zo, MSI Ventus x3 voor €535 begin januari zie ik. Wilde eigenlijk een 3060 TI, maar kon hem voor die prijs niet laten liggen.

Dein Atem kalt, das Herz in Flammen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vatoloco777 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 13:47:
[...]

Ik heb mijn oude kaart nog goed weten te verkopen, een Gigabyte 2070 OC Gaming. Slechts € 75 minder dan ik er 2,5 jaar geleden zelf voor betaalde. Het extraatje dat dit heeft opgeleverd, steek ik wel in een andere 3080. Dat gewacht was ik echt beu.
Helemaal niet aan gedacht dat ik de 980 ook nog wel kan verkopen. Zag dat niet meer als waarde.

Alternate had trouwens in een tijdsbestek van ongeveer een uur bijna de helft van de voorraad 2060 Super's verkocht. Via mail gevraagd hoeveel ze nog hadden, via telefoon gevraagd (14), later antwoord op mail (8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Even een rondje langs de shops gedaan. MSI 3080 helaas alweer nergens te koop. Hopelijk geen voorbode vanweer een prijs stijging. Hij zat mij ook al te lang op 1300..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
MetalSonic schreef op maandag 19 juli 2021 @ 23:07:
Even een rondje langs de shops gedaan. MSI 3080 helaas alweer nergens te koop. Hopelijk geen voorbode vanweer een prijs stijging. Hij zat mij ook al te lang op 1300..
Bij de buren: https://www.notebooksbill...hr+10g+grafikkarte+723098

NBB staat overigens ook op de officiele MSI leveranciers lijst, misschien handig om te weten: https://de.msi.com/service/bzq/6/200/10589/1

[ Voor 13% gewijzigd door rlkz op 19-07-2021 23:42 ]

I browse with Vivaldi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
rlkz schreef op maandag 19 juli 2021 @ 23:29:
[...]

Bij de buren: https://www.notebooksbill...hr+10g+grafikkarte+723098

NBB staat overigens ook op de officiele MSI leveranciers lijst, misschien handig om te weten: https://de.msi.com/service/bzq/6/200/10589/1
Ik pas , voel mij niet op mijn gemak bij het bestellen van dergelijken (voor mij) dure producten uit het buitenland. Heb te vaak met producten in het verleden gehad dat er iets niet klopte dus voor garantie en communicatie gemak wil ik het bij een Nederlandse winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Laatst online: 21:55

Jorissie87

No diggity

MetalSonic schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 10:10:
[...]

Ik pas , voel mij niet op mijn gemak bij het bestellen van dergelijken (voor mij) dure producten uit het buitenland. Heb te vaak met producten in het verleden gehad dat er iets niet klopte dus voor garantie en communicatie gemak wil ik het bij een Nederlandse winkel.
Ik heb mijn AMD Ryzen 5900X bij NBB besteld, ging prima hoor! Een paar minuten na bestelling een betaallink ontvangen in de mail en na betaling diezelfde dag verzonden. Binnen 2 dagen in huis.

9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ap3nr0ts
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-09 23:20

ap3nr0ts

hoi

Jorissie87 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 10:28:
[...]

Ik heb mijn AMD Ryzen 5900X bij NBB besteld, ging prima hoor! Een paar minuten na bestelling een betaallink ontvangen in de mail en na betaling diezelfde dag verzonden. Binnen 2 dagen in huis.
Dat geloof ik ook meteen, maar met garantiezaken deal ik toch liever met Azerty dan een buitenlands adres.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
Jorissie87 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 10:28:
[...]

Ik geloof je hoor en bij veel mensen zal het ook wel goed gaan. Maar ik heb genoeg online besteld dat ik weet dat de "ondersteuning na koop/ de nazorg" voor mij net zo belangrijk is als de koop zelf. Ben zelfs bereid om iets meer te betalen als ik daarna een goede klantenservice achter mijn product heb.

Straks koop ik die MSI 3080 maar zie ik dat de kabels schade hebben of de kaart, of er is iets anders dan wil ik liever in gesprek met een Nederlandse winkel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JDx schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:38:

Dan kan ik in ieder geval weer vooruit en ik gok er dan op dat de 3060 en hoger over een half jaartje weer gaan zakken of al verder gezakt zijn.

Ik had hem al in het winkelwagentje, bij het afrekenen kreeg ik dit...

[...]

Uitverkocht dus? Heb ze een mail gestuurd, maar dat kan wel even duren, telnr kan ik niet vinden.
Voor dat geld kun je op donderdag een 6700XT bestellen. Zonde van je geld zeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 01:51
Paprika schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 11:16:
[...]

Waar dan? Bij AMD zijn ze out of stock en bij de rest betaal je minimaal rond de 800 euro voor een 6700XT..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:39
Inflatable schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 11:49:
[...]

Waar dan? Bij AMD zijn ze out of stock en bij de rest betaal je minimaal rond de 800 euro voor een 6700XT..
Dorderdagmiddag zijn er drops, maar je zal wel een script moeten gebruiken wil je een kans maken. alle info vind je in [AMD Radeon RX6000 series] Levertijden & Prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:44
Paprika schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 11:16:
[...]

idd, en als je dat teveel moeite vind, op vraag en aanbod staat ze voor 50 euro meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MetalSonic schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 10:38:
[...]

Ik geloof je hoor en bij veel mensen zal het ook wel goed gaan. Maar ik heb genoeg online besteld dat ik weet dat de "ondersteuning na koop/ de nazorg" voor mij net zo belangrijk is als de koop zelf. Ben zelfs bereid om iets meer te betalen als ik daarna een goede klantenservice achter mijn product heb.

Straks koop ik die MSI 3080 maar zie ik dat de kabels schade hebben of de kaart, of er is iets anders dan wil ik liever in gesprek met een Nederlandse winkel.
Daarom 2060 Super, die was relatief goedkoop, alsnog duur, maar whatever, als er iets is kan ie terug, garantie, gister besteld, draait nu al.

Ik wacht de winkelprijzen wel af van over 6 maanden. Als ik m'n 980 nu verkoop (want 2e hands is nu ook duur), dan zit ik op zo'n 300 - 350 euro wat het me gekost heeft.

Wie weet eind dit jaar 3060 Ti voor 500-600? Gewoon in de winkel.

Ook kreeg ik via een PM een tip om in Duitsland te bestellen, vind ik ook een beetje een omweg, maar laat ik nou vlakbij de grens wonen, misschien kan ik ook wel gewoon even naar Dld rijden, naar de Mediamarkt ofzo... oh wacht, Corona enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aggressor schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 11:58:
[...]

idd, en als je dat teveel moeite vind, op vraag en aanbod staat ze voor 50 euro meer.
Koop sowieso gewoon nieuw in deze crypto tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-09 19:37
JDx schreef op maandag 19 juli 2021 @ 19:27:
[...]

Helemaal niet aan gedacht dat ik de 980 ook nog wel kan verkopen. Zag dat niet meer als waarde.

Alternate had trouwens in een tijdsbestek van ongeveer een uur bijna de helft van de voorraad 2060 Super's verkocht. Via mail gevraagd hoeveel ze nog hadden, via telefoon gevraagd (14), later antwoord op mail (8).
Alleen de 2060S is teruggekomen he? 2070S vrijwel niet meer gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrGizMo schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 12:05:
[...]

Alleen de 2060S is teruggekomen he? 2070S vrijwel niet meer gezien
2070S heeft er 1 of 2 dagen op gestaan voor 609,- euro. Was misschien wel een retourtje.

MeGekko heeft hem al niet meer en bij Alternate waren ze bijna op. Dan alleen nog maar 30XX kaarten.

Ja en 6700 XT etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-09 19:37
JDx schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 12:07:
[...]

2070S heeft er 1 of 2 dagen op gestaan voor 609,- euro. Was misschien wel een retourtje.

MeGekko heeft hem al niet meer en bij Alternate waren ze bijna op. Dan alleen nog maar 30XX kaarten.

Ja en 6700 XT etc...
Moet er van de week maar eens echt naar gaan kijken. Merk dat de 1070 hier ineens kapot aan het gaan is ;(

Nieuwe build, bewust GPU meegenomen en dan sterft ie af _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inflatable schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 11:49:
[...]

Een 6700XT tijdens de wekelijkse drop bestellen is echt de moeite niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paprika schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 12:23:
[...]

Als jou het lukt om een 6700 XT, 6800 of 6800 XT te scoren, dan ben je hem bij deze kwijt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JDx schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 13:42:
[...]

Als jou het lukt om een 6700 XT, 6800 of 6800 XT te scoren, dan ben je hem bij deze kwijt ;)
Dat kan ik ook maar eenmalig doen, maar het heeft ook maar één poging gekost voor alle drie ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Jaïr.exe schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 12:39:
[...]

Je moet de PID wijzigen via inspect element van een random product. Hiermee omzeil je de wachtrij en kun je afrekenen. Als afrekenpagina niet laadt, dan is het beste om via de mobiele app af te rekenen (NBB app).

Prijzen zijn msrp + shipping, dus rond de 800 euro voor 3080 bijv.
Weet zelf niet alle prijzen, weet nog wel dat mijn 3080ti zo'n 1250 euro was (auch).

Er is wel een script voor een code snippet via chrome, waarmee dus de PID verandert wordt, geadd en doorgestuurd naar betaalpagina. Ik heb dit niet getest op werking en is afkomstig van de PartAlert discord, misschien kan iemand hier wel raad mee.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
var PID = PID HERE;
var cartButton = document.getElementsByClassName("js-pdp-head-add-to-cart");
var data =
  document.getElementsByClassName("shopping_cart_btn")[0].firstElementChild
    .value;
document.getElementsByClassName(
  "shopping_cart_btn"
)[0].firstElementChild.value = PID;
cartButton[0].click();

Voorbeeldje voor de 3080
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
var PID = 725373;
var cartButton = document.getElementsByClassName("js-pdp-head-add-to-cart");
var data =
  document.getElementsByClassName("shopping_cart_btn")[0].firstElementChild
    .value;
document.getElementsByClassName(
  "shopping_cart_btn"
)[0].firstElementChild.value = PID;
cartButton[0].click();

Update: Heb het even uitgevogeld:
Om een snippet te maken doe je het volgende: Open Devtools via F12, CTRL+Shift+P voor search en zoek ''snippet''. Druk op ''Create snippet'' en voer de code in. Run de code op een pagina met een ''add to cart'' knop en voila, 3080 erin zonder dat je telkens PID handmatig moet veranderen.

[Afbeelding]

Hoe het in Chrome eruit ziet nadat je op ''Run'' drukt.
[Afbeelding]

Let op, betalen kan pas nadat er stock is, en nu is er nog geen stock toegevoegd, dus houd PartAlert e.d. in de gaten rond 13u/14u etc
Hmm, ik krijg tegenwoordig javascript fouten met dit script. Iemand anders ook? Volgens mij hebben ze elementen hernoemd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fiftyfive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 18:17
Voor de geïnteresseerden. Op 18 juli de Asus TUF 3070 Ti besteld bij amazon.nl voor 862 euro, krijg het donderdag binnen.

Niet zo laag als ik zou willen, maar toch één van de betere AIB’s voor ongeveer 100 euro goedkoper dan de rest van de 3070(ti)’s op de pricewatch.

Er staat op de website dat het niet op voorraad is, maar het is dus wel te bestellen en wordt redelijk snel verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paprika schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 12:23:
[...]

Is de 6700XT zo consistent (week in / week uit) te krijgen dan voor jou, ik had zelf mijn 6900XT ook bij mijn eerste serieuze poging (w.s. doordat paypal die drop plat lag, waardoor ik met CC er zo doorheen fietste), maar daar staat tegenover dat ik meerdere mensen ken die al sinds vorig jaar bezig zijn een kaart te krijgen en iedere drop en tot op heden altijd achter het net vissen, terwijl ze toch echt 'tot op de tanden' gewapend zijn met scripts, app groepen, verschillende discords noem maar op.

Ik heb niet direct de illusie dat bij AMD een kaart kopen nu echt makkelijk is, het is wel een van de beste opties, maar zolang je in de meeste gevallen nog altijd van allerlei scripts, prelogins e.d. nodig hebt zou ik niet willen zeggen dat het de moeite niet is, ik vind dat je dan aardig wat moeite moet doen. Ik verwacht dat er wekelijks nog altijd vele malen meer kopers teleurgesteld afdruipen dan dat er het geluk hebben een kaart te krijgen.

[ Voor 7% gewijzigd door Dennism op 20-07-2021 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi3344
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-09 23:02
Iemand deze nog gespot? zijn er nog 9 beschikbaar voor een 'ok' prijs?

https://aios.be/nl/asus-r...m=cpc&utm_campaign=twcamp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin96
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-09 19:15
Skating_vince schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 14:14:
[...]

Hmm, ik krijg tegenwoordig javascript fouten met dit script. Iemand anders ook? Volgens mij hebben ze elementen hernoemd....
Probeer de script eens te runnen op een pagina van een videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLSS
TrapShot schreef op maandag 19 juli 2021 @ 17:03:
[...]

Je bent zodanig overtuigd van de technologie dat je je naam eraan hebt gewijd? 8)7 :+
Nee toen had ik nog een 1080 ti haha. 😅

Wist gewoon geen naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLSS
JDx schreef op maandag 19 juli 2021 @ 16:44:
[...]

Zal desgewenst nog een update posten aangaande DLSS op de 2060 Super, goedkoopste model met DLSS volgens mij. Ik game op 1080p, maar heb een 4K scherm, kijken wat de FPS dan is.
Leuk, ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Opvallend, opeens is er geen 3060 (Ti) meer te krijgen bij Alternate, begint bij 3070 in de 30XX serie.

3070 Ti is zelfs goedkoper dan die ene 3070 die er nog is.

[ Voor 23% gewijzigd door JDx op 20-07-2021 19:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ram-G-maN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 17:41

Ram-G-maN

Voorheen was ik GT-R.

Heeft iemand nog wat gehoord van hun NBB Founders Edition order van vorige week?
Bij mij staat de RTX 3060 Ti FE nog steeds op In Bearbeitung? Ze hebben mijn order van 13 juli nog steeds niet geannuleerd noch teruggestort op mijn CC. 8)7

Mijn desktop, mijn laptop en mijn gamesetup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedway4
  • Laatst online: 11-09 17:20
JDx schreef op maandag 19 juli 2021 @ 15:52:
Alsnog gelukt via Alternate (wel 20 euro duurder), maar daar heb ik een beter gevoel bij dan MeGekko op een of andere manier. Over een half jaar maar weer eens kijken wat de prijzen van een 30XX zijn.

Succes met NBB en andere drops hier! _/-\o_
Stel over een half jaar is de 3060 zeg, €400. Tweedehands markt wordt dan waarschijnlijk ook overspoeld met 3000 series kaarten van miners, dan is jouw 2060S... €150 ofzo? Die gingen voor september 2020 namelijk ook gewoon voor €250-300. De 2070 ging voor rond de 300. Maak je 400€ verlies, op de 2060S en moet je ook nog een 3060 kopen voor €400, of zeg een 3070 voor €600. Kosten: €800 voor de 3060 of €1000 voor de 3070. Dan is dit toch echt wel een zeer slechte koop lijkt me.

Kan je die niet beter terugsturen en dan gewoon nu gelijk €700 uit geven voor een 3060 Ti of ergens deze maand een 3070 (Ti) LHR voor €750-800. Komen zeer regelmatig voorbij en zijn ook vaak wel een paar uur in stock. Ben je netto goedkoper uit en kan je gelijk genieten van de extra kracht van die kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Speedway4 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 00:33:
[...]

Stel over een half jaar is de 3060 zeg, €400. Tweedehands markt wordt dan waarschijnlijk ook overspoeld met 3000 series kaarten van miners, dan is jouw 2060S... €150 ofzo? Die gingen voor september 2020 namelijk ook gewoon voor €250-300. De 2070 ging voor rond de 300. Maak je 400€ verlies, op de 2060S en moet je ook nog een 3060 kopen voor €400, of zeg een 3070 voor €600. Kosten: €800 voor de 3060 of €1000 voor de 3070. Dan is dit toch echt wel een zeer slechte koop lijkt me.

Kan je die niet beter terugsturen en dan gewoon nu gelijk €700 uit geven voor een 3060 Ti of ergens deze maand een 3070 (Ti) LHR voor €750-800. Komen zeer regelmatig voorbij en zijn ook vaak wel een paar uur in stock. Ben je netto goedkoper uit en kan je gelijk genieten van de extra kracht van die kaart.
Ik begin nu al met terugverdienen van de 2060S, als het goed is heb ik die over een half jaar gratis en dan alsnog voor 400 een 3060, prima.

Qua prestaties is de 2060S meer dan genoeg voor PUBG, haal 135-170 fps, vrijwel altijd in die range. CS:GO lukt nog op een laptop.

Enige reden om te ruilen nu is omdat ik toch wel graag een stillere X3 zou willen, maar die beginnen bij 800 euro?

Uiteraard maakt de 2e hands prijs van de 2060S niet uit als die dan in de kelder door gaat met minen en de 3060 of hoger puur voor gamen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Speedway4 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 00:33:
[...]en kan je gelijk genieten van de extra kracht van die kaart.
Toevallig zou het nu kunnen, maar dat prijsverschil van 250 euro pluk ik niet zo even uit mijn kleingeld bakje, normaliter zou dat niet gelijk genieten zijn, maar pas over 2 maanden, als de prijzen weer stijgen zit ik met de gebakken peren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha PUBG blijkt dus geen DLSS te ondersteunen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geezer1986
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-04 16:12
Ram-G-maN schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 00:10:
Heeft iemand nog wat gehoord van hun NBB Founders Edition order van vorige week?
Bij mij staat de RTX 3060 Ti FE nog steeds op In Bearbeitung? Ze hebben mijn order van 13 juli nog steeds niet geannuleerd noch teruggestort op mijn CC. 8)7
Bij mij staat de 3060ti op geannuleerd en de 3070ti staat ook nog in behandeling. Maar ik heb gereageerd op hun mail met mijn bankgegevens en heb mijn geld al sinds vorige week terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saxx07
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 19:54
Hier is zojuist de reservering op de cc weggegaan. Bedrag niet afgeschreven. De order staat bij nbb nog wel in. Dus die zal vandaag wel gecanceld worden, helaas. Had ook een 3060 ti.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedway4
JDx schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 04:00:
[...]

Ik begin nu al met terugverdienen van de 2060S, als het goed is heb ik die over een half jaar gratis en dan alsnog voor 400 een 3060, prima.

Uiteraard maakt de 2e hands prijs van de 2060S niet uit als die dan in de kelder door gaat met minen en de 3060 of hoger puur voor gamen wordt.
JDx schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 04:27:
[...]

Toevallig zou het nu kunnen, maar dat prijsverschil van 250 euro pluk ik niet zo even uit mijn kleingeld bakje, normaliter zou dat niet gelijk genieten zijn, maar pas over 2 maanden, als de prijzen weer stijgen zit ik met de gebakken peren.
Ja dat zijn twee goede punten opzich. Al kan je dat verschil bij een nieuwere kaart natuurlijk ook gewoon terugverdienen. De 2060S verstookt zo'n 125 watt bij een max van 43megahash, kost ook geld, doet een RX 5600 XT een stuk beter en koeler. Je hebt verder ook geen idee hoe zwaar het geheugen lijdt door gebrek aan temperatuursensoren. Risico daarvan is "brandwonden" op het geheugen wat betekent: doei garantie. Dus houdt dat wel een beetje in de gaten!

In mijn ogen was een 2e hands, maximaal 2-3 maanden oude, RTX 3060 voor hetzelfde geld dan alsnog een betere deal, of een RX 5600 XT. Zolang je hem niet openschroeft en die bij een NL webshop vandaan komt heb je garantie zonder gedoe (en die vervalt dan weer als het geheugen te zwaar mishandeld wordt). Zal in een flinke game PC natuurlijk wel meevallen door de ventilatie. Al die foto's van mining rigs waar kaarten op 3-4cm van elkaar afstaan, onbegrijpelijk en zo zonde 8)7

Zelf vorige week voor mijn eigen game PC een 3 fan 3060 Ti voor €500 inclusief nog 2.5 jaar garantie gekocht (lang leve EVGA). Nu wilde ik vooral RTX weer eens proberen nadat ik dat met een 2070 in BF:V zwaar vond tegenvallen 2.5 jaar terug. Dus kijk misschien ook net even met een andere bril dan als je PUBG speelt. In ieder geval: Veel plezier met je nieuwe kaart :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• colaboy123
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-08-2024
Na vele dagen sprong hij helaas alsnog op 'storniert'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:02
fiftyfive schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 14:17:
Voor de geïnteresseerden. Op 18 juli de Asus TUF 3070 Ti besteld bij amazon.nl voor 862 euro, krijg het donderdag binnen.

Niet zo laag als ik zou willen, maar toch één van de betere AIB’s voor ongeveer 100 euro goedkoper dan de rest van de 3070(ti)’s op de pricewatch.

Er staat op de website dat het niet op voorraad is, maar het is dus wel te bestellen en wordt redelijk snel verstuurd.
Heb er een vriend blij mee kunnen maken die eindeloos op zijn 3080 pre-order zat te wachten zonder een fanatieke gamer te zijn. Dus thanks for sharing. Nu maar hopen dat die van hem ook snel op de post gaat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Speedway4 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 10:07:
[...]

[...]

Ja dat zijn twee goede punten opzich. Al kan je dat verschil bij een nieuwere kaart natuurlijk ook gewoon terugverdienen. De 2060S verstookt zo'n 125 watt bij een max van 43megahash, kost ook geld, doet een RX 5600 XT een stuk beter en koeler. Je hebt verder ook geen idee hoe zwaar het geheugen lijdt door gebrek aan temperatuursensoren. Risico daarvan is "brandwonden" op het geheugen wat betekent: doei garantie. Dus houdt dat wel een beetje in de gaten!

In mijn ogen was een 2e hands, maximaal 2-3 maanden oude, RTX 3060 voor hetzelfde geld dan alsnog een betere deal, of een RX 5600 XT. Zolang je hem niet openschroeft en die bij een NL webshop vandaan komt heb je garantie zonder gedoe (en die vervalt dan weer als het geheugen te zwaar mishandeld wordt). Zal in een flinke game PC natuurlijk wel meevallen door de ventilatie. Al die foto's van mining rigs waar kaarten op 3-4cm van elkaar afstaan, onbegrijpelijk en zo zonde 8)7

Zelf vorige week voor mijn eigen game PC een 3 fan 3060 Ti voor €500 inclusief nog 2.5 jaar garantie gekocht (lang leve EVGA). Nu wilde ik vooral RTX weer eens proberen nadat ik dat met een 2070 in BF:V zwaar vond tegenvallen 2.5 jaar terug. Dus kijk misschien ook net even met een andere bril dan als je PUBG speelt. In ieder geval: Veel plezier met je nieuwe kaart :)
Heb nog wel gekeken naar een 2e hands 1080 Ti, maar ik vind die prijzen echt te hoog, ben overigens nog niet aan het minen en volop aan het gamen omdat ik nog twijfel om hem te ruilen.

Alternate was gister akkoord om de 2060 Super terug te sturen en met bijbetaling te ruilen voor een 3060 (Ti), maar die hebben ze dus niet meer. Dat terugverdienen is overigens nu sprake van om een 3060+ te kunnen bemachtigen, als ik nu een 3060 of hoger kan krijgen voor een bedrag waar ik me goed bij voel (onder de 800 euro) dan speelt dat terugverdienen niet zo'n grote rol, misschien af en toe, aangezien mijn zonnepanelen meer opleveren dan ik gebruik.

Alternatief zou een AMD 6700 XT zijn >:)

Edit: dit is mijn kast en idd toen ik als test 2 kaarten erin had, merkte je al dat ze veel heter werden. Ook al deden ze beide niks of gebruikte ik maar 1 om te gamen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/grXasqS.png?2

Oh en als dat minen nog werkt na 6 maanden gaat die 2060 Super niet weg voor 150,- euro.

[ Voor 6% gewijzigd door JDx op 21-07-2021 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-09 23:16
Kicken die handel!
Heb daar 7 maanden geleden een Asus Tuf 3090 OC gekocht en ben der nog steeds heel blij mee en werd 1 dag te vroeg geleverd. Hele vriendelijke mensen ook.

Echt geen problemen gehad. _/-\o_

Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivte
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 17-09-2023
[...]

En met die enkele games zijn we dan ongeveer wel uitgepraat waar die stap 'fors' is, en al zeker als je ziet welke prijs daar tegenover staat.

Ik heb ook een 1080ti en ik speel de meeste games makkelijk op ultra met +100fps. Bf5 speel ik rond 140fps op ultra en dat is de nieuwste game in de reeks dusja imo heb je nog héél veel headroom dan om deze absurde periode te overbruggen.

Mensen vinden altijd wel redenen om hun upgrade te rechtvaardigen maar lets be honest, met zo een kaart hoef je absoluut geen drang te voelen te moeten upgraden tegen deze absurde prijzen. In de verste verte niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Interessante nieuwe 3060 Ti aangeboden (niet voor mij, wellicht voor jullie), al vertrouw ik het niet helemaal.

https://www.megekko.nl/pr...X3060TI-O8G-V2-Videokaart

Er staat bij dat het geen LHR kaart is, maar wel V2.

Ook staat er DUAL en zijn de plaatjes van een X3.

[ Voor 6% gewijzigd door JDx op 21-07-2021 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barriie
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 18:09
Shivte schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 12:05:
[...]

En met die enkele games zijn we dan ongeveer wel uitgepraat waar die stap 'fors' is, en al zeker als je ziet welke prijs daar tegenover staat.

Ik heb ook een 1080ti en ik speel de meeste games makkelijk op ultra met +100fps. Bf5 speel ik rond 140fps op ultra en dat is de nieuwste game in de reeks dusja imo heb je nog héél veel headroom dan om deze absurde periode te overbruggen.

Mensen vinden altijd wel redenen om hun upgrade te rechtvaardigen maar lets be honest, met zo een kaart hoef je absoluut geen drang te voelen te moeten upgraden tegen deze absurde prijzen. In de verste verte niet.
Je speelt neem ik aan wel op 1920x1080? Zelf speel ik op 2560x1440 en dan merk je toch wel dat het een wat ouder kaartje is. Niet genoeg om met de huidige prijzen te upgraden maar ik denk als we richting de RTX40XX gaan ik lastig boven de 60fps uitkom (met nieuwere games dan)

Tik zelf net de 100 aan met Warzone (wel settings richting Low). Maar zoals gezegd, ik wacht nog even met upgraden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fiftyfive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 18:17
Beakzz schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 11:22:
[...]

Heb er een vriend blij mee kunnen maken die eindeloos op zijn 3080 pre-order zat te wachten zonder een fanatieke gamer te zijn. Dus thanks for sharing. Nu maar hopen dat die van hem ook snel op de post gaat :+
Ook goed om te weten, ik kreeg eers een mail met een verwachte leveringsdatum van 13-14 augustus. Volgende dag kreeg ik een mail dat het verzonden was, en dhl komt het straks bezorgen.

Hopelijk loopt het bij hem ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloedvat
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:28
Shivte schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 12:05:
[...]

Het hoort niet echt thuis in dit topic, maar bedenk, er zijn hier ook genoeg VR gamers ;)

Mijn 1080ti heeft het rete zwaar met de game (sim) die ik speel i.c.m. m'n HP Reverb.
Dus, zoals je zelf al zegt, ieder heeft zo z'n reden om te upgraden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivte
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 17-09-2023
barriie schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 12:29:
[...]

Je speelt neem ik aan wel op 1920x1080? Zelf speel ik op 2560x1440 en dan merk je toch wel dat het een wat ouder kaartje is. Niet genoeg om met de huidige prijzen te upgraden maar ik denk als we richting de RTX40XX gaan ik lastig boven de 60fps uitkom (met nieuwere games dan)

Tik zelf net de 100 aan met Warzone (wel settings richting Low). Maar zoals gezegd, ik wacht nog even met upgraden ;)
Nee ik speel ook 1440p hoor. Onderschat ook niet wat het tweaken van enkele settings kan doen ipv blindelings alles op ultra te zetten. Je vind zo genoeg guides voor specifieke games.

Ik speel zelf niet warzone maar dat je alles op low moet zetten om 100fps te halen lijkt mij sterk. Het eerste beste filmpje op YouTube zie ik gemiddeld 98fps op hig settings in warzone.

Maar dan nog, 60 fps in low settings is al genoeg voor mij om niet te willen upgraden aan deze prijzen 😅 Ik zie me gerust nog 2j overbruggen als dat moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barriie
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 18:09
Shivte schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 14:22:
[...]

Nee ik speel ook 1440p hoor. Onderschat ook niet wat het tweaken van enkele settings kan doen ipv blindelings alles op ultra te zetten. Je vind zo genoeg guides voor specifieke games.

Ik speel zelf niet warzone maar dat je alles op low moet zetten om 100fps te halen lijkt mij sterk. Het eerste beste filmpje op YouTube zie ik gemiddeld 98fps op hig settings in warzone.

Maar dan nog, 60 fps in low settings is al genoeg voor mij om niet te willen upgraden aan deze prijzen 😅 Ik zie me gerust nog 2j overbruggen als dat moet.
offtopic:
Misschien moet ik dan maar eens mijn GPU schoon maken :+

Kan ook aan Warzone zelf liggen, maar dat is een van de weinige waar ik graag zo veel mogelijk FPS wil, bij andere games (Stellaris, CIV, FM) mag het prima 60fps zijn als het maar stabiel is. Overwatch gaat wel richting de 140fps maar dat is niet zon veel eisende game.

Op dat punt ben ik ook beland, zie me zelf ook eerder een 2de hands 20serie oppakken voor een leuke prijs als dit zo door blijft gaan.

Heb toen iets van 600/650 betaald voor mijn GTX 1080, gaan nu richting de 2x zo veel. Ik wacht wel :+

[ Voor 11% gewijzigd door barriie op 21-07-2021 14:36 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MetalSonic
Voor degene die ervaringen willen delen. Resolutie, je framerate of gekke dingetjes. Darvoor is er een topic.

[Nvidia GeForce RTX 30XX] Ervaringen & Discussie

Dit topic is voor levertijden & prijzen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedway4
JDx schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 11:40:
[...]

Heb nog wel gekeken naar een 2e hands 1080 Ti, maar ik vind die prijzen echt te hoog, ben overigens nog niet aan het minen en volop aan het gamen omdat ik nog twijfel om hem te ruilen.

Alternate was gister akkoord om de 2060 Super terug te sturen en met bijbetaling te ruilen voor een 3060 (Ti), maar die hebben ze dus niet meer. Dat terugverdienen is overigens nu sprake van om een 3060+ te kunnen bemachtigen, als ik nu een 3060 of hoger kan krijgen voor een bedrag waar ik me goed bij voel (onder de 800 euro) dan speelt dat terugverdienen niet zo'n grote rol, misschien af en toe, aangezien mijn zonnepanelen meer opleveren dan ik gebruik.

Alternatief zou een AMD 6700 XT zijn >:)

Edit: dit is mijn kast en idd toen ik als test 2 kaarten erin had, merkte je al dat ze veel heter werden. Ook al deden ze beide niks of gebruikte ik maar 1 om te gamen.

[Afbeelding]

Oh en als dat minen nog werkt na 6 maanden gaat die 2060 Super niet weg voor 150,- euro.
Ik volg je niet meer, is je budget nu wel maximaal €800 of niet? Want die 3060 Ti die ik linkte is nog steeds op voorraad en €720 incl. verzending.

Een vrij luxe 3060 (Asus TUF, 3 fan) betaal je €600 incl. verzending voor:
https://www.notebooksbill...12g+v2+grafikkarte+723965 (lijkt me toch echt een veel betere deal dan die 2060S)

Hier heb je een 3070 voor €800:
V&A aangeboden: Gigabyte GeForce RTX 3070 Gaming OC 8G (rev. 1.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Speedway4 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 15:45:
[...]

Ik volg je niet meer, is je budget nu wel maximaal €800 of niet? Want die 3060 Ti die ik linkte is nog steeds op voorraad en €720 incl. verzending.

Een vrij luxe 3060 (Asus TUF, 3 fan) betaal je €600 incl. verzending voor:
https://www.notebooksbill...12g+v2+grafikkarte+723965 (lijkt me toch echt een veel betere deal dan die 2060S)

Hier heb je een 3070 voor €800:
V&A aangeboden: Gigabyte GeForce RTX 3070 Gaming OC 8G (rev. 1.0)
Geen 2e hands en geen buitenlandse webshops. Ook geen drops ivm CC of PayPal, heb beide niet.

Nu maximaal 800, maar wil dat eigenlijk niet uitgeven voor een 3060.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedway4
JDx schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 16:01:
[...]

Geen 2e hands en geen buitenlandse webshops. Ook geen drops ivm CC of PayPal, heb beide niet.

Nu maximaal 800, maar wil dat eigenlijk niet uitgeven voor een 3060.
Oja, als je echt per se een dief van je eigen portemonnee wilt zijn moet je dat ook gewoon doen natuurlijk.

Waarom zou je in godsnaam €800 voor een 3060 gaan betalen als je bij een Duitse webshop die zeer goede service verleent voor hetzelfde geld een 3070 kan kopen. Of voor €200 minder een 3060 8)7

Edit: €800 voor een 3060 is ook gewoon knettergekkenwerk, dat is bijna 3x MSRP terwijl 2x of minder inmiddels mogelijk is. Dat moet je ook niet willen uitgeven voor 0 verschil in service.

[ Voor 13% gewijzigd door Speedway4 op 21-07-2021 16:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
Speedway4 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 16:27:
[...]

Oja, als je echt per se een dief van je eigen portemonnee wilt zijn moet je dat ook gewoon doen natuurlijk.

Waarom zou je in godsnaam €800 voor een 3060 gaan betalen als je bij een Duitse webshop die zeer goede service verleent voor hetzelfde geld een 3070 kan kopen. Of voor €200 minder een 3060 8)7

Edit: €800 voor een 3060 is ook gewoon knettergekkenwerk, dat moet je ook niet willen uitgeven voor 0 verschil in service.
Nou nou rustig aan met die koffie. Laat iedereen even lekker zelf bepalen wat hij/ zij waar koopt. Las hier ook al wat stevige reacties op iemand die een 2060 kocht. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedway4
MetalSonic schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 16:29:
[...]

Nou nou rustig aan met die koffie. Laat iedereen even lekker zelf bepalen wat hij/ zij waar koopt. Las hier ook al wat stevige reacties op iemand die een 2060 kocht. :X
Ik snap je bericht niet want er is hier niemand die bepaalt wat/waar een ander iets koopt. Hoe kom je daar bij?

Dit topic is voor informatie over levertijden (en advies), mijn advies is: wees geen dief van je eigen portemonnee. Als je op basis van vooroordelen ergens niet koopt en dat je €200 kost, dat is toch zonde. Zoals al eerder is aangegeven is de service prima. Verder geeft JDx de ene keer aan dat die wel 2e hands zit te kijken en dan weer niet. Op basis van vooroordelen een shop uitsluiten is zonde als dat je €200 kost en je moeite hebt het geld bij elkaar te krijgen, wat JDx al aangaf.
Pagina: 1 ... 538 ... 629 Laatste

Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.

Let bij het reageren op het volgende:
  • Blijf vriendelijk naar elkaar!
  • Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
  • V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
  • Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
Beschikbaarheid is te vinden in https://docs.google.com/s...2_DWk4/edit#gid=712726851 (niet meer up-to-date)

reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord