Ancalime schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:40:
Ik ben uit de rij gestapt bij alternate voor de 3080 strix oc. Ben er klaar mee. Ander kaart kon tegen betaling prijsverschil. Ook bij lhr versie. Indien kaart eol wordt verklaard door asus wordt ik achteraan in de rij geknald. Vakantie staat voor de deur. Ik heb geen kaart 'nodig'. Ik pocket mn geld weer en wacht op betere tijden. Voor de andere wachters in de rij. Als je 22 of hoger stond bij alternate, dat komt door mij!
Ik ben ook uit de wachtrij gegaan, maar heb wel bijbetaald voor een andere kaart. Stond nog 230e ongeveer voor de Asus 3080 Strix OC, besteld 11 november 2020 bij Alternate. Ben deze maand jarig en heb binnenkort ook vakantie, heb dus maar bijbetaald voor een Gigabyte 3080 OC (was nog geen LHR versie trouwens, mooi meegenomen).
Werkt prima genoeg tussen 1900 en 1950mhz op de core door standaard boost, geen verdere overclock headroom, werkgeheugen loopt iets warm maar thermal pads zijn later redelijk makkelijk te vervangen als dat nodig is (wordt nu nog max 82 graden met duurtest, valt nog mee). Het draait Cyberpunk wel op 1440p ultra settings en Ray Tracing, DLSS - Quality, VSync, tussen 60 en 75 FPS (wat ook de max hz van huidige monitor bij mij nu is). In combinatie met 9900k en 32gb werkgeheugen, resizable BAR enabled.
Het bijbetalen vond ik het tot nu toe wel waard, Cyberpunk heeft wel echt een super mooie wereld om te zien, ook al heeft het spel ook wat minpunten. Vermaak me er wel goed mee. Later Red Dead Redemption 2 ook maar verder spelen, stond ook al lange tijd bij mij in de wacht. Was dus ook echt klaar met wachten, kan nu aan de gang!
Succes aan alle anderen die nog jagen! Hopelijk blijven de prijzen dalen en het aanbod stijgen.