[NVIDIA GeForce RTX 30XX] Levertijden & Prijzen Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 534 ... 629 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 38 producten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
init6 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 14:10:
[...]

Er is een makkelijke oplossing voor, gewoon een melding doen naar de FIOD over iedereen die meer dan 1 kaart verkoopt. Dat is gewoon een handeltje en daarmee belasting fraude.. ik betwijfel of ze netjes BTW afdragen, iig het probleem voor de scalpers en de Belastingdienst.
Wat een onzin om het meteen als fraude te kwalificeren. Er zijn genoeg manieren om aan je verplichtingen te voldoen (opgeven als resultaat uit overig werk) en bovendien is btw afdragen niet eens het grootste issue. Deze post lijkt meer op afgunst en frustratie. Alsof de FIOD daar ook maar iets mee gaat doen zonder bewijs en bij dit soort omvang. Bovendien helpt het ook de uiteindelijke gamers/gebruikers niet en worden de levertijden er niet beter van.

En dan heb ik het natuurlijk niet over degenen die honderden kaarten op Amazon kochten met bots om het door te verkopen. Dat is wel daadwerkelijk andere koek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedway4
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 17:20
Kan iemand mij wijzen naar het nieuwe wachtrij topic van EVGA EU? Als die al bestaat? Kan hem zelf niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:39
@finsdefis
2. Wanneer moet je die inkomsten opgeven?
De hamvraag is natuurlijk: moet je die extra inkomsten opgeven bij de fiscus? Dat hangt af van twee vragen: maak je winst en was dat ook het doel van de inspanning?

Als de vergoeding slechts de kosten dekt, is het simpel. Dan is er geen sprake van winst en zijn de extra werkzaamheden niet belastbaar. Maar als je doelbewust handel drijft, bijvoorbeeld door op grote schaal lampen in te kopen om met winst door te verkopen, dan moet je die inkomsten opgeven.
Ergo... als je kaarten koopt (ala discord kanaal ) dan moet je het netjes aangeven.. :) betwijfel of je het doet.

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:59

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Thanks, niet helemaal blij mee maar ja, het moet maar. Wordt hopelijk een leuke eerste build, heb nog een grote lading aan waterkoeling spul aan binnen 2 weken.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juiced01
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:32
MrVegeta schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:33:
[...]

Thanks, niet helemaal blij mee maar ja, het moet maar. Wordt hopelijk een leuke eerste build, heb nog een grote lading aan waterkoeling spul aan binnen 2 weken.
Niet helemaal blij mee? Balen! Why?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TSMKenny
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 06-07-2021
TSMKenny schreef op maandag 5 juli 2021 @ 11:34:
Net opgebeld geweest ivm mijn bestelling: ASUS ROG STRIX 3080 OC sinds November 2020.

Ze vragen nu of ik mijn bestelling wil omschakelen naar een GIGABYTE RTX 3080 GAMING OC voor een kleine prijs er nog eens bovenop en dan krijg ik deze de volgende dag al.

Wat is jullie mening? Doet deze kaart onder aan de Asus versie? Ik ben namelijk aan het twijfelen om dit te doen... :+
Ik heb het toch maar gedaan, heb nu deze kaart aan 1.100 euro. Aangezien ik al sinds november 2020 sta te wachten vind ik het dan toch waard om na ongeveer 8 maanden toch een rtx 3080 te mogen ontvangen. Aangezien ik deze morgen ontvang verlaat ik ook deze topic.

Bedankt voor alle info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

juiced01 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:48:
[...]

Niet helemaal blij mee? Balen! Why?
Vanwege de absurde prijzen. Zit verder niet zoveel achter natuurlijk, zal een beest van een GPU zijn. Maar gewoon 1700 (min ~400 voor de 1080TI) is gewoon veel geld voor zoiets materialistisch. If you catch my drift.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Icekiller2k6 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:23:
@finsdefis

[...]

Ergo... als je kaarten koopt (ala discord kanaal ) dan moet je het netjes aangeven.. :) betwijfel of je het doet.
Dat is dus precies wat ik zeg, maar bedankt voor je bevestiging. Overigens doe ik zelf niet aan scalpen, getuige ook het feit dat ik al meerdere kaarten tegen kostprijs aan mede-tweakers heb verkocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaWM
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-09 16:33

ParaWM

Pro Prutser

TSMKenny schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:35:
[...]

Ik heb het toch maar gedaan, heb nu deze kaart aan 1.100 euro. Aangezien ik al sinds november 2020 sta te wachten vind ik het dan toch waard om na ongeveer 8 maanden toch een rtx 3080 te mogen ontvangen. Aangezien ik deze morgen ontvang verlaat ik ook deze topic.

Bedankt voor alle info!
Goede keuze, en veel plezier met de kaart. Alhoewel in een sprookjeswereld deze kaarten ergens tussen de 800-900 zouden moet kosten, hebben veel mensen ze rond afgelopen dec-jan voor 950-1000,- geleverd kunnen krijgen. Dat is toen even een gangbare prijs geweest van bestellingen een aantal weken/maanden daarvoor. De kans dat ze ooit weer/nog op dat niveau komen lijkt me bijster klein, en daar zit je dan maar 100,- boven. Als je nu wilt gamen lijkt me dat je een goede en redelijk veilige keuze hebt gemaakt (y)

Sinterklaas wil bier !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vatoloco777
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 21:10
ParaWM schreef op maandag 5 juli 2021 @ 17:58:
[...]

Goede keuze, en veel plezier met de kaart. Alhoewel in een sprookjeswereld deze kaarten ergens tussen de 800-900 zouden moet kosten, hebben veel mensen ze rond afgelopen dec-jan voor 950-1000,- geleverd kunnen krijgen. Dat is toen even een gangbare prijs geweest van bestellingen een aantal weken/maanden daarvoor. De kans dat ze ooit weer/nog op dat niveau komen lijkt me bijster klein, en daar zit je dan maar 100,- boven. Als je nu wilt gamen lijkt me dat je een goede en redelijk veilige keuze hebt gemaakt (y)
Daarbij komt dat je 1080 momenteel nog € 100 meer oplevert dan voor af na deze gekkigheid. Dus uiteindelijk is het verschil nog kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assiemodis
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-02 19:15
Speedway4 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:17:
Kan iemand mij wijzen naar het nieuwe wachtrij topic van EVGA EU? Als die al bestaat? Kan hem zelf niet vinden.
Bedoel je deze?

https://forums.evga.com/W...308039s-m3109033-p74.aspx

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:37
[offtopic]

[ Voor 99% gewijzigd door stylezzz op 06-07-2021 08:47 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 13:58

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

stylezzz schreef op maandag 5 juli 2021 @ 18:45:
[...]

Het zou tweakers in ieder geval sieren als ze stelling namen tegen het fenomeen scalpen. Een waterdichte oplossing is er natuurlijk niet, maar je kunt best een vergelijking maken met concertkaartjes. Daar liep het ook de spuigaten uit, totdat covid natuurlijk roet in het eten gooide. Daar heb je in ieder geval de organisatoren en artiesten die openlijk stelling nemen tegen het scalpen van de tickets, en met ticketswap nog een bruikbaar alternatief bieden om tickets voor redelijke prijzen te kunnen verhandelen. De artiesten (en uiteindelijk de hele sector) zijn er natuurlijk gebaat mee dat zoveel mogelijk mensen van een concert kunnen genieten, en niet alleen diegenen die er buitensporig veel geld voor over hebben... het is een vrije economie, maar het lijkt wel of tweakers de community een beetje uit het oog lijkt te verliezen.
En wie bedoel je dan precies met "Tweakers"?

Zoals ik zei, we zijn niet het uniforme geheel wat sommigen denken dat we zijn. Mijn persoonlijke mening is in ieder geval duidelijk; ik vind het moreel verwerpelijk. Ik ben echter niet de stem van de gehele crew op het forum, en al helemaal niet van DPG media.

Ik kan kijken of onze community manager er iets mee kan, maar op dat vlak kan ik helemaal niks garanderen.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 09:59
Er blijft toch in ieder geval positieve beweging in de prijzen zitten. Hieronder een grafiek met het verloop over de afgelopen periode, gebaseerd op prijzen in Duitsland. Ook best interessant om te zien dat het sowieso al begon met een stijging van 27% over MSRP. Wat dat betreft zitten de huidige gemiddelde prijzen van third party GPU's dus nog "maar" 26% hoger dan bij release.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/szmBL4dq107kyb4kPTar2NzRIZI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lc3tg47dXRglClvpxCDKRXtp.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door Negakinu op 05-07-2021 20:15 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
[offtopic]

[ Voor 97% gewijzigd door stylezzz op 06-07-2021 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 00:00
Negakinu schreef op maandag 5 juli 2021 @ 20:14:
Er blijft toch in ieder geval positieve beweging in de prijzen zitten. Hieronder een grafiek met het verloop over de afgelopen periode, gebaseerd op prijzen in Duitsland. Ook best interessant om te zien dat het sowieso al begon met een stijging van 27% over MSRP. Wat dat betreft zitten de huidige gemiddelde prijzen van third party GPU's dus nog "maar" 26% hoger dan bij release.

[Afbeelding]
Deze grafiek start pas half januari. De eigenlijke release was veel eerder. Ik zou dus niet zeggen dat het sowieso startte bij +27%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
MatthiasDS schreef op maandag 5 juli 2021 @ 20:44:
[...]

Deze grafiek start pas half januari. De eigenlijke release was veel eerder. Ik zou dus niet zeggen dat het sowieso startte bij +27%?
Ik was een van die idioten die al gepreorderd had eind november/begin december, en toen waren de kaarten al duurder dan MSRP. Dus de preorder prijs waar ik me toen op had ingeschreven lag al hoger dan wat de fabrikant adviseerde. Maar inderdaad; geen 27% hoger. Anyhoo, de prijzen blijven in ieder geval dalen. :p

too old, too cold

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lightningCAT
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-06-2023
Het gaat de goede kant op, Asus TUF 3060's flink op voorraad bij All in One Systems (599 €). :)

ASUS TUF Gaming GeForce RTX 3060 V2 OC Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedway4
Deze: https://forums.evga.com/S...ker-Website-m3170768.aspx
Zie nu dat ze een website zijn begonnen, maar kan die site helaas niet vinden (alle links zijn verwijderd uit het topic op EVGA.com). Vind alleen deze:
https://www.element35gaming.com/ Dat lijkt hem niet te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assiemodis
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-02 19:15
Speedway4 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 21:04:
[...]

Zie nu dat ze een website zijn begonnen, maar kan die site helaas niet vinden (alle links zijn verwijderd uit het topic op EVGA.com). Vind alleen deze:
Ik denk dat het hem wel is.
Ik heb op bradsour (maker van de eerste post in jouw link) gegoogled, zo kwam ik op een redit thread, waarin ze ook naar die site wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartkramer0103
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16-09 20:16
Negakinu schreef op maandag 5 juli 2021 @ 20:14:

[Afbeelding]
Maar op basis van welke MSRP is dit? De MSRP van een AIB kaart gaat altijd hoger liggen dan de MSRP van een FE..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedway4
assiemodis schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 03:55:
[...]

Ik denk dat het hem wel is.
Ik heb op bradsour (maker van de eerste post in jouw link) gegoogled, zo kwam ik op een redit thread, waarin ze ook naar die site wijzen.
Lekker onoverzichtelijk alternatief is het geworden dan met amper informatie. Zal wel te maken hebben met het feit dat EVGA het blijkbaar niet tolereert :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Bartkramer0103 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 09:19:
[...]

Maar op basis van welke MSRP is dit? De MSRP van een AIB kaart gaat altijd hoger liggen dan de MSRP van een FE..
Het gemiddelde van ALLE aftermarket RTX en Radeon kaarten die vanaf januari te koop stonden in Duitsland. FE's zijn niet meegerekend. Staat in het gele blok rechtsonder in de grafiek.

Als je het verloop in Nederland van een populaire kaart erbij pakt (pricewatch: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 3070 OC) zie je ongeveer hetzelfde gebeuren. De prijs is nu zelfs op hetzelfde niveau als tijdens meerdere dagen in November. In November was de verkrijgbaarheid echter verschrikkelijk slecht, dus eigenlijk is de situatie nu zelfs BETER. :) Okay, je betaalt nu nog steeds geen MSRP, maar ze zijn in ieder geval wel bestelbaar. Ik twijfel ook of we die MSRPs nog gaan aantikken dit jaar. Er is nu al veel ruis op verschillende kanelen over nog meer verslechtering van de chip tekorten, en verschillende cryptos staan er weer iets positiever bij, ondanks het beleid in China. Dit was voor mij ook de motivatie om nu een kaart te kopen, omdat ik denk dat we niet heel veel lager gaan in 2021.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5SzeNavSCUGtl1IylNSAz6qCHec=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YLTnOhMirCYxvpPFfERYZzX4.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 72% gewijzigd door Negakinu op 06-07-2021 09:38 ]

too old, too cold

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchdesign
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17-07 11:42
Ik begon op 29 december met mijn GPU reis bij Azerty, ik heb daar voor €899,- de Asus tuf 3080 OC besteld. Ik stond toen op plaatst 55, nu een 7 maanden later staat ik op plek 6. Ik hoop dus stiekem dat ik nog dit jaar mijn eerste gaming PC kan bouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-09 16:35
Negakinu schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 09:24:
[...]

Het gemiddelde van ALLE aftermarket RTX en Radeon kaarten die vanaf januari te koop stonden in Duitsland. FE's zijn niet meegerekend. Staat in het gele blok rechtsonder in de grafiek.

Als je het verloop in Nederland van een populaire kaart erbij pakt (pricewatch: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 3070 OC) zie je ongeveer hetzelfde gebeuren. De prijs is nu zelfs op hetzelfde niveau als tijdens meerdere dagen in November. In November was de verkrijgbaarheid echter verschrikkelijk slecht, dus eigenlijk is de situatie nu zelfs BETER. :) Okay, je betaalt nu nog steeds geen MSRP, maar ze zijn in ieder geval wel bestelbaar. Ik twijfel ook of we die MSRPs nog gaan aantikken dit jaar. Er is nu al veel ruis op verschillende kanelen over nog meer verslechtering van de chip tekorten, en verschillende cryptos staan er weer iets positiever bij, ondanks het beleid in China. Dit was voor mij ook de motivatie om nu een kaart te kopen, omdat ik denk dat we niet heel veel lager gaan in 2021.

[Afbeelding]
Jammer dat dit niet gebeurt voor de gewilde 3080 kaarten. Die blijven koppig duur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietje789
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 21-09 13:11
Dutchdesign schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 09:47:
Ik begon op 29 december met mijn GPU reis bij Azerty, ik heb daar voor €899,- de Asus tuf 3080 OC besteld. Ik stond toen op plaatst 55, nu een 7 maanden later staat ik op plek 6. Ik hoop dus stiekem dat ik nog dit jaar mijn eerste gaming PC kan bouwen :)
Dat moet wel lukken geloof ik, ik zag namelijk dat er een paar dagen geleden nog een Asus levering was geweest bij azerty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
MetalSonic schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 09:54:
[...]

Jammer dat dit niet gebeurt voor de gewilde 3080 kaarten. Die blijven koppig duur
Tja, het is een gemiddelde van alle kaarten op een hoop. De 3080 trekt het gemiddelde prijsniveau helaas (nog) omhoog. ;(

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

MetalSonic schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 09:54:
[...]

Zou dat dan toch komen omdat deze 3080's geen LHR hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
MrVegeta schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 10:42:
[...]

Zou dat dan toch komen omdat deze 3080's geen LHR hebben?
Ook de 3080 mét LHR zijn nog pittig in prijs. Voor een MSI 3080 LHR betaal je minimaal 1300 euro..

Er zijn hier een aantal die wachten tot de aftermarket 3080 900-1000 euro is, dat vind ik wel erg aan de dromerige kant. Maar 1100 lijkt mij toch wel "fair"...

Ik had snellere prijsdalingen verwacht voor de 3080 lhr omdat ze niet "mine vriendelijk" zijn. Maarja blijkbaar toch nog steeds heel veel vraag. Blijkbaar moeten er eerst nog een aantal andere de kaart kopen voor er wat langer een voorraad aanblijft en de prijs wat verder zakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-12-2024
Voor mijn gevoel is het ook de verhouding in prestaties die de 3080 prijzen zo hoog houdt. De 3070 Ti komt niet dicht genoeg in de buurt van de 3080 om op 4k een volwaardig alternatief te zijn en veel kopers zijn huiverig omdat de 3070Ti nog steeds maar 8 GB heeft.

Dus ik vermoed dat daarom toch veel mensen inzetten op een 3080 en deze dus prima verkoopt op het huidige prijs niveau.

Dit zie je ook terug in het feit dat de 3080 met en zonder LHR praktisch gelijk ligt qua prijs.

[ Voor 11% gewijzigd door Nephalem op 06-07-2021 11:31 ]

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internaut
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 20:56
https://azerty.nl/product...ion-videokaart-8-gb-gddr6

Asus ROG Strix 3070ti OC.

Ruim op voorraad, imo de dikste en mooiste 3070ti maar uiteraard veel te duur.

[ Voor 6% gewijzigd door internaut op 06-07-2021 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperduck78
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21-03 15:13
internaut schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 11:42:
https://azerty.nl/product...ion-videokaart-8-gb-gddr6

Asus ROG Strix 3070ti OC.

Ruim op voorraad, imo de dikste en mooiste 3070ti maar uiteraard veel te duur.
Oh dat zijn mooie aantallen. Waar zou het nou aan liggen dat Azerty zo fucking weinig Asus Tuf 3080s binnenkrijgt, als ze wel 25x 3070ti binnen kunnen krijgen. Zijn dezelfde chips toch?

Strava Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Jasperduck78 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 12:31:
[...]

Oh dat zijn mooie aantallen. Waar zou het nou aan liggen dat Azerty zo fucking weinig Asus Tuf 3080s binnenkrijgt, als ze wel 25x 3070ti binnen kunnen krijgen. Zijn dezelfde chips toch?
Ik had gedacht dat ze qua performance bij elkaar in de buurt zouden zitten (zelfde snelle werkgeheugen) maar helaas zit de 3070TI veel dichter bij de 3070 dan bij de 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-09 13:59
Jasperduck78 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 12:31:
[...]

Nee, 3070 Ti is GA104 net als de 3070 maar wel met alle cores unlocked. 3080 is GA102.

[ Voor 4% gewijzigd door tweak_dude op 06-07-2021 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-09 15:49

SideShow

Administrator

https://www.megekko.nl/pr...O10G-V2-GAMING-Videokaart

Waarom is deze kaart "woensdag leverbaar" als er nog 200 mensen in hun wachtrij zitten voor de 3080 strix ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timpie81
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-04 21:09
SideShow schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 13:56:

Waarom is deze kaart "woensdag leverbaar" als er nog 200 mensen in hun wachtrij zitten voor de 3080 strix ?
Dit is V2 = low hash rate een ander product dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 07:28

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

omdat het de LHR variant is ?

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-09 15:49

SideShow

Administrator

Schandalig gewoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zo lang op een STRIX gaan wachten, terwijl er voor nog geen 800 euro maandenlang insta-buy alternatieven waren die ook nog eens beter waren is ook niet heel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timpie81
Als ik vandaag de dag een 3080 direct wil bezitten zonder lhr limiet? Welke koop ik dan en waar? Iemand had het over caseking.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timpie81
timpie81 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 14:04:
Als ik vandaag de dag een 3080 direct wil bezitten zonder lhr limiet? Welke koop ik dan en waar? Iemand had het over caseking.

Vraag dit omdat je vandaag de dag voor 1000e nog niet eens een gebruikte kunt kopen dus dan kan ik net zo goed voor nieuw gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
timpie81 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 14:04:
Als ik vandaag de dag een 3080 direct wil bezitten zonder lhr limiet? Welke koop ik dan en waar? Iemand had het over caseking.de
https://www.caseking.de/p...Rxj1RpPCOcfOob0O3m8c9ciBk\

Hier staan er wel een paar. Even zoeken op de productcode.

[ Voor 3% gewijzigd door Paprika op 06-07-2021 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic

Andere kaart vanwege LHR en als bonus voor Megekko maken ze nog lekker veel winst ook. Niet voor niks dat veel non lhr kaarten al officieel EOL (end of life ) zijn verklaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timpie81
Paprika schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 14:05:
[...]

https://www.caseking.de/p...Rxj1RpPCOcfOob0O3m8c9ciBk\

Hier staan er wel een paar. Even zoeken op de productcode.
Dank ik zie echter dat het nauwelijks goedkoper is dan bij bijv Megekko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
die maakt een mooie daling inderdaad, hopelijk gaat de MSI versie dit naeen tijdje ook doen.

ff gekeken

Minimum rond de 1400......

pricewatch: MSI GeForce RTX 3080 Gaming Z TRIO 10G

achteraf mooie wtf dat er een korte periode was dat de gemiddelde prijs rond de 3400 was :D _/-\o_

[ Voor 28% gewijzigd door MetalSonic op 06-07-2021 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
timpie81 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 14:07:
[...]

Dank ik zie echter dat het nauwelijks goedkoper is dan bij bijv Megekko
Bij een lage voorraad zoals de huidige zou ik er inderdaad niet per definitie op rekenen dat Duitsland je geld gaat besparen. Bij de aankoop van een GTX 1080 wilde het nog wel eens 50-100 euro schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timpie81
Paprika schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 14:08:
[...]

Bij een lage voorraad zoals de huidige zou ik er inderdaad niet per definitie op rekenen dat Duitsland je geld gaat besparen. Bij de aankoop van een GTX 1080 wilde het nog wel eens 50-100 euro schelen.
Dank die gigabyte schijnt nogal slechte cooling op het geheugen te hebben. Wel het goedkoopste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekiame
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:04
MetalSonic schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 14:07:
[...]

die maakt een mooie daling inderdaad, hopelijk gaat de MSI versie dit naeen tijdje ook doen.

ff gekeken

Minimum rond de 1400......

pricewatch: MSI GeForce RTX 3080 Gaming Z TRIO 10G

achteraf mooie wtf dat er een korte periode was dat de gemiddelde prijs rond de 3400 was :D _/-\o_
Grote kans dat die videokaart een retour van mij is 8)7 Ik had dit model een paar dagen voordat LHR kaarten werden verkocht besteld. Is dus wel al uit doos/verpakking geweest. Moet je nagaan dat ik de kaart 5 dagen geleden had gekocht voor ruim 1500€ :9~
De prijzen dalen wel echt behoorlijk momenteel, beter dat iedereen even wacht dus _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WouterW89
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 19-09 15:38
https://nl.hardware.info/...080-vision-oc-10gb.585414
https://nl.hardware.info/...080-gaming-oc-10gb.581830

Deze gaan ook weer 100 euro naar beneden.
Hoop dat ie snel rond de 1000 euro komt te liggen, dan wil ik er over nadenken om er 1 te kopen.

[ Voor 16% gewijzigd door WouterW89 op 06-07-2021 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 09:37
WouterW89 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 14:43:
https://nl.hardware.info/...080-vision-oc-10gb.585414
https://nl.hardware.info/...080-gaming-oc-10gb.581830

Deze gaan ook weer 100 euro naar beneden.
Hoop dat ie snel rond de 1000 euro komt te liggen, dan wil ik er over nadenken om er 1 te kopen.
Same here, psychologische grens van 1000. Dat zou ik ook betalen voor een 6900xt maar heb voorkeur voor een 3080. Als die prijs niet komt, speel.ik.wrl even door met oudere games op de gtx970. Helaas ook geen ps5 te krijgen op normale manier voor normale prijs :-)

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbblije
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 21:12

bbblije

Riiiiight

Beste allemaal,

Ik zit ontzettend te twijfelen tussen een rx6800 en 3070ti. In een werk pc, 3D moduleren en renderen in ArchiCAD, Lumion en Twinmotion.

Wat vinden jullie dat de prijs van nvidia over amd verantwoord? En wat zou een 3070 ti (FE) in jullie ogen mogen kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Wauw. Prijzen van de EVGA 3080TI FTW3 zijn weer honderd euro omhoog gegaan :/ Precies op tijd gekocht voor mij dan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MetalSonic
bbblije schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 20:14:
Beste allemaal,

Ik zit ontzettend te twijfelen tussen een rx6800 en 3070ti. In een werk pc, 3D moduleren en renderen in ArchiCAD, Lumion en Twinmotion.

Wat vinden jullie dat de prijs van nvidia over amd verantwoord? En wat zou een 3070 ti (FE) in jullie ogen mogen kosten?
Dit topic is om prijzen en levertijden te bespreken.

Voor jou (en wellicht andere die het willen weten) is er de mogelijkheid om persoonlijk advies te krijgen via een eigen aankoop topic

Componenten Aankoopadvies

Daar kan je een topic maken en het uitgebreid bespreken. Type gpu hangt van behoorlijk wat dingen af (waar gebruik je het voor, hoe lang wil je ervan gebruik maken, welke eigenschappen vind je belangrijk bv geluid of niet etc etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
MrVegeta schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 20:27:
Wauw. Prijzen van de EVGA 3080TI FTW3 zijn weer honderd euro omhoog gegaan :/ Precies op tijd gekocht voor mij dan.
oef das slecht nieuws, ik zei al dat de prijzen gelijk bleven maar het zou toch niet zo zijn dat ze voor verschillende kaarten nu weer gaan stijgen :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pennywise81
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-03-2023

Pennywise81

blaat

Mogelijk een kleine levering van de MSI RTX 3080 Ventus 3X OC bij Alternate.nl ?
Ik ben vanaf 4 juli ineens 7 plekken opgeschoten, nu op 143 nog maar... :)

De laatste keer dat ik zo'n aantal in één keer opschoot was 11 december..

blaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
NBB - Gigabyte GeForce RTX 3080 Ti Eagle 12GB - 1.499,00 €
Ietsjes goedkoper dan in NL..

[ Voor 6% gewijzigd door rlkz op 06-07-2021 22:57 ]

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 01:51
Pennywise81 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 22:04:
Mogelijk een kleine levering van de MSI RTX 3080 Ventus 3X OC bij Alternate.nl ?

Voor 11 december besteld en nu nog 143e?!? Ik vrees dat ze je die nooit meer gaan leveren.. :X |:(

Ik heb dezelfde videokaart op 25 december besteld bij Azerty en op 19 januari geleverd gekregen.. De wachtrij was daar 17 toen ik bestelde en de prijs €849.. Was mijn 3e en laatste poging om aan 'een' RTX 3080 te komen na veel uitzoeken en o.a. info over leveringen uit dit forum bijhouden en gelukkig de juiste gebleken.. Daarna had ik het waarschijnlijk ook opgegeven om nog een andere ergens anders te bestellen omdat de prijzen toen al flink aan het stijgen waren en het me te gek werd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 16:40
Inflatable schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 03:34:
[...]

Voor 11 december besteld en nu nog 143e?!? Ik vrees dat ze je die nooit meer gaan leveren.. :X |:(

Ik heb dezelfde videokaart op 25 december besteld bij Azerty en op 19 januari geleverd gekregen.. De wachtrij was daar 17 toen ik bestelde en de prijs €849.. Was mijn 3e en laatste poging om aan 'een' RTX 3080 te komen na veel uitzoeken en o.a. info over leveringen uit dit forum bijhouden en gelukkig de juiste gebleken.. Daarna had ik het waarschijnlijk ook opgegeven om nog een andere ergens anders te bestellen omdat de prijzen toen al flink aan het stijgen waren en het me te gek werd..
849 ? Koopje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
http://m.3dcenter.org/dat...l-Price-Trend-2021-v3.png

Kwam deze tegen, het begint de goede kant op te gaan, maar zullen de prijzen ooit echt weer richting MSRP gaan? :?

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online

Ik gok eerder annuleringen IPV geleverde kaarten

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
Dat vond ik op dat moment niet (adviesprijs van de MSI Ventus was €719), maar achteraf natuurlijk wel..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inflatable
Khaelos schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:07:
http://m.3dcenter.org/dat...l-Price-Trend-2021-v3.png

Kwam deze tegen, het begint de goede kant op te gaan, maar zullen de prijzen ooit echt weer richting MSRP gaan? :?
Deze generatie verwacht ik niet meer, of de vraag moet echt helemaal instorten (wat onwaarschijnlijk is).. Ik vrees ook wat voor invloed het allemaal gaat hebben op de adviesprijzen van toekomstige videokaarten.. Ik vermoed ook allemaal alleen maar hoger helaas.. Nog even en we vinden 1000 euro voor een RTX 4080 normaal straks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inflatable schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 13:55:
[...]Nog even en we vinden 1000 euro voor een RTX 4080 normaal straks..
Een RTX 2080 was al 1000 euro voor aftermarket. De RTX 3080 viel juist goedkoper uit dan verwacht. Zelf had ik al gerekend met 1200 als retail prijs.

[ Voor 17% gewijzigd door Paprika op 07-07-2021 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Ja iemand die hier meer van weet? Ik kan ben gedaald van 14 naar 8, wat een levering/annulering van 6 kaarten zou inhouden. Kan mij toch nauwelijks voorstellen dat deze kaarten nog geleverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdscheur
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Okasha schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:15:
[...]

Ja iemand die hier meer van weet? Ik kan ben gedaald van 14 naar 8, wat een levering/annulering van 6 kaarten zou inhouden. Kan mij toch nauwelijks voorstellen dat deze kaarten nog geleverd worden.
Ik heb een paar dagen terug deze kaart bij alternate.nl geannuleerd. Dat kans dat deze kaarten geleverd gaan worden is erg klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
vdscheur schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:18:
[...]

Ik heb een paar dagen terug deze kaart bij alternate.nl geannuleerd. Dat kans dat deze kaarten geleverd gaan worden is erg klein.
Stond je ergens hoger dan plek 14? Ben het met je eens verder hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdscheur
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Okasha schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:36:
[...]

Stond je ergens hoger dan plek 14? Ben het met je eens verder hoor.
Ik stond op plek 35, dus het zal jouw verschuiving in de wachtrij niet verklaren. Ik heb het een beetje gehad nu met die GPU's en ga geen 1000+ euro besteden aan een item dat maar een jaar of vier/vijf voldoet. Voor dat geld kun je bijvoorbeeld een boel elpees kopen die, als je er goed voor zorgt, een mensenleven lang mee gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
vdscheur schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:55:
[...]
ga geen 1000+ euro besteden aan een item dat maar een jaar of vier/vijf voldoet.
Dan doe je er nog lang mee. Ik heb mijn 3080 (weliswaar netjes voor 779 in huis gehad in september) al afgeschreven. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 19:44

Metian

Snert is vies

[...]

Ik stond op plek 35, dus het zal jouw verschuiving in de wachtrij niet verklaren. Ik heb het een beetje gehad nu met die GPU's en ga geen 1000+ euro besteden aan een item dat maar een jaar of vier/vijf voldoet. Voor dat geld kun je bijvoorbeeld een boel elpees kopen die, als je er goed voor zorgt, een mensenleven lang mee gaan.
Zal wel een eindeloze discussie zijn, maar ik vind 1000 euro voor 4 a 5 jaar nog meevallen.
Zelfde is vergelijkbaar als met een iPhone, welke tegenwoordig ook voor dit soort bedragen over de toonbank gaan, en die gaan gemiddeld minder lang mee bij gebruikers dan z'n videokaart.

Je kan ook heel veel biertjes van kopen, maar bier boeit me niet, ik haal er geen voldoening uit, uit gamen haal ik dat wel, dus zou ik het er wel voor over hebben.

Hoe dan ook, begin me langzaam er wel aan toe te geven dat we +1000 euro moeten gaan betalen voor een 3080, en gezien de 3070 het hem niet gaat worden voor 1440/144.. is mijn keus langzaam wel gemaakt.

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
[...]

Haha ja als je een stapel bakstenen koopt voor paar euro gaan ze ook héúl lang mee :+ Vergeleken met wat andere hobbies die ik heb is mijn game pc wel echt goedkoop per uur hobbyplezier. Het is maar net waar je het mee vergelijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:08

Epsilon

Okasha schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:15:
Met de annulering van plek 35 maakt dat 7.

Lijkt me erg sterk dat
6 annuleringen 1 tot en met 13 kaarten zit
1 annulering van 15 tot 145

Die kans is zo klein dat het
- of een levering is
- of dat de mensen benaderd zijn om te annuleren.

Zeker als je bedenkt dat de mensen die vooraan staan juist niet snel bereid zijn zelf te annuleren :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrGoatsy
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 02-04 20:00
RTX 3070 voor €799,- exclusief verzending:
https://www.cyberport.de/...rafikkarte-3xdp-hdmi.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Speedway4 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 21:04:
[...]

Zal er wellicht mee te maken hebben dat ze naast donaties ook vragen om hun referral code(s) te gebruiken.

Verder zie ik zo 1,2,3 de laatst posts niemand een melding maken dat ze een kaart via de EVGA webshop daadwerkelijk hebben ontvangen.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 09:37
Metian schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:37:
[...]

Zal wel een eindeloze discussie zijn, maar ik vind 1000 euro voor 4 a 5 jaar nog meevallen.
Zelfde is vergelijkbaar als met een iPhone, welke tegenwoordig ook voor dit soort bedragen over de toonbank gaan, en die gaan gemiddeld minder lang mee bij gebruikers dan z'n videokaart.

Je kan ook heel veel biertjes van kopen, maar bier boeit me niet, ik haal er geen voldoening uit, uit gamen haal ik dat wel, dus zou ik het er wel voor over hebben.

Hoe dan ook, begin me langzaam er wel aan toe te geven dat we +1000 euro moeten gaan betalen voor een 3080, en gezien de 3070 het hem niet gaat worden voor 1440/144.. is mijn keus langzaam wel gemaakt.
Persoonlijke waarde van iets:
Euro's /(plezier*t)

Een tijdschrift van 4 euro waar je matig doorheen bladert in 5 min is heel duur, een hoofdtelefoon waar je 1500 uur met veel plezier.nasr luistert van 650 euro goedkoop.

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
Epsilon schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:48:
[...]

Lijkt me erg sterk dat

- of een levering is

Zeker als je bedenkt dat de mensen die vooraan staan juist niet snel bereid zijn zelf te annuleren :)
Ja inderdaad! Er moet iets gebeurd zijn, anders ga je nooit zoveel schuiven in de top14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
Paprika schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:12:
[...]

Een RTX 2080 was al 1000 euro voor aftermarket. De RTX 3080 viel juist goedkoper uit dan verwacht. Zelf had ik al gerekend met 1200 als retail prijs.
Echt niet, ik heb ook een RTX 2080 (MSI Ventus) gehad en die voor €695 in mei 2019 bij Megekko gekocht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inflatable schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 17:30:
[...]

Echt niet, ik heb ook een RTX 2080 (MSI Ventus) gehad en die voor €695 in mei 2019 bij Megekko gekocht..
Die kaart kwam in september 2018 al uit voor 850 voor een Founders Edition en mijn aftermarket van die maand was 974 ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
Paprika schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 17:33:
[...]

Die kaart kwam in september 2018 al uit voor 850 voor een Founders Edition en mijn aftermarket van die maand was 974 ;).
Ah ok, ik zie nu dat de launchprijs inderdaad hoger was.. Ik heb hem later pas gekocht toen de prijs al wat gezakt was.. Goede oude tijd, toen videokaarten nog goedkoper werden tijdje na launch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLSS
  • Laatst online: 20-09 16:20

Ik heb die van mij geannuleerd in elk geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLSS
Epsilon schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:48:
[...]

Lijkt me erg sterk dat

- of een levering is

Ik heb ook geannuleerd toevallig... Als we op dit forum al meerdere annuleringen vinden betwijfel ik of er geleverd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kcinnl
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 19-09 12:27
Na een aantal maanden maar weer even gechecked wat mijn wachtpositie is van mijn bestelling bij Alternate NL. Op dit moment sta ik op plek 249 van 411. Ik had mijn bestelling vorige jaar in november geplaatst. Bij de info pagina rondom RTX videokaarten zag ik de volgende faq ertussen staan:

Ik heb al maanden een bestelling op een RTX 3080 bij jullie openstaan. Wanneer kan ik deze kaart verwachten?
Er zijn een aantal specifieke modellen die nauwelijks geleverd worden door fabrikanten. Vaak zijn dit de instapvarianten met een lagere kloksnelheid. Het betreft de volgende kaarten die problematisch zijn:
Asus RTX 3080 TUF Gaming
Asus RTX 3080 TUF Gaming OC
Asus RTX 3080 ROG Strix
Asus RTX 3080 ROG Strix OC
Gigabyte RTX 3080 Eagle
Gigabyte RTX 3080 Eagle OC
Inno3D RTX 3080 Twin X2 OC
MSI RTX 3080 Ventus 3x OC

Dit belooft niet veel goeds. Aangezien andere tweakers ook al opgebeld zijn om hun bestelling te wijzigen. Maar ik weet niet of dit het geval was bij Alternate NL.

Man man man, ik begin een beetje te balen. Maar ik geef de hoop nog niet op. Heeft iemand anders, die lager in de wachtrij stond de Asus RTX 3080 ROG Strix OC ontvangen die geleverd is door Alternate NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenExterkate
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 21-07 18:13
Kcinnl schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 18:26:
Heeft iemand anders, die lager in de wachtrij stond de Asus RTX 3080 ROG Strix OC ontvangen die geleverd is door Alternate NL?
Ik sta zeker sinds Januari ergens al stil op plek 26. Overigens rare opsomming want de Strix OC is de duurste kaart die Asus maakt lol, 'goedkopere modellen/lagere kloksnelheden' gaan hier dus niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schurem
  • Laatst online: 19-09 15:40

Schurem

Anytime, Anywhere

Huh. Ik zit als sinds september geduldig te wachten op een MSI 3080 Ventus 3X 10G OC. In het begin stond ik ergens op 130 in die wachtrijtool van ze. De hele winter kroop die maar mondjesmaat omlaag. Ik heb m geloof ik ergens in januari een keer 15 plaatsen in één klap zien dalen.
De laatste maand begon er weer wat schot in te komen, bijna dagelijks wel een of twee plaatsen omlaag. Ik denk mensen die cancelden omdat ze iets anders geleverd gekregen hadden.
Maar vandaag klapt ie opeens 11 plaatsen omlaag! zouden ze die dingen dan eindelijk zijn gaan leveren?!

Ik ben ook benieuwd of die Watchdogs Legion key nog geldig is...

[ Voor 5% gewijzigd door Schurem op 07-07-2021 20:06 ]

Oh! I have slipped the surly bonds of earth, And danced the skies on laughter-silvered wings; Sunward I've climbed, and joined the tumbling mirth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
Schurem schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 20:04:
Huh. Ik zit als sinds september geduldig te wachten op een MSI 3080 Ventus 3X 10G OC. In het begin stond ik ergens op 130 in die wachtrijtool van ze. De hele winter kroop die maar mondjesmaat omlaag. Ik heb m geloof ik ergens in januari een keer 15 plaatsen in één klap zien dalen.
De laatste maand begon er weer wat schot in te komen, bijna dagelijks wel een of twee plaatsen omlaag. Ik denk mensen die cancelden omdat ze iets anders geleverd gekregen hadden.
Maar vandaag klapt ie opeens 11 plaatsen omlaag! zouden ze die dingen dan eindelijk zijn gaan leveren?!

Zie reacties iets verder boven. Hier op forum al behoorlijk wat mensen die geannuleerd hebben. Kans op levering is vrijwel 0 gezien deze spoedig EOL zal gaan vanwege LHR varianten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cahio
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20-05-2023
Kcinnl schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 18:26:
Na een aantal maanden maar weer even gechecked wat mijn wachtpositie is van mijn bestelling bij Alternate NL. Op dit moment sta ik op plek 249 van 411. Ik had mijn bestelling vorige jaar in november geplaatst. Bij de info pagina rondom RTX videokaarten zag ik de volgende faq ertussen staan:

Ik heb al maanden een bestelling op een RTX 3080 bij jullie openstaan. Wanneer kan ik deze kaart verwachten?
Er zijn een aantal specifieke modellen die nauwelijks geleverd worden door fabrikanten. Vaak zijn dit de instapvarianten met een lagere kloksnelheid. Het betreft de volgende kaarten die problematisch zijn:
Asus RTX 3080 TUF Gaming
Asus RTX 3080 TUF Gaming OC
Asus RTX 3080 ROG Strix
Asus RTX 3080 ROG Strix OC
Gigabyte RTX 3080 Eagle
Gigabyte RTX 3080 Eagle OC
Inno3D RTX 3080 Twin X2 OC
MSI RTX 3080 Ventus 3x OC

Dit belooft niet veel goeds. Aangezien andere tweakers ook al opgebeld zijn om hun bestelling te wijzigen. Maar ik weet niet of dit het geval was bij Alternate NL.

Man man man, ik begin een beetje te balen. Maar ik geef de hoop nog niet op. Heeft iemand anders, die lager in de wachtrij stond de Asus RTX 3080 ROG Strix OC ontvangen die geleverd is door Alternate NL?
Ik snap echt niet wat die lui van Asus aan het doen zijn. Geen enkele kaart wordt goed geleverd, zelfs hun "paradepaardje" de STRIX versies niet. Oftewel zijn al die lui daar te achterlijk om te weten hoe ze een GPU in elkaar moeten steken, of ze krijgen gewoon echt heel weinig chips van Nvidia. Van elk ander merk is er wel een variant beschikbaar (Gigabyte -> Gaming OC/Vision, MSI -> Gaming Z Trio, EVGA -> ULTRA FTW, INNO3D -> Ichill...). Van zowel STRIX als TUF is er echt amper een exemplaar te bespeuren aftermarket, laat staan in de shops zelf. Ik vind het echt kansloos van Asus dat ze zo weinig leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLSS

Veel annuleringen. Ik heb ook geannuleerd deze week. Die kaarten komen niet meer vrees ik.. heb een duurder exemplaar gekocht (erg teleurstellend maar ik was er klaar mee)

Hoop overigens dat ze nog geleverd worden voor mijn mede-tweakers. Iedereen die 700 euro vooruit heeft betaald en vervolgens zo lang heeft gewacht gun ik het van harte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

MrVegeta schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 20:27:
Pff en weer 100 omhoog. Ik had um op 1700 nu alweer 1900

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timpie81
MrVegeta schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 20:55:
[...]

Zeker op tijd dan:) de Rtx 3080 lijkt redelijk stabiel momenteel. Goedkoopste de gigabyte 1300. Stiekem hoop ik dat we binnenkort voor 1000e een mooie 3080 kunnen kopen maar het zou me ook niks verbazen als de prijzen weer iets omhoog gaan

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
timpie81 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 21:10:
[...]

Zeker op tijd dan:) de Rtx 3080 lijkt redelijk stabiel momenteel. Goedkoopste de gigabyte 1300. Stiekem hoop ik dat we binnenkort voor 1000e een mooie 3080 kunnen kopen maar het zou me ook niks verbazen als de prijzen weer iets omhoog gaan
Er duiken inmiddels een aantal 3080's al onder de €1300,-. Nog steeds veel geld, maar toch een beetje vreemd dat 3080's wel relatief sneller lijken te zakken qua prijs dan 3070(Ti)'s.

Caseking.de - ZOTAC GAMING GeForce RTX 3080 Trinity OC LHR - €1.235,32
Cyberport.de - Gigabyte GeForce RTX 3080 Gaming OC WaterF - €1190,-

I browse with Vivaldi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DLSS
MrVegeta schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 20:55:
[...]

Vreemd, er zijn ook een aantal kaarten in prijs gedaald

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DLSS
rlkz schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 21:28:
[...]

Er duiken inmiddels een aantal 3080's al onder de €1300,-. Nog steeds veel geld, maar toch een beetje vreemd dat 3080's wel relatief sneller lijken te zakken qua prijs dan 3070(Ti)'s.

Caseking.de - ZOTAC GAMING GeForce RTX 3080 Trinity OC LHR - €1.235,32
Cyberport.de - Gigabyte GeForce RTX 3080 Gaming OC WaterF - €1190,-
Er zijn ook kaarten onder de 1300 euro gezakt in Nederland hoor:

1299 euro:

https://www.cdromland.nl/...ce-RTX-3080-GAMING-OC-10G

1299 euro:

https://www.megekko.nl/pr...eakers.net&utm_medium=cpc

1299 euro:

https://www.cdromland.nl/...ce-RTX-3080-VISION-OC-10G

1299 euro:

https://www.megekko.nl/pr...eakers.net&utm_medium=cpc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schurem
  • Laatst online: 19-09 15:40

Schurem

Anytime, Anywhere

Okasha schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 20:27:
[...]

Kans op levering is vrijwel 0 gezien deze spoedig EOL zal gaan vanwege LHR varianten.
Huh.. Zijn ze dan niet verplicht om een vervangend soortgelijk product aan te bieden? Ik voel me anders lelijk aan het lijntje gehouden, geen nette manier van zaken doen 8)7 Ik zou er geen enkel bezwaar tegen hebben om een LHR variant te ontvangen tezijnertijd, maar ik zou best heel ontstemd zijn als ze me zowat een jaar aan 't lijntje houden met aan het einde helemaal nix.

[ Voor 20% gewijzigd door Schurem op 07-07-2021 23:12 ]

Oh! I have slipped the surly bonds of earth, And danced the skies on laughter-silvered wings; Sunward I've climbed, and joined the tumbling mirth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Schurem schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 23:11:
[...]

Huh.. Zijn ze dan niet verplicht om een vervangend soortgelijk product aan te bieden? Ik voel me anders lelijk aan het lijntje gehouden, geen nette manier van zaken doen 8)7 Ik zou er geen enkel bezwaar tegen hebben om een LHR variant te ontvangen tezijnertijd, maar ik zou best heel ontstemd zijn als ze me zowat een jaar aan 't lijntje houden met aan het einde helemaal nix.
Join the club :) of blader eens door de afgelopen 100 blzs. Je bent een van de velen. Lang verhaal kort. Waarschijnlijk krijg je je aankoopbedrag terug en dat is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hisoke
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-04 12:54
Ik ben overstag. Was het lange wachten zat. De prijs was vandaag €100,- gezakt en dat heeft me over de streep getrokken.
pricewatch: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3080 Xtreme 10G

Bedankt voor alle info en succes allemaal!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02:31

lordsnow

I know nothing

hisoke schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 23:46:
Ik ben overstag. Was het lange wachten zat. De prijs was vandaag €100,- gezakt en dat heeft me over de streep getrokken.

Wow... Al was ie nog eens 600 euro gezakt had ik het niet gedaan. :)

Ik denk dat wachten nog steeds de betere optie is. De prijzen gaan nog steeds naar beneden. Wellicht dat we ergens in augustus weer in de buurt komen van RRP.

En dan is er nog de optie om deze generatie over te slaan en te wachten op de release van RTX 4000 in Q4 2022. Hopelijk tegen die tijd zijn er meer fabs bij gebouwd om te voldoen aan de vraag om te voorkomen dat hetzelfde gebeurd met de prijzen volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yow
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-09 18:22

Yow

De scalpers zullen nog wel een tijdje elkaars marktprijzen hoog houden. (Als ze alles opkopen van winkels en net boven die prijs verkopen).
Wanneer eenmaal oude mining-kaarten op de (Nederlandse) markt komen en/of ethereum over gaat op proof-of-stake (augustus?), zie ik nog wel een significante daling ontstaan op zowel de tweedehands markt als bij (web)winkels.

Ik zag dat er mogelijk (voor laptops) ook Super varianten komen:
https://videocardz.com/ne...-to-debut-early-next-year
Ben benieuwd, als er ook desktop varianten komen, of dat invloed heeft op de huidige prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz

EOL inderdaad, waarschijnlijk annuleringen van orders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietje789
  • Laatst online: 21-09 13:11
Ik denk dat het mooi is dat de prijzen zakken, maar ik denk ook dat het het beste is voor iedereen om nog even ons verlangen in te houden. Als iedereen nu kaarten koopt voor alsnog prijzen van ruim duizend tot tweeduizend euro, zegt dat iets over hoeveel mensen er zoveel geld over hebben voor een videokaart als ze het echt willen. Het zou me dus niks verbazen als nvidia komende generatie weer prijsverhogingen doorvoert.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Negakinu
hisoke schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 23:46:

Okay, je hebt te veel betaald, maar het is wel een van de mooiste kaarten! :) Ik heb zelf de Aorus Master 3070 gekocht en heb er geen spijt van. Maanden lang wachtlijsten wachten, webshops bellen, drops volgen en klagen in Tweakers topics kostte me mentaal meer dan wat er uiteindelijk uit mijn portemonnee is gevlogen. :D Veel plezier ermee!!

Ik wil je wel adviseren om er een sag bracket of stand bij te kopen, want de sag is real met die Aorus. Ik heb zelf de pricewatch: EZDIY-FAB 5V ARGB GPU Support Stand gekocht. Je hebt hem ook zonder aRGB, als je dat liever hebt. Mooie, strakke, stalen stand met rubberen pads om je kaart tegen krassen te beschermen en een zware magneet om hem op zijn plek te houden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wEVbQzPG0uBqrGAc8E36ND1_CX8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i7oEEilnkOv5FVt8rVTfNoTE.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door Negakinu op 08-07-2021 09:51 ]

too old, too cold

Pagina: 1 ... 534 ... 629 Laatste

Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.

Let bij het reageren op het volgende:
  • Blijf vriendelijk naar elkaar!
  • Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
  • V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
  • Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
Beschikbaarheid is te vinden in https://docs.google.com/s...2_DWk4/edit#gid=712726851 (niet meer up-to-date)

reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord