Ik hoor ze net zeggen: "any minute now".
BIJNA!
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Ik hoor ze net zeggen: "any minute now".
American minutes... lijken beetje op Windows minutes
Wat er moet gebeuren is dat men af stapt van first past the post voting (winner takes all), en dat stemmen proportioneel worden verdeeld aan partijen (krijg je 30% van de stemmen, dan krijg je evenredig veel zetels). Dan zullen langzamerhand meer dan twee partijen verschijnen in het Congress. En dan een opvolgende stap is dat men niet meer direct stemt voor een president, maar gewoon op de partij, en de grootste partij, of coalitie, kiest de president.Nox schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:02:
[...]
Zou dit een begin zijn van een meer-partijen stelsel? Volgens mij moet je daar een grondwet voor aanpassen wat niet zomaar gaat en waar je meer stemmen voor moet hebben.Anders zouden de non-trumpers en de trumpers nooit een kans hebben tegen de democrats.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Trump is nog president tot januari. Dat kan nog wel een spannende tijd wordenpoor Leno schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:43:
"President has no plans to concede, even if Biden wins"
Ik heb even een spreadsheetje gemaakt met hoe de uitslag eruit zou zien als de kiesmannen verdeeld zouden worden over de percentages. In de kolom overig zie je dat het rood gekleurd is, dat betekent dat de kiesman bij een kiesdrempel naar Trump zou gaan. De laatste kolom is voor staten waar een even aantal kiesmannen te verdelen is. Als je de staat op stemmen wint, pak je één kiesman af van de verliezer.voske schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:14:
[...]
Ja en nee. Het vergroot namelijk ook de kans dat geen enkele kandidaat 270 kiesmannen binnenhaalt. In een dergelijk systeem komt namelijk niet alleen het aantal kiesmannen voor de democratische en de republikeinse kandidaat dichter bij elkaar te liggen, maar in de grote staten komen ook kiesmannen terecht bij third party kandidaten. Haalt niemand de 270 kiesmannen, dan kiest het House of Representatives (en wint vrijwel zeker de republikeinse kandidaat).
[ Voor 8% gewijzigd door MadDogMcCree op 06-11-2020 14:57 ]
Volgensmij is in Colorado nog nooit fraude geweest op grote schaal. En ze controleren je handtekening, etc. Het werkt allemaal vrij goed.sampoo schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:45:
[...]
Erg makkelijk voor de kiezer én de fraudeur. Hoe voorkom je echter dat zoiets plaatsvind?
[...]
[ Voor 8% gewijzigd door Zewatanejo op 06-11-2020 14:46 ]
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Het (in de Grondwet vastgelegde) electoral college maakt dat zo goed als onmogelijk voor de presidentsverkiezing. De beste kans is misschien nog wel het National Popular Vote Interstate Compact als dat er ooit zou komen en dat het juridisch ook zou halen (dat is ook nog wel ff een dingetje). Wat betreft het House of Representatives maakt het grondwettelijk vastgelegde districtenstelsel een verdeling by popular vote zo goed als onmogelijk (en dan laat ik de gerrymandering nog buiten beschouwing). Senatoren worden ook per staat gekozen, grondwettelijk vastgelegd, dus dat wordt ook lastig.Sakete schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:43:
[...]
Wat er moet gebeuren is dat men af stapt van first past the post voting (winner takes all), en dat stemmen proportioneel worden verdeeld aan partijen (krijg je 30% van de stemmen, dan krijg je evenredig veel zetels). Dan zullen langzamerhand meer dan twee partijen verschijnen in het Congress. En dan een opvolgende stap is dat men niet meer direct stemt voor een president, maar gewoon op de partij, en de grootste partij, of coalitie, kiest de president.
Be yourself, no matter what they say ...
[ Voor 9% gewijzigd door MrMonkE op 06-11-2020 14:48 ]
★ What does that mean? ★
Die vrouw dacht gewoon met een rijke sugar daddy te trouwen.. die had helemaal nooit gedacht first lady te worden. Genoeg filmpjes online laten zien dat er totaal geen genegenheid of band is tussen die twee.poor Leno schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:47:
Zou Melanie ook echt naast m staan? Of zich eigenlijk kapot schamen?
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
GOP concedes voor hem. GOP doet 25th ivm damage controlsteveman schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:45:
Bill Maher vraagt al maanden aan z'n gasten: Wat gebeurt er als ie gewoon weigert het pand te verlaten?
Met een standaard blaatverhaal als antwoord altijd...
Ik denk dat we dat nog gaan ontdekken ook
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Die weet denk ik niet beter of haar mannetje spreekt enkel de waarheid. Die is zo in zichzelf gaan geloven dat zijn naasten dat ook zijn gaan doen. Als je maar hard genoeg schreeuwt...poor Leno schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:47:
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Als elke staat iig zijn electoral college niet winner-takes-all doet, heb je al behoorlijk wat gewonnen. Zodat je Republikeinse stem in Californië of Democratische stem in Alabama niet zonde van het stempapiertje is.voske schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:46:
[...]
Het (in de Grondwet vastgelegde) electoral college maakt dat zo goed als onmogelijk voor de presidentsverkiezing. De beste kans is misschien nog wel het National Popular Vote Interstate Compact als dat er ooit zou komen en dat het juridisch ook zou halen (dat is ook nog wel ff een dingetje). Wat betreft het House of Representatives maakt het grondwettelijk vastgelegde districtenstelsel een verdeling by popular vote zo goed als onmogelijk (en dan laat ik de gerrymandering nog buiten beschouwing). Senatoren worden ook per staat gekozen, grondwettelijk vastgelegd, dus dat wordt ook lastig.
Precies. Dit zegt niks. We weten inmiddels wel wat de woorden van Moscow Mitch waard zijn.Virtuozzo schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:39:
[...]
Sociale media.
Embed tags.
Also, zie "every *legal* vote ....
U-huh, definieer 'winner'.The winner of the November 3rd election will be inaugurated on January 20th. There will be an orderly transition just as there has been every four years since 1792.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Ik geloof echt niet dat die 2 samen in een kamer zitten. Ik ben er van overtuigd dat Trump nooit president had willen zijn en net zo goed overtuigd dat Melania hier echt geen zin in had. Die wilde gewoon lekker trophy-wife blijven en een luxeleventje leiden.poor Leno schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:47:
Klopt, daarom zie ik her hier ook nooit gebeuren. Het twee partijen stelsel zal altijd blijven.voske schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:46:
[...]
Het (in de Grondwet vastgelegde) electoral college maakt dat zo goed als onmogelijk voor de presidentsverkiezing. De beste kans is misschien nog wel het National Popular Vote Interstate Compact als dat er ooit zou komen en dat het juridisch ook zou halen (dat is ook nog wel ff een dingetje). Wat betreft het House of Representatives maakt het grondwettelijk vastgelegde districtenstelsel een verdeling by popular vote zo goed als onmogelijk (en dan laat ik de gerrymandering nog buiten beschouwing). Senatoren worden ook per staat gekozen, grondwettelijk vastgelegd, dus dat wordt ook lastig.
Hmm, dat beeld krijg ik niet bij d'r. Ik denk dat ze zich van binnen kapot schaamt voor die wandelende wanvertoning waar ze mee getrouwd is, maar goed; ze is zelf 100% golddigger, dus helemaal blaamloos is ze natuurlijk zelf ook niet.Nox schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:48:
[...]
Die weet denk ik niet beter of haar mannetje spreekt enkel de waarheid. Die is zo in zichzelf gaan geloven dat zijn naasten dat ook zijn gaan doen. Als je maar hard genoeg schreeuwt...
Een detail van dat National Popular Vote Interstate Compact is wel dat op het moment supreme de regering in al die staten wel in handen moeten zijn van democraten (of wie dan ook de meerderheidspartij is). Indien dat niet het geval is kan een staat er waarschijnlijk gewoon uitstappen, of in ieder geval weigeren het uit te voeren.voske schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:46:
[...]
Dan blijft Trump toch lekker in het Witte Huis zitten. Van wat ik begrijp staat er nergens dat de bewoner daarvan automatisch president is.Player1S schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:48:
[...]
GOP concedes voor hem. GOP doet 25th ivm damage control
Trump weigert witte huis te verlaten. Y'all Qaeda gaat met hun pickups en AR15's camperen op het gazon van het witte huis.
Lijkt een slechte film maar ik zie het wel gebeuren
[ Voor 45% gewijzigd door Zewatanejo op 06-11-2020 14:53 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
[ Voor 48% gewijzigd door EDIT op 06-11-2020 14:51 ]
[ Voor 47% gewijzigd door k995 op 06-11-2020 14:51 ]
poor Leno schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:47:
Zou Melania ook echt naast m staan? Of zich eigenlijk kapot schamen?
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Dat klopt, maar dan moet je wel bereid zijn te accepteren dat in het slechtste geval het Huis van Afgevaardigden de verkiezingen bepaalt. Popular vote by state (PVS) zou in 2016 hebben geleid tot 265 kiesmannen voor Clinton, 267 kiesmannen voor Trump en 6 kiesmannen voor third parties, aldus deze handige pagina van 270towin.Sissors schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:48:
[...]
Als elke staat iig zijn electoral college niet winner-takes-all doet, heb je al behoorlijk wat gewonnen. Zodat je Republikeinse stem in Californië of Democratische stem in Alabama niet zonde van het stempapiertje is.
Zolang de zenders ze nog niet durven te callen, gaat de GOP dat zeker niet doen.LZ86 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:53:
Puur op PA wint Biden al.
Hoe lang duurt het voor de GOP verlies toegeeft? Trump gaat t niet doen
87% voor Biden lol
Ik zie het al helemaal voor me:matty___ schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:52:
"NEIN NEIN NEIN" ergens in White House
Trump" I don't want to go from the 'White House'
— Mani (@1mani1pbi) 6 november 2020
~but sir,we have to go 🤣🤣🤣#TrumpMeltdown#USElection2020 pic.twitter.com/WR10XUldyk
Probleem is dat veel mensen in die staten soms niet gaan stemmen wegens geen invloed op iets.MadDogMcCree schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:44:
[...]
Ik heb even een spreadsheetje gemaakt met hoe de uitslag eruit zou zien als de kiesmannen verdeeld zouden worden over de percentages. In de kolom overig zie je dat het rood gekleurd is, dat betekent dat de kiesman bij een kiesdrempel naar Trump zou gaan. De laatste kolom is voor staten waar een even aantal kiesmannen te verdelen is. Als je de staat op stemmen wint, pak je één kiesman af van de verliezer.
[ Voor 3% gewijzigd door talkatoo op 06-11-2020 14:54 ]
Ze gaven volgens mij idd aan om met 20k te komenautje schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:53:
Dat was óf een grotere batch dan verwacht, óf hij heeft zo'n beetje de hele batch gepakt.
[ Voor 62% gewijzigd door Togi op 06-11-2020 14:54 ]
Decision Desk HQ projects that @JoeBiden has won Pennsylvania and its 20 electoral college votes for a total of 273.
— Decision Desk HQ (@DecisionDeskHQ) 6 november 2020
Joe Biden has been elected the 46th President of the United States of America.
Race called at 11-06 08:50 AM EST
All Results: https://t.co/BgcQsEyt3j
Gaan ze dat uberhaupt doen? Niet goed voor je kansen in de rechtzaken denk ik als je je verlies al toegegeven hebtLZ86 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:53:
Puur op PA wint Biden al.
Hoe lang duurt het voor de GOP verlies toegeeft? Trump gaat t niet doen
87% voor Biden lol
[ Voor 72% gewijzigd door JackBol op 06-11-2020 14:56 ]
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!
[ Voor 27% gewijzigd door CCJJVV op 06-11-2020 14:55 ]
Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel
Batch van zo'n 31500 ish.autje schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:53:
Dat was óf een grotere batch dan verwacht, óf hij heeft zo'n beetje de hele batch gepakt.
ze zijn nog druk aan het overleggen wie van hun trump onder de bus mag gooien.Krankenhausen schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:54:
[...]
Gaan ze dat uberhaupt doen? Niet goed voor je kansen in de rechtzaken denk ik als je je verlies al toegegeven hebt
Daar kijken ze niet blij....LZ86 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:55:
Daar komt Fox
Macbook Pro 15"
Biden Trump
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
met de speculaties over zijn gezondheid (had zelf min of meer al verklapt dat ie hersenbloeding heeft gehad) vraag je je af hoe lang dat goed gaat.Tijn96 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:55:
echt benieuwd naar trump zijn reactie elke keer als er een staat flipt
Op. Walküre all over againPlayer1S schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:55:
[...]
ze zijn nog druk aan het overleggen wie van hun trump onder de bus mag gooien.![]()
Stiekem willen ze allemaal hem de spreekwoordelijke mes in de rug drukken
HAH! Same.SidewalkSuper schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:56:
Woehoe!! Net werktelefoontje gvd op het moment dat de cijfers eindelijk binnenkomen
Biden al twee keerPlayer1S schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:56:
[...]
met de speculaties over zijn gezondheid (had zelf min of meer al verklapt dat ie hersenbloeding heeft gehad) vraag je je af hoe lang dat goed gaat.
Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be
Ik heb niet zó diep in dat staatsrecht van de US verdiept, maar is het niet zo dat Trumps termijn sowieso eindigt en dat als er dus géén president is er gewoon géén president is, dus ook Trump niet.Dr. Strangelove schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:32:
[...]
Waar het echt problematisch kan worden is in de certicifering van het resultaat van de verkiezingen door het Congress. Als dat niet gebeurt, b.v. omdat er nog allerlei rechtzaken spelen en bepaalde state electors weigeren de resultaten te certificeren, dan is er eigenlijk weinig dat Biden kan doen. Er is dan geen president op 20 januari 2020 en Trump kan lekker blijven zitten.
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Die gezichten haha, blijft een nare zender btw.LZ86 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:55:
Daar komt Fox
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Jafaraga schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:57:
Bestaat er nog een kans dat North Carolina ook flipt?
Bij Fox zijn ze nog steeds druk bezig met het rechtpraten van het geklaag van Trump over fraude
Niet op rekenen. De cijfers zijn daar negatief voor Biden, in tegenstelling tot wat ze in GA en PA waren.faraga schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:57:
Bestaat er nog een kans dat North Carolina ook flipt?
Yep, volgensmij wordt speaker of de house dan president.ralpje schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:57:
[...]
Ik heb niet zó diep in dat staatsrecht van de US verdiept, maar is het niet zo dat Trumps termijn sowieso eindigt en dat als er dus géén president is er gewoon géén president is, dus ook Trump niet.
Niet dat dat de situatie heel veel beter maakt, maar toch
Dan heb je in het slechtste geval een acting president. Zie bijvoorbeeld Ballotpedia.ralpje schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:57:
[...]
Ik heb niet zó diep in dat staatsrecht van de US verdiept, maar is het niet zo dat Trumps termijn sowieso eindigt en dat als er dus géén president is er gewoon géén president is, dus ook Trump niet.
Dan wordt Pelosi president, als er geen gekozen kan worden.ralpje schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:57:
[...]
Dat betekent, stam + t .
Ik denk dat een Marcron heel snal zal zijn, na al dat gedoe van laatstD-e-n schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:57:
Wanneer feliciteren landen als Nederland doorgaans de winnaar? Daar wacht men meestal toch niet mee tot in januari? Met andere woorden: kan het een statement zijn als "we" in Europa Biden ergens in de komende dagen al feliciteren? Of wachten we alle rechtszaken af?
maar niet recent en die zit nu ook niet te ragen
Verwijderd
Termijn eindigt op 20 januari. Is er geen nieuwe president verkozen, dan wordt de nieuwe VP POTUS. Is er geen nieuwe VP gekozen, dan wordt de voorzitter van het Huis van Afgevaardigden POTUS - Pelosi dus.ralpje schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:57:
[...]
Meestal zodra er een duidelijke winnaar is en de verliezer het ook erkent heeft, weet niet of dat hier ook zo gaat zijnD-e-n schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:57:
Wanneer feliciteren landen als Nederland doorgaans de winnaar? Daar wacht men meestal toch niet mee tot in januari? Met andere woorden: kan het een statement zijn als "we" in Europa Biden ergens in de komende dagen al feliciteren? Of wachten we alle rechtszaken af?
denk dat zijn bloed en hart ook wel harder loopt dan normaal op dit momentPlayer1S schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:59:
[...]
maar niet recent en die zit nu ook niet te ragen
Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be
Dan is het volgens mij Nancy Pelosi als Speaker of the United States House of Representatives.ralpje schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:57:
[...]
Dan mag Pelosi president spelen en kiest de senaat de VPralpje schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:57:
[...]
Macbook Pro 15"
als ze wachten tot de verliezer het erkent zal het nooit gebeurenGrooV schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:00:
[...]
Meestal zodra er een duidelijke winnaar is en de verliezer het ook erkent heeft, weet niet of dat hier ook zo gaat zijn
[ Voor 12% gewijzigd door Togi op 06-11-2020 15:02 ]
Als NC flipt geef ik vanavond een rondjeThe Realone schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:58:
[...]
Niet op rekenen. De cijfers zijn daar negatief voor Biden, in tegenstelling tot wat ze in GA en PA waren.
Macbook Pro 15"
Je bent hier van harte welkomClementine schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:01:
[...]
Als NC flipt geef ik vanavond een rondje
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq