Met uitzondering van SGP zou ik geen ver rechts willen gebruiken in Nederlandse context. Zeker niet in vergelijking met de Amerikaanse verkiezingen.RobinHood schreef op donderdag 5 november 2020 @ 00:01:
[...]
Offtopic, maar wat je daar zegt is evidente onzin.
https://www.partijgedrag.nl/partijgelijkenis.php
De PVV stemt vooral mee met FVD, gevolgd door VVD, SGP en CDA.
Vier [ver] rechtse partijen.
En het is ook niet wat ik uit jouw link haal. Voor mijn gevoel zie ik PVV vaak meestemmen met links (en FvD met vergelijkbaar gedachte goed uiteraard). Dat valt mij als centrum rechtse kiezer waarschijnlijk het meest op.
Als je naar jouw link kijkt zie dat dat naar rechts leunen maar marginaal is. Beide partijen stemmen ca. de helft van de tijd met links (GL/SP/PvdA) en iets meer met rechts mee; mijn beeld klopte dus inderdaad ook niet. Ik denk dat je redelijk goed kan voorspellen wanneer ze met links en wanneer met rechts mee gaan stemmen. Ondanks een 'programma' van 1 a4-tje.
Blijft wel dat links in Nederland feitelijk hetzelfde probleem heeft als de Democraten.Centrum nodig om te regeren en Centrum heeft problemen met het meest linkse. Net als in de VS maakt een grote groep 'rechts' stemmers echter dat men op elkaar is aangewezen en dat gaat niet altijd even soepel. Verschil is dat dit in de VS binnen één partij gebeurt, je moet daar juist naar de voor verkiezingen kijken om de verschillen in kaart te brengen en hier in NL juist naar de formatiegesprekken.
:fill(white):strip_exif()/f/image/fZomGIxDMF6n339ha9RZ9HCS.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/lxQ17sXX1NZqNUVnGBRcXIud.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/8WrXlbEXoF3HuC9ES1XkF5Vw.png?f=user_large)
/f/image/0TSV2mlgd3V7v1QoEm0toDGA.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/rPME77zesrxxL5BxkiWdTFkj.png?f=fotoalbum_large)