Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[ZT] De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 60 ... 180 Laatste
Acties:
  • 705.184 views

Verwijderd

RobinHood schreef op donderdag 5 november 2020 @ 00:01:
[...]

Offtopic, maar wat je daar zegt is evidente onzin.

https://www.partijgedrag.nl/partijgelijkenis.php

De PVV stemt vooral mee met FVD, gevolgd door VVD, SGP en CDA.

Vier [ver] rechtse partijen.
Met uitzondering van SGP zou ik geen ver rechts willen gebruiken in Nederlandse context. Zeker niet in vergelijking met de Amerikaanse verkiezingen.

En het is ook niet wat ik uit jouw link haal. Voor mijn gevoel zie ik PVV vaak meestemmen met links (en FvD met vergelijkbaar gedachte goed uiteraard). Dat valt mij als centrum rechtse kiezer waarschijnlijk het meest op.

Als je naar jouw link kijkt zie dat dat naar rechts leunen maar marginaal is. Beide partijen stemmen ca. de helft van de tijd met links (GL/SP/PvdA) en iets meer met rechts mee; mijn beeld klopte dus inderdaad ook niet. Ik denk dat je redelijk goed kan voorspellen wanneer ze met links en wanneer met rechts mee gaan stemmen. Ondanks een 'programma' van 1 a4-tje.

Blijft wel dat links in Nederland feitelijk hetzelfde probleem heeft als de Democraten.Centrum nodig om te regeren en Centrum heeft problemen met het meest linkse. Net als in de VS maakt een grote groep 'rechts' stemmers echter dat men op elkaar is aangewezen en dat gaat niet altijd even soepel. Verschil is dat dit in de VS binnen één partij gebeurt, je moet daar juist naar de voor verkiezingen kijken om de verschillen in kaart te brengen en hier in NL juist naar de formatiegesprekken.

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
RocketKoen schreef op donderdag 5 november 2020 @ 00:13:
[...]

Maar niet 1 zetel 1 stem, maar 1 staat 1 stem. Dan wint Trump dus, want meer rode dan blauwe Staten.
Klopt. Californie is dan een mooi voorbeeld. Die hebben 45 kiesmannen, maar ook dan slechts één stem. Mocht Biden her en der toch nog winnen, dan zou 1 contested plek al roet in ‘t eten kunnen gooien en naar state vote gaan. Maar die kans is extreem klein.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-11 03:00
Michigan en Winconstin wil Trump toch al laten hertellen, dat zal pas 17 november gebeuren. Zal vast een show worden nog aankomende weken.

Maar verwacht net zo goed een hertelling van Biden's team als Trump toch wint in Pennsylvania+Arizona of hertelling in Georgia. Of combinatie ervan.
Verwijderd schreef op donderdag 5 november 2020 @ 00:16:
[...]

Met uitzondering van SGP zou ik geen ver rechts willen gebruiken in Nederlandse context. Zeker niet in vergelijking met de Amerikaanse verkiezingen.

En het is ook niet wat ik uit jouw link haal. Voor mijn gevoel zie ik PVV vaak meestemmen met links (en FvD met vergelijkbaar gedachte goed uiteraard). Dat valt mij als centrum rechtse kiezer waarschijnlijk het meest op.

Als je naar jouw link kijkt zie dat dat naar rechts leunen maar marginaal is. Beide partijen stemmen ca. de helft van de tijd met links (GL/SP/PvdA) en iets meer met rechts mee; mijn beeld klopte dus inderdaad ook niet. Ik denk dat je redelijk goed kan voorspellen wanneer ze met links en wanneer met rechts mee gaan stemmen. Ondanks een 'programma' van 1 a4-tje.

Blijft wel dat links in Nederland feitelijk hetzelfde probleem heeft als de Democraten.Centrum nodig om te regeren en Centrum heeft problemen met het meest linkse. Net als in de VS maakt een grote groep 'rechts' stemmers echter dat men op elkaar is aangewezen en dat gaat niet altijd even soepel. Verschil is dat dit in de VS binnen één partij gebeurt, je moet daar juist naar de voor verkiezingen kijken om de verschillen in kaart te brengen en hier in NL juist naar de formatiegesprekken.
Totdat je stem- en partijgedrag opzoekt van FvD en PVV. Vrij nauw volgend op VVD en CDA. Woningmarkt beleid, huurmarkt, sociaal domein, rechtsstaat, staatkundige inrichting, economisch beleid, buitenland beleid. Best ... saillant.

Maar goed, is voor een ander topic hier.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:38

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik kan echt nergens vinden waar ik een api key zou kunnen requesten 8)7. Ziet er ook naar uit dat je ervoor moet betalen overigens.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-10 21:40
Laguna schreef op donderdag 5 november 2020 @ 00:16:
[...]

Donald Trump 3,144,555 51.7%

Joe Biden 2,872,253 47.2%

Pennsylvania 13% 910,000 +272,302 Trump

Als van die 910,000 stemmen 70% naar Biden gaat, heeft Biden Pennsylvania gewonnen en zeer waarschijnlijk ook de verkiezingen.
Nee, meer zo rond de 63% van ongetelde stemmen moeten naar Biden gaan wil hij daar nog winnen.

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-11 18:44

Tourniquet

Hiya, fellas!

PA 266K nu.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-11 11:24
.oisyn schreef op donderdag 5 november 2020 @ 00:18:
[...]

Ik kan echt nergens vinden waar ik een api key zou kunnen requesten 8)7. Ziet er ook naar uit dat je ervoor moet betalen overigens.
Lijkt me nogal wiedes. Gebruik maken van AP kost nieuwsorganisaties gewoon koude harde cash. Die API is dan één van de diensten die ze leveren.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Verwijderd

Virtuozzo schreef op donderdag 5 november 2020 @ 00:18:
[...]

Totdat je stem- en partijgedrag opzoekt van FvD en PVV. Vrij nauw volgend op VVD en CDA. Woningmarkt beleid, huurmarkt, sociaal domein, rechtsstaat, staatkundige inrichting, economisch beleid, buitenland beleid. Best ... saillant.

Maar goed, is voor een ander topic hier.
Dat is dus wat ze in die link hebben gedaan en dan zie je CDA/SGP/VVD op 70% gelijk stemgedrag zitten, maar PVV en FvD komen met deze partijen op 50-60% overeenkomstig stemgedrag.

Dat is een significant verschil, want het grootste verschil is VVD en SP met toch nog steeds 40% overlappend stemgedrag!

Maar laten we deze parkeren tot een andere keer. Veel te spannend in de VS nu om naar bed te gaan ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2020 00:23 ]

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21:40

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Virtuozzo schreef op donderdag 5 november 2020 @ 00:03:
[...]

Ik ben nog steeds wakker van eergisteren. Een beetje meligheid sluipt er in. Maar, voor politici is het vrij treffend om een à propos te forceren 😎
offtopic:
Het was ook niet persoonlijk bedoeld, eerder een stukje professionele frustratie omdat ik telkens de rotzooi mag opruimen. Zo'n uitspraak betekent vaak dat ik ook de cultuur van het team mag bijstellen en dat kost maanden werk. En als je dacht dat politici vreemde denkbeelden had dan weet ik wel een andere groep die net zo erg is. 8)

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
GA is alweer gezakt naar 54K verschil en PA 260K.
DevWouter schreef op donderdag 5 november 2020 @ 00:24:
[...]

offtopic:
Het was ook niet persoonlijk bedoeld, eerder een stukje professionele frustratie omdat ik telkens de rotzooi mag opruimen. Zo'n uitspraak betekent vaak dat ik ook de cultuur van het team mag bijstellen en dat kost maanden werk. En als je dacht dat politici vreemde denkbeelden had dan weet ik wel een andere groep die net zo erg is. 8)
Politici zijn ook mensen!

Ok, meestal 8)

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-11 19:06

Laguna

Connaisseur

Sakete schreef op donderdag 5 november 2020 @ 00:19:
[...]

Nee, meer zo rond de 63% van ongetelde stemmen moeten naar Biden gaan wil hij daar nog winnen.
Die 70% komt van @SidewalkSuper en @Tourniquet, die ik louter heb overgenomen om het uit te leggen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21:40

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Virtuozzo schreef op donderdag 5 november 2020 @ 00:26:
[...]

Politici zijn ook mensen!

Ok, meestal 8)
offtopic:
Onzin, het zijn idioten. Net als mijn beroepsgroep. 8)

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Auw, auw, auw. Video content.

Ergens is het grappig, totdat je gaat nadenken over de polarisatie en de stemverdelingen en de opkomst cijfers.

[ Voor 3% gewijzigd door Virtuozzo op 05-11-2020 00:28 ]

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 21:21
FabiandJ schreef op donderdag 5 november 2020 @ 00:25:
GA is alweer gezakt naar 54K verschil en PA 260K.
Ik denk dat Biden tekort komt in GA.

PA zal hij op huidige prognose wel halen.

• Sakete
Laguna schreef op donderdag 5 november 2020 @ 00:26:
[...]

Die 70% komt van @SidewalkSuper en @Tourniquet, die ik louter heb overgenomen om het uit te leggen.
Plak deze cijfers in een spreadsheet en je kan 't uitrekenen: https://www.nytimes.com/i...nnsylvania-president.html
DevWouter schreef op donderdag 5 november 2020 @ 00:27:
[...]

offtopic:
Onzin, het zijn idioten. Net als mijn beroepsgroep. 8)
Zeg ik toch 8) Mensen, eigenaardige diersoort 8)

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-11 11:56
[...]

Ik had voor het gemak 70% aangehouden. Iets ruimer in de voorspelling en wat ruimte voor errors.

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:31
DevWouter schreef op donderdag 5 november 2020 @ 00:24:

offtopic:
offtopic:
Daar zijn toch van die scrummastertjes en agile coaches voor bedacht? Of doe je dat er vrijwillig bij? :+
Sowieso; laat ze hun eigen rotzooi testen/fixen/opruimen en dan beoordelen op prestaties. Werkt bij ons prima

Sarcasm is my superpower! What's yours?

• Sir_Lion
  • Laatst online: 21:21
Ik ga slapen, maar wil deze jullie niet ontnemen:

Het is super komisch.

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

[...]

Hij heeft ongeveer 63% nodig om de meerderheid te verkrijgen, maar in de praktijk is het zelfs meer dan 70%. Dat bedoelde ik. :)

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Sakete schreef op donderdag 5 november 2020 @ 00:28:
[...]

Plak deze cijfers in een spreadsheet en je kan 't uitrekenen: https://www.nytimes.com/i...nnsylvania-president.html
Ik geloof je, maar het juiste percentage was niet relevant voor mijn post.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

.oisyn schreef op woensdag 4 november 2020 @ 23:02:
weer even een tussentijdse update over PA :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ntLe93VniAF_vcIQoeII9imFZD8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/fZomGIxDMF6n339ha9RZ9HCS.png?f=user_large

372.267 totale stemmen erbij
88.304 stemmen voor Trump
281.860 stemmen voor BIden

75% van de stemmen dus voor Biden, terwijl hij minstens een constante stroom van 66% moest halen om Trump in te halen, zoals ik in mijn eerst post hierover had berekend. Biden is dus zeer goed op weg.

84% van de stemmen geteld, dus er moeten nog zo'n 1,15M stemmen geteld worden. Biden loopt nu 320k stemmen achter. Biden moet dus minstens 64% van de overige stemmen krijgen om PA te winnen.

.edit: wait, what? Het aantal write-ins is naar beneden gegaan :?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mlEc-GDymp6xmAFHu7OWNBK7feM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lxQ17sXX1NZqNUVnGBRcXIud.png?f=user_large

117.058 totale stemmen erbij
31.006 stemmen voor Trump
84.707 stemmen voor Biden (72%)

De achterstand is nog slechts 266k stemmen, en er moeten er nog zo'n 995k geteld worden. Als 63,4% van de overige stemmen voor Biden zijn zit ie goed.

GA ook maar even meepakken meteen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_wWa7wjVVnirOYzADdC-ajKS3Ao=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8WrXlbEXoF3HuC9ES1XkF5Vw.png?f=user_large

Biden ligt 57.266 stemmen achter. Er moeten nog ~308k stemmen worden geteld. Dan moet Biden gemiddeld 60% van de overige stemmen binnenslepen om GA te winnen.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Sir_Lion schreef op donderdag 5 november 2020 @ 00:28:
[...]

Ik denk dat Biden tekort komt in GA.

PA zal hij op huidige prognose wel halen.
Wat mij opvalt bij de laatste updates van PA is dat de laatste updates van 80 naar 85% geteld consistent zijn.

Een regressie van Trump stemmen op percentage geteld is lineair met een een minuscule standaarddeviatie.
Een regressie van Biden stemmen op percentage geteld is lineair met een een minuscule standaarddeviatie.

En hetzelfde geldt voor het verschil, die regressie had zelfs nog kleinere deviatie.

Als dat doorzet is een hertelling in PA zelfs niet eens meer aan de orde en wint Biden.

• SidewalkSuper
Journalist van The New York Times verwacht een 2 procentpunten overwinning van Biden op Trump in Pennsylvania.

[ Voor 70% gewijzigd door SidewalkSuper op 05-11-2020 00:51 ]

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:28
DevWouter schreef op donderdag 5 november 2020 @ 00:00:
Alsjeblieft niet... Het is bij ontwikkelaars ooit bedoeld als grap, maar er zijn ontwikkelaars die er serieus zo over denken. Als ik bij een groep binnen kom en dat hoor dan kan ik ze meteen vertellen "No, you fucked up and got lucky because they have yet to discover how big your mistake is."

Dat soort uitspraken zijn voor slachtoffers die geen verantwoordelijk wil nemen voor hun eigen daden.
Bugs fixen we uiteraard gratis.
Maarja dit zijn toch echt allemaal features, als de features je niet bevalt kunnen we ze wel aanpassen, maar dat is uiteraard wel weer uiterst billable oOo

Verwijderd

SidewalkSuper schreef op donderdag 5 november 2020 @ 00:43:
Journalist van The New York Times verwacht een 2 procentpunten overwinning van Biden op Trump in Pennsylvania.

[https://twitter.com/Nate_Cohn/status/1324131778295173120]

[https://twitter.com/Nate_Cohn/status/1324131948420337667]
Hoe embed ik tweets haha :p
Is in lijn met mijn simpele regressie, dus zoveel ingewikkelds zal hij niet hebben gedaan...

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Inmiddels ook al zo'n 20 uur wakker dus ook maar eens slapen. Ik ben benieuwd hoe Pennsylvania ervoor staat zodra ik weer wakker word. Vervolgens moeten we nog wachten totdat Nevada eindelijk weer verder gaat met tellen. Al schiet het ook niet op in Arizona, staat al urenlang op 84%.

• SidewalkSuper
Verwijderd schreef op donderdag 5 november 2020 @ 00:50:
[...]

Is in lijn met mijn simpele regressie, dus zoveel ingewikkelds zal hij niet hebben gedaan...
Denk ik ook, maar denk ik meld het nog ff als "bron"

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-11 14:45
256000, flinke sprong.

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Virtuozzo schreef op donderdag 5 november 2020 @ 00:28:
[...]

Zeg ik toch 8) Mensen, eigenaardige diersoort 8)
Gewoon afschaffen zeg ik :)

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• The Realone
Het sterft uit hier. Heeft election night z'n rol geëist? :p

Verwijderd

Nee, eigenlijk een te kleine sprong in vergelijk met de vorigen. Dus voor de lol er maar een niet lineaire regressie op los gelaten (logaritmisch) en dat verlaagt de verwachte winstmarge van Biden met 30 basispunten. Lineaire regressie handhaven kost het ca 10 basispunten.

• The Realone
Verwijderd schreef op donderdag 5 november 2020 @ 00:57:
[...]

Nee, eigenlijk een te kleine sprong in vergelijk met de vorigen. Dus voor de lol er maar een niet lineaire regressie op los gelaten (logaritmisch) en dat verlaagt de verwachte winst van Biden met 30 basispunten. Lineaire regressie handhaven kost het ca 10 basispunten.
Er zat een vrij korte tijd tussen de gerapporteerde aantallen, vandaar mijn gedachte. Mis ik iets?

Verwijderd

The Realone schreef op donderdag 5 november 2020 @ 00:58:
[...]

Er zat een vrij korte tijd tussen de gerapporteerde aantallen, vandaar mijn gedachte. Mis ik iets?
Aantal getelde stemmen dat erbij is gekomen mis je. Je moet kijken naar de verhouding niet absoluut.
Yup, tijd voor een invasie van aliens. Enige kans op een injectie van gezond verstand 8)

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:03
Voor iedereen die nog wacht op de aankondiging van Nevada van nieuwe uitslagen: ze zouden zijn teruggekomen op hun eerdere mededeling dat ze met een update zouden komen en weer terug zijn op het aanvankelijke plan (persconferentie om 18.00 uur Nederlandse tijd).

Be yourself, no matter what they say ...

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Virtuozzo schreef op donderdag 5 november 2020 @ 01:03:
[...]

Yup, tijd voor een invasie van aliens. Enige kans op een injectie van gezond verstand 8)
Paar jaar terug liepen er wel opeens groene mannetjes rond op De Krim, maar heb niet het idee dat men daar slimmer is geworden :P

People as things, that’s where it starts.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

.oisyn schreef op donderdag 5 november 2020 @ 00:40:
GA ook maar even meepakken meteen :)

[Afbeelding]

Biden ligt 57.266 stemmen achter. Er moeten nog ~308k stemmen worden geteld. Dan moet Biden gemiddeld 60% van de overige stemmen binnenslepen om GA te winnen.
Ok, ik heb van GA alle resultaten per county (met minder dan >98% geteld) van NYT gepakt en in een Excel sheet gegooid. En gebaseerd op de huidige margin, het aantal stemmen en estimated vote count, geëxtrapoleerd hoeveel votes Biden en Trump nog per county zouden krijgen. Als ik die allemaal bij elkaar optel, dan kom ik op 131.016 stemmen voor Biden, en 69.741 voor Trump. Dat is een verschil van 61.275 extra stemmen voor Biden. Het is genoeg, maar enórm krap.

.edit: zo klopt het beter ;)

[ Voor 14% gewijzigd door .oisyn op 05-11-2020 01:12 ]

RobinHood schreef op donderdag 5 november 2020 @ 01:05:
[...]

Paar jaar terug liepen er wel opeens groene mannetjes rond op De Krim, maar heb niet het idee dat men daar slimmer is geworden :P
Die kropen dan ook uit de grond, ze kwamen niet uit de ruimte 8)

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23-11 10:21

Jebus4life

BE User

.oisyn schreef op donderdag 5 november 2020 @ 01:06:
[...]

Ok, ik heb van GA alle resultaten per county (met minder dan >98% geteld) van NYT gepakt en in een Excel sheet gegooid. En gebaseerd op de huidige margin, het aantal stemmen en estimated vote count, geëxtrapoleerd hoeveel votes Biden nog per county zou krijgen. Als ik die allemaal bij elkaar optel, dan kom ik op 131.016 stemmen, ruim 2x zoveel als dat ie nodig heeft.
Dus de kans is reël dat hij Georgia gewoon nog pakt? En ook in Pennsylvania is hij in contention (en dan is er Nevada nog), dus looking good for Biden precies

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Jebus4life schreef op donderdag 5 november 2020 @ 01:08:
[...]

Dus de kans is reël dat hij Georgia gewoon nog pakt? En ook in Pennsylvania is hij in contention (en dan is er Nevada nog), dus looking good for Biden precies
Nou, zie mijn edit, ik moet stemmen voor Trump natuurlijk ook tellen ;)

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-11 23:33
Het sterft uit hier. Heeft election night z'n rol geëist? :p
Niet iedereen zit in dezelfde tijdzone. Hier is het 7pm (Miami Dade County :) )

Tijd voor een hapje en een biertje, we gaan er goed voor zitten. Waarschijnlijk vanavond om 9pm nieuwe resultaten uit Arizona en Nevada; en als dat nog niet voldoende duidelijk is, zie ik het ook nog wel gebeuren dat PA vanavond 'flipt'. Dan is het echt over en uit - en zou een eventuele flip van Georgia daar nog als kers op de taart bovenop komen.

Alhoewel niet heel waarschijnlijk dat het allemaal net de kant van Biden op valt, zou het wel heel veel gezeur kunnen schelen. Met 1 staat die het verschil maakt, zet dat de deur wagenwijd open voor allerlei rechtzaken. De verschillen zijn dan zo klein - in aantal kiesmannen - dat er bij een verschil van slechts 1 staat, een 'terug flip' in *willekeurige welke staat* al resultaat heeft.

Voorbeeld: als AZ + NV naar Biden gaan, maar Georgia en PA niet, dan wordt het 270-268. Als Trump hoef je dan maar ergens 1 rechtzaak te winnen, maakt niet uit waar. (Wel eentje die ook meteen het stem-resultaat flipt; een verplichte hertelling die ~100 stemmen terug wint, maakt natuurlijk niet uit).

Echter, als Biden ofwel PA, ofwel GA er bij pakt (of beide), is het verschil opeens heel groot. Geen 2, maar 42 (of zelfs 74!) kiesmannen. Dan moet je meteen rechtzaken aanspannen, en winnen, in meerdere staten - en dan ook nog grote staten.

In dat laatste geval denk ik dat de druk achter de schermen wel erg groot wordt op Trump om zijn verlies te erkennen. 1 rechtzaak kan fair en redelijk klinken - zeker als er nog onrechtmatigheden boven tafel zouden komen. Maar als een blinde kip overal protesteren, simpelweg omdat je verloren hebt..... Tsja. Sneu.

Er komt een moment dat de ratten het zinkende schip verlaten; nu al verschijnen er barstjes, en zijn er republikeinen die Trump publiekelijk afvallen. Dat kan opeens heel hard gaan.

• The Realone
@BartS12 Proost, pak ik er ook 1 op. Raleigh hier :)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

.oisyn schreef op donderdag 5 november 2020 @ 01:06:
[...]

Ok, ik heb van GA alle resultaten per county (met minder dan >98% geteld) van NYT gepakt en in een Excel sheet gegooid. En gebaseerd op de huidige margin, het aantal stemmen en estimated vote count, geëxtrapoleerd hoeveel votes Biden en Trump nog per county zouden krijgen. Als ik die allemaal bij elkaar optel, dan kom ik op 131.016 stemmen voor Biden, en 69.741 voor Trump. Dat is een verschil van 61.275 extra stemmen voor Biden. Het is genoeg, maar enórm krap.

.edit: zo klopt het beter ;)
Voor NC hetzelfde gedaan voor de grap, dan kom ik op 99.145 extra stemmen voor Biden en 79.722 stemmen voor Trump. Lang niet genoeg voor het huidige verschil van 77k votes.

Verwijderd

.oisyn schreef op donderdag 5 november 2020 @ 01:09:
[...]

Ja zie mijn edit, ik moet stemmen voor Trump natuurlijk ook tellen ;)
Na tellen Trump stemmen nog steeds aan de goede kant?

De laatste kleine update voor PA was precies in overeenstemming met mijn niet lineaire regressie en veranderde niets aan de trend, alleen werd de s.d. iets kleiner

Als alles volgens de voorspelling verloopt is de race echter pas gelopen bij 98% van de stemmen geteld!

• The Realone
En dat kan goed nog een paar dagen duren.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op donderdag 5 november 2020 @ 01:22:
[...]

Na tellen Trump stemmen nog steeds aan de goede kant?
Mijn post is inmiddels geedit en daar staan de goede getallen in. Het komt, volgens mijn extrapolatie, echt aan op een paar duizend stemmen meer voor Biden dan voor Trump. Het is echt een coin toss.

Verwijderd

Ik moet het volgen van de stemmen in PA nu echter staken, anders lijk ik morgen meer op een bekende inwoner van Transylvania :(

Succes en goede nacht!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:51

jgj82

Ja, maar = nee

Verwijderd schreef op donderdag 5 november 2020 @ 01:25:
Ik moet het volgen van de stemmen in PA nu echter staken, anders lijk ik morgen meer op een bekende inwoner van Transylvania :(

Succes en goede nacht!
QFT, good night!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23-11 10:21

Jebus4life

BE User

Ik geef het ook op. Zal nog wel een aantal uren duren en gisteren was het al maar een uurtje of 3-4 slaap...

Gisteren rond 5-6 uur s'morgens zag het er niet goed uit voor Biden. Toen ik wat later wakker werd begon het volop aan het shiften richting hem.

Ik hoop dat ik het nu niet jinx en ik morgenvroeg wakker wordt met een flip van Arizona en Trump die GA en PA binnenhaalt. If so, dan neem ik alle verantwoordelijkheid van een Trump win op mij :+
*Dan ga ik hem wel een mailtje sturen met de vraag of ik niet gratis een weekendje Mar-A-Lago kan krijgen, minste wat hij voor mij kan doen dan O-)

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

• The Realone
Ah, en we hebben Sharpiegate!
De (conspiracy) theorie dat men republikeinen aangemoedigd heeft de ballot met een sharpie in te vullen waarna deze ongeldig verklaard zouden zijn.
The Realone schreef op donderdag 5 november 2020 @ 01:34:
Ah, en we hebben Sharpiegate!
De (conspiracy) theorie dat men republikeinen aangemoedigd heeft de ballot met een sharpie in te vullen waarna deze ongeldig verklaard zouden zijn.
Oh, er is een ware explosie aan conspirary memes. Prachtige live case study. Zelfs Godwin is er op ingedoken.

Dat gezegd, het gros ervan is ronduit gestoord. Nul reële basis, zelfs geen enkel 80/10/10 format.

• The Realone
Virtuozzo schreef op donderdag 5 november 2020 @ 01:36:
[...]

Oh, er is een ware explosie aan conspirary memes. Prachtige live case study. Zelfs Godwin is er op ingedoken.

Dat gezegd, het gros ervan is ronduit gestoord. Nul reële basis, zelfs geen enkel 80/10/10 format.
Het internet is toch een mooi iets :)
Ik reed hier laatst over de snelweg kwam langs de afslag Godwin. Moest even gniffelen :p

• Sakete
The Realone schreef op donderdag 5 november 2020 @ 01:13:
@BartS12 Proost, pak ik er ook 1 op. Raleigh hier :)
CO hier :) Wij zijn gelukkig hartstikke blauw gegaan hier.

• SidewalkSuper
PA: Nog maar 212k verschil, met nog zo'n 800k te tellen.

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Nu het er dan toch op lijkt dat Trump gaat verliezen is het denk ik tijd voor de aftiteling. Een korte documentaire van Vice News, het dekt de mooie momenten, de sneue momenten, een passende compilatie:

"Back to the old days" 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd1 op 05-11-2020 01:49 ]

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-11 00:16
Leuk dat er US tweakers in dit topic zitten! :)

* GrooV gaat ook slapen

• SidewalkSuper
Dus nog 212k te overbruggen én het volgende geprognotiseerd.
We just received more votes from Delaware County. According to turnout estimates, around 600,000 votes remain in counties won by Hillary Clinton in 2016. Trump 2016 counties have around 210,000 votes left to report.
2m ago
https://www.nytimes.com/i...nnsylvania-president.html

[ Voor 8% gewijzigd door SidewalkSuper op 05-11-2020 01:44 ]

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Sakete schreef op donderdag 5 november 2020 @ 01:39:
[...]

Ik zag dat je in CO ook op Phil Collins kon stemmen. _/-\o_

• The Realone
Sakete schreef op donderdag 5 november 2020 @ 01:39:
[...]

Ik had voor gisteren hoop voor NC, maar helaas... Gelukkig woon in dan nog enigzins in een blauwe enclave.

• Sakete
Tourniquet schreef op donderdag 5 november 2020 @ 01:49:
[...]

Ik zag dat je in CO ook op Phil Collins kon stemmen. _/-\o_

Oh haha, dat had ik niet gezien. Onze ballot was zo ontiegelijk lang omdat we ook allerlei ballot measures hadden, ik heb weinig aandacht geschonken aan al die kleine partijtjes die ook presidentskandidaten hadden, dat zou nu echt hetzelfde als een stem weggooien zijn geweest.

• Sakete
The Realone schreef op donderdag 5 november 2020 @ 01:50:
[...]

Ik had voor gisteren hoop voor NC, maar helaas... Gelukkig woon in dan nog enigzins in een blauwe enclave.
Ja, het is vooral Denver/Boulder/Ft. Collins hier wat blauw is. De rest is hartstikke rood hier. Zoals altijd, de urban/rural divide. Maar het wordt wel steeds blauwer hier, omdat we ook veel nieuwe aanwas hebben vanuit de kustgebieden. Maar ja, de overbuurman heeft wel weer een hele grote Trump vlag voor z'n huis hangen :) (verder wel een aardige vent overigens)

[ Voor 3% gewijzigd door Sakete op 05-11-2020 01:55 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Trump's futures blijven zakken, nu onder de 10%.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U221wtp5i7c4QXIWlTi--ee9-kM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0TSV2mlgd3V7v1QoEm0toDGA.png?f=fotoalbum_large

• The Realone
Sakete schreef op donderdag 5 november 2020 @ 01:53:
[...]

Oh haha, dat had ik niet gezien. Onze ballot was zo ontiegelijk lang omdat we ook allerlei ballot measures hadden, ik heb weinig aandacht geschonken aan al die kleine partijtjes die ook presidentskandidaten hadden, dat zou nu echt hetzelfde als een stem weggooien zijn geweest.
Prohibition Party... Ver weg van blijven dus :p
Sakete schreef op donderdag 5 november 2020 @ 01:55:
[...]

Ja, het is vooral Denver/Boulder/Ft. Collins hier wat blauw is. De rest is hartstikke rood hier. Zoals altijd, de urban/rural divide. Maar het wordt wel steeds blauwer hier, omdat we ook veel nieuwe aanwas hebben vanuit de kustgebieden. Maar ja, de overbuurman heeft wel weer een hele grote Trump vlag voor z'n huis hangen :) (verder wel een aardige vent overigens)
Ik verwacht dat de Triangle region hier de boel uiteindelijk ook wel blauw kleurt. Je ziet nu al dat het samen met Charlotte de kar trekt voor de dems en er zit nog een enorme groei in.

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-11 00:16
Deze tweet vat ook een hoop samen van het gezeur https://twitter.com/cristela9/status/1324079997334679553

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Sakete schreef op donderdag 5 november 2020 @ 01:53:
[...]

Ja inderdaad, paar honderd stemmen krijgt zo iemand. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YAtBfi8kvuEJHeOFCHnDsnNa0x8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rPME77zesrxxL5BxkiWdTFkj.png?f=fotoalbum_large

• SidewalkSuper
Nog 204k te overbruggen in PA én ~590k voor Biden wat nog moet komen en ~200k voor Trump.
We just received more votes from Carbon County. According to turnout estimates, around 590,000 votes remain in counties won by Hillary Clinton in 2016. Trump 2016 counties have around 200,000 votes left to report. 2m ago
edit:
Nu nog maar 200k te overbruggen, gaat vlot zo

[ Voor 8% gewijzigd door SidewalkSuper op 05-11-2020 02:07 ]

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-11 23:33
Nog 204k te overbruggen in PA én ~600k voor Biden wat nog moet komen en ~200k voor Trump.
Zo lees ik het toch niet. Er komen nog 600k stemmen uit districten die in 2016, in meerderheid, voor Clinton stemden. . Maar dat is niet hetzelfde als dat Biden nu daar 100% van de stemmen krijgt...

Je kunt -nog steeds- alleen maar schattingen maken. Bijvoorbeeld, stel dat Biden in die - kennelijk, destijds, redelijk democratische districten - 70% van de stemmen krijgt, zijn er dat ~420.000 (en 180.000 voor Trump). Daarmee loopt Biden er dan dus 240.000 in.

Omgekeerd moet je ook tellen. Stelt dat Trump nu 'zijn' districten met diezelfde 70% wint, loopt hij daar weer 80.000 stemmen uit.

Het verschil (240k-80k)=160k is wat je netto mag bijschrijven bij Biden. Dat is net niet de 204k die hij nodig heeft - maar mijn percentages zijn maar voorbeelden.

/edit: de percentages maken wel een (heel) groot verschil. Stel dat ze *allebei* hun 'eigen' districten niet met 70%, maar zelfs met 75% winnen. Dan komt het sommetje opeens op +200k stemmen voor Biden uit, en is het verschil met 'benodigd 204k' vrijwel weg. Met 78% (die ik regelmatig lees) komt het uit op +224k.

[ Voor 15% gewijzigd door BartS12 op 05-11-2020 02:15 ]

• SidewalkSuper
Je rekent fout. Biden verwacht nog 590k stemmen. Trump verwacht nog 200k.
Trump staat nu zo'n 200k voor op Biden. Biden gaat dus met 590-200k inlopen en uiteindelijk dus met ongeveer 200k winnen.

Deze extrapolatie houdt al de hele avond aan, je ziet het vanzelf binnenkomen. :)

Je kan ook zeggen er komen nog ongeveer 800k stemmen uberhaupt en Biden pakt daar volgens de marges ruim 70% van. Dat komt ook uit.

[ Voor 6% gewijzigd door SidewalkSuper op 05-11-2020 02:17 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

SidewalkSuper schreef op donderdag 5 november 2020 @ 02:16:
Je rekent fout. Biden verwacht nog 590k stemmen. Trump verwacht nog 200k.
Euh, nee. Die aantallen die genoemd worden zijn exact wat BartS12 zegt, komend uit counties die Hillary won. Niet per se allemaal stemmen voor Biden.

Als er nog 800k stemmen te tellen zijn, en Biden staat 200k stemmen achter, dan heeft ie nog minstens 500k stemmen nodig (dan krijgt Trump er max 300k en staan ze minimaal gelijk)

Andersom moet Trump er minimaal 300k krijgen om Biden voor te blijven.

[ Voor 10% gewijzigd door .oisyn op 05-11-2020 02:25 ]

• SidewalkSuper
Ik reken dus niet met die voorbeelden maar met de verwachtingen van New York Times.

Van de nog komende 800k pakt Biden 70% en Trump 30%. Dat is genoeg om er flink voorbij te knallen.

[ Voor 38% gewijzigd door SidewalkSuper op 05-11-2020 02:27 ]

• The Realone
Gelukkig komt dat onder aan de streep grotendeels op hetzelfde neer :p

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:21
Georgia verwacht vandaag nog (US vandaag) alle stemmen geteld te hebben volgens CNN.
"My team has sent a reminder to counties to get all, let me repeat, all results counted today," Raffensperger said.
https://www.cnn.com/2020/...igan-wisconsin/index.html

[ Voor 21% gewijzigd door n0pe op 05-11-2020 02:39 ]

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
n0pe schreef op donderdag 5 november 2020 @ 02:38:
Georgia verwacht vandaag nog (US vandaag) alle stemmen geteld te hebben volgens CNN.

[...]

https://www.cnn.com/2020/...igan-wisconsin/index.html
Ja hehe. Maar als het personeel dat simpelweg niet aankan, dan is ‘t jammer maar toch écht ff wachten. Alsof de tellers niet al hard werken. ;)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-11 16:24

Blokker_1999

Full steam ahead

Ik vraag me af wat die reporters op CNN (en ik vermoed ook andere zenders) geslikt hebben. Zag hen gisterenochtend al bezig, zag hen gisteren avond bezig en zie dat ze nog altijd bezig zijn. Dezelfde mensen die al +24h hetzelfde verhaaltje opnieuw en opnieuw vertellen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Blokker_1999 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 05:09:
Ik vraag me af wat die reporters op CNN (en ik vermoed ook andere zenders) geslikt hebben. Zag hen gisterenochtend al bezig, zag hen gisteren avond bezig en zie dat ze nog altijd bezig zijn. Dezelfde mensen die al +24h hetzelfde verhaaltje opnieuw en opnieuw vertellen.
Tja, CNN. Nog altijd 2016 trauma.

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:58

MazeWing

The plot thickens...

Met de huidige technieken zou je er zo deep fakes voor in de plaats kunnen zetten.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• Qu3st
  • Laatst online: 21:44

Qu3st

Ze worden elke x- uur vervangen hoor, het is niet zo dat King er al 24 uur staat.

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:05
Verwijderd1 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 01:42:
Nu het er dan toch op lijkt dat Trump gaat verliezen is het denk ik tijd voor de aftiteling. Een korte documentaire van Vice News, het dekt de mooie momenten, de sneue momenten, een passende compilatie:

[YouTube: A Portrait of Donald J. Trump, by Vic Berger & VICE News]

"Back to the old days" 8)
Het zal expres zo chaotisch zijn, maar ik kan er niet naar kijken :r

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik ben nog niet helemaal zeker van Nevada en Arizona, zijn nog behoorlijk wat stemmen die geteld moeten worden. Ook raar dat AP Arizona nog steeds als een called blue state heeft staan?

Verschil in PA is intussen 165k. Dat gaat ook nog een spannende worden!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:31
Arizona wordt dus nog flink spannend. PA is een kwestie van tijd en tellen om blauw te worden lijkt het?

Still not over this one :(

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:31
.oisyn schreef op donderdag 5 november 2020 @ 02:23:
[...]

Euh, nee. Die aantallen die genoemd worden zijn exact wat BartS12 zegt, komend uit counties die Hillary won. Niet per se allemaal stemmen voor Biden.

Als er nog 800k stemmen te tellen zijn, en Biden staat 200k stemmen achter, dan heeft ie nog minstens 500k stemmen nodig (dan krijgt Trump er max 300k en staan ze minimaal gelijk)

Andersom moet Trump er minimaal 300k krijgen om Biden voor te blijven.
Maakt niet uit uit welke county ze komen. Ze zijn allemaal onderdeel van de batch van 2mln mail in votes en die breaken de laatste 24 uur consistent 75/25 Biden. I like that math.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23:08
Toen ik gisteren naar bed ging stond Trump in PA 5.1% voor (85% geteld). Nu nog maar 2.6% (89% geteld). (bron: foxnews)

Spannend daar.

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Hopelijk komt Biden boven de 270 kiesmannen uit zodat er nog wat marge is.

Trump zal rechtszaken beginnen in praktisch elke staat waar ie met enkele procentpunten verloren heeft. Laten we hopen dat een groot deel van de media en politici gewoon Biden uitroepen als winnaar en de complottheorieën van Trump nauwelijks tot geen aandacht schenken.

Ook hoop ik zo dat de democraten een nipte zege in de senaat behalen en alle 3 de belangrijke posities in handen hebben. Dan kunnen ze de eerste jaren eens flink beginnen met herstelwerkzaamheden.
Is er trouwens ergens een lijst met mensen die het zweet gaat uitbreken nu Trump dreigt te verliezen? Ik verwacht namelijk aardig wat rechtszaken tegen die personen vanwege machtsmisbruik, misleiding, meineed, etc.
Als dadelijk de bescherming in de vorm van Trump wegvalt staan ze er praktisch alleen voor. En niet te vergeten Trump. Die waarschijnlijk al bezig is met de eerste stappen om te emigreren.

[ Voor 11% gewijzigd door MazeWing op 05-11-2020 06:59 ]

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-11 22:46
Tourniquet schreef op donderdag 5 november 2020 @ 02:01:
[...]

Ja inderdaad, paar honderd stemmen krijgt zo iemand. :P

[Afbeelding]
Lol, Kanye West en Phil Collins :+

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Tristan schreef op donderdag 5 november 2020 @ 07:02:
[...]

Lol, Kanye West en Phil Collins :+
Mensen die op Kanye West stemmen moeten voor de eerst volgende 20 jaar het recht om te stemmen verliezen... 8)7 |:(

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
MazeWing schreef op donderdag 5 november 2020 @ 07:04:
[...]

Mensen die op Kanye West stemmen moeten voor de eerst volgende 20 jaar het recht om te stemmen verliezen... 8)7 |:(
Kan je vergeten, Kanye West heeft gisteren al aangekondigd weer mee te zullen doen bij de presidentsverkiezingen van 2024. En dan wel in alle staten, nu deed hij maar in 12 staten mee ivm late inschrijving.

Afbeeldingslocatie: https://i.dailymail.co.uk/1s/2020/11/04/07/35232338-8912463-image-a-28_1604476040269.jpg

Ben benieuwd of hij het Biden/Harris dan wel moeilijk kan maken.

Virussen? Scan ze hier!

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-11 13:19

henri8096

BIM is not a software!

Wat is er eigenlijk aan de hand in Nevada, ik heb er vanaf gisterochtend geen update meer van gezien. Zijn ze het tellen daar ineens verleerd of zo? (Wat ze normaal gesproken heel goed kunnen daar in LV)

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Joe Biden's party planned to turn our highest court into a partisan political weapon. They admitted that. They even wrote magazine articles about how they plan to do it.
nee afgelopen maand liet niet 'iets' in de senaat zien he? En de president en vele republikeinse top-politici zeiden niet 'bepaalde dingen' bij de verkiezing van Amy Coney Barrett

echt...

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• wildhagen
  • Niet online
henri8096 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 07:09:
Wat is er eigenlijk aan de hand in Nevada, ik heb er vanaf gisterochtend geen update meer van gezien. Zijn ze het tellen daar ineens verleerd of zo? (Wat ze normaal gesproken heel goed kunnen daar in LV)
Ze hebben gisteravond (onze tijd) al aangekondigd dat ze pas vanmiddag (onze tijd, 15:00 geloof ik?) verder zullen gaan met tellen. Het tellen is dus niet traag, het ligt gewoon stil.

De dikke dame heeft iig nog niet gezongen, ook al heeft Biden nu ook Michigan op zak.

Virussen? Scan ze hier!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

kazuka schreef op donderdag 5 november 2020 @ 06:35:
Ik ben nog niet helemaal zeker van Nevada en Arizona, zijn nog behoorlijk wat stemmen die geteld moeten worden. Ook raar dat AP Arizona nog steeds als een called blue state heeft staan?
Dat van Arizona begrijp ik ook niet, ook op de website van The Guardian staat deze staat nog steeds niet bij de nog te tellen staten.
henri8096 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 07:09:
Ze hadden daar het tellen stilgelegd tot donderdag, geen idee waarom...

• virofi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:07
Dr. Strangelove schreef op donderdag 5 november 2020 @ 06:46:
Arizona wordt dus nog flink spannend. PA is een kwestie van tijd en tellen om blauw te worden lijkt het?

Still not over this one :(
AZ is nog best close idd. GA lijkt Biden niet te gaan redden. PA zou inderdaad nog best eens naar Biden kunnen gaan.

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

wildhagen schreef op donderdag 5 november 2020 @ 07:08:
[...]

Kan je vergeten, Kanye West heeft gisteren al aangekondigd weer mee te zullen doen bij de presidentsverkiezingen van 2024. En dan wel in alle staten, nu deed hij maar in 12 staten mee ivm late inschrijving.

[Afbeelding]

Ben benieuwd of hij het Biden/Harris dan wel moeilijk kan maken.
Als hij serieus een bedreiging kan vormen voor gevestigde politici dan wens ik niet langer deel uit te maken van het menselijk ras...

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20:53
Laguna schreef op donderdag 5 november 2020 @ 07:12:

Ze hadden daar het tellen stilgelegd tot donderdag, geen idee waarom...
Van wat ik begreep gewoon omdat het laat was zijn ze daarna gestopt met tellen, zullen vast geen ploegendienst hebben of kleine ploegen. Ze hebben volgens CNN wel aangekondigd 5 november met (voorlopige) uitslagen te komen. Want er schijnen ook nog een aantal dagen briefstemmen te mogen binnen komen (ik dacht dat datumstempel leidend was hier)

Dat zou dan dus net als North Carolina kunnen worden, na de volgende bekendmaking pas op de plaats totdat de termijn van de briefstemmen om is. Ik meen dat de huidige stand daar dus ook de voorlopige uitslag is, waarbij de briefstemmen dus nog volgen.

[ Voor 14% gewijzigd door TIGER1125 op 05-11-2020 07:22 ]

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:07

Pierre

Van nature lui!

Gezellige boel hoor, je zal daar maar zitten en de stemmen tellen, idioot land bah.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• wildhagen
  • Niet online
Pierre schreef op donderdag 5 november 2020 @ 07:17:
Gezellige boel hoor, je zal daar maar zitten en de stemmen tellen, idioot land bah.

[Twitter]
Volgende stap is het leger inzetten.

Ik vraag me steeds meer af of ik nou zit te kijken naar verkiezingen in de VS, of dat het stiekem toch de verkiezingen in Zimbabwe, Sudan of Congo zijn ofzo :X

Begint daar echt af te glijden naar een bananenrepubliek.

Virussen? Scan ze hier!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Pierre schreef op donderdag 5 november 2020 @ 07:17:

[Twitter]
En dit alles had voorkomen kunnen worden als men (lees: Trump & Co.) gewoon het mail voting fatsoenlijk hadden laten verlopen ipv ze tot de laatste seconde tegen te werken, de USPS half ontbinden en alles er aan te doen om te zorgen dat er vertragingen zijn.

Ook dat mag op de lijst van verdenkingen als er rechtszaken komen...

Pagina: 1 ... 60 ... 180 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

[font size=18]Zero Tolerance [/font]

Voor actuele uitslagen zie:
https://alex.github.io/ny...ground-state-changes.html

Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
[font size=18]Zero Tolerance beleid[/font]
Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.

Verder zijn de volgende zaken niet toegestaan:
  • Discriminerende reacties
  • Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
  • Rants
  • Whataboutisme
  • Linkdrops
  • Sealioning
  • Het reageren op overduidelijk slechte reacties
  • De discussie over ras/afkomst en IQ is ook hier offtopic.
Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid