Toch heb ik juist het gevoel dat je het verhaal wél mooier probeert te maken. Ik probeer het even in Jip-en-Janneke-taal te lezen:
'Gewoon' aan de wet voldoen was niet goed genoeg, dus hebben we iets groters op touw gezet en dat blijkt tegen te vallen.
Dan vraag ik me af, waarom moest het zo hoogdravend ?
Vanuit het belang van de gebruiker en voor de lange termijn van Tweakers. Ik kan helaas nog niet concreter worden omdat ik dan het risico loop een belofte te doen waarvan ik nog niet weet of we die kunnen waarmaken.
Bedoel je hier dan te zeggen dat die tijdelijke oplossing een beetje meer wettelijk juist is maar eigenlijk nog steeds niet ? Want 'meer recht doen aan het wettelijke kader' is niet 'conform het wettelijke kader'.
We komen wel met een tussenoplossing die geen echte oplossing is.
De (tijdelijke) oplossing waarmee we komen is wettelijk, had er niet 'meer recht doen aan' moeten neerzetten, dat schept verwarring.
Na twee jaar kan 'relatief korte tijd' echt van-al-les betekenen. In elk geval niet op absoluut korte termijn want het is relatief. Dat je geen datum kunt geven snap ik wel maar in deze volzin zeg je feitelijk gewoon, nouja, niks.
Dat klopt helaas, ik wil geen verwachtingen creëren die we daarna niet kunnen waarmaken, maar korte termijn is, ook al moet ik 'm relatief noemen, eerder weken/maanden dan bijvoorbeeld nog een half jaar.
Dat het natuurlijk ook om centen gaat snapt iedereen wel. Maar dan kun je toch niet met droge ogen beweren dat 'de gebruiker op 1 staat' ? Uit alles proef ik dat de financiële haalbaarheid nummer 1 is. Dat is júist de reden dat die hypertoffe-op-de-markt-vooruitlopende oplossing er niet kwam. En als die relatief-snelle-oplossing dan nog steeds niet volledig aan de wet voldoet zou het wel helemaal een vertoning worden. Ik hoop dat ik ongelijk heb.
Dat is een interessant punt, we hebben er sowieso niets aan als we financieel de bietenbrug op gaan. Maar ik heb in mijn tekst bewust techniek én business gebruikt en ook in die volgorde. Het is echt een combinatie. Ik kan niet anders dan vragen of jullie ons nog wat tijd gunnen, hoezeer ik ook begrijp dat dit frustratie oplevert. Het is overigens natuurlijk niet zo dat ik de calls maak als het om dit topic gaat, maar als MT lid ben ik zeker medeverantwoordelijk. Ik ben daarnaast de laatste die puur financieel gedreven is, ook al doet mijn functienaam wellicht iets anders vermoeden

.
Ik geloof er heilig in dat een duurzame toekomst van Tweakers altijd begint bij het belang van de gebruikers. En dit moeten we dus als de sodemieter fixen, liever gisteren dan vandaag.