Cookiebalk met voorkeuren! Oh, blijkt een test...

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 15.825 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Zoetmulder
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 24-04 14:25
Anoniem: 235591 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 10:53:
Ik wil niet heel vervelend zijn @Bart Zoetmulder maar het is toch overduidelijk dat de cookiewall op Tweakers zo illegaal als de pest is. Zoals wel vaker is het vooral pappen en nat houden. Stil zitten terwijl je geschoren wordt en hopen dat de fuss weer even gaat liggen.
Geloof me ik snap je frustratie, ik denk dat als je het iedere individuele HQ'er vraagt dat dit topic ook een onbevredigd gevoel oplevert. We hebben lange tijd gewerkt aan een alternatief waarmee we juist voor de markt wilde uitlopen. Door technische beperkingen met een groot financieel gevolg is dat ons tot op dit moment niet gelukt. Dat wil niet zeggen dat we het opgegeven hebben, maar dat we een stap terug hebben moeten doen. We werken nu aan 2 concrete dingen: Een lange termijn oplossing waarbij de gebruiker op 1 staat, maar ook de business gediend is. En een tijdelijke oplossing die meer recht doet aan het wettelijke kader. Deze tijdelijk oplossing verwacht ik binnen relatief korte tijd, maar een datum kan ik nog niet geven.

Mooier kan ik het verhaal nu even niet maken, maar weet dat we volgens mij allemaal dezelfde kant op willen bewegen, ik kan niet anders dan vragen om nog een klein beetje geduld. O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:53

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Bart Zoetmulder schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 14:01:
[...]

Geloof me ik snap je frustratie, ik denk dat als je het iedere individuele HQ'er vraagt dat dit topic ook een onbevredigd gevoel oplevert. We hebben lange tijd gewerkt aan een alternatief waarmee we juist voor de markt wilde uitlopen. Door technische beperkingen met een groot financieel gevolg is dat ons tot op dit moment niet gelukt. Dat wil niet zeggen dat we het opgegeven hebben, maar dat we een stap terug hebben moeten doen. We werken nu aan 2 concrete dingen: Een lange termijn oplossing waarbij de gebruiker op 1 staat, maar ook de business gediend is. En een tijdelijke oplossing die meer recht doet aan het wettelijke kader. Deze tijdelijk oplossing verwacht ik binnen relatief korte tijd, maar een datum kan ik nog niet geven.

Mooier kan ik het verhaal nu even niet maken, maar weet dat we volgens mij allemaal dezelfde kant op willen bewegen, ik kan niet anders dan vragen om nog een klein beetje geduld. O-)
Ook deze reactie vind ik toch op z'n minst frappant. Mijn vertaling "we kijken hoe we zo lang mogelijk illegaal kunnen blijven en als er toch iemand langskomt passen we het wel een beetje aan".

Ik kan op basis van alle reacties in dit topic niet anders dan concluderen dat het Tweakers MT dit volslagen irrelevant vind. En dit zal wel weer kort door de bocht of de verkeerde toon zijn, maar dat is wel de enige conclusie die ik kan trekken als een bedrijf dit al 2 jaar laat zoals het is. Ja, IT capaciteit alleen maar alloceren op dit project is vervelend voor de roadmaps en de andere stories, maar soms haalt de realiteit je nou eenmaal in.

En die relatief korte tijd: als je er al zo lang mee bezig bent is een half jaar ook relatief kort.

Jullie realiseren je dat boetes onder AVG ook aan individuen gegeven kunnen worden naast het bedrijf zelf?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 235591

[...]

Een klein beetje geduld vraag je. Voor de zoveelste keer. Inmiddels al twee jaar geduld! Wat ik al zei is het pappen en nathouden. Er is nog helemaal niets concreets en wordt er gekeken naar het verdienmodel. Dit terwijl de gebruikers van jullie site schreeuwen om privacy en een cookiewall waaruit zij kunnen kiezen wat ze wel en niet toelaten op hun computer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:02

Grvy

Bot

@Anoniem: 235591 sorry, maar "schreeuwende" gebruikers? we hebben het over een topic van 5 pagina's met in vergelijking een handjevol gebruikers. Dat is heel wat anders dan bijv het Plus topic wat veel meer teweeg brengt.

Denk dat je de 'belangrijkheid' van die hele cookie melding overschat.
Even puur naar mezelf kijkend zal het mij echt niet boeien. Ik vind die hele wetgeving kansloos en irritant.

Ben het eens dat Tweakers zich aan de wet moet houden maar zo belangrijk is het gewoon niet en daarnaast zoals ik al eerder zei is de toezichthouder gewoon een blaffende hond zonder capaciteit.

Risico wordt dan sneller genomen zo werkt de wereld nou eenmaal. Hoe moeilijk dat ook te accepteren is.

Dit is een account.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:39
Mooier kan ik het verhaal nu even niet maken
Toch heb ik juist het gevoel dat je het verhaal wél mooier probeert te maken. Ik probeer het even in Jip-en-Janneke-taal te lezen:
We hebben lange tijd gewerkt aan een alternatief waarmee we juist voor de markt wilde uitlopen. Door technische beperkingen met een groot financieel gevolg is dat ons tot op dit moment niet gelukt.
'Gewoon' aan de wet voldoen was niet goed genoeg, dus hebben we iets groters op touw gezet en dat blijkt tegen te vallen.
Dan vraag ik me af, waarom moest het zo hoogdravend ?
Dat wil niet zeggen dat we het opgegeven hebben, maar dat we een stap terug hebben moeten doen.
We hebben het te moeilijk gemaakt en het valt tegen.
We werken nu aan 2 concrete dingen: Een lange termijn oplossing waarbij de gebruiker op 1 staat, maar ook de business gediend is.
We willen iets wat mág maar waar we ook genoeg aan over kunnen houden.
En een tijdelijke oplossing die meer recht doet aan het wettelijke kader.
Bedoel je hier dan te zeggen dat die tijdelijke oplossing een beetje meer wettelijk juist is maar eigenlijk nog steeds niet ? Want 'meer recht doen aan het wettelijke kader' is niet 'conform het wettelijke kader'.

We komen wel met een tussenoplossing die geen echte oplossing is.
Deze tijdelijk oplossing verwacht ik binnen relatief korte tijd, maar een datum kan ik nog niet geven
Na twee jaar kan 'relatief korte tijd' echt van-al-les betekenen. In elk geval niet op absoluut korte termijn want het is relatief. Dat je geen datum kunt geven snap ik wel maar in deze volzin zeg je feitelijk gewoon, nouja, niks.

Die tijdelijke oplossing komt er aan hoor, snel, echt. Denk ik.

Dat het natuurlijk ook om centen gaat snapt iedereen wel. Maar dan kun je toch niet met droge ogen beweren dat 'de gebruiker op 1 staat' ? Uit alles proef ik dat de financiële haalbaarheid nummer 1 is. Dat is júist de reden dat die hypertoffe-op-de-markt-vooruitlopende oplossing er niet kwam. En als die relatief-snelle-oplossing dan nog steeds niet volledig aan de wet voldoet zou het wel helemaal een vertoning worden. Ik hoop dat ik ongelijk heb.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Wat ik zie is een club die handelt omdat ze ermee wegkomen door zeer geringe handhaving. Dat er zonder handhaving niet al jaren geleden een oplossing uitgerold was, geeft aan dat het doel van de wet als niet relevant wordt gezien. Of in het kort: "zo lang we ermee wegkomen: fuck privacy als het ons business model raakt".

Dat is natuurlijk niet de uitgesproken boodschap, daarom wollige verhalen over tussenoplossingen en dat het écht wel belangrijk is. Maar volgens het "do as I do, not as I say" principe heb ik zonder enige wroeging adblockers/cookieblockers actief op Tweakers en alle aanverwante domeinen. En dus die tip achtergelaten bij de AP.

[ Voor 3% gewijzigd door Bundin op 12-02-2021 18:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart Zoetmulder
Toch heb ik juist het gevoel dat je het verhaal wél mooier probeert te maken. Ik probeer het even in Jip-en-Janneke-taal te lezen:

'Gewoon' aan de wet voldoen was niet goed genoeg, dus hebben we iets groters op touw gezet en dat blijkt tegen te vallen.
Dan vraag ik me af, waarom moest het zo hoogdravend ?
Vanuit het belang van de gebruiker en voor de lange termijn van Tweakers. Ik kan helaas nog niet concreter worden omdat ik dan het risico loop een belofte te doen waarvan ik nog niet weet of we die kunnen waarmaken.
Bedoel je hier dan te zeggen dat die tijdelijke oplossing een beetje meer wettelijk juist is maar eigenlijk nog steeds niet ? Want 'meer recht doen aan het wettelijke kader' is niet 'conform het wettelijke kader'.

We komen wel met een tussenoplossing die geen echte oplossing is.
De (tijdelijke) oplossing waarmee we komen is wettelijk, had er niet 'meer recht doen aan' moeten neerzetten, dat schept verwarring.
Na twee jaar kan 'relatief korte tijd' echt van-al-les betekenen. In elk geval niet op absoluut korte termijn want het is relatief. Dat je geen datum kunt geven snap ik wel maar in deze volzin zeg je feitelijk gewoon, nouja, niks.
Dat klopt helaas, ik wil geen verwachtingen creëren die we daarna niet kunnen waarmaken, maar korte termijn is, ook al moet ik 'm relatief noemen, eerder weken/maanden dan bijvoorbeeld nog een half jaar.
Dat het natuurlijk ook om centen gaat snapt iedereen wel. Maar dan kun je toch niet met droge ogen beweren dat 'de gebruiker op 1 staat' ? Uit alles proef ik dat de financiële haalbaarheid nummer 1 is. Dat is júist de reden dat die hypertoffe-op-de-markt-vooruitlopende oplossing er niet kwam. En als die relatief-snelle-oplossing dan nog steeds niet volledig aan de wet voldoet zou het wel helemaal een vertoning worden. Ik hoop dat ik ongelijk heb.
Dat is een interessant punt, we hebben er sowieso niets aan als we financieel de bietenbrug op gaan. Maar ik heb in mijn tekst bewust techniek én business gebruikt en ook in die volgorde. Het is echt een combinatie. Ik kan niet anders dan vragen of jullie ons nog wat tijd gunnen, hoezeer ik ook begrijp dat dit frustratie oplevert. Het is overigens natuurlijk niet zo dat ik de calls maak als het om dit topic gaat, maar als MT lid ben ik zeker medeverantwoordelijk. Ik ben daarnaast de laatste die puur financieel gedreven is, ook al doet mijn functienaam wellicht iets anders vermoeden 8)7 .

Ik geloof er heilig in dat een duurzame toekomst van Tweakers altijd begint bij het belang van de gebruikers. En dit moeten we dus als de sodemieter fixen, liever gisteren dan vandaag.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Bart Zoetmulder schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 18:13:

Ik geloof er heilig in dat een duurzame toekomst van Tweakers altijd begint bij het belang van de gebruikers. En dit moeten we dus als de sodemieter fixen, liever gisteren dan vandaag.
Nee dus. Als het belang van de gebruikers echt voorop staat, zoalsje hier betoogt, dan was dit al jaren geleden, in ieder geval kort na 8 maart 2019, gefixt. Dat is niet gebeurd, ondanks vele .plans, sprints, redesigns, ontwikkelingen en jaren aan gebruikte devtijd.

07-03-2019: Autoriteit Persoonsgegevens zegt "mag niet".
07-03-2019: Interpretatieverschillen zijn er wel.
08-03-2019: reviews: Cookiemuur mag niet meer. Wat nu?

06-05-2020: nieuws: Europese toezichthouders: cookiemuur is niet toegestaan
12-05-2020: Ook @Arnoud Engelfriet wijdt er een blogpost aan, waarin hij aangeeft dat een cookiewall nooit een sterk verhaal was; iets waarvan hij in de rtl nieuws bron nog zeker niet overtuigd leek.

[ Voor 4% gewijzigd door Bundin op 12-02-2021 18:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Grvy schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 17:40:
@Anoniem: 235591 sorry, maar "schreeuwende" gebruikers? we hebben het over een topic van 5 pagina's met in vergelijking een handjevol gebruikers. Dat is heel wat anders dan bijv het Plus topic wat veel meer teweeg brengt.

Even puur naar mezelf kijkend zal het mij echt niet boeien. Ik vind die hele wetgeving kansloos en irritant.

Ben het eens dat Tweakers zich aan de wet moet houden maar zo belangrijk is het gewoon niet en daarnaast zoals ik al eerder zei is de toezichthouder gewoon een blaffende hond zonder capaciteit.

Risico wordt dan sneller genomen zo werkt de wereld nou eenmaal. Hoe moeilijk dat ook te accepteren is.
Je kan het ook anders zien, denk ik, dat de 'schreeuwende Tweaker' de moed al opgegeven heeft en zich of er bij neerlegt, zoals jij, of... ja of wat? Je hebt geen keus hé. Het is accepteren of elders je heil zoeken.

Overigens is privacy altijd belangrijk. Die cookie regels zijn er mee verbonden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Scenario: Directie Tweakers blijft in opdracht gewoon net zolang rekken en wachten totdat er EU jurisprudentie is op kosten van anderen en diverse rechtszaken aan de horizon verschijnen wat tot financiële en nog meer imago schade kan leiden zodat de adverteerders zich terug trekken en tracking inkomsten te veel gaan dalen, DPG Legal doet nog een plasje over haalbaarheid, aandeelhouders morren, er gaat er een blabla (non-technisch) marketing communiqué van DPG uit naar alle tentakels met een “we conformeren ons aan het (nieuwe) minimale” en glas, plas, was.

Er wordt niet bewogen, dat kost geld, uiteindelijk zal de wal het schip keren.

U bent het product.

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-05 10:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

We vragen je niet om een mooier verhaal. We vragen je om aan de wet te voldoen, waar jullie al twee jaar de tijd voor hebben genomen (over geduld gesproken!) en daarna nog steeds niet willen committen aan een tijdlijn. Waarom staat Tweakers boven de wet?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
@Bart Zoetmulder kan je eens uitleggen wat er op tegen is om direct komende week de cookie-muur uit te zetten? Dus niet een andere mooiere betere oplossing, maar gewoon per direct geen cookie-muur?

Wat valt er dan om? Wie worden er boos en om welke reden?

Wellicht dat er hier dan meer begrip komt voor de keuzes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joesv
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Grvy schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 17:40:

Dit is niet het eerste topic hierover, zie:
Illegaal cookiebeleid van Tweakers
Hoe is de stand van zaken mbt Cookie Wall op Tweakers?
Adr01 in "Voldoet Tweakers.net niet aan AVG/GDPR?"
Cookiewall op tweakers, dat mag toch niet?

Daarnaast zie je dat het vaak aangehaald wordt wanneer er weer en artikel geschreven wordt over cookies / cookiewalls.

De toezichthouder mag nog zo weinig doen, het neemt niets weg van het feit dat het gewoon niet klopt met de wet. Zoals ook vaak genoeg door Tweakers zelf in een artikel aangehaald wordt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

vanaalten schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 21:08:
@Bart Zoetmulder kan je eens uitleggen wat er op tegen is om direct komende week de cookie-muur uit te zetten? Dus niet een andere mooiere betere oplossing, maar gewoon per direct geen cookie-muur?

Wat valt er dan om? Wie worden er boos en om welke reden?

Wellicht dat er hier dan meer begrip komt voor de keuzes.
Simpel en het is eerder gezegd: verdienmodel. Jij bent letterlijk het product op Tweakers voor de adverteerders. Tweakers/DPG verdienen hun centen aan jou privacy met tracking tools en illegale cookies en jouw personalia.

En dat is er op tegen een zoals de wet voorgeschreven cookiewall te implementeren op Tweakers.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Mschamp
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11:10
Tja, ik ben ondertussen al een jaar bezig met elke maand hier een klacht in te dienen tegen Tweakers/DPG, maar ze blijven zich niets van aantrekken blijkbaar:
https://autoriteitpersoon...n/klacht-melden-bij-de-ap
Misschien als meer mensen het doen.
Ik vind het echt niet kunnen dat een technologiesite zich 2 jaar niet aan de wet houdt, en na 2 jaar nog niet met een tijdlijn kan komen, maar wel tijd heeft om gebruikers nog meer geld af te troggelen door premium/plus te introduceren.
Misschien mooi punt om als gebruikers te maken: niemand neemt plus tot Tweakers zich volledig aan de wet houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
...

[ Voor 98% gewijzigd door Gomez12 op 16-02-2021 23:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Danny
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-03 12:05
Mschamp schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 11:15:
Tja, ik ben ondertussen al een jaar bezig met elke maand hier een klacht in te dienen tegen Tweakers/DPG, maar ze blijven zich niets van aantrekken blijkbaar:
https://autoriteitpersoon...n/klacht-melden-bij-de-ap
Misschien als meer mensen het doen.
Ik vind het echt niet kunnen dat een technologiesite zich 2 jaar niet aan de wet houdt, en na 2 jaar nog niet met een tijdlijn kan komen, maar wel tijd heeft om gebruikers nog meer geld af te troggelen door premium/plus te introduceren.
Misschien mooi punt om als gebruikers te maken: niemand neemt plus tot Tweakers zich volledig aan de wet houdt.
Tja, ik ben zelf niet zo van het klikken, maar wat tweakers doet is niet alleen verre van netjes en illegaal, het neigt ook nog eens naar een vorm van concurrentievervalsing. Ze kunnen users nu verplichten alles maar te accepteren omdat ze anders gewoonweg niet op de site komen, waar alle concurrerende sites al lang en breed aan de wet hebben moeten voldoen en dus veel users moeten toelaten zónder tracking cookies en aanverwante vormen van tracking omdat die de tracking eenvoudigweg weigeren.
De AP heeft het nu nog druk, maar hopelijk krijgen ze snel dat extra personeel en zal - eveneens op straffe van een dwangsom zoals andere sites die eis ook kregen - tweakers op zeer korte termijn zich net als iedereen ook gewoon aan de wet moeten houden.
Maar eerlijk gezegd vind ik het nogal schandalig dat een site als tweakers dit al jaren aan z'n laars lapt.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:51
Inmiddels is Tweakers de enige website die expliciet genoemd wordt door de Consumentenbond over de verboden cookiewall en hiermee op de startpagina van nu.nl terechtgekomen.

Wel weer een prestatie om trots op te zijn voor een tech site, zelfs de kranten doen het beter...

[ Voor 5% gewijzigd door MarcelGo op 03-03-2021 11:51 ]

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@MarcelGo

https://www.consumentenbo...ijd-lak-aan-privacyregels
Sturende menu’s
De cookiemuren, die de onderzoekers in 2018 en 2019 (bij datingsites en bij websites over geloof, ziekte en geaardheid) nog veel aantroffen, blijken gelukkig grotendeels verdwenen. Alleen Tweakers gebruikt deze techniek nog, ondanks dat die niet is toegestaan.
Wel vonden de onderzoekers meer ingewikkelde en sturende menu’s. Op 41 sites moeten bezoekers allerlei menu’s doorworstelen om reclamecookies uit te schakelen, terwijl het accepteren van alle cookies op diezelfde sites juist heel simpel is. Ook zijn de cookieverklaringen soms erg uitgebreid. Marktplaats.nl spant de kroon met een ruim 68.000 woorden tellende verklaring. En wie wil controleren of alle cookie-instellingen goed staan, moet pagina’s lang scrollen om 20 cookieschuifjes te controleren.
Mooi dat je in het lijstje genoemd wordt van geloof, ziekte en geaardheid, daarna komt Tweakers, een IT forum, wat zijn zaakjes niet op orde heeft... slecht voor de naam. \
\

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-05 10:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

MarcelGo schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 11:50:
Inmiddels is Tweakers de enige website die expliciet genoemd wordt door de Consumentenbond over de verboden cookiewall en hiermee op de startpagina van nu.nl terechtgekomen.

Wel weer een prestatie om trots op te zijn voor een tech site, zelfs de kranten doen het beter...
Hier schaam je je als Tweakers-medewerker toch voor? Hell, ik als ex-vrijwilliger schaam me hiervoor.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:22
Eens kijken of de nieuwsredactie dit ook nieuwswaardig vindt. Submit gedaan. :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
MuddyMagical schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 12:31:
Eens kijken of de nieuwsredactie dit ook nieuwswaardig vindt. Submit gedaan. :D
Dit lijkt me zeer relevant nieuws. Dat T.net de enige site uit de selectie van de Consumentenbond is die het nog op een onwettelijke manier aanpakt, kun je mijns inziens simpelweg niet negeren.

De tijd "om af te wachten" op een proefproces (dat was ooit het argument geloof ik?) is voorbij. Dat heeft iedereen door, behalve T.net. Beschamend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Mystikal_

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

@Bart Zoetmulder en, hoe staat het ervoor? Heeft t consumentenbond artikel een mooi lijstje gekregen voor aan de muur?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Breezers
Nu.nl heeft vanochtend ook het artikel geplaatst waarbij Tweakers met naam en toenaam voor heel de wereld wordt genoemd.

https://www.nu.nl/tech/61...illegaal-volgcookies.html

Dan schaam je toch de ballen uit je broek als “Tech” site .....

Daar gaat je imago, fijne taak voor marketing om dit weer positief te draaien, directie en aandeelhouders zullen daar ook blij mee zijn, adverteerders die toch maar deze maand even niet de reclame op Tweakers wilt hebben etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
_Mystikal_ schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 13:27:
@Bart Zoetmulder en, hoe staat het ervoor? Heeft t consumentenbond artikel een mooi lijstje gekregen voor aan de muur?
Wel grappig met Tweakers Events hielden ze zich ook al niet 100% aan de AVG. Die AVG is wel een dingetje voor ze. Maar ow wee als je als user regels probeert te omzeilen dan wordt er wel direct ingegrepen.

[ Voor 6% gewijzigd door CyberMania op 03-03-2021 13:37 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Trouble
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Trouble

Everything is awesome

[...]

Wat een hoop geblaat. Jullie lopen al 2 jaar achter de feiten aan, omdat je het zonodig 'anders' wilt doen.

Implementeer gewoon een standaard, kloppende oplossing. En bouw achter de schermen de volgende tien jaar aan die fancy oplossing :P

| 17 December 1991 | De Nerdette |

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Liep men maar slechts "achter de feiten aan", het is gewoon al 2 jaar niet toegestaan.

Het is echt werkelijk beschamend, vooral omdat dingen als Premium implementeren wel gewoon kan. Sure, vast niet 1 op 1 te vergelijken, maar het kost allebei wel dev-tijd, vergadertijd en wat al niet meer. Het ziet er in ieder geval erg vreemd uit.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Maarten2212
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 16:05
Laten we eerlijk zijn, sinds de overname van DPG staat winst boven de gebruikers. Het jammerlijke is vooral dat zelfs de winst boven de wet staat ondertussen (of eigenlijk al twee jaar). Hopelijk wordt Tweakers snel aangepakt door de AP dat het verbetert en mogelijk individuele boetes.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Wel apart, Tweakers klaagt dat te veel gebruikers een ad-blocker gebruiken.

Wat zegt de Consumentenbond, de grootste consumentenvertegenwoordiger van ons land, aan ons vandaag?
Positief is dat de cookiemuur nagenoeg verdwenen is. Alleen op Tweakers.net staat hij nog overeind.
Wat kun jij doen om je privacy te beschermen?

Consumenten die geen risico willen lopen op advertentievolgcookies (ongevraagd of opgedrongen) kunnen een adblocker installeren. Deze blokkeert effectief de meeste volgcookies en andere trackers van commerciële bedrijven.
Tja naar wie moeten we nu luisteren? @Moonsugar

[ Voor 25% gewijzigd door CyberMania op 03-03-2021 14:15 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MarcelGo
Wat ook wel erg opvalt is hoe de redactie @WoutF hiermee in zijn maag zit, gisteren het lek bij Ticketcounter geen woord over DPG waaronder Tweakers valt, mijn gegevens zijn gelekt van een DPG webshop en niet van Ticketcounter (dierentuinen in het bericht), vandaag een bericht van Consumentenbond zelfs op NU.nl waarbij Tweakers erg negatief in het nieuws komt.

Volgens mij moet je juist hierover berichten! @Moonsugar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Zoetmulder
_Mystikal_ schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 13:27:
Ik wil heel graag reageren en een update geven, maar ik ben niet in de lead op dit topic en heb tevens niet de volledige informatie. Ik ben tegelijk natuurlijk wel betrokken en dus heb ik intern e.e.a. aangekaart, maar kan hier helaas nog geen inhoudelijk antwoord op geven.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 16:40

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Topicstarter
Bart Zoetmulder schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 17:24:
[...]

Ik wil heel graag reageren en een update geven, maar ik ben niet in de lead op dit topic en heb tevens niet de volledige informatie. Ik ben tegelijk natuurlijk wel betrokken en dus heb ik intern e.e.a. aangekaart, maar kan hier helaas nog geen inhoudelijk antwoord op geven.
Jammer, dit zou hét moment zijn geweest om echt met de billen bloot te gaan en met een stevige en oprechte mea culpa te komen, waarin tweakers aangeeft er dit keer gewoon echt naast te hebben gezeten en nu inziet dat het gekozen pad niet de juiste was.

Het plan hoeft in die zin ook niet te veranderen natuurlijk. Je had al ingezet op korte temijn wettelijk kader en lange termijn trackingless. Een echte update, met transparantie, hierover zou fijn zijn. Als iemand die ook al ruim 20 jaar in het vak zit weet ik: op deze momenten moet je eerlijk zijn. Is mei haalbaar voor het opheffen van de cookiewall? Ook al is dat nog 2 maanden weg: beloof dat en betrek daarna gebruikers in het plan om trackingless te gaan. Dat laatste plan is namelijk vrij uniek (en best wel tof, moet ook gezegd worden) en verdient best wat meer exposure, maar niet voordat de cookiewall weg is.

Vandaag kwam tweakers door hun acties negatief in het nieuws. Dit moet toch op de één of andere manier bij de varantwoordelijken, de commercieel manager incluis, aankomen. Elkaar de verantwoordelijkheid toeschuiven lijkt me niet de juiste reactie.

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

MarcelGo schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 16:14:
Wat ook wel erg opvalt is hoe de redactie @WoutF hiermee in zijn maag zit, gisteren het lek bij Ticketcounter geen woord over DPG waaronder Tweakers valt, mijn gegevens zijn gelekt van een DPG webshop en niet van Ticketcounter (dierentuinen in het bericht), vandaag een bericht van Consumentenbond zelfs op NU.nl waarbij Tweakers erg negatief in het nieuws komt.

Volgens mij moet je juist hierover berichten! @Moonsugar
Wat ik al eerder zei is dat Tweakers onder de vleugels zit van de DPG en sinds die tijd netjes opzit en pootjes geeft. Dat mag je niet hardop zeggen, het wordt ontkent, je wordt gewaarschuwd, je krijgt een ban, de tekst wordt verwijdert, maar ieder weldenkend mens weet dat het zo is. Ergens moeten de centen vandaan komen. Is het niet van advertenties dan is het wel van je gegevens.

Een adblocker mag je niet gebruiken volgens de voorwaarden. Daar ben je akkoord mee gegaan als het goed is. Fair deal en menig persoon heeft er voor op de donder gehad en is gewaarschuwd met een ban. Maar nu is een adblocker zeker gerechtvaardigd juist omdat je niet meer keuzes hebt dan te accepteren dat je gegevens gebruikt worden voor commerciële doeleinden. Waren we eerder nog 'de community' nu ben je 'het product'. Zelfs als je dus één of ander nietszeggend premium abbootje hebt lever je vol overgave je gegevens in omdat je met je kop tegen een cookie wall aanloopt die illegaal en onwettig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Bart Zoetmulder schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 17:24:
[...]

insert icanteven.gif

Het lijkt wel dat andere topic te worden waarin we niet over dit onderwerp mogen praten. Hopen dat als t zo lang mogelijk doodgezwegen wordt iedereen weer doorgaat met andere dingen.

Maar goed, ik zal wel cynisch zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Zoetmulder
mOrPhie schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 18:04:
[...]

Jammer, dit zou hét moment zijn geweest om echt met de billen bloot te gaan en met een stevige en oprechte mea culpa te komen, waarin tweakers aangeeft er dit keer gewoon echt naast te hebben gezeten en nu inziet dat het gekozen pad niet de juiste was.

Het plan hoeft in die zin ook niet te veranderen natuurlijk. Je had al ingezet op korte temijn wettelijk kader en lange termijn trackingless. Een echte update, met transparantie, hierover zou fijn zijn. Als iemand die ook al ruim 20 jaar in het vak zit weet ik: op deze momenten moet je eerlijk zijn. Is mei haalbaar voor het opheffen van de cookiewall? Ook al is dat nog 2 maanden weg: beloof dat en betrek daarna gebruikers in het plan om trackingless te gaan. Dat laatste plan is namelijk vrij uniek (en best wel tof, moet ook gezegd worden) en verdient best wat meer exposure, maar niet voordat de cookiewall weg is.

Vandaag kwam tweakers door hun acties negatief in het nieuws. Dit moet toch op de één of andere manier bij de varantwoordelijken, de commercieel manager incluis, aankomen. Elkaar de verantwoordelijkheid toeschuiven lijkt me niet de juiste reactie.
De inhoudelijke reactie is in voorbereiding, ik wilde vandaag in ieder geval reageren, zwijgen voelt ook niet goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pookie79
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-11-2024
[...]

We hebben lange tijd gewerkt aan een alternatief waarmee we juist voor de markt wilde uitlopen. Door technische beperkingen met een groot financieel gevolg is dat ons tot op dit moment niet gelukt.
Wat vaak gehekeld wordt zijn juist de te omslachtige manieren waarop cookies uitschakelen worden aangeboden. (ook in het artikel van de consumenten bond, maar ook bv bij de volkskrant .)

Ik ben dus erg benieuwd wat voor bijzondere technieken er nodig zijn voor een afwijsknop? Of is de uitdaging toch stiekem om zo dicht mogelijk op het maximaal toelaatbare uit te komen (net akkoord volgens de letter van de wet, maar zeer onwenselijk en tegen de essentie van de wet)

[ Voor 4% gewijzigd door pookie79 op 04-03-2021 10:14 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Trouble
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Trouble

Everything is awesome

Bart Zoetmulder schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 00:09:
[...]

De inhoudelijke reactie is in voorbereiding, ik wilde vandaag in ieder geval reageren, zwijgen voelt ook niet goed.
Ah, die zien we dus over een jaar of ... 2? Wel geplaatst worden?

| 17 December 1991 | De Nerdette |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:10
wat een bak incompetentie zeg, als je zo lang duidellijk de wet overtreed dan kun je toch niet meer met goed fatsoen naar je werk komen en gewoon weer lekker een nieuwe dag starten... ?

Ik heb zoals iedereen alles maximaal geblokkeerd met Ad-blockers. Iedereen die nadenkt, zeker een commercieel manager zoals @Bart Zoetmulder kan bedenken dat de wedloop op internet qua tracking en blockers en advertenties maar 1 uitkomst heeft.

De cycle is
- maak wat moois en je krijgt traffic
- shit hoe verdienen we geld, eh gooi dr wat ads op
- gebruikers vinden ads klote, dus blokkeren die maximaal
- probeer dan gewoon iedereens gegegevens zoveel mogelijk te harvesten en verkopen
- mensen blokkeren dat ook zoveel mogelijk
- repeat
-repeat

Ik weet wel dat er premium is maar door dit soort praktijken zal ik nooit premium kopen, het voelt gewoon te vies en commercieel allemaal.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pookie79
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-11-2024
Fr33z schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 10:12:

Ik weet wel dat er premium is maar door dit soort praktijken zal ik nooit premium kopen, het voelt gewoon te vies en commercieel allemaal.
Reclame vind ik absoluut niet erg. Voor niets gaat de zon op. Trackers pushen en bewust de wet overtreden maakt juist dat veel mensen adblokkers gebruiken. De circel is voor mij dan ook meer:

Minder inkomsten
Meer trackers en meer op de grens gaan zitten (of zoals in dit geval er overheen)
Mensen gaan blockers gebruiken
etc...

Edit:
Veel sites vinden het een recht om trackers in te kunnen zetten. Met als argument dat ze anders geen winst kunnen maken. Echter mag ik ook geen oma's beroven omdat ik anders geen inkomen heb. Als men niet bereid is jouw prijs te betalen, zul je toch echt over je verdienmodel moeten na denken. En misschien hebben dan niet alle sites een bestaansrecht. Dat kan gewoon zo zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door pookie79 op 04-03-2021 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Zoetmulder
Trouble schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 09:57:
[...]

Ah, die zien we dus over een jaar of ... 2? Wel geplaatst worden?
Je mag mij eraan houden dat dit een kwestie is van dagen en niet jaren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

pookie79 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 09:54:
[...]

Wat vaak gehekeld wordt zijn juist de te omslachtige manieren waarop cookies uitschakelen worden aangeboden. (ook in het artikel van de consumenten bond, maar ook bv bij de volkskrant .)

Ik ben dus erg benieuwd wat voor bijzondere technieken er nodig zijn voor een afwijsknop? Of is de uitdaging toch stiekem om zo dicht mogelijk op het maximaal toelaatbare uit te komen (net akkoord volgens de letter van de wet, maar zeer onwenselijk en tegen de essentie van de wet)
Ik zie op veel buitenslandse sites een 'accept all' button waarmee je alle cookies accepteert, een 'reject all' waarbij alleen essentiële cookies toegestaan worden, of een 'customize' button staan. Zo simpel kan het zijn.

Ik begrijp werkelijk niet langer meer wat de moeite is om het te implementeren in de site. Tweakers heeft er ruim de tijd voor gehad en zelfs voor het wettelijk verplicht werd is er een tijd geweest dat je je kon voorbereiden. Je zou je de ogen uit je hoofd schamen. Dat je jezelf nog een tech site durft te noemen waarbij je de community hoogacht wordt zo langzamerhand wel een lachertje.

Heel concreet is het 'een beetje zus en zo en we/Tweakers komen er wel op terug maar niet nu want dan doe ik uitspraken die ik niet kan beloven of ik krijg van bovenaf op mijn kloten want het kost de DPG dan inkomsten'. Zoiets is het toch @Bart Zoetmulder?
Bart Zoetmulder schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:55:
[...]

Vele dagen zijn ook een jaar :+

Eigenlijk is het heel simpel: gaat Tweakers door met de wet overtreden? Zo ja, waarom doet Tweakers dat? Zo nee, in welk tijdsbestek zien we een aangepaste doch eenvoudige cookiewall op Tweakers met 'accept all', 'reject all' of 'customize'?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MarcelGo
Het is inderdaad eigenlijk extreem simpel, je voldoet nu niet aan de wet en dat kun je oplossen door eerst de cookiewall uit te zetten en dan gaan zoeken/werken aan de oplossing.
Je verschuilen achter adverteerders is best vreemd, daarvoor heb je nu tijd genoeg gehad, nu eerst de gebruikers de gelegenheid geven van je wettelijk goedgekeurde website gebruik te maken en zodra alles weer in orde is kun je de adverteerders ook weer tevreden stellen.
Het blijft een rare situatie, Tweakers is groot geworden door de community en die krijgt nu geen fatsoenlijke behandeling.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:02

Grvy

Bot

[...]

Dagen? Wat voor logge organisatie hebben jullie in godsnaam? Hier moet je meteen bovenop zitten en moet een kwestie van uren zijn. Niet dagen. Wat een onzin zeg.

Het is geen nieuwe informatie, je moet alle info verzamelen en communiceren wat jullie nu concreet gaan doen. Het feit dat het -dagen- moet duren voordat dit kan is onacceptabel en bewijst dat Tweakers het gewoon niet serieus genomen heeft in mijn ogen. 8)7 (los van mijn eigen mening hierover en die wetgeving..)

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

[...]

360?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 16:40

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Topicstarter
Zullen we gewoon even de reactie van Tweakers afwachten? Dat lijkt me op dit moment even de meest constructieve aanpak.

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

mOrPhie schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 15:07:
Zullen we gewoon even de reactie van Tweakers afwachten? Dat lijkt me op dit moment even de meest constructieve aanpak.
Definieer 'even'. Want die term is nogal betrekkelijk en onderhevig aan interpretatie, me dunkt. Zeker op tweakers.

Zo simpel kan het zijn. Ter voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nyg_72wRheMeDKpiFClKc22RF10=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5rPXx0tFGVS6syfCHFOtGeKx.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 235591 op 04-03-2021 22:27 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Bart Zoetmulder
Ik snap dat opmerkingen als 'even' en 'dagen' nog niet erg concreet zijn, dus hierbij concreter: Begin volgende week kunnen jullie een bericht over de ontstane situatie verwachten en een aankondiging van de oplossing die op korte termijn zal worden geïmplementeerd. We zijn ons ervan bewust dat we een inschattingsfout hebben gemaakt en zullen met een uitgebreide verklaring komen en uitleggen hoe we de toekomst voor ons zien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Welke ontstane situatie precies? Want er is bij T.net juist helemaal niets veranderd, wat natuurlijk het probleem is.

Of bedoel je de situatie dat T.net struisvogel speelt met de kop in 't zand, niet luistert naar hun gebruikers en opééns blijkt dat ze de enige zijn die nog een onwettige site heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brinkiewestland
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
De ontstane situatie is waarschijnlijk dat ze niet voor "goed "zijn gegaan (de standaard DPG aanpak) maar voor "perfect" (een totaal trackingvrije site) en dat dit niet gelukt is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:12

crisp

Devver

Pixelated

Brinkiewestland schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 08:06:
De ontstane situatie is waarschijnlijk dat ze niet voor "goed "zijn gegaan (de standaard DPG aanpak) maar voor "perfect" (een totaal trackingvrije site) en dat dit niet gelukt is
Nou ja, de standaard aanpak van DPG hebben we dus getest (lees dit topic maar vanaf het begin) maar dat werd toch niet echt als 'goed' ontvangen hier ;)

En onze missie is nog steeds die trackingvrije site, maar dat is inderdaad nog niet gelukt. Daar wordt echter nog wel hard aan gewerkt.

Intentionally left blank

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
Bart Zoetmulder schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 23:51:
Ik snap dat opmerkingen als 'even' en 'dagen' nog niet erg concreet zijn, dus hierbij concreter: Begin volgende week kunnen jullie een bericht over de ontstane situatie verwachten en een aankondiging van de oplossing die op korte termijn zal worden geïmplementeerd. We zijn ons ervan bewust dat we een inschattingsfout hebben gemaakt en zullen met een uitgebreide verklaring komen en uitleggen hoe we de toekomst voor ons zien.
Na 2 jaar lang er op geattendeerd te zijn is Tweakers het punt al voorbij dat het een simpele "inschattingsfout" is geweest in mijn ogen. Iemand binnen Tweakers dacht er mee weg te komen of heeft niet de juiste prioriteiten gesteld. En nu de AP en ACM er bovenop zitten is het huilen.

Bespaar de moeite om te vertellen "hoe we de toekomst voor ons zien" want dat is al meerdere keren naar voren toe gekomen in dit en andere topics de afgelopen 2 jaar. (totaal trackingvrije site). Vertel nou eens concreet hoe het er voor nu voorlopig gaat uitzien en werken om wel aan die wetgeving te voldoen. Ik laat mij graag verrassen begin volgende week met een concreet plan. :)
crisp schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 09:36:
[...]

Nou ja, de standaard aanpak van DPG hebben we dus getest (lees dit topic maar vanaf het begin) maar dat werd toch niet echt als 'goed' ontvangen hier ;)

En onze missie is nog steeds die trackingvrije site, maar dat is inderdaad nog niet gelukt. Daar wordt echter nog wel hard aan gewerkt.
Met wat nadenken had Tweakers zelf kunnen verzinnen dat die testmethode irritaties bij de gebruikers zou opwekken. "Hard werken" ergens aan is trouwens geen excuus om al 2 jaar lang niet aan de wetgeving te voldoen die ook op een andere manier nageleefd kon worden. Je zou daaruit kunnen opmaken dat er ergens incompetentie in het werk proces zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

dylan111111 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 11:58:
[...]

Met wat nadenken had Tweakers zelf kunnen verzinnen dat die testmethode irritaties bij de gebruikers zou opwekken.
Soms heb je dat helaas nodig om te kunnen overtuigen.
"Hard werken" ergens aan is trouwens geen excuus om al 2 jaar lang niet aan de wetgeving te voldoen die ook op een andere manier nageleefd kon worden. Je zou daaruit kunnen opmaken dat er ergens incompetentie in het werk proces zit.
Zeker geen incompetentie, maar de advertentiemarkt is soms nog wat conservatief waardoor dit soort processen lang duren. Daar hebben we ons wel wat in vergist...

Intentionally left blank

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
crisp schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 12:27:
[...]

Overtuigen van wat? Ik heb het niet kunnen terug vinden in dit topic namelijk.
Om " inzicht te geven voor een optimale gebruikerservaring" welke Tweakers als rede heeft opgegeven voor de test had natuurlijk ook op een andere manier onderzocht kunnen worden.
[...]
Zeker geen incompetentie, maar de advertentiemarkt is soms nog wat conservatief waardoor dit soort processen lang duren. Daar hebben we ons wel wat in vergist...
Vergissen kan zeker een onderdeel zijn van incompetentie. Dat Tweakers de laatste is die nog gebruik maakt van een cookiemuur zal echt niet alleen aan de "advertentiemarkt " liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

dylan111111 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 12:54:
[...]

Overtuigen van wat? Ik heb het niet kunnen terug vinden in dit topic namelijk.
Om " inzicht te geven voor een optimale gebruikerservaring" welke Tweakers als rede heeft opgegeven voor de test had natuurlijk ook op een andere manier onderzocht kunnen worden.
Niet wat maar wie. In dit geval om te laten zien dat de oplossing van DPG voor Tweakers geen goede match was.
[...]

Vergissen kan zeker een onderdeel zijn van incompetentie. Dat Tweakers de laatste is die nog gebruik maakt van een cookiemuur zal echt niet alleen aan de "advertentiemarkt " liggen.
Het verklaart waarom we nu op dat punt staan, maar ik wil hier niet verder vooruit lopen op de communicatie die hierover nog gaat komen dus ik zal het daar even bij moeten laten.

Intentionally left blank

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

crisp schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 12:59:
[...]

Niet wat maar wie. In dit geval om te laten zien dat de oplossing van DPG voor Tweakers geen goede match was.
Ik kan het gemist hebben, maar dit blijkt niet uit de reacties in dit topic? Want dit topic gaat vooral over het format dat gekozen is om eea te testen... En daar kwam de nodige weerstand op, volgens mij niet (of minder) op de daadwerkelijke nieuwe oplossing.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

naitsoezn schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 13:02:
[...]

Ik kan het gemist hebben, maar dit blijkt niet uit de reacties in dit topic? Want dit topic gaat vooral over het format dat gekozen is om eea te testen... En daar kwam de nodige weerstand op, volgens mij niet (of minder) op de daadwerkelijke nieuwe oplossing.
Wellicht niet (alleen) dit topic. Er is ook binnen de crew veel over geduscisseerd, en vziw zijn er ook usabilitytests mee uitgevoerd.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1031525

[...]

[...]

Je blijft praten alsof het jullie eigen vrije keuze is om wel of geen cookiewall toe te staan en dat dat tot nu toe 'helaas' nog niet gelukt is. Leeft er bij anderen op kantoor ook het idee dat deze cookiewall een vrije keuze is? Dan snap ik wel waar het mis gaat...

En je ergens in vergissen kan een teken zijn van een slecht inschattingsvermogen, en dus incompetentie.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 1031525 op 07-03-2021 07:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Tijd voor een nikchange? Bart Zoetmulder -> Bart Zoethouder?

Ik begrijp dat je namens Tweakers hier spreekt maar het wordt nu toch wel een heel langdradig verhaal met iedere keer hetzelfde.

Toevallig ditzelfde ook gezien op een ander forum, wel een stuk kleiner weliswaar, waar ook een groter geheel achter zit. "De onderneming" is niet bezig met een deel maar alleen met het geheel. Dat betekent dat het deel, in dit geval Tweakers, op zichzelf minder prioriteit heeft. Immers "De onderneming" moet draaiende blijven en winst maken. Wat een individueel onderdeel doet is in die zin van ondergeschikt belang. Zo voelt het althans wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Het bewijst weer dat principes altijd te koop zijn :)

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Breezers
Afbeeldingslocatie: https://i.imgflip.com/50r2b9.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart Zoetmulder
Bart Zoetmulder schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 23:51:
Om te verduidelijken wat 'begin volgende week' nu precies is; Communicatie is bijna klaar, morgen komen we met een update/verklaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1031525

Wacht. Jullie komen met een 'verklaring'? Waarom niet morgen de cookiewall uitzetten?! Jullie gaan verklaren waarom jullie van mening zijn dat de AVG niet voor jullie geldt? Jezus, ik ben écht ontzettend benieuwd naar die verklaring...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Zoetmulder
Anoniem: 1031525 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 15:34:
Wacht. Jullie komen met een 'verklaring'? Waarom niet morgen de cookiewall uitzetten?! Jullie gaan verklaren waarom jullie van mening zijn dat de AVG niet voor jullie geldt? Jezus, ik ben écht ontzettend benieuwd naar die verklaring...
Ter verduidelijking; een verklaring en een oplossing,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-05 13:52

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica