Nee ik bedoel de casus van de TS.
De TS heeft aangegeven juist wel bezwaar te willen gaan aantekenen!
Als iemand die ik niet ken, zo’n geintje met mij zou uithalen, ben je nog niet van mij af.
Als ik bewoner van de 2 onder 1 kap zou zijn, zou ik echt woest zijn op de TS, als de consequentie is dat ik vervolgens geen gas krijg en de gemeente dit recht wil zetten.
jerh schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 07:53:
Ik sluit me aan: typisch. Dat klinkt wel heel erg ik gericht. Ik neem aan dat het door emotie gedreven is. Je kunt door deze stelling namelijk nergens meer tegen ageren, ook als je bezwaarmaker een terecht punt hebt. Er is altijd wel een nadelig punt voor iemand. Ik vind wel dat je de andere partij vooraf duidelijk moet maken wat je beweegredenen zijn om bezwaar te maken, zodat ze verheldering kunnen geven en wellicht de zorg/bezwaarpunten kunt wegnemen.
Leven en laten leven, niet alles en iedereen met regeltjes willen controleren.
Laat je mij niet “leven”, waarom zou ik jou dan wel laten “leven”.
Acties en stappen die je neemt hebben consequenties. Vooral als je iemand in zijn levensgenot raakt. Niet iedereen kijkt er dan meer zo zakelijk naar.
Als jij ervoor kiest om iemand die je niet kent, waar je persoonlijk niets mee te maken hebt persoonlijk nadelig te raken, moet je ook met de mogelijke consequenties leven.
In het gunstigste geval kan die persoon vertraagd zijn huis betreden en heeft hij langer een tweede woning nodig, dan zou het beperkt kunnen zijn tot duizend euro, maar als hij echt alles om moet gooien.
Dan kan het je “democratisch recht” zijn, maar ik zou als die bewoner echt witheet worden. Echt denken: waar bemoei je je mee?!
Sommige dingen moet je je niet druk om moeten maken. Vooral niet individuele gevallen waar je niets mee te maken hebt.