Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PresidentSkroob
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11-09 10:14
haha, en ook zo'n 40 euri schuuropslagrek he? geweldig! #alshetwerktdanwerkthet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy8
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-09 21:24
PresidentSkroob schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 13:37:
[...]

Ik heb zo'n starfield controller...is dat gewoon of Elite? heb geen idee

zoiets:
[Afbeelding]
Dat is de standaard controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

PresidentSkroob schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 13:37:
[...]

Ik heb zo'n starfield controller...is dat gewoon of Elite? heb geen idee

zoiets:
[Afbeelding]
Dat is een “normale”. De elite heeft diverse opties zoals backpaddles, hairtiggers en wisselbare thumbsticks.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
MrGizMo schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 13:33:
[...]

Werkt ook op xbox dacht ik? Alleen na 15 min komt ie idd met een melding
Je moet dat standby scherm van de Xbox uit zetten waar die achievements laat zien en je controller aan de usb hangen. Tenminste zo heb ik vele uren AFK gestaan bij GTA V. Nog geen aandrang gehad om het bij dit spel te proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Pfff wat een toffe MP race gehad net. 9 rondjes op Mugello. Ik dacht… dat ga ik uit rijden op hard. Ging vrij aardig tot 2 / anderhalf rondje voor het einde. Daarna verloor ik gewoon 7 sec per rondje. De meta is toch medium en pitten gok ik. :)

Verder heb ik nu echt door dat ik veel meer moet liften van het gas met mijn pedalen. Ik dacht dat ik best wel veel lifte maar als ik dan naar rechts kijk zie ik dat mijn “lift” acties nog steeds 80+% gas was. Dus ff kijken of ik dat nog kan finetunen in de instellingen in het menu of dat ik er gewoon meer bewust van moet worden. :) Hopelijk begin volgende week mijn nieuwe “rem” binnen en dan weer opnieuw beginnen te leren rijden :P

[ Voor 47% gewijzigd door uchiha tijntje op 06-10-2023 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-09 11:35

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Nu lieo hij ook vast na supee sedans en dan doorgaan naar een nieuwe serie...kan ik de laatste race weer opnieuw doen. Begin me er wel flink aan te irriteren

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-09 20:17
PresidentSkroob schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 13:41:
[...]

Die waren eens in de aanbieding bij de Praxis. Heb er toen 6 gehaald; ook omdat ik net in een verhuizing zat en de berging moest inrichten :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:18
D-Ed schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 13:35:
[...]

Zeg eens tegen @timmie271 dat ie nieuwe sokken aandoet -O-
Jaja, ze gaan al een keer weg binnenkort. Maar zonde om ze dan niet eerst nog even te dragen :+

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
PresidentSkroob schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 13:41:
[...]

Is je de verhuisdozen onder de tv in de hoek nog niet opgevallen? _O-

Maar wat je zegt if it works it ain't stupid oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troubled
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-08 19:23
Hoe werkt dit spel met een stuur tov Forza Horizon? Die laatste vond ik namelijk niet echt fijn spelen met een stuur. Is het vergelijkbaar met F1, Dirt of Assetto Corsa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
timmie271 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 14:29:
[...]

Jaja, ze gaan al een keer weg binnenkort. Maar zonde om ze dan niet eerst nog even te dragen :+
Ik bedoel meer dat je ze gisteren ook aanhad als ik de foto mag geloven ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:39
LOL. Ik haat regenraces.. in welke game dan ook.
Uitgerekend de eerste multiplayer race die ik in de regen rij win ik. _O-

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 13:54:
Pfff wat een toffe MP race gehad net. 9 rondjes op Mugello. Ik dacht… dat ga ik uit rijden op hard. Ging vrij aardig tot 2 / anderhalf rondje voor het einde. Daarna verloor ik gewoon 7 sec per rondje. De meta is toch medium en pitten gok ik. :)

Verder heb ik nu echt door dat ik veel meer moet liften van het gas met mijn pedalen. Ik dacht dat ik best wel veel lifte maar als ik dan naar rechts kijk zie ik dat mijn “lift” acties nog steeds 80+% gas was. Dus ff kijken of ik dat nog kan finetunen in de instellingen in het menu of dat ik er gewoon meer bewust van moet worden. :) Hopelijk begin volgende week mijn nieuwe “rem” binnen en dan weer opnieuw beginnen te leren rijden :P
Ik ben lekker met de singleplayer aan de slag geweest, heerlijke game en de game zorgt er ook echt voor dat je zo voorzichtig mogelijk met de tegenstanders omgaat (tot een bepaald niveau, het is geen open wheel racing he >:) )

Mugello is echt te gek overigens! Was ook de eerste track op Moto GP toen Xbox Live begon dus die track heeft wat dat betreft ook een speciaal plekje voor mij _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

D-Ed schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 14:45:
[...]

Ik ben lekker met de singleplayer aan de slag geweest, heerlijke game en de game zorgt er ook echt voor dat je zo voorzichtig mogelijk met de tegenstanders omgaat (tot een bepaald niveau, het is geen open wheel racing he >:) )

Mugello is echt te gek overigens! Was ook de eerste track op Moto GP toen Xbox Live begon dus die track heeft wat dat betreft ook een speciaal plekje voor mij _/-\o_
Vanavond racen? Dan kan ik zien of je net zo clean rijdt als je avatar :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
uchiha tijntje schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 13:54:

Ik had in de race die ik zojuist won op Road America in de regen, één keer gepit om enkel banden te wisselen. Van Wet naar Wet. Het was uiteindelijk maar goed dat ik 20+ seconden voorsprong had op de nummer 2, want in de laatste ronde waren m'n banden finaal op. Had geen balkje meer over in de tire indicator. En dat in een 7 lap race. :+

Moest echt kruipend naar de finish want gleed alle kanten op.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
D-Ed schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 14:42:
[...]

Ik bedoel meer dat je ze gisteren ook aanhad als ik de foto mag geloven ;)
Oh zo, nee dat waren zwarte :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

En dat moet 48 minuten duren? YouTubers snappen nog weinig van effectief werken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gin_Q-tKr5Wux06EkVH6v5nojfI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hg8eqYhJkYdnNYCQRcTtdtT5.jpg?f=fotoalbum_large

Nu blijft hij hier weer op hangen...had een middag vrij gepakt om lekker online te racen zonder afleiding en nu dit weer...

Ik ben niet zoeen gamer maar is het normaal dat bij nieuwe games het niet helemaal jofel werkt?

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
uchiha tijntje schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 15:07:
[...]

En dat moet 48 minuten duren? YouTubers snappen nog weinig van effectief werken :P
Hij legt wel alles echt in detail uit incl. de telemetry tool in-game.
Ben de video nu aan het bekijken. Is de moeite.

Hij begint de video al direct met zijn huidige settings. Maar zet vervolgens alles op 0 om per onderdeel uit te leggen en te laten zien wat een aanpassing doet.

[ Voor 19% gewijzigd door Rivanov op 06-10-2023 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
Nutterd schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 15:09:
[Afbeelding]

Nu blijft hij hier weer op hangen...had een middag vrij gepakt om lekker online te racen zonder afleiding en nu dit weer...

Ik ben niet zoeen gamer maar is het normaal dat bij nieuwe games het niet helemaal jofel werkt?
Gister ook meerdere keren zelfde scherm. Helaas game afsluiten & opstarten ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Rivanov schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 15:12:
[...]

Hij legt wel alles echt in detail uit incl. de telemetry tool in-game.
Ben de video nu aan het bekijken. Is de moeite.

Hij begint de video al direct met zijn huidige settings. Maar zet vervolgens alles op 0 om per onderdeel uit te leggen en te laten zien wat een aanpassing doet.
Misschien eens een keer kijken. Maar vind het pas echt relevant worden om echt met instellingen te klooien als ik heel constant kan rijden en precies weet wat de auto doet. Anders merk je het verschil in instellingen toch niet op een goede manier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 14:49:
[...]

Vanavond racen? Dan kan ik zien of je net zo clean rijdt als je avatar :P
Yep lijkt me leuk! Wel even kijken of ik de woonkamer bezet kan houden.. Volgens mij wel want ik heb nog wat reserve uren die ik (nog) niet in Starfield heb gestopt ;)

En anders installeer ik mezelf weer op m’n 1440p schermpje in de eetkamer #firstworldproblems

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-09 20:12
Tot nu toe is Forza Motorsport zeer tof en voelt het weer een stuk beter aan qua physics dan de vorige delen.

Alleen 2 punten waar ik mij echt aan stoor:

1. De kleuren wanneer je de auto van een nieuwe kleur gaat voorzien kloppen totaal niet. Sinds wanneer ik zwart hetzelfde als donker antraciet?

2. Hetzelfde geintje als in Forza Horizon 5 gebeurt hier ook: Na 2/3 van de race loop je opeens hard in op je voorgangers en knal je zo bij ze weg. Dat haalt de lol wel wat weg uit de races.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Troubled schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 14:36:
Hoe werkt dit spel met een stuur tov Forza Horizon? Die laatste vond ik namelijk niet echt fijn spelen met een stuur. Is het vergelijkbaar met F1, Dirt of Assetto Corsa?
Out of the box settings zijn voor wat ik zover heb kunnen zien van ervaringen voor stuur users erg slecht (weinig feedback, veel onderstuur etc).
Het is belangrijk om de stuur settings aan te passen, er zijn verschillende tutorials hier ook gepost van een paar Youtubers.

Vwb vergelijking; ik denk dat je het het beste met AC kan vergelijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• skreppiedoe
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14-09 18:55
Nutterd schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 15:09:
[Afbeelding]

Ik reed de race daarvoor op Limerock vlak achter je...toen besloot ik gras te gaan maaien :+

PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Maikel64 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 15:25:
Tot nu toe is Forza Motorsport zeer tof en voelt het weer een stuk beter aan qua physics dan de vorige delen.

1. De kleuren wanneer je de auto van een nieuwe kleur gaat voorzien kloppen totaal niet. Sinds wanneer ik zwart hetzelfde als donker antraciet?

2. Hetzelfde geintje als in Forza Horizon 5 gebeurt hier ook: Na 2/3 van de race loop je opeens hard in op je voorgangers en knal je zo bij ze weg. Dat haalt de lol wel wat weg uit de races.
Ik ervaar dat dus niet zo.. Ik zet mezelf altijd een paar plekken naar achteren en soms moet ik echt mijn best doen om op het podium te komen. Het boeit mij ook niet op welke plek ik eindig, ik gebruik “Y” alleen als ik een bocht écht voorbij vlieg..

Van het stap voor stap beter worden/levelen van de wagens kan ik wel genieten eigenlijk.

Graphics zien er ook top uit, helaas niet zoals bij de releasetrailer maar dat heb ik jaren geleden al geaccepteerd dat het echt nooit eruit komt te zien zoals bij de trailers.. De belichting en overgangen van verschillende weercondities in de singleplayer is echt top wat mij betreft.

[ Voor 17% gewijzigd door D-Ed op 06-10-2023 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
De Hard compound is dus ook compleet nutteloos. Had net een 9 lap race op Mugello. Vrijwel iedereen op M of S. Dacht, ik ga op H starten dan houden m'n banden het wel vol tot het eind.

Ben je gek, laatste 2 rondes alsnog helemaal de banden naar de klote waardoor ik alle kanten op ging. Dus je kunt het beste gewoon op M starten want je moet sowieso pitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

skreppiedoe schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 15:37:
[...]

Ik reed de race daarvoor op Limerock vlak achter je...toen besloot ik gras te gaan maaien :+
Die viper is ook geen pretje om op de baan te houden! Maar ik zag je idd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy8
Rivanov schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 16:34:
De Hard compound is dus ook compleet nutteloos. Had net een 9 lap race op Mugello. Vrijwel iedereen op M of S. Dacht, ik ga op H starten dan houden m'n banden het wel vol tot het eind.

Ben je gek, laatste 2 rondes alsnog helemaal de banden naar de klote waardoor ik alle kanten op ging. Dus je kunt het beste gewoon op M starten want je moet sowieso pitten.
Meeste races is M > S. Op Hakone net M > M gedaan, race is 13 ronden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Rivanov schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 16:34:

Het is uiteraard afhankelijk van de afstand van de race. In de intro races was die erg goed.

Een ronde korter en je had er voordeel van :) Over een tijdje weet je goed wat de beste keuze is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
  • Nu online
D-Ed schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 16:01:
[...]

Ik ervaar dat dus niet zo.. Ik zet mezelf altijd een paar plekken naar achteren en soms moet ik echt mijn best doen om op het podium te komen. Het boeit mij ook niet op welke plek ik eindig, ik gebruik “Y” alleen als ik een bocht écht voorbij vlieg..

Van het stap voor stap beter worden/levelen van de wagens kan ik wel genieten eigenlijk.

Graphics zien er ook top uit, helaas niet zoals bij de releasetrailer maar dat heb ik jaren geleden al geaccepteerd dat het echt nooit eruit komt te zien zoals bij de trailers.. De belichting en overgangen van verschillende weercondities in de singleplayer is echt top wat mij betreft.
Op level 6 rijden de eerste 1-3 (per race anders) keihard weg maar van 12 tot 3 haal je vaak voor de eerste bocht al in en als dat niet gelukt is dan rijdt er 1 door het gras en minstens 2 anderen gaan dan ook ineens veel langzamer. Bijna als een blokkade zo langzaam. Krijg je ook nooit straf voor als je op klapt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAPJENL70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:23
Klopt het eigenlijk dat je standaard maar erg weinig auto's in bezit hebt? Bij Horizon heb je er veel meer zonder bij te kopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iekue
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21-02 12:07
LAPJENL70 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 17:44:
Klopt het eigenlijk dat je standaard maar erg weinig auto's in bezit hebt? Bij Horizon heb je er veel meer zonder bij te kopen.
Yep en dat is by design. Op de Premium auto packs auto's na (en de Civic voor online races) worden auto's niet meer op je af gegooid, je moet ze daadwerkelijk zelf kopen. Sloeg ook helemaal nergens op met Horizon, maarja totaal ander type game ook.

[ Voor 8% gewijzigd door iekue op 06-10-2023 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Laatst online: 12-09 14:55
Beakzz schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 13:50:
[...]

Je moet dat standby scherm van de Xbox uit zetten waar die achievements laat zien en je controller aan de usb hangen. Tenminste zo heb ik vele uren AFK gestaan bij GTA V. Nog geen aandrang gehad om het bij dit spel te proberen.
Forza vraagt volgens mij na 15min of je er nog bent zonder input :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAPJENL70
iekue schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 17:46:
[...]

Yep en dat is by design. Op de Premium auto packs auto's na (en de Civic voor online races) worden auto's niet meer op je af gegooid, je moet ze daadwerkelijk zelf kopen. Sloeg ook helemaal nergens op met Horizon, maarja totaal ander type game ook.
Ja klopt idd heb een paar premium pack auto's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:13
Beakzz schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 12:43:
[...]

Even een vraagje aan de controller spelers. Cockpit of achter de auto?
Motorkap!

Door de hogere FOV krijg je beter gevoel van snelheid, waardoor inschatten van remmen voor bochten beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:13
Maikel64 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 15:25:

Vind het geheel sowieso grafisch tegenvallen. Kleuren zijn heel erg washed out / hebben een laag contrast.

-edit-
Schijnt een bug te zijn.
Tijdelijke fix:
https://www.purexbox.com/...-out-graphics-bug-on-xbox

[ Voor 12% gewijzigd door PdeBie op 06-10-2023 18:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

uchiha tijntje schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 15:17:
[...]

Misschien eens een keer kijken. Maar vind het pas echt relevant worden om echt met instellingen te klooien als ik heel constant kan rijden en precies weet wat de auto doet. Anders merk je het verschil in instellingen toch niet op een goede manier.
Dit zou alles zijn
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nSDaqreAR2LLP10cvx0PsxbrLns=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jHzjQ8HVzzttjqYiuvpFZugu.png?f=fotoalbum_large

Werkt het niet.. ja, dan moet je 50 minuten gaan zitten kijken :D

(oooooh het is dus T.net die afbeeldingen raar effect geven...)

[ Voor 3% gewijzigd door SinergyX op 06-10-2023 18:18 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:14

OMD

Even voor de zekerheid, is dit normaal? Ik zit naar Gran Turismo 2 graphics te kijken. Alles staat op ultra. En ook echt alleen het rijden ondersteund ultra wide, dat is echt ghetto.

Alles is ontzettend blurry, echt niet om aan te gluren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4WDIFfKmrS43QfJYwk8ggK2FzeY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/F6oBATFqDVmuR154v0iIV5Nd.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ViZUPZKE2x8P4IkQrvCfeKD9Ad4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BuDoAE04mj03NtNMTq0iX4LJ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KhaLGw83VYLhhbICwgeNRBjCTbQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yi3J3ZDqYWH1vVue7TG7eGzD.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door OMD op 06-10-2023 18:40 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Nu online
MrGizMo schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 18:01:
[...]

Forza vraagt volgens mij na 15min of je er nog bent zonder input :D
Dan moet je de superpower haarbandje inzetten. Het is niet anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Nu online
OMD schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 18:35:
Even voor de zekerheid, is dit normaal? Ik zit naar Gran Turismo 2 graphics te kijken. Alles staat op ultra. En ook echt alleen het rijden ondersteund ultra wide, dat is echt ghetto.

Alles is ontzettend blurry, echt niet om aan te gluren.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Al opnieuw opgestart neem ik aan? Kreeg ook de meest vreemde dingen als ik instelling aanpaste zonder de game opnieuw op te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Het is inderdaad een bug. Bij het wijzigen van je videosettings moet je de game herstarten. Zowel op Xbox als ook op PC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:07
Afgelopen woensdagavond geïnstalleerd, maar vanmiddag voor het eerst even snel een ronde kunnen rijden.

Eerste indrukken zijn positief! De toegevoegde elementen (Forza Racing Rules, Car XP en meer de nadruk op afstelling en bandenkeuze) zijn goed gedaan. Daarnaast grafisch mooi om te zien en de prestaties zijn in orde op PC. (y)

Het is dat ik vanavond de deur uit ben, want het bovenstaande smaakt naar meer! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

Beakzz schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 18:54:
[...]

Al opnieuw opgestart neem ik aan? Kreeg ook de meest vreemde dingen als ik instelling aanpaste zonder de game opnieuw op te starten.
Yes, zelfs pc opnieuw opgestart. Het is alsof de output zeg maar op 576p staat of nog lager. Krijg het ook echt niet goed wat ik ook doe, zelfs met de hulp video van Digital Foundry (uitleg van alle settings)

Had eerst gewoon een game gestart zonder iets aan te passen omdat er wat problemen zijn met settings aanpassen maar toen was het maximaal 144p qua kwaliteit :+

Ga nog even vechten, dit is geen spelen zo. Komt vast goed :)

[ Voor 4% gewijzigd door OMD op 06-10-2023 18:58 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
OMD schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 18:57:
[...]

Yes, zelfs pc opnieuw opgestart. Het is alsof de output zeg maar op 576p staat of nog lager. Krijg het ook echt niet goed wat ik ook doe, zelfs met de hulp video van Digital Foundry (uitleg van alle settings)

Had eerst gewoon een game gestart zonder iets aan te passen omdat er wat problemen zijn met settings aanpassen maar toen was het maximaal 144p qua kwaliteit :+

Ga nog even vechten, dit is geen spelen zo. Komt vast goed :)
Dan is er echt iets mis met je systeem want die issues die jij nu beschrijft is niet normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

Rivanov schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 19:03:
[...]

Dan is er echt iets mis met je systeem want die issues die jij nu beschrijft is niet normaal.
Laten we voorop stellen dat er niets mis is met mijn systeem. Heb geen enkel probleem met andere spellen dus ligt echt aan Forza.

Forza Horizon heeft ook geen probleem en ook nooit gehad, FM7 ook niet.

Aangezien ik niet de enige ben met grafische ellende met deze Forza denk ik eerder dat het een probleem is van de game dan een probleem met mijn hardware. Hij output de verkeerde resolutie, heel irritant.

Edit:
Ik ga dit even proberen straks/morgen:
https://reddit.com/r/forza/s/PDNjwa2qdp

Vage settings is dus wellicht het probleem

[ Voor 3% gewijzigd door OMD op 06-10-2023 19:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
OMD schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 19:10:
[...]

Laten we voorop stellen dat er niets mis is met mijn systeem. Heb geen enkel probleem met andere spellen dus ligt echt aan Forza.

Aangezien ik niet de enige ben met grafische ellende met deze Forza denk ik eerder dat het een probleem is van de game dan een probleem met mijn hardware. Hij output de verkeerde resolutie, heel irritant.

Edit:

Hardware is de ene zijde, maar bij nieuwe games zijn drivers vaak ook een probleemveroorzaker. Dus kan zeker geen kwaad die nog eens te controleren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
Beakzz schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 18:52:
[...]

Dan moet je de superpower haarbandje inzetten. Het is niet anders :)
Ga wel gewoon racen dan. Als career een keer gvd meewerkt ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
OMD schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 19:10:
[...]

Edit:

Ik bedoel ook niet dat jij de enige bent met problemen. ;)
Het is een bekend issue dat alom nu bekend is.

Maar ik speel het ook op PC en daar draait ie gewoon moeiteloos.
Het issue dat jij beschrijft valt niet binnen de issues die alom bekend en beschrijven zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Rivanov op 06-10-2023 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Dynamic Render Quality werkt overigens als volgt:

Ultra = 4K internal rendering
High = 1440p internal rendering
Medium = 1080p internal rendering
Low = 720p internal rendering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 19:17
Ik game met een Thrustmaster stuur en steering staat op simulation.
Waar ik me wel aan erger is soms als je over een kurbstone rijd of een klein stukje gras meepakt dan,
gaat je auto van links naar rechts wobbelen en dan is er niets aan te doen om uit die slip te raken precies.
Als ik dan rewind en het stukje opnieuw doe, is er niets aan de hand meestal.

Nog mensen hier last van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastergo
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 14-09 17:04
Inmiddels al wat uurtjes in de career ode bezig. Ik kan me herrinneren dat forza altijd een goede soundtrack heeft. Maar dat mis ik totaal bij dit deel....?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
  • Nu online
Mastergo schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 19:41:
Inmiddels al wat uurtjes in de career ode bezig. Ik kan me herrinneren dat forza altijd een goede soundtrack heeft. Maar dat mis ik totaal bij dit deel....?
Ja deze keer hebben ze alleen de muziek van Flight Simulator geleend voor het menu :+

Zelfs mis ik het niet, want dat gaat als eerste uit. Wel jammer voor gamers die dat well kunnen waarderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD

OMD

Rivanov schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 19:25:
[...]

Ik bedoel ook niet dat jij de enige bent met problemen. ;)
Het is een bekend issue dat alom nu bekend is.

Maar ik speel het ook op PC en daar draait ie gewoon moeiteloos.
Het issue dat jij beschrijft valt niet binnen de issues die alom bekend en beschrijven zijn.
Als er een uitgebreid topic op reddit wordt gewijd aan dit specifieke issue dan kan ik wel vast stellen en jij ook dat het een probleem is die wat bekender is dan normaal.

Staat trouwens ook op het Forza forum.
https://forums.forza.net/...scaling-3440x1440p/626402

Blijkbaar is het een issue met ultrawide dus ja, uiteindelijk ligt het aan mijn hardware :+
Kijken of we het kunnen fixen, heb geen ander scherm.

[ Voor 5% gewijzigd door OMD op 06-10-2023 19:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Laatst online: 09:25

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ga ik vol fanatiek zitten om te spelen, werkt hij bij mij nog niet 🙈 Heb namelijk alleen de Xbox Game Pass versie en die werkt pas op 10 oktober.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mastergo
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 14-09 17:04
Beakzz schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 19:51:
[...]

Ja deze keer hebben ze alleen de muziek van Flight Simulator geleend voor het menu :+

Zelfs mis ik het niet, want dat gaat als eerste uit. Wel jammer voor gamers die dat well kunnen waarderen.
Ja jammer. Gelukkig hebben we spotify

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PresidentSkroob
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11-09 10:14
Linksquest schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 20:06:
Ga ik vol fanatiek zitten om te spelen, werkt hij bij mij nog niet 🙈 Heb namelijk alleen de Xbox Game Pass versie en die werkt pas op 10 oktober.
Koop via de MS Store IJsland de Premium versie,... kost slechts EUR 23.
https://www.xbox.com/is-i...mium-edition/9p8pgc771mlp

Je moet bij betaling per creditcard wel een adres in IJsland opgeven, dat kan je hier vinden
https://www.bestrandoms.com/random-address-in-is

[ Voor 23% gewijzigd door PresidentSkroob op 06-10-2023 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Laatst online: 09:25

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

PresidentSkroob schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 20:56:
[...]

Koop via de MS Store IJsland de Premium versie,... kost slechts EUR 23.
https://www.xbox.com/is-i...mium-edition/9p8pgc771mlp

Je moet bij betaling per creditcard wel een adres in IJsland opgeven, dat kan je hier vinden
https://www.bestrandoms.com/random-address-in-is
Als ik even niks anders te spelen had zeker gedaan, maar ben nog met Starfield bezig, ga ik daar nog even mee verder 👍

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Beakzz schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 12:43:
Even een vraagje aan de controller spelers. Cockpit of achter de auto?
Wissel meestal tussen achter de auto en motorkap, afhankelijk van het type auto waar ik op dat moment mee rij. Het liefst rij ik met de camera achter de auto, alleen dat is voor de plaatsing op de baan niet altijd ideaal.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
#teammotorkap :)
Persoonlijk vind ik dat het fijnste rijden, ik denk dat het mede daardoor voor mij de snelste manier is om rondjes te maken. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwinlzv
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 14-09 20:14
Vanavond ook de eerste meters gemaakt (op de pc) en het valt niks tegen, eerlijk gezegd vind ik het wel een verslavend spel (en dat heb ik niet vlug). Ik ga ervan uit dat ik hier meer mee aan de gang ga als met anderen racegames. Voorlopig heb ik de sterkte van de tegenstanders op 6 staan en heb ik er leuke gevechten mee. Soms een dood of de gladiolen actie van ze die op niets uitloopt maar ook dat maakt het leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinlzv
Astratuner schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 19:36:
Ik game met een Thrustmaster stuur en steering staat op simulation.
Waar ik me wel aan erger is soms als je over een kurbstone rijd of een klein stukje gras meepakt dan,
gaat je auto van links naar rechts wobbelen en dan is er niets aan te doen om uit die slip te raken precies.
Als ik dan rewind en het stukje opnieuw doe, is er niets aan de hand meestal.

Nog mensen hier last van ?
Yep, met de Civic had ik hier regelmatig last van. Iets de curbs aanraken en ik was gelijk de controle kwijt. Niet in elke bocht hoor want soms kon je de curbs wel erg hard nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
Wacht ff. Safety rating update. Rij nu net 2 races zonder penalty en ga omlaag? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy8
MrGizMo schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 22:17:
Wacht ff. Safety rating update. Rij nu net 2 races zonder penalty en ga omlaag? :+
Dirty driver.

Ik reed al flink wat races met S, maar na 1 typisch ouderwetse Forza lobby zat ik weer in A :(

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Inevitable
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 07-06-2024
Met de vlam in/uit de pijp _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eTzQHzC4syBb6zahrrBO8DLCfZU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7hy5aU9dVWFvfYvvAYRtef70.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
MrGizMo schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 22:17:
Ja, het is een beetje een flustercuck; net ook weer gereden en zonder enige penalty of andere zaken, daalt mijn rating van S naar A maar wel met een hogere skill-score 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Baas B hier 💪

Gewoon een lekkere racegame imho.

[ Voor 53% gewijzigd door D-Ed op 07-10-2023 00:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
Baas Afhaak hier; mooi geweest voor vanavond; tukjestijd.

Morgen verder; in ieder geval wat Career doen en eens kijken wat er nog leuker / beter is aan de online lobbies; het voelt allemaal te beperkt en minder groot / keuze dan in FM7 qua mix & match van ervaring en klasse auto's.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Wel goede punten volgens mij maar toevallig ook punten waar ik geen last van heb of ga hebben (gelukkig). Punt 1 wellicht.

Hopelijk pakt TT deze bal op en brengt de game nog een paar stappen hoger. Als ik het zo lees komt het een beetje over als bij (mag ik dit zeggen…? Ja ik mag dit zeggen…) 343 Industries met Halo… In de coregame zit het goed maar de dingen eromheen (die juist erg belangrijk zijn voor de community die je het succes heeft gebracht) kloppen niet/zijn niet af/eruit gesloopt.

Anyway.. Ik ga de game (net als Halo Infinite) nog lang spelen want voor mij doet hij op dit moment wat de game moet doen.. Lol maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:43
Forza Motorsport, vette game voor op Xbox X/S maar op PC Pfffffff!
Niet vooruit te branden, trage lange laadtijden, beelden vallen weg.
Echt heel slecht op PC, en heb geen traag oud barrel.

i7 Gen12, 16GB geheugen met Nvidia 3060 Ti
Opslag 1Tb PCIe NVMe M.2 SSD

[ Voor 5% gewijzigd door Albert020 op 07-10-2023 09:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Albert020 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 09:10:

Ik ben van mijn Forza ook op de Series X aan het genieten.

Snelle laadtijden vergeleken met een PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Verwijderd schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 09:22:
[...]

Ik ben van mijn Forza ook op de Series X aan het genieten.

Snelle laadtijden vergeleken met een PC.
Ja op mijn Xbox X super snel, maar PC echt niet goed hoor..... :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
If I wanted to apply a Widebody kit to every car that has one it would take me 250+ Hours of racing.
Ik steek per jaar toch al snel 750 uur in een Call of Duty game. Als ik dit dan zie is het eerste wat ik denk “Ah 250 uur maar om dat te unlocken, nice” :P

Edit: Ik ken Don Joewon Song niet maar de meeste punten lezen alsof hij gewoon even moet wennen.

[ Voor 9% gewijzigd door Donstil op 07-10-2023 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-09 06:57
Jordy8 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 22:21:
[...]

Dirty driver.

Ik reed al flink wat races met S, maar na 1 typisch ouderwetse Forza lobby zat ik weer in A :(
Gewoon als laatste starten, en laat ze maar dom doen. Meestal ga je daar niet veel hinder ondervinden, deed dit altijd in Iracing ook. Ga je vlot van omhoog, enkel opletten als idioten terug de baan op komen.
Meeste komen erop zonder te kijken, maar alvast makkelijker dan in het pak te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Donstil schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 09:24:
[...]

[...]

Edit: Ik ken Don Joewon Song niet maar de meeste punten lezen alsof hij gewoon even moet wennen.
Al jaren de bekendste tuner van alle Forza franchises. Wil niet weten hoeveel tune setups ik wel niet van hem gedownload heb....

Dus ik snap zijn punten wel. Het enige aspect wat er voor mij uitspringt deze Forza is het online gedeelte en natuurlijk de car handling en physics. Graphics en belichting zijn gewoon echt matig, kan er niet meer van maken en ik begrijp het ook echt niet. 7 jaar aan bezig geweest?

Zou het door de S komen??

[ Voor 3% gewijzigd door DutchOwnage op 07-10-2023 09:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
DutchOwnage schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 09:41:
[...]

Al jaren de bekendste tuner van alle Forza franchises. Wil niet weten hoeveel tune setups ik wel niet van hem gedownload heb....

Dus ik snap zijn punten wel. Het enige aspect wat er voor mij uitspringt deze Forza is het online gedeelte. Graphics en belichting zijn gewoon echt matig, kan er niet meer van maken en ik begrijp het ook echt niet. 7 jaar aan bezig geweest?

Zou het door de S komen??
Dat laatste zou zomaar kunnen, voelt steeds minder als een goeie beslissing vanuit Microsoft om de S er zo naast te houden, zo komt de X nooit toch zijn volledige potentie zou je denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Donstil schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 09:43:
[...]

Dat laatste zou zomaar kunnen, voelt steeds minder als een goeie beslissing vanuit Microsoft om de S er zo naast te houden, zo komt de X nooit toch zijn volledige potentie zou je denken.
Yep. En het moet nog jaren mee allemaal....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy8
KBE91 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 09:27:
[...]

Gewoon als laatste starten, en laat ze maar dom doen. Meestal ga je daar niet veel hinder ondervinden, deed dit altijd in Iracing ook. Ga je vlot van omhoog, enkel opletten als idioten terug de baan op komen.
Meeste komen erop zonder te kijken, maar alvast makkelijker dan in het pak te rijden.
Nah, heb er wel vrede mee hoor. Als ik als laatste begin moet ik ook door de blinden heen en dat vind ik vaak lastiger dan enigszins vooraan te starten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Ik heb mijn premium upgrade gisteren gerefund. Niet vanwege de prijs maar gewoon omdat de game het op dit moment niet verdiend…

Alle FM tot nu toe gespeeld maar met FM8 hebben ze de plank gewoon mis geslagen en dat zie ik zo snel ook niet veranderen.

Zoals ik al eerder heb gezegd.. GT7 wint het gewoon makkelijk dit keer van FM terwijl FM voor mij altijd de leukere racegame is geweest.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Als ik zijn reactie lees zie ik vooral iemand die denkt dat deze game wellicht minder goed gaat zijn voor zijn inkomsten / community in tegenstelling tot Forza Horizon 5z Klagen over photomode, replays, design mogelijkheden, op alle auto’s een widebody kit willen en de tijd die dat zou kosten. Uiteraard mag die dat vinden trouwens :P, maar ik vind het een rare ontwikkeling dat er mensen / influencers, hoe je het ook noemt zijn die zich op financieel gebied zo afhankelijk maken van een game / IP, waardoor je een game vanuit een commerciële bril bekijkt ipv een game als hobby.

Maar wellicht kijk ik het door een te cynische bril :P

———

Gisteren nog een race gereden op het korte baantje van Japan in de Ford Focus. Die laatste bocht is behoorlijk irritant :P Kwamen met drie man binnen 0.3 sec van elkaar over de finish. Het close racen is hier echt zo aanwezig. En als je een race met 24 man doet zijn er altijd gevechten gaande. Zowel aan de kop, midden en staart van het veld. Zo tof om te ervaren.

[ Voor 18% gewijzigd door uchiha tijntje op 07-10-2023 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAPJENL70

Eens. Deze game laat je denken dat je een bagger pc hebt. Erg jammer. Moet de settings flink naar beneden bijstellen om het soepel te laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinlzv

Ik speel via steam op de pc maar kan me hier totaal niet in vinden. Speelt soepeltjes, snelle laadtijden, prima beeld en tot nu toe geen rare dingen, eigenlijk het tegenovergestelde dus van jouw bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-09 18:57
Is er al enig nieuws op mogelijk patch voor PC? Ik zit nu tegen de refund tijd aan en twijfel een beetje. Rondje Forza 5 dacht ik: why cant I be you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAPJENL70
Edwinlzv schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 10:46:
[...]

Ik speel via steam op de pc maar kan me hier totaal niet in vinden. Speelt soepeltjes, snelle laadtijden, prima beeld en tot nu toe geen rare dingen, eigenlijk het tegenovergestelde dus van jouw bevindingen.
Ik speel via de store van Microsoft. Zal toch geen verschil maken of je via steam of de microsoft store/xbox app speelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
uchiha tijntje schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 10:37:
[...]

Als ik zijn reactie lees zie ik vooral iemand die denkt dat deze game wellicht minder goed gaat zijn voor zijn inkomsten / community in tegenstelling tot Forza Horizon 5z Klagen over photomode, replays, design mogelijkheden, op alle auto’s een widebody kit willen en de tijd die dat zou kosten. Uiteraard mag die dat vinden trouwens :P, maar ik vind het een rare ontwikkeling dat er mensen / influencers, hoe je het ook noemt zijn die zich op financieel gebied zo afhankelijk maken van een game / IP, waardoor je een game vanuit een commerciële bril bekijkt ipv een game als hobby.

Maar wellicht kijk ik het door een te cynische bril :P

———
Dit moet je inderdaad wel in ogenschouw nemen ja. Je hebt het goed verwoord, is niks cynisch aan. De punten die hij aanhaalt wat betreft graphics, belichting, photo mode etc staan wel als een paal boven water, vindt ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
LAPJENL70 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 11:04:
[...]

Ik speel via de store van Microsoft. Zal toch geen verschil maken of je via steam of de microsoft store/xbox app speelt.
Hier dus ook via Store van Microsoft, vaag dat ie met Steam wel goed loopt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwinlzv
Even een testje gedaan op de pc en valt niet tegen volgens mij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4eHIiFklyFSqU_dKOnMNI09JcNs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Y48FYpzt9yjAnGeqnaE4qnfi.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinlzv
LAPJENL70 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 11:04:
[...]

Dat zou ik niet weten maar volgens mij mag dat ook geen verschil uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Nu online
schumi1986 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 10:01:
Ik heb mijn premium upgrade gisteren gerefund. Niet vanwege de prijs maar gewoon omdat de game het op dit moment niet verdiend…

Alle FM tot nu toe gespeeld maar met FM8 hebben ze de plank gewoon mis geslagen en dat zie ik zo snel ook niet veranderen.

Zoals ik al eerder heb gezegd.. GT7 wint het gewoon makkelijk dit keer van FM terwijl FM voor mij altijd de leukere racegame is geweest.
Totaal geen problemen met je keuze, maar wat is het toch als je zo'n beslissing hebt genomen dat jouw mening ineens als een feit moet gelden? Tenminste zo zet je het neer.

Meningen verschillen en ik kan echt met geen mogelijkheid GT7 de betere game noemen terwijl ik die wel heb gespeeld. Ook vind ik deze nu al beter dan FM7. Is de game perfect? Verre van, maar ik vind de game wel vermakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Edwinlzv schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 10:46:
[...]

Ik speel de Microsoft Store versie en kan mij daar ook niet in vinden hoor. Laadtijden zijn razend snel. Sneller dan op m’n Series X.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XQQl4Gv_B5PUqR6Mxg20ulx-k2s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n3slSbKT5yskHlHIjWugQDZD.jpg?f=fotoalbum_large

Show je GTR in Japan O-)

Blijft lekker spelen hoor; net alweer mijn tweede kampioenschap af. Zometeen even #3 aan beginnen. De hele car XP, tunes, upgrades etc; het zit me geen seconde in de weg maar als je wat nodig hebt, is het allemaal vrij lineair in de career je auto iets beter te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy8
Hier verder ook geen issues met PC. Via de Xbox app/ms store/whatever. Trage laadtijden heb ik hier in ieder geval totaal geen last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Beakzz schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 11:26:
[...]

Totaal geen problemen met je keuze, maar wat is het toch als je zo'n beslissing hebt genomen dat jouw mening ineens als een feit moet gelden? Tenminste zo zet je het neer.

Meningen verschillen en ik kan echt met geen mogelijkheid GT7 de betere game noemen terwijl ik die wel heb gespeeld. Ook vind ik deze nu al beter dan FM7. Is de game perfect? Verre van, maar ik vind de game wel vermakelijk.
Naja het blijft gewoon zorgelijk dat een game die 6 a 7 jaar in ontwikkeling is geweest al zo’n lange buglijst heeft, na één releasedag. Natuurlijk is dit niet enkel een Turn10 / Forza issue. Dat is helaas orde van de dag bij vrijwel alle games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Nu online
Rivanov schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 11:30:
[...]

Naja het blijft gewoon zorgelijk dat een game die 6 a 7 jaar in ontwikkeling is geweest al zo’n lange buglijst heeft, na één releasedag. Natuurlijk is dit niet enkel een Turn10 / Forza issue. Dat is helaas orde van de dag bij vrijwel alle games.
Ja dat komt omdat iedereen schreeuwt om de mooiste graphics met RTX en daarom wordt het een steeds langer proces om een game te ontwikkelen. En je moet het budget verdelen dus als er een onevenwichtig deel naar graphics gaat dan betaal je dat ergens anders terug.

Daarom ben ik ook zo'n voorstander om te accepteren dat dit het nu is. Even niet meer mooier tot AI dat soort taken redelijk (deels) kan uitvoeren.

Voor ons lijkt 7 jaar heel lang, maar blijkbaar is het niet lang genoeg. De eerste hint was natuurlijk al dat niet alle tracks er bij release in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
Beakzz schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 11:37:
[...]

. De eerste hint was natuurlijk al dat niet alle tracks er bij release in zitten.
Maar dat was toch het stokpaardje? Door de nieuwe physics moeten heleboel tracks opnieuw gebouwd / gescand worden?

Komt vanzelf; Nordschleife is sowieso al beloofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Die force feedback settings video’s op YouTube zijn toch ook een lachertje eigenlijk.

Iedereen die roept de beste settings te hebben.. maar ze verschillend echt enorm.

De een zet Steering Self Alignment op 20 en Mechanical en Pneumatic Trail op resp. 150 en 60.

De ander zet SSA weer op 100 en MT / PT weer op 100+.

Het blijft allemaal zo persoonlijk en afhankelijk van je wheelbase.

Want die in-game settings zijn één ding. Je wheelbase settings zijn net zo belangrijk en werken als een tandem samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
MAX3400 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 11:48:
[...]

Maar dat was toch het stokpaardje? Door de nieuwe physics moeten heleboel tracks opnieuw gebouwd / gescand worden?

Komt vanzelf; Nordschleife is sowieso al beloofd.
Het is voor hun natuurlijk ook een mooi excuus door de game een platform en live service te noemen. Kunnen ze zich daar mooi achter verschuilen.

Zelfde als alles maar Bèta noemen. Hoelang heeft Gmail wel niet de Beta toevoeging gehad.

Konden ze mooi mee schermen als er kritiek kwam.. “it’s still a beta!”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Rivanov schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 11:57:
Die force feedback settings video’s op YouTube zijn toch ook een lachertje eigenlijk.

Iedereen die roept de beste settings te hebben.. maar ze verschillend echt enorm.

De een zet Steering Self Alignment op 20 en Mechanical en Pneumatic Trail op resp. 150 en 60.

De ander zet SSA weer op 100 en MT / PT weer op 100+.

Het blijft allemaal zo persoonlijk en afhankelijk van je wheelbase.

Want die in-game settings zijn één ding. Je wheelbase settings zijn net zo belangrijk en werken als een tandem samen.
YouTubers die meningen als feiten verkondigen zijn kanalen die je direct over moet slaan :P

Niet teveel nu iedere keer naar de settings kijken joh. Ik zou je willen adviseren om eerst even een tijdje met de settings te rijden die je nu hebt en daar dan langzaam aan te gaan tweaken. Als ik nog iets van mijn simrace ervaring van 20 jaar geleden heb geleerd is dat het tweaken aan settings niet betrouwbaar is als je je huidige settings en de game nog niet lekker in de vingers hebt. Als je pas goed kunt deduceren waar je tegen aan loopt kun je pas je settings tweaken die daar een oplossing voor biedt. In dezelfde omstandigheden, dus dezelfde baan, auto en weerinstellingen. Anders ben je gewoon random settings aan het proberen en de ene keer heb je geluk met een auto en een baan die je lekker ligt en dat koppel je dan aan de “nieuwe settings” die je net ingesteld hebt. Maar op een andere baan en andere auto vind je het weer ruk en ga je weer aan de settings tweaken.

Pagina: 1 ... 9 ... 26 Laatste