Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinlzv
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 15-09 19:37
Weet iemand hoe ik opgeslagen video's (in het spel zelf) hier zichtbaar kan krijgen?
Niet om te laten zien hoe slecht ik ben maar om aan te tonen dat het op de pc wel goed kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

uchiha tijntje schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 10:37:
[...]

Als ik zijn reactie lees zie ik vooral iemand die denkt dat deze game wellicht minder goed gaat zijn voor zijn inkomsten / community in tegenstelling tot Forza Horizon 5z Klagen over photomode, replays, design mogelijkheden, op alle auto’s een widebody kit willen en de tijd die dat zou kosten. Uiteraard mag die dat vinden trouwens :P, maar ik vind het een rare ontwikkeling dat er mensen / influencers, hoe je het ook noemt zijn die zich op financieel gebied zo afhankelijk maken van een game / IP, waardoor je een game vanuit een commerciële bril bekijkt ipv een game als hobby.

Maar wellicht kijk ik het door een te cynische bril :P
Even lomp gezegd, hij is de Ken Block van Forza. De drift-scene in Forza is altijd behoorlijk groot geweest, zeker in Horizon, zijn 'focus' in de game liggen compleet ander vlak als menig racer/tourer/tuner, en dat is in bijna elke Forza altijd een heel groot ding geweest, volgens mij is er nooit een racegame geweest met zo'n grote design-community.

Natuurlijk moet hij wel met een schuin oog naar z'n 'commerciele kant' van z'n kanaal kijken (immers, content), maar zeker is hij geen 'oh kut heb geen content, kut game' persoon, net als wat @MAX3400 al eerder aangaf met focus op lobby/bracket keuzes in de online lobbies, de game is goed, maar is 'karig' in het vlak waarom iemand Forza rijd.

Neem bv Fifa (of nu FC), voor mij boeit UT, seasons, co-op, whatever, allemaal voor geen meter, ik speel uitsluitend pro-clubs. Dus mijn menig over de game zal ook uitsluitend binnen het 'vakje' proclubs zitten, iemand die enkel UT speel zal mijn menig absoluut niet delen, maar per saldo is het gewoon een andere aanvliegroute hoe iemand de game gaat spelen.

Stel dat Singleplayer gigantisch content heeft met races, stories en weet ik veel, denk dat er veel hier dat 1x leuk vinden, maar als vervolgens hele online lobby/league opbouw karig en simpel is.. heb je ook scheve gezichten. En mij irriteert het inmiddels aardig dat elke feature race ik weer tegen 10-15 minuten 'practice' aan zit te kijken, terwijl ik dezelfde auto op dezelfde baan nu al 4x heb gereden.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skreppiedoe
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:24
Rivanov schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 11:57:
Die force feedback settings video’s op YouTube zijn toch ook een lachertje eigenlijk.

Iedereen die roept de beste settings te hebben.. maar ze verschillend echt enorm.

De een zet Steering Self Alignment op 20 en Mechanical en Pneumatic Trail op resp. 150 en 60.

De ander zet SSA weer op 100 en MT / PT weer op 100+.

Het blijft allemaal zo persoonlijk en afhankelijk van je wheelbase.

Want die in-game settings zijn één ding. Je wheelbase settings zijn net zo belangrijk en werken als een tandem samen.
Zoveel mensen zoveel wensen, ik heb de settings van mijn DD Pro base niet veranderd en de ingame settings gebruikt uit de video die jij eerder hebt gepost.
Deze combinatie is voor mij goed genoeg om eerst te wennen aan de physics van deze game en aangezien ik minder tijd heb dan gehoopt ga ik er verder niet teveel aan veranderen,daar ga ik me later wel een keer mee bezig houden.
Eerst gewoon lekker racen en dat bevalt me tot nu toe prima,wat mij betreft vind ik deze game een stuk beter dan de voorgaande 2 delen.
Ook het feit dat je kilometers moet maken om je wagen te upgraden(verwacht je niet van een racegame :+ ) vind ik prima,in FM 2 en 3 moest je ook heel wat races rijden om alle wagens in je garage te krijgen en te upgraden.

PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 00:12
Beakzz schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 11:26:
[...]

Totaal geen problemen met je keuze, maar wat is het toch als je zo'n beslissing hebt genomen dat jouw mening ineens als een feit moet gelden? Tenminste zo zet je het neer.

Meningen verschillen en ik kan echt met geen mogelijkheid GT7 de betere game noemen terwijl ik die wel heb gespeeld. Ook vind ik deze nu al beter dan FM7. Is de game perfect? Verre van, maar ik vind de game wel vermakelijk.
Ooh zo bedoelde ik het niet hoor..in mijn vorige post heb ik aangegeven dat voor MIJ gt7 nu de betere game is..

Ik heb erg naar deze game uitgekeken en ik ben van mening dat deze game nauwelijks een sprong heeft gemaakt…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06:31

Mr. Freeze

¡GO!

Donstil schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 09:43:
[...]

Dat laatste zou zomaar kunnen, voelt steeds minder als een goeie beslissing vanuit Microsoft om de S er zo naast te houden, zo komt de X nooit toch zijn volledige potentie zou je denken.
Omdat je anders zomaar een paar 100.000, misschien wel miljoenen potentiële klanten uitsluit. Geen idee hoeveel Series S er verkocht zijn maar in ieder veel.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:15
Edwinlzv schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 12:10:
Weet iemand hoe ik opgeslagen video's (in het spel zelf) hier zichtbaar kan krijgen?
Niet om te laten zien hoe slecht ik ben maar om aan te tonen dat het op de pc wel goed kan gaan.
Laten uploaden naar Onedrive en dan zelf posten/hosten in een zichtbaar formaat hier?

Denk dat je ook/beter je replay kan streamen naar Twitch; die slaat je sessie ook op, volgens mij.
SinergyX schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 12:13:
[...]
En mij irriteert het inmiddels aardig dat elke feature race ik weer tegen 10-15 minuten 'practice' aan zit te kijken, terwijl ik dezelfde auto op dezelfde baan nu al 4x heb gereden.
Dan klik je toch op je pauze, dan naar exit en dan naar "skip practice"? ;)

@Edwinlzv

Zoiets dus... Vers van de pers; heb 8 minuten geleden gecaptured, race uitgereden, geupload naar YT en nu hier :)

[ Voor 38% gewijzigd door MAX3400 op 07-10-2023 12:50 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:30

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

SinergyX schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 12:13:
[...]

Even lomp gezegd, hij is de Ken Block van Forza. De drift-scene in Forza is altijd behoorlijk groot geweest, zeker in Horizon, zijn 'focus' in de game liggen compleet ander vlak als menig racer/tourer/tuner, en dat is in bijna elke Forza altijd een heel groot ding geweest, volgens mij is er nooit een racegame geweest met zo'n grote design-community.

Natuurlijk moet hij wel met een schuin oog naar z'n 'commerciele kant' van z'n kanaal kijken (immers, content), maar zeker is hij geen 'oh kut heb geen content, kut game' persoon, net als wat @MAX3400 al eerder aangaf met focus op lobby/bracket keuzes in de online lobbies, de game is goed, maar is 'karig' in het vlak waarom iemand Forza rijd.

Neem bv Fifa (of nu FC), voor mij boeit UT, seasons, co-op, whatever, allemaal voor geen meter, ik speel uitsluitend pro-clubs. Dus mijn menig over de game zal ook uitsluitend binnen het 'vakje' proclubs zitten, iemand die enkel UT speel zal mijn menig absoluut niet delen, maar per saldo is het gewoon een andere aanvliegroute hoe iemand de game gaat spelen.

Stel dat Singleplayer gigantisch content heeft met races, stories en weet ik veel, denk dat er veel hier dat 1x leuk vinden, maar als vervolgens hele online lobby/league opbouw karig en simpel is.. heb je ook scheve gezichten. En mij irriteert het inmiddels aardig dat elke feature race ik weer tegen 10-15 minuten 'practice' aan zit te kijken, terwijl ik dezelfde auto op dezelfde baan nu al 4x heb gereden.
Ik ken hem :) Maar zoals ik aangaf, hij heeft een heel ander belang bij een game als Forza dan menig tweaker. Dat zie je ook in zijn profiel op Twitter en YouTube. En dat is natuurlijk prima, maar ik zie zijn mening / punten van kritiek wel in die context. Namelijk commercieel eigen belang.

@D-Ed heeft het wat mij betreft goed weergegeven. En ik gebruik maar een analogie naar mijn werkveld :P

Het fundament van een Halo en volgens mij ook van Forza staat erg goed. Dit zegt die gozer trouwens in zijn post zelf ook.

Zonder een goed fundament kun je niet bouwen.

Wat ik echter zie in de gaming community is dat veel gamers graag bij release een huis willen hebben inclusief een mooie uitbouw, garage, mooi schuurtje in de tuin, mooie keuken en badkamer en groot dakkapel erbij.
Maar wat veel mensen vergeten is dat dit vaak kraaltjes zijn en wat echt belangrijk is, is het fundament, zowel qua fundering als de kabels en leidingen die je niet meer ziet.

Zonder een goede fundering of waterleidingen die gaan lekker een maand na oplevering heb je weinig plezier aan je woning. Ook al heb je een leuke uitbouw, mooie keuken of dakkapel.

Ik zie games als Halo en Forza en andere games die een grote online community hebben (dus geen games die na een playthrough zoals een AAA Sp game aan de kant gelegd wordt) steeds meer zich richten op het fundament om van daaruit te gaan bouwen. Dat is in mijn optiek de juiste manier. Zeker als er door de developers geluisterd wordt naar wensen van gamers voor een dakraam, of een uitbouwtje.

Echter als de basis niet klopt kun je er op bouwen wat je wilt. Het stort hoe dan ook in elkaar. Wat tegenwoordig jammer is, is dat het vaak niet meer mogelijk is om het totaal pakket waarbij een goed fundament inclusief alle opties zoals de aan en uitbouwen in combinatie met een geïnstalleerd dakraam samen bij release komen. Game development is denk ik echt te complex geworden waarbij de gaming community niet de makkelijkste is.

——

@MAX3400 ik dacht dat er geen drift mode in zat :P Zulke rode bandjes heb ik nog niet gehad 8)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FiYMiE_BP-SnQB9imTF2rI0cp1w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hbDnlMOHp3hEDVFe8qfOxFRP.png?f=fotoalbum_large
@timmie271 aardig bezig zo in die top 10; net gerefreshed op TA... :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:33
Vanochtend wat Rival races gedaan. Leuk en leerzaam om te zien hoe anderen bochten aansnijden, rem momenten bepalen etcetera.

Paar rondjes achter een ghost aanrijden en elke keer weer een paar tienden van je eigen tijd afsnoepen om vervolgens de strijd aan te gaan en soms te winnen. :)

Was in FH ook altijd een van mijn favoriete onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Laatst online: 23:09

Fuelke

Forza Ferrari

Nadeel van een singeplayer quick race met racewagens is wel dat je soms 3x na elkaar dezelfde wagen inhaalt.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 15-09 19:13
Het aanpassen van je controller settings is toch wel aan te raden. Ik gebruik deze settings sinds gisteren en het is toch wel een behoorlijke verbetering.
YouTube: The BEST Forza Motorsport Controller Settings

Stuk minder nerveus in de bochten en de auto lijkt beter in te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:51
Jaja net weer een Maldonado tegengekomen.
Verloor controle in de laatste ronde waardoor hij naast de baan kwam. Laatste bocht vond hij het nodig om 'm dan maar frontaal in m'n kont te boren. Terwijl hij al 8s penalty aan z'n broek had hangen.

Ja, echt fair driving in FM!

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Rivanov schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 14:02:
Jaja net weer een Maldonado tegengekomen.
Verloor controle in de laatste ronde waardoor hij naast de baan kwam. Laatste bocht vond hij het nodig om 'm dan maar frontaal in m'n kont te boren. Terwijl hij al 8s penalty aan z'n broek had hangen.

Ja, echt fair driving in FM!
Dat is klote… Wat mij betreft krijgt iemand die al X aantal strafpunten heeft geen mogelijkheid meer om tegen iemand aan te knallen.. Laat ze maar als ghost verder racen ofzo.. (bv na 5 seconden totaal.. Ik noem maar iets..)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Hahahahahahahaa godsgloeiende T*RING GAME!!
Kwalificeer ik mijzelf op Pole Position. Sta klaar op de grid. Ga m'n fuel en banden aanpassen. Ik bevestig het.
BAM! Spel loopt vast.

_O- _O-

[ Voor 28% gewijzigd door Rivanov op 07-10-2023 14:24 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Rivanov schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 14:11:
Hahahahahahahaa godsgloeiende T*RING GAME!!
Kwalificeer ik mijzelf op Pole Position. Sta klaar op de grid. Ga m'n fuel en banden aanpassen. Ik bevestig het.
BAM! Spel loopt vast.

_O- _O-
Dat is kut. Maar gelet op je reacties zou ik het lekker snel uninstallen en eventueel terugkomen als er wat patches zijn uitgebracht.

Gamen hoort leuk te zijn. En niet frustrerend wat het klaarblijkelijk voor jou nu is.
D-Ed schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 14:09:
[...]

Dat is klote… Wat mij betreft krijgt iemand die al X aantal strafpunten heeft geen mogelijkheid meer om tegen iemand aan te knallen.. Laat ze maar als ghost verder racen ofzo.. (bv na 5 seconden totaal.. Ik noem maar iets..)
Wel een slim idee om ze als ghost te laten rijden, en ze uit de uitslag te halen.

Verder nog geen Maldonadootje tegen gekomen. Wel een Max Verstappentje uit 2018 :P

[ Voor 53% gewijzigd door uchiha tijntje op 07-10-2023 14:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
uchiha tijntje schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 14:19:
[...]

Lekker snel uninstallen en eventueel terugkomen als er wat patches zijn uitgebracht.

Gamen hoort leuk te zijn. En niet frustrerend wat het klaarblijkelijk voor jou nu is.

En opmerkingen zoals die laatste is vrij zinloos en onnozel..
Laatste regel inderdaad weggehaald.. was even in the heat of the moment.
Als jij m'n quote ook even aanpast. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Rivanov op 07-10-2023 14:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03:21

OMD

Nou, settings is gelukt. Ben het nog niet helemaal eens met de grafische kwaliteit vs de performance wat het kost maar het blurry gedoe is deels weg. Ultra wide en FM is geen liefdes relatie, iets wat je anno 2023 niet meer verwacht. Zeker niet na de goede implementatie bij FH5

Nu eindelijk paar races erop zitten. Bevalt prima, wel wat bugs heb ik last van maar dat mag de pret niet drukken. Eerste indruk is positief en we gaan even wat meters maken komende tijd.

[ Voor 16% gewijzigd door OMD op 07-10-2023 15:06 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy8
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 16:00
OMD schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 15:03:
Nou, settings is gelukt. Ben het nog niet helemaal eens met de grafische kwaliteit vs de performance wat het kost maar het blurry gedoe is weg. Ultra wide en FM is geen liefdes relatie, iets wat je anno 2023 niet meer verwacht. Zeker niet na de goede implementatie bij FH5

Nu eindelijk paar races erop zitten. Bevalt prima, wel wat bugs heb ik last van maar dat mag de pret niet drukken. Eerste indruk is positief en we gaan even wat meters maken komende tijd.
Wat voor settings gebruik je? Als je zin hebt om dat te plaatsen tenminste :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MAX3400
OMD schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 15:03:
Nou, settings is gelukt. Ben het nog niet helemaal eens met de grafische kwaliteit vs de performance
Zit naar F1 te kijken nu; die raytracing op Qatar is slechter dan Forza op de Series X :+

Voor de mensen met enige gfx-klachten: kweenie of het kan bijdragen maar er zit een motion effect camera effect verstopt in je Settings

[ Voor 19% gewijzigd door MAX3400 op 07-10-2023 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Edwinlzv schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 10:46:
[...]

Ik speel via steam op de pc maar kan me hier totaal niet in vinden. Speelt soepeltjes, snelle laadtijden, prima beeld en tot nu toe geen rare dingen, eigenlijk het tegenovergestelde dus van jouw bevindingen.
hier net zo, ik speel het op een laptop met daarin een 3070ti, i7-12700H en 16gb ram, maar het spel speelt soepel weg. Goede graphics, snelle laadtijden(track laden duurt max 10 seconden maar ik denk eerder 5).

Blijft wel een geweldig mooie game, alleen heb ik het in multiplayer nu al een paar keer voor mijzelf verkloot in de laatste ronde, net zelfs in de laatste bocht |:(

[ Voor 13% gewijzigd door darkkingll op 07-10-2023 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Vind de graphics op de series X in performance RT juist niet om over naar huis te schrijven.

FH5 is veel scherper en kleurrijker.
Zal eens kijken of ik binnenkort wat vergelijkbare screenshots kan maken.
(Ben morgen pas weer in de buurt van mijn Xbox ;( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Auto ziet er goed uit maar de baan en de omgeving in vergelijking nog niet echt. Gaat vast wel veranderen na een update lijkt mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iekue
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21-02 12:07
Leuk idee hoor die Builders Cup, maar om nou in elk kampioenschap hetzelfde upgrade riedeltje uit te voeren maar dan met een andere auto... T voelt zo zielloos saai aan qua formule. Wordt redelijk snel saai zeg.... En dan is dr niet eens een kampioenschap met daadwerkelijke raceauto's....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
calsonic schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 16:08:
Auto ziet er goed uit maar de baan en de omgeving in vergelijking nog niet echt. Gaat vast wel veranderen na een update lijkt mij.
Nou….. auto’s zien er ook niet best uit. Hier een voorbeeldje op Reddit:
https://www.reddit.com/r/.../motorsport_vs_horizon_5/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
PdeBie schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 16:45:
[...]

Bij mij zien de auto's er echt super uit de rest is meh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
@calsonic Kan je screenshot posten? Niet vanuit Photomode maar in-game?

Bij mij ziet het er uit zoals in het reddit voorbeeld.

[ Voor 36% gewijzigd door PdeBie op 07-10-2023 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
PdeBie schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 16:45:
[...]

Haha scherpe reacties in de comments:

“ built from the ground up.

but gave up halfway.”

Vanmorgen ook nog even Forza Horizon gespeeld en het ziet er echt beter uit dan FM8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Heb m'n M3 zwarte velgen gegeven. Maar in de Car Showcase zijn ze gewoon grijs.
Game heeft ook een probleem met de zwartwaardes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nielless
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 15-09 16:44

Nielless

Born at a very young age.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fzHOIIwLugd1E_XksEicmIAXrPo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/okfUroXfYx4PSNfTL37F36Yi.png?f=fotoalbum_large

XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:22
-knip- Dit bespreken we niet op het forum.

Loopt relatief ok hier. 1440p high met DLSS op balanced geeft iets van 85-110 fps; als ik ultra aanzet met DLSS uit wordt het onspeelbaar (<60 fps).

Het ziet er nu weinig speciaal uit en dan valt de framerate nog wel tegen gezien mijn specs (5700X, RTX 3080)... maar een gestolen paard mag je niet in de bek kijken. :p

[ Voor 31% gewijzigd door Geronimous op 09-10-2023 00:27 ]

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Rivanov schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 17:04:
Heb m'n M3 zwarte velgen gegeven. Maar in de Car Showcase zijn ze gewoon grijs.
Game heeft ook een probleem met de zwartwaardes.
Zwarte paint op de velgen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lI0lTH6H-RUKk_df1ZVxt_ZYjUE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MFEvrk2XBPmsXvCneWzKDCEC.png?f=fotoalbum_large

Zilveren velgen in de showcase / Forzavista

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6iom7ixc7_uvQLmpEMLZlTjkhyw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RfXqm95XB1SazvSlF4Pl28dv.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door Rivanov op 07-10-2023 17:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
PdeBie schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 16:58:
@calsonic Kan je screenshot posten? Niet vanuit Photomode maar in-game?

Bij mij ziet het er uit zoals in het reddit voorbeeld.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FI1YOLrUM4FVFcilC57JOQsIHzA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s8oLz20BHazGCprLcowNro54.jpg?f=fotoalbum_large

Zoals je ziet de auto is goed de rest lijkt wel uit een game van een paar jaar oud te komen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:35
Ik heb in deze 3 dagen Forza al meer crashes meegemaakt dan in anderhalf jaar Horizon 5. Zegt ook wel iets.

Het is dat de MP zo lekker wegspeelt, maar anders.... Iets zegt mij dat deze game perse deze week uit moest komen. Ze hadden er best nog wel een maandje of 6 aan vast mogen knopen wat mij betreft.

[ Voor 30% gewijzigd door DutchOwnage op 07-10-2023 17:48 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

DutchOwnage schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 17:47:
Ik heb in deze 3 dagen Forza al meer crashes meegemaakt dan in anderhalf jaar Horizon 5. Zegt ook wel iets.
Misschien ABS en Traction control aanzetten :+ ;)

Maar serieus, hopelijk komen ze snel met een fix voor dit soort issues.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
uchiha tijntje schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 17:48:
[...]

Misschien ABS en Traction control aanzetten :+ ;)

Maar serieus, hopelijk komen ze snel met een fix voor dit soort issues.
In een van de MP lobby's is Traction Control (op Sport stand) wel een must hoor. Iig voor mij dan. Zelfs met een 4wd Quatro blijft 't lastig :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Hoe kan dat nou?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MNqB5Br0MpORyTkMTFu50Y1sVmE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/V5KqLlDKqStEpvcSWyP8WXBG.jpg?f=user_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 16:41

On_E

Housemusic

Net maar eens online racen geprobeerd, de 1e qualifier. 3e geworden zonder penalties, dat was vast gelijk mijn hoogtepunt online. :+

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Had mij net weer op P2 gekwalificeerd. Race was aan het laden.

.. CTD ..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nielless

Nielless

Toch wel een schitterend spelletje hoor

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SZpUyDo2nC550Gi9La4AodgR9AM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qUYadY3mK8O3qqBZhHWVNIju.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cx3GIIpYuygJvMIvKZ3bWVoBBzY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zQnC3XNjicIchxEcztKVTPGz.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door Nielless op 07-10-2023 19:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mastergo
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 15-09 18:22
Zoals elke game tegenwoordig komen er komende tijd wel updates om het spel te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iekue
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21-02 12:07
Simpel. Iedereen op max 60fps. Omdat de Forza engine ervoor zorgt dat auto's sneller zijn met hogere fps. Dus voor crossplay schakelen ze dat snelheidsvoordeel voor pc spelers uit. En terecht lol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD

OMD

Jordy8 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 15:06:
[...]

Wat voor settings gebruik je? Als je zin hebt om dat te plaatsen tenminste :)
Ja natuurlijk. Settings uit dit topic:
https://forums.forza.net/...scaling-3440x1440p/626402

Even naar onder scrollen, daar staat een album met screenshots van de settings. Goed te doen nu en rond de 80fps met de machine uit mijn signature.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy8
OMD schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 20:30:
[...]

Even naar onder scrollen, daar staat een album met screenshots van de settings. Goed te doen nu en rond de 80fps met de machine uit mijn signature.
Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Mastergo schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 19:54:
Zoals elke game tegenwoordig komen er komende tijd wel updates om het spel te verbeteren.
En zoals met elke game tegenwoordig zijn er veel problemen na een half jaar nog steeds niet opgelost :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MAX3400
schumi1986 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 20:37:
[...]

En zoals met elke game tegenwoordig zijn er veel problemen na een half jaar nog steeds niet opgelost :+
Zullen we de eerste Crysis dan maar als voorbeeld nemen? Speelde in het begin op bijna geen enkele PC goed (qua framerate of maximaal kwaliteit). En volgens mij heeft dat ook (best heel erg verdomd) lang geduurd voordat dat bij de gemiddelde gamer een keertje gemiddeld goed draaide.

Anyhow, we spelen rustig door en ik zie voldoende mogelijkheden om (binnenkort) een keer online / competitief rijden met meerderen? @Nielless

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:02
Hier toch een refund aangevraagd. Spel is leuk, maar weet zich totaal niet te onderscheiden van eerdere iteraties en na twee cups geloof ik het allemaal wel.

En ik deel de mening dat Forza Horizon 5 grafisch superieur is aan Forza Motorsport.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
Yonix schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 20:48:
Hier toch een refund aangevraagd. Spel is leuk, maar weet zich totaal niet te onderscheiden van eerdere iteraties en na twee cups geloof ik het allemaal wel.

En ik deel de mening dat Forza Horizon 5 grafisch superieur is aan Forza Motorsport.
Good for you; heb je inderdaad geld over/terug om een ander spel te kopen waar je inderdaad meer plezier aan kan beleven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

MAX3400 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 20:42:
[...]

Zullen we de eerste Crysis dan maar als voorbeeld nemen? Speelde in het begin op bijna geen enkele PC goed (qua framerate of maximaal kwaliteit). En volgens mij heeft dat ook (best heel erg verdomd) lang geduurd voordat dat bij de gemiddelde gamer een keertje gemiddeld goed draaide. Vandaar de “can it run Crysis” ding wat nu nog steeds een gezegde is.

Anyhow, we spelen rustig door en ik zie voldoende mogelijkheden om (binnenkort) een keer online / competitief rijden met meerderen? @Nielless
Dat is niet te vergelijken. Crysis draaide niet goed omdat de game was gemaakt met toekomstige hardware in gedachten. Online patches waren geen ding toentertijd en consoles al helemaal niet.

Heden ten dagen worden game release niet meer bepaald door game makers maar aandeelhouders. Geld geld geld. Kwaliteit staat al lang niet meer in de top 5 van game boeren.

[ Voor 3% gewijzigd door OMD op 07-10-2023 21:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
OMD schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 20:59:
[...]

Dat is niet te vergelijken. Crysis draaide niet goed omdat de game was gemaakt met toekomstige hardware in gedachten. Online patches waren geen ding toentertijd en consoles al helemaal niet.
Snap ik maar opzettelijk een 2160p30 modus programmeren op een current-gen console omdat je dan wel de beste graphics eruit perst? Klinkt dus ook als een vorm van "we maken een game die eigenlijk beter zou draaien op de next-gen console". Tis maar net perceptie, denk ik dan.

Helaas / gelukkig kan ik me verre van de discussie "hardware vs prijs vs performance" houden; een One X en een Series X is al goed 6 jaar voldoende voor mijn game-needs en heb ik bewust geen "PC" meer in huis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OMD

OMD

MAX3400 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 21:02:
[...]

Snap ik maar opzettelijk een 2160p30 modus programmeren op een current-gen console omdat je dan wel de beste graphics eruit perst? Klinkt dus ook als een vorm van "we maken een game die eigenlijk beter zou draaien op de next-gen console". Tis maar net perceptie, denk ik dan.

Helaas / gelukkig kan ik me verre van de discussie "hardware vs prijs vs performance" houden; een One X en een Series X is al goed 6 voldoende voor mijn game-needs en heb ik bewust geen "PC" meer in huis.
Mocht je het leuk vinden:
https://www.superjumpmaga...n%20as%20time%20goes%20by.

Verhaal waarom Crysis niet goed draaide op de hardware toentertijd.

Sorry voor de offtopic, leuke weetjes zijn altijd leuk :)

Verder met je eens.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• schumi1986
Yonix schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 20:48:

Dit is precies wat mij ook ontzettend stoort aan de game. Het doet echt helemaal niets wat we nog niet eerder gezien hebben.

Opzich niet erg maar er zit verder ook niets in de game om aan te moedigen alle auto’s te verzamelen of zorgvuldig de auto te kunnen tunen. Het is gewoon van cup naar cup racen met verplicht wat oefenrondjes omdat je anders al helemaal niet aan de benodigde onderdelen voor het upgraden van de auto komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jordy8
schumi1986 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 21:14:
[...]

Dit is precies wat mij ook ontzettend stoort aan de game. Het doet echt helemaal niets wat we nog niet eerder gezien hebben.

Opzich niet erg maar er zit verder ook niets in de game om aan te moedigen alle auto’s te verzamelen of zorgvuldig de auto te kunnen tunen. Het is gewoon van cup naar cup racen met verplicht wat oefenrondjes omdat je anders al helemaal niet aan de benodigde onderdelen voor het upgraden van de auto komt.
Als ik naar single player kijk dan is er inderdaad weinig om voor warm te lopen. Ook de AI is naar mijn mening zeer ondermaats.

Voor mij gelukkig geen probleem. Multiplayer en hopelijk wat leagues is waar ik zelf het grootste plezier uit haal.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 08:03
Even ander geluid hier. Ik vind deze Motorsport een verademing. Eindelijk eens niet zo’n kinderachtige game met ongelofelijk domme voice-overs, te kleurrijke omgevingen en kleuters die een spel online kapot maken.

Nou moet ik online nog verkennen, maar ben nu lekker de tours aan het wegtikken. Upgraden is tof. Niet meteen alles erop, gewoon netjes opbouwen, waarmee je iedere cup ook je favoriete auto weer een stukje beter maakt. Ik geloof dat dat ook de intentie is geworden van de game en dat kan ik wel waarderen.

Maar laat iedereen vooral lekker hun mening hebben. In het begin was ik een beetje skeptisch (heb laatste jaar eigenlijk alleen nog GT7 gespeeld bij gebrek aan recente Motorsport), maar ik denk dat ik me hier wel weer even ga vermaken. Het is in ieder geval geen game waar je zoals bij FH5 auto’s verzameld waar je nooit mee rijdt, of bij GT7 auto’s verzamelen die je met moeite kan betalen.

Gewoon weer lekker een eigen weg in gegaan deze game. _/-\o_

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD

OMD

Ik heb nu na een aantal races ook een beetje een meh… gevoel. Been there, done that.

Ik ben het eens met het cup naar cup verhaal. Zijn niet echt incentives waarvan ik echt denk wauw dat moet ik doen.

Grafisch vind ik het spel extreem teleurstellend. FH5 was grafisch veeeeel fraaier, zeker de car models. Dat was nog een open wereld ook, dus er moest veel meer gerenderd worden.

Menu structuur is onlogisch, traag laden van menu naar menu.

Vertalingen kloppen soms niet, vind ik echt mega kansloos. Afgeraffeld product gevoel. 3 laps wat ze zegt krijg je soms als ondertiteling 3 rechts.

Levelen van auto’s is een grind. Koop auto -> level in een paar races -> volgende event dus nieuwe auto -> repeat.

Gelukkig vind ik racen leuk dus ga nog wel even door maar ik zocht iets meer casual als afwisseling van iRacing etc.

[ Voor 7% gewijzigd door OMD op 07-10-2023 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:08

jbbrans

Ik ben nog bezig om in de flow van het spel te komen en vooral bezig met career.

Tijdens het rijden fluctueert het geluid enorm in volume, net alsof het motorgeluid iets gedempt wordt omdat er iets gezegd wordt.
Weet iemand welke setting ik moet instellen om dit te voorkomen?

Betreffende de vergelijking tussen Horizon 5 en motorsport, FH5 was in het begin ook niet om aan te zien. Rook was pixelated en de scenery moest nog opgebouwd worden, terwijl je er al voorbij was. Dit is pas sinds een paar maanden verbeterd.
Ik draai 7680x1440 alles ultra (of zo hoog mogelijk) op een RTX 4090 en haal ~82fps.

[ Voor 37% gewijzigd door jbbrans op 07-10-2023 21:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jordy8
OMD schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 20:30:
[...]

Tot nu toe inderdaad erg stabiel met de beste weergave d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 08:04
Froggle schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 21:49:
Even ander geluid hier. Ik vind deze Motorsport een verademing. Eindelijk eens niet zo’n kinderachtige game met ongelofelijk domme voice-overs, te kleurrijke omgevingen en kleuters die een spel online kapot maken.

Nou moet ik online nog verkennen, maar ben nu lekker de tours aan het wegtikken. Upgraden is tof. Niet meteen alles erop, gewoon netjes opbouwen, waarmee je iedere cup ook je favoriete auto weer een stukje beter maakt. Ik geloof dat dat ook de intentie is geworden van de game en dat kan ik wel waarderen.

Maar laat iedereen vooral lekker hun mening hebben. In het begin was ik een beetje skeptisch (heb laatste jaar eigenlijk alleen nog GT7 gespeeld bij gebrek aan recente Motorsport), maar ik denk dat ik me hier wel weer even ga vermaken. Het is in ieder geval geen game waar je zoals bij FH5 auto’s verzameld waar je nooit mee rijdt, of bij GT7 auto’s verzamelen die je met moeite kan betalen.

Gewoon weer lekker een eigen weg in gegaan deze game. _/-\o_
Qua online lijkt het tot nu toe erop dat mensen meer op zijn GT rijden dan op zijn Forza. Ik ben bezig met de tien races S safety rating achievement en kan gewoon meerijden zonder kleerscheuren. Af en toe zit er een idioot tussen maar die vliegt snel genoeg van de baan als je wat afstand houdt. Ik ben geen geweldige rijder maar heb al twee van de zes races gewonnen en ben nog keurig S rated. :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Wat een heerlijke game. Zojuist een MP potje op Hakone. 13 rondjes, niet gekwalificeerd, 2 keer medium via 1x pit en uiteindelijk op een paar tiende 2e geworden. Heerlijk fair gereden. Ik zat halverwege achter de top 2, en het was zo tof om hun te zien vechten en iedere keer een paar tiende af te snoepen van hun voorsprong. Ik had na lap 7 een undercut gedaan naar medium maar achteraf had ik beter 1 rondje door kunnen gaan en naar softs wisselen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bQ5cW49bTmcLteNHvqvdX-7o21A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4oJAo1gVfWtwegDrmVgX5uNT.png?f=fotoalbum_large

Die Audi rijdt heerlijk.

Weinig andere games waarvan ik de MP zo intens beleef :P Ik gok wel dat het ook door het stuurtje komt, waardoor je lichaam toch wat meer “connected” is met het spel, maar toch.

Verder doet het denk ik idd weinig nieuws in het race genre. Waar ik even bang voor was is dat er zo’n blije career modus in zat met een storyline… het lukt zelfs een film niet om dat interessant te maken, laat staan een game. Dus prima om van cup naar cup te gaan in de SP. De MP is waar het te beleven is in mijn optiek :)

Verder een tip voor mensen die online spelen. Start zelf even een party chat zodat je geen debielen hoort schreeuwen als je net probeert aan te remmen voor een bocht. Heb nog niet gevonden hoe ik dat in game kan uitzetten. :)

[ Voor 11% gewijzigd door uchiha tijntje op 08-10-2023 00:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
@uchiha tijntje je kan (op de controller) op X drukken voor "Mute all other players" in public chat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchOwnage
Yep, de MP is echt heerlijk hoor. Ook een dikke pluim voor de car handling, Ook met gewoon een controller is het genieten(niets aan veranderd overigens).

Ik ben erg bang dat ik de SP niet heel erg veel zal spelen. Misschien even 2 racers per dag maar dan merk ik al snel dat de MP roept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

En ik mag weer kwalificeren van mezelf! Net de racecraft achievement gehaald op Laguna Seca off all places. Van 23 naar 8. En ik denk dat ik zo maar ff stop. Het is wel erg veel inspanning. Ben ik blij dat ik (nog) geen endurance races rijdt :P

Thanks @MAX3400 voor de tip. Ik zat lekker in the zone en ineens schreeuwt er zo’n gozer continue. En had geen idee hoe ik het moest muten. Dus tijdens de pitstop even snel een party gestart. :)

[ Voor 29% gewijzigd door uchiha tijntje op 07-10-2023 23:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
Bleh. In race 9 in de strijd om de 10 s safety rankings op rij, reed ik ontspannen 2 seconden achter de laatsten in de race. Komt er in de laatste ronde iemand achter me uit de pit. Ik ruim naar de zijkant. Ramt ie me natuurlijk en is mijn s rating weg. Morgen maar opnieuw proberen en dan 10 seconden achteraan bungelen met knipperlichten aan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Exactor it schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 23:41:
Bleh. In race 9 in de strijd om de 10 s safety rankings op rij, reed ik ontspannen 2 seconden achter de laatsten in de race. Komt er in de laatste ronde iemand achter me uit de pit. Ik ruim naar de zijkant. Ramt ie me natuurlijk en is mijn s rating weg. Morgen maar opnieuw proberen en dan 10 seconden achteraan bungelen met knipperlichten aan.
Zelfs knipperlichten? #Takemymoney!

:+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
D-Ed schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 00:20:
[...]

In 4K raytraced, hoop ik d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
MAX3400 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 00:28:
[...]

In 4K raytraced, hoop ik d:)b
Ja duh..! Wat dan? Voor minder kom ik m’n bedje niet uit (120fps zou ook mooi zijn maar 60fps is m’n uiterste bod).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Speciaal voor @uchiha tijntje ;)
In mijn ogen de beste uitleg m.b.t. Advanced Wheelsettings voor FM!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Ondanks al m'n negativiteit en kritiek rondom/op deze game blijft het me maar bezighouden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:55
Het is wel erg storend dat de game alles behalve stabiel is op de series X. De game crasht echt te vaak naar het dashboard.

Jullie ook deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

flugelisoke schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 08:26:
Het is wel erg storend dat de game alles behalve stabiel is op de series X. De game crasht echt te vaak naar het dashboard.

Jullie ook deze ervaring?
1x gehad, bij het inladen van een vinyl groep uit FH5 tijdens het designen van een auto.
Mogelijk omdat ik altijd quick resume gebruik. Voor mijn gevoel is het zo(bij meerdere games) dat als ik langere tijd in en uit quick resume ga, hij vroeg of laat kan crashen. Maar of dit hier ook de oorzaak is, geen idee.

Wij pre-order fans zijn uiteraard ook een soort kritische final beta testers voordat de normale plebs ermee aan de slag gaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Het lijkt multiplayer / server gerelateerd te zijn. Dus alle onderdelen die met online te maken hebben (dus ook ophalen oude vinyls). De crashes die ik heb ondervonden op PC waren ook allemaal tijdens multiplayer sessies. Single Player loopt altijd flawless.

[ Voor 18% gewijzigd door Rivanov op 08-10-2023 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hills360
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 14-09 22:11
Na een tijd een geen race game meer aangeraakt te hebben. #playseat de deur uit gedaan(verhuizen en wat andere hobby's). Nu toch wel weer lol met een controller. Misschien toch nog maar weer een rig gaan samenstellen van de winter. 🫣🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
Rivanov schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 08:53:
Het lijkt multiplayer / server gerelateerd te zijn. Dus alle onderdelen die met online te maken hebben (dus ook ophalen oude vinyls). De crashes die ik heb ondervonden op PC waren ook allemaal tijdens multiplayer sessies. Single Player loopt altijd flawless.
En daarom begrijk ik niet (en hekel ik het) dat hedendaagse games teveel op servers leunen. Het is figuurlijk 1 stekkertje en je hele game is onspeelbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WMT2b8iIGiWh4GTxgHUBtWnfJ28=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Yw9wzdXLbzgZ4oGxCGqROIDR.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4X4nYfc94EzZ7VdDnycziwvDBCk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rI6BBuVTb6uYloxQTes6JNee.png?f=fotoalbum_large
Gisteren 2 toffe races gehad. Heb de auto’s zelf getuned, veranderingen gemaakt om meer grip te creëren, minder wheelspin en minder overstuur.

De penalties zijn overigens van off-track momentjes, was wat te gierig soms met het aanvallen van sommige bochten.

Het rijdt ouderwets heerlijk deze game. Graphics stoor ik me persoonlijk niet aan, het gaat voor mij om het rijden en elke ronden geconcentreerd een paar tienden van je tijd af te schaven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
Rivanov schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 08:53:
Hier precies omgekeerd; ben niet uit MP gecrashed ofzo; de SP daarentegen lijkt bij mij buggy'er want al paar keer terug naar dashboard maar ook progress niet opgeslagen hierdoor (rollback 2 races) etc.

En mogelijk (nadruk) zit ik op een career-breaking punt; 1 blok met races wil gewoon niet laden ;( :X

/edit: https://forums.forza.net/...r-mode-progress/626409/24 dus ik ben voorlopig f**ked

/edit2: ik ga opnieuw installeren op de XSX; uit snelheid laat ik de high-res textures maar even achterwege; scheelt zomaar 40GB aan data.

[ Voor 17% gewijzigd door MAX3400 op 08-10-2023 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMark
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 15-09 16:33
Is er iemand die met een controller op de pc speelt en daarbij een receiver niet van MS gebruikt?
In FM7 moest ik na elke windows update weer gaan klooien met de drivers van de receiver.

Kan iemand vertellen of dit nu wel beter werkt als je speelt via microsoft store?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:06
Met PC gamen is niet te doen, Xbox X/S gaat perfect, wachten op update voor PC :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Albert020 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 09:53:
Met PC gamen is niet te doen, Xbox X/S gaat perfect, wachten op update voor PC :(
YMMV. De meeste problemen komen voor op midrange spec PC’s. De high-end PC’s bruteforcen zich er nu doorheen.

Los van de algemene PC issues natuurlijk waar iedereen last van heeft. Maar los van de online crashes loopt de game verder wel stabiel op mijn PC.

[ Voor 19% gewijzigd door Rivanov op 08-10-2023 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Rivanov schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 10:22:
[...]

YMMV. De meeste problemen komen voor op midrange spec PC’s. De high-end PC’s bruteforcen zich er nu doorheen.

Los van de algemene PC issues natuurlijk waar iedereen last van heeft. Maar los van de online crashes loopt de game verder wel stabiel op mijn PC.
Van midrange lijkt mij hier geen spraken,

I7 Gen12, 16Gb geheugen met Nvidia 3060 Ti
Opslag 1Tb PCIe NVMe M.2 SSD

Laadtijden zijn niet normaal lang, rustig iets iets anders doen, eenmaal in de game valt steeds een stuk beeld weg, alle drivers zijn geüpdatet, daar kan het dus ook niet aan liggen, op mijn Xbox loopt ie perfect.

[ Voor 17% gewijzigd door Albert020 op 08-10-2023 11:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exactor it
D-Ed schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 00:20:
[...]

Woop woop, kennelijk kan ik niet tellen. Hij unlockede na 1 schone race deze ochtend. Ik hou de E1,99 voor knipperlichten op zak! Tijd om te gaan rammen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 16:41

On_E

Housemusic

Multiplayer racen is inderdaad heel erg tof!
Gisteravond wel een situatie gehad waarbij iemand de macht over het stuur verloor en daardoor ineens heel erg ging slingeren over de baan, mij raakte waardoor ik in een spin raakte en keihard de muur in knalde, om daarna 4,5 seconde tijdstraf te krijgen.

Dat vond ik wel wat jammer, want ik kon er echt niks aan doen. :D

Heb nu ook safety rating B.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi1986
Albert020 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 10:35:
[...]

Van midrange lijkt mij hier geen spraken,

I7 Gen12, 16Gb geheugen met Nvidia 3060 Ti
Opslag 1Tb PCIe NVMe M.2 SSD
Een 3060 ti is midrange ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
Ik heb een Xe 96... :O

Oh, voor de mensen met een XSX maar geen zin in "max raytracing"; je kan het spel herinstalleren zonder de high-res textures. Zie je bijna niks van op performance-mode maar het spel voelt nog nog nog vloeiender en sneller in de menu's en laadtijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Goed, maar een game die zo slecht draait op deze pc is wel zeer tragisch !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flugelisoke
On_E schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 10:43:
Gisteravond wel een situatie gehad waarbij iemand de macht over het stuur verloor en daardoor ineens heel erg ging slingeren over de baan, mij raakte waardoor ik in een spin raakte en keihard de muur in knalde, om daarna 4,5 seconde tijdstraf te krijgen.

Dus als je veilig rijdt, dan kom je uiteindelijk met gelijkgestemden in lobbies? Heb altijd zo'n hekel aan die beukers, wie niet natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

flugelisoke schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 11:16:
[...]

Dus als je veilig rijdt, dan kom je uiteindelijk met gelijkgestemden in lobbies? Heb altijd zo'n hekel aan die beukers, wie niet natuurlijk.
Klopt, al is het natuurlijk geen garantie dat er geen race incidenten zijn. Maar moedwillige beukers zijn er een stuk minder.

Als ik 2 man in gevecht zie voor me, en ik kom dichter bij ze in de buurt, dan zal ik extra opletten… soms gaat er een off line of tollen ze allebei de baan af, dan wil ik niet meegenomen worden daarin. Gisteren nog ternauwernood zo’n situatie kunnen ontwijken.

voor de F1 kijkers, beetje zoals het incident gisteren met Perez/Ocon/Hulkenberg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielless

Nielless

flugelisoke schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 11:16:
[...]

Dus als je veilig rijdt, dan kom je uiteindelijk met gelijkgestemden in lobbies?
Dat is wel de bedoeling indd. Maar heb het idee dat skill rating meer telt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
3060 is inderdaad geen high-end. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
MAX3400 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 09:29:
[...]

Hier precies omgekeerd; ben niet uit MP gecrashed ofzo; de SP daarentegen lijkt bij mij buggy'er want al paar keer terug naar dashboard maar ook progress niet opgeslagen hierdoor (rollback 2 races) etc.

En mogelijk (nadruk) zit ik op een career-breaking punt; 1 blok met races wil gewoon niet laden ;( :X

/edit: https://forums.forza.net/...r-mode-progress/626409/24 dus ik ben voorlopig f**ked

/edit2: ik ga opnieuw installeren op de XSX; uit snelheid laat ik de high-res textures maar even achterwege; scheelt zomaar 40GB aan data.
Herinstallatie gedaan, even mijn "vorige" auto ontdaan van een tune, save-game geforceerd en nu lijkt het er toch op dat het opgelost is. Voorlopig blijf ik dus/ook maar zonder texture-pack draaien; ik zie er echt bijna 0 verschil in (en zeker niet op 300kmh).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mick3112
Net eens even mijn Thrustmaster TX Leather Edition sinds lange tijd weer eens tevoorschijn gehaald.

Aan de hand van die Guide van HokiHoshi een begint punt genomen qua instellingen en vanaf daar beetje wezen experimenteren. Het is toch wel een Vermakelijke ervaring met stuur moet ik zeggen.
Sowieso kost het zowel veel minder energie om gewoon smooth the blijven in lange bochten tov controller. Die laatste 2 bochten van Hakone bijvoorbeeld.

Wat ook wel handig is dat je gewoon tijdens het rijden kan pauzeren en tweaken in je settings om meteen een bepaald effect te testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
Mick3112 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 12:24:

Wat ook wel handig is dat je gewoon tijdens het rijden kan pauzeren en tweaken in je settings om meteen een bepaald effect te testen.
Ja maar wil je dat niet doen in multiplayer-sessies (zeker niet tijdens de kwalificatie)? Ik schrik me soms helemaal de tering als je vol gas op een "bijna nog niet ghosted" auto komt aanrijden op de race-lijn :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
MAX3400 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 12:26:
[...]

Ja maar wil je dat niet doen in multiplayer-sessies (zeker niet tijdens de kwalificatie)? Ik schrik me soms helemaal de tering als je vol gas op een "bijna nog niet ghosted" auto komt aanrijden op de race-lijn :o
Ja, tuurlijk.

gewoon in een Rivals sessie alleen op de baan natuurlijk. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skreppiedoe
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:24
MAX3400 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 12:26:
[...]

Daar mogen ze wel wat aan veranderen,ik had net ook iemand die ineens voor mijn neus opdook tijdens de 3e ronde van de quali.
Gelukkig was mijn 2e ronde voldoende voor pole en uiteindeljjk ook de race gewonnen 8)
Helaas geen tijd meer om verder te gaan vandaag.

PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zyron
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:20

Zyron

BWRAAAAP

On_E schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 10:43:

Heel herkenbaar. Gisteren ook een spec race op Hanoko (of hoe het ook heet), door mijn undercut reed ik achter wat mindere Goden, die knalden de baan af, via de muur terug erop, ik kon ze echt niet meer ontwijken... Bam, 4.5 sec straf wegens avoidable contact. Safety Rating naar C. :(

Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mick3112 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 12:24:
Net eens even mijn Thrustmaster TX Leather Edition sinds lange tijd weer eens tevoorschijn gehaald.

Aan de hand van die Guide van HokiHoshi een begint punt genomen qua instellingen en vanaf daar beetje wezen experimenteren. Het is toch wel een Vermakelijke ervaring met stuur moet ik zeggen.
Sowieso kost het zowel veel minder energie om gewoon smooth the blijven in lange bochten tov controller. Die laatste 2 bochten van Hakone bijvoorbeeld.

Ooh ik ben benieuwd welke settings jij nu rijd, ik krijg mijn TX met name in de bochten gewoon niet lekker.

Ik krijg weer langzaam het racestuur-probleem dat ik altijd in Forza heb gehad, ik rij een paar rondjes met controller en kan daar 'licht oranje' (racelijn) bochten nemen, switch naar stuur en in geel zit ik al op gigantische onderstuur dat ik simpel de bocht niet haal. Met name inremmen (met amper 20-30% remkracht) krijg ik gewoon de bochten niet zo snel als met controller.

Hakone is goed circuit daarvoor, lange mid/hoge bochten, stuur kom ik niet onder de 1:17.1, controller heb ik nu 2x een 1:16.2 gereden, terwijl ik in welke racegame dan ook altijd sneller ben met racestuur.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
@SinergyX geen idee welke auto je naar kijkt maar ik zit nu in een Lambo GT3 en daar zit dus ook nog eens ver weg verborgen in de "Tune Car" settings de hoeveelheid lock die alleen voor stuur-users geldt. Misschien dat je daarmee iets van je onderstuur kan wegnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

SinergyX schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 13:11:
[...]

Ooh ik ben benieuwd welke settings jij nu rijd, ik krijg mijn TX met name in de bochten gewoon niet lekker.

Ik krijg weer langzaam het racestuur-probleem dat ik altijd in Forza heb gehad, ik rij een paar rondjes met controller en kan daar 'licht oranje' (racelijn) bochten nemen, switch naar stuur en in geel zit ik al op gigantische onderstuur dat ik simpel de bocht niet haal. Met name inremmen (met amper 20-30% remkracht) krijg ik gewoon de bochten niet zo snel als met controller.

Hakone is goed circuit daarvoor, lange mid/hoge bochten, stuur kom ik niet onder de 1:17.1, controller heb ik nu 2x een 1:16.2 gereden, terwijl ik in welke racegame dan ook altijd sneller ben met racestuur.

Misschien al voorbij gekomen en bij jou al bekend. Youtube staat overigens vol met allerlei video's over de settings m.b.t. het stuur, maar deze legt het wel goed uit, wat elke optie precies doet.

Out of the box is het blijkbaar sowieso crap.

[edit] zag dat @Rivanov hem een aantal dagen geleden ook heeft gepost.

[ Voor 3% gewijzigd door kevlar01 op 08-10-2023 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
LOL. Je kunt na een quali gewoon nog van auto wisselen. 8)7

En de eerste cheater al tegengekomen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l8LnPIOnfqyofbdmzE1yH9MTEuQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4B89BCin3UyAurIQY5clgMXF.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 65% gewijzigd door Rivanov op 08-10-2023 13:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06:31

Mr. Freeze

¡GO!

Er wordt best geklaagd door veel spelers over het upgrade systeem, maar ik kan het wel waarderen hoor. Dit garandeert wel een beetje dat altijd nog iets te doen hebt in het spel en dat je niet binnen een maand alle auto’s hebt uitgemaxed., het duurt nog een paar jaar tot de volgende Horizon/Motorsports dus kan er voorlopig nog even mee uit de voeten.

PS, heeft FM ook auto’s die je slechts een bepaalde periode kan winnen zoals in Horizon? Dat ik mij niet helemaal duidelijk.

[ Voor 16% gewijzigd door Mr. Freeze op 08-10-2023 14:03 ]

XBL gamertag StayingPow3r

Pagina: 1 ... 10 ... 26 Laatste