SinergyX schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 12:13:
[...]
Even lomp gezegd, hij is de Ken Block van Forza. De drift-scene in Forza is altijd behoorlijk groot geweest, zeker in Horizon, zijn 'focus' in de game liggen compleet ander vlak als menig racer/tourer/tuner, en dat is in bijna elke Forza altijd een heel groot ding geweest, volgens mij is er nooit een racegame geweest met zo'n grote design-community.
Natuurlijk moet hij wel met een schuin oog naar z'n 'commerciele kant' van z'n kanaal kijken (immers, content), maar zeker is hij geen 'oh kut heb geen content, kut game' persoon, net als wat @
MAX3400 al eerder aangaf met focus op lobby/bracket keuzes in de online lobbies, de game is goed, maar is 'karig' in het vlak waarom iemand Forza rijd.
Neem bv Fifa (of nu FC), voor mij boeit UT, seasons, co-op, whatever, allemaal voor geen meter, ik speel uitsluitend pro-clubs. Dus mijn menig over de game zal ook uitsluitend binnen het 'vakje' proclubs zitten, iemand die enkel UT speel zal mijn menig absoluut niet delen, maar per saldo is het gewoon een andere aanvliegroute hoe iemand de game gaat spelen.
Stel dat Singleplayer gigantisch content heeft met races, stories en weet ik veel, denk dat er veel hier dat 1x leuk vinden, maar als vervolgens hele online lobby/league opbouw karig en simpel is.. heb je ook scheve gezichten. En mij irriteert het inmiddels aardig dat elke feature race ik weer tegen 10-15 minuten 'practice' aan zit te kijken, terwijl ik dezelfde auto op dezelfde baan nu al 4x heb gereden.
Ik ken hem

Maar zoals ik aangaf, hij heeft een heel ander belang bij een game als Forza dan menig tweaker. Dat zie je ook in zijn profiel op Twitter en YouTube. En dat is natuurlijk prima, maar ik zie zijn mening / punten van kritiek wel in die context. Namelijk commercieel eigen belang.
@
D-Ed heeft het wat mij betreft goed weergegeven. En ik gebruik maar een analogie naar mijn werkveld
Het fundament van een Halo en volgens mij ook van Forza staat erg goed. Dit zegt die gozer trouwens in zijn post zelf ook.
Zonder een goed fundament kun je niet bouwen.
Wat ik echter zie in de gaming community is dat veel gamers graag bij release een huis willen hebben inclusief een mooie uitbouw, garage, mooi schuurtje in de tuin, mooie keuken en badkamer en groot dakkapel erbij.
Maar wat veel mensen vergeten is dat dit vaak kraaltjes zijn en wat echt belangrijk is, is het fundament, zowel qua fundering als de kabels en leidingen die je niet meer ziet.
Zonder een goede fundering of waterleidingen die gaan lekker een maand na oplevering heb je weinig plezier aan je woning. Ook al heb je een leuke uitbouw, mooie keuken of dakkapel.
Ik zie games als Halo en Forza en andere games die een grote online community hebben (dus geen games die na een playthrough zoals een AAA Sp game aan de kant gelegd wordt) steeds meer zich richten op het fundament om van daaruit te gaan bouwen. Dat is in mijn optiek de juiste manier. Zeker als er door de developers geluisterd wordt naar wensen van gamers voor een dakraam, of een uitbouwtje.
Echter als de basis niet klopt kun je er op bouwen wat je wilt. Het stort hoe dan ook in elkaar. Wat tegenwoordig jammer is, is dat het vaak niet meer mogelijk is om het totaal pakket waarbij een goed fundament inclusief alle opties zoals de aan en uitbouwen in combinatie met een geïnstalleerd dakraam samen bij release komen. Game development is denk ik echt te complex geworden waarbij de gaming community niet de makkelijkste is.
——
@
MAX3400 ik dacht dat er geen drift mode in zat

Zulke rode bandjes heb ik nog niet gehad
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.