‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ja het speelt ook behoorlijk goed op de controller terwijl ik bij AMS2, ACC en zelfs F1 mij echt gehandicapt voel als ik niet in de racerig zit. Ga het nog wel proberen, maar ik gok dat het idd een controller game blijft anders moet ik steeds weer omschakelen van de racerig/pc combo naar de Xbox/controller optie.schumi1986 schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 12:54:
[...]
Dat is voor mij ook de kracht van FM. Lekker met de controller op de bank spelen. Ondanks dat ik een race rig heb blijft FM voor mij echt een controller game.
Ik zag tijdens het introfilmpje op Performance ook al wat lichte haperingen.MAX3400 schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 13:12:
[...]
Net geprobeerrd; ziet er wel beter uit. Echter, onspeelbaar. Het is niet vloeiend en die 30fps lijkt ook niet helemaaaal stabiel te zijn.
Misschien is die RT wel leuk om foto's mee te maken dan, niet om mee te racen.
[ Voor 10% gewijzigd door ggj87 op 05-10-2023 13:28 ]
Ik heb geen TV die iets met VRR of andere zaken kan; dus die heb ik dan maar niet aangeklikt als render-modusRivanov schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 13:20:
[...]
Je hebt ook Performance RT he.
Dan heb je dynamic resolution met RT en 60FPS.
Komt goed; ik kies gewoon de 60fps "minste visuals"; met 300kmh mis je toch wel het e.e.a. aan details.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Doe momenteel hetzelfde. Echter, heb tot op heden nog geen goede wheel settings gevonden voor de PC.Beakzz schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 13:27:
[...]
Ja het speelt ook behoorlijk goed op de controller terwijl ik bij AMS2, ACC en zelfs F1 mij echt gehandicapt voel als ik niet in de racerig zit. Ga het nog wel proberen, maar ik gok dat het idd een controller game blijft anders moet ik steeds weer omschakelen van de racerig/pc combo naar de Xbox/controller optie.
Op Reddit en Fanatec Forum is inmiddels wel het e.e.a. gepost wat ik straks ga testen.
Heeft iemand tevens ook nog recommended settings voor de controller op Xbox?
Vind de default settings vrij twitchy.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Normaal gesproken kan je wel lid worden van meerdere xbox clubs. Alleen geen idee hoe Forza dat pakt ingameTechno Overlord schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 11:53:
Kun je van meerdere clubs tegelijk lid zijn? Ik heb een uitnodiging gevraagd voor de Tweakers club maar ik wil straks ook met een paar maten in een eigen clubje racen.
Sowieso je deadzones aanpassen; ondergrens zelf kiezen tussen 2 en 5. Bovengrens tussen 95 en 98.Rivanov schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 13:29:
[...]
Heeft iemand tevens ook nog recommended settings voor de controller op Xbox?
iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH
- Steering Self Alignment
- Mechanical Trail Scale
etc. etc.
Of zijn die enkel van toepassing op de wheel settings. Weet het even uit m'n hoofd niet meer.
[ Voor 31% gewijzigd door Rivanov op 05-10-2023 13:55 ]
Enkel Steering Self Alignment staat bij de "controller" settings, standaard op 100Rivanov schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 13:55:
En al die settings die onderin staan?
- Steering Self Alignment
- Mechanical Trail Scale
etc. etc.
Of zijn die enkel van toepassing op de wheel settings. Weet het even uit m'n hoofd niet meer.
Ik gebruik ook die drift camera in cockpit view, maakt heel subtiele bewegingen die heel natuurlijk aanvoelen.
Heb ik geprobeerd vanaf de start (heb net een half uurtje gespeeld in mijn pauze). Loopt heel goed moet ik zeggen.Rivanov schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 13:20:
[...]
Je hebt ook Performance RT he.
Dan heb je dynamic resolution met RT en 60FPS.
De achievements vliegen je wel om de oren in het begin, heb net een half uur gespeeld, en heb er al 7 te pakken
Performance RT mode heeft niks met VRR te maken. Is gewoon steady 60 fps/Hz output, en de game regelt de dynamische resolutie, zoals zoveel games nu toch al doen. Heb je helemaal geen fancy televisie voor nodigMAX3400 schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 13:29:
[...]
Ik heb geen TV die iets met VRR of andere zaken kan; dus die heb ik dan maar niet aangeklikt als render-modus
Komt goed; ik kies gewoon de 60fps "minste visuals"; met 300kmh mis je toch wel het e.e.a. aan details.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Als iemand die hierin even compleet leek is: wat levert het op?diknmuis schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 13:42:
Inderdaad deadzones aanpassen, onder staat bij mij op 1, boven op (standaard) 95
Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo
Wacht maar tot ze daar ook een achievement voor geventimmie271 schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 11:45:
[...]
Heb het spel om te rijden niet om foto's te maken
Met een dead zone registreert de game een lichte input van de controller niet. Je moet bvb je stuur stick x aantal mm bewegen vooraleer je auto effectief stuur. Door die deadzones te verlagen kun je iets preciezer sturen. Gebruik je een oude versleten controller kun je deadzones bvb hoger laten om ongewilde inputs te vermijden>Zyron schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 14:24:
[...]
Als iemand die hierin even compleet leek is: wat levert het op?
Vanavond proberen wel een goede lobby te hosten @uchiha tijntje en @timmie271 ? En eventueel andere race Tweakerts
Echt not impressed..
PC of Xbox?flugelisoke schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 14:31:
Vind hem tot nu toe grafisch zó ondermaats! Dit had ik echt niet verwacht, digitale dashboard is ook vaak twitchy.
Echt not impressed..
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Beide.
Series X, dit is zelfs op quality mode!
:strip_exif()/f/image/L1e1RjjKdBCVKBeu4OH4s5ny.jpg?f=fotoalbum_large)
Het geluid is ook raar, een of ander flanger effect...
En dan valt ineens de verbinding weg en knalt je hele game eruit, wat een blamage zeg die nieuwe Forza.
[ Voor 7% gewijzigd door flugelisoke op 05-10-2023 14:51 ]
Ben blij dat ik het deftig kan draaien met mijn min specs 8700k + 1080GTX
AI vind ik wel lachen soms in ronde 1
Snel deïnstalleren! Blamages moet je zo snel mogelijk vermijden.flugelisoke schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 14:50:
[...]
[Afbeelding]
En dan valt ineens de verbinding weg en knalt je hele game eruit, wat een blamage zeg die nieuwe Forza.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Helaas pas laat thuis. Uitje van het werk…D-Ed schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 14:30:
Ik zit op mijn werk en heb me toch een partijtje zin om te racen...
Vanavond proberen wel een goede lobby te hosten @uchiha tijntje en @timmie271 ? En eventueel andere race Tweakerts
Het was toch wel even flink wennen na zo'n 450 uur Horizon 5. Auto's voelde in het begin toch wel aan alsof ik ze nauwelijks de hoek omkreeg door onderstuur. De Clutch voelt ook erg anders aan, duurt lang voordat je weer op het gas kan na het schakelen. Ik schakel behoorlijk vaak mis.
Nadat ik een beetje feeling kreeg ging het prima en dan merk je dat de physics wel erg goed zijn. Het uitbreken van de achterkant en dat dan opvangen etc..
Grafisch had ik er wel een stuk meer van verwacht. Het oogt wat goedkoop onder bepaalde belichtingen.
Toch kom je gaandeweg de builderscup ook wel scenarios tegen die er wel behoorlijk mooi uit zien. Bepaalde donkere luchten met een ondergaande zon etc.
Ik vond de performance RT mode weinig toevoegen. Behoudens wat weerspiegelingen van de kleur lak op het wegdek moest ik mijn best doen om iets te zien. Uiteindelijk toch weer teruggegaan naar de normale performance mode.
Snelheidsgevoel is top. Wel lastig je brakingpoints inschatten, ik doe het vaak maar op gevoel ipv dat ik zie wat er op zo'n bordje staat.
Die shifts tussen de 30FPS cinematics naar gameplay vond ik irritant.
De replays deden het ook niet echt voor me met een hoop motion Blur.
De juichende mensen op het podium , het oogt allemaal wat flets.
Geluid vond ik wel prima.
Al met al een goede basis en ik kijk er toch wel weer naar uit om vanavond verder te gaan.
Schandalig! Ik kan de pixels tellen!flugelisoke schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 14:50:
[...]
[Afbeelding]
Een foto van je tv maken is niet-echt-ideaal om je punt te maken
Ik zal niet zeggen dat er niks op aan te merken is verder hoor, maar we maken er tegenwoordig ook wel een sport van om alles he-le-maal kapot te analyseren, en als er ergens 1 framepje niet helemaal goed is de boel de grond in te boren
Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat er geen kritiek mag zijn, zeker wel
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Dat zit in de F1 games ook (op console iig). Je ziet dat zodra je de finishlijn over gaat dat de framerate direct inkakt en dat het detailniveau flink opgeschroefd wordt.Mick3112 schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 15:04:
Die shifts tussen de 30FPS cinematics naar gameplay vond ik irritant.
Oja, gisteren had jij je meevaller ..uchiha tijntje schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 15:02:
[...]
Helaas pas laat thuis. Uitje van het werk…
Ding waar het mij om gaat is dat ze het van de toren bliezen dat het 4k60 mét ray tracing zou zijn. Het zou grafisch helemaal "je van het" zijn.BM schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 15:07:
[...]
Schandalig! Ik kan de pixels tellen!
Een foto van je tv maken is niet-echt-ideaal om je punt te maken
Ik zal niet zeggen dat er niks op aan te merken is verder hoor, maar we maken er tegenwoordig ook wel een sport van om alles he-le-maal kapot te analyseren, en als er ergens 1 framepje niet helemaal goed is de boel de grond in te boren
Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat er geen kritiek mag zijn, zeker wel
Ik zie een heel groot grafisch verschil met Horizon 5, en dat is zelfs een open wereld.
Dus het kan wel zou je zeggen, er is ook iets mis met de belichting. Dat zie je bijvoorbeeld aan het Ferrari logo op het stuur.
Veel auto's klinken ook alsof ze in een regenbuis of pvc buis zijn opgenomen, hoort niemand dat nou??
Audi RS3
Megane RS
Om als voorbeeld te nemen, luister en oordeel zelf maar.
[ Voor 9% gewijzigd door flugelisoke op 05-10-2023 15:38 ]
Misschien is er iets mis met u scherm ?flugelisoke schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 14:50:
[...]
[Afbeelding]
Zelfs in performance mode ziet het er hier strak uit.Op basis van die foto zou ik ook niet blij zijn.
Het is een Sony 75X95k, dus wat dat betreft nergens klagen mee, in geen enkele game. Ik weet het ook niet?jori040 schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 15:51:
[...]
Misschien is er iets mis met u scherm ?
Zelfs in performance mode ziet het er hier strak uit.Op basis van die foto zou ik ook niet blij zijn.
Waar moet ik precies op letten? Omdat het een foto van je TV is vind ik het lastig beoordelen. Kun je geen screenshots uploaden?flugelisoke schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 14:50:
[...]
[Afbeelding]
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Is het alweer een blamage ? De reviews en Digital Foundry blijken de plank maar weer eens goed mis te slaan.flugelisoke schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 14:50:
[...]
[Afbeelding]
Scheelt mij weer zo’n 130 GB downloaden vanaf de Gamepass, want deze troep ga ik natuurlijk niet binnenhalen.
Ik op een Sony 55XG95.In wezen heb je een goed scherm.flugelisoke schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 15:54:
[...]
Het is een Sony 75X95k, dus wat dat betreft nergens klagen mee, in geen enkele game. Ik weet het ook niet?
Heb je dit beeld ook in performance mode[zonder ray tracing] ?
Ik hoop niet dat je dat deels op basis van de foto zegt.Nol_NL schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 15:56:
[...]
Is het alweer een blamage ? De reviews en Digital Foundry blijken de plank maar weer eens goed mis te slaan.
Scheelt mij weer zo’n 130 GB downloaden vanaf de Gamepass, want deze troep ga ik natuurlijk niet binnenhalen.
Die vierkantjes zie jij op je scherm of is dat omdat je een foto van je scherm gemaakt hebt?flugelisoke schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 15:54:
[...]
Het is een Sony 75X95k, dus wat dat betreft nergens klagen mee, in geen enkele game. Ik weet het ook niet?
Die vierkantjes zie ik niet op mijn Sony TV.
Het is hier echt jaggy bij sommige auto's. Het lijkt wel of ze gewoon oude lage kwaliteit modellen erbij hebben gehaald, het is allemaal niet consistent. Ook de photomode is bugged.Mick3112 schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 16:02:
[...]
Die vierkantjes zie jij op je scherm of is dat omdat je een foto van je scherm gemaakt hebt?
Die vierkantjes zie ik niet op mijn Sony TV.
Ben dit echt niet gewend van deze studio.
Die is er ook, paperazzi heet die geloof ik...upload een fotoD-Ed schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 14:24:
[...]
Wacht maar tot ze daar ook een achievement voor geven
PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL
De photomode is op moment idd nog heel mager.flugelisoke schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 16:05:
[...]
Het is hier echt jaggy bij sommige auto's. Het lijkt wel of ze gewoon oude lage kwaliteit modellen erbij hebben gehaald, het is allemaal niet consistent. Ook de photomode is bugged.
Ben dit echt niet gewend van deze studio.
Stijl van de game spreekt mij wel een stuk meer aan dan in FM7, weer een beetje terug naar FM6 en eerder
Dit weekend wordt 't 'm helaas niet voor mij, maar hoop daarna weer wat tijd voor te hebben om mijn driving skills weer wat bij te punten!
Doe maar inv vanavond; @timmie271 zit naast me...D-Ed schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 14:30:
Ik zit op mijn werk en heb me toch een partijtje zin om te racen...
:strip_exif()/f/image/a99x1I1aH35fVfZOmWguoO35.jpg?f=fotoalbum_large)

Niet dat ik mij niet vermaak, maar had er iets meer van verwacht.
[ Voor 10% gewijzigd door DutchOwnage op 05-10-2023 16:42 ]
Ik had dit gister op de PC ook, HDR weergave leek zwaar overbelicht.DutchOwnage schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 16:39:
Enige wat ik wil zeggen, is dat ik Forza Horizon 5 er toch echt een stuk beter uit vindt zien dan deze Motorsport. Dat is een persoonlijke mening. En dat mag toch apart genoemd worden, want eerstgenoemde is nota bene een open wereld racer. Ik vindt het allemaal vrij flets, er klopt naar mijn mening iets niet helemaal aan de belichting of zo. Vindt er een beetje een wazige filter overheen hangen. Kan zijn dat dit by choice is natuurlijk....
Niet dat ik mij niet vermaak, maar had er iets meer van verwacht.
Heb de HDR waarde bijgesteld naar de HDR max helderheid van mijn monitor, game herstart en daarna was alles goed bij mij, mogelijk helpt dit jou ook?
My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Vanavond weer lekker verder!
Maar ik wil hier geen punt van maken verder. Want het rijdt echt heerlijk en de physics zijn er wel degelijk op vooruit gegaan.
Hopelijk heeft ie z’n nieuwe controller bij?MAX3400 schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 16:26:
[...]
Doe maar inv vanavond; @timmie271 zit naast me...
[Afbeelding]
https://www.ign.com/artic...d-out-heres-how-to-fix-ituchiha tijntje schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 16:52:
Er zijn wat verhalen over het feit dat als je grafische instellingen wijzigt het goed is dat je even het spel opnieuw opstart. Geen idee of dit in jullie geval wat uitmaakt maar het is het proberen waard.
Vanavond weer lekker verder!
Bij xbox werkt het wel zo idd. En gelukkig is update al onderweg
[ Voor 3% gewijzigd door MrGizMo op 05-10-2023 17:06 ]
Heeft iemand toevallig al goede wheel settings gevonden voor een Logitech G27?
Meta referral links: https://linktr.ee/hombre41
Ik heb gewoon het idee dat er developers zonder passie op hebben gezeten, dit soort dingen inderdaad. In de auto's zit ook geen liefde en passie, ik zie het er niet in terug.Rivanov schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 17:26:
Deze game heeft ASAP een radar en spotter nodig. Situational awareness is gewoon 0,0.
Is dit serieus?Nol_NL schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 15:56:
[...]
Is het alweer een blamage ? De reviews en Digital Foundry blijken de plank maar weer eens goed mis te slaan.
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Je kunt gewoon zien met pijltjes waar je tegenstanders zijn? Moet je wel aanzetten natuurlijkRivanov schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 17:26:
Deze game heeft ASAP een radar en spotter nodig. Situational awareness is gewoon 0,0.
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Zag m toevallig ook in de opties staan. Had wel standaard aan mogen staan wat mij betreft.GAIAjohan schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 17:40:
[...]
Je kunt gewoon zien met pijltjes waar je tegenstanders zijn? Moet je wel aanzetten natuurlijk
LOL. Ik heb die aanstaan, maar daar heb je werkelijk waar geen drol aan. Zijn zo onduidelijk als wat en zitten op een compleet verkeerde plek in de HUD.GAIAjohan schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 17:40:
[...]
Je kunt gewoon zien met pijltjes waar je tegenstanders zijn? Moet je wel aanzetten natuurlijk
Nee, op sim gebied hebben ze bij Turn10 nog héél veel te leren.
[ Voor 20% gewijzigd door Rivanov op 05-10-2023 18:11 ]
Blurry, fuzzy en wanneer je een deur opent van de auto is het interieur de eerste fractie van een seconde een scrambled mess.
En pan daarna maar eens met de camera rond om de auto. Het interieur flickert en is een groot pixelfest.
[ Voor 18% gewijzigd door Rivanov op 05-10-2023 18:14 ]
Dat is de staat van de game op dit momentJWFpeters schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 18:13:
Iemand enig idee hoe ik de shit show op mijn pc goed krijg? Rtx 4080 maar het ziet er niet uit….. lijkt wel lage resolutie en krijg het niet goed en grote onscherpe bende…..
Meen je niet…. Dit is echt onspeelbaar….. jaren op gewacht! Dikke pre order van 100,- kan ik er niks mee……Rivanov schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 18:14:
[...]
Dat is de staat van de game op dit moment
Ergens een officieel statement?
Gameplay en guild lijken me helemaal geweldig maar de games is ontzettend lelijk en dat is niet omdat het zo is maar omdat er op pc in ieder geval iets niet goed gaat.....
[ Voor 21% gewijzigd door JWFpeters op 05-10-2023 18:25 ]
Ik denk eerder dat als je zat te wachten op een Sim experience, je bij Forza gewoon verkeerd zit en altijd al gezeten hebt.Rivanov schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 18:10:
[...]
LOL. Ik heb die aanstaan, maar daar heb je werkelijk waar geen drol aan. Zijn zo onduidelijk als wat en zitten op een compleet verkeerde plek in de HUD.
Nee, op sim gebied hebben ze bij Turn10 nog héél veel te leren.
Verder zijn voor mij die pijltjes daarvan gewoon zichtbaar. Geen enkele moeite mee.
Verder is het wel vreemd dat het gewoon scherp is op mijn pc (na best wat aanklooien) met veel mindere hardware.
Wat ik wel spuuglelijk vind is bv hoe de auto’s er in het menu uitzien en dan vooral de koplampen..
Dat je gefrustreerd bent is duidelijk, maar in plaats van dat je nu het spel de grond in zit te trappen, en anderen meetrekt in je negatieve spiraal, omdat het anders is dan je hoopte zou je ook gewoon even geduld kunnen hebben en kijken wat T10 de komende dagen/weken zegt.
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Een refund is toch altijd mogelijk? Ik dacht, nadruk, binnen 2 uur gamen, kan je 100% refund krijgen bij Microsoft?JWFpeters schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 18:16:
[...]
Meen je niet…. Dit is echt onspeelbaar….. jaren op gewacht! Dikke pre order van 100,- kan ik er niks mee……
Ja, jammer dat het inderdaad tegenvalt en dat je je bekocht voelt. Allicht is het de moeite om dan een paar patches af te wachten, het toekomstige commentaar van mensen en desnoods later nog eens (goedkoper) aanschaffen?
Hoe kan dit nu in vredesnaam lelijker zijn dan deel 7 als ik die nu installleer?
Dit kan niet de bedoeling zijn.
Ben Forza fan dus het niet zo simpel als dan koop je hem toch niet. Hier klopt gewoon niks van.....
Überhaupt al eens met de settings proberen te spelen? Bij anderen is het gewoon goed namelijk of die nu sterkere of slechtere hardware hebben.JWFpeters schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 18:38:
Heb weinig keus zit hier al jaren op de wachten en heb geen PS5 of XBOX
Hoe kan dit nu in vredesnaam lelijker zijn dan deel 7 als ik die nu installleer?
Dit kan niet de bedoeling zijn.
Ben Forza fan dus het niet zo simpel als dan koop je hem toch niet. Hier klopt gewoon niks van.....
Forza motorsport 7 was hier namelijk één groot pixelfestijn met een 240p resolutie ofzo op de pc
Gamertag: timmie271
Alles staat op Ultra max etc fps is verder ook goed maar het lijkt net alsof ik mijn bril niet op heb.
/f/image/vptF3GMD1Za3vWGu6zTzSFqA.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Wkuc1OAmpR2rfkvE4IFnJEJy.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 68% gewijzigd door JWFpeters op 05-10-2023 18:42 ]
Misschien ben ik dan blind, maar ik zie weinig slechts eraan. Op de een 1440p monitor zonder HDR ziet het er ook zo uit bij mij of nog iets minder fraai zelfsJWFpeters schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 18:42:
Ja natuurlijk heb ik met de settings gespeeld
Alles staat op Ultra max etc fps is verder ook goed maar het lijkt net alsof ik mijn bril niet op heb.[Afbeelding]
[Afbeelding]

Dat is het probleem?JWFpeters schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 18:38:
Heb weinig keus zit hier al jaren op de wachten en heb geen PS5 of XBOX
Even serieus, ik heb 0 info hoeveel PC-gamers het gekocht hebben wereldwijd. En ook niet hoeveel mensen in dit topic op PC spelen. Maar als het bij iedereen zo ruk zou zijn, was het topic & Frontpage waarschijnlijk een stuk zuurder.
Is deze versie beter / slechter dan de vorige? Op de console vind ik het marginaal beter. Waarom? Geen idee maar dat is mijn perceptie (en zonder andere variabelen zoals drivers of nieuwe schermen). Maar ja, ik ben dan ook geen hardcore simracer of anderszins dus mijn vergelijkingsmateriaal is ongeveer 0.
Hoe laat kom je gamen @D-Ed en doe je dan een inv? En @uchiha tijntje dan later erbij na werk?
Het is alles behalve scherp op pc geen idee waaarom. En die screens lijken nog wat omdat ze niet VOL 1440P zijn
Nee hoor, meer cynisch. Misschien dat ik zelf het woord “ blamage “ wat te serieus nam
•een afgang veroorzaakt door eigen falen.
1) Afgang 2) Fiasco 3) Gezichtsverlies 4) Grote nederlaag 5) Laster 6) Oneer 7) Schande
De game is officieel geeneens uit, jaren hard aangewerkt en het is nu alweer een blamage geworden.
Naja, hier lijkt het beeld op een 65 inch oled met 4k in het menu er hetzelfde uit te zien. Dus een scherp punt en verder wazig eromheen.JWFpeters schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 18:49:
Reddit staat er aardig vol mee dus ben zeker niet de enigste.... dacht dat hier ook wel wat meer pc games zouden zitten maar dat valt nog tegen begrijp ik nu.
Het is alles behalve scherp op pc geen idee waaarom. En die screens lijken nog wat omdat ze niet VOL 1440P zijn
Is het in fotomodus wel volledig scherp zoals je verwacht?
JWFpeters schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 18:49:
/f/image/f9Tkn4fyhQ7nD4fye13g5VkH.png?f=fotoalbum_large)
^ deze foto is "ongeveer" hetzelfde als wat jij ervaart maar dat is dus in de showroom/hoofdmenu als de camera zelf gaat bewegen omdat ik mijn controller niet aanraak. Foto is een screen-capture op 2160p van de Xbox zelf.
:strip_exif()/f/image/S1XldK2sOBRfNEa3QLX3XB4G.jpg?f=fotoalbum_large)
^ deze foto is "echte" photo-mode. Dat is wel scherp. Ik heb geen instellingen gewijzigd of focus veranderd. Echter, in photo-mode wordt (zonder mijn invloed) ineens de mist/haze van de showroom weggefilterd.
En allicht zijn we bevooroordeeld maar @timmie271 zit naast me en allebei kijken we hier naar een OLED en een LED 4K-TV's. Mijn ervaring en perceptie is dat jouw screenies inderdaad minder mooi zijn/lijken maar niet specifiek omdat T10 er met het bijltje naar gegooid heeft. Nogmaals, ik weet helaas geen oplossing of oorzaak voor jouw slechte ervaring; wat ik wel zie is dat er mogelijk een andere verklaring is dan "de game is niet af".
Neem aan dat je Horzin 5 ook hebt? Wat vind je van dat verschil?
Zal de GPU drivers eens onieuw installleren.
PS:"
https://www.google.com/se...&sourceid=chrome&ie=UTF-8
[ Voor 46% gewijzigd door JWFpeters op 05-10-2023 19:03 ]
FH5 ziet er inderdaad levendiger / kleuriger uit, absoluut. Alleen als ikzelf dan moet kijken hoe ik de pixels in FH5 ervaar ten opzichte van deze Motorsport, vind ik het op mijn XSX dat Motorsport net even wat strakker eruit ziet. Net iets minder rafelige randjes. Net even wat meer detail voor bepaalde lighting. Ik ken de rendering-engines niet onder water en kan weinig vinden of de ene engine beter is dan de andere.JWFpeters schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 19:02:
Neem aan dat je Horzin 5 ook hebt? Wat vind je van dat verschil?

https://support.forzamoto...n-Issues-Forza-Motorsport (aardig lijst met zaken die al geidentificeerd zijn)
[ Voor 10% gewijzigd door MAX3400 op 05-10-2023 19:11 ]
Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464
Waarom zouden ze daar voor gekozen hebben, Forza Horizon had hier ook al last van.
Ik speel zowel op PC (maxed out graphics in 1440p) en Series X op 65” LG CX OLED.JWFpeters schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 18:49:
Reddit staat er aardig vol mee dus ben zeker niet de enigste.... dacht dat hier ook wel wat meer pc games zouden zitten maar dat valt nog tegen begrijp ik nu.
Ja dat wel. Jammer dat career niet mee werktD-Ed schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 19:23:
Jullie hebben het allemaal over de graphics maar ff serieus…
Quick resume werkt!!

Eerst komen de mensen die graag hun virtuele piemel laten zien en pochen dat ze alles 'uit' hebben staan en hun 'rig' hebben ingesteld want ja, hulpmiddelen aanzetten zou immers laten zien dat je niet echt meedoet.
Dan komen de eerste berichten binnen dat graphics tegenvallen, dat Outrun er nog beter uitziet en dat het een schande is.
Dan komen de oplossingen en kan het eindelijk echt over de game gaan.
Ik vermaak me er prima mee, ik vind het een heerlijke game. Ik speel met een controller en ik zie een hulplijn. So what, ik vind het heerlijk
Net gekeken, weer een teleurstellende pc port dus. Een die voornamelijk 1 core gebruikt. Daarom dat oudere cous moeite hebben.
Ziet ook dat soms de xbox lager dan low op pc heeft qua graphics settings.
Al met al niet een beste pc port. Leuk als je kan bruteforcen met een zieke 4000 euro pc. Maar mid en low range hebben gewoon issues.
Terwijl op xbox prima draait, wel met lagere settings hier en daar maar geen fps issues of stotters.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Wel aardig kort door de bocht en een stuk negatiever dan de video doet overkomen. Mid range is zeker goed speelbaar, met hoge kwaliteit en fps als je de settings wat tweakt.v8power67 schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 20:30:
[...]
Net gekeken, weer een teleurstellende pc port dus. Een die voornamelijk 1 core gebruikt. Daarom dat oudere cous moeite hebben.
Ziet ook dat soms de xbox lager dan low op pc heeft qua graphics settings.
Al met al niet een beste pc port. Leuk als je kan bruteforcen met een zieke 4000 euro pc. Maar mid en low range hebben gewoon issues.
Terwijl op xbox prima draait, wel met lagere settings hier en daar maar geen fps issues of stotters.
-= Very annoying forum person =-
Tja maar wel minder dan bv horizon 5. Cpu word gewoon slecht benut. Hij zegt zelfs mogelijk slechter dan die nieuwe jedi star wars game van dit jaar.master_viper schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 20:34:
[...]
Wel aardig kort door de bocht en een stuk negatiever dan de video doet overkomen. Mid range is zeker goed speelbaar, met hoge kwaliteit en fps als je de settings wat tweakt.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
https://www.gtplanet.net/...users-xbox-and-pc.423236/R0dsk0ll schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 19:35:
Iemand al goede instellingen voor de Fanatec DD Pro voor de Xbox?
Die van mij is S 2234 na een handvol races.
B 3996Rivanov schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 20:53:
Wat is jullie Safety en Skill Rating op dit moment?

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464
S en 4500+ op dit momentRivanov schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 20:53:
S en 4,891.Rivanov schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 20:53:
De online races zijn tot nu toe echt fantastisch. Doe voornamelijk Forza GT, iedereen is nog zoekende naar de beste auto/strategie. Ik hoop dus wel dat ze de races dan ook laten variën van lengte eens in de zoveel tijd. Want op een gegeven moment rijd toch iedereen dezelfde strategie.
Iedereen is weer toegevoegdRene44 schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 21:11:
Wie kan mij aan de club toevoegen?
Soms duurt het even; het is lastig om midden in een race de club te managen maar aangezien ik de komende 10 dagen nog vrij ben, zal ik vast wel regelmatig de club bezoeken.
Dat ga je krijgen hoe dichter we bij foto realisme komen. Hoe vaak loop jij buiten zonder dat alle auto's langs de weg shinen? Dat ligt helemaal aan het weer en de schaduwen. Ik heb GT7 ook en juist dat hevige contrast laat het heel gamerig aanvoelen en totaal niet realistisch. Vind ik ook niet lelijk, maar dit is duidelijk een keuze geweest hoe ze met belichting om gaan om dichter bij de werkelijkheid te komen.rutgergron schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 19:13:
Als ik vergelijkingsmateriaal bekijk met Grand Turismo 7 valt mij op dat de graphics bij Forza er enorm 'washed out' uit zien terwijl bij GT het contrast en vooral de lucht er stukken mooier uitziet.
Waarom zouden ze daar voor gekozen hebben, Forza Horizon had hier ook al last van.
Het is wel lastig voor gamers, want ze willen alllemaal reallistische graphics, maar eigenlijk wilen ze rondrijden zoals die in de showroom staat met allemaal lampen er op gericht.