Waarom zou dat al moeten kunnen? De game komt pas volgende week uit voor de niet premium versie...Frez schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 19:01:
Kan ik met de new zealand truc zonder premium te kopen al spelen op gamepass?
Crash bij mij ook net na het inloggen op pc.darkkingll schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 18:40:
[...]
Hier helaas ook
Dan maar wachten tot morgenavond.
Nu maar eens rebooten en bekijken wat hij doet
Meta referral links: https://linktr.ee/hombre41
Bij mij blijft op de XSX midden in beeld een cursor staan die ook na herstarten niet weg te krijgen is. Iemand een idee hoe weg te krijgen?
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Woehooeeeee net mijn 1e race pole en gewonnen! Harde banden for the win! Wat een spel. Had trillende handjes laatste ronden…
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Zit echt te twijfelen om de game te refunden. Wat is het geluid slecht zeg. En ook die moderne wagens die in het echt supersnel schakelen reageren gewoon als een handbak, daar hoort helemaal geen koppelingpauze tussen te zitten.
Dan nog niet eens gesproken over het belachelijke upgrade systeem..
De muziek doet mij wel erg veel denken aan Flight Simulator
Geen ramp, maar had wel iets meer up temp gemogen.
Waarom twijfelen? Als die dingen je zo tegenstaan dan zou ik mijn tijd er niet aan verspillen. Ik deel totaal je ergernissen niet btw, maar ik verwacht ook geen perfect geluid van Forza (vanwege ervaringen eerdere delen).flugelisoke schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 19:35:
Zit echt te twijfelen om de game te refunden. Wat is het geluid slecht zeg. En ook die moderne wagens die in het echt supersnel schakelen reageren gewoon als een handbak, daar hoort helemaal geen koppelingpauze tussen te zitten.
Nou ja, ik vind geluid gewoon een heel belangrijk onderdeel van een racegame. Het maakt of breekt de ervaring. Ze hebben in principe alle tijd gehad om het geluid goed op orde te krijgen, maar het is weer te digitaal allemaal.Beakzz schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 19:47:
[...]
Waarom twijfelen? Als die dingen je zo tegenstaan dan zou ik mijn tijd er niet aan verspillen. Ik deel totaal je ergernissen niet btw, maar ik verwacht ook geen perfect geluid van Forza (vanwege ervaringen eerdere delen).
Ja je hoeft het niet te verdedigen. Ik kan mij ook weleens aan iets ergeren in games dat ik het niet kan negeren, maar dan snap ik nog steeds je twijfel niet. En dat ze lang genoeg de tijd hebben gehad betwijfel ik gezien er nog veel tracks niet bij zitten. Misschien de sound guys wel, maar je weet natuurlijk niet hoeveel budget die hebben gekregen.flugelisoke schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 19:54:
[...]
Nou ja, ik vind geluid gewoon een heel belangrijk onderdeel van een racegame. Het maakt of breekt de ervaring. Ze hebben in principe alle tijd gehad om het geluid goed op orde te krijgen, maar het is weer te digitaal allemaal.
Normaal in sims verwacht ik meer van de details, maar in de simcades (mijn mening) zoals Forza en GT kan ik blijkbaar meer door de vingers zien.
Wist je dat in de oertijd Forza juist geroemd werd om het geluid? Dat was één van de sterkste punten van de game. Zeker één van de eerste games waar ze zelfs variabele kleptiming geluid (onder andere VTEC) correct hadden geimplementeerd en ook nu gebruiken ze het nog als selling point.Beakzz schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 19:47:
[...]
Waarom twijfelen? Als die dingen je zo tegenstaan dan zou ik mijn tijd er niet aan verspillen. Ik deel totaal je ergernissen niet btw, maar ik verwacht ook geen perfect geluid van Forza (vanwege ervaringen eerdere delen).
Dat er wat wordt verwacht van geluid vind ik daarom juist ook niet zo vreemd, het is bijvoorbeeld voor mij één van de belangrijkste immersie dingen die er zijn bij racegames. Die naaimachines van Gran Turismo (en het slip geluid

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Buiten die irritante cursor die muurvast in het midden van het beeld zit ben ik erg tevreden tot nu toe. Het speelt voor mij veel prettiger dan FM7 en van dat gekwispel van de auto’s lijken we ook af te zijn. En waar ik ook blij van wordt zijn de prijzen van de auto’s, die vindt ik alleszins redelijk zodat je niet eindeloos dezelfde race hoeft te grinden om een auto te kunnen kopen.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Iemand ook het probleem dat hij geen nieuwe serie kan starten?
Krijg deze melding:
:strip_exif()/f/image/OJHy4MKrynHY2S4irM589jpS.jpg?f=fotoalbum_large)
/edit: en mijn laatstw race is niet opgeslagen
Krijg deze melding:
:strip_exif()/f/image/OJHy4MKrynHY2S4irM589jpS.jpg?f=fotoalbum_large)
/edit: en mijn laatstw race is niet opgeslagen

[ Voor 5% gewijzigd door Nutterd op 04-10-2023 20:45 ]
Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464
Hij is op de pc geinstalleerd en een verzoek tot de club is ingedient. Helaas moet ik wel wachten tot vrijdagavond ivm werk.
Ik wil hem net op de Series X opstarten, maar ik krijg de melding dat ik te vroeg ben, net als gisteren.
Ik heb hem al opnieuw opgestart, maar helpt niet.
Wel regio op Nieuw Zeeland gezet? Zo niet dan kun je pas los over iets meer dan 3 uur.ggj87 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 20:45:
Ik wil hem net op de Series X opstarten, maar ik krijg de melding dat ik te vroeg ben, net als gisteren.
Gamertag: timmie271
En nu heb ik ineens geen premium editie meer?! Is compleet uit mijn account verdwenen
//edit
En hij is er weer, maar moet opnieuw installeren (?)
//edit
En hij is er weer, maar moet opnieuw installeren (?)
[ Voor 26% gewijzigd door GAIAjohan op 04-10-2023 20:53 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Ik wacht ook we even op de normale editie denk ik van game pass.PdeBie schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 20:51:
Sjonge, blij dat ik hem nog niet gekocht heb met al die problemen die ik lees.
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Denk dat het morgen wel beter is hoor! Iig de problemen die ik heb lijken server problemen...
Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464
Blij dat ik die upgrade bundel nog heb kunnen refunden, ik wacht wel op een paar patches voor hem nog eens te spelen.
Gewoon een leuke single player game voor eens tussen door.
Op pc met een stuur mis ik toch een rotatie optie in game.
Zeker als je gewoon bent van dat je stuur synchroon mee draait.
Voor de rest heb ik wel 0 crashes gehad tijdens het spelen.
Gewoon een leuke single player game voor eens tussen door.
Voor de rest heb ik wel 0 crashes gehad tijdens het spelen.
Xbox hier, speelt goed weg voorlopig. Moet wel behoorlijk wennen aan de car handling vergeleken met bijvoorbeeld acc en iRacing. Maar voor nu goed tevreden.
Als iemand de juiste instellingen heeft voor een fanatec stuur graag.
Weinig racende vrienden dus heb me bij de tweakers groep aangesloten. Voor Xbox gamers voel je vrij me te adden. Nick. R0ddk0ll
Als iemand de juiste instellingen heeft voor een fanatec stuur graag.
Weinig racende vrienden dus heb me bij de tweakers groep aangesloten. Voor Xbox gamers voel je vrij me te adden. Nick. R0ddk0ll
Heb je niet de optie om een camera-standpunt te kiezen waarbij er geen stuur zichtbaar is?KBE91 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 21:01:
Ik vind twee sturen in beeld altijd wat onlogisch, zelfs al draaien ze synchroon..
Je geeft zelf al aan dat je het over lang geleden hebt. Zo ver ik mij kan herinneren was het in FM 4 nog aardig goed en daarna alleen maar minder elk jaar dus als je het dan nog steeds verwacht.. tja dan weet niet het ook niet meer hoor.OMD schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 20:11:
[...]
Wist je dat in de oertijd Forza juist geroemd werd om het geluid? Dat was één van de sterkste punten van de game. Zeker één van de eerste games waar ze zelfs variabele kleptiming geluid (onder andere VTEC) correct hadden geimplementeerd en ook nu gebruiken ze het nog als selling point.
Dat er wat wordt verwacht van geluid vind ik daarom juist ook niet zo vreemd, het is bijvoorbeeld voor mij één van de belangrijkste immersie dingen die er zijn bij racegames. Die naaimachines van Gran Turismo (en het slip geluid) is voor mij al jaren de reden om de game niet eens aan te raken.
Dat is alsof je al 3 dagen een klap in je gezicht hebt gekregen zodra je de voordeur opent, maar morgen weer verwacht dat het niet gaat gebeuren gezien het voor die tijd ook niet gebeurde.
En daar ging het ook helemaal niet om. Hij geeft aan dat hij twijfelt terwijl zijn verhaal uitstraalt dat hij er al klaar mee is dus gewoon refunden was mijn advies.
Wat een heerlijk spel. Zelfs op mijn potato-pc draait ie redelijk soepel (Ryzen 5-3600, 64GB met GTX1060 6GB) op 1080p. Ik heb m'n regio op Australie gezet...totaal geen last van traagheid...
Ah, inmiddels ook uit de officiële issues-lijst:Jordy8 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 16:06:
Eerste online race zit er op. Gelukkig waren er nog 8 andere Nieuw-Zeelanders (met een paar rare accenten) om een race mee te doen.
Chaos zoals vanouds, maar wel ongeveer 4 ronden met z'n 5en gevochten om plek 1. Daarna vielen ze 1 voor 1 af door te crashen
[Afbeelding]
UI - Player levels may display an incorrect and larger than expected number. This issue is only affects the display number and not the players actual level on their save (All) (1619580) (Date Updated: 10.04.23)
Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo
Ik heb net een tijdje gespeeld met de in-game settings van deze video,en dat rijd een stuk beter dan de default settings. De settings van de DD pro heb ik ook geprobeerd ,maar ik ben teruggegaan naar de settings die ik ook in GT7 gebruik.Rivanov schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 17:55:
[...]
Wacht met smart op goede Fanatec settings voor de PC.
Heb nu deze settings ingesteld staan op de PC.. zijn wel voor de Xbox in-game. Maar in de YouTube Description staan z'n wheel settings voor de base.
[YouTube: FORZA MOTORSPORT WHEEL REVIEW - How good is it?]
Eerst maar de nodige kilometers maken voor ik verder ga met het tunen van de settings, er is ruimte genoeg voor verbetering(niet alleen in de settings btw
PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL
2e race van 1ste event completed. Denk mooi weer ffkes auto upgraden voor de 3e race. Blijft compleet hangen tijdens apply en heeft de 2e race nu niet eens opgeslagen
Heb ik ook een paar x gehadMrGizMo schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 21:52:
2e race van 1ste event completed. Denk mooi weer ffkes auto upgraden voor de 3e race. Blijft compleet hangen tijdens apply en heeft de 2e race nu niet eens opgeslagen
/edit: na 5x limerock race met de Subaru BRZ ben ik er iig wel snel nu
[ Voor 10% gewijzigd door Nutterd op 04-10-2023 21:56 ]
Dat is hem idd. LimerockNutterd schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 21:56:
[...]
Heb ik ook een paar x gehad
/edit: na 5x limerock race met de Subaru BRZ ben ik er iig wel snel nu

Nu bij homestead in een andere klasse ook...Limerock vind ik nog een toffe baan maar Homestead is echt kut dus balen dat die opnieuw moet
Mooi dat is het alleen maar goed dat ik MP aan het proberen ben nuNutterd schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 22:08:
[...]
Nu bij homestead in een andere klasse ook...Limerock vind ik nog een toffe baan maar Homestead is echt kut dus balen dat die opnieuw moet
Mooi spel hoor! Heb de Intro cup en de Performance cup oid gewonnen in de Career mode en daarin eerst de Honda Civic en daarna een Volkswagen Golf aardig kunnen levelen.
Voor de volgende cup heb ik een Mercedes SLK aangeschaft, het bevalt me tot nu toe wel om een auto te kopen en die 5 races achter elkaar te gebruiken en dan steeds iets te kunnen upgraden. De AI viel me op, als in niet het ouderwetse ‘treintje’ aan auto’s dat de racelijn volgt, maar ze bewegen over de hele baan en ik heb er hier en daar ook al eens een de bocht uit zien vliegen.
Online nog niet geprobeerd, eerst even goed oefenen.
Voor de volgende cup heb ik een Mercedes SLK aangeschaft, het bevalt me tot nu toe wel om een auto te kopen en die 5 races achter elkaar te gebruiken en dan steeds iets te kunnen upgraden. De AI viel me op, als in niet het ouderwetse ‘treintje’ aan auto’s dat de racelijn volgt, maar ze bewegen over de hele baan en ik heb er hier en daar ook al eens een de bocht uit zien vliegen.
Online nog niet geprobeerd, eerst even goed oefenen.
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Net per ongeluk in een quickrace AI level 1 gekozen. Die zet je in 4 laps op een rondje en ik kreeg naar mijn gevoel meer punten dan in career mode met level 6 AI? Dus winnen tegen slechte AI krijgt een betere beloning dan 4e of 5 e worden tegen een uitdagende AI. Best vreemd toch? Verder niet wetenschappelijk uitgezocht, maar het viel mij gewoon op.
Trouwens op PC moet je echt elke keer de game opnieuw op starten als je iets aan grafische settings aan past anders krijg je de vaagste problemen.
Trouwens op PC moet je echt elke keer de game opnieuw op starten als je iets aan grafische settings aan past anders krijg je de vaagste problemen.
Wat wordt er lekker clean geracet zeg! Verbaasd me echt. Heb een raceje of 7 gedaan denk ik en maar 1 keer een geval gehad waarvan ik dacht… dat is niet netjes wat je deed. Echt toffe ervaring. Nu maar even de career beginnen.
Oei eerste multiplayer game crashte gelijk bij de kwali. Gaan we weer...
Maar verder voelt en ziet het eruit als een aardige FM7 upgrade
AI is wel wat verbeterd.
Maar verder voelt en ziet het eruit als een aardige FM7 upgrade
AI is wel wat verbeterd.
Rapapa...
Ja! Normaal meteen 12 man die beuken en nu 1tje die niet helemaal uitkwam. Verder de hele tijd clean races gehaduchiha tijntje schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 22:23:
Wat wordt er lekker clean geracet zeg! Verbaasd me echt. Heb een raceje of 7 gedaan denk ik en maar 1 keer een geval gehad waarvan ik dacht… dat is niet netjes wat je deed. Echt toffe ervaring. Nu maar even de career beginnen.
Wel mooi dat sommige mensen soft banden helemaal oprijden
Voor mij gaat de focus eerst naar de career mode.Ben echt zeer tevreden over deze nieuwe Forza.
Hier ook erg tevreden tot nu. Mix van multi en career gedaan vanavond. Beiden super soepel en speelt lekker weg.jori040 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 23:24:
Voor mij gaat de focus eerst naar de career mode.Ben echt zeer tevreden over deze nieuwe Forza.
De AI, (kleine) geluiden en gevoel van de wagens is beter dan ik mij herinner van voorgaande edities.
Ook het ‘oldschool’ in kleine stappen upgraden bevalt me goed. Maar goed, hopelijk wordt dat niet te snel saai..
schumi1986 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 23:33:
Eerst maar even een review kijken tijdens het opladen.. straks maar premium aanschaffen.. kijken of ik nog overweg kan met een auto op benzine![]()
[Afbeelding]
offtopic:
geolocated: Fletcher 's-Hertogenbosch
geolocated: Fletcher 's-Hertogenbosch
on: nog niet eerder Motorsport gespeeld, sinds 2020 wel aardig wat ritjes gereden in Horizon en vermaak me zo nu en dan ook wel casual met de F1 games. Ben benieuwd naar mijn eerste Forza Motorsport-ervaring volgende week
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Ik kan me hier alleen maar aansluiten bij eerdere berichten over de multiplayer, wat wordt er heerlijk clean gereden! Echt met veel plezier de eerste 3 races gedaan.
Ja dat zijn alle premium bobo’s die leuk willen racen. Wacht maar tot het “gratis” gamepass volk er bij komtZyron schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 23:50:
Ik kan me hier alleen maar aansluiten bij eerdere berichten over de multiplayer, wat wordt er heerlijk clean gereden! Echt met veel plezier de eerste 3 races gedaan.
Edit : En serieus waarom hebben ze tijd verspild aan Homestead? Wat een bagger track is dat! Kan mij niet voorstellen dat iemand die zou hebben gemist op wat locals na.
[ Voor 17% gewijzigd door Beakzz op 05-10-2023 01:07 ]
Heb er nu wel een uurtje of 7 op zitten in zowel career als online.
Career boeit me eigenlijk bar weinig; het is een beetje meer van hetzelfde en lekker rondjes rijden. De AI, in tegenstelling tot eerdere delen, lijkt makkelijker te zijn geworden; ik heb weinig tot geen moeite om ze achter me te houden. Neemt niet weg dat het heerlijk wegspeelt en dat ik me enorm vermaak met de details / circuits ondanks dat ik wel degelijk realiseer dat het niet 100% op en top in elkaar steekt qua raytracing etc.
Online nu al een aantal Features events gedaan maar ook Private lobbies; vanwege het rating-systeem wordt er inderdaad in publics lekker clean gereden. Eigenlijk pas 1 vervelend mannetje tegengekomen en daar werd @rhwerkman het slachtoffer van middels een pit-duwtje. Private lobby was erg interessant; juist vanwege de CXP, lijkt het erop dat je helemaal los kan gaan in bepaalde klassen en toch blijven de auto's en rijders vrij goed bij elkaar qua snelheid (en natuurlijk skill).
Zo naar mijn mandje toe want het is een relatief verslavend spelletje alweer maar ik heb gelukkig anderhalve week vrij dus alle tijd om de komende dagen nog veel meer te racen en hopelijk ook wat meer mensen online te treffen om samen te racen en/of samen wat achievements uit te diepen.
Career boeit me eigenlijk bar weinig; het is een beetje meer van hetzelfde en lekker rondjes rijden. De AI, in tegenstelling tot eerdere delen, lijkt makkelijker te zijn geworden; ik heb weinig tot geen moeite om ze achter me te houden. Neemt niet weg dat het heerlijk wegspeelt en dat ik me enorm vermaak met de details / circuits ondanks dat ik wel degelijk realiseer dat het niet 100% op en top in elkaar steekt qua raytracing etc.
Online nu al een aantal Features events gedaan maar ook Private lobbies; vanwege het rating-systeem wordt er inderdaad in publics lekker clean gereden. Eigenlijk pas 1 vervelend mannetje tegengekomen en daar werd @rhwerkman het slachtoffer van middels een pit-duwtje. Private lobby was erg interessant; juist vanwege de CXP, lijkt het erop dat je helemaal los kan gaan in bepaalde klassen en toch blijven de auto's en rijders vrij goed bij elkaar qua snelheid (en natuurlijk skill).
Zo naar mijn mandje toe want het is een relatief verslavend spelletje alweer maar ik heb gelukkig anderhalve week vrij dus alle tijd om de komende dagen nog veel meer te racen en hopelijk ook wat meer mensen online te treffen om samen te racen en/of samen wat achievements uit te diepen.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Zitten die rijdende broodroosters erin eigenlijk?schumi1986 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 23:33:
Eerst maar even een review kijken tijdens het opladen.. straks maar premium aanschaffen.. kijken of ik nog overweg kan met een auto op benzine![]()
[Afbeelding]
Want i4 vs Model 3 vs Polestar 2 lijkt mij best leuk.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Hopelijk wordt vandaag het probleem opgelost waarbij de game steeds naar bureaublad gaat bij het opstarten.
Ik weet dan de netwerkverbinding lossen helpt, maar dan kan je enkel offline een race rijden.
Ik weet dan de netwerkverbinding lossen helpt, maar dan kan je enkel offline een race rijden.
Meta referral links: https://linktr.ee/hombre41
Ik heb in career wel weer last van de "runaway drivatar", na de eerste bocht ligt de nr1 gelijk een seconde of 6 voor, no way dat ik die nog inhaal waardoor p2 het hoogst haalbare is.
@MrGizMo jazeker, gelukkig geen vertraging gehad

@MrGizMo jazeker, gelukkig geen vertraging gehad
Heb de game opnieuw geïnstalleerd en meteen weer die cursor in beeld 😡 Hopelijk gaan ze dat heel snel fixen want een bug melden met QR lukt ook niet omdat die cursor er middenin staat.
Zou iemand een screenshot kunnen plaatsen van het multiplayer scherm? Specifiek de starttijden van races etc
Voorheen speelde ik iRacing op de PC, maar gezien de beperkte tijd die ik heb liep ik er voornamelijk tegenaan dat races maar om het uur startten... Vrij hinderlijk met maar 1.5-2 uur speel tijd op een avond.
Vroegah ook GT Sport gespeeld op de PS4, hier was het om de 15 minuten als ik me niet vergis, prima te doen
Ik hoop dat het bij Forza ook strak achter elkaar is
Voorheen speelde ik iRacing op de PC, maar gezien de beperkte tijd die ik heb liep ik er voornamelijk tegenaan dat races maar om het uur startten... Vrij hinderlijk met maar 1.5-2 uur speel tijd op een avond.
Vroegah ook GT Sport gespeeld op de PS4, hier was het om de 15 minuten als ik me niet vergis, prima te doen
De eerste paar MP races die ik gedaan heb gister ben 'voor veilig' gegaan, en op harde banden gestart. Erg tof om zo net na de helft van de race te zien dat de meesten voor je meer en meer beginnen te glijden, en dat je echt bakken met tijd kunt goedmaken op die manierMrGizMo schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 22:33:
[...]
Ja! Normaal meteen 12 man die beuken en nu 1tje die niet helemaal uitkwam. Verder de hele tijd clean races gehad
Wel mooi dat sommige mensen soft banden helemaal oprijden![]()
Eerste ervaring is verder erg goed. Eigenlijk amper gekke dingen tegen gekomen (1x draaide het spel voor 2 seconde in extreem-slomo mode), en draait en rijd verder heerlijk.
Ik lees her en der wat opmerkingen dat de graphics wat tegen zouden vallen, en hoewel ik snap dat dit spel niet echt de WOW-factor heeft (die Horizon 5 bijvoorbeeld bij mij wel had), is het wmb wel echt op eigenlijk alle vlakken een hele grote vooruitgang. De reflectie van het stuur/handen en de schakelbewegingen in de voorruit vind ik erg cool om te zien.
En wat al meermaals gemeld was, vooralsnog word er in MP echt wel heel erg netjes gereden. Tuurlijk krijg je af en toe een tikje (ik deel ze ook wel eens uit, maar altijd per ongeluk!
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Sinds 0.00 uur start het spel op en door. Het lag denk ik aan het feit dat het multiplayer gedeelte pas 5 oktober actief werd bij sommigen. Heel vreemd dat dit bij anderen geen probleem was.Hombre41 schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 06:01:
Hopelijk wordt vandaag het probleem opgelost waarbij de game steeds naar bureaublad gaat bij het opstarten.
Nu de juiste mix settings vinden, want grafische settings aanpassen zonder herstart van het spel is idd drama. Ineens gehalveerde framerate, FSR ipv DLSS( die ook niet selecteerbaar meer is). Het is nog verre van bugvrij.
Zit op m'n werk dus geen screenshot maar na iedere race kun je binnen een minuut of 7 weer een nieuwe starten (eerst een paar ronden oefenen/kwalificatie en dan start de race). Het is wel even wachten maar niet zolang als bij je vorige game volgens mij..Wesloxx schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 07:21:
Zou iemand een screenshot kunnen plaatsen van het multiplayer scherm? Specifiek de starttijden van races etc
/laat maar; dit was een oude quote...
[ Voor 94% gewijzigd door MAX3400 op 05-10-2023 08:41 ]
Slaaptekort
XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]
Neuh; ik dacht dat ik op de laatste reaktie klikte maar blijkbaar toch niet.
Anyhow, het was ietwat mistig hier buiten en ook toevallig op Maple Valley in game; ik ga rustig door met gamen; het speelt echt heel fijn weg.
@timmie271 koffie staat klaar!
Iedere 20 minuten ongeveer als ik het goed heb onthouden. Je kan starttijden ook van tevoren al zienWesloxx schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 07:21:
Gisteren een paar uur gespeeld. De eerste indrukken zijn goed! Het spel voelt echt nieuw aan door de nieuwe GUI en tuning mogelijkheden. Het car level systeem lijkt vooralsnog mee te vallen, maar om nou met elke auto zoveel te racen zie ik toch niet zitten. Soms wil je een auto gewoon even tunen en klaar of even kijken wat 'ie kan. Maar wel goed dat er geen homologatie meer is en we gewoon weer kunnen tunen!
De handling voelt veel beter aan dan FM7. Ik heb de besturing nog wel op normaal staan. Later eens proberen op sim.
De AI is een heel stuk verbeterd. Ze maken fouten, ongevallen en het nieuwe penalty systeem herkent of je iets expres doet of per ongeluk. Gisteren een race waarbij ik na bocht 1 een groot ongeval zag en er via het gras langs moest om zelf er niet tegenaan te rijden, geen penalty.
Ik wil ook eens die RT proberen om te lijken hoe dat eruit ziet op de Series X. Iemand dat geprobeerd?
De handling voelt veel beter aan dan FM7. Ik heb de besturing nog wel op normaal staan. Later eens proberen op sim.
De AI is een heel stuk verbeterd. Ze maken fouten, ongevallen en het nieuwe penalty systeem herkent of je iets expres doet of per ongeluk. Gisteren een race waarbij ik na bocht 1 een groot ongeval zag en er via het gras langs moest om zelf er niet tegenaan te rijden, geen penalty.
Ik wil ook eens die RT proberen om te lijken hoe dat eruit ziet op de Series X. Iemand dat geprobeerd?
Ik heb nog geen andere mode dan 'Performance RT' gebruikt, maar tijdens het racen heb ik helemaal geen tijd om daar op te letten 
Herken wel wat je zegt overigens, handling voelt beter dan FM7. De eerst keer dat ik een curb meepakte, en voelde dat ik terug geduwt werd naar de weg, wtf
AI bevalt me tot nu toe ook prima, vooralsnog is er stuk beter tegen te racen dan in vorige games, dus dat is een mooie vooruitgang
Herken wel wat je zegt overigens, handling voelt beter dan FM7. De eerst keer dat ik een curb meepakte, en voelde dat ik terug geduwt werd naar de weg, wtf
AI bevalt me tot nu toe ook prima, vooralsnog is er stuk beter tegen te racen dan in vorige games, dus dat is een mooie vooruitgang
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Speel op PC en ziet er goed uit wat mij betreft. In 4K met alles op Ultra zonder DLSS fluctueert de fps tussen de 80 en 105 fps.
Het stuurt goed met een controller. Ik haat onderstuur trouwens.
Ik rijd alleen met ABS aan en de rest alles uit en op simulation voor zover dat gaat. Ik heb de AI op 6 staan en ondanks dat ik consistent ben qua rondetijden is het lastig om de nummer 1 in te halen. Ik rij er wel naar toe vanaf plaats 15 maar dan zijn er geen laps meer over om hem in te halen. Meer mensen hier "last" van? De nummer 1 is OP zo lijkt het ten opzichte van de rest van het veld.
Ik rijd alleen met ABS aan en de rest alles uit en op simulation voor zover dat gaat. Ik heb de AI op 6 staan en ondanks dat ik consistent ben qua rondetijden is het lastig om de nummer 1 in te halen. Ik rij er wel naar toe vanaf plaats 15 maar dan zijn er geen laps meer over om hem in te halen. Meer mensen hier "last" van? De nummer 1 is OP zo lijkt het ten opzichte van de rest van het veld.
Forever raver!
Specs: Workstation Server
Tot je de nummer 1 inhaalt, dan is ie ineens foetsie achter je. Dat was met de vorige delen en Forza Horizons ook al zoTechno Overlord schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 09:43:
Speel op PC en ziet er goed uit wat mij betreft. In 4K met alles op Ultra zonder DLSS fluctueert de fps tussen de 80 en 105 fps.

Dat komt doordat je al die hulpjes aan hebt staantimmie271 schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 09:45:
[...]
Tot je de nummer 1 inhaalt, dan is ie ineens foetsie achter je. Dat was met de vorige delen en Forza Horizons ook al zo
Jaja, ik weet hetuchiha tijntje schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 09:48:
[...]
Dat komt doordat je al die hulpjes aan hebt staan
Ik heb alle hulpjes uit, en ik was de voormalig-nummer-1 ook al paar keer kwijt nadat ik m eindelijk ingehaald had. 
Vermoed dat ze op dat moment meer fouten gaan maken oid, maar ergens bekruipt me het gevoel dat daar nog wat getweaked moet worden
Verschil tussen de snelste AI en de langzaamste vind ik ook redelijk groot
Vermoed dat ze op dat moment meer fouten gaan maken oid, maar ergens bekruipt me het gevoel dat daar nog wat getweaked moet worden
Xbox
Begin van de middag staat er hopelijk weer een verse pot?
Ja, de runway drivatar is ook hier een issue. Gelukkig hoef je ik Career niet elke race te winnen om het kampioenschap te pakken dus ik vind het een leuke uitdaging zo.
Hier pas 1x gezien dat het ondoenlijke runaway driver is; ik kan me verder er wel in vinden dat ze soms een seconde of anderhalf sneller zijn.
Ligt ook niet aan de upgrades per wagen ofzo? Als je in een cup ietsjes aan je eigen auto upgrade, rij je dat gat vaak wel weer dicht.
Ligt ook niet aan de upgrades per wagen ofzo? Als je in een cup ietsjes aan je eigen auto upgrade, rij je dat gat vaak wel weer dicht.
Gisteravond een paar rondjes gedaan, zo wel multiplayer als singerplayer..
Ik ga me hier voorlopig wel mee vermaken, ik hoop dat het 'fair' rijden blijft als straks de 'grote lancering' is.
Hoe zit het trouwens als ik straks met iemand samen online een rondje wil scheuren maar hij een andere driver score heeft dan dat ik dat heb?
Wel één ding mee gemaakt dat ik de 3 multiplayer races heb gereden maar nog geen score heb gekregen?
Ik ga me hier voorlopig wel mee vermaken, ik hoop dat het 'fair' rijden blijft als straks de 'grote lancering' is.
Hoe zit het trouwens als ik straks met iemand samen online een rondje wil scheuren maar hij een andere driver score heeft dan dat ik dat heb?
Wel één ding mee gemaakt dat ik de 3 multiplayer races heb gereden maar nog geen score heb gekregen?
Waar heb je de AI snelheid op staan? Die gaat van 1-8 geloof ik. Ik heb hem op 5 staan. Ik kan van de laatste plek nr. 1 inhalen in de laatste ronde (alles uit, normale besturing, schakelen zonder koppeling). Kan ik op zich wel een tandje sneller zetten maar ik haal ook weer graag die hogere bonus.Techno Overlord schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 09:43:
Volgens mij is die rating alleen van toepassing op Featured Multiplayer, en daar kun je (voor zover ik weet) sowieso niet kiezen met wie je dat speelt. Daarvoor is een andere MP mode aanwezig, waarin je lekker met je party kunt racen.lowskilled-ftw schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 10:27:
Je rating word bepaald in de 1e 3 races die je doet. Ergens daarna zou je onder Featured Multiplayer een tabje moeten krijgen waar je rating staat. Wellicht is een herstart van het spel nodig, ik heb eerder gehoord dat ie niet direct zichtbaar werd.lowskilled-ftw schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 10:27:
[ Voor 34% gewijzigd door BM op 05-10-2023 10:30 ]
Xbox
Je kan, voordat je een Featured Event start, wel op dat keuze-scherm dus op "Friends" klikken. Als dus meerdere mensen dezelfde rating hebben of anderszins voldoen, kan je in-game een soort party verzamelen en de party-leader kiest dan welk event je gaat rijden.BM schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 10:29:
[...]
Volgens mij is die rating alleen van toepassing op Featured Multiplayer, en daar kun je (voor zover ik weet) sowieso niet kiezen met wie je dat speelt. Daarvoor is een andere MP mode aanwezig, waarin je lekker met je party kunt racen.
Dus ja, je kan wel gezamenlijk "ranked" rijden maar de exacte parameters en manier van elkaar opzoeken laat nog even een beetje te wensen over.
Vraagje,
Ik heb nog een oud beestje staan (i5 4690k, 16GB RAM en een 970GTX)
Zou deze Forza nog een beetje mogen draaien op medium/low 1080P ?
Gezien ik een T300RS heb, welke niet met een xbox werkt zou ik dus alleen kunnen wijken naar de oude PC.
Gezien ik een T300RS heb, welke niet met een xbox werkt zou ik dus alleen kunnen wijken naar de oude PC.
Cool, dat wist ik nietMAX3400 schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 10:38:
[...]
Je kan, voordat je een Featured Event start, wel op dat keuze-scherm dus op "Friends" klikken. Als dus meerdere mensen dezelfde rating hebben of anderszins voldoen, kan je in-game een soort party verzamelen en de party-leader kiest dan welk event je gaat rijden.
Dus ja, je kan wel gezamenlijk "ranked" rijden maar de exacte parameters en manier van elkaar opzoeken laat nog even een beetje te wensen over.
Thanks
Xbox
https://store.steampowered.com/app/2440510/Forza_Motorsport/ (requirements); ik denk dat je er erg last mee gaat krijgen ook gezien het feit dat mensen random rapporteren dat de PC toch wel haperender is.Vlaanderen1 schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 10:41:
Vraagje,
Staat erbij he.ggj87 schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 10:28:
[...]
Waar heb je de AI snelheid op staan? Die gaat van 1-8 geloof ik. Ik heb hem op 5 staan. Ik kan van de laatste plek nr. 1 inhalen in de laatste ronde (alles uit, normale besturing, schakelen zonder koppeling). Kan ik op zich wel een tandje sneller zetten maar ik haal ook weer graag die hogere bonus.
Forever raver!
Gisteravond een paar multiplayer races gedaan.
Kwalificeren op zachte band en dan racen op de harde band zorgt er iig voor dat je wat verder vooraan start
Af en toe wel van de baan gerost en dan kreeg ik een penalty, volgens mij kan er nog wel wat geschaafd worden aan dat systeem.
Kwalificeren op zachte band en dan racen op de harde band zorgt er iig voor dat je wat verder vooraan start
Af en toe wel van de baan gerost en dan kreeg ik een penalty, volgens mij kan er nog wel wat geschaafd worden aan dat systeem.
Haal NOOIT een spookrijder in !
Hier alles uit, AI op max en alleen de steering op normal gezet; die CP inzetten is inderdaad wel waardevol om te investeren alhoewel het erop lijkt dat je pas op car-level 8 of 9 er echt voordelen uit gaat halen, vind ik.Techno Overlord schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 10:48:
[...]
Staat erbij he.AI staat op 6. Ik heb besturing op Simulation. Enige wat ik gebruik is ABS. Misschien dat ik meer CP's in de auto moet steken om de nummer 1 te pakken.
Ja, het systeem werkt op zich goed maar idd met wat kleine randjes die beter kunnen. Heb wel gemerkt dat draften toch wel iets lijkt op te leveren alhoewel het ook een placebo-effect kan zijn omdat iemand anders op het rechte stuk minder hard rijdt / goede exit had.ZtaaB schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 10:55:
Gisteravond een paar multiplayer races gedaan.
League when?
XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™
Ah okay, dan laat ik het even voor wat het is.MAX3400 schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 10:46:
[...]
https://store.steampowered.com/app/2440510/Forza_Motorsport/ (requirements); ik denk dat je er erg last mee gaat krijgen ook gezien het feit dat mensen random rapporteren dat de PC toch wel haperender is.
Bedankt!
Ik heb het ook met ge-upgrade auto(nog niet tot max PI)MAX3400 schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 10:05:
Het kan bij mij ook de leeftijd zijn natuurlijk
De club is al aardig vol aan het lopen dus wie weet eind volgende week eens nadenken over een format?
Denk dat mensen ook even de feeling moeten krijgen met de nieuwe grip-levels en ook al gezien in MP dat je track-evolution kan doen met rubber wat blijft liggen en supergave rolling environment-variabelen.
Was jij niet jonger dan ik?skreppiedoe schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 11:02:
[...]
Ik heb het ook met ge-upgrade auto(nog niet tot max PI)
Het kan bij mij ook de leeftijd zijn natuurlijk
@D-Ed Blijkbaar kunnen we dus wel samen in zo'n featured event racenMAX3400 schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 10:38:
[...]
Je kan, voordat je een Featured Event start, wel op dat keuze-scherm dus op "Friends" klikken. Als dus meerdere mensen dezelfde rating hebben of anderszins voldoen, kan je in-game een soort party verzamelen en de party-leader kiest dan welk event je gaat rijden.
[ Voor 5% gewijzigd door uchiha tijntje op 05-10-2023 11:11 ]
Volgens mij maakt het in de Qualifier-series (nog) niks uit welke rating je hebt of had; daar lijkt het erop dat iedereen blanco mag meedoen (aanname).uchiha tijntje schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 11:11:
[...]
@D-Ed Blijkbaar kunnen we dus wel samen in zo'n featured event racenMits skill en safety rating een beetje over elkaar komt denk ik dan.
Ook weet ik nog niet of je in-game party dus ontbonden wordt of iemand eruit wordt gegooid als de rating ineens van iemand omhoog of omlaag gaat
Ik sta wel weer open om me mede op de organisatie te storten met "trekfilmpjes" etc.MAX3400 schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 11:03:
[...]
De club is al aardig vol aan het lopen dus wie weet eind volgende week eens nadenken over een format?
Denk dat mensen ook even de feeling moeten krijgen met de nieuwe grip-levels en ook al gezien in MP dat je track-evolution kan doen met rubber wat blijft liggen en supergave rolling environment-variabelen.
XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™
Door proberen gaan we het uitvindenMAX3400 schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 11:13:
[...]
Volgens mij maakt het in de Qualifier-series (nog) niks uit welke rating je hebt of had; daar lijkt het erop dat iedereen blanco mag meedoen (aanname).
Ook weet ik nog niet of je in-game party dus ontbonden wordt of iemand eruit wordt gegooid als de rating ineens van iemand omhoog of omlaag gaat
NeeMAX3400 schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 11:03:
[...]
[...]
Was jij niet jonger dan ik?
Absoluut! En zelfs in hetzelfde potje kan je alsnog (mits de tijd dat toelaat) lekker kiezen of je practice doet of quali; de timer loopt vanzelf af en dan sta je ergens op de grid met wat je bedacht hebt.uchiha tijntje schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 11:19:
[...]
Door proberen gaan we het uitvinden. Wat ik ook leuk vind is dat je, ook al zit je wellicht niet in hetzelfde potje, wel samen de ervaring kunt delen van practice, kwali en race omdat je eigenlijk in het zelfde format zit en op hetzelfde moment dat ervaart.
Voorlopig is de strategie inderdaad Soft-compound voor de Q, Medium-compound voor R. Maar het zal me niets verbazen als er ook events komen met verplicht banden-compound (zoals F1 regels) of lekker in de regen scheuren.
/edit: lijkt erop dat ik nu niet online kan racen; "Retrieving Event Schedule failed". Nou ja, dan maar even wat andere dingen doen in Career ofzo.
[ Voor 8% gewijzigd door MAX3400 op 05-10-2023 11:34 ]
Ik had gisteravond dus een race waarbij de kwalificatie in het droge was en de race in de regen.MAX3400 schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 11:32:
[...]
Absoluut! En zelfs in hetzelfde potje kan je alsnog (mits de tijd dat toelaat) lekker kiezen of je practice doet of quali; de timer loopt vanzelf af en dan sta je ergens op de grid met wat je bedacht hebt.
Voorlopig is de strategie inderdaad Soft-compound voor de Q, Medium-compound voor R. Maar het zal me niets verbazen als er ook events komen met verplicht banden-compound (zoals F1 regels) of lekker in de regen scheuren.
/edit: lijkt erop dat ik nu niet online kan racen; "Retrieving Event Schedule failed". Nou ja, dan maar even wat andere dingen doen in Career ofzo.
Je krijgt dan automatisch de regenband. Ik was daar niet heel goed in
Haal NOOIT een spookrijder in !
Waar blijven de mooie foto's van de mensen die al spelen, want ik neem aan dat dit spel wel beschikt over fotomodus?
[ Voor 3% gewijzigd door G_Dragon op 05-10-2023 11:45 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Heb het spel om te rijden niet om foto's te makenG_Dragon schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 11:44:
Waar blijven de mooie foto's van de mensen die al spelen, want ik neem aan dat dit spel wel beschikt over fotomodus?
Hahaha good pointtimmie271 schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 11:45:
[...]
Heb het spel om te rijden niet om foto's te maken
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Bij mij startte het pas vanaf 2:00 (dus 12u IJsland).MariusV schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 08:08:
[...]
Sinds 0.00 uur start het spel op en door. Het lag denk ik aan het feit dat het multiplayer gedeelte pas 5 oktober actief werd bij sommigen. Heel vreemd dat dit bij anderen geen probleem was.
Nu de juiste mix settings vinden, want grafische settings aanpassen zonder herstart van het spel is idd drama. Ineens gehalveerde framerate, FSR ipv DLSS( die ook niet selecteerbaar meer is). Het is nog verre van bugvrij.
Spel ziet er goed ui na wat prutsen
Wel shaders opnieuw ingeladen, en na elke wijziging van de settings het spel afgesloten en weer gestart. Er gaat blijkbaar wat mis zodra je een grafische aanpassing doet, en alles wordt blurry,.
Performance vind ik niet gek met mijn Radeon RX6600. Behalve Ray tracing (uit), movement blur (uit) alles op Ultra of high..
Kun je van meerdere clubs tegelijk lid zijn? Ik heb een uitnodiging gevraagd voor de Tweakers club maar ik wil straks ook met een paar maten in een eigen clubje racen.
Forever raver!
Voor zover ik weet niet, al eens geprobeerd bij FH5 waar het niet lukte in ieder gevalTechno Overlord schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 11:53:
Kun je van meerdere clubs tegelijk lid zijn? Ik heb een uitnodiging gevraagd voor de Tweakers club maar ik wil straks ook met een paar maten in een eigen clubje racen.
Ergens gelezen dat dit een bug (of featureGAIAjohan schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 11:50:
[...]
Bij mij startte het pas vanaf 2:00 (dus 12u IJsland).
Spel ziet er goed ui na wat prutsen
Wel shaders opnieuw ingeladen, en na elke wijziging van de settings het spel afgesloten en weer gestart. Er gaat blijkbaar wat mis zodra je een grafische aanpassing doet, en alles wordt blurry,.
Performance vind ik niet gek met mijn Radeon RX6600. Behalve Ray tracing (uit), movement blur (uit) alles op Ultra of high..
iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH
Gisteravond even klein stukje gespeeld, smaakt voor mij zeker naar meer. Forza is voor mij altijd een controller game geweest die ik vanaf de bank speel en dat deed het weer prima. Vanavond snel verder karren
PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632
Dat is voor mij ook de kracht van FM. Lekker met de controller op de bank spelen. Ondanks dat ik een race rig heb blijft FM voor mij echt een controller game.WinterBase schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 12:38:
Gisteravond even klein stukje gespeeld, smaakt voor mij zeker naar meer. Forza is voor mij altijd een controller game geweest die ik vanaf de bank speel en dat deed het weer prima. Vanavond snel verder karren
Schijnt ook bij Nvidia te gebeuren. Ik moet zelf nog wel even prutsen zag ik bij de benchmark. VRAM gebruik komt nét een beetje boven de 8GB uit.. niet de bedoelingdiknmuis schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 12:34:
[...]
Ergens gelezen dat dit een bug (of feature) is bij amd kaarten dat je telkens weer shaders moet laden.
Wel 60fps gehaald.
0 haperingen, maar iets van verminderde grafische kaart is 61%?!
[ Voor 13% gewijzigd door GAIAjohan op 05-10-2023 13:01 ]
Net geprobeerrd; ziet er wel beter uit. Echter, onspeelbaar. Het is niet vloeiend en die 30fps lijkt ook niet helemaaaal stabiel te zijn.ggj87 schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 09:09: