Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iekue
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21-02 12:07
Darks schreef op zondag 5 november 2023 @ 14:53:
Ik weet het niet helemaal met deze game. Ik amuseer me er wel mee, en ik blijf nog terugkeren, heb ook al redelijk veel online gespeeld naar mijn normen. Maar toch, het lijkt alsof ik na een week of 2 het al wel gezien heb. Vooral single player geeft zo een gevoel van ja, goed, maar waarom doe ik dit eigenlijk? En dan die crashes, dat is toch een streep door de rekening. Dan doe je toch nog net die éne race voor je gaat slapen, ben je klaar, hangt het hele spel vast en 's anderendaags ben je die voortgang weer kwijt.
Yea die singleplayer is echt bizar slecht. Het is constant hetzelfde "kies een auto voor het kampioenschap en level die" riedeltje met exact dezelfde progressie daarin elke keer. Sure andere banen enzo, maar dat zijn dr ook niet genoeg om het echt gevarieerd aan te hebben voelen.

Wat me ook nogal stoort is dat elke keer als ik de game in quickresume heb zitten, ik de game opstart, hij gewoon crashed..... De game crashed dus gewoon door een exclusieve feature van de console waar de game specifiek voor gemaakt is... Wat een incompetentie laat dat zien..... Mooie metafoor voor de matigheid vd game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04:08
iekue schreef op zondag 5 november 2023 @ 18:19:
[...]

Yea die singleplayer is echt bizar slecht. Het is constant hetzelfde "kies een auto voor het kampioenschap en level die" riedeltje met exact dezelfde progressie daarin elke keer. Sure andere banen enzo, maar dat zijn dr ook niet genoeg om het echt gevarieerd aan te hebben voelen.

Wat me nog ut ergste stoort tho is dat elke keer als ik de game in quickresume heb zitten, ik de game opstart, hij gewoon crashed..... De game crashed dus gewoon door een exclusieve feature van de console waar de game specifiek voor gemaakt is... Wat een incompetentie laat dat zien..... Mooie metafoor voor de matigheid vd game.
Dat is in iedere racegame. Ik speel sinds afgelopen dinsdag non-stop EA Sports WRC. Maar de Career mode kan mij ook gestolen worden. Speel enkel Time Trial en de Clubs.

En in andere sims speel ik enkel en alleen online of een quick race tegen AI.
Maar een "story-mode" of career is vrijwel altijd meh in een racegame.

[ Voor 8% gewijzigd door Rivanov op 05-11-2023 18:31 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 18:39
iekue schreef op zondag 5 november 2023 @ 18:19:
[...]

Wat me ook nogal stoort is dat elke keer als ik de game in quickresume heb zitten, ik de game opstart, hij gewoon crashed..... De game crashed dus gewoon door een exclusieve feature van de console waar de game specifiek voor gemaakt is... Wat een incompetentie laat dat zien..... Mooie metafoor voor de matigheid vd game.
Bij mij en vele anderen werkt de game gewoon prima vanuit Quick Resume, het probleem is dat de crashes volledig random zijn los van wel of geen gebruik van QR.

Zo kan ik dagen spelen zonder crash (vanuit QR) en zo heb ik gisteren tot 3x toe volledig random ergens in de game een vastloper of zwart scherm gekregen waarna ik opnieuw mocht beginnen.

Een "career" mode is in iedere racegame uiteindelijk niets anders dan "doe race 1, voltooi de race, ga door naar de volgende en herhaal alles", maar ik ben het met je eens dat het in FM2023 allemaal net een stukje saaier aanvoelt dan in bijvoorbeeld FM7.

Vooral het complete gebrek aan variatie veroorzaakt dit. Steeds dezelfde banen omdat er simpelweg te weinig zijn, geen races met de echte race wagens, geen endurance in de single player en gewoonweg te weinig races als je het vergelijkt met de vorige delen.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Maikel64 schreef op maandag 6 november 2023 @ 12:01:
[...]

Een "career" mode is in iedere racegame uiteindelijk niets anders dan "doe race 1, voltooi de race, ga door naar de volgende en herhaal alles", maar ik ben het met je eens dat het in FM2023 allemaal net een stukje saaier aanvoelt dan in bijvoorbeeld FM7.

Vooral het complete gebrek aan variatie veroorzaakt dit. Steeds dezelfde banen omdat er simpelweg te weinig zijn, geen races met de echte race wagens, geen endurance in de single player en gewoonweg te weinig races als je het vergelijkt met de vorige delen.
Maar die career mode kan makkelijk een stuk beter, maak er een van zero-to-hero verhaal van, je hebt een minimaal budget, moet races winnen om geld te krijgen, betere auto's te kunnen kopen/upgraden, toegang krijgen tot hogere race klasses etc. etc. Komt dan nog steeds neer op races rijden, maar geeft veel meer voldoening en idee van progressie, en tevens kan je dan zelf veel meer invulling geven aan de races.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Homeland schreef op maandag 6 november 2023 @ 12:49:
[...]

Maar die career mode kan makkelijk een stuk beter, maak er een van zero-to-hero verhaal van, je hebt een minimaal budget, moet races winnen om geld te krijgen, betere auto's te kunnen kopen/upgraden, toegang krijgen tot hogere race klasses etc. etc. Komt dan nog steeds neer op races rijden, maar geeft veel meer voldoening en idee van progressie, en tevens kan je dan zelf veel meer invulling geven aan de races.
Of koop Gt7.. ik vermaak mij prima in career mode in FM8, ondertussen staan alle assists uit... wat ik in het begin van de career mode nog niet aandurfde... traag rijden en telkens dezelfde races, zorgen voor meer vertrouwen in wagen/parcours en ga ik erop vooruit in multiplayer.. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Davidson
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:33

Davidson

Porsche fan

Forza 4 had dat bijvoorbeeld wel leuk opgebouwd. Daarin had je een worldtour waar je begon met kleine A segment wagens en per continent races deed, om vervolgens steeds meer op te bouwen totdat je aan races kon deelnemen met LMS prototype wagens. Dat was wel tof :) En als je dat had voltooid had je nog een hele waslijst aan specifieke races die je nog daarna kon voltooien buiten de worldtour om. Het waren er zoveel dat ik zelfs na jaren spelen ze niet allemaal heb voltooid!

In dit deel is het inderdaad erg mager en komt over alsof het geen prioriteit had. Je kunt overigens wel auto's verdienen die je niet standaard kunt kopen, zoals de Lexus LF-A.

Desktop config | YouTube kanaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoksbrood
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-09 12:43
(jarig!)
Davidson schreef op maandag 6 november 2023 @ 13:58:
Forza 4 had dat bijvoorbeeld wel leuk opgebouwd. Daarin had je een worldtour waar je begon met kleine A segment wagens en per continent races deed, om vervolgens steeds meer op te bouwen totdat je aan races kon deelnemen met LMS prototype wagens. Dat was wel tof :) En als je dat had voltooid had je nog een hele waslijst aan specifieke races die je nog daarna kon voltooien buiten de worldtour om. Het waren er zoveel dat ik zelfs na jaren spelen ze niet allemaal heb voltooid!

In dit deel is het inderdaad erg mager en komt over alsof het geen prioriteit had. Je kunt overigens wel auto's verdienen die je niet standaard kunt kopen, zoals de Lexus LF-A.
Helemaal gelijk heb je! FM4 was het tofste qua career.
Lekker in je engine swapped Toyota Aygo rondknallen :9~

XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
RigolleM schreef op maandag 6 november 2023 @ 13:55:
[...]

Of koop Gt7.. ik vermaak mij prima in career mode in FM8, ondertussen staan alle assists uit... wat ik in het begin van de career mode nog niet aandurfde... traag rijden en telkens dezelfde races, zorgen voor meer vertrouwen in wagen/parcours en ga ik erop vooruit in multiplayer.. :+
GT7, plus een PS5... Wel veel geld om een racegame te kunnen spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
RigolleM schreef op maandag 6 november 2023 @ 13:55:
[...]

Dat wil ik wel doen, maar ik heb zo'n idee dat die disc dan niet afgespeeld wordt door de Xbox Series X.
En aangezien ik geen PS5 heb of wil kom ik dan niet ver.
Davidson schreef op maandag 6 november 2023 @ 13:58:

Forza 4 was voor mij perfect in dat opzicht. Als ze die opbouw hadden gehad in FM2023 met de huidige physics, dan was het nagenoeg perfect geweest.

Vooral de mogelijkheid om met elke willekeurige auto in de meeste races mee te doen als de PI rating maar gehaald werd, maakte het leuk. Lekker met een opgevoerde Golf tegen Ferrari's racen 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-09 14:16
[b]Maikel64 in "[XSX/PC] Forza Motorsport"Maikel64 schreef op maandag 6 november 2023 @i.Stijn
Vooral de mogelijkheid om met elke willekeurige auto in de meeste races mee te doen als de PI rating maar gehaald werd, maakte het leuk. Lekker met een opgevoerde Golf tegen Ferrari's racen 8) .
Kan dat nu ook niet? Zolang je auto geupgrade is naar een klasse kan je toch in diezelfde klasse bv in multiplayer een A of B klasse race doen met een opgesoepte D klasse? Of heb ik dat mis.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:09

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mikkelodeon
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 29-04-2024
Hell yeah! Nieuwe GT auto's oOo
Met name de AMG GT3 is voor mij een welkome toevoeging.
Heb de huidige 'Forza GT division" inmiddels allemaal op lvl 50.
Nieuwe tracks kan de game goed gebruiken.
Hopelijk kondigen ze ergens begin volgend jaar meer gemiste tracks aan.. "Road Atlanta, Sebring, Monza"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Laatst online: 12-09 19:36

Fuelke

Forza Ferrari

Er is ook een bug dat wanneer je een race herstart je plots maar brandstof hebt voor 1 ronde :(

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-09 14:55
Nu maar meteen die tours doen voor de auto's. de vorige 2 haal ik denk niet meer _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 16:25
Jammer van al deze time based content... alleen al daarom is dit de laatste Forza die ik gekocht heb, als je niet zeeën van tijd hebt om te gamen in de periode die door de developer bepaald wordt, heb je 0 kans om bepaalde auto's ooit nog te krijgen.

[ Voor 49% gewijzigd door Phusebox op 07-11-2023 07:28 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04:08
Het zijn niet echt boeiende wagens die je met de Events kunt behalen. Vind persoonlijk de Car Pass auto's leuker.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyron
  • Laatst online: 12-09 20:07

Zyron

BWRAAAAP

MrGizMo schreef op maandag 6 november 2023 @ 22:39:
[...]

Nu maar meteen die tours doen voor de auto's. de vorige 2 haal ik denk niet meer _O-
Ik moet ook even kijken maar volgens mij worden de Cups/Tours, hoe je ze ook wil noemen, die 'feautered' waren vervangen, alsmede de Open Tours (die onderaan stonden), en gaat dit vanaf half november elke 4 weken gebeuren.

Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Zyron schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 11:35:
[...]

Ik moet ook even kijken maar volgens mij worden de Cups/Tours, hoe je ze ook wil noemen, die 'feautered' waren vervangen, alsmede de Open Tours (die onderaan stonden), en gaat dit vanaf half november elke 4 weken gebeuren.
Hmm jammer. Dus ben je op drie kwart van die tours, s alles voor niks geweest wil je zeggen?
Hopelijk gaan ze die "exclusieve" auto's wel nog gewoon naar het spel brengen later.

[ Voor 12% gewijzigd door Phusebox op 07-11-2023 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
Zyron schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 11:35:
[...]

Ik dacht idd 16nov. Dan krijg je die Acura. En bij 1tje kreeg je een Audi (maar dat is gewoon een normale career tour)
Beide ook niet te koop nu ingame en schijnbaar komen ze beide wel later te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22-07 20:25
Oh dat is jammer. Ik heb door die save bug een paar weken niet gespeeld :(

Toch maar weer eens oppakken dan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:25

Mr. Freeze

¡GO!

Bij mij loopt de careermode nu op het einde, wat ik eigenlijk wel jammer vindt is dat er geen careermode extreme in FM zit met iets van 20 tot 30 rondes per race met pitstops (naar eigen keuze natuurlijk). Ik hou ervan om op plaats 24 te beginnen en dan langzaam naar de top drie te rijden zonder al te roekeloos te moeten rijden. Nu zijn bijna alle races iets van 3 tot 6 rondes en dan lukt het me niet zonder lomp te rijden, tenzij de moeilijkheid omlaag gaat, maar dan is er weinig aan.

[ Voor 4% gewijzigd door Mr. Freeze op 07-11-2023 16:35 ]

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Nvm

[ Voor 98% gewijzigd door Phusebox op 07-11-2023 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyron

Zyron

BWRAAAAP

Mr. Freeze schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 16:31:
Bij mij loopt de careermode nu op het einde, wat ik eigenlijk wel jammer vindt is dat er geen careermode extreme in FM zit met iets van 20 tot 30 rondes per race met pitstops (naar eigen keuze natuurlijk). Ik hou ervan om op plaats 24 te beginnen en dan langzaam naar de top drie te rijden zonder al te roekeloos te moeten rijden. Nu zijn bijna alle races iets van 3 tot 6 rondes en dan lukt het me niet zonder lomp te rijden, tenzij de moeilijkheid omlaag gaat, maar dan is er weinig aan.
Dit is ook waarop ik hoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Forza Motorsport Online via Game Pass is grafische niet om aan te gluren !

[ Voor 30% gewijzigd door Albert020 op 07-11-2023 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Albert020 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 18:23:
Toppie!

Ik gok dat je pc gewoon niet goed genoeg is als ik je posts in dit topic lees.

[ Voor 16% gewijzigd door uchiha tijntje op 07-11-2023 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09 16:49
Albert020 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 18:23:
...Denk je dat het offline beter wordt, of juist via Steam? Wat bedoel je nou? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Wellicht bedoelt ie via Cloud Gaming?

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Phusebox schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 05:41:
Jammer van al deze time based content... alleen al daarom is dit de laatste Forza die ik gekocht heb, als je niet zeeën van tijd hebt om te gamen in de periode die door de developer bepaald wordt, heb je 0 kans om bepaalde auto's ooit nog te krijgen.
Ik zal mogelijk in een discussie vallen die al weken gevoerd wordt (en ja, ik ben ook een drukbezet man echter kies er al enige tijd voor om Diablo 4 te spelen ipv Forza) maar waar gaat het nu eigenlijk over? Mogelijk dat ik jou niet specifiek moet quoten maar... "Men" heeft een (dikke) PC staan voor 1 of meerdere games. "Men" heeft al dan niet voor enkele tientjes tot enkele duizenden Euro's aan randapparatuur zoals een controller of een uitgebreid race-rig en dan is een herhalend thema ondertussen ik heb geen tijd om te gamen want dat ene uurtje per week kom ik er ook niet aan toe om naar een bepaalde time-based auto toe te werken

Allicht zie ik dat volledig verkeerd maar als "men" al langere tijd aangeeft geen tijd te hebben; hoe kan het dan dat "men" wel tijd heeft om alle nukken en bugs van Forza tot in den treure te posten (want om dat continu te ervaren, moet je best veel gamen) maar niet de tijd hebben om een uurtje of misschien 90 minuten per week aan een Featured Tour te besteden?

T10 kennende zal een bepaalde auto of event echt wel weer terugkomen binnenkort.

Waar zijn we het wel over eens?

- singleplayer is saai
- er zitten wat career-crashes in waardoor je een half uur voor Jan Snot gespeeld hebt
- online multi heeft zijn supergave maar ook stomme momenten
- T10 komt met updates en lijkt (nadruk) zowel bugfixes als content te pushen

Rome was niet in 1 dag gebouwd en ook FM7 heeft jarenlang bepaalde niggles gehad. Boeit het mij? Euh, eerlijk gezegd niet. Ook deze Forza zal vast een moment hebben dat het vloeiend draait, met amper crashes, en meer / betere manieren van content-delivery.

Wat ik ook allicht gemist heb:

waarin vrij uitvoerig uit de voeten wordt gedaan hoe "men" kan tunen zodat je met een aantal aanpassingen bepaalde (high-powered) auto's beter naar je hand kan zetten; en dat helpt ook best voor de online-races waar veel wagens wel spec zijn maar wel een aantal aanpassingen mogen hebben zoals de Touring Car of de Forza GT versie.

That said, in [XSX/PC] FM GoT Racing League - Seizoen 1 is er ook meerdere keren al gesproken / gekeken om lekker te hotlappen. Daar mag je ook aan meedoen als je niet specifiek de races met Tweakers gaat bijwonen. Tis toch leuk om een tune van @Jordy8 of @MAX3400 te bekijken of downloaden en leren wat we aan settings op een auto doen om "zo snel te zijn"?

Tot snel weer (on track); ook hier een drukke week echter komende week standby-dienst dus mogelijk meer thuis en meer gaming!

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
@MAX3400

Denk dat het meer neerkomt op een uurtje per dag, wil je alles binnen de tijd halen.

Maar goed, als ik de game geweldig vond denk ik ook dat ik wel meer tijd zou vrijmaken. Eerste week was ik enthousiast. Maar na de multiplayer de rug toe gekeerd te hebben bleef enkel de single player grind over die weinig voldoening geeft voor mij.

Inmiddels is de achterstand ook zo groot dat ik een "laat ook maar" gevoel heb, zowel Single player, online public en online met GoT.

Heeft ook te maken met totaal op te zijn ' s avonds waardoor ik geen energie meer heb om achter het stuur te kruipen.

Er zijn maar weinig auto's waarbij ik ook maar enigszins constante tijden kan rijden, en dat heb ik wel nodig wil ik mij kunnen verbeteren.

In andere games kan ik rustig 20 rondjes achter elkaar binnen 0,5 sec rijden maar dat is me bij FM nog niet een keer gelikt.

[ Voor 28% gewijzigd door Phusebox op 07-11-2023 22:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jordy8
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-09 22:00
Phusebox schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 22:12:
@MAX3400

Heeft ook te maken met totaal op te zijn ' s avonds waardoor ik geen energie meer heb om achter het stuur te kruipen.
Dit was voor mij de reden om de boel af te bouwen en te verkopen. Soeel nu gewoon lekker relaxed met controller en dat bevalt meer dan goed. Pak het dan ook net wat sneller op dan met een simrig aan de haal te gaan.

Maar hier is Forza ook een stuk minder vaak aan gegaan dan voorheen. Het is wachten op updates.
Single player al klaar, multiplayer werkt de matching naar mijn idee nog niet goed. Zat voor mijn gevoel vaker met lagere ratings in de lobby waardoor ik maar een beetje aan het hotlappen was.

League gelukkig nog maar een maandje wachten. Ben daar nu af en toe mee bezig om de mazda te tunen voor de tracks in de league. Dat is in Forza dan wel weer leuk om te doen.

Verder een beetje bezig met de nieuwe WRC als afwisseling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Jordy8 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 23:02:
[...]

Dit was voor mij de reden om de boel af te bouwen en te verkopen. Soeel nu gewoon lekker relaxed met controller en dat bevalt meer dan goed. Pak het dan ook net wat sneller op dan met een simrig aan de haal te gaan.

Maar hier is Forza ook een stuk minder vaak aan gegaan dan voorheen. Het is wachten op updates.
Single player al klaar, multiplayer werkt de matching naar mijn idee nog niet goed. Zat voor mijn gevoel vaker met lagere ratings in de lobby waardoor ik maar een beetje aan het hotlappen was.

League gelukkig nog maar een maandje wachten. Ben daar nu af en toe mee bezig om de mazda te tunen voor de tracks in de league. Dat is in Forza dan wel weer leuk om te doen.

Verder een beetje bezig met de nieuwe WRC als afwisseling.
Single player heb ik alleen de eerste tour van de builders cup afgemaakt. Daarna aan featured begonnen, maar die heeft al geen zin meer gezien de tijdslimiet dus dat ga ik ook niet meer doen. En met de nieuwe featured denk ik dan, geen tijd in steken want als ik die niet af krijg heb ik weer alles voor niks gedaan.

Dus bij mij werkt die FOMO tactiek averechts.

En dat laatste, dat mensen dus al tracks aan het oefenen zijn en tunes aan het maken voor GoT league zorgt ervoor dat ik daar ook al geen zin meer in heb. Sowieso tune ik nooit niks want dat is me nog nooit gelukt om iets aan te passen dat beter werkte (en met een inconsistent gevoel als in Forza heeft het al helemaal geen zin).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrGizMo
Phusebox schreef op woensdag 8 november 2023 @ 05:36:
[...]

En dat laatste, dat mensen dus al tracks aan het oefenen zijn en tunes aan het maken voor GoT league zorgt ervoor dat ik daar ook al geen zin meer in heb. Sowieso tune ik nooit niks want dat is me nog nooit gelukt om iets aan te passen dat beter werkte (en met een inconsistent gevoel als in Forza heeft het al helemaal geen zin).
Hier hoef je niet 123 bang voor te zijn hoor. Ik wil prima met jou achterin rijden hoor ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoksbrood
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-09 12:43
(jarig!)
Phusebox schreef op woensdag 8 november 2023 @ 05:36:
[...]
Dat zal bij ieder spel toch zo zijn? Dat de een enthousiaster is dan de ander en meer tijd wil spenderen of dat iemand gewoonweg meer tijd heeft om te gamen?

Tevens, over die tunes; Mijn setup is geshared voor Laguna Seca en ik weet dat die van @Jordy8 ook gedeeld is (en zelfs volledig uitgeschreven in het topic). Je kan dus echt wel met andere tunes rijden dan stock zonder ook maar 1 seconde zelf hieraan te spenderen. Natuurlijk zal je een tune moeten vinden die je een beetje ligt maar voor mij persoonlijk is een stap maken qua rondetijd door het aanpassen/vinden van een tune juist iets moois. Het kost (soms) behoorlijk wat tijd, maar dat zie je echt wel terug op het scorebord.

XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Stoksbrood schreef op woensdag 8 november 2023 @ 08:45:
[...]

Dat zal bij ieder spel toch zo zijn? Dat de een enthousiaster is dan de ander en meer tijd wil spenderen of dat iemand gewoonweg meer tijd heeft om te gamen?

Tevens, over die tunes; Mijn setup is geshared voor Laguna Seca en ik weet dat die van @Jordy8 ook gedeeld is (en zelfs volledig uitgeschreven in het topic). Je kan dus echt wel met andere tunes rijden dan stock zonder ook maar 1 seconde zelf hieraan te spenderen. Natuurlijk zal je een tune moeten vinden die je een beetje ligt maar voor mij persoonlijk is een stap maken qua rondetijd door het aanpassen/vinden van een tune juist iets moois. Het kost (soms) behoorlijk wat tijd, maar dat zie je echt wel terug op het scorebord.
Daarom ben ik ook een voorstander van alleen maar stock rijden, dan neem je dat voordeel al weg en komt het puur op het rijden aan. Natuurlijk heeft iemand die meer tijd heeft en meer ervaring dan vaak een voordeel. Maar nu is het dubbel op.

Maar goed, het is wat het is. Ik hoop dat Turn 10 in ieder geval de komende maanden nog de nodige updates doet en ik het weer wat meer kan oppakken. Als er maar genoeg singleplayer content blijft komen en de problemen wat opgelost worden vind ik het prima.

[ Voor 10% gewijzigd door Phusebox op 08-11-2023 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HachiPudi
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 10:33
MAX3400 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 22:02:
[...]

Allicht zie ik dat volledig verkeerd maar als "men" al langere tijd aangeeft geen tijd te hebben; hoe kan het dan dat "men" wel tijd heeft om alle nukken en bugs van Forza tot in den treure te posten (want om dat continu te ervaren, moet je best veel gamen) maar niet de tijd hebben om een uurtje of misschien 90 minuten per week aan een Featured Tour te besteden?

T10 kennende zal een bepaalde auto of event echt wel weer terugkomen binnenkort.
Het voelt het al snel wrang wanneer een developer in wat voor mate dan ook wil gaan bepalen wat je wanneer kan spelen. Als de speelervaring al wat tegenvalt voor iemand moet je dan ook nog eens zin gaan maken voor wat de developer nu heeft besloten voor te schotelen. Nu is een periode van een maand ook niet kort om ruimte te vinden, maar het gaat mij ook om hoe het overkomt.

Timed content kan best goed uitgevoerd worden, maar de featured tours komen wel heel lui over en een beetje schrijnend wanneer de rest van de career in het spel al zo mager is. Ergens heb ik ook het idee dat er een compleet andere career mode naast de builder's cup op de planning heeft gestaan die het daglicht niet heeft gezien, maar dat is pure speculatie.

[ Voor 5% gewijzigd door HachiPudi op 08-11-2023 09:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
uchiha tijntje schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 18:30:
[...]

Toppie!

Ik gok dat je pc gewoon niet goed genoeg is als ik je posts in dit topic lees.
Ja Cloud Gaming dat is via Game Pass hoor....... 8)7
Dat is echt niet te doen,d8 laat ik eens proberen, no way, beter via Xbox ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Albert020 op 08-11-2023 15:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Albert020 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 15:37:
[...]

Ja Cloud Gaming dat is via Game Pass hoor....... 8)7
Dat is echt niet te doen,d8 laat ik eens proberen, no way, beter via Xbox ;)
Dat had je een stuk duidelijker kunnen toelichten dan enkel die oneliner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skreppiedoe
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:23
Vandaag de laatste races van de builders cup voltooid,in vergelijking met bijv FM 3 en 4 wel belachelijk korte single player ervaring. De komende tijd beetje rivals en featured events doen, de game speelt verder prima weg.
Hopelijk word er in de toekomst wel de nodige content toegevoegd,voor mijn gevoel zat er zelfs in deel 5 veel meer single player content.

PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene44
Moet je eerst een bepaalde score halen om spec multiplayer in te gaan? Er staat alleen ""coming soon". Verder hele avond crashfest. Game loopt vast nu al 3 races op rij na practise. Toch maar even wachten op die patch en tijd steken in beter lopende games.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Rene44 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 22:11:
Moet je eerst een bepaalde score halen om spec multiplayer in te gaan? Er staat alleen ""coming soon". Verder hele avond crashfest. Game loopt vast nu al 3 races op rij na practise. Toch maar even wachten op die patch en tijd steken in beter lopende games.
Je moet 3 races in de Introduction serie doen (dacht dat die zo heet), zodat ze een basis rating voor je kunnen bepalen. Daarna komen de overige series beschikbaar.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maikel64
Rene44 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 22:11:
Ik dacht dat het gisteren aan mij lag. In 1uur tijd 3x een crash op de Xbox. Dit is niet speelbaar zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene44
BM schreef op donderdag 9 november 2023 @ 08:54:
[...]

Je moet 3 races in de Introduction serie doen (dacht dat die zo heet), zodat ze een basis rating voor je kunnen bepalen. Daarna komen de overige series beschikbaar.
maar ik heb die 3 intro races weken geleden gedaan.. Ik kan bv wel in open multi aansluiten. Ik ga toch nog eens die intro aanslingeren. Misschien vertrouwen ze me niet, en moet ik een extra examen doen. :)

edit: oh, en nu mag ik er wel in.

[ Voor 3% gewijzigd door Rene44 op 09-11-2023 20:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Rene44 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 19:09:
[...]

maar ik heb die 3 intro races weken geleden gedaan.. Ik kan bv wel in open multi aansluiten. Ik ga toch nog eens die intro aanslingeren. Misschien vertrouwen ze me niet, en moet ik een extra examen doen. :)

edit: oh, en nu mag ik er wel in.
Raar, maar mooi dat het nu wel werkt!

Vanavond net een vriend van me wat races gedaan in de nieuwe Formula 60 serie. Wat een lol, echt heel erg leuk.

Helaas snapt het gros van de mensen niet hoe ze met die auto's moeten rijden, maar goed :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene44
BM schreef op donderdag 9 november 2023 @ 21:16:
[...]

Vanavond net een vriend van me wat races gedaan in de nieuwe Formula 60 serie. Wat een lol, echt heel erg leuk.

Helaas snapt het gros van de mensen niet hoe ze met die auto's moeten rijden, maar goed :p
Echte GPL vibes. Maar die autos zijn ook heel moeilijk te rijden. Ze hadden banden die 6 races meegingen, dus sideways was geen probleem en zelfs nodig.

Ik ben nu met een Eagle Weslake bezig voor die S klasse open multi maar ik kan nog niet echt een goede afstellng vinden. Die youtube met settinghelp van hierboven vind ik niet heel logisch maar nu testen of dat ook werkt. En ook de originele radials die 6 races meegingen vervangen voor medium slick. Ik ben benieuwd waar ik op ga uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:32
BM schreef op donderdag 9 november 2023 @ 21:16:
[...]

Enige nadeel met die Formula 60 is voor mij dat de races net 1 ronde te lang duren. Ik vermoed omdat ik met controller rij, mijn banden net te snel slijten. Kom altijd net 1 ronde te kort om te blijven pushen. Die laatste ronde zijn mijn banden echt compleet weg.

Kan ook aan mijn rijstijl in het algemeen liggen natuurlijk :9. Alleen de 10 ronden op Laguna Seca houden m'n banden het vol.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

DutchOwnage schreef op donderdag 9 november 2023 @ 22:07:
[...]

Enige nadeel met die Formula 60 is voor mij dat de races net 1 ronde te lang duren. Ik vermoed omdat ik met controller rij, mijn banden net te snel slijten. Kom altijd net 1 ronde te kort om te blijven pushen. Die laatste ronde zijn mijn banden echt compleet weg.

Kan ook aan mijn rijstijl in het algemeen liggen natuurlijk :9. Alleen de 10 ronden op Laguna Seca houden m'n banden het vol.
Haha ook met stuurtje slijten de banden met 1 ronde te snel :P

Dat is juist het mooie, verschillende strategieën, verschillende rijstijlen. Top races gehad vanavond :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 13:09

jbbrans

uchiha tijntje schreef op donderdag 9 november 2023 @ 22:14:
[...]

Haha ook met stuurtje slijten de banden met 1 ronde te snel :P

Dat is juist het mooie, verschillende strategieën, verschillende rijstijlen. Top races gehad vanavond :)
Wie heeft die banden, in het spel, eigenlijk ontworpen dat ze maar 8 rondes mee gaan?

Ik heb nog geen lange races gedaan, maar een paar multiplayer medium races, maar bij een race op Barcelona (8 rondes) gingen de hards zelfs eraan.
60's formula op indianapolis (18 rondes), kunnen overleven omdat ik een stuur heb en de laatste 2 rondes op eieren reed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 13:09

jbbrans

Kan iemand uitleggen hoe de penalties berekend worden?

Ik wordt met een duw het gras opgeduwd, slip en krijg 4,5 seconden straf en wordt een klasse terug gezet.
Ik rijdt op een recht stuk, parallel aan de baan, stuur recht en wordt in de zijkant gebeukt, hoppa 0.8 seconden straftijd.

Hoeveel races moet ik nu doen om weer in S te komen en maakt het dan wat uit of ik als top 5 of 18e of hoger eindig?

Bij skill ben ik op dit moment ergens rond 4500, is 1000 goed of is 5000 goed? Antwoord al gevonden, 4999 is zo'n beetje het beste wat je kan worden.

[ Voor 7% gewijzigd door jbbrans op 10-11-2023 16:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09:53
jbbrans schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 16:01:
[...]

Wie heeft die banden, in het spel, eigenlijk ontworpen dat ze maar 8 rondes mee gaan?

Ik heb nog geen lange races gedaan, maar een paar multiplayer medium races, maar bij een race op Barcelona (8 rondes) gingen de hards zelfs eraan.
60's formula op indianapolis (18 rondes), kunnen overleven omdat ik een stuur heb en de laatste 2 rondes op eieren reed.
Die versnelde bandenslijtage is puur vanuit gameplay perspectief toegevoegd om wat extra strategie toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy-D
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:12
Ik hoop van harte dat ze de reward voor de open cup wel terug laten komen, ik blijf die races maar opnieuw doen omdat het weer eens crashed.. Dan weer de bekende time-out bij downloaden van een track die je een dag eerder nog gedaan had en nu WEER opnieuw moet doen.
Wil je handmatig saven, door bv een foto te nemen, kan je die niet opslaan want “no files found for this category” terwijl er toch zeker al foto’s opgeslagen zijn, evenals een replay. Zijn die dan permanent verdwenen nu??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

jbbrans schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 16:01:
[...]

Het is inderdaad gemaakt voor de gameplay. Juist door de keuzes voor banden wisselen zit er een hele toffe dynamiek in het spel. Ga je in een 10 laps race voor een stop (5/5 of 6/4) of een twee stopper (4/3/3). En dan heb ik het nog niet eens gehad over het type band.

[ Voor 4% gewijzigd door uchiha tijntje op 10-11-2023 18:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZtaaB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-08 15:40
Vanavond denk ik elke bug tegen gekomen die er is. Mijn bingo tot nu toe:

Eeuwig laad scherm na tunen
Eeuwig laad scherm na auto kopen
Bij start van race zat ik ineens in spectator cam en zag ik mijn eigen auto in de verte verdwijnen (en crashen)
Random crashes tijdens practise en race
Voor de race banden selecteren resulteert in laad scherm tot de race begint (en je dus niet de banden en benzine hebt die je wilde)

Dat gecombineerd met een stelletje crashende idioten overal maakt dat ik fm even laat liggen.
De 14e is er een update? Ik wacht wel weer met starten van fm tot dan, voelde de frustratie wel een beetje opkomen.

Wel vreemd, had er voorheen niet zoveel last van als nu, het lijkt steeds erger te worden

Haal NOOIT een spookrijder in !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene44
Idd die eeuwige laadschermen op PC is game killing. Ik heb wel eindelijk die Weslake getemd. Online is het heel leuk maar die bugs maken het een beetje waste of time op dit moment. Ook merk ik toch wel wat beperkingen controller vs stuurtje die ik in Horizon niet lijk te hebben. Ik lees dat het echt seconden kan schelen als je die voorwielen wat meer laat werken. Ik ben echter klaar met stuurracen. de reden dat is iracing en acc laat liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Rene44 schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 23:30:
Idd die eeuwige laadschermen op PC is game killing. Ik heb wel eindelijk die Weslake getemd. Online is het heel leuk maar die bugs maken het een beetje waste of time op dit moment. Ook merk ik toch wel wat beperkingen controller vs stuurtje die ik in Horizon niet lijk te hebben. Ik lees dat het echt seconden kan schelen als je die voorwielen wat meer laat werken. Ik ben echter klaar met stuurracen. de reden dat is iracing en acc laat liggen.
Ik durf niet te zeggen dat je met stuurtje echt zoveel sneller kan zijn dan met controller. Ik vermoed zelf dat de snelste tijden gewoon met controller gereden worden. Jammer dat je dat niet kunt zien. Ik gok dat tuning de meeste impact heeft. Zelf speel ik met stuur en merk dat er niet heel veel verschil hoeft te zitten tussen beide.

Hopelijk zijn na de grote update de meeste problemen de wereld uit geholpen. Zelf laatste tijd weinig last gehad, maar wel van anderen gehoord dat ze crashes hebben of infinite load screens.

Verder mogen ze van mij er elke week drie featured rivals in gooien. Dat houdt me weer uren van de straat :)

[ Voor 19% gewijzigd door uchiha tijntje op 11-11-2023 23:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene44
uchiha tijntje schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 23:37:
[...]

Ik durf niet te zeggen dat je met stuurtje echt zoveel sneller kan zijn dan met controller. Ik vermoed zelf dat de snelste tijden gewoon met controller gereden worden. Jammer dat je dat niet kunt zien. Ik gok dat tuning de meeste impact heeft. Zelf speel ik met stuur en merk dat er niet heel veel verschil hoeft te zitten tussen beide.

Hopelijk zijn na de grote update de meeste problemen de wereld uit geholpen. Zelf laatste tijd weinig last gehad, maar wel van anderen gehoord dat ze crashes hebben of infinite load screens.

Verder mogen ze van mij er elke week drie featured rivals in gooien. Dat houdt me weer uren van de straat :)
Rivals zijn idd leuk.

Maar ik las dit op reddit: ""Having a wheel is worth a couple seconds on it's own because you can scrub the front tires instead of being limited in max steering lock""

En dat is waar. Je moet met de controller de lock klein houden anders is het niet te besturen met zon klein pookje. Maar ik zal nog eens verder gaan testen als de patch er is. Zelfs offline nog plenty te fixen, stotter hier stotter daar en die laadschermen is niet tof.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Rene44 schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 23:45:
[...]

Rivals zijn idd leuk.

Maar ik las dit op reddit: ""Having a wheel is worth a couple seconds on it's own because you can scrub the front tires instead of being limited in max steering lock""

En dat is waar. Je moet met de controller de lock klein houden anders is het niet te besturen met zon klein pookje. Maar ik zal nog eens verder gaan testen als de patch er is. Zelfs offline nog plenty te fixen, stotter hier stotter daar en die laadschermen is niet tof.
Niet alles geloven wat op Reddit staat :P Een paar seconden is sowieso overdreven. Als ik zie dat hier op GoT een paar hele snelle rijders zitten met controllers die gewoon in de top 100 rijden bij de feautured rivals :)

Verder rijdt een vriend met controller en die is (helaas :P) bijna altijd sneller dan ik ben.

[ Voor 5% gewijzigd door uchiha tijntje op 12-11-2023 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldhssc
  • Laatst online: 09:29
Voor de leuk, check even het YouTube kanaal van raceboy77. Wint met controller (terwijl die ook z’n chat leest) races vanaf de laatste plaats, ook in rivals op veel circuits in de top 10.
Hij deelt ook nog eens al zijn tunes, dus ook een goeie om te volgen in-game!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
ronaldhssc schreef op zondag 12 november 2023 @ 07:12:
Voor de leuk, check even het YouTube kanaal van raceboy77. Wint met controller (terwijl die ook z’n chat leest) races vanaf de laatste plaats, ook in rivals op veel circuits in de top 10.
Hij deelt ook nog eens al zijn tunes, dus ook een goeie om te volgen in-game!
Raceboy77 _/-\o_

Gaat hem ook wel vaak gemakkelijk af ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HachiPudi
uchiha tijntje schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 23:37:
[...]

Heb ik iets gemist of zijn er de afgelopen tijd geen nieuwe featured rivals events geweest? Ik dacht dat er wekelijks wel eentje was, maar die victory lap staat er bij mij nog steeds. Sinds dacht ik een week of twee geleden nu? :/ Heb even wat minder kunnen spelen dus heb het niet zo erg bijgehouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrightSun
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13-07 15:39
De hele stuur vs controller discussie wordt (o.a. op Reddit) wat mij betreft te vaak gevoerd op puur hoe snel je bent. Voor mij is het spelen met een stuur dermate meer 'immersive' dat ik de mogelijk langzamere tijden op de koop toe neem. E-sporter zal ik nooit worden en of mijn skill rating potentieel van 4900 naar 4999 zou kunnen gaan maakt me ook weinig uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jordy8
HachiPudi schreef op zondag 12 november 2023 @ 14:16:
[...]

Heb ik iets gemist of zijn er de afgelopen tijd geen nieuwe featured rivals events geweest? Ik dacht dat er wekelijks wel eentje was, maar die victory lap staat er bij mij nog steeds. Sinds dacht ik een week of twee geleden nu? :/ Heb even wat minder kunnen spelen dus heb het niet zo erg bijgehouden.
Geen nieuwe meer inderdaad. Als het goed is aankomende week weer ergens met de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyron

Zyron

BWRAAAAP

Klopt, de 'opstart'-periode duurde even wat langer, maar als het goed is straks gewoon, net zoals bij Forza Horizon, elke 4 weken wat nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkehuus
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-09 17:59
Ik ben nieuw in de Forza Motorsport series en ken de game dus niet vanuit eerdere versies.
Een compleet nieuw spel en een nieuwe ervaring.
Ik vind het leuk om te spelen en ben begonnen met de campagne.

Wat mij opvalt is de handeling van de auto's. Ten opzichte van bijv. de Grid games merk ik vooral verschil bij het remmen. Waar je bij Grid als je remt de bocht eigenlijk altijd haalt, is dit bij Forza compleet anders.

Is dit een typisch Forza iets?

Ik heb de hulpmiddelen;
Remmen: (ABS)
Sturen: Simulatie
Traction Control: Aan
Stability Control: Aan
Versnelling Automatisch

Ik rijdt met een G923 wheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HachiPudi
Hoe die assists het beïnvloeden weet ik niet, die heb ik niet gebruikt. Je kan proberen om alleen met ABS en traction control op "Sport" te rijden.

Helaas is er best wat onderstuur bij aanremmen, met een goede tune is dat wel te verhelpen, maar dan moet je die of zelf willen en kunnen maken of kunnen vinden.

Minstens sport remmen geven je de optie om de rembalans aan te passen. Met de rembalans een paar tikjes naar achter merk je al snel meer draai bij aanremmen. Zitten die nog niet op je auto, dan kan je ze er zelf meteen opzetten. Ze zijn meteen unlocked en passen binnen het startbudget voor onderdelen.

Verder zijn banden, rollbars en ophanging een goede volgende stap, maar dan zul je eerst de auto wat moeten levellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:28
Al de problemen zorgen bij mij voor veel te veel frustratie. Net als het een beetje leuk begint te worden en ik tijd heb om wat races te doen, blijft hij wel weer ergens hangen en is al mijn progressie verdwenen. Game gaat aan de kant, op naar een ander en beter.

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Gekkehuus schreef op maandag 13 november 2023 @ 12:48:
Waar je bij Grid als je remt de bocht eigenlijk altijd haalt, is dit bij Forza compleet anders.

Is dit een typisch Forza iets?
#kort-door-de-bocht: Je remt te laat. Er zijn wel hulpjes in te stellen die je daar ook mee helpen, maar ik zou daar aangezien je met stuurtje rijd toch ver weg van blijven.
Ik heb de hulpmiddelen;
Remmen: (ABS)
Sturen: Simulatie
Traction Control: Aan
Stability Control: Aan
Versnelling Automatisch

Ik rijdt met een G923 wheel.
Ik vind het feit dat je nagenoeg alle hulpjes aan hebt staan, maar wel sim-steering gebruikt wel bijzonder :) Als ik jou was zou ik toch gaan proberen of je van een aantal van die hulpjes zo snel mogelijk af kunt komen. Enerzijds omdat het (imho) de beleving ten goede komt, anderzijds omdat het je ook gewoon echt helpt om meer controle over je auto te krijgen. Zou als eerste proberen om zelf te gaan schakelen, en daarna rustig aan verder met afbouwen van assists.

Uiteraard geheel aan jou, maar ik denk wel dat het echt kan helpen.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZtaaB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-08 15:40
Hoe ik het doe

Eigenlijk vooral ABS uitzetten want dat verlengd de remweg aanzienlijk.
Manual schakelen aanzetten en bij aanremmen van de bochten zelf terugschakelen helpt om op de motor af te remmen.
Zo kan je andere spelers die met ABS er makkelijk uit remmen.
Wel opletten dat je ze niet divebombed.

Traction control heb ik ook uit. Bij de start kan je dan samen met manual schakelen de meeste auto’s er wel uit trekken.
Vanaf het aftellen de toeren net voor redline laten opkomen en bij 0 vol gas er vandoor. Werkt 9 van de 10 keer bij mij.

Simulation steering wel uit staan icm controller.

Al kom ik de laatste dagen aan geen enkele race meer toe want de boel crashed standaard na practice en laden van de race.

Haal NOOIT een spookrijder in !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
Ik heb echt respect voor de mensen die dit zonder traction control spelen en al helemaal met een controller. In tegenstelling tot alle andere games kreeg ik maar geen gevoel bij dit spel. Zelfs met het stuur recht stond ik regelmatig achterstevoren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jordy8
Dit is trouwens vandaag, eindelijk een update voor Forza.
Ben benieuwd!

Trouwens te verwachten rond 7 uur vanavond, volgens de forza forums.

[ Voor 11% gewijzigd door Jordy8 op 14-11-2023 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy-D
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:12
Hoop van harte dat deze update zometeen alle bugs gaat verhelpen, want er is nog maar 1 dag om sowieso open class af te ronden. C al gedaan, B ook, A ook en ik was bezig met S. Helaas kan ik nu WEER beginnen bij B.
Ik vind het echt een supertof spel, het rijdt heerlijk en ziet er goed uit etc maar die bugs, man man man..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HachiPudi
Tommy-D schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 16:37:
Hoop van harte dat deze update zometeen alle bugs gaat verhelpen, want er is nog maar 1 dag om sowieso open class af te ronden. C al gedaan, B ook, A ook en ik was bezig met S. Helaas kan ik nu WEER beginnen bij B.
Ik vind het echt een supertof spel, het rijdt heerlijk en ziet er goed uit etc maar die bugs, man man man..
Een spel zonder bugs zou natuurlijk de maatstaaf moeten zijn, maar "alle" bugs oplossen lijkt me een iets te hoge lat ;)

Afijn: https://support.forzamoto...se-Notes-November-14-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
Many fixes to improve overall game stability and reduce crashes across all platforms.
Zou het? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Misschien bedoelen ze in game crashes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickS29
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-09 08:15
Net de eerste rondjes gereden op Yas Marina, ziet er mooi uit maar de AI mag nog wel een update krijgen.
Ze staan soms midden in de bocht stil. Dat was echt niet leuk als je verder naar achteren start en naar voren probeert te rijden. Verder is de fuel bug er ook dat je na de herstart nog maar 1 ronde brandstof ineens hebt. En Fuel estimate is ook nog een beetje stuk als je voor het eerst op Yas Marina gaat rijden.

Xbox Live Gamertag: RickS29 | FC 2552-4842-4168

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iekue
RickS29 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 20:01:
Verder is de fuel bug er ook dat je na de herstart nog maar 1 ronde brandstof ineens hebt.
|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy8
Ik zou niet al teveel verwachten van ze met het oplossen van bugs :P
En als er wat gefixed wordt, dan komt er vast weer iets anders naar boven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HachiPudi
Ik moet zeggen dat er een paar dingen in zitten waarvan ik had verwacht langer te moeten wachten.

Mijn grootste ergernis zit er helaas wel nog steeds in, je moet nog steeds iedere keer de juiste input layout selecteren als je zelf input hebt moeten mappen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 20:31

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Jordy8 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 20:47:
Ik zou niet al teveel verwachten van ze met het oplossen van bugs :P
En als er wat gefixed wordt, dan komt er vast weer iets anders naar boven.
Welke bugs zijn dat? Enige bug die ik tot nu toe gehad was dat ik soms een cup waar ik al op helft was, mee opnieuw moest beginnen.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 17:38
Op mijn xbx zijn er na de update flinke grafische bugs te zien bij regen. Grote flickeringen, popup en een soort flashes. Alleen bij regen maar duidelijk kapot 🤨

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Oei, dat is erg, apart dat ik daar geen last van heb, speel hem op de Xbox Series X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 17:38
Linksquest schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 22:56:
Oei, dat is erg, apart dat ik daar geen last van heb, speel hem op de Xbox Series X.
Probeer eens een regen race, overdag, laguna seca.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronaldhssc
De matchmaking online lijkt ook veranderd te zijn! Vanavond veel races gehad tegen vergelijkbare skill levels, waar het hiervoor vaak tegen lager was, hierdoor was het verschil veel groter.
Net 1e plaats op Lime Rock, 0.6 voorsprong na 17 rondjes.
Jammer genoeg toch ook nog paar vastlopers gehad vandaag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
Phusebox schreef op maandag 13 november 2023 @ 22:21:
Ik heb echt respect voor de mensen die dit zonder traction control spelen en al helemaal met een controller. In tegenstelling tot alle andere games kreeg ik maar geen gevoel bij dit spel. Zelfs met het stuur recht stond ik regelmatig achterstevoren.
Heb jij de besturing op normal of simulation staan? Probeer eens met normal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ggj87 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 08:31:
[...]

Heb jij de besturing op normal of simulation staan? Probeer eens met normal
Ik speelde met een stuur. Al weken niet meer gespeeld inmiddels.

Gisteren heeft de antivirus ook de hoofd .exe file verwijderd vanwege een gedetecteerde bedreiging in Forza Motorsport :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
Oh met stuur. Daar heb ik ook nooit mee kunnen rijden. Stuurde altijd veel te snel bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkehuus
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-09 17:59
BM schreef op maandag 13 november 2023 @ 14:23:
[...]

#kort-door-de-bocht: Je remt te laat.
[...]
Dat denk ik dus ook, maar aangezien ik die bij andere (nog) meer arcade achtige spellen gewend was, is dit voor mij vreemd.

Ik heb ook wel geprobeerd om wat assist af te bouwen, maar vooralsnog geen goede balans in gevonden.
Ik ga er binnenkort eens goed voor zitten en kijken door alles uit te zetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maikel64
JimmyNL schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 23:28:
[...]

Laguna Seca met slecht weer en in het donker is al sinds dag 1 stuk met exact dezelfde issues als dat jij omschrijft.

Lijkt dus niks met de update te maken te hebben, anders dan dat de update het gefixed zou mogen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iekue
Is natuurlijk wel typisch die FOMO meuk met reward auto's in timed events.... Vooral als die auto's niet te koop zijn buiten die reward...... Of worden.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
iekue schreef op woensdag 15 november 2023 @ 12:59:
Is natuurlijk wel typisch die FOMO meuk met reward auto's in timed events.... Vooral als die auto's niet te koop zijn buiten die reward...... Of worden.....
Reden om dit spel niet meer te spelen. Is gewoon mensen proberen te binden aan GamePass. Doe dan een betaalde versie, met alle auto's unlocked, en een GamePass versie of FTP met timebased content.

Ben sinds dag 1 Xbox gebruiker, maar Microsoft begint het momenteel behoorlijk te verkloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene44
Online is het na de nieuwe patch nog steeds stutter stutter op pc, 20/30 fps op verschillende banen. Gisteren had ik het zelfs offline op maple valley. Online speedtest heb ik download latency van 16 en upload van 9, op een glasvezelverbinding met 900 Mbps down en 260 up.

Ik vind het meer dan jammer maar ik ga hier geen tijd meer steken tot een nieuwe patch.

[ Voor 25% gewijzigd door Rene44 op 15-11-2023 14:43 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Rene44 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 14:40:
Online is het na de nieuwe patch nog steeds stutter stutter op pc, 20/30 fps op verschillende banen. Gisteren had ik het zelfs offline op maple valley. Ik vind het meer dan jammer maar ik ga hier geen tijd meer steken tot een nieuwe patch.
Wellicht kijken naar een nieuwe pc ipv een patch. :P

——-

En timed content. Wat een non drama issue. Er zitten weet ik hoeveel auto’s in de game. En ga je klagen dat er af en toe een auto beschikbaar komt die je zonder al te veel moeite kunt halen als je daarvoor wilt kiezen.

[ Voor 22% gewijzigd door uchiha tijntje op 15-11-2023 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene44
uchiha tijntje schreef op woensdag 15 november 2023 @ 14:42:
[...]

Wellicht kijken naar een nieuwe pc ipv een patch. :P
In de benchmark draait ie 98 fps, zonder drops. I5 12600k met 3080 en diverse zaken zoals RT uit. Dit zou meer dan goed moeten draaien en doet dat ook bij diverse andere games als Horizon, RDR2, etc. De tijd dat ik 'dan maar 1500 euro uittrek voor een 4090'' liggen achter me. laadschermen blijven hangen. Het is echt schandalig voor de honderd euro die ik betaald heb. En er zijn veel meer die deze problemen melden. Game is gewoon prut met peren. Maar goed, leergeld. Ik ga geen games kopen voordat er flink wat ervaringen op de fora staan.

[ Voor 14% gewijzigd door Rene44 op 15-11-2023 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

JimmyNL schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 23:28:
[...]

Toevallig pas gedaan en geen probleem gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWFpeters
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 10-09 19:12
Nou de patch lost weinig op naar mijn idee (PC) framerate is aardig stabiel op 85/100 fps (RTX 4080, 7800X3D) maar nog steeds af en toe korte drops naar 45fps op sommige tracks/ situaties. Native 4k zonder DLLS alles max trouwens.

Forza Vista ziet er nog steeds niet uit naar mijn mening vergeleken met Horizon 5. De wielen en spiegelingen in game in de ramen op de weg in de spiegels zijn nog steeds bugget van hier tot ginder. Wielen of remmen een andere kleur geven klopt nog geen reet van.

En wat is dat trouwens voor onzin dat niet je huidge geselecteerde auto altijd aanstaat als je gaat tuning of painten? Komende paar jaar die gele kanarie op je hoofscherm wordt ook wat saai.

Blijf het jammer vinden dat er ook weinig respons is vanuit Turn 10 naar die vage PC build die er nu is. (Geen eravring met XBOX verder dus weet niet hoe het daar is) dat de bugs er zijn kan ik nog mee leven als ik maar weet vanuit Turn10 dat ze het toegeven en er mee bezig zijn. Maar als speler wordt je nu maar beetje in het duister gelaten maar droppen ze wel nieuwe content terwijl de base game totaal nog niet op orde is.

Ik hoor nu alweer mensen roepen speel het dan niet. Jawel ik speel het wel want 1 weinig keus en 2 ik vind het verder echt wel een chille game en een hele verbetering tegenover deel 7 en zelfs vergeleken met GT7 kwa gameplay naar mijn mening. Maar de shit moet wel gefixt worden!

Overigens erger ik me nu alweer weer aan de oude of niet boeiende autos in de season pass. Avantador SV, waarom dan weer niet de SVJ!? Onebgrijpelijk..... en waar is de Porsche 935 die je wel op plaatje en zelfs in filmpjes in de game voorbij ziet komen?

Ik heb opzich goede hoop in dat alles goed komt kwa bugs maar irriteer me er wel mateloos aan hoe Turn10 hier mee om gaat. Zeker omdat ik dit soort ongein niet zo zeer van de serie gewend ben. Uitkomen met zoveel bugs bedoel ik dan..... al kan me nog goed herrinneren tot de dag van vandaag hoe vreemd de Physics waren van de 911s in deeltje 7 waar de voorwielen de lucht in gaan bij bochten en gas geven haha

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ronaldhssc
JWFpeters schreef op woensdag 15 november 2023 @ 20:00:
En wat is dat trouwens voor onzin dat niet je huidge geselecteerde auto altijd aanstaat als je gaat tuning of painten? Komende paar jaar die gele kanarie op je hoofscherm wordt ook wat saai.
Je kan de standaard auto in je garage aanpassen, ook wat auto’s in de achtergrond als ik t goed heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWFpeters
ronaldhssc schreef op woensdag 15 november 2023 @ 21:44:
[...]

Je kan de standaard auto in je garage aanpassen, ook wat auto’s in de achtergrond als ik t goed heb
Meen je? Ga ik even checken.

Maar als ik nu een auto wil painten wat vaak de auto is die als laatst gebruikt heb moet ik hem eerst weer selecteren in je garage. Wil gewoon net als alle andere Forza’s dat de auto aan staat die je op dat moment gebruikt zodra je naar paint of aanpassen gaat. Net als dat die auto dan ook gewoon te zien is in het hoofdmenu.

• Maikel64
JWFpeters schreef op woensdag 15 november 2023 @ 22:35:
[...]

Meen je? Ga ik even checken.

Maar als ik nu een auto wil painten wat vaak de auto is die als laatst gebruikt heb moet ik hem eerst weer selecteren in je garage. Wil gewoon net als alle andere Forza’s dat de auto aan staat die je op dat moment gebruikt zodra je naar paint of aanpassen gaat. Net als dat die auto dan ook gewoon te zien is in het hoofdmenu.
Dit is inderdaad ook wel een irritatiepuntje bij mij en naar mijn mening gewoon een slechte ontwerpkeuze.

Even snel je auto tunen of een andere kleur geven kost nu onnodig veel moeite helaas. Dit was bij vorige delen wel een stuk beter gedaan.

Maar ondanks alle minpunten merk ik dat ik toch dagelijks even speel en ook weer zin heb in de "nieuwe" races welke vanaf vandaag te spelen zijn.

• JWFpeters
Eens, gameplay voelt echt mega goed met controller! Geluid naar mijn idee geweldig en graphics mits ze de bugs fixen zijn ook gewoon goed.

Hoop dat met wat updates het allemaal op z’n plek valt….

• iekue
De collison phyics sjesus.... zo irritant dat de auto naast je soms gewoon aan je auto vast blijft kleven... De bizar slechte AI helpt ook niet daarbij lol.
Pagina: 1 ... 23 ... 26 Laatste