Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-09 20:40
Melkunie schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 09:05:
[...]

Gewoon minder gas geven, opgelost :+

Maar serieuzer, heb er zelf geen last van. Rij meestal met stuurtje, maar soms pak ik de controller voor de relaxte aanklooimomenten. Merk dat ik dan wel veel wissel met hoe ik de controller vast heb, voor de gastrigger varieer ik dan met met alle drie de kootjes van wijsvinger, en voor lange straights stap ik soms even over op de ringvinger. Misschien het proberen waard :)
Irritante is dat ik met de ps5 triggers nergens last van heb omdat die minder smal zijn en wat wijder in vorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy8
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-09 22:00
rutgergron schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 09:21:
[...]

Irritante is dat ik met de ps5 triggers nergens last van heb omdat die minder smal zijn en wat wijder in vorm.
Kan je niet gewoon de top van je vinger gebruiken? Dat is wat ik namelijk doe, geeft mij ook wat meer gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-06 12:11
rutgergron schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 09:21:
[...]

Waarschijnlijk gewoon even minder spelen haha. Heb dit ook wel eens als ik te lang achter elkaar een game speel (meerdere dagen paar uur). Ff rust houden en dan is het weer weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-09 14:55
Phusebox schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 07:12:
[...]

Melding? Misschien moet je zoiets gewoon duidelijk in je interface zetten. Zal wel aan mij liggen, maar ik ben niet 24/7 aan het kijken of Turn 10 ergens op een obscure plek een lijstje heeft gepost met welke auto je wanneer kunt unlocken.
Je hebt natuurlijk what's new he. geeft ie wel netjes aan op main menu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:04
MrGizMo schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 14:43:
[...]

Je hebt natuurlijk what's new he. geeft ie wel netjes aan op main menu ;)
Daar staat toch nooit wat in? Buiten rivals en livery rewards? Oh ja en die algemene updates die niemand leest. Staat het daar echt in?

Waarom niet gewoon een timer, dat doen ze toch ook bij multiplayer events of car sales?
Zet er gewoon op nog X aantal dagen. Dan is het meteen duidelijk.

Dat ik verder time based content ruk vindt is wat anders :+

[ Voor 36% gewijzigd door Phusebox op 26-10-2023 14:47 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikaB
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 12-09 22:37
Ik haal 10 FPS (op mid-Ohio, het verschilt per circuit - met uitschieters naar 40 FPS) met een 3070 en Ryzen 5 5600X met lage settings. Het is onspeelbaar, nu wachten op een update en hopelijk komt deze voordat de R8 V10 weg is.

[ Voor 18% gewijzigd door MikaB op 26-10-2023 16:32 . Reden: meer info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy8
MikaB schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 16:32:
Ik haal 10 FPS (op mid-Ohio, het verschilt per circuit - met uitschieters naar 40 FPS) met een 3070 en Ryzen 5 5600X met lage settings. Het is onspeelbaar, nu wachten op een update en hopelijk komt deze voordat de R8 V10 weg is.
Op welke resolutie speel je en heb je overzicht van je instellingen?
Want met jouw hardware moet je veel beter kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikaB
Jordy8 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 16:43:
Op welke resolutie speel je en heb je overzicht van je instellingen?
Want met jouw hardware moet je veel beter kunnen halen.
Ik speel volgens deze settings. Op day one speelde ik met volledig 60 FPS maar sinds de 1.0 update is dat enorm verslechterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy8
MikaB schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 16:47:
[...]

Ik speel volgens deze settings. Op day one speelde ik met volledig 60 FPS maar sinds de 1.0 update is dat enorm verslechterd.
Misschien de volgende settings aanpassen om te testen?

DLSS: Balanced
Performance target: 60 FPS (v-sync wel of niet maakt niks uit)
Resolution scale: Automatisch
Mocht het dan nog slecht zijn dan kan je even testen met RT uit.

Vergeet niet om het spel opnieuw op te starten na het aanpassen van instellingen/

Optimalisatie blijft hoe dan ook wel wat ruk, maar rond de 60 fps moet wel haalbaar zijn lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Jordy8 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 16:56:
[...]

Vergeet niet om het spel opnieuw op te starten na het aanpassen van instellingen/

Optimalisatie blijft hoe dan ook wel wat ruk, maar rond de 60 fps moet wel haalbaar zijn lijkt mij.
RT uit lijkt me wel een vereiste met 3070/5600x. Ik heb zelf 3080/5800X3D en heb RT uit en DLSS op Ultra Performance om het draaiende te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikaB
Jordy8 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 16:56:
[...]

Top, ik zit nu op zo'n 50-60 FPS. Hopelijk kan ik t nog iets opschroeven zonder veel kwaliteit te verliezen, in ieder geval bedankt!

Edit: in de race blijkt het toch 40-50 FPS te zijn :(

[ Voor 4% gewijzigd door MikaB op 26-10-2023 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
Phusebox schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 14:46:
[...]

Daar staat toch nooit wat in? Buiten rivals en livery rewards? Oh ja en die algemene updates die niemand leest. Staat het daar echt in?

Waarom niet gewoon een timer, dat doen ze toch ook bij multiplayer events of car sales?
Zet er gewoon op nog X aantal dagen. Dan is het meteen duidelijk.

Dat ik verder time based content ruk vindt is wat anders :+
Nu ben ik dus aan het twijfelen :+ Maar ik had echt het idee dat het daar stond ja :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:02

BM

Moderator Spielerij
MrGizMo schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 19:09:
[...]

Nu ben ik dus aan het twijfelen :+ Maar ik had echt het idee dat het daar stond ja :D
Er staat wel iets over time limited cars, maar normaal gesproken ziet geen mens dat nee :X

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JWFpeters
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 10-09 19:12
Nou de pc game (althans bij mij) begint nu eindelijk wat te lijken…… de laatste (van vandaag) Nvidia drivers lijken ook weer wat te helpen (plus 10fps ongeveer) crashes heb ik eigenlijk niet meer zins 1e update van de game.

Ook begint de game steeds mooier te worden al kan ik niet helemaal begrijpen hoe dat kan aangezien ik al 2 weken niks aan settings verander eigenlijk. Begin het zowaar zelfs mooi te vinden……. Nog wel wat bugs met lak en velgen etc maar dat zal wel los lopen komende maanden. En de Nordschleife mis ik….. kan niet wachten tot die erin zit dat wordt genieten!

Gameplay, ik blijf er bij dat dit echt de beste racer ooit is met controller en in mijn geval chase cam. Het speelt gewoon heerlijk en de voldoening die ik krijg bij kerbstones pakken heb ik nog in geen 1 game ervaren persoonlijk. Geluid vind ik ook echt geweldig.

Het upgraden heb ik niet zoveel moeite mee om dat vrij te moeten spelen. De punten die je vervolgens moet gebruiken om te te kopen vind ik dan weer wat minder maar goed het geeft wel reden om gewoon even wat langer aan een auto vast te houden. Vind de verschillen die de upgrades geven ook wel echt heel goed voelen. Was bij deel 7 en Horizon 5 wel anders.

Over settings, alles op maximaal de dynamic optie op gemiddeld en 100% render resolution. DLLS gewoon uit. Unlocked Vsync

Haal met de RTX4080 en Ryzen 7800X3D tussen de 90 en 105fps. Dit was voor de driver update van Nvidia vandaag 85fps max.

Enigste wat ik nog wel heb af en toe is soort frame drops maar dit zie je niet in de framerate dus geen idee wat dit is maar het is heel kort dus niet heel storend verder.

Wat ik wel storend vind is de 60fps verplichting in multiplayer want als je hoger gewend bent is 60fps niet zo fijn voor mijn ogen dit houd me nog een beetje weg bij de multiplayer jammer genoeg.

Erger me wel een beetje aan hoe Turn10 er allemaal mee omgaat want veel mensen hebben nog steeds veel problemen de pc versie (Xbox weet ik niet) heeft nog wel wat fixes nodig. En dat het dan even duurt vind ik nog niet zo’n ramp maar dat er niet over gecommuniceerd wordt erger ik me echt groen en geel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 11:01
Phusebox schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 17:07:
[...]

RT uit lijkt me wel een vereiste met 3070/5600x. Ik heb zelf 3080/5800X3D en heb RT uit en DLSS op Ultra Performance om het draaiende te krijgen.
Ik draai met een 5800X en een 2080Ti op 1440P gewoon alles op Ultra, inclusief RT ingeschakeld, werkt gewoon prima, volgens mij is bovenstaande systeem vergelijkbaar daarmee

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Riqy schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 10:53:
[...]

Ik draai met een 5800X en een 2080Ti op 1440P gewoon alles op Ultra, inclusief RT ingeschakeld, werkt gewoon prima, volgens mij is bovenstaande systeem vergelijkbaar daarmee
Lijkt me toch sterk, dat het daarop (zonder overclocken of wat dan ook) goed draait. Is toch ver beneden de specs die nodig zijn voor Ultra.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:29
Ik had een leuke namiddag met de Golf 1 GTI in carrière, met op de achtergrond de ‘all out 80’s’ playlist van Spotify 😁

Wel ontzettend veel problemen met laden in de menu’s dat blijft hangen.. (XSX)

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 19:35
Het spel is bij mij ook wel echt brak geworden sinds de updates. Elke handeling die ik doe hoop ik dat hij niet vastloopt. Zelfs een eenvoudige upgrade vanuit het hoofdmenu en hij loopt vast...

Gisteren weer eens FH5 opgestart sinds een maand. Dan valt pas op wat voor downgrade FM is in GFX. In FH zien de auto's er mooi belicht en begeerlijk uit. Het idee van mocht ik ooit de loterij winnen dan wordt dit hem. Die zelfde auto toont in FM als een soort plakplaatje zonder diepte in de pits. De 458 en F355 zien er echt raar uit als ze opgesteld staan.

Enige wat dit spel voor mij nu leuk houd is het handling model en de verslavende MP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LikeABawzs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-09 15:11
Na vorige week even de career gedaan te hebben met controller dacht ik eigenlijk. Wat een ruk spel.
(gamepass gekregen bij 4090 aankoop)

Toch eens gekeken naar de SC2 instellingen en het een kans gegeven met stuur, en ook meteen de multiplayer ingedoken.
Beginners races zijn beetje chaos en iedereen beukt elkaar net teveel.
Maar zojuist de Porsche RSR gekocht en GT serie gedaan op watkins.

En heb me toch wel goed vermaakt. 5de geworden en een prima race gehad.
Stuur voelt eigenlijk ook wel goed aan en het rijdt gewoon lekker weg vergeleken met ACC en AMS2.

Gewoon lekker racen zonder teveel gedoe.
Alleen jammer dat het geen VR heeft. Nu gaat het toch weer kriebelen om eens te gaan kijken naar triple screen setup. 8)7

7800X3D - TUF 4090 - SC2 Pro - Ascher F28 - Simlab GT1 - Quest 3

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:00

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jordy8
Bij sommige issues denk je echt wel eens, HOE DAN? :D
Fixed specific game crash that occurs if headphones are plugged into the front panel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LikeABawzs schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 17:27:
Na vorige week even de career gedaan te hebben met controller dacht ik eigenlijk. Wat een ruk spel.
(gamepass gekregen bij 4090 aankoop)

Toch eens gekeken naar de SC2 instellingen en het een kans gegeven met stuur, en ook meteen de multiplayer ingedoken.
Beginners races zijn beetje chaos en iedereen beukt elkaar net teveel.
Maar zojuist de Porsche RSR gekocht en GT serie gedaan op watkins.

En heb me toch wel goed vermaakt. 5de geworden en een prima race gehad.
Stuur voelt eigenlijk ook wel goed aan en het rijdt gewoon lekker weg vergeleken met ACC en AMS2.

Gewoon lekker racen zonder teveel gedoe.
Alleen jammer dat het geen VR heeft. Nu gaat het toch weer kriebelen om eens te gaan kijken naar triple screen setup. 8)7
Als je triple screen overweegt voor FM, don’t. ;)
Game ondersteund het niet.

Voor ACC en AMS 2 en elke andere serieuze sim, DOEN!

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
Update 2 is our first content update for the game and it’s coming mid-November, introducing an additional track location, Yas Marina. We also have over 200 fixes lined up for this release, including improvements for these highly reported issues:
Wacht ff. mid-November? |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

MrGizMo schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 13:48:
[...]

[...]

Wacht ff. mid-November? |:(
Don’t shoot the messenger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LikeABawzs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-09 15:11
Rivanov schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 10:42:
[...]

Als je triple screen overweegt voor FM, don’t. ;)
Game ondersteund het niet.

Voor ACC en AMS 2 en elke andere serieuze sim, DOEN!
Met nvidia surround gaat het wel toch?

Voor ACC en AMS2 ben ik dus in dubio, want vind het met een Quest 3 dan eigenlijk toch weer leuker denk ik dan triples.

7800X3D - TUF 4090 - SC2 Pro - Ascher F28 - Simlab GT1 - Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielless
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11-09 19:56

Nielless

Born at a very young age.

LikeABawzs schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 18:13:
[...]

Voor ACC en AMS2 ben ik dus in dubio, want vind het met een Quest 3 dan eigenlijk toch weer leuker denk ik dan triples.
Werkte in FM7 wel prima. FM8 nog niet geprobeerd

XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Vandaag meerdere races gehad met een vriend. In de meeste werd behoorlijk clean gereden, maar ook een paar keer een flipperkast, helaas voor hem ook een paar keer dat die vanaf pole of 2e plek in T1 geraakt werd.

Ik had 2 races gewonnen, eentje op het oude Le Mans en eentje op Homestead Miami (heerlijke baan, maar had bijna mijn vriend op koppositie van de baan gereden waarbij ik hem gelukkig nog net kon ontwijken. Erg leuk om verschillende tyre compounds te rijden maar erg tricky voor rempunten.). Maar die op Le Mans was enigszins onterecht, want eigenlijk had die vriend moeten winnen :P Ik had een tune waarmee ik minimaal 25 km/p uur sneller op het rechte stuk reed dan hem. Met een slipstream liep dat op naar 40 km/p uur…

Helaas ook een paar keer tegen een infinite loadscreen gekeken. Dat moeten ze echt fixen. Verder is het echt een heerlijke racer. Lang geleden dat ik zo heb genoten van een racegame en als je tegen de juiste mensen rijdt heb ik nog nooit zo close kunnen rijden (zegt ook wat over mijn skills maar oké!).

[ Voor 11% gewijzigd door uchiha tijntje op 28-10-2023 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ja, maar dan zijn je zijmonitoren "warped" en uit verhouding. Je kunt geen multi-monitor instellingen opgeven zoals de afstand tot je monitoren, de angles van je zijmonitoren etc.

@Nielless Het "werkt" wel .. maar het is geen échte triple screen ervaring.

[ Voor 8% gewijzigd door Rivanov op 28-10-2023 18:53 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:17
Oké, vandaag weer even FM gespeeld op de XSX en GT7 op de PS4 Pro. En ik snap er echt geen zak meer van. Hoe kan een PS4 Pro game van 1,5 jaar geleden grafisch beter zijn dan een XSX game die net is uitgebracht? Er is geen Xbox One versie van FM die ik stiekem heb geïnstalleerd, toch?

Daarbij, grafisch wordt de game uitstekend beoordeeld in de reviews. Maar ik zie dat dus niet... :?

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Heeft iemand tips voor de starts? Ik verlies consequent posities bij elke start… Maar zie geen goede oplossing tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoksbrood
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-09 12:43
(jarig!)
[...]

Heb vanavond de enduro gereden met surround, in principe goed te doen.
Natuurlijk niet naar wens aan te passen als in de echte sims, maar je hebt in ieder geval stukken meer immersion als op 1 scherm :)

XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:47
Vanmiddag en vanavond eindelijk eens wat uren achter elkaar kunnen spelen. Speel met controller en rijdt echt heel lekker.

Race op Indy met dikke mist was wel interessant te noemen. Speel vanuit de cockpit view en dan is het toch wel echt pittig. Maar Le Mans in de regen tijdens de nacht is ook wel echt een beleving. Belichting is dan ook wel echt fraai. Het alcentara op het stuur lijkt wel levensecht dan :)

Meeste rondes op Spa gereden tot nu toe. 911 onder mijn kont en rondjes aftikken. Lekker hoor.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
Ik vermoed dat bijna iedereen hier de meeste assists uitschakelt?

Ik speel met controller, werkt op zich prima. Maar bij bepaalde auto's die uit de snellere klasses (S) komen, begint het moeilijk te worden om de gas te controleren zonder uit te spinnen. Vreemd genoeg heb ik intussen ook een Corvette uit P klasse gekocht en die is dan wel weer makkelijker onder de knie te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik kan niks met TC uit. Die Vienetta auto spint al in een rechte lijn bij 20% throttle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Pff vandaag een paar uur private multiplayer gespeeld met een vriend maar wat een drama joh. Bij hem blijft de weg steeds verdwijnen ongeacht opslagmedium, klapt eruit na elke race en vind persoonlijk de performance van het spel echt om te huilen op mijn en op zijn systeem (5800X3D, 6800XT)

Zelf klap ik er na elke career race uit en, buiten de flinke stutters, gelukkig weinig problemen. Vond persoonlijk de laatste patch wel erg karig qua fixes.

AMD Ryzen 9 7945HX3D | Minisforum BD790i X3D| Gigabyte GeForce RTX 5070Ti | Corsair Vengeance 96GB 6000C30 | WD SN7100 1TB NVMe SSD | WD SN7100 4TB NVMe SSD | Fractal Design Terra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Heb in de time trial op Spa met de Ginetta een 2.05.03 gereden. Benieuwd wat anderen rijden :)
Met name uitkomen laatste bocht is echt een bitch. :P Wel mooie combinatie als je de flow te pakken hebt.

[ Voor 36% gewijzigd door uchiha tijntje op 29-10-2023 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
uchiha tijntje schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 16:19:
Heb in de time trial op Spa met de Ginetta een 2.05.03 gereden. Benieuwd wat anderen rijden :)
Met name uitkomen laatste bocht is echt een bitch. :P Wel mooie combinatie als je de flow te pakken hebt.
Verschrikkelijk hok om te rijden vind ik zelf. Terwijl ik ik andere games elke Ginetta wel fijn vindt rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Phusebox schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 16:32:
[...]

Verschrikkelijk hok om te rijden vind ik zelf. Terwijl ik ik andere games elke Ginetta wel fijn vindt rijden.
Zijn twee bochten waar ik veel last heb van wielspin en dat is t1 en uitkomen laatste chicane. Verder is het vooral de auto veel het werk laten doen. Vroeg remmen, laten rollen en rustig op het gas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielless
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11-09 19:56

Nielless

Born at a very young age.

Darks schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 15:56:

Ik speel met controller, werkt op zich prima. Maar bij bepaalde auto's die uit de snellere klasses (S) komen, begint het moeilijk te worden om de gas te controleren zonder uit te spinnen. Vreemd genoeg heb ik intussen ook een Corvette uit P klasse gekocht en die is dan wel weer makkelijker onder de knie te houden?
Jep, alles uit.

Sommige auto's zijn inderdaad lastiger, maar oefening baart kunst :P

Gisteren overigens tijdens de GoT Endurance wel racelijnen even aangezet bij remmen tijdens het donker. Was niet te doen :9~

[ Voor 9% gewijzigd door Nielless op 29-10-2023 18:00 ]

XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoksbrood
(jarig!)
Darks schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 15:56:

Wel als tip om met de controller geen sim-steering te gebruiken ;)

XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
ECP0WERS schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 16:05:
Pff vandaag een paar uur private multiplayer gespeeld met een vriend maar wat een drama joh. Bij hem blijft de weg steeds verdwijnen ongeacht opslagmedium, klapt eruit na elke race en vind persoonlijk de performance van het spel echt om te huilen op mijn en op zijn systeem (5800X3D, 6800XT)

Zelf klap ik er na elke career race uit en, buiten de flinke stutters, gelukkig weinig problemen. Vond persoonlijk de laatste patch wel erg karig qua fixes.
En het mooie is. Je mag nog wachten tot mid november voor ze er iets aan gaan doen ook |:(

Edit: Eh gister is er ook een update geweest??

[ Voor 3% gewijzigd door MrGizMo op 30-10-2023 06:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luke22
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-09 14:17
Ik hoop echt dat de game snel geoptimaliseerd wordt.

ik drop regelmatig naar 42 FPS! op een toch prima setup:
Ryzen 2600X
32 GB ram
RTX 3060 12GB

en dan naar slechts 1080p ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iekue
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21-02 12:07
Wat ik merk met controller is dat ik het nogal twitchy vindt... Iets als GT7 totaal geen issue mee, en de Forza Horizon games hebben een "Steering Linearity" setting die een bak helpt (heb dat daar op 30 ipv 50), maarja natuurlijk heeft Forza 8 die shit niet, argh..... Maakt dat ik de auto's een stuk minder goed aanvoel meh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
iekue schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 20:52:
Wat ik merk met controller is dat ik het nogal twitchy vindt... Iets als GT7 totaal geen issue mee, en de Forza Horizon games hebben een "Steering Linearity" setting die een bak helpt (heb dat daar op 30 ipv 50), maarja natuurlijk heeft Forza 8 die shit niet, argh..... Maakt dat ik de auto's een stuk minder goed aanvoel meh.
Heb je steering toevallig op simulation staan? Niet doen met controller ;)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iekue
BM schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 20:55:
[...]

Heb je steering toevallig op simulation staan? Niet doen met controller ;)
nope (maar heb dat wel bij de horizon games.... lol). Uiteindelijk voelt ut te floaty aan meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kowlier
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 30-04 16:53
hmm, met de laatste patch lijkt er wel veel gefixt te zijn van crashes. toch al de eerste builders cup eindelijk kunnen finishen. ondertussen kende ik watkins glenn wel vanbuiten na 7 gecrashte pogingen...

PSN - ps4 : sir_kowlier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
kowlier schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 23:22:
hmm, met de laatste patch lijkt er wel veel gefixt te zijn van crashes. toch al de eerste builders cup eindelijk kunnen finishen. ondertussen kende ik watkins glenn wel vanbuiten na 7 gecrashte pogingen...
Ja lijkt alsof die update ineens gedropt is. Was eerst de bedoeling dat pas in November er een update kwam

edit:
FORZA MOTORSPORT COMMUNITY UPDATE 2 28 October 2023

While we continue to work on improvements and updates to Forza Motorsport, here’s a preview of what’s coming in Update 2 next month
Never mind, ik heb duidelijk koffie nodig :') _O-

[ Voor 25% gewijzigd door MrGizMo op 30-10-2023 06:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• strider1007
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15:51
MrGizMo schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 06:17:

Never mind, ik heb duidelijk koffie nodig :') _O-
Op dat tijdstip: Wie niet? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:01

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Heb de regen meester adchiefment vrijgespeeld, wist niet dat die nog zeldzaam was 🙈

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q0jCDn-dI4ZXaMKn8kPn7QzOMOg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UTos4xnaCpOpt0xIR2MqT1oh.jpg?f=fotoalbum_large

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:31
Linksquest schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 12:44:
Heb de regen meester adchiefment vrijgespeeld, wist niet dat die nog zeldzaam was 🙈
Oh, ik dacht dat minder dan 5% de oude grens was van zeldzaam?

Anyhow, als je kijkt naar https://www.trueachieveme...s?gamerid=472003&filter=1 dan zijn er nog wel een aantal (vrij simpele) achievements daar best zeldzaam.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

MAX3400 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 12:57:
[...]

Anyhow, als je kijkt naar https://www.trueachieveme...s?gamerid=472003&filter=1 dan zijn er nog wel een aantal (vrij simpele) achievements daar best zeldzaam.
Ja dacht ik ook, maar grens is blijkbaar 10%, om heel eerlijk te zijn ook nog niet veel bezig mee geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy-D
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:30
MAX3400 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 12:57:
[...]

Zo heb ik al een aantal achievements kunnen halen dankzij de bugs.. voor het voltooien van de eerste, tweede derde en vierde tour krijg je namelijk een achievement. Door de bugs ben je steeds je progress kwijt in de eerste tour, waardoor je die meerdere keren kan voltooien. Met elke keer dus een achievement. De 4e is “unlocked by 0.81% of gamers” dus die is wel echt zeldzaam :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:57
Nog maar een paar races en ik ben door de single player heen. De content is echt wel karig vergeleken met de vorige delen.

Ook mis ik de endurance races zoals FM7 deze had. Lekker 30-40 rondes over hetzelfde circuit knallen om pas na 1,5-2uur klaar te zijn met een race.
Daarnaast mis ik toch wel de plassen water tijdens een regenbui waar je voor op moest passen. Dit maakte de races toch een stuk spannender wanneer er een flinke plas water op de racelijn lag.

Het is een nieuw deel, maar om nu na een paar weken spelen te spreken van een vooruitgang. Nee, totaal niet.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Maikel64 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 14:58:
Nog maar een paar races en ik ben door de single player heen. De content is echt wel karig vergeleken met de vorige delen.

Ook mis ik de endurance races zoals FM7 deze had. Lekker 30-40 rondes over hetzelfde circuit knallen om pas na 1,5-2uur klaar te zijn met een race.
Daarnaast mis ik toch wel de plassen water tijdens een regenbui waar je voor op moest passen. Dit maakte de races toch een stuk spannender wanneer er een flinke plas water op de racelijn lag.

Het is een nieuw deel, maar om nu na een paar weken spelen te spreken van een vooruitgang. Nee, totaal niet.
Ik snap je opmerkingen, en voor een groot deel kan ik er wel in meegaan. Echter is er imho 1 vlak waarop de vooruitgang wel heel groot is: wat rijdt deze versie vreselijk veel lekkerder dan de vorige delen. Ik vind dat er zoveel meer gevoel in de autos zit dan in vorige delen.
Waar ik voorheen eigenlijk gelijk snel kon zijn in een auto, ongeacht of ik van FWD naar RWD, of AWD stapte (of vice versa) moet ik nu echt even wennen om echt op snelheid te komen.

De core gameplay staat wat mij betreft als een huis. Dat er serieuze bugs zijn staat buiten kijf, en dat is bijzonder kwalijk, maar de basis is imho echt heel sterk.

Niet bedoeld om de discussie over bugs en/of content weer op gang te brengen :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
Linksquest schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 12:44:

[Afbeelding]
Ja denk dat er nog wel veel achievements zeldzaam blijven :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

MrGizMo schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 19:10:
[...]

Ja denk dat er nog wel veel achievements zeldzaam blijven :P
Vind ik niet erg, klinkt zo mooi als een diamanten krijgt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Vraagje, ik wil de game ook hebben via xbox pass of los kopen. Nu hoorde ik een collega zeggen als je via pass doet dat dan 1 belangrijk iets het niet doet of niet werkte dan ? pc versie btw..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
FSXnoob schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 05:56:
Vraagje, ik wil de game ook hebben via xbox pass of los kopen. Nu hoorde ik een collega zeggen als je via pass doet dat dan 1 belangrijk iets het niet doet of niet werkte dan ? pc versie btw..
Onzin, is gewoon hetzelfde. Je kunt zelfs los de Deluxe upgrade kopen als je dat wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Wat @Phusebox al zegt, die zijn gewoon identiek.

Daarbij '1 belangrijk iets het niet doet', dat klinkt alsof je hier een belangrijk detail weg laat, of dat die collega van je niet zo goed weet waar hij of zij het over heeft :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
Als we nou weten waar je collega het over heeft kunnen we misschien ook helpen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:20
Maikel64 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 14:58:

Dat gevoel heb ik ook. Na het afronden van die Builders Cup had ik verwacht dat er een nieuw scherm met races zou unlocken. Je verwacht toch door te groeien naar de echte racewagens. Maar niets van dat. Rest de vraag, wat nu?

Gisteren heb ik even online geprobeerd. Maar dat is hem voor mij niet, daar heb ik andere sims voor (iRacing). Forza is voor mij voornamelijk gewoon casual offline racen. Rivals is wel leuk, maar op het meest geschikte en uitdagende circuit (Nordschleife) moeten we nog een tijdje wachten.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikaB
Ik speel via Game Pass, misschien bedoelt ie controller compatibility. Aan te raden is XBOX controller, Playstation werkt via een omweg als DS4. Ik heb met beide gewerkt maar DS4 dropt veel FPS vergeleken met een XBOX controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
MikaB schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 08:37:
[...]

Ik speel via Game Pass, misschien bedoelt ie controller compatibility. Aan te raden is XBOX controller, Playstation werkt via een omweg als DS4. Ik heb met beide gewerkt maar DS4 dropt veel FPS vergeleken met een XBOX controller.
Er is een known issue met PS4/5/Switch controllers, maar ik heb nog nooit gehoord dat een controller FPS drops zou veroorzaken :o

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
@Maikel64 we hebben net afgelopen zaterdag een endurance gereden van 2.4 uur op LeMans: Nielless in "[XSX/PC] FM GoT Racing League - Seizoen 1" :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Net met deze Nissan Skyline weer een zeldzame Achievement behaald. Heel apart dat deze nog zo weinig behaald is 🙈

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fJEWT2lsW8YLBn9CmdQkDtGVVS4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e8qSMfxN5UjdsCaEtRgRYYRI.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f_K8EvhjLCeyGrhG9q7LX95ZBtE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/GK7pBezPawOToITSw0nKjSt4.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Linksquest schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 11:08:
Net met deze Nissan Skyline weer een zeldzame Achievement behaald. Heel apart dat deze nog zo weinig behaald is 🙈

[Afbeelding][Afbeelding]
Ik heb de game 80 uur gespeeld en heb nog niet de 1e tour klaar. Ik speel alleen MP en Rivals :) Dus zo apart is het niet. Zeker niet in een game die dis diverse modi heeft. Zo heb ik 700 uur in Halo zitten maar heb ik de story mode nog niet eens half afgemaakt :P

[ Voor 9% gewijzigd door uchiha tijntje op 31-10-2023 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo

[Afbeelding][Afbeelding]
Progress reset zal er wel iets mee te maken hebben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kowlier
ik heb te vroeg gejuicht. gisteren nog eens MP geprobeerd nadat ik wel succesvol wat builder cups heb kunnen rijden, maar bij de racestart crasht de game weer...

die builder cups zijn ook wel frustrerend met een auto zonder upgrades. zolang je geen banden kunt opleggen is het gewoon uitrijden en car levels verzamelen, echt competitief kan je niet rijden dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
kowlier schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 16:26:
die builder cups zijn ook wel frustrerend met een auto zonder upgrades. zolang je geen banden kunt opleggen is het gewoon uitrijden en car levels verzamelen, echt competitief kan je niet rijden dan.
:? Ik gok dat ik weet wat je bedoelt maar ik geef toch een (ander) antwoord.

Los van die ene AI-rijder die er soms als een debiel vandoor gaat; zonder upgrades is het niet lastig om AI-level 8 bij te houden / verslaan op de meeste circuits. Ik zal niet ontkennen dat sommige auto's lastig(er) zijn dan anderen maar competitief rijden, is echt wel mogelijk.

Andersom is me overigens ook wel eens gebeurd; dat ik 3 seconden per rondje los reed van de wagens achter me terwijl de race ervoor ik toch echt 2 van diezelfde wagens voor me moest laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:09

Mr. Freeze

¡GO!

kowlier schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 16:26:
Eerst even paar rondjes Rivals met je auto naar keuze, ik doe dat tot ze level 6 geüpgraded zijn en dan de eerste race uit serie builders cup, houdt je lekker bezig :-)

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kowlier
goh, het gaat mij vooral om het rijgevoel met standaard wagens. en als je pech hebt heb je dan een race in de regen waar je zonder race tyres geen wets kunt equipen :p bijhouden gaat wel, het idiote gedrag in bochten neem ik erbij.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PdeBie
Toch wel mijn favoriete Lambo hoor, de Siãn. Kleurtje van de Roadster gegeven. Staat hem goed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7QfcBdiBGjFO2wocZnwLI4so2Vg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/pI1BS0eQj3zqYUqNdy9cORWl.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lFf0zuHlXsldoNZqzUOS0CI2ZQ8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/AlDpwU23Q6Es6e1VE95xEJRn.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4nwZFlcis1nKiEJlUEOKecdS0Dk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/c4XLbRJnsNJjaDmNetkLQTLp.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik kom gewoon niet verder. Heb de tweede cup van de Featured tour al 3x opnieuw gestart om andere auto's te proberen maar ik kom steevast 5 sec per rondje te kort. Heb TC en STM op Sport staan en dan nog kan ik die auto's niet op de baan houden. Snap niet hoe jullie het doen.

Ik snap er echt niks meer van. AI al diverse niveaus omlaag geschroefd maar ik kom echt nergens meer bij in de buurt.

Normaal zie ik wel progressie of denk ik, daar kan ik nog wat winnen. Maar nu, ik zie het gewoon echt niet. Wordt door de AI aan alle kanten zoek gereden.

[ Voor 33% gewijzigd door Phusebox op 01-11-2023 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
Er staat nergens dat je moet winnen?

En ja, de AI heeft een neiging om je altijd zoek te rijden; is al voldoende over gezegd / bekend in Forza* sinds dat ze die AI / drivatar hebben geintroduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
MAX3400 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 21:05:
[...]

Er staat nergens dat je moet winnen?

En ja, de AI heeft een neiging om je altijd zoek te rijden; is al voldoende over gezegd / bekend in Forza* sinds dat ze die AI / drivatar hebben geintroduceerd.
Ik bedoel dan dat ik 18e ben in een grid van 24 op AI niveau 4.

[ Voor 12% gewijzigd door Phusebox op 01-11-2023 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skreppiedoe
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:52
Phusebox schreef op woensdag 1 november 2023 @ 21:07:
[...]

Dat is inderdaad wel raar. Ik heb de difficulty op 5 staan en start eigenlijk altijd vanf p12, waarna ik meestal zonder problemen op het podium beland.
Ik ben zeker geen supersnelle rijder en zou de difficulty nog wel wat omhoog kunnen zetten, maar daar heb ik nu geen zin in.
Ik zou uit mijn hoofd niet meer weten met welke auto ik die cup heb gereden.

PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Phusebox schreef op woensdag 1 november 2023 @ 19:35:
Ik kom gewoon niet verder. Heb de tweede cup van de Featured tour al 3x opnieuw gestart om andere auto's te proberen maar ik kom steevast 5 sec per rondje te kort. Heb TC en STM op Sport staan en dan nog kan ik die auto's niet op de baan houden. Snap niet hoe jullie het doen.

Ik snap er echt niks meer van. AI al diverse niveaus omlaag geschroefd maar ik kom echt nergens meer bij in de buurt.

Normaal zie ik wel progressie of denk ik, daar kan ik nog wat winnen. Maar nu, ik zie het gewoon echt niet. Wordt door de AI aan alle kanten zoek gereden.
Zit er niet iets mis met je stuur en pedalen? Want dit klinkt meer op dat er iets fout is dan dat je echt zo slecht bent :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
uchiha tijntje schreef op woensdag 1 november 2023 @ 21:38:
[...]

Zit er niet iets mis met je stuur en pedalen? Want dit klinkt meer op dat er iets fout is dan dat je echt zo slecht bent :p
Heb niks kunnen ontdekken dat niet zou kloppen. Kalibratie etc gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
Phusebox schreef op woensdag 1 november 2023 @ 22:02:
[...]

En evt met controller proberen? Ga er namelijk ook vanuit dat je gewoon sneller bent AI niveau 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
MrGizMo schreef op woensdag 1 november 2023 @ 22:26:
[...]

En evt met controller proberen? Ga er namelijk ook vanuit dat je gewoon sneller bent AI niveau 4
Speel eigenlijk al 10 jaar geen race games meer met controller buiten Mario Kart ,)

Denk echt dat het gewoon het gevoel met het spel is. TC en STM op Sport, als enige hier als ik zo de Rivals af en toe zie, en dan nog breekt de auto overal uit en spin ik regelmatig.

Niet dat ik nu super goed ben, maar in iRacing of andere games was ik toch ook wel gewend zonder die hulp te rijden.

Die featured tour zijn meteen stuk snellere auto's dus dat in combinatie met gebrek aan skills zal het dan toch wel zijn. Want heb verder van niemand gehoord dat het spel opeens compleet anders voelt na de update.

On a positive note: die Mercedes AMG in de Built to Race cup klinkt wel erg goed. Beste qua sound tot nu toe vind ik.

[ Voor 17% gewijzigd door Phusebox op 02-11-2023 05:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
Phusebox schreef op woensdag 1 november 2023 @ 22:02:
[...]

Laat ik beginnen met TCS & STM; ik rij er echt al jaren niet meer mee maar kon me herinneren in FM5 dat je dat rustig 0.1 tot 0.3 seconden kan kosten in sommige bochten.
Phusebox schreef op woensdag 1 november 2023 @ 21:07:
[...]

Je mag inhalen he? Het is een race-spel ;)

Zonder gekheid; je woont echt even te ver weg voor me om langs te rijden maar het is heel vreemd wat voor issues je allemaal tegenkomt. Ik kan wel zeggen "herinstalleer het spel" maar ik denk dat dat meer kwaad dan goed doet met alles wat je al ingesteld en gecalibreerd hebt?

Overbodig om te vragen maar wat laat de telemetrie zien als je je rempedaal of gaspedaal fysiek tot de bodem indrukt? Ik hoop 100% maar ik kon het zo snel niet terugvinden in jouw replies dus allicht dat daar een mismatch is (en je dus bijvoorbeeld maar 85% gas geeft bij 100% pedaaldruk).

Heb je niet een kennis of familie in de buurt met Forza (en dan met andere controller of stuur; hebben ze dezelfde issues of kan je daar even een keer langsgaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:20
Ik vind het ook lastig om met een stock auto de AI te verslaan (niveau 6 rij ik volgens mij tegen). Vandaar dat de eerste upgrades die ik doe de verstelbare vering en versnellingsbak zijn. Dan kan ik de auto naar mijn wens af stellen en de problemen met die auto eruit werken. Daarna is het vrij makkelijk om de AI te verslaan.

Ik kan tussen alle klachten niet terug vinden of je de auto's upgrade, maar wellicht zit je probleem daar in?

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
MAX3400 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 08:03:
[...]

Laat ik beginnen met TCS & STM; ik rij er echt al jaren niet meer mee maar kon me herinneren in FM5 dat je dat rustig 0.1 tot 0.3 seconden kan kosten in sommige bochten.

[...]

Je mag inhalen he? Het is een race-spel ;)

Zonder gekheid; je woont echt even te ver weg voor me om langs te rijden maar het is heel vreemd wat voor issues je allemaal tegenkomt. Ik kan wel zeggen "herinstalleer het spel" maar ik denk dat dat meer kwaad dan goed doet met alles wat je al ingesteld en gecalibreerd hebt?

Overbodig om te vragen maar wat laat de telemetrie zien als je je rempedaal of gaspedaal fysiek tot de bodem indrukt? Ik hoop 100% maar ik kon het zo snel niet terugvinden in jouw replies dus allicht dat daar een mismatch is (en je dus bijvoorbeeld maar 85% gas geeft bij 100% pedaaldruk).

Heb je niet een kennis of familie in de buurt met Forza (en dan met andere controller of stuur; hebben ze dezelfde issues of kan je daar even een keer langsgaan?
Beide 100%. ABS staat uit maar ik blokkeer meestal niet, heel soms even kort als ik de grens op zoek. Heb wel het gevoel dat ik echt veel eerder moet remmen dan nodig en heb altijd enorm onderstuur of de auto breekt opeens volledig weg bij het remmen.

Met gas geven uit de bochten ben ik ook enorm traag omdat bij het minste of geringste ik achterstevoren sta. Ik voel gewoon niet waar de grens zit.
Richard117 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 08:18:
Ik vind het ook lastig om met een stock auto de AI te verslaan (niveau 6 rij ik volgens mij tegen). Vandaar dat de eerste upgrades die ik doe de verstelbare vering en versnellingsbak zijn. Dan kan ik de auto naar mijn wens af stellen en de problemen met die auto eruit werken. Daarna is het vrij makkelijk om de AI te verslaan.

Ik kan tussen alle klachten niet terug vinden of je de auto's upgrade, maar wellicht zit je probleem daar in?
Als ik upgrade dan is het gewoon de quick upgrade. Tunen doe ik niet, daar maak ik het meestal erger mee dan beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
Phusebox schreef op woensdag 1 november 2023 @ 22:31:
[...]

Speel eigenlijk al 10 jaar geen race games meer met controller buiten Mario Kart ,)

Denk echt dat het gewoon het gevoel met het spel is. TC en STM op Sport, als enige hier als ik zo de Rivals af en toe zie, en dan nog breekt de auto overal uit en spin ik regelmatig.

Niet dat ik nu super goed ben, maar in iRacing of andere games was ik toch ook wel gewend zonder die hulp te rijden.

Die featured tour zijn meteen stuk snellere auto's dus dat in combinatie met gebrek aan skills zal het dan toch wel zijn. Want heb verder van niemand gehoord dat het spel opeens compleet anders voelt na de update.

On a positive note: die Mercedes AMG in de Built to Race cup klinkt wel erg goed. Beste qua sound tot nu toe vind ik.
Haha en mario kart is dan ook gewoon easy! Maar is het met assist wel beter of dan ook niet?

Update heeft ook niet veel gedaan? Behalve builders cup crashes (en dan ook echt alleen de eerste die je doet :') )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
MrGizMo schreef op donderdag 2 november 2023 @ 10:47:
[...]

Haha en mario kart is dan ook gewoon easy! Maar is het met assist wel beter of dan ook niet?

Update heeft ook niet veel gedaan? Behalve builders cup crashes (en dan ook echt alleen de eerste die je doet :') )
Ik heb de assists al vanaf dag 1 aanstaan in FM, zonder kan ik niet eens van AI level 1 winnen volgens mij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HachiPudi
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 10:33
Phusebox schreef op donderdag 2 november 2023 @ 08:28:

[...]

Als ik upgrade dan is het gewoon de quick upgrade. Tunen doe ik niet, daar maak ik het meestal erger mee dan beter.
Toch zit voor mij vaak het gevoel in de autos pas echt goed met wat upgrades en tunen. De default tunes zijn licht gezegd niet altijd jovel, en soms heb je gewoon bepaalde upgrades nodig om de draai in de bochten goed te krijgen.

Sport remmen en een aanpasbaar differentieel zijn vaak grote uitkomsten. Met de rembalans een of twee tikjes naar de achterkant haal je vaak wat onderstuur weg bij inkomen van de bocht. Voor uitkomen bocht kan je met het differentieel spelen.

Helaas moet je dan toch vaak eerst wat upgrades vrij spelen, maar remmen zijn wel echt het eerste waar ik naar grijp, en dacht ik ook direct beschikbaar.

edit; quick upgrade heb ik niet veel meer naar gekeken na het een paar keer gebruikt te hebben. Ik gok zomaar dat daar ook echt niet de beste suggesties uitkomen.

[ Voor 8% gewijzigd door HachiPudi op 02-11-2023 11:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
  • Laatst online: 12-09 23:29

[Afbeelding][Afbeelding]
Haha kom niet zo vaak meer in dit topic, maar zit zegt wel wat over de saaiheid van de career mode. En gezien mp mij niks doet (bij dit spel) heb ik 6 uurtjes gespeeld voor ik er helemaal klaar mee was terwijl ik de premium editie heb gekocht. Forza is voor mij de grootste tegenvaller van het jaar iig. Speel liever AMS2 met de career mod.

@Phusebox

https://www.racedepartmen...mode-companion-app.55558/

[ Voor 4% gewijzigd door Beakzz op 02-11-2023 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Beakzz schreef op donderdag 2 november 2023 @ 11:16:
[...]

Haha kom niet zo vaak meer in dit topic, maar zit zegt wel wat over de saaiheid van de career mode. En gezien mp mij niks doet (bij dit spel) heb ik 6 uurtjes gespeeld voor ik er helemaal klaar mee was terwijl ik de premium editie heb gekocht. Forza is voor mij de grootste tegenvaller van het jaar iig. Speel liever AMS2 met de career mod.
Offtopic, maar career mod AMS2? Say what? Dan zie je mij hier waarschijnlijk ook niet veel meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:57
Ik zat gisteren eens naar de beschikbare auto's te kijken en toen viel mij helemaal op hoe kaal de career mode eigen is in FM8.

Open wheel auto's, touring cars, dat soort auto's maar geeneen cup waar je die dingen nodig hebt.

Hoe meer ik speel, hoe meer het toch wel een beetje als een tegenvaller gaat voelen.

FM7 heb ik tot 2 maanden terug vaak nog gespeeld in SP, dit zal met FM8 ook wel zo blijven maar dan alleen vanwege de physics.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickS29
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-09 08:15
Momenteel baal ik nog het meest dat er geen nieuwe featured Rival event is.

Verder doe ik rustig aan met het spel en ik verwacht dat er nog een boel cups bij gaan komen.
(Stiekem hoop ik op een paar Endurance cups)

Xbox Live Gamertag: RickS29 | FC 2552-4842-4168

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Ik heb hetzelfde gevoel als deze gast:

Gebrek aan gevoel van de auto en continue gokken of je wel of geen grip hebt.

Forza Motorsport en een stuur is blijkbaar voor meer mensen geen gelukkige combinatie en ronduit frustrerend soms.

[ Voor 20% gewijzigd door Phusebox op 02-11-2023 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik heb ook even met de controller geprobeerd. Lijkt wat makkelijker maar nog steeds voelt het meer alsof ik olietankers bestuur dan auto's.

En zodra je over dat randje grip/geen grip gaat is ook meteen alles weg en schuif je gewoon rechtdoor.

Kan nu wel bevestigen dat het er op de Xbox bij mij veel beter uitziet als op mijn PC met een 3080.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoksbrood
(jarig!)
Phusebox schreef op donderdag 2 november 2023 @ 17:17:
Forza Motorsport en een stuur is blijkbaar voor meer mensen geen gelukkige combinatie en ronduit frustrerend soms.
Heb wel het e.e.a. moeten zoeken qua settings in het spel maar het is prima te doen hoor ;) .
Komt natuurlijk niet in de buurt van een iRacing oid maar wel de moeite.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
Phusebox schreef op donderdag 2 november 2023 @ 17:52:

En zodra je over dat randje grip/geen grip gaat is ook meteen alles weg en schuif je gewoon rechtdoor.
Hoe denk jij dat zoiets in het echt is als je met 80km/u door een bocht gaat?

Heb met een trackday ook wel eens een verkeerde inschatting gemaakt en ik stond sneller achterstevoren dan ik kon knipperen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
PdeBie schreef op donderdag 2 november 2023 @ 18:35:
[...]

Hoe denk jij dat zoiets in het echt is als je met 80km/u door een bocht gaat?

Heb met een trackday ook wel eens een verkeerde inschatting gemaakt en ik stond sneller achterstevoren dan ik kon knipperen.
Hier ook wel eens paar keer op een circuit gereden. Maar dan voel je ook veel meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iekue
Phusebox schreef op donderdag 2 november 2023 @ 17:52:
Ik heb ook even met de controller geprobeerd. Lijkt wat makkelijker maar nog steeds voelt het meer alsof ik olietankers bestuur dan auto's.

Kan nu wel bevestigen dat het er op de Xbox bij mij veel beter uitziet als op mijn PC met een 3080.
Net weer eens wat GT7 opgestart door de grote update daar. Speel beide games met controller, en GT7 voelt gewoon zoveel soepeler aan, en heb ook meer gevoel van controle over de auto... Dus tjah..... Helpt ook niet dat Forza qua singleplayer wel erg snel verveelt met steeds utzelfde upgrade riedeltje maar dan met een andere auto, ugh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy8
iekue schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 16:40:
[...]

Net weer eens wat GT7 opgestart door de grote update daar. Speel beide games met controller, en GT7 voelt gewoon zoveel soepeler aan, en heb ook meer gevoel van controle over de auto..
Ik heb precies het tegenovergestelde met controller. Forza geen enkel probleem, maar GT7 is voor mij drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene44
  • Laatst online: 11-09 14:16
Online heb ik het nu werkend maar nog steeds veel stotter en dat is echt track gerelateerd. Wel hoopjes lol met D klasse, nooit verwacht. Die 'snelle'autos, WEC klasse ed, hebben imo veel te veel grip. Oude F1 autos vind ik ook heel leuk. Maar toch merk ik dat ik Forza Horizon als hooliganism, minderstrak racen toch ook antrekkelijk vind. Track racen is toch echt heel strak en iedereen is loeie fanatiek. In Horizon is het veel losser. Horses for courses. Ik geniet wel van Forza Motorsport na weken van gedoe. Tip: die Ferrari Dino! Superleuk karretje.

[ Voor 4% gewijzigd door Rene44 op 05-11-2023 00:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darks
Ik weet het niet helemaal met deze game. Ik amuseer me er wel mee, en ik blijf nog terugkeren, heb ook al redelijk veel online gespeeld naar mijn normen. Maar toch, het lijkt alsof ik na een week of 2 het al wel gezien heb. Vooral single player geeft zo een gevoel van ja, goed, maar waarom doe ik dit eigenlijk? En dan die crashes, dat is toch een streep door de rekening. Dan doe je toch nog net die éne race voor je gaat slapen, ben je klaar, hangt het hele spel vast en 's anderendaags ben je die voortgang weer kwijt.

[ Voor 9% gewijzigd door Darks op 05-11-2023 14:54 ]

Pagina: 1 ... 22 ... 26 Laatste