Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HachiPudi
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 13-09 10:33
uchiha tijntje schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 21:21:
[...]

Ben benieuwd of ik snel aan deze tijden kom met het stuurtje. Merk wel dat ik, ook al heb ik alle assists uit, een bak meer grip lijk te hebben en het overstuur een stukje makkelijker is op te vangen. Meer mensen deze ervaring die wisselen tussen controller en stuur?
Ik heb een paar keer met controller geprobeerd met normal steering maar dan moet ik wel een tandje anders rijden. Ik kom of wat draaien in de auto tekort of ik kan mijn rempunten niet goed inschatten met chase cam. Het zal ook niet helpen dat er geen feedback in mijn controller zit. Stuur en pedalen helpt mij in ieder geval de rand van de grip aan te voelen. Misschien dat je er dan ook beter tegenaan kan blijven en voor je gevoel dus meer grip hebt. Tenminste, ik ga er van uit dat je bedoelt met stuur meer grip lijkt te hebben :9

Ik heb nu op een paar autos geprobeerd de banden wat zinnig af te stellen, maar voor mijn gevoel moet de druk wel heel hoog om het midden van de band niet koud te laten worden. Met bv. die Cadillac op Hakone is het midden van de banden zomaar een graad of 10 kouder op 2 bar of lager :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:03

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

HachiPudi schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 17:27:
[...]

Ik heb een paar keer met controller geprobeerd met normal steering maar dan moet ik wel een tandje anders rijden. Ik kom of wat draaien in de auto tekort of ik kan mijn rempunten niet goed inschatten met chase cam. Het zal ook niet helpen dat er geen feedback in mijn controller zit. Stuur en pedalen helpt mij in ieder geval de rand van de grip aan te voelen. Misschien dat je er dan ook beter tegenaan kan blijven en voor je gevoel dus meer grip hebt. Tenminste, ik ga er van uit dat je bedoelt met stuur meer grip lijkt te hebben :9

Ik heb nu op een paar autos geprobeerd de banden wat zinnig af te stellen, maar voor mijn gevoel moet de druk wel heel hoog om het midden van de band niet koud te laten worden. Met bv. die Cadillac op Hakone is het midden van de banden zomaar een graad of 10 kouder op 2 bar of lager :/
Nee bedoelde echt met controller meer grip dan met stuurtje :P Kan het nog even niet goed vergelijken want kan maandag weer met stuurtje proberen. Maar had het idee dat ik een stuk agressiever op het gas kan met een controller dan met men pedalen. Maar wellicht zit dat tussen mijn oren. Maandag even de time trials van Hakone en Mugello proberen. :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HachiPudi
Nouja, dat geeft maar aan hoe verschillend de ervaringen tussen controller en stuur kunnen zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Ik denk dat het veel door de steering optie komt die ik als ik met stuurtje rij op simulation heb staan. Dat scheelt behoorlijk gok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:06

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Hebben jullie ook non-stop disconnects online na de update?

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:25

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Hier nog geen probleem gehad met disconnect

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HachiPudi
Eerder nog geprobeerd om een online race te doen, bleef bij het aftellen tot race start al heel lang op 1 seconde hangen. Daarna bleef hij minuten laden. Had hem maar ge alt-f4'd... Maar niet zozeer disconnects gehad tot nog toe.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HachiPudi
Oude auto's over bochtige banen heen slingeren :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MQcrqs36P1wGVF_5ACCWuCdzqRg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A61LyJgKtQ4cRFuTS96NzPoF.jpg?f=fotoalbum_large

Niet al te veel op die hairpin letten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

HachiPudi schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 21:57:
Oude auto's over bochtige banen heen slingeren :D

[Afbeelding]

[YouTube: Forza Motorsport 2023 10 21 20 52]

Niet al te veel op die hairpin letten :9
Lekker glijden! En die hairpin was gewoon ff een andere ideale lijn verkennen :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Laatst online: 22:25

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Vond de Audi Quattro ook wel tof

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:03
Ben normaal altijd een single player racer, maar ach laat ik het eens proberen.

1e multiplayer race en ik kan aardig mee. Kwalificeer op p2 een tiende van p1.
Dus ik ga er eens goed voor zitten en dan blijft de game hangen bij wating for other racers to join ....... :(

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakystyle
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 04-06 17:55
Henkus schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 10:15:
Ben normaal altijd een single player racer, maar ach laat ik het eens proberen.

1e multiplayer race en ik kan aardig mee. Kwalificeer op p2 een tiende van p1.
Dus ik ga er eens goed voor zitten en dan blijft de game hangen bij wating for other racers to join ....... :(
Dit dus. Ik vermaak me de eerste tijd wel met GT7 tot er een paar serieuze patches zijn geweest.

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=93881

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWFpeters
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 10-09 19:12
Iemand met de pc versie....

Zins laatste update draait het spel niet meer goed.....als in onstpeelbaar.... snap er helemaal niks meer van. Het zat altijd netjes op 75 /80 fps en nu kom ik niet hoger dan 27...... krijg het niet meer goed. Iemand een idee? Voor de duidelijkheid: RTX 4080 en Ryzen 7800X3D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kZl3gUS1Ew0GgbOXcNA-d5aYgvY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8BPGC8ex7uHxaLbtVfXBk6ZV.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinlzv
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 17:38
Welke taak of taken had jij openstaan? Hij geeft aan dat hij onnauwkeurig is.
Ik heb ook een RTX 4080 maar dan wel met een I7 processor en haal nog makkelijk 100 frames.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Zojuist mijn nieuwe pedalen geprobeerd en dat voelt lekker. :) Mijn tijd op Mugello met een kleine seconde verbeterd. Wel helaas nog iets van 1.5 seconde te traag voor @Jordy8… maar denk dat er nog wel wat een paar tienden te halen valt via de kerbs en in de laatste bocht. Zo even Hakone nog proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timbox88
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-06 12:11
Net weer ff na een weekje gespeeld, had een tijdje geen tijd. Paar mooie online races gedraaid en mn rating richting de 4000 gekrikt (kwam na drie of vier races vanaf 3000).

Bij de startopstelling kun je door alle racers heen scrollen en zie je ook hun level. Ik zag dat één van de coureurs naast dat level een sterretje met een 1 had. Iemand enig idee dat dat betekent? Heeft diegene 1 online race gewonnen, ofzo?

ENn na de race staan er voor de coureursnaam ook de nummers die corresponderen met het rijderslevel. Die staan in verschillende kleuren (roze/blauw/groen/geel). Betekenen die kleuren nog iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
uchiha tijntje schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 20:15:
Zojuist mijn nieuwe pedalen geprobeerd en dat voelt lekker. :) Mijn tijd op Mugello met een kleine seconde verbeterd. Wel helaas nog iets van 1.5 seconde te traag voor @Jordy8… maar denk dat er nog wel wat een paar tienden te halen valt via de kerbs en in de laatste bocht. Zo even Hakone nog proberen.
Wat was je tijd? Heb hem net ook een half uurtje gereden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skreppiedoe
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:52
Bij de startopstelling kun je door alle racers heen scrollen en zie je ook hun level. Ik zag dat één van de coureurs naast dat level een sterretje met een 1 had. Iemand enig idee dat dat betekent? Heeft diegene 1 online race gewonnen, ofzo?
Bij FH5 krijg je een ster met een 1 naast je gamertag als je...ik meen lvl300....hebt gehaald.Dus je begint weer bij 1 en als je weer dat lvl hebt gehaald krijg je een 2 achter het sterretje etc.

PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Timbox88 schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 20:27:
[...]

Wat was je tijd? Heb hem net ook een half uurtje gereden!
1.24.8 dacht ik :)

——

Hakone PB is nog niet gelukt. 1e bocht met controller remt nog een stukje lekkerder :P

[ Voor 20% gewijzigd door uchiha tijntje op 22-10-2023 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
uchiha tijntje schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 21:02:
[...]

1.24.8 dacht ik :)

——

Hakone PB is nog niet gelukt. 1e bocht met controller remt nog een stukje lekkerder :P
Poahh, dat is hard!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timbox88
Ik zou het wel leuk vinden om wat vaker tijden te vergelijken. Mensen die dat ook tof vinden, voeg me vooral even toe :)

https://www.xbox.com/play/share/friend/igYURFt8iC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MariusV
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:53
JWFpeters schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 16:11:
Iemand met de pc versie....

Zins laatste update draait het spel niet meer goed.....als in onstpeelbaar.... snap er helemaal niks meer van. Het zat altijd netjes op 75 /80 fps en nu kom ik niet hoger dan 27...... krijg het niet meer goed. Iemand een idee? Voor de duidelijkheid: RTX 4080 en Ryzen 7800X3D

[Afbeelding]
Had ik ook met mijn 3080(ca 30 fps ipv 60 fps) met ongewijzigde settings. Eerst vanwege dlss continue zichzelf uitzette, toen niet meer goed te krijgen, ondanks herstarts, drivers opnieuw installeren, settings resetten. Toen maar het spel opnieuw geïnstalleerd en voila: 60 fps. De pc versie is echt een trainwreck. Nu met een 4080 tot de heden minder problemen, maar zal een kwestie van tijd zijn ben ik bang..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
MariusV schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 07:59:
[...]

Had ik ook met mijn 3080(ca 30 fps ipv 60 fps) met ongewijzigde settings. Eerst vanwege dlss continue zichzelf uitzette, toen niet meer goed te krijgen, ondanks herstarts, drivers opnieuw installeren, settings resetten. Toen maar het spel opnieuw geïnstalleerd en voila: 60 fps. De pc versie is echt een trainwreck. Nu met een 4080 tot de heden minder problemen, maar zal een kwestie van tijd zijn ben ik bang..
De problemen zullen eerder minder worden toch. Werken ze ongetwijfeld aan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:30

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Dit weekend na het uitspelen van Assassin's Creed: Mirage weer verder gegaan met Forza Motorsport, ben inmiddels aangekomen bij het derde deel van de carrière waar ik voor de BMW heb gekozen. Ik kan het nog niet helemaal goed vinden met deze auto, wil wat moeilijker de bochten insturen en moet flink harder remmen dan bij de Toyota Supra die ik hiervoor had. Gewoon even wennen en weer door..

De AI is soms echt wel grappig om te zien hoe ze fouten maken door te laat op de rem te gaan en vervolgens vol door de grindbak gaan, er gebeurd in ieder geval genoeg na de start :P.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Ik speel nu vooral wat Rivals en wat ik tof vind is dat je steeds de ghost van de rijder die één plaats boven je op de ranglijst staat. Alleen nu pakt hij ineens mijn vrienden (die veel sneller zijn). Iemand enig idee hoe ik dit terugzet waardoor ik weer de rijder voor me als ghost krijg (en als ik die versla, de snellere ghost van de rijder die dán voor me staat)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MariusV
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:53
Timbox88 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 08:26:
[...]

De problemen zullen eerder minder worden toch. Werken ze ongetwijfeld aan :)
Ik bedoelde meer dat een 4080 iets meer bruteforced, maar dat het wegvallen van DLSS ed ook daarbij gebeurt. Hopelijk pakken ze het idd snel aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 19:35
Voor de mensen die de SP spelen een tip. Ga na een serie terug naar het hoofdmenu zodat de game even de progressie kan opslaan.
Gisteren 2 x mijn progressie kwijtgeraakt doordat ik direct doorging naar een nieuwe serie en dat het spel vastliep bij het aanschaffen van een nieuwe auto. 4 races voor niks gedaan.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
  • Laatst online: 12-09 23:29
Mick3112 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 11:30:
Voor de mensen die de SP spelen een tip. Ga na een serie terug naar het hoofdmenu zodat de game even de progressie kan opslaan.
Gisteren 2 x mijn progressie kwijtgeraakt doordat ik direct doorging naar een nieuwe serie en dat het spel vastliep bij het aanschaffen van een nieuwe auto. 4 races voor niks gedaan.....
Pro tip : speel wat anders tot ze hun rommel gefikst hebben. Ongelofelijk dat er niet standaard gesaved wordt na elke race en practice 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mick3112
Beakzz schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 11:55:
[...]

Pro tip : speel wat anders tot ze hun rommel gefikst hebben. Ongelofelijk dat er niet standaard gesaved wordt na elke race en practice 8)7
Eens, het is al erg genoeg dat ik zo'n tip moet geven ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sE7vZh0Wza-glVd9jzW7K9qINDM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FARSLLMGGcee4DHDWB1PjXT9.jpg?f=fotoalbum_large

Dit alweer enkele minuten! Tis toch balen wanneer je weinig tijd hebt, ff snel een race kan doen en dan dit weer...

/edit: ben steeds best positief geweest over de game, maar het begint me nu wel te storen en twijfel regelmatig om toch maar niet te spelen ivm irritaties

[ Voor 13% gewijzigd door Nutterd op 23-10-2023 13:20 ]

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Nutterd schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 13:18:
[Afbeelding]

Dit alweer enkele minuten! Tis toch balen wanneer je weinig tijd hebt, ff snel een race kan doen en dan dit weer...

/edit: ben steeds best positief geweest over de game, maar het begint me nu wel te storen en twijfel regelmatig om toch maar niet te spelen ivm irritaties
Wanneer krijg je dit dan? Ik heb nog nooit zo'n melding gehad in career.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Mick3112 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 11:30:
Goeie tip, dank u!
Ik dacht gisteren al bij een race dat ik die al eerder had gedaan, want ik zet het spel telkens op pauze en ga de volgende keer door Quick Resume weer verder. Maar nu ik dit weet zal ik het niet meer doen _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

G_Dragon schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 13:25:
[...]

Multiplayer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Ah dat verklaard een hele hoop, die heb ik nog niet aangeraakt :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mick3112
G_Dragon schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 13:25:
[...]

Dat is tijdens de multiplayer. Dan duurt het zo een paar minuten voordat de laatste spelers ingeladen worden.

En over quick resume. Dat werkt helemaal niet bij mij. FH5 altijd probleemloos en als ik het in FM probeer zit ik muurvast meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Mick3112 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 13:31:
[...]

Dat is tijdens de multiplayer. Dan duurt het zo een paar minuten voordat de laatste spelers ingeladen worden.

En over quick resume. Dat werkt helemaal niet bij mij. FH5 altijd probleemloos en als ik het in FM probeer zit ik muurvast meteen.
Ja ik heb het ook een aantal keer gehad dat hij helemaal vast sloeg en ik een stukje overnieuw moest doen, dat zal dan 2 keer van de 10 keer zijn geweest gok ik? :) Maar ik ben sinds mijn ervaring met Starfield (update geforceerd terwijl spel in QR stond) wel minder happig geworden op Quick Resume en denk dat ik er bij Forza nu ook maar mee ga stoppen na de pro tip hierboven. Want wil niet telkens veel progressie verliezen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:58
Quick Resume gebruik ik al een tijdje niet meer, sinds F1 2021 maar vooral GTA V.

@G_Dragon Je weet (nog) niet wat je mist.. SP is oersaai en voelt aan als 'werken', MP is super leuk... geen enkele race is hetzelfde, elk foutje wordt afgestraft, gelukkig maken de anderen ook fouten 8) Slechte quali goedmaken of goede quali in eerste bocht al naar de vaantjes..

Het lang wachten heb ik ook al gehad, maar soms zit ik nog wat of de smartphone bezig en komt hij er toch nog door... meestal zijn er dan wel een paar afgehaakt, en heb je plots een pole te pakken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
RigolleM schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 13:54:
Quick Resume gebruik ik al een tijdje niet meer, sinds F1 2021 maar vooral GTA V.

@G_Dragon Je weet (nog) niet wat je mist.. SP is oersaai en voelt aan als 'werken', MP is super leuk... geen enkele race is hetzelfde, elk foutje wordt afgestraft, gelukkig maken de anderen ook fouten 8) Slechte quali goedmaken of goede quali in eerste bocht al naar de vaantjes..

Het lang wachten heb ik ook al gehad, maar soms zit ik nog wat of de smartphone bezig en komt hij er toch nog door... meestal zijn er dan wel een paar afgehaakt, en heb je plots een pole te pakken _/-\o_
Fijn dat je een 'workaround' hebt gevonden maar het feit dat er mensen afhaken omdat ze het wachten beu zijn is natuurlijk niet goed te praten.

Echt heel erg jammer om de vele problemen te lezen.. Eerst leek het over het algemeen de pc gamers te treffen maar nu zie en lees ik dat de problemen sinds de laatste update veel breder voorkomen.. Wat een blamage (wederom) van MS en haar first party studio's..

Vanavond ga ik weer aan de slag met Forza maar dat zal vnml rivals worden en misschien even snel MP weer eens checken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
D-Ed schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 14:21:
[...]
Fijn dat je een 'workaround' hebt gevonden maar het feit dat er mensen afhaken omdat ze het wachten beu zijn is natuurlijk niet goed te praten.
Gisterenochtend nog MP gespeeld en de eerste 2 races startten onmiddellijk, de derde moest ik iets meer dan een minuutje wachten tot hij startte. Daarna nog wat SP gedaan... man man man, Builder's Cup met veel tegenzin uitgespeeld, op naar de volgende... 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timbox88
RigolleM schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 13:54:

Ja, de MP is vet, maar tegelijkertijd vind ik hem toch ook wel karig. Je gaat echt van race tot race, maar er is niks aan statistieken. Eigenlijk wil ik zien hoeveel races ik gedaan heb, hoevaak ik top vijf of podium ben gefinisht, etc etc. Wat dat betreft kun je veel meer je lol op in Gran Turismo 7. Is natuurlijk persoonlijk, maar voor mij voelt het een beetje als op een lege manier van de ene losstaande race naar de andere (die wel tof en spannend zijn, daar niet van)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
D-Ed schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 14:21:
[...]

Echt heel erg jammer om de vele problemen te lezen.. Eerst leek het over het algemeen de pc gamers te treffen maar nu zie en lees ik dat de problemen sinds de laatste update veel breder voorkomen.. Wat een blamage (wederom) van MS en haar first party studio's..

Vanavond ga ik weer aan de slag met Forza maar dat zal vnml rivals worden en misschien even snel MP weer eens checken..
Weet jij hoe je in Rivals instelt dat hij steeds de ghost pakt van de speler die op de wereldranglijst nét sneller dan jij is? Dat deed hij bij mij eerst, maar nu pakt hij steeds mijn eerstvolgende vriend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Timbox88 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 15:48:
[...]

Weet jij hoe je in Rivals instelt dat hij steeds de ghost pakt van de speler die op de wereldranglijst nét sneller dan jij is? Dat deed hij bij mij eerst, maar nu pakt hij steeds mijn eerstvolgende vriend.
Geen idee helaas.. Ik zie m’n vrienden inderdaad (veel sneller meestal -O- ) als ghost wegrijden… Nog niet gecheckt hoe dit uit te zetten. Geeft wel een goede ‘drive’ om te blijven oefenen. Overigens ben ik een nogal casual gamert dus ik heb nog niet alle kneepjes van het vak door ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

D-Ed schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 16:50:
[...]

Geen idee helaas.. Ik zie m’n vrienden inderdaad (veel sneller meestal -O- ) als ghost wegrijden… Nog niet gecheckt hoe dit uit te zetten. Geeft wel een goede ‘drive’ om te blijven oefenen. Overigens ben ik een nogal casual gamert dus ik heb nog niet alle kneepjes van het vak door ;)
In de settings bij tabje hub. Kun je ghosts uitzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 17:36:
[...]

In de settings bij tabje hub. Kun je ghosts uitzetten.
Thx!

@Timbox88 : “In de settings bij tabje hub. Kun je ghosts uitzetten” d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21:18
Timbox88 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 15:48:
[...]

Volgens mij pakt hij steeds vrienden als je in het beginscherm van rivals een vriend als rival selecteert. Als je een vakje naar links gaat dan speel je tegen iemand op de leaderboard en komt er dus steeds een paar milliseconden bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Dat zit lekker dicht bij elkaar :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EPd2Fn82yv36N8N6zWnWgpBlfLI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C7OW2mw3dcto3gilOxATaC0l.jpg?f=fotoalbum_large

Normaal ben ik een beetje een achievement hunter, maar die kunnen me dit keer gestolen worden. Die komen ongetwijfeld wel ooit. Wat een heerlijke game om gewoon lekker online te racen en te rivalen. :) Laatste keer dat ik dat had met een spel was met Halo Infinite.

[ Voor 23% gewijzigd door uchiha tijntje op 24-10-2023 00:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Hopelijk fixt dit het issue waar velen mee te maken hebben. Daarnaast hopelijk snel ook de MP fix waar sommigen tegen aan lopen.

[ Voor 18% gewijzigd door uchiha tijntje op 24-10-2023 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-09 14:55
uchiha tijntje schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 00:22:
[Embed]

Hopelijk fixt dit het issue waar velen mee te maken hebben. Daarnaast hopelijk snel ook de MP fix waar sommigen tegen aan lopen.
Beetje matig wel. Want dit is alleen voor career terwijl MP er ook last van heeft :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timbox88
D-Ed schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 17:47:
[...]

Thx!

@Timbox88 : “In de settings bij tabje hub. Kun je ghosts uitzetten” d:)b
Haha zag het, maar ik wil ze dus niet uit hebben. Ik wil dat de ghost van diegene is die op de wereldranglijst een plaatsje hoger staat. Zo was het eerst bij mij en iedere keer als ik dan de tijd verbeterde, pakte hij de daaropvolgende ronde automatisch weer de ghost van diegene die op dat moment een plaatsje hoger stond. Dat werkte heel tof omdat je dan steeds vergelijkbare ghosts van je eigen niveau hebt, ipv van vrienden die - in mijn geval - seconden sneller zijn en waar ik toch niet in de buurt blijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Exactor it schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 17:52:
[...]

Volgens mij pakt hij steeds vrienden als je in het beginscherm van rivals een vriend als rival selecteert. Als je een vakje naar links gaat dan speel je tegen iemand op de leaderboard en komt er dus steeds een paar milliseconden bij.
Ik zag nergens een optie om dit te veranderen --> bij rivaal staat idd altijd een vriend maar zag nergens waar dit aan te passen. Vanavond nog eens kijken dan..mss zag ik het over het hoofd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Nou ik ben wat "late to the party" vanwege een vakantie maar inmiddels mijn eerste meters met Forza Motorsport ook gemaakt.

Op een of andere manier weet ik het nog niet zo, het ziet er goed uit, rijd ook wel lekker maar op een of andere manier wil het toch niet echt klikken.

Ik ben de soort van carrier mode aan het doen maar zou daar dan graag wat meer diepgang in zien, alsof je als coureur echt beter moet worden, beginnen met een crappy auto, geld schrapen enz.

Edit: Geef mij dan een mooie garage waar mijn auto's allemaal staan, of beginnen in een soort clubhuis ofz.
Nu heb ik een beetje het gevoel alsof ik met Excel 2023 bezig ben en aan het eind ook nog wat rondjes mag rijden.

[ Voor 19% gewijzigd door Donstil op 24-10-2023 15:44 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:04
Donstil schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 15:42:

Edit: Geef mij dan een mooie garage waar mijn auto's allemaal staan, of beginnen in een soort clubhuis ofz.
Nu heb ik een beetje het gevoel alsof ik met Excel 2023 bezig ben en aan het eind ook nog wat rondjes mag rijden.
Dat gevoel heb ik altijd met Gran Turismo gehad en deze Forza heeft heeft ook wel ja.

Had liever een mix tussen GRiD en FM eens gezien.

Nu is alles erg lineair en heb je weinig vrijheid.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beakzz
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kh3Be9GU1mrBhitPZ-aGcAevaqs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9zQczW1vfB0dgBhPv2t1kzws.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn oplossing voor de staat van deze Forza (vooral career) en ik vermaak mij best 😅 de career voelt al zoveel completer door Jeremy Clarkson die af en toe een verhaaltje heeft over een auto, de races aan elkaar gepraat worden en een Google like worldmap zo dat je een beetje een gevoel krijgt waar je gaat racen. En gewoon upgraden zoals je zelf wenst \o/

Ook van die kleine dingen als dat je een showcase van je huidige auto krijgt als je afk in het menu staat en meer van dat soort details. We zijn er zeker niet op alle vlakken op vooruit gegaan de afgelopen 12 jaar imo.

Het ziet er wat minder uit natuurlijk, maar zeker niet lelijk en ik teken toch voor de fake ray tracing als ze zich dan weer op de gameplay kunnen focussen (ik weet het). Ook zie ik niet veel verschil in de AI na een paar races, maar dat kan nog komen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rlvWG6Y3nC4oocjimeDTxYZsiLI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kY3q9LOvDDe9G1xJVAfrQrPm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2m7QP6RBSbyws7uO8PMmaScdWPY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J03Jh4OELF48AvzpAtPWQCoa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Donstil schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 15:42:

Oeh Test drive unlimited 2 style Idd of zelfs GTA garages. Was zo hyped toen ik hoorde dat je huizen kon kopen in FH4. Tot dat ik zag wat het inhield 🤦‍♂️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrGizMo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Iemand tips hoe je met die Super Saloons rijdt in de Builders Cup? Heb de AI al van 7 naar 5 moeten zetten en in de top 8 starten om kans te maken.

Heb de Porsche maar in tegenstelling tot in het echt is dit ding geen bocht om te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Ik hoop dat ze ervoor gaan kiezen dat je setups kunt aanpassen dan wel dat de maker daarvoor kan kiezen. Ik kan niet van scratch af aan een setup maken. Maar ik zou het wel tof vinden om van een goede setup van iemand een nog betere setup te maken die mij persoonlijk meer ligt.

Blijf vooral wel hangen bij de stock races. Die races met zelf upgrades en tunes etc zijn niet aan mij besteedt :)

[ Voor 24% gewijzigd door uchiha tijntje op 24-10-2023 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:44

Davidson

Porsche fan

Beakzz schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 18:25:
[Afbeelding]

Mijn oplossing voor de staat van deze Forza (vooral career) en ik vermaak mij best 😅 de career voelt al zoveel completer door Jeremy Clarkson die af en toe een verhaaltje heeft over een auto, de races aan elkaar gepraat worden en een Google like worldmap zo dat je een beetje een gevoel krijgt waar je gaat racen. En gewoon upgraden zoals je zelf wenst \o/

Ook van die kleine dingen als dat je een showcase van je huidige auto krijgt als je afk in het menu staat en meer van dat soort details. We zijn er zeker niet op alle vlakken op vooruit gegaan de afgelopen 12 jaar imo.

Het ziet er wat minder uit natuurlijk, maar zeker niet lelijk en ik teken toch voor de fake ray tracing als ze zich dan weer op de gameplay kunnen focussen (ik weet het). Ook zie ik niet veel verschil in de AI na een paar races, maar dat kan nog komen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie herinneringen aan Forza 4! Was mijn eerste Forza en eigenlijk ook wel de beste tot nu toe 8)

Desktop config | YouTube kanaal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:23
Zojuist eerste MP race gedaan. P1 qualify, p6 na de race. Soft bandjes was net niet genoeg voor 7 rondjes Hakone. Balen :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CWvwGBsQFQ5clZOXgFkrAY-7f98=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uxDZuSCZL17bZs6oVctbj36h.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PInN8n5EE2nlQGCrK2miaVwlnfk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NvrLPcQZpmLZwokZNRfkA4gd.png?f=fotoalbum_large

Kan je opgeslagen replays (Xbox) op een of andere manier uit het spel exporteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HachiPudi
Phusebox schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 19:22:
Iemand tips hoe je met die Super Saloons rijdt in de Builders Cup? Heb de AI al van 7 naar 5 moeten zetten en in de top 8 starten om kans te maken.

Heb de Porsche maar in tegenstelling tot in het echt is dit ding geen bocht om te krijgen.
Brake bias stukje naar achter, hoeft maar een paar tikjes. Als je bij uitaccelereren ook wat meer draai wil een diff upgrade en die op accel wat hoger instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HachiPudi
PdeBie schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 20:56:
[...]

Kan je opgeslagen replays (Xbox) op een of andere manier uit het spel exporteren?
Ben niet bekend met Xbox dus geen idee, maar replays van online races zijn op het moment toch stuk. Groot kans dat je niets aan die replay hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Exactor it schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 17:52:
[...]

Ik zie het niet? Een vakje naar links is dus eigenlijk meteen naar de race gaan. Bij 'mijn rivaal' staat nu dus een vriend en als ik daar op klik kan ik dat ook niet wijzigen. Via de ranglijst kan ik eventueel iemand anders selecteren, maar als ik die tijd dan verbeter, krijg ik niet automatisch een snellere ghost...

Zie ik iets over het hoofd?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oqHw5PzKRHdp4IORNsKGuHgvZ0I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wgSUIzWPuLHSRWNwafxVaofu.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p3I2bL8WGbwyHhCtdN2M6FZKI44=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EOZ2woxYk9yu3DJiLS3KTYwG.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PdeBie
  • Laatst online: 21:23
Photo mode ook weer ontdekt :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OTfwF9B6jQ3UjAGHhqtUHHvpPBo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/t1rucD13EfTcpjY59XeQ5EjZ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ymjrPzgfwKu9ltUX1qR29oJjsBU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3HtdKFcsOdIeTm2RrUIcRaYB.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21:18
Timbox88 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 21:39:
[...]

Ik zie het niet? Een vakje naar links is dus eigenlijk meteen naar de race gaan. Bij 'mijn rivaal' staat nu dus een vriend en als ik daar op klik kan ik dat ook niet wijzigen. Via de ranglijst kan ik eventueel iemand anders selecteren, maar als ik die tijd dan verbeter, krijg ik niet automatisch een snellere ghost...

Zie ik iets over het hoofd?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
IK snap het ook niet meer. Ik had net wel steeds een nieuwe rival maar ik had geen vrienden met een tijd op die baan/klasse. Misschien werkt het alleen als je vrienden niet zo actief zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Wat is het toch leuk als je nadat je door iemand er af bent gebeukt je diegene na een comeback heel clean inhaalt en je rijdt hem in 3 bochten helemaal zoek dat die überhaupt niet eens meer een divebomb kan proberen :P. Zelfde gevoel als je degene die jou net heeft teabagt in Halo ninjat :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
uchiha tijntje schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 23:22:
Wat is het toch leuk als je nadat je door iemand er af bent gebeukt je diegene na een comeback heel clean inhaalt en je rijdt hem in 3 bochten helemaal zoek dat die überhaupt niet eens meer een divebomb kan proberen :P. Zelfde gevoel als je degene die jou net heeft teabagt in Halo ninjat :p
Heb je mazzel gehad. Meestal als ik er dan weer naast kwam had ik meteen een auto in mijn zijkant.

Ik vermaak me wel met de single player en als die klaar is verder naar een ander spel. Heb de multiplayer echt opgegeven. Misschien over een paar maanden als de hype er af is voor de gratis spelers.

Gelukkig is de bug opgelost waardoor ik niet verder kon in career. Verder ben ik nog wel maand of twee zoet met alle singleplayer content schat ik zo.

[ Voor 9% gewijzigd door Phusebox op 25-10-2023 05:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrGizMo
PdeBie schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 20:56:
Zojuist eerste MP race gedaan. P1 qualify, p6 na de race. Soft bandjes was net niet genoeg voor 7 rondjes Hakone. Balen :p

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Evt via xbox systeem zelf opnemen? Maar dan heb je wel usb stick of hdd nodig :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timbox88
Exactor it schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 21:46:
[...]

IK snap het ook niet meer. Ik had net wel steeds een nieuwe rival maar ik had geen vrienden met een tijd op die baan/klasse. Misschien werkt het alleen als je vrienden niet zo actief zijn.
Ja daar lijkt het op, maar dat is supervaag toch haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
uchiha tijntje schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 23:22:
Gisterenavond 4 MP's gereden, alle 4 top 5 quali.. 3 niet eens top 10 geëindigd. Eerste bochten werd ik er gewoon uit gebeukt. Meestal kom je dan terug op de laatste plaats, begin je met je inhaalrace.. geraak je niet door de middenmoot omdat die het niet kunnen verdragen dat je sneller bent, en je dus in de volgende bocht divebomben, of gebruiken als muur om er terug voorbij te geraken. Ik ben hierdoor ook gezakt naar categorie 'B', was al 'A', want ik mocht ook nog de penalties slikken.. Ik hoop vanavond op meer fair races zodoende ik terug wat kan opklimmen en betere lobbies terecht kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
RigolleM schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 13:12:
[...]

Gisterenavond 4 MP's gereden, alle 4 top 5 quali.. 3 niet eens top 10 geëindigd. Eerste bochten werd ik er gewoon uit gebeukt. Meestal kom je dan terug op de laatste plaats, begin je met je inhaalrace.. geraak je niet door de middenmoot omdat die het niet kunnen verdragen dat je sneller bent, en je dus in de volgende bocht divebomben, of gebruiken als muur om er terug voorbij te geraken. Ik ben hierdoor ook gezakt naar categorie 'B', was al 'A', want ik mocht ook nog de penalties slikken.. Ik hoop vanavond op meer fair races zodoende ik terug wat kan opklimmen en betere lobbies terecht kom.
Gelukkig iemand anders die hetzelfde probleem heeft als mij. Ik ben gestopt met multiplayer, te frustrerend. Hopelijk zijn alle spelers die niet fair willen spelen over een tijdje weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
Phusebox schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 13:15:
[...]

Gelukkig iemand anders die hetzelfde probleem heeft als mij. Ik ben gestopt met multiplayer, te frustrerend. Hopelijk zijn alle spelers die niet fair willen spelen over een tijdje weg.
Er was wel altijd één of andere pipo bij, die gewoon in de eerste bocht zich er in smeet, en 3 tot 5 auto's meesleurde... Ik zag ook vaak dat de top 3 van de quali een DNF hadden, die hielden het nog sneller voor bekeken, ik reed tenminste nog mijn race uit... met wellicht een slechte klassificatie als gevolg. Heeft de race vroegtijdig verlaten gevolgen voor de klassificatie? Ik vind het altijd zonde van de tijd dat je een paar rondjes practice, dan 3 rondjes quali.. en dan bij de race na 1 ronde moet verlaten. Ik oefen dan liever wat verder op mijn bochtenwerk en clean racen.. want een meute voorbij steken is wat anders dan 1 auto....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jordy8
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:07
[...]

Hoe lager je in de safety rating terecht komt hoe erger het in theorie wordt natuurlijk (theorie, want ik vraag mij af of de matchmaking wel goed werkt). Je zou een x aantal races kunnen opofferen om puur aan de safety rating te werken zodat je naar S gaat. Dus geen kwali, niet vechten om positie en puur in uitwijk modus rijden :P

Helaas is het in Forza gewoon een stukje erger dan bij andere racegames/sims, maar idioten heb je helaas overal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Jordy8 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 13:24:
[...]
Hoe lager je in de safety rating terecht komt hoe erger het in theorie wordt natuurlijk (theorie, want ik vraag mij af of de matchmaking wel goed werkt). Je zou een x aantal races kunnen opofferen om puur aan de safety rating te werken zodat je naar S gaat. Dus geen kwali, niet vechten om positie en puur in uitwijk modus rijden :P
Ja ik probeer clean te rijden en voorbij te gaan, maar je bent inderdaad afhankelijk van de andere partij.. jammer dat het penalty systeem niet altijd correct is. Ik kan er toch weinig aan doen dat ze achteraan inrijden, of mij gebruiken als muur.
Voor het behalen van de racecraft achievement heb ik inderdaad een paar races achteraan gestart. Vond ik eigenlijk ook wel leuk, dit ga ik vanavond nog eens overdoen, maar dan focus op incident vrije races 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HachiPudi
Gister ook wat online races gedaan in de touring cars.

Eentje op korte Silverstone layout waar men na een paar ronden nog steeds dacht rechtdoor te kunnen gaan na Maggotts ofzo. Paar penalties te pakken gehad voor in de buitenbocht gebeukt worden, maar ook een paar keer wat later ingestuurd en iemand op de remmen voor me uit zien glijden (:

Daarna op Watkins Glen, wonder boven wonder werd daar meer ruimte gelaten voor elkaar. Ging alleen zelf een stukje teveel naar rechts terwijl daar iemand z'n neus nog had. Rondje draaien en weer achteraan beginnen. Verder wel wat contact maar geen opmerkelijke dingen.

Ben nu van S naar A rating. Had o.b.v. aantal contact en penalties wat ik tot nog toe heb gehad (ook al in eerdeere races, en terecht danwel onterecht) wel naar B gemogen denk ik.

Penalty systeem laat i.i.g. nog wel wat te wensen over. Is moeilijk te zien of dat systeem niet strict genoeg is of dat de matchmaking inderdaad nog niet klopt. Hoop dat ze daar bij T10 wel zicht op hebben, maar daar heb ik niet het volle vertrouwen in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZL900
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 20:37
Ik vermaak mij ook prima, heb pas 1x een leuke online lobby gehad waar fair werd gereden.
Van het weekend mijn nieuwe pc in elkaar gezet van amd 3600 en 3070ti naar een 7800x3d en een 7800xt.
Haal wel wat hogere fps (minder dan ik had verwacht) maar die Shaders.

Ik moet nu elke keer 2-3 min shaders laden voor ik de game kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HachiPudi
ZL900 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 13:43:

Ik moet nu elke keer 2-3 min shaders laden voor ik de game kan spelen.
Heb ik na iedere boot ja. Als dat een keer is gebeurd en ik herstart het spel zonder mn PC uit te hebben gezet gaat hij wel meteen door.

Heb ook een AMD gpu, zou daar misschien aan kunnen liggenin combinatie met dit spel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
HachiPudi schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 13:42:
Eentje op korte Silverstone layout waar men na een paar ronden nog steeds dacht rechtdoor te kunnen gaan na Maggotts ofzo. Paar penalties te pakken gehad voor in de buitenbocht gebeukt worden, maar ook een paar keer wat later ingestuurd en iemand op de remmen voor me uit zien glijden (:
Ik vind het ook raar dat ze daar nog fouten maken, ik heb het ook voorgehad, maar enkel in practice/quali in de eerste ronde omdat ik er niet had op gelet, maar in de race... |:( Ook bij Barcelona heb ik al voorgehad tijdens practice/quali... wellicht te lang met Codemasters/EA F1 gereden, of te lang geleden dat ik nog FM gereden heb :)
Daarna op Watkins Glen, wonder boven wonder werd daar meer ruimte gelaten voor elkaar. Ging alleen zelf een stukje teveel naar rechts terwijl daar iemand z'n neus nog had. Rondje draaien en weer achteraan beginnen. Verder wel wat contact maar geen opmerkelijke dingen.
Klinkt bekend in de oren.. ik heb het meestal vlaggen bij die chicane.. als er nog veel auto's achter mij zitten rijdt er wel altijd iemand mij aan... en moet ik regelmatig uitwijken door het gras om uit de chicane te geraken, want sommigen remmen daar als gek.. Heb Watkins Glen nog nooit zonder penalties afgewerkt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZL900
HachiPudi schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 13:53:
[...]

Heb ik na iedere boot ja. Als dat een keer is gebeurd en ik herstart het spel zonder mn PC uit te hebben gezet gaat hij wel meteen door.

Heb ook een AMD gpu, zou daar misschien aan kunnen liggenin combinatie met dit spel.
Nee, iederekeer als ik het spel opnieuw start moet ik 2-3 min shaders laden.
Schijnt aan de amd drivers te liggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Riqy
  • Laatst online: 09-09 11:01
RigolleM schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 13:29:
[...]

Ja ik probeer clean te rijden en voorbij te gaan, maar je bent inderdaad afhankelijk van de andere partij.. jammer dat het penalty systeem niet altijd correct is. Ik kan er toch weinig aan doen dat ze achteraan inrijden, of mij gebruiken als muur.
Voor het behalen van de racecraft achievement heb ik inderdaad een paar races achteraan gestart. Vond ik eigenlijk ook wel leuk, dit ga ik vanavond nog eens overdoen, maar dan focus op incident vrije races 8)
De laatste races die ik zelf online heb gedaan ben ik ook achteraan gestart, mooi afwachten op de grote clash in een van de eerste bochten en vervolgens win je direct een plek of 5-10
Verbaas me wel hoe heftig sommige van de middenveld rijders verdedigen, ze rijden 5-8 seconden per ronde langzamer, maar je komt er gewoon niet "normaal" omheen. Als ze zelf geen fout maken soms maar een klein beetje helpen door gewoon het stuur stijf te houden en ze geen ruimte te geven, dan verdwijnen ze vaak vanzelf wel.

Op bovenstaande manier toch al een paar keer een top 5 finish gehaald vanaf achteraan, voelt dan toch ook wel als een succes op die manier *O* -O-

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HachiPudi
ZL900 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 14:42:
[...]

Nee, iederekeer als ik het spel opnieuw start moet ik 2-3 min shaders laden.
Schijnt aan de amd drivers te liggen
Welke versie draai je? Ik ben teruggegaan naar 23.9.1 omdat ik heel erg inconsistente performance had met 23.10 versies. Ging zomaar van 100+ fps naar rond de 50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZL900
HachiPudi schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 15:07:
[...]

Welke versie draai je? Ik ben teruggegaan naar 23.9.1 omdat ik heel erg inconsistente performance had met 23.10 versies. Ging zomaar van 100+ fps naar rond de 50.
op 23.9.1 draait de 7800xt niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrGizMo
[...]

Zag op een reddit wel een mooie post. Als ze willen beuken gewoon op pauze drukken, ben je meteen ghost en schieten ze door je heen _O- _O-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nielless
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11-09 19:56

Nielless

Born at a very young age.

MrGizMo schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 18:17:
[...]

Zag op een reddit wel een mooie post. Als ze willen beuken gewoon op pauze drukken, ben je meteen ghost en schieten ze door je heen _O- _O-
Kwam m net tegen inderdaad hahahah
https://www.reddit.com/r/forza/s/Tka3Qy4KuJ

XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
Dit was hem idd! Blijft geweldig mooi dat het werkt ook _O-

edit:

https://www.reddit.com/r/...ref=share&ref_source=link

Ook wel fijn dat we bijna tot geen uitleg hebben gehad over dit (Alleen de Acura was zeker dacht ik )

[ Voor 30% gewijzigd door MrGizMo op 25-10-2023 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Dus bepaalde auto's kun je alleen krijgen door bepaalde tours in een specifieke periode te voltooien?
Zonder dat er in het spel ook maar iets over gezegd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
Phusebox schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 05:34:
Dus bepaalde auto's kun je alleen krijgen door bepaalde tours in een specifieke periode te voltooien?
Zonder dat er in het spel ook maar iets over gezegd wordt?
Lijkt er idd sterk op ja. Bedoel die Acura hebben we melding van gehad maar van die Audi totaal niet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
MrGizMo schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 06:55:
[...]

Lijkt er idd sterk op ja. Bedoel die Acura hebben we melding van gehad maar van die Audi totaal niet :X
Melding? Misschien moet je zoiets gewoon duidelijk in je interface zetten. Zal wel aan mij liggen, maar ik ben niet 24/7 aan het kijken of Turn 10 ergens op een obscure plek een lijstje heeft gepost met welke auto je wanneer kunt unlocken.

Gaming in 2023... 6 jaar development tijd maar een UX afdeling was te duur waarschijnlijk :+

Denk dat de downside van GamePass steeds meer naar boven komt in 1st party titels.

Ik vermaak me wel met wat rondjes rijden maar uiteindelijk zal ik weer snel teruggaan naar andere race games waarschijnlijk. De single player career voelt mij teveel als grinden. Ik ben steeds met auto's aan het rijden waarmee ik helemaal niet wil rijden in de hoop op wat beters.

Qua graphics heb ik nu gewoon gekozen een stap terug te doen en dan draait het stabiel in single player tussen de 90 en 120 fps.

Wat ze wel goed hebben gedaan is het effect van zonlicht. Je hebt echt eens het gevoel verblind te worden maar nog net genoeg te kunnen zien. Dat heb ik nog bij geen andere game gehad.

[ Voor 45% gewijzigd door Phusebox op 26-10-2023 08:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:51
Voor de Acura is er nog tot 16 november toch? Maar welke Audi gaat het om?

Hebben er nog meer mensen hier trouwens zo'n problemen met Virginia International Raceway? Wat een ongelofelijke schijtbaan zeg :+ Veel te smal, maar vooral de bochten zijn praktisch onzichtbaar doordat alles zo vlak is. Moet de baan nog een keer proberen in Free Play met wat andere weer/tijdinstellingen, heb deze in career mode alleen nog maar gekregen met noon, clear weather. Dan heb je dus nul schaudwen op deze baan en bocht tien zie ik dan simpelweg niet. En het gras zakt daar direct na het asfalt hard naar beneden. Woooosh :+

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/46/Virginia_International_Raceway_-_Full_Course.svg/1280px-Virginia_International_Raceway_-_Full_Course.svg.png

Track limit markers en raceline voor deze baan maar op 'altijd aan' gezet, helpt een klein beetje.

[ Voor 9% gewijzigd door Melkunie op 26-10-2023 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Melkunie schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 08:22:
Voor de Acura is er nog tot 16 november toch? Maar welke Audi gaat het om?

Hebben er nog meer mensen hier trouwens zo'n problemen met Virginia International Raceway? Wat een ongelofelijke schijtbaan zeg :+ Veel te smal, maar vooral de bochten zijn praktisch onzichtbaar doordat alles zo vlak is. Moet de baan nog een keer proberen in Free Play met wat andere weer/tijdinstellingen, heb deze in career mode alleen nog maar gekregen met noon, clear weather. Dan heb je dus nul schaudwen op deze baan en bocht tien zie ik dan simpelweg niet. En het gras zakt daar direct na het asfalt hard naar beneden. Woooosh :+

[Afbeelding]

Track limit markers en raceline voor deze baan maar op 'altijd aan' gezet, helpt een klein beetje.
Heb het altijd al een verschrikkelijke baan gevonden. Net als Nordschleife, maar daar ben ik ook de enige in volgens mij. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoksbrood
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-09 12:43
Melkunie schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 08:22:
Hebben er nog meer mensen hier trouwens zo'n problemen met Virginia International Raceway? Wat een ongelofelijke schijtbaan zeg :+
@MAX3400 heeft ook alléén maar liefde voor deze baan O-)

Ik vind hem wel gaan, niet de leukste baan maar zitten wel een paar gave gedeeltes in. Enige is dat het een redelijk smal circuit is, dus extra opletten met inhalen/ingehaald worden.

[ Voor 23% gewijzigd door Stoksbrood op 26-10-2023 08:30 ]

XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Phusebox schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 08:24:
[...]

Heb het altijd al een verschrikkelijke baan gevonden. Net als Nordschleife, maar daar ben ik ook de enige in volgens mij. :o
Hier nog een nordschleife hater!

Ik hou juist van al die korte banen...die ik met mijn beperkte tijd gewoon blind kan leren te rijden (en Spa is natuurlijk een favorietje)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:06
Nordschleife is mijn dagelijkse fix. Fantastische baan.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkunie
Nutterd schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 08:37:
[...]

Ik hou juist van al die korte banen...die ik met mijn beperkte tijd gewoon blind kan leren te rijden (en Spa is natuurlijk een favorietje)
Laatste dagen wat begonnen met auto's tunen, daarom héél veel Lime Rock Park gereden. Fijn baantje! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Gisteren aangekomen bij een nieuwe divisie genaamd de premium performance, ben voor de Porsche gegaan :)

[ Voor 17% gewijzigd door G_Dragon op 26-10-2023 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-09 20:40
Ik heb met de Xbox controller dat ik met de triggers wat je voortdurend gebruikt dat ik last krijg van mijn wijsvinger en dat met name de rechter omdat je daar voortdurend mee gas geeft. Vooral het stuk wat ik omcirckeld heb.

Zie foto: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j1hFItUz6K-enSvLVXT4pwoqStw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N9glw9zk7Z08ebhfuChlBy5g.jpg?f=fotoalbum_large

Doe ik wat verkeerd, erg veel druk geef ik namelijk ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
G_Dragon schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 08:48:
Gisteren aangekomen bij een nieuwe divisie genaamd de premium performance, ben voor de Porsche gegaan :)
Sterkte 8)
Ik had ook de Porsche gekozen maar kon er helemaal niks mee.Tegen de tijd dat ie enigszins een bocht in te sturen is ben je bij het eind van de tour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Phusebox schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 09:00:
[...]

Sterkte 8)
Ik had ook de Porsche gekozen maar kon er helemaal niks mee.Tegen de tijd dat ie enigszins een bocht in te sturen is ben je bij het eind van de tour.
Oef dat klinkt niet goed, ik hoop dat ik er geen spijt van ga krijgen....
Welke auto was dan beter geweest :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
G_Dragon schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 09:00:
[...]

Oef dat klinkt niet goed, ik hoop dat ik er geen spijt van ga krijgen....
Welke auto was dan beter geweest :X
Geen idee. Zal aan mijn rijstijl liggen. Of gebrek aan kunde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Phusebox schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 09:02:
[...]

Geen idee. Zal aan mijn rijstijl liggen. Of gebrek aan kunde.
Oh dat zal heel goed kunnen, daar kan ik alleen niet over oordelen.
Ik moet zelf ook nog wel erg wennen aan de besturing, ergens mis ik daarin iets maar wat? Geen idee...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkunie
rutgergron schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 08:52:
Ik heb met de Xbox controller dat ik met de triggers wat je voortdurend gebruikt dat ik last krijg van mijn wijsvinger en dat met name de rechter omdat je daar voortdurend mee gas geeft. Vooral het stuk wat ik omcirckeld heb.

Zie foto: [Afbeelding]

Doe ik wat verkeerd, erg veel druk geef ik namelijk ook niet.
Gewoon minder gas geven, opgelost :+

Maar serieuzer, heb er zelf geen last van. Rij meestal met stuurtje, maar soms pak ik de controller voor de relaxte aanklooimomenten. Merk dat ik dan wel veel wissel met hoe ik de controller vast heb, voor de gastrigger varieer ik dan met met alle drie de kootjes van wijsvinger, en voor lange straights stap ik soms even over op de ringvinger. Misschien het proberen waard :)
Pagina: 1 ... 21 ... 26 Laatste