Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464
Ja ik zie nog wel .5 sec verbetering mogelijk maar meer niet.Nutterd schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 12:30:
Net ff flink zitten trappen op die Rivals, ondanks dat de auto en de baan (net als alle niet europese banen) me niet ligt toch tevreden met de 2.06.2...@Phusebox kreeg ik net niet te pakken helaas!
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Was ook een x flink sneller maar kreeg in de laatste bocht (onverwacht) onderstuur waardoor ik niet meer kon corrigeren maar eel halve seconde sneller was het zeer zeker niet!Phusebox schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 12:36:
[...]
Ja ik zie nog wel .5 sec verbetering mogelijk maar meer niet.
Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464
M'n eigen Rating is S-47XX, dus ik had niet gedacht dat ik ze zo gauw tegen zou komen, maar helaas toch.
Laatste 1,5 ronde van de race is opgenomen. Zie link:
https://gamerdvr.com/gamer/kimi-nl/video/180883788
Hij heeft in de laatste ronde z'n penalty vergroot van 1.7 naar 2.4 seconden (zie 0:44) , waar ik zelf ruim binnen zit.
In de hairpin verremd hij zich, (0:55) waarna ik zijdelings kan komen en hij mij bewust ramt over de zijkant.
En vervolgens glijdt hij de baan af in de laatste bocht voor de finish (op 1:26), omdat zijn banden kapot zijn (ik dacht dat hij op Medium startte, tov Hard van de kopgroep. Hij is buiten de top 10 gestart, dus weet het niet heel zeker.
Hij remt vervolgens bewust extra hard om mij in hem te laten crashen (ik stuur wel richting hem zie ik) waarna we beide ingehaald worden en ik alsnog 5e wordt ipv 4e.
Toch bijzonder jammer van een leuke inhaalrace, omdat ik mijzelf van P3 naar P12 spinde...
Respect to the man in the icecream van!
Maar goed, een kneus blijft het, voor dit soort spelers is de Report Player optie uitgevonden
Heel wat anders: wat is dat voor hysterische lijn langs de baan
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Heb je dat al eens geprobeerd? Is dusdanig ruk ingericht dat je ongeveer een half uur en 16 screenshots moet opofferen voordat je tot een goede "report" kan komen.BM schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 13:54:
Maar goed, een kneus blijft het, voor dit soort spelers is de Report Player optie uitgevonden
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Nee, dat had ik nog niet, en ik begrijp nu dat ik me ook beter de moeite kan besparenMAX3400 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 13:55:
[...]
Heb je dat al eens geprobeerd? Is dusdanig ruk ingericht dat je ongeveer een half uur en 16 screenshots moet opofferen voordat je tot een goede "report" kan komen.

Vroegah kon dat heel eenvoudig via het Xbox dashboard zelf als ik het me goed herinner
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Haha wat een faalhaas zegEstoque schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 13:42:
Gisteravond voor het eerst online een serieuze sneu-neus tegen gekomen in Forza Motorsport.
M'n eigen Rating is S-47XX, dus ik had niet gedacht dat ik ze zo gauw tegen zou komen, maar helaas toch.
Hij heeft in de laatste ronde z'n penalty vergroot van 1.7 naar 2.4 seconden (zie 0:44) , waar ik zelf ruim binnen zit.
In de hairpin verremd hij zich, (0:55) waarna ik zijdelings kan komen en hij mij bewust ramt over de zijkant.
En vervolgens glijdt hij de baan af in de laatste bocht voor de finish (op 1:26), omdat zijn banden kapot zijn (ik dacht dat hij op Medium startte, tov Hard van de kopgroep. Hij is buiten de top 10 gestart, dus weet het niet heel zeker.
Hij remt vervolgens bewust extra hard om mij in hem te laten crashen (ik stuur wel richting hem zie ik) waarna we beide ingehaald worden en ik alsnog 5e wordt ipv 4e.
Toch bijzonder jammer van een leuke inhaalrace, omdat ik mijzelf van P3 naar P12 spinde...

Nouja, hij is wel bewust bezig geweest om hem van de baan af te tikken. Vooral vanwege de penalty denk ik zodat ie nog wat voorsprong kon opbouwenBM schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 13:54:
@Estoque De truc is wel een beetje om daar op te leren anticiperen. Gezien de rest van zijn gedrag had je kunnen voorzien dat ie je op het rechte stuk niet netjes links voorbij liet komen. Ik had geloof ik geprobeerd of ie in een dummy zou trappen, en er dan aan de andere kant voorbij gaan.
Valt denk ook weinig tegen te doen
Dat zijn de Tracklimits, die zet ik bij banen die ik niet ken aan. Zeker met die penalty's is het een handig iets om te kunnen weten hoever je de auto naar buiten kunt laten lopen.[b]BM in "[XSX/PC] Forza Motorsport"
(ik heb nooit geraced in FM6 en FM7, los van de verplichte races. Dus het gros van de banen ken ik enkels als driftbaan/lijn).
Wat een ongelooflijke sneuneus. Zelf zit ik nog in A en kom je ze in veelvoud tegen. Ik kijk als eerste naar de straftijd van zo'n iemand en mocht die groot genoeg zijn blijf ik er wel achter. Of ik ga hele andere racelijnen rijden in de hoop dat hij (of zij) zo vaak achterom gaat kijken waar ik nu weer uihangt dat die persoon zich een keer grandioos verremt.
Nu ben ik zelf zeker niet de snelste ( meer de Latifi of Sargeant van de F1) en rij eigenlijk altijd in het midden/achterveld dus daar heb je er nog meer last van. Zelf probeer ik altijd zo clean mogelijk te rijden.
Of ik ben het gewoon verleerd sinds ik m'n simrig heb en dus enkel nog racegames op m'n simulator speel met stuur...
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
#captainobvious Je hebt simsteering wel uitgezet he?Rivanov schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 14:56:
Ik kan dit spel echt totaal niet meer met controller spelen. Bij het minste of geringste tegensturen, vliegt de auto alle kanten op. Ja, heb al met deadzones gespeeld etc. Maar krijg totaal geen goed gevoel met controller.
Of ik ben het gewoon verleerd sinds ik m'n simrig heb en dus enkel nog racegames op m'n simulator speel met stuur...
Xbox
Ik kan dit ook alleen maar met m'n stuur hoor. Controller is een no-go voor mij, het is Horizon niet.Rivanov schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 14:56:
Ik kan dit spel echt totaal niet meer met controller spelen. Bij het minste of geringste tegensturen, vliegt de auto alle kanten op. Ja, heb al met deadzones gespeeld etc. Maar krijg totaal geen goed gevoel met controller.
Hebben er meer mensen hier last van dat hun versnellingspook niet herkend wordt?
Ik heb een fanatec shifter, maar als ik Sequentieel schakel pakt hij hem wel. wil ik de 6-bak gebruiken, pakt hij hem niet meer. (deed hij eerder wel).
Heel eerlijk merk ik daar ook weinig verschil in. En aangezien deze setting ook doorwerkt op de PC, vind ik dat irritant om telkens aan te passen. Dus laat die op Simulation staan. Speel de game uiteindelijk het meest op PC.BM schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 14:59:
[...]
#captainobvious Je hebt simsteering wel uitgezet he?
Om het helemaal "uit te sluiten" zal ik straks nog eens Normal steering gebruiken op de Xbox.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik heb het volgens mij in eerdere versies wel eens geprobeerd, en dat maakt het voor (met controller) onspeelbaar, terwijl ik op 'normal' echt prima kan corrigeren, en het echt heel speelbaar is. Dat jij geen verschil zou merken verbaasd me, dus ben benieuwd wat je ervaringen straks zijnRivanov schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 15:36:
[...]
Heel eerlijk merk ik daar ook weinig verschil in. En aangezien deze setting ook doorwerkt op de PC, vind ik dat irritant om telkens aan te passen. Dus laat die op Simulation staan. Speel de game uiteindelijk het meest op PC.
Om het helemaal "uit te sluiten" zal ik straks nog eens Normal steering gebruiken op de Xbox.
Xbox
Wordt je niet gek van die landingsbaanlichten naast de baan? Ik kan er niet aan wennenEstoque schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 13:42:
Gisteravond voor het eerst online een serieuze sneu-neus tegen gekomen in Forza Motorsport.
XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™
Ik heb liever een keer tracklimits aan mijn broek dan dat ik naar die waxinelichtjes zit te kijken, ik vind ze in beide opties uiterst irritant.
Na 3 van de 8 rondjes had ik het gebeuk ver achter me gelaten en kon ik vrij makkelijk naar p5 rijden
Misschien moet T10 een systeem gaan hanteren dat rijders die na één rondje al 6 sec!!! Penalty hebben gelijk verwijderd worden van de server,en wat mij betreft meteen een ban.
PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL
Ik kan dus Telemetry en Mute niet gebruiken omdat ik die knoppen niet heb.
Heb het wel aanstaan in de opties dat ik ze in multiplayer wil zien, en gemapped. Maar er gebeurt niks.
Na 8 rondjes 2.08.6 met de xbox controllerPhusebox schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 12:36:
[...]
Ja ik zie nog wel .5 sec verbetering mogelijk maar meer niet.
Vannacht weer nieuwe Featured Rival, denk ik zo maar.
Als ik thuis ben eens kijken of ik die Mazda formula auto eigen kan maken als voorbereiding op de league
[ Voor 7% gewijzigd door uchiha tijntje op 18-10-2023 20:56 ]
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Kan aan mij liggen maar volgens mij heb ik sinds de patch wel heel erg inconsistente performance op Laguna Seca. Gaat afhankelijk van de bochten van 50 tot 120 fps. Dat was me eerder niet zo opgevallen, maar dit is wel heel stotterend zo.
Edit: Schijnt ook aan AMD GPU driver versie te kunnen liggen. Morgen maar eens een oudere proberen.
[ Voor 11% gewijzigd door HachiPudi op 18-10-2023 22:40 ]
Zonder tune nog steeds? Ik ga bij de volgende featured weer kijken hoe ver ik kom zonder tunen (behalve als het zo een power car uit de VS is. Ik wil racen niet ijsschaatsen. De VIP rival track heb ik niet eens vaker dan één rondje geprobeerd. Wat een wagen is dat om stock te rijden)MAX3400 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 19:10:
2.05.8xx op Road... Ben er klaar mee
Vannacht weer nieuwe Featured Rival, denk ik zo maar.
Leuk vest.D-Ed schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 22:46:
Forza klapt er heel de avond al uit tijdens multiplayer.. Anderen ook last van? Update van like m’n vestje zo lijkt het…
Geen last van gehad op PC. Wel van andere dingen. (Mezelf o.a.)
Had ik ook, nadat ik 2 keer 1ste kwalificeerde.. pc versie is echt in betafaseD-Ed schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 23:06:
Nu al vier keer laadsxherm in beeld en geen optie om banden/brandstof te kiezen…
Hier Series X. Voor de update nergens last van en las ik hier alleen maar over de klachten.. Vanavond was het echt drama.. Alsof ze nog maar 30% servercapaciteit hebben..MariusV schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 23:50:
[...]
Had ik ook, nadat ik 2 keer 1ste kwalificeerde.. pc versie is echt in betafase
Na de quasi meteen een laatscherm van een minuut zodat je niet meer je fuel en banden kunt aanpassen.. Super lange laadtijden.. Op Spa zo lang moeten wachten dat je nog maar 5 minuten hebt voor je oefen/quali ronden (A klasse -> snelste tijd was 2.35 dus je kon maar 1 ronde doen.. aangezien je ook nog dat opwarm stuk hebt

We gaan er echt op vooruit met die live service games!!
Begrijpelijk! Ik heb tegenwoordig SF 'S' dus op zich okay maar als ik met iemand speel met een lagere rating dan is het raak inderdaad. Op een één of andere manier ben ik toch door die ellende heen gekomen want ik had vorige week ook nog rating 'B'.. Als ik van de baan wordt gebeukt dan strijd ik overigens net zo lief voor plek 12 of zo..Phusebox schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 20:15:
Pff het is echt niet te doen online hoor. Weet niet wat jullie voor lobbies hebben maar hier is het dikke stront allemaal.
Safety rating B en ik heb niemand geraakt uit mezelf de afgelopen races. Net weer op Spa een groot drama.
Pff rage quit. Ik heb echt nog nooit zo'n slecht volk online gezien en belachelijk penalty systeem.
Ik geef multiplayer op. Klaar mee. De league zal ik me ook maar uitschrijven want blijkbaar ligt het aan mij als mensen je divebomben in de chicane en ik 4 sec penalty krijg en achterstevoren van de laatste plek opnieuw mag beginnen.
Beetje Kevin Magnussen stijl

Probleem is alleen dat je niet elke keer die penalty krijgt. 6 sec heb ik zelf nog nooit gezien en al helemaal niet na de eerste rondeskreppiedoe schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 16:42:
Misschien moet T10 een systeem gaan hanteren dat rijders die na één rondje al 6 sec!!! Penalty hebben gelijk verwijderd worden van de server,en wat mij betreft meteen een ban.
Verder wel eens met je hoor. Als je er alleen maar op uit bent om te beuken mag je van mij ook meteen uit de lobby.
Ban zal niet gebeuren, krijgen ze teveel gezeik mee

Wel jammer dat je dit allemaal meemaakt. Totaal andere ervaring ook en weet niet of dat aan de SR ligt?Phusebox schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 20:15:
Pff het is echt niet te doen online hoor. Weet niet wat jullie voor lobbies hebben maar hier is het dikke stront allemaal.
Safety rating B en ik heb niemand geraakt uit mezelf de afgelopen races. Net weer op Spa een groot drama.
Pff rage quit. Ik heb echt nog nooit zo'n slecht volk online gezien en belachelijk penalty systeem.
Ik geef multiplayer op. Klaar mee. De league zal ik me ook maar uitschrijven want blijkbaar ligt het aan mij als mensen je divebomben in de chicane en ik 4 sec penalty krijg en achterstevoren van de laatste plek opnieuw mag beginnen.
League is dan wel een ander verhaal he! Die kan je gewoon meedoen natuurlijk, je bent volgens mij snel zat en denk dat we hier wel clean rijden
edit:
online is schijnbaar niet eens zo druk :

[ Voor 3% gewijzigd door MrGizMo op 19-10-2023 06:39 ]
Daar is zeker nog verbetering mogelijk.
Zelf ontwijken is ook niet altijd haalbaar. Hoop ook dat ze de "near" indicator gaan aanpassen of dat Crewchief ondersteuning er ooit komt. Dat is voor mij echt onmisbaar voor close racen.
[ Voor 33% gewijzigd door Phusebox op 19-10-2023 09:25 ]
Hij deed er goed zijn best voor,vond 6 sec nog vrij mildMrGizMo schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 06:33:
[...]
Probleem is alleen dat je niet elke keer die penalty krijgt. 6 sec heb ik zelf nog nooit gezien en al helemaal niet na de eerste ronde
Verder wel eens met je hoor. Als je er alleen maar op uit bent om te beuken mag je van mij ook meteen uit de lobby.
Ban zal niet gebeuren, krijgen ze teveel gezeik mee
Daar zal het feit dat de game in gamepass zit vast wel invloed op hebben.
PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL
Het is erg inconsistent inderdaad. Ik kreeg laatst 2.25 seconden penalty(en zakte daardoor van sr 's naar a) omdat ik bij de start de zijkant een aanzienlijk langzamere auto schampte met de zijkant van mijn auto. Nog voor we de start/finish over waren.MrGizMo schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 06:33:
[...]
Probleem is alleen dat je niet elke keer die penalty krijgt. 6 sec heb ik zelf nog nooit gezien en al helemaal niet na de eerste ronde
Ban zal niet gebeuren, krijgen ze teveel gezeik mee![]()
[...]
Wel jammer dat je dit allemaal meemaakt. Totaal andere ervaring ook en weet niet of dat aan de SR ligt?
League is dan wel een ander verhaal he! Die kan je gewoon meedoen natuurlijk, je bent volgens mij snel zat en denk dat we hier wel clean rijden
edit:
[Afbeelding]
Overigens, ook met de nieuwste Nvidia drivers op de pc lijkt de update de boel te hebben verergert. Waar ik eerst totaal geen problemen had was Laguna Seca gisteravond dramatisch.
Ik wou gisteravond even gaan stoeien met telemetry maar ik wacht daar nog maar even mee.
[ Voor 3% gewijzigd door darkkingll op 19-10-2023 08:00 ]
Gebrek aan online players. De lobbies moeten toch gevuld worden.skreppiedoe schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 07:22:
[...]
Hij deed er goed zijn best voor,vond 6 sec nog vrij mild. Ik blijf het raar vinden dat zulke figuren in dezelfde lobby komen als mensen met een S rating.
[...]
Daar zal het feit dat de game in gamepass zit vast wel invloed op hebben.
In andere sims zie je dit ook. Als ik in de ochtend iRacing opstart, dan zit ik ook bij véél hogere iRatings ingedeeld dan wanneer ik in de avond ga racen. In de ochtend slaapt half Europa nog en zit je dus bij veel Amerikanen en vaak zijn er dan maar één of twee splits. In tegenstelling tot de avonduren waar er wel tientallen splits zijn en het dus eerlijker verdeeld is.
Zelf wil ik eerst de career mode afronden voordat ik online ga racen. Beetje auto’s upgraden en de circuits leren kennen.MrGizMo schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 06:33:
[...]
[Afbeelding]
Lol, ik zie m'n #autocorrect nu pasPhusebox schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 22:48:
[...]
Leuk vest.
Geen last van gehad op PC. Wel van andere dingen. (Mezelf o.a.)

Paar x gecrashed richting Xbox dashboard ook. Gelukkig niet tijdens het rijden.
Gisteren toch ook de nodige rammers meegemaakt online of mensen die opzettelijk het veld gaan afremmen door traag te rijden.
Ik stop er nu voorlopig ook mee en wacht wel even op een volgende patch.
Dat idee heb ik ook. Maar dat kan wel zo lang duren, in mijn geval, dat de lol er voor die tijd al af is. Misschien toch eens online opstarten, kijken wat het doet.PdeBie schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 08:48:
[...]
Zelf wil ik eerst de career mode afronden voordat ik online ga racen. Beetje auto’s upgraden en de circuits leren kennen.
Lang, lang geleden moest ik ook niets weten van online shooters, totdat ik CoD eens online opstarten. De MP was sindsdien ondergeschikt in het gamen.
Die grens ligt nu op 12 seconden ofzo dacht ik? Dan krijg je een DSQ of DNF en ben je gelijk klaar, maar dat kan dus dan ook nog alle rondes durenskreppiedoe schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 16:42:
Gamertag: timmie271
Al getest op normal? Daar zit namelijk een delay in ten opzichte van de Simulation om de snelle veranderde input op een acceptabele manier te verwerken. Niet echt realistisch dat je stuur in een fractie van een seconde van links naar rechts schietRivanov schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 15:36:
[...]
Heel eerlijk merk ik daar ook weinig verschil in. En aangezien deze setting ook doorwerkt op de PC, vind ik dat irritant om telkens aan te passen. Dus laat die op Simulation staan. Speel de game uiteindelijk het meest op PC.
Dit heb ik ook een paar keer gehad, ook al voor de update.Mick3112 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 09:42:
Hier ook negatieve ervaringen sinds de update. Idd elke die error dat je je fuel en banden niet kan veranderen online omdat hij dan in een soort laadloop terecht komt.
Mijn gevoel zegt mij dat dit serverside issues zijn.. komt namelijk alleen voor bij mij als het druk is op de servers (savonds tussen 19 / 22)
@Nielless had van de week iets van 40 seconden penalty in private. Zo kan het dus ook; geen DQ maar alsnog achteraan eindigentimmie271 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 10:07:
[...]
Die grens ligt nu op 12 seconden ofzo dacht ik? Dan krijg je een DSQ of DNF en ben je gelijk klaar, maar dat kan dus dan ook nog alle rondes duren
OnterechtMAX3400 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 10:55:
[...]
@Nielless had van de week iets van 40 seconden penalty in private. Zo kan het dus ook; geen DQ maar alsnog achteraan eindigen
Zie je wel dat hij iedereen eraf beukt!MAX3400 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 10:55:
[...]
@Nielless had van de week iets van 40 seconden penalty in private. Zo kan het dus ook; geen DQ maar alsnog achteraan eindigen
Vooral rechtdoor bij de laatste chicane op Catalunya National vond t spel niet zo leuktimmie271 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 11:15:
[...]
Zie je wel dat hij iedereen eraf beukt!
Klopt echt niet normaal, ook omdat de term werd gezegd: 'build from off the ground'. Daarmee hebben ze het grafische gedeelte niet mee genomen. Anno 2023 is er toch veel meer mogelijk.Guerilla schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 20:24:
Jeetje, wat is het spel grafisch een downgrade vergeleken met de vorige games. Het spel speelt verder wel prima maar ik kan de downgrade niet negeren.
Als je kijkt naar GT7 dat zit op grafisch vlak op hetzelfde niveau terwijl dat spel in 2020 uitkwam. Zelfs Driveclub ziet er nog spectaculairder uit. Omgevingen vallen enorm tegen terwijl daar juist een enorme winst te behalen viel. Maar voor de puristen zal het wel weinig uitmaken.
[ Voor 24% gewijzigd door rutgergron op 19-10-2023 13:13 ]
Tov wat de belofte was valt het (visueel) inderdaad wat tegen. Ook veel te veel glitches, connectieproblemen en voelt het gerushed aan (hoezo moet je aan de start van je flying lap direct in de ankers voor een scherpe bocht of droppen ze je net voor of achter een andere wagen op de baan...?rutgergron schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 13:08:
[...]
Klopt echt niet normaal, ook omdat de term werd gezegd: 'build from off the ground'. Daarmee hebben ze het grafische gedeelte niet mee genomen. Anno 2023 is er toch veel meer mogelijk.
Als je kijkt naar GT7 dat zit op grafisch vlak op hetzelfde niveau terwijl dat spel in 2020 uitkwam. Zelfs Driveclub ziet er nog spectaculairder uit. Omgevingen vallen enorm tegen terwijl daar juist een enorme winst te behalen viel. Maar voor de puristen zal het wel weinig uitmaken.

Als je een punt wilt maken moet je niet liegen. GT7 is in 2022 uitgekomen.rutgergron schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 13:08:
[...]
Klopt echt niet normaal, ook omdat de term werd gezegd: 'build from off the ground'. Daarmee hebben ze het grafische gedeelte niet mee genomen. Anno 2023 is er toch veel meer mogelijk.
Door Forza speel ik ook weer GT7 op de PS4 Pro en ik vind die versie van GT7 oprecht veel mooier dan de huidige versie van Forza Motorsport op de XSX. Ik snap daar echt niets van. Ze hebben zo lang de tijd gehad (denk ik). Hoe kan dat nou...rutgergron schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 13:08:
[...]
Wat ik overigens ook niet snap is dat sommige reviewers stellen dat Forza grafisch op het niveau van GT7 zit (op de PS5 zelfs). Zijn zij blind, of moet ik m'n lenzen na laten kijken?
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
En vergeet Redfall niet, die toevallig recent eindelijk een 60fps modus heeft gekregen (overigens is het daar helemáál raar, want grafisch schijnt de 60fps modus amper te verschillen van de 30fps modus. Wat is daar dan mis gegaan tijdens de ontwikkeling en launch van de game op de XSXD-Ed schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 13:44:
[...]
Tov wat de belofte was valt het (visueel) inderdaad wat tegen. Ook veel te veel glitches, connectieproblemen en voelt het gerushed aan (hoezo moet je aan de start van je flying lap direct in de ankers voor een scherpe bocht of droppen ze je net voor of achter een andere wagen op de baan...?). De core van Forza staat als een huis maar het voelt echt hetzelfde als bij de launch van Halo Infinite, ik verwacht dat ze pas over een jaar of anderhalf de game volledig op de rit hebben staan..

Ik vraag me bijna af of Phil Spencer wel de juiste man op de juiste plek is, met iedere dit soort rare fratsen bij de launch van Xbox exclusives.
Ik geloof dat hij daar zeker goed zit/zat.. Maar het beste wat de Series S en X op dit moment brengen is de hardware.. De games blijven achter tov de belofte helaas (visueel en technisch). Er is genoeg te genieten hoor maar het voelt toch allemaal niet zo steady als de hardware zelf..Rossi46 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 14:05:
[...]
En vergeet Redfall niet, die toevallig recent eindelijk een 60fps modus heeft gekregen (overigens is het daar helemáál raar, want grafisch schijnt de 60fps modus amper te verschillen van de 30fps modus. Wat is daar dan mis gegaan tijdens de ontwikkeling en launch van de game op de XSX).
Ik vraag me bijna af of Phil Spencer wel de juiste man op de juiste plek is, met iedere dit soort rare fratsen bij de launch van Xbox exclusives.
Afijn, vanavond weer gas geven
Gran Turismo 7 blaast Forza Motorsport omver wat mij betreft, zeker op grafisch vlak en dat terwijl ik FM op mijn game pc heb gespeeld met alle registers open. Het ziet er gewoon vlak uit.Rossi46 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 14:03:
[...]
Door Forza speel ik ook weer GT7 op de PS4 Pro en ik vind die versie van GT7 oprecht veel mooier dan de huidige versie van Forza Motorsport op de XSX. Ik snap daar echt niets van. Ze hebben zo lang de tijd gehad (denk ik). Hoe kan dat nou...
Wat ik overigens ook niet snap is dat sommige reviewers stellen dat Forza grafisch op het niveau van GT7 zit (op de PS5 zelfs). Zijn zij blind, of moet ik m'n lenzen na laten kijken?
FM mag, wat mij betreft, in het rijtje ‘fails of the year’ en bewijst maar weer dat het bij Microsoft een zooitje is op dit moment. Ben blij dat ik een aantal maanden geleden afscheid heb genomen van mijn XSX. De PS5, Switch en PC krijgen hier nog wel volop liefde. 🧡
Grafisch valt het absoluut tegen, maar 'fail of the year' vind ik ook wat dramatisch. Heb er zelf (en volgens mij wel meer mensen) namelijk enorm veel plezier mee. Wat ik weer niet had met GT7..Yonix schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 14:33:
[...]
Gran Turismo 7 blaast Forza Motorsport omver wat mij betreft, zeker op grafisch vlak en dat terwijl ik FM op mijn game pc heb gespeeld met alle registers open. Het ziet er gewoon vlak uit.
FM mag, wat mij betreft, in het rijtje ‘fails of the year’ en bewijst maar weer dat het bij Microsoft een zooitje is op dit moment. Ben blij dat ik een aantal maanden geleden afscheid heb genomen van mijn XSX. De PS5, Switch en PC krijgen hier nog wel volop liefde. 🧡
Persoonlijk vind ik FM er dikke prima uit zien, en zie ik zeker een flinke update over FM7, maar het is wel een wat andere stijl.
Xbox
Persoonlijk vind ik GT7 altijd fotorealistischer qua kleurweergave. FM ziet er altijd als een game uit.BM schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 14:55:
Even vooropstellend dat ik GT7 nooit gespeeld heb, maar als ik wat screenshots op zoek lijkt GT7 hetzelfde te doen wat FH5 ook doet, en dat is de kleuren wat opblazen, waar FM voor een wat meer toned down aanpak lijkt te kiezen. Ik kan me dan best voorstellen dat FM wat minder wow-factor heeft.
Persoonlijk vind ik FM er dikke prima uit zien, en zie ik zeker een flinke update over FM7, maar het is wel een wat andere stijl.
Nee, dat is het niet (al snap ik wat je bedoelt). Ik kan het moeilijk precies onder woorden brengen, maar de term 'vlak' @Yonix gebruikt dekt wat mij betreft wel de lading. GT7 vind ik vele malen realistischer en gedetailleerder en daardoor gewoon veel mooier. Al moet ik er wel aan toevoegen dat Polyphny Digital (van Gran Turismo) dit altijd al heel goed deed.BM schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 14:55:
Even vooropstellend dat ik GT7 nooit gespeeld heb, maar als ik wat screenshots op zoek lijkt GT7 hetzelfde te doen wat FH5 ook doet, en dat is de kleuren wat opblazen, waar FM voor een wat meer toned down aanpak lijkt te kiezen. Ik kan me dan best voorstellen dat FM wat minder wow-factor heeft.
Zo ver zal ik niet snel gaan - ik vind het Xbox platform nog altijd erg prettig - maar toch, het lijkt momenteel niet echt lekker te gaan daar...Yonix schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 14:33:
[...]
Gran Turismo 7 blaast Forza Motorsport omver wat mij betreft, zeker op grafisch vlak en dat terwijl ik FM op mijn game pc heb gespeeld met alle registers open. Het ziet er gewoon vlak uit.
Heb ik op de XSX ook opeens, sinds de patch. Dan crasht de game.Timbox88 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 16:51:
Ligt het aan mij? Had eerst 0,0 problemen met de game, maar als ik nu (ik speel op PC) een upgrade aan mijn auto doe, loopt 'ie vast en valt 'ie uit...
Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo
We beginnen gewoon de nadelen te zien van Gamepass en dat zal nog wel even door zetten. Lekker met (in verhouding) weinig content de game uitbrengen (ugh Halo) en dan over zoveel mogelijk jaar content toevoegen.Rossi46 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 15:15:
Zo ver zal ik niet snel gaan - ik vind het Xbox platform nog altijd erg prettig - maar toch, het lijkt momenteel niet echt lekker te gaan daar...
Achteraf gezien had ik deze Forza liever over een jaar of 2 gekocht, want na 6 uur was ik er klaar mee. Ik trok deze career setup echt niet. Laat mij gewoon de auto tunen met het geld dat ik heb zo dat ik niet halverwege een cup pas een redelijke auto heb.
Ik houd me ook aanbevolen voor setups tips en tricksPdeBie schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 20:13:
Kan iemand uitleggen hoe ik het meeste uit een differentieel haal? Waar moet ik tijdens het rijden op letten en wat betekenen de instellingen?
Op mijn Series X ook veel gezeik.. Komende dagen andere dingen op de agenda dus ik kijk zondag of maandag wel weer. Wel balen dit, update heeft (bij mij) meer kapot gemaakt dan gefixt…Timbox88 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 16:51:
Ligt het aan mij? Had eerst 0,0 problemen met de game, maar als ik nu (ik speel op PC) een upgrade aan mijn auto doe, loopt 'ie vast en valt 'ie uit...

Deze video gaat daar o.a. op in met een korte uitleg van een differentieel.PdeBie schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 20:13:
Kan iemand uitleggen hoe ik het meeste uit een differentieel haal? Waar moet ik tijdens het rijden op letten en wat betekenen de instellingen?
Zo zijn er waarschijnlijk nog wel een paar te vinden.
Niet helemaal mee eens, maar ieder zijn eigen ding. Fail of the year gaat misschien wat ver.Yonix schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 14:33:
[...]
GT7 was vorig jaar tijdens de release ook niet zonder problemen (kon heel de discussie over de ingame economy nog wel herinneren). Zelf nooit gespeeld, dus kan er niet over oordelen verder.
Ik moet wel toegeven, ik heb in FM 2023 inmiddels meer crashes naar het homescreen gehad dan alle voorgaande Forza's bij elkaar (en ik heb ze bijna allemaal zo goed als op 100% uitgespeeld...).
Desondanks denk ik dat er wel potentie in zit, maar die crashes moeten echt wel opgelost gaan worden.
/f/image/3580a6UUENuasPIARSEefhkd.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 12% gewijzigd door kevlar01 op 20-10-2023 08:01 ]
Oké, ‘fail of the year’ ging misschien wat ver, maar waar ik mij onwijs aan stoor is dat ‘Forza Motorsport’ fundamenteel niet veel anders doet dan haar voorgangers.kevlar01 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 07:55:
[...]
Niet helemaal mee eens, maar ieder zijn eigen ding. Fail of the year gaat misschien wat ver.
GT7 was vorig jaar tijdens de release ook niet zonder problemen (kon heel de discussie over de ingame economy nog wel herinneren). Zelf nooit gespeeld, dus kan er niet over oordelen verder.
Ik moet wel toegeven, ik heb in FM 2023 inmiddels meer crashes naar het homescreen gehad dan alle voorgaande Forza's bij elkaar (en ik heb ze bijna allemaal zo goed als op 100% uitgespeeld...).
Desondanks denk ik dat er wel potentie in zit, maar die crashes moeten echt wel opgelost gaan worden.
[Afbeelding]
Het zou hét deel moeten worden die de serie weer relevant zou maken, op zijn kop zou zetten: ‘build from the ground’ up enz. En wat krijgen we? Same old, same old … Daarnaast zit het spel vol met bugs, is het grafisch underwhelming en voelt het op een aantal (belangrijke) vlakken gewoon niet als een volledig product (iets dat af is).
Dan heb je als ontwikkelaar toch iets uit te leggen? Dan kun je toch niet gaan roepen dat dit GOTY-materiaal is?
Ik ben gewoon enorm teleurgesteld.
Ik vind de multiplayer wel een stuk beter geworden, het rating / penalty systeem lijkt wel goed te werken. De singleplayer voelt inderdaad niet veel anders dan in FM7, het upgrade systeem is wel compleet anders (minder vrijheid).Yonix schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 08:30:
[...]
Oké, ‘fail of the year’ ging misschien wat ver, maar waar ik mij onwijs aan stoor is dat ‘Forza Motorsport’ fundamenteel niet veel anders doet dan haar voorgangers.
Het zou hét deel moeten worden die de serie weer relevant zou maken, op zijn kop zou zetten: ‘build from the ground’ up enz. En wat krijgen we? Same old, same old … Daarnaast zit het spel vol met bugs, is het grafisch underwhelming en voelt het op een aantal (belangrijke) vlakken gewoon niet als een volledig product (iets dat af is).
Dan heb je als ontwikkelaar toch iets uit te leggen? Dan kun je toch niet gaan roepen dat dit GOTY-materiaal is?
Ik ben gewoon enorm teleurgesteld.
V.w.b. de bugs ben ik het volkomen met je eens en het is ook niet GOTY materiaal (zeker gezien 2023 uitpuilt van games die hiervoor in aanmerking komen).
Ik hoop gewoon dat het goed gepatched gaat worden, en niet een stille dood gaat sterven zoals bijv. bij Halo Infinite.
Jammer dat de career dit niet ondersteund, desnoods met een hotlap kwali en dan de race. Zelf je startpositie kiezen voelt voor mij gewoon raar.
Ik speel overigens op de SeriesX, nog meer mensen die ik toe kan voegen om samen te racen? User name: R0dsk0ll
Carreer mode trek ik gewoon echt niet, de eerste dag vond ik het wel tof maar nu vind ik het echt dood en dood saai maar gelukkig boeien de achievements mij niet dus zie geen reden om de carreer mode te spelen gelukkig!
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Ik heb er nu maar twee seconde af gereden, voor de uitdaging enzoExactor it schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 11:28:
@BM Je houdt het levelen van een auto wel leuk door steeds een tiende van de rival tijd op Hakone af te halen.
Xbox
Haha, ik zag het net. Uitdaging voor vanavond.BM schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 11:34:
[...]
Ik heb er nu maar twee seconde af gereden, voor de uitdaging enzo
Xbox
Catalunya en Seca vind ik vooralsnog de leukste. Silverstone GP zuigt! Vooral die twee ultra krappe hairpins vlak na elkaar. Iedereen ramt je daar de baan af.
Geen last van in Rivals of Private MultiplayerPdeBie schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 12:32:
Iedereen ramt je daar de baan af.
Die Ferrari op Mugello is echt een beestachtige combi, lijkt echt alsof dat voor elkaar gemaakt is
My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Eens! Die Hakone Rival met die Cadilac is wel chill!Rivanov schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 16:00:
Wat een onderstuurd hok zeg, de FXX K. Man man man. Glij iedere bocht zowat rechtdoor.
Je blijft me de baas op 7 honderdste. Hij is nu level 50 dus ik ga grinden met een Nissan Skyline.BM schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 12:20:
Heb wel een tune gedownload, dat scheelt enorm op deze baan
Ik vind 'm eigenlijk heel erg meevallen. Natuurlijk is 'ie de eerste ronde of 2 ronden even wennen maar sta nu 3e in mijn vrienden/GoT met slechts 1.4 seconden op @Jordy8Nielless schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 14:31:
Wat een geweld in die Ferrari FXX K in Rivals zeg
Oftewel; deze strijd is nog niet gelopen; ongetwijfeld valt er iets te tunen aan de wagen maar eerst nog even wennen aan een klein stukje onderstuur
Freeze en stotteren is over als je weer alle opties die normaal met een 3080 moeten kunnen, naar beneden zet.
[ Voor 22% gewijzigd door Rene44 op 20-10-2023 20:01 ]
Ik heb net een 1.45.4 gereden. Leuke baan alhoewel er bochten in zitten die ik nog niet goed begrijp. Het was op mijn ally, en deze tijd en die op Hakone waren best netjes vond ik zelf. Wel nog maar 4 seconden te traag voor de top maar okéMAX3400 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 18:26:
[...]
Ik vind 'm eigenlijk heel erg meevallen. Natuurlijk is 'ie de eerste ronde of 2 ronden even wennen maar sta nu 3e in mijn vrienden/GoT met slechts 1.4 seconden op @Jordy8
Oftewel; deze strijd is nog niet gelopen; ongetwijfeld valt er iets te tunen aan de wagen maar eerst nog even wennen aan een klein stukje onderstuur
Ben benieuwd of ik snel aan deze tijden kom met het stuurtje. Merk wel dat ik, ook al heb ik alle assists uit, een bak meer grip lijk te hebben en het overstuur een stukje makkelijker is op te vangen. Meer mensen deze ervaring die wisselen tussen controller en stuur?
[ Voor 5% gewijzigd door uchiha tijntje op 20-10-2023 21:23 ]
Vanavond nieuwe pedalen geïnstalleerd en 10 rondjes gereden op Mugello dus. Merk nog niet meteen een verbetering qua gevoel, maar goed kwestie van afstellen en wennen.
Je hoeft maar 1.7% sneller te rijden en je bent @Jordy8 voorbijPhusebox schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 21:39:
Wauw een 1:44 op Mugello, dat is in mijn vriendenlijst althans de toptijd. Knap. Daar ga ik nooit aan komen.
Maar, goed punt: Mugello here I come!!!
review: Groot raceplezier, maar matige upgrades - Forza Motorsport
De tijd ga je winnen als je weet hoe je de kerbstones goed kunt nemen. In ontzettend veel bochten kun je hem vrij scherp nemen en flink laten uitlopen.Phusebox schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 21:39:
Wauw een 1:44 op Mugello, dat is in mijn vriendenlijst althans de toptijd. Knap. Daar ga ik nooit aan komen.
Vanavond nieuwe pedalen geïnstalleerd en 10 rondjes gereden op Mugello dus. Merk nog niet meteen een verbetering qua gevoel, maar goed kwestie van afstellen en wennen.
Daar zit ook nog veel winst in voor @MAX3400
[ Voor 7% gewijzigd door uchiha tijntje op 21-10-2023 14:17 ]
Mja ik vind het leuk om even te doen. Maar ik moet me nog door zoveel career races heen worstelen dat ik daar maar wat tijd aan moet besteden. Heb niet eens geld om paar auto's te kopen.uchiha tijntje schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 14:09:
[...]
De tijd ga je winnen als je weet hoe je de kerbstones goed kunt nemen. In ontzettend veel bochten kun je hem vrij scherp nemen en flink laten uitlopen. Daar zit ook nog veel winst in voor @MAX3400
Hopelijk is de progressie bug nu opgelost en ben ik snel door de trage klassen heen.
Online skip ik voorlopig sowieso.
Ach ja, ik heb 3 of 4 rondjes gereden. Misschien vanaaf even koekeloeren. Mugello is een track die ik graag rij maar de FXX loopt iets teveel naar buiten in 8/9/10.uchiha tijntje schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 14:09:
[...]
Daar zit ook nog veel winst in voor @MAX3400Met name tussen T7 en T10 won ik veel op je, terwijl jij tussen T2 en T5 lekker bezig bent.
Maar dit is dus grappig; lekker tienden rijden tegen je Live-vriendjes