Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464
Ik zou niet weten wat er mis is. Heb er met geen enkel ander spel last van.Rivanov schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 20:32:
@Phusebox Los van het feit dat de game op dit moment niet in optimale staat is op PC, is er denk ik ook echt iets met jouw eigen systeem aan de hand. Ik heb werkelijk totaal geen last van vastlopers, haperingen of iets dergelijks.
Zojuist game gestart, hop naar Multiplayer, zie dat er over 3 minuten een race start op Kyalami. Snel qualifier laps gereden en vervolgens race. Geen centje pijn.
Alles draait soepel zonder fouten of problemen. Tot Forza Motorsport heb ik nog nooit een crash gehad op dit systeem.
Ik moet eigenlijk na elke race de pc opnieuw opstarten wil ik zeker weten dat het niet crap draait.
Heb inmiddels de grafische instellingen nog maar weer eens omlaag geschroefd om nog iets van fps over te houden.
Heb de temperaturen gemonitord. CPU komt niet boven de 62 graden.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Ik was S totdat gisteren elke idioot op de baan tegen me aan moest rijden. Multiplayer in het weekend doe ik echt nooi meer. Allemaal kiddies online met road rage. En eerlijk is eerlijk, aan het eind van de race had ik dat ook. Je probeert super netjes te rijden maar als je bij iedereen die je inhaalt een tik krijgt, en op de meest belachelijke manieren, dan is de lol ver te zoeken.Nutterd schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 20:43:
Eindelijk in Safety klasse S! Net paar mooie gevechten gehad met 2 anderen voor de overwinning die heel clean waren! Helaas wou ik vroeg op het gas met het uitkomen van de een na laatste bocht om de nummer 1 aan te vallen waardoor ik helaas 3de werd!
Klasse is nu: S - 4868
Ik heb lang niet zo lopen vloeken om een spel als gisteren. En toen was mijn safety rating ook opeens geen S meer.
Haha, overlays draaien ook nog...
Als ik een notificatie van Xbox krijg dan wordt mijn scherm zwart en heb ik daarna nog maar 30 fps max.
Maar als anderen het wel kunnen ligt het toch niet aan het spel maar aan iets wat niet goed is bij/aan het systeem wat jij gebruikt?Phusebox schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 20:57:
[...]
Als ik een notificatie van Xbox krijg dan wordt mijn scherm zwart en heb ik daarna nog maar 30 fps max.
Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464
AMD Ryzen 7 9700X | MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 2X 12G OC (in 2026 upgraden) | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro
Die heeft het alleen maar erger gemaakt. Voor die update haalde ik 100+ fps.Milan1NL schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 21:02:
Ik heb niks terug gelezen. Dat zeg ik eerlijk. Maar als jij een Nvidia videokaart hebt. Nvidia heeft afgelopen weekend volgens mij een driver uitgebracht speciaal voor de nieuwste Forza motorsport
Als je een 4090 hebt en een cpu van de laatste generatie zal het allemaal best draaien.Nutterd schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 21:01:
[...]
Maar als anderen het wel kunnen ligt het toch niet aan het spel maar aan iets wat niet goed is bij/aan het systeem wat jij gebruikt?
Maar goed. Misschien maar eens een reinstall doen maar eigenlijk weinig zin in om daar weer een dag aan kwijt te zijn.
Precies. Er is duidelijk iets mis met jouw machine.Phusebox schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 20:57:
[...]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik heb het opgegeven voor vanavond. Zit er nog anderhalf seconde vandaan. Kwestie van consistentie en/of geluk. Ik kan op alle sectors je bijhouden en soms zelfs voorliggen maar dan vernaggel ik de volgende sector. Morgen nog een korte poging. Wel een mooie bezigheid zo.MAX3400 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 15:51:
[...]
Ik heb dan ook nog eens 1.5s eraf gereden gisteravond dus je zal ergens rond de 2:06.5 moeten gaan rijden
Daar ben ik het niet per definitie mee eens. Ik had vanavond in die mazda multiplayer lobby 3 keer een freeze en terug maar de desktop. Tweede keer, ineens halve framerate want geen dlss meer. Gisteren niets aan de hand. Het is soms willekeurig ruk, ipv af en toe ruk. Misschien ligt het aan de combi amd cpu en nvidia gpu, maar het spel is te regelmatig onstabiel. En idd, geen enkel ander spel heeft dit probleem.Rivanov schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 21:06:
[...]
Precies. Er is duidelijk iets mis met jouw machine.
i5-9600, 32 GB, AMD RX6950.
Geen enkele hick-up, crash of framedrop. Gemiddeld 80fps gedurende de eerste drie races.
Het ziet er prima uit. Geen enkele klacht tot nu toe.
Fingers crossed natuurlijk.
Ik heb ook AMD CPU en NVIDIA GPU.MariusV schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 23:21:
[...]
Daar ben ik het niet per definitie mee eens. Ik had vanavond in die mazda multiplayer lobby 3 keer een freeze en terug maar de desktop. Tweede keer, ineens halve framerate want geen dlss meer. Gisteren niets aan de hand. Het is soms willekeurig ruk, ipv af en toe ruk. Misschien ligt het aan de combi amd cpu en nvidia gpu, maar het spel is te regelmatig onstabiel. En idd, geen enkel ander spel heeft dit probleem.
Maargoed, dit blijft een welles nietes verhaal.
Als het goed is komt deze week een update / fix vanuit Turn10. Eens zien wat dat gaat verbeteren.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Gisteravond ook eens even wat tijd in gestoken, maar... ik kan totaal niet vinden waar ik die banden zou moeten kunnen switchen? In MP krijg je dan een optie onder Car, maar die zag ik hier niet?Mick3112 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 20:38:
2:07.688 op softs en 8% brandstof met TC op Sport.
Rondje of 20 gereden. Jaren terug dat ik zo gefocused hebt gezeten voor een hotlap.
Ik heb er gewoon last van mijn nek door gekregen. LOL.
Ik heb het idee dat ik bepaalde bochten gewoon totaal verkeerd neem. Ik moet denk ik gewoon zo'n lap van zo'n topgast bestuderen en dat dan proberen na te doen.
Voelt wel goed als je de ene na de andere tussentijd groen ziet worden. Die Kink blijft een verradelijk bochtje.
Uiteindelijk volgens mij een lage 2:09 gereden, kan zeker nog wel seconde of wat vanaf, en dan nog wat als er daadwerkelijk softs onder kunnen
Ik vergeet alleen telkens wat een schijtbaan Road America eigenlijk is
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
In rivals kan tunen en banden wisselen alleen maar voor je begint met rijden, als je dus nog in de pits staat. Als je al hebt gereden moet je het event stoppen. Vervolgens krijg je wel de optie om weer door te gaan en kom je weer in het startscherm waar je dus banden kan wisselen.BM schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 06:50:
[...]
Gisteravond ook eens even wat tijd in gestoken, maar... ik kan totaal niet vinden waar ik die banden zou moeten kunnen switchen? In MP krijg je dan een optie onder Car, maar die zag ik hier niet?
Hoort er bij te staan onder de Car optie. Helemaal onderin.BM schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 06:50:
[...]
Gisteravond ook eens even wat tijd in gestoken, maar... ik kan totaal niet vinden waar ik die banden zou moeten kunnen switchen? In MP krijg je dan een optie onder Car, maar die zag ik hier niet?
Road America is een heerlijke baan! Maar komt misschien ook omdat ik die in iRacing al zo ongelofelijk veel heb gereden, dat ik de eigenaardigheden van de baan wel ken voortaan.BM schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 06:50:
[...]
Uiteindelijk volgens mij een lage 2:09 gereden, kan zeker nog wel seconde of wat vanaf, en dan nog wat als er daadwerkelijk softs onder kunnen
Ik vergeet alleen telkens wat een schijtbaan Road America eigenlijk is
Heb altijd veel meer moeite met het eerste gedeelte op Road Atlanta met die blinde bochten.
Mooi hoe mensen banen anders ervarenRivanov schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 08:22:
[...]
Road America is een heerlijke baan! Maar komt misschien ook omdat ik die in iRacing al zo ongelofelijk veel heb gereden, dat ik de eigenaardigheden van de baan wel ken voortaan.
Heb altijd veel meer moeite met het eerste gedeelte op Road Atlanta met die blinde bochten.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
De stuuruitslag van de auto correspondeert dus echt met de stuuruitslag die de auto heeft.
In FH5 kwam het nog wel eens voor dat als je een niet-drift auto gebruikte voor driften, dat de hoek waaronder je een drift kon houden, groter was dan de daadwerkelijke stuuruitslag van het automodel.
Iets wat heel goed merkbaar was bij drivetrain-swapped voertuigen. Omdat AWD / FWD auto's doorgaans een stuk minder stuuruitslag hebben dan RWD, vanwege de aandrijfassen naar de voorwielen.
Klein detail, maar zeker vond het wel een leuke vondst dat het (iig bij de S209) is opgelost. Of het voor alle voertuigen geldt weet ik niet.
:strip_exif()/f/image/VwZsQ9eb6spAq7VBFmlgjcmT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NwFor6Ym9aCZDbv6CKjndOgJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Respect to the man in the icecream van!
Kreeg toen bij opstarten ook opnieuw de optimizing shaders melding.
Daarna eens benchmark gedaan en... 70 fps op ultra met dlss off.
Ultra met DLSS op balanced: 65 fps
Weird.
Na wat aanpassen 80 fps in de benchmark, ga je die rivals challenge doen op road america en haal je nog maar 40 fps.
Ik weet echt niet wat ik fout doe. Er zijn niet eens andere auto's op de baan.
[ Voor 22% gewijzigd door Phusebox op 17-10-2023 09:09 ]
FPS halvering had ik ook toen ik nog met de settings speelde. Op een gegeven moment de settings gelaten zoals het is en sindsdien geen last meer van gehad.Phusebox schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 08:54:
Reinstall gedaan en drivers gecleaned. Nvidia recommended/optimized settings zijn een stuk hoger dan waarmee ik gespeeld heb. Ulttq kwaliteit en DLSS off...
Kreeg toen bij opstarten ook opnieuw de optimizing shaders melding.
Daarna eens benchmark gedaan en... 70 fps op ultra met dlss off.
Ultra met DLSS op balanced: 65 fps
Weird.
Na wat aanpassen 80 fps in de benchmark, ga je die rivals challenge doen op road america en haal je nog maar 40 fps.
Ik weet echt niet wat ik fout doe. Er zijn niet eens andere auto's op de baan.
Het was zelfs zo vaag dat ik als ik naar de settings ging voor de grafische instellingen, niks aanpaste en dan naar een race, rival of wat dan ook ging, dat mijn fps halveerde.
Dus, settings instellen, opnieuw opstarten en niet meer naar kijken of in de buurt komen tot ze dat rare gedrag hebben gefixed
Enige Baan waar ik gewoon echt stil sta voor mijn gevoel is Virginia. Maakt niet uit welke variant.
Xbox
Van die mensen die niet snappen dat als je naast ze rijdt ze toch echt niet gewoon naar de ideale lijn kunnen.
Mensen die een tik op je achterwiel geven zouden ze Metern 20 sec penalty moeten geven.
[ Voor 63% gewijzigd door Phusebox op 17-10-2023 09:43 ]
@MAX3400 ik kom nog niet echt in de buurt..
Ik merkte zelf dat ik vooral teveel afremde en een versnelling te laag zat. Maar het is wel een wiseplturige auto.ronaldhssc schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 09:42:
Die curbs op die baan in combinatie met die KTM...
@MAX3400 ik kom nog niet echt in de buurt..
Inderdaad, je moet echt zorgen dat je minimaal op A zit, maar nog liever op S. Vooral op S is het een feestje online, ik merk wel degelijk de verschillen. Van de week onnodig ook een keer in B beland, dat was niet best.Phusebox schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 09:42:
Safety Rating B door online beukers... slecht systeem dit.
Van die mensen die niet snappen dat als je naast ze rijdt ze toch echt niet gewoon naar de ideale lijn kunnen.
Mensen die een tik op je achterwiel geven zouden ze Metern 20 sec penalty moeten geven.
Maar je hebt gelijk, ik krijg ook vrij vaak onnodige penaltys aan m'n broek door contact waar ik part nog deel aan heb.
[ Voor 9% gewijzigd door DutchOwnage op 17-10-2023 10:02 ]
Ik zat op S. Tot een race waarbij echt elke auto die ik inhaalde me raakte of eraf ramde.DutchOwnage schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:01:
[...]
Inderdaad, je moet echt zorgen dat je minimaal op A zit, maar nog liever op S. Vooral op S is het een feestje online, ik merk wel degelijk de verschillen. Van de week onnodig ook een keer in B beland, dat was niet best.
Dat is mijn ervaring niet. Afgelopen 2 avonden in S gezeten en er werd clean geracet. Raken (tikjes) vindt ik er bij horen maar echt rammen zie ik zelden. Maar ook die tikjes kunnen verkeerd uitpakken ja, onnodige penaltys ze moeten daar nog wel wat aan tweaken.Phusebox schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:02:
[...]
Ik zat op S. Tot een race waarbij echt elke auto die ik inhaalde me raakte of eraf ramde.
[ Voor 22% gewijzigd door DutchOwnage op 17-10-2023 10:06 ]
Hier een keer in een S-rating race gereden met de resultaten die @Phusebox aangaf. Vooraan niks aan de hand maar daarachter werd je de berm en muur ingedrukt door anderen... of ze gingen stuiterend de baan over waar je niks tegen kan doenDutchOwnage schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:01:
[...]
Inderdaad, je moet echt zorgen dat je minimaal op A zit, maar nog liever op S. Vooral op S is het een feestje online, ik merk wel degelijk de verschillen. Van de week onnodig ook een keer in B beland, dat was niet best.
Maar je hebt gelijk, ik krijg ook vrij vaak onnodige penaltys aan m'n broek door contact waar ik part nog deel aan heb.

Gamertag: timmie271
Ik heb nog niet 1 clean race meegemaakt.DutchOwnage schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:04:
[...]
Dat is mijn ervaring niet. Afgelopen 2 avonden in S gezeten en er werd clean geracet.
Kwalificeerde 2 sec sneller dan de rest. En dan rammen ze je er met 3 man af bij de start.
Ik bedoel maar hoe wanhopig kun je zijn.
Of eentje schiet van de baan, waardoor ik er met een redelijk snelheidsverschil langs kom. Zodra ik er naast zit, wham vol in de zijkant.
[ Voor 15% gewijzigd door Phusebox op 17-10-2023 10:09 ]
Dat is ook zo ja. Zorgen dat je bij de eerste 6 a 7 kwalificeert scheelt ook nogaltimmie271 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:04:
[...]
Hier een keer in een S-rating race gereden met de resultaten die @Phusebox aangaf. Vooraan niks aan de hand maar daarachter werd je de berm en muur ingedrukt door anderen... of ze gingen stuiterend de baan over waar je niks tegen kan doen
Nope, is totaal niet mijn ervaring. Zeker niet als je bij de eerste 5 ongeveer staat. Ik moet bekennen dat ik zelden achterin race, zonder mezelf op de borst te kloppen want zo goed ben ik niet. Ook als ik door een pitstop terugval, kom ik zelden vervelende situaties tegen met achterblijvers eerlijk gezegd.Phusebox schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:06:
[...]
Ik heb nog niet 1 clean race meegemaakt.
Kwalificeerde 2 sec sneller dan de rest. En dan rammen ze je er met 3 man af bij de start.
[ Voor 10% gewijzigd door DutchOwnage op 17-10-2023 10:11 ]
Ik ben op 1 race na elke race wel bij de eerste drie gestart. Een en al drama.DutchOwnage schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:09:
[...]
Nope, is totaal niet mijn ervaring. Zeker niet als je bij de eerste 5 ongeveer staat. Ik moet bekennen dat ik zelden achterin race, zonder mezelf op de borst te kloppen want zo goed ben ik niet.
Komt ook door die belachelijke oversized hit box om de auto. Je kunt niet eens echt close racen.
Vanaf daar proberen een inhaalrace te hebben.. merk dat ik daar op dit moment veel plezier uit haal.
Je gaat me waarschijnlijk heel vervelend vinden nu, maar ik heb echt al diverse malen heel netjes en close kunnen racen. Zelfs met die Formula Mazda.
Voor mij hetzelfde verhaal hoor.. close racen is zeker goed mogelijk.DutchOwnage schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:13:
[...]
Je gaat me waarschijnlijk heel vervelend vinden nu, maar ik heb echt al diverse malen heel netjes en close kunnen racen. Zelfs met die Formula Mazda.
Precies. Je kunt relatief veilig tussen elkaars wielen rijden.DutchOwnage schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:13:
[...]
Close racen is goed te doen! Enige nadeel is dat de Formula Mazda geen remlicht heeft, dus het gros remt te laat achter je. Maar verder, goed te doen!
Respect to the man in the icecream van!
Totaal niet mijn ervaring. Je hoeft maar binnen 50cm van een andere auto te komen en het is al collision.Estoque schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:15:
[...]
Precies. Je kunt relatief veilig tussen elkaars wielen rijden.
Close racen is goed te doen! Enige nadeel is dat de Formula Mazda geen remlicht heeft, dus het gros remt te laat achter je. Maar verder, goed te doen!
Dat plus de sticky physics waarbij alle auto's blijkbaar met magneten zijn uitgerust.
Ik doe zo mijn best om mensen netjes in te halen, andere lijnen rijden, geen belachelijke uitrem acties en het enige wat je ervoor terug krijgt is een bak ellende en een cral safety rating.
de game eindelijk wat deftig werkend gekregen, maar er zitten toch nog veel bugs in... AMD bug waardoor ik bij iedere launch de shaders moet inladen, geregeld nog crashes, gisteren kon ik geen enkele race laden zonder te crashen, vandaag dan weer wel...
als ik effectief aan rijden toegeraak is het wel aangenaam, maar als ik na iedere crash 15 minuten moet heropstarten is de dag snel voorbij...
PSN - ps4 : sir_kowlier
Dan moet je beter rijden.Phusebox schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:21:
[...]
Totaal niet mijn ervaring. Je hoeft maar binnen 50cm van een andere auto te komen en het is al collision.
Dat plus de sticky physics waarbij alle auto's blijkbaar met magneten zijn uitgerust.
Ik doe zo mijn best om mensen netjes in te halen, andere lijnen rijden, geen belachelijke uitrem acties en het enige wat je ervoor terug krijgt is een bak ellende en een cral safety rating.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Grapjas.
Heb even zit kijken maar wat bedoel je met radar? Zie op YouTube alleen bij mensen 2 bolletjes links of rechts als er mensen zitten. Dan vind ik die van Forza fijner maar kan zijn dat ik wat mis hoor.kowlier schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:25:
het grote probleem imo is de aanduiding hoe dicht je bij auto's zit. je hebt echt amper een deftig idee met die amper zichtbare pijlen. er zou toch een radar in mogen a la GT7.
Gamertag: timmie271
PSN - ps4 : sir_kowlier
Sorry @Phusebox maar hier ben ik het wel mee eens! Heb meerdere echt clean races gehad zonder tikjes (of tikjes zonder gevolgen) mocht jij echt niet binnen een halve meter van een andere auto kunnen komen kun je of niet zo goed rijden of doordat er iets mis is met je systeem vertekend het beeld...
Wat heeft het met kunnen rijden te maken als je het duidelijk zichtbaar is dat je een auto niet raakt en het spel wel collision geeft.Nutterd schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:43:
[...]
Sorry @Phusebox maar hier ben ik het wel mee eens! Heb meerdere echt clean races gehad zonder tikjes (of tikjes zonder gevolgen) mocht jij echt niet binnen een halve meter van een andere auto kunnen komen kun je of niet zo goed rijden of doordat er iets mis is met je systeem vertekend het beeld...
of doordat er iets mis is met je systeem vertekend het beeld...Phusebox schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:45:
[...]
Wat heeft het met kunnen rijden te maken als je het duidelijk zichtbaar is dat je een auto niet raakt en het spel wel collision geeft.
Daarom zeg ik dit...ik kan gewoon goed inschatten of en wanneer ik iemand raak!
Ik blijf het raar vinden dat als je dicht achter een andere wagen rijd er ook een pijl in beeld is. Ik heb al een paar keer gedacht dat er iemand vlak achter mij zat...wat dus niet het geval was.timmie271 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:34:
[...]
Heb even zit kijken maar wat bedoel je met radar? Zie op YouTube alleen bij mensen 2 bolletjes links of rechts als er mensen zitten. Dan vind ik die van Forza fijner maar kan zijn dat ik wat mis hoor.
Dan is de radar in GT7 veel duidelijker waar de wagens in je buurt zich bevinden.
PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL
Improved Ray Tracing and Screen Space Quality!
/f/image/ozSNSvv6zvoPLAd5eJKY1LJa.png?f=fotoalbum_large)
On the left is the original, and on the right is the mod. If the differences don't immediately pop out at you, look at the ground. The light is more evenly distributed; the reflections casted are now higher resolution and, as a result, more crisp. Now look at the right (left) headlight and you'll notice it doesn't look anywhere near as flat and opaque; the details are much more pronounced than they were originally.
Dit is de eerste positieve post van jouw hand in dit topic. Hulde!
FTFY.Exactor it schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:56:
[...]
Dit is de eerste positieve post van jouw hand in dit topic op dit forum. Hulde!
Ik denk dat ik in totaal wel zo'n 10- 12 uur heb zitten in de MP en mijn ervaring is zoveel anders dan de jouwe.Phusebox schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:06:
[...]
Ik heb nog niet 1 clean race meegemaakt.
Of eentje schiet van de baan, waardoor ik er met een redelijk snelheidsverschil langs kom. Zodra ik er naast zit, wham vol in de zijkant.
Mijn ervaringen zijn echt 95% positief. Ik kijk niet eens naar mijn rating. Ik hang meestal ergens rond de middenmoot, maar zelfs achterin heb ik ook nog sportieve duels.
Ik ben bloedserieus. Als jij zaken aanhaalt waarvan jij vindt dat je races daardoor de mist in gaan moet je daar op anticiperen of “omheen” kunnen rijden. Ergo beter rijden.
Ik begon met een B rating maar sinds ik mezelf niet meer uit laat lokken om 'terug te beuken' staat er sinds afgelopen weekend ook een mooie S rating achter mijn naam
Vanavond weer wat oefenen..
p.s. Ik zit nu af en toe met dochterlief mee te kijken die aan haar carrière is begonnen maar die AI is inderdaad wel echt heel slecht, als je er eenmaal voorbij bent doen ze 0,0 moeite om nog terug te komen..
Zwengel je xbox eens aan straksMAX3400 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 15:51:
[...]
Ik heb dan ook nog eens 1.5s eraf gereden gisteravond dus je zal ergens rond de 2:06.5 moeten gaan rijden
Strakke tijd hoorPhusebox schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 13:19:
Ik heb na een paar rondjes een 2:07 gereden met de stock tune. Tunen doe ik niet aan. Mag dat überhaupt bij Rivals?
Tunen kan wel, maar wel alleen voor je start, net als banden naar soft zetten (net gevonden, dank voor degene die het uitlegde vanochtend!).
Het downloaden van tunes via de leaderboard lijkt alleen niet te werken, bij paar toptijden geprobeerd, en na Get Tune geklikt te hebben laat ie heel even, maar lijkt er niks gedownload te worden. Nahja, prima ook, maar had wel leuk geweest als het wat gedaan had
Via de normale manier gaat ook nog niet helemaal lekker. Als je zoekt naar tunes krijg je hele tijst te zien, maar alleen de 1e 5 of 6 zijn fatsoenlijk in te zien, daarna blijft alles ladenJordy8 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 13:24:
[...]
En anders kan je gewoon tunes proberen die je via de normale manier kan vinden.
[ Voor 18% gewijzigd door BM op 17-10-2023 13:26 ]
Xbox
Stock haalde ik uiteindelijk een 5.4, misschien dat een tiende o.i.d er af nog zou lukken, maar meer kan ik niet met die bakMariusV schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 13:18:
[...]
Zwengel je xbox eens aan straksalleen Plank krijg ik nog niet te pakken, die is met zijn afstelling sneller op de rechte stukken, ik kan het alleen terugpakken in de bochten. Dus nog even aan mijn Setup knutselen.
Zeker mag dat. Het zou mogelijk moeten zijn om de tune te laden vanaf de leaderbords, maar volgens mij werkt ook dat niet helemaal lekker.Phusebox schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 13:19:
Ik heb na een paar rondjes een 2:07 gereden met de stock tune. Tunen doe ik niet aan. Mag dat überhaupt bij Rivals?
En anders kan je gewoon tunes proberen die je via de normale manier kan vinden.
2:06.1 gereden.
Er staat 50+ man in de Club? Kan je zo / allen toevoegen aan je vriendjeslijst. Is alvast een begin.Phusebox schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 14:32:
Hebben we ook een lijst met tweakers en gametags om toe te voegen? Want ik mis er nog wat denk ik in mijn Rivals lijstje.
2:06.1 gereden.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Kun je dit ook toevoegen als je via Steam/PC speelt? Als ik jullie op Xbox toevoeg, zie ik jullie tijden dan alsnog?MAX3400 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 14:37:
[...]
Er staat 50+ man in de Club? Kan je zo / allen toevoegen aan je vriendjeslijst. Is alvast een begin.
Als je ze aan je xbox account toevoegd die gekoppeld is, dan moet dat het geval zijn.Timbox88 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 15:00:
[...]
Kun je dit ook toevoegen als je via Steam/PC speelt? Als ik jullie op Xbox toevoeg, zie ik jullie tijden dan alsnog?
Ik zit hier ook al een tijd naar te kijken maar je ziet alleen 75 leden maar verder kun je op die pagina niets behalve "club verlaten". Zal wel aan mijn leeftijd liggen dat ik er niet zo veel van snapMAX3400 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 14:37:
[...]
Er staat 50+ man in de Club? Kan je zo / allen toevoegen aan je vriendjeslijst. Is alvast een begin.
Ik rij wel met TC en Stability op Sport en zo anders is het echt wel moeilijk voor mij.
Dan is het wel beetje jammer dat als je wat random Rivals verslaat en vervolgens ziet dat hun zonder TC etc reden, voel ik me toch weer wat cheap
Ook online geweest en net die 3 introductie races gedaan, man man wat is dat spannend zeg.
Ik kan me voorstellen dat het met zo'n rig/stuur dat echt genieten kan zijn
Eerste race werd ik van achteren gebeukt maar geen penalty gekregen daarvoor (wat volgens mij vrij bijzonder is als je de ervaringen hier leest soms)
Denk geluk gehad, kwam uit op een Skill rating van 3243 wat volgens mij behoorlijk laag is maar wel mijn best gedaan voor een S rating en die heb ik ook gehaald
Best wel ff trots op want heb ook wel wat moeite moeten doen om anderen te ontwijken, en bij de laatste race had ik ook eens een kwalificatie gedaan en starte 2de maar ik zag allang dat er een aantal achter mij wel 2sec harder gelapt dan mij dus die heb ik het ook niet al te moeilijk gemaakt toen ze me voorbij kwamen.
Ga hem vast nog wel vaker opstarten om wat rondjes te rijden
Als jij sneller bent met tc en sc aan ben je ook sneller met die dingen uit.Sipio schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 16:23:
Pfft ik zei al eerder, meestal snel uitgekeken op race games maar toch weer een aantal keer opgestart.
Ik rij wel met TC en Stability op Sport en zo anders is het echt wel moeilijk voor mij.
Dan is het wel beetje jammer dat als je wat random Rivals verslaat en vervolgens ziet dat hun zonder TC etc reden, voel ik me toch weer wat cheap
De auto's shaken zo heen en weer tijdens het inremmen en ook bij een klein tikje tegen de controller heb ik het idee dat het zo zwabbertExactor it schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 16:44:
[...]
Als jij sneller bent met tc en sc aan ben je ook sneller met die dingen uit.
Vind het moeilijk rijden maar ga zeker nog wel eens zonder proberen.
Heb trouwens nog niet naar de advanced controller settings gekeken mischien moet ik daar ook nog eens wat aan gaan tweaken.
Deadzones
Overigens, zwabberende auto's is (vaak) op te lossen met paar procent gas erop houden en niet 100% je rem door de bodem heentrappen
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Ik zou opzich ook wel willen worden toegevoegd aan de club voor hopelijk wat leuke online sessiesMAX3400 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 14:37:
[...]
Gamertag: p1mmuz
Ik kan via die site ook weinig, ik zie ook geen lijst met namen. En op Xbox zelf zie ik die hele club niet terugEdwinlzv schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 16:11:
[...]
Ik zit hier ook al een tijd naar te kijken maar je ziet alleen 75 leden maar verder kun je op die pagina niets behalve "club verlaten". Zal wel aan mijn leeftijd liggen dat ik er niet zo veel van snap

Xbox
Releasenotes:
https://support.forzamoto...ase-Notes-October-17-2023
[ Voor 69% gewijzigd door skreppiedoe op 17-10-2023 19:10 ]
Ninja-edit @skreppiedoe !
—-
Eindelijk!Fixed an issue when entering and exiting the video menu in-game resulted in black levels being substantially raised, creating a “washed out” look.
[ Voor 46% gewijzigd door PdeBie op 17-10-2023 19:11 ]
About time! Slinger ik hem meteen weer aanskreppiedoe schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 19:07:
Er is een update, grootte 2,59GB
Releasenotes:
https://support.forzamoto...ase-Notes-October-17-2023
Fixed an issue that would cause players to lose gameplay progress if they continued to play Forza Motorsport after a new game update has been released.
Die 2e zullen wel veel mensen blij mee zijn!Adjusted car part unlock levels to increase player upgrade options at lower car levels. Most car parts should now be unlocked within a single Builders Cup series.
[ Voor 37% gewijzigd door MrGizMo op 17-10-2023 19:26 ]
Prima update zo lijkt het
Xbox
In dat rivals event nog een 2:05.964 behaald. Had wat eerder met de tuning moeten spelen, dat leverde veel meer vertrouwen op in die auto.
Meer downforce zetten en de rembalans wat meer naar voren doen.Sipio schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 17:41:
[...]
De auto's shaken zo heen en weer tijdens het inremmen en ook bij een klein tikje tegen de controller heb ik het idee dat het zo zwabbert
Vind het moeilijk rijden maar ga zeker nog wel eens zonder proberen.
Heb trouwens nog niet naar de advanced controller settings gekeken mischien moet ik daar ook nog eens wat aan gaan tweaken.
Dit lijkt nu gefixed te zijn.BM schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 13:24:
Via de normale manier gaat ook nog niet helemaal lekker. Als je zoekt naar tunes krijg je hele tijst te zien, maar alleen de 1e 5 of 6 zijn fatsoenlijk in te zien, daarna blijft alles laden
Wat bedoel je met halve framerate? Je weet dat de multiplayer gecapped is qua FPS he?MariusV schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 20:49:
Update op pc is geen succes, nog steeds de dlss glitch, halve framerate. Net opnieuw opgestart: de game is al gestart, sluit af om snel weer te starten… echt waar, goed bezig daar.
Ik heb gewoon 72FPS met Unlocked (V-Sync).
[ Voor 5% gewijzigd door Rivanov op 17-10-2023 21:21 ]
Dat bedoel ik niet: DLSS verdwijnt ineens(staat ineens amd fsr) en het is onspeelbaar. Spel opnieuw opstarten, dlss is weer zichtbaar en 60fps zonder vsync. Is echt een bugRivanov schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 21:21:
[...]
Wat bedoel je met halve framerate? Je weet dat de multiplayer gecapped is qua FPS he?
Ik heb gewoon 72FPS met Unlocked (V-Sync).
Ik had hier ook last van, maar sinds ik het eenmaal had ingesteld en het spel opnieuw had opgestart, heb ik er geen last meer van gehad. Ik heb dus ook niet meer in de settings gekeken naar de video instellingen, want alleen dat al zorgde er soms voor dat ik opeens halve fps had en geen dlss.MariusV schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 21:30:
[...]
Dat bedoel ik niet: DLSS verdwijnt ineens(staat ineens amd fsr) en het is onspeelbaar. Spel opnieuw opstarten, dlss is weer zichtbaar en 60fps zonder vsync. Is echt een bug
Deadzones worden elke keer gereset met een stuurtje helaas... net als knoppen die je toewijst.MAX3400 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 17:44:
[...]
Deadzones
Overigens, zwabberende auto's is (vaak) op te lossen met paar procent gas erop houden en niet 100% je rem door de bodem heentrappen
Ik rij ook met TC en STM op Sport...Exactor it schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 16:44:
[...]
Als jij sneller bent met tc en sc aan ben je ook sneller met die dingen uit.
🫣🤫
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Met een stuurtje? Neemt dat niet de hele beleving van een goed stuurtje / pedalen en een rig weg?
Mij maakt het verder niet uit hoe andere mensen rijden qua assists, maar juist het gevoel van controle met een stuurtje is wat het voor mij leuk maakt om weg te switchen van controller. Met controller is dat echt te tricky om constant te zijn.
[ Voor 33% gewijzigd door uchiha tijntje op 17-10-2023 22:07 ]
Ik heb te weinig info vanuit enkel een stuur om echt gevoel te hebben over tractie van de auto. Iracing en andere speel ik zonder maar hier vind ik de FFB niet voldoende info bieden.uchiha tijntje schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 21:55:
[...]
Met een stuurtje? Neemt dat niet de hele beleving van een goed stuurtje / pedalen en een rig weg?
Mij maakt het verder niet uit hoor, maar juist het gevoel van controle met een stuurtje is wat het voor mij leuk maakt om weg te switchen van controller.
Nee hoor. Enkel de default input wordt telkens op de standaard input gezet. Maar je custom input ansich wordt gewoon opgeslagen. Met paar klikjes naar rechts heb je die weer geselecteerd.Phusebox schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 21:43:
[...]
Deadzones worden elke keer gereset met een stuurtje helaas... net als knoppen die je toewijst.
Ah dan heb ik inmiddels 34 custom inputs ofzo.Rivanov schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 06:07:
[...]
Nee hoor. Enkel de default input wordt telkens op de standaard input gezet. Maar je custom input ansich wordt gewoon opgeslagen. Met paar klikjes naar rechts heb je die weer geselecteerd.
Maar ook dat is hopelijk eenn bug die ze snel fixen.
Echter stond er in de uitslag plus 12...kennelijk is er iemand vlak voor de start uit de lobby gegaan/gegooid
Heb 3 custom input presets:Phusebox schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 06:09:
[...]
Ah dan heb ik inmiddels 34 custom inputs ofzo.
Maar ook dat is hopelijk eenn bug die ze snel fixen.
- Fanatec Formula wheel
- Fanatec BMW GT wheel
- Fanatec BMW GT wheel + H-Shifter
Werkt perfect.
Overigens vermaak ik me verder prima. Dit is denk ik de eerste FM die ik (als meer casual racer) wat langer zal blijven spelen. Ik heb goed gevoel over de auto en het krijgen van scores voor goed genomen bochten/secties motiveert tot netjes rijden. Ik rij wel met de nodige assists (racelijn, ABS, TCS&STM op sport), maar dat houdt het voor mij wel leuk.
Online heb ik alleen drie qualifiers gedaan. Kon daar al moeilijk meekomen merkte ik, dus of ik veel online ga spelen betwijfel ik. Hoef niet te winnen, maar het zou leuk zijn om in ieder geval niet achteraan mee te hobbelen...
Bij mij heten ze blijkbaar Custom Input 11 etc. Hoe sla je die op dan en hoe geef je ze een naam?Rivanov schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 08:09:
[...]
Heb 3 custom input presets:
- Fanatec Formula wheel
- Fanatec BMW GT wheel
Werkt perfect.
Mijn stuur herkent ie netjes als een T248 en kiest die dus telkens bij het opstarten. In dat profiel is het koppelingspedaal de throttle...Rivanov schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 08:09:
[...]
Heb 3 custom input presets:
- Fanatec Formula wheel
- Fanatec BMW GT wheel
Werkt perfect.
Bij het opnieuw opstarten van de game staat m'n input standaard op Fanatec CSL DD.Melkunie schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 08:45:
[...]
Mijn stuur herkent ie netjes als een T248 en kiest die dus telkens bij het opstarten. In dat profiel is het koppelingspedaal de throttle...
Maar één klik naar rechts en ik heb m'n input op het Formula Wheel. Nog een klikje naar rechts BMW Wheel en nog een klikje naar rechts BMW + H-Shifter.
Het is allemaal niet zo moeilijk mensen....
@Phusebox Kan het nog duidelijker?
/f/image/6XYefo4XhH0JMkQiDncK90dG.png?f=fotoalbum_large)
En vervolgens druk je op ESC. En warempel kijk nou!!!
/f/image/rvpdPNcsZWa9AYVNTSqnKUWi.png?f=fotoalbum_large)
Maargoed, het ligt ook allemaal aan de game he.
[ Voor 19% gewijzigd door Rivanov op 18-10-2023 08:52 ]
Beter lezen, ik benoem een ander probleem.
Had het tegen Phusebox. Sorry, jouw quote in dat bericht impliceerde anders. Was dus niet op jouw post bedoeld.Melkunie schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 08:52:
@Rivanov, wat laat je denken dat ik hier iets moeilijk aan vind?
Beter lezen, ik benoem een ander probleem.
Heel duidelijk ja... in plaats van een menu optie waar je de naam invult, zetten we een knop onderaan in je scherm waar niemand naar kijkt en compleet onlogisch is.Rivanov schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 08:50:
[...]
Bij het opnieuw opstarten van de game staat m'n input standaard op Fanatec CSL DD.
Maar één klik naar rechts en ik heb m'n input op het Formula Wheel. Nog een klikje naar rechts BMW Wheel en nog een klikje naar rechts BMW + H-Shifter.
Het is allemaal niet zo moeilijk mensen....
@Phusebox Kan het nog duidelijker?
[Afbeelding]
En vervolgens druk je op ESC. En warempel kijk nou!!!
[Afbeelding]
Maargoed, het ligt ook allemaal aan de game he.
Return om te renamen... dat is normaal save ofzo.
Als UX/UI designer wordt ik hier heel verdrietig van.
FTFY.Phusebox schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 08:54:
[...]
Heel duidelijk ja... in plaats van een menu optie waar je de naam invult, zetten we een knop onderaan in je scherm waar niemand ik niet naar kijkt en compleet onlogisch is.
Return om te renamen... dat is normaal save ofzo.
Dan wil je vast niet horen dat de pop-up om de tekst in te voeren niet in-game is, maar dat er ineens een nieuw Windows venstertje geopend wordtPhusebox schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 08:54:
[...]
Ja dat heb ik al gehad ja. Eentje waar je ook niet meteen in kan typen omdat het invulveld niet standaard actief is.Melkunie schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 08:56:
[...]
Dan wil je vast niet horen dat de pop-up om de tekst in te voeren niet in-game is, maar dat er ineens een nieuw Windows venstertje geopend wordt