Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timbox88
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-06 12:11
Het is wel echt heerlijk hoor! Net een carriere race gedaan waarbij het steeds harder en harder begon te regenen én te schemeren. De weerspiegeling van de lampen op het natte asfalt, het opspattende water: geweldig!

Wat me wel opvalt is dat het niveau een beetje inconsistent lijkt te zijn in de Builder's Cup. Wordt er soms volledig afgereden (en kom niet aan de oefenronde tijd) op een bepaald niveau, terwijl ik op andere banen en twee niveau's hoger seconden van de oefentijd afhaal en de race ook met twee vingers in de neus win. Zo ben ik dus iedere race aan het switchen tussen niveau en ergens bevalt me dat niet zo. Dat voelt voor mij toch altijd een beetje als cheaten. Vind sowieso dat het niveau dichter op elkaar moet liggen.

De nieuwe banen die in de toekomst worden toegevoegd; gaan die gratis zijn of moet je daarvoor betalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
MAX3400 schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 13:39:
[...]

Ik denk dat de vraag is hoe druk / belangrijk / gaaf je met andere dingen in je leven bent dat je "maar" de spreekwoordelijke 3 uur in 7 dagen kan besteden aan Forza :)
Just life.
Werk en de energie die dat kost. 'S avonds meestal geen puf meer om te racen. In het weekend gaat 1 dag al op aan huishoudelijke taken. Als er geen F1 is op zondag heb ik meestal wel wat tijd om te gamen en verder tussendoor hier en daar een half uurtje tot een uurtje.

Mede door de bug dat ik niet verder kan zit ik nog in de eerste cup, heb ik 3 online races gedaan in totaal en heb ik 2 auto's gekocht. Auto met hoogste level is volgens mij 17. Verder heb ik maximaal 5 andere auto's nog gereden.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Nielless
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11-09 19:56

Nielless

Born at a very young age.

Spa in de regen blijft prachtig

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/II-KpwaskPCzNwyrjNwsK0KvpRk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XgcOGMx45D7E0aJplIBZ9Mo2.png?f=fotoalbum_large

XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Die auto's in de verte en de reflecties van de koplampen zien er wel heel gaaf uit ja.

Dichterbij is het wat minder, maar dat zie ik toch nooit vanuit de cockpit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiaggioLuciano
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18:14
Rene44 schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 13:52:
[...]

Maar daar kan je de optie kopen. Hier is de optie snellere banden pas open om te kopen als je auto level 11 is.
Ik persoonlijk vind dit juist een pluspunt, je wordt nu namelijk “gedwongen” je auto te ontwikkelen. Zo heb ik wel meer verstand gekregen van wat elk onderdeel eigenlijk toevoegt en is tunen ook gemakkelijker. Bij vorige delen was het altijd de afweging: nieuwe auto, of toch maar andere banden. En nu kan je met een auto meerdere klassen pakken zonder geld te verspillen.

Maar ik begrijp je wel, het is een stuk fijner om gewoon met een goede auto te racen. Zekere aangezien sommige upgrades zoveel beter zijn dan andere, worden het uiteindelijk allemaal dezelfde auto’s.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Ik vind close racing op een Miami Homestead circuit altijd wel leuk, beetje a la NASCAR.
Bij deze versie ook weer eens geprobeerd, maar nog steeds (minstens sinds Forza Motorsport 6) is een race met pit stops tegen de AI bugged. Het is echt precies hetzelfde als in oude versies.
De AI maakt veel langzamere pitstops, komt extreem langzaam de racelijn op en finisht altijd achter je ...

Graphics zijn ook nog niet helemaal top, hoop nog op wat fixes voor de scherpte.

Verder is het qua rijgevoel wel een hele verbetering. Overall wel blij met de nieuwe versie, maar het is nog niet zo gepolijst als eerdere versies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18:57
BiaggioLuciano schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 14:33:
[...]

Ik persoonlijk vind dit juist een pluspunt, je wordt nu namelijk “gedwongen” je auto te ontwikkelen. Zo heb ik wel meer verstand gekregen van wat elk onderdeel eigenlijk toevoegt en is tunen ook gemakkelijker. Bij vorige delen was het altijd de afweging: nieuwe auto, of toch maar andere banden. En nu kan je met een auto meerdere klassen pakken zonder geld te verspillen.

Maar ik begrijp je wel, het is een stuk fijner om gewoon met een goede auto te racen. Zekere aangezien sommige upgrades zoveel beter zijn dan andere, worden het uiteindelijk allemaal dezelfde auto’s.
(leren) tunen is leuk, heel leuk. Ik heb in Horizon uren, soms dagen met 1 auto zitten pielen voor juist dat ene segment, die ene bocht. Uiteindelijk kwam ik erachter dat een upgrade en zeker upgrade banden (A en hoger ook aero), veel sneller is, auto veel meer (vergevings)scope geeft ook als het mis gaat waar een tandje meer of minder antirollbar marginaal is.* Spec racen en endurance racen maakt het mechanische pielen denk ik wel uit voor wat betreft bandenslijtage en ik heb nog geen idee hoe het slijtagemodel in deze Forza is.

Zojuist de intro builders cup afgemaakt met de Ford Mustang handling model type boot en ik vond het verschrikkelijk("" nu mag je een perfomanceupgrade doen"" zegt de stem. Joepie, 3 kilo van de 1708 af met een remverbetering). Nu maar weer s wat anders doen, met MDV bv. :)

* Horizon heeft natuurlijk ook rally, waar mech afstelling wel veel meer uitmaakt dan track racen.

[ Voor 6% gewijzigd door Rene44 op 14-10-2023 15:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Nu online
Het is mij net gelukt om van p3, op p18 te eindigen met een achterstand van anderhalf rondje op p1 zonder 1 keer van het circuit gebeukt te worden. Ik had wel de snelste lap. :) Ik ben best goed in kwalificeren in de keiharde regen en best matig in doorhebben dat mijn wets volledig aan gort waren net voor de pitstop. Kon niet eens optrekken in een rechte lijn. :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 17:31
Spa in de sneeuw ook!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vbs66upeZUiqdQCaBLAKPABi8Uw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FSJhafdjUUlFZ6y0YsvEX2g7.png?f=fotoalbum_large

Spa is sowieso mooi
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ccb7sUa5x8r71igB7qGS4h1h_Vc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cogLrmZXKJIxsb9P040rY8LX.jpg?f=user_large

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielless

Nielless

Daar heb ik ook nog video's van inderdaad; https://youtu.be/WXD9WZQ1F40?si=TOkxFrQFFd65chqp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
Waar denk je dat dat screenie vandaan kwam? :>

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phusebox
Crap graphics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:17
Sinds mijn 2e en 3e introductie race voor de multiplayer vrij te spelen merk ik op dat mijn achterbanden blauw worden van kleur. En ik heb al de bandendruk van 2.2 naar 2.4 bar en hoger gedaan maar ze blijven maar afkoelen. Die 2e en 3e race waren beide op hetzelfde circuit namelijk USA Laguna Seca.

Wat kan ik hier nog aan doen? Meer negatieve camber steken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-09 18:44
Astratuner schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 18:53:
Sinds mijn 2e en 3e introductie race voor de multiplayer vrij te spelen merk ik op dat mijn achterbanden blauw worden van kleur. En ik heb al de bandendruk van 2.2 naar 2.4 bar en hoger gedaan maar ze blijven maar afkoelen. Die 2e en 3e race waren beide op hetzelfde circuit namelijk USA Laguna Seca.

Wat kan ik hier nog aan doen? Meer negatieve camber steken?
Bandenspanning lager resulteert tot sneller temperatuur erin krijgen. Nu creëer je voor een deel het tegenovergestelde effect van wat je wil.

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:27

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Vanmiddag een regen race gehad maar er blijven geen plassen water op de baan liggen waarin de auto vervolgens grip kan verliezen of had ik toevallig een baan waarbij dit niet zo snel gebeurd. Volgens mij was dit namelijk wel bij een vorige Forza en was het soms best lastig om zo te bepalen waar de grip lag :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timbox88
G_Dragon schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 18:57:
Vanmiddag een regen race gehad maar er blijven geen plassen water op de baan liggen waarin de auto vervolgens grip kan verliezen of had ik toevallig een baan waarbij dit niet zo snel gebeurd. Volgens mij was dit namelijk wel bij een vorige Forza en was het soms best lastig om zo te bepalen waar de grip lag :)
Bij mij bleven er zeker plassen liggen (weet zo niet welke baan dat was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:27

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Timbox88 schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 19:11:
[...]

Bij mij bleven er zeker plassen liggen (weet zo niet welke baan dat was)
Dan heb ik niks gezegd :o

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiaggioLuciano
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18:14
Kan best opzich hoor bug en/of track niet gemaakt met plassen in mind. Bij mij was Maple Valley wel nat maar ook niet echt plassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyron
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:41

Zyron

BWRAAAAP

Wel plassen gezien maar niet dat je ineens alle grip kwijt bent (helaas).

Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLRev0lution
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-07 21:50
Net een regen race achter de rug op Watkins Glen, kan me niet herinneren van FM7 dat regen zoveel herrie maakt..

PSN/XBL/Steam: NLRev0lution

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
  • Nu online
Zyron schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 20:13:
Is dat ooit bij Forza geweest? In mijn herinnering betekent regen in Forza minus 30% grip en niets anders.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:08

BM

Moderator Spielerij
Exactor it schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 21:13:
[...]

Is dat ooit bij Forza geweest? In mijn herinnering betekent regen in Forza minus 30% grip en niets anders.
In FM7 waren de plassen best heftig. Daar doorheen rijden gaf je auto een aardige slinger, dat heb ik nu nog niet gehad.

Daarentegen had ik in 7 het idee dat regen niet zoveel invloed had op rondetijden, terwijl ik nu wel het idee heb dat het serieus glad word.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
BM schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 21:32:
[...]

In FM7 waren de plassen best heftig. Daar doorheen rijden gaf je auto een aardige slinger, dat heb ik nu nog niet gehad.

Daarentegen had ik in 7 het idee dat regen niet zoveel invloed had op rondetijden, terwijl ik nu wel het idee heb dat het serieus glad word.
Dat word het zeker, probeer maar eens rondjes te rijden op slicks :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene44
Weet iemand hoe je de power display in de telemetry van Kw naar HP/PK oid krijgt? Ik zie wel optie metric/imperial in hud settings maar dan gaan vast de snelheidseenheden ook naar MPH?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iekue
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21-02 12:07
Rene44 schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 22:08:
Weet iemand hoe je de power display in de telemetry van Kw naar HP/PK oid krijgt? Ik zie wel optie metric/imperial in hud settings maar dan gaan vast de snelheidseenheden ook naar MPH?
Klopt, kan niet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene44
Online is het nog steeds bagger, zeg maar niet te doen. Wat een stutter en freeze frames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Rene44 schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 23:49:
Online is het nog steeds bagger, zeg maar niet te doen. Wat een stutter en freeze frames.
Op wat speel je? Ik heb daar geen last van gelukkig. Hopelijk blijft dat zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene44
Timbox88 schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 23:59:
[...]

Op wat speel je? Ik heb daar geen last van gelukkig. Hopelijk blijft dat zo..
Offline gaat het prima, maar net op Silverstone was het in een MP game 1 en al stutter, en uiteindelijk bleef het hangen tijdens setup saving.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:05
Ik had er voor het eerst ook last van vanavond. Leek af en toe wel 10fps online.

Wellicht een beetje de drukte onderschat op zaterdagavond? Van de week nergens last van gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-09 14:55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Rene44 schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 00:08:
[...]

Offline gaat het prima, maar net op Silverstone was het in een MP game 1 en al stutter, en uiteindelijk bleef het hangen tijdens setup saving.
Pfff, irritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:24
Was deze Community Update al gepost? Had die helemaal gemist.

https://forza.net/news/forza-motorsport-community-update
Forza Motorsport has been designed to be a racing platform that will change and adapt over time. This includes tweaks to the gameplay systems, features and quality of life improvements, as well as new content that will be introduced every month.

Ever since players got their hands on Forza Motorsport, the team has continued developing new fixes and is committed to ongoing improvements, some of which will be released as early as next week.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 11:40
Zo hinderlijk. Dat is al jaren zo in de Forza serie.

Kan je weer de calculator van je telefoon erbij pakken. KW x 1,36 en dan heb je het aantal PK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertbelgie
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 13:21
Dat strafpuntensysteem staat echt nog niet op punt.
Gisteren online race en voor mij zijn er 2 aan het bikkelen en verliezen tijd in de bocht en op het rechte stuk steek ik ze middendoor voorbij. Prachtig maneuvre! Begint die ene mij opzij te rammen op het rechte stuk en de volgende bocht ramt ie mij er gewoon af. Ik strafpunten natuurlijk.
Rondje verder ben ik die kerel terug aan het inhalen en denk bij mezelf, ik geef jou ook lekker een tikje, niet sportief maar kon het niet laten.
Geen strafpunten gekregen 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HachiPudi
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 14:37
.

[ Voor 99% gewijzigd door HachiPudi op 15-10-2023 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HachiPudi
Heb wel het e.e.a. gezien over crashes bij laden of tunes opslaan, maar heeft iemand anders dat ook bij het doorkijken van tegenstanders voor een online race?

Probeer even te guuzen wat voor banden men heeft, maar heb nu steeds dat het spel blijft hangen wanneer ik op links of rechts druk vlak voor de race start. Het kan een paar keer, maar te vaak of te snel er doorheen schakelen lijkt toch een fout te veroorzaken.

Vrij ergerlijk na 15 tot 20 minuten practice/qualy.

[ Voor 10% gewijzigd door HachiPudi op 15-10-2023 09:43 . Reden: moest edit zijn, geen quote :x ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Normaal altijd vrij snel uitgekeken op racegames ondanks dat ik het op TV te gek vind maar deze toch ff geprobeerd op de XSX (gamepas)

Speelt best lekker met de langzamere auto in het begin maar nu had ik een Porsche 911 GT2 RS Forza Edition in de garage en ik dacht laat ik die eens proberen.

Nou was ik al begonnen met de driver settings op Minimum met alleen de brake lijn aan en ABS.

Maar hoe is het dan mogelijk om die Porsche te rijden?
Ik glij letterlijk met een klein beetje gas alle kanten op alsof je op ijs rijdt zeg maar?

Kan me voorstellen dat dat irl ook niet makkelijk is maar dit is wel heel erg?

Worden warme banden ook gesimuleerd oid?

Ik kan dat ding maar moeilijk op de baan houden :P

En hoe gaat dat online, race je met anderen met dezelfde settings of speel je ook tegen anderen die wel alle driving assist aan hebben staan?

[ Voor 9% gewijzigd door Sipio op 15-10-2023 10:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Sipio schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 10:09:
Normaal altijd vrij snel uitgekeken op racegames ondanks dat ik het op TV te gek vind maar deze toch ff geprobeerd op de XSX (gamepas)

Speelt best lekker met de langzamere auto in het begin maar nu had ik een Porsche 911 GT2 RS Forza Edition in de garage en ik dacht laat ik die eens proberen.

Nou was ik al begonnen met de driver settings op Minimum met alleen de brake lijn aan en ABS.

Ik glij letterlijk met een klein beetje gas alle kanten op alsof je op ijs rijdt zeg maar?

En hoe gaat dat online, race je met anderen met dezelfde settings of speel je ook tegen anderen die wel alle driving assist aan hebben staan?
Probeer je wagen zsm van upgrades te voorzien (en focus in het begin op punten verzamelen zodat je racebanden kunt plaatsen. Dan kun je kiezen uit soft/medium/hard. Is een stuk leuker ;) )

Edit: *O* Yes, ik heb nu ook level ‘S’ :)F

Eens kijken hoe het er einde van de dag voorstaat _O-

[ Voor 4% gewijzigd door D-Ed op 15-10-2023 10:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrGizMo
Rivanov schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 06:19:
Was deze Community Update al gepost? Had die helemaal gemist.

https://forza.net/news/forza-motorsport-community-update

[...]
Ja vrijdag :>

Wel benieuwd dan naar volgende week. Toch fijn dat we als beta testers bezig zijn :P

MP heeft iedereen zijn eigen settings!
Wel kan je bij private mp alles uitzetten en dat dus iedereen met dezelfde settings zijn rondjes mag rijden :P

[ Voor 61% gewijzigd door MrGizMo op 15-10-2023 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Zyron schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 20:13:
Start maar eens een race met (toenemende) regen @Spa, dat is niet vergevend. Mooi dat de AI dan wél volop grip blijft houden …

Maar goed, één van de vele proberen van FM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Wordt er vanmiddag geraced? Ik heb ook eens tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HachiPudi

Met zulke auto's is tractie controle op "Sport" denk ik geen overbodige luxe als je niet een lichte voet op het gaspedaal hebt.

Moet wel zeggen dat ik met die auto dan weer absoluut geen gevoel heb voor een beetje een bocht inremmen. Kleinste beetje druk op de rem en hij glibbert gelijk rechtdoor de bocht uit.

Daarnaast heb ik geen idee hoe die auto standaard is afgesteld, moet eens gaan spelen met de tuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Is er nog een "truc" voor een goede start? Ik hover nu altijd rond de 60-70% van max toeren en geef dan gas zodra het groen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Phusebox schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 11:08:
Is er nog een "truc" voor een goede start? Ik hover nu altijd rond de 60-70% van max toeren en geef dan gas zodra het groen is.
Vol gas, gas los en weer vol gas is wat ik doe. Wel met tractiecontrol op sport voor iets minder spinnende wieltjes :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
Phusebox schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 11:00:
Wordt er vanmiddag geraced? Ik heb ook eens tijd.
Ik ben zo online; heb in ieder geval een open party (chat) gemaakt dus als je wil kan je joinen. Afhankelijk van de party-members en de status van een race, kunnen we gezamenlijk een race gaan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
Ik probeer op de redline te blijven en zodra ie rolt, vaak meteen door naar 2e versnelling want toerental :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielless

Nielless

Verschilt per auto, maar vaak gewoon volgas en hopen op t beste :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:28

Mr. Freeze

¡GO!

Is het misschien een idee om op een vaste tijd wekelijks een online race/party te starten door een vrijwilliger hier?

(hoeft niet altijd dezelfde vrijwilliger te zijn natuurlijk)

[ Voor 21% gewijzigd door Mr. Freeze op 15-10-2023 14:53 ]

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
Mr. Freeze schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 14:52:
Is het misschien een idee om op een vaste tijd wekelijks een online race/party te starten door een vrijwilliger hier?

(hoeft niet altijd dezelfde vrijwilliger te zijn natuurlijk)
Zoiets? [XSX/PC] FM GoT Racing League - Seizoen 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:28

Mr. Freeze

¡GO!

Ja, gaaf, doe ik graag aan mee alleen kan ik niet altijd meedoen ivm wisselende diensten. Is dat erg?

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Schijtziek van dit spel.

Singe player career: save game bug en kan niet verder
Multiplayer vandaag twee races, eentje hangt na 45 min practice en qualifying op het loading scherm voor de race. De andere crasht volledig precies als ik de finish over ga in de race.

Alles voor niks gedaan. Wat een klote bugfest is me dit zeg.

[ Voor 4% gewijzigd door Phusebox op 15-10-2023 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz
  • Laatst online: 18:27

Pimmuz

Roar

Spelen hier mensen met een stuur? Zo ja hoe heb je dat aan de praat gekregen?

Ik heb een Thrustmaster T300 RS en word niet herkend door het spel ookal stel ik het controller profiel in op dit stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Pimmuz schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 15:05:
Spelen hier mensen met een stuur? Zo ja hoe heb je dat aan de praat gekregen?

Ik heb een Thrustmaster T300 RS en word niet herkend door het spel ookal stel ik het controller profiel in op dit stuur.
Ja ik speel met een stuur. Nee ik heb geen issues.

Maar het zou handig zijn als je iets meer informatie geeft. Welk platform speel je?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

Pc windows10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
En al gekalibreerd? In andere games werkt het stuur wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

Rivanov schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 15:25:
En al gekalibreerd? In andere games werkt het stuur wel?
Lag blijkbaar aan de modus knop die moet voordat ik hem verwissel vanaf de PS5 naar PS3 stand worden gezet maar ben ik er helaas nog niet.

Heb geen force feedback hoewel alles op 100% staat en hoef het stuur maar aan te raken en ik vlieg eraf dus word nog beetje finetunen wel gek dat het bij GT7 gewoon plug & play werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HachiPudi
Pimmuz schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 17:58:
[...]

Heb geen force feedback hoewel alles op 100% staat en hoef het stuur maar aan te raken en ik vlieg eraf dus word nog beetje finetunen wel gek dat het bij GT7 gewoon plug & play werkt.
Helaas is het veel instellingen uitvogelen en proberen om de FFB goed te krijgen met Motorsport. Ik heb de force feedback in de instellingen op 100 staan, maar in de tuning zet ik hem vaak nog rond de 140/150, anders is hij veel te licht. Rij zelf met een TX, de Xbox variant van de T300 dacht ik.

Je kan de laatste tab in telemetry controleren om te zien hoe sterk het signaal is wat hij aan je stuur afgeeft. Zo kan je checken of hij clipt, maar ook of die scale nog omhoog moet.

[ Voor 15% gewijzigd door HachiPudi op 15-10-2023 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene44
Dat car level systeem, elke auto tientallen levels omhoog werken voor upgrades...als ik dat voor de launch geweten had had ik dit spel nooit gekocht. *makes note voor volgende aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Rene44 schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 19:19:
Dat car level systeem, elke auto tientallen levels omhoog werken voor upgrades...als ik dat voor de launch geweten had had ik dit spel nooit gekocht. *makes note voor volgende aankoop.
Alle previews spraken er al over weken voor de launch.

Mij boeit het niet. Ik upgrade een auto nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhwerkman
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Phusebox schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 19:26:
[...]

Daarom rijdt de drivatar drie kilometer voor je uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iekue
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21-02 12:07
rhwerkman schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 19:50:
[...]

Daarom rijdt de drivatar drie kilometer voor je uit.
Nah de PI van de drivatars is gebaseerd op die van je auto. Ze upgraden alleen als jij upgraded lol..... die 3 km vooruit rij shit is gewoon bizar slechte AI coding die dr altijd al inzit bij Forza, is een Forza feature.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
iekue schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 20:09:
[...]

Nah de PI van de drivatars is gebaseerd op die van je auto. Ze upgraden alleen als jij upgraded lol....
Ik heb echt al races gehad waar ik bewust niet aan het upgraden was en een drivatar heeft dezelfde auto maar dan in een hogere PI.

Oh well, ik mag morgen zelf weer even racen & utiwijken; dagje naar kantoor in de ochtendspits... -O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoksbrood
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-09 12:43
Exactor it schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 09:48:
[...]
De formule 1 achtige Mazda is wel een leuke bak ja. Al snap ik de ideale lijn niet helemaal met hem. Ik wil schone F1 achtige lijnen rijden vanwege het uiterlijk maar hij lijkt het beter te doen als je wat meer de bocht in glijdt.
De Mazda is een beetje een verhaal apart. De race/brakeline kan je beter negeren, grotendeels heb ik het slow in fase out principe gebruikt gezien hij ontzettend hard kan remmen. Dus laat remmen maar nog steeds op tijd zijn voor de bocht én ook vroeg op het gas kunnen gaan.

Qua setup geen 1 race met dezelfde setup gereden. Wel de final drive wat meer richting acceleration, aero afhankelijk per circuit maar gezien de auto veel grip heeft meer richting top speed ingesteld.

Verder nog een beetje met toe-in/out en met de camber gespeeld om een klein beetje onder of overstuur te verhelpen :)

XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Stoksbrood schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 20:56:
[...]

De Mazda is een beetje een verhaal apart. De race/brakeline kan je beter negeren, grotendeels heb ik het slow in fase out principe gebruikt gezien hij ontzettend hard kan remmen. Dus laat remmen maar nog steeds op tijd zijn voor de bocht én ook vroeg op het gas kunnen gaan.

Qua setup geen 1 race met dezelfde setup gereden. Wel de final drive wat meer richting acceleration, aero afhankelijk per circuit maar gezien de auto veel grip heeft meer richting top speed ingesteld.

Verder nog een beetje met toe-in/out en met de camber gespeeld om een klein beetje onder of overstuur te verhelpen :)
Alles gewoon met de stock setup gereden. Hard remmen kan ik niet met het ding want dan breekt ie uit.

Heb geen verstand van dat tunen. Eens geprobeerd maar dat was een ramp. Zelfs bij maar twee kleine klikjes ergens veranderen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MAX3400
Exactor it schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 19:18:
[...]

Misschien een idee om in afwachting van de race league om wat challenges met specifieke auto en baan neer te zetten. Geeft ook een leuk doel om een auto naar level 50 te brengen. Soort interne rivals maar dat we het allemaal zelf bij moeten houden zeg maar. :+
Er is sowieso een Featured Rival race elke week, dacht ik? Deze week is de Spotlight op "Road America" me de KTM X-Bow GT2. Deze heb ik zojuist naar 02:07:958 weten te rijden zojuist (zonder tune) en daarmee op dit moment 959e van de 11808 rijders wereldwijd.

Ik zou zeggen: kom er maar langs :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4JtNblKkaRXtkmk5vS-KocD_UYk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/E8uwj4kbZBPrQPHM1IQGFQZL.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skreppiedoe
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:55
Rene44 schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 19:19:
Smaken verschillen,ik vind dit systeem best prima...lekker races rijden om upgrades vrij te spelen. Helaas minder tijd om te spelen dus gaat het allemaal minder snel.
Ik ga me de komende tijd hier prima mee vermaken,deze game bevalt me tot nu toe een stuk beter dan de vorige 3 delen. :)

PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
  • Nu online
Stoksbrood schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 20:56:
[...]

Thanks! Ik was vandaag aan mijn Porsche verslaving aan het werken. Morgen ga ik wat doen met je tips voor de Mazda.
______
Heb terwijl ik Porsches levelde wat zitten oefenen met remmen zonder ABS. Dat maakt qua remafstand vrijwel niks uit maar ik rij nu veel smoother over de baan. ABS zet ik wel weer aan voor de fouten want het lijkt verder niet echt een nadeel. Buiten het laatste stukje remweg waar je dan niet meer kan knijpen. Is dit ook jullie ervaring met ABS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLRev0lution
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-07 21:50
MAX3400 schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 21:32:
[...]

Er is sowieso een Featured Rival race elke week, dacht ik? Deze week is de Spotlight op "Road America" me de KTM X-Bow GT2. Deze heb ik zojuist naar 02:07:958 weten te rijden zojuist (zonder tune) en daarmee op dit moment 959e van de 11808 rijders wereldwijd.

[Afbeelding]
“Als” de kleine slaapt even een poging wagen :)

PSN/XBL/Steam: NLRev0lution

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:08
Het nadeel wat ik op dit moment met het nieuwe upgrade systeem ervaar, is in career mode. Tegen de tijd dat ik een auto een beetje naar mijn zin heb, is het kampioenschap over en begint het volgende alweer. Nieuwe auto en dus begint het hele verhaal opnieuw.

Zodra je een auto vaker gaat gebruiken is dat nadeel natuurlijk weg, maar zo ver ben ik nog niet.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene44
Phusebox schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 19:26:
[...]

Jaja, zeker mijn eigen schuld. Wat heb ik geleerd: 1. geen premium betalen voor beta acces AAA games want bij launch zit het toch vol bugs, 2. wacht reviews van mensen af.
[...]

[Afbeelding]
Dit is wel interessant. Rivals vind ik ook in Horizon erg leuk.
Exactor it schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 00:12:
[...]

Thanks! Ik was vandaag aan mijn Porsche verslaving aan het werken. Morgen ga ik wat doen met je tips voor de Mazda.
______
Heb terwijl ik Porsches levelde wat zitten oefenen met remmen zonder ABS. Dat maakt qua remafstand vrijwel niks uit maar ik rij nu veel smoother over de baan. ABS zet ik wel weer aan voor de fouten want het lijkt verder niet echt een nadeel. Buiten het laatste stukje remweg waar je dan niet meer kan knijpen. Is dit ook jullie ervaring met ABS?
Altijd zonder ABS proberen. Rem geeft veel feedback over balans en je kan met rem en gas tegelijk (erg tegennatuurlijk) een slip opvangen. Trailbraken was in oudere racegames als GPL een must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siedo
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 12-09 13:41
Richard117 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 08:29:
Het nadeel wat ik op dit moment met het nieuwe upgrade systeem ervaar, is in career mode. Tegen de tijd dat ik een auto een beetje naar mijn zin heb, is het kampioenschap over en begint het volgende alweer. Nieuwe auto en dus begint het hele verhaal opnieuw.

Zodra je een auto vaker gaat gebruiken is dat nadeel natuurlijk weg, maar zo ver ben ik nog niet.
Dat herken ik wel. Gisteravond de eerste rondjes gereden (met een TMX stuur op de Xbox) en ik heb me wel vermaakt. Een diehard simracer ben ik niet, dit valt wel in de smaak. Na het rijden van de Subaru viel de A3 RS3 erg tegen, snel, maar ook lastiger te controleren. Heeft ook wel weer zijn charme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
  • Nu online
Rene44 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 09:17:
[...]

[...]

[...]

Altijd zonder ABS proberen. Rem geeft veel feedback over balans en je kan met rem en gas tegelijk (erg tegennatuurlijk) een slip opvangen. Trailbraken was in oudere racegames als GPL een must.
ABS doet pas zijn werk als je de rem 'te ver' indrukt en de wielen anders zouden blokkeren toch? Ik zag het lampje althans niet aangaan bij lichtjes (voor mijn doen) remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Siedo schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 09:34:
[...]
Na het rijden van de Subaru viel de A3 RS3 erg tegen, snel, maar ook lastiger te controleren. Heeft ook wel weer zijn charme.
Herkenbaar :)

Ik heb bij deze game echt het gevoel dat ik serieus moet wennen als ik van auto X naar auto Y overstap. In mijn herinnering was dat in FM7 een stuk makkelijker. Vind het een positieve ontwikkeling wel :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene44
Exactor it schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 09:58:
[...]

ABS doet pas zijn werk als je de rem 'te ver' indrukt en de wielen anders zouden blokkeren toch? Ik zag het lampje althans niet aangaan bij lichtjes (voor mijn doen) remmen.
Maar met abs leer je niet welke wielen dreigen te blokkeren. (In topgear noemen ze abs, tractie controle ed ''nanny programmas'''; het grijpt vaak te vroeg in waardoor je niet de grens van de auto leert kennen of, omgekeerd, ver van de grens wegblijft.)

Het maakt uit of het voor of achter, links of rechts is. Zo kan je met snel blokkerende voorwielen de balans iets naar achteren zetten, of verhogen of juist verlagen zonder andere aanpassingen aan je setup. Zeker met autos boven de 1000 kilo is gewichtsverplaatsing een dingetje. Omgekeerd is het daarom juist zo leuk om met formuleautos die vaak ver onder de 1000 klo zitten, te rijden. Zo weinig gewicht dat heen en weer gaat.

[ Voor 11% gewijzigd door Rene44 op 16-10-2023 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
  • Nu online
Rene44 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 10:20:
[...]

Maar met abs leer je niet welke wielen dreigen te blokkeren. Het maakt uit of het voor of achter, links of rechts is. Zo kan je met snel blokkerende voorwielen de balans iets naar achteren zetten, of verhogen of juist verlagen zonder andere aanpassingen aan je setup. Zeker met autos boven de 1000 kilo is gewichtsverplaatsing een dingetje. Omgekeerd is het daarom juist zo leuk om met formuleautos die vaak ver onder de 1000 klo zitten, te rijden. Zo weinig gewicht dat heen en weer gaat.
Ah cool. Daar had ik niet aan gedacht. Hoe ga ik herkennen welk wiel/welke wielen blokkeren? Is dat zo simpel als kijken waar de strepen vandaan komen? (en dan te bedenken dat deze racer in de bovenste segmenten zat met de daily challenges in Dirt Rally 2. Ik ben echt een noob met circuit racers. :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene44
Exactor it schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 10:38:
[...]

Ah cool. Daar had ik niet aan gedacht. Hoe ga ik herkennen welk wiel/welke wielen blokkeren? Is dat zo simpel als kijken waar de strepen vandaan komen? (en dan te bedenken dat deze racer in de bovenste segmenten zat met de daily challenges in Dirt Rally 2. Ik ben echt een noob met circuit racers. :))
Met rallyrijden ben je imo veel minder afhankelijk van leren wanneer je wielen blokkeren, en, sterker, is dat soms juist noodzakelijk bv met handrem in haarspeldbochtjes.

Ik weet niet precies hoe je dat in forza kan zien maar vuistregel is om paar keer te hard bocht in de rijden en dan volle kracht te remmen. Gaat de auto rechtdoor en vlieg je de bocht uit, dan zijn je voorwielen eerst aan het blokkeren. Staat je rem (te ver)naar achteren dan breekt de achterkant uit bij hard remmen. Je kan ook in telemetry in game zien aan de temperatuur van je banden. Wordt voor geel of rood, dan blokkeren je voorwielen. Etc.

Ik zag in optie hud overigens iets staan over telemetry, en hoe je dit instelt qua pakketen en IP. Weet iemand hoe dat werkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HachiPudi
Rene44 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 10:46:
[...]

Ik zag in optie hud overigens iets staan over telemetry, en hoe je dit instelt qua pakketen en IP. Weet iemand hoe dat werkt?
Dit stuurt iedere frame een UDP pakket naar het ingestelde adres. Qua formaat op Car Dash zetten, Slee/Sled is nog een ouder format met minder data. Op het wijde web zijn nog wel wat projecten te vinden voor FM7 waar je de structuur uit kan afleiden, ik weet nog even niet of er dit spel nieuwe toevoegingen zijn, volgens mij niet.

Met SimHub is er e.e.a. inzichtelijk te maken. Zelf gebruik ik deze die ik eerder al linkte. Zo ook gegevens over wheelspin en blokkerende wielen dacht ik.

Pruts zelf ook nog wel eens met een projectje hiervoor, maar daar is nog niet veel nuttigs uit gekomen :9

Overigens staat dit nog los van het telemetry overzicht in het spel, daar is ook al veel te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
  • Nu online
Rene44 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 10:46:
[...]

Met rallyrijden ben je imo veel minder afhankelijk van leren wanneer je wielen blokkeren, en, sterker, is dat soms juist noodzakelijk bv met handrem in haarspeldbochtjes.

Ik weet niet precies hoe je dat in forza kan zien maar vuistregel is om paar keer te hard bocht in de rijden en dan volle kracht te remmen. Gaat de auto rechtdoor en vlieg je de bocht uit, dan zijn je voorwielen eerst aan het blokkeren. Staat je rem (te ver)naar achteren dan breekt de achterkant uit bij hard remmen. Je kan ook in telemetry in game zien aan de temperatuur van je banden. Wordt voor geel of rood, dan blokkeren je voorwielen. Etc.

Precies. Bij Rally is gewichtsverplaatsing ook belangrijk, misschien belangrijker, maar ik regelde dat vooral door de auto een slinger te geven met het stuur. Misschien heb ik daar ook tijd laten liggen qua remmen maar ik denk niet zoveel als bij FM. Als ik al zie welk snelheidsverschil gladjes de bocht insturen geeft, scheelt dat secondes per ronde.

Qua test bedoel je dus dat je al (te laat) remmend instuurt en dan snel genoeg ziet of hij uitbreekt of juist rechtdoor knalt. Helder, wederom dank!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Estoque
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-08 16:11

Estoque

Turbobrick Owner

kijk voor de grap eens bij eerste bocht Catalunya hoe verschillend mensen aanremmen.
Nurburgring GP zelfde verhaal.

Je kunt daar echt heel veel winnen door je rempunt iets naar voren te halen, maar hem harder door de bocht te laten rollen met een grote radius. Teveel mensen remmen de auto te dood voor die eerste bochten.

Afgelopen weekend wat auto's gepaint en getuned, naast veel gereden. Paar foto's die ik ook in het Racing League topic heb gedrukt, maar hier ook even wou showen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lxt0sVUpMy4JDTOhOU0OJsA_Yss=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ON42ALD8w7cu4XaBuurx0uFM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fGNTuSnLqLgme9qBF9Lq842--qY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K5etQB83VgUiUinVcQ7Q1YDF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aY2cveQ-tM39imf_SMuXtxo8EXk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RcE7442stHMR5Tz12qtBKoY8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/29RjaCZ_DolJIZyvzHSH0YkGf4I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yx106n9BIKO9SIsAmuXFtvTB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WdaE2uhR2gyOdIX4i1fLGz82iQA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5yajU8AYwd0QaDuC0EFHLjs0.jpg?f=fotoalbum_large

Respect to the man in the icecream van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strider1007
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15:57
Netvoor € 9,99 een gamepass abo genomen en nu aan het installeren..

Erg benieuwd of en hoe mijn i5-9600 het trekt. De RX6950 XT moet het wel aankunnen op 3840x1600, maar de PC upgraden staat pas voor komend jaar in mijn planning..

Iemand met een soortgelijke CPU aan het spelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HachiPudi
strider1007 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 12:04:
[...]

Iemand met een soortgelijke CPU aan het spelen?
Die gaat het moeilijk krijgen denk ik. Bepaalde grafische settings leunen toch ook wel op de CPU, en verder maakt het spel niet echt volledig nut van wat een CPU biedt. Zie ook deze video van Digital Foundry. (timestamp is voor het relevante stukje)

[ Voor 13% gewijzigd door HachiPudi op 16-10-2023 13:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Dochterlief zit in haar vakantie nu Forza Motorsport te spelen en ik heb voor haar de performance (4K) modus ingesteld.. Het oogt voor mij (terwijl ik 'stiekem' tijdens mijn thuiswerkdag meekijk) mooier dan de RT optie (minder flikkering in beeld en het beeld lijkt rustiger over te komen (Series X + OLED).

Of heeft dat gewoon te maken dat als je meekijkt je op andere dingen let dan alleen de ideale lijn te rijden? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrGizMo
[...]

[Afbeelding]
Nee, kom niet eens in de buurt _O- :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 18:03
Richard117 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 08:29:

Heb hier hetzelfde probleem, merk ook dat ik buiten het kampioenschap om races aan het rijden ben om de auto verder te upgraden zodat ie eindelijk een beetje fatsoenlijk stuurt.

Kortom : De kampioenschappen en vooral de races zelf zijn te kort. (max 4-5 laps)

Ik mis de optie om de races langer te maken en waarom kun je in free play je start positie niet kiezen ?

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
MrGizMo schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 15:30:
[...]

Nee, kom niet eens in de buurt _O- :D
Ik heb dan ook nog eens 1.5s eraf gereden gisteravond dus je zal ergens rond de 2:06.5 moeten gaan rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
MAX3400 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 15:51:
[...]

Ik heb dan ook nog eens 1.5s eraf gereden gisteravond dus je zal ergens rond de 2:06.5 moeten gaan rijden :)
Ja dat heb ik gezien idd _O- :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
  • Nu online
MAX3400 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 15:51:
[...]

Ik had een 2:08 en was helemaal in mijn nopjes. Ga ik kijken bij de leaderboard mag er nog 1,5 sec af. Ik raak vooral tijd kwijt op de straight na de derde bocht en bij de super trage bocht in het midden voordat je de lange rechtse bocht in mag. Straks maar verder oefenen. Autootje is nu level 30 dus ik heb nog een ronde of vijfentwintig. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jordy8
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:38
Vergeet niet zoals ik om de bandjes op softs te zetten. En ik mij maar afvragen waarom iedereen zoveel grip had uit de bochten :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Als iemand nog wil lachen: pak een willekeurige A klasse auto, en join de A klasse MP lobby, en start de race achteraan. Er zitten er bijna altijd wel een of twee bij die in de Formula Mazda rijden, en zeker als ze van achter moeten komen is dat hilarisch om te zien. Ze zijn veel sneller in de bochten en bij het remmen, maar verliezen enorm op topsnelheid. De wanhopige pogingen om alles in de bochten terug te winnen is fantastisch (leed)vermaak.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
Jordy8 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 18:02:
Vergeet niet zoals ik om de bandjes op softs te zetten. En ik mij maar afvragen waarom iedereen zoveel grip had uit de bochten :')
:o kan dat? Oh, nou dan heb ik nog wel wat in voorraad, denk ik zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Jordy8 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 18:02:
Ik snap überhaupt niet hoe jullie rijden met dat hok. Wat een verschrikkelijk ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
Phusebox schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 19:04:
[...]

Ik snap überhaupt niet hoe jullie rijden met dat hok. Wat een verschrikkelijk ding.
Qua uiterlijk?

Dat ding heeft evenveel vermogen als een (echte) Audi RS6 maar weegt de helft en rijdt op semi-slicks (in het echt). Dus hoe moet je ermee rijden? Zo hard mogelijk om zoveel mogelijk downforce & hitte in die bak te krijgen.

En zoals een aantal andere posts; hou het gas er een beetje op ibj het remmen; dat scheelt heeeel erg met stabiliteit en insturen. Je hebt 4 enorme plakken rubber die van richting moeten wijzigen; dat is even wat anders dan een Citroen C1 in de parkeergarage van de AH :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
MAX3400 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 19:10:
[...]

Qua uiterlijk?

Dat ding heeft evenveel vermogen als een (echte) Audi RS6 maar weegt de helft en rijdt op semi-slicks (in het echt). Dus hoe moet je ermee rijden? Zo hard mogelijk om zoveel mogelijk downforce & hitte in die bak te krijgen.

En zoals een aantal andere posts; hou het gas er een beetje op ibj het remmen; dat scheelt heeeel erg met stabiliteit en insturen. Je hebt 4 enorme plakken rubber die van richting moeten wijzigen; dat is even wat anders dan een Citroen C1 in de parkeergarage van de AH :)
Nee niet qua uiterlijk qua rijden. Voelt echt enorm log aan, maar toch met veel overstuur. Een olietanker die nog doorzwaait na de bocht.

Maar ik ben eindelijk verder met single player en ik bak er echt niks van. Built for sports. Krijg die auto's met geen mogelijkheid de bocht om. Haal niet eens de tijden voor AI level 6.

Het hapert ook de hele tijd. Haal nog maar 40 fps gemiddeld de laatste dagen.

Was eerst boven de 70.

En heb dus regelmatig dat het spel crasht zodra ik over de finish kom... weer progressie kwijt. En ik heb al een hekel aan die ondersturende hokken die je in het begin moet rijden... echt geen zin om al die saaie races 5x te doen.

Zucht. Van dit spel ga ik bijna mijn hele rig verkopen.

[ Voor 16% gewijzigd door Phusebox op 16-10-2023 19:32 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Nielless

Nielless

Hilarische start in private multiplayer met @rhwerkman net :9~

[ Voor 13% gewijzigd door Nielless op 16-10-2023 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
MAX3400 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 18:41:
[...]

:o kan dat? Oh, nou dan heb ik nog wel wat in voorraad, denk ik zo...
Natuurlijk! Maar of het nut heeft weet ik niet? je ziet namelijk ook geen tire wear tijdens de laps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HachiPudi
Slim toch? Brandstof besparen! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik weet in ieder geval nu dat ik iemand ben die niet met onderstuur kan omgaan. Gaat denk ik echt een half jaar duren voor ik door de career heen ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
@Phusebox Los van het feit dat de game op dit moment niet in optimale staat is op PC, is er denk ik ook echt iets met jouw eigen systeem aan de hand. Ik heb werkelijk totaal geen last van vastlopers, haperingen of iets dergelijks.

Zojuist game gestart, hop naar Multiplayer, zie dat er over 3 minuten een race start op Kyalami. Snel qualifier laps gereden en vervolgens race. Geen centje pijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 11:40
2:07.688 op softs en 8% brandstof met TC op Sport.

Rondje of 20 gereden. Jaren terug dat ik zo gefocused hebt gezeten voor een hotlap.
Ik heb er gewoon last van mijn nek door gekregen. LOL.

Ik heb het idee dat ik bepaalde bochten gewoon totaal verkeerd neem. Ik moet denk ik gewoon zo'n lap van zo'n topgast bestuderen en dat dan proberen na te doen.

Voelt wel goed als je de ene na de andere tussentijd groen ziet worden. Die Kink blijft een verradelijk bochtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov

Pagina: 1 ... 18 ... 26 Laatste