Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:51
Edwinlzv schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 12:43:
Toch een klein tegengeluidje voor de mensen die het allemaal maar slecht vinden.

[YouTube: Reviewers Are Wrong About Forza Motorsport]
Voor een gratis spel, waar je van tevoren je verwachtingen voor omlaag moet bijstellen, is het een ok spel. Dat is wat ie eigenlijk zegt :+

Maar goed, ik denk wel dat het ook komt door de crap auto's waar je in het begin mee moet rijden (wat deze YouTuber ook zegt) en dat de snellere auto's fijner/leuker zijn. Dus ik moet me er doorheen worstelen totdat ik daar kom, als ik het zo lang volhoudt.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 13:01:
[...]

Voor een gratis spel, waar je van tevoren je verwachtingen voor omlaag moet bijstellen, is het een ok spel. Dat is wat ie eigenlijk zegt :+

Maar goed, ik denk wel dat het ook komt door de crap auto's waar je in het begin mee moet rijden (wat deze YouTuber ook zegt) en dat de snellere auto's fijner/leuker zijn. Dus ik moet me er doorheen worstelen totdat ik daar kom, als ik het zo lang volhoudt.
Je had ook voor de premium editie moeten gaan dan krijg je vanaf het begin al snelle auto's.

Ik speel bijna alleen maar vrije mode waar je de tracks, aantal ronde's, eigen auto et cetera allemaal zelf kan instellen. Ik ben al 25 uur aan het genieten op mijn Series X en dan vooral op Indianapolis, Spa en Catalunya en dan level je nog op en verdien je ook credits voor nieuwe auto's.

Ik ben weer net zo aan het genieten als jaren geleden met Project CARS 1 en 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 13:13:
[...]

Je had ook voor de premium editie moeten gaan dan krijg je vanaf het begin al snelle auto's.

Ik speel bijna alleen maar vrije mode waar je de tracks, aantal ronde's, eigen auto et cetera allemaal zelf kan instellen. Ik ben al 25 uur aan het genieten op mijn Series X en dan vooral op Indianapolis, Spa en Catalunya en dan level je nog op en verdien je ook credits voor nieuwe auto's.

Ik ben weer net zo aan het genieten als jaren geleden met Project CARS 1 en 2.
Ik heb ook de premium versie ;) Anders had ik niet afgelopen weekend kunnen spelen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:15
[...]

Ik heb een beetje het gevoel dat je meer en meer argumenten zoekt om niet zo positief over het spel te zijn. Kijk, dat jouw graphics/PC onhandig niet doen wat je veracht, dat is zeker een ding. Toen werd het dat cuscenes haperen. Maar nu is het ook al auto's die niet snel zat zijn?

Dan begrijp je het spel dus niet of je zoekt Need for Speed (en dat is een ander topic). Ik denk letterlijk dat je binnen 2 uur na het spelen van het spel dus online kan, andere auto's al kan kopen (ook snellere), de hele career los kan laten en elders / anders ook het spel kan spelen. Natuuuurlijk is dat niet wat jij wil; de career is ook belangrijk maar zoals met (bijna) elk spel; je begint toch laag of met weinig middelen of in een beginnersklasje?

Echter, mogelijk dat ik het verkeerd lees of begrijp hoor; heb alleen al door online racen iets van 7 auto's kunnen kopen (Touring Car / GT's) en van die 7 heb ik er ook al online 4 naar level 50 gereden + een kleine 8 ton op de bank.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:12

Mr. Freeze

¡GO!

Ik speel graag Rivals, met sommige hier ben ik al vriend maar niet zo veel. Jammer genoeg heeft FM geen clubs zoals in FH.

Zie ik iets over het hoofd?

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
MAX3400 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 13:46:
[...]

Ik heb een beetje het gevoel dat je meer en meer argumenten zoekt om niet zo positief over het spel te zijn. Kijk, dat jouw graphics/PC onhandig niet doen wat je veracht, dat is zeker een ding. Toen werd het dat cuscenes haperen. Maar nu is het ook al auto's die niet snel zat zijn?

Dan begrijp je het spel dus niet of je zoekt Need for Speed (en dat is een ander topic). Ik denk letterlijk dat je binnen 2 uur na het spelen van het spel dus online kan, andere auto's al kan kopen (ook snellere), de hele career los kan laten en elders / anders ook het spel kan spelen. Natuuuurlijk is dat niet wat jij wil; de career is ook belangrijk maar zoals met (bijna) elk spel; je begint toch laag of met weinig middelen of in een beginnersklasje?

Echter, mogelijk dat ik het verkeerd lees of begrijp hoor; heb alleen al door online racen iets van 7 auto's kunnen kopen (Touring Car / GT's) en van die 7 heb ik er ook al online 4 naar level 50 gereden + een kleine 8 ton op de bank.
Ik snap dat je ook gewoon losse races kunt doen, maar ja daar beleef ik weinig lol aan. Het voelt allemaal enorm geforceerd en beperkt. Maar wellicht (vrij zeker) dat alle issues mijn mogelijkheid tot objectief beoordelen te veel beïnvloeden, die kans is groot.

Ik heb tot nu toe meer zitten troubleshooten en instellen dan daadwerkelijk spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-09 14:55
[...]

Vanaf daar wel gestopt met lezen _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
MrGizMo schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 14:27:
[...]

Vanaf daar wel gestopt met lezen _O-
Ik zeg alleen wat ik uit die video haal. Hij zegt als je Gamepass hebt, probeer het gewoon. Zo niet, dan zou ik het niet kopen.

Niet mijn woorden ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Ben er nu een 3 uur mee bezig denk ik. Op PC. Zie onderin. (Speel vanaf Forza 2 veel Forza)

Had m gisteren bij mn kameraad op de Series X gespeeld maar was niet echt blown away, maar vandaag op mn 49 inch op 5120x1440 en een 4090 op 125% resolution scale (zonder Raytracing geloof ik) ziet het er al best leuk uit. Framerates dik boven de 80 maar niet op elke baan smooth helaas.

Goeie driver zal dat wel fixen denk ik. GPU gebruik is maar 60% oid.

CPU lijkt wel vol benut te worden hier btw.

Maar ben eigenlijk best te spreken over de handling. Heb het idee dat ik nét even wat meer controle heb. :) Speel eigenlijk altijd R P of X klasse rivals.

Heb er een goed gevoel bij. Beter dan Forza 7. Kweetniet. Zal er eens over nadenken waar dat m precies in zit.

Edit; en hij voelt beter dan Gran Turismo. NOFI. Zal ook eens nadenken waar m dát in zit. mss ligt het eraan dat ik zo verschrikkelijk gewend ben aan een XBOX controller in dat opzicht. En omdat GT een iets ander "gripgevoel" heeft. Op de XBOX "flow-ed"(?? :P ) het net ff wat meer imo.

Speel (in 99% van de auto's) altijd met alle assists off btw. :)

#zal nu dit topic eens doorneuzen. :P

[ Voor 32% gewijzigd door Format-C op 10-10-2023 14:43 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
Mr. Freeze schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 14:09:
Ik speel graag Rivals, met sommige hier ben ik al vriend maar niet zo veel. Jammer genoeg heeft FM geen clubs zoals in FH.

Zie ik iets over het hoofd?
Er is inderdaad geen in-game club. Echter, in de topicstart staat een linkje naar de Tweakers club op Xbox Live.

Daar kan je in ieder geval makkelijk andere rijders vinden, toevoegen, eventueel posts maken voor bepaalde samenwerking etc.

[ Voor 7% gewijzigd door MAX3400 op 10-10-2023 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinlzv
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 19:37
Phusebox schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 14:29:
[...]

Ik zeg alleen wat ik uit die video haal. Hij zegt als je Gamepass hebt, probeer het gewoon. Zo niet, dan zou ik het niet kopen.

Niet mijn woorden ;)
Hij zegt dat hij er 30 dollar voor betaald heb voor early acces omdat hij game pass heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12:44
Ik ben benieuwd.. Nu aan het installeren via Steam. Een beetje huiverig vanwege de vele negatieve reacties hier maar ik ga het een kans geven. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Gummiebeer schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 14:41:
Ik ben benieuwd.. Nu aan het installeren via Steam. Een beetje huiverig vanwege de vele negatieve reacties hier maar ik ga het een kans geven. :+
Het valt mij erg mee.

Ik ben positief.

Edit; en ik ben best kritisch denk ik.

En het gaat mij erom hoe de game "voelt". En hij voelt erg goed. Vind ik.

Edit; en over hoe je progressed ben ik ook wel te spreken. Vond zelfs een/de subaru impreza gaaf om op t randje in rond te scheuren. :9 Ik upgrade zo weinig mogelijk en wil zsm een stuk of 3 a 4 P autos kopen voor rivals. :)

[ Voor 35% gewijzigd door Format-C op 10-10-2023 14:51 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gummiebeer
Format-C schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 14:43:
[...]

Het valt mij erg mee.

Ik ben positief.

Edit; en ik ben best kritisch denk ik.

En het gaat mij erom hoe de game "voelt". En hij voelt erg goed. Vind ik.

Edit; en over hoe je progressed ben ik ook wel te spreken. Vond zelfs een/de subaru impreza gaaf om op t randje in rond te scheuren. :9 Ik upgrade zo weinig mogelijk en wil zsm een stuk of 3 a 4 P autos kopen voor rivals. :)
Ik was al een tijdje op zoek naar een game als GT op de PC en dit lijkt mij het meest in de buurt te komen. FH5 kapot gespeeld maar iets te arcade naar mijn zin en je wordt doodgegooid met auto's.
Nog 60GB te gaan.. :o

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik vraag me serieus af wanneer iRacing ooit naar console zou komen, hoe dan de reviews zijn.. daar kan je letterlijk maar in 1 auto rijden :+

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
SinergyX schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 14:58:
Ik vraag me serieus af wanneer iRacing ooit naar console zou komen, hoe dan de reviews zijn.. daar kan je letterlijk maar in 1 auto rijden :+
19 auto's en 25 banen. Maar goed daar betaal je per maand voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 17:08
SinergyX schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 14:58:
Daar zijn ze wel mee bezig. :)
Hetzij in een beperkte NASCAR game.

https://www.iracing.com/i...sole-racing-game-license/

[ Voor 21% gewijzigd door Rivanov op 10-10-2023 15:10 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 11:01
(jarig!)
Mag hopen dat ze daar op de console een ander model voor gaan verzinnen?

Hier op de Xbox helemaal geen problemen gehad nog, op de PC lukt het joinen van Multiplayer sessies zo ongeveer 1 op de 5 keer niet, of wordt ik er gaandeweg uitgegooid (bijvoorbeeld bij wisselen tussen quali en practise/race), maar verder nog geen bijzondere dingen gehad tot nu toe.

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 20:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Phusebox schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 15:08:
[...]

19 auto's en 25 banen. Maar goed daar betaal je per maand voor.
De laatste keer dat ik heb gereden kon je zonder sub nog wel de MX5 blijven rijden.. dat is blijkbaar ook niet meer het geval? Gaat het mij ook niet om, gaat me meer om het principe erachter.. Grafisch is iracing 1 van de minste, maar hoor je nooit iemand over. ACC is 1 van de beste, maar die game is op console ronduit dood.

[ Voor 24% gewijzigd door SinergyX op 10-10-2023 15:15 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
SinergyX schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 15:14:
[...]

De laatste keer dat ik heb gereden kon je zonder sub nog wel de MX5 blijven rijden.. dat is blijkbaar ook niet meer het geval? Gaat het mij ook niet om, gaat me meer om het principe erachter.. Grafisch is iracing 1 van de minste, maar hoor je nooit iemand over. ACC is 1 van de beste, maar die game is op console ronduit dood.
ACC draait ook voor geen meter op een 3080, dus wat dat betreft is dat zeker niet beter.
Zonder sub weet ik niet, ik lig er ook al paar jaar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 22:18
Format-C schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 14:43:
[...]

Geld verdien je uiteindelijk wel genoeg, hier staat dacht ik al iets van 6 miljoen op de bank? Al komt dat wellicht ook wel doordat de VIP-pass de winst verdubbeld.

Daarnaast kosten upgrades geen geld meer, dat is vervangen door CP (Car Points) die je kunt spenderen. Hierdoor kan er ook een beperking plaatsvinden op het aantal mogelijke upgrades die je kan uitvoeren in het begin. Met level 50 krijg je er ineens 9200 en kan je hem maximaal upgraden denk ik.

[ Voor 9% gewijzigd door timmie271 op 10-10-2023 15:24 ]

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy8
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:00
Phusebox schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 15:24:
[...]

ACC draait ook voor geen meter op een 3080, dus wat dat betreft is dat zeker niet beter.
Hoe dan? Ik heb ACC een flinke tijd gedraaid op een 2070 met een amd 2600 proc. en dat ding gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielless
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16:44

Nielless

Born at a very young age.

Jordy8 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 15:28:
[...]

Hoe dan? Ik heb ACC een flinke tijd gedraaid op een 2070 met een amd 2600 proc. en dat ding gewoon goed.
Draaide bij mij ook prima op een 2070 met triple monitor setup

XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HachiPudi
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 17:12
Gister met de MX-5 builders cup begonnen. Miatas rondslingeren op Laguna Seca is nog net zo leuk als het in Assetto Corsa is in mijn ervaring! Ben na een paar dagen spelen in ieder geval vrij positief over Motorsport, dat was toen we alleen nog alle marketing talk aan konden horen wel anders.

Hoop dat ik net zo verrast kan worden over de ondersteuning voor het spel op lange termijn door Turn 10.

Voor nu is het in ieder geval het meest complete pakket beschikbaar op PC voor wat ik wil: knutselen aan autos en continu lopende online events. Voorheen zat ik dan tussen Horizon en ACC/LFM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Laatst online: 19:30
Lachen man, Rivals!
Heb ene StayingPower ofzoiets weer verslagen :p

Denk je overigens een goede tijd neer te zetten op het uiterste van je kunnen, zie je dat de nummer 1 van de wereld maar liefst 13 seconden sneller is! :|
Kan je iemand tune zien/downloaden? Ben zo benieuwd hoe hun afstelling is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HachiPudi
PdeBie schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 16:16:
...
Kan je iemand tune zien/downloaden? Ben zo benieuwd hoe hun afstelling is.
Voor zover ik weet niet. Allicht kan je bij tunes zoeken op de naam van die speler, misschien dat ze de tune online hebben gezet. Van Horizon ben ik echter gewend dat je de tune dan niet zelf kan inzien of aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
@PdeBie j tunes zijn standaard locked; je kan ze dus niet analyseren / aanpassen van iemand anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ryt_fnBITcpg8WFfJu-txmVF0Lk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yiBCEBv5A4XKrtZXvkkKJT5h.png?f=fotoalbum_large

[
:)

Alles max, zonder dlss, 125% res, met alleen RT op auto's aan.

Edit; met de nieuwe driver draait ie een stuk beter!! :)

[ Voor 159% gewijzigd door Format-C op 10-10-2023 17:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkus
  • Laatst online: 14-09 21:35
Nvidia driver update voor Forza Motorsport 8)

https://www.nvidia.com/do...esults.aspx/212701/en-us/

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Yesssss :D

_/-\o_ :9~ :9~ :9~ O+

[ Voor 5% gewijzigd door Format-C op 10-10-2023 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Format-C schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 16:33:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Alles max, zonder dlss, 125% res, met alleen RT op auto's aan.
Dual 4090?

Zonder DLSS kom ik niet verder dan 15 fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

MAX3400 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 16:24:
@PdeBie j tunes zijn standaard locked; je kan ze dus niet analyseren / aanpassen van iemand anders.
Wel gebruiken. Als diegene dat toestaat.
Phusebox schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 16:36:
[...]

Dual 4090?

Zonder DLSS kom ik niet verder dan 15 fps.
Nee, 1 4090. Zie onderin voor specs. Wat heb jij voor setup dan? Edit; 3080? Met 5600X?

Zou na de driverupdate wel te doen moeten zijn toch zonder alteveel RT?

[ Voor 40% gewijzigd door Format-C op 10-10-2023 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Format-C schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 16:37:
[...]

Wel gebruiken. Als diegene dat toestaat.

[...]

Nee, 1 4090. Zie onderin voor specs. Wat heb jij voor setup dan? Edit; 3080? Met 5600X?

Zou na de driverupdate wel te doen moeten zijn toch zonder alteveel RT?
Yes, 5600x en 3080. Heb getwijfeld over een 5800x3d, maar dat is marginaal, en niet de 300 euro waard.

De prijzen van de 4080 en 4090 gaan me echt te ver. Vrij kort na release deze 3080 gekocht voor 900 Euro en dat vond ik al bizar.

Ben nu aan het updaten dus ben benieuwd of ik er wat van merk.

[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 10-10-2023 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Phusebox schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 16:42:
[...]

Yes, 5600x en 3080. Heb getwijfeld over een 5800x3d, maar dat is marginaal, en niet de 300 euro waard.

De prijzen van de 4080 en 4090 gaan me echt te ver. Vrij kort na release deze 3080 gekocht voor 900 Euro en dat vond ik al bizar.
Heb mn 4090 nu 10 maanden, gekocht voor 2000, maar nog maar een maand of 2 gebruikt. Heb m voor dit spel uitkwam, al bijna 6 maanden niet gebruikt. :X :X :X (ook mede door Tossy3 blessure)

Dát is pas bizar.

Maar ik denk echt dat die 3080 met die CPU zonder veel RT gewoon dit spel op 4K 60 kan spelen ?

En dan wat friemelen met RT.

[ Voor 3% gewijzigd door Format-C op 10-10-2023 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Phusebox schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 16:42:
[...]

Ben nu aan het updaten dus ben benieuwd of ik er wat van merk.
5800x3D marginaal? Lol. Dat is de beste CPU om AM4 gebied.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Bij deze game heb je denk ik eerder een GPU bottleneck dan CPU bottleneck. Zal eens kijken hoe t gaat met die driver.

Edit; en op 4K maakt een 5800X vs een 5800X3D niet extreem veel verschil vermoed ik. Edit; of die 3D Cache moet t in dit spel idd heul goed doen.

[ Voor 68% gewijzigd door Format-C op 10-10-2023 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Rivanov schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 16:44:
[...]

5800x3D marginaal? Lol. Dat is de beste CPU om AM4 gebied.
Marginaal tov een 5600x. Geen 300 euro verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Nou, die x3D cache doet anders héél veel.
En je hebt een 5600x zeg je en geen 5800x

[ Voor 33% gewijzigd door Rivanov op 10-10-2023 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Nieuwe driver, graphics lager gezet in de hoop op meer fps (richting de 120). Waar ik de eerste dag nog 105 fps haalde zit ik nu met de nieuwe driver op 76 fps.

Ik ga maar weer eens alles op auto zetten.
Rivanov schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 16:47:
Nou, die x3D cache doet anders héél veel.
Wil niet te veel off topic gaan. Maar gemiddeld 10% is zo'n beetje wat ik uit alle vergelijkingen haal. Sorry ja moest 5600x zijn. Wist het zelf even niet meer.

[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 10-10-2023 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
Phusebox schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 16:49:
Nieuwe driver, graphics lager gezet in de hoop op meer fps (richting de 120). Waar ik de eerste dag nog 105 fps haalde zit ik nu met de nieuwe driver op 76 fps.
Heb je dan echt niks niks niks raars ergens in je driver-settings? Ik zou er niets van snappen als je een drivertje update en dan ineens mis je 30% performance (105 naar 76 frames). Het is dus niet je hardware "eerder vandaag" dus het is een combi driver & in-game settings?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gummiebeer
Ik vermaak mij er best mee!
Draait goed op de pc met 5800X3D en 6800XT op 1440p :)
Er mag hier en daar bij bijgeschaafd worden maar het is niet negatief hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Zijn er meer mensen op de PC die telkens het profiel van je stuur opnieuw moeten selecteren na een herstart van de game ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HachiPudi
@Henkus Ja, kom er steeds pas achter als ik links of rechts wil kijken en ineens quick actions zit te selecteren... Een van die dingen waarvan ik hoop dat ze snel opgelost worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
Voor de gein eens op ultra gezet en alles op het hoogste, en dan zie ik dit tijdens de benchmark:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rMXbHsD65dwNaUpDgbuCmbPI3xg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/21VRMxMM9klsFnMVdk9vHRFO.png?f=fotoalbum_large

Als je goed kijkt zie je dat ik een POHSLUE rijdt, of zoiets. :+

[ Voor 6% gewijzigd door Phusebox op 10-10-2023 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Phusebox schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 16:58:
Voor de gein eens op ultra gezet en alles op het hoogste, en dan zie ik dit tijdens de benchmark:
[Afbeelding]
Ik zie een combinatie van 8bit en prachtig beeld _O-

Vergeet de H niet: POHSLUE

[ Voor 3% gewijzigd door timmie271 op 10-10-2023 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
[Afbeelding]

Er. Klopt Echt. Iets. Niet. In. Jouw. Systeem.

Dit is totaal niet aan de game te wijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Henkus schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 16:54:
Zijn er meer mensen op de PC die telkens het profiel van je stuur opnieuw moeten selecteren na een herstart van de game ?
Jup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:49

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Is er iemand die de optie heeft gevonden om on the fly setups aan te passen tijdens Rivals? Of moet je daarvoor echt de sessie eindigen?

[ Voor 75% gewijzigd door uchiha tijntje op 10-10-2023 17:12 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:17

v8power67

Psn: Mausosaurus

[Afbeelding]

Weet niet je dit standaard al doet. Maar word aangeraden bij elke driver installatie eerst met display driver uninstaller alles te verwijderen. En dan een clean installatie van de nieuwe driver te doen.
https://www.guru3d.com/do...ver-uninstaller-download/

Dat kan misschien wel eens helpen.
Is het btw alleen zo in deze game of heb je het vaker in andere games? Want dan een clean windows installatie ook aan te raden.

En misschien bij de installatie ook aangeven dat alles gereset moet worden. Dat er geen instelling meegenomen kan worden.( sowieso denk lastig als je de ddu methode doet)

[ Voor 8% gewijzigd door v8power67 op 10-10-2023 17:08 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
v8power67 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 17:06:
[...]

Weet niet je dit standaard al doet. Maar word aangeraden bij elke driver installatie eerst met display driver uninstaller alles te verwijderen. En dan een clean installatie van de nieuwe driver te doen.
https://www.guru3d.com/do...ver-uninstaller-download/

Dat kan misschien wel eens helpen.
Is het btw alleen zo in deze game of heb je het vaker in andere games? Want dan een clean windows installatie ook aan te raden.
Speel verder alleen AMS2 en dat draait gewoon met 180 fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:17

v8power67

Psn: Mausosaurus

Phusebox schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 17:07:
[...]

Speel verder alleen AMS2 en dat draait gewoon met 180 fps.
Maar geen rare graphics dingen zoals hier ? Lijkt alsof er namelijk ergens iets niet goed gaat met je resolutie. Oogt laag.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
v8power67 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 17:09:
[...]

Maar geen rare graphics dingen zoals hier ? Lijkt alsof er namelijk ergens iets niet goed gaat met je resolutie. Oogt laag.
Nee. De resolutie lijkt mij ook laag, vandaar dat ik het als blurry omschrijf. Maar wil het topic verder niet kapen dus laat maar. Geen idee wat het is met dit spel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn eerste auto op level 50 gezet: de Chevrolet Corvette. Het is nu echt een race monster. Persoonlijk vindt ik Amerikaanse auto's altijd moeilijker en lomper besturen dan bijvoorbeeld de Duitse of Italiaanse auto. Hebben meer mensen dit gevoel ook?

Nu ben ik een dikke Bentley aan het levelen en dus sneller en makkelijker te besturen te maken.

Ik ben trouwens super blij met mijn Series X en zeker als ik al dat gekloot met PC's hoor hier. Op de Series X ziet het in 4k en HDR ook prima uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
[Afbeelding]

The Fast & The Phusebox 8)
Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 17:18:
Nu ben ik een dikke Bentley aan het levelen en dus sneller en makkelijker te besturen te maken.
Welke? De GT3-uitvoering? Die is best wel traag, heb ik gemerkt, in online lobbies.

[ Voor 22% gewijzigd door MAX3400 op 10-10-2023 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoksbrood
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-09 12:43
[Afbeelding]

Hmm... Dat ziet er niet normaal uit voor Ultra settings.
Even nog om te checken. Je gebruikt DLSS, pas je daarna niet toevallig je resolutionscale aan?
Wanneer je DLSS aanzet, dien je van resolutionscale af te blijven. Ziet er namelijk uit alsof je scale op 50% ofzo staat.

XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorank
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:32
Ik merk wel verbetering na de driver update, geen crashes meer en nu vaker tegen de fps cap aan van 119 op 4k.

II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Stoksbrood schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 17:21:
[...]

Hmm... Dat ziet er niet normaal uit voor Ultra settings.
Even nog om te checken. Je gebruikt DLSS, pas je daarna niet toevallig je resolutionscale aan?
Wanneer je DLSS aanzet, dien je van resolutionscale af te blijven. Ziet er namelijk uit alsof je scale op 50% ofzo staat.
Huidige settings waarmee ik 60 FPS haal:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N_xHyEWzANDwogZYVfcRIYVItpA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KMzWzQwcU8DaRBoGTl0qhePD.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0I7Mv1fK9rqUuo5DEGuuXwBRjLU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IR70fA3Nf4uaA1k9ISkgq2x3.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ygJhksPutlT6brfMVl8PY3KZQJs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/byqOXbsSXLillhmRo8y84ali.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoksbrood
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-09 12:43
Phusebox schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 17:24:
[...]

Huidige settings waarmee ik 60 FPS haal:
Zet je performance target eens op unlocked en check dan nog eens wat je aan FPS haalt?

XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

MAX3400 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 17:19:
[...]
Welke? De GT3-uitvoering? Die is best wel traag, heb ik gemerkt, in online lobbies.
Nee de gewone Bentley. Ik doe ook alleen maar offline racen. Ik ben nog te noobish voor online races en ik heb eigenlijk nog nooit een online race gedaan in alle race spellen die ik heb gespeeld. Misschien ga ik aan het eind van dit jaar wel mijn eerste online race van mijn leven doen in Forza en dat nog voor mijn 50ste verjaardag. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 17:26:
[...]

Nee de gewone Bentley. Ik doe ook alleen maar offline racen. Ik ben nog te noobish voor online races en ik heb eigenlijk nog nooit een online race gedaan in alle race spellen die ik heb gespeeld. Misschien ga ik aan het eind van dit jaar wel mijn eerste online race van mijn leven doen in Forza en dat nog voor mijn 50ste verjaardag. :O
Ach, kom vanavond ofzo even online? Sowieso vind ik dat in deze versie van Forza het online gebeuren juist heel clean gaat. En ook mensen met minder skills, kunnen gewoon meerijden echter wel een beejte in de achterhoede :)

En als je voor het eind van het jaar eens wil rijden: [XSX/PC] FM GoT Racing League - Seizoen 1 ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:55
Is het geen beter idee om een apart performance & specs topic te maken?

Het valt me op dat het hier 90% gaat over welke specs en settings iemand heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
flugelisoke schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 17:35:
Is het geen beter idee om een apart performance & specs topic te maken?

Het valt me op dat het hier 90% gaat over welke specs en settings iemand heeft.
Ik vind het wel vermakelijk om te lezen. En eerlijk gezegd; waarom niet? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

MAX3400 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 17:29:
[...]
En als je voor het eind van het jaar eens wil rijden: [XSX/PC] FM GoT Racing League - Seizoen 1 ;)
Ik ga oefenen, mij erin verdiepen en voor ik in een league ga ga ik eerst rustig de multiplayer verkennen.

Ik heb dan ook decennia lang multiplayer gedaan in shooters ala Call of Duty, PUBG en andere soortgelijke spellen. Dus de druk van multiplayer moet ik wel tegen kunnen.

Eerst ga ik verder met offline racen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:25

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Net even de eerste race gedaan in de Ford Mustang, wel even wennen als je van F1 2023 komt. Maar direct handmatig schakelen aangezet en veel assist uitgezet met zoveel mogelijk dingen aan zoals invloed op banden enz om het uitdagender te maken voor mezelf :)

Wel gelijk de eerste race gewonnen, dus denkt dat de moeilijkheidsgraad nog wel iets omhoog kan.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GaHard
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-06 13:38
lol

Had net in Forza GT series online een mooie win. Gestart op pole op de hards en de gok genomen om het zonder pitstop te doen. Met nog 2 ronden te gaan 20s voorsprong maar die laatste 2 ronden geen grip meer. Werd uiteindelijk vlak voor de finishlijn ingehaald en finishte op een halve seconde achterstand maar #1 had 1 seconde penalty dus ik won alsnog :D :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:17

BM

Moderator Spielerij
Heeft iemand al uitgevonden hoe je de narrator uitzet? Geluid heb ik al op 0 gezet, maar die tekstjes die voorbij komen zijn echt heel irritant. Ik weet zelf al wel dat ik twee seconde penalty heb :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
BM schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 17:56:
Heeft iemand al uitgevonden hoe je de narrator uitzet? Geluid heb ik al op 0 gezet, maar die tekstjes die voorbij komen zijn echt heel irritant. Ik weet zelf al wel dat ik twee seconde penalty heb :p
Settings / Accessibility / Narrator :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Wat ik mij nu eigenlijk nog steeds afvraag; hoe werkt de per car Force Feedback en Steering Sensitivity?
Die staan standaard op 100%.. maar 100% t.o.v. van wat?

Heb de Force Feedback Settings in de advanced wheel input (algemene settings) op 100 staan.
Wanneer ik de FFB van een specifieke auto aanpas naar 80%, dan wordt m'n FFB dus 80 voor die specifieke auto? Dus dat percentage is t.o.v. de algemene setting?

En wat met de Steering Lock Scale die je per car kunt instellen?

Ik heb m'n Fanatec Wheelbase op 1080 ingesteld. Is dan 100% Steering Lock Scale in-game gelijk aan 1080? En 90% wordt dan 90% van 1080?

Of moet ik dit interpreteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:37

OMD

Phusebox schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 16:49:

Ik ga maar weer eens alles op auto zetten.

[...]

Wil niet te veel off topic gaan. Maar gemiddeld 10% is zo'n beetje wat ik uit alle vergelijkingen haal. Sorry ja moest 5600x zijn. Wist het zelf even niet meer.
ACC is het verschil al gauw 60-70% tussen die 2 CPUs. Das geen 10%. ;)

Race games gedijen erg goed bij de x3d. Ook de reden dat ik hem gekocht heb :)

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:55
Allemachtig zeg, wat zijn die sound devs LUI bij turn 10. Echt weer exact hetzelfde geluid tussen een Audi RS3 en een Ford focus RS met de 5 cilinder.

En waarom hoor ik dat zo overduidelijk? Omdat er een totaal belachelijke metallic pvc buis filter overheen zit.

Waarom kan The Crew: Motorfest dit nou wel en een huis eigen studio van Microsoft loopt er weer de kantjes vanaf.

Ik zie overigens ook echt niks terug in de 48x detail waarmee we zo lekker zijn gemaakt, weet je nog? Ieder gras sprietje en allemaal kleine details.... Niks van dat.

[ Voor 18% gewijzigd door flugelisoke op 10-10-2023 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:37

OMD

flugelisoke schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 18:11:
Allemachtig zeg, wat zijn die sound devs LUI bij turn 10. Echt weer exact hetzelfde geluid tussen een Audi RS3 en een Ford focus RS met de 5 cilinder.

En waarom hoor ik dat zo overduidelijk? Omdat er een totaal belachelijke metallic pvc buis filter overheen zit.

Waarom kan The Crew: Motorfest dit nou wel en een huis eigen studio van Microsoft loopt er weer de kantjes vanaf.

Ik zie overigens ook echt niks terug in de 48x detail waarmee we zo lekker zijn gemaakt, weet je nog? Ieder gras sprietje en allemaal kleine details.... Niks van dat.
Cashgrab, meer is het niet. Kwaliteit van games gaat steeds harder naar beneden.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
SinergyX schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:03:
[...]

Mijn plaatje is geen screenshot, dat is Laguna seca op google maps :P
Oooh hahah ja dat verklaard het wel :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/acuroN2bydmAh9XY7fAGUzCduYA=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cxYuNuEVrXOWBYLuwsv3p1k7.jpg?f=fotoalbum_mediumGuess the track

Alles maxed met 125% res scale:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZDKIAgrNYudTdrriNBnVD5JtwJ8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FbQgMUMycxM09fT0Ag7U6hn5.jpg?f=fotoalbum_medium

Het ziet er wel heeeel erg mooi uit hoor. Met alles max. :o Poeh. Vooral de belichting. Kan niet zo snel op prtscr drukken als ik race als ik wat moois zie. :P

Edit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hdO7aUhW4lsT7kVxe3GOuxw8IKU=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YYhga7mnJCAxknHUx59YAtfU.jpg?f=fotoalbum_medium

In career races heb je veel meer effects.

Ok. Ik vind deze game echt goed.

Ik was van plan hier op ( 😍😍😍) te gaan rijden vandaag:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hqdfc0sWBHC3YV8uyb7elXIUVc4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sF7NjkyaS41WCoMhqqpPqu5i.jpg?f=fotoalbum_large

Maar ben de hele middag al aan het Forza spelen. 🤣😑🤣🤣

[ Voor 77% gewijzigd door Format-C op 10-10-2023 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Format-C schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 18:19:
[Afbeelding]Guess the track

Alles maxed met 125% res scale:

[Afbeelding]

Het ziet er wel heeeel erg mooi uit hoor. Met alles max. :o Poeh. Vooral de belichting. Kan niet zo snel op prtscr drukken als ik race als ik wat moois zie. :P

Edit:

[Afbeelding]

In career races heb je veel meer effects.

Ok. Ik vind deze game echt goed.

Ik was van plan hier op ( 😍😍😍) te gaan rijden vandaag:

[Afbeelding]

Maar ben de hele middag al aan het Forza spelen. 🤣😑🤣🤣
Dat asfalt op die tweede screenshot... ziet er echt zo nep uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Phusebox schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 18:33:
[...]

Als het allemaal beweegt ziet het er wel erg goed uit... zal eens proberen een filmpje te maken en die te uploaden op youtube.

Plus heb ook 1 screenshot geplaatst waar alles op auto stond volgens mij. Die met de XJ9 op Spa volgens mij . Toen stond niet alles max

Edit: het enige wat een beetje stoort is een soort van blur op hogere snelheden, bij een bepaalde graphics instelling.

Zit even te klooien en kijken wat dat veroorzaakt .

Heb blur e.d. meestal uit staan

[ Voor 19% gewijzigd door Format-C op 10-10-2023 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Format-C schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 18:35:
[...]

Als het allemaal beweegt ziet het er wel erg goed uit... zal eens proberen een filmpje te maken en die te uploaden op youtube.

Plus heb ook 1 screenshot geplaatst waar alles op auto stond volgens mij. Die met de XJ9 op Spa volgens mij . Toen stond niet alles max
Zo zag het asfalt er bij mij gisteren in de regen ook uit. Veel te veel contrast en diepte.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MAX3400
Phusebox schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 18:33:
[...]

Het hele PC master race wil raytracing en andere coole shit. Nu wordt het (in mindere mate) geimplementeerd en dan weet je te brengen dat je fps ruk zijn en het er nep uit ziet.

Snap het (gedeeltelijk) wel/niet; maar het voelt als dezelfde discussie zo rond 95 tot 98; dat men maar vond dat de 3DFX kaart zoveel scherper kon renderen dat het er allemaal niet zo pixelig uitzag en dus was het minder mooi?

Ik zal wel simpel zijn:

het is een spelletje!

Wil je realistisch(er) iets doen zoals racen, dan pak je je auto en ga je naar Zandvoort. Wil je een shooter, dan meld je je aan bij het Vreemdelingenlegioen.

@Format-C die foto van je 899 lijkt ook wel de bokeh; ziet er niet realistisch uit; ik denk dat je een refund moet aanvragen; je kan er hoogstens met 41fps op rijden. :+

[ Voor 9% gewijzigd door MAX3400 op 10-10-2023 18:42 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
MAX3400 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 17:58:
[...]

Settings / Accessibility / Narrator :)
Volgens mij bedoelen we wat anders :)

Ik bedoel dit soort teksten
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Q6nw3R4eLU-ccSK3G3HvRNwczY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zhldDQMZvxZwArsy25N7N0TT.jpg?f=fotoalbum_large
De setting die jij noemt heb ik al uitstaan :)

Ik wil toch even vriendelijk verzoeken om het allemaal enigszins constructief te houden. Er is echt helemaal niks mis met kritiek, en er is zeker genoeg op het spel aan te merken, maar alleen maar posten hoe slecht het allemaal is maakt het er hier ook niet gezelliger op, en voegt uiteindelijk ook weinig toe.

Het zou fijn zijn als het grotendeels inhoudelijk over het spel kan gaan :) Mocht iemand zich geroepen voelen om een dedicated topic te maken voor de PC versie, en alle mogelijk instellingen daaromtrend ben ik daar niet perse op tegen.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
BM schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 18:44:
[...]

Volgens mij bedoelen we wat anders :)

Ik bedoel dit soort teksten
Accessibility / Subtitles?
Accessibility / Audio Description?
Gameplay & HUD / In-Race Messages?

Er zit zoveeeel in; ik heb echt 95% van de settings op OFF / WEG gezet; ik hoef letterlijk niet te weten dat een auto 9 posities achter me een penalty krijgt van 0.3s

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
MAX3400 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 18:46:
[...]

Accessibility / Subtitles?
Duh... Dat was wel erg stom van me... :X

Xbox

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Mnd3x_D-d3cdIBL-RBNVBZwoR8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QBLXh7uoL5AnO5UWz9fEGIny.jpg?f=fotoalbum_large

Eigenlijk boeit het mij niet hoe hetr eruit ziet!

Dit is voor mij de EERSTE game in 10 maanden waar ik echt weer "verslaafd" aan ben. Ik vind hem zo perfect rijden! :D

Wat een geweldige game.

Echt zo blij dat deze game er is. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

MAX3400 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 18:38:
[...]

@Format-C die foto van je 899 lijkt ook wel de bokeh; ziet er niet realistisch uit; ik denk dat je een refund moet aanvragen; je kan er hoogstens met 41fps op rijden. :+
Klopt. >:)

Bij deze een goeie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ifJbXsrECUfxgb5JhgPP34XcVnE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MQZuVwxz57TZkA6Od6lgx8iZ.jpg?f=fotoalbum_large

(~288 FPS :) )

[ Voor 31% gewijzigd door Format-C op 10-10-2023 19:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Nvidia driver update voor FM is online

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ae7Jwujx0ftmfZTVUfuBgXOEtlI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wpe4cZOT7TBnLUB85xtL4epM.jpg?f=fotoalbum_large

Wat betreft performance heb ik niets te klagen met mijn RTX4090. Maar ben tot nu toe niet onder de indruk van de grafische kwaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwinlzv
schumi1986 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 19:51:
Nvidia driver update voor FM is online

[Afbeelding]

Wat betreft performance heb ik niets te klagen met mijn RTX4090. Maar ben tot nu toe niet onder de indruk van de grafische kwaliteit.
Ik had hem er al opgezet maar moest weer even aan de gang met afstellingen, ik had een kleine framedrop. Maar nu draait hij weer netjes. (RTX4080)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwinlzv
Format-C schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 19:22:
[...]

Klopt. >:)

Bij deze een goeie:

[Afbeelding]

(~288 FPS :) )
Leuk machientje d:)b
Nadat ik in mijn jongere jaren een dikke boom heb mogen knuffelen (lekker stoer door een paar slingerbochten en de controle verliezen) leek het mij en mijn familie veiliger om maar niet meer op een tweewieler te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Edwinlzv schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 20:10:
[...]

Leuk machientje d:)b
Nadat ik in mijn jongere jaren een dikke boom heb mogen knuffelen (lekker stoer door een paar slingerbochten en de controle verliezen) leek het mij en mijn familie veiliger om maar niet meer op een tweewieler te stappen.
Heb vroeger ook wel eens iets geknuffeld met opgevoerde Vespa's en Aprllia scooters... En wel onderuitgegaan op hoge snelheid... En ben eens aangereden door iemand die me niet zag... Maar

Probeer deze heel te houden en kan me vandaag de dag prima beheersen.

(Binnen bebouwde kom wil ik mensen bijna in hun ogen kunnen kijken, zodat ik weet dat ze me hebben gezien. Zo rustig rij ik. Als t rustig is buiten bb kom af en toe wel ff gas erop maar niks geks. Zeg maar. >:) Ben ook al best "oud" en "ervaren". :P O-) )

[ Voor 19% gewijzigd door Format-C op 10-10-2023 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Laatst online: 19:30
Valt mij trouwens op dat auto’s niet heel duur zijn om te kopen. Lamborghini Sian gekocht voor 3 ton ofzo. Dat was in FH wel anders met auto’s van 11 miljoen en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
PdeBie schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 20:29:
Valt mij trouwens op dat auto’s niet heel duur zijn om te kopen. Lamborghini Sian gekocht voor 3 ton ofzo. Dat was in FH wel anders met auto’s van 11 miljoen en dergelijke.
Het grote gros heeft een max prijs van 3-4 ton geloof ik idd. Daarentegen gaat het geld verzamelen ook niet zo snel als in voorgaande delen nadat ze zijn gestopt met de rewards pagina :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-09 14:55
Nou heb reinstall gedaan. Ben erg benieuwd of career nu wel werkt

[edit]

never mind, nu al crash gehad tijdens laden van een cup _O-

[ Voor 36% gewijzigd door MrGizMo op 10-10-2023 20:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkus
Na het 1e avondje spelen bent ik eigenlijk wel tevreden met Forza Motorsport

De performance op een 12900k en RTX 3090 @5120x1440 (49" ultrawide) is ok..maar niet zo goed als FH5, wat er beter uitziet.

Op ultra, DLSS en Raytracing uit heb ik zo'n 80-100 fps en haal ik dus helaas de native 120 fps van mijn scherm niet.

Ik ben begonnen met de builders cup en net als @Format-C is dit voor het eerst in maanden dat ik weer "verslaafd" ben aan een nieuwe game.

De FFB instellen is niet makkelijk en ik heb het nog steeds niet ingesteld zoals ik hem wil hebben, langzamerhand wordt het wel beter.

Ik heb de game nog even met een controller gespeeld om door de eerste 2 races heen te komen, maar dat is echt niks voor mij. Stuurtje, met Full motion, butt kickers, windsim, GS-5 en gordel spanner en dan is elke ronde genieten. Ook dat vereist nog wel enig afstelwerk.

Heb nu nog gamepass, maar ik ga de game zeker kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skreppiedoe
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:35
Ik ben wel weer klaar met online na vanavond. 4 races gedaan en 9 keer eraf getorpedeerd en uiteraard 3 keer 5 sec straf gekregen 8)7
Dat penalty systeem is dus gewnoon ruk, ik had de ijdele hoop dat je minder last van zulke idioten zou hebben met een s ranking.
Ik hou het voorlopig wel bij career mode.

PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MariusV
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:56
De nieuwe game ready driver van nvidia is uit, oa voor forza. Ik ga m nu uitproberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:00
skreppiedoe schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 21:10:
Ik ben wel weer klaar met online na vanavond. 4 races gedaan en 9 keer eraf getorpedeerd en uiteraard 3 keer 5 sec straf gekregen 8)7
Dat penalty systeem is dus gewnoon ruk, ik had de ijdele hoop dat je minder last van zulke idioten zou hebben met een s ranking.
Haha ja als je van achteren de bocht uitgeduwd wordt en dan een penalty krijgt en de dader niet dan weet je wel hoeveel werk ze in dat systeem hebben gestopt.

In de premium periode ging het nog dus blijkbaar zijn mensen die meer geld voor iets over hebben nettere coureurs. Volgende Forza gewoon 500 euro maken :+ (over 10 jaar :o )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
MariusV schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 21:12:
De nieuwe game ready driver van nvidia is uit, oa voor forza. Ik ga m nu uitproberen
Deze: Henkus in "[XSX/PC] Forza Motorsport" ? ;)

Net zelf op de XSX weer een crash gehad; het is wel een onstabiel spelletje soms. Ik heb toch het vermoeden dat er (weer) iets met het internet te maken heeft. Het spel is te veel afhankelijk van een (stabiele) internetverbinding.

[ Voor 29% gewijzigd door MAX3400 op 10-10-2023 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy8
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:00
skreppiedoe schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 21:10:
Bij online staat er dat er voornamelijk naar driver rating wordt gekeken, en daarna pas naar safety (of dat de juiste keuze is, is maar de vraag) Wat is je driver rating?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skreppiedoe
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:35
Jordy8 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 21:21:
[...]

Bij online staat er dat er voornamelijk naar driver rating wordt gekeken, en daarna pas naar safety (of dat de juiste keuze is, is maar de vraag) Wat is je driver rating?
Geen idee,aangezien ik er wel even klaar mee ben heb ik alles al uitgezet.

PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21:53
Hier ook keihard gelachen tijdens mp vanavond. Twee races was twee keer 5,5 sec tijdstraf waarvan 0,7 terecht was omdat ik binnendoor van de baan ging. De rest was allemaal vol van achteren geramd worden zodat ik tegen mijn voorganger aan knalde. Ik ben ook meermaals als muur gebruikt in bochten. Ik denk dat ik mp even laat liggen tot de ergste rammers weg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:00
Jordy8 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 21:21:
[...]

Die rating maakt niet veel uit als er mensen zijn die alle hulpmiddelen aan zetten en zelf niet eens hoeven te sturen om zo de ratings te boosten. En nee ik ben niet tegen hulpmiddelen, maar online moet je het wel enigszins beperken of ze in verschillende servers laten rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:25

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Waar vind je trouwens split-screen? Ik wil namelijk even met mijn vriendin samen racen

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
G_Dragon schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 21:34:
Waar vind je trouwens split-screen? Ik wil namelijk even met mijn vriendin samen racen
Niet?

Ook geen bevestiging of & wanneer het nog komt.

Pagina: 1 ... 13 ... 26 Laatste