Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-09 14:55
Jordy8 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 21:21:
[...]

Bij online staat er dat er voornamelijk naar driver rating wordt gekeken, en daarna pas naar safety (of dat de juiste keuze is, is maar de vraag) Wat is je driver rating?
Je kan die wel zien in MP menu. helemaal rechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:55
MAX3400 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 21:36:
[...]

Niet?

Ook geen bevestiging of & wanneer het nog komt.
Nee dat ga je niet meer ook zien nu games als deze (blijkbaar) het uiterste uit de console halen. Vraagt veel meer om 2 x alles te berekenen en te renderen ook al is het voor een andere resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
MAX3400 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 21:36:
[...]

Niet?

Ook geen bevestiging of & wanneer het nog komt.
Zit dit er niet in? Dat is wel teleurstellend, was altijd lachen om tegen elkaar te racen -O-

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!
After finishing the Qualifier Series you are given a personal Skill Rating & Safety Rating. Your Skill Rating is based on your overall pace and finishes in the qualifiers while your Safety Rating reflects how clean a driver you are.
En als ik dan verder lees, heeft iemand (of meerderen) op Reddit verder onderzoek gedaan en zegt dat de verdere Skill Rating een combinatie is van "snelheid" (aantal gewonnen plekken in een race) & "snelheid" (relatieve rondetijden t.o.v. de rest) & "finishing position" (bovenste helft of onderste helft van de uitslagen) & "segment score" (waarbji een segment een 9 of hoger moet worden gereden).

En je Safety Rating is een onbekend iets maar lijkt te worden gescoord op penalties, botsingen (ook zonder penalty), offroad (ook zonder penalty) en rubbing / trading paint.
Beakzz schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 21:45:
[...]

Nee dat ga je niet meer ook zien nu games als deze (blijkbaar) het uiterste uit de console halen. Vraagt veel meer om 2 x alles te berekenen en te renderen ook al is het voor een andere resolutie.
Het was inderdaad een bevestigende vraag van me ;) Echter, ik kan nergens vinden dat het niet nog komt; er werd gesteld dat de launch "4K experience" moest opleveren en inderdaad kan dat niet in splitscreen.
G_Dragon schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 21:47:
[...]

Zit dit er niet in? Dat is wel teleurstellend, was altijd lachen om tegen elkaar te racen -O-
Yup, zie eerdere foto's in dit topic; we zaten gewoon met 3 man naast elkaar met 3 schermen en toch konden we met/tegen elkaar rijden

[ Voor 35% gewijzigd door MAX3400 op 10-10-2023 21:50 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Edwinlzv
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 19:37
Net even met een BMW M3 een race gedaan in de regen, onweer en bliksem, is toch wel mooi hoor.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lbpKb0s_20f83uNH_dr7dtV_QbI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZkDLpXzlhafvmnErrI42oaST.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:08

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
  • Laatst online: 17:55
Gezien hij dit weekend een race heeft gehad op de Nordschleife neem ik aan dat dit opgenomen is in de premium periode. Erg benieuwd hoe zijn volgende videos er uit zien

@MAX3400 Ja was ook enkel een toevoeging

[ Voor 5% gewijzigd door Beakzz op 10-10-2023 22:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jordy8
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:00
Ik ga morgen weer online proberen, ben benieuwd :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:30
timmie271 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 20:30:
[...]

Het grote gros heeft een max prijs van 3-4 ton geloof ik idd. Daarentegen gaat het geld verzamelen ook niet zo snel als in voorgaande delen nadat ze zijn gestopt met de rewards pagina :P
Zeker waar. Heb eerlijk gezegd niet eens gekeken hoeveel geld ik met een race verdien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 22:18
PdeBie schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:15:
[...]

Zeker waar. Heb eerlijk gezegd niet eens gekeken hoeveel geld ik met een race verdien.
Een multiplayer race in de GT klasse levert zo'n 20k op zonder verdere bonussen zag ik. Toevallig even op gelet :)

Verder is het wel te merken dat er nu ook standaard game pass spelers het spel hebben opgestart. Vergeten banden te kiezen/wisselen en rijden zoveel zand omhoog dat je de weg soms niet meer ziet :o

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:05

Ouch … :’)

Sinds gisteravond ‘Gran Turismo 7’ maar weer eens opgestart, ruim 1,5 jaar oud en doet veel dingen beter dan de nieuwe Forza, imho: handling, dynamische weereffecten, belichting, implementatie van RT, geluid (heerlijk nu PS5 ook Atmos ondersteunt) en de beleving in het algemeen (Café, GT Auto, Scapes, Used Cars en Brand Central); er is voor de solo-speler gewoon meer dan genoeg te doen! Destijds gekocht en eigenlijk nooit écht aangeraakt, maar nu heeft het mij te pakken! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:52

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Yonix schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:41:
[YouTube: Forza Motorsport is a DISASTER...]

Sinds gisteravond ‘Gran Turismo 7’ maar weer eens opgestart, ruim 1,5 jaar oud en doet veel dingen beter dan de nieuwe Forza, imho: handling, dynamische weereffecten, belichting, implementatie van RT, geluid (heerlijk nu PS5 ook Atmos ondersteunt) en de beleving in het algemeen (Café, GT Auto, Scapes, Used Cars en Brand Central); er is voor de solo-speler gewoon meer dan genoeg te doen! Destijds gekocht en eigenlijk nooit écht aangeraakt, maar nu heeft het mij te pakken! :)
Have fun. :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• timmie271
Zie bovenstaande voor de herhaling...

En gezien je liever GT7 doet, wat uiteraard prima kan en mag.

Daarvoor zul je je hier, [PS4/PS5] Gran Turismo 7, moeten melden en voegt bovenstaande weinig toe in dit topic wat over Forza Motorsport gaat d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Helaas zou UPS vandaag mijn rem komen bezorgen maar die zijn niet op komen dagen. Had echter alles al uit elkaar gehaald om hem te monteren, maar moet dus nog even wachten. In de tussentijd maar wat credits bij elkaar gereden voor wat anderen voor de livery en de tunes met de controller :P

[ Voor 4% gewijzigd door uchiha tijntje op 10-10-2023 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jordy8 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:09:
Ik ga morgen weer online proberen, ben benieuwd :9
Ben zelf pas later online (pas rond 22u) maar als je dan nog zin hebt, graag even samen rijden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Format-C
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Eb9psXTn0y3C_SY-nAHOafMhYik=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uYhJ7yZVxkrFRmxz4Pmsp523.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V10P2pegeQkBc9wIkVExHPDI-Hc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/msd951cVfkOWUJwQ676Ehg2O.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WxIXv2NL8QOkRjSBLKCl_HbdmQ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PJQw3Co8kST1ZXwVjqi7Vfxu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V4WHHruX3wApvKgbknC4_SiNhgI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T7PjjzKizeefXOGoluxmvL43.jpg?f=fotoalbum_large

Heerlijke game!! :D :)

[ Voor 86% gewijzigd door Format-C op 11-10-2023 00:12 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Henkus schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 20:56:
Na het 1e avondje spelen bent ik eigenlijk wel tevreden met Forza Motorsport

De performance op een 12900k en RTX 3090 @5120x1440 (49" ultrawide) is ok..maar niet zo goed als FH5, wat er beter uitziet.

Op ultra, DLSS en Raytracing uit heb ik zo'n 80-100 fps en haal ik dus helaas de native 120 fps van mijn scherm niet.

Ik ben begonnen met de builders cup en net als @Format-C is dit voor het eerst in maanden dat ik weer "verslaafd" ben aan een nieuwe game.

De FFB instellen is niet makkelijk en ik heb het nog steeds niet ingesteld zoals ik hem wil hebben, langzamerhand wordt het wel beter.

Ik heb de game nog even met een controller gespeeld om door de eerste 2 races heen te komen, maar dat is echt niks voor mij. Stuurtje, met Full motion, butt kickers, windsim, GS-5 en gordel spanner en dan is elke ronde genieten. Ook dat vereist nog wel enig afstelwerk.

Heb nu nog gamepass, maar ik ga de game zeker kopen.
Ik ben zó aan de XBOX Controller gewend... Ik denk dat ik sneller ben me controller. Maar zal eens zien of ik mijn Moza R5 aan de praat krijg en hoe dat gaat. Morgen.

Wat jij over FBB zegt over stuurtje is ook zo met controller. Die moet je eigenlijk ook fine tunen. Deadzones enzo... sensitivity... (heb ik nog niet gedaan dus ik denk dat het sturen nog beter kan voelen dan t nu voelt.

Ik vind deze geme veel mooier dan GT op de PS5. Veel meer "leven" zit erin (voor mn gevoel) en het snelheidgevoel is nog net wat beter. Vind ik. Gripgevoel is... jaa Forzza! :D

Heb ook het idee dat het spel minder dan Forza 6 en 7, de neiging heeft om autos aan de achterkant uit te laten breken, met name bij t remmen. Dat vind ik wel fijn. :D
en net als @Format-C is dit voor het eerst in maanden dat ik weer "verslaafd" ben aan een nieuwe game.
Dus deze game doet wel wat! Voor sommigen. Mooi man! :)

Denk dat mn PC komende winter wat inhaaluren gaat maken. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Format-C op 11-10-2023 00:05 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LAPJENL70
  • Laatst online: 09:23
Exactor it schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 21:26:
Hier ook keihard gelachen tijdens mp vanavond. Twee races was twee keer 5,5 sec tijdstraf waarvan 0,7 terecht was omdat ik binnendoor van de baan ging. De rest was allemaal vol van achteren geramd worden zodat ik tegen mijn voorganger aan knalde. Ik ben ook meermaals als muur gebruikt in bochten. Ik denk dat ik mp even laat liggen tot de ergste rammers weg zijn.
Die gaan niet weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Rammers suck

Edit:

Wat een vette baan is Grand Oak Raceway!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y5UmNJQsPRb0AEYsu0GbmGpCUX0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ytQiqiJ6RGHAJpCrGCNwxuf1.jpg?f=fotoalbum_large

Vooral die eerste versie. _/-\o_

Echt kicken

[ Voor 148% gewijzigd door Format-C op 11-10-2023 03:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wesloxx
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 27-11-2024
Gisteravond ook eindelijk erin kunnen duiken, lang op moeten wachten vanaf de aankondiging begin dit jaar...
Maar man man man wat heb ik een goede racegame gemist zeg.

Heb uiteindelijk 1 race online gedaan, laguna seca short met de Honda als ik me niet vergis. Weinig rammers gezien en uiteindelijk 2e geworden met 5 van de 7 rondes op elkaars staart gereden te hebben.

Alles voelt goed, de besturing met het stuur, het geluid, de graphics (heb iracing gespeeld dus ben wel wat gewend) en dat zelfs op de series S :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8JanGeioDnm6fLtQfRsXyjMB7B8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/etVJWlzifcdgPmZ0LlNmnBzG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fB2jeCPZGhrJeZk-wP5Q2berpnQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eboUyA0RyaoMDQCetYt1Bqln.jpg?f=fotoalbum_large

Speel hem nu met alles max, op 150% resolution scale.

YouTube: Forza 2023

Ben echt verslaafd. :D

[ Voor 120% gewijzigd door Format-C op 11-10-2023 14:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:51
Om ook maar een tegengeluid te plaatsen van iemand die volgens mij veel GT7 speelt:

Dit is op de xbox opgenomen als ik het goed heb? Ziet er hier echt fantastisch uit, lijkt wel een andere game.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:30
Gister halve avond bezig geweest met stuur instellingen goed krijgen, maar nu dat is gedaan is het dikke prima.
Draait behoorlijk goed op 3440x1440 ruim 100fps, mijn enige punt van kritiek is de manier waarop de game start, je begint met lange cutscenes die overgaan naar een race (waar je dus met je stuur amper wat kunt als die nog niet goed ingesteld is). En bij die settings mis ik dus mijn wheel options en heb alles moeten doen met alleen die advanced input controls. Zal wel een bug zijn.

Dus de eerste paar minuten is het vooral even vloeken en tieren, zou handig zijn als je eerst dat soort settings kan doen voordat ze je in een race gooien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Warfare
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 15:22
Mijn gedachte bij het spel is toch: Hoe een onwijs mooie game toch een saaie ervaring oplevert.

Na anderhalf uur spelen, bekruipt me toch een teleurstelling.
Je karakter in de single player is een anonieme gast. Er is geen verhaal, zoals de missies in Horizon, en naast racen, punten, racen, punten, upgrade / tunen, racen en en volgende baan / auto maar weer.

Hoe suf kan je een racegame maken.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HachiPudi
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 17:12
Het is niet zo gepolijst als bepaalde andere games, maar persoonlijk vind ik dat niet zo'n probleem. Het gaat meer om de ervaring van het rijden zelf hier. Als je dat gaaf vind maakt de rest al gauw niet meer zo heel veel uit. Ligt dat je niet, dan blijft er weinig over inderdaad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• invine
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:08
Warfare schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 08:44:
Mijn gedachte bij het spel is toch: Hoe een onwijs mooie game toch een saaie ervaring oplevert.

Je karakter in de single player is een anonieme gast. Er is geen verhaal, zoals de missies in Horizon, en naast racen, punten, racen, punten, upgrade / tunen, racen en en volgende baan / auto maar weer.

Het is ook geen racegame die je speelt voor het verhaal. Het is een racegame die je speelt om (online) te racen en langzaam steeds beter te worden.

Ik heb hem van het weekend gespeeld bij een vriend op een simrig en dat voelde echt als vanouds. Beetje zoals toen ik FM4 speelde voor het eerst op de xbox 360.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kneusteun
Ik denk als je meuk eromheen wilt dan moet je naar horizon, maar daar vind ik dan weer teveel meuk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom regelmatig deze ervaring tegen: De core gameplay is heel goed maar de game er omheen valt tegen. Nu vraag ik mij af (als dit klopt) of ze veel dingen expres achter de houden zodat er regelmatig 'updates' zijn of hebben we weer eens een game die te vroeg is uitgebracht. Of begrijpen ze niet wat een game leuk maakt? Wie het weet mag het zeggen. :P
Horizon vond ik iets te ver gaan met zaken er omheen en die open world hoeft voor mij ook niet in een race game.

Ik ben overigens verbaasd dat ik een race game zo leuk vind, gisteren uren gespeeld haha. Hopelijk gaat het gebeuren er omheen niet te saai worden voor mij als gamer die normaal niet zo van het racen is. Ik heb de extreme hulp tijdens het rijden al wat minder gemaakt maar de lijn op de weg en quick upgrade zorgt er voor dat ik mij vermaak. ;) Upgraden en tunen boeit mij nooit zo in een race game. Snap er ook niet veel van.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2023 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warfare
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 15:22
Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 09:17:
[...]

Ik kom regelmatig deze ervaring tegen: De core gameplay is heel goed maar de game er omheen valt tegen. ......
Eens met je analyse. Het is net als Flight Simulator. Het is een zandbak, en succes. Ik ga nog een paar rondjes doen en dan gaat ie er weer af. Onwijs zonde, voor zo'n mooie game. Tuning is inderdaad niet boeiend, en wat overblijft is hele mooie rondjes rijden zonder enige vorm van emotie of gameplay-elementen.

Aan eenieder die dit wel trekt: have fun! O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Laatst online: 17:26

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Zonde, want ik vond Forza altijd leuker dan Gran Turismo, en zo veel mensen waren zo lang op de deze game het wachten. Ik ga er zelf zo meteen aan beginnen op de Xbox Series X, maar lees heel veel negatieve dingen over het spel. Hopelijk word het snel gefixt.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:17

BM

Moderator Spielerij

Jammer dat het je niet pakt, maar ik ben wel benieuwd: heb je 1 van de vorige Forza Motorsport games gespeeld? Ik lees namelijk wel meer dat mensen het allemaal wat klinisch vinden, maar wat mij betreft is dat niet heel veel anders dan in vorige iteraties in deze franchise. Het is een circuit-racer, zonder al te veel poespas eromheen. Ze hebben volgens mij in vorige versies wel geprobeerd om er wat meer 'beleving' omheen te brengen, maar dan krijg je beetje wat FM7 had, en dat was uiteindelijk ook gewoon 1 grote grind richting het einde :)

Maar blijft jammer dat het spel voor sommigen de verwachting niet waar maakt. In mijn ogen is Horizon met deel 5 namelijk iets te extreem de andere kant op doorgeschoten, daar zit imho veel te veel omheen. Het zal ook wel nooit helemaal goed zijn :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Warfare schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 09:21:
[...]

Tuning is inderdaad niet boeiend, en wat overblijft is hele mooie rondjes rijden zonder enige vorm van emotie of gameplay-elementen.
Ga die discussie eens aan met een iRacing-Tweaker of een rFactor-Tweaker? Ik speel beide games niet maar zijn die twee ook niet klakkeloos (en misschien nog wel kliniischer) focussen op een physics/driver-model en verder niets?

Motorsport is nooit echt een game geweest met een diepgaande verhaallijn; hoogstens dat je een keer je naam kon instellen of dat je eens in de zoveel tijd een "named nemesis" moest verslaan. De spin-off naar Top Gear was leuk maar ook meteen over de top want 90% van het TV-programma Top Gear (en/of tegenwoordig Grand Tour) heeft niets te maken met een auto goed/klinisch kunnen rijden.

Andersom: het core groepje Tweakers / vrienden waarmee ik jarenlang FM7 online gespeeld heb; vooralsnog voelt de nieuwe versie voor ons wel als verbetering in de physics en de online mogelijkheden; zowel public als private online. Dat het een leercurve is/wordt en dat er op een gegeven moment toch meer moet komen kijken dan een Quick Upgrade button, dat is allang bekend. Hell, zelfs in mijn eerste GT online vorige week, meteen alweer discussie met @rhwerkman hoe ik mijn onderstuur eruit haalde op Mugello.

uitvoering: Forza Motorsport (2023), Xbox series S|X is zeker nog niet af maar ik heb nu al meer vertrouwen en lol in de game dan het eerste jaar Forza Motorsport 7.

Heb ik met onderstaande stats over alle Motorsport-games er iets van te vinden van de nieuwe iteratie? Ik denk van wel; mogelijk dat anderen er meer tijd in hebben zitten of natuurlijk ook mogen vinden dat ik uit mijn nek brabbel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Iwx3Lar6V4HttBpaaSVeZtjZhlU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aPKmvHOdyjMOz085cYN58DrW.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:41

On_E

Housemusic

[...]

Eens met je analyse. Het is net als Flight Simulator. Het is een zandbak, en succes. Ik ga nog een paar rondjes doen en dan gaat ie er weer af. Onwijs zonde, voor zo'n mooie game. Tuning is inderdaad niet boeiend, en wat overblijft is hele mooie rondjes rijden zonder enige vorm van emotie of gameplay-elementen.

Het draait toch om het racen? :)

Als ik in mijn 3e lap ineens een paar segment scores van 9+ haal en uiteindelijk 0,7 seconden sneller ben dan mijn beste rondje, voel ik zeker wel ‘emotie’.

En in online races zit ik helemaal op het puntje van mijn stoel.

Maar ieder zijn ding inderdaad!

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoksbrood
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-09 12:43
MAX3400 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 09:36:
[...]
Hell, zelfs in mijn eerste GT online vorige week, meteen alweer discussie met @rhwerkman hoe ik mijn onderstuur eruit haalde op Mugello.
Barbaars je pookje van links naar rechts (of andersom)rammen :+

Maar even zonder gein, wat je aangeeft. Online wordt er vooralsnog (redelijk) clean gereden, lijkt in ieder geval een stuk cleaner dan FM7. Lobbies werken redelijk goed, ondanks dat ik enkele keren een disconnect kreeg waardoor ik een race moest missen.

Autoklassen lijken dichterbij te liggen dan voorheen. Waar in FM7 2 auto's van 600 punten een redelijke gap konden hebben qua performance, lijkt dat nu een stuk minder.

Ben so far tevreden, ondanks soms wat kleine performance issues.

[ Voor 43% gewijzigd door Stoksbrood op 11-10-2023 09:50 ]

XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Linksquest schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 09:24:
[...]

Zonde, want ik vond Forza altijd leuker dan Gran Turismo, en zo veel mensen waren zo lang op de deze game het wachten. Ik ga er zelf zo meteen aan beginnen op de Xbox Series X, maar lees heel veel negatieve dingen over het spel. Hopelijk word het snel gefixt.
In mijn optiek kunnen veel mensen tegenwoordig niet meer genieten van een spel zonder dat ze een vergelijkbaar spel de grond in moeten boren. Een soort toxic manier om je eigen keuzes en voorkeuren te valideren voor jezelf. Oh en uiteraard levert negativiteit meer clicks op dan positiviteit.

Maar dat terzijde…. Vandaag komt mijn rem binnen. Als UPS te vertrouwen is. Erg benieuwd hoe dat voelt. Merkte dat ik gisteren met de controller het remmen wel prima aan vond voelen. Je krijgt best wel wat feedback met de linkertrigger die je met een pedaal wat minder hebt. :)

@Phusebox Ik had de standaard csl pedalen (simpele rig) en heb de rem nu vervangen door een load cell kit. Enkel gekocht voor Forza. Ik speel geen simgames op de pc (heb er geen :P)

[ Voor 8% gewijzigd door uchiha tijntje op 11-10-2023 10:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

[...]
…. en wat overblijft is hele mooie rondjes rijden zonder enige vorm van emotie of gameplay-elementen.

Je weet dat de gameplay in een race spel het racen is hè? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
uchiha tijntje schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 09:49:
[...]

In mijn optiek kunnen mensen tegenwoordig niet meer genieten van een spel zonder dat ze een vergelijkbaar spel de grond in moeten boren. Een soort toxic manier om je eigen keuzes en voorkeuren te valideren voor jezelf. Oh en uiteraard levert negativiteit meer clicks op dan positiviteit.

Maar dat terzijde…. Vandaag komt mijn rem binnen. Als UPS te vertrouwen is. Erg benieuwd hoe dat voelt. Merkte dat ik gisteren met de controller het remmen wel prima aan vond voelen. Je krijgt best wel wat feedback met de linkertrigger die je met een pedaal wat minder hebt. :)
Welke heb je gekocht? Zwakste punt van mijn rig zijn ook de pedalen (even de pc buiten beschouwing gelaten).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Hij heeft de Fanatec Load Cell Brake Pedal gekocht. Een ander pedal werkt niet in zijn combinatie op de Xbox.
Tenzij je met een Drivehub oplossing in de weer gaat.

Pedalen zijn haast het belangrijkste onderdeel van je rig.

[ Voor 35% gewijzigd door Rivanov op 11-10-2023 09:56 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielless
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16:44

Nielless

Born at a very young age.

Verhaal is er nooit geweest, ook in Motorsport 7 niet. Het is circuitracen, niet een stukje touren zoals in Horizon.

XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik heb de oude csl elite pedalen met loadcell. Maar dat zijn vrij basic pedalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Phusebox schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 09:59:
Ik heb de oude csl elite pedalen met loadcell. Maar dat zijn vrij basic pedalen.
Gebruik jij je set enkel op PC of ook op Xbox? Want als je enkel op PC gebruikt dan zijn er zoveel betere pedalen te verkrijgen. Zeker in de laatste maanden zijn er heel veel fabrikanten bijgekomen met hele degelijke en betaalbare pedalen.

Ik heb zelf de BJ Steel F1 Pro pedals en die zijn top.

[ Voor 11% gewijzigd door Rivanov op 11-10-2023 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:17

BM

Moderator Spielerij
*Ahum* :+
Voor de pedalen/stuurtjes/etc-discussie :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoksbrood
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-09 12:43
Nielless schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 09:58:
[...]
Verhaal is er nooit geweest, ook in Motorsport 7 niet. Het is circuitracen, niet een stukje touren zoals in Horizon.
Had het hier gisteren wel even over met @MAX3400. Dat er in de announcement trailer een garage zichtbaar was met een soort van crew, meerdere auto's en wat schermen met info/data.

Ze hadden dit idee eigenlijk prima kunnen integreren zodat je in je garage vrij kan rondlopen, je races plannen bij de schermen en bijv. je favoriete auto kan plaatsen (zoals je dat nu ook kan in de vehicle bay), maar ook dat je auto waar je je carreer mee speelt standaard zichtbaar is e.d. Door dan naar een auto te lopen, dat je ook kan upgraden zonder hulp van de menu's.

Hiermee had je misschien iets meer het gevoel kunnen hebben dat je vanuit je eigen team "opereert".

Voor de mensen die dit dan kut vinden, gewoon een slider in de opties maken met iets van "simplified" menu/garage en klaar :+

[ Voor 7% gewijzigd door Stoksbrood op 11-10-2023 10:09 ]

XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Tunen doe ik ook nog niet, maar ik verbeter wel de prestaties en level de auto helemaal naar level 50. Nu ben ik bijna level 50 met de Bentley en naarmate je upgrade merk je de auto beter worden qua wegligging, acceleratie en topsnelheid. Mijn volgende auto om te maxen is al gekocht, namelijk een super rode Ferrari uit 2020. Elektro aangedreven auto's zijn ook leuk en trekken snel op zonder te schakelen en hebben nog een redelijke topsnelheid van 320km/u.

Ik blijf voorlopig racen in Forza en geniet zelfs meer ervan dan met het arcade Gran Turismo 7.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jordy8
MAX3400 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 23:26:
[...]

Ben zelf pas later online (pas rond 22u) maar als je dan nog zin hebt, graag even samen rijden?
Om 22:00 begin ik meestal met het afsluiten om richting m'n bedje toe te gaan :P Deze oude man kan dat allemaal niet meer aan zo laat in de avond.

Maar als ik online ben in Forza mag je altijd een uitnodiging versturen natuurlijk :)

[ Voor 10% gewijzigd door Jordy8 op 11-10-2023 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaHard
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-06 13:38
Welke settings gebruiken jullie met de controller ? Simulation of normal ? TC ?

Ik was begonnen met simulation en alleen ABS. Voor de langzamere auto's ging dat prima maar met de GT3's en de snellere auto's had ik wat moeite. Heb nu een tijdje op normal gereden en dat helpt wel enorm met snap oversteer e.d. en de GT3's zijn er goed mee te doen, heb al meerdere podiums en een win online zo. Zag gister wat mensen op twitch met controller spelen en die hadden dan weer simulation, met afhankelijk van auto TC op sport en wss een veel betere tune dan ik heb want hun auto reed veel stabieler leek het.

Benieuwd hoe jullie rijden met de controller ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nielless
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16:44

Nielless

Born at a very young age.

GaHard schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 10:16:

Ik was begonnen met simulation en alleen ABS. Voor de langzamere auto's ging dat prima maar met de GT3's en de snellere auto's had ik wat moeite. Heb nu een tijdje op normal gereden en dat helpt wel enorm met snap oversteer e.d. en de GT3's zijn er goed mee te doen, heb al meerdere podiums en een win online zo. Zag gister wat mensen op twitch met controller spelen en die hadden dan weer simulation, met afhankelijk van auto TC op sport en wss een veel betere tune dan ik heb want hun auto reed veel stabieler leek het.

Normal, verder alle assists uit. Met steering op simulation spin ik meteen als ik een beetje tegenstuur

XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Normal steering (dus geen Simulation); verder alle assists OFF. Deadzones (paar tabjes verder) op 2 en 98 en Vibration op 80%.
...en wss een veel betere tune dan ik heb want hun auto reed veel stabieler leek het.
Vergeet niet dat bij sommige auto's het adviseerbaar is om tijdens het remmen het gas er alsnog (enkele procenten) op te houden. Dat is ook een beetje de manier hoe je sommige rally-rijders (maar ook andere coureurs) vaak tegelijkertijd meerdere pedalen ziet bedienen, al dan niet met dezelfde voet.

[ Voor 40% gewijzigd door MAX3400 op 11-10-2023 10:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jordy8

Ik gebruik de normal steering optie. Met simulation kan je preciezer zijn, maar overstuur opvangen is voor mij niet te doen.
Verder gebruik ik geen rij assists. Dus geen ABS, geen TC en gearing op manual (zonder clutch).

Deadzones heb ik weg gehaald voor het sturen, gas geven en remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:10
Ik keek uit naar deze titel. Eindelijk weer een mooie race game.
Helaas ben ik erg teleurgesteld. Na 2 a 3 uur heb ik de game weer weggelegd (misschien te kort, maar ik kom er niet in)
Er is totaal geen diepgang in de game. Geen verhaal, geen doel.
De game is gemaakt voor de mooie beelden en de mooie auto's. Ik heb geen race game gezien die zo mooi is. Racen bij zonsopkomst of ondergang is echt super mooi.
Maar.... de auto's in het begin rijden alsof je een vrachtwagen of schip bestuurd. Totaal niet realistisch. Het kan komen doordat ik met de controller speel, maar Horizon deed dat toch stukken beter.

Dus nee voor mij is dit wel een teleurstelling. Nogmaals het kan komen doordat ik nog maar 2 a 3 uur speel, maar dit is het gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:02
Misschien is het al genoemd in dit topic, maar is het mogelijk om mijn FOV aan te passen voor de cockpitview zodat ik meer kan zien in de auto? Ik zie nu maar een klein stukje van de binnenspiegel en van de zijspiegel, zou deze graag helemaal in beeld hebben. Ik heb zelf een slider gevonden in het menu voor de verschillende views, maar zie geen verschil en heb de indruk dat dit is voor hoe ver je kunt kijken, niet hoe breed je zicht is.

Ik speel op Xbox Series X

[ Voor 3% gewijzigd door kleinelievewolff op 11-10-2023 10:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
kleinelievewolff schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 10:28:
Misschien is het al genoemd in dit topic, maar is het mogelijk om mijn FOV aan te passen voor de cockpitview zodat ik meer kan zien in de auto? Ik zie nu maar een klein stukje van de binnenspiegel en van de zijspiegel, zou deze graag helemaal in beeld hebben. Ik heb zelf een slider gevonden in het menu voor de verschillende views, maar zie geen verschil en heb de indruk dat dit is voor hoe ver je kunt kijken, niet hoe breed je zicht is.

Ik speel op Xbox Series X
Ja, dit is mogelijk. Moet je wel even Custom FOV op ON zetten en vervolgens kun je met die sliders daaronder per view de FOV aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is een goede Quick Upgrade aanpak? Gewoon na iedere baan aanklikken of sparen. Als ik het goed heb begrepen ben je de punten niet echt kwijt en krijg je ze terug als je het onderdeel er af haalt?

Vanmorgen nog even quick play gedaan en de controls voelen echt zo goed in deze game. :9

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2023 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaHard
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-06 13:38
MAX3400 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 10:22:
[...]

Normal steering (dus geen Simulation); verder alle assists OFF. Deadzones (paar tabjes verder) op 2 en 98 en Vibration op 80%.
Die deadzones heb ik ook zo gezet idd.

Had ABS nog aanstaan, dat was in Gran Turismo igg vaak sneller, misschien ook eens proberen zonder dan.

Verder heb ik schakelen op manual en verder alles uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 10:31:
Wat is een goede Quick Upgrade aanpak? Gewoon na iedere baan aanklikken of sparen. Als ik het goed heb begrepen ben je de punten niet echt kwijt en krijg je ze terug als je het onderdeel er af haalt?
Klopt, je kan je auto altijd weer naar stock terugzetten en krijg je alle punten terug. Of je haalt 1 onderdeel eraf en je krijg die incrementele punten terug.

Mijn voorkeur van zelf upgrades kiezen: bandbreedte voortrein, remmensetje, paar stuks uitlaat / filter, dan doorsparen voor 1 compund betere banden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Ik heb zonder abs geprobeerd, maar met de Logitech G920 icm de 911 gt3 racer blokkeerden de wielen vrijwel direct, dat was dus geen doen.

Wel tof trouwens, bandenslijtage. Gisteren een mp race gedaan, gestart op hard en daarmee net de race uit kunnen rijden zonder pitstop, terwijl vrijwel iedereen heeft moeten pitten. Laatste ronde wel gigantisch veel langzamer, maar goed.
Dat is trouwens wel een klacht, het gripverlies door bandenslijtage lijkt redelijk plots te gaan. Net alsof het een boolean is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MAX3400 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 10:35:
[...]

Klopt, je kan je auto altijd weer naar stock terugzetten en krijg je alle punten terug. Of je haalt 1 onderdeel eraf en je krijg die incrementele punten terug.

Mijn voorkeur van zelf upgrades kiezen: bandbreedte voortrein, remmensetje, paar stuks uitlaat / filter, dan doorsparen voor 1 compund betere banden.
Ah dat is mooi. In mijn geval dus lekker die quick upgrade knop rammen. ;)
__

Het zal wel vloeken zijn hier maar ook die rewind ben ik blij mee haha. Als je maar plezier hebt. :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

mike0001 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 10:25:
Maar.... de auto's in het begin rijden alsof je een vrachtwagen of schip bestuurd. Totaal niet realistisch. Het kan komen doordat ik met de controller speel, maar Horizon deed dat toch stukken beter.
Ik denk dat je een verkeerd beeld van realisme hebt als je horizon realistischer vindt qua bestuurbaarheid dan Motorsport :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Welke forza motorsport zat wel een verhaal in? heb ze allemaal gespeeld vanaf 3 ofzo en heb nooit echt een spannend verhaal gezien in mijn herinneringen. En als het er wel was dan was het dus blijkbaar niet boeiend.

Controller afstellen is altijd iets geweest, maar ik zag wel dat je bij advanced settings even moet kijken of je high fidelity (uit mijn hoofd) moet omzetten. Die stond bij mij ook verkeerd waardoor je stuuruitslag bijna altijd instant 100% was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwinlzv

Dus nee voor mij is dit wel een teleurstelling. Nogmaals het kan komen doordat ik nog maar 2 a 3 uur speel, maar dit is het gewoon niet.
Ik zou zeggen ga eens met je eigen auto een circuit op, dan heb je ook het gevoel dat je in een zwabberhok rijd. Het doel is om van een standaard auto te upgraden naar een (soort van) racewagen en ja dan begin je onderaan de ladder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
darkkingll schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 10:37:
Ik heb zonder abs geprobeerd, maar met de Logitech G920 icm de 911 gt3 racer blokkeerden de wielen vrijwel direct, dat was dus geen doen.

Wel tof trouwens, bandenslijtage. Gisteren een mp race gedaan, gestart op hard en daarmee net de race uit kunnen rijden zonder pitstop, terwijl vrijwel iedereen heeft moeten pitten. Laatste ronde wel gigantisch veel langzamer, maar goed.
Dat is trouwens wel een klacht, het gripverlies door bandenslijtage lijkt redelijk plots te gaan. Net alsof het een boolean is.
Ff de rem liften en weer doorremmen, althans dat is wat ik doe met de controller. Misschien dat het niet zo werkt op de een stuurtje :P

Kan namelijk de rem tot 90% ofzo intrappen vanaf hoge snelheid zonder te blokkeren, alleen is die remdruk voor lagere snelheden te hoog en blokkert de boel wel. Ach langzaam maar zeker wen je aan dingen zoals van een natte baan naar droge baan op het juiste moment de juiste banden kiezen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:26
Ik ben er gisteren aan begonnen, (XSX) speel al jaren Forza sinds editie 1 en heb me er steeds goed mee geamuseerd.

Tot nu toe ben ik vooral blij dat er weer eens een nieuwe versie is. De mechaniek voelt ook wel in orde, al ben ik voorlopig nog met tragere auto’s aan de slag.

Ik merk bijvoorbeeld op dat met een Megane RS uitaccelereren veel voeling vraagt met het gas, gezien het een voortrekker is voel je echt de wielen wringen als je dat niet doet.

Ben ik ook blij dat die brol van die winstkaarten / bonussen weg is van de voorgaande editie.

Verder, ben ik benieuwd hoe lang het me gaat boeien. Op de eerste indruk lijkt het spel wel wat karig met diepe content. Of ze moeten nog immens veel gaan toevoegen.

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271

Vond zelf Horizon juist totaal niet realistisch qua rijden, kon je nog met 200+ over het strand knallen in je lambo Huracán Evo op raceslicks :+ Nooit in het echt uitgeprobeerd maar klinkt niet als de werkelijke realiteit.

In Motorsport daarentegen moet je zelfs opletten hoe de kurbs overgaat om of snelheidswinst te pakken of grandieus de bocht uit te vliegen. En als vrachtwagen sturend kan best kloppen met de eerste set auto's die wat langzamer zijn en het daardoor dat gevoel creeërt. Anders moet je eens de GT klasse in multiplayer spelen (of R-klasse vanaf vandaag dacht ik) dan zul je dat gevoel veel minder hebben hoop ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
darkkingll schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 10:37:

Dat is toch met veel banden zo? De zogenaamde "cliff" in de F1 is een voorspelling wanneer de performance ineens drastisch gaat afnemen. Dat het voor semi-straat auto's niet geldt (op straatbanden) snap ik maar zodra je kan kiezen voor race-compound, blijft een cliff bestaan.

Neem aan dat je je telemetrie wel raadpleegt tijdens het racen? De meeste banden (maar afhankelijk van je rijstijl en downforce) beginnen zo rond de 52% te verminderen en rond de 60% gaat het heeeeel hard met tienden van seconden per bocht.
timmie271 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 11:08:
[...]

Vond zelf Horizon juist totaal niet realistisch qua rijden, kon je nog met 200+ over het strand knallen in je lambo Huracán Evo op raceslicks :+ Nooit in het echt uitgeprobeerd maar klinkt niet als de werkelijke realiteit.
Afbeeldingslocatie: https://www.topgear.com/sites/default/files/2023/05/1%20Lamborghini%20Huracan%20Sterrato.jpg
:P :P

[ Voor 23% gewijzigd door MAX3400 op 11-10-2023 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

Misschien hebben ze Max Verstappen als adviseur mee laten denken? Heerlijk, gewoon simpel door naar het volgende menu en volgende race _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Laatst online: 12-09 14:55

Horizon is wel een totaal andere game he :)
Ik keek uit naar deze titel. Eindelijk weer een mooie race game.
Helaas ben ik erg teleurgesteld. Na 2 a 3 uur heb ik de game weer weggelegd (misschien te kort, maar ik kom er niet in)
Er is totaal geen diepgang in de game. Geen verhaal, geen doel.
De game is gemaakt voor de mooie beelden en de mooie auto's. Ik heb geen race game gezien die zo mooi is. Racen bij zonsopkomst of ondergang is echt super mooi.

Welk verhaal wil je precies hebben dan? En bij Horizon hoef je helemaal niet te sturen _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
MAX3400 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 11:10:
[...]

Neem aan dat je je telemetrie wel raadpleegt tijdens het racen? De meeste banden (maar afhankelijk van je rijstijl en downforce) beginnen zo rond de 52% te verminderen en rond de 60% gaat het heeeeel hard met tienden van seconden per bocht.
Ik zie alleen de kleurtjes bij de banden veranderen tegen het einde van het nut van die betreffende band, waar zie je telemetrie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Maar dat is de Sterrato die recent gereleased is, die zit niet in Horizon :+

Eikel _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
D-Ed schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 11:26:
[...]

Ik zie alleen de kleurtjes bij de banden veranderen tegen het einde van het nut van die betreffende band, waar zie je telemetrie ?
Moet je wel luisteren als ik wat zeg tijdens het racen :P

Thumbspad naar beneden en dan naar links, zie je bandenslijtage en brandstof resterend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
timmie271 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 11:27:
[...]

Thumbspad naar beneden en dan naar links, zie je bandenslijtage en brandstof resterend.
Wait what, je hebt andere views van data tijdens het racen?

Of is dat zoals vroeger zo'n full screen overlay?

[ Voor 7% gewijzigd door Phusebox op 11-10-2023 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
uchiha tijntje schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 10:41:
[...]

Ik denk dat je een verkeerd beeld van realisme hebt als je horizon realistischer vindt qua bestuurbaarheid dan Motorsport :)
I stand corrected. Ik had het niet over het realisme in Horizon, maar het reageren van de auto's in Horizon met controller voelde veel lekkerder aan. In Forza voelt het bij mij allemaal als een schip of vrachtwagen waar je mee stuurt :)

Als ik in mijn stad auto aan het stuur trek dan reageert die ook niet sloom. Laat staan in een sportauto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Haha ik maak telkens de fout bij bochten dat ik van de 4 direct naar de 1 of 2 wil schakelen om zo af te remmen maar dat gaat hier en daar nog wel eens gruwelijk fout, beetje aangewend vanuit F1 23 _O-

[ Voor 11% gewijzigd door G_Dragon op 11-10-2023 11:39 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
mike0001 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 11:36:
[...]

I stand corrected. Ik had het niet over het realisme in Horizon, maar het reageren van de auto's in Horizon met controller voelde veel lekkerder aan. In Forza voelt het bij mij allemaal als een schip of vrachtwagen waar je mee stuurt :)

Als ik in mijn stad auto aan het stuur trek dan reageert die ook niet sloom. Laat staan in een sportauto.
Veel van de straatautos hebben ook bakken onderstuur in FM. Maar naar mijn idee is dat wel realistisch. Ik rij ook niet vaak met mijn auto met 80km een haarspeldbocht in.

De 'race' auto's voelen al een stuk directer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
Phusebox schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 11:31:
[...]

Wait what, je hebt andere views van data tijdens het racen?

Of is dat zoals vroeger zo'n full screen overlay?
Je kan actuele data oproepen tijdens het rijden ja, stuurtje weet ik niet welke knoppen maar met thumbspad naar beneden kun je door verschillende menu's heen.

- vermogens/inputtabel
- bandenfrictie
- Veringsbewegingen
- G-force zit in sommige auto's ook op display
- bandeninformatie
- nog meer bandeninformatie
- schade en slijatge

Die full screen overlay inderdaad, geen losse schermpjes die je op je HUD kan zetten.

[ Voor 7% gewijzigd door timmie271 op 11-10-2023 11:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
timmie271 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 11:27:
[...]

Ik luisterde wel maar ik hoorde je niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
MrGizMo schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 11:18:
[...]

Horizon is wel een totaal andere game he :)

[...]

Welk verhaal wil je precies hebben dan? En bij Horizon hoef je helemaal niet te sturen _O-
Verhaal bedoel ik niet letterlijk. Maar bij de vorige Forza had ik nog het gevoel dat ik het ergens voor deed. Dat gevoel heb ik nog niet gehad. Maar zoals ik al zei, het kan zijn dat ik nog langer moet spelen en dat het nog komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
[...]

Dat kan ook deels te maken hebben met controller inputs, daar zit een vertraging op met sturen geloof ik. Jij kan ook niet in één keer de wielen volledig omdraaien in het echt. Forza Horizon is daar wat gevoeliger in zodat je makkelijker en sneller driftend iedereen in kan halen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
D-Ed schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 11:41:
[...]

Ik luisterde wel maar ik hoorde je niet :+
Zal nog harder schreeuwen de volgende keer _O- _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
G_Dragon schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 11:36:
Haha ik maak telkens de fout bij bochten dat ik van de 4 direct naar de 1 of 2 wil schakelen om zo af te remmen maar dat gaat hier en daar nog wel eens gruwelijk fout, beetje aangewend vanuit F1 23 _O-
Ietsjes rustiger terugschakelen helpt wel ja, hier gisteren ook weer eens op manual gezet en rijd eigenlijk net zo lekker als op de automaat. Alleen vergeet ik af en toe terug te schakelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

[...]

Ik zou jou wel in je stadsauto een bocht op de max willen zien nemen. Ik schat de kans hoog in dat je ondersturend in de gracht beland :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
timmie271 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 11:44:
[...]

Zal nog harder schreeuwen de volgende keer _O- _O-
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mu8eNenw8PD9ih2hnJVraS1GZXE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xXtz5IR28AvACksZTz7tPL5D.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mike0001
uchiha tijntje schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 11:47:
[...]

Ik zou jou wel in je stadsauto een bocht op de max willen zien nemen. Ik schat de kans hoog in dat je ondersturend in de gracht beland :P
Haha ligt er aan wat voor auto ik heb natuurlijk.
Ik had het ook niet over met 200 km/uur door een bocht gaan, dat is wel goed gedaan in Forza. Het gaat me meer om de respons. Ik weet niet hoe jullie het ervaren maar het voelde echt alsof ik een vrachtwagen reedt. bij de eerste lading auto's.

En waarschijnlijk is dat wel op te lossen met instellingen enzo. Maar ik had niet het gevoel dat de vorige Forza's dit hadden. En ook in Horizon (ook al is dat natuurlijk geen realisme) reageerde de auto's wel lekkerder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
mike0001 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 11:52:
[...]

Haha ligt er aan wat voor auto ik heb natuurlijk.
Ik had het ook niet over met 200 km/uur door een bocht gaan, dat is wel goed gedaan in Forza. Het gaat me meer om de respons. Ik weet niet hoe jullie het ervaren maar het voelde echt alsof ik een vrachtwagen reedt. bij de eerste lading auto's.

En waarschijnlijk is dat wel op te lossen met instellingen enzo. Maar ik had niet het gevoel dat de vorige Forza's dit hadden. En ook in Horizon (ook al is dat natuurlijk geen realisme) reageerde de auto's wel lekkerder
Met 200 door de bocht kan hoor, zelf ook gedaan met de auto maar dat was wel op de autobahn in een flauwe bocht :+

De wat langzamere auto's voelen denk ik, zoals ik eerder zei geloof ik?, wel wat logger aan. Dat maakt ze denk ik ook wat makkelijker besturen doordat er minder snelheid in zit maar dit dus ook niet hard de bocht doorgaat. Snellere auto's zijn alweer een stuk directer in sturen en worden de foutjes ook wat sneller in afgestraft.

Met de Renault Megane kan je heerlijk rijden, beetje onderstuur erbij en rijd idd als een vrachtwagen een bocht door (Lexus LFA ook overigens), maar de Audi R8 LMS is daarentegen juist weer heerlijk :) Het heeft ook een beetje met de karaktistiek van de auto te maken, die Amerikaanse auto's zijn bijvoorbeeld ook al zo lomp de bocht om te krijgen op snelheid en dat is in het echt niet anders :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Estoque
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:40

Estoque

Turbobrick Owner

Gisteravond m'n 6e auto naar level 50 gereden.

Hoewel ik nog steeds van mening ben dat ik het voor de lol auto's opbouwen wel echt mis in deze game, vind ik het langzaam upgraden ook best leuk.

één auto naar Level 50 gereden met minimale upgrades (Impreza Forza Edition), om vervolgens even los te gaan met alle upgrades en er een echt Time Attack monster van te maken (S1 klasse), nou dat viel echt even tegen hoor qua wegligging etc. Ineens zo'n stap van B naar S.

Go-to afstelbaan is lange versie van Maple Valley, toen was ik toch wel echt 30 minuten aan het tunen voordat ik een lekker sturende auto had die zowel op lage snelheid, als hoge snelheid, niet teveel last had van onderstuur.

Ik kan mij niet heugen dat ik zoveel tijd en moeite in auto en hun tune heb gestoken sinds FM2, toen we nog Tuning Shops hadden op de forums van Forza. Ik vind het leuk!

Tevens m'n eerste online TCR races gereden na de introductie-races met de Honda. Erg leuk en ik merk dat ik stiekem het oefenen, tunen, oefenen, kwalificeren, racen toch veel leuker vind dan dat ik op voorhand had gedacht.

Bij Project Cars 2 vond ik dat maar altijd een gedoe, maar bij FM8 vind ik het wel leuk.

Respect to the man in the icecream van!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
timmie271 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 11:40:
[...]

Je kan actuele data oproepen tijdens het rijden ja, stuurtje weet ik niet welke knoppen maar met thumbspad naar beneden kun je door verschillende menu's heen.

Die full screen overlay inderdaad, geen losse schermpjes die je op je HUD kan zetten.
Je kan ook SLED of CarDash UDP output genereren naar achterliggende / bijbehorende software en hardware, voor de echte kenners...
uchiha tijntje schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 11:47:
[...]

Denk je je vergist wat sommigen rijden in de stad qua auto. ;) En ja, 50km/h is 50km/h en veel harder mag je gewoon niet! :+ 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Estoque
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:40

Estoque

Turbobrick Owner

Ik kan met mijn daily makkelijk met 120km/h de snelweg afdraaien en met 250km/h invoegen.

Maar of dat nou weer normaal is.....

Respect to the man in the icecream van!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

De het eerste uur gespeeld, spel sloeg 1x tijdens het laden af, toevallig maakte ik op dat moment deze screenshot

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lm634MHp-7kxwt364LaC_yIJpMk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fwmWXXIckphV0o0DZShJzZaP.png?f=fotoalbum_large

Weet niet of het daar aan lag, maar merkte ook wat hapering in het geluid voor een paar seconden toen ik de screenshot maken.

Hoe dan ook, dit is mijn eerste auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

uchiha tijntje schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 09:49:
[...]

In mijn optiek kunnen veel mensen tegenwoordig niet meer genieten van een spel zonder dat ze een vergelijkbaar spel de grond in moeten boren. Een soort toxic manier om je eigen keuzes en voorkeuren te valideren voor jezelf. Oh en uiteraard levert negativiteit meer clicks op dan positiviteit.
Inderdaad, is ook iets dat me laatste tijd is opgevallen, heb net het eerste uur gespeeld en zoals ik in mijn post hierboven al schreef, 1x afgeslagen toen ik de screenshot maakte, maar verder geen enkel probleem gehad, raced lekker weg dat spel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wnY35vLb5yURIdueVeqe8UJRJok=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wpr64MVtvWQLo65ySN7cyPUH.png?f=fotoalbum_large

Twee auto's gemaxed nu, namelijk de Chevrolet Corvette en de Bentley. Zoals je in het screenshot ziet wordt de Ferrari mijn derde max level auto en daar heb ik zin in. Sinds 2017 (Project CARS 2) niet meer zo intens genoten.

Mijn Series X is dus zeker geen miskoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
timmie271 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 11:40:
[...]

- vermogens/inputtabel
- bandenfrictie
- Veringsbewegingen
- G-force zit in sommige auto's ook op display
- bandeninformatie
- nog meer bandeninformatie
- schade en slijatge

En je ziet de Force Feedback graphs als je met een stuur rijdt.
Zo kun je ook preciezer je FFB settings finetunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strider1007
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online
Ik weet niet of deze al eens langs is gekomen, maar dit ziet er erg verleidelijk uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze ochtend al 5 career-races verloren zien gaan omdat de game niet saved na een race en daarna blijft vasthangen...

Ik vermaak me enorm met racen maar hoe zo'n eenvoudig op te lossen en alomaanwezige bug in het spel kan zitten bij de launch is verbijsterend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
strider1007 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 12:46:
Ik weet niet of deze al eens langs is gekomen, maar dit ziet er erg verleidelijk uit..
Ben even kwijt waarom "the beginning" heel relevant is? Een flink aantal van ons speelt al een week en/of heeft het spel bijna uitgespeeld; gezien de posts in dit topic hebben heleboel mensen al voorkeuren voor bepaalde auto's of tracks hebben uitgesproken, gok ik zomaar dat we al een stukje verder zijn dat videootje ;)
Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 12:54:

Ik vermaak me enorm met racen maar hoe zo'n eenvoudig op te lossen en alomaanwezige bug in het spel kan zitten bij de launch is verbijsterend...
Heb eenzelfde iets gehad en gewoon opgelost door e.e.a. te resetten aan de console / game herinstalleren / save forceren.

Ik las inderdaad elders ook al dat men er een steeds groter probleem van maakt dus waarschijnlijk is dit wel erg belangrijk om dus in de eerstvolgende patch te dichten.

[ Voor 3% gewijzigd door MAX3400 op 11-10-2023 12:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strider1007
  • Nu online
MAX3400 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 12:56:
[...]
Ben even kwijt waarom "the beginning" heel relevant is? Een flink aantal van ons speelt al een week en/of heeft het spel bijna uitgespeeld; gezien de posts in dit topic hebben heleboel mensen al voorkeuren voor bepaalde auto's of tracks hebben uitgesproken, gok ik zomaar dat we al een stukje verder zijn dat videootje ;)
Ik roep niet dat het 'heel relevant' is, ik geef alleen aan dat het er verleidelijk uitziet. Een beetje tegengas voor alle, ongetwijfeld ware berichten dat het er zo slecht uitziet.
Overigens, ik denk dat er misschien ook mensen zijn die dit spel op de releasedatum hebben gekocht en niet de early-acces hebben kunnen gebruiken. Die spelen dus sinds ehh... gisteren. Die hoeven nu niet het hele forum door te spitten..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
strider1007 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 13:09:
[...]

Ik roep niet dat het 'heel relevant' is, ik geef alleen aan dat het er verleidelijk uitziet. Een beetje tegengas voor alle, ongetwijfeld ware berichten dat het er zo slecht uitziet.
Nee, dat snap ik hoor :) Vond eigenlijk zelf ook wel dat de intro-races met de cover-cars erg goed te doen waren. Plus dat hoeveelheid lichtjes en snelheid hielp ook absoluut mee om daarna meteen aan de gang te gaan in de Builders Cup.

Het spelletje viel een beetje dood toen derde Tour begonnen moest worden; dan zit je (weer) met een auto en een baan en een klasse 1 etc. Is ook beetje het moment geweest dat @timmie271 en ik vooral hebben zitten ouwehoeren en beetje F1 kijken en het spel ietsjes minder aandacht gegeven ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12:44
Gistermiddag begonnen en nu zo'n 6,5 uur ingestoken, volgens mij vind ik het wel leuk. :+
Er staat nog een oude DFGT stuurtje stof te happen, misschien dat ook eens proberen ipv controller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strider1007
  • Nu online
Dat ik zelf nog niet gespeeld heb komt waarschijnlijk omdat ik de game nog niet gekocht heb. :+

Ik twijfel nog steeds omdat ik geen zin in een bugfest heb. Misschien de eerste updates even afwachten. Na Project Cars2 geen echt leuke racegame gevonden. Horizon wel gekocht, maar net niet mijn ding. Voor open-world rijden wacht ik met spanning op TDU3 volgend jaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
strider1007 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 13:20:
wacht ik met spanning op TDU3 volgend jaar.
Yup, die ook d:)b

Heb je geen GamePass; daar zit Forza Motorsport (gewoon) in deze keer.
Gummiebeer schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 13:17:
Gistermiddag begonnen en nu zo'n 6,5 uur ingestoken, volgens mij vind ik het wel leuk. :+
Mijn Xbox zegt dat ik 3D 17H en 3M erin heb zitten nu :o

[ Voor 34% gewijzigd door MAX3400 op 11-10-2023 13:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 19:13
Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 12:54:
Deze ochtend al 5 career-races verloren zien gaan omdat de game niet saved na een race en daarna blijft vasthangen...

Wel gek. Ik heb dat op de XSX nog geen 1 x gehad in een week tijd.

Wel af en toe dat ik eruit word gegooid als ik een auto wil painten.

Hopelijk snel wat patches met stability improvements.

Dit spel geeft mij toch wel regelmatig dubbele gevoelens . Zit nu in de builders cup en dan de 2de reeks met die M3 e30 en die E90 Mercedes o.a . Zelf de Mercedes gekozen en wat ziet dat model er lelijk uit zeg. Dat ze dit zo door hun quality control hebben laten gaan.

Maar als je dan daarna op de limiet van grip over Grand Oak in de regen glijdt vergeet je het weer ofzo. Voelt echt heel goed aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwinlzv
Mick3112 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 13:25:
[...]

Zit nu in de builders cup en dan de 2de reeks met die M3 e30 en die E90 Mercedes o.a . Zelf de Mercedes gekozen en wat ziet dat model er lelijk uit zeg. Dat ze dit zo door hun quality control hebben laten gaan.

Maar als je dan daarna op de limiet van grip over Grand Oak in de regen glijdt vergeet je het weer ofzo. Voelt echt heel goed aan.
Ik rij met de E30 M3 maar die ziet er ook niet geweldig uit hoor. Het rijden/glibberen in de regen is dan weer wel grappig.
Pagina: 1 ... 14 ... 26 Laatste