Nov krijgen we sowieso update want nieuwe track. Maar lijkt mij dat ze niet zo lang wachtenMick3112 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 13:25:
[...]
Hopelijk snel wat patches met stability improvements.
Dat zou een gigantische fuckup en fuck you zijn van Turn10 als we tot november moeten wachten op een fix.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Holy sh*t, is dat een screenshot uit Forza? Ik schrok van de PS2 graphics.Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 12:44:
[Afbeelding]
Twee auto's gemaxed nu, namelijk de Chevrolet Corvette en de Bentley. Zoals je in het screenshot ziet wordt de Ferrari mijn derde max level auto en daar heb ik zin in. Sinds 2017 (Project CARS 2) niet meer zo intens genoten.
Mijn Series X is dus zeker geen miskoop.
Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.
Dunno want MAX3400 in "[XSX/PC] Forza Motorsport" is ook XSXRedax schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 14:20:
[...]
Holy sh*t, is dat een screenshot uit Forza? Ik schrok van de PS2 graphics.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Even gegoogled naar PS2 graphics maar mijn hemel dat ziet er helemaal erg uit, dat men daarop heeft kunnen gamen vroegerRedax schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 14:20:
[...]
Gamertag: timmie271
Man, toen liep je nog in pamperstimmie271 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 14:42:
[...]
Even gegoogled naar PS2 graphics maar mijn hemel dat ziet er helemaal erg uit, dat men daarop heeft kunnen gamen vroeger

Zal wel een stukje gewenning en instellingen zijn, maar toen ik de steering nog op normal had staan was het rempedaal halverwege intrappen al genoeg voor blokkerende wielen. Bij mijn set-up that is.timmie271 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 10:59:
[...]
Ff de rem liften en weer doorremmen, althans dat is wat ik doe met de controller. Misschien dat het niet zo werkt op de een stuurtje
Kan namelijk de rem tot 90% ofzo intrappen vanaf hoge snelheid zonder te blokkeren, alleen is die remdruk voor lagere snelheden te hoog en blokkert de boel wel. Ach langzaam maar zeker wen je aan dingen zoals van een natte baan naar droge baan op het juiste moment de juiste banden kiezen
En ja, ik weet van de telemetrie af, vind het alleen altijd lastig daarnaar te switchen tijdens het rijden.
[ Voor 7% gewijzigd door darkkingll op 11-10-2023 15:11 ]
Ik moest het vroeger nog doen met DOS games.timmie271 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 14:42:
[...]
Even gegoogled naar PS2 graphics maar mijn hemel dat ziet er helemaal erg uit, dat men daarop heeft kunnen gamen vroeger

Maar dit was toen wel een dijk van een game!Jordy8 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 15:06:
[...]
Ik moest het vroeger nog doen met DOS games.
[Afbeelding]
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Stunts! Heb daar heel veel tijd aan besteed vroeger. Blijft tof!Jordy8 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 15:06:
[...]
Ik moest het vroeger nog doen met DOS games.
[Afbeelding]
Tja, en in je hoofd werd dan upsampling naar 8K toegepast. Fantasie werkt beter dan welke GPU ook..
Ik ook, maar ik zou er niet te veel van verwachten, dan kan het enkel meevallen. Ik hoor toch dubieuze dingen ivm de ontwikkeling en zo. Storende microtransactions oa. Geen idee wanneer de release date is, maar ik ga er van uit dat die ook al een paar keer verschoven is en zal blijven schuiven.strider1007 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 13:20:
Dat ik zelf nog niet gespeeld heb komt waarschijnlijk omdat ik de game nog niet gekocht heb.![]()
Ik twijfel nog steeds omdat ik geen zin in een bugfest heb. Misschien de eerste updates even afwachten. Na Project Cars2 geen echt leuke racegame gevonden. Horizon wel gekocht, maar net niet mijn ding. Voor open-world rijden wacht ik met spanning op TDU3 volgend jaar.
Ik ga zelfs een stapje verder dan jij, ik heb forza horizon een paar keer een kans gegeven (3 en 4), maar ik vind het erg slechte games. Als game dan. Visueel prachtig, en na 3u verwijderd. Het zijn geen games, meer car social sims. Geen progressie, geen uitdaging, beetje 'kermis gevoel'
En dan die ultra arcade physics... Ik hoef helemaal geen sim physics in zo'n game, dat is geen punt. Simcade, arcade, allemaal prima, maar even een jump van 200m met een veyron en doorrijden... Nee, toch maar niet.
Maar Motorstorm is bvb een van m'n favoriete games. Arcade kan, maar het hangt af van de setting, het type game, ...
Forza Horizon 4 ook geprobeerd? Die vind ik veel beter/boeiender dan Horizon 5.strider1007 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 13:20:
Dat ik zelf nog niet gespeeld heb komt waarschijnlijk omdat ik de game nog niet gekocht heb.![]()
Ik twijfel nog steeds omdat ik geen zin in een bugfest heb. Misschien de eerste updates even afwachten. Na Project Cars2 geen echt leuke racegame gevonden. Horizon wel gekocht, maar net niet mijn ding. Voor open-world rijden wacht ik met spanning op TDU3 volgend jaar.
Heeft iemand een dashboard voor simhub, waar ik de track, mijn tijd en de tegenstanders kan volgen?
Of mijn eigen telemetry, zoals banden temperatuur en slijtage?
[ Voor 24% gewijzigd door jbbrans op 11-10-2023 16:41 ]
https://www.simhubdash.com/download-2/ ?jbbrans schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 16:40:
Heeft iemand een dashboard voor simhub, waar ik de track, mijn tijd en de tegenstanders kan volgen?
Oftewel; je kan gewoon je data / dashboard van FM7 gebruiken?Forza Motorsport 8 support (this new edition does not improve available telemetry, you can expect the same amount of data as Forza Motorsport 7)
/edit: op https://www.rsdash.com/rs-dash-fm7 staat een aardig ideetje wat er wel/niet kan. En voor zover ik me kan herinneren zit er enkel "your car data" in dus geen andere randzaken.
[ Voor 14% gewijzigd door MAX3400 op 11-10-2023 16:46 ]
Wat een epic race zojuist op Hakone met de Audi R8 GT3.
Had P6 gekwalificeerd. Door een stel malloten werd ik met de start al vol van achter geraakt. Voor dat ik de eerste bocht bereikte lag ik al P24.. helemaal laatste.
Na een geweldige opmars haalde ik in de allerlaatste ronde, allerlaatste bocht zelfs de nummer 4 nog in. Dus van P24 opgestoomd tot P4.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ligt het aan mij of kun je een event niet tussendoor saven? Ik was met een event bezig, deze bestaat uit 5 verschillende races, had er 2 gedaan en kon aan de 3de niet beginnen omdat ik moest stoppen met spelen, echter moet ik nu weer vanaf race 1 opnieuw beginnen, aanpassingen aan de auto heeft hij wel opgeslagen.
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Uhm jawel. Na iedere voltooide race wordt je Championship gewoon gesaved.Linksquest schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 16:47:
Ligt het aan mij of kun je een event niet tussendoor saven? Ik was met een event bezig, deze bestaat uit 5 verschillende races, had er 2 gedaan en kon aan de 3de niet beginnen omdat ik moest stoppen met spelen, echter moet ik nu weer vanaf race 1 opnieuw beginnen, aanpassingen aan de auto heeft hij wel opgeslagen.
Feli; fijn dat je zo'n een gave race hebt gehad!!!Rivanov schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 16:46:
![]()
![]()
![]()
![]()
Ja, het kan wel maar dan moet je terug naar hoofdmenu, bijvoorbeeld andere auto even kiezen en kleurtje op spuiten en dat slaat ie dan op als "save point".Linksquest schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 16:47:
En nee (lees even terug) er is een bekende bug dat in een aantal gevallen je progress niet wordt opgeslagen en je inderdaad 2 races terug in de tijd wordt gezet en/of niet meer verder kan in je career.
/edit: Ah, dat was idd https://forums.forza.net/...-mode-progress/626409/192 & MAX3400 in "[XSX/PC] Forza Motorsport"
[ Voor 10% gewijzigd door MAX3400 op 11-10-2023 16:50 ]
Hoe level je dan je auto’s tot de max? Via de career? Want daar heb je elke keer andere auto’s… of doe je dat via vrij spelen of rivals?Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 12:44:
[Afbeelding]
Twee auto's gemaxed nu, namelijk de Chevrolet Corvette en de Bentley. Zoals je in het screenshot ziet wordt de Ferrari mijn derde max level auto en daar heb ik zin in. Sinds 2017 (Project CARS 2) niet meer zo intens genoten.
Mijn Series X is dus zeker geen miskoop.
Hakone met die Audi is echt een heerlijke combinatieRivanov schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 16:46:
![]()
![]()
![]()
![]()
Had P6 gekwalificeerd. Door een stel malloten werd ik met de start al vol van achter geraakt. Voor dat ik de eerste bocht bereikte lag ik al P24.. helemaal laatste.
Na een geweldige opmars haalde ik in de allerlaatste ronde, allerlaatste bocht zelfs de nummer 4 nog in. Dus van P24 opgestoomd tot P4.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Ik rij alleen met de Lambo online; maar ik weet dat anderen, waaronder @timmie271 erg graag de Audi rijdenuchiha tijntje schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 16:52:
[...]
Hakone met die Audi is echt een heerlijke combinatie
Free Play, Career, Rivals, Private Multiplayer, Featured Multiplayer.ruudbosch83 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 16:52:
[...]
Hoe level je dan je auto’s tot de max? Via de career? Want daar heb je elke keer andere auto’s… of doe je dat via vrij spelen of rivals?
Tis maar net welke auto je waar / graag mag of kan gebruiken
Vergeet ook niet; je kan je Career opnieuw doen als je wil. En dan dezelfde auto weer gebruiken en zo upgraden en nog verder levellen en dan ook je eigen skills verbeteren
[ Voor 10% gewijzigd door MAX3400 op 11-10-2023 16:56 ]
Helaas zitten we qua data out aan hetzelfde als Motorsport 7. Ik hoop ergens wel dat op zijn minst relatieve locaties van andere coureurs beschikbaar komen zodat er aan spotters of radars gewerkt kan worden want de ingebouwde indicators zijn kwalitatief uitermate teleurstellend.jbbrans schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 16:40:
Qua inzichtelijk maken van telemetry via simhub zou je dit een poging kunnen geven: https://github.com/Sappytron/MotorsportPlus
edit: daarbij moet ik ook zeggen dat ik niet weet of bandenslijtage mee wordt gestuurd, dat zat volgens mij nog niet in de vorige Motorsports. Ik ben alleen bang dat we heel lang kunnen wachten op wijzigingen aan die data out functie, als daar überhaupt wat aan gaat wijzigen.
[ Voor 16% gewijzigd door HachiPudi op 11-10-2023 16:58 ]
Met al die berichten dit inderdaad gemist, weet ik in ieder geval dat het niet aan mij ligt, hopelijk word het snel gefixtMAX3400 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 16:48:
[...]
En nee (lees even terug) er is een bekende bug dat in een aantal gevallen je progress niet wordt opgeslagen en je inderdaad 2 races terug in de tijd wordt gezet en/of niet meer verder kan in je career.
/edit: Ah, dat was idd https://forums.forza.net/...-mode-progress/626409/192 & MAX3400 in "[XSX/PC] Forza Motorsport"
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Beetje téveel onderstuur, maar voor de rest is die auto bloedsnel.uchiha tijntje schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 16:52:
[...]
Hakone met die Audi is echt een heerlijke combinatie
Na gister denk ik dat het gewoon niet in de game komt / zit. Gisteren zat ik met @Phusebox en @Nielless in een online private multiplayer. Het leek erop dat T10 met micro-sectoren werkt en de onderlinge afstanden (in tijd) liepen op een gegeven moment alleen maar op terwijl ik 3x sneller reed dan de auto voor me.HachiPudi schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 16:55:
[...]
Ik ben alleen bang dat we heel lang kunnen wachten op wijzigingen aan die data out functie, als daar überhaupt wat aan gaat wijzigen.
Hele rare gewaarwording om in de Porsche Curves vet hard te rijden en degene voor je met seconden weg te zien lopen terwijl 'ie maar 50km/h reed

Wat voor rondetijden reed je ermee? Hakone is inderdaad een fijne circuit en erg vergevingsgezind mocht je de witte lijn overschrijden (geen gras of grind)Rivanov schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 17:02:
[...]
Beetje téveel onderstuur, maar voor de rest is die auto bloedsnel.
[ Voor 19% gewijzigd door MAX3400 op 11-10-2023 17:05 ]
Het inremmen van t1 is zo tof op dat circuitRivanov schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 17:02:
[...]
Beetje téveel onderstuur, maar voor de rest is die auto bloedsnel.
Daarop voortbordurend ben ik benieuwd of dit dan op 1 of andere manier doorgestuurd kan worden naar mijn Thrustmaster SF1000 dashboardje in UDP mode. Vanavond ff mee pielenHachiPudi schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 16:55:
[...]
Helaas zitten we qua data out aan hetzelfde als Motorsport 7. Ik hoop ergens wel dat op zijn minst relatieve locaties van andere coureurs beschikbaar komen zodat er aan spotters of radars gewerkt kan worden want de ingebouwde indicators zijn kwalitatief uitermate teleurstellend.
Qua inzichtelijk maken van telemetry via simhub zou je dit een poging kunnen geven: https://github.com/Sappytron/MotorsportPlus
edit: daarbij moet ik ook zeggen dat ik niet weet of bandenslijtage mee wordt gestuurd, dat zat volgens mij nog niet in de vorige Motorsports. Ik ben alleen bang dat we heel lang kunnen wachten op wijzigingen aan die data out functie, als daar überhaupt wat aan gaat wijzigen.
Wellicht met deze plugin! https://github.com/ducng99/SimHub-to-F12020-UDP
Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets
Ben je nu aan het verkondigen hoe langzaam ik ben?MAX3400 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 17:04:
[...]
Na gister denk ik dat het gewoon niet in de game komt / zit. Gisteren zat ik met @Phusebox en @Nielless in een online private multiplayer. Het leek erop dat T10 met micro-sectoren werkt en de onderlinge afstanden (in tijd) liepen op een gegeven moment alleen maar op terwijl ik 3x sneller reed dan de auto voor me.
Hele rare gewaarwording om in de Porsche Curves vet hard te rijden en degene voor je met seconden weg te zien lopen terwijl 'ie maar 50km/h reed![]()
[...]
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Phusebox schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 17:18:
[...]
Ben je nu aan het verkondigen hoe langzaam ik ben?

Maar zo langzaam was je niet gister? Alleen soms het bochtenwerk had wat weg van dronken de Elfstedentocht rijden
Ja op de rechte stukken gaat het wel. De bochten moet ik nog op oefenen.MAX3400 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 17:22:
[...]
![]()
Nee, ik zat met @Nielless naar sectoren te kijken en we begrepen echt niet waarom hij uitliep terwijl ie bijna stilstond.
Maar zo langzaam was je niet gister? Alleen soms het bochtenwerk had wat weg van dronken de Elfstedentocht rijden
Maar serieus. Ik heb nog geen gevoel met het spel, aanremmen breekt uit, dan onderstuur bocht in en overstuur bocht uit.
Variërend tussen 1:14.9 / 1:15.1MAX3400 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 17:04:
[...]
Na gister denk ik dat het gewoon niet in de game komt / zit. Gisteren zat ik met @Phusebox en @Nielless in een online private multiplayer. Het leek erop dat T10 met micro-sectoren werkt en de onderlinge afstanden (in tijd) liepen op een gegeven moment alleen maar op terwijl ik 3x sneller reed dan de auto voor me.
Hele rare gewaarwording om in de Porsche Curves vet hard te rijden en degene voor je met seconden weg te zien lopen terwijl 'ie maar 50km/h reed![]()
[...]
Wat voor rondetijden reed je ermee? Hakone is inderdaad een fijne circuit en erg vergevingsgezind mocht je de witte lijn overschrijden (geen gras of grind)
Regenbandjes gaan wel hard hé? 4 rondjes en dan zijn ze wel klaar. Geeft hele leuke MP racejes
Mmmm, nice... Zal vanaaf eens kijken of ik enigszins in de buurt kan komen. Interessant om te kijken wat men hier allemaal kan
Dar is leuk totdat je mediums in ronde 4 van de 11 volledig aan gort zijn.uchiha tijntje schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 17:04:
[...]
Het inremmen van t1 is zo tof op dat circuitMaarja ik ga me in de tussentijd wel even inlezen in setups…
Ik moet ook met tuning aan de bak. Ik verlies online op Hakone volle secondes terwijl ik dezelfde lijn rijd als mijn tegenstanders. Ik zou stiekem in de races met verplichte autokeuzes (zoals die spotlight series etc) graag zien dat tuning uitstaat net zoals upgrades van de wagen worden gehaald.
Verwijderd
Het is een 4k HDR screenshot. Op mijn Series X ziet het screenshot er mooier uit dan op mijn non HDR desktop.Redax schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 14:20:
[...]
Ik speel via het compleet instelbare vrij spelen.ruudbosch83 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 16:52:
[...]
Hoe level je dan je auto’s tot de max? Via de career? Want daar heb je elke keer andere auto’s… of doe je dat via vrij spelen of rivals?
never mind
[ Voor 92% gewijzigd door Vecodo op 11-10-2023 19:05 ]
Misschien een idee om in afwachting van de race league om wat challenges met specifieke auto en baan neer te zetten. Geeft ook een leuk doel om een auto naar level 50 te brengen. Soort interne rivals maar dat we het allemaal zelf bij moeten houden zeg maar.MAX3400 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 18:28:
[...]
Mmmm, nice... Zal vanaaf eens kijken of ik enigszins in de buurt kan komen. Interessant om te kijken wat men hier allemaal kan
Ik ben wel voor. Ik zou het nog leuker vinden als er ingame een lijst is met alle vrienden en de rival tijden. Nu kun je per track enzo wel op vrienden selecteren, maar dat is toch wat omslachtiger. Als zoiets er zou zijn zou ik uren kunnen gaan hotlappen.Exactor it schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 19:18:
[...]
Misschien een idee om in afwachting van de race league om wat challenges met specifieke auto en baan neer te zetten. Geeft ook een leuk doel om een auto naar level 50 te brengen. Soort interne rivals maar dat we het allemaal zelf bij moeten houden zeg maar.
[ Voor 5% gewijzigd door uchiha tijntje op 11-10-2023 19:44 ]
Horizon 5 had dat. Zelfs met notificaties als je tijd verbroken werd. Toch?uchiha tijntje schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 19:35:
[...]
Ik ben wel voor. Ik zou het nog leuker vinden als er ingame een lijst is met alle vrienden en de rival tijden. Nu kun je per track enzo wel op vrienden selecteren, maar dat is toch wat omslachtiger. Als zoiets er zou zijn zou ik uren kunnen gaan hotlappen.Dus als T10 dat kan gaan implementeren ben ik een happy gamer.
Als je een tijd van een vriend verbreekt krijgt die als het goed is wel een berichtje (op homescreen) en die kun je dan wel direct laden dacht ik. Maar niet een standaard lijst van vrienden met rival tijden die je nog zou kunnen aanvallen.Exactor it schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 19:56:
[...]
Horizon 5 had dat. Zelfs met notificaties als je tijd verbroken werd. Toch?
Dat laatste is er ook nog, althans ik kreeg laatst een melding dat iemand mijn rival tijd had verslagen met wel 13 secondenExactor it schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 19:56:
[...]
Horizon 5 had dat. Zelfs met notificaties als je tijd verbroken werd. Toch?
Of je doet een featured multiplayer race en bent de enige aan de start. En dan nog een paar sec penalty pakken.
Ik ben gisteren begonnen met spelen en inmiddels aanbeland in het ‘built for sport’ event van de modern tour. Ik vind de game op zich wel goed wegspelen (speel met stuurtje op de XSX) maar merk wel dat deze game me niet zo echt pakt als FM7 en FH5.
Kan niet zo goed verklaren waarom, maar het voelt een beetje alsof ik een pagina met kruiswoordpuzzels aan het afwerken ben. Weinig tot geen beloningen zoals in de hiervoor genoemde games.
Ook grafisch e.d. ben ik nog niet echt onder de indruk. Niet dat het niet mooi is of zo. Maar doet me niet zoveel of zo.
Online verder nog niet gespeeld. Dat wil ik aankomend weken even proberen.
Kan niet zo goed verklaren waarom, maar het voelt een beetje alsof ik een pagina met kruiswoordpuzzels aan het afwerken ben. Weinig tot geen beloningen zoals in de hiervoor genoemde games.
Ook grafisch e.d. ben ik nog niet echt onder de indruk. Niet dat het niet mooi is of zo. Maar doet me niet zoveel of zo.
Online verder nog niet gespeeld. Dat wil ik aankomend weken even proberen.
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Hmm alle nieuwe players lijken de servers een beetje te overbelasten nu...
Laatse paar races een rare bug dat je een loadscherm krijgt zodra de race lobby opent en die pas eindigt 2 tellen voor de countdown waardoor niemand nog fuel en tyres aan kon passen. En de vorige race gemist omdat racing schedule update niet geladen kon worden.
Laatse paar races een rare bug dat je een loadscherm krijgt zodra de race lobby opent en die pas eindigt 2 tellen voor de countdown waardoor niemand nog fuel en tyres aan kon passen. En de vorige race gemist omdat racing schedule update niet geladen kon worden.
[ Voor 64% gewijzigd door GaHard op 11-10-2023 20:52 ]
Tip / hint / suggestie: bocht 2/3 kan je als 1 lange doordraaier pakken en afhankelijk van de downforce laat je je auto aan het eind langzaam maar zeker naar buiten lopen of je pakt 2x een apex aan de rechterkant mee. En datzelfde geldt eigenlijk voor de 2x rechts aan de andere kant van het circuit (na het rechte stuk zonder start/finish); je zou die bocht veeel sneller kunnen nemen door apex rechts, linksbuiten lopen, apex rechts.Format-C schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 20:39:
YouTube: Forza P1 Peugeot Flow
En zo rij ik zo een rondje of 25 a 30
Heeerlijk
De tracklimits zijn heeeel breed ingezet en eigenlijk gebruik je die alleen op de snelle slinger (ik noem ze even bocht 5/6).
Zeg zeker niet dat ik het beter kan maar mogelijk dat je hiermee wel nog tijd kan winnen voor jezelf en eventueel in Rivals.
/edit: eerder thuis dan verwacht; ik ga om 21:30 even hotlappen op hetzelfde circuit met de Lambo in klasse Forza GT en zal dan even streamen voor het nageslacht op https://www.twitch.tv/octagonqontrol (ik doe niet aan chat / voice).
Je kan bij het initieel inladen toch al fuel & tires instellen (bijvoorbeeld als er nog 17 minuten te gaan zijn voor de practice)? Dan start je je ronde, je gaat terug naar pits; kwartier koffie drinken en voila?GaHard schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 20:49:
Hmm alle nieuwe players lijken de servers een beetje te overbelasten nu...
[ Voor 31% gewijzigd door MAX3400 op 11-10-2023 21:16 ]
Y en 1x RB. dat valt toch wel mee?uchiha tijntje schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 19:35:
[...]
Ik ben wel voor. Ik zou het nog leuker vinden als er ingame een lijst is met alle vrienden en de rival tijden. Nu kun je per track enzo wel op vrienden selecteren, maar dat is toch wat omslachtiger. Als zoiets er zou zijn zou ik uren kunnen gaan hotlappen.Dus als T10 dat kan gaan implementeren ben ik een happy gamer.
Iemand nog online bezig?
Wat ik bedoelde is dat je gewoon een overzicht hebt van je vrienden en als je dan op een vriend klikt je alle banen icm auto’s krijgt die je nog niet gereden hebt dan wel dat die vriend een snellere tijd heeft gereden. Nu is het vooral zoeken naar een baan icm een klasse waar een vriend een tijd heeft neergezet. Of ben ik gewoon abuis?MrGizMo schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 21:08:
[...]
Y en 1x RB. dat valt toch wel mee?![]()
Iemand nog online bezig?
Volgens mij heeft dat er nog nooit in gezeten. Rond FM4 of FM5 had iemand anders een website gebouwd waar je dat wel makkelijker kon zien inclusief je totale ranking over alle banen wereldwijd.
Voor zover ik weet zou de data openbaar opvraagbaar moeten zijn maar ongetwijfeld heb ik het verkeerd onthouden en/of zou ik geen idee hebben hoe je het ophaalt en verwerkt tot leesbare code.
Oh ik geloof wel dat dat er nooit in heeft gezeten. Maar als T10 dit kan implementeren ben ik echt een jaar zoetMAX3400 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 21:21:
[...]
Volgens mij heeft dat er nog nooit in gezeten. Rond FM4 of FM5 had iemand anders een website gebouwd waar je dat wel makkelijker kon zien inclusief je totale ranking over alle banen wereldwijd.
Voor zover ik weet zou de data openbaar opvraagbaar moeten zijn maar ongetwijfeld heb ik het verkeerd onthouden en/of zou ik geen idee hebben hoe je het ophaalt en verwerkt tot leesbare code.
Hmmmpff. Soms kan je door een bug niet zien hoeveel brandstof je in je tank giet. Dus ik had zojuist een race waarbij ik moest pitten, omdat ik anders überhaupt de finish niet eens haalde.
Van plek 1 naar 4 gezakt en niet meer in kunnen halen.
Net een eerste potje online gedaan. Was ik door het menu aan het kijken naar de banden en opeens was de timer afgelopen. Bleek ik 'wets' te hebben geselecteerd op een droge baan. Ik was na 2 of 3 rondes compleet kansloos en vloog uit elke bocht haha. Nou ja, wel realistisch in ieder geval.
Brandstof en banden selecteer ik altijd gelijk na een quali en dan altijd 1 ronde brandstof meer dan het aantal rondjes dat gereden dient te worden. Hoef ik daar nooit voor te pittenPdeBie schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 21:34:
Hmmmpff. Soms kan je door een bug niet zien hoeveel brandstof je in je tank giet. Dus ik had zojuist een race waarbij ik moest pitten, omdat ik anders überhaupt de finish niet eens haalde.
Als Gran Turismo liefhebber die 7 enigszins wat tegen vond vallen, met name de multiplayer ben ik benieuwd naar FM.
Net even een maandje game pass gepakt om de game te testen. Download loopt nu.
Net even een maandje game pass gepakt om de game te testen. Download loopt nu.
Meh, die paar laps met de Lambo vielen tegen; blijkbaar was de afstelling voor Mugello ook "weg" uit mijn Tunes dus daar is zo rond het weekend dan een random crash voor verantwoordelijk geweest.
Een van de dingen waar ik regelmatig mee stoei, en zeker per circuit, is de gearing; en die is weer afhankelijk van de upgrades onder de motorkap etc. Nou ja, (over)morgen nog maar eens proberen; het voelde alsof er nog wel een seconde af kon voor me...
Een van de dingen waar ik regelmatig mee stoei, en zeker per circuit, is de gearing; en die is weer afhankelijk van de upgrades onder de motorkap etc. Nou ja, (over)morgen nog maar eens proberen; het voelde alsof er nog wel een seconde af kon voor me...
Ja als je op tijd in de lobby zit en het klaar zet dan neemt ie dat gwn over idd. Maar als je net een race gedaan hebt en je gaat door naar de volgende dan heb je meestal nog net genoeg tijd om 3 kwali ronden te doen. Als de tijd verstreken is en je rijd nog met kwali fuel en tires dan startte je dus daarop. Bijna de hele grid startte net op softs met 3 a 4 laps benzine lmao. Was opzich wel grappig dat iedereen ineens een andere strategie moest verzinnen tijdens het rijden maar hoort natuurlijk niet zo. Ik moest zowaar tanken netMAX3400 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 21:03:
Je kan bij het initieel inladen toch al fuel & tires instellen (bijvoorbeeld als er nog 17 minuten te gaan zijn voor de practice)? Dan start je je ronde, je gaat terug naar pits; kwartier koffie drinken en voila?
Had net ook een race op Indianapolis in het donker tijdens een storm. Dat was mijn eerste 2 stop race lol die regenbanden slijten snel idd. Vindt het wel echt tof die track rotatie inclusief met random weer en starttijd. Zorgt voor de nodige variatie.
Mocht iemand nog een goed presterende wagen zoeken voor de Forza GT featured race;
Audi R8
Downforce voor 175
Downforce achter 215
Brake balance 57%
Differentieel acceleratie 35%
Differentieel deacceleratie 20%
Hiermee 7 races gereden vandaag waarvan 6 gewonnen en 1 keer 2de. Speel met de controller met normal ipv simulation, verder alles uit en manueel behalve abs. Mijn rating is nu S 4902.
Heel even meegekeken. Rij je altijd met de chase cam?MAX3400 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 22:03:
Meh, die paar laps met de Lambo vielen tegen; blijkbaar was de afstelling voor Mugello ook "weg" uit mijn Tunes dus daar is zo rond het weekend dan een random crash voor verantwoordelijk geweest.
Volgens mij rijdt ik sinds Grand Prix (1) en Test Drive (1) niks anders dan cockpit.
Brings back memories
Yup.
Zelfde, maar bij dit spel voelt het voor mij echt niet lekker in cockpit view. Misschien omdat ik normaal gesproken sims in VR of met head motion rijdt of gewoon te weinig settings beschikbaar heb om de view te veranderen. Verder mis ik echt een spotter en een duidelijk radar in deze game.Phusebox schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 22:06:
[...]
Heel even meegekeken. Rij je altijd met de chase cam?
Volgens mij rijdt ik sinds Grand Prix (1) en Test Drive (1) niks anders dan cockpit.
Dus lekker achter de auto of bumper view met controller
Wel een apart bugje gevonden
/f/image/ZIxPkjCSXRqKSPaQrKlbLC9N.png?f=fotoalbum_medium)
Na installeren G Hub voor mijn G29 is de lijst van selecteerbare wheels leeg. Voor dat ik het stuur installeerde en even met keyboard speelde stond alles er nog. Geen super groot probleem, maar ik moet wel steeds naar mijn custom layout switchen.
Een ander bugje was bij een custom free race. De auto had slechts brandstof voor 3 bochten. De counter ging van predicting 5 laps naar 0 in die tijd. Een nieuwe race aanmaken fixte dat.
/f/image/ZIxPkjCSXRqKSPaQrKlbLC9N.png?f=fotoalbum_medium)
Na installeren G Hub voor mijn G29 is de lijst van selecteerbare wheels leeg. Voor dat ik het stuur installeerde en even met keyboard speelde stond alles er nog. Geen super groot probleem, maar ik moet wel steeds naar mijn custom layout switchen.
Een ander bugje was bij een custom free race. De auto had slechts brandstof voor 3 bochten. De counter ging van predicting 5 laps naar 0 in die tijd. Een nieuwe race aanmaken fixte dat.
[ Voor 12% gewijzigd door Xfade op 12-10-2023 02:13 ]
Oh jij bent vrij snel toch? Meen ik me te herinneren?
Alle tips zijn welkom. Elke - 1 100e is er 1
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Ik heb even snel gegoogled, maar kan daar helaas niks voor vinden, alleen een paar stukken code die gebruik maken van de local data-out optie in het spel.MAX3400 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 21:21:
[...]
Mocht er een publieke interface zijn wil ik best eens kijken of ik daar (quick and dirty) iets mee in elkaar kan draaien.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Mijn eerste meters in FM zitten er inmiddels ook op. Nog veel te vroeg om conclusies te trekken, maar de eerste indrukken zijn er natuurlijk wel.
Misschien ligt het aan mijn instellingen, maar het rijden voelt een stuk 'eerlijker / echter' dan dat ik mij van bijvoorbeeld deel 6 en 7 kan herinneren. Minder overdreven dramatisch. Aan de andere kant mis ik wel feedback door de controller bij het rijden. Ik heb voor de Civic gekozen (fwd dus) zonder traction en stability control en daarbij voel ik niet goed wanneer ik wel / geen tractie heb. Ik merk het uiteraard aan het gedrag van de Civic, maar ik voel het te weinig.
The feel van de game zelf lijkt ook wat serieuzer te zijn, dat bevalt me wel
Wat betreft graphics heb ik geen idee wat ik ervan moet denken.
Het geheel komt op mij wat grauw over. Alsof de gamma setting van de game niet juist is, waardoor het contrast niet goed is. M'n tv staat goed ingesteld
Wat detail niveau ben ik enigszins verward. In de game zelf is het volgens mij wel van voldoende niveau, maar toen ik als 3e was geëindigd en het 'podium filmpje' met ook de 3 auto's werd getoond, vond ik het eigenlijk gewoonlijk lelijk. De glans op de auto was enorm overdreven / nep en de algehele kwaliteit vond ik ook enorm tegenvallen voor een state of the art racegame op de XSX.
Dit weekend de PS4 (!) Pro maar weer eens installeren om te vergelijken met GT7. Ik kan met nog herinneren van toen die game uit kwam ik alles echt super mooi vond. Benieuwd of dat nog steeds zo is...
Misschien ligt het aan mijn instellingen, maar het rijden voelt een stuk 'eerlijker / echter' dan dat ik mij van bijvoorbeeld deel 6 en 7 kan herinneren. Minder overdreven dramatisch. Aan de andere kant mis ik wel feedback door de controller bij het rijden. Ik heb voor de Civic gekozen (fwd dus) zonder traction en stability control en daarbij voel ik niet goed wanneer ik wel / geen tractie heb. Ik merk het uiteraard aan het gedrag van de Civic, maar ik voel het te weinig.
Het geheel komt op mij wat grauw over. Alsof de gamma setting van de game niet juist is, waardoor het contrast niet goed is. M'n tv staat goed ingesteld
Wat detail niveau ben ik enigszins verward. In de game zelf is het volgens mij wel van voldoende niveau, maar toen ik als 3e was geëindigd en het 'podium filmpje' met ook de 3 auto's werd getoond, vond ik het eigenlijk gewoonlijk lelijk. De glans op de auto was enorm overdreven / nep en de algehele kwaliteit vond ik ook enorm tegenvallen voor een state of the art racegame op de XSX.
Dit weekend de PS4 (!) Pro maar weer eens installeren om te vergelijken met GT7. Ik kan met nog herinneren van toen die game uit kwam ik alles echt super mooi vond. Benieuwd of dat nog steeds zo is...
[ Voor 21% gewijzigd door Rossi46 op 12-10-2023 08:50 ]
Dat ligt niet aan je TV. Gamma in de game is ook kapot op dit moment.Rossi46 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 08:43:
Mijn eerste meters in FM zitten er inmiddels ook op. Nog veel te vroeg om conclusies te trekken, maar de eerste indrukken zijn er natuurlijk wel.
Wat zwart hoor te zijn is grijs in-game.
gisteren de game aangeschaft en een paar single player races gedaan, maar ik krijg de grahpics echt niet goed. de game ziet er zo slecht uit, iracing en assetto corsa zagen er mijlen beter uit. ik heb misschien wel niet het nieuwste systeem, maar ik zou het amper speelbaar durven noemen. ik krijg de indruk dat de resolution scale niet goed is, ik speel op 1440 maar alles ziet er vanaf 2 meter verder zo flou uit, ik kan amper bochten zien aankomen, en voorliggers zijn gewoon 2 lampen met een vage indicatie van auto ertussen...
ik speel met een amd rx 5700, wat zeker recomended zou moeten zijn.
ik speel met een amd rx 5700, wat zeker recomended zou moeten zijn.
PSN - ps4 : sir_kowlier
Serieus? Dat is wel vrij bizar voor een game waar ze jaren aan hebben gesleuteldRivanov schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 09:21:
[...]
Dat ligt niet aan je TV. Gamma in de game is ook kapot op dit moment.
Was (of is?) daar niet ook sprake van bij Halo Infinite? In ieder geval tijdens de openings scenes. Daar begreep ik toen ook niets van. Dat zie je toch als developer?
Open deur maar deadzones aangepast in het spel / vibration level? En, misschien dat sommige mensen dat ook wel eens vergeten, sommige controllers kan je ook een ander profiel hebben gegeven in de Accesoires App en daarmee kan ook je game soms anders over komen.Rossi46 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 08:43:
...maar ik voel het te weinig.
Denk dat dat laatste niet geldt als je in andere games wel "100% bereik" hebt van de functies van je controller.
+M'n tv staat goed ingesteld
Ik kan me er zo niet in vinden dat zwart eigenlijk grijs/grauw is in-game. Zal eens een paar amateur S21-foto's maken van mijn TV en game en eens kjiken hoe "donkergrijs" de RGB-waarden zijn van de auto.Rivanov schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 09:21:
[...]
![]() | ![]() |
Toegegeven, door de foto / belichting lijkt er wel iets meer blooming / glow te zijn maar dat is hier echt niet zichtbaar in het spel. De foto's zijn niet ver verwijderd van waar ik al dagen naar zit te kijken; bijna inktzwarte pixels op de plekken waar je dat verwacht.
[ Voor 35% gewijzigd door MAX3400 op 12-10-2023 09:30 ]
Ik had afgelopen dgn paar keer dat ik tijdens een singleplayer game tijdens een oefenronde de gearing aan het afstellen was en daarna verder wilde gaan maar dat de auto volgas achteruit gaat rijden. Niks helpt behalve restart game
.(Thrustmaster TX Racing Wheel)
Daarnaast nog een keer wat grafische ellende met eerst heel veel weerspiegeling vd lucht op de auto (rear view) en daarna zwarte vlekken rondom de auto.(xbox series X, 4k RT op een oled tv). Herkenbaar voor iemand ook
Verder is de multiplayer wel stuk aangenamer zo

Daarnaast nog een keer wat grafische ellende met eerst heel veel weerspiegeling vd lucht op de auto (rear view) en daarna zwarte vlekken rondom de auto.(xbox series X, 4k RT op een oled tv). Herkenbaar voor iemand ook
Verder is de multiplayer wel stuk aangenamer zo
Rapapa...
Ik heb nog niets veranderd aan de controller. Thanks voor de tip, ik zal eens kijken.MAX3400 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 09:26:
[...]
Open deur maar deadzones aangepast in het spel / vibration level? En, misschien dat sommige mensen dat ook wel eens vergeten, sommige controllers kan je ook een ander profiel hebben gegeven in de Accesoires App en daarmee kan ook je game soms anders over komen.
Denk dat dat laatste niet geldt als je in andere games wel "100% bereik" hebt van de functies van je controller.
[...]
+
[...]
Ik kan me er zo niet in vinden dat zwart eigenlijk grijs/grauw is in-game. Zal eens een paar amateur S21-foto's maken van mijn TV en game en eens kjiken hoe "donkergrijs" de RGB-waarden zijn van de auto.
[Afbeelding] [Afbeelding]
Toegegeven, door de foto / belichting lijkt er wel iets meer blooming / glow te zijn maar dat is hier echt niet zichtbaar in het spel. De foto's zijn niet ver verwijderd van waar ik al dagen naar zit te kijken; bijna inktzwarte pixels op de plekken waar je dat verwacht.
En jouw screenshots zien er keurig uit! Zo zie ik het momenteel nog niet echt thuis... En de LG C9 kan meer dan prima plaatjes op het beeld toveren.
Maar de lucht tijdens nachtraces is wel gewoon (pik) zwart toch? Tenminste, dat herrinner ik me wel zo.Het is me iig niet negatief opgevallen.Rivanov schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 09:21:
[...]
Zag trouwens per toeval een vergelijkingsfilmpje tussen FM en GT op Suzuka snachts. Hoe GT het doet wil je ook niet
[ Voor 13% gewijzigd door DutchOwnage op 12-10-2023 09:40 ]
Eens. Ik speel "maar" op een E7 met een HDR/ISF-profiel genaamd "Game (user)" en voor zover ik me kan herinneren is die zelfs 8% minder scherp / saturated / helder dan de standaard "TV modus". Heb ook nog een "Cinema (user)" en die maakt het nog iets donkerder.Rossi46 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 09:35:
[...]
En de LG C9 kan meer dan prima plaatjes op het beeld toveren.
/f/image/2aWlgEy2Q6To0hQcRLXJtzaH.png?f=fotoalbum_medium)
Lijkt er toch op dat de 0 tot 6% in het histogram als "zeer donkergrijs tot zwart" moet worden ervaren en dat is dus de foto van het scherm van een rijdende auto.
En sorry voor onderstaande balk maar ik herinner me ineens iets
Ik heb Forza Motorsport een reinstall gegeven vorige week en om iets te troubleshooten heb ik expliciet NIET de high-res textures geinstalleerd. Mijn Forza Motorsport op de XSX is net aan 100GB geinstalleed ipv de 135GB met de high-res textures. En ik speel het spel nog steeds op de Performance-mode dus minste raytracing maar wel 2160p60.
Zou daar mogelijk een oorzaak / gevolg zitten in de ervaring / grauwheid bij mensen?
[ Voor 21% gewijzigd door MAX3400 op 12-10-2023 09:46 ]
YouTube: Forza Motorsport vs Gran Turismo 7 Graphics, Physics, and FPS Compar...
Vanaf 2.10 Suzuka nacht FM vs GT.
Ergens snap ik die filmpjes wel maar tegelijkertijd ook niet helemaal. Vooropgesteld; ik ben nog nooit op Suzuka geweest en zeker niet in de nacht. Maar wel meerdere keren op LeMans en Spa geweest bij 24H races (ook langs de baan gestaan op de safety-roads) maar zo donker als Suzuka in het spel, dan maak je het wel vrij bont. Ook moet ik eerlijk zeggen dat in beide games de verlichting van auto's amper lijkt te helpen; alsof ze ouderwets met een paar theelichtjes achter een doffe lens rondrijden.DutchOwnage schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 09:46:
YouTube: Forza Motorsport vs Gran Turismo 7 Graphics, Physics, and FPS Compar...
Kemmel & Courbe, ook om 2 uur 's nachts, kan ik met mijn eigen ogen meer zien qua afstand dan wat er in het filmpje in GT op Suzuka aan afstand te zien is. Dus, dunno, ik moet naar Suzuka?
Tja, zoals het filmpje ook laat zien, de GT community vindt het ook niks hoe ze dat hebben aangepakt. Lijkt wel een complete stroomuitval. Het is iig een keuze van de ontwikkelaar blijkbaar....
Dat laatste is een interessante toevoeging!MAX3400 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 09:42:
[...]
Eens. Ik speel "maar" op een E7 met een HDR/ISF-profiel genaamd "Game (user)" en voor zover ik me kan herinneren is die zelfs 8% minder scherp / saturated / helder dan de standaard "TV modus". Heb ook nog een "Cinema (user)" en die maakt het nog iets donkerder.
[Afbeelding]
Lijkt er toch op dat de 0 tot 6% in het histogram als "zeer donkergrijs tot zwart" moet worden ervaren en dat is dus de foto van het scherm van een rijdende auto.
En sorry voor onderstaande balk maar ik herinner me ineens ietsIk heb Forza Motorsport een reinstall gegeven vorige week en om iets te troubleshooten heb ik expliciet NIET de high-res textures geinstalleerd. Mijn Forza Motorsport op de XSX is net aan 100GB geinstalleed ipv de 135GB met de high-res textures. En ik speel het spel nog steeds op de Performance-mode dus minste raytracing maar wel 2160p60.
Zou daar mogelijk een oorzaak / gevolg zitten in de ervaring / grauwheid bij mensen?

De devs zijn grotendeels Japanners. Ga dan eens op veldonderzoek uit.DutchOwnage schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 09:46:
Hoe gaan jullie om met het vele onderstuur?
Ik heb echt m'n hele tuning-hebben en houden al geprobeerd, maar de TCR auto's blijven bij mij mega ondersturen.
Rijd een setje harde banden bijna kaal op de 9 ronden van Suzuka.
Vermaak mij nog steeds met de game, de eerste bugs gehad waarbij de game zichzelf afsluit (XSX) bij het openen van de Paint editor etc. Maar verder eigenlijk weinig te klagen, los van wat polijst dingetjes die de komende maanden vast opgelost worden.
Ik heb echt m'n hele tuning-hebben en houden al geprobeerd, maar de TCR auto's blijven bij mij mega ondersturen.
Vermaak mij nog steeds met de game, de eerste bugs gehad waarbij de game zichzelf afsluit (XSX) bij het openen van de Paint editor etc. Maar verder eigenlijk weinig te klagen, los van wat polijst dingetjes die de komende maanden vast opgelost worden.
Respect to the man in the icecream van!
Check dit eens of je hier iets mee kunt qua tuning;Estoque schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 10:07:

XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]
Vind het wel meevallen qua onderstuur. Dit soort auto's leent zich overigens uitermate goed voor "slow in, coast, fast out". Dat je 9 ronden doet met een setje, dat kan ik zomaar geloven; met de gewone street-legal Porsche GT3 draait er ongeveer 4.6% slijtage per ronde doorheen. En aangezien de banden ergens tussen de 55 en 65% de cliff raken, vind ik 9 ronden eigenlijk best netjes van jeEstoque schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 10:07:
@Stoksbrood Pinned items
5 ronden Maple Valley long is op Mediums eigenlijk niet te doen met een TCR voor mij. Tempo van ongeveer 1.36.00 is echt killing voor m'n voorste bandjes.
Ik ben bekend met de hierboven genoemde lijst en m'n Forza verleden is dusdanig lang dat ik vroeger heel veel getuned heb. Daarnaast op m'n real-life circuit-motorfiets zit ik ook regelmatig met de rebound etc spelen, dus heb er wel iets gevoel bij wat ik moet aanpassen.
Maar op één of andere manier krijg ik het bij de TCR auto's gewoon niet voor elkaar om hem consistent te kunnen laten insturen.
Nu rijd ik doorgaans wel hard de bocht in, rem ik hem in de eerste bocht van suzuka vrij hard stil, om weer uit te accelereren na de bocht.
Misschien wat meer spelen met slepend remmen en de auto eerst gedraaid krijgen, voordat ik de snelheid weer opvoer, maar dat stuurt nu nogal onnatuurlijk.
De bochten waar ik het lastig heb met onderstuur in de laatste bocht van Suzuka voor het rechte stuk en de lange, langzame bocht linksaf op de achterkant van Maple Valley.
Daar heb ik echt chronisch onderstuur ohne ende, en dat moet je dus echt oplossen met je onderstel. Daar kun je geen downforce toevoegen.
Rollcenter is overigens de enige optie waar ik nog niet mee gespeeld heb. Maar dat doe ik pas als ik de basis heb staan.
TCR is op dit moment wel m'n favoriete klasse. Heb ik al leuke races mee beleefd.
Ik ben bekend met de hierboven genoemde lijst en m'n Forza verleden is dusdanig lang dat ik vroeger heel veel getuned heb. Daarnaast op m'n real-life circuit-motorfiets zit ik ook regelmatig met de rebound etc spelen, dus heb er wel iets gevoel bij wat ik moet aanpassen.
Maar op één of andere manier krijg ik het bij de TCR auto's gewoon niet voor elkaar om hem consistent te kunnen laten insturen.
Nu rijd ik doorgaans wel hard de bocht in, rem ik hem in de eerste bocht van suzuka vrij hard stil, om weer uit te accelereren na de bocht.
Misschien wat meer spelen met slepend remmen en de auto eerst gedraaid krijgen, voordat ik de snelheid weer opvoer, maar dat stuurt nu nogal onnatuurlijk.
De bochten waar ik het lastig heb met onderstuur in de laatste bocht van Suzuka voor het rechte stuk en de lange, langzame bocht linksaf op de achterkant van Maple Valley.
Daar heb ik echt chronisch onderstuur ohne ende, en dat moet je dus echt oplossen met je onderstel. Daar kun je geen downforce toevoegen.
Rollcenter is overigens de enige optie waar ik nog niet mee gespeeld heb. Maar dat doe ik pas als ik de basis heb staan.
TCR is op dit moment wel m'n favoriete klasse. Heb ik al leuke races mee beleefd.
Respect to the man in the icecream van!
@Rossi46 @MAX3400 Trust me.. het is echt kapot. 
Zie ook de hele controverse rondom het IGN filmpje.
Ik heb namelijk een M3 in mijn game zwarte velgen gegeven, maar die zie ik in de car showcase gewoon als grijs.
Reddit en officiële Forza fora staat hier ook veel mee.
Zie ook de hele controverse rondom het IGN filmpje.
Ik heb namelijk een M3 in mijn game zwarte velgen gegeven, maar die zie ik in de car showcase gewoon als grijs.
Reddit en officiële Forza fora staat hier ook veel mee.
Heb een filmpje van iemand doorgestuurd gekregen, de raytracing in de nieuwe FM is toch wel echt haarscherp!!!
:fill(white):strip_exif()/f/image/9kGcvXFfB6nVhQgH3Apu5uwN.png?f=user_large)
XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]
Op zich goed nieuws voor mij? Wordt het nog mooier na een patch?Rivanov schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 10:29:
@Rossi46 @MAX3400 Trust me.. het is echt kapot.
Mag het toch hopen.. in ieder geval de performance.MAX3400 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 10:32:
[...]
Op zich goed nieuws voor mij? Wordt het nog mooier na een patch?![]()
Gisteravond mijn eerste meters online gereden op Hakone? nadat ik eerder alleen de career mode deed.
Ik dacht slim te zijn door gewoon achteraan te starten om zodoende de iets te enthousiaste mede racers hun gang te laten gaan en lekker plekken winnen door zelf wel op de baan te blijven en ongelukken te voorkomen. Dat ging de eerste twee rondes goed totdat bepaalde mensen inzagen dat ze niet konden winnen en maar lukraak anderen gingen torpederen. Ik had beter vanaf dag één (early release) gelijk online kunnen racen dan had je waarschijnlijk minder last van deze idioten dan dat je nu heb. Het plezier was/is in ieder geval een heel stuk minder.
Ik dacht slim te zijn door gewoon achteraan te starten om zodoende de iets te enthousiaste mede racers hun gang te laten gaan en lekker plekken winnen door zelf wel op de baan te blijven en ongelukken te voorkomen. Dat ging de eerste twee rondes goed totdat bepaalde mensen inzagen dat ze niet konden winnen en maar lukraak anderen gingen torpederen. Ik had beter vanaf dag één (early release) gelijk online kunnen racen dan had je waarschijnlijk minder last van deze idioten dan dat je nu heb. Het plezier was/is in ieder geval een heel stuk minder.
Bizar hoever ze zijn met die nieuwe techniekenStoksbrood schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 10:31:
Heb een filmpje van iemand doorgestuurd gekregen, de raytracing in de nieuwe FM is toch wel echt haarscherp!!!
[Afbeelding]

Dat is inderdaad erg frustrerend.. Je moet even doorzetten want je gaat echt wel beloond worden met hele toffe (en close) races met gelijkwaardige tegenstanders. Podium rijden is wat mij betreft niet beter/leuker dan gewoon ergens in het middenveld (sportief) strijden met andere racers.. Als je eenmaal ook met tactische bandenwissels te maken krijgt en mensen om je heen hebt die ook zo spelen dan zit je echt met zweethandjes en een grote glimlach op je gezicht te gamen.Edwinlzv schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 10:44:
Gisteravond mijn eerste meters online gereden op Hakone? nadat ik eerder alleen de career mode deed.
"Komt goed Pietertje"
Edit: ook die gasten die moedwillig aan het beuken zijn hebben op een gegeven moment te maken met banden die het niet meer doen. Maak daar gebruik van. Notoire beukers worden op een gegeven moment ook 'ghost' dacht ik ..
[ Voor 8% gewijzigd door D-Ed op 12-10-2023 11:00 ]
Tot gister ook nergens last van gehad, maar gisteravond was het destruction derby.. gelukkig wel mn S-rating kunnen behouden
Waar ik gisteren ook last van had online, ik kon mijn fuel en banden niet aanpassen, waardoor ik in de race startte met zachte banden en 3 rondes voor fuel.. maar dit had denk ik met de servers te maken..
Waar ik gisteren ook last van had online, ik kon mijn fuel en banden niet aanpassen, waardoor ik in de race startte met zachte banden en 3 rondes voor fuel.. maar dit had denk ik met de servers te maken..
Zonet een update gehad van de xbox game services en nu crasht het spel tijdens het opstarten..
II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II
Tip: als je inlaadt, meteen alvast je banden en fuel voor de race-start op je auto zetten. En zeker als je de baan al kent, zou ik gewoon kwalificeren met de fuel & banden waar je ook mee wil starten. Je krijgt op de grid toch een nieuwe set en goede tank maar dan ben je niet afhankelijk van servers / korte countdown.ronaldhssc schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 11:00:
Tot gister ook nergens last van gehad, maar gisteravond was het destruction derby.. gelukkig wel mn S-rating kunnen behouden![]()
Zet m'n fuel altijd op racelaps + 1 en banden op Medium.
Zie ook verschillende mensen de fuel op het aantal rondes van de eerste stint zetten.
Dus bijvoorbeeld op 13 lap Hakone, zetten ze fuel op 5 laps omdat ze dan naar binnen gaan voor banden.
Maar dan ben je vervolgens weer meer tijd kwijt met bijtanken. Neem dan liever wat extra liters fuel mee aan het begin, zodat ik enkel m'n banden hoef te wisselen.
Zie ook verschillende mensen de fuel op het aantal rondes van de eerste stint zetten.
Dus bijvoorbeeld op 13 lap Hakone, zetten ze fuel op 5 laps omdat ze dan naar binnen gaan voor banden.
Maar dan ben je vervolgens weer meer tijd kwijt met bijtanken. Neem dan liever wat extra liters fuel mee aan het begin, zodat ik enkel m'n banden hoef te wisselen.
Ja de keren hierna heb ik dat ook maar gedaan op tijd kwalificeren en dan na de kwalificatie fuel en banden aanpassen en nog een ronde training, hopelijk werkt het vanavond wel weer gewoon zoals het hoortMAX3400 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 11:25:
[...]
Tip: als je inlaadt, meteen alvast je banden en fuel voor de race-start op je auto zetten. En zeker als je de baan al kent, zou ik gewoon kwalificeren met de fuel & banden waar je ook mee wil starten. Je krijgt op de grid toch een nieuwe set en goede tank maar dan ben je niet afhankelijk van servers / korte countdown.
Sommige auto's in de online lobbies hebben inderdaad geen mogelijkheid tot banden aanpassen waaronder de GTX-lobby.PdeBie schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 11:36:
Hoe pas je de bandensoort aan dan? Of kan dat niet in de Sport stand?
In Career moet je "race compound" hebben vrijgespeeld op een auto voordat je in een race kan kiezen voor soft, medium, hard of wet (en dat klinkt best kinky zo).
Zeker als je een dirty lap doet.MAX3400 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 11:39:
[...]
Sommige auto's in de online lobbies hebben inderdaad geen mogelijkheid tot banden aanpassen waaronder de GTX-lobby.
In Career moet je "race compound" hebben vrijgespeeld op een auto voordat je in een race kan kiezen voor soft, medium, hard of wet (en dat klinkt best kinky zo).
Heb sowieso al die reinstall tip van jou gebruikt vanwege de crashes of niet saven in career. wel met high res textures.MAX3400 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 09:42:
[...]
Eens. Ik speel "maar" op een E7 met een HDR/ISF-profiel genaamd "Game (user)" en voor zover ik me kan herinneren is die zelfs 8% minder scherp / saturated / helder dan de standaard "TV modus". Heb ook nog een "Cinema (user)" en die maakt het nog iets donkerder.
[Afbeelding]
En sorry voor onderstaande balk maar ik herinner me ineens ietsIk heb Forza Motorsport een reinstall gegeven vorige week en om iets te troubleshooten heb ik expliciet NIET de high-res textures geinstalleerd. Mijn Forza Motorsport op de XSX is net aan 100GB geinstalleed ipv de 135GB met de high-res textures. En ik speel het spel nog steeds op de Performance-mode dus minste raytracing maar wel 2160p60.
Maar tot nu toe heeft niks geholpen