Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:00
Na 3 dagen een aantal uur per dag gespeeld te hebben vanaf release niet meer naar de game omgekeken en ook niet meer gemist dus die "hype" was snel over. Online racen doe ik liever in andere sims dus ik moest het hebben van de career en ik kan nu oprecht zeggen dat de career mode echt ontiegelijk slecht is naar mijn meninng.

Ik hoop echt dat ze met een patch komen waar bij je weer gewoon upgrades kan kopen ipv een halve serie met een slechte auto rondrijden en pas tegen het einde van de serie de auto te hebben die je in gedachten hebt. Geen idee wat daar nou de lol aan is.

Nee deze game zal heel wat liefde nodig hebben voor ik deze verder ga spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 08:03
OMD schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 15:25:
[...]

Ja das ook altijd een dingetje bij iRacing. Gelukkig heb je daar een maandelijks abonnement waardoor de echte kamikaze piloten achterwege blijven maar regelmatig word ik aangetikt en krijg ik straf, erg fijn. Dat is bij iRacing een wel wat zwaarder wegend dingetje dan bij FM.

Je hebt nu nog de mensen die premium hebben gekocht, morgen komt het gepeupel die het “gratis” bij Gamepass hebben. Kan je vertellen, dat wordt één grote f*ckfest bij de meeste races.
Ja en weetje wat het is, bij FM is je race dan gewoon verziekt. Bij Horizon kunnen ze je eraf beuken, maar trek je dat op race skill wel weer recht. Maargoed, online kan ook nog gewoon met vrienden en zonder penalty's. :)

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:37

OMD

Froggle schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 15:27:
[...]

Ja en weetje wat het is, bij FM is je race dan gewoon verziekt. Bij Horizon kunnen ze je eraf beuken, maar trek je dat op race skill wel weer recht. Maargoed, online kan ook nog gewoon met vrienden en zonder penalty's. :)
Das het probleem met vrienden, die wil ik juist eraf beuken :+

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 08:03
OMD schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 15:28:
[...]

Das het probleem met vrienden, die wil ik juist eraf beuken :+
Meestal eindigt de avond wel in de grindbak ja. :+

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-09 14:55

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:15
Beakzz schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 15:26:
Ik hoop echt dat ze met een patch komen waar bij je weer gewoon upgrades kan kopen ipv een halve serie met een slechte auto rondrijden en pas tegen het einde van de serie de auto te hebben die je in gedachten hebt. Geen idee wat daar nou de lol aan is.
Ik weet niet of dat helemaal waar is maar snap zeker wat je zegt.

Als je serieus interesse hebt om, bijvoorbeeld, 13 auto's te gebruiken in jouw races, toekomstige online races, etc, dan is het een eitje om die auto's de komende week / weken allemaal rustig naar level 50 te rijden. Hoef je echt 0 zweet / effort in te steken.

Daarnaast staat het je bijna vrij om elke 10 minuten ongeveer de volgende upgrade vrijgespeeld te hebben. Ja, dat dat niet meteen supersoft-banden zijn of een V8 voor je Dafje, dat snap ik wel qua progress maar misschien dat ik daar anders tegenaan kijk.

Het is omdat ik gewoon fijn online speelde met sommige Tweakers de afgelopen dagen dus heb de Honda (touringcar) en de Lambo (GT klasse) al bijna 2x op level 50 gereden. Puur door te racen en kwalificeren.
Yup, hadden we van de week al gezien inderdaad ;) Heb gelukkig nog niemand gehoord in het topic hier op GoT die overal last van heeft tegelijk :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielless
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16:44

Nielless

Born at a very young age.

Ach, die van FM7 was net zo groot en dat draaide uiteindelijk ook "redelijk"

XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 00:12
Phusebox schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 15:19:
[...]

Brrr, racegames met controller. Dat doe ik toch echt nooit meer, is alle lol er toch vanaf?

En is het echt de helft? Want dan heb ik nog gewoon 120 Hz in multiplayer 8)
Ik heb een Fanatec set van ruim 2,5k boven staan maar semi arcade racegames zoals FM speel ik liever gewoon met controller want zulke games ondersteunen goede racerigs toch nooit goed wat er in resulteert dat ik net zo snel of sneller ben met een controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaHard
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-06 13:38
Phusebox schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 15:19:
[...]

Brrr, racegames met controller. Dat doe ik toch echt nooit meer, is alle lol er toch vanaf?

En is het echt de helft? Want dan heb ik nog gewoon 120 Hz in multiplayer 8)
120hz en 60fps dan wss.

En ik vermaak me prima met controller. Rustig op de bank op het grote scherm met de xbox ipv in de rig op pc.

En het rijd best goed met de controller hoor. Heb al paar podiums en een win online. Mijn safety rating schommelt tussen A en S en skill rond 4300.

IMO is dit echt zo'n spel wat ook goed wat minder serieus te spelen is met de controller. Fijne afwisseling van het serieuzere werk in iRacing en ACC bv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jordy8
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:00
Hier ook een controller. Heb nog een dd1, heusinkveld pedalen en een hele rig, maar FM gaat bij mij echt op een controller :P
Ik pak dan ook nu veel sneller FM er bij dan dat ik eerder met andere race games met stuur deed. Het is gewoon een heel stuk relaxter vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:51
Mja, dan zal ik er wel anders inzitten. Dat ik sneller ben met een controller boeit me weinig, het gaat mij meer om de beleving. En met een controller een auto besturen... mjwa. Ik weet het, dat is met shooters niet anders, maar toch, als ik een keuze heb.

Ieder zijn/haar eigen ding uiteraard.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
MAX3400 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 15:32:
[...]

[...]

Yup, hadden we van de week al gezien inderdaad ;) Heb gelukkig nog niemand gehoord in het topic hier op GoT die overal last van heeft tegelijk :)
Ja maar dat was donderdag he :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:30
MAX3400 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 15:24:
[...]
en/of een WAF te beargumenteren.
Haha de WAF hier in huis is ook te sterk. Wil al jaren een stuurtje en een stoeltje wat je in kan klappen, maar vooralsnog komt hij er niet in.

Misschien zodra de kinderwagens weg zijn en er meer ruimte in de trapkast ontstaat nog maar eens een poging wagen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21:53
darkkingll schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 13:16:
[...]

In multiplayer is het extra uitdagend, want dan is het elke keer maar de gok wat diegene voor je gaat doen. Inderdaad remmen, gas los of?
Haha, inderdaad. Ik heb veel mensen ingehaald door een idiote lijn te nemen als gok dat ze de rode lijn zouden volgen. Je hebt gelukkig wel snel genoeg in de gaten of voorliggers het circuit kennen of reageren op de lijntjes. Ik ben mezelf geduld aan het aanleren bij inhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Laatst online: 09-09 11:01
Exactor it schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 16:01:
[...]

Haha, inderdaad. Ik heb veel mensen ingehaald door een idiote lijn te nemen als gok dat ze de rode lijn zouden volgen. Je hebt gelukkig wel snel genoeg in de gaten of voorliggers het circuit kennen of reageren op de lijntjes. Ik ben mezelf geduld aan het aanleren bij inhalen.
Ik denk dat bovenstaande echt de beste remedie is, ook aangezien de multiplayer races voor het eerst wat meer laps hebben in Forza. Eerst een paar ronden kijken waar iemand die voor je rijdt langzamer is, of vreemde lijnen rijdt, zodat je daar kunt toeslaan.

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 21:35
Phusebox schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 15:48:
Mja, dan zal ik er wel anders inzitten. Dat ik sneller ben met een controller boeit me weinig, het gaat mij meer om de beleving. En met een controller een auto besturen... mjwa. Ik weet het, dat is met shooters niet anders, maar toch, als ik een keuze heb.

Ieder zijn/haar eigen ding uiteraard.
Hier hetzelfde, het gaat bij mij ook om de beleving. Met een controller vind ik er niks aan.
Ik heb FM7, FH4 en FH5 ook alleen maar met een stuurtje gereden ( en full motion 8) )

Als het goed is heeft Forza Motorsport dezelfde telemetry output als de vorige games, dus kunnen we vanaf morgen genieten.

Ik ga de game wel eerst uitproberen op gamepass voor een maandje en daarna beslis ik of ik hem koop of niet.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 22:18
Ook maar een klacht ingediend voor mijn achievement die is blijven hangen.. Hopelijk nemen ze die ook mee, maar zal wel de enige zijn die er last van heeft 8)7

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
timmie271 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 16:12:
[...]

Ook maar een klacht ingediend voor mijn achievement die is blijven hangen.. Hopelijk nemen ze die ook mee, maar zal wel de enige zijn die er last van heeft 8)7
Om nog bozer te maken, de cheevo voor 1 tour completed popte. Na opnieuw spel starten was de laatste race ineens niet voltooid. Toen ik die opnieuw deed popte de cheevo voor de tweede tour. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielless

Nielless

Exactor it schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 16:36:
[...]

Om nog bozer te maken, de cheevo voor 1 tour completed popte. Na opnieuw spel starten was de laatste race ineens niet voltooid. Toen ik die opnieuw deed popte de cheevo voor de tweede tour. :+
Nog een paar keer doen :9~ Scheelt je een hoop AI races

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
Exactor it schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 16:36:
[...]

Grmblll.... en wij maar netjes al die tours doen!!! Als ik dit geweten had :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
Riqy schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 16:07:
[...]

Ik denk dat bovenstaande echt de beste remedie is, ook aangezien de multiplayer races voor het eerst wat meer laps hebben in Forza. Eerst een paar ronden kijken waar iemand die voor je rijdt langzamer is, of vreemde lijnen rijdt, zodat je daar kunt toeslaan.
Paar rondes is next level. Mijn geduld is ongeveer twee bochten groot. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
Nielless schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 16:38:
[...]

Nog een paar keer doen :9~ Scheelt je een hoop AI races
Kreeg het niet gereproduceerd helaas. Anderzijds, je moet toch auto's levelen. Dan doe ik er liever een paar in career dan lijkt het net alsof er afwisseling bestaat in het leven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:08
OMD schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 15:25:
[...]

Ja das ook altijd een dingetje bij iRacing. Gelukkig heb je daar een maandelijks abonnement waardoor de echte kamikaze piloten achterwege blijven maar regelmatig word ik aangetikt en krijg ik straf, erg fijn. Dat is bij iRacing een wel wat zwaarder wegend dingetje dan bij FM.

Je hebt nu nog de mensen die premium hebben gekocht, morgen komt het gepeupel die het “gratis” bij Gamepass hebben. Kan je vertellen, dat wordt één grote f*ckfest bij de meeste races.
Haha you wish. Helaas is dat een utopie en zijn die kamikaze piloten er nog steeds.

Jaja hier is er weer een met de perfécte settings. 😂

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:24

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Rivanov schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 16:55:
[...]

Haha you wish. Helaas is dat een utopie en zijn die kamikaze piloten er nog steeds.

[YouTube: I Found The PERFECT Forza Motorsport Wheel Settings]
Als ik een YouTube video maak met als titel:

BREAKING! Here are the PERFECT and BEST wheel settings for Forza. All the other ones are a DISASTER.

Heb ik dan genoeg hoofdletters en kernwoorden gebruikt voor het YouTube algoritme :P

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Hmm, ik had gehoopt op een "GT7 voor pc" type game, zelfde soort simcade.

De reviews zijn op dit moment nog erg verdeeld. Vooral het stuurtjes gedeelte. En ook de lighting is bij momenten nog 'plat'. Bij momenten ziet het er prachtig uit, en soms niet.

Ik wacht nog even af. Ik heb nog ergens een code voor 3 maand gamepass (als ik ze kan vinden, zat bij de laptop) dus die kan ik naar eindejaar wel even activeren om te testen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
uchiha tijntje schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 17:14:
[...]

Als ik een YouTube video maak met als titel:

BREAKING! Here are the PERFECT and BEST wheel settings for Forza. All the other ones are a DISASTER.

Heb ik dan genoeg hoofdletters en kernwoorden gebruikt voor het YouTube algoritme :P
Nee. Je moet er nog een spannende thumbnail bij maken waar je of heel blij kijkt of heel wanhopig alsof de wereld vergaat.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:04

Davidson

Porsche fan

Inmiddels gangbare settings kunnen vinden met alles op auto op high profiel en via Nvidia settings locked op 60fps op 3440x1440. Instant 60fps zonder al te hoge GPU load. Het is soms een beetje spelen met de settings :)

Moet zeggen dat de game er nog steeds niet echt veel beter uitziet dan FM7 naar mijn mening, maar hopelijk komen ze snel genoeg met updates!

Desktop config | YouTube kanaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Morgenmiddag komt mijn load cell rem binnen. Dus dan denk ik dat ik even offline moet gaan om opnieuw te leren remmen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
Rivanov schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 17:22:
[...]

Nee. Je moet er nog een spannende thumbnail bij maken waar je of heel blij kijkt of heel wanhopig alsof de wereld vergaat.
Je bedoelt bijna iets naakts of iets met dollars of iets met worldstarhiphop?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rudolph523
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 09-08-2024
Nieuwe carpass info, cars 5 en 6 nu bekend.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r6KmrI4fFhzwjp5kXhE5LTTOyaI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yXKifXOzDQfEWmMRh1pWE22p.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik betrap me er zelf ook op dat ik nog rij met brake line, vooral met auto's en op circuits die ik niet ken.

En om een of andere reden zet ik het dan niet uit en blijf ik doorrijden. Maar negeer ik de lijn meestal.

Referentiepunten zijn lastig in deze Forza met de blurry graphics vind ik. Maar goed ik heb ook pas een uurtje of vijf gespeeld volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
Phusebox schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 18:17:

Referentiepunten zijn lastit in deze Forza met de blurry graphics vind ik.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E4eCA45QDzNv8sYgfaoseuQisBQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Qkrja2k4B8ylm6BBuVINoKSn.png?f=fotoalbum_large
Tis toch niet of ik langzaam kom aanrijden. Maar ja, XSX; your mileage may vary ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:55
Rudolph523 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 18:14:
Nieuwe carpass info, cars 5 en 6 nu bekend.[Afbeelding]
Bijna alleen maar race versies, mweh, meer van hetzelfde met een andere paint dus. Die M2 is leuk, maar had gewoon in de basis erin moeten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
MAX3400 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 18:31:
[...]

[Afbeelding]
Tis toch niet of ik langzaam kom aanrijden. Maar ja, XSX; your mileage may vary ;)
Wauw, leesbare borden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
Npt sure if trolling?

Is het echt zo dat jij dus die borden niet kan lezen of dat het is alsof je 10 bier op hebt en --4 zonder bril? Kan je een screenie maken?

[ Voor 4% gewijzigd door MAX3400 op 09-10-2023 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoksbrood
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-09 12:43
@Phusebox , dit is een screenshot vanaf mijn PC.
Staat jouw DLSS niet op ultra performance oid?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oALnbgJaCe-ne0yJdRmXhZHYquU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OsXK8spSkgOxy3WxqxLKP3uD.png?f=fotoalbum_large

XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
Stoksbrood schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 18:43:
@Phusebox , dit is een screenshot vanaf mijn PC.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O-AIVNJDdRMGK6tcrjWSnISupOk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RMP37thqqcQY5bxnmNrXNwM2.png?f=user_large
Hoe dan? Ik lig in bad :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
@MAX3400 Drivatar ;)

[ Voor 33% gewijzigd door PdeBie op 09-10-2023 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
OctaGPT want er wordt wel degelijk gepraat in de party ;)

Ben nu al een aantal rondjes aan het rijden in de cockpit; is nog verbazend fijn racen; kan ook liggen dat ik een Huracan STO mee heb en niet een M3 uit 2012 ofzo. Misschien een nieuw perspectief op gamen ipv de chase cam... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Dat is eng, de drivatar die in de partychat zit :o

Is de partychatoverlay namelijk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
Rudolph523 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 18:14:
Nieuwe carpass info, cars 5 en 6 nu bekend.[Afbeelding]
Dan waarschijnlijk ook voor MP races met deze auto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hoe maak je een screenshot op pc?
Momenteel kom ik niet meer verder dan 20 FPS. Wat ik ook instel.

[ Voor 50% gewijzigd door Phusebox op 09-10-2023 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAPJENL70
  • Laatst online: 15-09 09:23
MAX3400 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 19:11:
[...]

Ben nu al een aantal rondjes aan het rijden in de cockpit; is nog verbazend fijn racen; kan ook liggen dat ik een Huracan STO mee heb en niet een M3 uit 2012 ofzo. Misschien een nieuw perspectief op gamen ipv de chase cam... :)
Ik rijd elke race game of sim in cockpit modus.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MAX3400
Phusebox schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 19:34:
Afbeeldingslocatie: https://res.cloudinary.com/grover/image/upload/f_webp,q_auto/b_white,c_pad,dpr_2.0,h_500,w_520/f_auto,q_auto/v1657557619/ofp9kq4jybwyxeh9y13u.png
:+

Serieus geen idee overigens; soms kan het in je driver-settings?

[ Voor 9% gewijzigd door MAX3400 op 09-10-2023 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Geen idee wat er is gebeurt tussen gisteravond en nu. Draait voor geen meter meer. Heb niks veranderd.

Zucht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoksbrood
Phusebox schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 19:34:
Momenteel kom ik niet meer verder dan 20 FPS. Wat ik ook instel.
Wat voor een specs heeft je PC?
Ik speel zelf overigens met RayTracing uit omdat dat toch echt voor voor inconsistente FPS zorgt.

Screenshot maken PC: Windowstoets + Shift + S

Voor de rest aan instellingen (specs staan in mijn signature);

Basic:
Resolutie: 1440p
DLSS: Quality

Advanced:
Dynamic render quality: High
Performance target: 60 FPS
Resolutions scale: Auto (niet aanpassen, want DLSS)

Anistropic filtering: 16x

Raytracing: Off
RTAO: Low
Shadow: Medium
Cubemap: Auto

Car model: Ultra
Livery: Ultra
Windshield quality: Low
Mirror: Low
Track texture: High
Particle: Auto

Motion blur: Off
Lens flare: Off

XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:35
Ik blijf maar hangen op " Ophalen eventschema mislukt". Wat is dit toch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
DutchOwnage schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 19:52:
Ik blijf maar hangen op " Ophalen eventschema mislukt". Wat is dit toch.
Spel al opnieuw opgestart?

Tenminste in de multiplayer komt dit scherm vaker voor en helpt een restart meestal. Career daarentegen kan blijven hangen tot je een ons weegt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:35
timmie271 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 19:54:
[...]

Tenminste in de multiplayer komt dit scherm vaker voor en helpt een restart meestal. Career daarentegen kan blijven hangen tot je een ons weegt...
Hmm ok thx. Zit in multiplayer idd. Even een restart dan maar. Gelukkig laad deze game snel, en is het geen MSFS :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
timmie271 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 19:54:
[...]

Heb ik pas 30x last van gehad idd ;)

@Phusebox het is wel heel warrig wat er allemaal met jouw PC en spel gebeurt. Klinkt alsof er ergens iets dynamisch staat te renderen / denken waardoor het elke keer anders / vervelender / raarder wordt.

Ik zit echt zo ver niet meer in de PC-termen dat ik verder weinig zinnigs aan suggesties heb helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
Nou, nu heb ik het weer enigszins aan de gang, tot ongeveer 70 fps. Gisteren haalde ik 110 fps in de benchmark.

Zo ziet het er in het menu uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L837unSVuRCHIc2IZJ_IcpwIzRQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZK5ySDlGu0xe0VCiASkJ1zTC.png?f=fotoalbum_large

En in game valt het als stilstaand plaatje nog wel mee, maar altijd als ik terug naar een ander spel ga denk ik : wauw dat is scherp.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TzgoU-bBLmfL7GFJSSkj-1n1Ayk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UIZlW8yg439MOYW0DTEQtiFe.png?f=fotoalbum_large

Maar dit is dus wel een screenshot als ik stil sta, rijdend niet gelukt. En dan ziet het er naar mijn idee toch echt wel 15 jaar oud uit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nielless

Nielless

Phusebox schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 20:24:
[Afbeelding]

Maar dit is dus wel een screenshot als ik stil sta, rijdend niet gelukt. En dan ziet het er naar mijn idee toch echt wel 15 jaar oud uit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H4UUOomtvWv6kTr3h6ZazVEOh-I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w6hGxWTwumitxtM0EU3faNXh.jpg?f=fotoalbum_large
Toch wel een klein verschil met 2008..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
MAX3400 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 19:11:
[...]

Ow dacht dat je serieus was dat je in bad zat :9

Is er trouwens een update van het spel geweest? Ik heb het idee dat de graphics verbeterd zijn. Maar misschien zie ik wel spoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Nielless schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 20:43:
[...]

[Afbeelding]
Toch wel een klein verschil met 2008..
Ok 2011 dan... 8)

Volgens mij zijn er mobile games met betete graphics.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MariusV
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:56
Nou, nu heb ik het weer enigszins aan de gang, tot ongeveer 70 fps. Gisteren haalde ik 110 fps in de benchmark.

[Afbeelding]

En in game valt het als stilstaand plaatje nog wel mee, maar altijd als ik terug naar een ander spel ga denk ik : wauw dat is scherp.

[Afbeelding]

Zonder RT, DLSS op balanced, 60 fps zonder v sync, alles op ultra of high, werkt het stabiel,(ryzen 7, 32gb, 3080) totdat dlss er ineens uitklapt en de framerate halveert. Ik zou niets/zo min mogelijk op auto of dynamisch zetten, dit maakt het ineens onverklaarbaar ruk op sommige momenten. Ik heb geen last meer van blurry graphics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
MariusV schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 20:55:
[...]

Zonder RT, DLSS op balanced, 60 fps zonder v sync, alles op ultra of high, werkt het stabiel,(ryzen 7, 32gb, 3080) totdat dlss er ineens uitklapt en de framerate halveert. Ik zou niets/zo min mogelijk op auto of dynamisch zetten, dit maakt het ineens onverklaarbaar ruk op sommige momenten. Ik heb geen last meer van blurry graphics.
Heb diverse aanbevelingen geprobeerd en momenteel staat zo goed als niks op auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielless

Nielless

Phusebox schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 20:53:
[...]

Ok 2011 dan... 8)

Volgens mij zijn er mobile games met betete graphics.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FHyCUqEFTuNFp2IMewtLVKf4YH4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XZLjlyCKpm3xSc1NCrBR8a17.jpg?f=fotoalbum_large

Ook nog wel een verschil..

Anyways; zal een PC issue zijn. Ziet er gewoon gelikt uit op mn Series X :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoksbrood

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dat het zo blurred is tijdens het rijden komt mogelijk door DLSS. Als ik hem op performance zet lijkt er ook overal een waas over te zitten.

Blijft toch wel een apart verhaal... Hopelijk binnenkort gameready drivers van nvidia waardoor het beter wordt.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 20:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

[Afbeelding]

Maar wat verwacht je daar dan te zien? Wat dacht je van dit?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3mHCjnzx93nKsZnGjUMxrH1fFIU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Xg1mFemAwDdOdr1L0aqvhZxO.png?f=fotoalbum_large

Saai.. simpel.. geen details. Ja, dat is Laguna Seca.

[ Voor 3% gewijzigd door SinergyX op 09-10-2023 21:38 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MAX3400
Echt superfijn aan het online racen met @Stoksbrood ; zowel GTX als GT klasse. Wat een feest om te chatten en tegelijkertijd strategie & bandenkeuzes te bespreken _/-\o_

Jammer dat @Nielless TV moet kijken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
SinergyX schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 21:38:
[...]

[Afbeelding]

Gewoon een scherp beeld. Maar goed. Hopelijk komt Nvidia met een driver die voor verbetering zorgt.
.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Phusebox schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 21:56:
[...]

Gewoon een scherp beeld. Maar goed. Hopelijk komt Nvidia met een driver die voor verbetering zorgt.
.
Dat hopen wij met zijn allen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rhwerkman
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Ik niet, heb AMD. Daar draait hij helemaal niet op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrGizMo
MAX3400 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 21:53:
Echt superfijn aan het online racen met @Stoksbrood ; zowel GTX als GT klasse. Wat een feest om te chatten en tegelijkertijd strategie & bandenkeuzes te bespreken _/-\o_

Jammer dat @Nielless TV moet kijken...
Moet kijken nog wel :D

Als ik door had dat jullie aan het racen waren had ik ff gekeken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:37

OMD

Rivanov schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 16:55:
[...]

[YouTube: I Found The PERFECT Forza Motorsport Wheel Settings]
Uiteraard maar het is echt wel een stuk minder dan Forza of Gran Turismo. Ik ben namelijk zelf de bron ;)

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Inevitable
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 07-06-2024

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Haha, volgens mij is je pc 15 jaar oud in plaats van de game. :D Maar zonder gekheid, ik speel het op een pc en ik vind de graphics gewoon echt goed. Anders dan in Horizon, maar wel genieten hoor. Net zoals de geluiden en bijgeluiden die je hoort tijdens een race. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielless

Nielless

Jep. Maandag is de enige dag in de week dat mn vriendin thuis is 's avonds (chef-kok), dus dat is vaak quality time.

Betekent wel dat ik de rest van de week quality time heb :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
MrGizMo schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 22:05:
[...]

Moet kijken nog wel :D

Als ik door had dat jullie aan het racen waren had ik ff gekeken :P
Ik ben de hele week nog online; zal volgende keer wel even mijn Twitch posten. Of wil je meeracen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Ik zou bijna denken dat het aan mijn bril ligt, maar die is pas nieuw. :+

Weet niet wat ik nog kan proberen, denk dat ik alle settings wel heb gehad. Wachten op een patch en driver update dan maar.

Anders ga ik binnenkort weer terug naar AMS 2 waarschijnlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MAX3400
Phusebox schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 22:19:
_O- _O- _O- wc-bril?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exactor it

Weet niet wat ik nog kan proberen, denk dat ik alle settings wel heb gehad. Wachten op een patch en driver update dan maar.

Ik zou het spel een maandje laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Vandaag helaas 2 (game)crashes gehad achter elkaar. Heb het alleen nog in de menu’s gehad, 1x na het upgraden, 1x om een upgrade te test driven(via tune menu - knop Y).
Ook een kleine glitch gezien dat de brake input op rood stond(bij de tachometer) terwijl ik vol gas weg aan het rijden was. Nog een keer de rem indrukken en toen was het weg(denk niet dat het mn controller was).

Klinkt mss erger dan het is. Heb me verder prima vermaakt met wat races op Mugello en Suzuka, top banen imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
iemand hem al op steam draaiend? zou nu toch moeten werken?..

nog steeds app not released :'( helaas, morgenavond dan maar

[ Voor 36% gewijzigd door efan op 10-10-2023 00:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rhwerkman
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
timmie271 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 11:35:
[...]

@rhwerkman jij kan vast wel helpen, wetende dat jij met clutch schakelt :P
Ik schakel niet meer met clutch want dat werkt niet meer, en het is nu ook langzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov

rFactor 2 heeft nu ook een online systeem á la iRacing ingebouwd. Kun je daar misschien je hart ophalen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
SinergyX schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 21:38:
[...]

[Afbeelding]

Ben je er wel eens geweest? Want ik wel en was twee weken geleden toevallig nog in Monterey en het is daar anders behoorlijk droog nu. Als ik dat vergelijk met het screenshot was je post lijkt mij dat dus behoorlijk accuraat :P

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JWFpeters schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 18:16:
[...]

Meen je niet…. Dit is echt onspeelbaar….. jaren op gewacht! Dikke pre order van 100,- kan ik er niks mee……
Ik heb goede ervaringen met Microsoft/Xbox refund :)

Request a refund for digital games

Niet geschoten is altijd mis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinlzv
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 19:37
efan schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 00:06:
iemand hem al op steam draaiend? zou nu toch moeten werken?..

nog steeds app not released :'( helaas, morgenavond dan maar
Ja ikke. Nu ben ik geen pc nerd maar naar mijn bescheiden mening werkt het gewoon goed. Ook de graphics zien er bij mij goed uit (RTX 4080).Het enigste wat ik één keer gehad heb was dat de track ineens helemaal zwart was voor de rest geen problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:21
Met PC aan het racen krijg je ineens dit beeld, de hele weg is pleite !

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NC8x5t3fgIMrGuwsw6aBgvVPlV8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SLWtRno8QrDyEkOWIdSI755M.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoksbrood
Albert020 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 09:41:
Met PC aan het racen krijg je ineens dit beeld, de hele weg is pleite !

[Afbeelding]
Dit is een known "feature". Staat op de issuelijst op de T10/Forza website.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17:39

Zalmanman

So long,

Gisteren voor het eerst de game aan kunnen slingeren, GTX1070/6700K en 1440p op 24". Enige wat me een beetje irriteert is die melding dat mijn processor niet ondersteund wordt. Qua graphics is 't voor mij meer dan prima. Nog wel wennen om zo binnen de lijntjes te kleuren, maar ik snap nu ook de satisfaction van het goed pakken van een bocht en die tellertjes groen zien worden. Speel nu op AI level 3 en start vanaf P12. Mooie oefening in inhalen en de start overleven. Vanaf P12 winnen op AI level 4 ging me net niet lukken, meestal eindigde ik dan rond P4. Oefening baart kunst :Y)

and thanks for all the fish.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JWFpeters
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22:11
Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 09:11:
[...]

Ik heb goede ervaringen met Microsoft/Xbox refund :)

Request a refund for digital games

Niet geschoten is altijd mis ;)
Ik wil geen refund ik wil een racegame haha patches maar afwachten…..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 20:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Donstil schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 07:19:
[...]

Ben je er wel eens geweest? Want ik wel en was twee weken geleden toevallig nog in Monterey en het is daar anders behoorlijk droog nu. Als ik dat vergelijk met het screenshot was je post lijkt mij dat dus behoorlijk accuraat :P
Mijn plaatje is geen screenshot, dat is Laguna seca op google maps :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:50
Mijn eerste indruk van gisteravond:

Graphics: 6.5/10
Minpunten:
De graphics ogen niet scherp, reflecties zijn onscherp en instabiel, en de racebaan wordt erg onscherp na een paar meter afstand (anti-stroping filtering issue).

Pluspunten:
De belichting is oké, de auto en het interieur zijn prima.
De laadtijden zijn snel en het menu werkt vlot.
Het spel draait op 60FPS, wat goed is, maar er komt af en toe een stutter voor (performance met raytrace).

Gameplay: 7.5/10 (2 AWD gereden)
De auto voelt vreemd aan tijdens het rijden, vooral bij het ingaan van bochten. Bij het remmen gaat het toerental erg stotterend, wat ook vreemd is om te zien. Nu rem ik met 80% en het is al soepeler en remt precies ook beter terwijl ABS aanstaat.
Het rijden is nog steeds plezierig, de physics zijn merkbaar en de grip kun je voelen.
Geen homologation meer _/-\o_

Het upgraden op auto level in plaats van geld geeft me gemengde gevoelens. Aan de ene kant heb ik graag paar goede auto's waar ik tijd in steek, maar aan de andere kant als er een leuke auto komt en ik wil die volledig upgraden moet ik eerst lang rijden, dat is wel een tegenvaller.

1 ding vraag ik me nog af, wat doe ik best als ik op randje van niveau zit.
Niveau hoger zetten en positie hoger zetten of niveau laten zoals het is en lagere positie nemen bij start.

Auto’s aanbod: Ik heb nog geen beoordeling want ik heb maar 2 auto’s.

Vandaag ga ik de BMW E30 proberen en ik ben benieuwd hoe dit gaat aanvoelen ten opzichte van de andere 2 AWD auto’s. Ook ga ik de graphics op performance mode zetten in de hoop op een scherper beeld en minder haperingen.

Info: Gespeeld op Xbox serie X in performance raytrace mode op een LG Oled tv.
Gespeeld met controller.
Mijn andere favoriete games zijn: Forza Horizon, Gran Turismo, Assetto Corsa (pc met stuur).

[ Voor 5% gewijzigd door royalt123 op 10-10-2023 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickdew
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:23
al 4 keer een crash gehad in net een uur tijd. Vliegt op series X zo naar het dashboard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
@Zalmanman @royalt123 gewoon dat niveau omhoog cranken. Leveltje 8 is leuk maar voor de gevorderde rijder is dat eigenlijk nog "te simpel".

Overigens, en vast niet onbekend; je haalt veel meer uit je auto door je assists zo ver mogelijk te verminderen :)

@nickdew ik heb van de week na een reinstall (Xbox) echt nog maar 1 "crash" gehad.

[ Voor 14% gewijzigd door MAX3400 op 10-10-2023 10:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
MAX3400 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:36:
@Zalmanman @royalt123 gewoon dat niveau omhoog cranken. Leveltje 8 is leuk maar voor de gevorderde rijder is dat eigenlijk nog "te simpel".

Overigens, en vast niet onbekend; je haalt veel meer uit je auto door je assists zo ver mogelijk te verminderen :)

@nickdew ik heb van de week na een reinstall (Xbox) echt nog maar 1 "crash" gehad.
Ik rij volgens mij op AI level 5 of 6.

Heb het aloude Forza probleem, de nummer 1 is zo ver weg tegen de tijd dat je door het veld bent, dat je die vaak niet meer inhaalt.

[ Voor 11% gewijzigd door Phusebox op 10-10-2023 10:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Ik heb nu 2 autos op level 50 en een stuk of 4 al ruim over de helft. Een avondje racen / rivals doet wonderen als je een auto leuk vindt en je die wilt upgraden. Ik vind het wel een leuk systeem. Met name doordat je de auto zo beter door krijgt en er ook tijd en energie insteekt om hem te leren.

Als je verder elke auto die je koopt direct volledig kunt upgraden hoef je wat mij betreft dat upgrade systeem niet eens te implementeren, want dan kun je de auto die je koopt al gewoon meteen op de max zetten.

Gisteren ook weer leuke races gehad. Wel heb ik nadat ik gepit heb behoorlijk last van hoe hard je die 1e ronde met nieuwe bandjes kan rijden. Ik glij dan voor mijn gevoel meer dan de rest die net gepit heeft. Weet niet hoe anderen dat ervaren? :) Verder merk ik nog dat ik best wel moeite heb met gedoseerd gasgeven tussen de 30 en 70%. Daar zit nog wel wat werk voor mij. Hetzelfde voor remmen. Ik merk dat ik eigenlijk te zacht rem en het gevoel nog niet heb hoe hard ik soms kan remmen voordat mijn bandjes blokkeren. Leuk om zo steeds zaken te ontdekken waar je je op kunt verbeteren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:50
Sgoed ik zal het doen, omtrent assist staat idd alles uit behalve abs en steering niet op simulated omdat dat meer voor stuur is, heeft iemand dit geprobeerd op controller?

@nickdew Ik heb nog geen crash gehad van dat spel, enkel bug waardoor ik spel moet afsluiten dat in eerste minuten van spel introductie 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
uchiha tijntje schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:50:
Ik heb nu 2 autos op level 50 en een stuk of 4 al ruim over de helft. Een avondje racen / rivals doet wonderen als je een auto leuk vindt en je die wilt upgraden. Ik vind het wel een leuk systeem. Met name doordat je de auto zo beter door krijgt en er ook tijd en energie insteekt om hem te leren.

Als je verder elke auto die je koopt direct volledig kunt upgraden hoef je wat mij betreft dat upgrade systeem niet eens te implementeren, want dan kun je de auto die je koopt al gewoon meteen op de max zetten.

Gisteren ook weer leuke races gehad. Wel heb ik nadat ik gepit heb behoorlijk last van hoe hard je die 1e ronde met nieuwe bandjes kan rijden. Ik glij dan voor mijn gevoel meer dan de rest die net gepit heeft. Weet niet hoe anderen dat ervaren? :) Verder merk ik nog dat ik best wel moeite heb met gedoseerd gasgeven tussen de 30 en 70%. Daar zit nog wel wat werk voor mij. Hetzelfde voor remmen. Ik merk dat ik eigenlijk te zacht rem en het gevoel nog niet heb hoe hard ik soms kan remmen voordat mijn bandjes blokkeren. Leuk om zo steeds zaken te ontdekken waar je je op kunt verbeteren. :)
Voor gedoseerd gas geven hielp het mij (toen ik dirt rally 2 met stuurtje speelde) vooral om een comfortabele houding te hebben. Dan is het net gewoon autorijden. :) Remmen met gevoel was een kwestie van wennen aan de kracht van het rempedaal, niet teveel knoeien met je instellingen na set-up 2 was daar mijn devies. Nu ik met controller speel staat ABS aan. Ik heb liever iets slechtere bochten met nul extra werk dan per auto aanleren hoeveel mm ik moet duwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
royalt123 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:51:
Sgoed ik zal het doen, omtrent assist staat idd alles uit behalve abs en steering niet op simulated omdat dat meer voor stuur is, heeft iemand dit geprobeerd op controller?
Niet doen, dan kun je niks meer opvangen aan correcties heb ik ergens eerder gelezen in het topic.

Zelfs TCS en STM (deze doet nooit wat hier) op sport staan. Ben te lomp met gas geven om dat voor nu uit te zetten :9 ABS wel uitstaan, als de boel blokkeert even ietsjes minder remmen en het is ok. Op volle snelheid kan je vaak zelfs de rem vol indrukken zonder te blokkeren heb ik gemerkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Exactor it schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:58:
[...]

Voor gedoseerd gas geven hielp het mij (toen ik dirt rally 2 met stuurtje speelde) vooral om een comfortabele houding te hebben. Dan is het net gewoon autorijden. :) Remmen met gevoel was een kwestie van wennen aan de kracht van het rempedaal, niet teveel knoeien met je instellingen na set-up 2 was daar mijn devies. Nu ik met controller speel staat ABS aan. Ik heb liever iets slechtere bochten met nul extra werk dan per auto aanleren hoeveel mm ik moet duwen.
Ja ik heb gisteren mijn stoeltje aangepast zodat mijn zithouding wat anders is. Dat hielp al wel een beetje, dus het is denk ik ook een kwestie van gewenning. :) Maar wel weer leuk om een MP spel te hebben waar ik me zelf in kan vast bijten om steeds beter / sneller / constanter te worden. Ik vind het ook helemaal niet erg om te vechten voor p7 of 8 in een race, als het maar leuke en spannende gevechten oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

timmie271 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:02:
[...]

Niet doen, dan kun je niks meer opvangen aan correcties heb ik ergens eerder gelezen in het topic.

Zelfs TCS en STM (deze doet nooit wat hier) op sport staan. Ben te lomp met gas geven om dat voor nu uit te zetten :9 ABS wel uitstaan, als de boel blokkeert even ietsjes minder remmen en het is ok. Op volle snelheid kan je vaak zelfs de rem vol indrukken zonder te blokkeren heb ik gemerkt.
Ikzelf heb alles uit staan, behalve ABS. Speel met controller, gaat prima.
Alleen high powered auto’s zijn wat lastiger op het gas, dat probeer ik er uit te tunen(bijv andere gear ratio in de lagere versnellingen) en met de vering en differentieel. Zolang de auto redelijk recht staat kan je best snel op het gas(gedoseerd)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-09 11:35

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Ik rij zelf op level 7 maar ik win de races maar tijdens de training kom ik niet eens in de buurt van de "richttijden" (zit ruim 3 seconden tussen op bijna iedereen baan) hebben jullie daar ook last van?

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
Nielless schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 22:18:
[...]

Jep. Maandag is de enige dag in de week dat mn vriendin thuis is 's avonds (chef-kok), dus dat is vaak quality time.

Betekent wel dat ik de rest van de week quality time heb :9~
Oh had er ook geen bedoeling mee verder :D Hoort er ook bij namelijk!
MAX3400 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 22:18:
[...]

Ik ben de hele week nog online; zal volgende keer wel even mijn Twitch posten. Of wil je meeracen?
Beide kan! Auto's zijn nog niet op hoog lvl maar dat boeit niet

Ik ga er vanuit dat er geen update is geweest???

[ Voor 3% gewijzigd door MrGizMo op 10-10-2023 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Kinda agree with most:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:21
Net even op GeforceNow getest, echt Grafisch vele malen beter dan op GamePass ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Albert020 op 10-10-2023 12:36 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Er is nog geen een post geweest van je waaruit blijkt alsof je er ook maar een minuut plezier uit haalt. Hoe lang ga je het nog proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Wat voor voorkeuren hebben jullie trouwens voor het rijden. Een wat ondersturende auto of meer overstuur of verschilt dat per type auto? Ik zelf neig ietsjes meer naar overstuur maar de foutjes zijn dan, met name over kerbs, heel snel gemaakt in een race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinlzv
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 19:37
Toch een klein tegengeluidje voor de mensen die het allemaal maar slecht vinden.

Pagina: 1 ... 12 ... 26 Laatste