Ja, dat is je beveiliging. Google Services is play store, api's, etc. waar veel andere applicaties gebruik van makenjaydenjarno schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:37:
Kreeg net een update. Google services volgens mij. Iemand enig idee wat dat aanpast?
play system of beveilingsupdate ?swhnld schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:30:
[...]
Ja, dat is je beveiliging. Google Services is play store, api's, etc. waar veel andere applicaties gebruik van maken
Een beveiligingsupdate van Play System, even teruglezen.
hoi
oneplus nord ondersteund 5G maar op 1 band
GSM: GSM850, GSM900, GSM1800, GSM1900
WCDMA: B1, B2, B4, B5, B8, B9, B19
LTE-FDD: B1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 17, 18, 19, 20, 26
LTE-TDD: B38, 39, 40, 41, 46
5G: N78
MIMO: LTE: B1, 3, 40 NR: N78
is dit een nadeel voor de toekomst ?
Dat is incorrect. Hij ondersteund in Europa meerdere frequenties, maar enkel sub 6ghz bands. In India echter wel enkel de 78 band. 78 is de 3500Mhz band. Zie voor alle frequenties achter de banden: Wikipedia: 5G NR frequency bandsVincent91 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 14:04:
Volgens GSM Arena:
Network Technology
GSM / HSPA / LTE / 5G
2G bands GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2
3G bands HSDPA 800 / 850 / 900 / 1700(AWS) / 1800 / 1900 / 2100
4G bands 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 17, 18, 19, 20, 26, 28, 32, 34, 38, 39, 40, 41, 66 - Europe
1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 17, 18, 19, 20, 26, 38, 39, 40, 41, 46 - India
5G bands 1, 3, 7, 28, 78 - Europe
78 - India
Speed HSPA 42.2/5.76 Mbps, LTE-A (CA) Cat18 1200/150 Mbps, 5G
Volgens reviews: OnePlus Nord - Eindelijk weer een OnePlus-hit
Concluderend, ja het is spijtig dat de Nord niet mmwave enzo ondersteund, maar dat is enkel van belang als je in de steden woont waar veel van deze stations zijn geplaatst. Voor de komende tijd zit je volgens mij goed. De lagere banden hebben sowieso een grotere dekkingsgraad.De X52 ondersteunt frequenties onder de 6GHz, maar ook de hogere mmwave-frequenties. De Nord heeft daar echter niet de benodigde antennes voor, dus het blijft bij de sub-6GHz-frequenties voor 5g. Dat laatste geldt overigens ook voor recente high-end smartphones. Zo heeft ook de Galaxy S20 niet de antennes daarvoor en hebben de OnePlus 8 en 8 Pro evenmin mmwave-ondersteuning.
Deze frequenties zijn voorlopig minder belangrijk, want ze maken weliswaar de hoogste snelheden haalbaar, maar er hoeft maar een obstakel tussen jou en de antenne te staan en het bereik is weg. Providers zullen in de toekomst meer kleinere antennes moeten plaatsen om 5g via deze frequenties soepel te laten verlopen.
[ Voor 21% gewijzigd door Bliksem B op 22-01-2021 15:25 ]
Ik las dat er een nieuwe open bèta uit is. Zal nog wel niet voor hier zijn denk ik.
Zou mooi zijn als je de link erbij plaatst waar je het las?satshow schreef op zondag 24 januari 2021 @ 09:33:
Ik las dat er een nieuwe open bèta uit is. Zal nog wel niet voor hier zijn denk ik.
Ja, dat is Open bèta 2, maar nog niet OTA of via @Anonymoussaurus Oxygen Updater. Waarschijnlijk alleen voor India, dan Globale en uiteindelijk EU over een week of zo.
[ Voor 13% gewijzigd door swhnld op 24-01-2021 11:45 ]
Er staat nergens dat het global of India isswhnld schreef op zondag 24 januari 2021 @ 11:44:
[...]
Ja, dat is Open bèta 2, maar nog niet OTA of via @Anonymoussaurus Oxygen Updater. Waarschijnlijk alleen voor India, dan Globale en uiteindelijk EU over een week of zo.
oneplus support zegt dat global build is
[ Voor 6% gewijzigd door Vincent91 op 24-01-2021 12:39 ]
Zal inderdaad wel even duren denk ik, was met de open beta 1 ook het geval voor EU.
Had de eerste meldingen gezien via telegram oneplus nord chatroom
Had de eerste meldingen gezien via telegram oneplus nord chatroom
Hoeveel open beta's zijn er voor de OP Nord?
Er is 1 open bèta programma welke zal blijven bestaan nadat OxygenOS 11 in productie is. Dat zie je bij de op8 serie ook bijvoorbeeld.Pilovali schreef op zondag 24 januari 2021 @ 16:11:
Hoeveel open beta's zijn er voor de OP Nord?
Een tweede open bèta is dus net vrijgegeven en komt OTA naar mensen die op de open bèta release zitten.
is deze enkel voor india ? want het staat er nergens bij helaasswhnld schreef op zondag 24 januari 2021 @ 16:47:
[...]
Er is 1 open bèta programma welke zal blijven bestaan nadat OxygenOS 11 in productie is. Dat zie je bij de op8 serie ook bijvoorbeeld.
Een tweede open bèta is dus net vrijgegeven en komt OTA naar mensen die op de open bèta release zitten.
Geen idee, ik wacht het gewoon even af.Vincent91 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 16:59:
[...]
is deze enkel voor india ? want het staat er nergens bij helaas
op de oxygenupdater is hij ook nog niet beschikbaar
Edit : open beta 2 is nu beschikbaar en aan het downloaden
[ Voor 12% gewijzigd door Vincent91 op 25-01-2021 08:54 ]
Houd dit dus in dat OxygenOS 11 bijna live gaat voor iedereen?swhnld schreef op zondag 24 januari 2021 @ 16:47:
[...]
Er is 1 open bèta programma welke zal blijven bestaan nadat OxygenOS 11 in productie is. Dat zie je bij de op8 serie ook bijvoorbeeld.
Hangt van de aantallen bugs af die gevonden worden. Mijn voorzichtige schatting nu is dat het eind februari, begin maart kan worden. Beta 2, 3 weken na beta 1 brengt bug fixes, verwacht nog een beta 3, en dan een productie 1 inclusief android beveiligingspack februari. Maar het blijft koffiedik kijken en theeblaadjes lezen, er is niets gecommuniceerd door OnePlus.Pilovali schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:19:
[...]
Houd dit dus in dat OxygenOS 11 bijna live gaat voor iedereen?
Komt volgens mij omdat er geen Europese Open Beta is. Nu staat de global erin als het goed is.swhnld schreef op zondag 24 januari 2021 @ 11:44:
[...]
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
er staat wel dat het de laatste beta is dus beta 3 komt er nietswhnld schreef op maandag 25 januari 2021 @ 13:36:
[...]
Hangt van de aantallen bugs af die gevonden worden. Mijn voorzichtige schatting nu is dat het eind februari, begin maart kan worden. Beta 2, 3 weken na beta 1 brengt bug fixes, verwacht nog een beta 3, en dan een productie 1 inclusief android beveiligingspack februari. Maar het blijft koffiedik kijken en theeblaadjes lezen, er is niets gecommuniceerd door OnePlus.
Staat er Last Beta, of Final Beta, last beta, betekent de meest recente versie, final beta, betekend laatste beta voor productie.Vincent91 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:02:
[...]
er staat wel dat het de laatste beta is dus beta 3 komt er niet
Ik heb de EU versie Openbeta 1... althans, gedownload vanaf het Europa linkje uit de aankondiging post van OP. Komt nu een update binnen bij mij.Anonymoussaurus schreef op maandag 25 januari 2021 @ 13:59:
[...]
Komt volgens mij omdat er geen Europese Open Beta is. Nu staat de global erin als het goed is.
Komt omdat OnePlus lijkt te zijn gestopt met de Europese Open Bèta.swhnld schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:22:
[...]
Ik heb de EU versie Openbeta 1... althans, gedownload vanaf het Europa linkje uit de aankondiging post van OP. Komt nu een update binnen bij mij.
Deze kreeg ik net:Anonymoussaurus schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:26:
[...]
Komt omdat OnePlus lijkt te zijn gestopt met de Europese Open Bèta.
:strip_exif()/f/image/DJ5ksaJGIJqc4RekBXx2dOkf.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 15% gewijzigd door swhnld op 25-01-2021 14:51 ]
Ja, dat is stable, niet Bèta
[ Voor 12% gewijzigd door Anonymoussaurus op 25-01-2021 14:52 ]
Verkeerde screenshot, nu verbeterd.Anonymoussaurus schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:51:
[...]
Ja, dat is stable, niet Bèta. Maar huh, 10.5.10 is de nieuwste.
Dan rollen ze dus global uit naar EU gebruikers, volgens mij.
das neem ik aan niet de definitieve versie van android 11 op de Nord?
Nee, want die zal beginnen met 11.x.x.x.jaydenjarno schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:36:
das neem ik aan niet de definitieve versie van android 11 op de Nord?
Nog iemand met netwerk-problemen? Sinds de open bèta 2 geen mobiele dataverbinding meer. Heb reeds APN en dergelijke nagekeken.
Bij mij werkt data gewoon op OB2, maar nog een dergelijke klacht gezien op OB2 topic op Oneplus Community forum. Zou het dus even bij OnePlus melden dat je dit hebt.tjorim schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:26:
Nog iemand met netwerk-problemen? Sinds de open bèta 2 geen mobiele dataverbinding meer. Heb reeds APN en dergelijke nagekeken.
Ben aan het twijfelen om een Nord te kopen. Momenteel heb ik een OP3T maar die is behoorlijk op. Daarnaast heb ik een probleem met WhatsApp (al lange tijd) dat deze vaak verbinding verliest met WhatsApp wanneer die op wifi zit. Nu las ik dat er met de Nord ook problemen zijn met WhatsApp, dat je pas notificaties ontvangt wanneer je het scherm unlocked? Wat zijn de (Nederlandse) ervaringen met dit probleem?
Zover ik weet doet zich er een probleem voor met de verbinding van Whatsapp wanneer je IPv6 aan hebt staan op je router.-Casper schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:54:
Ben aan het twijfelen om een Nord te kopen. Momenteel heb ik een OP3T maar die is behoorlijk op. Daarnaast heb ik een probleem met WhatsApp (al lange tijd) dat deze vaak verbinding verliest met WhatsApp wanneer die op wifi zit. Nu las ik dat er met de Nord ook problemen zijn met WhatsApp, dat je pas notificaties ontvangt wanneer je het scherm unlocked? Wat zijn de (Nederlandse) ervaringen met dit probleem?
Mijn toestel is geupdate naar beveiligingsupdate van januari
Ik heb hier geen melding van gehad ,is gewoon vanzelf geïnstalleerd
Zijn deze nu maandelijks ?
[ Voor 10% gewijzigd door Vincent91 op 26-01-2021 11:05 ]
Ah top, dankjewelBliksem B schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:48:
[...]
Zover ik weet doet zich er een probleem voor met de verbinding van Whatsapp wanneer je IPv6 aan hebt staan op je router.
Beetje offtopic, maar heb nu wel een factory reset gedaan. Toestel is nu wel weer vlot, kan het aanschaffen van een nieuwe telefoon weer even uitstellen.TTLCrazy schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 12:55:
[...]
Heb je de S9 wel eens terug gezet naar fabrieks instellingen, oftewel een harde reset gedaan ? Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat de S9 een langzame telefoon is, ook niet vergeleken met een S10e.
https://f1nerd.nl
Zat gewoon in de Beta 2 update. Zie ook het topic daarover op de OnePlus eigen website.Vincent91 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:02:
Mijn toestel is geupdate naar beveiligingsupdate van januari
Staat er nergens bijswhnld schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:55:
[...]
Zat gewoon in de Beta 2 update. Zie ook het topic daarover op de OnePlus eigen website.
Changelog:
System
Optimized the UI display of Calculator
Optimized the position and animation of some icons in the lock screen
Optimized the background management of Whatsapp to receive more timely messages
Fixed the issue that the battery icon is not displayed after the device is rotated from landscape to portrait
Fixed the small probability issue where the Dirac Audio Tuner may fail to adjust the sound effect
Fixed the small probability issue that alarm clocks can not be set
Fixed the issue that Messenger Bubbles can not pop up
Camera
Fixed the issue with Histogram and horizontal reference line being turned off by default
Fixed the flashing issue with the icon of Depth effect while shooting with portrait mode
Network
Fixed the issue that SIM 2 can not be set as the default card
Na beta 2 update stond ik nog op december
Ik las ergens dat security updates op de achtergrond worden uitgevoerd bij android 11
[ Voor 62% gewijzigd door Vincent91 op 26-01-2021 13:53 ]
En waar is 'ergens'?Vincent91 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 13:44:
[...]
......
Ik las ergens dat security updates op de achtergrond worden uitgevoerd bij android 11
De security update zit in de Beta 2 update, precies zoals @swhnld zegt.
https://www.xda-developer...-11-oxygenos-open-beta-2/
[ Voor 11% gewijzigd door Pierre_nr1 op 26-01-2021 14:33 ]
misschien lees ik verkeerdPierre_nr1 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:29:
[...]
En waar is 'ergens'?
De security update zit in de Beta 2 update, precies zoals @swhnld zegt.
https://www.xda-developer...-11-oxygenos-open-beta-2/

maar wel in het artikel
ben benieuwd wanneer de official release is van oxygenos11 voor de nord
dit bedoel ik
Google has further built on Project Mainline in Android 11 which now allows it to push important security updates through the Play Store itself. Right now, it is up to Android OEMs to push security patches for their devices. Many times these companies can be slow or end up not updating their older devices. With improvements in Project Mainline in Android 11, Google will have the option of pushing important security updates to devices directly via the Play Store.
samsung heeft dit blijkbaar nog niet
https://www.androidplanet...axy-s21-naadloze-updates/
[ Voor 4% gewijzigd door Vincent91 op 26-01-2021 16:10 ]
@Vincent91 je haalt verschillende zaken door elkaar. Het artikel gaat over naadloze updates. Eigenlijk is het een oplossing dat updates gedaan worden zonder dat je merkt dat je toestel herstart wordt. Oplossing daarvoor is gewoon extra opslag in het toestel waar een 2de versie vanhet OS op staat, en je wisselt dan van het ene naar andere OS. Samsung doet daar neit aan mee want extra opslag is duurder, plus het wisselen van kanten moet ook in de Samsung schil ondersteunt worden, naast het besturingssysteem.
Project Mainline is dat steeds meer delen van het besturingssysteem (Android) geupdate kunnen worden zonder dat de fabrikant (OnePlus, Sony, Xiaomi, Samsung, etc.) er een nieuwe update voor hoeven uit te rollen. Dus dan ben je zonder de grote security patch van deze maand van de fabrikant toch veilig in het dagelijks gebruik. Bedrijven met grote eigen schil zoals Samsung zullen echter nog steeds updates voor die schil moeten uitbrengen, maar bij Oneplus zie je ook daar als dat de launcher bijvoorbeeld via de play store geupdate wordt.
Eindresultaat van beide oplossingen, je telefoon is altijd veilig, maar het is ook saai want je merkt er steeds minder van dat er iets gebeurt op je telefoon.
Project Mainline is dat steeds meer delen van het besturingssysteem (Android) geupdate kunnen worden zonder dat de fabrikant (OnePlus, Sony, Xiaomi, Samsung, etc.) er een nieuwe update voor hoeven uit te rollen. Dus dan ben je zonder de grote security patch van deze maand van de fabrikant toch veilig in het dagelijks gebruik. Bedrijven met grote eigen schil zoals Samsung zullen echter nog steeds updates voor die schil moeten uitbrengen, maar bij Oneplus zie je ook daar als dat de launcher bijvoorbeeld via de play store geupdate wordt.
Eindresultaat van beide oplossingen, je telefoon is altijd veilig, maar het is ook saai want je merkt er steeds minder van dat er iets gebeurt op je telefoon.
Ok , bedankt voor de info 👍swhnld schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 17:21:
@Vincent91 je haalt verschillende zaken door elkaar. Het artikel gaat over naadloze updates. Eigenlijk is het een oplossing dat updates gedaan worden zonder dat je merkt dat je toestel herstart wordt. Oplossing daarvoor is gewoon extra opslag in het toestel waar een 2de versie vanhet OS op staat, en je wisselt dan van het ene naar andere OS. Samsung doet daar neit aan mee want extra opslag is duurder, plus het wisselen van kanten moet ook in de Samsung schil ondersteunt worden, naast het besturingssysteem.
ik ben onlangs ook van een 3T overgestapt naar de Nord.-Casper schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:54:
Heerlijke telefoon, en ik ervaar geen problemen bij Whatsapp.
Zero problems op mijn Nord qua Whatsapp, messages op lock-screen plus in de notificationbar. Niets gemist ook qua messages, klinkt haast als een power-save optie op Whatsapp?-Casper schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:54:
https://powershellisfun.com
is wel een bekend probleem hoor bij de Nord. schijnt op een Wifi punt te zijn die ipv6 gebruikt regelmatig voor te komen. ik heb het hier ook. geen wifi is ook nooit problemen
Het gaat snel bij oneplus
Google system & beveiligingsupdate van januari 👍🙌🙌
Google system & beveiligingsupdate van januari 👍🙌🙌
Precies hetzelfde hier, mega irritant. Had ik op m'n OP3T nooit last van bij dezelfde wifi setup....jaydenjarno schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 14:43:
is wel een bekend probleem hoor bij de Nord. schijnt op een Wifi punt te zijn die ipv6 gebruikt regelmatig voor te komen. ik heb het hier ook. geen wifi is ook nooit problemen
Waarom wordt dat niet gefixt?
Gisteren de OxygenOS Open Beta 2 geïnstalleerd, maar vandaag wel regelmatig wifi problemen. Ineens op een andere wifi netwerk zitten bijvoorbeeld (heb een aantal netwerken over dezelfde ap's) en aangeven geen internet te hebben terwijl andere devices nergens last van hebben..
Pas sinds ik de "privacy" optie op "use device mac" heb gezet is het weer stabiel. Blijkbaar staat die optie standaard op "use randomized mac". Vind ik wel apart eigenlijk... Is dat iets nieuws?
Pas sinds ik de "privacy" optie op "use device mac" heb gezet is het weer stabiel. Blijkbaar staat die optie standaard op "use randomized mac". Vind ik wel apart eigenlijk... Is dat iets nieuws?
[ Voor 10% gewijzigd door netiul op 28-01-2021 21:35 ]
Volgens mij staat die by default op random MAC adres. Dit heb ik Oxygen 10, en op mijn oude Galaxy A50.netiul schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 21:18:
Gisteren de OxygenOS Open Beta 2 geïnstalleerd, maar vandaag wel regelmatig wifi problemen. Ineens op een andere wifi netwerk zitten bijvoorbeeld (heb een aantal netwerken over dezelfde ap's) en aangeven geen internet te hebben terwijl andere devices nergens last van hebben..
Waar verander je dat überhaupt? Bij wifi instellingen is die instelling bij mij greyed out.netiul schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 21:18:
Even zoeken in de instellingen (rechts boven vergrootglas als je instellingen opent) op het woordje mac. Komt vanzelf iets voor willekeurig mac adres boven drijven.Bliksem B schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 09:52:
[...]
Waar verander je dat überhaupt? Bij wifi instellingen is die instelling bij mij greyed out.
Bij de instellingen van het netwerk waarmee je verbonden bent en dan onder privacy.Bliksem B schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 09:52:
[...]
Waar verander je dat überhaupt? Bij wifi instellingen is die instelling bij mij greyed out.
3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.
Helaas, privacy optie biedt toch geen soelaas, het probleem is er nog steeds. Het is net name als ik mijzelf binnenshuis verplaats en de telefoon naar een andere access point zou moeten overschakelen. Ik heb nog niet gecheckt of dat ook gebeurt.netiul schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 21:18:
Sinds zondag heb ik oom een oneplus nord. Loop alleen tegen een probleem aan.
Op mijn vorige telefoon gebruikte is een app om mijn hotspot automatisch aan te zetten wanneer ik bet de Bluetooth van mijn auto verbond . Deze werkt nu echter niet.
https://play.google.com/s...sch.hotspot.enablehotspot
Ik heb ook al tevergeefs macrodroid geprobeerd. Heeft er iemand nog een goed idee/tip?
Op mijn vorige telefoon gebruikte is een app om mijn hotspot automatisch aan te zetten wanneer ik bet de Bluetooth van mijn auto verbond . Deze werkt nu echter niet.
Ik heb ook al tevergeefs macrodroid geprobeerd. Heeft er iemand nog een goed idee/tip?
Ja, andere app zoeken, deze verwijst naar de website https://android-hotspot.de/en/1300-2/ met goed geteste devices. Wat opvalt, is allemaal Android 7 en 8. Je Nord komt met Android 10.Mdekoning schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 17:09:
App lijkt niet heel actief onderhouden, laatste update op de website is van 2018: https://android-hotspot.de/en/2018/05/16/version-2/
Je zou de maker er van kunnen mailen of die er nog actief iets mee doet?
Macrodroid kan dit wel, deed ik in het verleden ook met hotspot aan in auto op die manierMdekoning schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 17:09:
Net even getest, hij kan geen hotspot als actie inschakelen. Even de ontwikkelaar contacten lijkt mij verstandig dan.Tags NL schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 18:03:
[...]
Macrodroid kan dit wel, deed ik in het verleden ook met hotspot aan in auto op die manier
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Quad schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 19:27:
[...]
Net even getest, hij kan geen hotspot als actie inschakelen. Even de ontwikkelaar contacten lijkt mij verstandig dan.
:strip_exif()/f/image/uclA0ieiyfzoEG3a7oY1XEqm.jpg?f=fotoalbum_large)
Zie het gewoon staan en heeft ook gewerkt bij mij tijden, heb geen root zelfs
[ Voor 6% gewijzigd door Tags NL op 02-02-2021 19:44 ]
Al een paar maanden zeer tevreden over de Nord, neem nu sinds kort voor mijn werk korte instructie filmpjes op voor klanten en ik zit nogal te pielen qua geluid. Ik vraag mij af of de earbuds ook als microfoon te gebruiken zijn tijdens het opnemen van een video met mijn telefoon. Ik kom qua alternatieven relatief dure (draadloze) microfoons tegen maar ik ben benieuwd of dit ook zal werken.
Ben over het algemeen wel benieuwd naar jullie ervaringen met de earbuds
https://www.oneplus.com/nl/product/oneplus-buds
Ben over het algemeen wel benieuwd naar jullie ervaringen met de earbuds
https://www.oneplus.com/nl/product/oneplus-buds
Dat klopt, maar de actie uitvoeren lukt niet, kan je handmatig ook testen.Tags NL schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 19:42:
[...]
[Afbeelding]
Zie het gewoon staan en heeft ook gewerkt bij mij tijden, heb geen root zelfs
⏩ PVOutput☀️
Je hebt gelijk, weer even in een bestaande macro terug gezet.. Vaag, blijkbaar niet meer compatible met de laatste Android 10 builds.. Jammer, was altijd wel handig. If charging and connected to bluetooth car then hotspot toggle.. Ideeaal voor de kids, maar ja... Die hebben al onbeperkt databundel nuQuad schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 20:05:
[...]
Dat klopt, maar de actie uitvoeren lukt niet, kan je handmatig ook testen.
Hmm. Wel vervelend de hotspot bug. Gebruikte het om mijn internetverbinding te delen met mijn android radio.
Op het support forum kon ik heet probleem ook vinden.
https://forums.oneplus.co...otspot-automatic.1272842/
Op het support forum kon ik heet probleem ook vinden.
https://forums.oneplus.co...otspot-automatic.1272842/
Hoi
Ik ben verbonden via hotspot en heb 5ghz band ingesteld maar wil hiermee geen verbinding mee maken , enkel 2,4 GHz
Hoe los ik dit op ?
Is 5ghz beter dan 2,4 GHz ?
Ik ben verbonden via hotspot en heb 5ghz band ingesteld maar wil hiermee geen verbinding mee maken , enkel 2,4 GHz
Hoe los ik dit op ?
5Ghz is 'over het algemeen' sneller dan 2,4Ghz. Want het werkt op een hogere frequentie, heeft daarmee meer bandbreedte en is daarmee sneller. Het bereik is ook een stuk minder. Ben je dus verbonden met een 5Ghz en heb je verminderd bereik kan het trager zijn dan 2,4Ghz.Vincent91 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:18:
Hoe los ik dit op ?
Verder is er in Android geen optie om 5Ghz (of 2,4Ghz) uit te schakelen. Enige manier om dat af te dingen is door beide netwerken een andere naam te geven en maar met één te verbinden.
Oxygenos Beta 3 is uit ?
Ik krijg deze nu juist binnen !
[ Voor 42% gewijzigd door Vincent91 op 04-02-2021 09:41 ]
Seems like it: https://forums.oneplus.co...805/page-43#post-22752093Vincent91 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 09:39:
Oxygenos Beta 3 is uit ?
Zal mij niks verbazen. Ligt eraan of er nieuwe (grote) bugs zijn geïntroduceerd in Open Bèta 3.Vincent91 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 10:41:
[...]
Zou na deze beta de officiële uitkomen?
Idem hier, 198 MB download, gewoon via de systeem update van Oneplus.Vincent91 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 09:39:
Oxygenos Beta 3 is uit ?
Ik kreeg eerst een mededeling via Oxygen Updater dat Beta 3 klaar stond, maar toen ik daarheen ging was hij weg en zou ik bijgewerkt zijn op Beta 2. Ik heb ook een update via de reguliere updater in de instellingen beschikbaar van 192mb, maar die heeft hetzelfde changelog als de Beta 2. Vreemd....
Edit: Toch maar geïnstalleerd en hij geeft nu aan op Beta 3 te zitten. Beveiligingsupdate is echter nog steeds 1 januari, da's dan weer jammer.
Edit: Toch maar geïnstalleerd en hij geeft nu aan op Beta 3 te zitten. Beveiligingsupdate is echter nog steeds 1 januari, da's dan weer jammer.
[ Voor 19% gewijzigd door Aziraphale op 04-02-2021 11:23 ]
3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.
Februari security update is nog maar pas uitgekomen dus nog even geduldAziraphale schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 11:15:
Ik kreeg eerst een mededeling via Oxygen Updater dat Beta 3 klaar stond, maar toen ik daarheen ging was hij weg en zou ik bijgewerkt zijn op Beta 2. Ik heb ook een update via de reguliere updater in de instellingen beschikbaar van 192mb, maar die heeft hetzelfde changelog als de Beta 2. Vreemd....
Ik dacht dat security updates bij oneplus bi-monthly waren ?
Correct! 2 maandelijks gegarandeerd, en soms sneller.Vincent91 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 11:27:
[...]
Ik dacht dat security updates bij oneplus bi-monthly waren ?
Enig idee welke versie OS je draaide toen dit nog wel werkte? of wanneer het wel werkte?Tags NL schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 20:15:
[...]
Je hebt gelijk, weer even in een bestaande macro terug gezet.. Vaag, blijkbaar niet meer compatible met de laatste Android 10 builds.. Jammer, was altijd wel handig. If charging and connected to bluetooth car then hotspot toggle.. Ideeaal voor de kids, maar ja... Die hebben al onbeperkt databundel nu
Heb ondertussen gelezen dat het in Beta 2 ook niet werkt.
Open Bèta 3 is nu officieel aangekondigd: OxygenOS Open Beta 3 for the OnePlus Nord
Hey everyone,
Here is the latest open beta build for the OnePlus Nord!
Please bear in mind that this is beta software and, as such, maybe less stable than stable MP builds. If you are installing this build, we highly recommend you make a full system back-up before proceeding.
Changelog:
SystemCamera
- Optimized UI display effects of work life balance
- Fixed the issue that the dial icons overlap on the lock screen
- Fixed the issue of white space in the notification bar in Dark mode
Ambient Display
- Fixed the issue that the camera fails to start through quick gestures
- Fixed the issue with video recorded by the front camera that can not be played
Clock
- Fixed the small probability issue that Canvas AOD can not be activated
- Fixed the small probability issue that alarm clocks can not be set
Dat weet ik wel, maar ik had bij een update begin februari de security patch van februari niet onlogisch gevonden. Als je dan toch wst nieuws uitbrengt en zo....swhnld schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 11:39:
[...]
Correct! 2 maandelijks gegarandeerd, en soms sneller.
Ik denk dat ik het op mijn OnePlus6 voor het laatst gebruikt hebt en ik draaide toen beta denk ik...Mdekoning schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 11:43:
[...]
Enig idee welke versie OS je draaide toen dit nog wel werkte? of wanneer het wel werkte?
Heb ondertussen gelezen dat het in Beta 2 ook niet werkt.
Ja, gevoelsmatig is dat zo, maar ook een beveiligingsupdate moet eerst door de teststraat heen voordat je die uitrolt, want die kan ook fouten introduceren. Verwacht dat nu de focus vooral licht op OxygenOS11 stabiel krijgen voor algemene uitrol.Aziraphale schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 14:48:
[...]
Dat weet ik wel, maar ik had bij een update begin februari de security patch van februari niet onlogisch gevonden. Als je dan toch wst nieuws uitbrengt en zo....
Ik moet even snel opzoek naar een nieuwe telefoon en als fan van OnePlus sinds de 2, maar de Nord heeft 2 opties, 8/128 of 12/256 .
Is de extra €60 euro het waard om extra ram te hebben? Merken mensen het verschil?
Omdat het toestel toch 20% duurder wordt.
Is de extra €60 euro het waard om extra ram te hebben? Merken mensen het verschil?
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
Zijn er mensen die het toestel geroot hebben? Ben wel benieuwd naar de ervaringen wat het voor meerwaarde brengt.
Ik heb de 8/128 en dat is (vind ik) zat voor dagelijks gebruik. Hij is er bij mij tenminste heel vlot mee.Geckoo schreef op zondag 7 februari 2021 @ 09:26:
Ik moet even snel opzoek naar een nieuwe telefoon en als fan van OnePlus sinds de 2, maar de Nord heeft 2 opties, 8/128 of 12/256 .
Geheugen is niet nodig, maar misschien de extra opslag wel...Geckoo schreef op zondag 7 februari 2021 @ 09:26:
Toen ik het toestel eind vorig jaar kocht, was het verschil 100 euro, vond ik persoonlijk teveel. Als het nu 60 euro is, scheelt 't wel een flink stuk al. Ik zou niet kiezen vanwege de grootte maar wel vanwege de opslag. Heb je meer dan 128GB nodig is de keuze makkelijk gemaakt.swhnld schreef op zondag 7 februari 2021 @ 10:56:
[...]
Geheugen is niet nodig, maar misschien de extra opslag wel...
⏩ PVOutput☀️
Wie heeft ervaring met de camera op dit toestel ?
Mis je bijvoorbeeld die telelens ook?
Is de camera vergelijkbaar met de 7t ?
Ik heb zelf nu de 7t en deze bevalt mij prima. Ook de camera vind ik prima.
Voor mijn dochter welke haar 5t is gestolen helaas zoek ik een nieuw toestel met goede camera liefst net als de 7 t.
Wie kan iets zeggen over de verschillende cameras van deze toestellen? 7t / 8 t / nord
Een ander vergelijkbaar toestel is lastig te vinden en wij zijn wel tevreden over one plus in het algemeen.wel prijzig overigens.
Ik hoop op een goede inhoudelijke reactie/ advies/tip
Bedankt alvast
Voor mijn dochter welke haar 5t is gestolen helaas zoek ik een nieuw toestel met goede camera liefst net als de 7 t.
Wie kan iets zeggen over de verschillende cameras van deze toestellen? 7t / 8 t / nord
Een ander vergelijkbaar toestel is lastig te vinden en wij zijn wel tevreden over one plus in het algemeen.wel prijzig overigens.
Bedankt alvast
De main camera in de Nord is gelijk met de 8, maar de andere camera's zit verschil in. Ten opzichte van de 5t is het zeker een vooruitgang.JSA schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 15:15:
Wie heeft ervaring met de camera op dit toestel ?
Bedankt alvast
Versus de 8 en 7t zijn allerlei vergelijkingen te vinden op internet, bijvoorbeeld deze: https://techpp.com/2020/0...lus-7t-camera-comparison/
Maar ik zou gewoon de Nord nemen, is recent dus langer software updates, en heeft 5G ondersteuning wat ook iets kan zijn.
Door een post van @swhnld ben ik in dit topic terechtgekomen. Ik heb nu een ruim half jaar een OnePlus Nord 12gb en ik mis de led bij notificaties onwijs. In dit topic wel even gezocht maar het wordt me niet helemaal duidelijk dus ik hoop dat iemand mij de juiste kant op kan richten.
Ik begreep dat er iets bestaat als Always on Display (AOD) maar als ik daarop zoek in dit topic vind ik 5 posts waar ik niet zo goed mee verder kan.
Voor nu begrijp ik dan dat je dus maar een gedeelte aan zet van je display waardoor je notificaties etc alsnog kunt zien.
Zit dat (al) standaard in de software? Ik ben up to date maar weet niet of dat provider afhankelijk is (Vodafone) Lees zowel berichten vanuit september dat het zou komen alsmede dat er momenteel een beta is waar het in zit? (Hoe kom ik aan de beta software?)
Betekent AOD significant meer batterijverbruik?
Ik begreep dat er iets bestaat als Always on Display (AOD) maar als ik daarop zoek in dit topic vind ik 5 posts waar ik niet zo goed mee verder kan.
Voor nu begrijp ik dan dat je dus maar een gedeelte aan zet van je display waardoor je notificaties etc alsnog kunt zien.
Zit dat (al) standaard in de software? Ik ben up to date maar weet niet of dat provider afhankelijk is (Vodafone) Lees zowel berichten vanuit september dat het zou komen alsmede dat er momenteel een beta is waar het in zit? (Hoe kom ik aan de beta software?)
AoD krijgen we bij de Nord bij volgende versie van Android.MisterEagle schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 12:33:
Door een post van @swhnld ben ik in dit topic terechtgekomen. Ik heb nu een ruim half jaar een OnePlus Nord 12gb en ik mis de led bij notificaties onwijs. In dit topic wel even gezocht maar het wordt me niet helemaal duidelijk dus ik hoop dat iemand mij de juiste kant op kan richten.
Uit mijn ervaringen met een Samsung S8 kan ik zeggen dat het batterijverbruik van AoD bijzonder meevalt, ik heb er in ieder geval nooit iets van gemerkt.
just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied
OxygenOS 11 is in open beta. Als je die er op zet heb je de functie nu al.MisterEagle schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 12:33:
Als je iets zoekt voor de notificaties, is dit een mooi topic:
https://forum.xda-develop...gerprint-visible.4172735/
Let wel op dat als je van de open beta af wilt je een reset moet uitvoeren met alle gevolgen daarvan.swhnld schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 13:28:
[...]
OxygenOS 11 is in open beta. Als je die er op zet heb je de functie nu al.
just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied
Dank jullie wel! Ik ga me er verder in verdiepen!
OpenBeta blijft komende 2 jaar wel doorlopen is de verwachting. Nu Android 11, straks ook voor Android 12.TTLCrazy schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 13:29:
[...]
Let wel op dat als je van de open beta af wilt je een reset moet uitvoeren met alle gevolgen daarvan.
Als je tevoren zorgt voor een backup van je Whatsapp, en eventueel inhoud van andere apps als Signal die niet de standaard backup optie van Android gebruiken, is het een kwestie van flashen naar productie, wat tot reset leidt, en daarna vanuit de backup de gegevens restoren, en sommige apps als bankieren opnieuw activeren, dat is niet zo heel veel werk, afhankelijk hoe vol het toestel staat is het meeste tijd wachten op downloaden van het spul.
Dit is echt een verademing! You made my day!swhnld schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 13:28:
[...]
Ik heb die app gekocht ziet er strak uit.swhnld schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 13:28:
[...]
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Is er toevallig nog nieuws over Oxygen os11 of een 4de Beta ?
Nee, het is hier niet het Indiase OnePlus Forum. Nieuws wordt gedeeld als het er is.Vincent91 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 14:18:
Is er toevallig nog nieuws over Oxygen os11 of een 4de Beta ?
Ik kocht deze week mijn eerste OnePlus. De Nord dus. Op zich lijkt het me een prima toestel, maar ik vind het volume van de meldingen veel te luid (bv WhatsApp bij het verzenden van het bericht krijg ik een luide "klik" ipv een zachte). Als ik het stiller zet, dan hoor ik mijn beltoon niet meer. Nog mensen met dit probleem? En hoe los ik dit op?
Helaas niet mogelijk met de standaard software. Hier loopt al een hele tijd een feature request voor bij OnePlus zelf.Fienesse schreef op maandag 15 februari 2021 @ 20:49:
Ik kocht deze week mijn eerste OnePlus. De Nord dus. Op zich lijkt het me een prima toestel, maar ik vind het volume van de meldingen veel te luid (bv WhatsApp bij het verzenden van het bericht krijg ik een luide "klik" ipv een zachte). Als ik het stiller zet, dan hoor ik mijn beltoon niet meer. Nog mensen met dit probleem? En hoe los ik dit op?
Wel is het mogelijk om hier met behulp van een App nog wat in te betekenen wat ik kan lezen. Kwestie van er één uitzoeken die voor jou fijn gaat werken.
Bedankt voor de feedback! Hebben jullie daar dan geen last van? Indien je dit omzeilt met een app, met welke is dit dan? Alles lijkt wel oké, maar dat geluidje bij verzenden van berichten in WhatsApp is veel te hard.
Ik heb het geluidje binnen WhatsApp gewoon uitgeschakeld. Ongelofelijk irritant voor mij en iedereen die bij mij in de buurt is.Fienesse schreef op maandag 15 februari 2021 @ 21:46:
Bedankt voor de feedback! Hebben jullie daar dan geen last van? Indien je dit omzeilt met een app, met welke is dit dan? Alles lijkt wel oké, maar dat geluidje bij verzenden van berichten in WhatsApp is veel te hard.
Je kunt ook een ander geluidje kiezen voor meldingen, of eventueel pak je het bestaande geluidsbestand en schroeft het volume daarvan terug en slaat het op onder een andere naam en dan gebruik je dat.Fienesse schreef op maandag 15 februari 2021 @ 21:46:
Ik heb geluid altijd uit staan of op tril. Notificaties krijg ik binnen op mijn pricewatch: Amazfit Bip S Zwart (Zwart) Wat betreft het verzenden geluidje, voegt weinig toe zou ik zeggen? Dus ik zou het dan uitgezet hebben.Fienesse schreef op maandag 15 februari 2021 @ 21:46:
Ik irriteer me altijd mateloos aan mensen die de ontvangen en verzenden geluidjes van Whatsapp aan hebben staan in het openbaar zoals de trein, park of de buren in de achtertuin. Volgens mij ben ik niet de enige
[ Voor 22% gewijzigd door Bliksem B op 16-02-2021 09:50 ]
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden & Prijzen: [OnePlus Nord] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus Nord] Accessoires
- Vragen/opmerkingen m.b.t Oxygen updater: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden & Prijzen: [OnePlus Nord] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus Nord] Accessoires
- Vragen/opmerkingen m.b.t Oxygen updater: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie