Ik irriteer me helemaal aan alles wat zo nodig herrie moet maken en aandacht trekken op mijn telefoon, eerste actie bij nieuw te installeren is alles instellen op uit, van toetsenbord klikjes tot notificaties, met uitzondering van een paar meldingen die ik wel wil hebben. Inkomende persoonlijke whatsapp berichten een trilling (groepsberichten alleen een popup), bellen, en Flitsmeister onderweg. Popups zonder geluid van post/pakket diensten dat ik weet dat ze komen dus thuis ben of alternatief aflever adres door kan geven, en dat is het wel zo'n beetje. Ik bepaal of ik de telefoon aandacht wil geven, niet de apps op de telefoon.Bliksem B schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 09:48:
[...]
Ik irriteer me altijd mateloos aan mensen die de ontvangen en verzenden geluidjes van Whatsapp aan hebben staan in het openbaar zoals de trein, park of de buren in de achtertuin. Volgens mij ben ik niet de enige.
Zijn er meer mensen waarvan bluetooth bij inactiviteit word uitgeschakeld? Merkte dit vooral op omdat ik melding via coronamelder kreeg dat bluetooth uit staat en aan moet staan om te werken. Als ik de melding lees zie ik hem ook weer verdwijnen want bluetooth gaat weer aan...
zou wel fijn zijn als de android 11 versie definitief wordt. hopelijk de paar irritante zaken eruit.
google playstem update van februari rolt nu binnen
maar nog steeds op beveiligingsupdate van januari
maar nog steeds op beveiligingsupdate van januari

Nog steeds op januari??? Schande! Ik zou, als ik jou was, je telefoon maar niet meer gebruiken. Je loopt een enorm risico.......Vincent91 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 17:51:
maar nog steeds op beveiligingsupdate van januari![]()
![]()
Ik zit op december aldus m'n Nord. Zo heftig is 't allemaal niet meer.Vincent91 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 17:51:
maar nog steeds op beveiligingsupdate van januari![]()
![]()
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Ja, dat gebeurt bij mij ook. Het viel mij ook op door de coronamelder app. Maar ik zie het eigenlijk alleen 's morgens als hij een nacht niet aan de oplader heeft gezeten.1ntroduc3 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 15:23:
Zijn er meer mensen waarvan bluetooth bij inactiviteit word uitgeschakeld? Merkte dit vooral op omdat ik melding via coronamelder kreeg dat bluetooth uit staat en aan moet staan om te werken. Als ik de melding lees zie ik hem ook weer verdwijnen want bluetooth gaat weer aan...
FYI: Vanmorgen kwam OxygenOS 10.5.11.AC01BA binnen via Oxygen Updater. Betreft een securitypatch van januari.
hoop dat ze een beetje opschieten met android 11. had de oneplus genomen vanwege de snelle updates. nu is zelfs Samsung sneller haha
Als je een telefoon wilt met snelle updates, kon je beter een Google Pixel kopen. OnePlus is zit echt wel in de top van snelle updates.jaydenjarno schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 08:48:
hoop dat ze een beetje opschieten met android 11. had de oneplus genomen vanwege de snelle updates. nu is zelfs Samsung sneller haha
Ik zou er niet op rekenen dat het beter wordt de komende tijd. Oneplus groeit te hard, en veel nieuwe toestellen is ook nieuw voor ze, dat heeft invloed op het ontwikkelteam.jaydenjarno schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 08:48:
Anderzijds, behalve voor de leuk, als er echt iets is wat je mist kun je de open beta ook installeren, die is in mijn ervaring reeds stabiel in het gebruik.
Oxygenos 10.5.11 is uit
Nog steeds geen oxygenos11
Is nu ook officieel aangekondigd. Maximaal 2 maanden en dan komt OxygenOS 11 I guess.
OxygenOS 10.5.11 for the OnePlus Nord
OxygenOS 10.5.11 for the OnePlus Nord
Changelog
System
- Updated Android Security Patch to 2021.01
- Improved system stability
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Weet iemand toevallig een oplossing voor volgend probleem:
Ik heb een Mio Cyclo 315 zonder wifi enzo. Ik verbind de Mio via USB OTG met de Nord. De Mio_system partitie kan ik bekijken maar de Mio_data partitie is niet te vinden dewelke ik nu juist nodig zou hebben. Iemand een idee hoe het komt dat er maar één partitie getoond wordt? Ze zijn allebei geformatteerd als FAT32 en op Windows zijn ze gewoon zichtbaar.
Weet wel niet of deze vraag hier thuishoort...
Ik heb een Mio Cyclo 315 zonder wifi enzo. Ik verbind de Mio via USB OTG met de Nord. De Mio_system partitie kan ik bekijken maar de Mio_data partitie is niet te vinden dewelke ik nu juist nodig zou hebben. Iemand een idee hoe het komt dat er maar één partitie getoond wordt? Ze zijn allebei geformatteerd als FAT32 en op Windows zijn ze gewoon zichtbaar.
Weet wel niet of deze vraag hier thuishoort...
Hij is uit!Vincent91 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 09:32:
Oxygenos 10.5.11 is uit
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Yup, can confirm. Zullen de update ASAP toevoegen aan Oxygen Updater.
Ik zie hem nu net in de Oxygen Updater, snel hoorAnonymoussaurus schreef op maandag 1 maart 2021 @ 07:58:
Yup, can confirm. Zullen de update ASAP toevoegen aan Oxygen Updater.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
hij is hier nu aan het downloaden en installeren. ben heel benieuwd. vooral of die rare berichtenbug eruit is. dat die op sommige wifi geen berichten binnen haalde.
dat is toch echt wel een must voor mij dat die eruit is. anders gaat die de verkoop in denk haha
hij is geinstalleerd. heb in ieder geval de always on display aangezet. dat is toch altijd wel fijn.
maar nu nog kijken wat de andere veranderingen zijn
dat is toch echt wel een must voor mij dat die eruit is. anders gaat die de verkoop in denk haha
hij is geinstalleerd. heb in ieder geval de always on display aangezet. dat is toch altijd wel fijn.
maar nu nog kijken wat de andere veranderingen zijn
[ Voor 23% gewijzigd door jaydenjarno op 01-03-2021 08:26 ]
Forumpost staat nu ook online: OxygenOS 11 for the OnePlus Nord
Changelog:
SystemAmbient Display
- Update to Android 11 version
- The brand new UI design brings you a more comfortable experience with various optimizations of details
- Optimized the stability of some third-party apps and improved experience
Dark Mode
- Newly added Insight clock style, a joint creation with Parsons School of Design. It will change according to the phone usage data (Go to: Settings – Customization – Clock on ambient display)
- Newly added the Canvas always-on display, which can extract the subject's outline from any photo and display it on your lock screen (Go to: Settings – Customization – Wallpaper – Canvas – Choose photo preview and it can be generated automatically)
Shelf
- Added the shortcut key for Dark Mode, pull down the quick setting to enable.
- Now supporting automatically turn on feature & customize time range. (Go to: Settings – Display – Dark Mode – Turn on automatically – Automatically enable from sunset to sunrise / Custom time range)
Gallery
- Brand new shelf UI
- Newly added a weather widget with smarter animation effect
- Newly added the Story feature, which can automatically create the weekly stories by using your local photos and videos
- Optimized the loading speed to improve the image preview experience
Ik ben op open bèta
Kan ik deze gewoon downloaden of moet ik eerst een rollback doen naar Android 10 en dan Oxygen
Os11 downloaden?
Kan ik deze gewoon downloaden of moet ik eerst een rollback doen naar Android 10 en dan Oxygen
Os11 downloaden?
Volgens deze post:Vincent91 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 09:42:
Ik ben op open bèta
Os11 downloaden?
https://forums.oneplus.co...the-oneplus-nord.1386807/
Moving back to the Official OTA path from the Beta path will require a full install and clean flash (full wipe of all data and cache).
En de vraag is wat het je op gaat leveren. De open beta is, in mijn ervaring, namelijk heel stabiel en zal altijd voor blijven lopen.1ntroduc3 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 09:46:
[...]
Volgens deze post:
https://forums.oneplus.co...the-oneplus-nord.1386807/
Moving back to the Official OTA path from the Beta path will require a full install and clean flash (full wipe of all data and cache).
3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.
En nu ook op Tweakers voorpagina: nieuws: Android 11 is beschikbaar voor OnePlus NordAnonymoussaurus schreef op maandag 1 maart 2021 @ 08:26:
Forumpost staat nu ook online: OxygenOS 11 for the OnePlus Nord
[...]
Ik kan mij herinneren dat in verleden open beta's zijn geweest die bij bepaalde mensen zorgen voor een bootloop. Sterker nog Xiaomi heeft dit zelfs weten te veroorzaken met een stabiele update:Aziraphale schreef op maandag 1 maart 2021 @ 10:28:
[...]
En de vraag is wat het je op gaat leveren. De open beta is, in mijn ervaring, namelijk heel stabiel en zal altijd voor blijven lopen.
nieuws: Xiaomi hervat Android 10-upgrade voor Mi A2 Lite
nieuws: Sommige Xiaomi Mi A2-smartphones belanden in bootloop na update
Maar ook andere problemen:
nieuws: Xiaomi pushte Mexicaanse beveiligingsupdate naar alle Mi A3-gebruikers
Maar ook bij LG kwam het voor:
nieuws: LG verhelpt bootloop-problemen G7 ThinQ-smartphone
Huawei/Google:
nieuws: Amerikanen krijgen tot 400 dollar terug vanwege bootloop-probleem Nex...
Ik test normaal gesproken graag een beta. Alleen op Android is de impact van een foutieve firmwareupgrade groter dan een nieuwe Windows 10 installatie. Wanneer je het risico wilt lopen dat je captriolen moet uithalen met One Plus tools en/of je data kwijt kan zijn, moet je het vooral doen.
[ Voor 8% gewijzigd door Bliksem B op 01-03-2021 13:24 ]
Heb de upgrade geïnstalleerd, vooralsnog geen problemen, maar het is jammer dat de security updates van Januari zijn, volgens mij was die van A10 van Februari.
Vaste locatie, vast netwerk.
de google play system update was van februari ,niet de security updateComp User schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:27:
Heb de upgrade geïnstalleerd, vooralsnog geen problemen, maar het is jammer dat de security updates van Januari zijn, volgens mij was die van A10 van Februari.
Blijft hangen op Januari, play update van Februari staat klaar, maar na de vereiste herstart nog steeds Januari (ook na 3, 5, 10 keer).
Zijn er meer die dit ervaren?
[ Voor 10% gewijzigd door Comp User op 01-03-2021 13:53 ]
Ja, maar hoe belangrijk is dit ? Ik ga echt niet elke week kijken of alle security updates er zijn. Ik zit nu op Android 11 en de verschillen zijn weer kleiner dan ik had gedacht. Ik vind het prima zo.Comp User schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:52:
Blijft hangen op Januari, play update van Februari staat klaar, maar na de vereiste herstart nog steeds Januari (ook na 3, 5, 10 keer).
just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied
is er een mogelijkheid om de helderheid van AOD aan te passen ? ik vind die niet zo helder
Heb de update vanochtend ook geïnstalleerd en heb ineens 5G en voice over LTE, dus dat is top! Verder merk ik verschil met het unloacken van het toestel, de vingerafdrukherkenning en gezichtsherkenning is sneller geworden voor m'n gevoel.
Grote nadeel vind ik dat de weergave-grootte groter is geworden. De kleinste stand is niet bepaald klein meer vind ik zelf. Maar als dat het enige is, dan wen ik daar wel weer aan (hoop ik
)
Grote nadeel vind ik dat de weergave-grootte groter is geworden. De kleinste stand is niet bepaald klein meer vind ik zelf. Maar als dat het enige is, dan wen ik daar wel weer aan (hoop ik
@Aardappelbakker Dat laatste viel me ook op, kunnen we dat niet oplossen door een ander lettertype te gebruiken. Of kan dat alleen als je root toegang hebt?
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Even afkloppen maar het lijkt alsof de wifi bug opgelost is. Alles komt nu direct binnen en geen rare dingen meer.
Wel wat al gezegd is heel jammer dat het always on scherm niet zo helder is. Volgens mij ook niet aan te passen. Is nu echt heel onduidelijk
Wel wat al gezegd is heel jammer dat het always on scherm niet zo helder is. Volgens mij ook niet aan te passen. Is nu echt heel onduidelijk
Het starten van Wifi-hotspot via een app gaat ook weer.
Heeft de bugreport die ik ingediend had toch zin.
de community app van oneplus crash nu wel steed bij me.
de weergave grote viel me ook meteen op. nu staat alles op zijn kleinst en is het naar mijn idee eigenlijk nog net te groot.
buiten dat lijkt alles het goed te doen.
Heeft de bugreport die ik ingediend had toch zin.
de community app van oneplus crash nu wel steed bij me.
de weergave grote viel me ook meteen op. nu staat alles op zijn kleinst en is het naar mijn idee eigenlijk nog net te groot.
buiten dat lijkt alles het goed te doen.
Die standaard rode/zwarte accentkleur in vond ik na een paar uurtjes over 2 dagen ook nog steeds niet lekker. Weer op blauw gezet en dat is toch een stukje rustiger voor mij.
Twee dingen die ik hier net lees waren mij ook al opgevallen:
- Lettergrootte heb ik meteen op klein gezet, dacht al dat het aan mij lag. Het is prima zo, maar het moet niet groter worden. Kon inderdaad zelfs wat kleiner.
- Vingerafdruk scanner lijkt beter te reageren en sneller, wat erg positief is. Hopen dat dat zo blijft.
Verder inderdaad weinig op te merken en dat is goed. Nieuwe settings design is prima, die witruimte bovenin snap ik nog steeds niet, maar dat heb ik met meer moderm UI design, dus 't zal wel
Loopt stabiel tot nu toe, batterij verbruik lijkt ook prima de eerste dagen.
Twee dingen die ik hier net lees waren mij ook al opgevallen:
- Lettergrootte heb ik meteen op klein gezet, dacht al dat het aan mij lag. Het is prima zo, maar het moet niet groter worden. Kon inderdaad zelfs wat kleiner.
- Vingerafdruk scanner lijkt beter te reageren en sneller, wat erg positief is. Hopen dat dat zo blijft.
Verder inderdaad weinig op te merken en dat is goed. Nieuwe settings design is prima, die witruimte bovenin snap ik nog steeds niet, maar dat heb ik met meer moderm UI design, dus 't zal wel
Loopt stabiel tot nu toe, batterij verbruik lijkt ook prima de eerste dagen.
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Hoe krijg je die überhaupt aan? Wanneer ik Altijd aan , aanzet bij Ambient Display gebeurt er niks.jaydenjarno schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:48:
Even afkloppen maar het lijkt alsof de wifi bug opgelost is. Alles komt nu direct binnen en geen rare dingen meer.
bij de instellingen krijg je dan ook een vraag "wanneer tonen" daar moet je dan voor de hele dag kiezen. anders blijft het alleen bij het oppakken
Twee dingen die mij vooralsnog opvallen:
- WIFI verbinding blijft niet behouden na herconnecten.
Komt een vraagteken bij het icoon te staan.
Via instelling kan ik dan weer snel verbinden, zonder wachtwoord in te voeren.
- Batterij duur is er niet op voorraad gegaan met AOD aan.
Zal eens testen met AOD uitzetten.
- WIFI verbinding blijft niet behouden na herconnecten.
Komt een vraagteken bij het icoon te staan.
Via instelling kan ik dan weer snel verbinden, zonder wachtwoord in te voeren.
- Batterij duur is er niet op voorraad gegaan met AOD aan.
Zal eens testen met AOD uitzetten.
Hyundai SX2 N-Line (2024)
Die functie werkt dus niet bij mij. Ambient display gaat dan alsnog alleen aan bij het oppakken. Misschien werkt always on aan niet i.c.m. alle functies van de telefoon?jaydenjarno schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 13:12:
bij de instellingen krijg je dan ook een vraag "wanneer tonen" daar moet je dan voor de hele dag kiezen. anders blijft het alleen bij het oppakken
das apart. ik heb het daar aangezet en hij doet het hier gewoon. hopelijk doet die het snel bij jou ook.
Blijkbaar moest ik eerst even de cache wipen: https://forums.oneplus.co...play-not-working.1396344/ Nu doet always on het.jaydenjarno schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 15:00:
das apart. ik heb het daar aangezet en hij doet het hier gewoon. hopelijk doet die het snel bij jou ook.
Voor wie niet weet hoe: YouTube: OnePlus Nord How to Wipe Cache | Clear Cache | Wipe Cache Partition
Overigens is het menu onder de powerbutton ook veranderd.
Ik kan via daar nu zelfs de Hue lampen bedienen.
Ik kan via daar nu zelfs de Hue lampen bedienen.
Met de update naar Android 11 ben ik root verloren (wat ik ook verwacht had).
Echter, wanneer ik via Magisk Manager de boot.img patch en deze flash, wil m'n Nord niet meer opstarten.
Wanneer ik m'n stock boot.img terugplaats heb ik echter geen probleem. Tips?
Echter, wanneer ik via Magisk Manager de boot.img patch en deze flash, wil m'n Nord niet meer opstarten.
Wanneer ik m'n stock boot.img terugplaats heb ik echter geen probleem. Tips?
Steam: the_real_abradolf | Origin / Uplay: TheRealAbradolf | PSN: lennert1984 | Xbox Live: therealabradolf
Wat me nog opvalt:
In Outlook krijg ik notificaties voor vergaderingen.
Daar staat dan in "Vergadering A 15:00 (over 15 minuten)".
Als ik die notificatie niet weg veeg en ik keek 5 minuten later weer stond daar "Vergadering A 15:00 (over 10 minuten)".
Nu blijft daar de originele tekst staan (over 15 minuten). Ik heb er net een weggeveegd met over 12 minuten terwijl die vergadering al lang afgelopen was, eerst stond daar dan "Vergadering A 15:00 (vergadering is afgelopen)".
Zoals jullie kunnen raden was ik vandaag dus al ergens een paar minuten te laat
Is dit bij jullie ook (dus een Android 11 ding?) of heeft Outlook wat aangepast of moet ik niet zeuren
?
In Outlook krijg ik notificaties voor vergaderingen.
Daar staat dan in "Vergadering A 15:00 (over 15 minuten)".
Als ik die notificatie niet weg veeg en ik keek 5 minuten later weer stond daar "Vergadering A 15:00 (over 10 minuten)".
Nu blijft daar de originele tekst staan (over 15 minuten). Ik heb er net een weggeveegd met over 12 minuten terwijl die vergadering al lang afgelopen was, eerst stond daar dan "Vergadering A 15:00 (vergadering is afgelopen)".
Zoals jullie kunnen raden was ik vandaag dus al ergens een paar minuten te laat
Is dit bij jullie ook (dus een Android 11 ding?) of heeft Outlook wat aangepast of moet ik niet zeuren
Is dit een gevolg van het aggressieve RAM management wat verbeterd is in OxygenOS 11?jaydenjarno schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:48:
Nog steeds geen problemen met notificaties?
ik heb de zaken waar ik notities van wil gewoon uit batterij besparing gehaald. het probleem was dat op wifi het niet altijd goed binnen kwam. nu geen enkel probleem meer hier
Notificaties van bijvoorbeeld WhatsApp Web lijken beter binnen te komen via WiFi sinds de nieuwe update. Wel heb ik het probleem dat ik soms na het ontgrendelen geen internet meer heb met WiFi. Krijg dan ook een uitgroepteken in het WiFi icoon in de statusbalk. Uit- en aanzetten van WiFi zelf lijkt de enige manier om weer internetverbinding via WiFi te krijgen.
Toevallig meer mensen last van dit probleem? Standaard dingen zoals het resetten van de netwerkinstellingen lijken niet te helpen..
Toevallig meer mensen last van dit probleem? Standaard dingen zoals het resetten van de netwerkinstellingen lijken niet te helpen..
[ Voor 11% gewijzigd door Szwoar op 05-03-2021 11:31 ]
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien
open beta 4 is binnen !!!
met security patch van februari
https://forums.oneplus.co...the-oneplus-nord.1398540/
met security patch van februari
https://forums.oneplus.co...the-oneplus-nord.1398540/
[ Voor 252% gewijzigd door Vincent91 op 06-03-2021 17:46 ]
Zojuist open bèta 4 geinstalleerd. Duurde best lang voordat het gedownload was. De komende dagen kijken hoe deze bevalt.
Tot nu toe nog geen problemen gehad met de open bèta.
Tot nu toe nog geen problemen gehad met de open bèta.
Oneplus community & account is toegevoegd aan instellingen
Ik zie dat je security updates eerder krijgt dan de stabiele versie
Komen deze nu maandelijks?
Komen de functies in de bèta altijd ook naar de stabiele versie?
https://www.xda-developer...oxygenos-open-beta-4/amp/
Ik zie dat je security updates eerder krijgt dan de stabiele versie
Komen deze nu maandelijks?
Komen de functies in de bèta altijd ook naar de stabiele versie?
https://www.xda-developer...oxygenos-open-beta-4/amp/
[ Voor 72% gewijzigd door Vincent91 op 08-03-2021 11:36 ]
Ik merk met Android 11 dat alles net iets trager reageert. Vingerafdrukscanner, maken van foto's, de bliepjes en piepjes die je als feedback krijgt als je iets hebt gedaan of op hebt gedrukt..
Als ik de knop rechts lang indruk krijg ik geen optie meer om de telefoon te restarten/rebooten.
Edit: Hmm buttons en gestures -> press and hold power button stond op voice assistant. Nu weer op power menu.
Als ik de knop rechts lang indruk krijg ik geen optie meer om de telefoon te restarten/rebooten.
Edit: Hmm buttons en gestures -> press and hold power button stond op voice assistant. Nu weer op power menu.
[ Voor 75% gewijzigd door JoeZuCK op 09-03-2021 15:28 ]
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
OpenBeta of stable versie?JoeZuCK schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 15:01:
Ik merk met Android 11 dat alles net iets trager reageert. Vingerafdrukscanner, maken van foto's, de bliepjes en piepjes die je als feedback krijgt als je iets hebt gedaan of op hebt gedrukt..
En na de upgrade vanaf 10 naar 11, heb je een factory reset gedaan? Helaas gaan er soms wat instellingen mis met een versie upgrade (zowel op Android als Windows als Linux, etc....).
Stable (heb de update gewoon binnen gekregen OTA). Geen factory reset gedaan.swhnld schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 15:14:
[...]
OpenBeta of stable versie?
En na de upgrade vanaf 10 naar 11, heb je een factory reset gedaan? Helaas gaan er soms wat instellingen mis met een versie upgrade (zowel op Android als Windows als Linux, etc....).
[ Voor 6% gewijzigd door JoeZuCK op 09-03-2021 15:39 ]
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Factory reset uitvoeren is niet zo fijn wanneer je dan vervolgens al je authenticators, bankieren apps, credit card app, etc, etc. opnieuw moet autoriseren.

hoi
heeft oneplus nord hetzelfde snellaad systeem als bij oneplus 8T ?
8T heeft 65wat maar mij vraag is of oneplus nord ook 2 aparte batterijen heeft voor snelladen ?
ik zou anders overwegen om een tragere lader aan te schaffen voor mijn batterij minder te belasten
8T heeft 65wat maar mij vraag is of oneplus nord ook 2 aparte batterijen heeft voor snelladen ?
ik zou anders overwegen om een tragere lader aan te schaffen voor mijn batterij minder te belasten
Die eerste vraag had je makkelijk zelf kunnen opzoeken. Antwoord is nee: 65W voor de 8T en 30W voor de Nord. En nee, de Nord heeft volgens mij geen tweecel accu.Vincent91 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 13:19:
hoi
Ik heb nu open bèta 4 en ik merk dat de batterij duur veel beter is dan ervoor 👍Anonymoussaurus schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 15:26:
[...]
Die eerste vraag had je makkelijk zelf kunnen opzoeken. Antwoord is nee: 65W voor de 8T en 30W voor de Nord. En nee, de Nord heeft volgens mij geen tweecel accu.
Ik lees berichten dat snelladen funest zou zijn voor de batterij dus daarmee de vraag
Daar zijn de meningen over verdeeld. Hitte is niet goed voor je accu. De officiële lader kan de telefoon snel opladen zonder de batterij warm te laten worden. Bij gebruik van een PD- lader (30+) wordt de Nord wel warm.Vincent91 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 16:01:
[...]
Ik heb nu open bèta 4 en ik merk dat de batterij duur veel beter is dan ervoor 👍
Ik lees berichten dat snelladen funest zou zijn voor de batterij dus daarmee de vraag
Hi everyone,
We've noticed that many of you have queries about the availability of Nord's Android 11 update.
The update has been temporarily paused to ensure a smooth user experience, due to some bugs that have been detected. We are now trying our best to investigate and will release an updated build ASAP in the near future. Users who have installed the previous version can get the issues fixed through the later version updates. Thank you very much for your patience.
We've noticed that many of you have queries about the availability of Nord's Android 11 update.
The update has been temporarily paused to ensure a smooth user experience, due to some bugs that have been detected. We are now trying our best to investigate and will release an updated build ASAP in the near future. Users who have installed the previous version can get the issues fixed through the later version updates. Thank you very much for your patience.
Even een link erbij: https://forums.oneplus.co...54/page-274#post-22857820Vincent91 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 10:40:
Hi everyone,
deze staat nog wel in de oxygen updaterAnonymoussaurus schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 11:00:
[...]
Even een link erbij: https://forums.oneplus.co...54/page-274#post-22857820
[ Voor 11% gewijzigd door Vincent91 op 11-03-2021 15:28 ]
Is dit enkel voor stable?Anonymoussaurus schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 11:00:
[...]
Even een link erbij: https://forums.oneplus.co...54/page-274#post-22857820
Op bèta heb ik geen problemen
Ja, alleen voor stable.
Hallo Tweakers,
Gister ochtend merkte ik op dat mijn Nord goed warm was na het opladen. Tijdens mijn pauze half 10 zag ik dat ik 60% over had. Ook was de telefoon traag en mijn launcher (action launcher) liep vast. Na een herstart was alles weer prima.
Smiddags op mijn kantoor opnieuw opgeladen. Nadat deze opgeladen was. Was hij weer warm en begon hij opnieuw te haperen. Na een herstart was dit weer over.
Vanochtend hetzelfde.
Ik zit op Android 11. De laders zijn van mijn vorige telefoon de 3t.
Zijn er meer mensen die hier ook last van hebben?
Gister ochtend merkte ik op dat mijn Nord goed warm was na het opladen. Tijdens mijn pauze half 10 zag ik dat ik 60% over had. Ook was de telefoon traag en mijn launcher (action launcher) liep vast. Na een herstart was alles weer prima.
Smiddags op mijn kantoor opnieuw opgeladen. Nadat deze opgeladen was. Was hij weer warm en begon hij opnieuw te haperen. Na een herstart was dit weer over.
Vanochtend hetzelfde.
Kan het zijn dat je een keer de cache moet wipen na de update naar Android 11?Andave schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 09:15:
Hallo Tweakers,
Vanochtend hetzelfde.
Het lijkt er op dat het energieverbruik extra hoog is. Dit lijkt mij ook de reden dat hij warm aanvoelt.
GQAH - Good, Quick and Helpful
Ja dat lijkt me zeker geen slecht idee. Aangezien bij mij eerste ambient display always on niet werkte:GQAH schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:25:
[...]
Kan het zijn dat je een keer de cache moet wipen na de update naar Android 11?
Het lijkt er op dat het energieverbruik extra hoog is. Dit lijkt mij ook de reden dat hij warm aanvoelt.
Maar ik merk ook dat mijn telefoon het af en toe ietsje zwaarder heeft. En moeite heeft om uit standby te komen. Met name wanneer deze warm wordt (door een 60watt PD charger of tethering).Bliksem B schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 15:09:
[...]
Blijkbaar moest ik eerst even de cache wipen: https://forums.oneplus.co...play-not-working.1396344/ Nu doet always on het.
Voor wie niet weet hoe: YouTube: OnePlus Nord How to Wipe Cache | Clear Cache | Wipe Cache Partition
hoi
oxygen heeft een functie work life balance
ik zit op open beta 4 en het zou moeten verschijnen in de quick settings maar zie het niet
normaal kan je dit activeren maar ik vind dit nergens in de instellingen
iemand een idee ?
oxygen heeft een functie work life balance
ik zit op open beta 4 en het zou moeten verschijnen in de quick settings maar zie het niet
normaal kan je dit activeren maar ik vind dit nergens in de instellingen
iemand een idee ?
Jep dit lijkt het opgelost te hebben!GQAH schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:25:
[...]
Bedankt!
Ben je dan alles kwijt? En hoe kan je de cache wipen?GQAH schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:25:
[...]
Cache wiped geen data (alleen een data wipe wiped data, duhPierre schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 18:56:
[...]
Ben je dan alles kwijt? En hoe kan je de cache wipen?
Spijtig dat niet iedereen even terug scrollt:
Bliksem B in "[OnePlus Nord] Ervaringen & Discussie"
Hier nogmaals de link: YouTube: OnePlus Nord How to Wipe Cache | Clear Cache | Wipe Cache Partition
Hier nogmaals de link: YouTube: OnePlus Nord How to Wipe Cache | Clear Cache | Wipe Cache Partition
Binnenkort ook eigenaar van de Nord, ik wacht even af of de prijs nog zakt maar eind maart zal ik hem sowieso aanschaffen. Hopelijk is dan ook die update op orde gemaakt. Is 128gb nog afdoende of jullie advies om gelijk maar 256 te pakken? Ik doe niet heel veel ermee maar misschien trekken de foto's best veel opslag?
Hoeveel opslag hangt voornamelijk af van je gedrag. Kijk naar je huidige telefoon hoeveel ruimte die heeft en hoeveel je gebruikt, daarmee kun je dan rekenen wat je nodig hebt in je volgende toestel.René90 schreef op zondag 14 maart 2021 @ 10:30:
Binnenkort ook eigenaar van de Nord, ik wacht even af of de prijs nog zakt maar eind maart zal ik hem sowieso aanschaffen. Hopelijk is dan ook die update op orde gemaakt. Is 128gb nog afdoende of jullie advies om gelijk maar 256 te pakken? Ik doe niet heel veel ermee maar misschien trekken de foto's best veel opslag?
Bij twijfel, koop de grotere opslag.
Ik las een paar pagina's terug dat ik niet de enige was die de UI elementen groter vond na de OS 11 update. Ik heb het "opgelost" door de DPI lager te zetten in de ontwikkelaarsmodus.
kreeg net een nieuwe update voor oxygen 11.
staat neit heel veel bij maar ga er vanuit dat het de bugfixes zijn
Inderdaad. Versie 11.1.1.1.jaydenjarno schreef op maandag 15 maart 2021 @ 07:16:
kreeg net een nieuwe update voor oxygen 11.
Is dat de instelling "kleinste breedte"?FidOo schreef op zondag 14 maart 2021 @ 21:20:
Ik las een paar pagina's terug dat ik niet de enige was die de UI elementen groter vond na de OS 11 update. Ik heb het "opgelost" door de DPI lager te zetten in de ontwikkelaarsmodus.
Bij mij is dat 384. Waar heb jij hem op gezet?
Is inderdaad een hot-fix en is zojuist officieel aangekondigd: OxygenOS 11.1.1.1 for the OnePlus Nord
Changelog:
SystemAmbient Display
- Update to Android 11 version
- The brand new UI design brings you a more comfortable experience with various optimizations of details
- Optimized the stability of some third-party apps and improved experience
- Optimized power consumption to increase battery life
- Fixed the known issues
- Improved system stability
Dark Mode
- Newly added Insight clock style, a joint creation with Parsons School of Design. It will change according to the phone usage data (Go to: Settings – Customization – Clock on ambient display)
- Newly added the Canvas always-on display, which can extract the subject's outline from any photo and display it on your lock screen (Go to: Settings – Customization – Wallpaper – Canvas – Choose photo preview and it can be generated automatically)
Shelf
- Added the shortcut key for Dark Mode, pull down the quick setting to enable.
- Now supporting automatically turn on feature & customize time range. (Go to: Settings – Display – Dark Mode – Turn on automatically – Automatically enable from sunset to sunrise / Custom time range)
Gallery
- Brand new shelf UI
- Newly added a weather widget with smarter animation effect
- Newly added the Story feature, which can automatically create the weekly stories by using your local photos and videos
- Optimized the loading speed to improve the image preview experience
Ik gebruikte voorheen de ad-blocker "Blokada" maar of het nu aan Blokada 5 ligt, of de upgrade naar Android 11, het werkte niet goed meer.
Wel kwam ik er achter dat er een hele fijne nieuwe feature aan Android 11 is toegevoegd die Blokada min of meer overbodig maakt: Private DNS Mode ! (Onder Wi-Fi & Network).
Door als Private DNS adguard te gebruiken worden er al heel veel advertenties afgevangen. Super!
Wel kwam ik er achter dat er een hele fijne nieuwe feature aan Android 11 is toegevoegd die Blokada min of meer overbodig maakt: Private DNS Mode ! (Onder Wi-Fi & Network).
Door als Private DNS adguard te gebruiken worden er al heel veel advertenties afgevangen. Super!
jammer dat er geen security update bij zitAnonymoussaurus schreef op maandag 15 maart 2021 @ 09:41:
Is inderdaad een hot-fix en is zojuist officieel aangekondigd: OxygenOS 11.1.1.1 for the OnePlus Nord
[...]
Waarom blijft de grote - android 11 - update staan in de updater? De kleinere updates verdwijnen wel na uitvoering.
Iemand nog meer last na de update
Dat het scherm een witte gloed heeft en bij het unlocken een gele gloed ?
Dit viel mijn pas op na de android 11 update
De hotfix update heeft het probleem niet verholpen
De cache heb ik geleegd na de update
Ja. Dat is de instelling waar ik het over had. Ik heb de instelling nu staan op 449 dpBeta schreef op maandag 15 maart 2021 @ 07:51:
[...]
Is dat de instelling "kleinste breedte"?
Bij mij is dat 384. Waar heb jij hem op gezet?
[ Voor 5% gewijzigd door FidOo op 16-03-2021 07:06 ]
Ja heb ik ook sinds 11. Best irritant vaak, afhankelijk van de app die je open hebt valt het meer of minder op.okkie001 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 23:04:
Iemand nog meer last na de update
Dacht zelf dat hij terug ging naar een ander kleurprofiel, heb jij ook een afwijkende ingesteld bij schermkalibratie? Heb het zelf op P3 staan.
Ik vind de batterijduur beter op de open beta dan op stable
Meer mensen last van als je een dual simkaart hebt en in de instellingen als netwerk alleen 4G wil en geen 5G dat je na het wisselen van simkaart data weer terug springt naar 5G?
Mijn "warp charge" werkt niet meer sinds 11.1.1.1.1.
Het logo is verdwenen tijdens het opladen en het opladen gaat ook een stuk langzamer.
30% naar 100% ongeveer 1,5 uur.
In het verleden kon ik hem nog even snel opladen voor ik naar het werk ging. Nu haal ik net de 50%.
Het logo is verdwenen tijdens het opladen en het opladen gaat ook een stuk langzamer.
30% naar 100% ongeveer 1,5 uur.
In het verleden kon ik hem nog even snel opladen voor ik naar het werk ging. Nu haal ik net de 50%.
bij mijn staat hij op sRGBKlippy schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 09:58:
[...]
Ja heb ik ook sinds 11. Best irritant vaak, afhankelijk van de app die je open hebt valt het meer of minder op.
Dacht zelf dat hij terug ging naar een ander kleurprofiel, heb jij ook een afwijkende ingesteld bij schermkalibratie? Heb het zelf op P3 staan.
De kleur verschillen komen volgens mij omdat de kleuren bij 60Hz en 90Hz niet exact hetzelfde zijn. Ik heb het ook als je het scherm even niet aanraakt waardoor die naar 60Hz gaat, als je het scherm vervolgens weer aanraakt zie je de kleuren iets veranderen omdat die naar 90Hz gaat. In de instellingen kan je instellen dat die altijd 60Hz moet blijven gebruiken en heb je de verspringen van de kleuren niet meer. En mij is het ook opgevallen dat het bij de ene app meer opvalt dan bij de andere.
[ Voor 9% gewijzigd door FLA NL op 16-03-2021 21:00 ]
Met brightness op zo'n 50 procent in bijv. de oneplus forum app met witte achtergrond, dus niet in nachtmode, kan ik het reproduceren en als ik vervolgens alleen 60Hz gebruik heb ik het verspringen niet. Het verspringen is ook nauwelijks zichtbaar maar kan irritant worden als je erop gaat letten. Ik denk dat ik het dan over iets anders heb dan jullie.
Je heb ook nog die avond mode, die knop met dat maantje (visie comfort) in je statusbalk, die maakt je scherm wat roder als blauwlicht filter..... die lijkt niet te werken in het lockscreen maar wel als je unlocked waardoor op dat moment je scherm wat geler/roder wordt. Volgens mij werkte dat in vorige versies ook in het lockscreen waardoor je die overgang niet zag.
Ik haal vanmiddag een Oneplus Nord op via marktplaats, die draait nog op Android 10. Is het handig al te updaten of is die hotfix ook nog iet ideaal dus beter om nog even te wachten?
Inmiddels werkt het weer. Paar kabel los gehaald en toen kwam het logo weer naar boven.Klippy schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 16:10:
@Beta Als de vraag is of meer mensen daar last van hebben: Ik gebruik warp zelden, maar net even getest en het logo staat er gewoon en hij gaat hard vooruit, dus lijkt normaal te werken.
Ik zit op Android 11 (OTA update gekregen recentelijk) maar heb die hotfix nog niet OTA ontvangen.René90 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 07:31:
Ik haal vanmiddag een Oneplus Nord op via marktplaats, die draait nog op Android 10. Is het handig al te updaten of is die hotfix ook nog iet ideaal dus beter om nog even te wachten?
Ikzelf heb geen rare dingen gezien overigens, sinds de update van Android 10 naar Android 11.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden & Prijzen: [OnePlus Nord] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus Nord] Accessoires
- Vragen/opmerkingen m.b.t Oxygen updater: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden & Prijzen: [OnePlus Nord] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus Nord] Accessoires
- Vragen/opmerkingen m.b.t Oxygen updater: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie