Ik installeer gewoon de updates zoals via de Play Store aangeboden, zie geen reden tot afwijkingen daarop tenzij er problemen zijn waar ik tegenaanloop en dat voor troubleshooting nodig zou zijn.Vincent91 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 12:34:
[...]
Ik kreeg een play system update aangeboden maar zit nog steeds op van oktober
Is die van december nog niet beschikbaar?
Ik vind de open beta behoorlijk stabiel
Ook AOD is een leuke toevoeging
chrome is stabieler en laad veel sneller
Als android 11 gereleased is kan je dan bij open beta blijven ?
Ook AOD is een leuke toevoeging
chrome is stabieler en laad veel sneller
Alleen zolang het beta programma loopt, meestal stopt dat na een tijdje, maar op de 8 serie loopt dat nog.Vincent91 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 15:43:
Versie 10.5.10 is net bij mij naar binnen gerold.
ik heb contact gehad met oneplus support en ze zeiden dat de open beta blijft draaien na oxygenos11 releaseswhnld schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 16:30:
[...]
Alleen zolang het beta programma loopt, meestal stopt dat na een tijdje, maar op de 8 serie loopt dat nog.
er zijn ook meerdere oneplus modellen die beta's hebben(5,5T,6,..)
ik heb wat meer info over gevonden over de beta's
https://forums.oneplus.co...program-explained.469761/
Netjes van OP!Vincent91 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:19:
[...]
ik heb contact gehad met oneplus support en ze zeiden dat de open beta blijft draaien na oxygenos11 release
En ben je er ook uit hoe je naar de EU versie terug kunt komen?
zojuist antwoord gekregen en het is niet mogelijk tenzij msm ? tool en factory reset maar dat wil ik nietswhnld schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:47:
[...]
Netjes van OP!
En ben je er ook uit hoe je naar de EU versie terug kunt komen?
ik ga het zo houden,ik heb nog een problemen ondervonden
Als ik het goed begrijp krijg je dan ook de updates binnen maar dan een versie eerder dan stabiel.Vincent91 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:19:
[...]
ik heb contact gehad met oneplus support en ze zeiden dat de open beta blijft draaien na oxygenos11 release
Gewoon OTA?
Dit is wat er gebeurt:satshow schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 16:34:
[...]
Als ik het goed begrijp krijg je dan ook de updates binnen maar dan een versie eerder dan stabiel.
Gewoon OTA?
- Open Bèta loopt door, en daarnaast blijven er "stable" updates komen voor OxygenOS 11. Je kan dus terug of op de OB blijven.
- Er worden roll-back packages gefaciliteerd zodat je (natuurlijk met een data-wipe) terug kan gaan naar stable, als de Open Bèta eindigt (na 1,5 - 2 jaar of zo)
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Af en toe een data-wipe kan ook geen kwaad lijkt me.
Even over nadenken of ik naar de open bèta en deze als dagelijkse versie gebruik. Moet wel een beetje stabiel zijn.
Even over nadenken of ik naar de open bèta en deze als dagelijkse versie gebruik. Moet wel een beetje stabiel zijn.
Tot nu toe heb ik geen problemen met de open bèta.satshow schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 18:55:
Af en toe een data-wipe kan ook geen kwaad lijkt me.
Met of zonder data-wipe?swhnld schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 19:31:
[...]
Tot nu toe heb ik geen problemen met de open bèta.
Bij mij loopt hij, zonder wipe, als een trein.
3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.
Dan ga ik dat ook doen. Eerst kijken hoe ik de back-up op mijn computer krijg.
Of zetten jullie deze in de cloud?
Ik heb gewoon een backup naar Google gedraaid en mijn foto's naar mijn nas gezet. Leek mij meer dan genoeg.satshow schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 20:32:
Dan ga ik dat ook doen. Eerst kijken hoe ik de back-up op mijn computer krijg.
3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.
Ik heb zojuist de stap gedaan. Zie nu ineens het icoontje Volte in de statusbalk.
Dat had ik voorheen niet, waar kan ik dat vinden in de instellingen?
Sim en Netwerksatshow schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 21:29:
Ik heb zojuist de stap gedaan. Zie nu ineens het icoontje Volte in de statusbalk.
Vaste locatie, vast netwerk.
Wifi en netwerk instellingen, en dan naar de sim kaarten.satshow schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 21:29:
Ik maak nog wel eens een screenscot, normaal gesproken gebruik ik deze via de aan en uit knop.
Hij stond onder het uitzetten van de telefoon. Echter daar staat deze nu niet meer. Iemand gevonden waar deze nu staat onder Android 11.
Hij stond onder het uitzetten van de telefoon. Echter daar staat deze nu niet meer. Iemand gevonden waar deze nu staat onder Android 11.
Uitleg voor het maken van een screenshot in Android 11: https://www.androidcentra...screen.%20If...%20More%20
https://www.guidingtech.com/take-screenshot-on-android-11/ (meerdere opties)
https://www.guidingtech.com/take-screenshot-on-android-11/ (meerdere opties)
[ Voor 13% gewijzigd door ronaldinho op 09-01-2021 08:46 ]
Dat heb ik geprobeerd, op de 1 of andere manier wil het niet lukken.
Op de 1 of andere manier wil het back-uppen van WhatsApp niet lukken. Deze blijft hangen op 99%. Doe ik het handmatig dan verandert de bestand grootte.
Iemand een idee hoe dit opgelost te krijgen?
Op de 1 of andere manier wil het back-uppen van WhatsApp niet lukken. Deze blijft hangen op 99%. Doe ik het handmatig dan verandert de bestand grootte.
Iemand een idee hoe dit opgelost te krijgen?
Ik gebruik altijd volume down en uitknop gelijk indrukken. Werkt ook op 11 op mijn toestel.satshow schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 07:37:
Ik maak nog wel eens een screenscot, normaal gesproken gebruik ik deze via de aan en uit knop.
Whatsapp backup, is dat met of zonder media, en staat die media ook in een andere backup met je foto's? Of gelockt door een andere applicatie?
[ Voor 14% gewijzigd door swhnld op 09-01-2021 09:26 ]
Dat is de back-up naar Google drive zonder video. Dat werkt onder Android 10 iedere dag.
Ik heb WhatsApp verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Zit eraan te denken om een factory reset te doen.
Kan ik de back-up van Android 10 gewoon terugzetten? Of best alles opnieuw te installeren?
Ik heb WhatsApp verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Zit eraan te denken om een factory reset te doen.
Kan ik de back-up van Android 10 gewoon terugzetten? Of best alles opnieuw te installeren?
[ Voor 53% gewijzigd door satshow op 09-01-2021 12:19 ]
ik ben op dit moment een google play system aan het downloaden
ik krijg 2 meldingen zowel van de playstore als het systeem terwijl de donwload bezig is
edit ; het is de play system update van december
ik krijg 2 meldingen zowel van de playstore als het systeem terwijl de donwload bezig is
edit ; het is de play system update van december
Best is alles opnieuw installeren en geen backup terugzetten.satshow schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 09:31:
Dat is de back-up naar Google drive zonder video. Dat werkt onder Android 10 iedere dag.
Overigens loopt mijn Whatsapp backup ook stuk. Weet nog niet of er een link is met de beta, of iets anders.
Nadat ik whatsapp had verwijderd, kon ik de backup weer terugladen. Alle berichten zijn verloren die zijn binnengekomen sinds ik omgegaan ben na android 11.
Ik ga aan de slag met wat screenscot maken zodat ik ongeveer weet hoe ik alles heb ingesteld nu.
Ik ga aan de slag met wat screenscot maken zodat ik ongeveer weet hoe ik alles heb ingesteld nu.
Zou je wat screenshots willen delen met ons
Of is 11 niet een groot grafisch verschil?
Ok, ik heb in de telefoon de media en de backup folder verwijderd in de Whatsapp folder. Hierna liep de backup weer gewoon.
Ik had ook een parallel Whatsapp voor de 2de sim, die had geen probleem.
Even bug reports naar OP submitten.
Zal ik straks doen, ben mijn toestel opnieuw aan het instellen.okkie001 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 15:21:
Zou je wat screenshots willen delen met ons
hoe moet je bug report doen ?swhnld schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 15:28:
Ok, ik heb in de telefoon de media en de backup folder verwijderd in de Whatsapp folder. Hierna liep de backup weer gewoon.
in de community of is er ook een andere manier ?
Ik ben tot nu toe zeer tevreden over Oxygen 11 beta. Eindelijk Android auto in m'n BMW (BMW support alleen wireless Android auto).
Heb tot nu toe één issue ontdekt: de nachtmodus van de camera werkt niet meer.
Ik heb 2 camera apps, de originele lijkt het wel te doen maar de foto is vervolgens nergens terug te vinden. En de Google camera crasht meteen als je de nachtmodus selecteert.
Heb tot nu toe één issue ontdekt: de nachtmodus van de camera werkt niet meer.
Ik heb 2 camera apps, de originele lijkt het wel te doen maar de foto is vervolgens nergens terug te vinden. En de Google camera crasht meteen als je de nachtmodus selecteert.
My feedback optie in de community app onder je profiel. Ik heb al ontvangstbevestiging ontvangen en bedankje voor het melden.Vincent91 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 17:32:
[...]
hoe moet je bug report doen ?
in de community of is er ook een andere manier ?
ik twijfel tussen een Nord en S20 -4G; ongeveer 100 euro duurder, hoe slecht is de speaker bij de Nord? Voldoende voor even radio en Google navigatie, rest zet ik toch op bluetooth speakers.
Ik vind hem voor simpele dingetjes zoals navigatie of even een filmpje ergens prima. Het is geen hifi, maar voor een telefoon goed zat.smeijers schreef op zondag 10 januari 2021 @ 11:53:
ik twijfel tussen een Nord en S20 -4G; ongeveer 100 euro duurder, hoe slecht is de speaker bij de Nord? Voldoende voor even radio en Google navigatie, rest zet ik toch op bluetooth speakers.
Er is tot en met vandaag een 100 Euro korting actie bij Samsung, dus dan is het prijsverschil een stuk minder.smeijers schreef op zondag 10 januari 2021 @ 11:53:
Toevallig in het aankoop en advies forum soortgelijke vraag:
OnePlus Nord of Samsung Galaxy S20 FE 4G
Kun je inmiddels de apps in de drawer in een map zetten of ben ik nog steeds verplicht een andere launcher te nemen? Ik kom van een Samsung S10e af en daar kon t wel bij. Enige minpunt wat ik tot nu toe na 3 weken gebruik heb ontdekt btw.
Ik heb toch de knoop doorgehakt : de S20FE inclusief 100 euro cashback t.m. vandaag: thnx.swhnld schreef op zondag 10 januari 2021 @ 14:11:
[...]
Er is tot en met vandaag een 100 Euro korting actie bij Samsung, dus dan is het prijsverschil een stuk minder.
Toevallig in het aankoop en advies forum soortgelijke vraag:
OnePlus Nord of Samsung Galaxy S20 FE 4G
Ben nu in Eindhoven, zie 5G nu bij de data staan in de statusbalk.
Ff een vraagje
Wanneer zou de 2de Beta beschikbaar komen?
Dat weten we niet precies. We zijn OnePlus nietVincent91 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 12:21:
Ff een vraagje
ik lees verschillende berichten op het internetAnonymoussaurus schreef op maandag 11 januari 2021 @ 13:06:
[...]
Dat weten we niet precies. We zijn OnePlus niet. Ongeveer 1 bèta in de maand, dus ergens volgende maand.
ze gaan minder open beta's doen maar ze gaan wel het updatebeleid verlengen naar 4 jaar of zijn dit enkel geruchten ?
[ Voor 33% gewijzigd door Vincent91 op 11-01-2021 13:39 ]
1 keer per maand is een feit en is sinds kort zo. 4 jaar is een gerucht.Vincent91 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 13:11:
[...]
ik lees verschillende berichten op het internet
ze gaan minder open beta's doen maar ze gaan wel het updatebeleid verlengen naar 4 jaar of zijn dit enkel geruchten ?
Open Beta (Community Builds)Anonymoussaurus schreef op maandag 11 januari 2021 @ 13:56:
[...]
1 keer per maand is een feit en is sinds kort zo. 4 jaar is een gerucht.
(~2 updates per month)
Anyone can try these builds (including you). Once a new feature or change passes initial quality tests in Closed Beta, they’ll be added to Open Beta. The software here is much more stable and less likely to include major bugs, but still not quite ready for final release. To make a long story short, Open Beta is the second, semi-public step for feedback and bug testing, ensuring that only the best code makes it to official release.
Nee, je kijkt naar een oude. Dit is de nieuwe.Vincent91 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 14:02:
[...]
Open Beta (Community Builds)
(~2 updates per month)
Anyone can try these builds (including you). Once a new feature or change passes initial quality tests in Closed Beta, they’ll be added to Open Beta. The software here is much more stable and less likely to include major bugs, but still not quite ready for final release. To make a long story short, Open Beta is the second, semi-public step for feedback and bug testing, ensuring that only the best code makes it to official release.
Fours years of OxygenOS Beta Program: Past, present and future
hoop dat de definitieve versie snel komt (dan zitten er namelijk weinig bugs in de beta).
en dat ze dan het probleem van meldingen die niet binnen komen hebben opgelost. sta nu op het punt om een andere telefoon te gaan halen....ppppffff
en dat ze dan het probleem van meldingen die niet binnen komen hebben opgelost. sta nu op het punt om een andere telefoon te gaan halen....ppppffff
Is er een fix voor de Bluetooth problemen bij de Nord? Is er een instelling die ik kan proberen? Ik heb de Galaxy Buds, maar krijg alleen een stabiele verbinding als ik de telefoon bij mijn oren houd. Zodra de telefoon verder dan 30cm van de buds komt, begint de verbinding weg te vallen. Heel frustrerend! De buds werkten prima op een Samsung S8. Software is helemaal up to date.
Ik heb je post even naar het juiste topic verplaatst
Ik heb je post even naar het juiste topic verplaatst
[ Voor 8% gewijzigd door janvanduschoten op 12-01-2021 09:42 ]
Welke versie van de OxygenOS software draait jou telefoon op? Dat vind je in instellingen, systeem, controleer firmware updates.PhoneTech schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 09:37:
Is er een fix voor de Bluetooth problemen bij de Nord? Is er een instelling die ik kan proberen? Ik heb de Galaxy Buds, maar krijg alleen een stabiele verbinding als ik de telefoon bij mijn oren houd. Zodra de telefoon verder dan 30cm van de buds komt, begint de verbinding weg te vallen. Heel frustrerend! De buds werkten prima op een Samsung S8. Software is helemaal up to date.
[mbr]Ik heb je post even naar het juiste topic verplaatst[/]
Ik krijg regelmatig meldingen dat mijn apps een hoog batterij verbruik hebben sinds upgrade naar Android 11
Is dit normaal of een bug ?
Dit is normaal, je telefoon wil van jou weten of die de apps kan afsluiten om stroom te besparen, of niet.Vincent91 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 10:27:
Ik krijg regelmatig meldingen dat mijn apps een hoog batterij verbruik hebben sinds upgrade naar Android 11
10.5.10.AC01BA, Systeem update geeft aan dat hij up to date isswhnld schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 09:53:
[...]
Welke versie van de OxygenOS software draait jou telefoon op? Dat vind je in instellingen, systeem, controleer firmware updates.
Correct, dit is de meest recente stabiele versie in productie.PhoneTech schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 12:19:
[...]
10.5.10.AC01BA, Systeem update geeft aan dat hij up to date is
Op het forum van Oneplus heb je deze suggestie al geprobeerd?
try: Settings > system > reset options > "reset wifi mobile & bluetooth" > restart
En anders zou je de open beta 1 van OxygenOS11 kunnen installeren via Oxygen Updater app of download bij Oneplus vandaan. Mijn ervaring met die versie is na de update werkt Whatsapp backup niet meer, dus als je dit doet, voor de upgrade een backup maken van Whatsapp, en na de upgrade Whatsapp van je telefoon halen en weer opnieuw er op zetten, en de backup terugzetten, dan werkt vervolgens de Whatsapp backup weer gewoon.
https://forums.oneplus.co...the-oneplus-nord.1373403/
ik zou graag 5G willen uit testenswhnld schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 10:45:
[...]
Dit is normaal, je telefoon wil van jou weten of die de apps kan afsluiten om stroom te besparen, of niet.
is dit al beschikbaar op beide sims ? er ging hiervoor een update uitkomen
Dit zou bij Android 11 beschikbaar komen dacht ik. Kunnen de beta-testers hier iets over zeggen?Vincent91 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:23:
[...]
ik zou graag 5G willen uit testen
Vincent91 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:23:
[...]
ik zou graag 5G willen uit testen
Ja, ik heb het beschikbaar voor beide simkaarten in OOS11 beta 1.Bliksem B schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:28:
[...]
Dit zou bij Android 11 beschikbaar komen dacht ik. Kunnen de beta-testers hier iets over zeggen?
[ Voor 26% gewijzigd door swhnld op 12-01-2021 13:32 ]
ik ben beta tester maar kan het nog niet uit testen helaas omdat 5G nog in voorbereiding is in belgieBliksem B schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:28:
[...]
Dit zou bij Android 11 beschikbaar komen dacht ik. Kunnen de beta-testers hier iets over zeggen?
er zijn wel aantal plaatsen maar heb geen zin om van sim te veranderen als ik onderweg ben
In het kader van Whatsapp: Het valt mij op dat video's versturen en een back-up maken niet werkt via wifi. Ik moet de wifi uitschakelen om te laten uploaden, wat onder Android 10 ook al zo was. Zijn er meer die hier last van hebben?
Nee, geen last van.Aziraphale schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:53:
In het kader van Whatsapp: Het valt mij op dat video's versturen en een back-up maken niet werkt via wifi. Ik moet de wifi uitschakelen om te laten uploaden, wat onder Android 10 ook al zo was. Zijn er meer die hier last van hebben?
Iemand die hier de android 11 Beta draait en mij kan vertellen of de whatsappjes weer in het Nederlands worden voor gelezen door android auto?
Op dit moment is het in het Engels en is er niks van te maken.
Op dit moment is het in het Engels en is er niks van te maken.
Ik merk dat de kwaliteit van de oortjes via Bluetooth beter is. Of dat met 5G te maken heeft weet ik niet.
5G en bluetooth is totaal iets anderssatshow schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 16:53:
Ik merk dat de kwaliteit van de oortjes via Bluetooth beter is. Of dat met 5G te maken heeft weet ik niet.
5G is internet verbinding ,bluetooth is om koptelefoons te verbinden onder andere ,...
Dat weet ik maar ik stream het via het data netwerk. In dit geval spotify.Vincent91 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 17:15:
[...]
5G en bluetooth is totaal iets anders
5G is internet verbinding ,bluetooth is om koptelefoons te verbinden onder andere ,...
Bij mij gaat de accu best snel leeg. Google play service staat bovenaan.
Ik heb de cache verwijderd. Iemand hier ook last van met de bèta van Android 11?
Ik heb de cache verwijderd. Iemand hier ook last van met de bèta van Android 11?
Cache verwijderen helpt niet. Data van Google Play Services wel. Moet je wel je smartwatch opnieuw koppelen, als je die hebt.satshow schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 16:35:
Bij mij gaat de accu best snel leeg. Google play service staat bovenaan.
Heeft iemand al ergens gelezen wanneer ze de definitieve versie van 11 verwachten?
Ik heb een smartwatch van fitbit in gebruik. Heb de telefoon rond 12 uur opgeladen, nu 72% in de accu en Google play services staat boven aan de lijst. Deze is 2 uur actief.Anonymoussaurus schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 17:21:
[...]
Cache verwijderen helpt niet. Data van Google Play Services wel. Moet je wel je smartwatch opnieuw koppelen, als je die hebt.
Als ik de data verwijder moet ik dan alle paswoorden ed instellen. Had een hoop moeite met digiD, heb een code aan moeten vragen namelijk.
Nee? Ik had het over data van de Google Play Services app verwijderen. Ik snap niet hoe dat met DigiD te maken heeft.satshow schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 19:29:
[...]
Ik heb een smartwatch van fitbit in gebruik. Heb de telefoon rond 12 uur opgeladen, nu 72% in de accu en Google play services staat boven aan de lijst. Deze is 2 uur actief.
Als ik de data verwijder moet ik dan alle paswoorden ed instellen. Had een hoop moeite met digiD, heb een code aan moeten vragen namelijk.
Ik had na de installatie veel moeite met koppelen met DigiD. Moet dat opnieuw naar het verwijderen van de app.Anonymoussaurus schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 20:41:
[...]
Nee? Ik had het over data van de Google Play Services app verwijderen. Ik snap niet hoe dat met DigiD te maken heeft.
Misschien kan ik beter eerst eens gaan zoeken welke app dat doet. Is er een app zonder root waarmee te zien is waarom Google Play Services zoveel verbruikt?
Als je in de instellingen gaat naar Apps en Meldingen, en dan Alle xxx apps weergeven, in die lijst op zoek naar Google Play-services, die openen, Opslag en cache, dan opslag wissen, telefoon herstarten.satshow schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 20:45:
[...]
Ik had na de installatie veel moeite met koppelen met DigiD. Moet dat opnieuw naar het verwijderen van de app.
Misschien kan ik beter eerst eens gaan zoeken welke app dat doet. Is er een app zonder root waarmee te zien is waarom Google Play Services zoveel verbruikt?
Vervolgens moest ik DigiD niet heractiveren. Wel een melding van Coronamelder, maar daar was ook storing vandaag.
DigiD gaf wel andere melding ivm versie update.
[ Voor 9% gewijzigd door swhnld op 13-01-2021 21:24 ]
Ik ga het morgen avond uitvoeren. Heb jij hier ook last van? Volgens mij zit jij ook op de open beta. Of ligt het aan mij?swhnld schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 21:16:
[...]
Als je in de instellingen gaat naar Apps en Meldingen, en dan Alle xxx apps weergeven, in die lijst op zoek naar Google Play-services, die openen, Opslag en cache, dan opslag wissen, telefoon herstarten.
Vervolgens moest ik DigiD niet heractiveren. Wel een melding van Coronamelder, maar daar was ook storing vandaag.
DigiD gaf wel andere melding ivm versie update.
Ik zit ook op de OpenBeta.satshow schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 21:32:
[...]
Ik ga het morgen avond uitvoeren. Heb jij hier ook last van? Volgens mij zit jij ook op de open beta. Of ligt het aan mij?
Had jij niet gewoon pech dat je de nieuwe DigiD versie kreeg, en gelijk de vraag om je via je paspoort extra te autenticeren?
Ja dat klopt, maar dat hoefde ik niet te doen. Normaal gesproken kun je de app in orde maken met de identiteitskaart achter het toestel te houden. Dat wilde bij mij niet lukken.
Dus toen maar een code via een brief aangevraagd.
Dus toen maar een code via een brief aangevraagd.
Ik heb de options gereset en zal eens kijken of het werkt. Ik ga geen beta installeren want geen zin in backups enzo. Ding moet gewoon werken. Tevens is Google ook echt belabberd op 4g. Hij geeft aan niet verbonden te zijn met internet, maar firefox werkt wel prima.swhnld schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:19:
[...]
Correct, dit is de meest recente stabiele versie in productie.
Op het forum van Oneplus heb je deze suggestie al geprobeerd?
try: Settings > system > reset options > "reset wifi mobile & bluetooth" > restart
En anders zou je de open beta 1 van OxygenOS11 kunnen installeren via Oxygen Updater app of download bij Oneplus vandaan. Mijn ervaring met die versie is na de update werkt Whatsapp backup niet meer, dus als je dit doet, voor de upgrade een backup maken van Whatsapp, en na de upgrade Whatsapp van je telefoon halen en weer opnieuw er op zetten, en de backup terugzetten, dan werkt vervolgens de Whatsapp backup weer gewoon.
https://forums.oneplus.co...the-oneplus-nord.1373403/
Ik zit momenteel op 5G maar de app speedtest zegt dat ik op 3G zit
Is dit normaal
Is dit normaal
Even een update omtrent bovenstaande voor de OnePlus Nord (post komt van mij uit de /r/oneplus Discord):Anonymoussaurus schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 20:47:Nieuwtje omtrent het unbricken van je OnePlus Nord
Wat is een Unbrick Tool en wat heb ik er aan?
Unbrick Tools worden gebruikt door OnePlus-support om je toestel weer aan de praat te krijgen als hij niet meer wilt opstarten of bootlooped. Als jij (of OxygenOS zelf) zichzelf verkloot heeft, kan je door middel van deze tool je telefoon dus weer aan de praat krijgen! Normaal moet je dus je telefoon opsturen naar OnePlus, die exact hetzelfde doen, maar wat geld kost (en tijd). Nu dus niet, aangezien je dit eenvoudig zelf kan doen met de door de OnePlus gebruikte tools. De tool flashed alle firmware inclusief partities en OxygenOS weer op je device. Deze tools worden ook in de OnePlus-fabriek gebruikt. Let er dus wel op dat dit alle data wiped! Ook wordt de bootloader weer gelocked.
Verschillende Unbrick Tools
Ik zal altijd nieuwe Unbrick Tools blijven publiceren waardoor je altijd de nieuwste versie van OxygenOS op je device kan flashen. Jullie (EU-gebruikers) kunnen alleen de EU-versie gebruiken zonder risico. De India of International versie zal werken, maar loop je het risico je vingerprintscanner kapot te maken. Maak daarom, als je de IN/INT versie wil flashen, een back-up van je /persist partitie.
Allemaal heel leuk en aardig, maar waar kan ik die nou downloaden?
![]()
Nou, hier: https://onepluscommunityserver.com
Hi @everyone, you may have noticed (if you're a visitor of anonymouswp.stackstorage.com) that OneNormalUsername and I haven't added new MSM tools recently. One of the reasons for this is because my Stack was for 60% filled (out of 1TB) with OnePlus tools. I use this for private files as well, but as I was on 98% of my limit, I wouldn't be able to store personal files anymore. Another reason is that Stack became a paid plan (1TB was free).
What now? Who else will provide a fast server where I can download MSM tools etc?
I'm happy to say that @Votton was so kind to provide us a (virtual) server with plenty of storage. That's why me and @OneNormalUsername recently setup a webserver, so that we can continue to provide you the newest OnePlus-related tools (and MSM tools of course).
What does this mean for me?
- Blazing fast downloads: no more download caps from my Stack, which was 5MB/s. AFH usually had faster downloads, but was dropping in speed, or sometimes just stopped. Theoretical speeds of this server are 1000/1000mb/s (125/125MB/s)
- Content is all served in English: you don't have to browse my cloud in Dutch anymore.
- No password-protection anymore: not having to hassle with inputting password.
- No cookies present: because there's no benefit in storing cookies and because we value privacy, we made sure there are no cookies needing to be stored.
- MSM tools will be added faster: because we can fully utilise our upload speeds and because OneNormalUsername doesn't have to wait for me to move MSM tools out of the queue.
- First and last MSM tool per Android version: as it's very unlikely that a user wants an intermediate version of OxygenOS, we decided to only upload the first and last version of every MSM tool per Android version. This also saves us storage.
Fine, where can I access the website?
You can access the website by this link: https://onepluscommunityserver.com/.
Ik weet niet of het door app updates komt of door de meeste recente telefoon update maar de batterijduur is met grote sprongen vooruit gegaan. 👍🏻🙂
Volgens mij komt de Google play services door mijn gebruik van bluetooth door de week, gebruik het om muziek af streamen via mijn oortjes.
Heb dan ook mijn data aan. Op dat moment zie ik de accu snel verminderen.
Nu heb ik de hele dag geen gebruik gemaakt hiervan heb ik geen last van een snel leeg lopende accu.
Dit deed ik ook onder Android 10 en toen had ik er niet zoveel last van.
Heb dan ook mijn data aan. Op dat moment zie ik de accu snel verminderen.
Nu heb ik de hele dag geen gebruik gemaakt hiervan heb ik geen last van een snel leeg lopende accu.
Dit deed ik ook onder Android 10 en toen had ik er niet zoveel last van.
Ik heb zoiets raars en ik kom er niet uit via Google.
Ik heb een mobiel nummer dat ik wil verwijderen bij een contact, dus ik heb bij het contact op het pennetje onderin gedrukt om te wijzigen en daarna achter het mobiele nummer 'x' gedaan zodat hij weg is. Dit werkt al jaren zo bij Android (of eerder was het een rood min-symbool volgens mij). Hij staat er ook niet meer bij in die lijst (zelfs als ik overige velden weergeven doe).
Toch staat het mobiele nummer er nu nog in onder 'overige' en ik krijg het niet weg. Iemand ideëen?
Ik heb een mobiel nummer dat ik wil verwijderen bij een contact, dus ik heb bij het contact op het pennetje onderin gedrukt om te wijzigen en daarna achter het mobiele nummer 'x' gedaan zodat hij weg is. Dit werkt al jaren zo bij Android (of eerder was het een rood min-symbool volgens mij). Hij staat er ook niet meer bij in die lijst (zelfs als ik overige velden weergeven doe).
Toch staat het mobiele nummer er nu nog in onder 'overige' en ik krijg het niet weg. Iemand ideëen?
Synchroniseer je je contacten met je Gmail of Hotmail of een andere dienst? Zo ja, wat zie je daar als je kijkt?Kyhfin schreef op maandag 18 januari 2021 @ 14:38:
Ik heb zoiets raars en ik kom er niet uit via Google.
Ik heb iets waar ik in het verleden met een ander merk telefoon ook al eens last van gehad heb.
En dat is dat Facebook alle link wil open in zijn eigen browser.
Normaal kon je iets aan zetten als links open in externe browser maar kan het nu niet vinden
En dat is dat Facebook alle link wil open in zijn eigen browser.
Normaal kon je iets aan zetten als links open in externe browser maar kan het nu niet vinden
Ja, met Gmail en daar stond het nummer ook niet meer en het contact komt ook niet vaker voor. Ik heb ook belgeschiedenis leeg gemaakt (ook al zou ik verwachten dat dat niet uit maakt)swhnld schreef op maandag 18 januari 2021 @ 21:15:
[...]
Synchroniseer je je contacten met je Gmail of Hotmail of een andere dienst? Zo ja, wat zie je daar als je kijkt?
Goedemorgen,
Vraagje ik twijfel tussen de Oneplus Nord en de Google Pixel 4a bij verlenging van mijn abonnement. Het enige waar ik over twijfel is de camera kwaliteit de 4a komt hierbij een stuk beter uit de reviews vind ik zijn er hier mensen die de Oneplus Nord gebruiken icm googles GCAM? Ik verwacht niet dat de gcam ervoor zorgt dat het kwalitatief gelijk is met de Pixel 4a maar hoop wel dat hij qua foto kwaliteit dan wat meer in de buurt komt dit zou voor mij de keus voor de Nord bevestigen
Vraagje ik twijfel tussen de Oneplus Nord en de Google Pixel 4a bij verlenging van mijn abonnement. Het enige waar ik over twijfel is de camera kwaliteit de 4a komt hierbij een stuk beter uit de reviews vind ik zijn er hier mensen die de Oneplus Nord gebruiken icm googles GCAM? Ik verwacht niet dat de gcam ervoor zorgt dat het kwalitatief gelijk is met de Pixel 4a maar hoop wel dat hij qua foto kwaliteit dan wat meer in de buurt komt dit zou voor mij de keus voor de Nord bevestigen
Op papier heeft de Nord de betere camera. Alleen de de software is beter.michaeltjeh1 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:02:
Goedemorgen,
Hierdoor kan een aangepaste versie van Gcam dus wonderen verrichten.
Voor de verschillen tov stock camera zie: YouTube: OnePlus Nord GCam camera test
Zelf heb ik ze beide in gebruik. De OnePlus camera software is zeer stabiel namelijk en consequent. De verschillen zijn soms verwaarloosbaar. Maar in sommige gevallen (HDR+, nightmode) maakt de Gcam echt betere foto's.
Heb je de S9 wel eens terug gezet naar fabrieks instellingen, oftewel een harde reset gedaan ? Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat de S9 een langzame telefoon is, ook niet vergeleken met een S10e.ymoona schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 12:33:
Ik ben ook aan het kijken voor een nieuwe telefoon (max 500). Ik kom van de S9 af (nu ruim 2 jaar oud) en mijn vrouw heeft een S10e. Als ik weer even op haar telefoon zit, valt het me pas op hoe langzaam de S9 geworden is.
[...]
just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied
Dat heb ik niet, ook omdat best veel werk is (password manager, 2factor apps etc)TTLCrazy schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 12:55:
[...]
Heb je de S9 wel eens terug gezet naar fabrieks instellingen, oftewel een harde reset gedaan ? Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat de S9 een langzame telefoon is, ook niet vergeleken met een S10e.
https://f1nerd.nl
Voor mij was de Nord een goede match komende van een Samsung Note 8, de S9 is net iets nieuwer.ymoona schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 12:33:
Is de Nord een goede match voor mij?
https://www.oneplus.com/nl heeft momenteel een count-down naar de "Verrassingen van de OnePlus Day Limited-bundel" enig idee wat dat zou kunnen zijn?
Je zou daarnaast nog naar de S20 FE kunnen kijken.
OnePlus Day limited bundel is soort uitverkoop, korting actie, elke woensdag. Meer informatie:
https://www.oneplus.com/nl/event/oneplus-day
Volgens android world heeft onplus nord beveiligingsupdate gekregen van januari
Maar volgens Oxygen updater ben ik up to date
Dat gaat over de roll-out die Google doet voor de Google Play Security patch.Vincent91 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 14:34:
@ymoona Voor max 500 kom je qua toestellen uit op een OnePlus Nord of Xiaomi Mi 10T Pro.
Beide voor en nadelen.
Ik ben van een Huawei P30 naar een OnePlus Nord overgestapt, mijn vrouw moest naar een ander toestel en wilde niet groter dan de P30. Een waardige vervanger vond ik in de OnePlus Nord.
Beide voor en nadelen.
Ik ben van een Huawei P30 naar een OnePlus Nord overgestapt, mijn vrouw moest naar een ander toestel en wilde niet groter dan de P30. Een waardige vervanger vond ik in de OnePlus Nord.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Ik heb juist gecheckt en nog steeds geen updateAnonymoussaurus schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 14:39:
[...]
Dat gaat over de roll-out die Google doet voor de Google Play Security patch.
En welke versie van de software verwijst Androidworld naar?Vincent91 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 14:34:
Op welke versie van de software? OxygenOS Productie 10 of Open Beta 11? En welke regio, India, Global of International? Dat zijn al 6 mogelijke combinaties.Vincent91 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:07:
[...]
Ik heb juist gecheckt en nog steeds geen update
Het helpt als je maar informatie geeft in je vragen, Android world die iets zegt, geef de link erbij. Jij die iets hebt, geef aan welke status jij je bevindt.
Ik sta op oxygenos11 beta1swhnld schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:58:
[...]
En welke versie van de software verwijst Androidworld naar?
[...]
Op welke versie van de software? OxygenOS Productie 10 of Open Beta 11? En welke regio, India, Global of International? Dat zijn al 6 mogelijke combinaties.
Het helpt als je maar informatie geeft in je vragen, Android world die iets zegt, geef de link erbij. Jij die iets hebt, geef aan welke status jij je bevindt.
Maar ik heb geen update binnen
En waar staat dat er voor OOS11 OB1 een beveiligingsupdate voor januari is?Vincent91 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:24:
[...]
Ik sta op oxygenos11 beta1
Maar ik heb geen update binnen
ze hadden zich vergist en het is de nord N10swhnld schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 17:18:
[...]
En waar staat dat er voor OOS11 OB1 een beveiligingsupdate voor januari is?
Mijn Google chrome freezed echt heel vaak als ik iets aan het typen ben of een pagina laad. Of ik kan door typen zoals nu het geval is bij Tweakers maar de tekst komt niet. Pas als ik dan even op de URL klik dan komt de tekst tevoorschijn. Hebben jullie dit ook?
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Ken ik, maar vind ik zelf niet heel vervelend.Oekol schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 21:42:
Mijn Google chrome freest echt heel vaak als ik iets aan het typen ben of een pagina laad. Of ik kan door typen zoals nu het geval is bij Tweakers maar de tekst komt niet. Pas als ik dan even op de URL klik dan komt de tekst tevoorschijn. Hebben jullie dit ook?
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Enig idee waar dit aan kan liggen? Zou de nieuwe Android dat kunnen verhelpen? Iemand hier de bèta draaien?Quad schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 21:45:
[...]
Ken ik, maar vind ik zelf niet heel vervelend.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Herken het probleem ook, maar ik heb er in Firefox geen last van.Oekol schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 21:52:
[...]
Enig idee waar dit aan kan liggen? Zou de nieuwe Android dat kunnen verhelpen? Iemand hier de bèta draaien?
Heb de beta, maar draai Edge browser, geen problemen daarmee.Oekol schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 21:52:
[...]
Enig idee waar dit aan kan liggen? Zou de nieuwe Android dat kunnen verhelpen? Iemand hier de bèta draaien?
Kreeg net een update. Google services volgens mij. Iemand enig idee wat dat aanpast?
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden & Prijzen: [OnePlus Nord] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus Nord] Accessoires
- Vragen/opmerkingen m.b.t Oxygen updater: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden & Prijzen: [OnePlus Nord] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus Nord] Accessoires
- Vragen/opmerkingen m.b.t Oxygen updater: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie