nieuws: Android 11-update komt pas later naar OnePlus 7 en 7T Hmm zal dit ook impact hebben op de release voor Android 11 voor de One Plus Nord?
Moet je natuurlijk Oneplus vragen, enige wat wij weten uit dit artikel en de post waar het op gebaseerd is: probleem op zich is specifiek voor de 855 en 855 plus processor, en in de Nord zit de 765, dus die zou geen last er van hoeven hebben.Bliksem B schreef op zondag 20 december 2020 @ 15:20:
nieuws: Android 11-update komt pas later naar OnePlus 7 en 7T Hmm zal dit ook impact hebben op de release voor Android 11 voor de One Plus Nord?
DXoMark camera review:
https://www.dxomark.com/o...w-the-oneplus-mid-ranger/
Hun conclusie, goed bij daglicht, minder goed in het donker. Prima voor een midrange toestel.
https://www.dxomark.com/o...w-the-oneplus-mid-ranger/
Hun conclusie, goed bij daglicht, minder goed in het donker. Prima voor een midrange toestel.
Ik vind dat hij beter wordt bij daglicht. Maar met minder licht blijft ie naar mijn mening erg ondermaats.satshow schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 20:05:
Zijn dat zaken die Gcam kan verbeteren?
Zeker, met de juiste instellingen, de camera module an sich is goed van de hoofd camera. De rest is sluitertijd en de beeldbewerking door de software.satshow schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 20:05:
Zijn dat zaken die Gcam kan verbeteren?
Maar ik ga er niet moeilijk om doen, voor mij voldoet dit prima.
Zie dat ze al bezig zijn met Gcam 8.1. Heb het geïnstalleerd op mijn telefoon. Komen best mooie foto's uit.
Yep. Voor de geïnteresseerden: https://www.celsoazevedo....e-camera/f/changelog1509/
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
iemand al een update binnen gekregen voor de nord ?
ik zit nog steeds op oktober security update
Ja, 10.5.10 nu beschikbaar. Ik had eigenlijk wel 11 nog verwacht in November en helemaal december. Tegenvallend wel van OnePlus.Vincent91 schreef op maandag 28 december 2020 @ 16:29:
Via oxygen Updater kun je hem nu binnen halen.Vincent91 schreef op maandag 28 december 2020 @ 16:29:
Ja, ik lees veel problemen met OxygenOS 11 op de 8 serie, dus dat houd tegen in de roll-out op de rest.Kyhfin schreef op maandag 28 december 2020 @ 16:51:
[...]
Ja, 10.5.10 nu beschikbaar. Ik had eigenlijk wel 11 nog verwacht in November en helemaal december. Tegenvallend wel van OnePlus.
Oneplus was ooit redelijk dicht bij stock, maar hebben steeds meer afstand genomen om een erg gepolijste versie te maken van Android, en dat bijt bij dit soort versie upgrades. Je zag al bij de Nord dat ze meer Google apps gingen gebruiken ipv hun eigen, dus ik denk dat ze dat ook inzien en nu langzaam terug gaan naar meer stock Android, maar dat brengt weer nieuwe uitdagingen ivm compatibiliteit met functies. Anders moet iedereen weer een fabrieksreset doen en wordt daar op gemopperd.
er is wel niet veel toegevoegd aan de updateswhnld schreef op maandag 28 december 2020 @ 17:16:
[...]
Via oxygen Updater kun je hem nu binnen halen.
[...]
Ja, ik lees veel problemen met OxygenOS 11 op de 8 serie, dus dat houd tegen in de roll-out op de rest.
Oneplus was ooit redelijk dicht bij stock, maar hebben steeds meer afstand genomen om een erg gepolijste versie te maken van Android, en dat bijt bij dit soort versie upgrades. Je zag al bij de Nord dat ze meer Google apps gingen gebruiken ipv hun eigen, dus ik denk dat ze dat ook inzien en nu langzaam terug gaan naar meer stock Android, maar dat brengt weer nieuwe uitdagingen ivm compatibiliteit met functies. Anders moet iedereen weer een fabrieksreset doen en wordt daar op gemopperd.

ik hoop dat oxygenos11 voor de nord eerder is dan de oneplus 7 serie
Reken daar maar niet op. Android 11 is sinds gisteren whitelisted in de Play Console voor de 7(T)-serie. En waarom de Nord eerder? Mijn 7 Pro is een high-end device. Zou even lekker zijn als een 400 euro toestel eerder een A11 upgrade krijgt.Vincent91 schreef op maandag 28 december 2020 @ 17:29:
[...]
er is wel niet veel toegevoegd aan de update![]()
ik hoop dat oxygenos11 voor de nord eerder is dan de oneplus 7 serie
zolang er bugs inzitten moet ik hem niet hebbenAnonymoussaurus schreef op maandag 28 december 2020 @ 17:30:
[...]
Reken daar maar niet op. Android 11 is sinds gisteren whitelisted in de Play Console voor de 7(T)-serie. En waarom de Nord eerder? Mijn 7 Pro is een high-end device. Zou even lekker zijn als een 400 euro toestel eerder een A11 upgrade krijgt.

ik vind een stabiele veel belangrijker
ik zie voor oxygenos 10.5.10 nog geen europese release ,enkel voor india
is het dan veilig om te updaten via oxygen updater ?
[ Voor 12% gewijzigd door Vincent91 op 28-12-2020 17:38 ]
Je kunt het ook andersom benaderen, waarom een verouderd model uit 2019 eerder dan een recent 202 model upgraden? Oneplus geeft in alle communicatie aan de Nord als gelijkwaardig te behandelen. Van de N10 en N100 geven ze juist aan dat niet te doen.Anonymoussaurus schreef op maandag 28 december 2020 @ 17:30:
[...]
Reken daar maar niet op. Android 11 is sinds gisteren whitelisted in de Play Console voor de 7(T)-serie. En waarom de Nord eerder? Mijn 7 Pro is een high-end device. Zou even lekker zijn als een 400 euro toestel eerder een A11 upgrade krijgt.
Maar ik deel je verwachting dat de 7 serie hem wel eens eerder kon krijgen dan de Nord. Vermoed overigens dat dat om een andere reden is, namelijk dat het dev team dat voor de Nord werkt nu nog te druk is met bugs oplossen voor N10 en N100, daarna OOS11 voor de Nord en dan voor de N10/N100, en daarna zien we wel weer wat er uit de koker komt van OP.
Voor wat ik lees is er niets schokkends gewijzigd, voornamelijk GMS (Google applicatie set) en beveiligingsupdate van december. En dat komt overeen met de maar 154 Mb grote update die je krijgt. Hiervoor had ik een Samsung telefoon en was 500-800 Mb per maand eerder regel dan uitzondering.Vincent91 schreef op maandag 28 december 2020 @ 17:35:
[...]
zolang er bugs inzitten moet ik hem niet hebben![]()
Ik heb hem zelf net geupdate en merk nog geen probleem, maar bij twijfel, wacht een week, dan ben je zeker of er issues uit komen.
Net geïnstalleerd en gewoon prima. Kan alleen nergens vinden wat de bugfixes zijn. Hoop dat die alle berichten nu gewoon doorlaat ook op wifi
Ja is veilig, maar op eigen risico. AnonymousWP werkt samen met een paar anderen developers aan de Oxygen Updater appVincent91 schreef op maandag 28 december 2020 @ 17:35:
[...]
[ Voor 14% gewijzigd door NeverSettle op 28-12-2020 19:12 ]
Is er een fix om Spotify te regelen vanuit je lockscreen? Op mijn vorige telefoon was dat standaard meen ik en kon ik nummers switchen. Nu kan ik deze optie helaas niet vinden op mijn Nord.
Ja, het is veilig. Zie hier: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie.Vincent91 schreef op maandag 28 december 2020 @ 17:35:
[...]
Alhoewel... ik moet wel zeggen dat de Nord al een tijdje langer whitelisted is in de Play Console. Die hebben ondertussen ook al een paar Closed Bèta's gehad, dus wellicht is de Nord wel eerder. De tijd zal het leren.swhnld schreef op maandag 28 december 2020 @ 17:48:
Maar ik deel je verwachting dat de 7 serie hem wel eens eerder kon krijgen dan de Nord. Vermoed overigens dat dat om een andere reden is, namelijk dat het dev team dat voor de Nord werkt nu nog te druk is met bugs oplossen voor N10 en N100, daarna OOS11 voor de Nord en dan voor de N10/N100, en daarna zien we wel weer wat er uit de koker komt van OP.
Het enige risico dat er aan verbonden is, is dat je een build installeert die niet stabiel is (wat door OnePlus komt), omdat je dan niet de geleidelijke roll-out volgt/afwacht.NeverSettle schreef op maandag 28 december 2020 @ 19:10:
[...]
Ja is veilig, maar op eigen risico. AnonymousWP werkt samen met een paar anderen developers aan de Oxygen Updater app
https://www.guidingtech.c...t-working-on-lock-screen/Blaauw87 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 00:37:
Is er een fix om Spotify te regelen vanuit je lockscreen? Op mijn vorige telefoon was dat standaard meen ik en kon ik nummers switchen. Nu kan ik deze optie helaas niet vinden op mijn Nord.
Is er iemand hier die de Nord gebruikt in combinatie met Youfone?
Op mijn vorige toestel werkte VoLTE naar behoren, maar ik heb dat op de Nord niet voor elkaar gekregen. VoWiFi lijkt wel te werken.
Klantenservice kan er niks aan doen zeggen ze..
Iemand ervaring hiermee?
Op mijn vorige toestel werkte VoLTE naar behoren, maar ik heb dat op de Nord niet voor elkaar gekregen. VoWiFi lijkt wel te werken.
Iemand ervaring hiermee?
Geen Youfone, maar wel KPN en T-Mobile.LogiZ5500 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 09:40:
Is er iemand hier die de Nord gebruikt in combinatie met Youfone?
Iemand ervaring hiermee?
T-Mobile werkt zowel VoLTE als VoWifi.
KPN werkt geen van beide.
Deze instellingen zijn dus provider afhankelijk. Dus of Youfone, of KPN zal de instellingen hiervoor moeten aanleveren, maar geen van beide is Oneplus dealer geloof ik, en dus staat dit laag op hun prioriteiten lijstje.
Die icoontjes kun je uitzetten.Quad schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:35:
Hier VoLTE bij T-Mobile, alleen er staat een onzinnig icoon bovenaan. Wat alleen weg gaat als je VoLTE uitzet.
Display > status bar > icon manager.
Nice! Nuttige toevoeging dit.GeertH schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:10:
[...]
Die icoontjes kun je uitzetten.
Display > status bar > icon manager.

Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
ik heb het gevoel dat de batterij van mijn nord verbeterd is na de laatste update
support van oneplus zegt dat ze oxygenos11 zo snel mogelijk willen beschikbaar stellen voor de nord(januari)
support van oneplus zegt dat ze oxygenos11 zo snel mogelijk willen beschikbaar stellen voor de nord(januari)
dat idee heb ik ook na deze update
Dat google.nl niet meteen werkt als je van een open pagina naar Google gaat
google discover: lijkt nu wel elke keer te vernieuwen als ik dat doe
Dat google.nl niet meteen werkt als je van een open pagina naar Google gaat
google discover: lijkt nu wel elke keer te vernieuwen als ik dat doe
[ Voor 5% gewijzigd door okkie001 op 31-12-2020 15:51 ]
Mis ik wat of? Ik heb mijn toestel ruim een maand in bezit maar nog geen nieuwe update gehad?okkie001 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 21:19:
Ik heb nog steeds ook na deze update
Oxygen Updater app gebruiken. Dan krijg je de update.Inhumanous schreef op donderdag 31 december 2020 @ 12:55:
[...]
Mis ik wat of? Ik heb mijn toestel ruim een maand in bezit maar nog geen nieuwe update gehad?
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Hier ook zeer zeker betere batterijprestaties. Zeker op het moment dat ik het toestel niet gebruik, slurpt 'ie stukken minder.Vincent91 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 12:27:
ik heb het gevoel dat de batterij van mijn nord verbeterd is na de laatste update
Ik heb net een update uitgevoerd in de play store IVM OnePlus launcher
De shelf heeft een mooie visuele update gekregen 🙌👌
De shelf heeft een mooie visuele update gekregen 🙌👌
OnePlus rolt updates gefaseerd per regio uit. Wie ongeduldig is, en risico op een extra bugje accepteert (die er anders door anderen ontdekt kan worden in normale uitrol proces), kan via de app Oxygen Updater sneller de update binnen halen. In het roze blok tekst onder dit topic staat een linkje naar het topic over de Oxygen Updater app.Inhumanous schreef op donderdag 31 december 2020 @ 12:55:
[...]
Mis ik wat of? Ik heb mijn toestel ruim een maand in bezit maar nog geen nieuwe update gehad?
Ik weet niet meer wie het zei, maar diegene heeft gelijk: OnePlus komt volgende met een Open Bèta voor de OnePlus Nord, gebaseerd op Android 11.
A notice about OxygenOS 11 for our previous devices
A notice about OxygenOS 11 for our previous devices
https://beebom.com/oneplu...en-beta-update-next-week/
https://forums.oneplus.co...previous-devices.1351579/
er is al meer nieuws omtrent oxygenos11 voor de nord
SpuitelfVincent91 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 14:38:
https://beebom.com/oneplu...en-beta-update-next-week/
@Anonymoussaurus wat is de impact als je naar de open bèta gaat via Oxygen Updater, en later weer naar stabiel? Enige fabriek instellingen resets te verwachten?
Ik heb de Nord nu een aantal dagen als vervanger van de Oneplus 6.
Belangrijkste tegenvaller: de vingerafdruk scanner.
Waarom moet je eerst op de aan/uit knop drukken, voordat de vinger gescand wordt?
Als ik het toestel oppak, verschijnt onderin het scherm wel het vingerafdruk icoon, maar pas als ik de knop indruk, scant 'ie.
Waarom zit dat ding dan niet achterop, zoals op de 6. Is veel toegankelijker en sneller. Of is er een v instelling waardoor dat ding ook scant, zover knop indrukken?
Waarom moet je eerst op de aan/uit knop drukken, voordat de vinger gescand wordt?
Als ik het toestel oppak, verschijnt onderin het scherm wel het vingerafdruk icoon, maar pas als ik de knop indruk, scant 'ie.
Waarom zit dat ding dan niet achterop, zoals op de 6. Is veel toegankelijker en sneller. Of is er een v instelling waardoor dat ding ook scant, zover knop indrukken?
Dat is wel bijzonder. Bij mij scant hij gewoon altijd als hij in beeld is.PSVSupp1913 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 16:08:
3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.
Kijk even of je scherm aangaat als jij je telefoon kantelt/oppakt, volgens mij is dit een optie. Dubbel tap is ook een optie om je scherm te activeren.PSVSupp1913 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 16:08:
hoe kan ik hieraan meedoen ? of word het afgeraden om mee te doen ?swhnld schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 15:56:
@Anonymoussaurus wat is de impact als je naar de open bèta gaat via Oxygen Updater, en later weer naar stabiel? Enige fabriek instellingen resets te verwachten?
Open bèta is voor iedereen toegankelijk, maar let op, het kan allerlei bugs bevatten dus nooit meedoen als je afhankelijk bent van het toestel. Ergste geval brick je de telefoon.Vincent91 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 17:28:
[...]
hoe kan ik hieraan meedoen ? of word het afgeraden om mee te doen ?
Wanneer je mee kunt doen hangt af van wanneer deze open bèta beschikbaar komt.
Kun je de risico's niet overzien, of heb je geen alternatieve telefoon, wacht de stabiele release af. Op de OnePlus 8 serie waren er best veel bugs in de open bèta, dus ik verwacht ook problemen op de Nord in de beta test, en mogelijk zelfs in de eerste stabiele releases.
Stable naar Open Bèta = geen wipeswhnld schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 15:56:
Open Bèta naar stable = wipe
Thanks, door het activeren van dubbel-tap, werkt het nu wel direct! Ook het dubbel tikken zelf is wel handig.Blaauw87 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 16:30:
[...]
Kijk even of je scherm aangaat als jij je telefoon kantelt/oppakt, volgens mij is dit een optie. Dubbel tap is ook een optie om je scherm te activeren.
OnePlus heeft de eerste Android 11-gebaseerde Open Bèta uitgebracht: OxygenOS Open Beta 1 for the OnePlus Nord
Changelog
SystemAmbient Display
- Update to Android 11 version
- Fresh new UI visual design brings you a more comfortable experience with various optimizations of details
- Optimize the stability of some third-party applications and improve user experience
Dark Mode
- Newly added Insight clock style, a joint creation with Parsons School of Design. It will change according to the phone usage data ( To set: Settings > Customization > Clock Style)
- Added Canvas feature that can automatically draw a wireframe picture based on a lock screen photo on your phone(Path:Settings-Customization-Wallpaper-Canvas-Choose photo preview and it can be generated automatically)
- Newly added 10 new clock styles ( To set: Settings > Customization > Clock Style)
Shelf
- Added the shortcut key for Dark Mode, pull down the quick setting to enable.
- Supporting automatically turn on feature & customize time range. path: Settings – Display – Dark Mode – Turn on automatically – Automatically enable from sunset to sunrise / Custom time range
Gallery
- Newly shelf interface design, the interface is clearer
- Added weather widget, animation effect smarter
- Supporting Story function, automatically form weekly videos with photos and video in storage
- Optimize the loading speed of the gallery, and the image preview is faster
ik ben deze nu aan het installeren via oxygenupdaterAnonymoussaurus schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:25:
OnePlus heeft de eerste Android 11-gebaseerde Open Bèta uitgebracht: OxygenOS Open Beta 1 for the OnePlus Nord
[...]
kan je bij open beta blijven ? en zijn er meer updates dan bij stable ?
Ja, 1 per maand. Zodra Open Bèta programma afgelopen is, kan je naar stable. Dat kost een data wipe.Vincent91 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:38:
[...]
ik ben deze nu aan het installeren via oxygenupdater
kan je bij open beta blijven ? en zijn er meer updates dan bij stable ?
de update is wel niet voor de europese versie ,maar voor de globaleAnonymoussaurus schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:39:
[...]
Ja, 1 per maand. Zodra Open Bèta programma afgelopen is, kan je naar stable. Dat kost een data wipe.
kan dit kwaad ? kan ik deze dan installeren ?
[ Voor 23% gewijzigd door Vincent91 op 05-01-2021 13:08 ]
Ik zou gewoon even geduld hebben. Duurt niet lang meer.Vincent91 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:42:
[...]
de update is wel niet voor de europese versie ,maar voor de globale
kan dit kwaad ? kan ik deze dan installeren ?
ik heb wel de globale gedownload ,hoe krijg ik deze weg ?Anonymoussaurus schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:19:
[...]
Ik zou gewoon even geduld hebben. Duurt niet lang meer.
De ZIP verwijderen uit downloads en niet installeren via Local UpgradeVincent91 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:21:
[...]
ik heb wel de globale gedownload ,hoe krijg ik deze weg ?
En ik zit hier nog braaf op 10.5.10 te wachten
16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT
10.5.10 komt gewoon OTA vanzelf en is stabiel, plus een Beta van 11 kan nog rustig een tijdje duren tot er een stabiele versie van 11 uit komt. Daarbij met 11 beta heb je groot risico op allerlei bugs, en je moet een data wipe doen als je van Beta terug naar Stabiel wil.
Overigens, ik doe altijd een data wipe na een Android of Windows OS upgrade, is een goede gewoonte die kleine grapjes voorkomt want er blijft altijd wel een instellingetje hangen ergens.
[ Voor 17% gewijzigd door swhnld op 05-01-2021 17:58 ]
Link naar het artikel op Tweakers dat 11 beta uit is:
nieuws: Open bèta van Android 11 is beschikbaar voor OnePlus Nord
nieuws: Open bèta van Android 11 is beschikbaar voor OnePlus Nord
wanneer zou de europese versie beschikbaar komen ?Anonymoussaurus schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:21:
[...]
De ZIP verwijderen uit downloads en niet installeren via Local Upgrade.
Yeah i know, heb ook geen haast anders had ik wel oxygen updater gedaan.swhnld schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:29:
[...]
10.5.10 komt gewoon OTA vanzelf en is stabiel, plus een Beta van 11 kan nog rustig een tijdje duren tot er een stabiele versie van 11 uit komt. Daarbij met 11 beta heb je groot risico op allerlei bugs, en je moet een data wipe doen als je van Beta terug naar Stabiel wil.
Mijn toestel is eigenlijk vrijwel probleemloos.
16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT
Binnen 2 dagen vermoed ik. Waarschijnlijk vandaag al. Gewoon even geduld hebben. Het herhalen van je vraag zorgt er niet voor dat ie sneller beschikbaar komtVincent91 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:33:
[...]
wanneer zou de europese versie beschikbaar komen ?
Lees ik nu goed dat als ik de oxygen 11 beta installeer(wachtend op de EU versie) dat ik dan zodra de niet Beta(officiële oxygen11 ) uitkomt en terug wil naar de officiële updates ik al mijn data, dus foto's appjes etc kwijt ben?
Sorry nieuwe OP gebruiker hier sinds een maand.
Als je je zorgen maakt over verlies van al je data en appjes, en dus niet iets hebt ingeregeld om die te kunnen herstellen, dan zou ik sowieso ver weg blijven van een open beta.
Ja, je hebt dan inderdaad een data wipe, dus als je geen backup maakt, ben je je data kwijt.Inhumanous schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:57:
Lees ik nu goed dat als ik de oxygen 11 beta installeer(wachtend op de EU versie) dat ik dan zodra de niet Beta(officiële oxygen11 ) uitkomt en terug wil naar de officiële updates ik al mijn data, dus foto's appjes etc kwijt ben?
Als je neit goed weet hoe dat moet, koppel je telefoon aan een PC met USB kabel, en je kunt alle foto's naar de PC kopieren, dan heb je een kopie. Apps zijn over het algemeen opnieuw in te stellen, of zoals Whatsapp die zijn eigen kopie kan maken naar Google drive.
Ik ben altijd wel van een beetje experimenteren (gooide altijd al vlot een custom rom op mijn telefoons) en word dus wel blij van het idee van een bèta. Maar ten aanzien van een backup draaien: Mijn foto's gaan via DSPhoto automatisch naar mijn nas, is dan verder de reguliere backup naar Google genoeg? Of kan ik dat beter nog iets anders aanpakken?
3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.
Ja, als je foto's veilig op je NAS staan, en je Whatsapp data naar je Google drive gaat, dan zit de rest grotendeels wel in een locatie buiten je telefoon, hooguit nog wat save games als je die hebt.Aziraphale schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 14:39:
Ik ben altijd wel van een beetje experimenteren (gooide altijd al vlot een custom rom op mijn telefoons) en word dus wel blij van het idee van een bèta. Maar ten aanzien van een backup draaien: Mijn foto's gaan via DSPhoto automatisch naar mijn nas, is dan verder de reguliere backup naar Google genoeg? Of kan ik dat beter nog iets anders aanpakken?
Ik doe altijd alleen de foto's automatisch backuppen, en de rest maak ik me geen zorgen om, staat of in de cloud, of vind ik niet belangrijk genoeg.
Heeft hier iemand ook last van het feit dat 'ok google' niet werkt om de assistent te activeren? Ja het schuifje staat aan?
Meh
Zijn er al mensen die de bèta geïnstalleerd hebben?
Hoop wel dat 11 het probleem van berichten binnenkomen oplost.
Nu nog steeds op wifi dat die niet altijd wat binnen krijgt. Dan zie ik wel het Whatsapp icoon als ik dubbel tab. Maar dan is hij aan het controleren op berichten. Dan wifi uit en de komen binnen.
Das echt frustrerend
Nu nog steeds op wifi dat die niet altijd wat binnen krijgt. Dan zie ik wel het Whatsapp icoon als ik dubbel tab. Maar dan is hij aan het controleren op berichten. Dan wifi uit en de komen binnen.
Das echt frustrerend
Werkt toch alleen op je startscherm en dus launcher?dano_nl schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 16:58:
Heeft hier iemand ook last van het feit dat 'ok google' niet werkt om de assistent te activeren? Ja het schuifje staat aan?
⏩ PVOutput☀️
Hm ik gebruik de nova launcher, zou dat het zijn?
Quad schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 21:47:
[...]
Werkt toch alleen op je startscherm en dus launcher?
Meh
Kan je eenvoudig testen door te switchen naar de default launcher.dano_nl schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 22:35:
Hm ik gebruik de nova launcher, zou dat het zijn?
[...]
Maar ik kan mij niet voorstellen dat Nova Launcher dit niet heeft.
⏩ PVOutput☀️
Blijkt dat Nova Launcher ook nog een aan en uit switch heeft voor ok google... Die stond uit, thanks!Quad schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 23:08:
[...]
Kan je eenvoudig testen door te switchen naar de default launcher.![]()
Maar ik kan mij niet voorstellen dat Nova Launcher dit niet heeft.
Meh
Kan ik de nieuwe messages app installeren op de beta ?
Gewoon proberen zodra je de beta geïnstalleerd hebt. Dat is juist de reden van een open beta, dat mensen dingen kunnen uitvinden. En werkt het niet, dan in de Oneplus community app feedback geven dat het niet werkt.Vincent91 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 12:08:
Kan ik de nieuwe messages app installeren op de beta ?
Overigens wacht ik de EU rom af voor ik upgrade naar de open beta.
Global rom voldoet niet aan de privacy wetgeving in Europa, dus als je het niet erg vind dat allerlei informatie van jou naar bedrijven in China of andere niet EU landen gaat, maakt het niet uit welke rom je hebt.... EU heeft alleen ooit bedacht dat bepaalde gegevens niet zomaar de EU mogen verlaten om ons als burgers meer controle er over te geven. Controle betekend ook dat je de data zelf weg mag geven.Vincent91 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 12:24:
@swhnld
Ik ben ook aan het wachten op de eu-rom
Waarschijnlijk komt hij vandaag ? Of morgen
als ik de globale rom installeer ,kan dit kwaad ?
enkel de globale en india rom zijn beschikbaarsatshow schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 21:16:
Zijn er al mensen die de bèta geïnstalleerd hebben?
ik wacht op de europese rom om te installeren
privacy bestaat al ffkes niet meerswhnld schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 13:18:
[...]
Global rom voldoet niet aan de privacy wetgeving in Europa, dus als je het niet erg vind dat allerlei informatie van jou naar bedrijven in China of andere niet EU landen gaat, maakt het niet uit welke rom je hebt.... EU heeft alleen ooit bedacht dat bepaalde gegevens niet zomaar de EU mogen verlaten om ons als burgers meer controle er over te geven. Controle betekend ook dat je de data zelf weg mag geven.
als je google/facebook gebruikt is er van privacy ook geen sprake dus maakt mij weinig uit eerlijk gezegd
die weten ook alles wat je doet dus..
edit
eergisteren had ik de globale rom gedownload en ik had hem terug verwijderd omdat ze zeiden dat de europese nog ging komen en afgeraden hadden maar blijkbaar is deze toch geinstalleerd na een heropstart
ik had hem nochtans verwijderd uit de downloads

kan ik de europese rom installeren nadat de globale geinstalleerd is ?
[ Voor 25% gewijzigd door Vincent91 op 06-01-2021 14:01 ]
Ja, zolang de Europese dezelfde versie of nieuwer is moet dat lukken via de local install optie. Staat ook in het Oxygen Updater topic ergens beschreven dacht ik.Vincent91 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 13:26:
[...]
privacy bestaat al ffkes niet meer
als je google/facebook gebruikt is er van privacy ook geen sprake dus maakt mij weinig uit eerlijk gezegd
die weten ook alles wat je doet dus..
edit
eergisteren had ik de globale rom gedownload en ik had hem terug verwijderd omdat ze zeiden dat de europese nog ging komen en afgeraden hadden maar blijkbaar is deze toch geinstalleerd na een heropstart
ik had hem nochtans verwijderd uit de downloads![]()
kan ik de europese rom installeren nadat de globale geinstalleerd is ?
Edit, kan inderdaad: https://piunikaweb.com/20...witch-to-eu-rom-firmware/
[ Voor 7% gewijzigd door swhnld op 06-01-2021 15:52 ]
Ik heb nu de globale geïnstalleerd op mijn Europese unit en voorlopig werkt alles vloeiend
Alleen het lettertype is wat groot ,ben aan het kijken om dit aan te passen
Als het mogelijk is en de Europese rom beschikbaar is ga ik overschakelen
Ze zeggen dat Oxygenos 11 veel lijkt op Samsung maar dat gevoel heb ik niet
Ik hoop dat er nog bèta's gaan komen de komende tijd
Alleen het lettertype is wat groot ,ben aan het kijken om dit aan te passen
Als het mogelijk is en de Europese rom beschikbaar is ga ik overschakelen
Ze zeggen dat Oxygenos 11 veel lijkt op Samsung maar dat gevoel heb ik niet
Ik hoop dat er nog bèta's gaan komen de komende tijd
Ben benieuwd of de open beta vanzelf geupdate word naar de stabiele versie en vandaar uit blijft updaten naar verdere versies.
Nee, open bèta naar stabiel vereist een fabriek reset van de telefoon, oftewel een full data wipe.satshow schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 20:35:
Ben benieuwd of de open beta vanzelf geupdate word naar de stabiele versie en vandaar uit blijft updaten naar verdere versies.
Wil je dat niet, geen open bèta installeren maar wachten op stabiele release.
Zouden we morgen de EU-rom kunnen ontvangen en installeren?
Ja de Europese beta is nu ook beschikbaar:Vincent91 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:29:
Zouden we morgen de EU-rom kunnen ontvangen en installeren?![]()
https://forums.oneplus.co...the-oneplus-nord.1373403/
Hoe kan ik deze installeren via Oxygen updater?swhnld schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 08:07:
[...]
Ja de Europese beta is nu ook beschikbaar:
https://forums.oneplus.co...the-oneplus-nord.1373403/
Oxygen updater zegt wel dat ik up to date ben
Die vraag heb ik ook gesteld in het Oxygen Updater topic, even afwachten wat antwoord is.Vincent91 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 08:39:
[...]
Hoe kan ik deze installeren via Oxygen updater?
Oxygen updater zegt wel dat ik up to date ben
Het kan ook handmatig als je het topic volgt op het OnePlus forum, je hoeft niet op Oxygen Updater te wachten.
Ik heb het net gedaan via het OP forum topic, en dat werkt, wel even het filmpje kijken in de eerste post onder de openingspost.
[ Voor 13% gewijzigd door swhnld op 07-01-2021 09:25 ]
Maareh wat ik hier gisteren las en me nog niet helemaal duidelijk is;
- Kan je NIET van een Beta upgraden naar de LATERE general release zonder te wipen?
Dat lijkt me vrij onlogisch, dan zit je op een gegeven moment 'vast' op de laatste beta release tot er weer beta's gaan komen van Oxygen 12 oid?
Ik snap dat als je problemen hebt en terug wil naar de VORIGE release dit een wipe tot gevolg heeft, of als je tussen regionale releases wil switchen (bv. van de global beta nu naar de EU beta) maar ik heb het dus over van huidige versie Oxygen 10 > Beta Oxygen 11 > general release Oxygen 11. Dat zou voor mij nl. wel een dealbreaker zijn, en ik denk voor velen.
- Kan je NIET van een Beta upgraden naar de LATERE general release zonder te wipen?
Dat lijkt me vrij onlogisch, dan zit je op een gegeven moment 'vast' op de laatste beta release tot er weer beta's gaan komen van Oxygen 12 oid?
Ik snap dat als je problemen hebt en terug wil naar de VORIGE release dit een wipe tot gevolg heeft, of als je tussen regionale releases wil switchen (bv. van de global beta nu naar de EU beta) maar ik heb het dus over van huidige versie Oxygen 10 > Beta Oxygen 11 > general release Oxygen 11. Dat zou voor mij nl. wel een dealbreaker zijn, en ik denk voor velen.
Heb je daar een bron van? Wat dat betekent dus eigenlijk gewoon dat de beta een doodlopende straat is en je uiteindelijk vast zit op de laatste versie van de beta en niet de uiteindelijke stabiele release krijgt, terwijl je die notabene zelf heb getest als het wareswhnld schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 21:10:
[...]
Nee, open bèta naar stabiel vereist een fabriek reset van de telefoon, oftewel een full data wipe.
Wil je dat niet, geen open bèta installeren maar wachten op stabiele release.
Ja, de website van Oneplus, forum topic waar je de beta kunt downloaden. Is ook logisch, want met een beta kun je ook troep overhouden die je na een volledige reset vervolgens kwijt bent.The_Admin schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:21:
[...]
Heb je daar een bron van? Wat dat betekent dus eigenlijk gewoon dat de beta een doodlopende straat is en je uiteindelijk vast zit op de laatste versie van de beta en niet de uiteindelijke stabiele release krijgt, terwijl je die notabene zelf heb getest als het ware
Oneplus 8 topic kun je het hier op het Tweakers forum nalezen.
Maar goed onthouden, beta testen is niet buiten spelen, als je gewoon een goed werkende telefoon wil, wacht op de stable release.
[ Voor 14% gewijzigd door swhnld op 07-01-2021 09:28 ]
Mjah ik geloof je hoor, al lees ik dit toch vooral als 'ik wil terug van de OBT van Oxygen11 naar de general release van 10'. Ik zou van Beta 11 naar general release 11 geen 'rollback' noemen nl.swhnld schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:24:
[...]
Ja, de website van Oneplus, forum topic waar je de beta kunt downloaden. Is ook logisch, want met een beta kun je ook troep overhouden die je na een volledige reset vervolgens kwijt bent.
OBT to MP rollback guide—via Local OTA update
Note: This downgrade method WILL ERASE all the contents of the phone, please be sure to backup first.
Eerste ervaring met 11 open beta 01, nog geen bugs, en 5G beschikbaar op beide sim kaarten (ik heb dual sim, op Android 10 was dan 4G het maximale wat aangezet kon worden met 2 sim kaarten in de telefoon).
Verder wat grafische veranderingen in kleurtjes en lettertypes.
Verder wat grafische veranderingen in kleurtjes en lettertypes.
De Europese rom is beschikbaar via Oxygen updater
Ik heb de globale , kan ik de Europese gewoon downloaden en installeren?
[ Voor 3% gewijzigd door Vincent91 op 07-01-2021 09:51 ]
Gewoon proberen, als het dezelfde versie of nieuwer is dan de globale moet het lukken. Wel volledige download doen, niet incrementeel, en advanced settings aanzetten. Als je meer vragen hebt over Oxygen Updater kun je die het beste in dat topic stellen, dat is er specifiek voor.Vincent91 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:51:
De Europese rom is beschikbaar via Oxygen updater
Het is helaas niet dezelfde versie dus het is niet mogelijkswhnld schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:04:
[...]
Gewoon proberen, als het dezelfde versie of nieuwer is dan de globale moet het lukken. Wel volledige download doen, niet incrementeel, en advanced settings aanzetten. Als je meer vragen hebt over Oxygen Updater kun je die het beste in dat topic stellen, dat is er specifiek voor.
Dan kun je waarschijnlijk nog terug gaan met het herstel pakket, fabrieksreset, en dan weer upgraden.Vincent91 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:10:
[...]
Het is helaas niet dezelfde versie dus het is niet mogelijk
OBT to MP rollback guide—via Local OTA update
Note: This downgrade method WILL ERASE all the contents of the phone, please be sure to backup first.
1. Download the latest ROM upgrade zip package from the specified server.
2. Copy the Rollback package to the phone storage.
3. Go to Settings -> System -> System Updates -> Click top right icon -> Local upgrade -> Click on the corresponding installation package -> upgrade -> System upgrade completed to 100%.
4. After the upgrade is complete, click Restart.
5. Update successful.
[quote]swhnld schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:00:
[...]
Dan kun je waarschijnlijk nog terug gaan met het herstel pakket, fabrieksreset, en dan weer upgraden.
Dan ben je al je gegevens kwijt?
[...]
Dan kun je waarschijnlijk nog terug gaan met het herstel pakket, fabrieksreset, en dan weer upgraden.
Ik heb hem geïnstalleerd en alles lijkt prima te draaien. Enige wat me opvalt is dat de dag/datum/tijd notatie op het lockscreen ineens in het Nederlands en in cijfers is. Iemand enig idee hoe ik dat aan kan passen? Ik vond het namelijk wel wat hebben dat de tijd geschreven was.
Ja, alles wat je niet tevoren veiliggesteld hebt wel, of je zet de backup terug, daar is een optie voor in Android, maken van backups naar je Google drive en die terughalen.Vincent91 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:03:
[quote]swhnld schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:00:
[...]
Let op voor Whatsapp moet je de backup in het programma zelf aanzetten.
Ik ga voorlopig bij de globale blijven omdat ik anders alles kwijt benswhnld schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 12:00:
[...]
Ja, alles wat je niet tevoren veiliggesteld hebt wel, of je zet de backup terug, daar is een optie voor in Android, maken van backups naar je Google drive en die terughalen.
Let op voor Whatsapp moet je de backup in het programma zelf aanzetten.
Het is enkel de privacy , voor de rest is er geen verschil?
Als beta 2 beschikbaar is kan ik dan enkel de globale installeren of kan ik dan overschakelen?
Ik weet het niet uit ervaring, gewoon proberen denk ik. Privacy is het enige wat ik begrepen heb, plus mogelijk andere bugs dan mensen op de EU rom, ergo, je zou op het Oneplus Community Forum je vragen moeten stellen, niet hier waar iedereen op de EU versie zit.Vincent91 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 12:06:
[...]
Ik ga voorlopig bij de globale blijven omdat ik anders alles kwijt ben
Het is enkel de privacy , voor de rest is er geen verschil?
Als beta 2 beschikbaar is kan ik dan enkel de globale installeren of kan ik dan overschakelen?
Hier de link naar dat forum:
https://forums.oneplus.com/forums/oneplus-nord/
Ik kreeg een play system update aangeboden maar zit nog steeds op van oktoberswhnld schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 12:16:
[...]
Ik weet het niet uit ervaring, gewoon proberen denk ik. Privacy is het enige wat ik begrepen heb, plus mogelijk andere bugs dan mensen op de EU rom, ergo, je zou op het Oneplus Community Forum je vragen moeten stellen, niet hier waar iedereen op de EU versie zit.
Hier de link naar dat forum:
https://forums.oneplus.com/forums/oneplus-nord/
Is die van december nog niet beschikbaar?
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden & Prijzen: [OnePlus Nord] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus Nord] Accessoires
- Vragen/opmerkingen m.b.t Oxygen updater: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden & Prijzen: [OnePlus Nord] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus Nord] Accessoires
- Vragen/opmerkingen m.b.t Oxygen updater: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie