Na vorige week zat ik al op Tygo door 1 klein dingetje, deze week gingen alle alarmbellen af.
Opdracht op strand:
Ze moeten de kisten leggen: 1234, daaronder 5678, en dan 9101112. Echter Tygo roept als eerste "3x4: 123, 456, 789, 10112). Dit foute idee blijft een behoorlijke tijd tegenwerken.
Later proberen ze toch 1234 te leggen, maar dan sluit de 4 net niet perfect aan dus keuren ze het fout.
Was dit niet gewoon goed? Kan het niet zo zijn dat door te tillen aan de uiteinden vd balken dat die een beetje schuin zijn gaan zitten? (In het overizchtje kan je zien dat ze vet lang zijn en alleen aan 1 uiteinde met 2 schroefjes vast zitten -> grote hefboom, kan snel beetje schuin trekken?). Tygo was iig met blok 3 aan een uiteinde aan het sjouwen.
Later: Nikkie komt met voorstel om op de volgende rij vanaf links door te tellen (= goed) maar helaas in rijen van 3 ipv 4 (bedankt Tygo voor het planten van dat zaadje!). Hoewel het in de goede richting zit, is het fout, en Tygo roept als eerste "ja" zo van dat gaan we doen. Ook op dit idee blijven ze weer veel te lang haken. Als ze hiermee stoppen komen ze echter nooit meer terug op het idee om op de volgende rij vanaf links door te tellen.
Nog later: Op de plek van blok 7 verschijnt een bizar dwars blok, duidelijk fout. (in het overzicht zag je geld op plek #7, dus of daar zat het geld, of alleen dat blok moest goed liggen.) Nikkie loopt zichzelf op te vreten van "wie loopt dit nou zo te verkloten?" en Tygo bewaakt praktisch het foute 7e dwarse blok. Uiteindelijk is het Tygo die met heeel veel drama, gekreun en gesteun het 7e blok veeels te laat wegduwd. Mooi in beeld ook.
Voor mij was dit de grote "de mol is best wel veel volop in beeld aan het mollen opdracht zonder dat iemand het ziet"
Ontbijt: Tygo is normaal altijd hyper, of ontspannen. Ik vond hem bij het ontbijt een beetje opvallend on-relaxed eigenlijk. On-Tygo-achtig, beetje gespannen/zenuwachtig... wist hij dat het een spannende dag ging worden voor hem als mol?
Kaarten trekken: Tygo koos geen kaart, hij speelde de "ik wil bij een ander team maar ik mag niet en nu moet ik bij Nikkie *boehoe* kaart", leuk! kan hij ff sympathiek overkomen en niet als mol.
Maar óf Tygo wist dat hij prima bij Nikkie wilde, of zoals men ook al zei: wist Tygo dat de redactie hem sowieso naar de helikopter zou sturen want de instructies moesten ze nog krijgen.
Want idd, 1 team moet de Heli halen, dat mág en kan niet fout gaan.
En daarnaast áls Tygo de mol is, dan denk ik niet dat hij de kans om in een Helikopter te mogen zitten zou laten schieten ter bate van onverdacht zijn.
Verder zat Tygo weer duidelijk te mollen dit keer: doorrijden bij rotonde (later weer gecorrigeerd maar toch), plassen precies op het moment dat ze weg willen rijden na een tijd stilstaan etc.
Maarja vanuit het perspectief vd kandidaten: veel vertraging en fouten, maar zelf haalden ze het wel, dus dat maakt het weer minder verdacht.
Je kan wel merken dat ik volledig in de Tygo tunnel zit en overal nu iets in zie

Veel mensen vinden Nikkie verdacht, maar ik zie in haar echt een scherpe observerende speler die mogelijk na deze aflevering wel heel veel ervaring met mijn molletje opdoet.... (eerst Tygo observeren op het strand, dan de kaarten, de auto en ook nog eens in een Heli en volgende week de rest vd opdracht)
Gezien Tygo vrij laag staat id polls en Nikkie zo hoog, zou ik het tof vinden als Tygo de mol blijkt en Nikkie wint nadat ze in deze ep ook de Tygo tunnel in gaat