Wie is... de Mol? 2020 Jubileumseizoen NL Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:19

Sport_Life

Solvitur ambulando

SmurfLink schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 22:02:
[...]

Ja, ik denk dat dat dus ook nog steeds verdacht is. Bij Moltalk vonden ze hem daarom niet meer verdacht, maar ik juist méér. HIj weet toch dat het niet uitmaakt of ze nu of over 4 uur daarheen rijden, de volgende ochtend is er pas een boot overtocht dus zolang ze die maar halen is het prima.
Nou stel dat ze naar Rome of een andere uithoek waren gereden, dan had de regie wel een uitdaging hun hele hebben en houden daarheen te sturen . Volgens mij is het een hele karavaan die moeten ook allemaal eten, slapen, etc . Planning is cruciaal, alles is vooraf geregisseerd.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Hm.. die sleutelhanger hing in de achteruitkijkspiegel.
Eerder in de aflevering zagen we Nikkie in 't hotel in een spiegel d'r neus poederen...
Bij de Groeten uit Florence opdracht liep ze ook naar een spiegel om d'r haar te fatsoeneren.
De eerste opdracht waren er ook spiegels en moesten ze hun quote vinden.

Zou dat een hint kunnen zijn? Naar ons modepopje?

En was zij niet de enige die bij de opdracht met de Mol achterom keek? En toen niks zag? Dus nu zoekt ze zichzelf steeds in spiegels omdat ze de mol is? :+

Tunneléééééen.

[ Voor 24% gewijzigd door SmurfLink op 03-10-2020 22:15 ]

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

ImNotnoa schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 21:24:
[...]

Ik kijk gewoon vanuit het oogpunt van de productie, die hebben een supervette opdracht bedacht, een heli gehuurd etc.

Die willen dus dat het team met de heli als bestemming de bestemming ook daadwerkelijk haalt, en dat doe je dus door de mol met een hoop voorkennis op die route te zetten (en de bijbehorende envelop te grijpen)
Rik zei vooraf dat 1 team een uitzondering is, dus ik denk dat ze toen de verbinding verbroken werd gewoon door de regie naar de helikopter werden gestuurd .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SANDER_DeEchte
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 07:05
Ik vind het jammer dat ze bij veel opdrachten óf alles óf niks kunnen verdienen. Daardoor komt er wel heel erg weinig in de pot...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Het_Eendje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:44
Het probleem bij de Nederlandse Wie is de Mol zit 'm ook een beetje in de opzet van de opdrachten. De voornaamste moeilijkheid lijkt 'm te zitten in het geven van onduidelijke (of halve?) opdrachten. Als er meerdere opvattingen mogelijk zijn, resulteert een andere dan door de makers bedacht al snel in het mislopen van al het geld.

Bij de puzzelopdracht viel me dat ook weer op, deze ging fout op de aanname dat puzzelstukjes met elkaar op volgorde verbonden zijn, terwijl in de oplossing het 4e aan de 8e zat en de 1e aan de 5e.

Je vraagt je af hoe het anders kan, maar in de Vlaamse variant zijn de opdrachten wat uitleg betreft veel eenvoudiger, en er is minder dubbelzinnigheid. De lastigheid zit 'm daartegenover vaak ofwel in de uitvoering van de opdracht, ofwel in het overkomen van tegenstrijdige belangen die ingebakken zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 21:20

Santford

FP PowerMod
SmurfLink schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 21:45:
Nikkie kwam als eerste binnen, en griste inderdaad als eerste die enveloppe...
Dat dacht ik eerst ook maar toen ik terug keek om te kijken of Nikkie een bepaalde kaart uitkoos zag ik dat ze als laatste de overgebleven kaart pakte. Patrick pakte als eerste gevolgd door Jeroen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:35
Jeroen graaide de kaart tussendoor, maar ja. Dat zegt dan weer niets. Eerder een fomo.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:58
Santford schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 02:26:
[...]

Dat dacht ik eerst ook maar toen ik terug keek om te kijken of Nikkie een bepaalde kaart uitkoos zag ik dat ze als laatste de overgebleven kaart pakte. Patrick pakte als eerste gevolgd door Jeroen.
Maakt ook helemaal niet uit, de opdrachten kwamen pas later. Die hebben ze dus per auto kunnen wisselen zodat dan pas besloten word wie waar uit komt. Dat wist Nikkie misschien wel en kon ze lekker langzaam de Mol uithangen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:50

JME

zeg maar Jamie

^^dat!
Bovendien: waarom zou iemand opeens een bril gaan dragen, tenzij diegene weet dat ze een hele lange reis voor de boeg heeft waarbij contactlenzen ongemakkelijk kunnen worden?

[ Voor 6% gewijzigd door JME op 04-10-2020 11:52 . Reden: Niet ter zake doende mening verwijderd ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusTegengas
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-09 20:56

TinusTegengas

Formula Racing

SmurfLink schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 21:45:
Nikkie kwam als eerste binnen, en griste inderdaad als eerste die enveloppe...
Ik《---- SPUIT 11
Staat hierboven ook al ... |:(

[ Voor 26% gewijzigd door TinusTegengas op 04-10-2020 13:22 ]

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 18:45
Het_Eendje schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 00:47:
Het probleem bij de Nederlandse Wie is de Mol zit 'm ook een beetje in de opzet van de opdrachten. De voornaamste moeilijkheid lijkt 'm te zitten in het geven van onduidelijke (of halve?) opdrachten. Als er meerdere opvattingen mogelijk zijn, resulteert een andere dan door de makers bedacht al snel in het mislopen van al het geld.

Bij de puzzelopdracht viel me dat ook weer op, deze ging fout op de aanname dat puzzelstukjes met elkaar op volgorde verbonden zijn, terwijl in de oplossing het 4e aan de 8e zat en de 1e aan de 5e.

Je vraagt je af hoe het anders kan, maar in de Vlaamse variant zijn de opdrachten wat uitleg betreft veel eenvoudiger, en er is minder dubbelzinnigheid. De lastigheid zit 'm daartegenover vaak ofwel in de uitvoering van de opdracht, ofwel in het overkomen van tegenstrijdige belangen die ingebakken zitten.
Dit, zet 10 kandidaten neer zeg dat er 1 mol is (die er eigenlijk niet is) en je krijgt net zoveel chaos en mislukte opdrachten. Dat blijft toch jammer aan de Nederlandse widm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:58
Het_Eendje schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 00:47:
Nikkie was wel de enige die voorstelde om de 5e onder de 1e te leggen alsof het 3 regels moesten worden (vlnr: 1 t/m 4, rij lager 5 t/m8 en tot slot 9 t/m 12).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:55

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Mij viel iets op bij de opdracht op de toren in Piombino, die met de windroos. Dit was natuurlijk een kinderlijk eenvoudige opdracht die niet mocht mislukken, anders hadden ze geen kaartjes voor de veerpont. Maar toen Ron de cijfers op het hangslot invoerde, deed hij dat van rechts naar links. Normaliter ga je imho van links naar rechts. Zo stonden de windrichtingen immers ook op het papiertje.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Laatst online: 11-09 13:22
Microkid schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 09:58:
Mij viel iets op bij de opdracht op de toren in Piombino, die met de windroos. Dit was natuurlijk een kinderlijk eenvoudige opdracht die niet mocht mislukken, anders hadden ze geen kaartjes voor de veerpont. Maar toen Ron de cijfers op het hangslot invoerde, deed hij dat van rechts naar links. Normaliter ga je imho van links naar rechts. Zo stonden de windrichtingen immers ook op het papiertje.
Afhankelijk van hoe een slot hangt doe ik dat ook wel eens andersom. Het komt wel eens voor dat dat handiger is :)
(Speel te veel escape rooms denk ik)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Maar het maakt toch eigenlijk niks uit wie welke enveloppe te pakken kreeg?

De programmamakers kunnen toch gewoon de volgende dag de route beschrijvingen zo in de auto omwisselen/aanpassen dat de Mol altijd naar de helicopter werd gestuurd? Of mis ik hier iets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:50

JME

zeg maar Jamie

Dat is wat eskimootje hierboven al schreef idd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
JME schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 11:28:
Dat is wat eskimootje hierboven al schreef idd :)
Ah die reactie had ik even gemist O-) maar is idd wat ik bedoel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004

13art

Moderator Mobile
Microkid schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 09:58:
Volgens mij was het een slot waarbij je de cijfers van boven naar beneden moest invoeren.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
TinusTegengas schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 09:32:
[...]

SPUIT 11
Staat hierboven ook al ... |:(
verkeerde been uit bed gestapt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusTegengas
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-09 20:56

TinusTegengas

Formula Racing

bvbal79 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 12:59:
[...]

verkeerde been uit bed gestapt?
Nee hoor. Bedoelde mijzelf als spuit 11. Is misschien niet helemaal duidelijk in het bericht.

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

SmurfLink schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 21:19:
[...]

Kudt... je hebt gelijk.

Nu ben ik heel erg bang dat Nikkie de mol is... ;(

maar de mol kan in de auto afleiden, vertragen, verkeerd sturen?
Dan had productie ze nog steeds na de klok op 0 naar het goede punt gestuurd, dat zijn Jeroen en Patrick toch ook?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
MeNTaL_TO schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 14:06:
[...]

Dan had productie ze nog steeds na de klok op 0 naar het goede punt gestuurd, dat zijn Jeroen en Patrick toch ook?
Jeroen en Patrick waren ook op het juiste punt. Ze stonden met de auto om de hoek en toen was de tijd om. Ze waren te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

SmurfLink schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 14:06:
[...]

Jeroen en Patrick waren ook op het juiste punt. Ze stonden met de auto om de hoek en toen was de tijd om. Ze waren te laat.
Bijzonder, want Peggy was ook niet bij Rik zelf, en die waren wel op tijd?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:33
Na vorige week zat ik al op Tygo door 1 klein dingetje, deze week gingen alle alarmbellen af.

Opdracht op strand:
Ze moeten de kisten leggen: 1234, daaronder 5678, en dan 9101112. Echter Tygo roept als eerste "3x4: 123, 456, 789, 10112). Dit foute idee blijft een behoorlijke tijd tegenwerken.
Later proberen ze toch 1234 te leggen, maar dan sluit de 4 net niet perfect aan dus keuren ze het fout.
Was dit niet gewoon goed? Kan het niet zo zijn dat door te tillen aan de uiteinden vd balken dat die een beetje schuin zijn gaan zitten? (In het overizchtje kan je zien dat ze vet lang zijn en alleen aan 1 uiteinde met 2 schroefjes vast zitten -> grote hefboom, kan snel beetje schuin trekken?). Tygo was iig met blok 3 aan een uiteinde aan het sjouwen.
Later: Nikkie komt met voorstel om op de volgende rij vanaf links door te tellen (= goed) maar helaas in rijen van 3 ipv 4 (bedankt Tygo voor het planten van dat zaadje!). Hoewel het in de goede richting zit, is het fout, en Tygo roept als eerste "ja" zo van dat gaan we doen. Ook op dit idee blijven ze weer veel te lang haken. Als ze hiermee stoppen komen ze echter nooit meer terug op het idee om op de volgende rij vanaf links door te tellen.
Nog later: Op de plek van blok 7 verschijnt een bizar dwars blok, duidelijk fout. (in het overzicht zag je geld op plek #7, dus of daar zat het geld, of alleen dat blok moest goed liggen.) Nikkie loopt zichzelf op te vreten van "wie loopt dit nou zo te verkloten?" en Tygo bewaakt praktisch het foute 7e dwarse blok. Uiteindelijk is het Tygo die met heeel veel drama, gekreun en gesteun het 7e blok veeels te laat wegduwd. Mooi in beeld ook.
Voor mij was dit de grote "de mol is best wel veel volop in beeld aan het mollen opdracht zonder dat iemand het ziet"

Ontbijt: Tygo is normaal altijd hyper, of ontspannen. Ik vond hem bij het ontbijt een beetje opvallend on-relaxed eigenlijk. On-Tygo-achtig, beetje gespannen/zenuwachtig... wist hij dat het een spannende dag ging worden voor hem als mol?

Kaarten trekken: Tygo koos geen kaart, hij speelde de "ik wil bij een ander team maar ik mag niet en nu moet ik bij Nikkie *boehoe* kaart", leuk! kan hij ff sympathiek overkomen en niet als mol.
Maar óf Tygo wist dat hij prima bij Nikkie wilde, of zoals men ook al zei: wist Tygo dat de redactie hem sowieso naar de helikopter zou sturen want de instructies moesten ze nog krijgen.
Want idd, 1 team moet de Heli halen, dat mág en kan niet fout gaan.
En daarnaast áls Tygo de mol is, dan denk ik niet dat hij de kans om in een Helikopter te mogen zitten zou laten schieten ter bate van onverdacht zijn.
Verder zat Tygo weer duidelijk te mollen dit keer: doorrijden bij rotonde (later weer gecorrigeerd maar toch), plassen precies op het moment dat ze weg willen rijden na een tijd stilstaan etc.
Maarja vanuit het perspectief vd kandidaten: veel vertraging en fouten, maar zelf haalden ze het wel, dus dat maakt het weer minder verdacht.

Je kan wel merken dat ik volledig in de Tygo tunnel zit en overal nu iets in zie :')
Veel mensen vinden Nikkie verdacht, maar ik zie in haar echt een scherpe observerende speler die mogelijk na deze aflevering wel heel veel ervaring met mijn molletje opdoet.... (eerst Tygo observeren op het strand, dan de kaarten, de auto en ook nog eens in een Heli en volgende week de rest vd opdracht)
Gezien Tygo vrij laag staat id polls en Nikkie zo hoog, zou ik het tof vinden als Tygo de mol blijkt en Nikkie wint nadat ze in deze ep ook de Tygo tunnel in gaat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 12:27

Crazy D

I think we should take a look.

davidov schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 14:25:
Na vorige week zat ik al op Tygo door 1 klein dingetje, deze week gingen alle alarmbellen af.

Opdracht op strand:
Ze moeten de kisten leggen: 1234, daaronder 5678, en dan 9101112. Echter Tygo roept als eerste "3x4: 123, 456, 789, 10112). Dit foute idee blijft een behoorlijke tijd tegenwerken.
Later proberen ze toch 1234 te leggen, maar dan sluit de 4 net niet perfect aan dus keuren ze het fout.
Was dit niet gewoon goed? Kan het niet zo zijn dat door te tillen aan de uiteinden vd balken dat die een beetje schuin zijn gaan zitten? (In het overizchtje kan je zien dat ze vet lang zijn en alleen aan 1 uiteinde met 2 schroefjes vast zitten -> grote hefboom, kan snel beetje schuin trekken?). Tygo was iig met blok 3 aan een uiteinde aan het sjouwen.
Later: Nikkie komt met voorstel om op de volgende rij vanaf links door te tellen (= goed) maar helaas in rijen van 3 ipv 4 (bedankt Tygo voor het planten van dat zaadje!). Hoewel het in de goede richting zit, is het fout, en Tygo roept als eerste "ja" zo van dat gaan we doen. Ook op dit idee blijven ze weer veel te lang haken. Als ze hiermee stoppen komen ze echter nooit meer terug op het idee om op de volgende rij vanaf links door te tellen.
Nog later: Op de plek van blok 7 verschijnt een bizar dwars blok, duidelijk fout. (in het overzicht zag je geld op plek #7, dus of daar zat het geld, of alleen dat blok moest goed liggen.) Nikkie loopt zichzelf op te vreten van "wie loopt dit nou zo te verkloten?" en Tygo bewaakt praktisch het foute 7e dwarse blok. Uiteindelijk is het Tygo die met heeel veel drama, gekreun en gesteun het 7e blok veeels te laat wegduwd. Mooi in beeld ook.
Voor mij was dit de grote "de mol is best wel veel volop in beeld aan het mollen opdracht zonder dat iemand het ziet"

Ontbijt: Tygo is normaal altijd hyper, of ontspannen. Ik vond hem bij het ontbijt een beetje opvallend on-relaxed eigenlijk. On-Tygo-achtig, beetje gespannen/zenuwachtig... wist hij dat het een spannende dag ging worden voor hem als mol?

Kaarten trekken: Tygo koos geen kaart, hij speelde de "ik wil bij een ander team maar ik mag niet en nu moet ik bij Nikkie *boehoe* kaart", leuk! kan hij ff sympathiek overkomen en niet als mol.
Maar óf Tygo wist dat hij prima bij Nikkie wilde, of zoals men ook al zei: wist Tygo dat de redactie hem sowieso naar de helikopter zou sturen want de instructies moesten ze nog krijgen.
Want idd, 1 team moet de Heli halen, dat mág en kan niet fout gaan.
En daarnaast áls Tygo de mol is, dan denk ik niet dat hij de kans om in een Helikopter te mogen zitten zou laten schieten ter bate van onverdacht zijn.
Verder zat Tygo weer duidelijk te mollen dit keer: doorrijden bij rotonde (later weer gecorrigeerd maar toch), plassen precies op het moment dat ze weg willen rijden na een tijd stilstaan etc.
Maarja vanuit het perspectief vd kandidaten: veel vertraging en fouten, maar zelf haalden ze het wel, dus dat maakt het weer minder verdacht.

Je kan wel merken dat ik volledig in de Tygo tunnel zit en overal nu iets in zie :')
Veel mensen vinden Nikkie verdacht, maar ik zie in haar echt een scherpe observerende speler die mogelijk na deze aflevering wel heel veel ervaring met mijn molletje opdoet.... (eerst Tygo observeren op het strand, dan de kaarten, de auto en ook nog eens in een Heli en volgende week de rest vd opdracht)
Gezien Tygo vrij laag staat id polls en Nikkie zo hoog, zou ik het tof vinden als Tygo de mol blijkt en Nikkie wint nadat ze in deze ep ook de Tygo tunnel in gaat :D
Bij de blokken kan ik deels met je mee gaan, hoewel het gewoon chaos was. Ze wilden eerst rustig alle blokken gaan bekijken en daarna pas naar het midden gaan brengen 8)7 Maar vond t wel lastig want vond ze eigenlijk allemaal mollen 8)7

In de auto zei hij volgens mij direct toen ze de rotonde opreden dat hij te ver was (opdracht was duidelijk voor de rotonde rechts). Dat is denk ik eerder gewoon door de chaos...

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-09 21:02

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Crazy D schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 14:34:
[...]

In de auto zei hij volgens mij direct toen ze de rotonde opreden dat hij te ver was (opdracht was duidelijk voor de rotonde rechts). Dat is denk ik eerder gewoon door de chaos...
Tygo corrigeerde Nikki. Op het moment dat ze de instructie kregen stonden ze al voor de rotonde. Ze moesten wel even doorrijden.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
davidov schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 14:25:

Veel mensen vinden Nikkie verdacht, maar ik zie in haar echt een scherpe observerende speler die mogelijk na deze aflevering wel heel veel ervaring met mijn molletje opdoet...
:+ Dit is inderdaad wel een teken dat je HEUL diep in je Tygo tunnel zit.... Nikkie scherp? Observerend? _O- Heb haar nog nooit van enige scherpte kunnen betrappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:33
@m-vw Op een rotonde kan je ook meteen omkeren ipv rechtdoor en later terugrijden. (of rondjes rijden wat anderen ook deden)

@SmurfLink Mwah, ik weet niet hoor. Ik had aanvankelijk ook geen hoge dunk van Nikkie, maar bij bijv "The Big Escape" bleek ze ook tot meer in staat dan je op het eerste gezicht zou denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Dit zou niet moeilijk te vinden moeten zijn, maar hoeveel afleveringen had dit seizoen nou? 8 of 9? ik meen me te herrinneren dat er minder dan 10 zouden zijn, maar dat kan ik dus ook neit vinden.

:F Ik kan het al googlend gewoon totaal niet vinden.

[ Voor 23% gewijzigd door SmurfLink op 04-10-2020 17:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rob310
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-09 18:22

Rob310

kermisfanaat

SmurfLink schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 17:47:
Dit zou niet moeilijk te vinden moeten zijn, maar hoeveel afleveringen had dit seizoen nou? 8 of 9? ik meen me te herrinneren dat er minder dan 10 zouden zijn, maar dat kan ik dus ook neit vinden.

:F Ik kan het al googlend gewoon totaal niet vinden.
Inderdaad méér dan moeilijk terug te vinden maar ik heb van de week gevonden dat Zaterdag 24 Oktober de ontknoping is oftewel 8 afleveringen in totaal ipv de gebruikelijke 10

De meeste computerproblemen ontstaan tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:33

drooger

Falen is ook een kunst.

Het viel mij op dat bij de allereerste instructies bij de opdracht 'route beschrijving' Patrick tegen Jeroen en Ron zegt:
Neem de eerste straat naar rechts en de volgende links. Ga meteen naar rechts ...
Vervolgens zie je in de montage dat Ron twee keer rechts gaat en niet rechts-links-rechts.
Ook zouden ze onder het spoor door moeten, maar toevallig gaan ze over een spoorwegovergang die dicht lijkt te zijn gegaan na het (uitgelokte?) bezoek van de groep Chinese toeristen.
Een mooie methode om zo tijd te verliezen en dan te laat op de bestemming aankomen.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayazis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 21:23
Net nog even moltalk gekeken. Valt me alles mee dat er toch voorzichtig wat kritiek werd geuit op de opdrachten. Met name die puzzel opdracht.

Hoe de regie dit heeft bedacht begrijp ik echt niet.
Dit was echt DOA. Uberhaupt niet vertellen wat hoe de puzzel moet liggen, èn (en dit vind ik echt absurd) de puzzelstukken worden aan elkaar 'gerijgd' maar de rijgvolgorde is niet de volgorde van de opdrachten!

[ Voor 11% gewijzigd door Ayazis op 04-10-2020 21:12 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 21:29

Vuvuzela

My spire is forming

caspervc schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 21:53:
[...]
Het hele seizoen is zoveel gaver dan de laatste 4 ofzo.... Dit is wmb weer een goed ouderwets molseizoen, met fysieke opdrachten die kunnen, meer spanning en toffe dingen _/-\o_
Ik heb juist al een paar keer gedacht "hadden ze het maar een oldschool seizoen gemaakt". Dit seizoen is er al zoveel chaos geweest en willekeur van de regie.

wmb is Wie is de mol ook aan z'n succes ten onder gegaan. Met miljoenen? kijkers, apps, moltalk etc. slaat die hele zoektoch nergens meer op want je kan geen hints meer in het programma stoppen zonder er 10 foute hints naast te doen. Ik kijk nog wel met plezier.. maar het is meer een reisprogramma geworden dan dat ik als kijker ook maar enig idee heb zonder te gokken de mol te kunnen ontmaskeren.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:23

franssie

Save the albatross

Ik kijk ook alleen nog maar met een half oog omdat sommige opdrachten gewoon erg leuk zijn, en het is een schitterend reisprogramma. Wie de mol is interesseert mij ook al even niet meer.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ImNotnoa schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 21:50:
[...]

Het ging meer om het feit dat de productie deze (supervette) opdracht graag door wil laten gaan, daarom moest het team dat de helicopter bestemming had dus sowieso aankomen. Dat bereik je door de mol met voorkennis op die route te zetten
Of je laat iemand achter ze aan rijden, die in kan grijpen op het moment dat de opdracht bijna afgelopen is. Dan worden die 2 kandidaten alsnog naar de heli gebracht. Ze hebben toch 24 uur om op de verstopplek aan te komen. Dan waren ze alleen niet op tijd op hun bestemming aangekomen voor de opdracht.

Uitkomst identiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Sport_Life schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 21:21:
Ze gaan naar Elba :)
Pontje bij Piombino

Ben daar 10jr geleden ook geweest :D.
Ik in 2016.... best een leuk stadje, maar de meeste toeristen rijden er alleen heen voor de boot naar Elba inderdaad.

We sliepen vlakbij in San Vinzenco, Park Albatros.

Maar ik dwaal af...

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Blijft apart om te lezen dat er veel mensen zijn blijkbaar denken dat de deelnemers en Rik de enige mensen zijn en ze verder geen enkele ondersteuning of bijsturing kunnen krijgen van regie/productie wanneer iets mislukt of dreigt te mislukken wat wel essentieel is voor de opdracht :D Bijvoorbeeld Tygo en Nikky, als ze compleet de andere kant opgereden waren, dan had een busje ze gewoon naar de heli gebracht hoor :')

Beetje een "skip checkpoint" idee :P

[ Voor 39% gewijzigd door Shadow_Agent op 05-10-2020 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gormenghast
  • Laatst online: 09-08 08:47
Vorig seizoen moesten ze als opdracht de letters "wie is de mol" bij elkaar zetten en maakten ze en foto van de volledige crew. Als ik het me goed herinner waren dat pak em beet 35 mensen. Tygo en Nikkie waren sowieso wel op Elba aangekomen. Daar hadden ze tenslotte 24 uur de tijd voor. De heli was tof maar absoluut niet essentieel.

Wat me hogelijk verbaasde was dat Nikkie wist dat het Elba was. Als dat echter een echte verspreking was geweest dan had het nooit de uitzending gehaald. Dus misschien een goede opmerking om er in te laten en ons allen in de Nikkie tunnel te krijgen.

Mijn geld staat op Patrick of Peggy, respectievelijk 40 en 60%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Gormenghast Dat had ik ook over Elba. Heb totaal geen idee van de kennis die Nikki heeft. Vond het vreemd, maar goed. Patrick roept ook regelmatig dat hij de mol is. :P
Zegt in mijn ogen eigenlijk vrij weinig.
Vorige aflevering was wel ontzettend spannend. Goed gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ik heb de laatste tijd het idee dat de regie wil dat je richting Nikkie gaat. Waardoor ik haar bijna al buiten spel zet als mol. Dat werkte in het verleden redelijk goed, echte molacties houden ze over het algemeen een stuk beter verborgen.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Arunia schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 10:10:
@Gormenghast Dat had ik ook over Elba. Heb totaal geen idee van de kennis die Nikki heeft. Vond het vreemd, maar goed. Patrick roept ook regelmatig dat hij de mol is. :P
Zegt in mijn ogen eigenlijk vrij weinig.
Vorige aflevering was wel ontzettend spannend. Goed gedaan.
Nikkie wist niet wat de buurlanden van Italië waren... ze zei Spanje of Portugal.

En dan weet ze wel waar Elba ligt??? HEUL geloofwaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@SmurfLink Dat is ook wel weer zo. Kon er even niet op komen waarom ik haar niet zo "slim" achtte. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:29
Hooglander1 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 10:11:
echte molacties houden ze over het algemeen een stuk beter verborgen.
Sterker nog, die worden niet uitgezonden ;)

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta
  • Registratie: Oktober 2006
Gormenghast schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 10:03:
Vorig seizoen moesten ze als opdracht de letters "wie is de mol" bij elkaar zetten en maakten ze en foto van de volledige crew. Als ik het me goed herinner waren dat pak em beet 35 mensen. Tygo en Nikkie waren sowieso wel op Elba aangekomen. Daar hadden ze tenslotte 24 uur de tijd voor. De heli was tof maar absoluut niet essentieel.

Wat me hogelijk verbaasde was dat Nikkie wist dat het Elba was. Als dat echter een echte verspreking was geweest dan had het nooit de uitzending gehaald. Dus misschien een goede opmerking om er in te laten en ons allen in de Nikkie tunnel te krijgen.

Mijn geld staat op Patrick of Peggy, respectievelijk 40 en 60%.
Vond het wel een beetje zwakke constructie met die routes enzo. Ik bedoel: ze kwamen die kamer in lopen waar de 3 enveloppes klaar lagen. (In de beelden daar zit overigens een duidelijke knip, dus er heeft een nieuwe binnenkomst de kamer in plaatsgevonden.) Daar stond volgens mij alleen de kleur van de auto op en het startpunt. Dus wie in de auto met de route richting helikopter terecht kwam, was helemaal aan de regie: die moesten gewoon de routebeschrijving in de goede auto leggen. Immers: als de auto met bestemming helikopter niet goed zou aan komen, zou de rest van de aflevering in de soep lopen.

En als dan de kans zo groot mogelijk moet zijn dat in ieder geval die wagen aan komt, moet je de mol daarvoor de route laten geven. De mol heeft voorkennis en kan hier in sturen, om te zorgen dat ze in ieder geval (al dan niet op tijd) op het goede punt aan komen.

Bovendien: als je met zijn tweeën op een eiland zit en er 4 kandidaten naar je op zoek moeten, kan je ook weinig mol-acties uithalen. Dus dat maakt het aannemelijk dat de twee helikoptervliegers niet de mol zijn (even afgezien van wat er gaat komen; wellicht is er voor hun nog een opdracht terwijl de rest naar ze op zoek is). Van de 4 die overblijven, Ron, Jeroen, Patrick en Peggy, is het dus heel waarschijnlijk dat er 1 de mol is.

Nu zit ik redelijk in de Ron-tunnel, maar trekt de opdracht me daar toch een beetje uit: bij de rit door de straten van Pisa, bestuurt Ron de auto. Dan kan je minder makkelijk mollen dan als je routes moet door communiceren. Dit zou er voor pleiten dat hij niet de mol is (terwijl hij bij de spoorwegovergang wel tijd rekt en hij en Jeroen ook uiteindelijk te laat waren). Ook Peggy rijdt auto richting Piombino. Voor haar geldt hetzelfde: een chauffeur kan minder makkelijk mollen. Dan blijven Patrick en Jeroen over. Patrick heeft zoveel geld binnen gehaald, die is voor mij kandidaat. De opdracht pleit er dus voor dat Jeroen de mol zou zijn. Ik ben er alleen nog niet voldoende van overtuigd gezien de rest van het seizoen.

Aangenomen dat ze niet slagen om Nikkie en Tygo te vinden en er van de overige 4 eentje de mol is, gaan er 2 kandidaten uit een groep van 3 kandidaten plus mol naar huis... Hoe meer naar huis gaan, hoe minder ogen de mol op hem gericht heeft. De mol wil in deze fase van het spel mensen eruit hebben. Dat geeft meer vrijheid.

Aangenomen dat ze het toch wel halen, dan gaan er 2 naar huis uit een groep van 5 kandidaten en 1 mol. Nog steeds een slagveld. :+

Ben wel benieuwd hoe het verder gaat... Als dit seizoen 8 afleveringen heeft, waarvan de laatste de reünie is, dan zullen er 7 afleveringen in Italië zijn. Dit was aflevering 5, dus er zijn nog 2 afleveringen te gaan met mol-opdrachten. Volgende aflevering vallen er 2 af (vanuit deze aflevering). Wellicht nog een (regulier) en dan een finale met 3 kandidaten. Of misschien weer een finale met 4?

Als ik nu moet inzetten zou ik het volgende denken:
- Tygo: finalist.
- Nikkie: finalist (gezien ook de gelekte foto met de regisseur).
- Ron: mol.
- Jeroen: afvaller of 4e finalist*.
- Peggy: afvaller n.a.v. aflevering 6 of 4e finalist.
- Patrick: afvaller n.a.v. aflevering 6 of 4e finalist.

*Op basis van tip @CryptoNL

Wijziging ivm verandering inzicht mbt verwachtingen over kandidaten

The answer is 42.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:54

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Zenyatta schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 11:25:
[...]

- Nikkie: finalist (gezien ook de gelekte foto met de regisseur).
Wat is dat dan? What did I miss?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10-09 21:27
Patrick is de mol dat is wel duidelijk geworden de laatste aflevering.

Hij stuurt de groep door het sleutelhangertje op te merken, zonder dit hangertje gaat de opdracht uberhaupt niet van start. Hij stuurt de groep door het kistje te openen in het kasteeltje. Als de Mol dit niet doet dan stopt de opdracht daar ter plekke. Dit deed Thomas ook in zijn seizoen als Mol ;)

Daarnaast het roepen van IK BEN DE MOL. Verder heeft Patrick (buiten die 1500 euro) niks binnengebracht. Die 1500 euro daar kon hij als Mol niet omheen. Had hij de zwarte vrijstelling gepakt, dan had hem dat verdachter gemaakt dan wanneer hij de 1500 euro pakt.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
CryptoNL schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 11:29:

Hij stuurt de groep door het sleutelhangertje op te merken, zonder dit hangertje gaat de opdracht uberhaupt niet van start. Hij stuurt de groep door het kistje te openen in het kasteeltje. Als de Mol dit niet doet dan stopt de opdracht daar ter plekke. Dit deed Thomas ook in zijn seizoen als Mol ;)

Daarnaast het roepen van IK BEN DE MOL. Verder heeft Patrick (buiten die 1500 euro) niks binnengebracht. Die 1500 euro daar kon hij als Mol niet omheen. Had hij de zwarte vrijstelling gepakt, dan had hem dat verdachter gemaakt dan wanneer hij de 1500 euro pakt.
Maar zonder dat hangertje hadden ze alsnog zeeën van tijd om in dat stadje te geraken, gezien de veerboot pas de volgende ochtend zal vertrekken. Het was dus totaal nog niet nodig om als mol daar in te grijpen. En dat kistje kon elke kandidaat openen, daar hoef je de mol niet voor te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
@SmurfLink Dat hangertje was nodig. Dat was een aanwijzing naar dat kasteel. Peggy heeft Patrick door overigens als je goed oplet.

De code van het kluisje in het kasteel moet gekraakt worden, anders kan de opdracht niet doorgaan. De Mol pakt hier een leidende rol. Dit deed Thomas ook in zijn seizoen door de groep te sturen bij het zoeken naar codes. Dat kistje kan elke kandidaat openen dat klopt, maar dan moet je wel weten waar je moet kijken natuurlijk ;)

Overigens pakte Patrick ook heel sluw het eerste envelopje op de tafel ;) In plaats van er meteen 1 te pakken legde hij zijn vinger/hand op een envelop. Daarnaast nam hij ook de leiding in de aflevering met de spiegels.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
CryptoNL schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 11:35:
@SmurfLink Dat hangertje was nodig. Dat was een aanwijzing naar dat kasteel. Peggy heeft Patrick door overigens als je goed oplet.
Ja maar als mol was het totaal niet nodig op dat moment in te grijpen. Hij had prima nog een paar uur kunnen wachten en de rest het lekker uit laten zoeken. Wellicht had een van de anderen het wel gezien. Er was tijd zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@CryptoNL Maar Jeroen graaide tussen Nikki en Patrick de middelste envelop.
Iets zegt me dat sowieso het geen ruk uit maakt welke envelop ze hadden gepakt. Iets wat hiervoor ook al geopperd is. Hetzelfde met het zoeken naar de oud mollen. De koffers hadden allemaal geld waarschijnlijk. Ook dit is al geopperd natuurlijk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

SmurfLink schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 11:36:
[...]

Ja maar als mol was het totaal niet nodig op dat moment in te grijpen. Hij had prima nog een paar uur kunnen wachten en de rest het lekker uit laten zoeken. Wellicht had een van de anderen het wel gezien. Er was tijd zat.
Denk dat hij ook gewoon om 19u aan het diner wilde zitten en niet de hele avond en nacht op zoek gaan naar Nikky en Tygo .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
@SmurfLink Nee dat had niet gekund. Je zit in een kleine ruimte met 4 man, dat is veel te opvallend als je uren net doet alsof je niks ziet. Overigens had Patrick ook de telefoon in zijn hand in de auto als je goed kijkt en dat terwijl hij net deed alsof hij die niet kon vinden. Er is ergens een screenshot van te vinden.

Jeroen vliegt er trouwens uit (100% zeker). Die meld op 17 November dat hij terug is van vakantie en de boottickets zijn van 15 November ;)

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
CryptoNL schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 11:40:
@SmurfLink Nee dat had niet gekund. Je zit in een kleine ruimte met 4 man, dat is veel te opvallend als je uren net doet alsof je niks ziet. Overigens had Patrick ook de telefoon in zijn hand in de auto als je goed kijkt en dat terwijl hij net deed alsof hij die niet kon vinden. Er is ergens een screenshot van te vinden.

Jeroen vliegt er trouwens uit (100% zeker). Die meld op 17 November dat hij terug is van vakantie en de boottickets zijn van 15 November ;)
Tja, maar waarom zagen de overige 3 dan niks? Dat is volgens jou veel te opvallend.... Ik snap je focus op Patrick hier niet. Jeroen zat NAAST dat hangertje, die had het prima ook kunnen zien. Ron is te debiel dus daar snap ik het van.. Peggy focust op rijden.. maar Jeroen had het prima ook kunnen zien, dus ik snap niet waarom Patrick dan de mol zou zijn en hier zou ingrijpen.

Heb je daar een bron van? :o da's best goeie info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta
apNia schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 11:28:
[...]

Wat is dat dan? What did I miss?
https://www.superguide.nl...zoen-mogelijk-verklapt-tv
CryptoNL schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 11:29:

Sleutelhanger was redelijk obvious vond ik. Als ze even verder gezocht hadden, hadden ze het vanzelf gevonden. En zoals @SmurfLink zegt: nog zeeën van tijd!

Op de toren opent hij inderdaad het kistje. Door goed te puzzelen.

Zowel door het vinden van de sleutelhanger als door het openen van het kistje zie ik hem meer als fanatieke kandidaat dan als mol. Zeker ook omdat hij de grootverdiener voor de pot is binnen de groep.

En IK BEN DE MOL roepen omdat het op het puzzelstuk staat, zeker omdat het zo opvallend in beeld was, vind ik geen sterke aanwijzing. Dat juist de mol dit puzzelstuk versjouwt, zou een sterkere "officiële" aanwijzing zijn wat mij betreft. En dan zijn er 2: hij en Ron. In de reünie verwacht ik dan eerder de beelden dat Ron non-verbaal aan de camera laat weten dat niet Patrick maar hij de mol is, als hij Patrick dit hoort voorlezen. 8)
CryptoNL schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 11:35:

De code van het kluisje in het kasteel moet gekraakt worden, anders kan de opdracht niet doorgaan. De Mol pakt hier een leidende rol. Dit deed Thomas ook in zijn seizoen door de groep te sturen bij het zoeken naar codes. Dat kistje kan elke kandidaat openen dat klopt, maar dan moet je wel weten waar je moet kijken natuurlijk ;)

Overigens pakte Patrick ook heel sluw het eerste envelopje op de tafel ;) In plaats van er meteen 1 te pakken legde hij zijn vinger/hand op een envelop. Daarnaast nam hij ook de leiding in de aflevering met de spiegels.
Wie welke enveloppe pakte, maakte niet uit. Ik had me als mol hier dan ook op de achtergrond gehouden. Juist om de anderen zich verdacht te laten maken. De leiding nemen met de spiegel-opdracht? Fanatieke kandidaat!

Ze hebben in principe de hele nacht om aanwijzingen en het geld te zoeken. Dus dat komt wel goed. Enige waardoor je echt in de problemen komt is door de boot te missen. Maar als er 3 kandidaten zijn waar er 2 van gaan afvallen, willen die de boot echt wel halen. In het ergste geval vinden ze dus geen geld of aanwijzingen en halen ze wel de boot. In het (voor kandidaten) meest gunstige geval hebben ze én geld én aanwijzingen én halen ze de boot. Daarna is het nog steeds Nikkie en Tygo vinden... De mol kan nog alle kanten op.

Ik verras me overigens ook niet over een kwartiertje zoeken komende aflevering, een kwartier executie met een twist en dan een opdracht + executie in één. Zou wel een leuke aflevering zijn. Dan gewoon 3 kandidaten en de finale in.

The answer is 42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta
CryptoNL schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 11:40:

Oja! Is een goeie! En hij had zich op de radio al een keer versproken.

The answer is 42.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9hCPoxfkyR-L7OpaPO764tvoDAM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/o44NsRERvMyMtDbaGySLRuwI.png?f=user_large

Hij was idd de 17e terug. Scherp gevonden @CryptoNL !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 16:23
Dat programma is niet gevoicetracked? Lijkt me dat ie dit anders achteraf toch wel had moeten verwijderen van de productie van WIDM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Maar dat zegt toch niks over dat ze finaliste is? Ik geloof dat die regisseur ook een foto heeft met Ellie Lust op z'n insta.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
@Zenyatta Ik ben de mol roepen is een ontzettend sterke aanwijzing. Zie hier ex-mollen die iets soortgelijks deden:

Merel Westrik - Hield een Jenga blokje voor haar hoofd met het woord MOL (officiele aanwijzing)
Jan Versteegh - Schreef het woord MOL op de grond (officiele aanwijzing)
Dennis Weening - Is EGO de MOL? (officiele aanwijzing)

Enzovoorts ;)

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gormenghast
Zenyatta schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 11:25:
[...]

Immers: als de auto met bestemming helikopter niet goed zou aan komen, zou de rest van de aflevering in de soep lopen.
Dat klopt naar mijn mening niet. De opdracht was sowieso wel goed gegaan, of ze bij de helicopter waren aangekomen of niet. Ze hebben in principe 24 uur de tijd om op Elba te komen. Dat lukt sowieso wel, met of zonder helicopter.

Ook gezien de opdrachten dit seizoen hoeft de mol amper moeite te doen om geld uit de pot te houden. Bij deze opdracht hoeft er pas weer gemold te worden op Elba. In de auto hadden ze uren de tijd om op de juiste plaats te komen. De code op de toren had mijn zoon van zes ook kunnen oplossen. In het slechtste geval vul je de vier cijfers willekeurig in. Na 24 keer heb je het slot per sowieso geopen, kost je minder dan vijf minuten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-09 23:47
Gormenghast schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 12:27:
[...]

Dat klopt naar mijn mening niet. De opdracht was sowieso wel goed gegaan, of ze bij de helicopter waren aangekomen of niet. Ze hebben in principe 24 uur de tijd om op Elba te komen. Dat lukt sowieso wel, met of zonder helicopter.

Ook gezien de opdrachten dit seizoen hoeft de mol amper moeite te doen om geld uit de pot te houden. Bij deze opdracht hoeft er pas weer gemold te worden op Elba. In de auto hadden ze uren de tijd om op de juiste plaats te komen. De code op de toren had mijn zoon van zes ook kunnen oplossen. In het slechtste geval vul je de vier cijfers willekeurig in. Na 24 keer heb je het slot per sowieso geopen, kost je minder dan vijf minuten.
Hoe kom je aan 24 keer? Volgens mij is het 10.000 keer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 15:59
Ik denk dat de mol in het groepje van vier zit. Als je het bekijkt vanuit het perspectief "waar kan de mol geld uit de pot houden" dan hebben Tygo en Nikkie daar nu geen invloed meer op (tenzij ze op het eiland nog wat moeten doen volgende aflevering). Bij de 4 op het vaste land hebben nog opdrachten om eventueel geld binnen te harken/verliezen.

En ik denk dat het verder niet uitmaakt in welk groepje de mol zit. Iedereen komt uiteindelijk toch wel op Elba en voor de mol maakt het ook niet uit wie eruit vliegt.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gormenghast
Audiowaste schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:52:
[...]

Hoe kom je aan 24 keer? Volgens mij is het 10.000 keer.
Dat klopt wanneer je geen enkel cijfer weet. Ze wisten er echter vier en dan houdt je 24 mogelijke combinaties over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
Hooglander1 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 10:11:
Ik heb de laatste tijd het idee dat de regie wil dat je richting Nikkie gaat. Waardoor ik haar bijna al buiten spel zet als mol. Dat werkte in het verleden redelijk goed, echte molacties houden ze over het algemeen een stuk beter verborgen.
Hoewel ik het er ergens mee eens ben, is het ook wel typisch regie van plek waar de mol zich schuil houdt. Immers kunnen ze het risico niet nemen dat de 'cruciale' groep de opdracht mislukt, want dan is ook het vervolg kansloos. Dat hebben we al eerder gezien, dat de mol degene is die voor 'succes' zorgt... althans in de zin van de doorbraak danwel voortgang van het algehele spel.

Denk aan seizoen 18 Jan Versteegh - gaf de voorzet richting Ruben voor de verschillende landen.. zonder zijn opmerkingen was mogelijk niemand op het idee gekomen van welk stad/land ze zitten (waarom zou je) en daarmee de hele climax weg.
Of seizoen 17 Thomas Cammaert, welke in de eerste opdracht net bij de vrijstellingen groep zat, die in de 2e deelopdracht in de bios de hoofdrol speelde. Geloof ook 1-2 cruciale tips/aanwijzingen had en 'goed meespeelde'.. want ja, als de opdracht mislukt werkt deel 2 ook niet, dus moest ab-so-luut lukken.

Daarnaast zal je eerder de mol bij de vlucht dan de zoektocht plaatsen vanwege de dubbele eliminatie. Gaat er bij mislukking van resterende 3 spelers 2 eruit (want de mol blijft), of 4 spelers 2 eruit, is speltechnisch zeer significant.

Ook lijkt de auto meer dummie-proof te zijn gemaakt dan op beeld nodig was. Patrick was dan wel degene die de sleutelhanger naar voren brengt... Alleen zonder die hint had de regie altijd nog kunnen ingrijpen, want blijkbaar hadden ze mobieltjes meegekregen als ik de opmerking van Jeroen bij het instappen in de auto goed herinner.
Dan het feit dat ze blijkbaar dik 12 uur eerder in de stad waren dan nodig voor de boottocht (savonds voor het eten, boot vertrekt sochtends, volgende spelelement pas op Elba), en veel meer geld dan nodig. Lijkt daarmee dat de regie zichzelf erg veel speelruimte heeft gegeven om ruim bij te kunnen sturen dat de overtocht gegarandeerd is.
Zou me niks verbazen als ze wat mini opdrachten/hints hadden gehad gedurende de nacht en daarbij genoeg geld om ook 2-3 tankbeurten door te komen.

#nikkie-tunnel

[ Voor 31% gewijzigd door Xanaroth op 05-10-2020 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta
apNia schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 12:05:
[...]

Maar dat zegt toch niks over dat ze finaliste is? Ik geloof dat die regisseur ook een foto heeft met Ellie Lust op z'n insta.
Dat was wel steeds wat er gezegd werd rond het bekend worden van de foto: dit zou aantonen dat ze in de finale zit. De foto met Ellie was mij onbekend. Die had ik dan weer gemist. :)
CryptoNL schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 12:16:
@Zenyatta Ik ben de mol roepen is een ontzettend sterke aanwijzing. Zie hier ex-mollen die iets soortgelijks deden:

Merel Westrik - Hield een Jenga blokje voor haar hoofd met het woord MOL (officiele aanwijzing)
Jan Versteegh - Schreef het woord MOL op de grond (officiele aanwijzing)
Dennis Weening - Is EGO de MOL? (officiele aanwijzing)

Enzovoorts ;)
Het is wellicht een aanwijzing, maar gezien de hoeveelheid geld die Patrick in verhouding tot zijn medekandidaten heeft vergaard vind ik het niet. Daarbij:
- Merel hield inderdaad blokje voor haar hoofd. Was inderdaad echte aanwijzing.
- Jan Versteegh schreef Mol op de grond -> was dat in de woordzoeker? Vond ik een zwakke hint, omdat het pas in de reünie goed zichtbaar was.
- Dennis Weening: Vraag stellen aan zichzelf is wat lastig. Dus vroeg hij of Ego de mol was; Ego, klinkt als Edo, die daadwerkelijk mee deed.

En dan is met het puzzelstuk sjouwen een aanwijzing op zich, wat hij niet alleen deed. ;)

Ergo: je hebt me nog niet overtuigd. 8)
Gormenghast schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 12:27:
[...]

Het gaat er volgens mij vooral om dat juist 1 auto bij de helikopter had moeten komen. Had de navigator in de andere auto ze volkomen de andere kant op gestuurd (of hadden ze dat zelf gedaan op basis van de aanwijzingen) dan was het heel anders gelopen. Dan was de episode in de soep gelopen. Dus moesten ze wel goed bij de heli aankomen. De mol kon daar prima in sturen omdat die van het plan op de hoogte was. ;)
Eens! Eventueel een beetje mollen om het moeilijker te maken of het geld onderweg niet te vinden. Maar je hebt gelijk.
Xanaroth schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:23:
[...]

Hoewel ik het er ergens mee eens ben, is het ook wel typisch regie van plek waar de mol zich schuil houdt. Immers kunnen ze het risico niet nemen dat de 'cruciale' groep de opdracht mislukt, want dan is ook het vervolg kansloos. Dat hebben we al eerder gezien, dat de mol degene is die voor 'succes' zorgt... althans in de zin van de doorbraak danwel voortgang van het algehele spel.

Denk aan seizoen 18 Jan Versteegh - gaf de voorzet richting Ruben voor de verschillende landen.. zonder zijn opmerkingen was mogelijk niemand op het idee gekomen van welk stad/land ze zitten (waarom zou je) en daarmee de hele climax weg.
Of seizoen 17 Thomas Cammaert, welke in de eerste opdracht net bij de vrijstellingen groep zat, die in de 2e deelopdracht in de bios de hoofdrol speelde. Geloof ook 1-2 cruciale tips/aanwijzingen had en 'goed meespeelde'.. want ja, als de opdracht mislukt werkt deel 2 ook niet, dus moest ab-so-luut lukken.

Daarnaast zal je eerder de mol bij de vlucht dan de zoektocht plaatsen vanwege de dubbele eliminatie. Gaat er bij mislukking van resterende 3 spelers 2 eruit (want de mol blijft), of 4 spelers 2 eruit, is speltechnisch zeer significant.

Ook lijkt de auto meer dummie-proof te zijn gemaakt dan op beeld nodig was. Patrick was dan wel degene die de sleutelhanger naar voren brengt... Alleen zonder die hint had de regie altijd nog kunnen ingrijpen, want blijkbaar hadden ze mobieltjes meegekregen als ik de opmerking van Jeroen bij het instappen in de auto goed herinner.
Dan het feit dat ze blijkbaar dik 12 uur eerder in de stad waren dan nodig voor de boottocht (savonds voor het eten, boot vertrekt sochtends, volgende spelelement pas op Elba), en veel meer geld dan nodig. Lijkt daarmee dat de regie zichzelf erg veel speelruimte heeft gegeven om ruim bij te kunnen sturen dat de overtocht gegarandeerd is.
Zou me niks verbazen als ze wat mini opdrachten/hints hadden gehad gedurende de nacht en daarbij genoeg geld om ook 2-3 tankbeurten door te komen.

#nikkie-tunnel
Helemaal eens.

Behalve met je tunnel! :P

The answer is 42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Zenyatta schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 16:46:
[...]

Dat was wel steeds wat er gezegd werd rond het bekend worden van de foto: dit zou aantonen dat ze in de finale zit. De foto met Ellie was mij onbekend. Die had ik dan weer gemist. :)
Sorry, mijn fout, er is geen foto van hem en haar op zijn profiel. Enkel een foto van Ellie zelf. Excuus!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:10

Pinobigbird

doesn't share food!

Seizoen 21 aangekondigd:

*O*

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
Niet 'Wie is.. besmet?'. 10 dagen de tijd om erachter te komen, of iedereen moet volle 2 weken in isolatie doorbrengen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Xanaroth schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 17:21:
[...]

Niet 'Wie is.. besmet?'. 10 dagen de tijd om erachter te komen, of iedereen moet volle 2 weken in isolatie doorbrengen :X
Of iedereen is inderdaad getest voor aanvang van opnames, in quarantaine geweest en daarna gewoon het seizoen opgenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Laatst online: 11-09 13:22
SmurfLink schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 17:40:
[...]

Of iedereen is inderdaad getest voor aanvang van opnames, in quarantaine geweest en daarna gewoon het seizoen opgenomen?
Of de opnamen zijn al in januari/februari gedaan en krijgen we een soort 'wie is de mol in de sneeuw'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
SunnieNL schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 17:50:
[...]

Of de opnamen zijn al in januari/februari gedaan en krijgen we een soort 'wie is de mol in de sneeuw'.
De opnames zijn normaal ergens in juni toch? Lijkt me niet dat ze zo ver vooruit konden kijken dat ze het dusdanig vervroegd hebben tot pre corona tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben heel benieuwd wie er mee gaan doen en hoe het seizoen eruit gaat zien! In dorpjes opdrachten doen dichtbij de locals zal het wel niet worden. Misschien meer afgelegen en dan op 1 locatie blijven. We zullen het zien :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005

drooger

Falen is ook een kunst.

Op het moment dat half Nederland binnen zat is natuurlijk wel hét moment om een seizoen in Nederland op te nemen. :+

Al acht ik de kans dat ze in Nederland opnames hebben gemaakt nihil is.

[ Voor 24% gewijzigd door drooger op 05-10-2020 18:41 ]

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002

Pinobigbird

doesn't share food!

Door de lichtinval op Riks gezicht is het ook mogelijk dat hij voor een scherm, of meerdere schermen (10?) staat. Misschien dat het seizoen, of misschien een gedeelte, online plaatsvindt.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

Ankh

|true

Misschien dat ze net zoals de sport een soort van coronabubbel kunnen creeeren. Geeft het met corona een extra incentive, heb je corona dan val je af. _/-\o_

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005

masauri

aka qwybyte

Ankh schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 19:12:
Misschien dat ze net zoals de sport een soort van coronabubbel kunnen creeeren. Geeft het met corona een extra incentive, heb je corona dan val je af. _/-\o_
Wie is de Mol feat Big Brother? :+

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rob310
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-09 18:22

Rob310

kermisfanaat

Ik dacht ook dat de opdracht zou mislukken als er niet een team bij de helikopter aan zou komen.
Maar nu ik er over nadenk was het niet zozeer van belang om OP de locatie aan te komen, maar BINNEN DE TIJD.
Waarschijnlijk zal het betreffende koppel altijd met de heli naar Elba zijn gebracht maar waren ze wellicht niet uitgesloten van de executie als ze er TE LAAT aan waren gekomen?

De meeste computerproblemen ontstaan tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overwatch
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-04-2022
Pinobigbird schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 19:05:
Door de lichtinval op Riks gezicht is het ook mogelijk dat hij voor een scherm, of meerdere schermen (10?) staat. Misschien dat het seizoen, of misschien een gedeelte, online plaatsvindt.
Meestal gebruiken ze een spot in een donkere ruimte, anders zie je de presentator niet ;-) maar het zou kunnen. Ik zou het in ieder geval een interessante keuze vinden haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:33
Normaal zou zo'n eerste gesprek met de groep ook in het land van bestemming zijn, met mooie (achtergrond-) beelden enzo.
Het feit dat het nu in een lege, donkere ruimte gebeurd, geeft al aan dat het anders gaat zijn dan anders...

Dat kan ook haast niet anders, gezien de maatregelen overal
Maar ze zullen vast iets origineels en moois verzonnen hebben

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Zenyatta schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 16:46:
[...]

Het gaat er volgens mij vooral om dat juist 1 auto bij de helikopter had moeten komen. Had de navigator in de andere auto ze volkomen de andere kant op gestuurd (of hadden ze dat zelf gedaan op basis van de aanwijzingen) dan was het heel anders gelopen. Dan was de episode in de soep gelopen. Dus moesten ze wel goed bij de heli aankomen. De mol kon daar prima in sturen omdat die van het plan op de hoogte was. ;)
Het contact met die auto werd verbroken voordat de tijd op was. Vanuit de regie kunnen ze die dus alle kanten op sturen en het maakt dan geen bal uit waar die auto heen is gereden. Die kan daarna simpel met nieuwe aanwijzingen naar de helikopter gebracht worden (desnoods met adres/navigatie). Hooguit dat de tijd nog van belang was. Dan zou het kunnen dat ze al dan niet mee zouden doen in de executie, maar dat lijkt me sterk omdat daarmee de achtergebleven kandidaten eigenlijk geen echte reden meer zouden hebben om ze te vinden.

De mol hoeft daarvoor dus helemaal niet op de goede plek uit te komen, dat wordt toch wel geregeld. Ik zou dan ook eerder verwachten dat de mol bij die 4 in de auto zit. Maar ook dat kan volgende week nog volledig veranderen omdat het nog de vraag is of en wat voor opdracht de 2 op het eiland nog krijgen.

Ik vind het dan ook wederom een leuke opdracht om naar te kijken, maar volledig waardeloos voor het spel. Het is wederom een opdracht die zo vaag en onverwacht is dat alleen de mol de opdracht snapt en er op kan sturen. De kandidaten doen maar wat, waardoor elke aktie die uiteindelijk niet de goed blijkt te zijn als mol-aktie gezien kan worden.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta
Chillz schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:40:
Normaal zou zo'n eerste gesprek met de groep ook in het land van bestemming zijn, met mooie (achtergrond-) beelden enzo.
Het feit dat het nu in een lege, donkere ruimte gebeurd, geeft al aan dat het anders gaat zijn dan anders...

Dat kan ook haast niet anders, gezien de maatregelen overal
Maar ze zullen vast iets origineels en moois verzonnen hebben
Of het is nu zo gedaan om nog even geheim te houden wat de locatie is?
Rob310 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 20:10:
Ik dacht ook dat de opdracht zou mislukken als er niet een team bij de helikopter aan zou komen.
Maar nu ik er over nadenk was het niet zozeer van belang om OP de locatie aan te komen, maar BINNEN DE TIJD.
Waarschijnlijk zal het betreffende koppel altijd met de heli naar Elba zijn gebracht maar waren ze wellicht niet uitgesloten van de executie als ze er TE LAAT aan waren gekomen?
Interessant. Dat laatste zullen we nooit weten. Afhankelijk van de samenstelling van de groep (het enige waar de groep echt invloed in had) is er een koppel gekozen dat per helikopter naar Elba zou gaan. Als je het mij vraagt was het belangrijker dat dit koppel bij de heli aan kwam dan of dat op tijd was. Uiteindelijk kan je de heli ook verplaatsen als ze op volkomen verkeerde plek uitgekomen waren.
redwing schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:44:
[...]

Het contact met die auto werd verbroken voordat de tijd op was. Vanuit de regie kunnen ze die dus alle kanten op sturen en het maakt dan geen bal uit waar die auto heen is gereden. Die kan daarna simpel met nieuwe aanwijzingen naar de helikopter gebracht worden (desnoods met adres/navigatie). Hooguit dat de tijd nog van belang was. Dan zou het kunnen dat ze al dan niet mee zouden doen in de executie, maar dat lijkt me sterk omdat daarmee de achtergebleven kandidaten eigenlijk geen echte reden meer zouden hebben om ze te vinden.
Werd het contact niet vooral verbroken zodat ze niet konden doorbriefen dat ze bij een helikopter stonden?

Uiteindelijk met nieuwe aanwijzingen doorsturen kan ook. Makkelijker is dan met hulp van de mol te zorgen dat dit niet nodig is. Dan kan je het meeste vooraf gewoon voorbereiden.

En je hebt gelijk: zonder twee op Elba die vrijgesteld zijn, heeft de rest geen reden om te zoeken.
De mol hoeft daarvoor dus helemaal niet op de goede plek uit te komen, dat wordt toch wel geregeld. Ik zou dan ook eerder verwachten dat de mol bij die 4 in de auto zit. Maar ook dat kan volgende week nog volledig veranderen omdat het nog de vraag is of en wat voor opdracht de 2 op het eiland nog krijgen.
Absoluut eens! Dat de mol bij het groepje van 4 zit, is wat mij betreft zeker.
Ik vind het dan ook wederom een leuke opdracht om naar te kijken, maar volledig waardeloos voor het spel. Het is wederom een opdracht die zo vaag en onverwacht is dat alleen de mol de opdracht snapt en er op kan sturen. De kandidaten doen maar wat, waardoor elke aktie die uiteindelijk niet de goed blijkt te zijn als mol-aktie gezien kan worden.
Absoluut! En met de twee vinden kun je op zich ook geen geld voor de pot verdienen. Je kan in het stadje op zoek gaan naar wat geld, maar dat is een lamme oplossing vind ik. Desalniettemin: leuke opdracht om te zien inderdaad.

The answer is 42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
Zenyatta schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:49:
[...]

Werd het contact niet vooral verbroken zodat ze niet konden doorbriefen dat ze bij een helikopter stonden?
Dat zie je niet en kom je pas achteraf te weten. Maar dat zegt mij vooral of ze er op tijd waren of juist niet. Of ze waren er wel op tijd en de verbinding werd verbroken voordat ze iets konden zien en doorgeven. Of ze stonden compleet verkeerd en werden na het verbreken van de verbinding de goede kant op gestuurd.
Uiteindelijk met nieuwe aanwijzingen doorsturen kan ook. Makkelijker is dan met hulp van de mol te zorgen dat dit niet nodig is. Dan kan je het meeste vooraf gewoon voorbereiden.
Wat is daar makkelijker aan? Als de mol verkeerde aanwijzingen krijgt is het ook verdacht om plotseling een andere kant op te rijden. Logischer is het om, ongeacht of je de mol bent of niet, gewoon aan de aanwijzingen te houden en de route later via de telefoon te laten corrigeren.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Zenyatta ik denk dat het contact verbroken werd ruim voordat ze bij de heli kwamen.
Dat wij dat nu wel rond die tijd zien is gewoon edit werk van de regie.
Verwacht dat ze na het verbreken van de verbinding andere instructies kregen op wat voor manier dan ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenyatta
@redwing en @Arunia, zou ook zomaar kunnen inderdaad. De montage heeft veel invloed op wat we zien. Bepaalt eigenlijk wat wij als kijker vermoeden over de mol.

Kijk maar door de montage heen... :)

The answer is 42.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Nu online

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

Zou dit een hint naar Nikkie zijn, de latjes in de puzzel vormen de letter N
Afbeeldingslocatie: https://delagarde.nl/cache/i/14000/image/14159.w1433.0.4f75096.png

Coding in the cold; <brrrrr />

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R32LPHfdVOujq2t_Y5VGyzt9wqQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3FtwVdvRh0fONjb11aCzUQdD.png?f=fotoalbum_large

Hallo Nikkie tunnel. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastiaan89
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07:49
Belindo schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 08:10:
[Afbeelding]
Hoe dan? 8)7

Een slecht geschreven M kan ik er misschien nog in zien (logisch ook, Mol) maar N niet sorry.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004

13art

Moderator Mobile
sebastiaan89 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 10:30:
[...]

Hoe dan? 8)7

Een slecht geschreven M kan ik er misschien nog in zien (logisch ook, Mol) maar N niet sorry.
En als je Nikkie nu eens schrijft met de kleine 'n' kan je er dan nog steeds geen 'n' in zien? ;)

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
[...]

Hoe dan? 8)7

Als je het dikgeschreven bekijkt heb je 2 pootjes wat een n zou worden en geen m.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
[...]

Hoe dan? 8)7

n

zonder het linkerbovenpuntje. je moet het tussen de lijntjes wel even inkleuren.

[ Voor 8% gewijzigd door SmurfLink op 07-10-2020 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastiaan89
Hmm ja nou misschien als je heel diep in de Nikkie Tunnel zit ja.
Maar als je goed kijkt zit dat onderste stukje tussen de 2 en 3 expres lager dan die andere twee dat zou dan het dipje van een vage M kunnen zijn. Vind ik ongeveer net zo'n sterke hint als de vage n. :X :P

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Nu online

Shadow_Agent

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
sebastiaan89 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 10:39:
Hmm ja nou misschien als je heel diep in de Nikkie Tunnel zit ja.
Maar als je goed kijkt zit dat onderste stukje tussen de 2 en 3 expres lager dan die andere twee dat zou dan het dipje van een vage M kunnen zijn. Vind ik ongeveer net zo'n sterke hint als de vage n. :X :P
Misschien is het ambigu zowel een 'n' als een 'M'

Nikkie

Mol

NIKKIE IS DE MOL

/tunneléééééeén :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sebastiaan89
Ik blijf nog even rustig in mn Peggy tunnel zitten als je het niet erg vind. De regie is heel succesvol haar naar beneden aan het halen in de statistieken van de app, nadat ze aflevering 3 "per ongeluk" iets te veel op Peggy gefocussed hadden :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
Nikkie kan de mol niet zijn. Een mol zal nooit zeggen; Jullie moeten zoeken naar een rond schilderij tijdens die opdracht in het museum ;) Peggy heeft Patrick door en zal de finale wel winnen. Nikkie halve finale eruit.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Nu online

Shadow_Agent

CryptoNL schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 10:59:
Nikkie kan de mol niet zijn. Een mol zal nooit zeggen; Jullie moeten zoeken naar een rond schilderij tijdens die opdracht in het museum ;) Peggy heeft Patrick door en zal de finale wel winnen. Nikkie halve finale eruit.
Nikkie is de mol ook niet.
Ik neig er ook naar om alle punten op Patrick te zetten nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta
Belindo schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 08:10:
[Afbeelding]
Even bukken zodat je je hoofd niet stoot als we de tunnel in gaan:

Er zijn eerder twee kaartjes voorgekomen: bij de lasergameopdracht en bij de sleutelbosopdracht. In de eerste kaart kon je heel eenvoudig een R lezen. In de tweede heel eenvoudig een O. Met deze derde kaart heb je dus RON. Ergens in de komende afleveringen gaan ze nog een kaart laten zien, waar duidelijk een M in te herkennen is: RON M, oftewel: Ron Mol. :)

The answer is 42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta
Shadow_Agent schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:03:
[...]

Nikkie is de mol ook niet.
Ik neig er ook naar om alle punten op Patrick te zetten nu
Ondanks dat hij verreweg het meeste geld ingebracht heeft?

The answer is 42.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenyatta
sebastiaan89 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 10:42:
Ik blijf nog even rustig in mn Peggy tunnel zitten als je het niet erg vind. De regie is heel succesvol haar naar beneden aan het halen in de statistieken van de app, nadat ze aflevering 3 "per ongeluk" iets te veel op Peggy gefocussed hadden :D
Is het niet veel logischer dat alle afleveringen al op de plank liggen wanneer de serie start? Als dat zo is, dan heeft de regie niet veel invloed meer wanneer de uitzendingen eenmaal gestart zijn...

The answer is 42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastiaan89
Oh ja dat zal best zo zijn. Maar dan nog steeds heb ik het gevoel dat ze in bepaalde afleveringen expres richting personen sturen, en daarna weer er van weg om mensen in de war te brengen. Of dat daadwerkelijk correleert met de statistieken in de App is inderdaad onwaarschijnlijk ;)
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Let op:
Via deze link kun je lid worden van de Tweakers poule, deze wordt beheerd door Zenyatta