Het is duidelijk te horen dat ze 'roep, roep' zegt, en geen 'Rob, Rob'.Pinobigbird schreef op zondag 27 september 2020 @ 19:40:
[...]
Ik duik nog even verder de Nikkie-tunnel in.
In de openingsscène zegt ze: "LOrd May Know It", met een extra lange O-klank. Dat vond ik wat vreemd klinken, beetje Dunglish voor "God mag het weten", wat volgens mij vertaald wordt als "God / Lord (only) knows". Met haar blog in het Engels zou je dit niet van haar verwachten. Zou het een hint zijn?
LOrd May Know It > LOMKI > omdraaien > IK MOL.
Dan nog iets opvallend wat net bij Mollenstreken werd getoond. Bij Follow The Money roept bij het raden van de oud-mollen Nikkie als eerst een naam: Rob. Maar, op het moment van opnemen is de mol van 2020, Rob, helemaal nog niet bekend! Óf ze vergist zich en bedoelde iemand anders, óf ze weet wie de mol van het toen lopende seizoen is omdat ze zélf de mol is?
Ik heb gisterenavond de aflevering terug gekeken. Ik vond de follow the money opdracht stom. Naast het feit dat er een boel koffertjes waren was het totaal niet duidelijk dat het spotten van drie oud mollen onderdeel van de opdracht was. Alsof men totaal geen creativiteit meer heeft.
Het schilderen was wel grappig. Alleen dat Ron dan stijf zijn mond dicht houd terwijl hij nota bene voor het goede schilderij staat? Die snapte ik niet.
Het schilderen was wel grappig. Alleen dat Ron dan stijf zijn mond dicht houd terwijl hij nota bene voor het goede schilderij staat? Die snapte ik niet.
Is het de eerste keer dat je WIDM volgt ?Mrjraider schreef op maandag 28 september 2020 @ 08:29:
Ik heb gisterenavond de aflevering terug gekeken. Ik vond de follow the money opdracht stom. Naast het feit dat er een boel koffertjes waren was het totaal niet duidelijk dat het spotten van drie oud mollen onderdeel van de opdracht was. Alsof men totaal geen creativiteit meer heeft.
Ik vind het sowieso bijzonder dat Patrick apart staat, meestal mag een kandidaat bepalen wie waar staat (degene net de pot bv) bovendien zegt hij dingen die hij ook als mol kan zeggen.. dat het spannend is (om op het plein te lopen?) en "zij volgen het koffertje" etc ..
Maw ik denk nog steeds dat hij ook op het plein heeft gelopen .
[ Voor 5% gewijzigd door Sport_Life op 28-09-2020 08:51 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Maar dat is toch juist volledig WIDM stijl? Mensen 1 ding laten doen, en dan is de kern van de opdracht toch net anders? Ik vond het juist een toffe opdracht omdat ik al een basketbalspelende gorilla vibe ervan kreeg vanaf het begin. Ik kon alleen niet uitvogelen waarop we moesten letten omdat ik alleen Dennis Weening ken van die 3 oud mollen en hem dus niet herkende. Nou was ie voor ons ook alleen met het achterhoofd in beeld dus dat helpt niet, maar ik zat wel op de achtergrond te zoeken naar iets.Mrjraider schreef op maandag 28 september 2020 @ 08:29:
I have stability. The ability to stab.
Haha. Nee vijfde jaar dat ik kijk.Sport_Life schreef op maandag 28 september 2020 @ 08:49:
[...]
Is het de eerste keer dat je WIDM volgt ?.
Ik vind het sowieso bijzonder dat Patrick apart staat, meestal mag een kandidaat bepalen wie waar staat (degene net de pot bv) bovendien zegt hij dingen die hij ook als mol kan zeggen.. dat het spannend is en "zij volgen het koffertje" etc ..
Maw ik denk nog steeds dat hij ook op het plein heeft gelopen .
Ik had wel verwacht dat er een addertje onder zat. Maar zoiets als dit?
Inderdaad, je had net zo goed van tevoren kunnen zeggen: jullie doen nu een opdracht maar geen zeker geen geld verdienen. Als je focus op een koffer volgen ligt, ga je natuurlijk nooit op een plein van mensen, drie andere personen herkennenMrjraider schreef op maandag 28 september 2020 @ 08:29:

En Ron inderdaad was vreemd, maar Ellie kwam ook naast hem staan en keek naar het schilderij en liep toen ook weg...
Ron zei niks omdat ie een sukkel is. Patrick rende bijna weg van dat schilderij en probeerde de andere twee ook mee te krijgen. Hierdoor ben ik Patrick dus juist heel erg gaan verdenken, naast het storen bij de koffertjes met onzinnige kreten.Exocet schreef op maandag 28 september 2020 @ 08:57:
[...]
En Ron inderdaad was vreemd, maar Ellie kwam ook naast hem staan en keek naar het schilderij en liep toen ook weg...
Ik zag Klaas wel voorbij komen, alleen zijn die andere 2 nogal onbekende BN'ers voor mijMrjraider schreef op maandag 28 september 2020 @ 08:52:
[...]
Haha. Nee vijfde jaar dat ik kijk.
Ik had wel verwacht dat er een addertje onder zat. Maar zoiets als dit?![]()
[removed]
Ik vond dat ontzettend flauw ook. Dit is iets dat de mol moet doen, maar nou gaan ze zelf de boel maar saboteren.Mrjraider schreef op maandag 28 september 2020 @ 08:29:

Saved by the buoyancy of citrus
De testvraag is met wie de mol een team vormde tijdens de opracht Groeten uit Florence.
Ellie, peggy, Tygo
Jeroen en Patrick
Nikkie en Ron
hm.. ik wil 'm nu eigenlijk wel invullen met Patrick als mol, terwijl ik ze tot nu toe op Peggy heb ingevuld. Twijfels...
Ellie, peggy, Tygo
Jeroen en Patrick
Nikkie en Ron
hm.. ik wil 'm nu eigenlijk wel invullen met Patrick als mol, terwijl ik ze tot nu toe op Peggy heb ingevuld. Twijfels...
Patrick kan je afschrijven. Kiest voor 1500 euro terwijl hij zonder moeite zwarte vrijstelling had kunnen pakken. Gaat moeite doen om luiken van buitenkant op te maken. Allemaal zo geen mol gedrag.SmurfLink schreef op maandag 28 september 2020 @ 10:15:
De testvraag is met wie de mol een team vormde tijdens de opracht Groeten uit Florence.
Ellie, peggy, Tygo
Jeroen en Patrick
Nikkie en Ron
Patrick zat in het team met luiken die van de uitkijkpost niet te zien waren. Dus die kan ze gewoon weer gesloten hebben. Degene die wel in zicht was deed hij opzichtig met de bezemstok.RobPete89 schreef op maandag 28 september 2020 @ 10:21:
[...]
Patrick kan je afschrijven. Kiest voor 1500 euro terwijl hij zonder moeite zwarte vrijstelling had kunnen pakken. Gaat moeite doen om luiken van buitenkant op te maken. Allemaal zo geen mol gedrag.
De zwarte vrijstelling was natuurlijk wel heel erg opzichtig geweest als hij die had gekozen. Patrick had vanuit zijn positie ook makkelijk de oud mollen kunnen zien en liep in museum heel hard door bij het juiste schilderij en riep de hele tijd dat de hond links moest zijn. Hij doet echt wel verdacht veel molacties.
Maar waarom zou hij die zwarte vrijstelling aan 2 andere kandidaten willen geven? Die 1500 euro voor de pot is peanuts, die mol je er toch wel weer uit later. Jan Versteegh was ook de ultieme kandidaat omdat hij veel geld ophaalde, maar uiteindelijk toch mol en heel veel geld ook eruit gespeeld. Dus dat kan ik niet uitsluiten. Die luiken kan je prima openen als je daarmee tijd rekt waardoor andere luiken niet bereikt kunnen worden.RobPete89 schreef op maandag 28 september 2020 @ 10:21:
[...]
Patrick kan je afschrijven. Kiest voor 1500 euro terwijl hij zonder moeite zwarte vrijstelling had kunnen pakken. Gaat moeite doen om luiken van buitenkant op te maken. Allemaal zo geen mol gedrag.
Doodleuk een ritje in een draaimolen maken terwijl je geld kan verdienen voor de pot, en alleen maar lage bedragen foto's maken omdat je weet dat andere kandidaten daar de dure versie van hebben? Dat vind ik wel molgedrag.
Ik betwijfel dat. Hij stond op een balkon, dus boven de mensenmassa. Prima overzichtspositie, maar je gaat mensen niet kunnen herkennen op basis van alleen hun houding en haardracht, zonder het gezicht te zien. Tenzij je weet naar wie je op zoek bent.SunnieNL schreef op maandag 28 september 2020 @ 10:24:
[...]
Patrick had vanuit zijn positie ook makkelijk de oud mollen kunnen zien
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
En twee pijlen raak schieten dan?SmurfLink schreef op maandag 28 september 2020 @ 10:25:
[...]
Maar waarom zou hij die zwarte vrijstelling aan 2 andere kandidaten willen geven? Die 1500 euro voor de pot is peanuts, die mol je er toch wel weer uit later. Jan Versteegh was ook de ultieme kandidaat omdat hij veel geld ophaalde, maar uiteindelijk toch mol en heel veel geld ook eruit gespeeld. Dus dat kan ik niet uitsluiten. Die luiken kan je prima openen als je daarmee tijd rekt waardoor andere luiken niet bereikt kunnen worden.
Doodleuk een ritje in een draaimolen maken terwijl je geld kan verdienen voor de pot, en alleen maar lage bedragen foto's maken omdat je weet dat andere kandidaten daar de dure versie van hebben? Dat vind ik wel molgedrag.
Hmm, ja ik verdacht hem toen inderdaad niet daardoor. Maar wellicht was dat juist weer om ons op het verkeerde been te zetten.
Ron en Nikkie acht ik gewoon te debiel om de mol te zijn, maar dat kan ook tactiek zijn. Jeroen is te lief, Tygo te chaotisch.. argh. Ik weet het echt niet dit jaar.
Helemaal mee eens! Gewoon luiheid van de makers. In plaats van de oud mollen hadden ze ook kunnen zeggenCyphax schreef op maandag 28 september 2020 @ 09:47:
[...]
Ik vond dat ontzettend flauw ook. Dit is iets dat de mol moet doen, maar nou gaan ze zelf de boel maar saboteren.Misschien valt de mol ontzettend tegen en krijgt 'ie het zelf niet goed voor elkaar om te saboteren ofzo.
"Hoeveel politieagenten liepen langs de fontein?"
"Hoeveel Chinezen kochten bij het ijskraampje een softijs hoorntje met gekleurde spikkels?"
"Hoeveel duiven scheten op het hoofd van dit (presentator wijst een beeld in de verte aan) beeld tijdens de opdracht?"
"Hoe vaak zat ik aan m'n zak te krabben tijdens de opdracht?"
Gaat nergens over

Oh ja, en Patrick is 100% niet te mol!
Alle anderen zou nog kunnen, allemaal lopen ze constant te mollen. BN'ers op een schoolreisje. Gezellig met elkaar, geld boeit ze toch niet zolang ze maar exposure krijgen en nóg bekender worden voor hun volgende schnabbel of TV optreden!
Tot op heden heb ik al m;n punten nog in de poule trouwens, vol op Tygo. dood of de gladiolen
Do { Ping } while ( LOL )
Iemand al overwogen dat Horace de mol is?
Hij komt terug volgende ronde, iemand anders vliegt er uit. Aangezien er niet gemold kon worden deze ronde hebben ze de opdrachten zo gemaakt dat er weinig verdient kon worden. Horace staat vervolgens bij niemand meer op de mol lijst.
Hij komt terug volgende ronde, iemand anders vliegt er uit. Aangezien er niet gemold kon worden deze ronde hebben ze de opdrachten zo gemaakt dat er weinig verdient kon worden. Horace staat vervolgens bij niemand meer op de mol lijst.
Die museum opdracht was anders goed te doen geweest. Ron stond immers voor het juiste schilderij, maar Patrick en Elly wilden daar niets van weten.Gormenghast schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:17:
Ik zit sinds de vorige aflevering op Peggy. Ook deze keer vond ik haar weer verdacht: bij de schilderopdracht was haar schilderij het enige wat niet geraden was, en bij de opdracht op het plein was ze heel fanatiek en riep ze als eerste verkeerde namen van oud mollen.
You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.
Klopt. Misschien een stukje onderschatting. Maar geld is er heel makkelijk weer uit te spelen. Dus ook niet een groot issue. Gewoon weer een veiling starten voor vrijstellingen.SunnieNL schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:50:
[...]
Die museum opdracht was anders goed te doen geweest. Ron stond immers voor het juiste schilderij, maar Patrick en Elly wilden daar niets van weten.
Maar dat lag niet aan haar. Zij had keurig doorgegeven dat de hond LINKS op het schilderij zat. Patrick zocht naar een hond die RECHTS lag.RedFox schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:54:
Ik zit sinds de vorige aflevering op Peggy. Ook deze keer vond ik haar weer verdacht: bij de schilderopdracht was haar schilderij het enige wat niet geraden was, en bij de opdracht op het plein was ze heel fanatiek en riep ze als eerste verkeerde namen van oud mollen.
Mijn theorie is gebaseerd op:RedFox schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:54:
- Ze kijkt nogal ongeloofwaardig bij alle "verrassingen", acteert slecht
- Is relatief weinig in beeld
- Is denk ik gewoon een "slechte" mol in de zin van gedurfde "Jan" acties, dus laat de regie vooral andere kandidaten zien die juist de aandacht op zich willen hebben
Ze heeft erg weinig impact als mol, maar zaken als een 50 euro foto eerder inleveren dan het andere team met de 250 euro versie zal wel weer breed uitgemeten gaan worden in de slot-aflevering.
Wat maakt die zwarte vrijstelling nou uit voor de mol? Iemand gaat er toch wel uit en wie dat is maakt weinig uit. Terwijl 1500 euro minder in de pot precies de mol zijn taak is.SmurfLink schreef op maandag 28 september 2020 @ 10:25:
[...]
Maar waarom zou hij die zwarte vrijstelling aan 2 andere kandidaten willen geven? Die 1500 euro voor de pot is peanuts, die mol je er toch wel weer uit later. Jan Versteegh was ook de ultieme kandidaat omdat hij veel geld ophaalde, maar uiteindelijk toch mol en heel veel geld ook eruit gespeeld. Dus dat kan ik niet uitsluiten. Die luiken kan je prima openen als je daarmee tijd rekt waardoor andere luiken niet bereikt kunnen worden.
Ik mag toch hopen dat ze niet van deze onzin uit gaan halen. Dan ga je de hele basis van het spel onderuit halen.Gormenghast schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:17:
En zoals ik al eerder zei, de opdrachten blijf ik jammer genoeg nog steeds heel inspiratieloos vinden. Stuk voor stuk opdrachten waarbij de kandidaten maar moeten gokken wat de bedoeling van een spel is en waar dus alleen de mol weet wat er moet gebeuren. Dat maakt het mollen zonder op te vallen wel heel erg makkelijk.
[removed]
Het viel me opeens op dat tijdens de test de kandidaten wel moesten aangeven welk schilderij de mol had nageschilderd, en dan op titel. Dat soort zaken komen in de uitzending niet aan bod, en ik vraag me dan af of er inderdaad kandidaten zo slim zijn om de titels op te zoeken en te noteren. En of de regie dat soort interessante zaken dan maar weg-edit om dat het verder geen leuk beeld oplevert.redwing schreef op maandag 28 september 2020 @ 12:01:
En zoals ik al eerder zei, de opdrachten blijf ik jammer genoeg nog steeds heel inspiratieloos vinden. Stuk voor stuk opdrachten waarbij de kandidaten maar moeten gokken wat de bedoeling van een spel is en waar dus alleen de mol weet wat er moet gebeuren. Dat maakt het mollen zonder op te vallen wel heel erg makkelijk.
Dat ben ik met je eens. Maar ik blijf de afhandeling van het rode scherm van Horace heel raar vinden, zeker als daar verder niets mee gedaan wordt.redwing schreef op maandag 28 september 2020 @ 12:01:
[...]
Wat maakt die zwarte vrijstelling nou uit voor de mol? Iemand gaat er toch wel uit en wie dat is maakt weinig uit. Terwijl 1500 euro minder in de pot precies de mol zijn taak is.
[...]
Ik mag toch hopen dat ze niet van deze onzin uit gaan halen. Dan ga je de hele basis van het spel onderuit halen.
Ik vond "follow the money" flauw. Kandidaten zijn kansloos bij zo'n opdracht. Had er dan een bonus van gemaakt. Als ze alle drie de mollen weten verdubbelen we het bedrag. Of geeft bij de start aan dat de opdracht uit twee deelopdrachten bestaat.
Ik vond de schilderij opdracht dan wel weer heel leuk bedacht. En ook goed te doen, wat ik eerlijk gezegd niet had gedacht bij de start van de opdracht.
Toen een mogelijke schilderij aan haar omschreven werd ging het eerst over Maria die rechts ipv links zat, maar daar zei ze toen niks over. Het lijkt mij een stuk makkelijker zoeken naar een schilderij met een Maria op een specifieke plek ipv een hond.SmurfLink schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:58:
[...]
Maar dat lag niet aan haar. Zij had keurig doorgegeven dat de hond LINKS op het schilderij zat. Patrick zocht naar een hond die RECHTS lag.
En zoals @CopyCatz inderdaad zegt vind ik haar slecht acteren bij executies.
You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.
Gisteren ook de aflevering terug gekeken. Zaterdag wel aan gehad maar het was te rumourig om goed te volgen. Daardoor kon ik gisteren bij de eerste 2 opdrachten wel op andere dingen letten.
Bij de schilder opdracht maakte het letterlijk niet uit wat ze geschilderd hadden. Als ze maar onthouden hadden hoe het schilderij omschreven was. Daarnaast viel mij het gedrag van Patrick heel erg op:
- Continue zeggen dat de hond links zat terwijl aangegeven dat hij rechts zat
- Hij liep met zijn telefoon in zijn hand rond zonder die te gebruiken. Hij sprong af en toe aan met als achter grond 'De Mol'. Kan toeval zijn maar ik vond het vreemd.
- Ron had het schilderij gevonden op het eind. Maar Patrick liep snel door en wou er niks van weten. Volgens mij weten de kandidaten niet hoeveel tijd ze nog hebben dus valt wat voor te zeggen dat ze niet dat schilderij dan maar kozen.
- Ze wilden terug lopen naar het eerste schilderij. Patrick gaf aan dat die misschien in de andere vleugel te vinden was. Lijkt mij meer tijd kosten om daar heen te gaan
Bij de tweede opdracht zou je toch verwachten dat de kandidaten wat alerter zijn. Bij de kistjes opdracht met de oud mollen gebeurde er ook iets wat ze niet verwachten. Want zo ingewikkeld zag het er niet uit om alleen het kistje te volgen. Dat kon Patrick alleen nog wel doen vanaf zijn positie. Bij het noemen van de oud mollen viel het mij op dat zowel Ron als Patrick er eigenlijk 2 wisten, Dennis Weening en Klaas van Kruistem. Want die waren blijkbaar de dag er voor aanwezig. Maar waarom dan? En Patrick en Ron waren ook toevallig de 2 die nog over waren met Horace toen hij afviel.
Bij de foto opdracht was het lastig om het goed te doen omdat je niet wist wat een ander team zou doen. Maar even een draaimolen in stappen tijdens de opdracht is wel wat vreemd. Daarbij viel mij ook op dat er achterop de ansichtkaarten een soort kaartje stond. Kon niet zo goed zien wat daar nou precies op stond.
Bij de schilder opdracht maakte het letterlijk niet uit wat ze geschilderd hadden. Als ze maar onthouden hadden hoe het schilderij omschreven was. Daarnaast viel mij het gedrag van Patrick heel erg op:
- Hij liep met zijn telefoon in zijn hand rond zonder die te gebruiken. Hij sprong af en toe aan met als achter grond 'De Mol'. Kan toeval zijn maar ik vond het vreemd.
- Ron had het schilderij gevonden op het eind. Maar Patrick liep snel door en wou er niks van weten. Volgens mij weten de kandidaten niet hoeveel tijd ze nog hebben dus valt wat voor te zeggen dat ze niet dat schilderij dan maar kozen.
- Ze wilden terug lopen naar het eerste schilderij. Patrick gaf aan dat die misschien in de andere vleugel te vinden was. Lijkt mij meer tijd kosten om daar heen te gaan
Bij de tweede opdracht zou je toch verwachten dat de kandidaten wat alerter zijn. Bij de kistjes opdracht met de oud mollen gebeurde er ook iets wat ze niet verwachten. Want zo ingewikkeld zag het er niet uit om alleen het kistje te volgen. Dat kon Patrick alleen nog wel doen vanaf zijn positie. Bij het noemen van de oud mollen viel het mij op dat zowel Ron als Patrick er eigenlijk 2 wisten, Dennis Weening en Klaas van Kruistem. Want die waren blijkbaar de dag er voor aanwezig. Maar waarom dan? En Patrick en Ron waren ook toevallig de 2 die nog over waren met Horace toen hij afviel.
Bij de foto opdracht was het lastig om het goed te doen omdat je niet wist wat een ander team zou doen. Maar even een draaimolen in stappen tijdens de opdracht is wel wat vreemd. Daarbij viel mij ook op dat er achterop de ansichtkaarten een soort kaartje stond. Kon niet zo goed zien wat daar nou precies op stond.
Probleem is bij Wie is de Mol? Is de regie. Het ligt er nu wel dik bovenop dat Patrick de mol lijkt.The_Ghost16 schreef op maandag 28 september 2020 @ 12:14:
Gisteren ook de aflevering terug gekeken. Zaterdag wel aan gehad maar het was te rumourig om goed te volgen. Daardoor kon ik gisteren bij de eerste 2 opdrachten wel op andere dingen letten.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Hij gaf bij de biecht aan over dat de eerste pijl 'in de linker ging' en 'daar had ik niet per se op gericht'. De voor de hand liggende aanname is dat hij dan op een ander schild mikte, maar het zou ook kunnen dat hij probeerde te missen en per ongeluk raak schoot.
Ik blijf voorlopig nog spreiden op Patrick en Nikkie.
Het wordt er ook zeker niet makkelijker op gemaakt door niet te laten zien of men mag kiezen welke positie ze willen in de opdrachten, of dat ze toegewezen worden.
“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice
Pinobigbird schreef op zondag 27 september 2020 @ 19:40:
[...]
Ik duik nog even verder de Nikkie-tunnel in.
In de openingsscène zegt ze: "LOrd May Know It", met een extra lange O-klank. Dat vond ik wat vreemd klinken, beetje Dunglish voor "God mag het weten", wat volgens mij vertaald wordt als "God / Lord (only) knows". Met haar blog in het Engels zou je dit niet van haar verwachten. Zou het een hint zijn?
LOrd May Know It > LOMKI > omdraaien > IK MOL.
Dan nog iets opvallend wat net bij Mollenstreken werd getoond. Bij Follow The Money roept bij het raden van de oud-mollen Nikkie als eerst een naam: Rob. Maar, op het moment van opnemen is de mol van 2020, Rob, helemaal nog niet bekend! Óf ze vergist zich en bedoelde iemand anders, óf ze weet wie de mol van het toen lopende seizoen is omdat ze zélf de mol is?
Gijsje22 schreef op zondag 27 september 2020 @ 20:36:
Ik dacht ook dat ze Rob zei, maar na een paar keer luisteren denk ik toch dat ze ‘Roep, roep’ riep.
MSN nieuws..SmurfLink schreef op maandag 28 september 2020 @ 07:45:
Aan de andere kant, waarom zou zij op dat moment weten dat Rob de mol is in de reguliere uitzending? Waarom zouden ze haar dat vertellen als ze mol is in het seizoen wat erna komt?
Echt een hele slechte vraag voor in de app vind ik. Er waren immers 7 mogelijkheden waarbij er één af viel aangezien Ellie eruit is. De andere 6 antwoorden betekenden letterlijk dat je op 1 van de 6 resterende kandidaten zou stemmen. De vraag had dus net zo goed 'Wie is de Mol?' kunnen zijnSmurfLink schreef op maandag 28 september 2020 @ 10:15:
Ellie, peggy, Tygo
Jeroen en Patrick
Nikkie en Ron
100% dit.Joster schreef op maandag 28 september 2020 @ 16:52:
[...]
Echt een hele slechte vraag voor in de app vind ik. Er waren immers 7 mogelijkheden waarbij er één af viel aangezien Ellie eruit is. De andere 6 antwoorden betekenden letterlijk dat je op 1 van de 6 resterende kandidaten zou stemmen. De vraag had dus net zo goed 'Wie is de Mol?' kunnen zijn
In feite vroegen ze nu: kies het groepje waar de mol in zat, en vink dan de kandidaten van die groep aan die niet de mol waren.

Zo officieel vind ik dit niet... ze zegt helemaal geen Rob en ik vind het ook niet geloofwaardig dat ze haar contact zouden laten hebben met hem terwijl zijn seizoen nog niet is uitgezonden. Veel te groot risico.
En daarnaast is het geen live-uitzending. Zoiets zal er bewust ingelaten zijn. Maar tja, alle verdenkingen worden uiteindelijk bepaald door at de regie doet en niet door wat de kandidaten/mol doen......SmurfLink schreef op maandag 28 september 2020 @ 17:50:
[...]
Zo officieel vind ik dit niet... ze zegt helemaal geen Rob en ik vind het ook niet geloofwaardig dat ze haar contact zouden laten hebben met hem terwijl zijn seizoen nog niet is uitgezonden. Veel te groot risico.
[removed]
Er is niks officieels aan, zo noemde ik de site msn..SmurfLink schreef op maandag 28 september 2020 @ 17:50:
[...]
Bij de Telegraaf hadden ze nog een leuke gevonden bij opdracht 2.
Toen ze namen moesten noemen zag je Ron duidelijk Jan zeggen maar het was niet te horen. Direct daarna zei Nikkie "Jan". Even later zie je Ron duidelijk "Jan Versteeg" zeggen, maar ook dat was niet te horen.
Toen ze namen moesten noemen zag je Ron duidelijk Jan zeggen maar het was niet te horen. Direct daarna zei Nikkie "Jan". Even later zie je Ron duidelijk "Jan Versteeg" zeggen, maar ook dat was niet te horen.
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Puzzelstukken en dingen onthouden. Deze opdracht gaat mislukken
Try SCE to Aux
Dit soort opruiende teksten kan je achterwege laten
[ Voor 87% gewijzigd door Outerspace op 05-10-2020 12:13 ]
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Ja wtf, waarom is nikkie niet in staat tot fysiek werk? Die is het gespierdst van alle vrouwen..
[ Voor 6% gewijzigd door SmurfLink op 03-10-2020 20:49 ]
Omdat ik al mijn punten al vanaf aflevering één op nikkie heb gezetSmurfLink schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 20:48:
Ja wtf, waarom is nikkie niet in staat tot fysiek werk? Die is het gespierdst van alle vrouwen..
Waarom denk je dat ze uitlegt dat de mol graag als eerst een envelop wil pakken nadat ze zelf als eerst zo'n envelop van de tafel grist
Try SCE to Aux
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 00:31
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Dat past niet bij haar image van visagiste en nikkie tutorials waardoor ze haar bekendheid aan te danken heeft. Vorig seizoen deed ze dat ook, maar mollen doet ze denk ik niet. Ze is van zichzelf zo.SmurfLink schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 20:48:
Ja wtf, waarom is nikkie niet in staat tot fysiek werk? Die is het gespierdst van allemaal.
Ho ho, die had alle kracht al nodig om heel hard na te denken hèSmurfLink schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 20:48:
Ondanks dat er slechts enkele afleveringen geweest zijn, zou je toch denken dat je weet welke opdrachten je ongeveer gedaan hebt?
Lasergamen, schilderen, foto's maken met kaarten, luiken openen met min geld, spiegels verzamelen voor een groepsfoto in de spiegel... nu moet ik bekennen dat ik soms ook een geheugen als een zeef heb maar deze opdracht was weer eens chaos ten top
Lasergamen, schilderen, foto's maken met kaarten, luiken openen met min geld, spiegels verzamelen voor een groepsfoto in de spiegel... nu moet ik bekennen dat ik soms ook een geheugen als een zeef heb maar deze opdracht was weer eens chaos ten top
man ik ben dat mens echt zo ongelofelijk zat... laat haar alsjeblieft afvallen vandaag.

Net als dat Ron van nature molt omdat ie te dom is om dingen te doen.tweakduke schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 20:52:
[...]
Dat past niet bij haar image van visagiste en nikkie tutorials waardoor ze haar bekendheid aan te danken heeft. Vorig seizoen deed ze dat ook, maar mollen doet ze denk ik niet. Ze is van zichzelf zo.
- tweakduke
Jup, ik zit op Tygo. Lijkt erg zijn best te doen, kandidaten vallen af als ze in zijn team zitten en de rest zijn van zichzelf al te onhandig.SmurfLink schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 20:59:
[...]
Net als dat Ron van nature molt omdat ie te dom is om dingen te doen.
Laat hem alleen niet afvallen vanavond aub
Mooi die alles of niets opdrachten. Zo komt er nooit geld in de pot. Want dit gaat 100% mislukken
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Nah, ik heb Peggy nog punten op staan, die valt vanavond dus wel af... gezien de rest van mijn mollen al afgevallen zijn .:+
Misschien moeten Peggy en Patrick nog een rondje rijden...
Misschien moeten Peggy en Patrick nog een rondje rijden...
[ Voor 20% gewijzigd door SmurfLink op 03-10-2020 21:05 ]
Nikki en Tygo zijn wel de enige die deze opdracht relatief serieus doen.... vooral Nikkie trekt om de haverklap der scheur los om te mopperen over de telefoon..
maar daarmee verpest ze dus gewoon tijd, ze maakt alles chaotisch.. dus het kan ook mollen zijn.Mrjraider schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 21:06:
Nikki en Tygo zijn wel de enige die deze opdracht relatief serieus doen.... vooral Nikkie trekt om de haverklap der scheur los om te mopperen over de telefoon..
Nikkie hoeft ook maar één instructie een beetje te veranderen en een ander team verpest de opdracht voor haar terwijl ze zelf goed uit de verf komtMrjraider schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 21:06:
Try SCE to Aux
Vind ik wel meevallen, vind vooral Tygo vervelend.. gewoon even uit de auto voor een plaspauzeSmurfLink schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 21:07:
[...]
maar daarmee verpest ze dus gewoon tijd, ze maakt alles chaotisch.. dus het kan ook mollen zijn.

- tweakduke
Hij weet wel waar hij moet plassen.... extra verdacht!
Maar hij was toch in PIESa?Mrjraider schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 21:08:
[...]
Vind ik wel meevallen, vind vooral Tygo vervelend.. gewoon even uit de auto voor een plaspauze
Tycho en Nikkie zijn op de juiste plaats anders stond er geen cameraploeg klaar denk ik
Try SCE to Aux
NEEEE NIKKIE VERDIENT DE EXECUTIE! 
wait.... wat. Deze is best ziek...
Peggy en Patrick dus... mijn laatste 2 mollen.
wait.... wat. Deze is best ziek...

[ Voor 38% gewijzigd door SmurfLink op 03-10-2020 21:13 ]
I rest my caseImNotnoa schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 20:51:
[...]
Waarom denk je dat ze uitlegt dat de mol graag als eerst een envelop wil pakken nadat ze zelf als eerst zo'n envelop van de tafel grist
Maar de "zoek je medekandidaten" opdracht klinkt wel vet
Try SCE to Aux
En voor Nikkie en Tygo dus een extreme runawayyyyyy.ImNotnoa schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 21:14:
[...]
I rest my case
Maar de "zoek je medekandidaten" opdracht klinkt wel vet
Fak Heli is wel heel tof.
[ Voor 5% gewijzigd door SmurfLink op 03-10-2020 21:14 ]
Dubbele executie de volgende keer. Hoe de F Tygo en Nikkie dan weer mazzel hebben en lekker 24 uur als een stel criminelen weg moeten blijven van de anderen..
Nikkie en Tycho moesten die heli wel halen dus, anders hadden ze geen opdracht.
Dus de mol in die auto zetten zou de kans vergroten want voorkennis
Try SCE to Aux
Kudt... je hebt gelijk.ImNotnoa schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 21:18:
Nu ben ik heel erg bang dat Nikkie de mol is...
maar de mol kan in de auto afleiden, vertragen, verkeerd sturen?
[ Voor 8% gewijzigd door SmurfLink op 03-10-2020 21:22 ]
Dus Nikkie ofTygo is de Mol? Aldus deze redenatie?ImNotnoa schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 21:18:
Kan het ook niet zo zijn dat de Mol aan die twee bewust de juiste info heeft gegeven om te zorgen voor de volgende opdracht?
Ze gaan naar Elba 
Pontje bij Piombino
Ben daar 10jr geleden ook geweest
.
Pontje bij Piombino
Ben daar 10jr geleden ook geweest
[ Voor 67% gewijzigd door Sport_Life op 03-10-2020 21:22 ]
Dan moet die info ook goed geïnterpreteerd worden.Mrjraider schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 21:19:
[...]
Dus Nikkie ofTygo is de Mol? Aldus deze redenatie?
Kan het ook niet zo zijn dat de Mol aan die twee bewust de juiste info heeft gegeven om te zorgen voor de volgende opdracht?
Wil je zoveel mogelijk variabelen uitsluiten dan zorg je dat de mol de envelop met de juiste auto/bestemming pakt
Try SCE to Aux
Vrij logisch, maar ja dit is Wie Is De Mol dus er kan van alles gebeuren....ImNotnoa schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 21:21:
[...]
Dan moet die info ook goed geïnterpreteerd worden.
Wil je zoveel mogelijk variabelen uitsluiten dan zorg je dat de mol de envelop met de juiste auto/bestemming pakt
Scherp! Klinkt logisch inderdaad.ImNotnoa schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 21:18:
Een mol zou het liefst bellen denk ik, dus dan wordt Nikki nog waarschijnlijker. Aan de andere kant moet je die ook niet laten rijden bij zo'n opdracht schat ik zo in
Ja bij bellen kan je meer storen en chaotisch doen... zoals schreeuwen dat anderen hun kop moeten houden enzo....Melkunie schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 21:22:
[...]
Scherp! Klinkt logisch inderdaad.
Een mol zou het liefst bellen denk ik, dus dan wordt Nikki nog waarschijnlijker. Aan de andere kant moet je die ook niet laten rijden bij zo'n opdracht schat ik zo in
Ik kijk gewoon vanuit het oogpunt van de productie, die hebben een supervette opdracht bedacht, een heli gehuurd etc.Mrjraider schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 21:22:
[...]
Vrij logisch, maar ja dit is Wie Is De Mol dus er kan van alles gebeuren....
Die willen dus dat het team met de heli als bestemming de bestemming ook daadwerkelijk haalt, en dat doe je dus door de mol met een hoop voorkennis op die route te zetten (en de bijbehorende envelop te grijpen)
Try SCE to Aux
Overal die Vespa's...
Lekker Italiaans.
Ojeee een theater
Dag Ron!
Hoe wist Nikki dat ze naar Elba ging? Dat mens wist niet eens welke buurlanden Italië had!
Ojeee een theater
Hoe wist Nikki dat ze naar Elba ging? Dat mens wist niet eens welke buurlanden Italië had!
[ Voor 67% gewijzigd door SmurfLink op 03-10-2020 21:28 ]
Ron toen hij de Theater tickets zag en terugdacht aan de opdracht na zijn executie in zijn eerste seizoen:

Try SCE to Aux
Aaargh dubbele aflevering
HAAAAT!
Wacht.. geen executie.. maar hoe zit het dan met de app?

Je krijgt gewoon je puntjes verdubbeldSmurfLink schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 21:32:
Aaargh dubbele afleveringHAAAAT!
Edit:
Welkom iedereen in mijn Nikkie tunnel, toiletten zijn links en eten en drinken is zelfbediening
[ Voor 17% gewijzigd door ImNotnoa op 03-10-2020 21:34 ]
Try SCE to Aux
HA! EEN AFLEVERING WAAR IK GEEN PUNTEN BIJ VERLIES>
Voor het eerst dit seizoen, haha.
Ik ga nu m'n punten maar verzetten. Ipv Peggy en Patrick naar Nikkie en Patrick. Bedankt voor de thee @ImNotnoa .
[ Voor 25% gewijzigd door SmurfLink op 03-10-2020 21:38 ]
- tweakduke
Jij bent dus de mol van dit topicImNotnoa schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 21:33:
[...]
Je krijgt gewoon je puntjes verdubbeld
Edit:
Welkom iedereen in mijn Nikkie tunnel, toiletten zijn links en eten en drinken is zelfbediening
Maar 1 van die 2 moet het haast wel zijn, benieuwd of ze ons nog op het verkeerde been kunnen zetten bij de dubbele executie.
En @SmurfLink relax een beetje met de capslock aub, het is hier uiteindelijk geen HK.
Hmmm voelt als een halve aflevering...
Wel een hele gave opdracht. Persoonlijk vind ik het een van de mooiere opdrachten van de laatste jaren.
Wel een hele gave opdracht. Persoonlijk vind ik het een van de mooiere opdrachten van de laatste jaren.
ja sergeant.tweakduke schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 21:38:
[...]
Jij bent dus de mol van dit topic![]()
Maar 1 van die 2 moet het haast wel zijn, benieuwd of ze ons nog op het verkeerde been kunnen zetten bij de dubbele executie.
En @SmurfLink relax een beetje met de capslock aub, het is hier uiteindelijk geen HK.

Ik was even enthousiast.. dit is letterlijk de eerste aflevering dit seizoen dat ik geen punten verlies. Nadat ik vorig seizoen vanaf aflevering 1 alles juist had was dat wel een beetje pijnlijk.
nikkie heeft die strandopdracht idd volledig verpest... qua volgorde. Maar Peggy ging daar ook wel heel erg in mee...

[ Voor 9% gewijzigd door SmurfLink op 03-10-2020 21:41 ]
Leuk zo'n aflevering die afwijkt van opdracht 1, opdracht 2, opdracht 3 en test. Ook leuk om de kandidaten wat langer onder elkaar te zien bij het lange ontbijt. Alleen jammer dat Horace niet op de toren stond aan het eind.
Zoals toen bij het ontbijt? "Ja ik sta hier al de hele tijd hoor"SirLeopold schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 21:43:
Alleen jammer dat Horace niet op de toren stond aan het eind.
Try SCE to Aux
Nikkie kwam als eerste binnen, en griste inderdaad als eerste die enveloppe...
Als eerste het busje uit ook, terwijl ze normaal nooit haast heeft (ze deed haar make-up nog even in een spiegel tijdens de ansichtkaarten opdracht bijvoorbeeld)SmurfLink schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 21:45:
Try SCE to Aux
Maar wat heb je er als mol aan om op een eiland te zitten wachten waar je niet kan mollen.SmurfLink schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 21:45:
je mag niet gevonden worden. Nou, als je precies weet waar de overige kandidaten gaan uitkomen kan je daar met de hulp van de regie best goed verborgen eindigen.CopyCatz schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 21:49:
[...]
Maar wat heb je er als mol aan om op een eiland te zitten wachten waar je niet kan mollen.
Het ging meer om het feit dat de productie deze (supervette) opdracht graag door wil laten gaan, daarom moest het team dat de helicopter bestemming had dus sowieso aankomen. Dat bereik je door de mol met voorkennis op die route te zettenCopyCatz schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 21:49:
[...]
Maar wat heb je er als mol aan om op een eiland te zitten wachten waar je niet kan mollen.
Try SCE to Aux
Het hele seizoen is zoveel gaver dan de laatste 4 ofzo.... Dit is wmb weer een goed ouderwets molseizoen, met fysieke opdrachten die kunnen, meer spanning en toffe dingenstreamnl schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 21:39:
Hmmm voelt als een halve aflevering...![]()
MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue
Leuke twist. Moeilijk te mollen in de auto op het eerste stuk. Dus ik verwacht op Elba nog wat stunts.
Nikkie en Tygo lekker relaxen voorlopig.
Jammer dat ze niet meer opdrachten moesten doen om tot Elba te geraken.
Opgenomen in november dus. Weten we dat ook weer.
Meer twijfel nu over wie de mol is gezien Horatio er uit is...
Wat zou je als mol willen ? De rit of de heli? Ik zou het wel weten!!!!
Nikkie en Tygo lekker relaxen voorlopig.
Jammer dat ze niet meer opdrachten moesten doen om tot Elba te geraken.
Opgenomen in november dus. Weten we dat ook weer.
Meer twijfel nu over wie de mol is gezien Horatio er uit is...
Wat zou je als mol willen ? De rit of de heli? Ik zou het wel weten!!!!
Volgens mij zijn er wel betere manieren dan: duidelijkere beschrijvingen, simpele route, stuk korter ook. Of op hun willekeurige eindpunt zeggen dat ze het gehaald hebben. Niemand die zeker weet dat ze die helicopter in het veld zagen.ImNotnoa schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 21:50:
[...]
Het ging meer om het feit dat de productie deze (supervette) opdracht graag door wil laten gaan, daarom moest het team dat de helicopter bestemming had dus sowieso aankomen. Dat bereik je door de mol met voorkennis op die route te zetten
De mol zit bij de 4 kandidaten en gaat zorgen dat er geen geld bij de opdrachten bij het 2e deel gehaald wordt.
Ik vraag me vooral af hoe Tygo en Nikkie bij de helicopter zijn aangekomen ondanks alle chaotische aanwijzingen
Wauw, die nikkie tunnel is bijna net zo gigantisch als zijzelf nu
30%.
Tygo zei dat ze fout zaten nadat ze de rotonde over waren gestoken. En zijn daarop terug gedraaid. Als dat team de heli niet had bereikt waren ze gekloot voor heel de opname. Dat team MOEST de heli halen is mijn idee.Exocet schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 21:57:
Ik vraag me vooral af hoe Tygo en Nikkie bij de helicopter zijn aangekomen ondanks alle chaotische aanwijzingen
Hoe haal je dat? Met voorkennis als mol.
Waarschijnlijk gewoon regie die zegt "sorry jongens, niet gehaald. Rij maar naar punt x, volg de navigatie"Exocet schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 21:57:
Do { Ping } while ( LOL )
Maar stel nou dat die 4 kandidaten Piombino nooit zouden vinden binnen 24 uur. Dan was deze serie 1 aflevering korter of hoe zou de regie dat oplossen?
Maw ik denk dat de mol bij de 4 in de auto zit en niet in de helikopter. Mochten de overige 3 er niet uitkomen kan hij een beetje sturen. En wie roept er ineens dat ze naar Piombino (dat hangertje) moeten?
Diezelfde mol die vorige aflevering op het plein liep.
Patrick is de mol
Maw ik denk dat de mol bij de 4 in de auto zit en niet in de helikopter. Mochten de overige 3 er niet uitkomen kan hij een beetje sturen. En wie roept er ineens dat ze naar Piombino (dat hangertje) moeten?
Patrick is de mol
[ Voor 7% gewijzigd door Sport_Life op 03-10-2020 22:02 ]
Maar wat als ze allemaal Pisa waren binnengereden?Shadow_Agent schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 21:59:
[...]
Waarschijnlijk gewoon regie die zegt "sorry jongens, niet gehaald. Rij maar naar punt x, volg de navigatie"
Nikkie en Jeroen hebben een kaartje genomen.Sport_Life schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 22:01:
Maar stel nou dat die 4 kandidaten Piombino nooit zouden vinden binnen 24 uur. Dan was deze serie 1 aflevering korter of hoe zou de regie dat oplossen?
Maw ik denk dat de mol bij de 4 in de auto zit en niet in de helikopter. En wie roept er ineens dat ze naar Piombino (dat hangertje) moeten?
Patrick is de mol
Was Patrick de andere?
Ja, ik denk dat dat dus ook nog steeds verdacht is. Bij Moltalk vonden ze hem daarom niet meer verdacht, maar ik juist méér. HIj weet toch dat het niet uitmaakt of ze nu of over 4 uur daarheen rijden, de volgende ochtend is er pas een boot overtocht dus zolang ze die maar halen is het prima.Sport_Life schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 22:01:
Maw ik denk dat de mol bij de 4 in de auto zit en niet in de helikopter. En wie roept er ineens dat ze naar Piombino (dat hangertje) moeten?
Patrick is de mol
Waarom was er dan geen opdracht? Dan had het toch simpelweg kunnen zijn: je hebt 24 uur de tijd om “een” locatie te bereiken en daar ligt geld.ImNotnoa schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 21:18:
Of wellicht was er nog een reserve plan om iemand in de heli te zetten, iets met een stoel of zo bij de executie
[ Voor 4% gewijzigd door raiders op 03-10-2020 22:10 ]
Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)
Volgens Rik waren ze ze wel op tijdShadow_Agent schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 21:59:
[...]
Waarschijnlijk gewoon regie die zegt "sorry jongens, niet gehaald. Rij maar naar punt x, volg de navigatie"