Wie is... de Mol? 2020 Jubileumseizoen NL Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
streamnl schreef op maandag 21 september 2020 @ 07:19:
Gisteren teruggekeken en ik blijf bij Ellie. Ik vertrouw haar niet.

Over het boogschieten, 2 weken geleden heb ik een activiteiten dag gehad met de leerlingen (je loopt dan de gehele dag mee met je mentorleerlingen). Dit doen we elk jaar.
En ik zag eigenlijk niets vreemd bij het schieten. De houding is eigenlijk hetzelfde als bij de leerlingen die nog nooit geschoten hebben.

De enige waar ik dan twijfels bij heb is toch Ellie. Zij heeft haar wapen bij de politie aan de rechterkant zitten, met andere woorden, ze schiet dus met rechts. Waarom nu met links?
Zoals al iemand hierboven zei, schieten heeft met je dominante oog te maken. Dat weet zij ook.
Wat bij mij nog een probleem geeft... Horace zat op Ellie. En die ligt er uit.

Ik ga vanmiddag even terugkijken voor de wie zit op wie en daar een overzichtje van maken. Heb nog niet mijn weinige resterende punten in de app ingevuld dus moet even tactischer gaan inzetten en niet meer spreiden. :+ Maar ik wil ECHT niet op Ron gaan inzetten. Als hij de mol is ga ik heel hard huilen.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:49

Crazy D

I think we should take a look.

Maar als Ellie de mol is, dan waren er toch wel betere momenten om te mollen dan bij het boogschieten? De kans dat ze de borden zouden raken ook zonder Ellie was best groot.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
SmurfLink schreef op maandag 21 september 2020 @ 07:43:
[...]

Wat bij mij nog een probleem geeft... Horace zat op Ellie. En die ligt er uit.

Ik ga vanmiddag even terugkijken voor de wie zit op wie en daar een overzichtje van maken. Heb nog niet mijn weinige resterende punten in de app ingevuld dus moet even tactischer gaan inzetten en niet meer spreiden. :+ Maar ik wil ECHT niet op Ron gaan inzetten. Als hij de mol is ga ik heel hard huilen.
Zelf weet ik niet precies wat ik van het vertrek van Horace moet vinden... Daar klopt iets niet en ik vind het niet tof dat WIDM dit zo uitgezonden hebben.

Ron is te dom om een Mol te zijn. Dat snapt WIDM zelf ook wel. :+

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
streamnl schreef op maandag 21 september 2020 @ 08:26:
[...]

Zelf weet ik niet precies wat ik van het vertrek van Horace moet vinden... Daar klopt iets niet en ik vind het niet tof dat WIDM dit zo uitgezonden hebben.

Ron is te dom om een Mol te zijn. Dat snapt WIDM zelf ook wel. :+
Ja, we zullen hier nog wel iets over horen...

Daarom is ie juist een geniale mol. Hij molt alles zonder dat ie het zo bedoelt, dus hij haalt wel geld uit de pot en niemand verdenkt hem want hij is zo dom dat ze 't daaraan toeschrijven.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Maar, heeft de mol gewoon die luiken dicht gedaan? Want dan kunnen we het in ieder geval al terugleiden naar 4 verdachten

Try SCE to Aux

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik heb nog niemand gehoord over het einde van de aflevering; Drie busjes die een andere kant uitgaan. Betekent dit dat de komende aflevering in drie groepen wordt gespeeld die geen contact met elkaar hebben? Er is vast iemand die heeft opgelet op wie in welke bus zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ImNotnoa schreef op maandag 21 september 2020 @ 08:29:
Maar, heeft de mol gewoon die luiken dicht gedaan? Want dan kunnen we het in ieder geval al terugleiden naar 4 verdachten
Ik quote niet graag moltalk, maar daar zei Emilio wel iets interessants: wellicht hebben bewoners zelf wel luiken dichtgedaan vanwege de hoosbui die losbrak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
Exocet schreef op maandag 21 september 2020 @ 08:31:
[...]

Ik quote niet graag moltalk, maar daar zei Emilio wel iets interessants: wellicht hebben bewoners zelf wel luiken dichtgedaan vanwege de hoosbui die losbrak.
Maar zouden ze daar dan echt op afgerekend worden?

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
ImNotnoa schreef op maandag 21 september 2020 @ 08:29:
Ik denk dat dit gewoon door de wind kwam. Je zag ergens een luik weer dicht waaien en Nikkie (??) deed hem voor de 2de keer open.

@SmurfLink dat zou ik juist jammer vinden. Ik houd er juist van als een Mol bewust aan het klooien is. Dan neemt hij/zij ook risico's.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
mrwolf schreef op maandag 21 september 2020 @ 08:31:
Ik heb nog niemand gehoord over het einde van de aflevering; Drie busjes die een andere kant uitgaan. Betekent dit dat de komende aflevering in drie groepen wordt gespeeld die geen contact met elkaar hebben? Er is vast iemand die heeft opgelet op wie in welke bus zit ;)
Dan zal ik die vanmiddag ook even noteren bij het terugkijken!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SANDER_DeEchte
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 10-09 12:00
Ligt het aan mij, of vinden meer mensen Ron lijken op Jochem van een paar seizoenen terug. Die kon ook echt helemaal niks, maar haalde volgens mij toch de finale op een of andere manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
streamnl schreef op maandag 21 september 2020 @ 08:32:
[...]

Ik denk dat dit gewoon door de wind kwam. Je zag ergens een luik weer dicht waaien en Nikkie (??) deed hem voor de 2de keer open.

@SmurfLink dat zou ik juist jammer vinden. Ik houd er juist van als een Mol bewust aan het klooien is. Dan neemt hij/zij ook risico's.
Volgens mij was dat Peggy die dat deed, in de kinder kamer waar Patrick de joker zocht.

En dat ben ik absoluut met je eens. Vandaar dat ik zou huilen als hij het is. +

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
Poll: Wie is...de Mol?
Ellie Lust
Nikkie de Jager
Jeroen Kijk in de Vegte
Patrick Martens
Ron Boszhard
Peggy Vrijens
Tygo Gernandt
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=402958&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Nu met de juiste deelnemers :+
Nu écht met de juiste deelnemers :+

[ Voor 16% gewijzigd door ImNotnoa op 21-09-2020 08:51 ]

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ellie Lust was in haar eerste seizoen soms ook aan het prutsen en niet altijd een goede kandidaat. Mensen uithoren zit in haar en zal ook vast met haar politieverleden te maken hebben. Ik zou me daar niet blind op staren.
Dat Ron net als Jochem zich door het seizoen heen rommelt zou maar zo kunnen :D

Volgens mij zitten veel kandidaten op Peggy, maar of ze het ook is durf ik niet te zeggen.

@ImNotnoa ik wou op Tygo stemmen, maar Horace staat er nog in :P :>

[ Voor 8% gewijzigd door tweakduke op 21-09-2020 08:48 ]

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
ImNotnoa schreef op maandag 21 september 2020 @ 08:45:
Poll: Wie is...de Mol?
Ellie Lust
Nikkie de Jager
Jeroen Kijk in de Vegte
Patrick Martens
Ron Boszhard
Peggy Vrijens
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier

Nu met de juiste deelnemers :+
Tygo is het volgens jou niet dus? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
SmurfLink schreef op maandag 21 september 2020 @ 08:49:
[...]

Tygo is het volgens jou niet dus? :+
Godver :')

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
tweakduke schreef op maandag 21 september 2020 @ 08:45:
Ellie Lust was in haar eerste seizoen soms ook aan het prutsen en niet altijd een goede kandidaat. Mensen uithoren zit in haar en zal ook vast met haar politieverleden te maken hebben. Ik zou me daar niet blind op staren.
Dat Ron net als Jochem zich door het seizoen heen rommelt zou maar zo kunnen :D

Volgens mij zitten veel kandidaten op Peggy, maar of ze het ook is durf ik niet te zeggen.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ellie als "linkshandige".
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Up0ruQCfwqFyGMkDsu9bTXLe6X4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Scwjt9kpxvrx9lfkwxSsVoBl.png?f=fotoalbum_large

Politie-agent met een wapen als "rechtshandige"
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0VNDmdLY-jRBF0NCz7nEHGazLGc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/j6l6ZC16ZPge9MH1Hj9yK3Kp.png?f=fotoalbum_large

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Nu online

tweakduke

streamnl schreef op maandag 21 september 2020 @ 08:51:
[...]

***members only***

Ellie als "linkshandige".
[Afbeelding]

Politie-agent met een wapen als "rechtshandige"
[Afbeelding]
Ja het was ongelofelijk klungelig. In het vorige seizoen kon ze een rotswand niet beklimmen en dat had ik toen ook echt niet verwacht. Dus ze is eenmaal wat houterig. Ze is op het communicatieve vlak sterker: 'etherdiscipline' :P

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:22
Exocet schreef op maandag 21 september 2020 @ 08:31:
[...]

Die luiken zijn niet de ramen van die huizen. Die zitten er achter. Dus de luiken hoeven daar niet voor dicht zeg maar.

Ik zat op Ellie en Horace, maar dat is nu Ellie en Peggy geworden.

Mijn vrouw is boogschutter (niet van sterrenbeeld) en was foto's aan het maken voor de club haha.
Maar als je nooit geschoten hebt, weet je echt niet wat je doet met een boog hoor.
Maar geloof zeker wel dat daar gemold is door de mol.

[ Voor 20% gewijzigd door Arunia op 21-09-2020 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
Wat betreft de luiken:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EiTNox1X0AE6z8k?format=jpg&name=large

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EiTN7pmXgAI2l2n?format=jpg&name=large

Try SCE to Aux

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Van binnenuit kon je niet goed zien of er -200 aan de buitenkant stond. Zou prima kunnen dat ze twee luiken hebben opengemaakt waar helemaal geen -200 stond.

Maar waarom Tygo en Ron dat dan niet opvalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Dat was degene die Peggy daarna nogmaals open deed toch? Of haal ik nu dingen door elkaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:44
SmurfLink schreef op maandag 21 september 2020 @ 09:12:
[...]

Dat was degene die Peggy daarna nogmaals open deed toch? Of haal ik nu dingen door elkaar?
Door hem weer precies hetzelfde open te zetten. Die gaat dus net zo snel weer dicht.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
SANDER_DeEchte schreef op maandag 21 september 2020 @ 08:35:
Ligt het aan mij, of vinden meer mensen Ron lijken op Jochem van een paar seizoenen terug. Die kon ook echt helemaal niks, maar haalde volgens mij toch de finale op een of andere manier.
Precies mijn gedachte ook. En dan krijg je een typisch prisoners dilemma: De beste manier om te zorgen dat andere niet weten wie de mol is, is door zelf ook je te gedragen als mol. En natuurlijk, als je dat wat subtiels doet is er best wat voor te zeggen, maar onder de streep had Jochem volgens mij de pot net zoveel gekost als de mol, en Ron is nu nog erger.

Tenzij hij gewoon briljant de mol speelt door slechts te doen alsof hij totaal incompetent is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:28
Vuvuzela schreef op zondag 20 september 2020 @ 19:04:
Had al mn punten op Horace.. had niet echt het idee dat hij de mol is maar wel jammer dat hij naar huis moet. Ik vrees dat Ron de mol is. Als dat zo is kijk ik nooit meer :P
Hahah idem hier: zero points :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-09 20:07
De vraag is er weer:

Met wie vormde de Mol een duo in het dorp tijdens de opdracht "meer of min"?

- Jeroen (Nikkie)
- Nikkie (Jeroen)
- Patrick (Peggy)
- Peggy (Patrick)
- De Mol stond op een uitkijkpunt (Tygo, Horace, Ron, Elly)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
nvm

[ Voor 99% gewijzigd door mrwolf op 21-09-2020 11:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebastiaan89
  • Laatst online: 09-09 11:39
Jelte schreef op maandag 21 september 2020 @ 09:11:
Van binnenuit kon je niet goed zien of er -200 aan de buitenkant stond. Zou prima kunnen dat ze twee luiken hebben opengemaakt waar helemaal geen -200 stond.

Maar waarom Tygo en Ron dat dan niet opvalt?
Mijn theorie is dat er -200 luiken waren die je vanuit het uitzichtpunt niet kon zien, en die dus niet meetelde. Peggy wist er volgens mij 1 of twee te vinden die de uitkijkers niet gezien hadden, en doet dus heel goed mee door luiken open te doen de helemaal niet tellen ?? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:54

Quad

Doof

tweakduke schreef op maandag 21 september 2020 @ 08:56:
[...]

Ja het was ongelofelijk klungelig. In het vorige seizoen kon ze een rotswand niet beklimmen en dat had ik toen ook echt niet verwacht. Dus ze is eenmaal wat houterig. Ze is op het communicatieve vlak sterker: 'etherdiscipline' :P
Als linkshandige is een rechtshandige boog vasthouden ook totaal niet relaxed.
Wel prachtig hoe men erop zat te wachten op de "etherdiscipline" van Ellie.

Het lijkt ook wel een beetje alsof Ron niet echt bij de groep betrokken is of dat de groep hem niet echt betrekt, beetje het buitenbeentje.

Verder vond ik Nadja eerst verdacht maar die ging er later uit. Jeroen vond ik ook wel een verdachte maar zijn actie leverde vorige week geld op door de kist over de finish te brengen. En verantwoordelijk voor geld door het laatste schild te raken.

Verder ben ik weer volledige geflushed qua potentiele mol want het is weer ouderwets chaos, iedereen wilt ook iets mollen zo lijkt het.

[ Voor 3% gewijzigd door Quad op 21-09-2020 11:36 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Quad schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:34:
[...]

Als linkshandige is een rechtshandige boog vasthouden ook totaal niet relaxed.
Het gaat er bij boogschieten niet zozeer om of je links- of rechtshandig bent, maar wat je dominante oog is. Aka welk oog hou je open bij het mikken.

Ik ben zelf rechtshandig, maar bij boogschieten schiet ik met links omdat dat mijn dominante oog is.
Als ze hier alleen een boog voor rechtshandigen beschikbaar hadden, dan zal dat vast in het nadeel van enkele mensen geweest zijn.

Wat betreft Ellie is het hier dus wel interessant om te zien dat ze op de foto met het wapen zowel haar rechterhand als rechter oog gebruikt en bij het boogschieten haar rechter oog overduidelijk dicht heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Oke toch even illegaal tijdens werk teruggekeken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TKtRcVtv2YrKalmE8pJC-Znd5BQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dLkbhBC0lsbSwnXezDKrFpCy.png?f=fotoalbum_large

Horace was aan het spreiden tussen Ellie, Patrick en Peggy. Dus daar is eigenlijk nada over te zeggen..

Alleen van Ellie, Patrick en Ron is het 100% dat ze in 1 busje zitten. Jeroen en Peggy leken zeker in een lege bus te stappen, bij Tygo zag je iemand met een gele jas/trui binnenzitten dus ik denk dat hij bij Jeroen zit en Peggy en Nikkie samen.

Ron, Patrick en Ellie zitten op Peggy

Ellie zit er nog in ondanks dat ze spreidt op Peggy en Horace, die is afgevallen.
Van Ron's overige opties wordt alleen Peggy genoemd.
Patrick is heel stellig qua Peggy.

Tygo heeft dan weer totaal geen oog voor Peggy, maar is heel stellig voor Ellie gegaan. Echter is hij niet afgevallen.
Nikkie voor Jeroen maar die is ook niet afgevallen.
Peggy voor Ellie, ook niet afgevallen.

Of de regie wil ons heel erg richting Peggy is de mol sturen.... of ze is daadwerkelijk de mol. Alleen verklaart dat niet waarom mensen die voor Ellie gaan niet ook afgevallen zijn. Echter als Ellie of Peggy de mol is dan heeft Horace wel echt enorm geprutst.

Niemand verdenkt Nikkie, Tygo en Ron. Of ze laten het in ieder geval niet weten.

Ik ga spreiden tussen Ellie en Peggy denk ik. Al vertrouw ik Patrick ook niet helemaal en ik kan de Ron theorie ook nog niet loslaten, dit lijkt me voor nu verstandig gezien ik al genoeg punten kwijt ben door Horace en Nadja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

drooger

Falen is ook een kunst.

Ze zouden voor het jubileumseizoen ook iets speciaals bedacht kunnen hebben:

De mol (Horace in dit geval) maakt de test als slechtst, maar hoeft op een of andere slinkse manier niet naar huis.
Voor de mol is het erg makkelijk om de meeste foute antwoorden te geven en zo kan hij vrij ongestraft te werk gaan, want publiek en deelnemers zullen denken dat Horace niet de mol kan zijn.

Ik denk niet dat dit het geval is, maar het zou wel een stunt zijn die past bij een jubileumseizoen.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08-09 04:00
Ik zou het wel heel raar vinden als Horace ineens terugkomt en dan de mol blijkt te zijn.

Dan zou de regie ook wel een gekke stunt uit moeten halen volgende aflevering om hem weer terug in het spel te zetten. Iets in de richting van: “oh hallo allemaal I’m back” zou wel raar zijn, dan had je net zo goed geen test kunnen doen. Ik vermoed dan ook dat er veel kritiek komt als zoiets gedaan wordt. De mol kan nooit naar huis en dus ook geen rood scherm krijgen. Tenminste dat hebben ze altijd zo gedaan. Als het dan achteraf blijkt dat het wel kan is het onmogelijk om de mol te kunnen raden.

Er zou misschien wel een opdracht kunnen komen waar ze iemand terug kunnen kopen maar dat zou voor de regie een te groot risico zijn. Wat als ze hem dan niet terug kopen? Is de mol dan uit het spel?

[ Voor 8% gewijzigd door raiders op 21-09-2020 12:37 ]

Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
drooger schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:28:
Ze zouden voor het jubileumseizoen ook iets speciaals bedacht kunnen hebben:

De mol (Horace in dit geval) maakt de test als slechtst, maar hoeft op een of andere slinkse manier niet naar huis.
Voor de mol is het erg makkelijk om de meeste foute antwoorden te geven en zo kan hij vrij ongestraft te werk gaan, want publiek en deelnemers zullen denken dat Horace niet de mol kan zijn.

Ik denk niet dat dit het geval is, maar het zou wel een stunt zijn die past bij een jubileumseizoen.
Als dat zo is, dan kun je de app natuurlijk meteen wegkieperen, daar staat hij niet meer in. Lijkt me niet, we willen teveel dat er slimme zetten in zitten, en in de praktijk valt dit de laatste paar seizoenen altijd weer tegen vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10-09 21:27
@drooger Horace komt niet terug. Je kan ook niet meer op hem inzetten in de app.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
CryptoNL schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:06:
@drooger Horace komt niet terug. Je kan ook niet meer op hem inzetten in de app.
Hoe zat dat in het seizoen met Ron dan? Ik had de app dat jaar nog niet... maar toen kon je neem ik aan ook niet op hem inzetten, terwijl hij de aflevering na exit terug had *kunnen* komen?

Voor hetzelfde geld komt er nu ook weer een spel. Er zijn 3 setjes deelnemers, als ze een bepaalde opdracht los van elkaar goed voltooien mag Horace terugkomen oid? Of ze kunnen er voor kiezen of voor geld in de pot gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Toen kon je ook niet meer op Ron inzetten ;) En nee er zijn ook geen 2 mollen ;) Dat is al meermaals ontkracht door de regisseur. Dat zal NOOIT gebeuren.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger
  • Nu online

drooger

Falen is ook een kunst.

Daar ga ik ook vanuit, ben ook punten kwijtgeraakt nu hij een rood scherm heeft gekregen.
Maar het zou gewoon een mogelijkheid kunnen zijn, niet meer kunnen inzetten of punten kwijt in de app kan omheen gewerkt worden.

Het is net zoals 'alle kandidaten zijn in hetzelfde gebied', totdat het seizoen in / rondom Georgië begon. Het is een aanname waar de makers van het programma best vanaf zouden kunnen stappen als ze het willen.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
CryptoNL schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:11:
Toen kon je ook niet meer op Ron inzetten ;) En nee er zijn ook geen 2 mollen ;) Dat is al meermaals ontkracht door de regisseur. Dat zal NOOIT gebeuren.
Mja dus het zegt niks over of Ron de ep erna terug kon komen.. dat was meer mijn punt. Ik geloof niet in de 2 mollen theorie, maar kan niet uitsluiten of Horace nog terug kan komen of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
In principe kan Horace niet terugkomen. De app verklapt het al, want je kunt er niet meer op inzetten ;)

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
CryptoNL schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:12:
In principe kan Horace niet terugkomen. De app verklapt het al, want je kunt er niet meer op inzetten ;)
Maar je zegt net dat Ron ook werd uitgesloten van inzet. Terwijl hij wél kon terugkomen. De deelnemers vertikten het de aflevering erna, maar het had wel kunnen gebeuren. Dus de app zegt helemaal niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
@SmurfLink Ik denk dat je het niet goed snapt :P De afleveringen komen VEEL later pas op tv. De appmakers/regisseur wist al dat Ron NIET terug ging komen, immers zijn deze afleveringen al eerder opgenomen. Snappie?

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Klopt, luister ook de podcast maar, daar zegt ie gewoon dat ie in z'n eentje (na een overnachting) naar huis ging. Wat hij nog wel snel tussendoor zei, is dat ie later alle kandidaten nog een keer zag.... Dus wellicht een (net als in België) terugkom aflevering?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
CryptoNL schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:15:
@SmurfLink Ik denk dat je het niet goed snapt :P De afleveringen komen VEEL later pas op tv. De appmakers/regisseur wist al dat Ron NIET terug ging komen, immers zijn deze afleveringen al eerder opgenomen. Snappie?
Ik snap je inderdaad totaal niet. Natuurlijk wisten de makers het allang. Maar ze hebben bewust enorme geheimhouding om alles dus het lijkt me sterk dat ze hier de boel wel zouden verlullen.

Iemand gaat er uit > dus MOET er een rood scherm komen en moet iemand in de app gedisabled worden.

Alleen zegt dat dus niks of iemand terug kan komen of niet. Ja, de app makers weten of het daadwerkelijk gebeurd is, maar dat gaan ze niemand wijzer willen maken tot de aflevering op TV is geweest. Stel dat Ron wel had teruggekomen, dan was hij toch alsnog gewoon gedisabled in de app? Anders was het voor iedereen direct duidelijk dat hij terug zou komen, dat verpest toch het shock effect dat ie opeens terug kon komen.

In dit geval zelfde verhaal. Dat Horace grijs is in de app zegt niks over of hij terug kan komen. Ja, de makers weten het natuurlijk allang. Maar die gaan ons echt niet wijzer maken.

Ik ga er zelf overigens vanuit dat hij niet terugkomt. Maar ik kan echt niet stellig zeggen dat het ook zo is.

[ Voor 4% gewijzigd door SmurfLink op 21-09-2020 13:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
@SmurfLink De afleveringen worden zo geknipt dat ze je van alles kunnen laten geloven. Het is onmogelijk dat hij terugkomt, omdat je als kijker namelijk ergens vanuit moet kunnen gaan. Stel hij komt terug (inclusief rood scherm en uit de app) dan kun je dus nooit meer de Mol ontmaskeren, want hij kan het ook zijn etc etc. Ze moeten dus ergens een lijn trekken, daarom ook dat hij uit de app is.

Uit de app wil zeggen > geëlimineerd en geen kans om terug te komen. Anders heeft heel die app ook geen zin meer.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07:50

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

App heeft sowieso weinig zin. De enige kans die je maakt om te winnen is door vanaf het begin geen enkel punt ergens te verkiezen . Dus God zegen de greep en vol op 1 of 2 mensne inzetten.

Do { Ping } while ( LOL )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
CryptoNL schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:24:
...

Uit de app wil zeggen > geëlimineerd en geen kans om terug te komen. Anders heeft heel die app ook geen zin meer.
Ja en dus? Zo makkelijk als iemand 'uit' de app gaat - kunnen ze hem een week later ook weer 'activeren'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-09 23:47
CryptoNL schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:24:
@SmurfLink De afleveringen worden zo geknipt dat ze je van alles kunnen laten geloven. Het is onmogelijk dat hij terugkomt, omdat je als kijker namelijk ergens vanuit moet kunnen gaan. Stel hij komt terug (inclusief rood scherm en uit de app) dan kun je dus nooit meer de Mol ontmaskeren, want hij kan het ook zijn etc etc. Ze moeten dus ergens een lijn trekken, daarom ook dat hij uit de app is.

Ze hebben nooit laten zien dat Horace een rood scherm heeft gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
...

[ Voor 99% gewijzigd door redwing op 22-09-2020 00:08 ]

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taakbalk
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-09 06:02

Taakbalk

weergeven

Audiowaste schreef op maandag 21 september 2020 @ 22:44:
[...]

Ze hebben nooit laten zien dat Horace een rood scherm heeft gekregen.
Dan heb je niet goed opgelet.

Computing bit by bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Taakbalk schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 06:56:
[...]

Dan heb je niet goed opgelet.
Ik heb juist heel goed opgelet. Ze hebben random een rood scherm laten zien. Maar je hebt nooit gezien wie dat kreeg.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Taakbalk
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-09 06:02

Taakbalk

weergeven

Audiowaste schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 06:58:
[...]

Ik heb juist heel goed opgelet. Ze hebben random een rood scherm laten zien. Maar je hebt nooit gezien wie dat kreeg.
Jazeker wel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hq-V9qVgH9yXLGrZnimYva4ohtM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PWZOl1aRY0n0JWc2SP3oc86F.jpg?f=fotoalbum_large

Still van het moment dat het scherm naar rood gaat voor Horace.

Computing bit by bit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:28
raiders schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:33:
Ik zou het wel heel raar vinden als Horace ineens terugkomt en dan de mol blijkt te zijn.

Dan zou de regie ook wel een gekke stunt uit moeten halen volgende aflevering om hem weer terug in het spel te zetten. Iets in de richting van: “oh hallo allemaal I’m back” zou wel raar zijn, dan had je net zo goed geen test kunnen doen. Ik vermoed dan ook dat er veel kritiek komt als zoiets gedaan wordt. De mol kan nooit naar huis en dus ook geen rood scherm krijgen. Tenminste dat hebben ze altijd zo gedaan. Als het dan achteraf blijkt dat het wel kan is het onmogelijk om de mol te kunnen raden.

Er zou misschien wel een opdracht kunnen komen waar ze iemand terug kunnen kopen maar dat zou voor de regie een te groot risico zijn. Wat als ze hem dan niet terug kopen? Is de mol dan uit het spel?
De mol kan nooit naar huis klopt en wordt steeds letterlijk gezegd. Dat de mol nooit een rood scherm kan krijgen is vervolgens een interpretatie van je :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-09 20:07
plottwist - Horace was de mol, en iedereen die punten op hem heeft ingezet krijgt ze maal 200 terug aan het einde. Rest van het seizoen voorbij, ausgespielt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:49

Crazy D

I think we should take a look.

Joster schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 09:37:
[...]

De mol kan nooit naar huis klopt en wordt steeds letterlijk gezegd. Dat de mol nooit een rood scherm kan krijgen is vervolgens een interpretatie van je :)
Maar hoe gek wordt het als anderen zien dat iemand een rood scherm krijgt en volgende week is diegene er weer. Natuurlijk kun je doen alsof (zeker als iedereen wegmoet na een groen scherm) jij ook groen kreeg, geintje van de producers, hoefde niemand weg deze keer... Maar heel geloofwaardig lijkt me dat niet overkomen.

Trouwens wel grappig als je de oude aflevering vergelijkt met nu. Zitten best wat opdrachten bij die hetzelfde gedachtegoed hebben maar jeetje wat kneuterig en kneuzerig was het in het begin qua regie.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
Audiowaste schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 06:58:
[...]

het was zeker het scherm van Horace...

edit/ zie ook post hierboven.

[ Voor 5% gewijzigd door bvbal79 op 22-09-2020 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Wat ik wel prachtig vind is dat ze het wel weer voor elkaar hebben :+ Alle complot theorieën vliegen alle kanten op, compleet rookgordijn van chaos. Heerlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:20
Dat is een beetje de reden dat ik niet meer fanatiek kijk.Als je op het eind de mol hoort die vertelt dat hij/zij dit deed en dat deed, terwijl dat nooit in beeld is geweest. Aan de andere kant wordt je overspoeld met beelden waarbij niet mollen zichzelf verdacht maken.

Is er wel eens iemand geweest die een oude serie terug keek, terwijl hij /zij wist wie de mol is. Is er dan nog echt te ontdekken wie de mol is of is het een afval/gokspel?

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
bregweb schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 12:59:
Dat is een beetje de reden dat ik niet meer fanatiek kijk.Als je op het eind de mol hoort die vertelt dat hij/zij dit deed en dat deed, terwijl dat nooit in beeld is geweest. Aan de andere kant wordt je overspoeld met beelden waarbij niet mollen zichzelf verdacht maken.

Is er wel eens iemand geweest die een oude serie terug keek, terwijl hij /zij wist wie de mol is. Is er dan nog echt te ontdekken wie de mol is of is het een afval/gokspel?
Toevallig heb ik dit vorig jaar gedaan met de serie in Oregon omdat ik daar ging wonen. En heel eerlijk gezegd kon ik zelfs terwijl ik wist wie de mol was, met geen mogelijkheid de echte mol-akties van kandidaat-akties onderscheiden.

Naar mijn idee is het dan ook inderdaad grotendeels een afval/gokspel. Pas bij de laatste afleveringen begin je een idee te krijgen wie de mol daadwerkelijk is.

[removed]

• Rob310
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-09 18:22

Rob310

kermisfanaat

Niet zo moeilijk doen dat Horace niet meer te kiezen valt in de app.
Ook al zou hij terugkomen in het spel, de Mol is hij niet WANT een rood scherm gehad DUS is hij niet de Mol.
En je zet je punten in de app, in op degene waarvan jij denkt dat het de Mol is.
Al zou Horace terugkomen en voor mijn part zelfs tot de finale aanwezig blijven, je weet al dat hij niet de Mol is, DUS disabled in de app.

De meeste computerproblemen ontstaan tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
bregweb schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 12:59:

Ik denk dat je meer zou moeten letten op keuzes die de kandidaten maken, niet direct op mol acties. De mol kent de opdrachten van tevoren, en heeft wel vaak een positie/rol/volgorde van de opdracht doen in gedachten waar hij/zij idealiter terecht komt. Dat lukt natuurlijk niet 100% van de opdrachten, vast vaker dan de gemiddelde kandidaat.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Arunia
@Rob310 als ik dan echt een eikel ben, de Mol hoeft nooit naar huis. Volgens mij (correct me if I am wrong) staat er nergens dat de Mol geen rood scherm kan krijgen. :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• walterworld
  • Laatst online: 10-09 20:09
Arunia schreef op woensdag 23 september 2020 @ 21:33:
@Rob310 als ik dan echt een eikel ben, de Mol hoeft nooit naar huis. Volgens mij (correct me if I am wrong) staat er nergens dat de Mol geen rood scherm kan krijgen. :p
"Aan het eind van iedere aflevering worden alle kandidaten onderworpen aan het meest zenuwslopende onderdeel van het spel: een test met 20 vragen over de identiteit en het doen en laten van De Mol. De kandidaat die het minst weet ligt uit het spel. Behalve De Mol... die hoeft nooit naar huis."
Bron: https://wieisdemol.avrotros.nl/info/

Staat nergens dat de mol geen rood scherm zou kunnen krijgen. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audiowaste
bvbal79 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 11:39:
[...]

het was zeker het scherm van Horace...

edit/ zie ook post hierboven.
Dan heb ik dat verkeerd gezien, ik dacht alleen dat ze EEN rood scherm lieten zien.
Toch blijf ik alles vaag vinden. De hele opzet van de de eliminatie was raar.

Toch is aangegeven dat 24-10 de finale is, dus als ik goed tel dan moet er wel iemand zijn afgevallen afgelopen zaterdag.

• redwing
Misschien komt ie nog terug tijdens een opdracht als tegenstander of zo. Bij de Belgen hebben ze dat ook gedaan. We merken het wel, iets aparts zal er iig wel mee gebeuren.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walterworld
  • Laatst online: 10-09 20:09
redwing schreef op donderdag 24 september 2020 @ 13:12:
Misschien komt ie nog terug tijdens een opdracht als tegenstander of zo. Bij de Belgen hebben ze dat ook gedaan. We merken het wel, iets aparts zal er iig wel mee gebeuren.
Dat was met Salim. Wat een geweldige aflevering was dat. :)
We hebben in Nederland wel Ron gehad, maar die had dan geen rood scherm gekregen. :+

Mensen hoor ik vaak zeggen dat de Nederlandse versie is saai in vergelijking met de Belgische. De Belgische versie vind ik persoonlijk iets leuker(onbekenden en het spelen om geld wat voor hun echt nog waarde heeft), maar dit wil niet zeggen dat ik de Nederlandse versie NIET leuk vind.
Het is juist wel fijn zo, het zelfde format maar toch een ander programma, vind het juist niet saai op deze manier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
walterworld schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 10:25:
[...]
Dat was met Salim. Wat een geweldige aflevering was dat. :)
We hebben in Nederland wel Ron gehad, maar die had dan geen rood scherm gekregen. :+

Mensen hoor ik vaak zeggen dat de Nederlandse versie is saai in vergelijking met de Belgische. De Belgische versie vind ik persoonlijk iets leuker(onbekenden en het spelen om geld wat voor hun echt nog waarde heeft), maar dit wil niet zeggen dat ik de Nederlandse versie NIET leuk vind.
Het is juist wel fijn zo, het zelfde format maar toch een ander programma, vind het juist niet saai op deze manier.
Voor mij is het grote verschil dat in Nederland de opdrachten veel minder psychologisch zijn. Veel opdrachten zijn teveel gebaseerd op kans ipv daadwerkelijke keuzes. B.v. die stoel laatst, alleen de mol kan weten of het positief of negatief is om daar te gaan zitten, maar voor de kandidaten is het puur een keuze.

Net als met die namen verzinnen. Wat er bij de Belg b.v. gebeurt is dat de kandidaten toch een kans hebben om die keuze aan te laten passen. Met het eten en de andere groep die de calorieën moest weg sporten kreeg die groep wel de kans om te bellen en ervoor te zorgen dat ze gingen stoppen met eten. Dat zijn nu net de dingen die ik in Nederland mis.

Het zoeken naar de mol vind ik in Nederland dan ook veel meer echt een gok. Bij de Belg kijk je naar de verschillende akties en bedenk je of dat een kandidaat is die voor zichzelf speelt of een molaktie (Bart had daar een handje van in de laatste serie :D )

Maar ook de Nederlandse blijft gewoon leuk om te kijken (op Ron na ;) )

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Doh, wel verdomme, die 'oude kerel' was me al wel opgevallen, maar totaal niet herkend als oud mol Patrick -_-

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:32
Lanfear89 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 21:07:
Doh, wel verdomme, die 'oude kerel' was me al wel opgevallen, maar totaal niet herkend als oud mol Patrick -_-
Mij wel, maar de rest niet gezien.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:42

masauri

aka qwybyte

Jumpman schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 21:10:
[...]

Mij wel, maar de rest niet gezien.
Alleen Dennis zouden we herkend hebben. Maar de andere kennen we niet.
2 kippen samen Nikkie. Idd....

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakduke
  • Nu online

tweakduke

Horace is in ieder geval echt naar huis en verder zijn het oud mollen die een leuke rol krijgen in de opdrachten.
Maar verder is deze aflevering erg saai, gauw over naar test en executie.

Tweakers Discord

• TinusTegengas
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-09 20:56

TinusTegengas

Formula Racing

Geen uitslag van het laatste spel?

Edit: wel dus...

[ Voor 22% gewijzigd door TinusTegengas op 26-09-2020 21:28 ]

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Ron veel in beeld en vaak genoemd, die gaat eruit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:52
Exocet schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 21:28:
Ron veel in beeld en vaak genoemd, die gaat eruit...
Not today :)

• Lanfear89
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ah cmon.. echt de 'slechtste' afvaller.. iedereen behalve Ellie -_- Liever Ron of Nicky eruit

[ Voor 20% gewijzigd door Lanfear89 op 26-09-2020 21:32 ]

• tweakduke
  • Nu online

tweakduke

Nee Ron is om de kijker op een dwaalspoor te brengen. Ron is van zichzelf zo. Ellie dus, had ik niet als mol, maar wel vroeg eruit.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:52
Veel mensen op ellie en ron, meerdere mensen die de test het slechtst gemaakt hebben..
Ik zit nog steeds op peggy maar ze doet idd niet veel.

[ Voor 25% gewijzigd door CopyCatz op 26-09-2020 21:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arunia
Nog niet afgekeken, maar de opdracht met het koffertje. Shot vlak voor de persoon met het koffertje.
Iemand met groene jas kijkt omhoog. Lijkt sprekend op Klaas van Kruistem.
Haha. Is hem niet, maar wel grappig.

Holy crap. Net daarna. En die dus wel gezien. :D
Plaatste de post voor het einde van het spel. :p

[ Voor 18% gewijzigd door Arunia op 26-09-2020 21:44 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TinusTegengas
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-09 20:56

TinusTegengas

Formula Racing

Arunia schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 21:36:
Nog niet afgekeken, maar de opdracht met het koffertje. Shot vlak voor de persoon met het koffertje.
Iemand met groene jas kijkt omhoog. Lijkt sprekend op Klaas van Kruistem.
Haha. Is hem niet, maar wel grappig.
Zeker weten dat het hem niet was? :P

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-09 20:57
Patrick zoekt naar een hond links op schilderijen, terwijl Peggy meerdere keren rechts heeft gezet. Patrick staat op de uitkijk, hij kan de oude mollen het makkelijkst zien en dit is de plek voor de mol. Dan stelt hij voor een rondje draaimolen te doen, terwijl de minuten wegtikken....
#tunnelvisie #IkbendeMol

• SmurfLink
  • Niet online
Nou dit is echt teleurstellend. Slechtste seizoen van mij tot nu toe :+ Weer punten kwijt, ik zat ook op Ellie. Ga nu wel naar Patrick neigen, hij is echt te verdacht. Hou toch nog wat punten op Peggy voor de zekerheid.

• Arunia
Ging van Elly en Horace naar Elly en Peggy.
En nu peggy en Patrick.

Patrick vanwege vage dingen.
Ritje op de carousel...

[ Voor 29% gewijzigd door Arunia op 26-09-2020 22:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Laatst online: 09:53

Pinobigbird

doesn't share food!

Dit is zogenaamd het scherm van de telefoon van Nikkie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9bsjO5CSyvY9-QtOYcFFU01P8yY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jI1EW0uz69KGs7E0ivqvOuvn.jpg?f=user_large

En wat staat er dan bovenaan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/17lZgIukH-y9xzz-2AnCtbdga0Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HTNo1zGUUdZixBfbmPtZjLvu.jpg?f=fotoalbum_large
Wie is de Mol?, U

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:54

Vuvuzela

My spire is forming

Pinobigbird schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 22:48:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wie is de Mol?, U
Grappig. Maar bij alle andere kandidaten zou je hetzelfde zien. Het zijn de deelnemers van het groepsgesprek op alfabetische volgorde. "Wie is de mol" zal dan wel de regie zijn.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-09 20:59

burgt

Starbass

YES Ellie eruit! Iedereen in huis juichte mee :)

De mol wou natuurlijk dat de koffertjes opdracht lukte, kleine kans dat iedereen de oud mollen gespot had. Dus daarom schrijf ik Tygo nog een keer af.
Ron was ook lekker bezig in het museum, heeft de pot ook 1000 Euro gekost.

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 21:06

13art

Moderator Mobile
Bij de opdracht met de koffers op het plein is niet zo gek dat ze niet de andere mollen gespot hebben. Wij mensen zijn niet gemaakt om op meerdere dingen tegelijk te letten. Twee kleine voorbeeldjes waarbij dit concept duidelijk wordt.

[YouTube: Test Your Awareness: Do The Test]
[YouTube: Test Your Awareness : Whodunnit?]

Peggy is voor mij het minste in het vizier, misschien is dat wel juist verwacht. Toch blijf ik nog maar even op Patrick zitten.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:44

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik gok dat de mol dit jaar ook zomaar eens op dat plein rond heeft gelopen. Kan dan maar 1 iemand zijn ;)
Patrick die apart stond.

Follow the money.

[ Voor 18% gewijzigd door Sport_Life op 27-09-2020 08:44 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Sport_Life schreef op zondag 27 september 2020 @ 08:14:
Ik gok dat de mol dit jaar ook zomaar eens op dat plein rond heeft gelopen. Kan dan maar 1 iemand zijn ;)
Patrick die apart stond.
Haha dat zou wel een geniale actie zijn. Overigens dus wel heel goed uitvoerbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
:'( :'( en }:|

0 punten...
Dan is ze toch niet zo handig en is het maar goed dat ze vooral een woordvoerder is :+

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-09 18:27
Dus die hele vreemde executie van vorige week had totaal geen gevolgen in de week daarna? Dat is nu het verschil met de Vlaamse versie, er is totaal niet over nagedacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Sport_Life schreef op zondag 27 september 2020 @ 08:14:
Patrick die apart stond.

Follow the money.
Patrick stond op een balkon, geen idee of hij zichtbaar was voor de andere kandidaten, maar als dat zo was kon hij natuurlijk daar niet weg.

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Backpacker schreef op zondag 27 september 2020 @ 11:56:
[...]

Patrick stond op een balkon, geen idee of hij zichtbaar was voor de andere kandidaten, maar als dat zo was kon hij natuurlijk daar niet weg.
Jawel, want die waren waarschijnlijk volledig gefocust op de koffertjes. Het is risicovol, dat klopt, maar best kans dat het onopgemerkt blijft/zou zijn gebleven.

[ Voor 11% gewijzigd door 13art op 27-09-2020 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:27
Brammos85 schreef op zondag 27 september 2020 @ 11:43:
Dus die hele vreemde executie van vorige week had totaal geen gevolgen in de week daarna? Dat is nu het verschil met de Vlaamse versie, er is totaal niet over nagedacht...
Wie zegt dat Horace niet over het plein liep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-09 18:27
Gh0stw4lk3r schreef op zondag 27 september 2020 @ 14:40:
[...]

Wie zegt dat Horace niet over het plein liep?
Ik mag het hopen, maar nee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:31
Ik maak meestal een lijstje vd namen en telkens als er een vage streek is die mogelijk impact kan hebben dan krijgt die persoon een streepje/vinkje whatever.
Dingen die te duidelijk in beeld zijn neem ik niet mee want: 1. alle kandidaten mollen en dat gebruikt de regie dankbaar om ons op dwaalsporen te zetten 2. de échte molstreken komen pas in de finale in beeld.
Na 3 eps had iedereen meerdere aantekeningen, behalve Tygo die had er nog 0.
Sinds vorige week zit ik daarom op Tygo....
burgt schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 23:13:

De mol wou natuurlijk dat de koffertjes opdracht lukte, kleine kans dat iedereen de oud mollen gespot had. Dus daarom schrijf ik Tygo nog een keer af.
Grappig, ik zag dat andersom: De mol had geen interesse in de koffertjes, maar alleen in het niet zien van de oudmollen, en daarmee vond ik Tygo juist verdacht.

De mol heeft denk ik 0,0 interesse in de koffertjes, immers met zoveel kandidaten die er bovenop zitten gaat dat wel lukken. De mol kan er beter voor zorgen dat ze zo extreem gefocust zijn op de koffers, dat ze voor de rest totaal geen oog meer hebben. Immers iedereen tegelijk afleiden van de koffers lukt niet, maar je kan wel iedereen dusdanig op de koffers laten letten dat het weer zal afleiden van de oudmollen.
Tygo zat op een bepaald moment erg te pushen dat het koffertje WEL verwisseld zou zijn, terwijl dat niet het geval was. De regie liet toen ook een shot van Patrick Stoof zien volgens mij. Ik had het idee dat dat voor wat verwarring zorgde, waarna de kandidaten niet 100% maar 200% gefocust waren op de koffers.
Bij het noemen van de oud mollen komt dan standaard de vraag "wie stelde als eerste de foute mollen voor? die is natuurlijk verdacht!" maar de mol heeft zn werk allang gedaan. Het is onmogelijk om alle 3 de oudmollen goed te gokken, dus de mol hoeft hier niet eens een fout voorstel te doen, waffel houden en kijken hoe het stukloopt is voldoende.

Voor de rest dus nog weinig bewijslast tegen Tygo gevonden, maar bij dit spel vind ik dat dus juist verdacht >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Wat ik niet snap is dat ze eerst zelf moeten schilderen en daarna zelf moeten vertellen wat er op staat. Het is toch veel logischer om ze aan de hand van die schilderijen te laten zoeken.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
LordSinclair schreef op zondag 27 september 2020 @ 17:15:
Wat ik niet snap is dat ze eerst zelf moeten schilderen en daarna zelf moeten vertellen wat er op staat. Het is toch veel logischer om ze aan de hand van die schilderijen te laten zoeken.
Ik snap niet wat je bedoelt denk ik? Het idee was denk ik dat er een dag zat tussen het schilderen en het communiceren en dat dan vanaf de eigen tekening gecommuniceerd moest worden.

Wat ik eerder beetje dom vond is dat A. ze in het museum niet al een soort subselectie maakte door éérst alle Michelangelo en Da Vinci schilderijen af te gaan en overige schilders links te laten liggen en B. het schilderij van Ron als backup te gebruiken om op 30 seconden voor tijd in ieder geval een poging tot het openen van het slot door te kunnen geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Laatst online: 09:53

Pinobigbird

doesn't share food!

Pinobigbird schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 22:48:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wie is de Mol?, U
Ik duik nog even verder de Nikkie-tunnel in.

In de openingsscène zegt ze: "LOrd May Know It", met een extra lange O-klank. Dat vond ik wat vreemd klinken, beetje Dunglish voor "God mag het weten", wat volgens mij vertaald wordt als "God / Lord (only) knows". Met haar blog in het Engels zou je dit niet van haar verwachten. Zou het een hint zijn?
LOrd May Know It > LOMKI > omdraaien > IK MOL.

Dan nog iets opvallend wat net bij Mollenstreken werd getoond. Bij Follow The Money roept bij het raden van de oud-mollen Nikkie als eerst een naam: Rob. Maar, op het moment van opnemen is de mol van 2020, Rob, helemaal nog niet bekend! Óf ze vergist zich en bedoelde iemand anders, óf ze weet wie de mol van het toen lopende seizoen is omdat ze zélf de mol is?

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gijsje22
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Ik dacht ook dat ze Rob zei, maar na een paar keer luisteren denk ik toch dat ze ‘Roep, roep’ riep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Aan de andere kant, waarom zou zij op dat moment weten dat Rob de mol is in de reguliere uitzending? Waarom zouden ze haar dat vertellen als ze mol is in het seizoen wat erna komt?

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Let op:
Via deze link kun je lid worden van de Tweakers poule, deze wordt beheerd door Zenyatta