De opdrachten voor komende week zagen er al een stuk beter uit had ik het idee!ImNotnoa schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 20:43:
Ik vind de opdrachten tot nu toe nogal low-budget en simpel, hoop dat daar nog verandering in komt
Brug opdracht sloeg echt nergens op. Uiteindelijk konden ze gewoon alles skippen en alleen aan de penningmeester vragen of hij een zwarte vrijstelling wilt samen met 2 kandidaten of 1500 euro.
Goedkope en hersenloze opdracht.
En ik vraag me af hoe Patrick nu een mol kan zijn? 1500 euro in de pot doen die 1100 euro groot is, is vrij veel. Tenzij het zo'n lame excuus is dat hij weet dat er bij de volgende opdracht 50 procent eruit gaat ofzo.
En ik vraag me af hoe Patrick nu een mol kan zijn? 1500 euro in de pot doen die 1100 euro groot is, is vrij veel. Tenzij het zo'n lame excuus is dat hij weet dat er bij de volgende opdracht 50 procent eruit gaat ofzo.
Huub Huub Barbatruc!
De Q&A bepaalde dus alleen de 2 kandidaten die kans maakte op de vrijstelling.DNA_Saint schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 22:44:
Brug opdracht sloeg echt nergens op. Uiteindelijk konden ze gewoon alles skippen en alleen aan de penningmeester vragen of hij een zwarte vrijstelling wilt samen met 2 kandidaten of 1500 euro.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Was dat stukje dat Horace erachter zat nou in scene gezet? Het leek wel geacteerd. Kan me niet voorstellen dat Ron hem niet heeft gezien.
Ik had er dubbel gevoel bij, Tygo lijkt me echt niet de persoon om hem niet te zien zitten.apNia schreef op zondag 13 september 2020 @ 14:00:
Was dat stukje dat Horace erachter zat nou in scene gezet? Het leek wel geacteerd. Kan me niet voorstellen dat Ron hem niet heeft gezien.
Tygo heb ik leren kennen bij de big escape en daarna tygo in de ghb (of zoiets).
Hij heeft zeker oog voor detail.
En zeker zoals hij voordien had liggen rondkijken enz. voor anderen. Dan kijk je zeker naar iemand die nog geen meter verder zit.
Vind het veel te vaag om conclusies uit te trekken.
Oef wat denken jullie? Ik zat vol op Nadja...
Tju!!
Helemaal vergeten dat er ook een topic hier op Tweakers zou zitten!
Meteen een bookmark gemaakt
Wij gaan eigenlijk nooit naar hetzelfde land op vakantie, maar ja, er zijn uitzonderingen, zoals Italië
(en schotland en Ijsland
)
Al veel herkenbare plekken gezien en ik krijg al weer de kriebels om een nieuwe route te gaan plannen zodra we weer mogen en kunnen gaan.
Ik zit vol op Ellie.
Ze lacht net te laat mee (en ze is niet traag van begrip) en als ze lacht, vind ik het net zo'n evil laugh, ze vraagt en bepaald zoveel dat ze daardoor "gemakkelijk" het spel kan beïnvloeden.
Jep, hier teamEllie
Helemaal vergeten dat er ook een topic hier op Tweakers zou zitten!
Meteen een bookmark gemaakt
Wij gaan eigenlijk nooit naar hetzelfde land op vakantie, maar ja, er zijn uitzonderingen, zoals Italië

(en schotland en Ijsland
Al veel herkenbare plekken gezien en ik krijg al weer de kriebels om een nieuwe route te gaan plannen zodra we weer mogen en kunnen gaan.
Ik zit vol op Ellie.
Ze lacht net te laat mee (en ze is niet traag van begrip) en als ze lacht, vind ik het net zo'n evil laugh, ze vraagt en bepaald zoveel dat ze daardoor "gemakkelijk" het spel kan beïnvloeden.
Jep, hier teamEllie
Poll: Wie is...de Mol?
• Horace Cohen
• Nikkie de Jager
• Ron Boszhard
• Peggy Vrijens
• Patrick Martens
• Tygo Gernandt
• Jeroen Kijk in de Vegte
• Ellie Lust

Ook een poll maken? Klik hier
• Horace Cohen
• Nikkie de Jager
• Ron Boszhard
• Peggy Vrijens
• Patrick Martens
• Tygo Gernandt
• Jeroen Kijk in de Vegte
• Ellie Lust
Ook een poll maken? Klik hier
Try SCE to Aux
Je kent Horace toch wel een beetje al is het alleen van twee afleveringen WIDM.apNia schreef op zondag 13 september 2020 @ 14:00:
Dat is gewoon flauwekul, hij zat er toevallig net en zei dat gewoon voor de grap.
Dat vonden wij hier ook. Het gesprekje icm. de perfect getimde pan van de camera richting Horace doen mij denken dat dit door de regie in scene is gezet. Zou wel jammer zijn voor de authenticiteit van het programma.apNia schreef op zondag 13 september 2020 @ 14:00:
Coding in the cold; <brrrrr />
En mede door dit is de Belg vele malen beter dan die van NL.Belindo schreef op maandag 14 september 2020 @ 08:41:
[...]
Dat vonden wij hier ook. Het gesprekje icm. de perfect getimde pan van de camera richting Horace doen mij denken dat dit door de regie in scene is gezet. Zou wel jammer zijn voor de authenticiteit van het programma.
Bij ons heb je allemaal BNers die graag schermtijd willen hebben.
De BNers vinden schermtijd belangrijker dan het geld.
In andere seizoenen zou ik het zeker met je eens zijn maar ik heb toch het gevoel dat dit over het algemeen kandidaten zijn die al naam gemaakt hebben en echt meedoen voor het spel, zeker omdat ze er geen vergoeding voor krijgen en het ze dus (zeker ten tijde van de opnames) waarschijnlijk ook wel wat inkomsten gekost zal hebbenstreamnl schreef op maandag 14 september 2020 @ 08:44:
[...]
En mede door dit is de Belg vele malen beter dan die van NL.
Bij ons heb je allemaal BNers die graag schermtijd willen hebben.
De BNers vinden schermtijd belangrijker dan het geld.
Try SCE to Aux
Tuurlijk doen ze mee voor het spel.ImNotnoa schreef op maandag 14 september 2020 @ 08:46:
[...]
In andere seizoenen zou ik het zeker met je eens zijn maar ik heb toch het gevoel dat dit over het algemeen kandidaten zijn die al naam gemaakt hebben en echt meedoen voor het spel, zeker omdat ze er geen vergoeding voor krijgen en het ze dus (zeker ten tijde van de opnames) waarschijnlijk ook wel wat inkomsten gekost zal hebben
Wie zou dat niet doen?
Ik geloof niet dat dit (onder de streep) geld heeft gekost voor de kandidaten.
Maar dit is een discussie wat het spel niet leuker maakt, sorry

[ Voor 14% gewijzigd door streamnl op 14-09-2020 08:51 ]
Deze heb ik hier nog niet voorbij zien komen. Wel even in een spoiler:
Zijn spoiler tags hier trouwens nodig?
spoiler:
Verklapt Jeroen hier dat hij géén mol en géén winnaar is? Of is dit een tactiek van de mol? https://www.nporadio2.nl/...ende-wie-is-de-mol-vragen (fragment zit redelijk in het begin van de opname). Voor degene die niet willen/kunnen luisteren. Jeroen zegt dat hij wil wachten met praten over het programma "totdat hij eruit is gevlogen"
Coding in the cold; <brrrrr />
Ik zou als vuistregel gewoon twee of drie dagen na de uitzending aanhouden, als iemand dan nog niet gekeken heeft zal hij/zij ondertussen ook wel spoilers hebben gelezen in de media dus pech gehad
Try SCE to Aux
Tsja, uiteindelijk vliegt iedereen weer naar huisBelindo schreef op maandag 14 september 2020 @ 08:52:
Deze heb ik hier nog niet voorbij zien komen. Wel even in een spoiler:
spoiler:Verklapt Jeroen hier dat hij géén mol en géén winnaar is? Of is dit een tactiek van de mol? https://www.nporadio2.nl/...ende-wie-is-de-mol-vragen (fragment zit redelijk in het begin van de opname). Voor degene die niet willen/kunnen luisteren. Jeroen zegt dat hij wil wachten met praten over het programma "totdat hij eruit is gevlogen"
Behalve Tina, dies nog verdwaald in ChinaFoxLenny schreef op maandag 14 september 2020 @ 08:55:
[...]
Tsja, uiteindelijk vliegt iedereen weer naar huis
Try SCE to Aux
Vorige week had ik het gevoel dat ik iets te snel gekozen heb. Deze week wat langer beraadslagen.ImNotnoa schreef op maandag 14 september 2020 @ 10:09:
Testvraag tijd, of krijgt iedereen die een beetje gefaseerd om rokende servers daar te voorkomen?
Heb m al gemaakt, ik ga vol in de Ellie tunnel, optie 5 dusImNotnoa schreef op maandag 14 september 2020 @ 10:09:
Testvraag tijd, of krijgt iedereen die een beetje gefaseerd om rokende servers daar te voorkomen?
I have stability. The ability to stab.
Ze lijkt mij zo overduidelijk, net als bij Nadja dat je ziet dat iedereen op haar zit, dan weet je dat ze er uit gaat.SmurfLink schreef op maandag 14 september 2020 @ 10:13:
[...]
Heb m al gemaakt, ik ga vol in de Ellie tunnel, optie 5 dus
Het zelfde gevoel heb ik bij Ellie. Ze zal denk ik wel ver komen!
Optie 1, Nikkie is de MolSmurfLink schreef op maandag 14 september 2020 @ 10:13:
[...]
Heb m al gemaakt, ik ga vol in de Ellie tunnel, optie 5 dus
Try SCE to Aux
Ik weet al geeneens meer wie er in welke run zat
Nikkie speelt te veel alsof ze een volslagen debiel is... ik vertrouw haar ook niet maar ik vind Ellie een betere mol.
Kunnen we waarschijnlijk met z'n allen wel uitvogelen.Joster schreef op maandag 14 september 2020 @ 10:16:
Run 1 was Ron en Nikkie
Run 2 ?
Run 3 ?
Run 4 ?
Run 5 Ellie en Jeroen
Horace en Tygo waren dacht ik samen, Peggy en Patrick?
Horace en Tygo waren samen ja,SmurfLink schreef op maandag 14 september 2020 @ 10:18:
[...]
Kunnen we waarschijnlijk met z'n allen wel uitvogelen.
Run 1 was Ron en Nikkie
Run 2 ?
Run 3 ?
Run 4 ?
Run 5 Ellie en Jeroen
Horace en Tygo waren dacht ik samen, Peggy en Patrick?
Run 1 was Ron en Nikkie
Run 2 ?
Run 3 ? (Horace & Tygo) ?
Run 4 ?
Run 5 Ellie en Jeroen
Run 1 Ron en Nikkie
Run 2 Peggy en Patrick
Run 3 Horace en Tygo
Run 4 Nadja
Run 5 Ellie en Jeroen
Run 2 Peggy en Patrick
Run 3 Horace en Tygo
Run 4 Nadja
Run 5 Ellie en Jeroen
[ Voor 18% gewijzigd door Backpacker op 14-09-2020 10:26 ]
Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.
Dus al je kiest voor run4 ben je een..... 
ik ga voor run3... omdat ik Ron, Patrick en Ellie niet verdenk... spreiden maar weer!
ik ga voor run3... omdat ik Ron, Patrick en Ellie niet verdenk... spreiden maar weer!
Life is what happens while you're busy making other plans
Je kunt je bonusvraag zeker niet meer aanpassen? Dacht dat Horace in run 4 zat, maar dat blijkt niet zo te zijn. Ronde 4 is nu 0% kans op punten..
TheFes schreef op maandag 14 september 2020 @ 10:35:
Je kunt je bonusvraag zeker niet meer aanpassen? Dacht dat Horace in run 4 zat, maar dat blijkt niet zo te zijn. Ronde 4 is nu 0% kans op punten..
Hahah precies daarom vroeg ik het hier naTheFes schreef op maandag 14 september 2020 @ 10:35:
Hoe werken die punten in de app eigenlijk.. ik ben begonnen met 200punten. Ik heb punten ingezet en ik heb er nu nog 190. Dus als ik die niet inzet blijf ik op 190. Maar hoe krijg je meer punten?
Elke ronde worden de punten verdubbeld die je hebt ingezet op mensen die NIET zijn afgevallen. Je bent dus punten kwijt die je op Nadja hebt ingezet deze ronde. Punten die je weer terug krijgt kan je weer inzetten, worden volgende week wederom verdubbeld, behalve die van de afvaller.LordSinclair schreef op maandag 14 september 2020 @ 10:53:
Hoe werken die punten in de app eigenlijk.. ik ben begonnen met 200punten. Ik heb punten ingezet en ik heb er nu nog 190. Dus als ik die niet inzet blijf ik op 190. Maar hoe krijg je meer punten?
Heb je dus vanaf dag 1 ALLES op de mol, dan heb je aan het einde de meeste punten. Punten op de mol worden achteraf OOK nogmaals verdubbeld trouwens. In het begin spreiden de meeste mensen nog, dus dan is het niet zo veel, maar hoe sneller je dus de mol hebt gevonden en daar vol op inzet, hoe meer je aan het einde krijgt.
Mmm.. de bonusvraag deze keer is een beetje kiezen uit 3 voor me. Ik verdenk Nikki, Patrick en Tygo
Ik zie niet wat er heel onhandig aan isMuVo schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:06:
De foto uit aflevering 1:
[Afbeelding]
Beetje onhandige handhouding om een foto te maken met een telefoon, probeer het het zelf eens. Hetkan gezien worden als een teken?
[Afbeelding]
Als je de telefoon in landscape recht wilt houden en niet op gezichtshoogte, zou ik hem ook zo vasthouden.
ik zou toch mijn vingers bovenop hebben en mijn duim onderop. Mede omdat bij mij de knop op 't scherm die ik aantik om foto's te maken rechts zit en ik dat dus mooi met mijn duim kan doen.Sjurm schreef op maandag 14 september 2020 @ 12:58:
[...]
Ik zie niet wat er heel onhandig aan is![]()
Als je de telefoon in landscape recht wilt houden en niet op gezichtshoogte, zou ik hem ook zo vasthouden.
Als ik mijn telefoon zo vast pak vindt ik het niet stevig. Onhandig of niet, zelf houdt ik de telefoon niet zo vast bij het maken van een foto.Sjurm schreef op maandag 14 september 2020 @ 12:58:
[...]
Ik zie niet wat er heel onhandig aan is![]()
Iemand die opgevallen is hoe enorm onrustig de spelopzet is tot nu toe? Alles heeft telkens bizar veel 'als' of 'maar' in de kleine regeltjes van de spelregels.
Van hele opdracht die eigenlijk niet boeit (QA, met daarnaast de vage enveloppen, en 3-tal keuzes voor penningmeester waarbij er maar 1 boeit), tot een bonus vrijstelling bij eliminatie (vage stoel), tot etherdiscipline en goed praten is belangrijk!!!! (of je kijkt gewoon naar de tv).
Van jokers op naam en vrijstellingen die gelijk verdwijnen tot penningmeester die grofweg het halve spel als een soort 2e DungeonMaster fungeert.
De 1e aflevering had ook al zo'n flufopdracht met de vrijstelling die verdween... Ze hadden prima die hele scene kunnen wegknippen zonder noemenswaardig effect op de uitzending of verdenkingen.
Niets is wat het lijkt, factor 3 zegmaar.
Krijg bijna het gevoel alsof er iemand te hard bezig is geweest om over the top the gaan voor jubileumseizoen. Of dat ze de mol zelf niet echt vertrouwen, en door het spel zo bizar te maken hopen dat het wat langer spannend blijft.
Ik hoop stiekem dat ik kansloos fout zit, en dit simpelweg wat simpele opwarmertjes zijn voor publiek en deelnemers kennis te laten maken met deze hersenkronkels vooraf aan de echte hersenkrakers die gaan komen.
'Dit is wie is de mol, en niets is wat het lijkt. Jullie dachten 5000,- te verdienen, maar sommige daarvan zijn eigenlijk min-geld. Ik zei toch dat jullie maximaal 1500,- konden verdienen hier? Ik krijg dus nog 2000 euro van de penningmeester'.
Van hele opdracht die eigenlijk niet boeit (QA, met daarnaast de vage enveloppen, en 3-tal keuzes voor penningmeester waarbij er maar 1 boeit), tot een bonus vrijstelling bij eliminatie (vage stoel), tot etherdiscipline en goed praten is belangrijk!!!! (of je kijkt gewoon naar de tv).
Van jokers op naam en vrijstellingen die gelijk verdwijnen tot penningmeester die grofweg het halve spel als een soort 2e DungeonMaster fungeert.
De 1e aflevering had ook al zo'n flufopdracht met de vrijstelling die verdween... Ze hadden prima die hele scene kunnen wegknippen zonder noemenswaardig effect op de uitzending of verdenkingen.
Niets is wat het lijkt, factor 3 zegmaar.
Krijg bijna het gevoel alsof er iemand te hard bezig is geweest om over the top the gaan voor jubileumseizoen. Of dat ze de mol zelf niet echt vertrouwen, en door het spel zo bizar te maken hopen dat het wat langer spannend blijft.
Ik hoop stiekem dat ik kansloos fout zit, en dit simpelweg wat simpele opwarmertjes zijn voor publiek en deelnemers kennis te laten maken met deze hersenkronkels vooraf aan de echte hersenkrakers die gaan komen.
'Dit is wie is de mol, en niets is wat het lijkt. Jullie dachten 5000,- te verdienen, maar sommige daarvan zijn eigenlijk min-geld. Ik zei toch dat jullie maximaal 1500,- konden verdienen hier? Ik krijg dus nog 2000 euro van de penningmeester'.
[ Voor 50% gewijzigd door Xanaroth op 14-09-2020 14:06 ]
Bij mij wordt m'n pols dan in een onhandige hoek gedraaid als ik de telefoon zo ver naar onderen zou houden. En met de duim van de linkerhand kun je de foto maken.SmurfLink schreef op maandag 14 september 2020 @ 13:05:
[...]
ik zou toch mijn vingers bovenop hebben en mijn duim onderop. Mede omdat bij mij de knop op 't scherm die ik aantik om foto's te maken rechts zit en ik dat dus mooi met mijn duim kan doen.
Nee ik ook niet, maar wel als ik hem zo laag vast zou houdenMuVo schreef op maandag 14 september 2020 @ 13:08:
[...]
Als ik mijn telefoon zo vast pak vindt ik het niet stevig. Onhandig of niet, zelf houdt ik de telefoon niet zo vast bij het maken van een foto.
Maar goed details
[ Voor 30% gewijzigd door Sjurm op 14-09-2020 13:23 ]
Dit klopt wel ongeveer ja, bij elke opdracht was er wel weer een plottwist, en dingen zoals de stoel bij de testuitslag waar Ellie op ging zitten etc
Try SCE to Aux
@Xanaroth Precies wat ik ook bij de eerste aflevering zei, het lijkt er wel op dat de opdrachten er zijn voor de leuk, maar weinig met de uitkomst van het spel te maken hebben. Waarom ze dat zo doen weet ik niet, maar ik vind het veel leuker om de impact van de spelers zelf te zien. En niet dat alles puur gokken is of toch niets uitmaakt. want laten we heel simpel zijn bij b.v. de Q&A heeft de mol geen enkele impact gehad. De penningmeester zal uiteindelijk toch waarschijnlijk voor het geld gaan (1/3 kans op vrijstelling vs. 2/3 kans op iemand anders die vrijuit gaat). En inderdaad ook de stoel, alleen de mol weet waarvoor die is, voor de rest is het puur gokken of het positief of negatief is om daar te gaan zitten.
Zoals ik al eerder zei, het blijft leuk om te kijken, maar het kan zo simpel nog leuker gemaakt worden
Zoals ik al eerder zei, het blijft leuk om te kijken, maar het kan zo simpel nog leuker gemaakt worden
[removed]
Bij een iPhone (weet niet hoe het bij Android enz. werkt) kun je een foto nemen door op de fysieke Volume +/- knoppen op de zijkant te drukken.Sjurm schreef op maandag 14 september 2020 @ 13:22:
[...]
Bij mij wordt m'n pols dan in een onhandige hoek gedraaid als ik de telefoon zo ver naar onderen zou houden. En met de duim van de linkerhand kun je de foto maken.
[...]
Nee ik ook niet, maar wel als ik hem zo laag vast zou houden
Maar goed details, ik zit zelf ook trouwens op Horace
Positie van je vingers op het scherm doet er dan niet toe
maar goed... het lijkt me redelijk offtopic... of heel er slecht opvallend
Leeg - Sinds 20180907
ik moest ook dat stuk opnieuw gaan kijken om te weten wie in welke run zatJoster schreef op maandag 14 september 2020 @ 10:16:

Juist omdat het een jubileumseizoen is met ervaren kandidaten vind ik het verdacht dat Patrick zo als kandidaat voorgeschoteld wordt.
Door zijn gedrag in de eerste twee afleveringen zal hij vermoedelijk een carte blanche krijgen voor penningmeesterschap en sleutelposities in de komende afleveringen, want men zal hem niet als mol zien.
Maar voor de zekerheid spreid ik ook nog op Horace.
Door zijn gedrag in de eerste twee afleveringen zal hij vermoedelijk een carte blanche krijgen voor penningmeesterschap en sleutelposities in de komende afleveringen, want men zal hem niet als mol zien.
“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice
Ervaren kandidatendrooger schreef op maandag 14 september 2020 @ 16:56:
Juist omdat het een jubileumseizoen is met ervaren kandidaten vind ik het verdacht dat Patrick zo als kandidaat voorgeschoteld wordt.

Beste mop die ik vandaag gehoord heb
Gaat het er bij die Horace foto niet om dat 'ie z'n middelvinger opsteekt?
Ik zit heel erg in dubio over Patrick, hij heeft zo'n enorme sleutelpositie die je als mol zou willen hebben, maar het ligt er ergens ook veel te dik bovenop. Maar ja, de regie weet ook dat we dat gaan denken...
Ik begrijp niet waarom er niet meer over gediscussieerd word voor een nieuwe penningmeester.rik86 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 09:01:
Ik zit heel erg in dubio over Patrick, hij heeft zo'n enorme sleutelpositie die je als mol zou willen hebben, maar het ligt er ergens ook veel te dik bovenop. Maar ja, de regie weet ook dat we dat gaan denken...
Ofwel zit iedereen op Patrick.
Die discussie begint steeds pas als de penningmeester iets met een opdracht mag doen. En daarna verstomt het weer. Dus als komende aflevering weer iets is met de penningmeester bij een opdracht zullen ze wel weer moeilijk gaan doen om het daarna weer te vergeten.masauri schreef op donderdag 17 september 2020 @ 09:10:
[...]
Ik begrijp niet waarom er niet meer over gediscussieerd word voor een nieuwe penningmeester.
Nikkie kwam ergens wel naar voren dat zij penningmeester wilde zijn, maar daarna zei ze eigenlijk niks meer.. Verder lijkt ook niemand het te willen. Wat best gek is.masauri schreef op donderdag 17 september 2020 @ 09:10:
[...]
Ik begrijp niet waarom er niet meer over gediscussieerd word voor een nieuwe penningmeester.
Als iedereen op Patrick zit laten ze toch nooit de pot bij hem achter? Dan lijkt het er meer op dat er juist niemand op Patrick zit nu. Ook omdat hij voor de €1500 koos en niet voor de zwarte vrijstelling.masauri schreef op donderdag 17 september 2020 @ 09:10:
[...]
Mogelijk. Maar het blijft een sleutelpositie waar ze hun voordeel mee kunnen doen. Dat is reeds gebleken.Spookelo schreef op donderdag 17 september 2020 @ 17:07:
[...]
Als iedereen op Patrick zit laten ze toch nooit de pot bij hem achter? Dan lijkt het er meer op dat er juist niemand op Patrick zit nu. Ook omdat hij voor de €1500 koos en niet voor de zwarte vrijstelling.
Vind dit meer een reactie in de trend van: Ooit hadden we een aanwijzing in de foto, dus nu ook!MuVo schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:06:
De foto uit aflevering 1:
Beetje onhandige handhouding om een foto te maken met een telefoon, probeer het het zelf eens. Hetkan gezien worden als een teken?
Hattrick: Thorgal Eagles
Het kan ook een reden zijn om hem extra in de gaten te gaan houden.Spookelo schreef op donderdag 17 september 2020 @ 17:07:
[...]
Als iedereen op Patrick zit laten ze toch nooit de pot bij hem achter? Dan lijkt het er meer op dat er juist niemand op Patrick zit nu. Ook omdat hij voor de €1500 koos en niet voor de zwarte vrijstelling.
Als jouw Mol-verdachte de pot beheerd, ga je mogelijk alles van hem tot in de puntjes controleren. - tunnelvisie
Leeg - Sinds 20180907
Het blijft leuk/grappig om te kijken. Omgeving is prachtig, zelf ook geweest en echt fantastisch! maar qua opdrachten houd het allemaal niet over. Zoals hierboven ook aangegeven, de opdrachten zijn of fantasieloos zoals die Q&A op de brug, wie bedenkt dat?? Of te moeilijk, of er zitten nog adertjes onder grond die Rick dan ineens mededeelt. Wat ik bijvoorbeeld echt leuk vond was in aflevering 1 met dat diner dat de kandidaten mensen vroegen om deel te nemen onder een valse naam. Maar dat "mag dan weer niet". Vond het goed bedacht van de kandidaten, geef als spelleiding dan aan tijdens de briefing dat dat niet toegestaan is. Tevens constant dat gezeik over mingeld. Alles maar om de pot "historisch laag" te houden om later te zeggen "hoe goed de mol was !!!"
net als vorig jaar (en reeds daarvoor ook) zijn veel van de opdrachten dusdanig ingewikkeld en moeilijk dat het onmogelijk is om echt veel te verdienen.
Jammer!
Sowieso doe nou weer eens een seizoen met onbekende Nederlanders! Die voornamelijk op zichzelf geilende en mekaar kennende incrowd kennen we zo langzamerhand wel
net als vorig jaar (en reeds daarvoor ook) zijn veel van de opdrachten dusdanig ingewikkeld en moeilijk dat het onmogelijk is om echt veel te verdienen.
Jammer!
Sowieso doe nou weer eens een seizoen met onbekende Nederlanders! Die voornamelijk op zichzelf geilende en mekaar kennende incrowd kennen we zo langzamerhand wel
Do { Ping } while ( LOL )
De ondervraging was echt prachtig ja!
Ik vertrouw ze allebei niet haha.
Waarom lijkt alles zo gescript / in scène gezet? Er lijkt weinig spontaan te gebeuren.
Ik kan mij voorstellen dat na twintig jaar de creativiteit er een heel klein beetje uit isLordSinclair schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 20:54:
Waarom lijkt alles zo gescript / in scène gezet? Er lijkt weinig spontaan te gebeuren.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 18:16
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Ik denk dat dit vooral komt dat de kandidaten voor de 2e keer mee doen. Ze zijn nu echt bezig met hun rol en tactiek in het spel. De montage zal er ook een vinger in hebben.LordSinclair schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 20:54:
De kandidaten zijn bewust onrust aan het stoken. Ellie met meerdere bondjes is wel riskant lijkt mij.
Peggy: "ik heb hier ook aan de zijkant luiken open gedaan die rood waren maar die jullie niet konden zien". Jaja. En constant maar voorstellen om andere deuren en trappen te nemen.
En Ellie de snitch
En Ellie de snitch
[ Voor 7% gewijzigd door CopyCatz op 19-09-2020 21:09 ]
Ze begon al door te zeggen dat de luiken met -200 juist dicht moesten blijvenCopyCatz schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 21:08:
Peggy: "ik heb hier ook aan de zijkant luiken open gedaan die rood waren maar die jullie niet konden zien". Jaja. En constant maar voorstellen om andere deuren en trappen te nemen.
Elie de politiemol
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Dat ook idd, ik heb mijn tunnel gevondenTinusTegengas schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 21:09:
[...]
Ze begon al door te zeggen dat de luiken met -200 juist dicht moesten blijven
Maar het kan ook juist weer een act zijn om jezelf verdacht te maken.CopyCatz schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 21:11:
[...]
Dat ook idd, ik heb mijn tunnel gevondenZe kijkt ook erg nep bij alle verrassingen die geen verrassing voor haar zijn..
Leuk die Game of Thrones referenties.
[ Voor 6% gewijzigd door SmurfLink op 19-09-2020 21:14 ]
- tweakduke
Ja dat gebeurt veel. Ik blijf maar in de Horace tunnel voor nu.SmurfLink schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 21:12:
[...]
Maar het kan ook juist weer een act zijn om jezelf verdacht te maken.
En Game of Thrones muziek.SmurfLink schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 21:12:
[...]
Maar het kan ook juist weer een act zijn om jezelf verdacht te maken.
Lang geleden
ik heb per ongeluk je gerapporteerd ipv gequote de eerste keer. Mobiele weergave 😅
[ Voor 15% gewijzigd door chengbondkwok op 19-09-2020 21:19 ]
Goeie tijden...chengbondkwok schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 21:18:
[...]
En Game of Thrones muziek.
Lang geleden
Maar hoe falen zij allemaal zo kneiterhard in boogschieten? Die schilden zijn nogal groot.....
Edit: Euh, thanks
Goh, schokkend dat Nikkie wel raak schiet.
Pat, Nikkie, peggy, Horace, Pat nogmaals, Jeroen. Hmm.. toch best netjes.
Ik kan nog niet echt andere keuzes maken.. nog steeds vertrouw ik Ellie, Horace, Peggy en Nikkie het minst... maar Jeroen is ook wel een beetje vaag bezig.
[ Voor 39% gewijzigd door SmurfLink op 19-09-2020 21:24 ]
- tweakduke
Ik zal me even beraden wat daar op te doen.....SmurfLink schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 21:20:toon volledige bericht
[...]
Goeie tijden...
Maar hoe falen zij allemaal zo kneiterhard in boogschieten? Die schilden zijn nogal groot.....
Edit: Euh, thanksWat nu? Krijg ik boze modjes achter me aan?
Goh, schokkend dat Nikkie wel raak schiet.En Ellie niet.
Pat, Nikkie, peggy, Horace, Pat nogmaals, Jeroen. Hmm.. toch best netjes.
Ik kan nog niet echt andere keuzes maken.. nog steeds vertrouw ik Ellie, Horace, Peggy en Nikkie het minst... maar Jeroen is ook wel een beetje vaag bezig.
Je hebt een groen scherm!
Niet heel gek dat Ellie mist, als je een linkshandige een boog voor een rechtshandige geeft. Ook wel flauw van de productie dat ze voor haar geen boog voor een linkshandig persoon hadden.SmurfLink schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 21:20:
[...]
Goh, schokkend dat Nikkie wel raak schiet.En Ellie niet.
Toch de juiste stoel gekozen!tweakduke schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 21:25:
[...]
Ik zal me even beraden wat daar op te doen.....
Je hebt een groen scherm!
Ik hoop echt dat Ron er uit gaat... zo irritant die man. Hij heeft z'n momentje nu wel gehad.
Morgen maar even terugkijken en weer een overzichtje maken wie op wie zit.
[ Voor 11% gewijzigd door SmurfLink op 19-09-2020 21:28 ]
Neeeee.... oke die zag ik niet aankomen. Dit wordt sowieso terugkijken, hij zat op Ellie dacht ik... en dat is wel een probleem dan.
Dit heeft me alweer punten gekost.

[ Voor 11% gewijzigd door SmurfLink op 19-09-2020 21:37 ]
Nog steeds?tweakduke schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 21:15:
[...]
Ja dat gebeurt veel. Ik blijf maar in de Horace tunnel voor nu.
Niemand zag deze aankomen denk ik.
[ Voor 8% gewijzigd door TinusTegengas op 19-09-2020 21:38 ]
- tweakduke
Nee
Nou ja beter vroeg in het spel uit de tunnel. Het kost me alleen punten.
Wat een bijzondere manier om het rode scherm te laten zien... Leek bijna alsof er een dubbele laag in zat, maar de afvaller nam wel gewoon afscheid aan het einde... Dubieus!
🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070
Zijn dit bekende Nederlanders? Dan toch wel de grabbelton ofzo. Na enkele seizoenen BN, is onbekende Nederlanders waarschijnlijk veel leuker.Shadow_Agent schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:19:
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Afscheid en rode scherm Horace leek niet direct na deze executie te zijn.
Ik ga nog steeds voor de duo mol dit seizoen.
Ik ga nog steeds voor de duo mol dit seizoen.
De manier waarop alles ging doet mij vermoeden ( misschien hoop ik het wel ) dat we Horace nog terug zien.
Iets te toevallig dat hij bekent nog geld te hebben en er dan vervolgens uit ligt, Ook zoals hij het tunneltje waar hij in zat benoemde.
Iets te toevallig dat hij bekent nog geld te hebben en er dan vervolgens uit ligt, Ook zoals hij het tunneltje waar hij in zat benoemde.
Jammer dat de Belgen geen extra seizoen hebben, die doen het al jaren een stukje beter. Leukere kandidaten, leukere spellen en beter gemonteerd.Jeroenneman schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 21:42:
[...]
Zijn dit bekende Nederlanders? Dan toch wel de grabbelton ofzo. Na enkele seizoenen BN, is onbekende Nederlanders waarschijnlijk veel leuker.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Gezien de punten in de app, is Horace er gewoon uit. Vreemd einde hoor, misschien geknipt omdat er iets mis ging?TinusTegengas schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 21:45:
De manier waaro alles ging doet mij vermoeden ( misschien hoop ik het wel ) dat we Horace nog terug zien.
Er is gestopt toen er nog 3 mensen over waren.Exocet schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 21:48:
[...]
Gezien de punten in de app, is Horace er gewoon uit. Vreemd einde hoor, misschien geknipt omdat er iets mis ging?
Ik denk dat het bewust gemonteerd is en dat er iets gebeurd is voordat ze hun scherm hebben gezien.... wellicht mochten ze een keuze maken, iets naars in ruil voor dat niemand z'n scherm hoefde te zien... en dat ze dat niet gedaan hebben. Of iets dergelijks.
Nee hoor, het is gewoon iets wat mij op viel. Daarom stelde ik juist de vraag hier of het iets kan betekenen. Tenslotte zitten ervaren De Mol kenners met kennis over tips. Maar ik denk dat ik nu met mijn vraag een De Mol ‘kenner’ op zijn tenen heb getrapt..bregweb schreef op donderdag 17 september 2020 @ 17:51:
[...]
Vind dit meer een reactie in de trend van: Ooit hadden we een aanwijzing in de foto, dus nu ook!
Opvallende montage mbt het vertrek van Horace. Daar krijgen we nog wel iets van te zien.
Verder vind ik dat er dit seizoen veel te veel dingen bepaald lijken te zijn door de regie, ipv door de kandidaten zelf.
Dat begon met Patrick die ineens penningmeester was in het begin.
Deze aflevering was het met de opstelling van het sleutelspel, en de verdeling van de teams bij het luikenspel.
Het lijkt erop dat veel spelbepalende zaken van te voren zijn vastgesteld. Ik vind dat echt ontzettend storend. Waarom de spelers zelf niet laten kiezen steeds?
Verder vind ik dat er dit seizoen veel te veel dingen bepaald lijken te zijn door de regie, ipv door de kandidaten zelf.
Dat begon met Patrick die ineens penningmeester was in het begin.
Deze aflevering was het met de opstelling van het sleutelspel, en de verdeling van de teams bij het luikenspel.
Het lijkt erop dat veel spelbepalende zaken van te voren zijn vastgesteld. Ik vind dat echt ontzettend storend. Waarom de spelers zelf niet laten kiezen steeds?
Ze vertelde maar de helft door. Wel dat dat gescheurde briefje er wel was maar niet de reden van achterhouden. Sneaky?tweakduke schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 21:07:
De kandidaten zijn bewust onrust aan het stoken. Ellie met meerdere bondjes is wel riskant lijkt mij.
Wel opvallend dat Horrace die 250 inlevert die hij had gepakt in het begin, en de aflevering moet verlaten. Toeval? Maar ja, wel jammer hij is het dus sowieso niet
Ron mag er ook wel uit. Hij doet dingen die bij en ander gewoon mol-acties zijn maar bij hem is het gewoon kneusheid
Half off-topic: kijk nog niet zolang de Mol, heb vorige week het 1e seizoen gekeken. Wat een tijdmachine
Exact expert nodig?
Waar kun je de oude seizoenen bekijken?Crazy D schreef op zondag 20 september 2020 @ 08:53:
[...]
Ze vertelde maar de helft door. Wel dat dat gescheurde briefje er wel was maar niet de reden van achterhouden. Sneaky?
Wel opvallend dat Horrace die 250 inlevert die hij had gepakt in het begin, en de aflevering moet verlaten. Toeval? Maar ja, wel jammer hij is het dus sowieso nietHoewel, het einde was inderdaad wel beetje vreemd.
Ron mag er ook wel uit. Hij doet dingen die bij en ander gewoon mol-acties zijn maar bij hem is het gewoon kneusheid
Half off-topic: kijk nog niet zolang de Mol, heb vorige week het 1e seizoen gekeken. Wat een tijdmachine
Staan allemaal op youtube dacht ik.
YouTube: Wie is de Mol? - YouTube
Je bent sneller als je gewoon zoekt naar Seizoen x, gok ik. Maar hier zouden ze op moeten staan.
[ Voor 32% gewijzigd door SmurfLink op 20-09-2020 09:14 ]
Ik kijk via NL Ziet
Exact expert nodig?
Had al mn punten op Horace.. had niet echt het idee dat hij de mol is maar wel jammer dat hij naar huis moet. Ik vrees dat Ron de mol is. Als dat zo is kijk ik nooit meer
I served in a company of heroes.
Een links of rechtshandige boog maakt niet uit. Links of rechtshandig wordt bepaald door je dominante oog en niet door je dominante hand. En aangezien deze mensen totaal niet kunnen boogschieten en ook niet kunnen mikken maakt het nu dus niet echt uit.Pompi schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 21:26:
[...]
Niet heel gek dat Ellie mist, als je een linkshandige een boog voor een rechtshandige geeft. Ook wel flauw van de productie dat ze voor haar geen boog voor een linkshandig persoon hadden.
Je dominante hand is dus niet perse de hand waarmee je ook schrijft, vaak wel. Het komt dus voor dat rechtshandige met een linkshandige boog schieten en vice versa.
Dat zou vast zo zijn, maar je zag duidelijk dat ze gespiegeld aan de andere stond en ook andere arm gebruikte maar wel dezelfde boog moest gebruiken. Ja dan is het niet gek dat je niks raakt, als ze zo'n andere boog had kunnen gebruiken had ze misschien beter geschoten. Ze kon het natuurlijk spelen dat ze deze arm en manier van staan nodig had, terwijl dat niet zo was maar dan is het nog steeds flauw dat ze haar niet een goede boog gaven.UnMercable schreef op zondag 20 september 2020 @ 20:43:
[...]
Een links of rechtshandige boog maakt niet uit. Links of rechtshandig wordt bepaald door je dominante oog en niet door je dominante hand. En aangezien deze mensen totaal niet kunnen boogschieten en ook niet kunnen mikken maakt het nu dus niet echt uit.
Je dominante hand is dus niet perse de hand waarmee je ook schrijft, vaak wel. Het komt dus voor dat rechtshandige met een linkshandige boog schieten en vice versa.
Ik begrijp je punt wel hoor, maar ik denk dat ze daar niet eens een linkshandige boog hebben liggen. Dit is een "kermisboog", daar hebben ze meestal alleen rechtshandige van omdat het overgrote deel van de mensen rechtshandig schiet. Ik denk niet dat dat een gevalletje lullig van de productie is, of een manier om nog minder geld in de pot te krijgen zoals ze bij sommige opdrachten wel lijken te dien.Pompi schreef op zondag 20 september 2020 @ 20:48:
[...]
Dat zou vast zo zijn, maar je zag duidelijk dat ze gespiegeld aan de andere stond en ook andere arm gebruikte maar wel dezelfde boog moest gebruiken. Ja dan is het niet gek dat je niks raakt, als ze zo'n andere boog had kunnen gebruiken had ze misschien beter geschoten. Ze kon het natuurlijk spelen dat ze deze arm en manier van staan nodig had, terwijl dat niet zo was maar dan is het nog steeds flauw dat ze haar niet een goede boog gaven.
Ik heb even niet meer voor me met welke hand ze de boog vasthield, maar een "moderne" boog is voorgevormd. Deze pak je dus maar met 1 hand lekker vast (in dit geval links). Als je als deze dan verkeerd vastpakt merk je dat eigenlijk meteen. Maar zelfs dan moet je nog in staat te zijn om iets te raken. Alleen als jij de pees een paar centimeter naar achter trekt (zoals Ellie deed) moet je niet verbaasd opkijken als je pijl niet echt ver komt. En als je kijkt naar hoe Nikki die boog vasthoudt en toch nog iets weet te raken, dat is echt een godswonder
Dat is zeker waar.UnMercable schreef op zondag 20 september 2020 @ 21:00:
[...]
Alleen als jij de pees een paar centimeter naar achter trekt (zoals Ellie deed) moet je niet verbaasd opkijken als je pijl niet echt ver komt.
Heb het even op gezocht. Hier zowel een foto van Ron als voorbeeld hoe iedereen het behalve Ellie het deed en een foto van hoe Ellie het deed.[...]
Ik heb even niet meer voor me met welke hand ze de boog vasthield, maar een "moderne" boog is voorgevormd. Deze pak je dus maar met 1 hand lekker vast (in dit geval links). Als je als deze dan verkeerd vastpakt merk je dat eigenlijk meteen.
![]() | ![]() |
Ze kan hem bijna niet verder trekken omdat de pijl voor haar aan de verkeerde kant van de boog ligt. Tenzij je zoals de Koreanen kan boogschieten, want die hebben ook zo'n rare schietstijl.
Ze kan hem voornamelijk niet verder uittrekken omdat haar elleboog nog in de zij heeft.Pompi schreef op zondag 20 september 2020 @ 22:14:
[...]
Ze kan hem bijna niet verder trekken omdat de pijl voor haar aan de verkeerde kant van de boog ligt. Tenzij je zoals de Koreanen kan boogschieten, want die hebben ook zo'n rare schietstijl.
Beetje schuin staan, elleboog omhoog, lijf naar achter draaien en naar achter trekken. Dat scheelt al een hoop. De pijl blijft wel liggen/zitten aan de draad.
Gisteren teruggekeken en ik blijf bij Ellie. Ik vertrouw haar niet.
Over het boogschieten, 2 weken geleden heb ik een activiteiten dag gehad met de leerlingen (je loopt dan de gehele dag mee met je mentorleerlingen). Dit doen we elk jaar.
En ik zag eigenlijk niets vreemd bij het schieten. De houding is eigenlijk hetzelfde als bij de leerlingen die nog nooit geschoten hebben.
De enige waar ik dan twijfels bij heb is toch Ellie. Zij heeft haar wapen bij de politie aan de rechterkant zitten, met andere woorden, ze schiet dus met rechts. Waarom nu met links?
Zoals al iemand hierboven zei, schieten heeft met je dominante oog te maken. Dat weet zij ook.
Over het boogschieten, 2 weken geleden heb ik een activiteiten dag gehad met de leerlingen (je loopt dan de gehele dag mee met je mentorleerlingen). Dit doen we elk jaar.
En ik zag eigenlijk niets vreemd bij het schieten. De houding is eigenlijk hetzelfde als bij de leerlingen die nog nooit geschoten hebben.
De enige waar ik dan twijfels bij heb is toch Ellie. Zij heeft haar wapen bij de politie aan de rechterkant zitten, met andere woorden, ze schiet dus met rechts. Waarom nu met links?
Zoals al iemand hierboven zei, schieten heeft met je dominante oog te maken. Dat weet zij ook.