Wie is... de Mol? 2020 Jubileumseizoen NL Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:08
Chillz schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 10:33:
[...]

De winnaar stond nog niet vast.
Want naast Nikkie had iemand anders ook op Jeroen kunnen gaan inzetten. En als die dan meer goed heeft bij de eindtest, wint die alsnog.

Nikkie heeft er zelf ook voor gezorgd, door te hulp-mollen, dat mensen haar verdachten en daardoor afvielen. Ook een slimme zet. Concurrentie elimineren
Als je al je focus vanaf het begin al op 1 iemand kunt leggen, is de kans dat je meer vragen weet natuurlijk wel een stuk groter. Zeker omdat de anderen allemaal nog aan het spreiden zijn, terwijl jij al je focus op 1 kan leggen. Daarnaast heb je veel meer tijd om zelf te mollen omdat je minder tijd hoeft te besteden om de rest in de gaten te houden.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-05 10:52
CopyCatz schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 10:26:
Ik denk dat we wel kunnen concluderen dat er geen achter de rug om acties meer gaan komen.. De hele serie stond de winnaar nu al vast, en vanaf nu mag ik toch hopen dat iedereen achterom gaat kijken bij dit soort toespraken.
Nou... ik vind het juist altijd weer opvallend hoe mensen juist niet de logische conclusie trekken of de "vanzelfsprekende acties" uithalen. De tweede keer dat ze werden toegesproken, niemand keek achterom! Deze mensen zitten voor de tweede keer in WIDM, hebben zich de eerste keer al laten foppen en dan nog valt het kwartje niet! Ik bedoel, wat is er verloren om even te kijken?!

Wat ik wel mooi vind is dat we de acties van Jeroen best open en bloot hebben kunnen zien op Elba bijv. Hij nam de telefoon mee, ontmoedigde Patrick om nog verder te kijken, ging voor dat beeld staan etc. Ik weet nog dat ik juist ging denken dat hij het dan wel niet zou zijn want het was ZO opvallend! 8)7

En ja Nikkie heeft dus geluk gehad of gewoon blijven nadenken bij die opdracht. Wel riskant van Jeroen om zo'n groot risico bij elke kandidaat te lopen op dat punt in het spel.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
MrFl0ppY schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:07:
[...]

Nou... ik vind het juist altijd weer opvallend hoe mensen juist niet de logische conclusie trekken of de "vanzelfsprekende acties" uithalen. De tweede keer dat ze werden toegesproken, niemand keek achterom! Deze mensen zitten voor de tweede keer in WIDM, hebben zich de eerste keer al laten foppen en dan nog valt het kwartje niet! Ik bedoel, wat is er verloren om even te kijken?!

Wat ik wel mooi vind is dat we de acties van Jeroen best open en bloot hebben kunnen zien op Elba bijv. Hij nam de telefoon mee, ontmoedigde Patrick om nog verder te kijken, ging voor dat beeld staan etc. Ik weet nog dat ik juist ging denken dat hij het dan wel niet zou zijn want het was ZO opvallend! 8)7

En ja Nikkie heeft dus geluk gehad of gewoon blijven nadenken bij die opdracht. Wel riskant van Jeroen om zo'n groot risico bij elke kandidaat te lopen op dat punt in het spel.
Ja.. achteraf denk ik echt, stom van mezelf zeg... 'de regie probeert hem nu wel heeeeel verdacht te maken, dan is ie het vast niet'...

:F

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-05 11:14

ralpje

Deugpopje

Dat is ook het lastige aan het TV-programma: het is een registratie van het spel dat door de deelenemers gespeeld wordt en dus per definitie gekleurd.
Ik denk dat als je zelf in het spel zit je het echt heeeeel anders beleefd en dus ook bepaalde hints / acties op een totaal andere manier inschat.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:22
Ook frappant dat Nikkie gewoon in de uitzending gezegd heeft dat ze Jeroen recht in de ogen heeft gekeken maar dat ze dat eruit geknipt hebben. Echt damage control dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:56

Crazy D

I think we should take a look.

Maar als ze dat erin zouden laten, zou iedereen in de app alles goed hebben... En zoals ik haar begreep heeft heeft nog een afleveringen geduurd voordat ze ervan overtuigd was dat het Jeroen was. Het kan natuurlijk ook een mindfuck zijn. Bij het terugkijken van oude seizoenen een opdracht gezien dat ze 3 vragen moesten beantwoorden en als ze alle 3 goed waren, ze de mol zouden zien. Maar, bij fouten zagen ze ook een deelnemer... Dus het kan nog best zijn dat je redelijk zeker bent dat je Jeroen gezien hebt, maar toch twijfelt of het niet juist een mindfuck was van de regie. Het was natuurlijk wel slim van haar om het voor zichzelf te houden dat ze iemand had gezien. Maar zij kan natuurlijk ook denken, dat anderen ook wel wat gezien hebben en niks zeggen.

Maar ja misschien ben ik gewoon niet zo'n slimme kijker. Heb dit seizoen Jan gezien als oud-mol, en vervolgens het seizoen zitten kijken waarin hij de mol was en verbaast zijn dat hij de mol is :X 8)7

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSV-EHV
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 19-12-2024
CopyCatz schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:39:
Ook frappant dat Nikkie gewoon in de uitzending gezegd heeft dat ze Jeroen recht in de ogen heeft gekeken maar dat ze dat eruit geknipt hebben. Echt damage control dus.
Als dat erin had gezeten was dit hele programma niet meer leuk geweest lijkt me? Er was destijds met Klaas al volle bak kritiek omdat er in een van de eerste afleveringen een hint zat die duidelijk op hem wees, dan was het al helemaal niet goed gevallen als ze in aflevering 1 vol in beeld hadden gebracht wie de mol is. Damage control gaat dus ook niet echt op, want men stopt zulke dingen er expres niet in zodat het voor de kijker gissen is wie de mol is. Dat is de hele formule tenslotte.

Google Pixel 7 Pro | Xbox Series X | FIFA | FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:40

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Wat @Crazy D schrijft heb ik ook al een keer aangehaald.

Nikkie heeft in de finale gezegd dat ze een schim van haar 'roomy' had gezien maar dat het tot het vertrek van Peggy geduurd heeft dat ze echt zeker was.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
m-vw schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 13:53:
Wat @Crazy D schrijft heb ik ook al een keer aangehaald.

Nikkie heeft in de finale gezegd dat ze een schim van haar 'roomy' had gezien maar dat het tot het vertrek van Peggy geduurd heeft dat ze echt zeker was.
Klinkt mij als typisch een geval waarbij ze het eigenlijk wel zeker weet, maar het nog niet 100% wil geloven.

En laten we wel wezen, ze zal ook nooit zeggen dat ze in de 1e aflevering al 100% zeker wist wie de mol was (en anders zou de regie wel zeggen dat ze dat niet mag doen). Naar mijn idee is dit simpelweg een fuck-up van de regie geweest waarbij ze een stapje te ver zijn gegaan.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tsjiller
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-04 15:14
Voor mij is Jeroen een van de slechtste mollen ooit.

In 1e instantie is het doel van de mol om niet ontmaskerd te worden, daar is hij in de eerste aflevering al in gefaald!

Voor Nikkie was het enkel zaak om zichzelf verdacht te maken waarbij Jeroen dus vrij spel heeft gekregen.
Heb ook even gemist hoeveel euro Jeroen uit de pot heeft gehouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SANDER_DeEchte
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 30-04 11:21
tsjiller schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:02:
...

Volgens mij 400 euro uit die luiken opdracht, en een kleine 1000 met die ketting opdracht?

Verder geen 3000 euro met die opdracht waar ze naar de toren van Pisa moesten rijden, omdat ze te laat waren.

En in die opdracht met die manden heeft hij ervoor gezorgd dat ze langs die €25 euro stenen liepen, dus dat ook ~400 euro?

Dus zeg dat hij samen met alles vertragen enz. 6 a 7 duizend euro uit de pot heeft gehouden.

[ Voor 8% gewijzigd door SANDER_DeEchte op 26-10-2020 15:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:04

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

tsjiller schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:02:
Voor mij is Jeroen een van de slechtste mollen ooit.

In 1e instantie is het doel van de mol om niet ontmaskerd te worden, daar is hij in de eerste aflevering al in gefaald!

Voor Nikkie was het enkel zaak om zichzelf verdacht te maken waarbij Jeroen dus vrij spel heeft gekregen.
Het is het doel van de mol, niet de regel. Daar moet hij naar streven, en een deel van de spanning van WIDM is dat hij betrapt kan worden. Niet miepen als dat gebeurt, risico van het spel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
apNia schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:39:
[...]
Het is het doel van de mol, niet de regel. Daar moet hij naar streven, en een deel van de spanning van WIDM is dat hij betrapt kan worden. Niet miepen als dat gebeurt, risico van het spel.
Tja, maar dan wel door mol-akties, niet zo'n stomme aktie bedacht door de redactie en al helemaal niet in de 1e aflevering. En dan heb je nog geluk dat de kandidaten niet nadenken..... Hiermee is uiteindelijk vanaf aflevering 1 het spel voor de deelnemers al bepaald.

[removed]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Let op:
Via deze link kun je lid worden van de Tweakers poule, deze wordt beheerd door Zenyatta