Geen Tygo dus
Na een seizoen puzzelen kon het me niet meer boeien of het Jeroen of Nikkie was. De foto van Jeroen's handschrift verpeste het ook een beetje voor mij; m'n onderbuikgevoel zei "shit, dit is 'm" maar dan is voor mij de lol eraf...dus dan maar negeren
Ik vond het een overall een fantastisch seizoen. Sowieso mag ik niet klagen over een extra seizoen vind ik, beter iets dan niets + het is een duur programma om te maken, daarom vind ik het een klein wonder dat de NPO er budget voor had na alle doorgedrukte bezuinigingen....
Verder: bijzonder veel toffe kandidaten, mooie locaties, iets leukere spellen dan gemiddeld, en genoeg te speculeren bij die opdrachten, en een finale zoals het hoort met veel beeld en weinig publiek.
En hoewel ik Jeroen als mol best tof vind achteraf (door zn gedrag bij de executies was ik overtuigd dat hij een kandidaat was bijv), valt het me wel een beetje tegen hoe de mol te werk kon gaan bij sommige opdrachten. De molstreken lijken allemaal zo van tevoren door de redactie bedacht...
Bijv: "het schrijven vd brief aan de mol" lijkt nu een idee van Jeroen te zijn. Maar het lijkt me sterk dat de redactie daarna dacht "ow dan maken we daar het eerste spel van", ik denk eerder dat dit in z'n geheel door de productie bedacht is.
De spellen waar hij iets uit een bakje moest halen..... tja, bedacht door de redactie, misschien had Jeroen nog invloed op wat waar lag, maar dat lijkt me ook sterk (want de groene vrijstelling moet altijd achteraan liggen).
Het koffertjes spel, de mol hoefde eigenlijk niks te doen. Dat Jeroen zich opwierp als doorgeefluik was wel brutaal, maar niet nodig voor het mislukken.
Het gemiste sleuteltje op Elba. Ok Jeroen wist waar dat lag, maar dat maakt weinig uit, zolang Patrick het maar niet zag, "gelukkig" was het ook moeilijk te vinden id regen en reflecties in de plas.
Tonnenspel, Jeroen hoefde weinig te doen, kon nog wat leuke gebaartjes naar de camera maken maar dat was het wel.
In dat opzicht kijk ik idd uit naar de Belgische mol. Creatievere spellen waar je ook meer lol aan hebt als in "in welk kamp zit de mol?". Moet denken aan een opdracht waar 2 deelnemers in een restaurant van alles moeten bestellen want in 3 gerechten zit iets verstopt -> zij gaan als een malle bestellen en eten.
Ondertussen moeten de rest vd deelnemers de geconsumeerde calorieën kwijtraken door te sporten.
Verneukt de mol nou het spel door als een debiel het menu naar binnen te werken, of door geen moer uit te voeren bij het sporten?
Enfin, het was een leuk extra'tje dit jaar, op naar 2021!