@Zenyatta Verreweg het meeste geld DOOR 1 actie, namelijk de 1500 euro (waar hij geen keuze had. De zwarte vrijstelling had hem super verdacht gemaakt). Haal die 1500 euro er eens af dan blijft er maar weinig over. Daarnaast bracht Merel ook het meeste binnen uiteindelijk en die was ook de Mol
De Mol moet zelf niet al teveel binnenbrengen, maar soms kun je niet anders. Het belangrijkste blijft niet ontdekt worden en zoveel mogelijk geld uit de pot houden
Dat lijkt me ook niet zo heel noodzakelijk. Als je veel molakties van iemand laat zien in een bep. aflevering zullen mensen die gaan verdenken. Dat is dus simpelweg een gegeven dat de regie gebruikt om de aandacht naar iemand te brengen. Ze sturen dus simpelweg de verdenkingen, de statistieken in de app zijn daar een gevolg van. Ik schat dat de regie vantevoren al weet wat ongeveer de percentages zullen zijn na iedere aflevering.sebastiaan89 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:16:
Oh ja dat zal best zo zijn. Maar dan nog steeds heb ik het gevoel dat ze in bepaalde afleveringen expres richting personen sturen, en daarna weer er van weg om mensen in de war te brengen. Of dat daadwerkelijk correleert met de statistieken in de App is inderdaad onwaarschijnlijk
[removed]
Precies, en ik ben dan zo iemand die denkt: oh paniek, mn mol is te veel in beeld, dan zal het toch wel weer iemand anders zijn. En dan pas ik reverse psychology toe op reverse psychology en uiteindelijk weet ik precies wie de mol is!~redwing schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 12:01:
[...]
Dat lijkt me ook niet zo heel noodzakelijk. Als je veel mol akties van iemand laat zien in een bep. aflevering zullen mensen die gaan verdenken. Dat is dus simpelweg een gegeven dat de regie gebruikt om de aandacht naar iemand te brengen. Ze sturen dus simpelweg de verdenkingen, de statistieken in de app zijn daar een gevolg van. Ik schat dat de regie van tevoren al weet wat ongeveer de percentages zullen zijn na iedere aflevering.

Ik zit in een Ron tunnel
Niet alleen om de reden die net wordt genoemd, maar ook bijvoorbeeld op het strand dat hij samen met Patrick "Ik ben de mol" puzzelstuk droeg (!!) daarnaast wordt ie door de kandidaten (en hier ook) als "dom". Daarna was hij degene die voorstelde om geen geld te pakken, maar zorgen dat ze juist voor die opdrachten zouden gaan om Nikkie en Tygo te zoeken.
Hij houdt zich slim op de vlakte en doet zich soms dom voor (of wordt door de regie zo bestempeld). Ik gok dat ie het heel sluw speelt.
Ga er daarnaast maar vanuit dat er back-up plannen klaarliggen voor als kandidaten een opdracht niet halen. Dus als Nikkie en Tygo de helikopter niet zouden halen, dan waren ze daar afgezet maar hadden geen vrijstelling gehad. Overigens wisten de kandidaten van te voren al dat ze een nachtje weg zouden gaan (was na het "kiezen" van de groepen duidelijk).
Niet alleen om de reden die net wordt genoemd, maar ook bijvoorbeeld op het strand dat hij samen met Patrick "Ik ben de mol" puzzelstuk droeg (!!) daarnaast wordt ie door de kandidaten (en hier ook) als "dom". Daarna was hij degene die voorstelde om geen geld te pakken, maar zorgen dat ze juist voor die opdrachten zouden gaan om Nikkie en Tygo te zoeken.
Hij houdt zich slim op de vlakte en doet zich soms dom voor (of wordt door de regie zo bestempeld). Ik gok dat ie het heel sluw speelt.
Ga er daarnaast maar vanuit dat er back-up plannen klaarliggen voor als kandidaten een opdracht niet halen. Dus als Nikkie en Tygo de helikopter niet zouden halen, dan waren ze daar afgezet maar hadden geen vrijstelling gehad. Overigens wisten de kandidaten van te voren al dat ze een nachtje weg zouden gaan (was na het "kiezen" van de groepen duidelijk).
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Ja ik snap alle theorien hier over die helikopter niet zo goed: volgens mij was er maar één mogelijke uitkomst van die opdracht: 2 mensen zijn op Elba en 4 moeten ze zoeken, ongeacht op tijd aankomen/ goede plek vinden wel of niet. Eigenlijk heel flauw dus, en totaal informatieloos voor ons als kijker.
Ik weet het niet zeker, maar was Ron niet ook degene die voorstelde het eerste puzzelstuk gelijk mee te nemen naar het midden? Dat zou de mol nooit doen. Ik zou het even terug moeten kijken om te kijken voor wie er pusht om eerst de andere stukken te bekijken.Ankh schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 13:29:
Ik zit in een Ron tunnel![]()
Het helikopter groepje was veel eerder klaar dan de andere 2 groepen. Dat kan alleen maar als ze een makkelijkere/kortere route hadden. Daarna geven ze ook geen antwoord meer in de conference call. Die opdracht was voor het groepje dat van Niki en Tygo aanwijzingen moest krijgen gedoemd te mislukken.
[ Voor 10% gewijzigd door Spookelo op 07-10-2020 13:37 ]
Ron stelde bij de schilder opdracht ook voor om het jaartal van een schilderij erbij te onthouden.Spookelo schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 13:34:
[...]
Ik weet het niet zeker, maar was Ron niet ook degene die voorstelde het eerste puzzelstuk gelijk mee te nemen naar het midden? Dat zou de mol nooit doen.
Dat vond de rest maar raar, maar uiteindelijk bleek het best slim, aangezien de 2 uitkomsten daarmee op volgorde gezet konden worden...
Zou ook niet iets zijn wat een mol bewust doet, lijkt me
Leeg - Sinds 20180907
Gaf ie vervolgens ook de juiste jaartallen, of zei ie t precies verkeerd? Dat is me even ontglipt.
De volgorde van de getallen voor het cijferslot moesten de nummers van de zalen zijn in oplopende volgorde. Juist niet het jaartal.Chillz schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:10:
[...]
Ron stelde bij de schilder opdracht ook voor om het jaartal van een schilderij erbij te onthouden.
Dat vond de rest maar raar, maar uiteindelijk bleek het best slim, aangezien de 2 uitkomsten daarmee op volgorde gezet konden worden...
Zou ook niet iets zijn wat een mol bewust doet, lijkt me
Dit was juist een vreemde actie; het jaartal had helemaal niets te maken met de opdracht.....
De meeste computerproblemen ontstaan tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord
Bovendien staat in de EPG van de interactieve tv dat het 8 afleveringen zijn.Rob310 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 17:57:
[...]
Inderdaad méér dan moeilijk terug te vinden maar ik heb van de week gevonden dat Zaterdag 24 Oktober de ontknoping is oftewel 8 afleveringen in totaal ipv de gebruikelijke 10
(afgelopen Zaterdag was 5 van 8, dús laatste uitzending 24-10)
De meeste computerproblemen ontstaan tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord
Dat ben ik niet met je eens. Hij had juist heel makkelijk die € 1.500 kunnen laten liggen. De andere 2 kandidaten die mee mochten beslissen zaten namelijk op de zwarte vrijstelling te azen. Door de keuze bij hun neer te leggen had hij zonder problemen de zwarte vrijstelling kunnen kiezen.CryptoNL schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:22:
@Zenyatta Verreweg het meeste geld DOOR 1 actie, namelijk de 1500 euro (waar hij geen keuze had. De zwarte vrijstelling had hem super verdacht gemaakt). Haal die 1500 euro er eens af dan blijft er maar weinig over. Daarnaast bracht Merel ook het meeste binnen uiteindelijk en die was ook de MolDe Mol moet zelf niet al teveel binnenbrengen, maar soms kun je niet anders. Het belangrijkste blijft niet ontdekt worden en zoveel mogelijk geld uit de pot houden
Maar dan was Patrick in elk 'follow the money'-overzicht hoofdverdachte nummer 1 en zou elke kandidaat hem eerder wantrouwen dan vertrouwen. Terwijl hij nu nagenoeg vrij spel heeft.Gijsje22 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 21:23:
[...]
Dat ben ik niet met je eens. Hij had juist heel makkelijk die € 1.500 kunnen laten liggen. De andere 2 kandidaten die mee mochten beslissen zaten namelijk op de zwarte vrijstelling te azen. Door de keuze bij hun neer te leggen had hij zonder problemen de zwarte vrijstelling kunnen kiezen.
Ik vind het dus niet zo gek als de mol juist wel voor het geld zou gaan bij die opdracht.
“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice
Stel dat hij de mol inderdaad is. Dan is hij aan het begin door Rik al als penningmeester aangewezen. Dat vind ik dan op zich al bijzonder. Je richt op die manier ogen op hem, terwijl je dat makkelijk kan voorkomen.drooger schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 08:58:
[...]
Maar dan was Patrick in elk 'follow the money'-overzicht hoofdverdachte nummer 1 en zou elke kandidaat hem eerder wantrouwen dan vertrouwen. Terwijl hij nu nagenoeg vrij spel heeft.
Ik vind het dus niet zo gek als de mol juist wel voor het geld zou gaan bij die opdracht.
Zeker ook omdat hij nu deze keuze (geld of zwarte vrijstelling) moest maken als penningmeester, vind ik dat je het hem als mol erg lastig zou maken. Conclusie voor mij: niet logisch dat hij de mol is. Maar goed, er zijn ongetwijfeld andere meningen te vinden in de Patrick-tunnel.
Wat de Ron-tunnel betreft: als je de portretfotootjes bekijkt op de website van WIDM, dan zie je bij Ron dat hij zijn ogen (bijna) dicht heeft. Als enige. Is het daglicht voor onze mol te fel? Ja, wellicht knijpt hij altijd een beetje met de ogen, maar vind het wel opvallend.
Zo, ik ben weer uit de tunnel.
The answer is 42.
De beste man staat al het hele seizoen met z'n ogen te knijpen alsof ie niets ziet/een zonnebril nodig heeft. Als dat geacteerd is is de beste man een genie.
Je kunt zeggen van Ron wat je wil, maar genie staat niet in de top-100 kenmerken denk ik...
[ Voor 10% gewijzigd door mrwolf op 08-10-2020 14:57 ]
Behalve als ie dat dus ook acteertmrwolf schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 14:56:
Je kunt zeggen van Ron wat je wil, maar genie staat niet in de top-100 kenmerken denk ik...
Deze opdracht is wel een leuke ter land, ter zee (boot) en in de lucht(helicopter) opdracht. Zou het een hint zijn naar Ron?
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Ron verschijnt ook als eerste persoon in de intro na de letters van mol.janvanduschoten schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 20:40:
Deze opdracht is wel een leuke ter land, ter zee (boot) en in de lucht(helicopter) opdracht. Zou het een hint zijn naar Ron?
Verder, waarom zit Peggy altijd achter het stuur nu?
De letters MOL voordat Ron in de intro te zien is viel ons ook al op (geen idee of dat elke weer zo is eerlijk gezegd). Kom je tochten in een Ron tunnel te zitten zomasauri schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 20:40:
[...]
Ron verschijnt ook als eerste persoon in de intro na de letters van mol.
Verder, waarom zit Peggy altijd achter het stuur nu?
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Is vanaf afl. 1 al zo.janvanduschoten schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 20:43:
[...]
De letters MOL voordat Ron in de intro te zien is viel ons ook al op (geen idee of dat elke weer zo is eerlijk gezegd). Kom je tochten in een Ron tunnel te zitten zo
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Klopt. Maar is volgens mij nog niet vermeld in het topic.
Verder, hoe lui kan je zijn met regen?
Er zal wel niks zijn, laten we terug gaan... Sleutel?
Patrick die besluit ff te bellen...
Terwijl Jeroen duidelijk heeft gezegd, geluid aan enz....
[ Voor 13% gewijzigd door masauri op 10-10-2020 20:54 ]
Oh jee. Een theater en Ron krijgt alweer nachtmerries
Mocht niet he ... De 3 kettingen moesten door.Mrjraider schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 21:04:
Zaag dat slot door? In plaats van drie kettingen? Of zeg ik wat raars.
Dan moet je ook nog 2 zaag snedes maken. Met 1 snee kan je nog maar weinig.Mrjraider schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 21:04:
Zaag dat slot door? In plaats van drie kettingen? Of zeg ik wat raars.
Mogen ze een hoop zaagjes hebben. Met 1 lukt dat nooit, die is zo botmasauri schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 21:05:
[...]
Mocht niet he ... De 3 kettingen moesten door.
Alledrie op de grond en erover in 1 lijn zoals met een strijkijzer. Kettingen met de voeten strak houden?TinusTegengas schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 21:06:
[...]
Mogen ze een hoop zaagjes hebben. Met 1 lukt dat nooit, die is zo bot
Wat een gedraaid!!!!
Zoveel tijd verliezen met stilstaan en bellen...
[ Voor 10% gewijzigd door masauri op 10-10-2020 21:08 ]
Nee de kettingen doorzagen is niet makkelijk met 1 klein zaagje. Maar goed als dat te snel gaat is niet eerlijk voor de andere kandidaten.
Peggy vindt Ron heel verdacht nu, ben benieuwd of ze erin blijft.
Peggy vindt Ron heel verdacht nu, ben benieuwd of ze erin blijft.
Peggy met "Non rien" op d'r boekje? "Nee niets" als hint naar een leeg molboekje?
[ Voor 39% gewijzigd door Lanfear89 op 10-10-2020 21:17 ]
Jeroen stemt Nikkie
Peggy stemt Ron
Ron stemt ... Twijfel
Patrick stemt Peggy
Peggy stemt Ron
Ron stemt ... Twijfel
Patrick stemt Peggy
Ik gok Jeroen iig naar huis
Da's geen gokTinusTegengas schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 21:18:

Wow ging Tygo echt kapot? Die werd heel emotioneel ?
LOL Jeroen door. Weg theorieën
LOL Jeroen door. Weg theorieën
[ Voor 25% gewijzigd door RedHat op 10-10-2020 21:21 ]
Wut, in ieder geval 1 grote verrassing
- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker
Nee want die zit op Nikkie en dat is de molTinusTegengas schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 21:18:
Try SCE to Aux
Die theorie kan ook in de prullenbak
Idd, man man man....TinusTegengas schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 21:21:
[...]
Verklaard zen twitter niet...
Nu Nikkie nog....Mrjraider schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 21:22:
Ron heeft zich in ieder geval vermaakt ten opzichte van zijn eerste seizoen
Ron en Theaters zijn gewoon geen goeie matchMrjraider schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 21:22:
Try SCE to Aux
Nah, volgende aflevering exit JeroenTinusTegengas schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 21:21:
[...]
Dwaalspoormasauri schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 21:21:
[...]
Idd, man man man....
Verklaard zen twitter niet...
Ach in ieder geval wat langer meegereisd,Mrjraider schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 21:22:
Niet deze keer
Ron ook, het blijft apart dit. Paar punten onnodig verspeeld. Nou ja we zien wel waar ik eindig.
Nikkie en Tygo waren wel erg in het voordeel. Even 3 kettingen doorzagen tov een lange zoektocht.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Scheelde niet veel...PatrickC schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 21:24:
Nikkie en Tygo waren wel erg in het voordeel. Even 3 kettingen doorzagen tov een lange zoektocht.
Zoals wij/zij het zagen niet nee.
Dit. Het doorzagen was snel achter elkaar, daar hebben ze ook geen drie uur over gedaan.
Het ging mij ook om de benodigde inspanning en complexiteit van hun opdracht.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Vanuit emotie en foute inschatting vermoed ik.Mrjraider schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 21:30:
Waarom riep Tygo eigenlijk dat hij in de finale zit?
Heeft Ron het nog lang uitgehouden.
350 punten verloren...
Is kijken hoever ik sta in de poll nu .
Ja voor die anderen moet het enorm teleurstellend zijn geweest om te laat te zijn en de dubbele executie met 4 man te moeten.
Dat doet me meer denken dat Tygo of Nikkie de mol is, er is immers ook best veel geld ingezameld. Ik zie Peggie of Jeroen niet als mol.
De mol kon in gevangenschap niet veel mollen, of hij heeft gegokt dat de dreiging van de dubbele executie genoeg was om de kandidaten geld te laten mislopen.
Het kan ook dat er nog veel geld verspeeld gaat worden in de volgende aflevering.
Dat doet me meer denken dat Tygo of Nikkie de mol is, er is immers ook best veel geld ingezameld. Ik zie Peggie of Jeroen niet als mol.
De mol kon in gevangenschap niet veel mollen, of hij heeft gegokt dat de dreiging van de dubbele executie genoeg was om de kandidaten geld te laten mislopen.
Het kan ook dat er nog veel geld verspeeld gaat worden in de volgende aflevering.
Laten we eerlijk zijn, voor een spel waar zoveel van af hangt deze keer is er véél gedraald door de 4 spelers.tweakduke schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 21:34:
Ja voor die anderen moet het enorm teleurstellend zijn geweest om te laat te zijn en de dubbele executie met 4 man te moeten.
Er zat totaal geen energie in.
Regen of geen regen, je speelt voor de executie met 4 of 6!
Telefoon vergeten door Ron/Peggy.
Of er is een mol-actie of de kandidaten zijn echt zo slordig. Ik weet niet hoe ik het moet lezen allemaal maar indien dit niet een geniale molactie is dan valt er eigenlijk niets meer te zien aan mogelijke sabotages.
* Delerium denkt dat de mol met de 4 meedeed om in controle te blijven.
En juist Jeroen had het apparaat in de kontzak....
Of er is een mol-actie of de kandidaten zijn echt zo slordig. Ik weet niet hoe ik het moet lezen allemaal maar indien dit niet een geniale molactie is dan valt er eigenlijk niets meer te zien aan mogelijke sabotages.
[ Voor 7% gewijzigd door Delerium op 10-10-2020 21:44 ]
Patrick zat vol op Peggy, maar toch is ie er uit.CopyCatz schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 21:22:
Peggy op ron, maar die ligt er uit. Rara.
https://untappd.com/user/OzzBier
Ik ga ook iets meer de Jeroen tunnel in.Delerium schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 21:44:
Telefoon vergeten door Ron/Peggy.
En mollige verjaardag!
Ik geloof nog steeds dat Patrick de mol is. Ook al is ie naar huis. Vast de eerste editie zonder mol in de finale.
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Alle punten op Jeroen, maar ze maken hem wel erg verdacht... ik maak me zorgen om mijn punten
Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)
Ik blijf voor Peggy. Ze was vooral in de eerste afleveringen niet veel in beeld en heeft volgens mij ook nog niet veel geld opgebracht. Ze zaait ook regelmatig verwarring.
Nee nee, luisterTinusTegengas schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 21:21:
[...]
Boot naar Elba 15 november 9.30.
Ze vertrokken 14 november vlak voor het donker, in november is dat zo rond 17u? Misschien iets eerder? En hadden 24 u de tijd. Dus deze executie was ~17u op de 15e.
Laatste opdracht is dus overdg de 16e, met nog 1 afvaller (zei rick!). Dus Jeroen valt af, vliegt direct naar huis en is om 4u bij de radiostudio om weer te beginnen.
HET KAN NOG.
I have stability. The ability to stab.
Het kan natuurlijk dat Peggy de test net zo slecht maar misschien iets sneller heeft ingevuld dan Patrick en Ron en zij er daarom nog in zit.OzzieMann schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 21:44:
[...]
Patrick zat vol op Peggy, maar toch is ie er uit.
Ron heeft op iemand gestemd die er nog in zit. Daarom hebben we ook niet gezien op wie Ron gestemd heeft.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Lol, zit nog even moltalk te kijken, zeggen ze dat Jeroen minder verdacht is als ze teruggaan om de sleutel te halen omdat hij patrick corrigeerd van fontein naar fontein/put (of put naar fontein/put). Ben ik het niet mee eens. Het lijkt me dat het de mol op dat moment al geen ruk meer interesseerd om de kandidaten weg te houden bij die lokatie, het geld is daar toch al gevonden.
Tenzij er ook nog geld in het fort te vinden was, er is volgens mij niet gezegd of het maximale aantal gehaald was of niet.
Er was toch 4500 te vinden? En ze hadden 3400 (als ik het goed onthouden heb).raiders schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 22:13:
Tenzij er ook nog geld in het fort te vinden was, er is volgens mij niet gezegd of het maximale aantal gehaald was of niet.
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Oh dat heb ik dat misschien gemist, nou ja dan zou dat nog kunnen zijn waarom Jeroen niet terug naar boven wou. Misschien omdat daar, of in het fort dus nog geld lag.
Maar de mol heeft er wel belang bij om kandidaten die minder weten erin te houden. Dus het is belang van de mol om niet op tijd te zijn.Lanfear89 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 22:04:
Lol, zit nog even moltalk te kijken, zeggen ze dat Jeroen minder verdacht is als ze teruggaan om de sleutel te halen omdat hij patrick corrigeerd van fontein naar fontein/put (of put naar fontein/put). Ben ik het niet mee eens. Het lijkt me dat het de mol op dat moment al geen ruk meer interesseerd om de kandidaten weg te houden bij die lokatie, het geld is daar toch al gevonden.
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Het was mooie en leuke opdracht.
Ik denk ook dat de Mol bij het clubje van 4 zat. De andere groep heeft geen invloed op het geld gehad. Als Mol zijnde.......
Als ik nu met al mijn (0) punten all-in zou gaan, ga ik voor Peggy.
Jeroen wordt té verdacht gemaakt. Ik denk dat hij echt een persoon is die niet van aanpakken houdt, zodra (bijv.) het regent.
Wel “baal” ik dat ze bij een kortere seizoen, deze opdracht over 2 afleveringen uitsmeren. Ook al was het een leuke opdracht.
Ik denk ook dat de Mol bij het clubje van 4 zat. De andere groep heeft geen invloed op het geld gehad. Als Mol zijnde.......
Als ik nu met al mijn (0) punten all-in zou gaan, ga ik voor Peggy.
Jeroen wordt té verdacht gemaakt. Ik denk dat hij echt een persoon is die niet van aanpakken houdt, zodra (bijv.) het regent.
Wel “baal” ik dat ze bij een kortere seizoen, deze opdracht over 2 afleveringen uitsmeren. Ook al was het een leuke opdracht.

Wat een raar einde. Patrick zit vol op Peggy > Patrick eruit > Peggy dus niet de mol. Peggy zit vol op Ron > Peggy niet eruit, heeft ze gelogen over dat ze op Ron zit, waarom? Is ze de mol? Nee, want Ron zat op Peggy, en die is eruit. Schiet mij maar lek

Moet me dit seizoen wel aansluiten bij degene die de authenticiteit van het programma minder vinden worden. Het is echt een feestje van de regie/post production.
Al die perfecte timing, ik geloof het niet meer. Nikkie en Tygo die ontsnappen nét als de tijd bíjna op is. En tevens nét op het moment dat de anderen er zijn. Driekwart van het programma krijgen ze geen ketting door, en aan het eind lukt het ze om ze allemaal door te krijgen.
Dingen die opvielen:
- Peggy heeft het over 'dat de anderen kunnen ontsnappen'. Voorkennis, of zijn alle kandidaten buiten beeld extra gebriefd over de opdracht? (Dat extra briefen gebeurt sowieso, maar wisten zij ook dat de andere twee konden ontsnappen?). Want de kijken is alleen gezegd "als jullie ze vinden, executie met 6, als jullie ze niet vinden, executie met 4. Geen woord over dat de 2 konden ontsnappen.
- Jeroen vult de laatste hint zelf aan. Patrick herhaalt Peggy; "Is Napoleon..." en Jeroen vult hem aan "...de sleutel?". Weer een stukje regie/editing, of wist Jeroen de hint al?
- De laatste ketting breekt totaal niet op de plek van waar ze aan het zagen zijn, maar een halve meter verder dichtbij de poort.
Ik weet het in ieder geval niet meer. Mijn gebergte met tunnels is ingestort...
Coding in the cold; <brrrrr />
Dit denk ik dus ook. Hij is deze aflevering echt door de regie gefocust en in 1 klap van 9 naar 30% verdacht gegaan in de peilingen. Dat klinkt als een bewussie als ie volgende week afvalt, heul veul punten weg.streamnl schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 07:28:
En Nikkie is al 2 weken bovenaan in de peilingen nu, wellicht proberen ze daar wat van af te leiden. Niet dat het werkt, maar toch.
Verwijderd
Als Nikkie of Tygo de Mol is, dan vind ik het nogal zwak om die 2 afleveringen buiten de groep te plaatsen. Dat zou wat mij betreft toch wel een dieptepuntje zijn, want dat is meer dan 20% van het hele seizoen.
Die opdracht met de kettingen hebben ze overigens wel totaal kapotgemonteerd. Lag er wel heel dik op dat dat het betere knip- en plakwerk was. Eerste ketting zijn ze in de montage een eeuw mee bezig en de 2 laatste kettingen hebben ze binnen een half uur door. Uhu.
Arme Ron.... 1 theater in beeld en hij ligt er weer uit....
Die opdracht met de kettingen hebben ze overigens wel totaal kapotgemonteerd. Lag er wel heel dik op dat dat het betere knip- en plakwerk was. Eerste ketting zijn ze in de montage een eeuw mee bezig en de 2 laatste kettingen hebben ze binnen een half uur door. Uhu.
Arme Ron.... 1 theater in beeld en hij ligt er weer uit....
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2020 14:22 ]
Zouden ze echt op relatief korte termijn de aflevering anders in elkaar gaan zetten dan ze in eerste instantie in gedachten hadden? Ik vraag het me af. Ik meen ooit ergens gezien te hebben dat ze behoorlijk lang bezig zijn de afleveringen te knippen, plakken, etc. Ik vraag me af of ze elke weer de boel gaan aanpassen aan de hand van de verdenkingen.SmurfLink schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 09:16:
[...]
En Nikkie is al 2 weken bovenaan in de peilingen nu, wellicht proberen ze daar wat van af te leiden. Niet dat het werkt, maar toch.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Zeker niet. Ik denk dat ze na het monteren al weten waarop gestemd gaat worden. Dus dat ze dit bij het monteren van de aflevering al wisten en daarop inspelen.13art schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 10:15:
[...]
Zouden ze echt op relatief korte termijn de aflevering anders in elkaar gaan zetten dan ze in eerste instantie in gedachten hadden? Ik vraag het me af. Ik meen ooit ergens gezien te hebben dat ze behoorlijk lang bezig zijn de afleveringen te knippen, plakken, etc. Ik vraag me af of ze elke weer de boel gaan aanpassen aan de hand van de verdenkingen.
Verwijderd
Nee, meer dan een paar minimale correcties gaan ze echt niet voor elkaar krijgen binnen een weekje. Het moet in 1 keer goed, want serieus bijsturen tijdens het uitzenden van de serie kan niet meer. En ik vrees ook wel dat dat het punt zal zijn waarop Wie Is De Mol ten onder zal gaan. Je ziet dat de montage steeds extremer wordt, waardoor de uitzendingen steeds minder "de werkelijkheid" weergeven. Als je dat te ver doorvoert, is het programma ten dode opgeschreven. Dan kunnen we weer net zo goed naar een "gewone serie met acteurs" gaan kijken.13art schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 10:15:
[...]
Zouden ze echt op relatief korte termijn de aflevering anders in elkaar gaan zetten dan ze in eerste instantie in gedachten hadden? Ik vraag het me af. Ik meen ooit ergens gezien te hebben dat ze behoorlijk lang bezig zijn de afleveringen te knippen, plakken, etc. Ik vraag me af of ze elke weer de boel gaan aanpassen aan de hand van de verdenkingen.
Wat mij betreft was dit de laatste serie met NZBN'ers. Die staan doorlopend veel te veel in de picture (met alle Social Media accounts wagenwijd open). Dat versterkt de "drang" naar die extreme montage alleen maar, omdat er in de echte wereld heel veel is wat verdoezeld moet worden. Ik denk dat het programma alleen nog een langer leven kan hebben als we weer terug gaan naar ON'ers of een mix van NZBN'ers en ON'ers.
Nog even een losse opmerking: ik vind dat Rick het aardig doet. Was even bang dat hij niet zou kunnen tippen aan Art, maar dat valt gelukkig erg mee.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2020 10:32 ]
Ach, we'll always have de Belgische Mol. Nahja, misschien niet in 2021.
Ach, het commentaar over BN'ers en opdrachten komt hier elk jaar terug, maar ondertussen kijken er elke aflevering meer dan 2 miljoen mensen. Dus als programmamaker zou ik niet zoveel aan de huidige opzet veranderen 
Vond dit ook 2 geweldige afleveringen, weer eens wat anders dan de standaard opzet met 3 opdrachten.
Ik blijf nog vol op Peggy zitten. Deze aflevering vond ze wel heel 'toevallig' de hint bij de klokken. Kan nog niet helemaal verklaren waarom Patrick er dan uit is, maar volgens mij is het wel vaker bij WIDM gebeurd dat mensen die op de mol zaten naar huis gingen.
Vond dit ook 2 geweldige afleveringen, weer eens wat anders dan de standaard opzet met 3 opdrachten.
Ik blijf nog vol op Peggy zitten. Deze aflevering vond ze wel heel 'toevallig' de hint bij de klokken. Kan nog niet helemaal verklaren waarom Patrick er dan uit is, maar volgens mij is het wel vaker bij WIDM gebeurd dat mensen die op de mol zaten naar huis gingen.
You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.
Er is dus licht aan het einde van de tunnel. Rood licht van Ron in dit geval.
In de poule ben ik puntloos.
Maar was toch al niet mijn beste poule-seizoen... Vorige keer zat ik wel goed in de eindstand.
Was voor mij wel een WTF'je. Vond eerlijk gezegd wel weer typische NL-WIDM om de opdracht van vorige keer af te maken in een hele aflevering. Gezien de ongelofelijk grote activiteit van alle deelnemers (hebben ze een infuus van Red Bull gehad? [NOT]), hadden ze dit ook in een kwartiertje kunnen oplossen. FF zoeken en klaar, op naar de volgende opdracht.
Maar goed, nu zoeken wie dan wél de mol is...
In de poule ben ik puntloos.

Was voor mij wel een WTF'je. Vond eerlijk gezegd wel weer typische NL-WIDM om de opdracht van vorige keer af te maken in een hele aflevering. Gezien de ongelofelijk grote activiteit van alle deelnemers (hebben ze een infuus van Red Bull gehad? [NOT]), hadden ze dit ook in een kwartiertje kunnen oplossen. FF zoeken en klaar, op naar de volgende opdracht.
Maar goed, nu zoeken wie dan wél de mol is...
The answer is 42.
Voor de Peggy volgers: Jeroen zit op Nikkie en blijft in het spel. Zou dan wel heel apart zijn om toch meer vragen goed te hebben tegenover Patrick, als Peggy inderdaad de mol is. Dan zou hij eigenlijk de afvaller moeten zijn, Zover ik weet hebben nikkie/peggy niet veel tot niets samen gedaan, dus per ongeluk meer goede antwoorden hebben wordt dan erg ingewikkeld om uit te leggen.
Peggy zat daarentegen op Ron, die heeft aardig wat overeenkomsten/samen gedaan met Nikki. Zo hebben ze samen in hetzelde setje gastenlijst gelopen, meeslepend (lasergame), fortuin, groeten uit florence.
Daarnaast stonden ze beide op de uitkijk/aanwijspositie bij meer of min.
.. een hoop daarvan geldt trouwens ook voor tygo, die 3 hebben een hoop overlap met elkaar gehad.
Dat zou een hoop antwoorden kunnen opleveren die per ongeluk goed worden gerekend als je op 1 van die 3 zit... terwijl je het toch compleet fout hebt.
Op basis daarvan zou ik dan nu ook eerder Jeroen/Peggy wegstrepen. Die zitten beide op 1 van het 'trio' en zijn door. Anders waren juist deze de afvallers met Ron/Patrick door naar de volgende aflevering. Op basis van hoeveel antwoorden je per ongeluk goed krijgt.
Blijf zelf in de #nikkietunnel maar Tygo als mol zou mij op dit moment niet verbazen. Mocht het toch een Peggy/Jeroen zijn, dan ben ik enorm benieuwd naar hoe deze afvalronde tot stand is gekomen.
Peggy zat daarentegen op Ron, die heeft aardig wat overeenkomsten/samen gedaan met Nikki. Zo hebben ze samen in hetzelde setje gastenlijst gelopen, meeslepend (lasergame), fortuin, groeten uit florence.
Daarnaast stonden ze beide op de uitkijk/aanwijspositie bij meer of min.
.. een hoop daarvan geldt trouwens ook voor tygo, die 3 hebben een hoop overlap met elkaar gehad.
Dat zou een hoop antwoorden kunnen opleveren die per ongeluk goed worden gerekend als je op 1 van die 3 zit... terwijl je het toch compleet fout hebt.
Op basis daarvan zou ik dan nu ook eerder Jeroen/Peggy wegstrepen. Die zitten beide op 1 van het 'trio' en zijn door. Anders waren juist deze de afvallers met Ron/Patrick door naar de volgende aflevering. Op basis van hoeveel antwoorden je per ongeluk goed krijgt.
Blijf zelf in de #nikkietunnel maar Tygo als mol zou mij op dit moment niet verbazen. Mocht het toch een Peggy/Jeroen zijn, dan ben ik enorm benieuwd naar hoe deze afvalronde tot stand is gekomen.
[ Voor 4% gewijzigd door Xanaroth op 11-10-2020 14:47 ]
Ik zat al lekker comfortabel in m'n Tygo tunneltje, en ik moet zeggen: het is er elke week nóg prettiger!
- Vorige week dachten velen "de mol ging niet met de Helikopter, want dan kan die niet mollen tijdens het wachten om gevonden te worden". 1. Ze vormen 2 teams dus als de mol mee zocht kon hij maar 1 team frustreren 2. Het geld was vrij makkelijk te vinden, beter zelfs: ze zagen de zakjes geld soms sneller dan de hints. De mol kon dit moeilijk voorkomen, wat had de mol kunnen doen? Alle muntjes in een wensput gooien wat nadrukkelijk niet hoefde?
3. De mol kon wel zorgen dat ze op tijd zouden ontsnappen, en zo voor een extra harde executie zorgen. 4. Ik gok nog steeds dat de Mol de helikoptervlucht niet aan zich voorbij liet gaan, te vet om te laten schieten.
- Verder weinig beeld van Tygo. Ik gok dat het spel zelf wat langer duurde dan verwacht (door slecht weer en de stomme telefoonfout), en dat de gevangenen juist wat te snel zijn ontsnapt. De telefoonfout was gewoon een oprechte fout van alle 4 (je hebt sowieso 1 persoon per team nodig voor de fout, en eigenlijk konden ze het alle 4 voorkomen, hier kan je geen mol uit halen). Verder heeft de mol denk ik een tip gekregen hoe je die kettingen het beste kan doorzagen (strak houden), ik mis namelijk de beelden waarin eindeloos geklungeld werd en men moedeloos begint te worden zoals normaal ALTIJD het geval is bij kandidaten
(Als de beelden er waren had de productie ze wel gebruikt, dan was het geloofwaardiger dat het spannend was)
- Ik vond Tygo op een paar kleine momentjes niet geloofwaardig zichzelf. Er klopte iets net niet 100%. Alsof een ervaren acteur acteert dat hij niet acteert maar juist een kandidaat is terwijl hij geen kandidaat is.
1. Bij het ontsnappen uit het fort rennen ze een trap af bijvoorbeeld. Nikkie is zichzelf, geconcentreerd en bezig met het spel, let puur op de trap en het rennen, niet bewust vd camera. Tygo lijkt overbewust vd camera en gaat net iets te overdreven om zich heen kijken "of er geen andere kandidaten te zien zijn!"
2. Direct na de executie, dat praatje van "ik durfde niks te zeggen over de helikopter" of iets dergelijks. Tygo is veels te fanatiek daarvoor, keihard met spelletjes, "iemand moet naar huis" etc, die ligt er echt niet wakker van om iemand te naaien of naar huis te sturen, dat hoort erbij. Dus ook hier vond ik hem net iets te bewust de kandidaat uithangen. Een reactie als "ja man die vlucht was echt mega stoer en oh gast het was fantastisch - maar oh wat jammer dat zij nu naar huis moeten" had ik eerder geloofd
- En als laatst: Ik heb inmiddels alle namen van de kandidaten inmiddels meermaals genoemd zien worden als mol, maar die van Tygo heb ik tot op heden vrijwel niet gehoord/gezien. Niet in WIDM-zelf, niet in dit topic, niet elders, niet bij moltalk maar ook in de app staat Tygo telkens ergens onderaan en nu zelfs als laatste.
Tja dat is voor mij de bevestigende kers op de taart als het ware.
Alle punten op Tygo, ik kruip weer lekker in m'n tunnel en tot volgende week!
- Vorige week dachten velen "de mol ging niet met de Helikopter, want dan kan die niet mollen tijdens het wachten om gevonden te worden". 1. Ze vormen 2 teams dus als de mol mee zocht kon hij maar 1 team frustreren 2. Het geld was vrij makkelijk te vinden, beter zelfs: ze zagen de zakjes geld soms sneller dan de hints. De mol kon dit moeilijk voorkomen, wat had de mol kunnen doen? Alle muntjes in een wensput gooien wat nadrukkelijk niet hoefde?
- Verder weinig beeld van Tygo. Ik gok dat het spel zelf wat langer duurde dan verwacht (door slecht weer en de stomme telefoonfout), en dat de gevangenen juist wat te snel zijn ontsnapt. De telefoonfout was gewoon een oprechte fout van alle 4 (je hebt sowieso 1 persoon per team nodig voor de fout, en eigenlijk konden ze het alle 4 voorkomen, hier kan je geen mol uit halen). Verder heeft de mol denk ik een tip gekregen hoe je die kettingen het beste kan doorzagen (strak houden), ik mis namelijk de beelden waarin eindeloos geklungeld werd en men moedeloos begint te worden zoals normaal ALTIJD het geval is bij kandidaten
(Als de beelden er waren had de productie ze wel gebruikt, dan was het geloofwaardiger dat het spannend was)
- Ik vond Tygo op een paar kleine momentjes niet geloofwaardig zichzelf. Er klopte iets net niet 100%. Alsof een ervaren acteur acteert dat hij niet acteert maar juist een kandidaat is terwijl hij geen kandidaat is.
1. Bij het ontsnappen uit het fort rennen ze een trap af bijvoorbeeld. Nikkie is zichzelf, geconcentreerd en bezig met het spel, let puur op de trap en het rennen, niet bewust vd camera. Tygo lijkt overbewust vd camera en gaat net iets te overdreven om zich heen kijken "of er geen andere kandidaten te zien zijn!"
2. Direct na de executie, dat praatje van "ik durfde niks te zeggen over de helikopter" of iets dergelijks. Tygo is veels te fanatiek daarvoor, keihard met spelletjes, "iemand moet naar huis" etc, die ligt er echt niet wakker van om iemand te naaien of naar huis te sturen, dat hoort erbij. Dus ook hier vond ik hem net iets te bewust de kandidaat uithangen. Een reactie als "ja man die vlucht was echt mega stoer en oh gast het was fantastisch - maar oh wat jammer dat zij nu naar huis moeten" had ik eerder geloofd
- En als laatst: Ik heb inmiddels alle namen van de kandidaten inmiddels meermaals genoemd zien worden als mol, maar die van Tygo heb ik tot op heden vrijwel niet gehoord/gezien. Niet in WIDM-zelf, niet in dit topic, niet elders, niet bij moltalk maar ook in de app staat Tygo telkens ergens onderaan en nu zelfs als laatste.
Tja dat is voor mij de bevestigende kers op de taart als het ware.
Tygo is een acteur. Als de regie doorkrijgt dat je met 4 nitwits waaronder een mol die niks doet geen spannende aflevering krijgt, dan kun je hem zeker inschakelen om het wat op te leuken.davidov schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 15:00:
Doordat Tygo en Nikkie ontsnapt zijn hebben ze ook niet de 1500 gekregen van de auto opdracht van de vorige aflevering. Dat zou de enige uitleg kunnen zijn als een vsn die twee de mol is. Maar zou toch zwak zijn als ze deze aflevering maar 3 minuten in beeld zijn geweest.
Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik
Correctie, Tygo is een Nederlandse acteur. Even de verwachtingen managenCopyCatz schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 16:32:
[...]
Tygo is een acteur. Als de regie doorkrijgt dat je met 4 nitwits waaronder een mol die niks doet geen spannende aflevering krijgt, dan kun je hem zeker inschakelen om het wat op te leuken.
Doordat ze bij die wensput in 1e instantie niet keken, mistten ze de sleutel. En werd het daardoor toch nog een soort van close. En het zakje geld dat ze niet meenamen omdat ze snel terug wilden (maar Patrick en Jeroen die die kant op gelopen kwamen, en 'm direct zagen en pakten, hadden ze geen rekening mee gehouden). Overdreven lang zoeken in het theater (en dan in 1e instantie alsnog de aanwijzing missen). Denk dat er best genoeg te mollen viel en dat was nog bijna gelukt.davidov schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 15:00:
Ik zat al lekker comfortabel in m'n Tygo tunneltje, en ik moet zeggen: het is er elke week nóg prettiger!
- Vorige week dachten velen "de mol ging niet met de Helikopter, want dan kan die niet mollen tijdens het wachten om gevonden te worden". 1. Ze vormen 2 teams dus als de mol mee zocht kon hij maar 1 team frustreren 2. Het geld was vrij makkelijk te vinden, beter zelfs: ze zagen de zakjes geld soms sneller dan de hints. De mol kon dit moeilijk voorkomen, wat had de mol kunnen doen? Alle muntjes in een wensput gooien wat nadrukkelijk niet hoefde?3. De mol kon wel zorgen dat ze op tijd zouden ontsnappen, en zo voor een extra harde executie zorgen. 4. Ik gok nog steeds dat de Mol de helikoptervlucht niet aan zich voorbij liet gaan, te vet om te laten schieten.
Exact expert nodig?
Testvraag aflevering 6:
Welke kleur had de stoelbekleding van de cabrio van de Mol tijdens de opdracht 'Route Beschrijving'?
*Blauw
*Wit
*Zwart
Pff, geen idee, dit moet ik echt opzoeken.
Edit:
Peggy: Blauw
Nikkie en Tygo: wit
Jeroen: Zwart
Welke kleur had de stoelbekleding van de cabrio van de Mol tijdens de opdracht 'Route Beschrijving'?
*Blauw
*Wit
*Zwart
Pff, geen idee, dit moet ik echt opzoeken.
Edit:
Peggy: Blauw
Nikkie en Tygo: wit
Jeroen: Zwart
[ Voor 13% gewijzigd door Pinobigbird op 12-10-2020 10:15 ]
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Rode (Tygo/Nikkie) auto had witte bekleding, grijze (Patrick/Peggie) auto had blauw zover ik kan zien.
[ Voor 3% gewijzigd door MrFl0ppY op 12-10-2020 10:24 ]
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Echter vonden ze elkaar juist bij dat zakje geld - daar waren peggy/ron net naar op weg, dus die was zowiezo wel in de pot terecht gekomen.Crazy D schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 08:17:
[...]
Doordat ze bij die wensput in 1e instantie niet keken, mistten ze de sleutel. En werd het daardoor toch nog een soort van close. En het zakje geld dat ze niet meenamen omdat ze snel terug wilden (maar Patrick en Jeroen die die kant op gelopen kwamen, en 'm direct zagen en pakten, hadden ze geen rekening mee gehouden). Overdreven lang zoeken in het theater (en dan in 1e instantie alsnog de aanwijzing missen). Denk dat er best genoeg te mollen viel en dat was nog bijna gelukt.
Zowiezo was het voor Peggy enorm makkelijk om te mollen, want Ron had de hele hint gemist (klok) en daarna ook nog steeds geen idee... Desnoods alleen de hint pakken zonder het zakje, had hij nooit door gehad. Zoveel kansen voor haar maar geen enkele gepakt...
Verder voor het theater, had je als mol niet JUIST zo snel mogelijk de aanwijzing willen vinden? [komt binnen, kijkt opzichtig rond over de stoelen, ziet gelijk op een achterkant de hint geplakt] Mooi om de aandacht van al dat geld af te leiden, met een hint in de hand en beetje stoken (tijdsdruk, executie) kan je er mooi voor zorgen dat wat zakjes gemist worden.
Juist dat ze al het geld lijken te vinden hebben en er ook de tijd voor namen is zo opvallend, wanneer de hint 2x (sleutel, theater) niet opgepikt wordt. Tegenovergestelde van wat de mol zou doen in mijn ogen.
Genoeg te mollen inderdaad, maar zover wij konden zien nergens echt de kans gegrepen. Versterkt mijn gevoel mensen misschien juist de mol moesten vinden (#nikkie/tygo).
Ik vermoed dat Ron dit volledig expres heeft gedaan en dacht: zo gaat ze mij verdenken, en dan heb ik nog maar 1 andere kandidaat die ik moet verslaan. Jammer voor hem dat hij blijkbaar zelf te vaak met de echte mol samen heeft gewerkt, waardoor Peggy er doorheen geglipt is. Overigens vond ik de verwarring van Peggy bij haar groene scherm, dat Ron er dus uit ging, wel erg echt overkomen. Dat leek (!) mij niet gespeeld, vooral die eerste seconden.Xanaroth schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 10:37:
[...]
want Ron had de hele hint gemist (klok) en daarna ook nog steeds geen idee...
De mol weet echt wel hoe hij of zij de blik van een groen scherm moet opzetten. Kijk maar eens een paar jaar terug naar de mol, Jan was hier ook erg goed in. Altijd super opgelucht en met een zeer gespannen gezicht kijken naar het zwarte scherm, andere mensen aanraken uit zogenaamde blijdschap etc. Dat zegt dus echt heel weinig
.
XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx
Ik vond Peggy's reactie ook behoorlijk oprecht, net als Jeroens reacties door de hele aflevering heen. Op het begin van de opdracht toen hij boos werd op Peggy omdat ze eerst voor het geld wilde gaan, daarna toen hij zo emotioneel was dat ze Niki en Tygo misgelopen waren en zijn reactie op de executie.P.O. Box schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 11:45:
[...]
Ik vermoed dat Ron dit volledig expres heeft gedaan en dacht: zo gaat ze mij verdenken, en dan heb ik nog maar 1 andere kandidaat die ik moet verslaan. Jammer voor hem dat hij blijkbaar zelf te vaak met de echte mol samen heeft gewerkt, waardoor Peggy er doorheen geglipt is. Overigens vond ik de verwarring van Peggy bij haar groene scherm, dat Ron er dus uit ging, wel erg echt overkomen. Dat leek (!) mij niet gespeeld, vooral die eerste seconden.
Google Pixel 7 Pro | Xbox Series X | FIFA | FM
Veel mensen die op Jeroen zitten. Ik let eigenlijk altijd op hele subtiele details die niet te faken zijn. Het trillen van Rons vinger bijvoorbeeld. Je kan heel vaak, als je op subtiele details let, zien wie iig NIET de mol is. Ik dacht het te zien bij Jeroen in z'n ogen, waarin de tranen leken op te wellen.
Having said that, Merel Westrik moest ook huilen bij het vertrek van Jamie Trenite, terwijl zij wel de mol was. Dus je moet met de details ook opletten of dat wat je ziet niet een uiting van emotie is die bij een mol kan passen. In haar geval was het druk gecombineerd met het feit dat Jamie toch haar maatje was geworden, ondanks alles (als ik het me goed herinner). Zo kunnen de tranen in Jeroens ogen ook verklappen dat het hem allemaal erg zwaar valt. Maar overall heb ik het gevoel dat hij niet de mol is. Al was het alleen maar omdat 'ie aan de deur stond af te luisteren bij Ron en Patrick twee afleveringen geleden.
Having said that, Merel Westrik moest ook huilen bij het vertrek van Jamie Trenite, terwijl zij wel de mol was. Dus je moet met de details ook opletten of dat wat je ziet niet een uiting van emotie is die bij een mol kan passen. In haar geval was het druk gecombineerd met het feit dat Jamie toch haar maatje was geworden, ondanks alles (als ik het me goed herinner). Zo kunnen de tranen in Jeroens ogen ook verklappen dat het hem allemaal erg zwaar valt. Maar overall heb ik het gevoel dat hij niet de mol is. Al was het alleen maar omdat 'ie aan de deur stond af te luisteren bij Ron en Patrick twee afleveringen geleden.
[ Voor 8% gewijzigd door apNia op 12-10-2020 13:40 ]
Jeroen is voor mij afgevallen als mol toen hij bij de laseropdracht als laatste over was en toch de opdracht tot een goed einde heeft gebracht. Niemand kon hem daar zien, een Mol zou dan echt geen geld binnen harken, hoe weinig het ook was.
Tygo en Nikkie hebben twee van de acht afleveringen niet kunnen mollen. Het zou voor het spel echt niet ok zijn als één van hun de mol is. Blijft Peggy voor mij over. Hoe saai ik haar ook vind als deelnemer, maar misschien dat al haar hoogtepunten er door de regie uit geknipt zijn om haar niet te opvallend te maken.
Tygo en Nikkie hebben twee van de acht afleveringen niet kunnen mollen. Het zou voor het spel echt niet ok zijn als één van hun de mol is. Blijft Peggy voor mij over. Hoe saai ik haar ook vind als deelnemer, maar misschien dat al haar hoogtepunten er door de regie uit geknipt zijn om haar niet te opvallend te maken.
Exact mijn redenatie! Daarnaast heb ik meerdere keren momentjes met Peggy gehad waarvan ik dacht: jij weet dat je hier ff door moet lopen (opdracht 4), of daar ff iets geks moet aanwijzen (follow the money.)Thy... schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 14:00:
Jeroen is voor mij afgevallen als mol toen hij bij de laseropdracht als laatste over was en toch de opdracht tot een goed einde heeft gebracht. Niemand kon hem daar zien, een Mol zou dan echt geen geld binnen harken, hoe weinig het ook was.
Tygo en Nikkie hebben twee van de acht opdrachten niet kunnen mollen. Het zou voor het spel echt niet ok zijn als één van hun de mol is. Blijft Peggy voor mij over. Hoe saai ik haar ook vind als deelnemer, maar misschien dat al haar hoogtepunten er door de regie uit geknipt zijn om haar niet te opvallend te maken.
Alleen toen keek ik hoeveel geld er ook al weer verdiend was met de lazeropdracht: €260,- Dat is natuurlijk wel goedkoop vertrouwen kopen als mol...
Ook ik denk nog altijd dat de mol bij de groep van 4 moet zitten. Simpelweg omdat daar te mollen was en de mol boeit het niet wie wanneer naar huis gaat.
Peggy ligt soms voor de hand maar ik vind haar te fanatiek meedoen met de opdrachten, werkt zich echt in het zweet maar vooral omdat ze zichzelf zet in de positie waar ze minimaal kan mollen (bestuurder van de auto bijv.) en laat ze eenvoudige molacties liggen.
Jeroen wordt echter zo verdacht gemaakt met zijn lakse houding en onlogische redenaties dat het er teveel bovenop ligt.
Overigens is dat met die ketting wel bizar:

Of zouden ze bij de redactie gedacht hebben dat het wel suf is als Tygo en Nikkie al een uur eerder waren ontsnapt of er na 5 uur nog aan het zagen waren
.
Peggy ligt soms voor de hand maar ik vind haar te fanatiek meedoen met de opdrachten, werkt zich echt in het zweet maar vooral omdat ze zichzelf zet in de positie waar ze minimaal kan mollen (bestuurder van de auto bijv.) en laat ze eenvoudige molacties liggen.
Jeroen wordt echter zo verdacht gemaakt met zijn lakse houding en onlogische redenaties dat het er teveel bovenop ligt.
Overigens is dat met die ketting wel bizar:

Of zouden ze bij de redactie gedacht hebben dat het wel suf is als Tygo en Nikkie al een uur eerder waren ontsnapt of er na 5 uur nog aan het zagen waren
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?