Je kunt die ketting niet op afstand ineens laten breken lijkt me. Dus misschien zat daar letterlijk een zwakke schakel, en door het continu straktrekken brak die los. Ik zie niet in wat daar gemold zou kunnen zijn, of ingegrepen door de regie zonder in high-tech remote detonation devices te denken
Simpel, camera uit, betonschaar er in, camera weer aan.mrwolf schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 15:21:
Je kunt die ketting niet op afstand ineens laten breken lijkt me. Dus misschien zat daar letterlijk een zwakke schakel, en door het continu straktrekken brak die los. Ik zie niet in wat daar gemold zou kunnen zijn, of ingegrepen door de regie zonder in high-tech remote detonation devices te denken
Je doet net of we 100% coverage krijgen van wat er gebeurd.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Het enige wat dit seizoen wat mij betreft nog goed zou kunnen maken is als we Peggy een van de telefoons stiekem bij Jeroen of Patrick in de zak zien stoppen, maar ik vrees dat het een vrij tamme boel wordt.Thy... schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 14:00:
Hoe saai ik haar ook vind als deelnemer, maar misschien dat al haar hoogtepunten er door de regie uit geknipt zijn om haar niet te opvallend te maken.
Daarmee impliceer je dus dat Nikkie en Tygo dat laatste stukje samen acteerden dat ze aan het zagen waren, en de regie dus dom genoeg was om de ketting niet door te knippen op de plek waar ze aan het zagen waren? Zeer onwaarschijnlijk.LordSinclair schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 15:24:
[...]
Simpel, camera uit, betonschaar er in, camera weer aan.
Echter Peggy kan het niet zijn, als je kijkt naar de executie van afgelopen zaterdag. Patrick en Ron die op Peggy zaten, terwijl Jeroen op Nikkie zat. Zelfs een slecht gemaakte test zou dan erin moeten resulteren dat Jeroen naar huis zou gaan, maar hij zit er nog in. aka Peggy is het sowieso niet.sebastiaan89 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 14:53:
[...]
Exact mijn redenatie! Daarnaast heb ik meerdere keren momentjes met Peggy gehad waarvan ik dacht: jij weet dat je hier ff door moet lopen (opdracht 4), of daar ff iets geks moet aanwijzen (follow the money.)
Alleen toen keek ik hoeveel geld er ook al weer verdiend was met de lazeropdracht: €260,- Dat is natuurlijk wel goedkoop vertrouwen kopen als mol...
Blijven er 3 over...
tjsa, die executies kijk ik nooit meer naar, want daar geeft de redactie je altijd precies alleen de informatie waar je niets aan hebt.
Waarom moet de mol toch zo vaak van mensen altijd alleen maar achter het geld aan, en is het anders meteen geen goede mol/opdracht/aflevering?
Maar naar mijn idee is geld verdoezelen helemaal niet de #1 hoofdtaak vd mol.
De hoofdtaak = niet ontmaskerd worden
2e taak naar mijn idee = zorgen voor leuke en spectaculaire beelden, en dat kan zowel als fanatieke nep-kandidaat als ook door acties, molstreken of geld verdoezelen.
Voor de productie is geld uit de pot ook niet de heilige graal. Een saaie aflevering waar 10.000,- uit de pot gaat is niet automatisch 10x leuker dan een spannende aflevering waar slechts 1.000,- uit de pot gaat.
--------------
Anyway, wat ik eigenlijk zelf nog bedacht: deze hele opdracht was een experiment vd productie.
De kandidaten waren uitzonderlijk lang van elkaar gescheiden, op zo'n schaal is dit volgens mij niet eerder gebeurd.
Doordat het spel 1,5 dag duurde, heeft het ook best wel impact op de verdeling van de informatie over de kandidaten.
Immers: zat de mol bij de 4 kandidaten, dan missen de 2 kandidaten in de toren 1,5 dag aan mol-informatie. Dat is wat? 15-20% van het spel tot nu toe? (busreis, mini speurtocht naar toren, verblijf daar, bootreis, en dan nog het hele spel op Elba) Als die 4 dat dan ook nog voor zichzelf houden dan zijn de 2 andere kandidaten behoorlijk de sjaak. Immers 3 vd 5 echte kandidaten hebben tot wel 20% (?) meer kennis.
Zat de mol echter opgesloten, dan is het opeens eerlijker. De 4 zoekenden hebben in 1,5 dag geen nieuwe info gewonnen want ze hebben de mol simpelweg niet gezien. 1 persoon heeft 1,5 dag met de mol opgesloten gezeten, maar in die tijd is er niet zo bijster veel gebeurd (zat de mol in een heli ja/nee, zat de mol opgesloten ja/nee... en afgezien van het feit dat dit dezelfde vraag is, kunnen alle kandidaten dit zelf concluderen, geen geheime info). Dan is de informatie verdeling eigenlijk onveranderd ten opzichte van voor dit experiment.
Dus samenvattend vanuit een productiestandpunt: geld stelen is niet het belangrijkste + experiment waar kandidaten voor het eerst echt los gelaten worden (veel mensen vonden het idd een unieke aflevering) + 1,5 dag aan kennis dat mogelijk oneerlijk verdeeld is.... dan denk ik toch dat de mol prima (en naar mijn idee zelfs wrschnlk) opgesloten kon worden.
2e taak naar mijn idee = zorgen voor leuke en spectaculaire beelden, en dat kan zowel als fanatieke nep-kandidaat als ook door acties, molstreken of geld verdoezelen.
Voor de productie is geld uit de pot ook niet de heilige graal. Een saaie aflevering waar 10.000,- uit de pot gaat is niet automatisch 10x leuker dan een spannende aflevering waar slechts 1.000,- uit de pot gaat.
--------------
Anyway, wat ik eigenlijk zelf nog bedacht: deze hele opdracht was een experiment vd productie.
De kandidaten waren uitzonderlijk lang van elkaar gescheiden, op zo'n schaal is dit volgens mij niet eerder gebeurd.
Doordat het spel 1,5 dag duurde, heeft het ook best wel impact op de verdeling van de informatie over de kandidaten.
Immers: zat de mol bij de 4 kandidaten, dan missen de 2 kandidaten in de toren 1,5 dag aan mol-informatie. Dat is wat? 15-20% van het spel tot nu toe? (busreis, mini speurtocht naar toren, verblijf daar, bootreis, en dan nog het hele spel op Elba) Als die 4 dat dan ook nog voor zichzelf houden dan zijn de 2 andere kandidaten behoorlijk de sjaak. Immers 3 vd 5 echte kandidaten hebben tot wel 20% (?) meer kennis.
Zat de mol echter opgesloten, dan is het opeens eerlijker. De 4 zoekenden hebben in 1,5 dag geen nieuwe info gewonnen want ze hebben de mol simpelweg niet gezien. 1 persoon heeft 1,5 dag met de mol opgesloten gezeten, maar in die tijd is er niet zo bijster veel gebeurd (zat de mol in een heli ja/nee, zat de mol opgesloten ja/nee... en afgezien van het feit dat dit dezelfde vraag is, kunnen alle kandidaten dit zelf concluderen, geen geheime info). Dan is de informatie verdeling eigenlijk onveranderd ten opzichte van voor dit experiment.
Dus samenvattend vanuit een productiestandpunt: geld stelen is niet het belangrijkste + experiment waar kandidaten voor het eerst echt los gelaten worden (veel mensen vonden het idd een unieke aflevering) + 1,5 dag aan kennis dat mogelijk oneerlijk verdeeld is.... dan denk ik toch dat de mol prima (en naar mijn idee zelfs wrschnlk) opgesloten kon worden.
Lijkt mij niet dat er actief vals gespeeld wordt door deelnemers buitenbeeld met medeweten van de crew door andere dan de Mol.LordSinclair schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 15:24:
[...]
Simpel, camera uit, betonschaar er in, camera weer aan.
In het 1e seizoen dacht ik, Argentinie, waren er 2 direct vanaf het vliegveld een paar dagen apart om de tango te leren dansen. (zit toevallig oude seizoenen te kijken...).davidov schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 16:02:
Exact expert nodig?
Van Ron weten we niet op wie hij gestemd heeft toch? Die zei dat het iedereen kon zijn tijdens het maken van de test.Hogader schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 15:59:
[...]
Echter Peggy kan het niet zijn, als je kijkt naar de executie van afgelopen zaterdag. Patrick en Ron die op Peggy zaten, terwijl Jeroen op Nikkie zat. Zelfs een slecht gemaakte test zou dan erin moeten resulteren dat Jeroen naar huis zou gaan, maar hij zit er nog in. aka Peggy is het sowieso niet.
Blijven er 3 over...
You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.
Hoewel je waarschijnlijk gelijk hebt vanuit een productiestandpunt is het verduisteren van geld i.c.m. niet ontdekt worden (want dan kun je niks meer verduisteren) wel het hoofddoel van de mol. Anders is het ook wel heel makkelijk om niet ontmaskerd te worden.davidov schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 16:02:
Waarom moet de mol toch zo vaak van mensen altijd alleen maar achter het geld aan, en is het anders meteen geen goede mol/opdracht/aflevering?
[...]
Maar goed we hebben ook hele tamme mollen gehad en hele actieve kandidaten die zichzelf verdacht probeerden te maken
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Ron heeft niet hardop gezegd in de voice-over wie zijn mol was, maar hij beantwoordde een testvraag waaruit bleek dat hij op Patrick zat (meen ik).RedFox schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 16:19:
[...]
Van Ron weten we niet op wie hij gestemd heeft toch? Die zei dat het iedereen kon zijn tijdens het maken van de test.
Google Pixel 7 Pro | Xbox Series X | FIFA | FM
Ron zei trouwens dat hij niet ging spreiden "omdat de anderen waarschijnlijk ook vol op 1 mol zouden gaan". Als het zo redeneert is het volgens mij gunstiger om juist wel te spreiden als je het zelf niet weet wie het is. Als de anderen het wel weten ben je toch wel de sjaak, en als minstens 2 van de anderen het niet weten maar wel vol op 1 iemand gaan dan is de kans groter dat je door spreiding van ze wint.PSV-EHV schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 17:17:
[...]
Ron heeft niet hardop gezegd in de voice-over wie zijn mol was, maar hij beantwoordde een testvraag waaruit bleek dat hij op Patrick zat (meen ik).
In de app staat vandaag een vraag uit de officiële test (kleur interieur van de auto waar de mol in zat).Hogader schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 15:59:
[...]
Echter Peggy kan het niet zijn, als je kijkt naar de executie van afgelopen zaterdag. Patrick en Ron die op Peggy zaten, terwijl Jeroen op Nikkie zat. Zelfs een slecht gemaakte test zou dan erin moeten resulteren dat Jeroen naar huis zou gaan, maar hij zit er nog in. aka Peggy is het sowieso niet.
Blijven er 3 over...
De kandidaten hebben de auto’s van de andere deelnemers bij de opdracht niet gezien, dus met een mol in gedachten is deze vraag niet goed te beantwoorden.
Dat kan gekke testresultaten opleveren als meer vragen zo gesteld worden.
Tijdens de uitzending niet nee, maar ik neem toch aan dat ze op hetzelfde punt allemaal in de auto's gestapt zijn. Neemt niet weg dat dit inderdaad een heel moeilijke vraag was, want dat moet je dan in een oogopslag onthouden hebben.
Dit is precies de reden dat ik geen waarde hecht aan de test resultaten, icm de weinige informatie die wij hebben is daar geen betrouwbare conclusie uit te trekken/extrapoleren (anders dan wie er afgevallen is
Dit is precies de reden dat ik geen waarde hecht aan de test resultaten, icm de weinige informatie die wij hebben is daar geen betrouwbare conclusie uit te trekken/extrapoleren (anders dan wie er afgevallen is
Ik denk niet dat ze allemaal op hetzelfde punt gestart zijn, op de kaarten voor de duo’s stonden verschillende locaties.
Zou ik even terug moeten kijken, maar dan blijft het punt nog steeds staan. Juist omdat de executie met zo weinig mensen was en 50% weg viel is het te deduceren dat Peggy het iig niet kan zijn, doordat Patrick weg viel en iemand die niet op Peggy zat wel bleef.RedFox schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 16:19:
[...]
Van Ron weten we niet op wie hij gestemd heeft toch? Die zei dat het iedereen kon zijn tijdens het maken van de test.
Voor de liefhebber: alle vragen van de laatste test
Wat een onmogelijke vragen als ik er zo over nadenk.. ben blij dat ik niet meespeel in het echtChloortablet schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 21:04:
Voor de liefhebber: alle vragen van de laatste test

Zo’n vraag als ‘heeft de mol een duikbrevet’...
Roept die dat gewoon een keertje bij een ontbijtje? Of vraagt die aan anderen of ze van duiken houden?
Roept die dat gewoon een keertje bij een ontbijtje? Of vraagt die aan anderen of ze van duiken houden?
Met deze (lastige) vragen is het toch mogelijk dat iemand zoveel mogelijk vragen op de goede mol probeert te antwoorden, maar de foute antwoorden geeft omdat hij/zij de gebeurtenissen van de vragen niet meer weet , en zo er toch uit gaat ....LordSinclair schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 21:11:
[...]
Wat een onmogelijke vragen als ik er zo over nadenk.. ben blij dat ik niet meespeel in het echt
Peggy kan de mol nog zijn, als Patrick de gebeurtenissen van Peggy niet goed onthouden heeft.
"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"
1. Is de mol een man of een vrouw
2. Is de mol in het bezit van een duikbrevet
3./f/image/hWNICJlUU92a4ybbzE3L5YEt.png?f=fotoalbum_large)
4.:fill(white):strip_exif()/f/image/KLAKWVZJkUiC04bwUTHYCCCL.png?f=user_large)
5.:fill(white):strip_exif()/f/image/4TWNfv0xmmRQJOwfhjAFGzY0.png?f=user_large)
6./f/image/b82KDTTcdpP5G0Fil94uNtkM.png?f=fotoalbum_large)
7./f/image/LIWWxpq4c0lwtaeFhtqoqVJU.png?f=fotoalbum_large)
8.:fill(white):strip_exif()/f/image/88N0U5HnY3171XhebyPxoU4P.png?f=user_large)
9./f/image/CmeFRArdMqTevUHrg0QwPi4g.png?f=fotoalbum_large)
10./f/image/H0Z7rgr4lzGZyd1GPKiq1ZpS.png?f=fotoalbum_large)
11.:fill(white):strip_exif()/f/image/NBQCFuFD2NFfE6t5bziqXS7u.png?f=user_large)
12./f/image/QJsg7pQV2jNk38XhaxRWWgZx.png?f=fotoalbum_large)
13./f/image/dlZNH57cHbphbdYADDpJoLzZ.png?f=fotoalbum_large)
14./f/image/n6mVojIi2qeOajT6ScfCdhts.png?f=fotoalbum_large)
15.:fill(white):strip_exif()/f/image/Ub6ugmEp3iB0gMj6Sga0OawL.png?f=user_large)
16.:fill(white):strip_exif()/f/image/2jLg9BJb3zT5KifHgl3nTPeT.png?f=user_large)
17.:fill(white):strip_exif()/f/image/QIg0IUvaSfLrd2utWbXskEas.png?f=user_large)
18.:fill(white):strip_exif()/f/image/cX3jHck1lrx1qaQzM0zktmtN.png?f=user_large)
19./f/image/PhT806s8folzVlcxI079AuMQ.png?f=fotoalbum_large)
20.:fill(white):strip_exif()/f/image/84kvEW69tIFbytreG2drEogM.png?f=user_large)
Teleurstelling bij vraag 19, er staat niet eens "De mol wil meer Abba"
2. Is de mol in het bezit van een duikbrevet
3.
/f/image/hWNICJlUU92a4ybbzE3L5YEt.png?f=fotoalbum_large)
4.
:fill(white):strip_exif()/f/image/KLAKWVZJkUiC04bwUTHYCCCL.png?f=user_large)
5.
:fill(white):strip_exif()/f/image/4TWNfv0xmmRQJOwfhjAFGzY0.png?f=user_large)
6.
/f/image/b82KDTTcdpP5G0Fil94uNtkM.png?f=fotoalbum_large)
7.
/f/image/LIWWxpq4c0lwtaeFhtqoqVJU.png?f=fotoalbum_large)
8.
:fill(white):strip_exif()/f/image/88N0U5HnY3171XhebyPxoU4P.png?f=user_large)
9.
/f/image/CmeFRArdMqTevUHrg0QwPi4g.png?f=fotoalbum_large)
10.
/f/image/H0Z7rgr4lzGZyd1GPKiq1ZpS.png?f=fotoalbum_large)
11.
:fill(white):strip_exif()/f/image/NBQCFuFD2NFfE6t5bziqXS7u.png?f=user_large)
12.
/f/image/QJsg7pQV2jNk38XhaxRWWgZx.png?f=fotoalbum_large)
13.
/f/image/dlZNH57cHbphbdYADDpJoLzZ.png?f=fotoalbum_large)
14.
/f/image/n6mVojIi2qeOajT6ScfCdhts.png?f=fotoalbum_large)
15.
:fill(white):strip_exif()/f/image/Ub6ugmEp3iB0gMj6Sga0OawL.png?f=user_large)
16.
:fill(white):strip_exif()/f/image/2jLg9BJb3zT5KifHgl3nTPeT.png?f=user_large)
17.
:fill(white):strip_exif()/f/image/QIg0IUvaSfLrd2utWbXskEas.png?f=user_large)
18.
:fill(white):strip_exif()/f/image/cX3jHck1lrx1qaQzM0zktmtN.png?f=user_large)
19.
/f/image/PhT806s8folzVlcxI079AuMQ.png?f=fotoalbum_large)
20.
:fill(white):strip_exif()/f/image/84kvEW69tIFbytreG2drEogM.png?f=user_large)
Teleurstelling bij vraag 19, er staat niet eens "De mol wil meer Abba"
[ Voor 34% gewijzigd door SmurfLink op 12-10-2020 21:50 ]
I have stability. The ability to stab.
Maar niet iedereen is toch overal bij aanwezig. Hoe kan je dan weten wat het goede antwoord is... Maar hopen dat iedereen eerlijk alle gebeurtenissen van die dag verteld? Of moet je die maar gokken?
Bv Nikkie en Tycho hebben veel gebeurtenissen gemist. Wat als ze wel de test moesten doen? Dan hadden de vier anderen een dealtje kunnen sluiten met elkaa door valse informatie over die opdrachten te verstrekken
Bv Nikkie en Tycho hebben veel gebeurtenissen gemist. Wat als ze wel de test moesten doen? Dan hadden de vier anderen een dealtje kunnen sluiten met elkaa door valse informatie over die opdrachten te verstrekken
Maar dat maakt niet uit, want de mol hoeft nooit naar huis.TripleQ schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:11:
Kom net de volgende hint tegen:
:strip_exif()/f/image/glIlDETs9ujLFSmWO47ltTOK.jpg?f=fotoalbum_large)
In de eerste opdracht zouden de teksten op de spiegels het handschrift van Jeroen zijn. Links een kaartje wat hij geschreven heeft van Twitter, rechts samengevoegde teksten van de spiegels. Ook bij de opdracht met de puzzelstukken is er een tekst geschreven wat op zijn handschrift lijkt.
Gevonden via https://www.instagram.com/p/CGAapmWg7tI/?igshid=n267bi65122
Het originele kaartje: https://twitter.com/Boswa.../1000710929363947520?s=19
:strip_exif()/f/image/glIlDETs9ujLFSmWO47ltTOK.jpg?f=fotoalbum_large)
In de eerste opdracht zouden de teksten op de spiegels het handschrift van Jeroen zijn. Links een kaartje wat hij geschreven heeft van Twitter, rechts samengevoegde teksten van de spiegels. Ook bij de opdracht met de puzzelstukken is er een tekst geschreven wat op zijn handschrift lijkt.
Gevonden via https://www.instagram.com/p/CGAapmWg7tI/?igshid=n267bi65122
Het originele kaartje: https://twitter.com/Boswa.../1000710929363947520?s=19
You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.
Als je het zo bekijkt dan zou het toch fantastisch zijn als Tygo de Mol blijkt te zijndavidov schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 16:02:
--------------
Misschien is er wel helemaal geen mol en zijn de kandidaten voor niks aan het mollen
Voor zover ik weet vult elke deelnemer een vragenlijst (met dit soort vragen) in en krijgen alle deelnemers de antwoorden van alle andere deelnemers, die kunnen ze dus bestuderenSunnieNL schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 21:40:
Zo’n vraag als ‘heeft de mol een duikbrevet’...
Edit: Ja dus
[ Voor 10% gewijzigd door ImNotnoa op 13-10-2020 11:36 ]
Try SCE to Aux
Dat is helaas al wel ontkracht door de regisseur op Instagram. Evenals 2 Mollen. Dat zal nooit gebeuren, aldus de maker van WIDM. https://www.instagram.com/richardkingmccullough/?hl=nlSmurfLink schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:29:
Misschien is er wel helemaal geen mol en zijn de kandidaten voor niks aan het mollen
Ik zie niks in die link staan daarover? Dat ging over 2 mollen dacht ik, dus heb je hier een bron van?CryptoNL schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:37:
[...]
Dat is helaas al wel ontkracht door de regisseur op Instagram. Evenals 2 Mollen. Dat zal nooit gebeuren, aldus de maker van WIDM. https://www.instagram.com/richardkingmccullough/?hl=nl
Hij heeft tijd geleden soort Q&A gedaan op wieisdemol.com forum waarbij hij aangaf dat dat nooit zal gebeuren.SmurfLink schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:38:
[...]
Ik zie niks in die link staan daarover? Dat ging over 2 mollen dacht ik, dus heb je hier een bron van?
Overigens denk ik dat seizoen 21 buiten Europa gaat plaatsvinden. Kijk maar eens naar deze foto
Of hij heeft geen ID kaart maar alleen een paspoort, wat logisch zou zijn want dubbel betalen voor 2 identiteitsbewijzen terwijl je rijbewijs in NL al een geldig identiteitsbewijs is, is een beetje zondeCryptoNL schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:40:
[...]
Overigens denk ik dat seizoen 21 buiten Europa gaat plaatsvinden. Kijk maar eens naar deze fotohttps://i.gyazo.com/8aa53c29e95b31ebf4ef9c71ee20570d.png
Try SCE to Aux
Dat zou ook kunnen inderdaadImNotnoa schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:41:
[...]
Of hij heeft geen ID kaart maar alleen een paspoort, wat logisch zou zijn want dubbel betalen voor 2 identiteitsbewijzen terwijl je rijbewijs in NL al een geldig identiteitsbewijs is, is een beetje zonde
Betekend niks, ik heb rijbewijs, ID kaart én paspoort. Zeker voor city trips binnen Europa is het fijn als je geen paspoort hoeft mee te nemen.ImNotnoa schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:41:
[...]
Of hij heeft geen ID kaart maar alleen een paspoort, wat logisch zou zijn want dubbel betalen voor 2 identiteitsbewijzen terwijl je rijbewijs in NL al een geldig identiteitsbewijs is, is een beetje zonde
Maar toch is de kans best groot dat het ergens buiten Europa zal plaatsvinden, ergens in week 23 postte hij dit:
https://www.instagram.com/p/CA2v7OwlgR0/?utm_source=ig_embed
Ik denk niet dat er toen in Europa veel landen waren waar ze veilig konden/mochten filmen. Mijn vermoeden is een land in Afrika o.i.d.
Try SCE to Aux
Klopt, maar een paspoort hoeft niet te betekenen dat het sowieso buiten Europa gefilmd isFoxLenny schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:46:
[...]
Betekend niks, ik heb rijbewijs, ID kaart én paspoort. Zeker voor city trips binnen Europa is het fijn als je geen paspoort hoeft mee te nemen.
Try SCE to Aux
Ja ik heb ook alleen een paspoort dus buiten NL heb ik die bij me.ImNotnoa schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:47:
[...]
Klopt, maar een paspoort hoeft niet te betekenen dat het sowieso buiten Europa gefilmd is
Wat ook uniek is in de historie van WIDM is een 24-uurs opdracht, waarbij niet zozeer geld maar kans om door te gaan op het spel staat (2/4 danwel 1/4 kans, afhankelijk van de mol positie, vs 3/5 kans om door te gaan).CryptoNL schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:28:
[...]
Als je het zo bekijkt dan zou het toch fantastisch zijn als Tygo de Mol blijkt te zijn![]()
Volgens de regisseur (voorafgaand aan dit seizoen) zou er iets plaatsvinden wat uniek is in de historie van WIDM. De Mol die niet ontdekt is door mede-kandidaten? Dan moet het Tygo zijn, aangezien Nikkie al weleens is verdacht door de anderen, maar Tygo dus totaal niet.
Dus.. tja..
Of, gezien de inzet van de groep, dat er helemaal geen mol is maar dat iedereen gewoon de mol probeert te zijn!Xanaroth schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:29:
[...]
Wat ook uniek is in de historie van WIDM is een 24-uurs opdracht, waarbij niet zozeer geld maar kans om door te gaan op het spel staat (2/4 danwel 1/4 kans, afhankelijk van de mol positie, vs 3/5 kans om door te gaan).
Dus.. tja..
DUN Dun dun...
Zoals eerder al besproken. Dat kan niet er is altijd een Mol.CopyCatz schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:34:
[...]
Of, gezien de inzet van de groep, dat er helemaal geen mol is maar dat iedereen gewoon de mol probeert te zijn!
DUN Dun dun...
Dat was Rik van de Westelaken in een interview met RTL Boulevard:CryptoNL schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:28:
[...]
Volgens de regisseur (voorafgaand aan dit seizoen) zou er iets plaatsvinden wat uniek is in de historie van WIDM. [...]
In de podcast van aflevering 5 zegt Rik min of meer hetzelfde en licht dit verder toe, vanaf 04:51 / -09:50:Ook onthult hij dat er dit jaar iets plaatsvindt wat in de geschiedenis van WIDM nog nooit is voorgekomen. Het gebeurt volgens hem niet meteen in het begin, maar volgens de presentator gaan we gaandeweg zien dat de kandidaten (en wij) te maken krijgen met een verrassing...
[...] En ik heb hier zo ontzettend veel zin in, want het wordt een hele bijzondere 24 uur die we gaan hebben. Want voor het eerst in de geschiedenis van Wie is de Mol gaan we de kandidaten loslaten. Dat wil zeggen dat we, ja, met deze ervaren kandidaten het aandurven om ze gewoon een auto te geven en, uh, wat aanwijzingen, en dan uh, vervolgens de bal het werk laten doen. Ze moeten vanaf nu alles zelf gaan uitzoeken, ze moeten eigenlijk een soort van speurtocht houden, ze moeten op zoek naar Nikkie en Tygo. [...]
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
ImNotnoa schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:41:
[...]
[ Voor 9% gewijzigd door Taakbalk op 13-10-2020 19:50 ]
Computing bit by bit
Dit blijft mij toch nog bezighouden betreffende Tygo.
Tygo zijn tekst op de spiegel
Hee Mol, “Wat had ik graag in jouw schoenen gestaan…” Maar ik weet inmiddels ook dat de jacht op de mol de mooiste reis is die ik ooit, ooit heb gemaakt. Ik kan je één tip geven: Pas op! Ik zal de hele tijd naar je kijken om je te observeren.
We hebben al 3-4x 1 paar schoenen vol in beeld gezien die voor een raam staan etc. Opvallend wel.
Hee Mol, “Wat had ik graag in jouw schoenen gestaan…” Maar ik weet inmiddels ook dat de jacht op de mol de mooiste reis is die ik ooit, ooit heb gemaakt. Ik kan je één tip geven: Pas op! Ik zal de hele tijd naar je kijken om je te observeren.
We hebben al 3-4x 1 paar schoenen vol in beeld gezien die voor een raam staan etc. Opvallend wel.
Wat is hier het antwoord op als je op Nikkie zit?SmurfLink schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 21:46:
1. Is de mol een man of een vrouw

JaMirved schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 15:39:
[...]
Wat is hier het antwoord op als je op Nikkie zit?
Goeie fantasie MirvedMirved schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 15:39:
[...]
Het is de NPO, die zijn politiek correct.Mirved schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 15:39:
[...]
Blijkbaar niet, want dan hadden ze de vraag zo gesteld:
Tot welk gendertype identificeert de mol zich?
en dan weet ik veel hoeveel opties er tegenwoordig mogelijk zijn.
Er zit een verschil tussen politiek correct en caterend aan alle snowflakes.sebastiaan89 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 17:04:
Blijkbaar niet, want dan hadden ze de vraag zo gesteld:
Jezus wat een stelletje reaguurders zijn jullie.
"Ik zal de hele tijd naar je kijken om je te observeren" is natuurlijk wel een mooie tekst om op een spiegel te schrijvenCryptoNL schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:48:
Dit blijft mij toch nog bezighouden betreffende Tygo.
Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n
teaser net voor het journaal, nikkie zei duidelijk dat het nog niet de finale was. Dus Tygo sprak vorige aflevering onzin met z'n 'we gaan naar de finale'.... of weet hij toch iets?
Zo te zien komen de spiegels terug van ep 1, en de MOL letters uit leader komen in deze ep ook.
Ben benieuwd!
WEER zie je Nikkie in een spiegel! zichzelf opmakend... Dat is tot nu toe bijna elke aflevering zo geweest. Hint?
Zo te zien komen de spiegels terug van ep 1, en de MOL letters uit leader komen in deze ep ook.
Ben benieuwd!
WEER zie je Nikkie in een spiegel! zichzelf opmakend... Dat is tot nu toe bijna elke aflevering zo geweest. Hint?
[ Voor 28% gewijzigd door SmurfLink op 17-10-2020 20:33 ]
Budget was op. Nog een keer hetzelfde spel 😴
Wel vette droneshots door die cirkel heen zeg.
Was het handschrift van de spiegels ooit gecheckt?
[ Voor 36% gewijzigd door SmurfLink op 17-10-2020 20:43 ]
Nee, lekker physiologisch, wellicht zijn ze nu zo paranoide dat ze constant omkijken oid.LordSinclair schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 20:41:
Budget was op. Nog een keer hetzelfde spel 😴
Ik mis alleen wat.. hoe kunnen ze hier geld verdienen, want het geldbakje is bij het teruglopen leeg.. zit dat dan in die enveloppen met de namen van de kandidaten?
[ Voor 24% gewijzigd door Lanfear89 op 17-10-2020 20:47 ]
Ja:SmurfLink schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 20:42:
Wel vette droneshots door die cirkel heen zeg.
https://www.instagram.com/p/CGAapmWg7tI/?igshid=n267bi65122
Try SCE to Aux
Het budget voor de oud-Mollen was ook op haha.
We hebben er toch 10 van de 19 (Rob tel ik nog even niet mee) gezien.
We hebben er toch 10 van de 19 (Rob tel ik nog even niet mee) gezien.
hmm... niet alles volledig overtuigend... maar Jeroen werd vorige aflevering wel heel zwart gemaakt inderdaad.

WAAROM KIJKT NIEMAND OOIT OM?????

[ Voor 5% gewijzigd door SmurfLink op 17-10-2020 20:49 ]
NIKKIE NIKKIE NIKKIESmurfLink schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 20:48:
[...]
hmm... niet alles volledig overtuigend... maar Jeroen werd vorige aflevering wel heel zwart gemaakt inderdaad.
Zou het dan toch Jeroen zijn.
Try SCE to Aux
Mwah.. je gewone handschrift met een pen vs 'handschrift' met een penseel, ik denk dat je die niet zo maar kan vergelijken.SmurfLink schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 20:48:
[...]
Zou het dan toch Jeroen zijn.
Ik vind die spiegels wel echt een hint voor haar.
Jeroen miste ik eventjes.
Tygo zit op Peggy
Peggy zit op Nikkie/Jeroen en vindt Tygo een speler, maar stemt toch op hem?
Nikkie zit op Jeroen
Wtf.. we krijgen ook gelijk de uitslag.
[ Voor 9% gewijzigd door SmurfLink op 17-10-2020 20:51 ]
Kan er iemand de vergelijking maken van de spiegel waar op staat ik ben de mol met de quotes?
Vanuit een bepaalde hoek moet toch uit te vissen zijn op welke spiegel dat geschreven is?
Adhv de reflectie?
Vanuit een bepaalde hoek moet toch uit te vissen zijn op welke spiegel dat geschreven is?
Adhv de reflectie?
Bijzondere Instagram post. Ben wel benieuwd het is redelijk plausibel na het zwart maken in de vorige aflevering.
Ben benieuwd want de test en executie is wel heel snel zo.
Ben benieuwd want de test en executie is wel heel snel zo.
Jeroen zou beter matchen qua tijdsschema's...ImNotnoa schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 20:53:
Peggy eruit
U zei?SmurfLink schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 20:54:
[...]
Jeroen zou beter matchen qua tijdsschema's...
Try SCE to Aux
maarreh, hoe de fuck zit TYgo er nog in dan?
[ Voor 21% gewijzigd door SmurfLink op 17-10-2020 20:55 ]
Tygo zat op Peggy en is door. En Peggy is eruit. Betekend dit dan dat tygo de mol is? Want je zou denken dat hij er dan uit zou zijn gevlogen.
?SmurfLink schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 20:55:
GODDAMNIT. Dan was die uitzending 4u de 17e dus wel degelijk van te voren opgenomen...
maarreh, hoe de fuck zit TYgo er nog in dan?
Een half uur wie is de mol en nog maar 1 spel gezien in de herhaling. 😒
Of Nikki/Jeroen is de mol. De ene goeie antwoorden, de andere de mol.Mrjraider schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 20:56:
Tygo zat op Peggy en is door. En Peggy is eruit. Betekend dit dan dat tygo de mol is? Want je zou denken dat hij er dan uit zou zijn gevlogen.
Tygo en Peggy allebei fout, maar Tygo sneller?
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
maar Peggy zat op Tygo en is er uit.. als Tygo de mol was, zou zij dan niet juist alles goed moeten hebben?Mrjraider schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 20:56:
Dat dus idd.anandus schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 20:58:
[...]
Of Nikki/Jeroen is de mol. De ene goeie antwoorden, de andere de mol.
Tygo en Peggy allebei fout, maar Tygo sneller?
Het is Nikkie of Jeroen.
Bij het lezen van het briefje bij de spiegels legde Jeroen wel erg de nadruk op 'toen jullie sliepen heb Ik!...'
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 13:27
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Jeroen zat op Nikkie. Die heeft de beste papieren om te winnen en Tygo heeft mazzel om erdoor te komen of is toch de Mol.SmurfLink schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 20:51:
[...]
Ik vind die spiegels wel echt een hint voor haar.
Jeroen miste ik eventjes.
Tygo zit op Peggy
Peggy zit op Nikkie/Jeroen en vindt Tygo een speler, maar stemt toch op hem?
Nikkie zit op Jeroen
Wtf.. we krijgen ook gelijk de uitslag.
Apart dat Peggy na het invullen blijkbaar erachter kwam wat ze fout had gedaan.
Wel ja ik ben in ieder geval geen punten kwijt
Is het wel een perceel.. is het niet een handschrift met lippenstift?Lanfear89 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 20:49:
[...]
Mwah.. je gewone handschrift met een pen vs 'handschrift' met een penseel, ik denk dat je die niet zo maar kan vergelijken.
Niet te zeggen, sommige letters zijn gewoon 0 waardSmurfLink schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 21:10:
Uffizi zou toch veel meer opleveren dan Siena?
Try SCE to Aux
- tweakduke
Inderdaad Peggy zat op Nikkie maar door het handschrift ging ze twijfelen. Met een lippenstift schrijven is wel iets voor Nikkie en lijkt het weer anders..
Aan tafel ging ze weer overdreven de hamvraag stellen: wie is de mol?
Het kan haast niet anders dan dat zij het is.
Aan tafel ging ze weer overdreven de hamvraag stellen: wie is de mol?
Het kan haast niet anders dan dat zij het is.
Ik heb echt niet genoeg opgelet, maar hebben we de letters M O L voorbij zien komen?
De O zat in het lange woord met de spatie, maar de rest?
Wie rolde de M en L dan? Heb ik niet gezien. Tenminste. Ik zit momenteel in een tunnel hahaSmurfLink schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 21:12:
Ik heb echt niet genoeg opgelet, maar hebben we de letters M O L voorbij zien komen?
Ze zitten allemaal in een tunnel 😁
LordSinclair schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 21:15:
De zitten allemaal in een tunnel 😁

Jeroen wilde kunnen vliegenSmurfLink schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 21:17:
nikki wil onsterfelijk zijn
Jeroen beantwoordt de vraag niet?
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
TunnelvisieLordSinclair schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 21:15:
Ze zitten allemaal in een tunnel 😁
lol, Nikkie is gelijk stil, stem slaat over, na de vraag van dr diepste geheim.... hier was ze nog niet uit de kast.
Denk dat we die nu wel weten.
“Blend” “onsterfelijk”
Of het is Nikki of Nikki imiteert te mol.
Of het is Nikki of Nikki imiteert te mol.
Er was vast een hoop langs het spoor en in de tunnel te zien 🙃
Waarschijnlijk wel. Ben benieuwd wat ze nu gaan krijgen, zal vast niet recht toe recht aan zijn.LordSinclair schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 21:20:
Er was vast een hoop langs het spoor en in de tunnel te zien 🙃
Jeroen correct
Tygo fout
Nikkie fout - maar die verstond ze voor geen meter/ Tygo gaf eerst Take That door
Jeroen correct
Tygo fout - maar bullshit antwoord dit van Nikkie
Nikkie correct
Weten doe ik het niet. Maar ik blijf bij Nikkie.
Jeroen zit op Nikkie
Tygo zit op Nikkie
Nikkie zit op Jeroen.
Nikkie mol, Tygo winnaar, Jeroen 2e.
Rick zei "Schitteren als mol"... Nou als er iemand schittert.... is het dat pakje van Nikkie wel.
[ Voor 46% gewijzigd door SmurfLink op 17-10-2020 21:31 ]
Shit het past dus wel.
Nikkie is niet de verliezer, want ze is de mol.
Jeroen is niet de winnaar, dat is Tygo.
Tygo is niet de mol, want hij is de winnaar.
Nikkie is niet de verliezer, want ze is de mol.
Jeroen is niet de winnaar, dat is Tygo.
Tygo is niet de mol, want hij is de winnaar.
- tweakduke
Ja ik ga voor Nikkie. Nog 1x punten inzetten en dan volgende week weten we het
Tygo de winnaar? Dat zou ik echt niet verwacht hebben, hahaha
"Always remember to quick save" - Sun Tzu