Over trading gesproken, ik ben wel benieuwd wat er vooral geëxporteerd wordt. Ik begin meestal simpel met planken om extra ossen en schapen te kopen. Planken zijn makkelijk te maken en je hebt er zo een zooi van over.
Arvado schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 15:04:
Over trading gesproken, ik ben wel benieuwd wat er vooral geëxporteerd wordt. Ik begin meestal simpel met planken om extra ossen en schapen te kopen. Planken zijn makkelijk te maken en je hebt er zo een zooi van over.
spoiler:
Firewood is IMO makkelijker. Voor je het weet heb je 300 firewood en verkoop je dat voor 300. Dat is genoeg voor 8 ossen en dan heb je nog 100 over om huizen van een backyard extention te voorzien.
De game is nog niet zo gebalanceerd wat dat betreft.
[ Voor 11% gewijzigd door sdk1985 op 24-05-2024 15:17 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Heb ik ook gemerkt, dat afwerken van gebouwen na een tijd blijft haperen. Dan sluit ik het spel af, en laad de save game terug. Vervolgens vliegen ze er terug in met bouwen.F!sher schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 11:59:
Bleek dat dit een bug te zijn. Ik heb uiteindelijk een gebouw wat half afgebouwd is, afgebroken, en opnieuw neergezet. Op dat moment begon de Ox gelijk weer te lopen.
Nog niet kunnen achterhalen wat de oorzaak is, zelfs als er nog veel families niet toegewezen zijn gaan ze na +- een jaar minder voort werken aan gebouwen. Andere prioriteiten? Misschien ivm de oogst op velden of moestuinen?...
Zal het anti congestie systeem wel zijn.TuringTest123 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 22:21:
[...]
Heb ik ook gemerkt, dat afwerken van gebouwen na een tijd blijft haperen. Dan sluit ik het spel af, en laad de save game terug. Vervolgens vliegen ze er terug in met bouwen.
Nog niet kunnen achterhalen wat de oorzaak is, zelfs als er nog veel families niet toegewezen zijn gaan ze na +- een jaar minder voort werken aan gebouwen. Andere prioriteiten? Misschien ivm de oogst op velden of moestuinen?...
Ik heb opeens een raar stotter probleem bij het spelen. Elke 5 a 6 seconden heb ik een korte freeze van ong 1 seconde. Ongelooflijk irritant.
Ik heb geen last van FPS drops oid en andere games spelen allemaal prima.
Ik heb geen last van FPS drops oid en andere games spelen allemaal prima.
Bij de opbouw van mijn 2e regio had ik last van fps drops tijdens het snel doorspoelen. Ik ging naar 3 fps.
Toen heb ik de laatste patch geïnstalleerd. Daarna crahst het spel 3 keer in een uur. PC opnieuw opgestart, spel geladen en nergens last meer van. Ook geen fps drops meer.
Best wel handig dat je bij sommige gebouwen nu kan kiezen of je toestaat of ze een marktkraam opzetten of niet. De jager kan nu jagen en de verzamelaar kan bessen verzamelen zonder dat ze tijd verspillen aan het vervoeren van goederen naar de markt. Daar hebben wel namelijk de granery voor.
En zo kun je een beetje spelen met je logistiek. Geweldig spel dit!
Wie zet de cosmetische dag/nacht optie trouwens aan? Ik af en toe. Ziet er prachtig uit!
Toen heb ik de laatste patch geïnstalleerd. Daarna crahst het spel 3 keer in een uur. PC opnieuw opgestart, spel geladen en nergens last meer van. Ook geen fps drops meer.
Best wel handig dat je bij sommige gebouwen nu kan kiezen of je toestaat of ze een marktkraam opzetten of niet. De jager kan nu jagen en de verzamelaar kan bessen verzamelen zonder dat ze tijd verspillen aan het vervoeren van goederen naar de markt. Daar hebben wel namelijk de granery voor.
En zo kun je een beetje spelen met je logistiek. Geweldig spel dit!
Wie zet de cosmetische dag/nacht optie trouwens aan? Ik af en toe. Ziet er prachtig uit!
De eerste non-beta patch is ook uit. Versie 0.7.972. Hele waslijst geworden:
https://store.steampowere...emgid=4187863867982742757
https://store.steampowere...emgid=4187863867982742757
Ik wil het graat weer oppakken, het is helaas op het moment nogal druk. Heeft iemand al wat ervaringen opgedaan met de nieuwe patch?
Die Kings debt komt een beetje kortzichtig over. Na 15 jaar 3 goud per inwoner? Een huis levert haast niks op en daar zitten meerdere citizens in... Dan moet je dus persé traden en dus persé de trade talent points uitgeven, want zonder die punten kun je geen trade post bouwen.
Beter zou het IMO zijn om de endgame simpelweg duurder te maken. Bijvoorbeeld (betere) legers gewoon heel duur te maken en ervoor te zorgen dat je zonder de endgame economie vooral defensief te werk gaat. Iets wat ook meteen heel erg past binnen de tijdsgeest van fortificaties en kastelen. Juist erop uit gaan met grote legers was extreem kostbaar. Je moet iedereen immers voeden en kleden.
Beter zou het IMO zijn om de endgame simpelweg duurder te maken. Bijvoorbeeld (betere) legers gewoon heel duur te maken en ervoor te zorgen dat je zonder de endgame economie vooral defensief te werk gaat. Iets wat ook meteen heel erg past binnen de tijdsgeest van fortificaties en kastelen. Juist erop uit gaan met grote legers was extreem kostbaar. Je moet iedereen immers voeden en kleden.
Je kan wel een tradepost bouwen. alleen zijn de import prijzen +10 en traderoutes duurder zonder talentpoints.sdk1985 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 00:19:
Dan moet je dus persé traden en dus persé de trade talent points uitgeven, want zonder die punten kun je geen trade post bouwen.
(of dat moet net veranderd zijn in de laatste patch..)
Signature uploaded in 3. 2. connection interrupted. Try again.
Qua early acces, de game is wel leuk speelbaar en ziet er goed uit. Er zijn al wat dingen gepatched qua AI en andere optimalisaties maar de game heeft zeker nog een groot gedeelte wat aangepakt kan/gaat worden. Dat zie je ook in het spel zelf, policy's en tradepoints zijn nog beperkt ect. Game kan dus nog veel groter worden maar in de basis zeker goed speelbaar (tenminste ik heb me er goed mee vermaakt tot heden)Ricmaniac schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 08:50:
Hoe ver is de game eigenlijk met zijn early access zeg maar?
Je hebt het bijv over endgame @sdk1985. Hoe veel uur heb je in het spel ben je als je enigsinds weet wat je doet voor je daar komt bij "endgame"
Endgame is natuurlijk afhankelijk van de eventueel game mode die je pakt.
In de bouw variant moet je gewoon een large city halen dan eindigd het spel (pre patch, nog gebugged waardoor je niet de 100% happy achievement kunt halen) want de game crashed na 3 pop ups als je het haalt ipv door te gaan in de sandbox.
In restoring the peace, wil je alle regios in je bezit hebben en de baron verslaan. dus moet je focussen op een goed leger en expansie van regions.
Ik heb beide scenarios uitgespeeld en dat koste me samen ongeveer 45 uur. Maar tijd is in deze natuurlijk relatief want het is nogal afhankelijk van je speelstijl en op welke snelheid en moeilijkheidsgraad je speelt.
[ Voor 17% gewijzigd door ColdStone op 04-06-2024 09:21 ]
Volgens mij is het nog echt erg early access. Er mist echt nog een hoop. Er zou nog iets van een overview toegevoegd moeten worden. Daarnaast mis ik bijvoorbeeld koeien en een slager.
Ik vind ook het gebruik van families nog niet echt uitgewerkt. Het idee is leuk maar heeft geen meerwaarde op dit moment. Er zouden dan babies moeten komen en trouwerijen waar je weer nieuwe families mee krijg e.d. Sterfgevallen vanwege ouderdom. Maar ik weet zeker dat dit ook nog op de TODO staat van de ontwikkelaar.
Ook zou er nog een map met water moeten komen. Er zit nu wel een klein riviertje in maar daar kun je verder niks mee, bijvoorbeeld vissers.
Daarom vind ik deze early access ook een btj gevaarlijk. Er "proeven" nu best veel mensen aan de game. Het risico is dat deze mensen er op uit gekeken zijn voordat de game af is.
Ik vind ook het gebruik van families nog niet echt uitgewerkt. Het idee is leuk maar heeft geen meerwaarde op dit moment. Er zouden dan babies moeten komen en trouwerijen waar je weer nieuwe families mee krijg e.d. Sterfgevallen vanwege ouderdom. Maar ik weet zeker dat dit ook nog op de TODO staat van de ontwikkelaar.
Ook zou er nog een map met water moeten komen. Er zit nu wel een klein riviertje in maar daar kun je verder niks mee, bijvoorbeeld vissers.
Daarom vind ik deze early access ook een btj gevaarlijk. Er "proeven" nu best veel mensen aan de game. Het risico is dat deze mensen er op uit gekeken zijn voordat de game af is.
Ja dat is iets wat je veel merkt bij games die langere tijd in early access zijn.Arvado schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 10:56:
Volgens mij is het nog echt erg early access. Er mist echt nog een hoop. Er zou nog iets van een overview toegevoegd moeten worden. Daarnaast mis ik bijvoorbeeld koeien en een slager.
Daarom staat het spel hier dan ook in de kast, heb 'm gehaald omdat ik de potentie wel zie en nu al wel leuk is om te spelen. Maar er mist nog te veel om er 10-100en uren in te steken. Dan wacht ik wel tot release, met af en toe even een speelsessie om te kijken.
Het was voor mij ook een instant buy, qua diepgang ontbreekt er nog veel maar het skelet van de game is fantastisch! Dit in tegenstelling tot de meeste games die tegenwoordig worden uitgegeven waarbij het 1 en all etalage is. Ik heb het idee dat hier heel veel diepgang aan kan worden toegevoegd omdat de core gameplay goed zit.
Zijn het niet juist de looks die je aanspreken? Het ziet er grafisch mooi uit maar gameplay technisch is er tot heden niks nieuws en is het allemaal erg beperkt. De uitdaging komt vooral uit het ontbreken van statistieken, je moet het allemaal maar een beetje gokken.sj0nsj44k schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 22:56:
Het was voor mij ook een instant buy, qua diepgang ontbreekt er nog veel maar het skelet van de game is fantastisch! Dit in tegenstelling tot de meeste games die tegenwoordig worden uitgegeven waarbij het 1 en all etalage is. Ik heb het idee dat hier heel veel diepgang aan kan worden toegevoegd omdat de core gameplay goed zit.
Vergelijk het met bijvoorbeeld https://store.steampowered.com/app/1307890/Kingdoms_Reborn/, een game met een vergelijkbare setting. Daar zit vanaf dag 1 eigenlijk meer gameplay in. Wat daar ontbreekt zijn de graphics en de battles.
Totaal 24 uur.Ricmaniac schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 08:50:
Hoe ver is de game eigenlijk met zijn early access zeg maar?
Je hebt het bijv over endgame @sdk1985. Hoe veel uur in het spel ben je bezig als je enigsinds weet wat je doet voor je daar komt bij "endgame"
Families hebben op dit moment best grote impact. Speel je met een barron dan is het zaak zo snel mogelijk bandit camps te ruimen. Doe je dit niet en laat je de baron dit doen dan krijgt hij de influence. Vervolgens gaat hij gebieden claimen. De mannen gaan in je leger, dus er mist een groot deel van je workforce. De boel blijft wel draaien doordat een deel van het gezin niet in het leger zit, maar alles gaat trager.Arvado schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 10:56:
De looks spreken mij wel aan, het gebrek aan grafieken, IO graphs enzo dat zou een stuk beter kunnen. Dit kan in de game geïntegreerd kunnen worden, net zoals meer diepgang in de supply chains. Ik heb een hekel aan verspilling, zowel grondstoffen als manpower. Dus ik wil graag meer inzicht in historische performance van mijn kolonie.sdk1985 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 00:39:
[...]
Zijn het niet juist de looks die je aanspreken? Het ziet er grafisch mooi uit maar gameplay technisch is er tot heden niks nieuws en is het allemaal erg beperkt. De uitdaging komt vooral uit het ontbreken van statistieken, je moet het allemaal maar een beetje gokken.
Zo ver ik heb begrepen is het een bewuste keuze om geen grafieken toe te voegensj0nsj44k schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 01:26:
[...]
De looks spreken mij wel aan, het gebrek aan grafieken, IO graphs enzo dat zou een stuk beter kunnen. Dit kan in de game geïntegreerd kunnen worden, net zoals meer diepgang in de supply chains. Ik heb een hekel aan verspilling, zowel grondstoffen als manpower. Dus ik wil graag meer inzicht in historische performance van mijn kolonie.

Om ze juist wel of juist niet toe te voegen? Ik vond dit verregweg de mooiste feature van Banishes dat ik alles via grafieken kon volgen.sdk1985 schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 01:27:
[...]
Zo ver ik heb begrepen is het een bewuste keuze om geen grafieken toe te voegen. Verder zou ik dat ook fijn vinden!
Ik denk toch dat je daar in een niche zit qua grafieken. veel casual spelers zullen er weinig mee doen.sj0nsj44k schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 01:26:
[...]
De looks spreken mij wel aan, het gebrek aan grafieken, IO graphs enzo dat zou een stuk beter kunnen. Dit kan in de game geïntegreerd kunnen worden, net zoals meer diepgang in de supply chains. Ik heb een hekel aan verspilling, zowel grondstoffen als manpower. Dus ik wil graag meer inzicht in historische performance van mijn kolonie.
Al zou het best een leuke toevoeging zijn daar niet van.
Vooral het efficiënter maken door het vergroten van inzicht zou wel fijn zijn maar ik denk dat het mooiste dan zou zijn meer flexibiliteit toe te kennen aan families. Als je nu bijvoorbeeld een blacksmit hebt en die is disabled (want geen supplies of simpelweg uitgezet) dan heb je een familie die wel gebruikt maar niks opleverd. Het is nu uiteraard te counteren door deze een grote tuin met groentes te geven maar toch.
Om te beginnen zou het mooi zijn als je daar meer mee kan doen, dat je een signaal krijgt als families idle zijn in hun werk. en je ze eventueel een secundairy job kan geven of kan verplaatsen vanuit hun ambachtshuis. geen supplys of geen besjes of farmwork, dan mag je helpen in de warehouses bijv. (scheelt ook aardig wat handmatige verplaatsingen gedurende de seizoenen.
De developer wil het juist NIET toevoegen. Mij lijkt het een goede toevoeging. Past ook prima binnen de tijdsfeer. Laten we niet gaan doen alsof men niet bijhield wat de oogst was.sj0nsj44k schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 01:40:
[...]
Om ze juist wel of juist niet toe te voegen? Ik vond dit verregweg de mooiste feature van Banishes dat ik alles via grafieken kon volgen.
Idee lijkt mij daarachter dat het meer een soort aristocraten worden die niet ineens op het veld gaan werken. Dat is dan onder hun stand.ColdStone schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 09:05:
[...]
Vooral het efficiënter maken door het vergroten van inzicht zou wel fijn zijn maar ik denk dat het mooiste dan zou zijn meer flexibiliteit toe te kennen aan families. Als je nu bijvoorbeeld een blacksmit hebt en die is disabled (want geen supplies of simpelweg uitgezet) dan heb je een familie die wel gebruikt maar niks opleverd. Het is nu uiteraard te counteren door deze een grote tuin met groentes te geven maar toch.
vanuit een ambacht kan ik daar wel inkomen inderdaad. Neem niet weg dat secundary assignments best handig zouden zijn, Farm en Berry's, Forester en Firewood ofzosdk1985 schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 18:30:
[...]
Idee lijkt mij daarachter dat het meer een soort aristocraten worden die niet ineens op het veld gaan werken. Dat is dan onder hun stand.
Ben wel benieuwd wat jullie strategie is met de logging camp. Die hakt zo snel bomen weg dat een forester dat lang niet kan bijhouden. Daarom verplaats ik ze telkens, nadeel daarvan is dat men steeds verder moet lopen. Voor mijn gevoel moet je wel 4 foresters minimaal hebben om bij te blijven met de logging camp. Maar vind ik weer beetje zonder van mijn families.
Ik zet ze geregeld uit, als ik wat nodig heb weer aan etc etc.Arvado schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 09:54:
Ben wel benieuwd wat jullie strategie is met de logging camp. Die hakt zo snel bomen weg dat een forester dat lang niet kan bijhouden. Daarom verplaats ik ze telkens, nadeel daarvan is dat men steeds verder moet lopen. Voor mijn gevoel moet je wel 4 foresters minimaal hebben om bij te blijven met de logging camp. Maar vind ik weer beetje zonder van mijn families.
Afhankelijk van de points, maar als ik een charcoalburner heb dan haal ik vaak wat firewood cutters weg die ik dan een seizoen op forester zet.Arvado schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 09:54:
Standaard bouw ik drie foresterhuts op 1 firewood en logcamp hiervan heb ik doorgaans 2 gevuld en afhankelijk van mijn firewood supply verplaats ik dus mijn firewoodcutter naar het derde huisje. In de winter verplaats ik mijn foresterfamilies tijdelijk naar mijn warehouses.
Op zich zou je met slechts 2 het moeten afkunnen (als je accepteerd dat er zo nu en dan wat verder gelopen moet worden, zelf vind ik het echter fijn als mijn dedicated houtkap bos lekker vol blijft
Ja ik was er een beetje mee aan het testen maar het werkte nog niet naar m'n zin. Tegelijk was ik ook aan het kijken om families aan stable's toe te voegen. Lijkt erop dat het hout dan veel sneller op de juiste plek komt.
Ik zal inderdaad eens kijken naar een dedicated plek voor hout en voldoende foresters.
Ik zal inderdaad eens kijken naar een dedicated plek voor hout en voldoende foresters.
[ Voor 16% gewijzigd door Arvado op 07-06-2024 10:37 ]
We zijn al weer een tijdje verder en er is al een officiële patch uitgebracht.
De game is nu geoptimaliseerd met UE5.
Deze patch verhelpt ook een aantal bugs en voegt een aan aantal nieuwe mogelijkheden toe.
Zo is het nu mogelijk om te vissen en varkens te houden voor vlees. Zorg dan wel voor een slagerij of twee. Tevens kan het voedsel nu ook bederven.
Boogschutters zijn nu minder zwak en we kunnen nu ook kruisbogen produceren (deze zijn echt een toegevoegde waarde).
Het spel is nog lang niet af. Vooral de zogenaamde "ontwikkelings boom" moet nog zeker worden uitgebreid.
Ik ben echter nog steeds tevreden met Manor Lords en het feit dat de ontwikkelaar er mee bezig blijft geeft mij vertrouwen voor de toekomst.
De game is nu geoptimaliseerd met UE5.
Deze patch verhelpt ook een aantal bugs en voegt een aan aantal nieuwe mogelijkheden toe.
Zo is het nu mogelijk om te vissen en varkens te houden voor vlees. Zorg dan wel voor een slagerij of twee. Tevens kan het voedsel nu ook bederven.
Boogschutters zijn nu minder zwak en we kunnen nu ook kruisbogen produceren (deze zijn echt een toegevoegde waarde).
Het spel is nog lang niet af. Vooral de zogenaamde "ontwikkelings boom" moet nog zeker worden uitgebreid.
Ik ben echter nog steeds tevreden met Manor Lords en het feit dat de ontwikkelaar er mee bezig blijft geeft mij vertrouwen voor de toekomst.
Ik ga graag weer aan de gang met Manor Lords om de nieuwe updates te ervaren maar ik zit helaas nog even vast op Gleba vanwege de nutrients die liggen te verrotten op de conveyor belts.
Is dat ook merkbaar tijdens het spelen, dat het niet af is? Zou het jammer vinden om tegen een limiet aan te komen terwijl ik wat door wil spelen bijvoorbeeld.ErikvG78 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 16:24:
Er is zeker een bepaald limiet, afhankelijk hoe creatief jezelf bent natuurlijk. Maar het is duidelijk een EA game zoals die aangeboden is, en dat is in name met hoe uitgebreid de game is, hier is nog een aardige vooruitgang in te boeken.jeffroo90 schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 21:13:
[...]
Is dat ook merkbaar tijdens het spelen, dat het niet af is? Zou het jammer vinden om tegen een limiet aan te komen terwijl ik wat door wil spelen bijvoorbeeld.
Maar zoals de performance is merk je amper dat het een EA betreft loopt erg soepel en goed! Ziet er grafisch top uit als zeg ik het zelf.
Kijk anders even wat filmpjes als je niet weet wat je ervan moet verwachten. Komt binnenkort dacht ik ook een aardige update uit met 1 of meerdere nieuwe maps.
Vind het zelf op het moment een erg leuk spel om te spelen.jeffroo90 schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 21:13:
[...]
Is dat ook merkbaar tijdens het spelen, dat het niet af is? Zou het jammer vinden om tegen een limiet aan te komen terwijl ik wat door wil spelen bijvoorbeeld.
Het voelt niet "niet af", alles wat nu in het spel zit werkt gewoon. En het ziet er echt prachtig uit.
[ Voor 12% gewijzigd door FRANQ op 01-12-2024 11:03 ]
Ik moet wel zeggen dat het sinds die UE5 update echt een stuk zwaarder is geworden.
Voorheen speelde ik vlot op 4k, maar nu haal ik nauwelijks nog de 10fps.
Oke, ik draai op een GTX1650s dus geen geweldige prestatie machine. Maar in de UE4 versie waren de prestaties veel beter.
Maar blijft een mooi spel en inderdaad, het voelt verrassend weinig 'niet af'.
Oke, ik draai op een GTX1650s dus geen geweldige prestatie machine. Maar in de UE4 versie waren de prestaties veel beter.
Bij mij juist andersom, ik speel op een Dell XPS15 met een 4070. Voorheen onspeelbaar door de slechte performance van de laptop, maar nu sinds UE5 gaat het echt stukken beter.Thyrosis schreef op zondag 1 december 2024 @ 12:10:
Ik moet wel zeggen dat het sinds die UE5 update echt een stuk zwaarder is geworden.
Ik speel het met een RTX3070 maar ik merk eigenlijk vrij weinig verschil met voor een na de overstap naar UE 5, denk dat de performance ongeveer gelijk is gebleven.
Bepaalde effecten zijn wel mooier geworden met UE5. Als je die aan hebt staan, kan het wel meer eisen van je pc.
Mijn 4080S draait op de volle 100%. De processor zit uit zn neus te vreten.
Grafisch best een zwaar spel, maar je ziet het er wel naar af.
Mijn 4080S draait op de volle 100%. De processor zit uit zn neus te vreten.
Grafisch best een zwaar spel, maar je ziet het er wel naar af.
Thanks voor je reactie! Zeker omtrent de performance, dat is (nu al) een opluchting haha.Jeffrey1908 schreef op zondag 1 december 2024 @ 01:59:
[...]
Er is zeker een bepaald limiet, afhankelijk hoe creatief jezelf bent natuurlijk. Maar het is duidelijk een EA game zoals die aangeboden is, en dat is in name met hoe uitgebreid de game is, hier is nog een aardige vooruitgang in te boeken.
Maar zoals de performance is merk je amper dat het een EA betreft loopt erg soepel en goed! Ziet er grafisch top uit als zeg ik het zelf.
Kijk anders even wat filmpjes als je niet weet wat je ervan moet verwachten. Komt binnenkort dacht ik ook een aardige update uit met 1 of meerdere nieuwe maps.
Ik heb het de afgelopen dagen weer eens opgepakt en er zijn in ieder geval een hoop minder bugs dan eerst. Maar spullen van de ene regio naar de andere sturen is nog steeds best lastig. Het kan nu via de Trade Post, maar dan moet je voor een groot deel van de artikelen eerst een trade route aanleggen, ondanks dat het volgens de interface niet hoeft als je met externen handelt. Vervolgens kost het alsnog geld (alleen veel minder), dus je moet goede de regional wealth in de gaten houden.
Wel voor het eerst een tweede gebiedje geclaimed die al geclaimed was door de baron en gewonnen. Het is even ontdekken en een paar keer falen maar met 4 units waarvan 1 kruisbogen en zorgen dat ze allemaal iets van armor hebben kom je een eind.
Helaas werd daarna wel mijn nieuwe tweede dorpje platgebrand door de brigands en toen ragequitte ik.
Wel voor het eerst een tweede gebiedje geclaimed die al geclaimed was door de baron en gewonnen. Het is even ontdekken en een paar keer falen maar met 4 units waarvan 1 kruisbogen en zorgen dat ze allemaal iets van armor hebben kom je een eind.
Helaas werd daarna wel mijn nieuwe tweede dorpje platgebrand door de brigands en toen ragequitte ik.
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Heb het spel gisteren op het laatste moment in de sale meegepikt. Maar vind het tot nu toe enorm tegenvallen. Het idee is leuk. Maar het spel is nog verre van iets dat op een complete game lijkt. Dat is toch wel erg teleurstellend voor de lange tijd dat dit spel al in omloop is.
tsja early access. Het is maar net wat je er van verwacht had. Genoeg mensen die er toch al heel wat uurtjes in hebben zitten en er veel plezier van hebben.asset185 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 09:59:
Heb het spel gisteren op het laatste moment in de sale meegepikt. Maar vind het tot nu toe enorm tegenvallen. Het idee is leuk. Maar het spel is nog verre van iets dat op een complete game lijkt. Dat is toch wel erg teleurstellend voor de lange tijd dat dit spel al in omloop is.
20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018
Ik heb al veel early acces games gespeeld die in een eerder stadium completer aanvoelden. En op het gebied van balans voelen dingen ook wel wat raar aan. Met 2 boomstammen bouw je een compleet huis. Ik heb zonder enige moeite 9 maanden voedsel in voorraad. Ook is er geen info mbt individuele citizens.
Wel hele mooie concepten zoals hoe je de plots van huizen maakt en dat je in de achtertuin ook nog iets kunt doen. Maar nergens statitics. Voelt allemaal wel heel erg makkelijk aan.
Wel hele mooie concepten zoals hoe je de plots van huizen maakt en dat je in de achtertuin ook nog iets kunt doen. Maar nergens statitics. Voelt allemaal wel heel erg makkelijk aan.
Precies mijn gedachte over de game, al vind ik het niet zo teleurstellend. Ik speel eens in de paar maanden en zie gewoon steeds goede veranderingen/verbeteringen en heb voor mijn gevoel de wereld aan nieuwe technieken die ik "moet" lerenasset185 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 09:59:
Door de grote hoeveelheid positieve reviews had ik er eigenlijk iets meer van verwacht. Maar sommige concepten zijn echt goed, alleen de uitwerking schort het aan.
Als je dorp groter wordt ga je wel meer moeite hebben met voedsel en brandstof.asset185 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 10:11:
Ik heb al veel early acces games gespeeld die in een eerder stadium completer aanvoelden. En op het gebied van balans voelen dingen ook wel wat raar aan. Met 2 boomstammen bouw je een compleet huis. Ik heb zonder enige moeite 9 maanden voedsel in voorraad. Ook is er geen info mbt individuele citizens.
Als je het gisteren gekocht hebt kan je onmogelijk al fatsoenlijk gespeeld hebben.
De statistieken mis is ook wel.
Het was me en is me soms nog steeds niet duidelijk waar grondstoffen heen gaan.
[ Voor 7% gewijzigd door FRANQ op 08-04-2025 19:21 ]