Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eehbiertje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-05 03:27
Ricmaniac schreef op zondag 28 april 2024 @ 00:14:
Slechte intro/tutorial vind ik. Kan veel spelers afschrikken die nieuw er in komen.
Zonder beginner walktrough had ik echt geen idee wat ik moest doen.
het is natuurlijk wel een early acces he.. (oftewel in ontwikkeling / niet eerder spelen)
wordt door 1 persoon gemaakt. en er zullen nog veel dingen bij komen heb ik het vermoeden.

nu er centjes binnenkomen kan er ook een team opgezet worden (desnoods) of mensen van buitenaf ingehuurd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:26
ErikvG78 schreef op zondag 28 april 2024 @ 14:53:
Zojuist mijn pc verbonden met mijn 55 inch tv.
Geweldig! Moest wel de interface opschalen anders zijn die iconen bovenin echt niet te zien.
Zometeen een tweede poging wagen. Mijn eerste dorp kwam om van de honger.
Ik doe hetzelfde in combinatie met Sunshine / Moonlight en een 75 inch TV. Werkt aardig goed, maar zo'n groot beeld is wel even wennen. Sommige dingen zijn qua gevoel toch niet zo intuitief vergeleken met een grote monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:11
Inmiddels voor het eerst het hoogste niveau gehaald (gecapt door de early access, er is momenteel niet meer content 😅), maar het valt mij op dat met grotere dorpen de voedseldistributie toch echt vastloopt. Ik heb voedsel in overvloed, een market voor de deur en toch klagen een enkele level 3 huizen dat ze geen toegang hebben tot een market stall. Heel apart. Hopen dat ze dat soort dingetjes ook nog wat aandacht geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benmen
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Volgens de faq van de maker, hebben marketplaces ook een beperkte range. Waardoor het zou kunnen dat er enkele huizen zijn die geen voedsel krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Ja en nee, maar in dit geval dus niet van toepassing aangezien ze klagen dat er helemaal geen food stall is, terwijl er dus een voor de deur staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:00

Vos

AFCA

EDIT schreef op zondag 28 april 2024 @ 17:09:
Inmiddels voor het eerst het hoogste niveau gehaald (gecapt door de early access, er is momenteel niet meer content 😅), maar het valt mij op dat met grotere dorpen de voedseldistributie toch echt vastloopt. Ik heb voedsel in overvloed, een market voor de deur en toch klagen een enkele level 3 huizen dat ze geen toegang hebben tot een market stall. Heel apart. Hopen dat ze dat soort dingetjes ook nog wat aandacht geven.
Ligt het eten ook daadwerkelijk op de markt? Of in de granary?

Of het huis slopen en opnieuw bouwen. Kan een bug zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Vos op 28-04-2024 18:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 04-06 06:51
ErikvG78 schreef op zondag 28 april 2024 @ 14:53:
Zojuist mijn pc verbonden met mijn 55 inch tv.
Geweldig! Moest wel de interface opschalen anders zijn die iconen bovenin echt niet te zien.
Zometeen een tweede poging wagen. Mijn eerste dorp kwam om van de honger.
Doe dan eens CTRL+C als je in de game zit. Helemaal immersive.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:28

Coldcat

HODL

Wat een geweldige details. In de zomer viel een groep bandieten m'n dorp binnen. Gelukkig had ik voldoende wapens om ze af te slaan. Daarna begint de nobele taak om de lichamen van de gesneuvelden af te voeren.

Een deel van de lichamen gingen de pit in, een ander deel van de werkers liep naar de kerk toe.

De eeuwige helden die Zweiau gered hebben!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wHYpPYr6lrTuuC9YQ3AJ8epgtTI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wnpgmdhuTOC2KEvdxEDebNi1.png?f=fotoalbum_large

No one can predict the market! - Who the hell knows!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Misschien al bekend, maar ik vond het een mooie optie.

Standaard gaat alles wat je produceert eerst naar je centrale opslag om vervolgens verder gedistribueerd te worden. Dit kost alleen extra tijd en dat kan soms vervelend zijn als mensen in de taverne zitten te wachten op hun bier.

Op de Advanced tab van je opslag kun je kiezen welke goederen er daar opgeslagen worden. Als je dan bv Ale uitvinkt dan gaat deze voortaan rechtstreeks van de brouwer naar de taverne.

Alleen opletten dat je het qua lokale opslag dan wel redt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• rmk_
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 05-06 16:05
Benmen schreef op zondag 28 april 2024 @ 17:16:
Volgens de faq van de maker, hebben marketplaces ook een beperkte range. Waardoor het zou kunnen dat er enkele huizen zijn die geen voedsel krijgen.
Als je je muis over je markt houdt dan zie je de percentages van eten, brandstof en kleding. Dat getal bij elk artikel geeft aan hoeveel huisjes gedekt zijn. (bijv: 16 stukken brood = 16 huizen)

In principe heb je dus maar één grote markt nodig die je het beste direct naast 2 pakhuizen en 2 graanschuren plaatst. (En die dan ook vult met arbeiders want die plaatsen vervolgens weer kraampjes met de artikelen direct uit het pakhuis en de graanschuur.)

Het gaat met markten dus echt puur om volume, hoe meer je van een artikel hebt hoe meer huizen bevoorraad worden.

[ Voor 6% gewijzigd door rmk_ op 29-04-2024 02:47 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:28
Ik heb ondertussen door hoe de markt werkt. Juist dichter bij de huizen bouwen werkt averechts. Eindstand gaat supply op basis van afstand. Stel je hebt 20 huizen en 15 firewood dan worden de eerste 15 huizen voorzien van firewood. De laatste 5 niet. Een markt dichterbij die andere 5 huizen bouwen werkt hiervoor niet, er zijn simpelweg niet genoeg marktkraampjes. Het gaat hierbij puur om hoeveel firewood er op de markt ligt, niet hoeveel je totaal in bezit hebt. Al heb je 500, het moet op de markt liggen. De marktkoop man moet het hout fysiek pakken.

Tevens opvallend hoe de surplus werkt. Stel je hebt 15 meat en 10 eggs dan zou je denken dat je genoeg hebt voor 25 huizen. Echter zo werkt de game niet. In dit geval krijgen de eerste 10 huizen zowel meat als eggs en de eerste 15 krijgen meat. De laatste 5 huizen krijgen helemaal niets.

Eindstand betekent dit twee dingen
1) Upgrade vooral de gebouwen die dicht bij de markt staan, deze hebben namelijk een garantie om als eerste bevoorraad te worden en dat scheelt je een penalty in approval
2) Bouw storages en granaries en evt zelfs je trade post direct naast je markt. Momenteel heb ik 2 large storage en 2 large granaries erbij staan.

Tevens nog wat andere pro tips:

Logging en firewood:
-Een logging station is de enige plek die boomstammen opslaat met een maximum van 28. Liggen er 28 dan kun je net zo goed de worker ontslaan
-Bouw je 2 logging stations dan zal de game de logs onderling gaan verdelen, alleen leuk wanneer je meer dan genoeg ossen bezit.
-Bouw je sawpit naast de logging station dan krijgt hij sneller zijn ruwe logs
-Zet je firewood camp ergens anders dan je logging station zodat ze beiden genoeg bomen hebben

Huizen:
Bouw je grotere plots dan passen er twee families op één plot
Bouw je een lange kavel dan past er een backyard extention op een plot
De worteltuin en de appelboogmaard hebben baat bij een hele grote backyard
De overige extentions hebben zo ver ik weet géén baat bij een hele grote backyard
Wanneer je een level 2 gebouw een taak geeft zoals brouwer, bakker, blacksmith, enz dan worden het artisans die je niet meer iets anders kunt laten doen.
Het is vaak slimmer om voor artisans een plot te gebruiken welke niet geupgrade is naar een dubbele familie anders heb je 2 families die effectief niet meer meedoen

Farming
De os upgrade geeft maximaal 1 os per farmers house, bouw meerdere huizen voor meerdere ossen

[ Voor 42% gewijzigd door sdk1985 op 29-04-2024 03:52 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinn1988
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 08:37
sdk1985 schreef op maandag 29 april 2024 @ 03:43:
[...]

Farming
De os upgrade geeft maximaal 1 os per farmers house, bouw meerdere huizen voor meerdere ossen
Bedankt voor de tips. Granary dichtbij de markt is wel een must volgens mij.

Qua farming ben ik er nog niet helemaal uit wat ideaal is. Hoe vruchtbaarder de grond hoe groter de yield is wel duidelijk, dat geldt ook voor het gebruik maken van die cycles, maar dan heb ik nog veel meer vragen:
a. Hoeveel velden (in Morgens) kan een enkele farmhouse ongeveer hebben?
b. Hoeveel families ken je aan de farmhouse toe? Per veld van 1 Morgen bijv. 1 familie? Of verschilt dat per seizoen? Ik heb het idee dat met name bij de harvest-periode meer families toekennen wel handig is. M.a.w. wat is hier ideaal? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Justinn1988 schreef op maandag 29 april 2024 @ 08:19:
[...]

Qua farming ben ik er nog niet helemaal uit wat ideaal is. Hoe vruchtbaarder de grond hoe groter de yield is wel duidelijk, dat geldt ook voor het gebruik maken van die cycles, maar dan heb ik nog veel meer vragen:
b. Hoeveel families ken je aan de farmhouse toe? Per veld van 1 Morgen bijv. 1 familie? Of verschilt dat per seizoen? Ik heb het idee dat met name bij de harvest-periode meer families toekennen wel handig is. M.a.w. wat is hier ideaal? :P
Ik heb nu iets van 4 Morgens bij 1 farmhouse. Nog geen Ploeg upgrade.
Zodra het september wordt zet ik het max aantal families in het farmhouse. Zodra ze klaar zijn met oogsten, ploegen en zaaien haal ik ze er allemaal weer uit en re-assign ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Afstand speelt ook nog een rol(letje) bij die velden, ze moeten er wel heenlopen. Ik had 4 morgens met ploeg upgrade waarvan er twee wat verder lagen (aan de andere kant van het dorp dan waar de farm stond). Toen nog een veld erbij gezet en dan zie je dat ze te laat zijn met inzaaien van het laatste veld, de opbrengst loopt dan ver terug.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-07-2024
meer mensen die het via gamepass spelen ? ik krijg sinds vanmorgen de melding dat ik niet kan worden aangemeld bij gamepass terwijl ik gewoon ben ingelogd op alles .. cities skylines 2 heb ik geen enkel probleem mee die ik ook via gamepass heb

psn: taker-mart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
taker1987 schreef op maandag 29 april 2024 @ 11:34:
meer mensen die het via gamepass spelen ? ik krijg sinds vanmorgen de melding dat ik niet kan worden aangemeld bij gamepass terwijl ik gewoon ben ingelogd op alles .. cities skylines 2 heb ik geen enkel probleem mee die ik ook via gamepass heb
Speel via gamepass en kan nog gewoon opstarten (net geprobeerd)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rmk_
Bedankt voor je aanvulling!

Ik heb inmiddels één spel uitgespeeld waar ik een grote stad moest maken. Als er een win criteria is kun je na het behalen daarvan NIET meer verder spelen! Mijn stad had net aan 400 inwoners.

Ik ben dus weer opnieuw begonnen en heb een win criteria uitgezet zodat ik 'oneindig' door kan blijven spelen.

Wat bij mij werkte qua landbouw was per boerderij met een os 2 velden van elk 1 Morgan groot. In het ene veld had ik dan gerst en in het andere veld tarwe. Elk jaar wisselde ik ze om om productie te blijven houden op het veld. Ik zat in een slecht gebied dus mijn geschatte opbrengst was maar 15% gerst en 45% tarwe. (2x achter elkaar hetzelfde levert bijna niks op.) Ondanks dat met 2 boerderijen en dus 4 velden had ik elk jaar meer dan 500 broden.

Wel belangrijk is dat je halverwege/eind augustus kiest voor een vervroegde oogst als het gewas al 100% volgroeid is. Zo heb je meer tijd om alles te oogsten en opnieuw in te zaaien. Je kan tijdens het ploegen het nieuwe gewas kiezen en mocht je dat vergeten zijn dan kun je op de knop het veld verbranden klikken om een nieuwe keuze te maken voordat de winter aanbreekt.
Als je wilt gaan oogsten haal je al je arbeiders van onbelangrijke taken af en stuur je die tijdelijk naar de boerderijen toe tot alles geoogst is en van tarwe graan is gemaakt. Ik had zo'n 6-8 per boerderij.

Wat Sdk1985 schreef over huizen is wel belangrijk. Enkel op huizen waar je groenten gaat verbouwen heeft het waarde om er 2 families te laten wonen. Bij elke kippen en geiten levert het geen hogere productie op (die is nog steeds 1 ei of huid per maand) en is het beter om 2 aparte huizen te hebben met elk hun eigen kippen of geiten. Bij een werkplaats levert het een snellere productie op MAAR je overproduceert al snel en nog erger, als je vervolgens het huis verbeterd naar niveau 3 dan werken die nieuwe families niet eens meer mee maar zitten dan wel gebonden aan die werkplaats en kun je ze niet ergens anders heen sturen.

[ Voor 5% gewijzigd door rmk_ op 29-04-2024 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _naief
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18:04
Ik snap niet zo goed hoe en of belasting heffen werkt. Sinds ik een manor heb gebouwd kan ik belasting heffen. Maar of ik nou 10% of 100% belasting hef, er komt geen geld binnen. Qua inkomen volledig afhankelijk op trade.

Misschien is het een bug of doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakam
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 06-06 15:40
Belastingsgeld is voor de treasury (rechts boven) , niet voor je region (regional wealth).
Dat heb je nodig om in nieuwe region te settelen via een Settlers Camp.

[ Voor 18% gewijzigd door Chakam op 29-04-2024 12:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
Justinn1988 schreef op maandag 29 april 2024 @ 08:19:
[...]

Ik ben er nog niet helemaal uit met farming. Mijn eerste game werd ik gewhiped door de rovers. Mijn tweede huidige game ben ik het eerste jaar vergeten dat er geoogst moest worden en heb ik daardoor pas 2x een succesvolle oogst. Ik had beter voor peacefull kunnen kiezen :X .

Hoe dan ook ga je families moeten wisselen. Dus in de winter heeft het geen zin families op je farm te laten werken. Hetzelfde in de molen; zonder graan heeft een molenaar geen zin. Dat is de kern van de gameplay; wisselen van workers.

Opbrengst:
Flax met 3 morgan gaf 208 op 50%. Dat zou neer komen op 69 per morgan bij 50% en 138 bij 100%.
Mijn eerste wheat velden waren zo ver ik mij herriner 2 morgen. Mijn oogst was 144 op 60%. Daarmee kom ik op 72 per morgan bij 60% en 120 per bij 100%.

Benodigd:
Ik had twee velden van exact 2 morgan, dus 4 morgan. Na een jaar heb ik 132 broden over en was het bloem op. Dat is voor 56 huizen met 164 inwoners en ik importeer 30 eggs, 30 meat, 30 vegetales en 5 berries.

Flax met 208 was binnen het jaar op met 40 families. Maar wie weet hoeveel kleding etc onnodig is gemaakt. Ik had bijvoorbeeld 78 schoenen (leather).

Voedselketen:
1 wheat > 1 graan
1 graan > 2 bloem
1 bloem > ? broden

Voedselverbruik:
Een gezien lijkt 1 eten per maand te verbruiken, minder wanneer het wordt gedeeld tussen andere food varieties. Dus stel ik zou alleen broden willen eten dan heb ik met mijn 40 gezinnen 480 broden per jaar nodig.

Hoeveel graan en dus hoeveel velden daarvoor nodig zijn is onmogelijk te beantwoorden zonder te weten in welke verhoudingen de boel wordt omgezet.

Mbt velden:
De game impliceert dat je grotere velden pas kunt gebruiken met de uitvinding van de ploeg. Echter zodra een os aan het ploegen is weigeren andere families en ossen op dat veld te werken. Dus stel je hebt één farm van 5 morgan dan gaat er letterlijk 1 os proberen de hele farm te ploegen en doet de rest niets. Heb je geen os dan gaan 3 farms met elk 4 families helemaal los en is het zo gepiept.

Verder gaat de os steeds lange banen trekken en steekt hij dan over naar de overkant van het veld. Een vierkant veld is daardoor super ongunstig, hij is dan veel tijd aan het lopen.

Eindstand heb ik in ieder geval geconcludeerd dat je daardoor beter meerdere kleinere velden kunt hebben, meerdere farms én dat ze langwerping moeten zijn. To be tested...

Iemand die al heeft bekeken hoe de wheat>grain>bloem>brood cyclus werkt qua verhoudingen?

[ Voor 13% gewijzigd door sdk1985 op 30-04-2024 01:08 . Reden: cijfers geupdate ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDIT
Tip trouwens met de huidige versie van het spel als je moeite hebt om voldoende voedsel te krijgen: je kan in de policies de optie aanzetten dat burgers elke 5e maaltijd skippen. Eigenlijk hoor je daar dan een penalty op de happiness/approval in te krijgen, maar dat laatste is nog niet geïmplementeerd lijkt het 😆

Overigens: als je de velden echt goed wilt bebouwen heb je een enorme lading aan mensen nodig en kan je volgens mij het beste de optie gebruiken om de 'werkzone' te limiteren, anders worden de velden niet volledig gebruikt en is het werk volledig inefficiënt.
Ik heb nu in mijn 'peaceful' spel twee boerderijen neergezet met eigen os en aan beide het maximale aantal van 12 families aan de boerderijen gekoppeld met behoorlijk forse velden (zodanig dat met crop rotation/fallow optie de opbrengst het hoogst is) en dat lijkt idioot goed te werken. Zodanig dat ik (samen met enkele andere producten) handelsroutes op heb kunnen zetten om de overschotten te verkopen en het geld binnenstroomt.
Die gebruik ik weer om goederen te importeren die ik zelf niet kan verbouwen (je krijgt werkelijk veel te weinig ontwikkelingspunten, waardoor je bepaalde keuzes moet maken).
Voor goedkope handel: geef twee punten uit: één voor het beperken van het opzetten van alle handelsroutes tot 25 gold, en het andere punt om de invoerbelasting eraf te halen. Dat scheelt zo'n 10 munten per artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
EDIT schreef op maandag 29 april 2024 @ 15:01:
Tip trouwens met de huidige versie van het spel als je moeite hebt om voldoende voedsel te krijgen: je kan in de policies de optie aanzetten dat burgers elke 5e maaltijd skippen. Eigenlijk hoor je daar dan een penalty op de happiness/approval in te krijgen, maar dat laatste is nog niet geïmplementeerd lijkt het 😆

Overigens: als je de velden echt goed wilt bebouwen heb je een enorme lading aan mensen nodig en kan je volgens mij het beste de optie gebruiken om de 'werkzone' te limiteren, anders worden de velden niet volledig gebruikt en is het werk volledig inefficiënt.
Ik heb nu in mijn 'peaceful' spel twee boerderijen neergezet met eigen os en aan beide het maximale aantal van 12 families aan de boerderijen gekoppeld met behoorlijk forse velden (zodanig dat met crop rotation/fallow optie de opbrengst het hoogst is) en dat lijkt idioot goed te werken. Zodanig dat ik (samen met enkele andere producten) handelsroutes op heb kunnen zetten om de overschotten te verkopen en het geld binnenstroomt.
Die gebruik ik weer om goederen te importeren die ik zelf niet kan verbouwen (je krijgt werkelijk veel te weinig ontwikkelingspunten, waardoor je bepaalde keuzes moet maken).
Voor goedkope handel: geef twee punten uit: één voor het beperken van het opzetten van alle handelsroutes tot 25 gold, en het andere punt om de invoerbelasting eraf te halen. Dat scheelt zo'n 10 munten per artikel.
Grote velden lijkt mij niet optimaal, zie eerdere post. Het is maximaal 1 os per veld en gedurende het ploegen van de os werken overige workers niet meer. Tevens heb ik gemerkt dat zelfs zonder workers de os gaat ploegen. Meer farms met ossen en kleinere velden gaat je dus enorm veel tijd schelen.

Verder eens, trade is met 2 punten echt over powererd :X .

Dat van die meal skip wist ik niet dat de penalty niet werkt :o .

Ik bedacht me overigens dat ik nu ook kan berekenen hoeveel mensen een gebied ondersteund puur op basis van gathering. Dat is het aantal bessen + het aantal vlees per jaar gedeeld door 12. Een gebied met 64 bessen en 20 dieren zou daarmee ongeveer 10 families ondersteunen. Ga je daaroverheen dan heb je echt iets anders nodig, zoals eieren of import. Met 10 families is farming eigenlijk bijna niet te doen omdat er zoveel overhead zit in workers met een market stall.

[ Voor 13% gewijzigd door sdk1985 op 29-04-2024 15:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rmk_
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9BiADBnnFtPrNKCKVLgTwNFByyU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/02LHnXPUPianNu9uNq9N88so.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb dit opzetje geprobeerd en dit lijkt aardig te werken zonder knelpunten. Mijn populatie is inmiddels de 200 gepasseerd.
Beide graanschuren en pakhuizen zijn volledig bezet. (Al redde ik het ook wel met maar 1 van elk.)
Dit is alleen maar met jagen, bessen, eieren en groenten. De gerst importeer ik en maak ik malt van waarvan ik het overschot weer kan verkopen.

Opvallend is dat de herberg op het plaatje gezien van boven bevoorraad wordt dus had ik dat geweten dan had ik die anders gepositioneerd want nu moeten ze steeds om het gebouw heenlopen. |:(

Ik had zo'n ontwikkelingspunt gebruikt om 'buitenlandse leverancier' te proberen maar die karretjes zijn echt waardeloos. Je krijgt hooguit 5 broden of 5 brandhout en je mag maar 1 van elk karretje in een regio gebruiken. 8)7

Wat betreft 2 families op 1 stuk grond, het is wat zuiniger in gebruik qua eten en spullen. Aangezien ik om kom in eieren ga ik denk ik toch voor dubbele woningen. Je kan best wel compacte woningen maken mét beide uitbreidingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Even vloeken in de kerk. Tot heden vind ik Kingdowm Reborn beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Smaken verschillen gelukkig ;-)

Maar wat vind je beter? Sls ik naar die clip kijk vind ik in ieder geval de hele look van Manor Lords vele malen mooier.

Kan niets zeggen over de mechanics want ken het spel niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:02

Aganim

I have a cunning plan..

Ik vind de cartoonlook dan alleen weer niets, dus ik houd het voorlopig bij ML. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:46
Ik vind het spel nog maar karig, je hebt zo alles wel gehad. Hopelijk komt er snel een versie 0.8 of 0.9 waar veel meer uitgewerkt is, want ik zie de potentie wel. Voor de prijs die ik heb betaald is het wel oké, maar de volle €30 is het nu zeker niet waard als casual gamer tenzij je van het genre houdt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rmk_
TheBrut3 schreef op maandag 29 april 2024 @ 17:46:
Ik vind het spel nog maar karig, je hebt zo alles wel gehad. Hopelijk komt er snel een versie 0.8 of 0.9 waar veel meer uitgewerkt is, want ik zie de potentie wel. Voor de prijs die ik heb betaald is het wel oké, maar de volle €30 is het nu zeker niet waard als casual gamer tenzij je van het genre houdt.
Ik heb meer uren in Manor Lords zitten dan in welk ander spel ik de afgelopen tijd voor €30 heb gekocht. (25 uur, excl de tijd waarmee ik mij heb vermaakt in de demo vorig jaar)

Ik zie het steeds weer voorbij komen op oa Steam en Reddit dat men klaagt over de prijs. Maar ik vind dat toch wel een beetje gezeur om niks worden. Vooral omdat het nog niet eens officieel uitgebracht is.

En ja, als je niet van dit genre houdt, waarom koopt iemand het dan? Ik zie mijzelf ook geen Call of Duty kopen voor €69,99 als ik weet dat het niet mijn ding is.

[ Voor 9% gewijzigd door rmk_ op 29-04-2024 17:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sdk1985
jeroenkb schreef op maandag 29 april 2024 @ 17:12:
[...]

Smaken verschillen gelukkig ;-)

Maar wat vind je beter? Sls ik naar die clip kijk vind ik in ieder geval de hele look van Manor Lords vele malen mooier.

Kan niets zeggen over de mechanics want ken het spel niet
Klopt helemaal. De immersie van Manor lords is vele malen beter.

Ik merk tot heden dat de uitdaging in Manor lords vooral ligt in het achterhouden van informatie. De game maakt een aantal keuzes in hoe mechanics werken maar is daar niet helder over. Vervolgens moet je op trial and error basis proberen te achterhalen hoe de mechanics precies in elkaar zitten. Wat an sich leuk kan zijn hoor.

Neem het huizen verhaal. In eerste instantie had ik helemaal geen backyard, wist ik veel. Vervolgens ontdek je dat je via een backyard voedsel kunt produceren. Echter je hebt te weinig voedsel. Dus dan ga je helemaal los met enorme backyards. Daarna kom je erachter dat dit voor eieren helemaal niets doet. Tegelijk krijg je het idee dat je een markt range probleem hebt. Dus de boel kan dan weer op schop. Wat geen probleem zou zijn ware het niet dat na het afbreken van een gebouw het letterlijk maanden kan duren voor de supplies worden weggehaald én deze supplies het plaatsen van nieuwe gebouwen blokkeert. Eindstand blijkt die markt range toch anders te bestaan dan je dacht (zie eerdere post) en tegelijkertijd merk je dat level 2 boog maker twee families heeft die niks anders doen dan bogen maken terwijl je om komt van de bogen (90 per jaar). Iets wat je van te voren ook niet weet. Dus ga je dat gebouw uitschakelen en daarmee sluit je twee families uit. Die doen niet veel behalve wat transporteren en eten. Dus dan is voor dit gebouw het toch beter om één familie te huisvesten. Dus dan kan de boel weer op de schop :+ .

Tegelijkertijd houdt de game de output cijfers geheim en dat maakt het wat mij betreft onnodig lastig om dit soort inschattingen te doen. Vertel mij aub in de UI hoeveel een gezin aan voedsel gaat verbruiken en in welke range ik eieren kan verwachten. Nu heb ik op een gegeven moment maar gewoon 10 huizen tegelijk kippen gegeven, een volledige wilde gok. Dat deze informatie ontbreekt vind het ook niet persé realistisch. Het is niet alsof ze in de middeleeuwen niet van te voren een inschatting konden maken hoeveel graan ze moesten planten, hoeveel capaciteit er dan bij de windmolen nodig is en hoeveel bakkers je dan moet plaatsen. Het is nu wel heel extreem trial and error.

Bij de Kingdoms reborn, waar manor lords mij erg aan doet denken, gaat dat plannen juist veel intuïtiever omdat de gegevens beter beschikbaar zijn. Zeker nadat je bepaalde administratieve gebouwen hebt krijg je inzicht in bijvoorbeeld de historische opbrengst van oogst en je surplus van goederen gedurende het jaar. Op basis van die grafiek kun je een redelijke inschatting maken wanneer je meer moet inzetten op extra farming. Maar goed die game zit al veel langer in early access en ziet grafisch er inderdaad niet zo gelikt uit. Ironisch genoeg verwacht ik ook uiteindelijk meer uren in manor lords te steken juist door de uitdaging om hem te doorgronden.

[ Voor 11% gewijzigd door sdk1985 op 29-04-2024 18:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
rmk_ schreef op maandag 29 april 2024 @ 17:54:
[...]

Ik heb meer uren in Manor Lords zitten dan in welk ander spel ik de afgelopen tijd voor €30 heb gekocht. (25 uur, excl de tijd waarmee ik mij heb vermaakt in de demo vorig jaar)

Ik zie het steeds weer voorbij komen op oa Steam en Reddit dat men klaagt over de prijs. Maar ik vind dat toch wel een beetje gezeur om niks worden. Vooral omdat het nog niet eens officieel uitgebracht is.

En ja, als je niet van dit genre houdt, waarom koopt iemand het dan? Ik zie mijzelf ook geen Call of Duty kopen voor €69,99 als ik weet dat het niet mijn ding is.
Aangezien de game gratis te spelen is via gamepass vind ik klagen over de prijs uberhaupt onzinnig :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
rmk_ schreef op maandag 29 april 2024 @ 17:54:
[...]

Ik zit nu op 14 uur maar daar gaan ongetwijfeld nog zeker verdubbelen voor ik weet hoe de game in elkaar zit.

Mijn meest gespeelde recente game is palworld met 76 uur. Helldivers 2 zit ondertussen ook alweer op 81 uur. Na gevoelsmatig een lange komkommertijd zijn er ineens een hoop leuke games!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
sdk1985 schreef op maandag 29 april 2024 @ 17:59:
[...]

Klopt helemaal. De immersie van Manor lords is vele malen beter.

Ik merk tot heden dat de uitdaging in Manor lords vooral ligt in het achterhouden van informatie. De game maakt een aantal keuzes in hoe mechanics werken maar is daar niet helder over. Vervolgens moet je op trial and error basis proberen te achterhalen hoe de mechanics precies in elkaar zitten. Wat an sich leuk kan zijn hoor.

Neem het huizen verhaal. In eerste instantie had ik helemaal geen backyard, wist ik veel. Vervolgens ontdek je dat je via een backyard voedsel kunt produceren. Echter je hebt te weinig voedsel. Dus dan ga je helemaal los met enorme backyards. Daarna kom je erachter dat dit voor eieren helemaal niets doet. Tegelijk krijg je het idee dat je een markt range probleem hebt. Dus de boel kan dan weer op schop. Wat geen probleem zou zijn ware het niet dat na het afbreken van een gebouw het letterlijk maanden kan duren voor de supplies worden weggehaald én deze supplies het plaatsen van nieuwe gebouwen blokkeert. Eindstand blijkt die markt range toch anders te bestaan dan je dacht (zie eerdere post) en tegelijkertijd merk je dat level 2 boog maker twee families heeft die niks anders doen dan bogen maken terwijl je om komt van de bogen (90 per jaar). Iets wat je van te voren ook niet weet. Dus ga je dat gebouw uitschakelen en daarmee sluit je twee families uit. Die doen niet veel behalve wat transporteren en eten. Dus dan is voor dit gebouw het toch beter om één familie te huisvesten. Dus dan kan de boel weer op de schop :+ .

Tegelijkertijd houdt de game de output cijfers geheim en dat maakt het wat mij betreft onnodig lastig om dit soort inschattingen te doen. Vertel mij aub in de UI hoeveel een gezin aan voedsel gaat verbruiken en in welke range ik eieren kan verwachten. Nu heb ik op een gegeven moment maar gewoon 10 huizen tegelijk kippen gegeven, een volledige wilde gok. Dat deze informatie ontbreekt vind het ook niet persé realistisch. Het is niet alsof ze in de middeleeuwen niet van te voren een inschatting konden maken hoeveel graan ze moesten planten, hoeveel capaciteit er dan bij de windmolen nodig is en hoeveel bakkers je dan moet plaatsen. Het is nu wel heel extreem trial and error.

Bij de Kingdoms reborn, waar manor lords mij erg aan doet denken, gaat dat plannen juist veel intuïtiever omdat de gegevens beter beschikbaar zijn. Zeker nadat je bepaalde administratieve gebouwen hebt krijg je inzicht in bijvoorbeeld de historische opbrengst van oogst en je surplus van goederen gedurende het jaar. Op basis van die grafiek kun je een redelijke inschatting maken wanneer je meer moet inzetten op extra farming. Maar goed die game zit al veel langer in early access.
Eens met je analyse.

Heb dat zelf opgelost door wat vaker online tips te zoeken en al een keer of 6 opnieuw starten na weer wat geleerd te hebben.

Grootste pluspunt van deze game voor mij (compleet niet aan de game gerelateerd ;) ): het simpele feit dat één persoon dit in zijn eentje gebouwd heeft

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EDIT
Tja, ieder z'n voorkeur. Voor mij is het niet exact weten van de cijfertjes veel eenvoudiger :P
In tegenstelling tot een game als de Anno serie, waar cijfers ook een stuk belangrijker zijn voor efficiëntie indeling van de beperkte ruimte vind ik het juist heerlijk om gewoon te kunnen klooien en het op een of andere manier toch prima werkend te krijgen.
Ja, het is meer op gevoel spelen, maar dat geeft op een bepaalde manier meer vrijheid vind ik, om niet alleen maar te focussen op harde cijfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmk_
EDIT schreef op maandag 29 april 2024 @ 18:47:
Ja, het is meer op gevoel spelen, maar dat geeft op een bepaalde manier meer vrijheid vind ik, om niet alleen maar te focussen op harde cijfers.
Toch blijven de cijfertjes wel bestaan achter de schermen. Ik denk dat het wel fijn is om te weten wat de productie van een huisje is. Of van een werkplaats.

Stel je wilt een leger realiseren. Dan wil je toch wel weten hoe lang het duurt voordat iedereen een speer en schild heeft?

Of je wilt bier maken. Hoe weet je hoeveel gerst je moet oogsten? Of hoeveel je moet importeren?

Uiteindelijk staan dat soort cijfertjes toch wel een keer online op een wiki pagina. Dan zie ik dat toch liever in-game dan dat ik geïrriteerd moet gaan Googlen omdat een productielijn niet goed wil lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDIT
Mij boeit het werkelijk niks hoe lang het exact duurt om een speer en schild te maken of hoeveel gerst ik nodig heb, zolang ik het leger maar krijg en de mensen niet verhongeren :P

Dus nee, wij spelen op hele andere manieren, vrees ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
EDIT schreef op maandag 29 april 2024 @ 19:13:
Mij boeit het werkelijk niks hoe lang het exact duurt om een speer en schild te maken of hoeveel gerst ik nodig heb, zolang ik het leger maar krijg en de mensen niet verhongeren :P

Dus nee, wij spelen op hele andere manieren, vrees ik :P
Ik snap wel wat je bedoelt. Trial and error kan ook heel leuk zijn.

Ik vind wel dat er een verschil zit tussen informatie vooraf, bijvoorbeeld onbekend hoeveel eieren zo'n huis oplevert. En informatie achteraf, dat je wel kan zien wat de opbrengst van een woning over het laatste jaar was. Met dat laatste kun je namelijk daadwerkelijk trial and error gaan doen in plaats van wilde gokken nemen met betrekking tot backyard size, twee of 1 familie en hoeveel er nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:35

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Ik zie wel graag de cijfers omdat het spel meestal niet de realiteit volgt, en dan moet je maar gaan bedenken wat de maker bedacht heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
Heej een update op gamepass:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sj0nsj44k
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-06 15:53
Het is een heel leuk spel maar ik mis wel nog wat management functies waarbij de logistiek inzichtelijk wordt gemaakt, opbrengst/verbruik, bepaalde overlays. Het kan zijn dat ik deze gewoon nog niet ken omdat de tab feature ook best lang onbekend was voor mij.

Ik zou vooral graag overzichtelijk willen kunnen zien welke huizen bepaalde bestemmingen hebben zodat ik niet per ongeluk de derde weavers shop plaats terwijl ik er maar 1 nodig heb.
Zo zijn er nog wel een aantal features die ik mis in dit spel en de diepgang lijkt ook vooralsnog een beetje te missen. De core van het spel lijkt wel heel goed te zijn en ik kijk uit naar de updates en vooral ook naar de uitbreidingen van de manor.
Wat voor features zouden jullie graag willen zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmk_
sj0nsj44k schreef op maandag 29 april 2024 @ 23:56:
Wat voor features zouden jullie graag willen zien?
Er is genoeg dat toegevoegd kan worden. Wat ik op dit moment graag zou willen zien is dat bepaalde werkplaatsen zoals bijvoorbeeld een boerderij ook gewoon een huisvesting is. En ik zou willen dat meer werkplaatsen gebruik maakten van dat punt bij punt bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sj0nsj44k
rmk_ schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 00:18:
[...]

Er is genoeg dat toegevoegd kan worden. Wat ik op dit moment graag zou willen zien is dat bepaalde werkplaatsen zoals bijvoorbeeld een boerderij ook gewoon een huisvesting is. En ik zou willen dat meer werkplaatsen gebruik maakten van dat punt bij punt bouwen.
Ja klopt, misschien wat meer industrie die ook bij een gebouw kan worden betrokken. Dat tweede begrijp ik even niet helemaal :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Ondertussen ben ik verder gegaan met het uitzoeken:

Verhoudingen:
1 wheat > 1 graan
1 graan > 2 bloem
1 bloem > 1 brood

Farm ontwerp:
Verder werken rechthoekige velden inderdaad wat beter omdat de Os wat minder doelloos rondloopt. Echter wanneer overige workers óók op het veld bezig zijn vervalt dat voordeel. Dan gaat hij steeds hele kleine stukjes ploegen.

Stads ontwerp
Mijn tweede stad volgens nieuwste ideeën aan het ombouwen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kcGua5wrxu5er0ckAIqrKmxZDz0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wrgytWC6yablVzFoJ3t2aMFj.png?f=fotoalbum_large
-Er zijn 4 lange dubbele plots met wortels
-Er zijn 10 extra single huizen gebouwd met korte backyards; 5 kippen en 5 geiten
-Ik heb de helft van de originele lange en dubbele plots vervangen voor 7 enkele plots
-Deze enkele plots hebben ook kippen of geiten
-Eén is er een cobbler workshop geworden zodat ik kan kijken of level 3 haalbaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Heb wel het idee dat het een huis met kippen dat je daarna naar level 2 upgrade geen eieren produceert. Iemand die dit kan ontkennen of bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmk_
sj0nsj44k schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 00:38:
[...]

Dat tweede begrijp ik even niet helemaal :+
Al die losstaande gebouwen hebben allemaal weer een andere afmeting. Dus die kun je niet echt fijn strak tegen elkaar aan zetten zonder dat er onnodige ruimte (gaten) overblijft en blijf je puzzelen.
Dus zeg maar net als hoe je de burgages en velden neerzet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sdk1985
Resultaten van de proefstad met de nieuwe layout:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9YA9u5YyMHYtdM_kkbwbJfVi-Sk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/uwrSFnU3cpi3leotMM1XIMZc.png?f=user_large
De 4 stuks wortelfarms op 32 huizen doen hun werk, meer dan genoeg! Ze zijn overigens nadat ze de tuin hebben gekregen geupgrade naar level 2 dus zouden ook belasting moeten betalen.

Eieren blijf ik twijfelachtig vinden, het lijkt er nog steeds op dat level 2 huizen met een eerdere ei upgrade niet werken. Ik ga in mijn hoofdstad nu 12 eieren huizen met level 1 bouwen, ben benieuwd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/50otrQoPMU7gYK6hEh2Ms-PUnGE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/P0PXvMBFqo9iXaMllkaXKopB.png?f=fotoalbum_large
De nieuwe woonwijk (de waaier):
-12x level 1 met kippen
-12x level 1 met geiten
-14x level1 met kippen
-10x level 1 met wortelen (moet nog upgraden)

In de lege vakken heb ik de langwerpige plots verwijderd zodat de mensen in de nieuwe woonwijk gingen wonen. Daar heb ik 3 wortel farms verwijderd die tevens te lang waren (niet alles werd geploegd). Daarnaast nog 6 dubbele level 1 huizen met kippen farm verwijderd. Totaal 18 families verplaatst.

Ondertussen blijk de tweede stad abnormaal goed te draaien: 100% approval en meer dan 2000 wealth :X :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YV5q1UMw9YmnEG-Vc2EKOJwvDzc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tDy4VfBLxHY4CMrQXTXyemBS.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 68% gewijzigd door sdk1985 op 30-04-2024 03:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:41

Case_C

[Team Carrack]

@sdk1985 Die 250+ meat vind ik dan weer heel knap, dat is met trapping? Hoe groot is de source of wild animals?

Op mijn map zit ik met 20 beesten, dat is geen vetpot qua vlees. :P
Gisteravond continue op 1 a 2 maanden voorraad eten... dat was wat spannend. Voorraad begint wel weer te groeien, maar het grootste probleem is voedsel wat niet opgehaald word door de granaries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

de Peer

under peer review

Case_C schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 07:34:
@sdk1985 maar het grootste probleem is voedsel wat niet opgehaald word door de granaries.
dat heb ik niet eerder gezien. Heb je dan wel meerdere graneries en 2 families werkzaam per granery?

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

de Peer schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 08:51:
[...]
dat heb ik niet eerder gezien. Heb je dan wel meerdere graneries en 2 families werkzaam per granery?
2 graneries, 1 per dorp. (Liggen wel op loopafstand van elkaar)
Tot wel 4 families, en de 50 berries die dan in storage blijven zijn dan wel jammer. Begrijp dan niet wat die families aan het doen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:17
Ergens hoop ik dat de cijfers veel minder vaststaan dan in de meeste spellen.
Dus bijvoorbeeld dat er oogsten bij mensen kunnen mislukken. Dat gezin A een output heeft van 10X terwijl zijn buurman het wat minder goed doet en slechts 6X heeft op hetzelfde grondoppervlakte.

Maakt het plannen lastiger maar (vind ik) leuker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Pendora schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 09:11:
Dus bijvoorbeeld dat er oogsten bij mensen kunnen mislukken. Dat gezin A een output heeft van 10X terwijl zijn buurman het wat minder goed doet en slechts 6X heeft op hetzelfde grondoppervlakte.

Eens, dat geeft het spel ook meer karakter.

Bijvoorbeeld dat je van je retinue ook de persoonlijkheid kan teruglezen. Wel een grappig detail.

M'n dorpje is wel redelijk qua verdediging onderhand. Al 3 militia's met speren en schilden. Probeer nu nog wat gambesons te gaan maken, maar de flax productie wil niet vlotten... moet ik waarschijnlijk wat vruchtbaarder grond vinden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TLLRS
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-03 20:25
Eigenlijk vind ik Manor Lords best teleurstellend voor alle hype. Het ziet er prachtig uit, maar de gameplay is toch niet echt innoverend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoulsOnFire
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 05-06 12:30

SoulsOnFire

My soul is on fireee...

TLLRS schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 10:02:
Eigenlijk vind ik Manor Lords best teleurstellend voor alle hype. Het ziet er prachtig uit, maar de gameplay is toch niet echt innoverend.
Je mag natuurlijk niet vergeten dat het EA is. Er zijn veel zaken nog niet op punt. Ik hoop ook dat ze nog veel zaken toevoegen maar dat is nu ook net de opzet van EA... toch?

learning every day.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Ja, ik eigenlijk ook, er ontbreken qua gameplay toch wel een aantal functies die echt hinderen. Bijvoorbeeld een aantal items orderen ipv dat ze oneindig doorproduceren totdat je resource op is, of goederen heen en weer sturen tussen regio's (barteren werkt echt voor geen meter en via de trading post is gewoon een cheat mode)

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

MrAngry schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 10:19:
[...]

Ja, ik eigenlijk ook, er ontbreken qua gameplay toch wel een aantal functies die echt hinderen. Bijvoorbeeld een aantal items orderen ipv dat ze oneindig doorproduceren totdat je resource op is, of goederen heen en weer sturen tussen regio's (barteren werkt echt voor geen meter en via de trading post is gewoon een cheat mode)
Zou zeggen schrijf 't op, en geef de feedback :P
https://feedback.manorlords.com/

Hij zou eerst een tijd beschouwen wat de vraag precies is, en nu vooral te richten op bug-fixen.

De basis is in ieder geval solide, uitstraling is top, nu nog verder uitbouwen op de basis. Meer gebouwen, grotere gebieden. Betere UI voor het regelen van de economie. etc

[ Voor 20% gewijzigd door Case_C op 30-04-2024 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OptimusChill
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15:34
MrAngry schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 10:19:
[...]

Het is al mogelijk om een limiet in te stellen van hoeveel materialen je over wil houden, ipv dat alles op wordt gemaakt. Bijvoorbeeld bij de sawmill kun je instellen hoeveel timber je in stock wil houden, als dat nummer wordt bereikt stopt de planken productie. Niet helemaal wat je wilde, maar helpt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettingspanner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 19:52
@sdk1985

Mijn vlees is altijd op. Hoe heb je dat gedaan? Ik stel mijn hunter cabin in op jacht tot 1/3 van de maximale hoeveelheid wild, maar er komt weinig vlees vanaf.

Ook geprobeerd een extra hunter cabin gewoon in het bos te zetten. Daar kwam ook geen vanaf.
Iemand tips?

[ Voor 15% gewijzigd door Kettingspanner op 30-04-2024 10:52 ]

Asus X670 Hero; 7900X3D; AORUS 4090 Master Edition, Corsair Dominator DDR5 6000 64Gb ; Fractal Meshify

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Kettingspanner schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 10:51:
@sdk1985

Mijn vlees is altijd op. Hoe heb je dat gedaan? Ik stel mijn hunter cabin in op jacht tot 1/3 van de maximale hoeveelheid wild, maar er komt weinig vlees vanaf.

Ook geprobeerd een extra hunter cabin gewoon in het bos te zetten. Daar kwam ook geen vanaf.
Iemand tips?
Ergens in een tutorial vertelde iemand ook dat een hunter cabin geen resources nodig had. Maar dat lijkt mij niet te kloppen.

Overigens vind ik de wild-animals als vaste resource node niet geweldig. Mag toch aannemen dat in het hele bos wel een konijn te vangen valt, en dat herten meer rond zouden migreren. Misschien wild-animals op eenzelfde manier als fertility van de grond kunnen spawnen. Grotere dieren dan wellicht op de huidige node-manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettingspanner
Lukt het jou wel om een surplus van vlees te krijgen? Wat gebruik jij als minimale wildstand in procenten?

Asus X670 Hero; 7900X3D; AORUS 4090 Master Edition, Corsair Dominator DDR5 6000 64Gb ; Fractal Meshify

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Kettingspanner schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 11:19:
Lukt het jou wel om een surplus van vlees te krijgen? Wat gebruik jij als minimale wildstand in procenten?
Houd 50% aan, en met de 20 animals zitten ze daar binnen een paar dagen aan.. dan duurt het weer een hele tijd voor die weer richting 100% gaat.

Heb nu ook een sheep-farm, daar groeit de kudde nu ook redelijk, zou mooi zijn als je met een slager die populatie kan controleren.

Ja verkopen kan ook, maar dan kan je voor 1 schaap hooguit 1 food terughalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettingspanner
Met de inkoopprijs van vlees schiet het inderdaad niet op. Kippenvlees zou ik ook wel logisch vinden trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmk_
Case_C schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 09:15:
[...]
M'n dorpje is wel redelijk qua verdediging onderhand. Al 3 militia's met speren en schilden. Probeer nu nog wat gambesons te gaan maken, maar de flax productie wil niet vlotten... moet ik waarschijnlijk wat vruchtbaarder grond vinden.
Beter verkoop je iets waar je teveel van hebt en importeer je een stuk of 30 linnen.
Linnen gaat namelijk eerst naar de markt om de basis benodigdheden van kleding te voorzien en daarna gaat het pas naar de kleermaker. Oftewel je moet meer linnen importeren dan dat je families hebt en dan komt het goed.
Vergeet niet dat alleen inwoners van een niveau 2 burgage wanbuizen gaan dragen. (En wonen er mensen uit je eerste eenheid nog in een niveau 1 huis zullen ze dat ook nooit gaan dragen tot je hun huis upgrade.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLLRS
SoulsOnFire schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 10:06:
[...]

Je mag natuurlijk niet vergeten dat het EA is. Er zijn veel zaken nog niet op punt. Ik hoop ook dat ze nog veel zaken toevoegen maar dat is nu ook net de opzet van EA... toch?
EA is gewoon een marketing term. Zelfs met het toevoegen van wat meer items in de development tree, extra gebouwen en late game gevechten/diplomacy, zie ik dit als een prima spel, maar niet meer dan dat. Replayability lijkt me beperkt.

Het is gewoon een mix tussen RTS en city builders zoals AoE2, Stronghold, Anno 1800, Surviving Mars e.d.

Opzetten van wat productieketens en een development tree doorlopen. Er komt vast een meta bovendrijven. Het tactisch aspect van het vechten is zeer beperkt.

Echt leuk zou het zijn als het rendabel zou zijn om zelf de raider uit te hangen, maar ik zie dat niet in een paar jaar toegevoegd worden.
De meeste lol aan dit spel is dat het er fantastisch uitziet en je echt mooie dorpjes kan maken.

Landbouw werkt niet... zodra ze oogsten in september zaaien ze direct het volgende gewas. Erg irritant.
Populatiemanagement vind ik zwak. Mijn leger was als goed als dood op een paar man na, met weinig effect op mijn bevolking of productie. Nieuwe families komen zodra je nieuwe huizen bouwt. Geen uitdaging hier.
Diplomatie is er niet.

Ik zou iedereen die geïnteresseerd is gewoon aanraden om een jaar ofzo te wachten.

[ Voor 19% gewijzigd door TLLRS op 30-04-2024 13:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-06 21:28
TLLRS schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 12:59:
[...]

EA is gewoon een marketing term. Zelfs met het toevoegen van wat meer items in de development tree, extra gebouwen en late game gevechten/diplomacy, zie ik dit als een prima spel, maar niet meer dan dat. Replayability lijkt me beperkt.

Het is gewoon een mix tussen RTS en city builders zoals AoE2, Stronghold, Anno 1800, Surviving Mars e.d.

Opzetten van wat productieketens en een development tree doorlopen. Er komt vast een meta bovendrijven. Het tactisch aspect van het vechten is zeer beperkt.

Echt leuk zou het zijn als het rendabel zou zijn om zelf de raider uit te hangen, maar ik zie dat niet in een paar jaar toegevoegd worden.
De meeste lol aan dit spel is dat het er fantastisch uitziet en je echt mooie dorpjes kan maken.

Landbouw werkt niet... zodra ze oogsten in september zaaien ze direct het volgende gewas. Erg irritant.
Populatiemanagement vind ik zwak. Mijn leger was als goed als dood op een paar man na, met weinig effect op mijn bevolking of productie. Nieuwe families komen zodra je nieuwe huizen bouwt. Geen uitdaging hier.
Diplomatie is er niet.

Ik zou iedereen die geïnteresseerd is gewoon aanraden om een jaar ofzo te wachten.
Niet mee eens dat dit een marketing term is, voor AAA games misschien maar hier heeft slechts 1 ontwikkelaar 7 jaar aan gebouwd. En wat er neergezet is kan menig Gamestudio nog een puntje aan zuigen. Dat hij dan released in early access is geen gekke gedachte. De basis staat en nu kun je op basis van input verder ontwikkelen en mogelijk wat extra mankracht inhuren.

Is alles perfect? Zeker niet maar dat is ook niet de insteek van early access, dan kun je de nodige beperkingen en bugs verwachten. Ik heb er al veel uren inzitten maar vermaak mij er echt uitstekend mee. De replayability is in mijn ogen zeker niet minder dan bij een AoE, Settlers, Stronghold of Anno game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Case_C schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 10:36:
[...]

Zou zeggen schrijf 't op, en geef de feedback :P
https://feedback.manorlords.com/

Hij zou eerst een tijd beschouwen wat de vraag precies is, en nu vooral te richten op bug-fixen.

De basis is in ieder geval solide, uitstraling is top, nu nog verder uitbouwen op de basis. Meer gebouwen, grotere gebieden. Betere UI voor het regelen van de economie. etc
Oei als ik daar kijk dan vrees ik dat de game voor mij in de verkeerde richting gaat :X

top rated:
LORD'S MANOR HOUSE #54
Upgrade your individual house to give your town boosts and perks. Show off your wealth and power with grand statues and silks or humbly invite the masses into a great hall to share your exploits!
299
10
CASTLE CONSTRUCTION #70
Castles should be very expensive and require allot of time and money. It should be built either out of wood, stone or both. Also the walls, towers and gates should have possible upgrades: thicker walls (different wall types), walls with hoardings, machicolations, trenches, a moat, etc.
292
15
COOP MODE (2-4 PLAYERS) #1174
Give the players what they want!! Play this amazing game with their buddy. It would be awesome to play with other players and develop trade, diplomacy, alliance or open warfare. It is clear that now all efforts should be focused on working with the singleplayer mode. However, I think many...
243
21
CREATE YOUR OWN CHARACTER #50
for a better immersion, create your own character, edit it your way, and use it to run your city, control it to do different tasks and interact with other npc, just like m kingdom come deliverance and medieval dynasty. ... that would give much more immersion
223
8
WATCH TOWERS #197
If at the edge of our territories there is a fog of war, I suggest having the ability to build watch camps or towers that are manned by a few soldiers, uncovering fog of war in a large area. This would be for advanced warning of any armies marching on your territory.
Ik heb liever fixes in statistieken, productie limieten, trade systeem, logistiek (de handcar brengt zelden 10 bloem, meestal komt iemand lettterlijk 1 bloem brengen terwijl er 300 is) en balans in de opbrengsten van voedsel (vlees, eieren).

edit: https://feedback.manorlords.com/1994

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
OptimusChill schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 10:49:
[...]

Het is al mogelijk om een limiet in te stellen van hoeveel materialen je over wil houden, ipv dat alles op wordt gemaakt. Bijvoorbeeld bij de sawmill kun je instellen hoeveel timber je in stock wil houden, als dat nummer wordt bereikt stopt de planken productie. Niet helemaal wat je wilde, maar helpt wel.
Helaas is dat beperkt tot de sawmill en is die optie er niet bij de artisans. Zo had ik 90 paars schoenen en dus geen leer meer en ook geen hides. Eindstand kun je daar wel omheen werken door de schoenen te verkopen, maar dan moet je oppassen want als je te veel verkoopt zakt de prijs. Ik heb ook 129 bogen doordat ik te laat door had dat de fletcher nog bezig was en ondertussen was de roof tiles trade ingezakt tot 1 per item en maakte ik daar dik verlies op :X .

Eigenlijk is produceer tot x units een redelijk basale feature die imo wel in de game zou moeten zitten. Laten we hopen dat die snel komt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Kettingspanner schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 10:51:
@sdk1985

Iemand tips?
-Deze stad ligt in mijn tweede regio en daar zit een rich wild life desposit van 40 dieren
-Er is een overschot aan vegetables, eieren en berries waardoor de consumptie van vlees met 75% lager ligt dan wanneer je alleen vlees zou gebruiken
-Ik heb gemerkt dat met 2 workers op een spot van 40 dieren de bandbreedte tussen de 34 en 40 dieren ligt en je altijd productie hebt. Met 3 workers zakt de populatie in en wordt het minder omdat je dan je ingestelde limiet raakt.

Waarschijnlijk is het beter is om minimaal 17 van de 20 dieren te laten leven op een normale spot. Let op dat na het herladen van een save alle limieten resetten, 10 in geval van de huntin camp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
[...]

De standaard oogst begint in augustus. In september ploegen ze alleen (mits alles is geharvest) en in oktober gaan ze naast ploegen ook zaaien. Verder kun je maanden eerder oogsten via de knop force early harvest. Als je vroegt zaait, dus voor de winter, dan kun je echt maanden eerder oogsten. Zaai je na de winter dan wordt het krapper.
Mijn leger was als goed als dood op een paar man na, met weinig effect op mijn bevolking of productie.
Mensen in een leger werken niet dus dat heeft zeker invloed. Hun status is dan waiting, er gebeurd dus daadwerkelijk veel minder wanneer je het leger hebt opgeroepen.

Ik heb niet bijgehouden hoe lang het duurt wanneer iemand dood gaat.
[...]

Nieuwe families komen zodra je nieuwe huizen bouwt. Geen uitdaging hier.
Deze komen mits je approval positief is. Hoe moeilijk die approval is hangt af van je difficulty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLLRS
Dutchy88 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 13:53:
[...]

Niet mee eens dat dit een marketing term is, voor AAA games misschien maar hier heeft slechts 1 ontwikkelaar 7 jaar aan gebouwd. En wat er neergezet is kan menig Gamestudio nog een puntje aan zuigen. Dat hij dan released in early access is geen gekke gedachte. De basis staat en nu kun je op basis van input verder ontwikkelen en mogelijk wat extra mankracht inhuren.

Is alles perfect? Zeker niet maar dat is ook niet de insteek van early access, dan kun je de nodige beperkingen en bugs verwachten. Ik heb er al veel uren inzitten maar vermaak mij er echt uitstekend mee. De replayability is in mijn ogen zeker niet minder dan bij een AoE, Settlers, Stronghold of Anno game.
Die ene ontwikkelaar heeft wel veel gebruikt van outsourcing, dus hier heeft zeker niet slechts "1 ontwikkelaar" aan gewerkt. Met Hooded Horse zit er ook een best bekende uitgever achter, dus je mag best iets verwachten.

Realistischer wijs gaat het tempo van patches en verbetering voorlopig omlaag. Die ene dev heeft alles op alles gezet op een goede release en zal nu waarschijnlijk wat rust moeten nemen. De miljoenen zijn al binnen en hij zal nieuwe ontwikkelaars moeten aantrekken die hem kunnen gaan helpen. Voordat die productief zijn, zijn we een jaar verder. Valheim was ook door 5 man gemaakt en sinds release is er te weinig aan gedaan.

[ Voor 16% gewijzigd door TLLRS op 30-04-2024 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmk_
Ik heb een nieuwe regio opgezet met alleen maar appelboomgaarden. Maar het is wel duidelijk dat die momenteel niet werken. Appels belanden niet op de markt of worden überhaupt opgehaald om ze naar de graanschuur te brengen. Alle 120 appels bleven bij de dorpsbewoners thuis, enkel nieuw geïmporteerde appels belandde wél op de markt. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

rmk_ schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 22:37:
Ik heb een nieuwe regio opgezet met alleen maar appelboomgaarden. Maar het is wel duidelijk dat die momenteel niet werken. Appels belanden niet op de markt of worden überhaupt opgehaald om ze naar de graanschuur te brengen. Alle 120 appels bleven bij de dorpsbewoners thuis, enkel nieuw geïmporteerde appels belandde wél op de markt. :'(
Hier werken appels perfect! Eigenlijk wat anderen zien bij de wortels. Wortels blijven hier in de grond zitten.

Ook raar is bij de boomplanterij ik ooit in de eerste game een working range heb ingesteld. Sindsdien moet ik die handmatig aanpassen anders krijg ik enkel nieuwe bomen in de kleine cirkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Pendora schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 09:11:

Dat is nu niet het geval in deze game.Als je op tab drukt zie je een half jaar van te voren al hoeveel je kunt oogsten. Er zijn wel (meerdere) games die wisselende oogsten hebben. Bijvoorbeeld het eerder door mij gelinkte Kingdoms reborn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Phoe vandaag viel me iets op... Als je woodcutters verspreid over de map, laten we zeggen west / oost / noord dan gaat dat erg suboptimaal... Wat er namelijk gebeurd is dat iemand west een boom kapt want lekker dichtbij. Vervolgens denkt iemand in oost 'heej laten we dat hout gaan ophalen'. Eindstand loopt deze persoon minuten lang naar de andere kant van de map, terwijl er een boom naast de woodcutter staat.

Logging heeft een vergelijkbaar probleem; de game slaat ruwe logs alleen bij de logging camps op en probeert de stock overal te verdelen en gaat dus onnodig slepen met boomstammen. De enige oplossing is wat mij betreft dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oSPGZ-SVKgDSG3MkpuRxXfoI4zI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PYufOQ6QugmwOOE2W5B0tg8r.png?f=fotoalbum_large
De extra 2 campen zorgen ervoor dat ik 84 timber paraat heb en dus wat grotere stukken tegelijk in het dorp kan bouwen/plannen.

Tweede dorpje is nu een medium town

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/opFGUf-dilT-kZmGYHsW7i5G2ZE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cIVjdxAhVFErKoEb0zjA6ngY.png?f=fotoalbum_large
Voedsel loopt nog steeds als een trein. Aantal inwoners opgehoogd naar 57 huizen / 158 inwoners. Geld is wel gehalveerd omdat ik probeerde barley en malt te importeren om zo aan Ale te komen. Eindstand heb ik een packing station gebouwd en ruil ik nu barley met meat.

Verder heb ik ondekt dat je bessen al kunt plukken tijdens growing, dus ik heb nu veel eerder 4 man op bessen gezet. In de tweede stad heb ik een talent point uitgegeven om de bessen te verdubbelen en staan daar nu 8 man op bessen vanaf maart.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_OdyLHvFl43VRWJ1mnFTP-PboVM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sH7QKfK49uAX6llTo6poLAFi.png?f=fotoalbum_large
De vijf wortel farms hebben ondertussen 500 wortelen opgeleverd (!), blijkbaar is dit een goed formaat. Even gekeken met de field tool en ze zijn 0.4 morgen. Lastig de lengte vast te stellen maar met de huizen tool passen er 7 mini huizen in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3EQ8N3pvLvV2Mo-K3UxXPZQiIU0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VdZqtva60rxo8GedLcLkBOxI.png?f=fotoalbum_large
Deze zijn iets te lang (hoofdstad), een deel wordt nooit geploegd. Deze zijn 0.5 morgen, en met de huizen tool passen er 10 mini huizen in.

[ Voor 96% gewijzigd door sdk1985 op 01-05-2024 03:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sdk1985

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

-wrong

[ Voor 88% gewijzigd door Coldcat op 01-05-2024 05:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

@sdk1985 Zouden de wortelfarms ook beïnvloed worden door vruchtbaarheid van de grond?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Justinn1988
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 08:37
Serieuze vraag, maar wat zou dan echt innoverend zijn voor een rts als dit?

Ik ben persoonlijk wel te spreken over het realisme, en met name de manier waarop je plots bouwt vind ik erg gaaf en inventief. Idem voor de seizoenen i.c.m. landbouw (w.o. de cycles). Het vechten heb je snel gezien, maar de manier waarop de soldaten worden onttrokken van het volk vind ik echt heel tof. Volledig gridloos is niet persé innovatief tegenwoordig, maar daar kunnen andere moderne games als anno nog wat van leren, en dat zeg ik als groot Anno fan.

Dit is zoals ik het zie gewoon settlers 2.0; maar dan realistischer en met voldoende potentie. Al zie ik ook voldoende valkuilen, zoals hoe de AI-citybuilding straks uit de verf komt.

edit: wat ik overigens wel vind, is dat wanneer je alles hebt gebouwd en de meeste functies wel snapt, je wel al wat raakt uitgekeken op het spel. Dat had ik bij Banished ook.

[ Voor 8% gewijzigd door Justinn1988 op 01-05-2024 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

Case_C schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 07:58:
@sdk1985 Zouden de wortelfarms ook beïnvloed worden door vruchtbaarheid van de grond?
Vruchtbaarheid bestaat uit verschillende categorieën, het lijkt me vreemd als 1 daarvan stiekem ook voor wortelen geldt.

Daarnaast groeien de wortelen in mijn primaire regio als kool, terwijl op die plek vruchtbaarheid voor alle gewassen in het rood staat. Dus mijn conclusie is vooralsnog 'nee'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
SoulsOnFire schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 10:06:
[...]

EA is een mooie term, maar wat biedt het spel nu echt wat Ostriv, banished, farthest frontier, etc al niet biedt?

Tuurlijk, het spel ziet er beter uit, en zal dingen net iets anders doen dan de rest of dingen combineren en het spel is ook zeker niet slecht (integendeel), al helemaal niet als je realiseert dat het grotendeels het werk is van 1 persoon, maar wederom vind ik de hype te veel geweest.

Tenzij er dingen aan toegevoegd gaan worden die, qua gameplay, nu nog helemaal niet aanwezig zijn, is het "gewoon" een goed uitgevoerde "middeleeuwse" citybuilder, waar ik er inmiddels al 5 in mijn steam bibliotheek heb staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sj0nsj44k
Fly-guy schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 10:13:
[...]

EA is een mooie term, maar wat biedt het spel nu echt wat Ostriv, banished, farthest frontier, etc al niet biedt?

Tuurlijk, het spel ziet er beter uit, en zal dingen net iets anders doen dan de rest of dingen combineren en het spel is ook zeker niet slecht (integendeel), al helemaal niet als je realiseert dat het grotendeels het werk is van 1 persoon, maar wederom vind ik de hype te veel geweest.

Tenzij er dingen aan toegevoegd gaan worden die, qua gameplay, nu nog helemaal niet aanwezig zijn, is het "gewoon" een goed uitgevoerde "middeleeuwse" citybuilder, waar ik er inmiddels al 5 in mijn steam bibliotheek heb staan.
Ik heb veel plezier aan dit spel en het lijkt een goed fundament te hebben om op door te bouwen. Het klopt dat er op dit moment qua gameplay nog een hoop mist maar ik ben allang blij eindelijk weer een spel te spelen dat bij release niet vol zit met bugs waarbij het enige gepolijste element de ingame store is die vanaf ieder ingame menu bereikbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
sj0nsj44k schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 10:39:
[...]

Ik heb veel plezier aan dit spel en het lijkt een goed fundament te hebben om op door te bouwen. Het klopt dat er op dit moment qua gameplay nog een hoop mist maar ik ben allang blij eindelijk weer een spel te spelen dat bij release niet vol zit met bugs waarbij het enige gepolijste element de ingame store is die vanaf ieder ingame menu bereikbaar is.
Begrijp me niet verkeerd, het is een prima, leuk spel. En ook ik speel het met plezier.

Maar... ik had toch iets meer verwacht na al de hype. Het is niet een spel wat me uren aan de praat houdt, iets wat bv Ostriv wel deed (in het begin, ook daar is het na een tijdje klaar). Gewoon teveel hetzelfde, maar in een mooier jasje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
sdk1985 schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 02:04:
De vijf wortel farms hebben ondertussen 500 wortelen opgeleverd (!)
Rookie numbers. Mijn dorpen hebben 7,7k, 4,5k, 2,7k en 1,9k wortels.
De overige regio's heb ik veroverd, maar daar heb ik nog geen dorp gezet.

Appels zitten op 2,6k, 1,5k en 850.

Nadeel... Graanschuren zitten vol met wortels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmk_
Justinn1988 schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 08:00:
[...]

edit: wat ik overigens wel vind, is dat wanneer je alles hebt gebouwd en de meeste functies wel snapt, je wel al wat raakt uitgekeken op het spel. Dat had ik bij Banished ook.
Als het spel straks wat verder doorontwikkeld is wordt het wel interessant om een nieuw spel te beginnen met een andere keuze van ontwikkelingspunten.
En als er ook nog eens meer variatie komt in speelkaarten met andere natuurlijke grondstoffen zie ik genoeg herspeelbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLLRS
sj0nsj44k schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 10:39:
[...]

Valheim was qua EA kwaliteit een stuk hoger. Werkelijk een stuk meer content. Ik heb Manor Lords twee dagen gespeeld en nu ben ik er wel voorlopig klaar mee. Als na 7 jaar ontwikkeling niet eens een volledige development tree kan toevoegen, heb ik er een hard hoofd in dat Manor Lords ooit gaat leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Case_C schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 07:58:
Lijkt er niet op, technisch zijn het overigens ook vegetable farms. Ik zie naast wortelen ook iets dat op bloemkool lijkt :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Justinn1988 schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 08:00:
Eigenlijk is dat de kern van het genre van dit genre. Het leren is leuk en de replayability daarna is dan matig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
TheBrut3 schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 12:02:
[...]

Rookie numbers. Mijn dorpen hebben 7,7k, 4,5k, 2,7k en 1,9k wortels.
De overige regio's heb ik veroverd, maar daar heb ik nog geen dorp gezet.

Appels zitten op 2,6k, 1,5k en 850.

Nadeel... Graanschuren zitten vol met wortels.
Jeetje dat moeten of grote dorpen zijn of heel veel jaren verder :X . Mijn 521 vegetables is het resultaat van 3 jaar met 5 huizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Fly-guy schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 11:08:
[...]

Begrijp me niet verkeerd, het is een prima, leuk spel. En ook ik speel het met plezier.

Maar... ik had toch iets meer verwacht na al de hype. Het is niet een spel wat me uren aan de praat houdt, iets wat bv Ostriv wel deed (in het begin, ook daar is het na een tijdje klaar). Gewoon teveel hetzelfde, maar in een mooier jasje.
Ik weet niet waar de hype op is gebaseerd maar de game art spreekt natuurlijk wel enorm tot de verbeelding.

Afbeeldingslocatie: https://images.squarespace-cdn.com/content/v1/5eb98d54a2c9a8275e6de2ab/7de28bee-8b91-4a2f-8399-aee2367b2435/ML_Keyart_Final_8K.jpg?format=1500w

Maar dit zou je het beste kunnen vragen aan de mensen die normaal gesproken dit soort games niet spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

sdk1985 schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 13:42:
[...]

Lijkt er niet op, technisch zijn het overigens ook vegetable farms. Ik zie naast wortelen ook iets dat op bloemkool lijkt :+ .
Zijn het geen kroppen sla? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
sdk1985 schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 15:01:
[...]

Ik weet niet waar de hype op is gebaseerd maar de game art spreekt natuurlijk wel enorm tot de verbeelding.

[Afbeelding]

Maar dit zou je het beste kunnen vragen aan de mensen die normaal gesproken dit soort games niet spelen.
Ik kijk de nodige YouTubers die soortgelijke interesse hebben in spellen die ik leuk vind en bijna allemaal hadden ze het alleen maar over Manor Lords, werken voor de EA release. En bijna allemaal zijn ze of gestopt met spelen of een stuk minder, grotendeels onder het spel echt te weinig (nieuws) biedt.

Nogmaals, leuk spelletje, maar weinig nieuws onder de zon als je soort gelijke spellen al kent.
En voorspelling mijner zijds, de 1.0 versie gaat de verwachtingen niet waarmaken (al hoop ik dat ik fout zit).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDIT
De focus zou wat mij betreft vanaf dit moment moeten liggen op simpelweg meer content. Daarnaast zou er één ding moeten zijn wat volgens mij echt aangepast moeten worden: dat je in elke regio helemaal opnieuw moet beginnen.
Ik weet dat het vloeken in de kerk is (de meeste city builders doen het op deze manier), maar ik heb bijvoorbeeld bij mijn laatste spel twee dorpen echt vlak naast elkaar langs de grens gebouwd, maar voor het tweede dorp moet je echt álles weer opnieuw aanleggen. Ja, je kan een beetje met dat pack station spelen, maar het is volstrekte flauwekul dat resources en geld niet gedeeld zouden worden in iets dat eigenlijk gewoon één groot dorp is.
Maar goed, dat is uiteraard mijn mening, en anderen zullen ongetwijfeld vinden dat het daardoor te eenvoudig wordt. Mij lijkt het echter niet meer dan logisch dat als je een gebied verovert dat direct naast jouw bestaande gebied ligt, dat je effectief je gebied dus uitbreidt, niet dat je twee losse gebieden krijgt die toevallig naast elkaar liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sj0nsj44k
EDIT schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 15:44:
De focus zou wat mij betreft vanaf dit moment moeten liggen op simpelweg meer content. Daarnaast zou er één ding moeten zijn wat volgens mij echt aangepast moeten worden: dat je in elke regio helemaal opnieuw moet beginnen.
Ik weet dat het vloeken in de kerk is (de meeste city builders doen het op deze manier), maar ik heb bijvoorbeeld bij mijn laatste spel twee dorpen echt vlak naast elkaar langs de grens gebouwd, maar voor het tweede dorp moet je echt álles weer opnieuw aanleggen. Ja, je kan een beetje met dat pack station spelen, maar het is volstrekte flauwekul dat resources en geld niet gedeeld zouden worden in iets dat eigenlijk gewoon één groot dorp is.
Maar goed, dat is uiteraard mijn mening, en anderen zullen ongetwijfeld vinden dat het daardoor te eenvoudig wordt. Mij lijkt het echter niet meer dan logisch dat als je een gebied verovert dat direct naast jouw bestaande gebied ligt, dat je effectief je gebied dus uitbreidt, niet dat je twee losse gebieden krijgt die toevallig naast elkaar liggen.
Ik zit toevallig net in baarle-hertog :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
EDIT schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 15:44:
Ik zie dit niet zo snel gebeuren. Ik denk dat het idee is dat elke regio, net als vroeger, een eigen kasteel heeft en dat deze een groot gebied controleert. De regio's zijn daarvoor momenteel te klein om realistisch te zijn. Vroeger was het absoluut ondenkbaar dat steden zo groot zijn dat ze hele provincies vullen en dan tegen elkaar aan groeien. Aangezien realisme de insteek is samen met het idee dat elke regio kan specialiseren vind ik dorpen die aan de grens met elkaar samenwerken hier niet zo passend.

Wel ben ik het er mee eens dat er een kunstmatige scheiding is. Waarom zou je niet planken en geld kunnen sturen naar een gebied dat ook onder jouw controle valt? Dat is nergens voor nodig en is puur een gameplay beperking die niks met realisme te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
sdk1985 schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 13:47:
Jeetje dat moeten of grote dorpen zijn of heel veel jaren verder :X . Mijn 521 vegetables is het resultaat van 3 jaar met 5 huizen.
17 wortelhuizen met lange tuinen. Hoeveel jaar weet ik niet, het is het 3e dorp wat ik heb gemaakt. Volgens mij kan je niet zien in welk jaar je in die regio bent begonnen, toch?
Fly-guy schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 15:34:
Ik kijk de nodige YouTubers die soortgelijke interesse hebben in spellen die ik leuk vind en bijna allemaal hadden ze het alleen maar over Manor Lords, werken voor de EA release. En bijna allemaal zijn ze of gestopt met spelen of een stuk minder, grotendeels onder het spel echt te weinig (nieuws) biedt.
Grotendeels omdat ze hebben gecashed. Op naar the next big thing, zo werkt het streamen nou eenmaal. Tenzij je een highroller bent zoals Asmongold, dan kan je een beetje doen waar je zin in hebt en het geld rolt toch wel binnen. Maar de hype streamens moeten het echt hebben van de nieuwe games en krijgen meer dan eens ook extra geld voor het streamen of video's maken voor die game.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rmk_
Kleine mod die het aantal boomstammen in voorraad in de zagerij verhoogt naar 5 zodat werkers wat langer door kunnen zagen en er niet constant een productie stop is omdat ze al weer klaar zijn met één stam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:26
Het valt mij op dat de workers niet altijd een gebouw met volle aandacht bouwen. Ik ben nu een granary aan het bouwen en deze mist nu nog 2/10 stenen maar die worden maar niet gebracht. Terwijl deze toch ruim beschikbaar zijn en ik ook minimaal 5 families heb die niets aan het doen zijn.

Best lastig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Hopelijk komt er ook snel een fix dat paarden met tradekarren niet steeds vast komen te staan als ze met meerdere tegelijk aankomen. Of dat ze worden verdeeld over de diverse locaties, in plaats van alle 20 naar dezelfde locatie willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmk_
TheBrut3 schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 21:44:
Hopelijk komt er ook snel een fix dat paarden met tradekarren niet steeds vast komen te staan als ze met meerdere tegelijk aankomen. Of dat ze worden verdeeld over de diverse locaties, in plaats van alle 20 naar dezelfde locatie willen.
Dat gebeurd alleen met (teveel) aangekochte handelsroutes. Ik vond die eigenlijk niet echt een meerwaarde hebben en kreeg er zonder genoeg en redelijk snel producten geïmporteerd. Dus totdat dat met een update gemaakt wordt zou ik ze niet ontgrendelen tenzij het niet anders kan voor een hoogwaardig product.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sdk1985
Hmm blijkbaar is het aantal gelijktijdige legers erg beperkt. Ik zit ondertussen met weet ik hoeveel zwaarden, speren, schilden, enz :X . Ondertussen ook ontdekt hoe je meer mensen in je retinue krijgt (elite soldaten). Kost je 50 per extra persoon en voor 24 kun je ze een uitrusting geven.

Verder nog een beetje aan het rommelen met farming nu. Had 11 velden tegelijk aangezet want merkte dat ze in maart ook gewoon gaan planten. Echter de boel raakte achterop en eindstand kreeg ik hierdoor 200 barley uberhaupt niet geharvest voor december, ook al heb ik 32 families op farming gezet. Ben benieuwd of het barley na de winter weer als 200 terug komt.

Overigens irritant dat crop rotation niet goed werkt. Vaak gaan dan eerst weer ploegen voor hij door schiet.

Zit nu in jaar 8 en de tweede stad is nu een large town (max level). Nog even kijken hoe het farmen zit en daarna heb ik denk ik onderhand wel alles uitgevonden wat er uit te vinden valt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H57EiSYUmpR8-wstOzpbkMNQAEQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KFfV33qCAn8R4DX5S03AjXUW.png?f=fotoalbum_large
Na het vechten verder met de orde van de dag :o .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HFb5dtOP9M6RIlPN_kmpeLjE2kI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rYf7VH8CcqZduHSlMFpXrfYp.png?f=fotoalbum_large
Markt werk lekker tegenwoordig.

[ Voor 29% gewijzigd door sdk1985 op 02-05-2024 03:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:32

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Wil vanavond ook de game opnieuw proberen. Vond het heel moeilijk bij de eerste keer opstarten om uberhaupt door te hebben wat ik moest doen. Miste een duidelijke tutorial ofzo.

Maar nu toch benieuwd het opnieuw te proberen nu ik meer rust en focus heb in mijn hoofd :P.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16:08
ik heb nu een 2e gebied geclaimd.
Hierin word je gedwongen een 2e dorp te bouwen die weer van begin af aan moet ontwikkelen.

Het gebied ligt tegen mijn startgebied aan waar ik nu op ruim 150 personen zit.
Echter is landbouw hier moeilijk omdat zowat alles rood is.
Waardoor ik nu ook een beetje tegen de grenzen van mijn voedselvoorziening begin aan te lopen.

Het geclaimde gebied heeft veel groen (dus vruchtbaar) maar even een grote boerderij neer kwakken is er helaas niet bij.

Ik zag ook dat ik met een pack-station goederen van het ene naar het andere dorp moet krijgen.
Maar dat kan niet een richting verkeer zijn, ik moet ook wat terugleveren.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste