Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:03

Dido

heforshe

Zota schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 15:28:
Na paar keer proberen wel gelukt via PayPal bij mij.
Ja, leuk, en ik kan het via een CC waarschijnlijk ook wlel voor elkaar krijgen. Om vervolgens via mijn bank app meteen weer dat geld naar de CC over te maken.

Of inderdaad mijn weggeroeste PayPal afstoffen, de CC-koppeling daar updaten en bovenstaande doen.

Nee, als Steam mij iets wil verkopen zorgen ze maar dat hun iDeal werkt. In een winkel ga ik ook niet eerst door hoepels springen voor de gunst om via hun pin-terminal mijn gel dt emogen overhandigen.

Ik wordt daarnaast simpelweg zenuwachtig van dit soort falende on-line betalingen. Elke andere webshop krijgt dit prima voor elkaa, maar Steam niet. Dat wekt mijn wantrouwen. Laatste "geslaagde" aankoop zat er 24 uur tussen de afschrijving van mijn rekening en het vallende kwartje bij Steam. Ik vertrouw ze gewoon niet meer, en dan ga ik er niet nog een extra betaalkanaal tussen proppen in de vorm van PayPal.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinn1988
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 09:33
Dido schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 15:35:
[...]

Nee, als Steam mij iets wil verkopen zorgen ze maar dat hun iDeal werkt. In een winkel ga ik ook niet eerst door hoepels springen voor de gunst om via hun pin-terminal mijn gel dt emogen overhandigen.

Ik wordt daarnaast simpelweg zenuwachtig van dit soort falende on-line betalingen.
Geduld is een schone zaak. Hier is het in 1 keer gelukt met Steam, spel is nu aan het downloaden (vereist maar 12 GB opslagruimte en de download is maar 5,42 GB). Downloaden gaat ook gewoon met full speed (25 MB/s).

[ Voor 4% gewijzigd door Justinn1988 op 26-04-2024 15:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:04
Geen problemen hier. Ik ben aan het werk maar even remote ingelogd, gekocht en gestart. Lijkt via remote desktop ook aardig te draaien. Gevaarlijk >:)

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eehbiertje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-05 03:27
Inmiddels de game aan het spelen via xbox gamepass (op de pc)

weet iemand hoe je gebouwen draait?
snap to roads is er wel. en via de controls zie ik niet echt een mogelijkheid om gebouw te draaien tijdens het plaatsen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Justinn1988
eehbiertje schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 16:02:
Inmiddels de game aan het spelen via xbox gamepass (op de pc)

weet iemand hoe je gebouwen draait?
snap to roads is er wel. en via de controls zie ik niet echt een mogelijkheid om gebouw te draaien tijdens het plaatsen
Linkermuisknop ingedrukt houden.

Maar holy shit wat een mooie graphics. _/-\o_ :9~

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:40
jeroenkb schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 15:34:
[...]

Heb hem net bij Xbox met 120MB per seconde binnengehaald. Nu aan het spelen
Ondertussen zit ik op 1.26 GB / 11.69 GB. Helaas heeft de store geen wisselbare mirror (zo ver ik weet).

edit: Zie dat de Xbox app nu de progressie tracked, eerst niet. Dus heb de gok genomen en de huidige 11% geannuleerd en hem opnieuw aangezet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gT3UpQRAjCPhmXs4namp6kM3His=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IMnxk5lOHXGh3512B4sR7N5Q.png?f=fotoalbum_large
Dat heeft geholpen!

[ Voor 45% gewijzigd door sdk1985 op 26-04-2024 16:10 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eehbiertje
Justinn1988 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 16:05:
[...]

Linkermuisknop ingedrukt houden.
Had het door zie net de tekst eronder staan 8)7 |:(
Heb Vsync aan staan maar als ik wegen plaats blijft dat ding tearen hopelijk doen ze daar wel wat aan nog.
maar verder ziet het er goed uit.. (demo was eerder ook al goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Dido schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 15:35:
[...]

Ja, leuk, en ik kan het via een CC waarschijnlijk ook wlel voor elkaar krijgen. Om vervolgens via mijn bank app meteen weer dat geld naar de CC over te maken.

Of inderdaad mijn weggeroeste PayPal afstoffen, de CC-koppeling daar updaten en bovenstaande doen.

Ik wordt daarnaast simpelweg zenuwachtig van dit soort falende on-line betalingen. Elke andere webshop krijgt dit prima voor elkaa, maar Steam niet. Dat wekt mijn wantrouwen. Laatste "geslaagde" aankoop zat er 24 uur tussen de afschrijving van mijn rekening en het vallende kwartje bij Steam. Ik vertrouw ze gewoon niet meer, en dan ga ik er niet nog een extra betaalkanaal tussen proppen in de vorm van PayPal.
Als je dit soort zorgen maakt dan is Payal met daarachter een credit card met daarachter een betaalrekening de ideale oplossing. Je geld is terug te halen via paypal. Lukt het daar niet dan is het terug te halen via de credit card. Vervolgens wordt ergens de 25e van je bankrekening afgeschreven. Rente niet van toepassing. Ondertussen wordt je aankoop wel direct geregistreerd.

Ideal is daar niet geschikt voor omdat je daarbij geen mogelijkheid hebt tot het terughalen van je geld. Niet als er niet geleverd wordt, niet als je wordt opgelicht en niet als het bedrag onterecht niet klopt en ook niet als het bedrijf failliet gaat.

Ik gebruik Paypal zelf al jaren omdat ik in de begin dagen van het online winkelen ook zo mijn twijfels had of het allemaal wel betrouwbaar was. Eindstand zijn we 20 jaar verder maar dat is een ander verhaal :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Tijdje nu gespeeld. Begin de mechanics te snappen en nu opnieuw beginnen, want er klopt niet van de opbouw van het dorpje.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Weet iemand of het zin heeft om de besjes verzamelaar vlak bij de bessen te bouwen? Of kan dat net zo goed in je hoofd dorp? Heb zo 1,2,3 nog niet door hoe de logistiek werkt en ik heb nog maar voor 1 maand voedsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eehbiertje
FRANQ schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 15:07:
Steam heeft niet veel zin om af te rekenen.
Foutmelding na foutmelding
Store is gebroken
door de grote hoeveelheid mensen die de game wil spelen.
Overal ter wereld hebben/hadden ze er last van 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey1908
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 19-06 23:47
eehbiertje schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 16:56:
[...]

Store is gebroken
door de grote hoeveelheid mensen die de game wil spelen.
Overal ter wereld hebben/hadden ze er last van 7(8)7
Net stipt om 5 uur gekocht via iDeal en de download gaat als een speer, dus bij mij geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09:21
Twijfel zelf of ik deze game niet liever wil spelen als hij gewoon af is. Lees in EA Reviews dat er toch nog wel een hele hoop mist en de term early access eer aan doet.

C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Frez schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 17:30:
Twijfel zelf of ik deze game niet liever wil spelen als hij gewoon af is. Lees in EA Reviews dat er toch nog wel een hele hoop mist en de term early access eer aan doet.
Dit klopt wel inderdaad. Daarom heb ik hem nu via Game Pass om te kijken hoe het bevalt. Zodra we richting 1.0 gaan kan ik hem altijd nog op Steam kopen :*)

Maar van wat ik nu zie is het alsnog smullen geblazen hoor :9

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Ik ben nu een beetje aan het bouwen, doe waarschijnlijk alles fout maar gewoon een beetje aftasten.
Ik sta er echt van te kijken dat een enkele developer dit gemaakt heeft :X, heel knap.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekse
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-05 17:43
Ook een beetje aan het prutsen nu, maar ziet er schitterend uit en lijkt een ontzettend toffe game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:16
Hier ook bijna een uurtje aan het “prutsen” inmiddels maar het ziet er echt enorm goed uit voor een early access. Prachtige graphics, muziek, sfeer en gameplay. Complex en uitgebreid genoeg voor nu. Ik ben bang dat hier de nodige uurtjes in gaan zitten.

[ Voor 4% gewijzigd door Dutchy88 op 26-04-2024 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benmen
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:06
Ik ben het nergens tegen gekomen maar wat zijn de minimum specs?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
Benmen schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 17:57:
Ik ben het nergens tegen gekomen maar wat zijn de minimum specs?
Staat bij de winkel (steam, xbox):
SYSTEM REQUIREMENTS
MINIMUM:
Requires a 64-bit processor and operating system
Processor: Intel® Core™ i5-4670 (quad-core) / AMD® FX-Series™ FX-4350 (quad-core)
Memory: 8 GB RAM
Graphics: NVIDIA® GeForce® GTX 1050 (2 GB) / AMD® Radeon™ RX-460 (4 GB) / Intel® Arc™ A380 (6 GB)
DirectX: Version 12
Storage: 15 GB available space
RECOMMENDED:
Requires a 64-bit processor and operating system
Processor: Intel® Core™ i5-7600 (quad-core) / AMD® Ryzen™ 3 2200G (quad-core)
Memory: 12 GB RAM
Graphics: NVIDIA® GeForce® GTX 1060 (6 GB) / AMD® Radeon™ RX 580 (8 GB) / Intel® Arc™ A580 (8 GB)
DirectX: Version 12
Storage: 15 GB available space
toon volledige bericht
Met 2 GB VRAM en een FX-4350 hadden ze net zo goed een computer die aan gaat kunnen vermelden :+ . Lijkt mij wat optimistisch.

Wellicht nuttiger: 3440x1440 ultra

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8jO-LejFemRJ0kuLOqO0HiaTfek=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/49P8qBO075SIhpYDwoqUovNN.png?f=user_large
Circa 21% van een 8700K en 70% van een RTX 4070 op 60 fps max.

[ Voor 11% gewijzigd door sdk1985 op 26-04-2024 18:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20-06 20:26

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Iedereen veel speel plezier die hem spelen, hou het verder netjes, heb verschillende berichten over resellers en grijze verkopers er tussenuit gehaald, hoort hier niet thuis.

[ Voor 138% gewijzigd door Linksquest op 26-04-2024 18:24 ]

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Iemand al door hoe farming werkt? Flax zit tussen de 9% en 11%. Dat klinkt niet best... Wheat is wel 42% in het groen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey1908
sdk1985 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 18:31:
Iemand al door hoe farming werkt? Flax zit tussen de 9% en 11%. Dat klinkt niet best... Wheat is wel 42% in het groen.
Volgensmij heb je een overlay van wat waar het beste groeit, maar is het ook verstandig om te rouleren. Maar hoe dat werkt kan ik je helaas ook niet vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benmen
sdk1985 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 18:07:
[...]

Staat bij de winkel (steam, xbox):

[...]
Ai ai ai, zou ik dan toch een keer die pc van een nieuwe cpu en kaart moeten voorzien?
Ryzen 5 3600 en een 1060 3gb....

Verder ziet het er waanzinnig uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
Phoe het is wel even zoeken in deze game. Het is voor mij niet allemaal erg voor de hand liggend.

Zo ver ik het nu begrijp:
Je start met 5 families
Je start met een logging camp zodat je timber kunt produceren
Je kunt maximaal 4 families laten werken op dit camp
Je kunt in het begin voordelig een storage en granary bouwen, echter er moet een familie werken voordat ze daadwerkelijk gebruikt worden (dus dat is -2)
Je kunt huizen dynamisch bouwen op basis van velden die je trekt, deze zijn relatief voordelig
Er komen pas mensen bij je wonen wanneer je een positieve rating hebt
De rating krijg je o.a. door de mensen blij te maken. Ik heb dit gedaan door bouwen van een well en een kerk. Daarnaast helpt food variety (brood van de start, vlees van de hunter en berries van de forrester)
Dieren zijn er maximaal 20 en ze vullen langzaam weer aan.
Besjes groeien in een bepaald seizoen

Vervolgens wordt het lastig.
Regional wealth lijkt niet toe te nemen gedurende het jaar.
Extra ossen of wortels bij huizen is een lastig verhaal immers geen geld.
Taxation verplaatst regional weath naar je eigen geld dus daar schiet je niets mee op, de upgrades worden vanuit de regio betaald.
Je kunt een field maken voor wheat, flax of barley. Flax is voor linnen, barley voor Ale.
Maar wat moet je met Wheat? Een windmolen gaat van Grain naar Flour. Dus er mist een stap.

Openstaande problemen
-Hoe kom ik aan meer voedsel
-Hoe kan ik handelen (geen barter partner momenteel)
-Hoe groeit regional wealth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Speelt iemand met een controller op de pc? Support daarvoor lijkt te ontbreken. Wat ik vreemd vind omdat het ook een xbox game is. Ik dacht lekker voor de tv te gaan hangen via steam remote vanavond..

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:02
sdk1985 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 19:05:

Openstaande problemen
-Hoe kom ik aan meer voedsel
Wat ik heb begrepen wlvan wat early access streamers kijken:
- Voedsel kan je door jagen en bessen plukken in het begin, maar ook de huisjes genoeg ruimte geven en dan uitbreiden met bijvoorbeeld wortels.

- Handelen kan nadt je die upgrade hebt gepakt na een level up. Dan kan je volgens mij een trading post bouwen.

- regional wealth kan je onder andere laten groeien door trade, maar ook door een bandit camp aan te vallen (en te winnen).

WoT stats

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-05 23:04
sdk1985 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 19:05:
Phoe het is wel even zoeken in deze game. Het is voor mij niet allemaal erg voor de hand liggend.

Vervolgens wordt het lastig.
Regional wealth lijkt niet toe te nemen gedurende het jaar.
Je kan een tradepost maken en via daar trade routes opzetten (ik verkoop nu planken, renewable, eerste keer merchant langs +180 regional wealth), maar je kan alle producten in de game kopen en verkopen.

Als je een banditcamp cleared met je army krijg je o.a. geld, als je in de pop-up op sent to villege stuurt gaat je regional wealth omhoog. Als je op keep for myself klikt gaat je personal wealth omhoog.
Extra ossen of wortels bij huizen is een lastig verhaal immers geen geld.
Zie boven.
Je kunt een field maken voor wheat, flax of barley. Flax is voor linnen, barley voor Ale.
Maar wat moet je met Wheat? Een windmolen gaat van Grain naar Flour. Dus er mist een stap.
Is niet helemaal duidelijk, maar wheat is Grain en kan inderdaad de molen in, dan van de molen naar de communal oven en dan heb je brood.
Bouw een tradepost en klik op trade tab. Je moet een route eerst kopen (helemaal rechts knop buy trade route), dan helemaal links in de drop down kan je kiezen import, export of balance. In het midden stel je in wat je min of max reserves moeten zijn voordat je verkoopt of koopt. Alles dat je verkoopt gaat naar regional wealth. :)

Aan het begin zit er een tax van 10 op het importeren van goederen, de kosten staan aangegeven als export/import. In de trade kant van de development tree zitten twee unlocks, eerste maakt het goedkoper om traderoutes te kopen, de tweede haalt die import tax weg waardoor er geen verschil meer zit in kosten tussen importeren en exporteren.

Verder voor extra eten kan je nog berry harvesters en hunters lodge maken.

[ Voor 11% gewijzigd door !GN!T!ON op 26-04-2024 19:25 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sdk1985
@ElPaco @!GN!T!ON
Aha, in dat geval zal het dan een restart worden vermoed ik. Want ik heb mijn upgrade punt gebruikt om de bessen te verdubbelen. Ik zat immers zonder voedsel :X .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/67IHGUDKGtWJkpS8GzU45Jf1Noc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kAzaaW6b8LwTPt5mIqy5JIzA.png?f=fotoalbum_large
Tevens heb ik nog maar 5 regional wealth.

De bandit camps zitten buiten mijn gebied en ik mag om wat voor reden dan ook mijn rally point daar niet zetten. Claimen van de regio kost iets van 1000 punten waar ik er 250 van heb.

Is er een manier om aan een 2e punt te komen? Of wordt het herstarten?

edit:
Opgelost: Via de tooltip bij de standsnaam kun je zien wat er nodig is voor een upgrade:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-UXNHf77QZ1dDjY7RvdXsj-Db24=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/uZZoMNveJKD5i397WgVSchjR.png?f=user_large
Tevens blijkt dat level 2 huizen geld opleveren. Dit vereist leer of linnen op de markt. Ik heb een tannery gebouwd en deze zet hides om in leather. Vervolgens werd twee voedsel types lastig omdat wildlife 2/5 stond. Ik heb even gewacht tot 7 en toen er 4 geslacht. Hierna kon ik pauzeren en direct 5 huizen upgraden.

Conclusie:
Bouw in het begin niet meer dan 7 huizen en zorg vervolgens dat je alles hebt voor level 2:
-Kerk
-Markt
-Jager
-Bessen
-Tannery

Ondertussen gelukt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EO9fO1HL7erJfRVs8_-yRuYOYRo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/QBbrvGTuy4G2NjHUWAJf6qBx.png?f=user_large

Elk huisje geeft +1 per maand. Dus nu is mijn inkomen +5. Ik mis 25 voor een trade route. Gaat even duren maar een restart is dus niet nodig.

[ Voor 77% gewijzigd door sdk1985 op 26-04-2024 20:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tmaster
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 08:49
Ik loop toch al snel tegen de beperking van maximaal 5 families aan. Hoe ik meer krijg is mij nog niet duidelijk.
Maar goed iedereen is inmiddels al weer dood door gebrek aan voedsel lol
eerst 5 builds zullen toch trial & error zijn.
Verder alles ziet er erg gelikt uit en spel speelt smooth op een RTX4080 met alles op ultra.
UnrealEngine5 gaat ons nog mooie games geven de komende tijd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
Tmaster schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 20:19:
Ik loop toch al snel tegen de beperking van maximaal 5 families aan. Hoe ik meer krijg is mij nog niet duidelijk.
Maar goed iedereen is inmiddels al weer dood door gebrek aan voedsel lol
eerst 5 builds zullen toch trial & error zijn.
Verder alles ziet er erg gelikt uit en spel speelt smooth op een RTX4080 met alles op ultra.
UnrealEngine5 gaat ons nog mooie games geven de komende tijd!
Meer dan 50% approval hebben + beschikbare woningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Ik ben even opnieuw gestart (zal nog wel vaker gebeuren), en nu ben ik op een plek gedropt zonder water. Of de overlay is stuk, want de hele map heeft geen water lijkt het?

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
sig69 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 20:44:
Ik ben even opnieuw gestart (zal nog wel vaker gebeuren), en nu ben ik op een plek gedropt zonder water. Of de overlay is stuk, want de hele map heeft geen water lijkt het?
Dat had ik ook. Toch maar een well geplaatst op een random plek, en lijkt gewoon te werken. Ik zie mn villagers er emmers water vandaan halen :P

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !GN!T!ON
sdk1985 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 19:48:
@ElPaco @!GN!T!ON
Aha, in dat geval zal het dan een restart worden vermoed ik. Want ik heb mijn upgrade punt gebruikt om de bessen te verdubbelen. Ik zat immers zonder voedsel :X .

[Afbeelding]
Tevens heb ik nog maar 5 regional wealth.

De bandit camps zitten buiten mijn gebied en ik mag om wat voor reden dan ook mijn rally point daar niet zetten. Claimen van de regio kost iets van 1000 punten waar ik er 250 van heb.
Rallyen in je eigen gebied, daarna laten lopen naar enemy territory, na looten teruglaten lopen naar jouw gebied voordat je kan disbanden :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 19-06 13:27
Het is wonderbaarlijk hoe mooi dit spel is.
Gemaakt door 1 persoon.

Echt een knap staaltje werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Chester schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 20:53:
[...]

Dat had ik ook. Toch maar een well geplaatst op een random plek, en lijkt gewoon te werken. Ik zie mn villagers er emmers water vandaan halen :P
Nvm, zie nu dat het een optie is. Voordat je een game start, "well placement: unconstrained".

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eehbiertje
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3hzgQoxQuS8Twbm3s7jUrBtrkpk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KhVmyFPNPFSo7lKSNDXTb7ls.png?f=fotoalbum_large

Leuk geweest voor vandaag morgen om 5.15 de wekker weer 8)7

3e x restart moest er even inkomen weer na de demo van eerder.
Leuke is dat elke "start" anders is.

Nu zo snel mogelijk militia trainen (heb de bogen al gemaakt)
en centjes verdienen om mercenaries in te huren. dan is het tijd om die bandits een lesje te leren 8)

en oh ja de muur rond het "dorp" afbouwen begin is er al jammer dat je geen resources kan reserveren.
en ze dus van de planken bogen maken ipv een muur bouwen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:23
eehbiertje schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 21:12:
[Afbeelding]

Leuk geweest voor vandaag morgen om 5.15 de wekker weer 8)7

3e x restart moest er even inkomen weer na de demo van eerder.
Leuke is dat elke "start" anders is.

Nu zo snel mogelijk militia trainen (heb de bogen al gemaakt)
en centjes verdienen om mercenaries in te huren. dan is het tijd om die bandits een lesje te leren 8)

en oh ja de muur rond het "dorp" afbouwen begin is er al jammer dat je geen resources kan reserveren.
en ze dus van de planken bogen maken ipv een muur bouwen
Nice! Zo mooi is mijn 'Saint-Coulin' nog niet, maar ik speel dan ook zelden city builders; het is nog even zoeken allemaal. Anyhow, ik begin wel ergens te komen, want ik heb zojuist m'n eerste schapen gekocht. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AoPi6U9-cV2f4FV67mlKwWqf8ec=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RL2S3pYxSbw3mTpCQeEwNQ8f.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vYCP3xdi244MpoTdFSqxl2c875k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Lrd2i9rAcQf8O66HALV1eEry.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JCrCPl5N9abxwn7fu5Kyg5EXNdk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MHpckCC3vvOFzhAXvXrcO5AC.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IrKjgdJaLu51kgNhP-X_QF6Z7RQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lamI5qPrCmv0LMQwNmFx7AM2.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g3BO8C7dr-lbR_mUl0vpNUJ7-fo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nW29QtzbhQAJCybH764l5iux.png?f=fotoalbum_large
'Yes, plough those fields! >:)

Het is wel constant managen van families en vee (aan het werk, dan weer bouwen etc.). Daarnaast heb ik geen idee hoe ik mijn schapen bij de boer krijg, ze blijven bij de trade post staan. 8)7

Performance wise draait het spel als een zonnetje! :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fBEX2Y5B2tjvJVR1HsI4xctYkuo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R4JEGdQabHhWrppgZOdJGyJ0.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Yonix op 26-04-2024 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Ik speel de game via Game Pass, vanmiddag keurig gesaved en afgesloten. Nu worden er geen saves gevonden. Even getest: Een nieuwe game, handmatige saves, ook niet terug te vinden. Kan er online weinig over terugvinden behalve dat dit in een pressrelease een issue was. Meer mensen last van dit fenomeen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Yonix schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 21:42:

Het is wel constant managen van families en vee (aan het werk, dan weer bouwen etc.). Daarnaast heb ik geen idee hoe ik mijn schapen bij de boer krijg, ze blijven bij de trade post staan. 8)7
Moet je niet eerst een herder aanwijzen en een schaaphond trainen? :+

Geen idee, ik heb het spel nog niet gekocht maar lees hier met intresse mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinn1988
Yonix schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 21:42:
[...]

Het is wel constant managen van families en vee (aan het werk, dan weer bouwen etc.).
Ja, ik heb maar 2 ergernissen: de 'random' onzichtbare diefstal door bandits (al zijn ze wel makkelijk te verslaan) en dat managen van families. Hopelijk kan je dat straks managen per seizoen (want je kan toch geen berries plukken in de winter e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eehbiertje
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kHrax8z697trHmDi19-gjUdZAR0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DhV0AqBvBUgCx0OjwY0lBri7.png?f=fotoalbum_large

Toch nog maar even door haha.
Oh ja Blijkbaar zit het er al wel in maar werkt het nog niet goed.
vond het al zo raar dat ik mijn gebouwen niet meer kon aanklikken maar als je je manor bouwt dan kun je deze gerust om je stad heen trekken.. maar zorg dan wel dat deze "af" is aangezien je de gebouwen niet meer kan aanklikken om te upgraden etc

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/pbrmx9txigwc1.jpg?width=960&crop=smart&auto=webp&s=3be1359b805b2ebf9fb527b37811f450f89b21ed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey1908
Misschien wel de simpelste vraag van vanavond, maar hoe verwijder ik een weg?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Justinn1988
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_s4X2CEo4Mrdy0Hkx2CbTiols7s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eufVRHpZn5oecSnyAU3ydixb.jpg?f=fotoalbum_large

:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:46

SomerenV

It's something!

Jeffrey1908 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 22:15:
Misschien wel de simpelste vraag van vanavond, maar hoe verwijder ik een weg?
Volgens deze website moet dit werken:
To demolish a road in Manor Lords, press R to bring up the road menu and highlight the road you want to remove with your cursor, hold the Alt key, and click your left mouse button.

Your road should now be removed entirely, and you can place a building there or set down a new road instead. You can also use the Crtl key to curve your roads and tweak pathways so you don’t have as many straight roads as New York City.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey1908
Bedankt voor je snelle reactie! Zoiets simpels dacht ik al, maar ik zat maar dom op CTRL te drukken. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sj0nsj44k
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-06 19:43
Denk je wel een beetje aan onze gezamelijke CO2 uitstoot?

Ik geniet sinds ik thuis ben enorm van de gameplay, ik speel wel op peaceful om de logistic chains eerst te begrijpen.
Tools heb ik al maar hoe in hemelsnaam maak je kleding? ik heb wol, leer enzovoorts, maar de tailor kan ik niet vinden, of misschien gerelateerd, de prerequesite om een gebouw op lvl2 te krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinn1988
sj0nsj44k schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 22:24:
[...]

Ik geniet sinds ik thuis ben enorm van de gameplay, ik speel wel op peaceful om de logistic chains eerst te begrijpen.
Tools heb ik al maar hoe in hemelsnaam maak je kleding? ik heb wol, leer enzovoorts, maar de tailor kan ik niet vinden, of misschien gerelateerd, de prerequesite om een gebouw op lvl2 te krijgen!
Weaver en/of een tanner bouwen. De eerste maakt linnen/yarn en de tweede leer. Volgens mij vullen die de kledingvereisten. Ik was een half uur op zoek naar de brouwerij weer, blijkt dat je die achter een huisje moet bouwen. Sommige dingen kunnen nog wat beter uitgelegd worden.

[ Voor 11% gewijzigd door Justinn1988 op 26-04-2024 22:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20-06 08:43
Dat artbook is ook een juweeltje vind ik. Geeft goed aan hoeveel moeite is gestoken in een goede representatie van de specifieke tijdsperiode, met een hoop achtergrondinformatie over hoe mensen toen leefden.

Vind het sowieso wel erg realistisch overkomen, ook als ik de screenshots hier zie. Je hebt bijna het gevoel dat je zo bij 1 van die huizen naar binnen kunt lopen. Zo maar eens de game voor het eerst opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sj0nsj44k
Justinn1988 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 22:26:
[...]

Weaver en/of een tanner bouwen. De eerste maakt linnen/yarn en de tweede leer. Volgens mij vullen die de kledingvereisten. Ik was een half uur op zoek naar de brouwerij weer, blijkt dat je die achter een huisje moet bouwen. Sommige dingen kunnen nog wat beter uitgelegd worden.
Ah, dan maak ik nu dus al kleding. Ik moet nog even mijn draai in het resource management deel van het spel bekend maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sj0nsj44k
cracking cloud schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 22:27:
Dat artbook is ook een juweeltje vind ik. Geeft goed aan hoeveel moeite is gestoken in een goede representatie van de specifieke tijdsperiode, met een hoop achtergrondinformatie over hoe mensen toen leefden.

Vind het sowieso wel erg realistisch overkomen, ook als ik de screenshots hier zie. Je hebt bijna het gevoel dat je zo bij 1 van die huizen naar binnen kunt lopen. Zo maar eens de game voor het eerst opstarten.
Het artbook heb ik wel gekocht, samen met de soundtrack zodat ik de dev wat extra kan ondersteunen, ik heb er nog niet in gekeken maar ik ben wel enthousiast als ik naar de ingame graphics kijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eehbiertje
sj0nsj44k schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 22:24:
[...]

zoals @Justinn1988 zegt +

kleding is lvl 2 woning.
Hides > leather in de tannery (dat is een ding die ze op de markt verkopen)
of Flax naar linen en Wol naar Yarn bij de weaver (weet zo niet of dit los op de markt te koop is)

maar met een lvl 2 woning als je dan een grote plot hebt kun je een bijgebouw plaatsen.
kies hier de Cobbler of kleding maker. (dit zijn ook de enige gebouwen die dit kunnen maken)

Zelfde geld bijv voor bogen maken of bier brouwen enz. dit kan alleen in huizen die lvl X zijn en waar een bijgebouw bij geplaatst kan worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sj0nsj44k
Ik zal dan wel een noob zijn maar ik krijg mijn woningen niet op lvl2, alle requirements zijn behaald maar de knop is nog grijs. Moet hier iets voor worden behaald of geupgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
sj0nsj44k schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 22:45:
Ik zal dan wel een noob zijn maar ik krijg mijn woningen niet op lvl2, alle requirements zijn behaald maar de knop is nog grijs. Moet hier iets voor worden behaald of geupgrade?
Weet je zeker dat er aan alle voorwaarden is voldaan? Is best een lijstje namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sj0nsj44k
Ik weet het niet zeker, maar sinds mijn broodproductie is gestart kan ik dus wel naar lvl 2 upgraden. Het spel zit vol met supply chains die je moet uitvogelen, en aangezien het nog aardig nieuw is is het ook wel leuk om dit zelf uit te worstelen, zoals anderen al hebben aangegeven: ik zal het wel zo langzamerhand doorkrijgen na de 3de of 4de sessie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:35

Coldcat

HODL

sj0nsj44k schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 23:07:
Ik weet het niet zeker, maar sinds mijn broodproductie is gestart kan ik dus wel naar lvl 2 upgraden. Het spel zit vol met supply chains die je moet uitvogelen, en aangezien het nog aardig nieuw is is het ook wel leuk om dit zelf uit te worstelen, zoals anderen al hebben aangegeven: ik zal het wel zo langzamerhand doorkrijgen na de 3de of 4de sessie.
Gewoon een nieuw gebied claimen en een nieuwe settlement starten. Wat een gaaf spel!

No one can predict the market! - Who the hell knows!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Benmen
Zo wat mij opvalt:
Spel loopt nog best soepel op die oude meuk.
Even huisjes knallen tada klaar is er niet bij
Mijn eerste dorp is dus eigenlijk prut
Ik ga hier teveel uren insteken

Maar wat is het goed in elkaar gezet, de logica, de systematiek. Hoe de elementen in elkaar grijpen, het doet mij eigenlijk denken aan de eerste edities van the settlers. Het ging meer om een goede economie bouwen dan echt om het vechten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sig69
Net level 5 gehaald, en dan kom ik in een loop als ik continue in sandbox mode kies. Jammer, m'n dorpje was nog niet af vond ik >:)
Nou ja, hoop geleerd wat beter kan de volgende keer.
spoiler:
-sowieso dubbele huizen bouwen, kunnen er 2 gezinnen in
-vooral in het begin een flinke tuin met wortels erachter, hebben ze altijd wat te vreten
-zodra je level 2 bent heb je bier nodig om verder te kunnen, dus verbouw dat of neem de goedkope traderoute en importtax upgrade en importeer de grondstoffen
-daarna diversificeren, meerdere typen food stands nodig om verder te kunnen
-oh en vergeet niet om een mannetje nieuwe bomen te laten planten. Dat was ik vergeten, complete kaalslag hier en ze moeten een teringeind lopen
-ossen, meer ossen. Heb veel te lang lopen klooien met 1 os
En nog veel meer..

Ik heb verder nog niet echt een idee wat het toekennen van een gezin aan een opslag of een tradestation doet. Iemand?

[ Voor 85% gewijzigd door sig69 op 27-04-2024 02:31 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SoufyanH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 26-04 03:33
sig69 schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 01:38:
Net level 5 gehaald, en dan kom ik in een loop als ik continue in sandbox mode kies. Jammer, m'n dorpje was nog niet af vond ik >:)
spoiler:
-vooral in het begin een flinke tuin met wortels erachter, hebben ze altijd wat te vreten
-zodra je level 2 bent heb je bier nodig om verder te kunnen, dus verbouw dat of neem de goedkope traderoute en importtax upgrade en importeer de grondstoffen
-oh en vergeet niet om een mannetje nieuwe bomen te laten planten. Dat was ik vergeten, complete kaalslag hier en ze moeten een teringeind lopen
En nog veel meer..

Ik heb verder nog niet echt een idee wat het toekennen van een gezin aan een opslag of een tradestation doet. Iemand?
Ik heb gemerkt dat wanneer je een familie assigned aan een opslag, de familie ervoor zorgt dat alle goederen naar de juiste opslag worden vervoerd en niet bv bij de woodcutters blijven liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SoufyanH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 26-04 03:33
Wat is dit een prachtige game... bizar dat dit door 1 developer is neergezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diversity
  • Laatst online: 04-06 19:06
SoufyanH schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 04:12:
Wat is dit een prachtige game... bizar dat dit door 1 developer is neergezet.
Wat? Dit spel is gemaakt door maar 1 developer? Okay.. :o . Zag bij het opstarten wel dat er in de ik vorm werd gesproken, maar dacht meer als "ik" als bedrijf ^^. You go Greg!

Ik zag deze op Steam voorbijkomen dus gisteravond maar gekocht gezien het aardig aantal uurtje in Anno 1800. Ben nog even uitvogelen hoe alles werkt, net zoals de rest hier zo te lezen. Maar het spel loopt als een zonnetje en is schitterend.

In ieder geval, heerlijk spel om lekker bij te ontspannen }:O . Spel heeft in ieder geval een hoop potentie.

/klein beetje off-topic;
Deze early access game doet het al beter dan die laatste Settlers.. agh daar gaan we het niet eens over hebben :X. Pioneers of Pagonia staat ook nog op het verlanglijstje maar is er volgens mij ook nog (lang niet), maar ook nog Early access dus we wachten af. Mooie tijden voor city builder fans denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002

de Peer

under peer review

Het spel lijkt veel op Dawn of man, wat ook erg leuk was om te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEBKAC
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 11:57
Gister een uurtje kunnen spelen. Ik ben erg onder de indruk van hoe de game in elkaar zit, het heeft best wat diepgang ondanks het Early Acces is.

Leuk ook om alle comments en tips hier te lezen, daar heb ik wat aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benmen
Diversity schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 10:20:
[...]

/klein beetje off-topic;
Deze early access game doet het al beter dan die laatste Settlers.. agh daar gaan we het niet eens over hebben :X
Zeker, de oude waren beter en dit geeft hetzelfde gevoel. Maar hoe knap om in je eentje dit neer te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 13:27
Wat een spel zeg, het is nog even uitvogelen maar doet wel precies wat ik ervan had gehoopt (tot nu toe). Draait ook nog eens goed. Erg knap!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• !GN!T!ON
Kwam tijdens het spelen nog een leuk dingetje tegen. Ik was op het punt om brood te produceren en zat te kijken waar ik de molen neer wou zetten. Ik had een heuvel naast mijn dorpje en dacht, oh daar zou deze in het echt waarschijnlijk neergezet worden, want hoger gelegen, meer wind. Plop de molen en neer en krijg een pop-up: 'Extra efficiency' :D Daar wordt dus ook al rekening mee gehouden, had ik niet verwacht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zlcw_4SAuI4ITaYRwYAGaO15a1c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8vj1Oc51FtT9TyqDkvXyNUrE.png?f=fotoalbum_large

Ander dingetje is eigen meer een 'exploit'/bug. Ik werd aangevallen door drie banditgroepen van in totaal 52 man en ik had zelf alleen een retinue van 5, en 20 spearman. Werd dus afgemaakt, en vervolgens werd letterlijk mijn hele settlement in de fik gezet, aan het eind stond er nog 1 gebouw overeind en was mijn population gezakt van 165 naar 30 :P

Nou had ik een save gemaakt toen de raiders aanvielen (en dus al gespawned waren op map) omdat ik al dacht dit gaat wat pogingen kosten, als het al lukt. Ik herlaad de save, en de raiders zijn verdwenen.... Kon gewoon verder spelen.

Doe met deze info wat je wilt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:14

Vos

AFCA

Ik heb in een filmpje gezien dat je struiken e.d. kan verwijderen, die hebben eigenlijk geen functie en belemmeren wat zicht in de stad bij mij. Iemand een idee hoe je die verwijdert?

Heb het al gevonden. Bij de 'kwast' onder 'construction.'

[ Voor 14% gewijzigd door Vos op 27-04-2024 14:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
Vos schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 14:45:
Ik heb in een filmpje gezien dat je struiken e.d. kan verwijderen, die hebben eigenlijk geen functie en belemmeren wat zicht in de stad bij mij. Iemand een idee hoe je die verwijdert?
Bouw menu, meest rechtse optie zit die onder

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Heeft iemand al getest of een grotere achtertuin daadwerkelijk meer wortels/eieren geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Het viel mij het eerste uur niet op maar als je de build knop indrukt dan zitten de overlays aan de rechter kant:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/teqd6xNtsU3y3Gix8KH6dVrbDhk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/THs9WzuROp1SAPTk464Jp78Q.png?f=user_large

Andere 'weetjes'

Als je een bandit kamp verslaat krijg je geen influence, wel geld. Meestal 180.

Verder zit ik daardoor volgens mij weer vast. Want een gebied erbij vereist 1000 influence, ik heb er 594. Je kunt 250 influence krijgen voor je eerste manor. Echter je kunt er maar één per gebied krijgen. Ik mis dus nog circa 400 influence en zie zo 1,2,3 geen manier om daaraan te komen.

edit: Via belasting en dan 20% op de kerk krijg je een héél klein beetje erbij. Totaal nu +20 in een jaar ofzo. Hoop nog iets beters te vinden...

[ Voor 48% gewijzigd door sdk1985 op 27-04-2024 16:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

sdk1985 schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 16:07:
Heeft iemand al getest of een grotere achtertuin daadwerkelijk meer wortels/eieren geeft?
Voor vegetables en apples schijnt het wel uit te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
sig69 schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 01:38:
spoiler:
En nog veel meer..

Hoe regel je dubbele huizen? Heb het toevallig op één plot als optie. Maar op de andere 3 die tegelijk gebouwd zijn niet. De game snapped zelf de breedte.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-8MbB941JUbJxr0rsOI1co4oNwQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TgefrEBzzbUa9wgHPvcA48Qu.png?f=fotoalbum_large
De meest linkse is dubbel, de rest niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SillBro
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 11:30
sdk1985 schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 16:54:
[...]

Hoe regel je dubbele huizen? Heb het toevallig op één plot als optie. Maar op de andere 3 die tegelijk gebouwd zijn niet. De game snapped zelf de breedte.

[Afbeelding]
Als je plot breed genoeg is kan je extra woning erbij bouwen. In principe kan je de breedte zelf kiezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

[...]

[Afbeelding]
Je kan als je een plot tekent ook spelen met de + en - knoppen op de plot. De ruimte moet er wel zijn voor een extra huis.

[ Voor 3% gewijzigd door Vos op 27-04-2024 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Vos schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 16:59:
[...]

Je kan als je een plot tekent ook spelen met de + en - knoppen op de plot. De ruimte moet er wel zijn voor een extra huis.
Aha! Bedankt voor die tip. Eén keer op de min en de plots worden een stuk ruimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinn1988
[...]

[Afbeelding]
Bij het 'plotten', zie je min en plus tekens, die vergroten/verkleinen de individuele plots.

Ik heb ook een vraag: ik heb net op een dubbele plot als specialisatie een fletcher (boogmaker) toegevoegd. Is er een manier om de productie te pauzeren?. Deze gebruikt nu zo'n beetje alle planken (wat het spel je niet vertelt overigens) die geproduceerd worden en ik heb niks aan 400+ bogen. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Laatst online: 03:20
Je kan als het goed is gewoon op het pauzeknopje drukken rechts bovenin de pop-up als je op het huis klikt.

[ Voor 19% gewijzigd door EDIT op 27-04-2024 17:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Justinn1988
EDIT schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 17:21:
Je kan als het goed is gewoon op het pauzeknopje drukken rechts bovenin de pop-up als je op het huis klikt.
Ik zie het nu. Helemaal over het hoofd gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Met de wilde dieren jagen zit je wel snel op de limit vind ik en dan zit ik nog early game. Loop nu beetje tegen het issue aan dat de vleesvooraad snel afneemt en de huiden en dus leer ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmaster
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 08:49
Heb toch het idee dat je zeker in het begin continue moet switchen met je families om de seizoenen door te komen. Zo zet ik in augustus-okt-sept gewoon 3 families om logs te halen en hier brandhout van te maken. In het voorjaar zet ik ze in voor het plukken van vruchten. hunten/vlees etc..
Door het continue verplaatsen van gezinnen naar bepaalde aandachtsgebieden of goederen (wat heb je precies nodig en wanneer) ben ik toch verder gekomen.
Hoe hoe bepaalde industrieen werken ben ik nog niet achter. Zo krijg ik geen runderen/dieren op een weiland. Of lijkt er ook niets te gebeuren bij de schaapsherder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Hmm vreemd in mijn eerste game kon ik uit de voeten met één markt en had die een enorme range. In mijn huidige game heb ik steeds range problemen.

Tweede game:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ELPGKrxayeESKjkOD_itMdyM7os=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uZsQ7t9JzDKUbXP4MkcmVl2W.png?f=fotoalbum_large

Eerste game
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PigPTWiIVl4orAl4sBZjrAVrTvM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/A0hqOSlTbxCBeOOJcZXNAuX3.png?f=fotoalbum_large

Iemand een idee? Het lijkt dynamisch. Ik had 100+ firewood en mijn uiterest linkse woning had 3 maanden geen firewood. Ondertussen ineens wel. Nu weer niet...

[ Voor 75% gewijzigd door sdk1985 op 27-04-2024 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Tmaster schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 19:10:
Heb toch het idee dat je zeker in het begin continue moet switchen met je families om de seizoenen door te komen. Zo zet ik in augustus-okt-sept gewoon 3 families om logs te halen en hier brandhout van te maken. In het voorjaar zet ik ze in voor het plukken van vruchten. hunten/vlees etc..
Door het continue verplaatsen van gezinnen naar bepaalde aandachtsgebieden of goederen (wat heb je precies nodig en wanneer) ben ik toch verder gekomen.
Hoe hoe bepaalde industrieen werken ben ik nog niet achter. Zo krijg ik geen runderen/dieren op een weiland. Of lijkt er ook niets te gebeuren bij de schaapsherder.
Dieren kun je alleen importeren (kopen/ruilen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-06 15:14
Benmen schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 00:34:
Zo wat mij opvalt:
Spel loopt nog best soepel op die oude meuk.
Even huisjes knallen tada klaar is er niet bij
Mijn eerste dorp is dus eigenlijk prut
Ik ga hier teveel uren insteken

Maar wat is het goed in elkaar gezet, de logica, de systematiek. Hoe de elementen in elkaar grijpen, het doet mij eigenlijk denken aan de eerste edities van the settlers. Het ging meer om een goede economie bouwen dan echt om het vechten.
Is omdat de game gemaakt is in Unreal engine, die is iets vriendelijker voor oudere hardware.
Wel chapeau voor hem voor die engine te kiezen, en niet de zoveelste die Unity neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
sdk1985 schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 19:24:
[...]

Dieren kun je alleen importeren (kopen/ruilen).
Specifiek de schapen kunnen zich wel voortplanten, maar dan moet je wel die mogelijkheid unlocken in de 'tech tree'.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Yonix
Jeej, mijn eerste game voltooid:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bQj5lFx3NQVtCUl1w-JKEDzrhXo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yWIa506BeauacpTML3ehlgYG.png?f=fotoalbum_large

Liep wel meteen tegen een bug aan: kan niet verder spelen in 'sandboxe mode', omdat het spel het einde blijft 'triggeren' (en daarmee de animatie). :P

Maar goed, echt een heerlijke game! :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0vEddN6iYTUkUeTCJTxSkNk5rrs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UOVq8y7VyC3yaKAGGjb2S9Ev.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MyIft7k3o0TwFphI0NEMeURbQJ0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tUP7mikfHflVtkoTMQhEIqxM.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sZ2GX9LEhY01UrF4xaiS22OX9Cg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kjmRkSHqSvpJeJkZ1f8Bq9ry.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LZectA5PQKMRHPGhpiqvWeKUMzE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/THu5HOm47qpLbBw2MtXrLQr6.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oYF55Gd9G0jM1C5nv5yGjg-bNZs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JUDOas3VvzSy4clMlvBe7yqD.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZmENNSW9Ne5T3DB701_zPOwp4Is=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sbY41Zc0Riw9HiFrIcIWnP4c.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iuWRKy8opiowkvYWg176FzDhcOE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bK5ElyonitSGOuKXulViwJOC.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1G2fSqhGK3-Hi3UHt35Ltwb-FlM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EOvZc2ohtT97fN5dZFkF3Voo.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dKLpobWmKBGBa9ff_7qH8p2htSc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aPi0bsmiDHtOgFSokU8g95pn.png?f=fotoalbum_large

Saint-Coulin. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinn1988
Vos schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 17:33:
Met de wilde dieren jagen zit je wel snel op de limit vind ik en dan zit ik nog early game. Loop nu beetje tegen het issue aan dat de vleesvooraad snel afneemt en de huiden en dus leer ook.
Inderdaad, zo ervaar ik het ook. Al kan je wel met de tech tree én met een policy hier wat aan doen. Ik mis ook wel andere bronnen voor vlees, zoals een slachterij. Hopelijk voegen ze dat nog toe, of een visserij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:47

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Slechte intro/tutorial vind ik. Kan veel spelers afschrikken die nieuw er in komen.
Zonder beginner walktrough had ik echt geen idee wat ik moest doen.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:47

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Wel heel vet gedaan hoe je in 3rd person kan rondlopen in je eigen landschap enzo.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

Justinn1988 schreef op zondag 28 april 2024 @ 00:07:
[...]

Inderdaad, zo ervaar ik het ook. Al kan je wel met de tech tree én met een policy hier wat aan doen. Ik mis ook wel andere bronnen voor vlees, zoals een slachterij. Hopelijk voegen ze dat nog toe, of een visserij.
Ze? Tot nu toe is volgens mij alles door 1 persoon gemaakt. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Ik heb één keer een overlay gezien waarbij ik alle witte boomstammen (en andere dingen voor de ox?) duidelijk zag. Bijvoorbeeld omgehakte bomen in het bos. Verder nooit meer gezien. Iemand een idee hoe je die te zien krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benmen
Hebben jullie de map gezien? Wegen die je zelf plaatst worden onderdeel van de map.

Het is wat u vogelen qua supplies chains maar als je dat door hebt gaat het best oke.
Een ander tooltje dat mij handig lijkt is de efficientie van gebouwen zodat je in een oogopslag ziet waar het mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Weer iets nieuws meegemaakt. Voor het eerst van de 20 naar 36 mensen in mijn militia doordat ik nu de equipment kan maken. Bandits verslagen, vervolgens doe ik disband en verdwijnen er ineens allerlei recruits. Ik eindig met 21/36. Vreemd verhaal... Wellicht dat ze ondertussen de aristocratie in zijn gegaan? Lijkt een nadeel te zijn dat wanneer je dubbele huizen upgrade er dus ook 2 families autocratisch worden.

[ Voor 25% gewijzigd door sdk1985 op 28-04-2024 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Voor wie het zich ook afvroeg:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z_LHqdMP-WYX1ENukWc0Ua6lhY8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QDSXGEpT7NxSadzV9eE6KeDT.png?f=fotoalbum_large

Mis alleen nog pikemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benmen
sdk1985 schreef op zondag 28 april 2024 @ 01:29:
Weer iets nieuws meegemaakt. Voor het eerst van de 20 naar 36 mensen in mijn militia doordat ik nu de equipment kan maken. Bandits verslagen, vervolgens doe ik disband en verdwijnen er ineens allerlei recruits. Ik eindig met 21/36. Vreemd verhaal... Wellicht dat ze ondertussen de aristocratie in zijn gegaan? Lijkt een nadeel te zijn dat wanneer je dubbele huizen upgrade er dus ook 2 families autocratisch worden.
Heb je het disbanden op de andere landen gedaan?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• EDIT
Er is door de ontwikkelaar een soort 'FAQ' gemaakt voor de mensen die in het begin al vastlopen en gewoon wat algemene tips voor het spel. Voor de liefhebbers: https://docs.google.com/d...5xVeCl4I/edit?usp=sharing

[ Voor 8% gewijzigd door EDIT op 28-04-2024 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:15
KBE91 schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 19:30:
[...]

Is omdat de game gemaakt is in Unreal engine, die is iets vriendelijker voor oudere hardware.
Wel chapeau voor hem voor die engine te kiezen, en niet de zoveelste die Unity neemt.
De keuze tussen de één of andere engine is niet iets dat je tijdens development makkelijk omgooit, zeker niet als kleine developer. Kijk je naar de status van Unity en Unreal, toen development begonnen was voor een game als Manor Lords, is het vermoedelijk meer gewoonweg een kwestie van toeval geweest dat het zo heeft uitgepakt.

Tegelijkertijd gaan we in de toekomst vermoedelijk meer en meer Unreal Engine games zien, ook vanuit indie developers, in tegenstelling tot Unity games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

sdk1985 schreef op zondag 28 april 2024 @ 00:57:
Ik heb één keer een overlay gezien waarbij ik alle witte boomstammen (en andere dingen voor de ox?) duidelijk zag. Bijvoorbeeld omgehakte bomen in het bos. Verder nooit meer gezien. Iemand een idee hoe je die te zien krijgt?
Tab?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Benmen schreef op zondag 28 april 2024 @ 06:52:
[...]

Heb je het disbanden op de andere landen gedaan?
Zo ver ik weet kan dat niet. Maar wellicht dat er een bug is dat er nog een paar aan kwamen lopen over de grens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Ik heb 2 logging camps, 1 is actief. Nu worden de logs naar de meest verre logging camp gebracht die inactief is...dat kost veel tijd :( Kan je daar wat aan doen? Anders sloop ik hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benmen
sdk1985 schreef op zondag 28 april 2024 @ 13:06:
[...]

Zo ver ik weet kan dat niet. Maar wellicht dat er een bug is dat er nog een paar aan kwamen lopen over de grens?
Zou kunnen, blijft een early access... (Al speelt het zo niet)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikvG78
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 12-04 14:29
Zojuist mijn pc verbonden met mijn 55 inch tv.
Geweldig! Moest wel de interface opschalen anders zijn die iconen bovenin echt niet te zien.
Zometeen een tweede poging wagen. Mijn eerste dorp kwam om van de honger.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste