Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
G_Dragon schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:20:
Ik ben toch even nieuwschierig,

Ik dacht altijd dat diego een meid was, totdat Anton hem zei :p. Ben ik hier de enigste in?
Nee, dat wist ik wel.

Wat ik wel vreemd vind; ik heb als Dani de mannelijke variant gekozen maar als ik ren hijgt hij als een vrouw. Ben ik de enigste hierin? :? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Rebbelx schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 08:49:
Bv Carverna River Depot.... Is het normaal dat deze gewoon in het rood blijven ? Kan je deze locaties maw niet capturen ? Of mis ik iets ?
Alleen als er zo'n vlag boven staat is het te capturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22:42
Sinds zondag ben ik aan de gang met deze nieuwe Far Cry en moet zeggen dat ik me enorm vermaak.Qua open-wereld game vind ik dit veel leuker spelen dan bv een GTA game.

Als je hier in zo'n oude bak aan het rijden bent dan geeft dat een tof gevoel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:38
RodeStabilo schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 09:00:
[...]

Wat ik wel vreemd vind; ik heb als Dani de mannelijke variant gekozen maar als ik ren hijgt hij als een vrouw. Ben ik de enigste hierin? :? :P
Ik heb nog nooit een vrouw doen hijgen, dus geen idee ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rstift
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 00:47
Ik vindt in deze game de DualSense van de PS5 ook echt van meerwaarde.
Je voelt heel goed dat een quad heerlijk licht bestuurd en een vrachtwagen zwaar en log is.
Ook voel je verschil of je over asfalt of over modderige/kiezelstenen wegen rijdt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuZyX
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-09 13:20
Ben ik de enige die vindt dat de "fast travel points" wel héél ver uit elkaar liggen (net begonnen aan de eerste linker map gedeelte...).

Ik heb al gelezen dit verbeterd als je bepaalde opties gaat unlocken.. is het daarom handig om eerst te investeren in de main quest ? Of eerst te "free roamen" en hier en daar al wat "op te kuisen" ?

Wat betreft de weapons, ja... tis weer van dat hé... "silenced rifle" all the way... en pistool als ik op rampage moet :p hahaha! Voor de rest gebruik ik nog te weinig denk ik.. Ik merk wel dat die tanks vrij hard zijn.. en dus best wat heavy weapons zal meedragen...

Sowieso al een zalige game!! Echt een wijze setting!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:25

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Ik pak 9 van de 10 keer eerder de auto dan een heli of fast travel punt puur om te genieten van de spaanse muziek :P

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
QuZyX schreef op woensdag 3 november 2021 @ 08:42:
Ben ik de enige die vindt dat de "fast travel points" wel héél ver uit elkaar liggen (net begonnen aan de eerste linker map gedeelte...).

Ik heb al gelezen dit verbeterd als je bepaalde opties gaat unlocken.. is het daarom handig om eerst te investeren in de main quest ? Of eerst te "free roamen" en hier en daar al wat "op te kuisen" ?

Wat betreft de weapons, ja... tis weer van dat hé... "silenced rifle" all the way... en pistool als ik op rampage moet :p hahaha! Voor de rest gebruik ik nog te weinig denk ik.. Ik merk wel dat die tanks vrij hard zijn.. en dus best wat heavy weapons zal meedragen...

Gewoon airdroppen met de wing suit, dan kan je al flink wat afstand overbruggen als je ergens tussen fast travel punten moet zijn. Moet je wel wat anti aircraft voor opblazen.

Een van de camp upgrades laat je ook toe om de hideouts direct te unlocken door maps te kopen, en aangezien ik toch 5000 extra pesos had met een uplay reward heb ik dat gedaan. Los Bandidos levert je ook wel wat geld op.

ik wissel wat af persoonlijk: main story, dan wat zijmissies en wat collectibles. Gisteren had ik opeens die missie met danny Trejo, geen idee wat daarvoor de trigger was, maar heb die dan ook maar gedaan. Was ook een "special" yaran story ipv gewoon een yaran story, geen idee waarom.

Ik deel wel de kritiek dat het qua moeilijkheid omhoog had gemogen. De AI is niet echt slim, ze hebben je pas door als je al de helft hebt omgelegd met een silenced sniper, ook al is het vlak in hun buurt. In co-op lijkt me dit dan nog eens dubbel zo makkelijk.

Enkel als er een heli of Tank komt heb ik het wat lastig, maar dan heb je de supremo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:47

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

G_Dragon schreef op woensdag 3 november 2021 @ 09:31:
Ik pak 9 van de 10 keer eerder de auto dan een heli of fast travel punt puur om te genieten van de spaanse muziek :P
QuZyX schreef op woensdag 3 november 2021 @ 08:42:

Hier gebruik ik steevast, net als in FC 4 en 5, die kleine 2 persoons helikopters die bij de meeste (kleinere) hideouts staan. Wendbaar, lekker snel, mét muziek; je vliegt zo over die map heen. Die auto die je uit kan klappen tot vliegtuig is ook wel handig, maar een stuk minder wendbaar en precies

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Notna schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:33:
[...]

[...]

Hier gebruik ik steevast, net als in FC 4 en 5, die kleine 2 persoons helikopters die bij de meeste (kleinere) hideouts staan. Wendbaar, lekker snel, mét muziek; je vliegt zo over die map heen. Die auto dis je uit kan klappen tot vliegtuig is ook wel handig, maar een stuk minder wendbaar en precies
Die tip neem ik mee, zit er ook een radio in met muziek ? :P
Heb die FC4 en 5 nooit gebruikt namelijk.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
@AntiChrist7
Trejo:Zag dat gisteren in een video van Jorraptor[De Ubisoft fan]

Ik zou ook nog graag een optie zien voor een hoge moeilijkheidsgraad of een soort survival-mode.Deel 5 was ook te makkelijk en daar heeft Ubisoft verder niets aan gedaan.

Game is verder nice hoor. :)

[ Voor 6% gewijzigd door jori040 op 03-11-2021 10:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

G_Dragon schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:37:
[...]

Die tip neem ik mee, zit er ook een radio in met muziek ? :P
Heb die FC4 en 5 nooit gebruikt namelijk.
Yessir; dat ding heeft gewoon, net als de auto's, een radio.

Gaat om deze; de Avispa Buzzer

Je kan met dat ding ook gewoon in gebieden vliegen waar nog een AA gun staat; gewoon laag over de grond vliegen en het wordt niet getriggered. Je kan met een bepaalde upgrade van de hideouts/Revolver ze standaard laten spawnen bij heel veel kleinere hideouts. Meestal staat er een auto die in vliegtuig kan veranderen of die Buzzer.

[ Voor 28% gewijzigd door Notna op 03-11-2021 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Notna schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:42:
[...]

Yessir; dat ding heeft gewoon, net als de auto's, een radio.

Gaat om deze; de Avispa Buzzer

[YouTube: Avispa Buzzer Location Far Cry 6]

Je kan met dat ding ook gewoon in gebieden vliegen waar nog een AA gun staat; gewoon laag over de grond vliegen en het wordt niet getriggered. Je kan met een bepaalde upgrade van de hideouts/Revolver ze standaard laten spawnen bij heel veel kleinere hideouts. Meestal staat er een auto die in vliegtuig kan veranderen of die Buzzer.
Dat klinkt goed ! :) Al vind het motor geluid in combinatie met de muziek van die 1962 Verazzano Bravo ook erg fijn. Je hoort van me d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 07:51
AntiChrist7 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:19:
[...]

Ik deel wel de kritiek dat het qua moeilijkheid omhoog had gemogen. De AI is niet echt slim, ze hebben je pas door als je al de helft hebt omgelegd met een silenced sniper, ook al is het vlak in hun buurt. In co-op lijkt me dit dan nog eens dubbel zo makkelijk.

Enkel als er een heli of Tank komt heb ik het wat lastig, maar dan heb je de supremo.
De AI is pure humor, ik ga af en toe nadat ik de alarmbellen getriggerd heb gewoon op een heuveltje toekijken wat ze allemaal aan het doen zijn. De gekste dingen, tanks die in gevecht gaan met krokodillen, bandidos die je net hebt bevrijd gaan doodleuk kijken bij een brandende vrachtwagen die geheel naar verwachting daarna ontploft.. wat ik ook wel geinig vind is wanneer er een ruiter aankomt, je schiet een keer op het paard en het paard rekent vervolgens af met de ruiter. Die tanks daar rekenen de bandidos meestal wel mee af, er lopen er geregeld wat bij met een rocket launcher.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:37

OMD

Heli's en tanks zijn echt zo simpel. Of je supremo of een LMG met blast kogels. Achterop de tank in het midden zit een benzinetank, als je die raakt dan is het zo bekeken met een tank.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Man man man, dat respawnen van enemies die je letterlijk 1 min geleden hebt gekilled, het is voor mij echt een game-breaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
AntiChrist7 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:19:
[...]

Gewoon airdroppen met de wing suit, dan kan je al flink wat afstand overbruggen als je ergens tussen fast travel punten moet zijn. Moet je wel wat anti aircraft voor opblazen.

Een van de camp upgrades laat je ook toe om de hideouts direct te unlocken door maps te kopen, en aangezien ik toch 5000 extra pesos had met een uplay reward heb ik dat gedaan. Los Bandidos levert je ook wel wat geld op.

ik wissel wat af persoonlijk: main story, dan wat zijmissies en wat collectibles. Gisteren had ik opeens die missie met danny Trejo, geen idee wat daarvoor de trigger was, maar heb die dan ook maar gedaan. Was ook een "special" yaran story ipv gewoon een yaran story, geen idee waarom.

Heb die opties nog niet... ik moet nu als 'main missie' die "dochter" (denk ik) gaan bevrijden / opzoeken in dat kamp - die persoon zit in het midden daar... Dan maar eerst eens wat main missies doen denk ik dan... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokucho
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 01:29
Is er iemand die issues heeft met ultrawide? Krijg mijn game in instellingen wel op 3440x1440 & 21:9 maar gebruikt niet heel mijn scherm? heb hier voor in 4k en 2560x1440p gespeeld. Dit is mijn 1e keer dat ik het in 3440x1440p wil proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Sokucho schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:59:
Is er iemand die issues heeft met ultrawide? Krijg mijn game in instellingen wel op 3440x1440 & 21:9 maar gebruikt niet heel mijn scherm? heb hier voor in 4k en 2560x1440p gespeeld. Dit is mijn 1e keer dat ik het in 3440x1440p wil proberen.
3440x1440@160Hz geen probleem hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
En hier geen problemen op 3840x1600 op wat bugs na. Het werkt zonder problemen alleen soms blijf het hangen op 16:9 als je uit een tank stapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokucho
Heb al een fix gevonden voor cutscenes maar game menu etc lijkt allemaal op 16:9 te staan zij kanten zie ik nog balken in game niet. Hoort dit zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Sokucho schreef op woensdag 3 november 2021 @ 16:43:
Heb al een fix gevonden voor cutscenes maar game menu etc lijkt allemaal op 16:9 te staan zij kanten zie ik nog balken in game niet. Hoort dit zo?
Menu's, filmpjes en andere dingen houden inderdaad balken, maar dat is ook niet zo vreemd. Het zou heel veel werk zijn hier 21:9 van te maken zonder veel nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Dacht al dat hetgeen met trejo een foutje was:

https://www.pcgamer.com/u...-tie-in-has-been-removed/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
Wow... net een 18GB update aan het binnenhalen... Woopsie... dacht ff snel te kunnen gamen :p haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:52

Audione0

Strijdt der titanen

Sokucho schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:59:
Hier ook geen problemen.

3440x1440@100hz
Sokucho schreef op woensdag 3 november 2021 @ 16:43:
Ja volgens mij wel.. Hier ook zwarte balken, links en rechts
QuZyX schreef op woensdag 3 november 2021 @ 18:43:
Wow... net een 18GB update aan het binnenhalen... Woopsie... dacht ff snel te kunnen gamen :p haha
En, eindelijk de HD textures opgelost?

[ Voor 42% gewijzigd door Audione0 op 03-11-2021 19:42 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Jackson6 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:39:
Man man man, dat respawnen van enemies die je letterlijk 1 min geleden hebt gekilled, het is voor mij echt een game-breaker.
Dat is idd heel jammer ja.De nieuwe update heeft daar voor bepaalde gebieden een fix voor maar of dat genoeg is moet nog blijken.

Zie hier: https://playsense.nl/4706...n-pakt-allerlei-bugs-aan/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

Ik begrijp dat de missie van Danny Trejo niet in het spel had moeten zitten en deze is verwijderd met een update omdat de missie nog niet klaar was.

Ik heb deze missie echter gister gewoon gedaan omdat deze toevallig net na een main quest missie werd geactiveerd. Missie afgerond zonder problemen, hoe gaan ze dat nu weer fixen bij de mensen die dus de missie al gedaan hebben. Beetje apart allemaal.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02:31
OMD schreef op donderdag 4 november 2021 @ 10:55:
Ik begrijp dat de missie van Danny Trejo niet in het spel had moeten zitten en deze is verwijderd met een update omdat de missie nog niet klaar was.

Ik heb deze missie echter gister gewoon gedaan omdat deze toevallig net na een main quest missie werd geactiveerd. Missie afgerond zonder problemen, hoe gaan ze dat nu weer fixen bij de mensen die dus de missie al gedaan hebben. Beetje apart allemaal.
Is dat die missie dat je Trejo moet verdedigen als hij aan het BBQ'en is? Die heb ik toevallig gisteren ook gedaan. :+

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

OMD schreef op donderdag 4 november 2021 @ 10:55:

Hier ook, maar je merkte dat het eea nog miste aan triggers en flow. Daarnaast miste het laatste gedeelte van de missie ook

spoiler:
Het rondbrengen van de taco's aan verschillende mensen

Grote kans dus dat we het gewoon opnieuw kunnen of moeten doen. Dat of het wordt als voltooid gezien.

Kreeg er wel lekker 10k pesos voor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11

-SaveMe-

-klik-

Oluso is wel tof als amigo als je stealth speelt. Moest gisteren in de Zoo een hack verdedigen. Ben in dat huisje gaan zitten terwijl Oluso buiten letterlijk alles en iedereen neerhaalde _0_

Overigens vrijwel geen last meer van die respawns, lijkt dat beperkt was tot een aantal locaties ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

Notna schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:52:
[...]

Hier ook, maar je merkte dat het eea nog miste aan triggers en flow. Daarnaast miste het laatste gedeelte van de missie ook

spoiler:
Het rondbrengen van de taco's aan verschillende mensen

Grote kans dus dat we het gewoon opnieuw kunnen of moeten doen. Dat of het wordt als voltooid gezien.

Kreeg er wel lekker 10k pesos voor :+
Ah, nu je het zegt, ik snapte dat laatste gedeelte van de misse al niet. Was ik al vergeten. Wat een sukkels zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 20:40
Ik zag die Trejo missie ook, maar dacht ik doe ik later wel.
Kan em nu niet meer doen maar hij staat nog wel op mijn laadscherm ipv het gebied waar je naartoe gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:58
Wat is jullie favoriete wapen? Ik heb een soort uzi met stabilisator en extra groot magazijn.. dat ding maait door alles heen en heeft nauwelijks recoil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Iemand een idee wanneer Blood Dragon uitkomt ?

Zag dat deze bij de season pass zit.Ik heb deze uitbreiding destijds gemist dus ik wil die graag spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Derbiss
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14:52
Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 12:45:
Wat is jullie favoriete wapen? Ik heb een soort uzi met stabilisator en extra groot magazijn.. dat ding maait door alles heen en heeft nauwelijks recoil.
Super Charger; mid ranged shotgun met demper. Need I say more? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Derbiss schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 14:31:
[...]

Super Charger; mid ranged shotgun met demper. Need I say more? :)
Hier ook. Het is een leuk wapen om close en mid range mee te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
PilatuS schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 15:06:
[...]

Hier ook. Het is een leuk wapen om close en mid range mee te spelen.
Indeed :). Ik zoek eigenlijk enkel nog een goeie sniper. Ik heb er wel een paar (ook specals) maar mijn go-to heb ik nog gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Derbiss schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 15:16:
[...]

Indeed :). Ik zoek eigenlijk enkel nog een goeie sniper. Ik heb er wel een paar (ook specals) maar mijn go-to heb ik nog gevonden.
De White Lotus is heel erg goed. Je krijgt net genoeg gratis credits om die te kopen.

Ik zie trouwens dat de Supercharger nog beter kan. Het is ook een SPAS-12, maar dan de Libertad Custom SPAS-12. Ik dacht dat ik de Supercharger aan het gebruiken was, maar dat is dus niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
[...]

De eerste twee die ik had waren ruk maar nu heb ik een fijne DOUBLE CLUTCH :)

Ook al zie ik zeker wel wat minpunten in deze Far Cry die pure sandbak fun is in weinig andere games te vinden.

[ Voor 14% gewijzigd door jori040 op 05-11-2021 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 22:51
Klopt het dat die bug dat je geen wapens kan kopen in je zelf gebouwde guerrilla hut nog steeds in zit? Krijg nog steeds een blanco scherm te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Galvatron schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 17:11:
Klopt het dat die bug dat je geen wapens kan kopen in je zelf gebouwde guerrilla hut nog steeds in zit? Krijg nog steeds een blanco scherm te zien?
Is het niet misschien zo dat je alles al hebt ? Bij mij is het ook blanco, maar volgens mij is er ook niets meer te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
PilatuS schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 17:22:
[...]

Is het niet misschien zo dat je alles al hebt ? Bij mij is het ook blanco, maar volgens mij is er ook niets meer te koop.
Mmm, ja dat zou kunnen, maar wat heb je dan aan z’n winkeltje als je alles al hebt want ik heb niets gekocht nog :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Galvatron schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 18:14:
[...]

Mmm, ja dat zou kunnen, maar wat heb je dan aan z’n winkeltje als je alles al hebt want ik heb niets gekocht nog :?
Je kan bij arsenal kijken wat je mist aan wapens of dat je alles hebt. Hoe verder je bent hoe meer er vanzelf unlocked gaat worden. Ben je wat meer in het begin van het spel dan moeten er wel wapens te koop zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
PilatuS schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 18:22:
[...]

Je kan bij arsenal kijken wat je mist aan wapens of dat je alles hebt. Hoe verder je bent hoe meer er vanzelf unlocked gaat worden. Ben je wat meer in het begin van het spel dat moeten er wel wapens te koop zijn.
Denk dat ik dan wel alles heb, gebruik zelf niet de wat overpowered unique weapons maar customize de standaard weapons. Ze moeten nog wel de weapon wheel fixen voor console’s, gelukkig werkt de workaround.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Galvatron schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 18:42:
[...]

Denk dat ik dan wel alles heb, gebruik zelf niet de wat overpowered unique weapons maar customize de standaard weapons. Ze moeten nog wel de weapon wheel fixen voor console’s, gelukkig werkt de workaround.
Het is ook wel stom gedaan hoor. Ik heb vaak genoeg na een missie nog de melding gekregen dat er nieuwe wapens zouden zijn bij Juan, maar niet hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
[...]

Probeer de LA Varita Gun eens een oude shotgun die slugs schiet, krachtiger dan eender welke sniper.
Schiet dwars door muren, tanks en helicopters. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Het zal wel een bug zijn, maar je hebt vanaf nu ieder wapen bij je. Eerst kon je alleen wisselen bij een workbench, maar ik kan nu ook bij arsenal wisselen, dus ieder wapen is beschikbaar waar je ook bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mortael
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 24-04-2024
PilatuS schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 20:20:
Het zal wel een bug zijn, maar je hebt vanaf nu ieder wapen bij je. Eerst kon je alleen wisselen bij een workbench, maar ik kan nu ook bij arsenal wisselen, dus ieder wapen is beschikbaar waar je ook bent.
Kon altijd al, je kan alleen ammo type en de mods niet wijzigen.

Vroeger heette ik [MoRtAl]: https://tweakers.net/gallery/8673/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:34
PilatuS schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 20:20:
Nope, geen bug, heb ik al sinds het begin.
In het begin moet je toch nog telkens terug naar een workbench, althans ik dan, want als je een net nieuw gekregen wapen onderweg swapt dan heb je nog niet alle tweaks en gadgets erop zitten...

Maar als je al je wapens reeds aangepast hebt, of je gebruikt alleen unique wapens dan: ja elk moment swappen kan, en stiekem wel chill.

Ik heb het niet zo op telkens die workbenches opzoeken als ik gewoon ff iets anders wil proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
mortael schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 20:24:
[...]

Kon altijd al, je kan alleen ammo type en de mods niet wijzigen.
Hmmm, ik dacht dat ik het eerder heb geprobeerd, maar dat het toen niet kon. Merk nu pas dat het wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
SInds de laatste update een paar bugs.

* bij de wellness missie, gaat mijn weapon wheel volledig over de zeik (op, en rond de pier). Tot nu toe alleen beperkt tot die missie. (PC)

* Trucks en paarden spawnen nu uit het niets, midden op de weg.

* bij grote open ruimtes is overal een grid te zien, totdat je wat dichterbij komt. Planten verschijnen dan soms ook uit het niets.

* nu 2x gehad dat de hud en supremo info, volledig weg is. Pas na herstarten van de game weer terug.

* warming up PSO cache, duurt soms ontzettend lang. Soms zo lang, dat ik de game moet afbreken.

* Het laden van de game loopt zo nu en dan vast, bij het selecteren van de "resume game"

* bij de Oluso missie, was het plaatsen van de beelden niet mogelijk, de game liep niet automatisch door op het moment dat ik op de plaats stond waar de beelden moesten staan.
Pas na een restart van de game, was dat mogelijk.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Lijkt wel of ik sinds de laatste update meer screen tearing heb.[PS5]

Achja bugs in een grote open-wereld game zijn er zijn er zo een twee drie nog niet uit.

@kendo
Daar heb ik op de PS5 zo goed als geen last van.

[ Voor 16% gewijzigd door jori040 op 06-11-2021 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramsko
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:16
Inmiddels een aantal uur in Far Cry 6. Kwam er moeilijk in, mede doordat de controls zo slecht werkte. Kwam er later pas achter dat deze de hele tijd veranderen. Alles schiet van press naar toggle. Dit gebeurt ongeveer elke sessie dat ik speel. Zag op reddit dat dit een bekend probeleem is, echter zie ik het hier niet voorbij komen.

Game crasht nog steeds vrijwel iedere keer dat ik hem opstart, waardoor quick resume niet goed werkt op de XSX.

Afgezien daarvan, zit ik er nu helemaal lekker in en is dit wel echt een van de meest vermakelijke games die ik de afgelopen tijd gespeeld heb. Lees veel kritiek op characters en het verhaal, maar dit soort games draait mijns inziens toch vooral om de gameplay.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Bramsko schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 13:46:
Lees veel kritiek op characters en het verhaal, maar dit soort games draait mijns inziens toch vooral om de gameplay.
Over welke gameplay heb je het precies?
Ik zit nu op 83% en de game en de gameplay is vooral; loop naar locatie A, schiet iedereen neer, haal een hendel over, blaas luchtafweer op, en loop, vlieg of rijdt naar de volgende locatie.. Moeilijkheidsgraad is 0, erg veel van hetzelfde zonder enige inspiratie. Net of een low budget team het spel ontwikkeld heeft.

Gezien de games die er de afgelopen tijd zijn uitgekomen die eigenlijk dezelfde slechte kwaliteit hebben neergezet weet ik dat ik voorlopig geen AAA games op de release aanschaf waar je de hoofdprijs voor moet betalen.

.

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
@Audione0

Open wereld games als Fallout 4 & Ghost of Tsushima zijn niet heel veel moeilijker hoor.

Van alle open wereld game vind ik Far Cry nog het meest sandbox.Men noemt The Witcher 3 ook een open weld game maar in wezen is die vergleken met Far Cry en Fallout in zijn structuur juist heel lineair.

Vrijheid blijheid is de kracht van Far Cry. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-09 20:40
Sinds Ubisoft ook RPG elementen in Farcry serie heeft gestopt is het helemaal niks meer. Why ... ? Met zo'n witte balk boven enemys, come on ...

Ze hebben de hele map volgepropt met onzin. Wat ben ik blij dat ik het spel alweer verkocht heb zonde van mn tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Respawning billboards: Weet iemand wat het idee is achter deze mechaniek ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
Gisteren weer een uurtje of zo gespeeld. Het is Far Cry, dus ik probeer iig. door te spelen. Maar nog steeds heb ik geen idee wat nou eigenlijk de bedoeling is. Of wat ik met al die verschillende materialen moet doen. Ik heb een basiskamp waarbij ik alle opties heb vrijgegeven. Maar ik weet niet wat ik nou eigenlijk heb vrijgegeven. Daarnaast een shitload aan kleren, allemaal opties die aan wapens zijn toe te kennen, die vervolgens weer invloed hebben op het gedrag en mogelijkheden van je personage.
Het perk systeem in de vorige versies was vrij duidelijk. Die unlock je, en zijn vervolgens altijd actief.

Bij vorige versies is het allemaal zoveel mogelijk, specifieke dingen verzamelen, voor een betere loadout, die je ook daadwerkelijk vooruitgang bieden in de game. Er is nu, wat mij betreft, veel te veel focus op de aanpasbaarheid en de interactie van de personages (guerrilla garrison bv)) en te weinig op de speelwereld en missies.
Alle checkpoints, supply drops, AA sites zijn het zelfde. De actie in de game is heel voorspelbaar. Er is infinite respawn. En de balans is volledig weg. 1 headshot, 1 kill of "100" bodyshots, 1 kill. (ook bij dieren) Alsof je met een kleppertjespistool rondloopt(in new dawn eigenlijk ook al aanwezig)

Er zullen nu zat zijn die zeggen "dan speel je toch niet", maar dit is Far Cry, de enige game die ik nog speel sinds Crysis 1 en Warhead. :)

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
@kendo
Wat vond je van 5 al ik vragen mag ?

Qua wapens en upgrade systeem vind ik dit zeze Far Cry een + tov deeltje 5.

Mij valt het op dat de minpunten die in 5 zitten ook hier aanwezig zijn.En ondaks die minpunten vind ik het weer een erg leuke game om te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
jori040 schreef op zondag 7 november 2021 @ 13:16:
@kendo
Wat vond je van 5 al ik vragen mag ?

Qua wapens en upgrade systeem vind ik dit zeze Far Cry een + tov deeltje 5.

Mij valt het op dat de minpunten die in 5 zitten ook hier aanwezig zijn.En ondaks die minpunten vind ik het weer een erg leuke game om te spelen.
5 heb ik 1x uitgespeeld en 2x tot bijna het einde. Een paar maanden terug weer eens geprobeerd omdat ik zat te wachten op 6, maar gestopt bij de eerste de beste "ontvoering". Bij 5, grijp ik steeds weer terug naar arcade. Kleine missies en lekker knallen.

New Dawn vereist wat "voorkennis" . De eerste keer heb ik verzaakt om de thuisbasis te upgraden. Dus ik kwam met een minimale loadout aan bij de "lou and mickey" missie. Dat ging dus niet goed ;) . Vervolgens maanden laten liggen. En pas weer opgepakt toen ik wist dat ik zo snel mogelijk naar het hoogste level moest zien te komen + de double jump die je activeerd met "the father" missie, en pas daarna alle kampen en missies uitgespeeld. New dawn is nu eigenlijk mijn favoriete Far Cry. Ondanks het vele grinden voor supplies.

1, 3 en 4 vind ik nu te gedateerd om nog plezier aan te beleven. Maar bij het uitkomen van de games, volledig grijs gespeeld :9 . Bij 2 ben ik niet verder dan een paar missies gekomen. En primal heb ik overgeslagen.

6 voelt weer een beetje als 3 (gedateerd) met wat elementen van 2 en 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
@kendo
Heeft New Dawn op de PS5 ook een 60fps update gekergen of speel je op een ander platform ?
Ik heb 4 & Primal overgeslagen.Een remake van 2 wow dat zou ik vet vinden!

Dit valt me op:Voor een open-wereld game vind ik de voertuig physics[5&6]bijna extreem goed.Op gebied van physics is Far Cry in mij ogen sowieso beter dan bv de GTA serie[die denk veel meer ontwikkelbudget heeft]

UPDATE
Oh en Blood Dragon heb ik niet gespeeld.Achteraf echt bizar want dat sci-fi thema is vind ik juist heel tof.

[ Voor 64% gewijzigd door jori040 op 07-11-2021 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
jori040 schreef op zondag 7 november 2021 @ 14:18:
@kendo
Heeft New Dawn op de PS5 ook een 60fps update gekergen of speel je op een ander platform ?
Ik heb 4 & Primal overgeslagen.Een remake van 2 wow dat zou ik vet vinden!

Dit valt me op:Voor een open-wereld game vind ik de voertuig physics[5&6]bijna extreem goed.Op gebied van physics is Far Cry in mij ogen sowieso beter dan bv de GTA serie[die denk veel meer ontwikkelbudget heeft]

UPDATE
Oh en Blood Dragon heb ik niet gespeeld.Achteraf echt bizar want dat sci-fi thema is vind ik juist heel tof.
ik speel uitsluitend op pc ;)

Voertuigen, maar ook de wereld op zich, zien er uitstekend uit, op een paar bugs na. Het speelveld is ook lekker groot. Maar ik vind het vooral veel van het zelfde.

Blooddragon heb ik ook overgeslagen. Wel de blooddragon sniperrifle vrijgespeeld :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
kendo schreef op zondag 7 november 2021 @ 14:54:
[...]
ik speel uitsluitend op pc ;)

Voertuigen, maar ook de wereld op zich, zien er uitstekend uit, op een paar bugs na. Het speelveld is ook lekker groot. Maar ik vind het vooral veel van het zelfde.

Blooddragon heb ik ook overgeslagen. Wel de blooddragon sniperrifle vrijgespeeld :9
In veel dingen lijkt deze wel erg veel op 5 ja maar dan voor mij wel net wat beter.Misschien is het voor Ubisof een goed idee om met een uitbreiding wat te gaan experimenteren.

Wat Ubisoft met Assassins Creed Origins heeft gedaan heeft Far Cry bij deel 7 nodig.Ik ben geen ontwikkelaar dus vraag me niet wat de vernieuwing moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
Ik was net wat aan het rondvaren in een patrolboat, was op weg naar het vuurtoren eiland links onder op de map. En zag een schip voor de kust van Yara liggen. Ik besloot een kijkje te nemen. Ineens de melding dat ik Yara verliet, en dat ik moest omkeren. Meteen daarna de aftiteling van de game met een doodgewaande Dani die 3 maanden later, ergens op een ver strand, mai tai's aan het zippen was :9 :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowwan
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:44
Op PS5 heb ik nog weinig last gehad van bugs, op het respawnen na - maar dat leek in het begin heel erg, en viel daarna niet eens meer op ... Misschien ben ik er gewoon aan gewend geraakt. Nog één trophy, en dan staat ie op platinum. Heb me er prima mee vermaakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Deaths from above zijn heel inconsistent bij mij. lukt maar 1 op de 5 keer ofzo.

Zelfde met Boom Boom zijn looting

[ Voor 18% gewijzigd door AntiChrist7 op 07-11-2021 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
Goofy1978 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 19:22:
[...]

Probeer de LA Varita Gun eens een oude shotgun die slugs schiet, krachtiger dan eender welke sniper.
Schiet dwars door muren, tanks en helicopters. :P
Ja ik weet het :) - enkel nog die laatste schat zoeken en dan terug naar die grot ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
PilatuS schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 15:26:
[...]

De White Lotus is heel erg goed. Je krijgt net genoeg gratis credits om die te kopen.

Ik zie trouwens dat de Supercharger nog beter kan. Het is ook een SPAS-12, maar dan de Libertad Custom SPAS-12. Ik dacht dat ik de Supercharger aan het gebruiken was, maar dat is dus niet zo.
thx !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Meer mensen op de PS5 last van screen tearing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

jori040 schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:16:
Meer mensen op de PS5 last van screen tearing ?
Ja! Lang geleden dat ik dat in een game ben tegen gekomen. Lijkt ook meer sinds de laatste patch ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
-SaveMe- schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:50:
[...]

Ja! Lang geleden dat ik dat in een game ben tegen gekomen. Lijkt ook meer sinds de laatste patch ...
Pfffff dacht even dat het aan de console lag maar ben nu blij dat jij er ook last van hebt ;) En idd vanaf de laatste patch.

Valt me op dat PS5 gebruikers verchillende issues hebben met deze game.Sprak een uur geleden een gast en die had last van stotterende filmpjes.

Werk aan de winkel bij Ubisoft!

[ Voor 3% gewijzigd door jori040 op 08-11-2021 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Die choppy filmpjes heb ik ook, alsof het geen 30 fps is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevv1990
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-06-2022
Audione0 schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 14:50:
[...]

Over welke gameplay heb je het precies?
Ik zit nu op 83% en de game en de gameplay is vooral; loop naar locatie A, schiet iedereen neer, haal een hendel over, blaas luchtafweer op, en loop, vlieg of rijdt naar de volgende locatie.. Moeilijkheidsgraad is 0, erg veel van hetzelfde zonder enige inspiratie. Net of een low budget team het spel ontwikkeld heeft.
Ik zit net in Madrugada en heb nu al dit gevoel.. Het wordt er dus niet beter op begrijp ik :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:55

Dhrax

Prog Lord

Kevv1990 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 13:53:
[...]

Ik zit net in Madrugada en heb nu al dit gevoel.. Het wordt er dus niet beter op begrijp ik :/
Dit is gewoon wat Far Cry is, de laatste delen wijken in dat opzicht niet af van dit deel.
Bekende formule, ik vind het prima, lekker hersenloos knallen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuZyX
Dhrax schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 16:22:
[...]

Dit is gewoon wat Far Cry is, de laatste delen wijken in dat opzicht niet af van dit deel.
Klopt inderdaad - ikzelf los dat op door af & toe eens een paar dagen Far Cry te skippen - want anders voelt het enorm aan als "werken" omdat het zo hetzelfde is... :) Na een paar dagen is het hersenloos knallen nog zo zalig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Persoonlijnk vind ik die Special Operations erg nice om te doen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Ik ben er wel klaar mee inmiddels :) campaign uitgespeeld en 1 insurgency gedaan. Leuke game maar nu is het ook wel klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:34
Zijn die FND Convoy side-quests (rood vierkantje met een truck) oneindig of kan je die ook allemaal van de map clearen?
Want ik heb er een paar gestopt en beroofd (ben te lui om ze naar 1 vd schaarse garages te brengen), maar heb niet het idee dat ik minder rode vierkantjes zie. Inmiddels 50% vd map gecleared van alle icoontjes, behalve dus die trucks... dus voordat ik uren stop in een oneindig klusje... weet iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:56
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 12:51:
Ik ben er wel klaar mee inmiddels :) campaign uitgespeeld en 1 insurgency gedaan. Leuke game maar nu is het ook wel klaar.
Heb net hetzelfde, nu even FH5!

• cbr600f4i
davidov schreef op woensdag 10 november 2021 @ 16:53:
Zijn die FND Convoy side-quests (rood vierkantje met een truck) oneindig of kan je die ook allemaal van de map clearen?
Want ik heb er een paar gestopt en beroofd (ben te lui om ze naar 1 vd schaarse garages te brengen), maar heb niet het idee dat ik minder rode vierkantjes zie. Inmiddels 50% vd map gecleared van alle icoontjes, behalve dus die trucks... dus voordat ik uren stop in een oneindig klusje... weet iemand dit?
Ik doe FND convoys alleen als ze toevallig langsrijden. Dat is precies 2x geweest nu en aangezien ik voor het grootste deel ammo heb waarbij alles in de fik vliegt geen success, die vrachtwagens exploderen al als je 2 van die kogels afvuurt. Maar als je even op pad gaat met die kleine waterhelicopter ben je er al snel achter of het een oneindig dingetje is.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 12:51:
Veel uur ingestoken? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Zou ik zo even op de PS5 moeten kijken. Ik denk een uur of 30? Misschien zelfs richting de 40. Far Cry 5 stond de teller zelfs op 70 uur door alle community gemaakte maps. Kan in ieder geval zeker niet klagen over het aantal uur speelplezier, maar we kunnen met z'n allen wel toegeven dat het een hoop filler content is :) is ook niet erg. Voor mensen die graag alle icoontjes af gaan op de map is het een prima bezigheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Ik vind dit toch de minste FC tot nu toe. Kan er niet helemaal mijn vinger opleggen, maar het is allemaal te generic. Story vind ik niet boeiend, maar ok, gaat om de sandbox gameplay. Maar die is ook gewoon niet lekker, geen enkel gevoel van progressie, echt alles is hetzelfde en mist uitdaging, craften enzo is nergens voor nodig, ik heb nog geen enkele keer animals en vissen gebruikt/verkocht. Gewoon niet nodig. Bijna alle gear (kleding) voelt ook overbodig, alleen de sneakers waarbij ik net zo snel kruip als loop vind ik handig, Wapens loop ik echt al vanaf ver in het begin met dezelfde wapens. Wapens en damage voelt ook erg inconsequent, een heli kan wel tig RL shots hebben, een tank ook, maar blaas je via de achterkant met een pistooltje in 1 keer op, emp disabled alles, maar wel erg kort en als je een heli in air disabled zakt die gewoon langzaam naar de grond ipv te crashen, etc.

Zit nu in het derde gebied en merk dat ik eigenlijk alleen maar denk laat het maar snel gedaan zijn. Mss doordat ik hiervoor een paar ijzersterke games heb gespeeld, wellicht ...

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
-SaveMe- schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:44:
Ik vind dit toch de minste FC tot nu toe. Kan er niet helemaal mijn vinger opleggen, maar het is allemaal te generic. Story vind ik niet boeiend, maar ok, gaat om de sandbox gameplay. Maar die is ook gewoon niet lekker, geen enkel gevoel van progressie, echt alles is hetzelfde en mist uitdaging, craften enzo is nergens voor nodig, ik heb nog geen enkele keer animals en vissen gebruikt/verkocht. Gewoon niet nodig. Bijna alle gear (kleding) voelt ook overbodig, alleen de sneakers waarbij ik net zo snel kruip als loop vind ik handig, Wapens loop ik echt al vanaf ver in het begin met dezelfde wapens. Wapens en damage voelt ook erg inconsequent, een heli kan wel tig RL shots hebben, een tank ook, maar blaas je via de achterkant met een pistooltje in 1 keer op, emp disabled alles, maar wel erg kort en als je een heli in air disables zakt die gewoon langzaam naar de grond ipv te crashen, etc.

Zit nu in het derde gebied en merk dat ik eigenlijk alleen maar denk laat het maar snel gedaan zijn. Mss doordat ik hiervoor een paar ijzersterke games heb gespeeld, wellicht ...
Gebrek aan progressie, dat is het hele probleem van de laatste paar open world Ubisoft games. De map is veel te groot zonder echt interessant te zijn en deze wordt alleen gebruikt om de tocht van punt A naar punt B langer te laten duren.
Ik merk dat ik vaak 1 missie doen en dan weer afhaak omdat ik geen zin heb in weer hetzelfde riedeltje. Ik kan bijv met mijn eerst gun iedereen headshotten en daardoor voel ik ook weinig behoefte om door te spelen.

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

shoombak schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:47:
[...]

Ik merk dat ik vaak 1 missie doen en dan weer afhaak omdat ik geen zin heb in weer hetzelfde riedeltje. Ik kan bijv met mijn eerst gun iedereen headshotten en daardoor voel ik ook weinig behoefte om door te spelen.
Psies, er is geen enkele noodzaak voor andere ammo types, gewoon armor piercing en headshots en alles gaat kapot. Als backup een silenced SPAS shotgun met pellets en je maait door alles heen ...

Ik speel stealth en heb al sinds het begin als main weapon een SVD sniper met armor piercing, niet de hoogste single shot damage, maar wel high rate of fire, waardoor ik in 1 breath 2 a 3 mannetjes kan omleggen met headshots. Neem Oluso erbij en je bent echt een FND base vaporizer :)

• jori040
-SaveMe- schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:44:
Ik vind dit toch de minste FC tot nu toe. Kan er niet helemaal mijn vinger opleggen, maar het is allemaal te generic. Story vind ik niet boeiend, maar ok, gaat om de sandbox gameplay. Maar die is ook gewoon niet lekker, geen enkel gevoel van progressie, echt alles is hetzelfde en mist uitdaging, craften enzo is nergens voor nodig, ik heb nog geen enkele keer animals en vissen gebruikt/verkocht. Gewoon niet nodig. Bijna alle gear (kleding) voelt ook overbodig, alleen de sneakers waarbij ik net zo snel kruip als loop vind ik handig, Wapens loop ik echt al vanaf ver in het begin met dezelfde wapens. Wapens en damage voelt ook erg inconsequent, een heli kan wel tig RL shots hebben, een tank ook, maar blaas je via de achterkant met een pistooltje in 1 keer op, emp disabled alles, maar wel erg kort en als je een heli in air disabled zakt die gewoon langzaam naar de grond ipv te crashen, etc.

Na 30 uur bginnen de minpunten die je noemt mij ook te irriteren.
De game heeft in wezen een gaaf upgrade systeem maar nergens heb je dat nodig.Gezien ik er zo goed in ging is dit heel jammer. :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galvatron
jori040 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:04:
[...]

Na 30 uur bginnen de minpunten die je noemt mij ook te irriteren.
De game heeft in wezen een gaaf upgrade systeem maar nergens heb je dat nodig.Gezien ik er zo goed in ging is dit heel jammer. :'(
Grappig, precies hetzelfde gevoel. De tropische setting is geweldig, verhaal is prima, karakters ook...maar het gebrek dat je beter wordt doet toch wel veel. Ik ging eerst nog doosjes zoeken en FND kistjes maar vind ik steeds minder interessant want je wordt er niet veel beter van. Ook voor mij de minste FC (heb primal overigens niet gespeeld alle andere wel).

• cbr600f4i
Ik ben wel tevreden met FC6, volgens mij er al 100 uur inzitten maar dat komt omdat er totaal geen lijn in mijn aanpak zit, als ik geen zin heb in een story of missie dan ga ik wat Oku Idol's opzoeken, dan weer wat crates, fnd caches, beetje van alles wat.

Of iets overbodig is, ik denk het niet want als je er geen zin in hebt om bijv. 100 libertad crates op te zoeken kan je ze letterlijk links laten liggen. De FND caches en de cryptogrammen doe ik wel allemaal want de FND caches zijn doorgaans waardevoller dan de Libertad crates en je hebt soms net zoveel of meer tegenstand van de soldaatjes. De cryptokaartjes zijn leuke puzzeltjes.

Wat de wapens betreft vind ik het systeem van New Dawn toch het beste.

• Sokucho
Speel nou al sinds release en mis wel een aantal dingen wat ik bij FC5 en andere delen enorm gaaf vond. Hallucinaties/drugs etc bijv in FC5 de bliss of in primal dat je dan opeens wat drinkt en een vogel bent. Kom ik nog dit soort gekke dingen tegen in FC6? Of zijn deze dingen er allemaal uit? Drankje met bicho gedaan maar dat was niet echt bijzonder :p

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

jori040 schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 15:04:
@Audione0

Open wereld games als Fallout 4 & Ghost of Tsushima zijn niet heel veel moeilijker hoor.

Van alle open wereld game vind ik Far Cry nog het meest sandbox.Men noemt The Witcher 3 ook een open weld game maar in wezen is die vergleken met Far Cry en Fallout in zijn structuur juist heel lineair.

Vrijheid blijheid is de kracht van Far Cry. :)
Ben ik het niet helemaal mee eens.. Bij de Witcher en Fallout heeft het craften en levelen van je caracter zin. Vooral bij boss fights. Bij FC 6 loop ik met mijn klappertjes pistol zoals Rambo door het veld heen. Bij de voorgaande delen betekende het spelen met een klappertjes pistol je ondergang. Bij primal waren hoger gelevelde vijanden ook echt moeilijk(er) te verslaan.. FC6 is kind eenvoudig.
Dhrax schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 16:22:
[...]

Klopt, maar hier doelde ik niet op. Ik doel op het stukje inspiratie wat ik bij de voorgaande delen wel had. Ook de vage momenten in de voorgaande delen ben ik bij deeltje 6 nog niet tegengekomen.
Sokucho schreef op donderdag 11 november 2021 @ 18:43:
Speel nou al sinds release en mis wel een aantal dingen wat ik bij FC5 en andere delen enorm gaaf vond. Hallucinaties/drugs etc bijv in FC5 de bliss of in primal dat je dan opeens wat drinkt en een vogel bent. Kom ik nog dit soort gekke dingen tegen in FC6? Of zijn deze dingen er allemaal uit? Drankje met bicho gedaan maar dat was niet echt bijzonder :p
Hier ben ik ook heel benieuwd naar.. Dit maakte voor mij FC zo leuk.. Lekker die vage ch*t

• jori040
@Audione0
Die woorden neem ik nu ook terug.Na 30 uur ben ik gewoon zwaar teleurgesteld!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sokucho
@Audione0 op internet krijg ik ook niet echt iets gevonden zodra ik zo iets tegen kom laat ik het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Ik wil er niet teveel woorden aan vuil maken, ik heb er al genoeg over gezegd. De game heb ik net uitgespeeld en ik vind het echt zonde van mijn geld.

Mooie tropische wereld, maar de gameplay zwaar onder de maat. Nul inspiratie. Voor mij max 5 euro waard.
Als ik het een cijfer moet geven vergeleken met de voorgaande delen.. Een 4

Als deeltje 7 nog gaat komen wacht ik zeker tot meerdere mensen de game hebben uitgespeeld en hier iets zinnigs over kunnen zeggen. Ik ga geen early adaptor zijn voor het volgende deel waar je de volle mep voor moet betalen..

[ Voor 25% gewijzigd door Audione0 op 12-11-2021 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Wanneer levelen de gebieden eigenlijk op? heb het 1 keer gehad, maar sindsdien niet meer. heb vooral zijmissie stuff gedaan dus voel me al overleveled in een game die totaal niet moeilijk is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
AntiChrist7 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:12:
Wanneer levelen de gebieden eigenlijk op? heb het 1 keer gehad, maar sindsdien niet meer. heb vooral zijmissie stuff gedaan dus voel me al overleveled in een game die totaal niet moeilijk is
Van wat ik heb gezien tijdens het spelen gaat het op basis van main missions. Ik heb voor langere tijd weinig verhaal gedaan en ook makkelijk 5 levels hoger gekomen zonder dat er iets is veranderd. Doe je echter 5 verhaal onderdelen achter elkaar kan het maar zo 2 levels omhoog gaan.

Niet dat het verder uitmaakt heb ik het idee. Het spel is gewoon heel makkelijlk. Pas wanneer je 10 man om je heen hebt staan wordt het moeilijk. Zoals de AI nu is nodigt het enorm uit om 1 tot 3 man tegelijk te pakken waarbij het dus heel simpel is. Helemaal als je 1 voor 1 iedereen afmaakt heb je 0 tegenstand. Je kan tot 2 meter achter iemand komen met een shotgun op het hoofd gericht zonder dat er iets gebeurt. Pas de laatste meter wordt je gezien, maar schiet je al een one shot zonder dat de vijand iets doet. Ga je dan met ook maar een beetje met stealth aan de gang kan je vrijwel alles doen zonder dat het ooit lastig is en daar veranderd het level van de gebieden niets aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuZyX
Voor mij is het spel zeker geslaagd! Ikzelf zit momenteel aan 40-45% denk ik. Gebied 1 = clear, gebied 2 = half clear. Wat is er dan geslaagd vragen jullie zich af ?

- De setting is cool, eens heel anders dan we gewoon zijn - vooral de dictator spreekt mij aan, de monologen zijn goed, zijn zoon is er goed in verwerkt, het spreekt aan.
- Het spel ziet er ongelofelijk prachtig uit! (met HD textures)
- Er zit toch heel wat humor in het spel, althans ik heb toch al regelmatige eens moeten lachen met domme dingen (hangt natuurlijk af van persoon tot persoon)
- De moeilijkheidsgraad is echt easy.. wat mij zo een zalig Rambo gevoel geeft. (is een plus & min punt..)

Ikzelf wissel af tussen main quest en mini dingen looten en zoeken en veroveren... niet elke dag 10u, want dan gaat het tegen steken.. maar gewoon regelmatig een paar uurtjes en I love it! :)

Wat kon er beter ?
- Stealth is overrated, totaal niet nodig...
- Tanks & helikopters zijn iets of wat een uitdaging maar op 1,2,3 weg..
- Map grootte - voor mij te groot en te veel herhaling (zoals veel Far Cry's)..
- Item systeem - ik speel al heel het spel bijna met dezelfde weapons en kleren - maakt totaal niet uit wat / hoe.

Voilà, mijn bijdrage voor deze zondag! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Inmiddels uitgespeeld. Had hoop dat de grote stad nog een opleving zou zijn, maar helaas, Esperanza is vooral doods en leeg. Daar hadden ze nog een hoop mee kunnen doen. Had gehoopt op leuke missies in de stad...

Geen zin om om al die onzinnige collectibles, etc nog te doen, dus ik ben er klaar mee. Echt de minste FC tot nu toe. Jammer, ik had juist tegengestelde verwachtingen.

Even vermakelijk, maar al heel snel stale...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Ik ga mij eens verdiepen in een refund, heb ontzettend spijt van deze aankoop. Heb Far Cry 5 helemaal kaal gespeeld, vond het een fantastisch waarbij de verhaallijn mij vanaf het begin kon boeien. Bij Far Cry 6 grijpt het mij totaal niet en heb het gevoel als of ik een voorloper van Far Cry 5 aan het spelen ben, alles voelt minder. Echt zonde, verheugde mij er echt op.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Dat vind ik raar. je kan op veel kritiek hebben bij FC6, maar de verhaallijn was zeker niet beter in FC5. Zoals ze zeggen "liking the office isnt a personality", hetzelfde geldt voor bijbelverzen spuien, en dat was het enige dat Joseph deed (en de rest ook, die herriner ik me amper). vergeleken met een Pagan Min of Vaas die tenminste nog karakter hadden.

Ben nog niet zo ver in het verhaal, zit vooral sidestuff te doen, maar het zijn tenminste conversaties/characters waar ik eens kan grinniken. Dat was in 5 absoluut niet het geval, daar waren ze doodsaai en cliche redneck
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste